In dat geval heeft Henkie gewoon recht op een sociale huurwoning.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meeste starters verdienen dat helemaal niet met hun flexcontractjes.
En dan 7 jaar wachten terwijl Ali voorrang krijgt.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dat geval heeft Henkie gewoon recht op een sociale huurwoning.
Henkie moet zich gewoon op z'n 18e inschrijven. Als hij klaar is met studeren, kan hij een huurhuisje betrekken.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan 7 jaar wachten terwijl Ali voorrang krijgt.
Dat zijn jou eigen gedachte, niet de mijne dus waarom wil je mij jou geschreven woorden in mijn bericht leggen ?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:07 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Alleenstaande mannen zijn toch eigenlijk best wel üntermenschen t.o.v. "gezinnen" in deze hele discussie..
Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe makkelijk mensen eroverheen stappen dat een asielzoeker recht op een woning heeft, terwijl een Nederlander jarenlang op een woning moet wachten.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Henkie moet zich gewoon op z'n 18e inschrijven. Als hij klaar is met studeren, kan hij een huurhuisje betrekken.
Ik heb in het begin van mijn werk-tijdperk ook veel tijdelijk werk gedaan. En velen met mij. Als je gewoon een goede dosis inzet laat zien bij je werkgevers, en ze aan kan tonen dat je een meerwaarde bent voor het bedrijf komt het vaste contract vroeg of laat wel een keer.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meeste starters verdienen dat helemaal niet met hun flexcontractjes.
Je kunt een statushouder nou eenmaal niet jaren in een azc laten zitten. Dat moet je ook helemaal niet willen. Allereerst is dat niet goed voor de integratie, maar we zouden dan ook veel meer azc's moeten bouwen. En dat is ook weer niet wenselijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe makkelijk mensen eroverheen stappen dat een asielzoeker recht op een woning heeft, terwijl een Nederlander jarenlang op een woning moet wachten.
Laat een statushouder zich maar inschrijven, of werken voor zijn geld, als hij een woning wil.
In welke jaren was dat? En in welke sector?quote:Op zondag 28 februari 2016 19:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb in het begin van mijn werk-tijdperk ook veel tijdelijk werk gedaan. En velen met mij. Als je gewoon een goede dosis inzet laat zien bij je werkgevers, en ze aan kan tonen dat je een meerwaarde bent voor het bedrijf komt het vaste contract vroeg of laat wel een keer.
Dus geheel op eigen kracht, zonder steun van de overheid. Het is echt mogelijk.
En anders word je toch gewoon gelukszoeker? Bijstandsuitkering en toeslagen vangen. Nederland is een walhalla lees ik hier vaak. Dus er ligt een uitstekend alternatief volgens vele mensen voor het reguliere werk.
Hoho, pleit je nou voor meer eigen verantwoordelijkheid? Dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb in het begin van mijn werk-tijdperk ook veel tijdelijk werk gedaan. En velen met mij. Als je gewoon een goede dosis inzet laat zien bij je werkgevers, en ze aan kan tonen dat je een meerwaarde bent voor het bedrijf komt het vaste contract vroeg of laat wel een keer.
Dus geheel op eigen kracht, zonder steun van de overheid. Het is echt mogelijk.
En anders word je toch gewoon gelukszoeker? Bijstandsuitkering en toeslagen vangen. Nederland is een walhalla lees ik hier vaak. Dus er ligt een uitstekend alternatief volgens vele mensen voor het reguliere werk.
Dat kan wel, zorgt ook nog eens dat de aanzuigende werking van gratis uitkering, gezondheidszorg en huurwoning stopt.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt een statushouder nou eenmaal niet jaren in een azc laten zitten. Dat moet je ook helemaal niet willen. Allereerst is dat niet goed voor de integratie, maar we zouden dan ook veel meer azc's moeten bouwen. En dat is ook weer niet wenselijk.
Tsja, jij kan zoveel willen. De realiteit is echter dat vluchtelingen die het recht hebben om te blijven, statushouder worden en ergens moeten worden gehuisvest.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kan wel, zorgt ook nog eens dat de aanzuigende werking van gratis uitkering, gezondheidszorg en huurwoning stopt.
Ik wil dat deze mensen terugkeren, dus niet goed voor hun integratie interesseert me niet.
Dat is de realiteit, die helaas voor veel problemen zorgt. Een toestroom aan mensen naar Noord/West-Europa, landen binnen Europa die hekken gaan bouwen, vluchtelingen die verdrinken en veel wantrouwen in de EU, denk aan Groot-Brittannië dat een referendum over een Brexit organiseert.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, jij kan zoveel willen. De realiteit is echter dat vluchtelingen die het recht hebben om te blijven, statushouder worden en ergens moeten worden gehuisvest.
In welke sector ik werkzaam ben hou ik fijn voor mezelf. En midden jaren negentig begon ik met werken. Toen de werkloosheid ook redelijk hoog lag.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In welke jaren was dat? En in welke sector?
Jaja, dat verhaal kennen we. Dat wordt eindeloos herhaald in tig andere topics. Verder nog iets interessants te melden over onze woningmarkt?quote:Op zondag 28 februari 2016 19:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is de realiteit, die helaas voor veel problemen zorgt. Een toestroom aan mensen naar Noord/West-Europa, landen binnen Europa die hekken gaan bouwen, vluchtelingen die verdrinken en veel wantrouwen in de EU, denk aan Groot-Brittannië dat een referendum over een Brexit organiseert.
Geen mooie situatie. Maar we houden het zelf in stand.
Het valt me op dat voor veel problemen die mensen tegenkomen er schuldigen worden gezocht. Alleen een kritische blik naar zich zelf wordt dan helaas vergeten. En de belangrijkste persoon die je leven positief kan beïnvloeden moet je niet vergeten af en toe kritisch te benaderen.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, pleit je nou voor meer eigen verantwoordelijkheid? Dat kan natuurlijk niet.
Dat is voor veel mensen vaak teveel gevraagd. Het is immers onbestaanbaar dat iets je eigen schuld is.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het valt me op dat voor veel problemen die mensen tegenkomen er schuldigen worden gezocht. Alleen een kritische blik naar zich zelf wordt dan helaas vergeten. En de belangrijkste persoon die je leven positief kan beïnvloeden moet je niet vergeten af en toe kritisch te benaderen.
Een goede ICT'er bijvoorbeeld, krijgt inderdaad vanzelf wel een vast contract.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In welke sector ik werkzaam ben hou ik fijn voor mezelf. En midden jaren negentig begon ik met werken. Toen de werkloosheid ook redelijk hoog lag.
Oh dat was gewoon een algemene overpeinzing.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:32 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Dat zijn jou eigen gedachte, niet de mijne dus waarom wil je mij jou geschreven woorden in mijn bericht leggen ?
Ik ook, maar dat is niet voor iedereen zo'n vanzelfsprekendheid. En dat is naar mijn idee vooral debet aan het compleet gefaalde woonbeleid van de afgelopen jaren.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als onze jonge vriend meer dan 40k per jaar verdient, dan kan hij ook wel een particuliere huurwoningen betrekken. Heb ik ook gedaan. Zie het probleem dus niet zo.
Als hij 40K verdient kan hij beter een klein sommetje sparen en gewoon een huis kopen.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als onze jonge vriend meer dan 40k per jaar verdient, dan kan hij ook wel een particuliere huurwoningen betrekken. Heb ik ook gedaan. Zie het probleem dus niet zo.
En in de tussentijd bij pappa en mamma op zolder dus :-)quote:Op zondag 28 februari 2016 20:11 schreef LXIV het volgende:
kan hij ook wel een particuliere huurwoningen betrekken. Heb ik ook gedaan. Zie het probleem dus niet zo.
Als hij 40K verdient kan hij beter een klein sommetje sparen en ge
Achteraf gezien had ik dat nog een stuk langer moeten doen.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:12 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
En in de tussentijd bij pappa en mamma op zolder dus :-)
Als je jong bent moet je gewoon lekker huren. Dan ben je heerlijk flexibel.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als hij 40K verdient kan hij beter een klein sommetje sparen en gewoon een huis kopen.
De particuliere huurmarkt is gewoon te klein in ons land. Dat is een probleem.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:10 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat is niet voor iedereen zo'n vanzelfsprekendheid. En dat is naar mijn idee vooral debet aan het compleet gefaalde woonbeleid van de afgelopen jaren.
Het is maar net wat je wil natuurlijk. Op dit moment koop je voor lagere maandlasten dan dat je huurt.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je jong bent moet je gewoon lekker huren. Dan ben je heerlijk flexibel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |