abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:18:08 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160232726
En weer een leugen voor op het CV.

quote:
'Onderhoudskosten Groene Draeck twee keer zo duur als gemeld'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 26 februari 2016 14:47
Laatste update: 26 februari 2016 15:06

De onderhoudskosten van De Groene Draeck, het privéschip van prinses Beatrix, zijn flink duurder dan werd aangegeven door premier Mark Rutte.
In de financiële jaarverslagen stond jarenlang dat de kosten ongeveer 50.000 euro zijn, maar in werkelijkheid zijn ze meer dan het dubbele.

Rutte zou de Tweede Kamer hiermee structureel verkeerd hebben geïnformeerd, meldt RTL Nieuws vrijdag op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).

In 1957 kreeg Beatrix het privéschip cadeau van het volk. In 2008 bleek dat de onderhoudskosten werden betaald met belastinggeld door het ministerie van Defensie. De Koninklijke Marine heeft jarenlang het onderhoud verricht.

De afgelopen vier jaar zou er gemiddeld 100.000 euro aan kosten zijn gemaakt, terwijl er in de jaarverslagen steeds tegen de 50.000 euro werd gemeld.

Rutte schreef in een brief dat het extra geld 'meerkosten' zijn en het aanvullend onderhoud incidenteel is. Maar volgens RTL Nieuws zijn de kosten structureel.

Reactie Pechtold
D66-leider Alexander Pechtold snapt niet waarom het onderhoud zo duur moet zijn, "maar een ton uitgeven terwijl je in de boeken zegt: het is de helft, dat kan niet. Want dat maakt het wantrouwen over de kosten van het Koninklijk Huis alleen maar groter."

SP-Kamerlid Ronald van Raak eist opheldering. "Als premier Rutte voortdurend met verkeerde cijfers komt, dan is dat gewoon onwil. Dat is onacceptabel."

Door: NU.nl
Bron

Dat hele koningshuisgedoe heb ik maar wat naast me neer gelegd naast de politieke ellende. Maar het zijn twee handen op een buik:

Rutte de Leugenaar, de omgekeerde Robin Hood, en ons graaiende koningshuis.

Een boot waarvan burgers met een vergelijkbaar schip 20K aan onderhoud kwijt zijn, kost ons koningshuis natuurlijk weer 100K. Rutte die de kamer weer bewust voorliegt.

Laatst al dat achterlijke paleis van ze wat weer weet ik hoeveel duurder werd.

En dan heb je het over de rijkste familie van Nederland. Laat zelfs het onderhoud van hun recreatiesloep door het volk betalen.

Schandalig, ben er helemaal klaar mee. Oprutten met die monarchie, en neem Rutte dan aub gewoon ook mee.

:r
pi_160232763
:r bah bah
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:23:28 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_160232833
Dat is toch niet meer houdbaar zeg, alleen maar leugens, verdraaiingen en geheimzinnigheid. Je bent verantwoording schuldig, dat is je werk. Het is niet een of andere speelplaats, een land besturen. Man man man...
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 15:25:15 #4
137949 Disana
pi_160232878
Wat kan de reden zijn dat Rutte een veel lager bedrag heeft genoemd? Mogelijk was hij zelf ook niet op de hoogte? Liegen zou dom zijn, want dat komt altijd uit.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:25:43 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160232894
Ok. Even al die discussie over staatsuitgaven, de monarchie in het geheel of met cijfers sjoemelen daar gelaten.

Toen ik dit bericht zag dacht ik nog "oh 100.000 onderhoud per jaar euro voor een gigantisch luxejacht? Valt me nog mee, zeg."

Maar nou blijkt het dit kutdingetje te zijn

Dat is toch geen schip man. Dat is een plezierbootje. Die kan je in slechtere staat voor 70.000 euro op de kop tikken :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160233030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:18 schreef BarryOSeven het volgende:
En dan heb je het over de rijkste familie van Nederland. Laat zelfs het onderhoud van hun recreatiesloep door het volk betalen.
Verder snap ik ook niet dat een schip van krap zestig jaar oud een ton per jaar aan onderhoud kost, er van uitgaande dat het onderhoud niet een periode verslonst is.
pi_160233070
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:31 schreef qajariaq het volgende:
Verder snap ik ook niet dat een schip van krap zestig jaar oud een ton per jaar aan onderhoud kost, er van uitgaande dat het onderhoud niet een periode verslonst is.
Als het bijvullen van de drankvoorraad ook onder het onderhoud valt dan snap ik het wel
:D
pi_160233142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:31 schreef qajariaq het volgende:
Het gezegde is niet voor niks "Koop een boot en werk je dood". Mensen verkijken zich nogal eens op wat zo'n boot aan onderhoud nodig heeft. Al is een ton per jaar wel erg gortig.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_160233288
Liegen, liegen en nog eens liegen.
pi_160233311
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het gezegde is niet voor niks "Koop een boot en werk je dood". Mensen verkijken zich nogal eens op wat zo'n boot aan onderhoud nodig heeft. Al is een ton per jaar wel erg gortig.
Dat geldt voor jou en mij omdat je naast een volle baan zelf gaat klussen. Een pro kan dat in werktijd en heeft er aanzienlijk minder tijd voor nodig. Voor die ton kan je iemand full time laten klussen en is er zelfs nog ruim budget voor je materiaal ook.

Mogelijk zitten de havengelden e.d. er ook bij. Muiden is geen goedkope haven en het ding ligt nog binnen ook.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:41:17 #11
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_160233316
quote:
03 juni 2010 16:34
BERGEN - De Groene Draeck, het schip van koningin Beatrix, was voor het eerst in 52 jaar echt aan een grote opknapbeurt toe. Dat zei de koningin donderdag in de Noorse stad Bergen, waar ze haar staatsbezoek aan Noorwegen afsloot.

Beatrix gaat de extra onderhoudskosten van 326.000 euro voor haar schip zelf betalen.

De reparatiekosten liggen ver boven budget en ze heeft er al zoveel jaren zoveel plezier van, dat Beatrix besloot zelf in de buidel te tasten.

De Groene Draeck moet na de onderhoudsbeurt nog minstens vijftig jaar mee kunnen, aldus de vorstin.
Rijksbegroting

De historische platbodem werd door de Nederlandse bevolking in 1957 aan toenmalig prinses Beatrix geschonken.

De extra kosten van 163.000 euro per jaar voor het ingrijpende onderhoud in 2010 en 2011 stonden aanvankelijk gewoon op de rijksbegroting.

Het ministerie van Defensie blijft zoals gebruikelijk wel betalen voor het reguliere onderhoud van het schip, dat dit jaar in de begroting staat voor 47.000 euro.
Dit heeft helemaal niets met de Koninklijke Familie te maken, volgens mij loopt er iemand bij de Overheid met geld te goochelen. Kan nooit dat het onderhoud zoveel kost.
Of het bedrijf die de onderhoud pleegt moet met gouden gereedschap werken.

2010 - 326.000 euro verbouwing (Prinses Beatrix zelf betaald)

2010 - 163.000 euro (onderhoud)
2011 - 88.568 euro (onderhoud)
2012 - 98.688 euro (onderhoud)
2013 - 102.829 euro (onderhoud)
2014 - 128.205 euro (onderhoud)
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-zei-jarenlang-niets
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 15:43:54 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160233383
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zou ik zeggen. Een boot van dit type zou ik als je er zelf aan klust inschatten op 5000 tot 10.000 euro per jaar gemiddeld. Maar natuurlijk gaat Willy niet de teer van de boeg zelf zitten opschuren.. dus... en in Nederland zijn manuren goud waard .. laten we zeggen dat 50.000 tot 60.000 euro per jaar dan te verwachten is omdat al deze mensen natuurlijk het beste van het beste moeten zijn.

Als een boot van dat kleine formaat me 100k per jaar zou kosten zou ik overstappen op iets veel groters. Dan heb je er ook nog wat aan. Dan kan je nog een beetje richting Cannes of Saint Tropez. Met dit zielige gevalletje misschien nog net het IJsselmeer op durven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160233401
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:23 schreef BasEnAad het volgende:
Dat is toch niet meer houdbaar zeg, alleen maar leugens, verdraaiingen en geheimzinnigheid. Je bent verantwoording schuldig, dat is je werk. Het is niet een of andere speelplaats, een land besturen. Man man man...
Echt bizar dat hij nog altijd premier is. Het is telkens weer hetzelfde liedje. Hij maakt van Nederland een bananenrepubliek
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Admin vrijdag 26 februari 2016 @ 15:46:06 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_160233447
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:44 schreef eight het volgende:

[..]

Echt bizar dat hij nog altijd premier is. Het is telkens weer hetzelfde liedje. Hij maakt van Nederland een bananenrepubliek
Hij lacht toch alles weg, er is geen grip op die man te krijgen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_160233515
Liegen of lachen. Allebei geen punt voor Rutte.
pi_160233549
Narcistische trekjes?
pi_160233568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:25 schreef Disana het volgende:
Wat kan de reden zijn dat Rutte een veel lager bedrag heeft genoemd? Mogelijk was hij zelf ook niet op de hoogte? Liegen zou dom zijn, want dat komt altijd uit.
Mwah, hij komt er steeds mee weg. Of hij ís weg als er weer eens een heikele kwestie ligt.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 15:51:38 #18
137949 Disana
pi_160233590
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mwah, hij komt er steeds mee weg. Of hij ís weg als er weer eens een heikele kwestie ligt.
Ik vind dat zo raar aan die man, hij komt inderdaad overal mee weg maar ik heb niet eens de indruk dat hij bewust loopt te liegen. Hij is volgens mij volledig van zijn eigen woorden overtuigd.
pi_160233619
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

6 Jaar alweer. Als ik zoveel geld zou verdienen zou ik ook steeds harder lachen. Over een jaar valt er niet meer met die man te praten :D Dan is hij non-stop aan het lachen _O-
pi_160233639
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

6 Jaar alweer. Als ik zoveel geld zou verdienen zou ik ook steeds harder lachen. Over een jaar valt er niet meer met die man te praten :D Dan is hij non-stop aan het lachen _O-
all the way to the bank
pi_160233651
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind dat zo raar aan die man, hij komt inderdaad overal mee weg maar ik heb niet eens de indruk dat hij bewust loopt te liegen. Hij is volgens mij volledig van zijn eigen woorden overtuigd.
Het is een geweldige marionet.
pi_160233682
Ah, in het artikel van rtlnieuws wat Arutha_ConDoin al quotte staat:
quote:
Premier Rutte beschreef het schip onlangs als volgt: "De Groene Draeck is geen standaard-Lemsteraak. Met het bijzondere interieur en exterieur, het hoog representatief karakter en de ouderdom behoeft zij nauwkeurig en intensief onderhoud."

De andere verklaring
Maar er is ook een andere verklaring voor de hoogte van de onderhoudskosten. In 2007 stelde scheepstaxateur Kersten Experts - op verzoek van de overheid - in een tot nu toe vertrouwelijk rapport dat De Groene Draeck overdreven goed wordt onderhouden.

De Koninklijke Marine 'maakt onvoldoende verschil tussen een Lemsteraak welke slechts 100 motoruren per jaar maakt (…) en een fregat welke onder alle omstandigheden inzetbaar moet zijn', staat in het rapport.

Volgens de taxateur is het bovengemiddelde onderhoud 'ingegeven vanuit de gedachte dat er niets maar dan ook niets stuk mag gaan'. En dat is waarschijnlijk de echte reden waarom het onderhoud van De Groene Draeck de afgelopen vier jaar 418.000 euro heeft gekost.
Klinkt an sich billijk, als je echt mooie spulletjes wil en elk jaar nieuwe zeilen, blokken, vallen en schoten enzo dan kan het hard oplopen.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 15:55:15 #23
137949 Disana
pi_160233683
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is een geweldige marionet.
Marionetten worden aangestuurd, dat idee heb ik bij Rutte niet. Hij vindt zichzelf gewoon erg goed.
pi_160233696
Ja maar maxima is lekker en Alexia is cute ;( ;( ;(
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 15:56:23 #25
137949 Disana
pi_160233707
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Klinkt an sich billijk, als je echt mooie spulletjes wil en elk jaar nieuwe zeilen, blokken, vallen en schoten enzo dan kan het hard oplopen.
Dat verklaart een hoop. En dat moet dan maar eens veranderen.
pi_160233723
quote:

[..]

Verklaart nog niet waarom de staat daar voor op moet draaien :')
pi_160233770
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:57 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Ze kunnen toch zelf hun spullen onderhouden? Huis ten Bosch gaat ook veel duurder worden dan eerst vermeld.
pi_160233780
quote:
"Wij" hebben ooit die boot aan Bea gegeven en "wij" vinden blijkbaar dat je een gegeven paard dan ook moet onderhouden en huisvesten.
pi_160233847
Boeiend, wat is een ton nou op een begroting van 200 miljard :')
International
pi_160233857
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:01 schreef Aardbei16 het volgende:
principes broeder.
pi_160233867
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, inderdaad. Ze kunnen toch zelf hun spullen onderhouden? Huis ten Bosch gaat ook veel duurder worden dan eerst vermeld.
Bij Huis ten Bosch komt het dan weer omdat er jaren juist hard is bezuinigd op onderhoud, naar verluid mede door Bea die al dat extravagante onderhoud niet nodig achtte. Bij zo'n monumentaal pand kom je dan in principe voor steeds grotere kosten te staan. In plaats van schilderen moet je dan bijvoorbeeld complete kozijnen gaan vervangen.
Combineer dat met een grootscheepse upgrade van bijvoorbeeld telecommunicatie in het pand en het loopt rap op. Maar hey, je hebt dan wel de afgelopen 10 jaar per jaar 2 miljoen bezuinigd op onderhoud!
pi_160233897
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:02 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

principes broeder.
Ja oke, liegen kan niet als MP maar die hele ophef erover gaat wel een. beetje ver.
International
pi_160233975
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:03 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Ja oke, liegen kan niet als MP maar die hele ophef erover gaat wel een. beetje ver.
Optelsom. Het is inmiddels wel duidelijk dat Rutte geen waarheid kán spreken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:21:12 #34
440653 BarryOSeven
pi_160234395
quote:

[..]

Kan zo zijn. Maar als ik voor mijn verjaardag een auto krijg ben ik daar blij mee. Maar als ik daar het jaar daarop bij de gever langsga voor een paar deuken en de APK dan denk ik niet dat het bij het cadeau hoorde.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 16:26:18 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_160234529
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:25 schreef SpecialK het volgende:
Ok. Even al die discussie over staatsuitgaven, de monarchie in het geheel of met cijfers sjoemelen daar gelaten.

Toen ik dit bericht zag dacht ik nog "oh 100.000 onderhoud per jaar euro voor een gigantisch luxejacht? Valt me nog mee, zeg."

[ afbeelding ]

Dat is toch geen schip man. Dat is een plezierbootje. Die kan je in slechtere staat voor 70.000 euro op de kop tikken :')
Precies. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_160234539
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kan zo zijn. Maar als ik voor mijn verjaardag een auto krijg ben ik daar blij mee. Maar als ik daar het jaar daarop bij de gever langsga voor een paar deuken en de APK dan denk ik niet dat het bij het cadeau hoorde.
Er was overeengekomen dat Bea het onderhoud kado zou krijgen zolang ze koningin was heb ik begrepen. Correct me if I'm wrong.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:27:06 #37
440653 BarryOSeven
pi_160234545
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er was overeengekomen dat Bea het onderhoud kado zou krijgen zolang ze koningin was heb ik begrepen. Correct me if I'm wrong.
Waarom betalen we dan nu nog?
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 16:27:21 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_160234554
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:06 schreef eight het volgende:

[..]

Optelsom. Het is inmiddels wel duidelijk dat Rutte geen waarheid kán spreken.
Lacht alles weg. :( :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_160234710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat. Ik vraag me trouwens ook af wie er op het bizarre idee gekomen is om zo'n onderhoudsgevoelig kado te geven.
pi_160234817
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:25 schreef SpecialK het volgende:

[ afbeelding ]

Je moet je voorstellen dat dit schip niet zomaar ergens in een haven ligt, het word altijd bewaakt, en ook van binnen is het op heel veel punten niet standaard ivm veiligheid.
pi_160234888
Ik heb echt het idee dat hier veel meer achter zit dan alleen het onderhoud van dat bootje. Inrichting van vakantiehuis Lex en Maxima? Vakanties sowieso? Ik zou wel graag willen weten wat er in die boekhouding te vinden is aan transacties etc. Maar dat bootje stinkt ! En het zal mij hier dan ook niet verbazen dat als je de boot van dichtbij bekijkt, helemaal niet zo goed onderhouden is.. :(

*sorry, aluhoedje thuis gelaten en stijgt gelijk naar mn bol :{
pi_160234901
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het volk heeft deze boot ooit eens aangeboden aan het koninklijk paar, de gedachten was dat je niet iemand een boot cadeau kan doen en diegene met de kosten opzadelen.
pi_160234918
oh sorry, ik had 50.000 "over" dus die heb ik maar bij het onderhoud van de Draeck gezet moet de boekhouder gedacht hebben.
pi_160234925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:39 schreef Meike26 het volgende:
dat bootje stinkt !
Voor een ton per jaar kan een geurvreter en nog wel af hoor.
pi_160234999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:39 schreef icloud het volgende:

[..]

[..]

Het volk heeft deze boot ooit eens aangeboden aan het koninklijk paar, de gedachten was dat je niet iemand een boot cadeau kan doen en diegene met de kosten opzadelen.
Dan hadden ze beter een ander kado kunnen kiezen. Dit was toch te voorzien?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:43:09 #46
440653 BarryOSeven
pi_160235012
quote:
Ik heb echt het idee dat hier veel meer achter zit dan alleen het onderhoud van dat bootje. Inrichting van vakantiehuis Lex en Maxima? Vakanties sowieso? Ik zou wel graag willen weten wat er in die boekhouding te vinden is aan transacties etc. Maar dat bootje stinkt ! En het zal mij hier dan ook niet verbazen dat als je de boot van dichtbij bekijkt, helemaal niet zo goed onderhouden is.. :(

De enige manier hoe Rutte dit nog kan goedmaken is als hij aan het eind van zijn termijn zijn lolbroek uittrekt en zegt:

"Landgenoten! Vier jaar lang heb ik jullie voorgelogen, elke transactie kostte jullie het dubbele. Maar nu de eindafrekening, we hebben het overleefd en we we hebben voor iedere Nederlander 20000 euro wat morgen op de rekening staat!"

Maar in die droomwereld leven we helaas niet. En ook dan nog steeds zal ik niet op hem stemmen.
pi_160235109
quote:

Als al dat soort dingen betaald worden, ben ik toch benieuwd waar ze hun geld aan uitgeven :P
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:47:31 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_160235181

Om te :r die lul
pi_160235206
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:55 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ja maar maxima is lekker en Alexia is cute ;( ;( ;(
Zeg dat maar eens andersom :o
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:50:12 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_160235269
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:45 schreef Toefjes het volgende:
Als al dat soort dingen betaald worden, ben ik toch benieuwd waar ze hun geld aan uitgeven :P
Juridische kosten :?
Papa Maxima schijnt nogal stout geweest te zijn :7
pi_160235296
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:01 schreef Aardbei16 het volgende:
Niet boeiend verder maar het feit dat er over gelogen wordt kan natuurlijk niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160235305
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan hadden ze beter een ander kado kunnen kiezen. Dit was toch te voorzien?
Jawel maar daar hebben ze bewust voor gekozen, in de tijd dat de groen draeck cadeau is gedaan zat nederland in de overdrive, alles ging perfect, economie goed, geen tekort op de staatsbegroting, ze lachte toen om het schijntje wat het onderhoud koste.
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 16:51:34 #53
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_160235308
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zeg dat maar eens andersom :o
Das nog best lastig:

Etuc aixelA ne rekkel si amixam raam aj.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160235336
Wat ik zo jammer vind, we leven in een zogenaamde democratie, maar het volk kan dus geen motie van wantrouwen in de gehele politiek indienen? Er zijn al zoveel leugens en zaakjes geweest.. En als burger denk je, ja hoor daar gaan ze weer en in Den Haag is het vervolgens een spel om alles zo snel en galant(onopgemerkt) weer in de doofpot te proppen.
Zo vaak van dit soort berichten dat een kostenpost groter uitvalt dan voorheen.
Die commissie stiekem zaak ook met 1 of ander lek, in Oktober zei ik ook al "dat gaat de doofpot in, die 3 maanden halen ze niet" en jawel grote verrassing, dekseltje van doofpot ging weer open. Zo lekker voorspelbaar.
pi_160235350
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Das nog best lastig:

Etuc aixelA ne rekkel si amixam raam aj.
haha zo is het net of je moslims praat
pi_160235433
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

haha zo is het net of je moslims praat
moslims?
wooblabalurg
pi_160235475
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:52 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik zo jammer vind, we leven in een zogenaamde democratie, maar het volk kan dus geen motie van wantrouwen in de gehele politiek indienen? Er zijn al zoveel leugens en zaakjes geweest.. En als burger denk je, ja hoor daar gaan ze weer en in Den Haag is het vervolgens een spel om alles zo snel en galant(onopgemerkt) weer in de doofpot te proppen.
Zo vaak van dit soort berichten dat een kostenpost groter uitvalt dan voorheen.
Die commissie stiekem zaak ook met 1 of ander lek, in Oktober zei ik ook al "dat gaat de doofpot in, die 3 maanden halen ze niet" en jawel grote verrassing, dekseltje van doofpot ging weer open. Zo lekker voorspelbaar.
Klopt, dat kan niet. Het volk geeft volksvertegenwoordigers een mandaat. En daar rekenen we ze eens in de 4 jaar op af. Als je als volk het één en ander wil forceren zal dat moeten beginnen met op zijn minst een protest. Maar daar is blijkbaar geen behoefte aan (behoudens de honderd pegida mensen zo nu en dan)

Maar er zijn in het verleden kabinetten gevallen om minder dan de fratsen die we de afgelopen jaren hebben gezien.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:07:52 #58
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_160235762
quote:
'Onderhoudskosten Groene Draeck twee keer zo duur
Hier gestopt met lezen.

Man, man, man, wie heeft dit geschreven? De mbo stagiaire? :') :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_160235982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:51 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel maar daar hebben ze bewust voor gekozen, in de tijd dat de groen draeck cadeau is gedaan zat nederland in de overdrive, alles ging perfect, economie goed, geen tekort op de staatsbegroting, ze lachte toen om het schijntje wat het onderhoud koste.
Toen was de gedachte al: de volgende generatie gaat de rekening wel efkes betalen.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:19:56 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160236049
Oh wat vreselijk. Dit is inderdaad iets waar we het keiharde woord 'liegen!!!' voor moeten gebruiken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160236128
Hij maakte en rekenfout van een paar miljard bij afdrachten aan Europa. En de oppositie gaat hier over zeuren?

Eis opheldering over de MH17, het vluchtelingenbeleid e.d., dit is zinloze symboolpolitiek.
pi_160236147
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt, dat kan niet. Het volk geeft volksvertegenwoordigers een mandaat. En daar rekenen we ze eens in de 4 jaar op af. Als je als volk het één en ander wil forceren zal dat moeten beginnen met op zijn minst een protest. Maar daar is blijkbaar geen behoefte aan (behoudens de honderd pegida mensen zo nu en dan)

Maar er zijn in het verleden kabinetten gevallen om minder dan de fratsen die we de afgelopen jaren hebben gezien.
Het is wel jammer dat er geen protestcultuur heerst in Nederland. Het geeft de politici toch een gevoel van vrij spel.
Het hoge aantal zetels van de PVV in de peiling zal ongetwijfeld een uiting van protest zijn maar volgens mij is daar geen enkele partij die zich daar zorgen overmaakt.
Uiteindelijk gaat een groot deel toch niet op die mafketels stemmen.

Het is een gemiste kans dat de PVV zo benedenmaats is. Op veel punten zijn ze behoorlijk sociaal maar het venijnige en treurige optreden tegen buitenlanders en het gebrek aan enige kennis in economie nekt ze.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:27:38 #63
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_160236238
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:23 schreef Nintex het volgende:
Hij maakte en rekenfout van een paar miljard bij afdrachten aan Europa. En de oppositie gaat hier over zeuren?

Eis opheldering over de MH17, het vluchtelingenbeleid e.d., dit is zinloze symboolpolitiek.
Hij heeft structureel de kamer verkeerd geïnformeerd. Waar het dan verder ook over gaat, hoe groot of hoe klein, is niet belangrijk.
pi_160236292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:23 schreef eight het volgende:

[..]

Het is wel jammer dat er geen protestcultuur heerst in Nederland. Het geeft de politici toch een gevoel van vrij spel.
Het hoge aantal zetels van de PVV in de peiling zal ongetwijfeld een uiting van protest zijn maar volgens mij is daar geen enkele partij die zich daar zorgen overmaakt.
Uiteindelijk gaat een groot deel toch niet op die mafketels stemmen.

Het is een gemiste kans dat de PVV zo benedenmaats is. Op veel punten zijn ze behoorlijk sociaal maar het venijnige en treurige optreden tegen buitenlanders en het gebrek aan enige kennis in economie nekt ze.
Ik zie in het verkiezingsprogramma en stemgedrag toch 2 verschillende PVV's.

Ik denk dat de protestcultuur niet terug komt. In de jaren 80 was die er wel, maar nu hebben we internet. Politieke statements maakt men door plaatjes te liken en door te sturen.

Waarom de straat op gaan als daar geen kip is omdat mensen liever level 236 van Candy Crush nog willen halen voor GTST begint? Hoe vaak kijkt iemand in het oV je nog vriendelijk aan? Niemand, want de blikken zijn op de telefoon, en voor de zekerheid een grote koptelefoon op beide oren. Een collectief protest gaan we niet meer meemaken, want er is geen collectief meer. We zijn individuele eilandjes geworden.
pi_160236320
[quote]0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:23 schreef Nintex het volgende:

[/quoted]

Kan wel zo zijn, het is wel een gevoelig onderwerp. Het bootje was vanzichzelf ook niet gratis en ik denk dat dat stuk hout al meer dan 5 miljoen heeft gekost, grove schatting. Dat er een onderhoud op zit van elk jaar ruim een ton euro's aan belasting geld in een boot die het met een kwart van dat bedrag ook prima mee uit kan komen, dat klopt gewoon niet. Er word niet alleen over het geld gelogen, maar ik denk dat het pensioenpotje van Bea in de afgelopen 5 jaar ook wat aangevuld is, want die oude boot heeft ook onderhoud nodig.

En daar zijn de meeste mensen(begrijpelijk) het denk ik niet mee eens. Ze zijn niet zielig, hebben hier en daar nog een broodje goud liggen en zitten ook niet in de bijstand. Hier worden euro's onderhoudsgeld weggesluisd wat we nooit terug gaan zien. En dan ben ik opeens, op een dag als vandaag, ook wel klaar met deze romantische poppenkast :') :)
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:34:49 #66
440653 BarryOSeven
pi_160236364
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
Oh wat vreselijk. Dit is inderdaad iets waar we het keiharde woord 'liegen!!!' voor moeten gebruiken.
het is wel duidelijk dat jij geen betaalde baan hebt :')

Probeer deze geintjes anders even in het bedrijfsleven
pi_160236455
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:31 schreef Meike26 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 26 februari 2016 17:23 schreef Nintex het volgende:

[/quoted]

Kan wel zo zijn, het is wel een gevoelig onderwerp. Het bootje was vanzichzelf ook niet gratis en ik denk dat dat stuk hout al meer dan 5 miljoen heeft gekost, grove schatting. Dat er een onderhoud op zit van elk jaar ruim een ton euro's aan belasting geld in een boot die het met een kwart van dat bedrag ook prima mee uit kan komen, dat klopt gewoon niet. Er word niet alleen over het geld gelogen, maar ik denk dat het pensioenpotje van Bea in de afgelopen 5 jaar ook wat aangevuld is, want die oude boot heeft ook onderhoud nodig.

En daar zijn de meeste mensen(begrijpelijk) het denk ik niet mee eens. Ze zijn niet zielig, hebben hier en daar nog een broodje goud liggen en zitten ook niet in de bijstand. Hier worden euro's onderhoudsgeld weggesluisd wat we nooit terug gaan zien. En dan ben ik opeens, op een dag als vandaag, ook wel klaar met deze romantische poppenkast :') :)
Het is gewoon afleiding en een non-issue op dit moment. er zijn veel meer belangrijke zaken. Ik ben totaal niet koningsgezind, maar Willem Alexander doet het als staatshoofd prima en als hij zich blijft richten op handelsbelangen, zoals hij nu doet dan is zijn rol wat mij betreft ook prima.

Zolang Nederland EU voorzitter is laten PvdA en VVD het kabinet toch niet klappen en de PvdA durft er niet uit te stappen dus geeft na heel wat stampij de VVD altijd gelijk. Het is gewoon wachten op de verkiezingen of nog een kamerlid van de PvdA of VVD die een splinterpartijtje begint en zijn/haar zetel meeneemt.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:41:27 #68
440653 BarryOSeven
pi_160236464
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zie in het verkiezingsprogramma en stemgedrag toch 2 verschillende PVV's.

Ik denk dat de protestcultuur niet terug komt. In de jaren 80 was die er wel, maar nu hebben we internet. Politieke statements maakt men door plaatjes te liken en door te sturen.

Waarom de straat op gaan als daar geen kip is omdat mensen liever level 236 van Candy Crush nog willen halen voor GTST begint? Hoe vaak kijkt iemand in het oV je nog vriendelijk aan? Niemand, want de blikken zijn op de telefoon, en voor de zekerheid een grote koptelefoon op beide oren. Een collectief protest gaan we niet meer meemaken, want er is geen collectief meer. We zijn individuele eilandjes geworden.
Slim bedacht he! Mooi instrument om aan de macht te blijven.
pi_160236478
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Slim bedacht he!
WIe, hoe wat? :D
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:43:20 #70
440653 BarryOSeven
pi_160236501
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

WIe, hoe wat? :D
haha ja zit mobiel, individualisatie van de samenleving is weinig animo voor samenscholing voor een protest
pi_160236565
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

haha ja zit mobiel, individualisatie van de samenleving is weinig animo voor samenscholing voor een protest
Ik ben benieuwd hoe alles gegaan zou zijn als er geen internet zou zijn. Het enige wat mensen nog zichtbaar collectief woest kan maken is een voetbalclub die 7 wedstrijden op rij verliest.
pi_160237057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:27 schreef YazooW het volgende:

[..]

Hij heeft structureel de kamer verkeerd geïnformeerd. Waar het dan verder ook over gaat, hoe groot of hoe klein, is niet belangrijk.
Hopelijk roepen ze hem ter verantwoording. Hij heeft wat uit te leggen.
pi_160237122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is gewoon afleiding en een non-issue op dit moment. er zijn veel meer belangrijke zaken. Ik ben totaal niet koningsgezind, maar Willem Alexander doet het als staatshoofd prima en als hij zich blijft richten op handelsbelangen, zoals hij nu doet dan is zijn rol wat mij betreft ook prima.

Zolang Nederland EU voorzitter is laten PvdA en VVD het kabinet toch niet klappen en de PvdA durft er niet uit te stappen dus geeft na heel wat stampij de VVD altijd gelijk. Het is gewoon wachten op de verkiezingen of nog een kamerlid van de PvdA of VVD die een splinterpartijtje begint en zijn/haar zetel meeneemt.
Kan best zijn maar daarmee wordt het liegen van Rutte niet goedgepraat. Hij heeft de verantwoording voor de kosten van het koninklijk huis en hij heeft willen en wetens de zaken verkeerd voorgesteld.
pi_160238272
Koningshuis gewoon afschaffen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_160238614
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Niet boeiend verder maar het feit dat er over gelogen wordt kan natuurlijk niet.
Dat is waar
International
  vrijdag 26 februari 2016 @ 19:54:51 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160239992
En het volk maar blijven klappen voor de koning.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160244272
Eerst de Groene Draeck afschaffen en daarna het koningshuis.
pi_160409595
Dat onderhoud kost natuurlijk niet zoveel. De Groene Draeck wordt gewoon gebruikt om allerlei budgettaire overschrijding binnen defensie op weg te drukken.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_160416776
Denk eerder dat Bea/Lex hier liegen tegen Rutte. En ja, Rutte kan daar niets aan doen natuurlijk. Hij kan ze moeilijk de schuld geven.

Zou was een bazenactie zijn als hij dat toch zou doen, maar ja. Heb je echt een enorme rel en een enorm gezeik.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 14:29:46 #80
136343 BasEnAad
pi_160417137
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:13 schreef Alcathous het volgende:
Denk eerder dat Bea/Lex hier liegen tegen Rutte. En ja, Rutte kan daar niets aan doen natuurlijk. Hij kan ze moeilijk de schuld geven.

Zou was een bazenactie zijn als hij dat toch zou doen, maar ja. Heb je echt een enorme rel en een enorm gezeik.
Rutte kan hen niet de schuld geven, omdat Rutte zelf verantwoordelijk is. Hij geeft dan de schuld aan zichzelf.
pi_160417163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:29 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Rutte kan hen niet de schuld geven, omdat Rutte zelf verantwoordelijk is. Hij geeft dan de schuld aan zichzelf.
Tuurlijk is hij grontwettelijk verantwoordelijk. Als Beatrix morgen haar butler omlegt, moet Rutte de cel in voor moord.

Maar hij kan het wel zeggen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 14:31:54 #82
136343 BasEnAad
pi_160417191
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:30 schreef Alcathous het volgende:

Maar hij kan het wel zeggen.
En gelijk opstappen waarschijnlijk :o
  vrijdag 4 maart 2016 @ 19:27:49 #83
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160423515
Het is maar goed dat Rutte de neus van pinokkio niet heeft, dan had hij inmiddels al lang niet meer in de tweedenkamer gepast.

Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_160433161
quote:
En weer een leugen voor op het CV.

[..]

Bron

Dat hele koningshuisgedoe heb ik maar wat naast me neer gelegd naast de politieke ellende. Maar het zijn twee handen op een buik:

Rutte de Leugenaar, de omgekeerde Robin Hood, en ons graaiende koningshuis.

Een boot waarvan burgers met een vergelijkbaar schip 20K aan onderhoud kwijt zijn, kost ons koningshuis natuurlijk weer 100K. Rutte die de kamer weer bewust voorliegt.

Laatst al dat achterlijke paleis van ze wat weer weet ik hoeveel duurder werd.

Schandalig, ben er helemaal klaar mee. Oprutten met die monarchie, en neem Rutte dan aub gewoon ook mee.

:r
Wie herinnert zich niet de leugens van charlatan Rutte voorafgaande aan de verkiezingen. Onder andere in het bekende debat met Roemer onder de 'leiding' van Frits Wester die hem verdedigde. Ook in vele andere debatten klonk de ene na de andere leugen uit zijn mond over de VVD-plannetjes, veel leugentjes bestonden uit niet vertelde relevante feitjes maar 'harde leugens' zaten er ook tussen.

Wat betreft die boot, waarom moet de samenleving het betalen terwijl het privébezit is en hun inkomen al tig keer zo hoog is als de jaarlijkse kosten? Erg logisch is het niet. Wordt de boot ook door de staat gebruikt voor officiële gelegenheden? In dat geval zou het misschien te rechtvaardigen zijn, anders niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160433186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:13 schreef Alcathous het volgende:
Denk eerder dat Bea/Lex hier liegen tegen Rutte.
Alleen al gezien het feit dat Rutte inderdaad verantwoordelijk is is het uiterst onwaarschijnlijk dat ze hierover tegen hem liegen. Bovendien lijkt dat niet echt te passen bij hun karakter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:23 schreef Nintex het volgende:
Hij maakte en rekenfout van een paar miljard bij afdrachten aan Europa de EU. En de oppositie gaat hier over zeuren?

Ze moeten over dat alles zeuren maar jij hebt natuurlijk gelijk dat ze over die extra afdracht aan die EU (niet Europa!) veel meer hadden moeten zeuren.
#NoDAPL
pi_160433301
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 01:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen al gezien het feit dat Rutte inderdaad verantwoordelijk is is het uiterst onwaarschijnlijk dat ze hierover tegen hem liegen. Bovendien lijkt dat niet echt te passen bij hun karakter.

[..]
Serieus? Je kent ze persoonlijk? Bea voelt zich duidelijk superieur tov elke pleb in Nederland en heeft elke premier onder haar als oud vuil behandeld.
Ze hebben echt schijt aan de problemen die Rutte dankzij hun krijgt Ze proberen alleen maar optimaal te profiteren van de grondwettelijke kromheid.

Lex kan zich nog goed inhouden, maar op een gegeven moment kan hij die nepmacht die hij heeft niet meer verkroppen. Iedereen wil de wereld verbeteren. Hij is de koning van Nederland, maar mag niets. Behalve een decadent leven leiden in een gouden kooi. Dat frustreert ook enorm. Elke man heeft een bepaalde geldingsdrang. Nu is Alexander echt een watje met weinig testosteron, dus bij hem zal het wel meevallen, maar ook hij wil een bepaalde legacy achterlaten.
pi_160433405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De enige manier hoe Rutte dit nog kan goedmaken is als hij aan het eind van zijn termijn zijn lolbroek uittrekt en zegt:

"Landgenoten! Vier jaar lang heb ik jullie voorgelogen, elke transactie kostte jullie het dubbele. Maar nu de eindafrekening, we hebben het overleefd en we we hebben voor iedere Nederlander 20000 euro wat morgen op de rekening staat!"

Maar in die droomwereld leven we helaas niet. En ook dan nog steeds zal ik niet op hem stemmen.

[ Bericht 3% gewijzigd door skysherrif op 05-03-2016 03:45:01 ]
pi_160433499
Ik las geloof ik dat er in een jaar 12 project managers met het bootje bezig hebben gehouden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 5 maart 2016 @ 06:17:14 #89
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160433687
Rutte, de Pinokkio der Lage Landen. :r

pi_160437264
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:15 schreef Alcathous het volgende:
Serieus? Je kent ze persoonlijk?
Nee maar je kan best een indruk krijgen van mensen hun karakater op basis van de interviews die gedaan zijn. Ik doe verder geen uitspraak over hoe ze precies zijn maar ik geloof niet dat zij zouden liegen tegen de verantwoordelijke eerste minister. Rutte daarentegen heeft al heel erg vaak aantoonbaar gelogen, o.a. bij de verkiezingen. Ik vind het merkwaardig dat jij denkt dat WA en B hebben gelogen in plaats van te veronderstellen dat Rutte, die al zo vaak heeft gelogen, weer eens heeft gelogen.
Nu we het hier toch over hebben, geloof jij dat Rutte echt niets wist van die bonnetjesaffaire?

Ik ben trouwens een republikein.
#NoDAPL
pi_160437632
Misschien wil defensie mijn huis een beetje opknappen ^O^
Mijn scooter heeft ook wel weer een beurt nodig.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_160474909
Tijd om het koningshuis omver te werpen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_160475682
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:33 schreef D1990 het volgende:
Tijd om het koningshuis omver te werpen.
Kan dat een andere keer? Was nogal een zwaar weekend
pi_160476239
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar. Volgende week dan, komt dat goed uit?
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_160476287
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:10 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar. Volgende week dan, komt dat goed uit?

[..]

Dan is mijn tante jarig. Ik heb wel een gaatje in het weekend van 9 april. Kun jij dan?
pi_160476336
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan is mijn tante jarig. Ik heb wel een gaatje in het weekend van 9 april. Kun jij dan?
Ja hoor, dat moet wel mogelijk zijn. Maar enkel als we hulp van Pegida en het DSDA krijgen, dat is de revolutionaire "vanguard", enkel met die elite troepen kan het ons lukken.
pi_160476361
Mensen die niet begrijpen dat dit witwas praktijken zijn :')
pi_160476435
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:14 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja hoor, dat moet wel mogelijk zijn. Maar enkel als we hulp van Pegida en het DSDA krijgen, dat is de revolutionaire "vanguard", enkel met die elite troepen kan het ons lukken.
Mwoah, Pegida brengt doorgaans 80 man en een varkenskop op de been. Maar, kunnen we niet beter die boot afstoten trouwens? Scheelt een hoop gedoe.
  zondag 6 maart 2016 @ 22:23:51 #99
454834 JoepjeSP
LinksAanhouden!
pi_160476583
Zal hij wel betaald hebben van de 1000 euro die we nog krijgen.
pi_160476691
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:23 schreef JoepjeSP het volgende:
Zal hij wel betaald hebben van de 1000 euro die we nog krijgen.
Mijn salaris vanaf januari dekt die 1000 euro ruimschoots. En dan niet eenmalig zoals hij beloofde, maar gewoon elk jaar. Wat een baas _O_
pi_160476842
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mijn salaris vanaf januari dekt die 1000 euro ruimschoots. En dan niet eenmalig zoals hij beloofde, maar gewoon elk jaar. Wat een baas _O_
Dus als ik je 1000 euro beloof en jij krijgt met iets anders ook en zelfs meer, dan laat je die 1000 euro maar zitten dan en geeft me die als fooi!
pi_160476877
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus als ik je 1000 euro beloof en jij krijgt met iets anders ook en zelfs meer, dan laat je die 1000 euro maar zitten dan en geeft me die als fooi!
Wil je van mij een fooi?
pi_160476945
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wil je van mij een fooi?
Ik wel alleen dat men de mensen geeft wat hun belooft is geworden, die meevaller dat wist men toen nog helemaal niet toen die 1000 euro beloofd werd toch?
pi_160476997
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wel alleen dat men de mensen geeft wat hun belooft is geworden, die meevaller dat wist men toen nog helemaal niet toen die 1000 euro beloofd werd toch?
Het gaat om een belastingplan. Gewoon een plan dat uitgevoerd is. Dus ik zie dat wel als een belofte die nagekomen is.
pi_160477080
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het gaat om een belastingplan. Gewoon een plan dat uitgevoerd is. Dus ik zie dat wel als een belofte die nagekomen is.
Okee dat jij dat wel zo ziet is je goed recht ik zie het niet zo, kiezers bedrog zo zie ik het.
Mogen ze toch blij zijn dat niet naar het IQ gekeken wordt bij die wat stemmen mogen of niet?
Ik kon het me namelijk niet voorstellen hoe of waar dat geld vandaan moest komen?
Denk dat dit, het vooruit gaan in het loon ook geen lang leven zal hebben!
pi_160477130
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Okee dat jij dat wel zo ziet is je goed recht ik zie het niet zo, kiezers bedrog zo zie ik het.
Mogen ze toch blij zijn dat niet naar het IQ gekeken wordt bij die wat stemmen mogen of niet?
Ik kon het me namelijk niet voorstellen hoe of waar dat geld vandaan moest komen?
Denk dat dit, het vooruit gaan in het loon ook geen lang leven zal hebben!
Is dit een kwatrijn van Nostradamus?
pi_160477175
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Is dit een kwatrijn van Nostradamus?
Zouden we afwachten en niet zingen voordat?
pi_160477700
Volgens de AD zijn er dagelijks een schipper plus bootsmaat aanwezig á 60 euro exclusief. Dat schiet wel op natuurlijk.
pi_160477977
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Volgens de AD zijn er dagelijks een schipper plus bootsmaat aanwezig á 60 euro exclusief. Dat schiet wel op natuurlijk.
1957 geschonken?
Dus al die tijd geen onderhoudt gehad, of hoe zie ik dat, en waarom komt het opeens ter discussie?
Of hebben al die regeringen ertussen geslapen, of hoe, vragen vragen en nogmaals vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2016 23:08:15 ]
pi_160478070
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

1957 geschonken?
Dus al die tijd geen onderhoudt gehad, of hoe zie ik dat, en waarom komt het opeens ter discussie?
Of hebben al die regeringen ertussen geslapen, of hoe, vragen vragen en nogmaals vragen.
Antwoorden kun je vinden via google. Deze boot is al meerdere malen onderwerp van discussie geweest. Je had het over IQ in combinatie met stemmen toch?
pi_160478161
Waarom betaald Bea de kosten zelf niet? Ze heeft geld zat
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_160478229
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:13 schreef maryen65 het volgende:
Ik snap dat soort dingen ook niet. Gierige tante is het.
pi_160478236
quote:
Dat weet ik niet hoor. Het is ook maar een enkel AOW'tje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160478237
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Antwoorden kun je vinden via google. Deze boot is al meerdere malen onderwerp van discussie geweest. Je had het over IQ in combinatie met stemmen toch?
Ik heb geen hoog IQ hoor ik heb maar blo gehad waarom vraag je dat?
Wil je helemaal offtopic gaan soms?
Doe anders via dm, heb al genoeg ervaring met offtopic zeik hier op het forum, bedank er wel zo een beetje voor!
pi_160478307
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb geen hoog IQ hoor ik heb maar blo gehad waarom vraag je dat?
Wil je helemaal offtopic gaan soms?
Doe anders via dm, heb al genoeg ervaring met offtopic zeik hier op het forum, bedank er wel zo een beetje voor!
Nou nou, jij begon over IQ, ik niet. Dan is het natuurlijk prijsschieten op het moment dat er een domme opmerking komt, daar kun je de klok op gelijk zetten.

Maar de DM is erg druk, dus er is sprake van een wachtlijst, sorry.
pi_160478337
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou nou, jij begon over IQ, ik niet. Dan is het natuurlijk prijsschieten op het moment dat er een domme opmerking komt, daar kun je de klok op gelijk zetten.

Maar de DM is erg druk, dus er is sprake van een wachtlijst, sorry.
Kijk eens naar topic s waar jij onder andere ook in rond hing dat het over een bepaald IQ hebben om te mogen stemmen ging, vergeten soms?
pi_160478455
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kijk eens naar topic s waar jij onder andere ook in rond hing dat het over een bepaald IQ hebben om te mogen stemmen ging, vergeten soms?
Ja, maar dan leg ik wel de grens onder mijn eigen IQ uiteraard.
pi_160478487
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, maar dan leg ik wel de grens onder mijn eigen IQ uiteraard.
Uiteraard had ik niet anders verwacht!

Jij geloofde dus die belofte van die 1000 euro.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2016 23:28:09 ]
pi_160478607
Zou ook gewoon blijven liegen als ik hem was het Nederlandse volk pikt toch alles.
pi_160478665
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard had ik niet anders verwacht!

Jij geloofde dus die belofte van die 1000 euro.
Ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat het salaris door belastingmaatregelen een impuls heeft gekregen, die de 1000 euro netto overstijgt ja. Belastingmaatregelen door deze regering genomen. Met doorwerking in vakantiegeld en 13e maand overstijgt dit bedrag ruimschoots die 1000 euro.

Alleen Rutte beloofde dit bedrag éénmalig. En niet structureel.
pi_160478731
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat het salaris door belastingmaatregelen een impuls heeft gekregen, die de 1000 euro netto overstijgt ja. Belastingmaatregelen door deze regering genomen. Met doorwerking in vakantiegeld en 13e maand overstijgt dit bedrag ruimschoots die 1000 euro.

Alleen Rutte beloofde dit bedrag éénmalig. En niet structureel.
En alleen mogelijk geworden door?

Als die niet geweest waren kon hij beloven tot sintjutemus.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2016 23:40:27 ]
pi_160478896
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

En alleen mogelijk geworden door?

Als die niet geweest waren kon hij beloven tot sintjutemus.
Ah, dus als hem iets lukt komt het door anderen, en als iets onmogelijk wordt gemaakt door anderen, is het de schuld van Rutte en is het een leugenaar _O- :D Zo maak je het voor elke politicus onmogelijk om iets goeds te doen
pi_160478935
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ah, dus als hem iets lukt komt het door anderen, en als iets onmogelijk wordt gemaakt door anderen, is het de schuld van Rutte en is het een leugenaar _O- :D Zo maak je het voor elke politicus onmogelijk om iets goeds te doen
Er is lang genoeg voor gelobbyd of niet?
pi_160478957
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet hoor. Het is ook maar een enkel AOW'tje.
Haar AOW schenkt ze toch aan een goed doel? Als ik het goed heb
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 7 maart 2016 @ 00:28:42 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160479635
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:33 schreef PSVCL het volgende:
Zou ook gewoon blijven liegen als ik hem was het Nederlandse volk pikt toch alles.
Teflon Rutte.
quote:
Ze moeten zich bijzonder voelen dus moet het volk het betalen ondanks dat het volk meer dan genoeg betaalt zodat ze zelf hun hobby kunnen betalen. :')
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 00:31:57 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160479685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Bezint eer je begint. Heel erg veel mensen hebben op de VVD gestemd, niet 1 keer maar 2 keer, ook nadat Rutte nog niet een jaar lang zijn eerste kabinet intact kon houden.
#NoDAPL
pi_160480079
Man, man. Wat een verspilling van geld. Stop die boot in een musea en doe met dat geld wat kinderen tevreden maken. En als Beatrix het zo graag wil behouden ze is rijk genoeg om dat ding te onderhouden.
  maandag 7 maart 2016 @ 08:42:05 #128
440653 BarryOSeven
pi_160482653
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bezint eer je begint. Heel erg veel mensen hebben op de VVD gestemd, niet 1 keer maar 2 keer, ook nadat Rutte nog niet een jaar lang zijn eerste kabinet intact kon houden.
Je zou eigenlijk moeten nagaan wie er nu nog op de VVD stemt.

Op de zwarte lijst zetten want dat zijn de rotte peren van de maatschappij.
pi_160485864
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En die welke gehuild hebben ermee niet?
pi_160490854
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zouden ze zich ook afvragen waar de mensen het geld aan uitgeven, of heeft het iets met gunnen te doen?
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 15:43:27 #131
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_160491275
Laat hem dat zelf betalen met z'n netto 8,61 ton salaris :')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 7 maart 2016 @ 16:03:13 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160491816
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De mensen die de laatste keer Rutte in Het Torentje hielden mogen ook op de zwarte lijst. Zo falen met je eerste kabinet, zoveel corruptie, campagne voeren met dogmatische leuzen en dan nog een tweede kans krijgen. Gekker moet het toch niet worden.
#NoDAPL
  maandag 7 maart 2016 @ 16:10:37 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160492005
Even iets anders wat in het verlengde hiervan ligt. gingen ze weer met het staatsvliegtuig op vakantie?
#NoDAPL
pi_160492103
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Laat hem dat zelf betalen met z'n netto 8,61 ton salaris :')
Dat is zakgeld. :9

Vraag me af wat je dan doet als je zoveel geld hebt en helemaal niks om te doen.

En dat geld kan je ook nog geen eens uitgeven zoals je wilt omdat iedereen meekijkt.
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 16:40:59 #135
pi_160492795
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:14 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is zakgeld. :9

Vraag me af wat je dan doet als je zoveel geld hebt en helemaal niks om te doen.

En dat geld kan je ook nog geen eens uitgeven zoals je wilt omdat iedereen meekijkt.
Dan kan je het nog wel uitgeven. Kwestie van geen neuk geven.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_160493105
Blijft maar doorgaan dit. Alleen er valt vrijwel niets tegen te doen. Ik heb dit al eens geprobeerd uit te leggen aan buitenlandse vrienden; de politiek in NL.
Dan krijg je vragen als; ja maar dan stem je toch op een andere partij?
En dan vervolgens moeten uitleggen dat dit massaal gebeurt maar dat de grootste partij niet aan de macht komt omdat de andere kleinere partijen onderling afspreken niet met de grootste partij te willen regeren.
Nee, ik kreeg het niet uitgelegd, ze snapten er niets van. Vroegen wanneer NL dan in opstand kwam. Ehm, geen idee...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 7 maart 2016 @ 17:14:33 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160493693
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:53 schreef WRH het volgende:
Blijft maar doorgaan dit. Alleen er valt vrijwel niets tegen te doen. Ik heb dit al eens geprobeerd uit te leggen aan buitenlandse vrienden; de politiek in NL.
Dan krijg je vragen als; ja maar dan stem je toch op een andere partij?
En dan vervolgens moeten uitleggen dat dit massaal gebeurt maar dat de grootste partij niet aan de macht komt omdat de andere kleinere partijen onderling afspreken niet met de grootste partij te willen regeren.
Nee, ik kreeg het niet uitgelegd, ze snapten er niets van. Vroegen wanneer NL dan in opstand kwam. Ehm, geen idee...
Leg hen de volgende keer eens uit dat we dankzij dit stelsel niet elke 4/8 jaar een radicaal andere koers varen en dat we meer rekening houden met minderheden doordat we compromissen moeten sluiten. Voor- en nadelen.
Dat heeft echter niets te maken met dat slappe beleid met betrekking tot de koninklijke familie.
#NoDAPL
pi_160496072
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dan kan je het nog wel uitgeven. Kwestie van geen neuk geven.
Natuurlijk wel. Als die het geld uit gaat geven aan hoertjes en andere gekke dingen dan krijgt die van het volk geen geld meer. Hij moet doen alsof hij verantwoord is.
  maandag 7 maart 2016 @ 18:49:21 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_160496164
Geef een boot, werk je dood. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 18:58:53 #140
pi_160496386
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Als die het geld uit gaat geven aan hoertjes en andere gekke dingen dan krijgt die van het volk geen geld meer. Hij moet doen alsof hij verantwoord is.
Genoeg andere leuke dingen naast hoeren.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')