abonnement Unibet Coolblue
pi_159894576


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71



[ Bericht 0% gewijzigd door Thomas-sama op 16-02-2016 18:18:10 ]
  zaterdag 13 februari 2016 @ 21:43:08 #2
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159895577
Ja zo'n goed sluitende..... tas zit...zat ook achterop mijn scooter. Mijn TC vond het vreemd dat ik die er af had gehaald en er een krat voor in de plaats heb gemonteerd. Plat op de bagagedrager ipv op die steunen. Met een bagagenetje er overheen. Daar kan veel beter een posttas in, en aan de zijkanten nog ruimte voor eventueel wat spullen(regenpak oid). Ook veel stabieler dan zo'n tas achterop. Die tas is overigens al een paar keer los geraakt van de tashouder op het bagagerek en dat met een posttas er in. Daarom verwijderd ;)



[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 14-02-2016 07:28:33 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 14 februari 2016 @ 06:20:38 #3
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159902509
Mogguh.

Over voordeeltjes voor de scooterrijders gesproken:

Binnenkort komt de 2016-versie van de PostNL lease scooter.
Zie deze link.
Omdat ik een motorrijbewijs heb, zal worden besproken of ik de 150cc-versie zal krijgen.
Tevens is de vrijheid voor de scooterrijders uitgebreid met dat zij de scooter ook privé mogen gebruiken, net zoals de auto's voor de leidinggevenden.
Ook wordt besproken over een licht scooter/motorpak welke beter beschermend is dan de huidige PostNL-kledij voor de PBZ, omdat je toch gemotoriseerd verkeer bent en daarin ook veilig moet kunnen deelnemen. Bijhorende beschermende motor/scooter-laarzen horen daar ook bij.

De pbz-vergoeding blijft qua hoogte voor iedereen gelijk omdat er geen onderscheidt is hoe men het werk uitvoert.

Mooi geregeld van PostNL ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159902555
Gefeliciteerd @Pietertje!

Wij hebben hier nog geen scooterrijders in de buurt. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Rij je van adres naar adres met de scooter of heb je er ook loopstraten tussen zitten?

En hoeveel zakken post kun je in totaal meenemen? Heb je ook van die zijtassen? Of alleen een krat achterop?

Moet je vaak herladen of kun je alles in een keer meenemen?

Zo'n scooterwijk ziet er denk ik wel heel anders uit dan een fiets/loopwijk.

Ik vind het niet meer dan logisch dat je spullen krijgt om je werk goed uit te kunnen voeren.

Gisteren was er toevallig iemand bij ons op het depot die de dag ervoor pech met de fiets had. Belde en kreeg te horen dat hij maar even een fiets van iemand anders moest lenen en hij had toch wel een reservefiets. Nee dat had hij niet en een fiets lenen ging ook niet. Hij heeft alles lopend af kunnen maken en kon lopend naar een fietsenmaker op het winkelcentrum. Maar goed, nieuwe spaken kosten wel wat.

Dus we hadden een discussie over dat een bedrijf best wel voor stevige postfietsen kan zorgen en dan desnoods per maand een bedrag inhouden totdat hij helemaal van jou was. Of in bruikleen
geven.

Doen andere bedrijven met auto's. Lease of bruikleen of wat dan ook.

Met die fietsen wordt natuurlijk een dure bedoening maar goed. Er is wel iets te regelen als het om grote hoeveelheden gaat.

[ Bericht 62% gewijzigd door Globetrottertje op 14-02-2016 06:57:17 ]
  zondag 14 februari 2016 @ 07:25:40 #5
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159902601
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 06:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Gefeliciteerd @Pietertje!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Wij hebben hier nog geen scooterrijders in de buurt. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Rij je van adres naar adres met de scooter of heb je er ook loopstraten tussen zitten?
Ik heb eigenlijk gewoon ook loopwijken maar omdat de afstanden groter zijn, van dorp naar dorp of het buitengebied, is de scooter er eigenlijk.
Wat veel denken is dat alles met de scooter gedaan kan worden, maar van de +300adressen zijn er ongeveer 30 adressen bij die ik werkelijk per scooter kan bezorgen, en dat is in de regel veel al buitengebiedadressen. De rest is gewoon scooter parkeren, en lopen en eenstrata verder weer de scooter neerzetten. Dat is zowat gelijk aan een pbz per fiets.
quote:
En hoeveel zakken post kun je in totaal meenemen? Heb je ook van die zijtassen? Of alleen een krat achterop?
In totaal kun je, naar mijn mening) veilig 3 volle tassen meenemen. Ik heb er meer gezien, maar dat is gewoonweg niet! veilig.
Mijn depotje ligt ongeveer in het midden, dus als ik alle 3 de tassen(ik heb 3 wijken) niet mee kan nemen, kom ik er weer in principe langs. Vooral op piekdagen (met HAH) komt dat goed uit. Mijn laatste wijk ligt ongeveer 10 minuten van huis af, dus ik heb de loop van de wijken omgegooid, want officieel is de laatste wijk ongeveer +20 minuten van mijn huis af. Ben ik dus eerder thuis ;) en de wijken liggen zo beter aangesloten. ALs ik het volgens de officiele loop/rij-route zou moeten doen, ben ik 20 minuten langer bezig. Mocht ik nu meer tassen(+HAH) voor 1 wijk hebben, kan/moet ik het wel omgooien. Dit ivm beladen van de scooter.
De loop/rit is ongeveer een kleine 40 kilometer. Op een piekdag+HAH doe je er ongeveer 4uur over. Zonder HAH ongeveer3 uur. Op een daldag ongeveer 2 uur.
quote:
Moet je vaak herladen of kun je alles in een keer meenemen?
Zie boven :)
Maar als ik voor elke wijk één tas heb, is alles in ene mee te nemen, behalve op piekdagen met HAH.
quote:
Zo'n scooterwijk ziet er denk ik wel heel anders uit dan een fiets/loopwijk.
De fietswijk is meer in het dorp/stad/wijk. Ik heb in het dorp waar mijn fietsende/lopende collega werkt, de 3 hoofdwegen die door het dorp lopen. In d eandere 2 dorpen heb ik heel het dorp en dan zou je het kunnen vergelijken met ene loop/fietsroute met een uitval naar een verder gelegen adres.
quote:
Ik vind het niet meer dan logisch dat je spullen krijgt om je werk goed uit te kunnen voeren.

Gisteren was er toevallig iemand bij ons op het depot die de dag ervoor pech met de fiets had. Belde en kreeg te horen dat hij maar even een fiets van iemand anders moest lenen en hij had toch wel een reservefiets. Nee dat had hij niet en een fiets lenen ging ook niet. Hij heeft alles lopend af kunnen maken en kon lopend naar een fietsenmaker op het winkelcentrum. Maar goed, nieuwe spaken kosten wel wat.

Dus we hadden een discussie over dat een bedrijf best wel voor stevige postfietsen kan zorgen en dan desnoods per maand een bedrag inhouden totdat hij helemaal van jou was. Of in bruikleen
geven.

Doen andere bedrijven met auto's. Lease of bruikleen of wat dan ook.

Met die fietsen wordt natuurlijk een dure bedoening maar goed. Er is wel iets te regelen als het om grote hoeveelheden gaat.

Mee eens. Het lijkt mij moeten kunnen dat PostNL leasefietsen kan inschakelen zodat iedereen goed zijn/haar werk kan doen. Ook een ANWB-service, zoals de scooterrijders die hebben, voor de fiets afsluiten.
Hier zit er geen fietsenmaker in de buurt, dus als je pech hebt met de fiets, zal je een eind moeten lopen of iets anders moeten regelen.
Ik ben van mening dat PostNL daar in erg te kort schiet.

Dat sommige pbz's op een (elektrische) fiets hun ronde doen, waar de gemiddelde pbz een jaar of meer voor moet werken, zijn pbz's met een dikkere eigen of van de partner portemonnee die het puur voor (sociale) hobby doen. Dit is vaak ook de groep die het niet te begrijpen vindt dat veel pbz's op een 'afgetrapte fiets' rondrijden of te laat/geen onderhoud reparaties (laten) uitvoeren.
Overigens is dat mijn mening, maar als ik soms zo het commentaar zie op diverse pbz's fora, denk ik dat ik het goed bij het rechte eind heb.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietertje71 op 14-02-2016 07:50:34 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159907657
De scooterwijken verschillen nogal per route. Je hebt er zoals Pietertje ze heeft.
Ook zijn er routes bij waar je eigenlijk bijna niet van je scooter af hoeft te stappen (alle brievenbussen staan aan de weg). Dit is natuurlijk het fijnste, maar van de andere kant is het weleens fijn om tussendoor een straatje te lopen (sowieso met koud weer).

Bij sommige brievenbussen moet je toch afstappen omdat je er nét niet aan kunt. Valt me wel op dat er al heel wat brievenbussen verplaatst zijn door de bewoners, zodat de bezorger er beter bij kan ^O^
pi_159927939
Update geplaatst van emolumententabel en betaaldata ^O^
  maandag 15 februari 2016 @ 05:40:08 #8
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159928339
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 02:34 schreef Thomas-sama het volgende:
Update geplaatst van emolumententabel en betaaldata ^O^
Al ruim 2 jaar aanwezig en nog sta ik(zei de gek) en andere regelmatige bezoekers, er niet bij. SCHANDE! :{ :'( oO/

;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 15 februari 2016 @ 05:45:25 #9
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159928342
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:52 schreef bikkie het volgende:
De scooterwijken verschillen nogal per route. Je hebt er zoals Pietertje ze heeft.
Ook zijn er routes bij waar je eigenlijk bijna niet van je scooter af hoeft te stappen (alle brievenbussen staan aan de weg). Dit is natuurlijk het fijnste, maar van de andere kant is het weleens fijn om tussendoor een straatje te lopen (sowieso met koud weer).

Bij sommige brievenbussen moet je toch afstappen omdat je er nét niet aan kunt. Valt me wel op dat er al heel wat brievenbussen verplaatst zijn door de bewoners, zodat de bezorger er beter bij kan ^O^
De rottigste vind ik die precies pal naast een (drukke) weg staan wara je dus net niet(ver genoeg) in een berm oid kan staan. Ook leuk met regen als de berm een modderzooi is, dan kan je er helemaal niet in, of wel maar dan op eigen risico. Niet prettig met een vol beladen scooter :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159929165
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 05:45 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

De rottigste vind ik die precies pal naast een (drukke) weg staan wara je dus net niet(ver genoeg) in een berm oid kan staan. Ook leuk met regen als de berm een modderzooi is, dan kan je er helemaal niet in, of wel maar dan op eigen risico. Niet prettig met een vol beladen scooter :P
Of die precies naast een wildrooster staan, zodat je heel goed moet kijken hoe je je voeten neerzet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 15 februari 2016 @ 11:30:53 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159931139
Veeroosters of heb je last van wilde boerendochters ;) :)
Ja dat zijn dingen waar je ook het liefst recht over heen rijdt met regen of gladheid.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159931606
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Veeroosters of heb je last van wilde boerendochters ;) :)
Ja dat zijn dingen waar je ook het liefst recht over heen rijdt met regen of gladheid.
Een wildrooster is hetzelfde als een veerooster.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159934697
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:30 schreef Pietertje71 het volgende:
wilde boerendochters ;) :)
Ja dat zijn dingen waar je ook het liefst recht over heen rijdt met regen of gladheid.
:+
  dinsdag 16 februari 2016 @ 06:02:17 #14
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159956413
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een wildrooster is hetzelfde als een veerooster.
De knipoog in mijn bericht niet begrepen zeker? ;)
Het principe is hetzelfde, maar de plaatsing van een wildrooster of veerooster zit wel verschil in toch?
Als je bijdehand wil doen, moet je het wel goed doen he ;)
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:50 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

:+
:o
_O- _O- _O-
_O_
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159958421
Blijkbaar zat er maar een kwaliteitscontrolekaartje in deze keer. Kreeg net de melding van admi dat mijn melding gesloten is. Ik neem aan dat ik het anders wel gehoord zou hebben. ;)

En toen kwam ik op het depot en toen stond de knokploeg klaar met de zweep! :Y 8-) _O-
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:33:36 #16
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159965449
DRUK DRUK DRUK. Uitloop van 30 minuten :o
Maar verders lekker weertje ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159965799
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:33 schreef Pietertje71 het volgende:
DRUK DRUK DRUK. Uitloop van 30 minuten :o
Maar verders lekker weertje ^O^
wat voor bijzonders zat er tussen dan? Hier was het niet bepaald druk te noemen
pi_159965844
Hier was het ook wel redelijk druk met veel gidsen, H&m tijdschrift en een grote mailing van een lokale winkel.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:22:54 #19
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159966610
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

wat voor bijzonders zat er tussen dan? Hier was het niet bepaald druk te noemen
De hoeveelheid post (allemaal (te) volle tassen)), brievenbuspakketjes,gidsen en in 1 wijk nog wat post en kleine pakketjes nabestellen...die onder in de tas lagen.
En een vriendelijk ouder stel te woord gestaan ivm portokosten.
Ivm hun 60 jarig huwelijk hebben ze vorige week heel veel kaartjes mogen ontvangen. Maar op een aantal daarvan zaten blijkbaar niet genoeg postzegels op.
Een hoop kaartjes waarvoor ze ¤2,19 voor bij moesten betalen, dus wellicht moest er nog een postzegel bij + administratiekosten.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159967018
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

wat voor bijzonders zat er tussen dan? Hier was het niet bepaald druk te noemen
Hier was het ook behoorlijk druk, het leek meer op een donderdag dan op een dinsdag. Onder andere H&M, Linda, een mailing van Ziggo, een Omroep Max-gids met bijlage. En ook een hoop buspakjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kramerica-Industries op 16-02-2016 16:49:11 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159967765
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

De hoeveelheid post (allemaal (te) volle tassen)), brievenbuspakketjes,gidsen en in 1 wijk nog wat post en kleine pakketjes nabestellen...die onder in de tas lagen.
En een vriendelijk ouder stel te woord gestaan ivm portokosten.
Ivm hun 60 jarig huwelijk hebben ze vorige week heel veel kaartjes mogen ontvangen. Maar op een aantal daarvan zaten blijkbaar niet genoeg postzegels op.
Een hoop kaartjes waarvoor ze ¤2,19 voor bij moesten betalen, dus wellicht moest er nog een postzegel bij + administratiekosten.
En toen heb je ze verteld dat ze die boetes gewoon kunnen negeren?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 17:38:59 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159968500
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En toen heb je ze verteld dat ze die boetes gewoon kunnen negeren?
Nee.
Toen dit ouder stel aangaf de boete verplicht te moeten betalen anders extra incassokosten e.d., heb ik de tekst voorgelezen met de nadruk op 'verzoek'...... (uche)

Volgens PostNL:
Hoe kan ik portokosten weigeren?

Als u de portokosten niet wilt betalen, dan kunt u de portokaart met de bijbehorende post als volgt weigeren:

Verwijder de sticker met uw adresgegevens van de portokaart.
Zet een kruis door uw adres op de post.
Schrijf 'Geweigerd' op zowel de portokaart als op de post.
Doe de portokaart en de post in de brievenbus.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159968680
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En toen heb je ze verteld dat ze die boetes gewoon kunnen negeren?
Ik zeg altijd: geef mij een euro, dan bent u ervan af ;)
(nee hoor!)
pi_159969374
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 05:40 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Al ruim 2 jaar aanwezig en nog sta ik(zei de gek) en andere regelmatige bezoekers, er niet bij. SCHANDE! :{ :'( oO/

;)
Je staat erbij nu.

Dat wordt dan ¤5 administratiekosten }) ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 18:23:20 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159969440
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:20 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Je staat erbij nu.

Dat wordt dan ¤5 administratiekosten }) ;)
plus 10 euro bezorgkosten
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:30:03 #26
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159969618
Hé hé hé!! :P
Ik zal als compensatie de adblocker wel uitzetten... :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:30:33 #27
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159969632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:46 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik zeg altijd: geef mij een euro, dan bent u ervan af ;)
(nee hoor!)
:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159969793
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

plus 10 euro bezorgkosten
En taart voor je collega's! Op jouw kosten uiteraard.

*O* w/ :Y _O-
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:49:36 #29
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159970117
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159970387
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:36 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

En taart voor je collega's! Op jouw kosten uiteraard.

*O* w/ :Y _O-
Kan makkelijk van die bezorgersvergoeding ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 19:07:13 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159970488
quote:
Eet jij die op, zetten wij ondertussen hier het mes in:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159972014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:38 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nee.
Toen dit ouder stel aangaf de boete verplicht te moeten betalen anders extra incassokosten e.d., heb ik de tekst voorgelezen met de nadruk op 'verzoek'...... (uche)

Volgens PostNL:
Hoe kan ik portokosten weigeren?

Als u de portokosten niet wilt betalen, dan kunt u de portokaart met de bijbehorende post als volgt weigeren:

Verwijder de sticker met uw adresgegevens van de portokaart.
Zet een kruis door uw adres op de post.
Schrijf 'Geweigerd' op zowel de portokaart als op de post.
Doe de portokaart en de post in de brievenbus.

Waarom zou je de post terugsturen/weigeren? Na 2 herinneringen hoor je er niks meer van, en het is ook nogal raar dat ze de kosten op de ontvanger proberen te verhalen, die is er toch niet verantwoordelijk voor dat de verzender geen postzegel heeft geplakt.
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik best vaak van die postzegels heb die voor geen meter plakken, dan bedoel ik niet de zelfklevende, maar die andere. Ik zal toch niet de enige zijn met dat probleem, dus ik sluit ook niet uit dat die zegels er soms gewoon afvallen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 05:49:14 #33
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159983459
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:53 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waarom zou je de post terugsturen/weigeren? Na 2 herinneringen hoor je er niks meer van, en het is ook nogal raar dat ze de kosten op de ontvanger proberen te verhalen, die is er toch niet verantwoordelijk voor dat de verzender geen postzegel heeft geplakt.
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik best vaak van die postzegels heb die voor geen meter plakken, dan bedoel ik niet de zelfklevende, maar die andere. Ik zal toch niet de enige zijn met dat probleem, dus ik sluit ook niet uit dat die zegels er soms gewoon afvallen.
Idd, maar wel de policy van PostNL. Als ik ga aangeven dat ze die portokaarten moeten negeren, gaat het al snel rond en voro dat je het weet,zit er net eentje in dat dorp waar mijn lieftallige collega zoveel familieleden heeft,komt dat verhaaltje bij PostNL terecht. Daarom heb ik de tekst nog eens voorgelezen, en wat de bewoners dachten dat er "verplicht" stond, met nadruk het woord "verzoek" opgelezen ;)
Leuk de verjaardagskaarten open maken, alle lege enveloppen op een hoop/al in d eprullenbak, en dna het portokaartje lezen.
Terug naar de prullenbak, kaartje er bij doen en terugsturen naar....adres onbekend. Dus meer kosten voor PostNL want het kaartje moet weer bezorgd worden, moet geregistreerd worden, geen afzender dus gaat de prullenbak in.
Vroeger toen postbodes nog op varkens rond reden, moest je eerst aan de deur betalen anders kregen je de post niet :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 februari 2016 @ 05:54:32 #34
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159983464
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:02 schreef zombo het volgende:

[..]

Kan makkelijk van die bezorgersvergoeding ;)
Nou die is net zo hoog als bij elke pbz O-) :6
;) :9
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eet jij die op, zetten wij ondertussen hier het mes in:
[ afbeelding ]
^O^ _O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:19:46 #35
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159984028
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:21:18 #36
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159984038
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:20:44 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159990888
Stelde vandaag niet veel voor. Meer tijd kwijt aan rijden dan aan bezorgen.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)et-je-vd-cadeaukaart
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159990941
Een uur en een kwartier gelopen, dat verdient ook geen drol :{
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:47:21 #39
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159991368
En weer storing in de timer/werking van de MijnWerk-app.
Geeft storing aan en dat ik contact moet opnemen met de planning. Ja dat geeft ie vaker aan. Doorgeven, met screenshots erbij, maar wordt waarschijnlijk op de stapel gelegd..of genegeerd?
Ik stuur TC wel voortaan een bericht. Overigens heb iknog nog nooit een bericht oid gehad als ik mij niet melding aanvang van de loop.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:48:56 #40
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159991414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:23 schreef Thomas-sama het volgende:
Een uur en een kwartier gelopen, dat verdient ook geen drol :{
Ik weet niet wat je normaliter voor tijd hebt, maar ik was 30 minuten eerder klaar dan op een gewone daldag. Compenseert weer de extra tijd van gisteren....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159992605
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:48 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je normaliter voor tijd hebt, maar ik was 30 minuten eerder klaar dan op een gewone daldag. Compenseert weer de extra tijd van gisteren....
2 wijken van 0:35 en 0:40, dus precies binnen de tijd. Maar het is dus helemaal geen werkdag te noemen, vandaar "het verdient geen drol".
pi_159992784
Hoera, de salarisstrook!
pi_159993061
Hier wat minder post dan vorige week woensdag, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door een enorme lading pakjes. Het waren er zeker 25, waarvan ik er een recordaantal van 5 niet kwijt kon (hetzij omdat de brievenbus te klein was, hetzij omdat het pakje te groot was).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159993116
De blauwe envelop verdwijnt, en door ze met Sandd te sturen verdwijnen ze nog net even wat sneller. (in de afvalcontainer, welteverstaan).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159993348
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De blauwe envelop verdwijnt, en door ze met Sandd te sturen verdwijnen ze nog net even wat sneller. (in de afvalcontainer, welteverstaan).
Oepsie!
Wat een domme zet van de Sandd bezorger! Ze komen er altijd achter. Zo zie je maar.

En je baantje ben je kwijt. Met een aantekening achter je naam. Staat leuk als je wilt gaan solliciteren.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:21:58 #46
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159993627
Hier wederom een klacht ontvangen over verkeerd ontvangen post en wederom is dit bezorgt op een dinsdag.
Volgens webcare betrof het post van PostNL maar mijn TC gaat er nu achteraan omdat het op dat adres telkens op dinsdag en vrijdag misgaat(toeval?).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:25:58 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159993736
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De blauwe envelop verdwijnt, en door ze met Sandd te sturen verdwijnen ze nog net even wat sneller. (in de afvalcontainer, welteverstaan).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159993805
Slimme TC belt: heb je nog controlekaartjes gevonden vandaag? Dan zeg je JA natuurlijk :)
(maar ik werk al heel lang niet meer op woensdag)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2016 @ 17:32:21 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159995296
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De blauwe envelop verdwijnt, en door ze met Sandd te sturen verdwijnen ze nog net even wat sneller. (in de afvalcontainer, welteverstaan).
201 poststukken. Yeah right :')

Wie zegt dat er niet vaker wat verdwenen is
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2016 @ 18:05:12 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159996021
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:47 schreef zombo het volgende:
Hoera, de salarisstrook!
Als ik dat bedrag van deze maand nou iedere maand op de rekening zou krijgen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159996512
Hier nog niks.

Zaterdagbestellers krijgen zeker eerder? :P
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:40:29 #52
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159996785
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:30 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier nog niks.

Zaterdagbestellers krijgen zeker eerder? :P
Ik dacht het ook al wel te kunnen zien. En maar denken dat die pbz's per scooter voor worden getrokken!
:6

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 17-02-2016 19:24:37 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:42:50 #53
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159996842
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier wederom een klacht ontvangen over verkeerd ontvangen post en wederom is dit bezorgt op een dinsdag.
Volgens webcare betrof het post van PostNL maar mijn TC gaat er nu achteraan omdat het op dat adres telkens op dinsdag en vrijdag misgaat(toeval?).
Het was te mooi om waar te zijn.
Kort samen gevat: los het zelf maar op :W
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 17 februari 2016 @ 19:24:06 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159998130
Iemand hier die in Tilburg bezorgt en zijn/haar fiets of die van een collega herkend ?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160007875
Want?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 18 februari 2016 @ 04:27:13 #56
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160009584
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:47 schreef V__L_N het volgende:
Want?
Er is een oplettende burger die een klacht heeft ingediend over hoe onzorgvuldig PostNL, althans deze bezorg(st)er, met de post omgaat, want de fiets stond daar onbeheerd.
Het betreft een winkelstraat dus wellicht is de pbz in kwestie bij de winkels naar binnen gemoeten om de post te brengen.
Er is iig een klacht ingediend en webcare gaat voor de zoveelste keer mee om gelijk een klacht op te maken ipv eerst te vragen hoe en waarom.
Toegegeven dat dit eigenlijk niet kan. De post/pakketjes zijn erg makkelijk uit de tas te grijpen. Beter even de tassen dicht doen en vooral de post niet zo in het mandje(hé, waar is de postNLtas?...) laten liggen. Overigens plakt op elke raam wel een sticker in de binnenstad dat je daar je fiets niet mag plaatsen :') :O Oooooo en ook nog eens voor een brandslang...schande! :') En ook voor een intercom van bovenbewoners en/of bedrijf :o Pak die pbz maar goed hard aan! ....
Het komt vaker voor, ik weet het, en als iemand het op je post/fiets heeft voorzien, zal die het ook wel meenemen, maar dan kan je iig zeggen dat en de tassen dicht waren en je fiets op slot stond.

Eventjes terug is er toch zo op gehamerd om je fiets in zicht te houden ivm diefstal?
Nu spreek ik voor mijzelf, maar ik heb ook steegjes en andere momenten waarop ik de scooter + post niet in het zicht kan houden. Ik kan mij voorstellen dat bijna iedereen wel situaties heeft waarbij de fiets niet in de gaten gehouden kan worden. Wederom het verschil tussen theorie en praktijk icm de looptijd. Meer looptijd: ik moet mijn fiets constant meenemen of elders neerzetten waar ik de fiets in de gaten kan houden. Zit zeker ook in de basistijd?

Ik word een beetje veel schijtziek van het naar beneden trappen ipv duidelijk te vragen wat er aan de hand is en dat daarboven in leiding en klachtenafhandeling, ook mensen gaan zitten die vanuit de pbz de situatie kunnen en willen bekijken en zo ook de vragen en antwoorden opstellen ipv blindelings met de klacht mee gaan en opgelegde antwoorden te geven (wat vervelend dat jij dit meemaakt, we zullen de desbetreffende bezorger hier op aanspreken) zodat de klant zich koning keizer en admiraal voelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 18-02-2016 06:52:12 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160010031
Klagenden willen zich nou eenmaal gehoord voelen, vandaar dat 'we spreken de bezorger erop aan'. Kost mij best wat inspanning en looptijd om mijn beladen fiets de trappen op en af te zeulen van de elf verdiepingen tellende flats, maar regels zijn regels. ;)

Wacht maar tot WIJ misstanden op de foto mogen zetten ;) (ik was even in de verleiding toen een rochelende ziekenhuispatiënt onder het bordje niet roken stond te roken, maar durfde het niet aan)
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:38:23 #58
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160010282
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:11 schreef zombo het volgende:
Klagenden willen zich nou eenmaal gehoord voelen, vandaar dat 'we spreken de bezorger erop aan'.
Begrijp ik ook wel, maar het is een steek naar de pbz toe. Tenminste zo voelt het en sommige klantenservicemedewerkers beseffen dat niet. Daarom een melding serieus nemen is een gegeven, maar ga in dat bericht niet al op voorhand de pbz beschuldigen van fout gedrag en hou het bij 'bedankt voor de melding, we zullen met de bezorger overleggen wat de reden hiertoe was'.
quote:
Kost mij best wat inspanning en looptijd om mijn beladen fiets de trappen op en af te zeulen van de elf verdiepingen tellende flats, maar regels zijn regels. ;)
En dan nog steeds van mening zijn dat ik het als scooterrijder het makkelijk heb.... :P
quote:
Wacht maar tot WIJ misstanden op de foto mogen zetten ;) (ik was even in de verleiding toen een rochelende ziekenhuispatiënt onder het bordje niet roken stond te roken, maar durfde het niet aan)
Misstanden moeten we toch melden bij de gemeente en standen bij het nutsbedrijf. :P ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160010482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Iemand hier die in Tilburg bezorgt en zijn/haar fiets of die van een collega herkend ?
[ afbeelding ]
Niet zoals het hoort misschien, maar het zal me niets verbazen als er aan de linkerkant net buiten beeld een bezorger de bussen staat te vullen.
pi_160010704
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Niet zoals het hoort misschien, maar het zal me niets verbazen als er aan de linkerkant net buiten beeld een bezorger de bussen staat te vullen.
Newsflash: Ook al doe je de tassen dicht, die zijn heel eenvoudig te openen. Ik heb in een dergelijk geval wel eens de fiets meegenomen de hal in, maar toen gingen ze daar weer over lopen zeiken. Ik versperde de vluchtroute.

Het is gewoon onmogelijk om je fiets altijd in het zicht te houden, dan moet je 'm aan de hand van deur tot deur meenemen, en eigenlijk ook de voortuinen in. Ik verlies mijn scooter zo vaak uit het oog, daar is weinig aan te doen helaas.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160010857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Newsflash: Ook al doe je de tassen dicht, die zijn heel eenvoudig te openen. Ik heb in een dergelijk geval wel eens de fiets meegenomen de hal in, maar toen gingen ze daar weer over lopen zeiken. Ik versperde de vluchtroute.

Het is gewoon onmogelijk om je fiets altijd in het zicht te houden, dan moet je 'm aan de hand van deur tot deur meenemen, en eigenlijk ook de voortuinen in. Ik verlies mijn scooter zo vaak uit het oog, daar is weinig aan te doen helaas.
Misschien wordt het tijd voor fietstassen met extra bandjes eraan zodat je ze als rugtas kunt gebruiken. Probleem opgelost. ^O^ :P
pi_160011156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:30 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Misschien wordt het tijd voor fietstassen met extra bandjes eraan zodat je ze als rugtas kunt gebruiken. Probleem opgelost. ^O^ :P
Nu met gratis 1% korting op de rugspecialist
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:55:09 #63
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160011309
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:46 schreef zombo het volgende:

[..]

Nu met gratis 1% korting op de rugspecialist
Maar wel alleen op maandag zodat je met frisse tegenzin de rest van de week kan gaan sjouwen :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:57:46 #64
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160011355
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Newsflash: Ook al doe je de tassen dicht, die zijn heel eenvoudig te openen. Ik heb in een dergelijk geval wel eens de fiets meegenomen de hal in, maar toen gingen ze daar weer over lopen zeiken. Ik versperde de vluchtroute.

Het is gewoon onmogelijk om je fiets altijd in het zicht te houden, dan moet je 'm aan de hand van deur tot deur meenemen, en eigenlijk ook de voortuinen in. Ik verlies mijn scooter zo vaak uit het oog, daar is weinig aan te doen helaas.
Loopt die scooter van jou nog steeds zo hard stationair dat ie van de standaard af raced :o
Maar idd, als ze de zinnen hebben gezet op je tassen of voertuig, is het gebeurt.wellicht ninnenkort op de scooter en fietsen, aluminium afsluitbare koffers..... ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160011417
En anders schaffen we maar een autootje aan, op eigen kosten. Klaar, volgende probleem.
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:04:00 #66
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160011459
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Niet zoals het hoort misschien, maar het zal me niets verbazen als er aan de linkerkant net buiten beeld een bezorger de bussen staat te vullen.
Volgens de melder stond de fiets minimaal 10 minuten onbeheerd daar. Ik vraag mij af of je niets beter hebt te doen dan tijdens het winkelen 10 minuten naar de fiets van een pbz te kijken. Overigens gaf de melder asn nu wel te begrijpen waarom een pakketje twv 90euro kwijt was geraakt..... Want volgens de tracktrace zou die wel zijn bezorgd maar nooit gekregen ... Mjah..
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:06:41 #67
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160011504
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:01 schreef zombo het volgende:
En anders schaffen we maar een autootje aan, op eigen kosten. Klaar, volgende probleem.
Verlengde bestelbus / bakwagen.

Leuk om te lezen hoe 250 postbodes naar de pakketdienst gaan. 250x36uur gedeeld door 4 deeltijders zijn weer een hoop banen er bij op papier.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160011579
En bij de concurrent werd een keer de hele lading post voor mijn deur gezet (ze hebben mijn sleutel). In de stromende regen, ook nog.
pi_160011697
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:06 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Verlengde bestelbus / bakwagen.

Leuk om te lezen hoe 250 postbodes naar de pakketdienst gaan. 250x36uur gedeeld door 4 deeltijders zijn weer een hoop banen er bij op papier.
Meestal houden ze gewoon die 37 uur die ze hebben als ze overstappen naar pakketten. Bij autobedrijf zijn er alleen nog kleine werkpakketten over van max. 20 uur. Nu moeten die weer opgevuld geworden. Ik heb zelf de vraag gehad om naar autobedrijf te gaan . Of dat zo verstandig is ben ik me nog aan het bedenken, aangezien ik alweer geruchten hoorde dat de rouwpost op maandag en de brievenbuslichting in de toekomst wss ook naar pakketten gaat. Blijft er dus heel weinig over bij het autobedrijf.
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:41:05 #70
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160012042
Ja klopt, die houden ze ook, maar er komen parttime banen voor terug zoals ik heb begrepen. Ipv 1 chauffeur nu 4 op een route die dan weer allemaal hun eigen deel van de route doen. Tenminste zo heb ik het begrepen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160012787
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 04:27 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Er is een oplettende burger die een klacht heeft ingediend over hoe onzorgvuldig PostNL, althans deze bezorg(st)er, met de post omgaat, want de fiets stond daar onbeheerd.
Oplettende burger... ik zou daar een andere term voor gebruiken. :r
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:03:27 #72
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160019168
ZUSTUUUUUUUUURRR!!! ;)


Maar het was ook met een knipoog gezegd ;)


Vandaag was het een gewone donderdag qua drukte. Prima te doen wel met een aardige koude wind en geen zonnetjeyte zien. Ook nog eventjes natte sneeuw gehad.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160019938
De hele weg natte sneeuw gehad. Gaat de goede kant op. Morgen echte sneeuw?

Het bedrijf heeft een nieuwe manier verzonnen om te besparen. De overheidsverspreiding van vandaag is los op de karren geplaatst. Geen foutje... Het inpakken in tassen kost meer dan los mee geven, dus krijgen we het voortaan los wat normaal in 2 grijze tassen gaat...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160020587
Ik heb geen salarisverhoging :{

Ik neem aan dat er nog een herberekening komt ofso :P

[ Bericht 38% gewijzigd door Thomas-sama op 18-02-2016 17:18:15 ]
pi_160020810
Ik kreeg chocola van iemand, want ik had een leuk snoetje :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160021457
https://mijnpostnl.mijnpo(...)tbestereputatie.aspx

Kudjenagaan.... ;) Hoe erg zal het dan met de rest gesteld zijn.

eh... ik bedoel natuurlijk dat we, zoals verwacht, trots mogen zijn op onze werkgever.

[ Bericht 20% gewijzigd door zombo op 18-02-2016 18:27:40 ]
pi_160021614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:38 schreef V__L_N het volgende:
De hele weg natte sneeuw gehad. Gaat de goede kant op. Morgen echte sneeuw?

Het bedrijf heeft een nieuwe manier verzonnen om te besparen. De overheidsverspreiding van vandaag is los op de karren geplaatst. Geen foutje... Het inpakken in tassen kost meer dan los mee geven, dus krijgen we het voortaan los wat normaal in 2 grijze tassen gaat...
Hier zitten ze nog wel in grijze tassen.

Grappige is dat de karren aan het einde van de dag weer vol zit met hele bergen van die dingen. Ik betwijfel of mensen het überhaupt wel bezorgen :')
pi_160022082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:38 schreef V__L_N het volgende:
De hele weg natte sneeuw gehad. Gaat de goede kant op. Morgen echte sneeuw?

Het bedrijf heeft een nieuwe manier verzonnen om te besparen. De overheidsverspreiding van vandaag is los op de karren geplaatst. Geen foutje... Het inpakken in tassen kost meer dan los mee geven, dus krijgen we het voortaan los wat normaal in 2 grijze tassen gaat...
Nog kostenbesparender is om de zooi meteen in de papiercontainer te gooien.
pi_160022590
Ik heb net mijn rooster voor volgendr week bevestigd. Volgende week zaterdag heb ik een invalwijk waar volgens de nieuwe actualisatie 3:30 uur voor staat. Is enorme wijk. En die tijd heb je nodig. Nu staat er op mijn rooster 2:35 uur. Hebben ze er 55 minuten afgesnoept. Mag dat zomaar? Vorige week stiemum 5 minuten van mijn eigen wijk. Is teruggedraaid na een mailtje. Maar nu 55 minuten is toch wel veel. Maar weer mailtje naar admi gestuurd. Krijg ik geen reactie dan mailtje of belletje naar tc.
pi_160023181
Lijkt me niet normaal nee, ben benieuwd wat ze zeggen. Zou het kunnen dat er toevallig een keer geen folder is? Hier zijn die er altijd op zaterdag, maar volgens mij schreef een collega hier een tijdje terug dat hij/zij toen eenmalig geen folder had op zaterdag?

Hier nog geen antwoord op mijn mailtje van dinsdag over een nieuwe bak voor op de fiets. Beetje jammer weer...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160023408
Ook hier is inderdaad op zaterdag weleens geen hah. Dat klopt. Meestalbis er alleen zo'n bonusgeval maar af en toe niet. Dat zou het kunnen zijn. Ik zal morgen eens informeren.

ja daar had ik niet aan gedacht inderdaad.
pi_160023909
Hier wel de normale zaterdagtijd (voor zover je het normaal kunt noemen). Maar hier ook altijd Bonus.
pi_160024791
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:07 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Hier zitten ze nog wel in grijze tassen.

Grappige is dat de karren aan het einde van de dag weer vol zit met hele bergen van die dingen. Ik betwijfel of mensen het überhaupt wel bezorgen :')
Ik heb bij overheidsverspreiding 120 over. Bij de normale hah snappen ze wel dat een flat weg is. Bij de overheidsverspreiding snappen ze dat al jaren niet.
pi_160024975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:03 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ik heb bij overheidsverspreiding 120 over. Bij de normale hah snappen ze wel dat een flat weg is. Bij de overheidsverspreiding snappen ze dat al jaren niet.
Ik heb het omgekeerde bij diverse nieuwbouwwijken. Dan heb je er veel te veel omdat je ook krijgt voor de huizen die nog niet zijn opgeleverd. Dat is vooral hinderlijk bij de gemeentegidsen van 200 gram per stuk, waarbij ik er een keer 100 teveel mee had (Had de wijk een tijd niet gelopen, dus ik had geen idee hoeveel ik er nodig zou hebben).
pi_160033261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:07 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Hier zitten ze nog wel in grijze tassen.

Grappige is dat de karren aan het einde van de dag weer vol zit met hele bergen van die dingen. Ik betwijfel of mensen het überhaupt wel bezorgen :')
Serieus? Jij loopt toch ook in de hoofdstad?
Ik hou ook altijd wel wat over. Maar die lijsten zijn ook al jaren niet bijgewerkt. Stammen nog uit de tijd dat ze elke week kwamen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:29 schreef zombo het volgende:

[..]

Nog kostenbesparender is om de zooi meteen in de papiercontainer te gooien.
dan gaan mensen ze missen... Zulk belangrijk oud papier. dat gezeur kost meer tijd dan ze bezorgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 19 februari 2016 @ 05:45:09 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160034701
Mogguh.

Ik heb de bezorgperikelen op 1 adres met een postbode besproken en die gaf aan dat als er meerdere malen vanuit hetzelfde adres klachten komen ivm postbezorgen, er een bezorg-controlelijst wordt opgemaakt. Dan wordt er voor een bepaalde periode bekeken in zowel voorbereiding als bij het bezorgen waar/wat er aan de hand is.
Vreemd dat mijn TC dit nooit heeft geopperd om te doen maar wel mij het laat uitzoeken doordat ik langs moet gaan op een adres die niet met mij wil praten en als ze dat wel doen, ik een scheldkannonade krijg. Ik heb vriendelijk bedankt en om bovenstaande reden medegedeeld dit niet te zullen doen.

Mijn opzet is nu om elke dag! fotoos te maken van de post die ik op dat adres bezorg. Omslachtig, maar het zij zo.
Dat webcare al op voorhand de postnl-bezorger de schuld geeft van onjuist bezorgen en het gegeven dat mijn TC een vermoeden heeft gezien de dagen dat de klachten binnen komen het ook wel eens aan de SANDD-bezorging kan liggen en beiden niet hebben gevraagd om de barcode of de enveloppen/post welke foutief zou zijn bezorgd, te bewaren of te laten zien, mij totaal in het verkeerde keelgat geschoten. Ik heb daarom ook om bewijs gevraagd of ik daadwerkelijk de post verkeerd heb bezorgd omdat in het verleden zij mij post lieten zien die door 2 andere bezorgdiensten waren bezorgd, maar mij er wel op aan spraken. Uitleg bood geen relaas want we waren allemaal 'PTTers' en ik moest mijn collega's niet mijn fout in hun schoenen schuiven :W

Goed, ik maak nu fotoos van elke keer dat ik daar bezorg en sla het op.
=================================================----

En die klote MijnWerk-APP weigert ook al weer dienst. Telkens ene foutmelding dat het niet goed:

De in het scherm aanwezige dat je een update moet installeren, komt uit op ene niet te openen (PDF)-bestand, dus dat werkt ook niet. En dat terwijl dit de neiue app al is


Na deze melding stopt de app of kan ik de looptimer aanzetten en stopt de app even later ook weer.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 05:52:43 #87
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160034713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik kreeg chocola van iemand, want ik had een leuk snoetje :D
jaja...... ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:00 schreef zombo het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)tbestereputatie.aspx

Kudjenagaan.... ;) Hoe erg zal het dan met de rest gesteld zijn.

eh... ik bedoel natuurlijk dat we, zoals verwacht, trots mogen zijn op onze werkgever.
Dat ze meer goede begeleiding, toekomstperspectief en steun bieden aan hun werknemers die wel serieus met hun baan bezig zijn, dan meer tijd te besteden aan mensen die er met de pet of muts naar gooien en toch maar in dienst houden omdat ze niemand anders hebben en bezigt e zijn voor elke 'klus' te veel managers er op te zetten.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:50 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb net mijn rooster voor volgendr week bevestigd. Volgende week zaterdag heb ik een invalwijk waar volgens de nieuwe actualisatie 3:30 uur voor staat. Is enorme wijk. En die tijd heb je nodig. Nu staat er op mijn rooster 2:35 uur. Hebben ze er 55 minuten afgesnoept. Mag dat zomaar? Vorige week stiemum 5 minuten van mijn eigen wijk. Is teruggedraaid na een mailtje. Maar nu 55 minuten is toch wel veel. Maar weer mailtje naar admi gestuurd. Krijg ik geen reactie dan mailtje of belletje naar tc.
Een admi of tc reageert maar 1-2 keer met de instelling dat je het maar moet doen. Als je tegen gaat of meer uitleg vraagt reageren zij vaak al niet meer. Bek houden en doen-mentaliteit.Tenminste dat is mijn ervaring.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 05:54:05 #88
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160034714
Start overleg cao voor PostNL en cao voor zaterdagbestellers.

Vrijdag 12 februari is het overleg met de vakorganisaties gestart over de nieuwe cao voor PostNL en de nieuwe cao voor zaterdagbestellers.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Lijkt me niet normaal nee, ben benieuwd wat ze zeggen. Zou het kunnen dat er toevallig een keer geen folder is? Hier zijn die er altijd op zaterdag, maar volgens mij schreef een collega hier een tijdje terug dat hij/zij toen eenmalig geen folder had op zaterdag?

Hier nog geen antwoord op mijn mailtje van dinsdag over een nieuwe bak voor op de fiets. Beetje jammer weer...
Even met de chauffeur bezorgen aanpappen(biedt hem/haar een chocolaatje aan en zeg dat zij/hij een leuk snoetje heeft) en vraag of die een rode bak kan regelen :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Pietertje71 op 19-02-2016 06:53:44 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160034925
@Pietertje71, hier komt de app niet verder dan collega's synchroniseren. En kijk ik op de reguliere site en klik op de loop, dan zie ik de lopen niet met de collega's eronder die hem die dag hebben, maar ook weer zo'n error. @#$//
pi_160035056
Ik had ook eens zoiets aan de hand. Jaren geleden, toen ik voor het eerst bij toen nog TNT werkte. (Ben er een paar jaar uit geweest -grote vaste wijken en kleine kids is geen combinatie, dus heb een tijdje voor de concurrent gewerkt en ben weer teruggekeerd toen kids groot genoeg waren)

Er was een man die mentaal iets onder de leden had. Een RIBW'er. Oude man, misschien beetje eenzaam. Eenmaal gooide ik een envelop, zelfde huisnummer, andere straat -dus fout inderdaad- bij hem in de bus. En toen begon het. Vijfmaal in de week, een maand lang klachten. Postbode+ toendertijd werd er helemaal gek van en ik ook. Hij klaagde als er niets te klagen viel. Hij probeerde dus iets. Ik heb i.o.m de toenmalige postbode+ elke dag precies opgeschreven wat ik had voor hem en wat ik bezorgde. En foto's gemaakt. Hij klaagde zelfs op dagen dat hij geen post had. Dat hij dat en dat foutief ontvangen had. Hij had helemaal geen post. En toen waren we het zat. De TC toendertijd heeft er een postbode met flink veel tatoeages op de armen op afgestuurd. Gewoon om even een praatje met de beste man te maken. Heeft blijkbaar wel indruk gemaakt. Nooit meer iets van gehoord.
Vorig jaar moest ik een keer nog in die wijk invallen. Hij woont er nog steeds. Hij houdt zich verdacht stil. 8-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Globetrottertje op 19-02-2016 07:39:21 ]
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:00:46 #91
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160035207
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:10 schreef Globetrottertje het volgende:
@Pietertje71, hier komt de app niet verder dan collega's synchroniseren. En kijk ik op de reguliere site en klik op de loop, dan zie ik de lopen niet met de collega's eronder die hem die dag hebben, maar ook weer zo'n error. @#$//
Ja dat had ik vorige week dinsdag.
Niet aangemeld dus. Blijkbaar interesseert het ook niemand want en heb ik alle screenshots + beschrijving wat er aan de hand is wederom opgestuurd naar afdeling PostNL-app developers en ik heb nog geen berichtje gehad waarom ik mij al ruim een week niet meer afmeld.
Betrokkenheidsmonitor: kom er maar in ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:08:35 #92
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160035267
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had ook eens zoiets aan de hand. Jaren geleden, toen ik voor het eerst bij toen nog TNT werkte. (Ben er een paar jaar uit geweest -grote vaste wijken en kleine kids is geen combinatie, dus heb een tijdje voor de concurrent gewerkt en ben weer teruggekeerd toen kids groot genoeg waren)

Er was een man die mentaal iets onder de leden had. Een RIBW'er. Oude man, misschien beetje eenzaam. Eenmaal gooide ik een envelop, zelfde huisnummer, andere straat -dus fout inderdaad- bij hem in de bus. En toen begon het. Vijfmaal in de week, een maand lang klachten. Postbode+ toendertijd werd er helemaal gek van en ik ook. Hij klaagde als er niets te klagen viel. Hij probeerde dus iets. Ik heb i.o.m de toenmalige postbode+ elke dag precies opgeschreven wat ik had voor hem en wat ik bezorgde. En foto's gemaakt. Hij klaagde zelfs op dagen dat hij geen post had. Dat hij dat en dat foutief ontvangen had. Hij had helemaal geen post. En toen waren we het zat. De TC toendertijd heeft er een postbode met flink veel tatoeages op de armen op afgestuurd. Gewoon om even een praatje met de beste man te maken. Heeft blijkbaar wel indruk gemaakt. Nooit meer iets van gehoord.
Vorig jaar moest ik een keer nog in die wijk invallen. Hij woont er nog steeds. Hij houdt zich verdacht stil. 8-)
Nou heb ik ook van die plakplaatjes, en wellicht is daarom ook zijn ietwat groter dan ik zijnde zoon er bij gehaald ;)
Verder loop ik niet te koop met die plaatjes en ben eigenlijk overal (soms te) vriendelijk. En lach ik meestal zo'n arrogante kwal of opmerkingen weg, maar een discussie ga ik niet uit de weg. Behalve als zo'n halve gare aan de gang blijft, dan wens ik hem/haar nog een fijne dag toe en dat ze maar met PostNL contact moeten opnemen.
Zo had ik iemand die mijn baas wel even zou bellen als ik het verkeerd bleef doen(dit bleek een collega voor mijn tijd te wezen overigens), en ik begon net een week of 2 in die wijk.
Ik bedankte hem dat ie het eerst met mij ging bespreken ipv als een schooljongetje mijn baas ging bellen. Beetje met een sarcastische ondertoon antwoorden ;)
Als ik hem alleen tegen kom, zegt of kijkt ie niet eens, maar als ie met een clubje staat, kijkt ie heel erg boos naar mij :P Ik lach vriendelijk en roep vaak ook nog eens 'hoi'. En dan die blikken...priceless :P
Ben geen ruzie(op)zoekert, wordt ook niet gauw boos(vind ik) behalve wanneer ik onjuist bejegend wordt, dan heb je mij per direkt op de kast.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160035717
Had ook zo'n hobbyklager in de wijk, goed voor zo'n 40 klachten per jaar. Ik gaf op zaterdagmiddag zelf al aan TC door welke gewenste post er niet bij zat (met de groeten aan H ;) ) en ja hoor... maandagochtend (toen nog) om 8 uur hing hij aan de telefoon, je kon er de klok op gelijk zetten. ;)
En op straat maar klagen tegen buurtgenoten: over die domme huisvrouwtjes die tegenwoordig de post bezorger en hoe goed het allemaal vroeger was (maar de postbode die me inwerkte had het probleem ook al).

Tot ik (ook) voor de concurrent ging werken, in dezelfde wijk. Blijkbaar steeg ik toen in zijn achting (?) of was de lol er af. Hij heeft de blaadjes (die altijd te laat kwamen) opgezegd en nooit meer geklaagd. En later zei hij: "ach, die blaadjes waren niet zo belangrijk, maar ik wilde jullie het brood niet uit de mond stoten.". Pffffff.... klantenservice werd gek van die vent.
pi_160035814
Ik heb trouwens even gebeld over die tijd. Was blijkbaar niet geupdate. Systeem heeft blijkbaar kuren. Ja weten we inmiddels. Hebben het handmatig aangepast. Staat er nu wel goed in. Pfwew. Hoef ik tenminste niet een uur te plussen. En krijgen zij van schrik geen hartverzakking. ;)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:53:17 #95
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160036286
Nadeel dat men weer er achter aan moet gaan bij al die 'foutjes'.
Maar je hebt het :D
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160037351
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb trouwens even gebeld over die tijd. Was blijkbaar niet geupdate. Systeem heeft blijkbaar kuren. Ja weten we inmiddels. Hebben het handmatig aangepast. Staat er nu wel goed in. Pfwew. Hoef ik tenminste niet een uur te plussen. En krijgen zij van schrik geen hartverzakking. ;)
Gek dat ten noorden van de brug het systeem wel up-to-date was.
pi_160040026
Ja... ik zou zo denken dat ze iets geprobeerd hebben. Ze dachten waarschijnlijk dat ik de echte tijd niet wist.. Vooral omdat er vorige week 'ineens' 5 minuten van mijn eigen wijk was afgesnoept.

Morgen loop ik die inval nu ook en deze keer staat hij zowaar in een keer goed. :(
pi_160040061
Kregen bericht dat volgende week donderdag 25-02 er een grote mailing zal zijn van Sponsor Bingoloterij. Of zoiets. In ieder geval groot volume!

^O^
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:36:43 #99
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160041574
Door de grond zak-moment:
Een bewoner komt naar buiten toe en complimenteert mij dat het allemaal zo goed gaat en dat de vorige pbz vaak fouten maakte en ik in het begin ook.
Ik blij en geef aan dat je soms ook moet opletten en overhandig een voor hem bestemde brief die voor een ander adres is waar het juist altijd verkeerd mee is gegaan(zeg maar 2 nummers 10 van een andere straat(die qua naam ook nog eens op elkaar lijken) die wel aan elkaar kruisen)).
Dat was wel een domper :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160042544
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Kregen bericht dat volgende week donderdag 25-02 er een grote mailing zal zijn van Sponsor Bingoloterij. Of zoiets. In ieder geval groot volume!

^O^
Het begint met een r en het eindigt met on zeker, daar had ik dat ook regelmatig bij. (oeps verkeerd gekwoot)

Hier ook bingo, maar ik heb donderdag geruild met een collega... die zal er niet zo blij mee zijn. Maar het kan zijn dat mijn 'klus' (ziekenhuis) niet doorgaat, dan kan ik gewoon werken.

Nah, morgen wordt het weer lekker bezorgweer, zo te zien :(
pi_160043971
Oja jij bent vrijwilliger/proefkonijn of iets dergelijks he? @Zombo. Schreef je een keer op dat andere forum. :)

Heb je gisteren naar Heer en Meester gekeken? >:)
pi_160044100
@Zombo. Dat was onze ouwe admi
We hebben nu een andere. En die was vrij. Vandaag in ieder geval. Want ik had... iemand anders aan de lijn..

Oh wacht even. Nu gaat er een lampje branden. Grrr. Probeert 'ie het toch weer!!


|:( 8)7 |:( _O-
pi_160048930
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had ook eens zoiets aan de hand. Jaren geleden, toen ik voor het eerst bij toen nog TNT werkte. (Ben er een paar jaar uit geweest -grote vaste wijken en kleine kids is geen combinatie, dus heb een tijdje voor de concurrent gewerkt en ben weer teruggekeerd toen kids groot genoeg waren)

Er was een man die mentaal iets onder de leden had. Een RIBW'er. Oude man, misschien beetje eenzaam. Eenmaal gooide ik een envelop, zelfde huisnummer, andere straat -dus fout inderdaad- bij hem in de bus. En toen begon het. Vijfmaal in de week, een maand lang klachten. Postbode+ toendertijd werd er helemaal gek van en ik ook. Hij klaagde als er niets te klagen viel. Hij probeerde dus iets. Ik heb i.o.m de toenmalige postbode+ elke dag precies opgeschreven wat ik had voor hem en wat ik bezorgde. En foto's gemaakt. Hij klaagde zelfs op dagen dat hij geen post had. Dat hij dat en dat foutief ontvangen had. Hij had helemaal geen post. En toen waren we het zat. De TC toendertijd heeft er een postbode met flink veel tatoeages op de armen op afgestuurd. Gewoon om even een praatje met de beste man te maken. Heeft blijkbaar wel indruk gemaakt. Nooit meer iets van gehoord.
Vorig jaar moest ik een keer nog in die wijk invallen. Hij woont er nog steeds. Hij houdt zich verdacht stil. 8-)
_O-
  zaterdag 20 februari 2016 @ 09:13:17 #104
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160062919
Mogguh :)

Volgens buienradar zou hier rond het middaguur(begin van de postroute) de bui(en) gaan vallen..BAH!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160068975
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 09:13 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

Volgens buienradar zou hier rond het middaguur(begin van de postroute) de bui(en) gaan vallen..BAH!
Viel mee!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2016 @ 15:43:44 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160069149
Viel zeker mee. Ik was net voor de bui weer thuis :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160070182
Niet voor de bui binnen helaas... Het was veel! (Vooral veel Makro en Gall & Gall gedoe). En natte bonus-aanbiedingen. :')
  zaterdag 20 februari 2016 @ 17:14:48 #108
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160071167
Hier van 13:30 tot 15:45 in de regen gelopen/gereden :( Om 11:20 begonnen en toen was het wel om te doen :D
Aardig wat foutjes in de bundels en ook wat post wat totaal verkeerd gecodeerd was.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160071469
Hier viel het mee :)

Wel weer een collega die een tas miste omdat die verkeerd neer gezet was. Toch niet erg handig, verschillende codes in 1 depot. Het gaat zo vaak mis, dat de tassen van de ene code in het rek van de andere (aan de andere kant van een schot) terecht komen.. :N. Ze mogen natuurlijk ook wel wat beter opletten wanneer ze die tassen erin zetten, maar het blijft mensenwerk en 23D met 25D verwarren is snel gebeurd.
Labels zijn helaas ook dezelfde kleur, het is een tijd geleden al eens aangekaart om dit anders te doen maar dat willen ze denk ik niet. De kleur geeft aan naar welk depot het moet...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160072614
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier viel het mee :)

Wel weer een collega die een tas miste omdat die verkeerd neer gezet was. Toch niet erg handig, verschillende codes in 1 depot. Het gaat zo vaak mis, dat de tassen van de ene code in het rek van de andere (aan de andere kant van een schot) terecht komen.. :N. Ze mogen natuurlijk ook wel wat beter opletten wanneer ze die tassen erin zetten, maar het blijft mensenwerk en 23D met 25D verwarren is snel gebeurd.
Labels zijn helaas ook dezelfde kleur, het is een tijd geleden al eens aangekaart om dit anders te doen maar dat willen ze denk ik niet. De kleur geeft aan naar welk depot het moet...
Ah, hier heeft elk depot een eigen labelkleur. Gaat zelden verkeerd geloof ik.
pi_160072984
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:32 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ah, hier heeft elk depot een eigen labelkleur. Gaat zelden verkeerd geloof ik.
Volgens mij heeft dat ook te maken met wat voor rit het is. Hier is het althans zo dat tassen die naar depots gaan waar een chauffeur op zit die echt alleen depots doet wel gekleurde labels hebben, maar depots die beleverd worden door chauffeurs die daarnaast zelf een autobestelling hebben, daarvan zijn de labels vaak gewoon zwart, want die komen dan op dezelfde container als de tassen van die autobestelling. Er staat wel een container nummer op, maar als je dan een postverdeler hebt die dat niet zo vaak doet, dan weten die vaak niet dat dat erop staat.
pi_160074580
Op zich is het geen slecht systeem verder, als je ineens een andere kleur label ziet dan weet je iig direct dat er wat verkeerd ligt ook. Maar als je dan depots samen gaat voegen, dan krijg je dit soort problemen.

Oh en ik heb wederom een brief ontvangen over het opmaken van mijn verlof :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160081028
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:32 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ah, hier heeft elk depot een eigen labelkleur. Gaat zelden verkeerd geloof ik.
Daar gaat het hier ook niet om. De tassen komen op het goede depot terecht, maar sommige depothouders hebben moeite met lezen en zetten dan de tassen verkeerd op de stellingen. Erg leuk, vooral op de grotere depots.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160081512
Het wordt hier volgens mij ook door 2 mensen gedaan nu, 1 voor elk codegebied. Is dan sowieso ook een enorme chaos, want de meeste collega's zijn aanwezig op het moment dat de tassen gebracht worden. Dus iedereen loopt door elkaar heen en zit aan die tassen te trekken.. Ik ga altijd pas later, want ik heb daar geen trek in :P maar het verbaast me niet dat het mis gaat. Soms staan ze ook met 4 man bij de bak met herstelpost te kijken :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2016 @ 00:06:55 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160082216
En daar lag een scootercollega van Pietertje in Oudenbosch op straat

http://www.district-braba(...)eruit-in-oudenbosch/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160082766
quote:
11s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
En daar lag een scootercollega van Pietertje in Oudenbosch op straat

http://www.district-braba(...)eruit-in-oudenbosch/
Lekker handig ook, een schoudertas aan je windscherm.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 21 februari 2016 @ 04:02:45 #117
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160085426
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:00 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat ook te maken met wat voor rit het is. Hier is het althans zo dat tassen die naar depots gaan waar een chauffeur op zit die echt alleen depots doet wel gekleurde labels hebben, maar depots die beleverd worden door chauffeurs die daarnaast zelf een autobestelling hebben, daarvan zijn de labels vaak gewoon zwart, want die komen dan op dezelfde container als de tassen van die autobestelling. Er staat wel een container nummer op, maar als je dan een postverdeler hebt die dat niet zo vaak doet, dan weten die vaak niet dat dat erop staat.
Klopt, is bij ons ook. Alleen maar zwarte labels.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar gaat het hier ook niet om. De tassen komen op het goede depot terecht, maar sommige depothouders hebben moeite met lezen en zetten dan de tassen verkeerd op de stellingen. Erg leuk, vooral op de grotere depots.
Lijkt mij ook. Maar zelf kijken/controle voorkomt ook ergernissen(naast verkeerd gelabelde of bezorgde tassen).
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Lekker handig ook, een schoudertas aan je windscherm.
Het zal je wellicht verbazen hoe veel dat er doen. Vooral op daldagen.
Dit zijn wellicht routes waar bij je niet vaak af hoeft te stappen, want zo'n tas hangt en onveilig(volgens mij zie je ook niet goed want die tas ontneemt een deel van je blikveld en je ziet je dashboard niet(snelheidsmeter e.d.), en hangt aardig in de weg met op/af stappen.
En als je een beetje je knieën omhoog doet, komen die tegen de tas aan, je tas zit aan het windscherm/stuur en hop...'stuurfoutje' ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160087721
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar gaat het hier ook niet om. De tassen komen op het goede depot terecht, maar sommige depothouders hebben moeite met lezen en zetten dan de tassen verkeerd op de stellingen. Erg leuk, vooral op de grotere depots.
Dat had in inderdaad verkeerd gelezen. Hoeveel wijken hebben jullie bijvoorbeeld op een groot depot? Hier heeft het grootste depot hooguit 10 wijken.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2016 @ 11:56:14 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160087900
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:48 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Dat had in inderdaad verkeerd gelezen. Hoeveel wijken hebben jullie bijvoorbeeld op een groot depot? Hier heeft het grootste depot hooguit 10 wijken.
Ik ken een depot met een wijk of 30. Is het chaos daar? Nee, want een aantal lopen gaat nooit naar het depot omdat er ook postbodes lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160089889
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:48 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Dat had in inderdaad verkeerd gelezen. Hoeveel wijken hebben jullie bijvoorbeeld op een groot depot? Hier heeft het grootste depot hooguit 10 wijken.
Hier een stuk of 35.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160090291
Hier ook 30+, maar dat komt omdat er een ander depot gesloten is.
pi_160091556
Hier zijn dit er een stuk of 25, of er nog een groter depot is in deze regio weet ik niet ;)
Zijn wel wat mensen met 2 wijken en niet iedereen komt als de post aangeleverd wordt, dus geen 25 man tegelijk in het depot ;) maar alsnog wel erg druk meestal.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160095576
Hier in Arnhem-Zuid zijn er acht depots. Het aantal wijken varieert per depot van 4 tot 25? wijken.
pi_160095752
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:45 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier ook 30+, maar dat komt omdat er een ander depot gesloten is.
Bij ons ook. Uit bezuinigingsoogpunt is het aantal depots hier tot een minimum teruggebracht. De fietstijd van depot naar wijk is uiteraard in alle gevallen hetzelfde gebleven :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 21 februari 2016 @ 20:01:50 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160100448
Hallo Postnl, wat is dit nu!!??!!??
Hebben wij straks minder taken!!??!!


Via politie.nl:

BuitenBeter App

Zie je een probleem buiten op straat of in de buurt? Een kapotte lantaarnpaal, een loszittende stoeptegel of vuilniszakken die ergens gedumpt zijn? Laat het snel en simpel weten bij jouw gemeente met BuitenBeter. Vaak wordt de politie nog gebeld met dergelijke problemen en zetten wij het door naar de gemeente. Maar het kan sneller opgelost worden.

De BuitenBeter app helpt je om gemakkelijk problemen of verbeteringen in vier stappen kenbaar te maken bij de gemeente. Binnen enkele tellen heb je locatie, probleem en foto gemeld. Hoef jij je er geen zorgen meer over te maken. Als het nodig is vraagt de gemeente je extra duidelijkheid en natuurlijk, indien mogelijk wordt het opgelost

De app is voor iedere smartphone toegankelijk. Download de BuitenBeter App via de App Store of Play Store op je telefoon en meld vanaf nu op een eenvoudige manier problemen bij de gemeente.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160103179
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:01 schreef Pietertje71 het volgende:

BuitenBeter App
Owhw die zal tante pos wel in die fijn werkende MijnWerkApp integreren. ;) Ik zie hier trouwens wel al Afvalcoaches rondlopen (maar misschien kunnen wij dat straks goedkoper)
  maandag 22 februari 2016 @ 00:15:58 #127
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160108928
Zulke initative bestaan al jaren: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.verbeterdebuurt
Pastnl is de enige die denkt nog geld te gaan verdienen aan ouwe koeien.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 22 februari 2016 @ 11:19:55 #128
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160113528
Ja klopt, zoiets bestaat al jaren maar wordt weinig gebruikt van gemaakt.
Dat die oude koeien naar boven worden gehaald is naar mijn mening niets mis mee en omdat mensen nog steeds bellen(vaak duurt het even voordat je de juiste persoon te pakken hebt, of andere dingen die spelen dat mensen niet meer zo gauw bellen) of helemaal geen melding doen.
Overigens is niet elke gemeente snel met of happig in het oplossen van meldingen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160139356
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:01 schreef Pietertje71 het volgende:
Hallo Postnl, wat is dit nu!!??!!??
Hebben wij straks minder taken!!??!!

Wat komt hierna? Moeten mensen ook nog zelf hun meterstanden gaan doorgeven?

quote:
Wow! :o
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:15:34 #131
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160144799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wat komt hierna? Moeten mensen ook nog zelf hun meterstanden gaan doorgeven?
Is van de gekke toch!?
Nog even en mensen krijgen een berichtje via de digitale weg of per post... :P dat er post voor hen klaar ligt op het postkantoor.
Postverdorie nog an toe zeg!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:18:54 #132
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160144899
quote:
Ik denk dat iemand in mijn gegevens zit en een deel van mijn salaris inpikt...
Dhr. B.L. Astingdienst :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 24 februari 2016 @ 05:39:29 #133
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160167830
Mogguh.
Helaas door (buik)griep geveld.
Gisteren ziekgemeld en gelijk al serieus te horen krijgen of ik morgen weer aan dr slag kan...
En daarna dat hen(AdMi en TC) ervaring leert dat griep maar 2 dagen duurt. Ik had al aangegeven dat dit wel eens langer kan duren, maar werd onderbroken dat ik geen dokter ben((was bij de vorige ziektemeldingen (2) ook al)). Ach, lichte druk op herstellen of prestatie is Postnl niet vreemd ;)
Affijn het gaat helaas niet zo goed dus of vandaag of morgen wordt er contact opgenomen.
Tot die tijd: rustig aan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietertje71 op 24-02-2016 05:46:56 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160168043
Beterschap en goed herstellen hoor :)
Laat je vooral niet gek maken door postnl
  woensdag 24 februari 2016 @ 07:57:45 #135
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160168113
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 07:43 schreef bikkie het volgende:
Beterschap en goed herstellen hoor :)
Laat je vooral niet gek maken door postnl
Thanks :)
Als ik vandaag een telefoontje krijg hoe lang het nog gaat duren, zal ik aangeven geen dokter te zijn en die weet het ook niet. Beetje zelfde niveau terug antwoorden met een knipoog naar sarcasme :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160168652
Zojuist een bericht gekregen over PCL pakjes hier op donderdag. *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 05:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Helaas door (buik)griep geveld.
Gisteren ziekgemeld en gelijk al serieus te horen krijgen of ik morgen weer aan dr slag kan...
En daarna dat hen(AdMi en TC) ervaring leert dat griep maar 2 dagen duurt. Ik had al aangegeven dat dit wel eens langer kan duren, maar werd onderbroken dat ik geen dokter ben((was bij de vorige ziektemeldingen (2) ook al)). Ach, lichte druk op herstellen of prestatie is Postnl niet vreemd ;)
Affijn het gaat helaas niet zo goed dus of vandaag of morgen wordt er contact opgenomen.
Tot die tijd: rustig aan.
Jouw weerstand is ook niet echt geweldig hè? Misschien moet je eens wat meer naar buiten. ;)
pi_160168746
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 05:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Helaas door (buik)griep geveld.
Gisteren ziekgemeld en gelijk al serieus te horen krijgen of ik morgen weer aan dr slag kan...
En daarna dat hen(AdMi en TC) ervaring leert dat griep maar 2 dagen duurt. Ik had al aangegeven dat dit wel eens langer kan duren, maar werd onderbroken dat ik geen dokter ben
De TC en Afdmi daarentegen hebben allebei uiteraard wel medicijnen gestudeerd ; )

En, twee dagen? Als een griepje na 2 dagen al over is, dan is het geen groepje maar gewoon een flinke verkoudheid. Daarbij hangt het er ook maar helemaal van af welk griepvirus je onder de leden hebt. Een goeie buikgriep duurt minstens een week, soms zelfs langer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 24 februari 2016 @ 09:51:26 #138
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160169243
Idd Kramerica. Blijkbaar is farmacie een 2de gevraagde om bij Postnl te mogen werken :P
Gewoon er niet (serieus) op in gaan ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160169547
Beterschap Pietertje71! Vervelend dat je zo'n reactie krijgt als je je ziek meldt. Alsof je voor je lol thuis blijft! Ga er maar van uit dat je na 2 dagen nog niet weer beter bent, als je echt (buik)griep hebt, dan duurt het wel wat langer!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_160172300
Ik heb zo een keer thuis gezeten doordat ik op het randje van een longontsteking zat. Mocht van de huisarts echt geen inspanning leveren.
Kwam voornamelijk door het toch maar blijven doorgaan omdat ik me niet ziek wilde melden, omdat het toch wel ging. Kon op het laatst nog geen 100 meter fietsen zonder te moeten stoppen om mn longen uit mn lijf te hoesten.
Volgens admi kon ik rustig die paar uurtjes buiten lopen. Dat een paar meter binnenshuis al niet te doen waren maakte daarbij niks uit. Frisse lucht is altijd goed.
Daarna belde TC heel bezorgd dat ik maar fijn moest thuisblijven, goed uitzieken zodat het niet erger zou worden.
Echt waar, de admi hier is echt een figuur die alles beter meent te weten, je mag niks, je moet alles en vooral 24/7 beschikbaar zijn.
pi_160172860
Triest is dat ja. Bij mijn andere werkgever kunnen ze er ook wat van, die vinden ziek zijn een keuze en alleen als je echt niets anders kan dan in bed liggen vond de teamleider dat je ziek genoeg bent om thuis te blijven. Die gaf ook aan dat ze echt met een vragenlijstje ging kijken of je kan werken of niet :') lekker op de stoel van arts gaan zitten, dat hoort natuurlijk niet.
Ook dit is trouwens fysiek werk dus er zijn meer dingen te bedenken waarbij je je werk niet uit kan voeren maar niet in bed hoeft te liggen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:04:31 #142
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160173355
Vandaag 'mijn' AdMi gesproken en die is wat milder(realistischer) en zag al in dat ik pas volgendeweek weer aanwezig zou zijn.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:10:13 #143
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160173522
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Triest is dat ja. Bij mijn andere werkgever kunnen ze er ook wat van, die vinden ziek zijn een keuze en alleen als je echt niets anders kan dan in bed liggen vond de teamleider dat je ziek genoeg bent om thuis te blijven. Die gaf ook aan dat ze echt met een vragenlijstje ging kijken of je kan werken of niet :') lekker op de stoel van arts gaan zitten, dat hoort natuurlijk niet.
Ook dit is trouwens fysiek werk dus er zijn meer dingen te bedenken waarbij je je werk niet uit kan voeren maar niet in bed hoeft te liggen ;)
Klopt. Officieel kan je leidinggevende wel vragen naar de aard, maar ben je niet verplicht tot antwoorden. Ook mag hij/zij geen advies geven.over medicatie, e rnst van de ziekmelding en herstelperiode. Dat het wel gebeurt is een tweede.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:11:21 #144
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160173562
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Pietertje71 op 24-02-2016 13:12:24 (dubbele post ) ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160178762
Nou, maak je borst maar nat voor morgen. Voor sommige wijken staan er nu al 12 tassen met enkel pakjes van de Postcodeloterij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160178875
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, maak je borst maar nat voor morgen. Voor sommige wijken staan er nu al 12 tassen met enkel pakjes van de Postcodeloterij.
Ze hadden het over ongeveer 60 pakjes per loop..en enkele postcodes hebben ook nog gewonnen...wordt gezellig!
pi_160179030
Hier is iig niks gecommuniceerd, maar ik heb mijn bezoek maar vast op de hoogte gebracht dat we mogelijk later af moeten spreken of moeten verzetten :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160179042
Hoe groot zijn die pakjes?
pi_160179405
Bingo, kom maar op met die zooi ;)
pi_160179484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, maak je borst maar nat voor morgen. Voor sommige wijken staan er nu al 12 tassen met enkel pakjes van de Postcodeloterij.
postcodeloterij? Zag hier wel pakjes voor de vriendenloterij staan maar die waren niet zo groot dus max 1,5 tas per wijk. Maar de postcodeloterij heeft dus ook pakjes morgen?
pi_160179623
Hier staat Sponsor Bingo Loterij in de waarschuwingen
(en de concurrent heeft vrijdag postcodeloterij)

Maar 12 tassen per wijk, dan kunnen ze vast wel een gedeelte 's ochtends al brengen, want dat gaat echt niet passen, in 1 rit.

[ Bericht 38% gewijzigd door zombo op 24-02-2016 17:15:41 ]
pi_160180089
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

postcodeloterij? Zag hier wel pakjes voor de vriendenloterij staan maar die waren niet zo groot dus max 1,5 tas per wijk. Maar de postcodeloterij heeft dus ook pakjes morgen?
Ik heb ze zelf niet gezien, maar werd gebeld door een collega die me wilde waarschuwen. Ze hadden vandaag al de pakjes staan uitsorteren. Ik zag op de site van de Postcodeloterij dat in "mijn" postcodegebied de stroopwafelprijs was gevallen, wellicht dat dat 'm is?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:43:46 #153
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160181505
Hier kregen we een sms dat er morgen in de bestelling pakketjes van de vriendenloterij zou zitten. Apart in tassen aangeleverd... Ik hoop toch niet op 12 tassen. Dat is wat overdreven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160182865
Hier ook Sponsor Bingoloterij. Ben benieuwd. Heb morgen twee wijken vanuit twee depots. Waaronder een hele grote wijk. Ik knijp hem. :?
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:39:39 #155
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160183031
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160183062
Gelukkig morgen ook nog eens de altijd leuke pizzafolder. Eens kijken hoeveel tassen ik daarnaast aantref.
pi_160184124
Dat wordt flink plussen. Nu maar hopen dat daar niet over gepiept gaat worden. Dan piep ik terug. *pakt muizenval vast*
:Y
pi_160185578
We zullen zien, meestal als PostNL vooraf communiceert dat het druk wordt, stelt het geen fluit voor.
(blijven stroopwafels drijven, trouwens?)
pi_160188395
Waarschijnlijk blijf ik wel drijven als ik ze allemaal weggewerkt heb. :9 >:)
pi_160193581
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:55 schreef zombo het volgende:
We zullen zien, meestal als PostNL vooraf communiceert dat het druk wordt, stelt het geen fluit voor.
(blijven stroopwafels drijven, trouwens?)
Hoezo wil je ze in de plomp dumpen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 25 februari 2016 @ 06:45:40 #161
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160195331
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Waarschijnlijk blijf ik wel drijven als ik ze allemaal weggewerkt heb. :9 >:)
_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160195971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 00:31 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hoezo wil je ze in de plomp dumpen?
Hmm daar liggen de Ikea-gidsen nog....
pi_160196708
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb ze zelf niet gezien, maar werd gebeld door een collega die me wilde waarschuwen. Ze hadden vandaag al de pakjes staan uitsorteren. Ik zag op de site van de Postcodeloterij dat in "mijn" postcodegebied de stroopwafelprijs was gevallen, wellicht dat dat 'm is?
Kreeg vanmorgen een sms-je dat het dus pakjes van de Vriendenloterij betreft.

Zaterdag verwacht ik ook drukte, zie net op de pagina van de gemeente dat dan de gecombineerde aanslagen waterschaps- en gemeentebelastingen erbij zitten. Dus dat wordt weer urenlang duimendraaiend op de rode bakjes wachten, en met een beetje pech valt er ook weer 1 HSM uit.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160196857
Dan maar naar nieuwe pakkettenconcurrent:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-lanceren-concurrent
pi_160197288
Hm, hier wel een sms over post in grijze tassen omdat de oranje weer eens op zijn, maar verder niets. Zou het wel schandalig vinden als er nu toch tig tassen staan te wachten, dan zeg je dat toch even? :o

Iedereen hoe dan ook vast sterkte gewenst ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160199700
Die pakjes van de vriendenloterij leverden niet heel veel tassen op, alleen een enkele pechvogel die postcodeloterij pakjes had, dat was dan wel meteen een stuk of 12 grijze tassen met dat spul maar dat was maar voor een stuk of 6 wijken
  donderdag 25 februari 2016 @ 14:06:58 #167
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160202545
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:04 schreef zombo het volgende:
Dan maar naar nieuwe pakkettenconcurrent:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-lanceren-concurrent
Hoop dat dit beter gaat ^O^
Er zijn al een enkele VOF's onder/met de ZZPers aan de slag gegaan.
Ook geen vetpot, maar wel ietwat betere afspraken.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160204592
Hier veel pakjes van de vriendenloterij en veel tassen (eigenlijk niet zo opgelet wat er in zat). Wel weer eens lekker om wat te doen te hebben. Het stond bij ons (vanmorgen pas) op de app dat het druk zou worden.
Men had 2 kleppenwagens nodig om alles op ons depotje te brengen. En ik heb even kunnen lachen. De chauffeur van kleppenwagen 2 dacht dat er bij ons vanwege het volume 2 depots samengevoegd waren. Het was wel KNJ volume, maar geen samengevoegde depots.

Ik kreeg zelf ook een pakje van de vriendenloterij thuis (ik speel niet mee).
pi_160204618
Hier waren het voornamelijk kleine doosjes met lucht (of iets van die zwaarte) van diverse loterijen. Leek reclame. Klein half uurtje uitloop (op twee wijken), de zaklamp niet nodig gehad ;)
pi_160205526
Hier bij een wijk allemaal grijze doosjes lucht en goudkleurige enveloppen. Niet zwaar. Vijf tassen kon ik een keer meenemen.

Andere wijk had van die dikke rode dozen. Die waren wat zwaarder. Uiteindelijk maar tien minuten uitloop voor die wijk. De andere geen uitloop.

Viel dus mee.
Chauffeur was zwaar beladen. Hij had zelfs oranje tassen op de bijrijdersstoel tegen de voorruit aan. :)

Al met al viel het erg mee.
pi_160205657
Hier viel het gelukkig ook mee, 4 tassen waar het er normaal meestal 2 a 3 zijn :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160205993
Het waren erg onhandige pakjes, maar ik had er in mijn wijk niet meer dan een stuk of 50 denk ik.
pi_160207431
Bij ons was het dus wel echt ontiegelijk druk, niet alleen hadden we die kleine grijze pakjes van de Vriendenloterij, maar ook de Stroopwafelprijs was bij ons gevallen. Sommige wijken hadden alles bij elkaar wel 20 tassen. :o
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160207971
Hier vrijwel alleen maar Vriendenloterij pakjes. Scheelde dat het op volgorde gezet was ^O^

In totaal 30 minuten uitloop over 3 wijken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 februari 2016 @ 18:06:59 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160208163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons was het dus wel echt ontiegelijk druk, niet alleen hadden we die kleine grijze pakjes van de Vriendenloterij, maar ook de Stroopwafelprijs was bij ons gevallen. Sommige wijken hadden alles bij elkaar wel 20 tassen. :o
Ben je mooi klaar mee dan _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160208443
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier bij een wijk allemaal grijze doosjes lucht en goudkleurige enveloppen. Niet zwaar. Vijf tassen kon ik een keer meenemen.

Andere wijk had van die dikke rode dozen. Die waren wat zwaarder. Uiteindelijk maar tien minuten uitloop voor die wijk. De andere geen uitloop.

Viel dus mee.
Chauffeur was zwaar beladen. Hij had zelfs oranje tassen op de bijrijdersstoel tegen de voorruit aan. :)

Al met al viel het erg mee.
Had je dan maar een paar van die rode dozen of zo? Want als je net als hier alleen aan rode pakjes al een stuk of 12 tassen had kan ik me moeilijk voorstellen dat je maar 10 minuten uitloop had, tenzij je wijk gewoon extreem ruim staat qua tijd.
pi_160208559
Moeten ze wel mijn wijken terug op het rooster zetten (waar ik dinsdag al om heb gevraagd), liefst zo op tijd dat ik ook nog een beetje kan plussen.
pi_160209675
Pakjes vielen gelukkig mee idd. De folder van de pizzaboer daarentegen was weer ouderwets irritant. Zonder post krijg je die dingen vrijwel niet heel door de tochtborstels.
pi_160209714
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sommige wijken hadden alles bij elkaar wel 20 tassen. :o
:') Paar keer herladen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160210036
Het wordt toch best spannend op de postmarkt: http://www.telegraaf.nl/d(...)NL_naar_Sandd__.html
pi_160214417
Nee had maar een of twee rode dozen per bundel.

Van die lichte, grijze doosjes had ik er meer.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 05:19:41 #182
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160222699
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons was het dus wel echt ontiegelijk druk, niet alleen hadden we die kleine grijze pakjes van de Vriendenloterij, maar ook de Stroopwafelprijs was bij ons gevallen. Sommige wijken hadden alles bij elkaar wel 20 tassen. :o
:o
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160222828
OMG!! @Pietertje en anderen die letterlijk in de prijzen vielen.

Ik zag wel dat in mijn wijk de badjassen in een straat zijn gevallen, maar die zaten er gisteren niet bij. Misschien via de concurrent. Of ik krijg ze nog. :-)

Net in een straat met verticale gleuven in deur en muur. Om het gemakkelijk te maken.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:40:00 #184
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160223554
In de berichtenbox:
Beste collega,

Met de vakorganisaties Bond van Post Personeel, FNV en CNV is afgesproken dat zij eens per jaar alle postbezorgers kunnen benaderen voor interesse in hun bond. Ook PostNL vindt het namelijk belangrijk dat postbezorgers zijn vertegenwoordigd binnen vakorganisaties. Vandaar dit bericht aan jullie. Deze week start het FNV met een actie om jullie te benaderen. Dit doen zij door een folder te sturen naar jouw depot. In de loop van 2016 zullen ook de Bond van Post Personeel en het CNV met een actie jullie benaderen.



Ik neem aan dat zij ook de kleine depots(schuurtjes, containers e.d.) zullen benaderen?
Meen dat dit een vorige keer of keren ook mis is gegaan.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:50:33 #185
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_160223639
Wow, ze sturen een folder. Nou nou, ze doen er echt alle moeite voor.
pi_160223673
Hm, kan nu wel weer goed zien wat het resultaat is van al het korten en het wegvallen van het HAH op dinsdag. Een wijk die ik al een hele tijd niet meer gelopen had, was destijds op dinsdag iets van 2u20, is nu nog maar 1u20...... op een daldag is ie maar 25 minuutjes korter.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160225666
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons was het dus wel echt ontiegelijk druk, niet alleen hadden we die kleine grijze pakjes van de Vriendenloterij, maar ook de Stroopwafelprijs was bij ons gevallen. Sommige wijken hadden alles bij elkaar wel 20 tassen. :o
Zullen die bezorgers nog steeds staan juichen dat die klanten terug zijn bij PostNL. Hoorde alleen maar positieve geluiden en iedereen was er heel blij mee.
Als ik toch opeens 20 tassen had staan was ik toch echt niet blij.
pi_160225696
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 06:30 schreef Globetrottertje het volgende:
OMG!! @Pietertje en anderen die letterlijk in de prijzen vielen.

Ik zag wel dat in mijn wijk de badjassen in een straat zijn gevallen, maar die zaten er gisteren niet bij. Misschien via de concurrent. Of ik krijg ze nog. :-)

Net in een straat met verticale gleuven in deur en muur. Om het gemakkelijk te maken.
Denk dat die badjassen via de pakketpost gaan.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 11:48:18 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160226939
Behalve als het die henneprecyclebiologischafbreekbare versies zijn :p
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 11:57:46 #190
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160227174
Zojuist de TC onaangekondigd op bezoek gehad. Deze 'constateerde' dat ik niet ziek was en er gewoon een lang weekend van wilde maken. Duidelijk gemaakt dat hij geen dokter is en dat ik zijn beschuldiging/bevinding ernstig vond. Het was een stevig gesprek waarbij hij vond dat ik sowieso wrijving veroorzaakte met dingen die ik volgens hem benadrukte (slechte sortering, te late levering, en andere fouten mbt postnl) !!??!!??
Affijn, het verhitte gesprek binnen door gezet, en duidelijk gemaakt dat er geen wrijving is dan alleen +2 jaar lang irritatie omtrent laksigheid met doorgeven van misstanden omtrent de route en dat ik niet gediend ben van valse beschuldigingen.
Naar mijn mening is de werkrelatie nu ernstig verstoord, en is het vertrouwen naar en voor mij verder geschaad. Wederom blijkt maar weer dat als je niet gaat of wilt buigen voor PostNL , je dan maar moet neervallen. Een gesprek met HR, icm de blijkbaar aanwezige wrijving,zal door mijn TC worden aangevraagd

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietertje71 op 26-02-2016 12:37:50 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160231708
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Zojuist de TC onaangekondigd op bezoek gehad. Deze 'constateerde' dat ik niet ziek was en er gewoon een lang weekend van wilde maken. Duidelijk gemaakt dat hij geen dokter is en dat ik zijn beschuldiging/bevinding ernstig vond. Het was een stevig gesprek waarbij hij vond dat ik sowieso wrijving veroorzaakte met dingen die ik volgens hem benadrukte (slechte sortering, te late levering, en andere fouten mbt postnl) !!??!!??
Affijn, het verhitte gesprek binnen door gezet, en duidelijk gemaakt dat er geen wrijving is dan alleen +2 jaar lang irritatie omtrent laksigheid met doorgeven van misstanden omtrent de route en dat ik niet gediend ben van valse beschuldigingen.
Naar mijn mening is de werkrelatie nu ernstig verstoord, en is het vertrouwen naar en voor mij verder geschaad. Wederom blijkt maar weer dat als je niet gaat of wilt buigen voor PostNL , je dan maar moet neervallen. Een gesprek met HR, icm de blijkbaar aanwezige wrijving,zal door mijn TC worden aangevraagd
Dat klinkt niet leuk. Misschien is het een goed idee om de vakbond in te schakelen, zodat er iemand van hun met jou mee kan naar het gesprek. Anders is het twee tegen een.

Wat een lul trouwens, die TC van jou. Hij gaat z'n boekje ver te buiten. Als hij twijfelt aan jouw ziekzijn dan moet íe maar de bedrijfsarts langs sturen, maar niet zelf voor bedrijfsarts gaan spelen. Dat kan íe niet, en dat mag íe ook absoluut niet doen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160233675
Dit doet mij denken aan een collega. Ze had een dubbele longontsteking. Had al een kuur voor 9 dagen achter de rug. Hielp niet. Destijds de postbode+ en een postbode aan de deur bij haar of ze dan niet even binnen kon gaan werken. In dit geval gelukkig dat ze zich ter plekke de longen uit haar lijf hoestte anders hadden ze haar niet geloofd. Gelukkig in dit geval had ze ook nog hoge koorts. Dat ze het lef hadden om met zijn tweeen aan de deur te komen en aan te bieden om haar op te halen en naar het sorteercentrum te brengen om dan maar binnen te gaan werken. Ze was woest. Ze zijn afgedropen en gelukkig was ze na een week of twee toch weer aardig opgeknapt maar op toen nog TNT was ze aardig afgeknapt.

Nee dit is niet netjes @Pietertje. Dit kan en mag niet. Zoals er al gezegd is, kan en mag een TC niet beslissen of je ziek bent of niet.

Zou je contact op kunnen nemen met je huisarts? Die kan aantonen dat je echt wel iets onder de leden hebt en het op papier zetten. Dan kun je dat mooi onder de snuffert van je TC douwen. En desnoods moet de bedrijfsarts er maar aan te pas komen.

Maar eigenlijk is dit toch allemaal van den zotte. Laat iemand een of twee weken uitzieken en laat hem met rust.
pi_160233827
En zo'n klagert ben je toch helemaal niet @Pietertje. Het is toch goed als je voor jezelf opkomt als er iets niet goed zit.

We maken het allemaal weleens mee dat er foutlopers of zetfouten in een bundel zitten? Als het te bont gemaakt is dan moet je dat door kunnen geven. Net als andere zaken die anders kunnen.
pi_160235638
Ja, er zitten eigengereide figuren tussen bij die TC's, en dan druk ik het voorzichtig uit. Ik heb het meegemaakt dat een postbezorger daags na een chemokuur werd gebeld of íe alweer een klein wijkje kon lopen. :{
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160236500
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, er zitten eigengereide figuren tussen bij die TC's, en dan druk ik het voorzichtig uit. Ik heb het meegemaakt dat een postbezorger daags na een chemokuur werd gebeld of íe alweer een klein wijkje kon lopen. :{
Dit meen je niet. OMG!
En wat als zo'n TC zoiets zelf zou overkomen? Reken maar dat ie dan anders piept.
pi_160237752
Gesprekje in de trein, twee dames tegenover me:
"ja, vroeger moesten postbodes een eed afleggen, nu wordt de post bezorgd door gehandicapten"
"nou, die gun ik het van harte hoor, maar ze lopen wel met mijn persoonlijke gegevens, weet ik waar mijn bankafschriften terecht komen"
"ja schandalig, laatst een pakje dat bij de buren was afgeleverd en het was al opengemaakt, vast door de postbode....."
enz enz
  vrijdag 26 februari 2016 @ 18:37:16 #197
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160237867
Na een chemotherapie?! Die moet zich schamen!!
Overigens heb ik er door de griep(hoesten en snotteren) gekneusde ribben bij gekregen en daar is dan mede het gevolg van dat daar boven op een longontsteking heb en nu aan de antibiotica zit.

Ik ben nog wel aan het bedenken hoe en ook bij wie, deze aanvaring kan melden. Deze TC kennende zal die alles op alles zetten om mijn werkzaamheden zuur te maken. In het achterhoofd houden dat er nog iemand op mijn route zit te azen. Per toeval werd de naam van degene zijdelings genoemd.
Overigens gaf de TC aan dat hij geen dokter is maar zijn bevindingen op dat moment dat hij mij zag hem geen indruk gaven dat ik ziek ben. Op dat moment geen hoest of nies te constateren en blijkbaar zag hij ook dat mijn ribben niet gekneusd waren en 2 van kilo amfeta... Ehm paracetamol achter de kiezen heb.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160238310
Nou in dit geval kun je zo eem briefje van de dokter onder zijn neus douwen. Is die helemaal van de ratten besnuffeld? :(
  vrijdag 26 februari 2016 @ 18:56:07 #199
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160238331
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 18:32 schreef zombo het volgende:
Gesprekje in de trein, twee dames tegenover me:
"ja, vroeger moesten postbodes een eed afleggen, nu wordt de post bezorgd door gehandicapten"
"nou, die gun ik het van harte hoor, maar ze lopen wel met mijn persoonlijke gegevens, weet ik waar mijn bankafschriften terecht komen"
"ja schandalig, laatst een pakje dat bij de buren was afgeleverd en het was al opengemaakt, vast door de postbode....."
enz enz
social media irl ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160241559
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Zojuist de TC onaangekondigd op bezoek gehad. Deze 'constateerde' dat ik niet ziek was en er gewoon een lang weekend van wilde maken.
Als het echt zo'n l*l is zou ik medische gegevens alleen nog maar via de bedrijfsarts laten gaan. (Kost een centje, maar dan hebben ze ook wat.) Je TC mag vragen naar wat je belemmert je werk te doen (en eventueel vervangend werk aanbieden), maar niet op de stoel van de dokter gaan zitten.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 06:05:09 #201
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160251732
Mogguh.

Ik heb besloten en ik denk dat dit de juiste is, om de ombudsman van postnl te contacteren.
Helaas kom ik er niet in uit hoe dit te doen, want via deze link op postnl, kom ik niet verder dan een tooltje en via de uitkomst weer op dezelfde pagina waar dan weer geen contactadres van de ombudsman van PostNL staat?
Ik kwam alleen een gmail-adres tegen van de PostNL-ombudsman Willen van Rheenen, maar dat lijkt mij niet de professionele bedoeling.
Affijn. Ik heb HR-office een mail verstuurd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:49 schreef zombo het volgende:

[..]

Als het echt zo'n l*l is zou ik medische gegevens alleen nog maar via de bedrijfsarts laten gaan. (Kost een centje, maar dan hebben ze ook wat.) Je TC mag vragen naar wat je belemmert je werk te doen (en eventueel vervangend werk aanbieden), maar niet op de stoel van de dokter gaan zitten.
Daarom ga hij ook aan dat het zijn bevindingen waren. Dat is naar mijn mening verschuilen achter dat je je niet als dokter opstelt.
Affijn, ik heb schriftelijk een situatieschets opgesteld en zover ik heb begrepen zal ik contact moeten opnemen met een vertrouwenspersoon of als eerste met een bedrijfsarts van PostNL.
Of eigenlijk zelfs naar de klachtencommissie.

Medische gegevens opvragen mag, maar ik ga daar mee niet akkoord en als laatste kan zelfs de huisarts, ook al zou ik akkoord gaan, nog weigeren hiervoor toestemming te geven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 27-02-2016 07:09:09 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 27 februari 2016 @ 08:33:14 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160252434
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:00 schreef Globetrottertje het volgende:
En zo'n klagert ben je toch helemaal niet @Pietertje. Het is toch goed als je voor jezelf opkomt als er iets niet goed zit.

We maken het allemaal weleens mee dat er foutlopers of zetfouten in een bundel zitten? Als het te bont gemaakt is dan moet je dat door kunnen geven. Net als andere zaken die anders kunnen.
Kleine foutjes meld ik idd niet, dat los ik op. Vind ik zo zeikerig als ik ga melden dat er van de zoveel poststukken er een paar verkeerd verkeerd zijn gezet/gesorteerd.

Het gaat om dat ik, volgens PostNL/AdMi/TC naar pbz's verstuurde email elke misstand binnen de postnl wat mijn looptijd/ronde nadelig beïnvloed, zoals het te laat komen van de tassen, het niet goed in elkaar steken van de looproute(daar ben ik al +2 jaar mee bezig), zet/sorteerfouten, klachten van bewoners doorspelen, situaties melden etc., MOET melden met uitgebreide informatie. Zeggen dat een straat niet goed is of het een rommeltje is is volgend dezelfde mail niet voldoende, dus zet ik uitgebreid neer om welke nummers/straten het gaat, welke route er nogsteeds niet is aangepast.
Mijn TC gaf aan alleen korte mails te willen ontvangen zoals: post niet goed gezet in wijk 10.
En overigens wil hij gebeld worden en geen emails ontvangen. Ik heb aangegeven dat een email meer duidelijk geeft en het ook nog eens in schrift staat(dus bewijs).
Ja maar dat werkt toch niet. Is dit nu de instelling wat betreft communicatie en de betrokkenheid bij/van/naar het bedrijf!?
Duidelijk dat alleen mensen met een streepje mogen beslissen en daaronder:bek houden!

Het enige waar ik sinds het korten op de tijden achteraan zit is het feit dat ik dus al +2jaar bezig ben met delen van mijn looproute efficiënter te krijgen en niet als een insect kriskras door straten moet rijden/lopen of hele straten om aan het zetten ben.
Dan als commentaar krijgen: doe je dat toch even op straat. Stel je niet aan!
Maar wel korten op de tijden. Het aangeven dat ik een pbz ben en geen sorteermachine/voorbereider schoot in het verkeerde keelgat. Ik zeg daar niets verkeerds mee volgens mij.
Aangeven dat de nieuwe tijden alleen haalbaar zijn als de loop ook efficiënter is.
Toen gaf hij ook aan dat als de route wordt aangepast ik dus meer korting op looptijd zou krijgen...........
Weer naar punt 1 gewezen.
Ook gaf mijn TC aan dat ik, post die verkeerd is gesorteerd/gezet, mits het een rouwkaart is, niet hoef na te bezorgen maar gewoon moet stickeren. Weer een punt die het beleid van PostNL tegenspreekt. En zo zijn er meer.

Het feit dat ik dagelijks moet opletten omdat de ozo dure machine stelselmatig foute barcodes plaats en dit ook nog eens voorkomt bij bewoners die stelselmatig daar over klagen(of het nu door mij of de concurrent wordt bezorgd) en dat ik als antwoord krijg dat ik maar beter moet opletten en op naam moet bezorgen, blijkt ook normaal te zijn. Dat ik daar op als antwoord geeft dat dit tegen het beleid van PostNL gaat dat wij niet op naam mogen bezorgen, maar het wel zal doen, en dat er moet worden gezocht naar een oplossing in de codering, wordt gezien als niet meedenkend/werkend arrogant.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 27-02-2016 08:39:24 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160252679
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 06:05 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Ik heb besloten en ik denk dat dit de juiste is, om de ombudsman van postnl te contacteren.
Helaas kom ik er niet in uit hoe dit te doen, want via deze link op postnl, kom ik niet verder dan een tooltje en via de uitkomst weer op dezelfde pagina waar dan weer geen contactadres van de ombudsman van PostNL staat?
Ik kwam alleen een gmail-adres tegen van de PostNL-ombudsman Willen van Rheenen, maar dat lijkt mij niet de professionele bedoeling.
Affijn. Ik heb HR-office een mail verstuurd.

[..]

Daarom ga hij ook aan dat het zijn bevindingen waren. Dat is naar mijn mening verschuilen achter dat je je niet als dokter opstelt.
Affijn, ik heb schriftelijk een situatieschets opgesteld en zover ik heb begrepen zal ik contact moeten opnemen met een vertrouwenspersoon of als eerste met een bedrijfsarts van PostNL.
Of eigenlijk zelfs naar de klachtencommissie.

Medische gegevens opvragen mag, maar ik ga daar mee niet akkoord en als laatste kan zelfs de huisarts, ook al zou ik akkoord gaan, nog weigeren hiervoor toestemming te geven.
Ik heb even voor je gekeken en vond dit.
Schijnbaar wordt er wel een gmail account hiervoor gebruikt.
Ik denk dat het in ieder geval wijs is om contact op te nemen met Willem van Rhenen. Hij is namelijk ook werkzaam geweest bij ArboNed en weet wellicht het een en ander over de (correcte) gang van zaken bij ziekteverzuim.

Edit: Bedenk nu dat het wel wat vreemd zou zijn als een onafhankelijk vertrouwenspersoon een PostNL e-mailadres zou hebben. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Rafierafie op 27-02-2016 09:17:29 ]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:42:33 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160253903
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:58 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb even voor je gekeken en vond dit.
Schijnbaar wordt er wel een gmail account hiervoor gebruikt.
Ik denk dat het in ieder geval wijs is om contact op te nemen met Willem van Rhenen. Hij is namelijk ook werkzaam geweest bij ArboNed en weet wellicht het een en ander over de (correcte) gang van zaken bij ziekteverzuim.

Edit: Bedenk nu dat het wel wat vreemd zou zijn als een onafhankelijk vertrouwenspersoon een PostNL e-mailadres zou hebben. :)
Dat ook, maar een gmailadres lijkt mij toch nou ook niet 'professioneel' overkomen. Idem als men zakelijk een hotmail.live-adres zou gebruiken.
Ik heb over dhr. Rheenen wat gelezen en het is geen man die zo maar even op die functie is gezet(je weet wel: 3x meedraaien op papier en dan eenhoge functie krijgen ;) )

Ik ga eens mijn betoog herlezen/schrijven en dan indienen.
Ik zat werkelijk nog te twijfelen om mijn TC maandag/dinsdag op te bellen omtrent zijn bevindingen die hij heeft gedaan, zijn bezoek die buiten het boekje vallen om daar voor zijn excuses te eisen voor dat ik deze stap zet, maar ik denk dat het in zoverre al is verstoord en er een volgende keer ...keren op zeker voor zal vallen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160254106
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 10:42 schreef Pietertje71 het volgende:

Ik zat werkelijk nog te twijfelen om mijn TC maandag/dinsdag op te bellen omtrent zijn bevindingen die hij heeft gedaan, zijn bezoek die buiten het boekje vallen om daar voor zijn excuses te eisen voor dat ik deze stap zet, maar ik denk dat het in zoverre al is verstoord en er een volgende keer ...keren op zeker voor zal vallen.
Ook al heb je gelijk; het wordt er zelden beter op, je TC zal er waarschijnlijk niet makkelijker op worden en dat komt je gezondheid weer niet ten goede (tenminste; zo gaat dat bij mij). Misschien de zaken wel op papier zetten maar het en dan (in elk geval een paar dagen) te laten rusten. Weekend!

P.S. en/of vraag hem fijntjes om het nummer van de vertrouwenspersoon voor jouw afdeling
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:15:25 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160254345
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 10:58 schreef zombo het volgende:

[..]

Ook al heb je gelijk; het wordt er zelden beter op, je TC zal er waarschijnlijk niet makkelijker op worden en dat komt je gezondheid weer niet ten goede (tenminste; zo gaat dat bij mij). Misschien de zaken wel op papier zetten maar het en dan (in elk geval een paar dagen) te laten rusten. Weekend!

P.S. en/of vraag hem fijntjes om het nummer van de vertrouwenspersoon voor jouw afdeling
Idd, even bezinken. Nu staat mijn betoog een beetje veel vol met (harde) bij))zaken, dus even laten bezinken.
Het telefoonnummer van een regiogebonden vertrouwenspersoon staat op de postnl-site.
Ik denk dat ik die eerst maar eens ga bellen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160260562
Best fijn die zon. En voor het eerst weer levende wezens op straat aan te treffen.
pi_160260923
Schandalig Pieter!

Hier is overigens de 10 min uitloop van donderdag niet goedgekeurd. Lekker PostNL, wel ervan profiteren dat je een paar klanten erbij hebt weer, maar niet aan je werknemer willen betalen voor het extra volume dat dit oplevert :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160260993
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Schandalig Pieter!

Hier is overigens de 10 min uitloop van donderdag niet goedgekeurd. Lekker PostNL, wel ervan profiteren dat je een paar klanten erbij hebt weer, maar niet aan je werknemer willen betalen voor het extra volume dat dit oplevert :N
Oranje kaart dan maar?
pi_160261064
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:15 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Idd, even bezinken. Nu staat mijn betoog een beetje veel vol met (harde) bij))zaken, dus even laten bezinken.
Het telefoonnummer van een regiogebonden vertrouwenspersoon staat op de postnl-site.
Ik denk dat ik die eerst maar eens ga bellen.
Iets anders zoeken is dat geen optie?(al dan niet met omscholing oid)
Hier wordt het steeds erger, zeker met al die opgelegde verplichtingen.(telefoonabo's etc..)
Over het ziek zijn het is ten strengste verboden dat een tc of wie dan ook daar kan beslissen/bepalen wat je wel of niet kan.
Snap wel het gaat om geld en daar zijn ze gek op, Pieter ziek kost ze "veel" geld,
nou dan gaan ze zelf maar op die scooter rondcrossen.
Bij eventuele gesprekken altijd even een getuige erbij(werd eerder al gemeld 2 tegen een wordt het dan)
Verder beterschap, dit laatste is veel belangrijker, want er is meer dan postnl alleen.
pi_160261178
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Schandalig Pieter!

Hier is overigens de 10 min uitloop van donderdag niet goedgekeurd. Lekker PostNL, wel ervan profiteren dat je een paar klanten erbij hebt weer, maar niet aan je werknemer willen betalen voor het extra volume dat dit oplevert :N
uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee, iedereen stopt ermee op den duur.
pi_160261214
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 14:06 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Hoop dat dit beter gaat ^O^
Er zijn al een enkele VOF's onder/met de ZZPers aan de slag gegaan.
Ook geen vetpot, maar wel ietwat betere afspraken.
deze actie gaan ze echt wel merken(postnl), die pakketboeren zijn strak georganiseerd, en ze worden er nog wijzer van.
pi_160261268
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:40 schreef Pietertje71 het volgende:
In de berichtenbox:
Beste collega,

Met de vakorganisaties Bond van Post Personeel, FNV en CNV is afgesproken dat zij eens per jaar alle postbezorgers kunnen benaderen voor interesse in hun bond. Ook PostNL vindt het namelijk belangrijk dat postbezorgers zijn vertegenwoordigd binnen vakorganisaties. Vandaar dit bericht aan jullie. Deze week start het FNV met een actie om jullie te benaderen. Dit doen zij door een folder te sturen naar jouw depot. In de loop van 2016 zullen ook de Bond van Post Personeel en het CNV met een actie jullie benaderen.


Ik neem aan dat zij ook de kleine depots(schuurtjes, containers e.d.) zullen benaderen?
Meen dat dit een vorige keer of keren ook mis is gegaan.
dat ding kun je, je r**t mee afvegen :) wat willen ze dat iedereen uiteindelijk 20% op de inflatie achterloopt.
pi_160261765
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

deze actie gaan ze echt wel merken(postnl), die pakketboeren zijn strak georganiseerd, en ze worden er nog wijzer van.
Ik denk dat het op een goed moment komt, rondom een punt dat de 'menselijke-maatstaven' echt overschreden gaan worden. Kan me voorstelen dat hard(willen)werkende mensen dan op zoek gaan naar wat anders, een minder logge organisatie, kortere lijntjes, gehoord en serieus genomen worden, desnoods voor nog een paar centjes minder, maar even weg van dat uitknijpersgevoel.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 februari 2016 @ 17:33:20 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160261950
Drukke dag vandaag. 2 wijken, veel post en zware HAH. Moest in totaal drie keer bijladen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160262026
Hier stelde het weer niet veel voor qua hoeveelheid, die zaterdagen zijn tegenwoordig bijna altijd heel erg rustig
pi_160262160
Hier was er behalve de AH-folder, gemeentelijke belastingen en bekeuringen nauwelijks post.
pi_160262409
Ik had de wijk van vier uur vandaag in mijn eigen durpie en wij hadden paarse enveloppen. Bijna huis aan huis. Gemeentelijke Belastingen. Maar een soort HAH. De Bonus XL. Voor de rest viel de hoeveelheid post mee. Heb mijn schoudertas niet nodig gehad.
Ben wel moe. Ze probeerden mij nog mijn
eigen wijk erbij te geven, maar als ik deze wijk even heb, dan hoef ik er even niets anders bij. 715 afgiftepunten met bijna allemaal vrijstaande huizen. Zal blij zijn als over twee weken de vast lopert weer terug is. :P
pi_160262517
Het lijkt hier wel of ze deze week reclame hebben gemaakt om de brievenbussen te verplaatsen en wel zo onhandig mogelijk voor de bezorger. Was even in de verleiding om tussen twee uitvaartcentra over een muurtje te springen, maar ik ga eerst thuis even oefenen :), zonder kist als opstapje.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:54:21 #220
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160263559
Ik ben idd ook al aan het zoeken naar een ander baantje met ongeveer dezelfde uren, want het is wel lekker een bijverdienste te heben dat geef ik eerlijk toe. Ik begrijp nu achteraf ook waarom mijn TC een 'goed woordje' heeft gedaan bij de andere afdelingen binnen Postnl waar ik heb gesolliciteerd: hij wil mij kwijt.
Ik heb vandaag met iemand gesproken die een aardig profiel van iemand kan trekken en deze geeft aan dat mijn tc's irritatie is dat ik 1 van de weinige ben die tegengas geefr, een antwoord of vraag heb over het hoe en waarom etc. Maw een bijdehand van hetzelfde kaliber als mijn TC. En hij gefrustreerd blaat en met allerlei dingen die hij niet helemaal waar kan maken gooit in de hoop jou te overrulen. Hij heeft dit ook eens gedaan bij een postbode die ik ken. Kort samengevat is dit ook gemeld en heeft de TC van hogerhand persoonlijk zijn excuses aan deze postbode moeten geven. Ik weet dat hij ook minstens 2x elders heeft moeten werken als leidinggevende ivm de sfeer. Het is zo'n mannetje die net binnen/op het randje blijft mbt PostNL maar wel houdbaar en als het te heet wordt: verplaatsen. .
Qua omscholing, ik heb een metaal en elektra opleiding en daar ook werkzaam geweest. Ben chauffeur van beroep geweest en heb in de ouderenzorg gewerkt. Technisch aardig handig. Maar het is aardig moeilijk om een fulltime/parttime baan te vinden. Ik solliciteer al enige tijd, maar ja. Ik ben ook ivm privé wat aan bepaalde tijden en dagen gebonden wat het allemaal wat moeilijker maakt.

Dit werkt ook niet en had gehoopt gewoon mijn werk te kunnen doen zoals met mijn vorige TC die ook liet weten leidinggevende te zijn, maar met wederzijds respect en dat is er niet. En de mensen die ik spreek of er over hoor, hebben ook totaal geen respect voor mijn huidige TC en lachen en praten als een boer met kiespijn als ze hem spreken of zien.

Dat met mijn vorige TC werkte prima. Zou ook graag weer in zijn team komen, maar is helaas niet mogelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 27-02-2016 21:17:45 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:56:53 #221
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160263603
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:02 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee, iedereen stopt ermee op den duur.
Wat mijn TC vertelde is dat er wel opdrachten zoals deze zijn aangenomen, maar (nog)niet met de tijd mag worden geschoven. Wederom zou worden bekeken of nieuwe tijden nodig zijn icm de Verwachte volumedaling zou deze opdracht binnen de nieuwe tijden moeten vallen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160264427
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ben idd ook al aan het zoeken naar een ander baantje met ongeveer dezelfde uren, want het is wel lekker een bijverdienste te heben dat geef ik eerlijk toe. Ik begrijp nu achteraf ook waarom mijn TC een 'goed woordje' heeft gedaan bij de andere afdelingen binnen Postnl waar ik heb gesolliciteerd: hij wil mij kwijt.
Ik heb vandaag met iemand gesproken die een aardig profiel van iemand kan trekken en deze geeft aan dat mijn tc's irritatie is dat ik 1 van de weinige ben die tegengas geefr, een antwoord of vraag heb over het hoe en waarom etc. Maw een bijdehand van hetzelfde kaliber als mijn TC. En hij gefrustreerd blaat en met allerlei dingen die hij niet helemaal waar kan maken gooit in de hoop jou te overrulen. Hij heeft dit ook eens gedaan bij een postbode die ik ken. Kort samengevat is dit ook gemeld en heeft de TC van hogerhand persoonlijk zijn excuses aan deze postbode moeten geven. Ik weet dat hij ook minstens 2x elders heeft moeten werken als leidinggevende ivm de sfeer. Het is zo'n mannetje die net binnen/op het randje blijft en zo eentje eigenlijk voor PostNL een palm in the als is maar wel houdbaar.
Qua omscholing, ik heb een metaal en elektra opleiding en daar ook werkzaam geweest. Ben chauffeur van beroep geweest en heb in de ouderenzorg gewerkt. Technisch aardig handig. Maar het is aardig moeilijk om een fulltime/parttime baan te vinden. Ik solliciteer al enige tijd, maar ja.
Dit werkt ook niet en had gehoopt gewoon mijn werk te kunnen doen zoals met mijn vorige TC die ook liet weten leidinggevende te zijn, maar met wederzijds respect en dat is er niet. En de mensen die ik spreek of er over hoor, hebben ook totaal geen respect voor mijn huidige TC en lachen en praten als een boer met kiespijn als ze hem spreken of zien.
Dat werkte prima meteen vorige TC. Zou ook graag weer in zijn team komen, maar is helaas niet mogelijk.
ik zie het al er is veel meer te doen voor je, ga ervoor, dit geeft onnodig veel stress en probs
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:22:00 #223
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160268095
Sinds deze TC is de motivatie in het team een heel stuk minder. Wordt wel vaak onder elkaar verteld, maar meer ook niet. Dat is dan weer het nadeel als je niet met elkaar werkt zoals in een fabriek oid. Wij zien elkaar sporadisch dus een front vormen is daarin bijna niet te doen.
Onder elkaar blijven klagen zonder stappen te ondernemen heft geen nut en dat is bij heel veel de instelling dus ook niet nodig om een front te vormen. Ten voordele van Postnl, maar dat was mij al bekend.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160269734
Ik zit wel te denken over die oranje kaart.. maar het grote nadeel vind ik dat zoiets mij enorm veel stress geeft (tja, zo ben ik nou eenmaal ;)) en in mijn huidige situatie voel ik zoiets toch niet in mijn portemonnee. Dus de motivatie om in verzet te gaan, zeker om maar 10 minuutjes is niet zo groot...
Ga wel dinsdag op tijd naar het depot en eens informeren of collega's extra tijd gevraagd hebben en zoja wat dan het resultaat was. Want ik heb ook het idee dat sommigen vaker dingen toegekend krijgen dan anderen... maar er zijn er heel veel die het gewoon niet meer doorgeven, want die hebben geen zin meer om zich daar mee bezig te houden.

De laatste keer dat ik extra tijd gevraagd had, het niet toegekend kreeg en toen vroeg hoe en wat, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik natuurlijk wel die tijd ging krijgen maar ik had niet genoeg info gegeven. En uiteindelijk heb ik die tijd nooit meer terug gezien in Mijn Werk, dus dat is toen alsnog gewoon niet betaald. Kan wel bezig blijven......
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160273201
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Schandalig Pieter!

Hier is overigens de 10 min uitloop van donderdag niet goedgekeurd. Lekker PostNL, wel ervan profiteren dat je een paar klanten erbij hebt weer, maar niet aan je werknemer willen betalen voor het extra volume dat dit oplevert :N
Bij ons zijn ze coulanter. Wij kregen een sms-je dat de pakjes erbij zaten en dat we de meertijd via Mijn Werk konden doorgeven. Dat is dan ook netjes uitbetaald.

Dus in jouw geval zeg ik wat ik dan altijd zeg:
1) oranje kaart insturen
2) desnoods vakbond inschakelen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160273293
quote:
Iets anders zoeken is dat geen optie?(al dan niet met omscholing oid)
Hier wordt het steeds erger, zeker met al die opgelegde verplichtingen.(telefoonabo's etc..)
Over het ziek zijn het is ten strengste verboden dat een tc of wie dan ook daar kan beslissen/bepalen wat je wel of niet kan.
Snap wel het gaat om geld en daar zijn ze gek op, Pieter ziek kost ze "veel" geld,
nou dan gaan ze zelf maar op die scooter rondcrossen.
Bij eventuele gesprekken altijd even een getuige erbij(werd eerder al gemeld 2 tegen een wordt het dan)
Verder beterschap, dit laatste is veel belangrijker, want er is meer dan postnl alleen.
Ja, het wordt inderdaad allemaal steeds vervelender, vind ik ook. Hier hebben we ook een TC die aan deur is geweest bij een collega die zich ziek had gemeld. Die was ook not amused.
Ik vind het al vervelend om gebeld te worden door de TC als ik me ziek gemeld heb. "Wanneer ik weer beter ben" en "dat ik wel heel vaak ziek ben". Vorig jaar welgeteld 3 dagen vanwege griep, 3 dagen vanwege ongeluk(je) en 1 dag door buikgriep. Is dat vaak? :? .
Maar goed, ander parttime werk (te combineren met mijn 'eigen werk' ligt niet voor het oprapen, helaas.
pi_160273401
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zit wel te denken over die oranje kaart.. maar het grote nadeel vind ik dat zoiets mij enorm veel stress geeft (tja, zo ben ik nou eenmaal ;)) en in mijn huidige situatie voel ik zoiets toch niet in mijn portemonnee. Dus de motivatie om in verzet te gaan, zeker om maar 10 minuutjes is niet zo groot...
Ga wel dinsdag op tijd naar het depot en eens informeren of collega's extra tijd gevraagd hebben en zoja wat dan het resultaat was. Want ik heb ook het idee dat sommigen vaker dingen toegekend krijgen dan anderen... maar er zijn er heel veel die het gewoon niet meer doorgeven, want die hebben geen zin meer om zich daar mee bezig te houden.

De laatste keer dat ik extra tijd gevraagd had, het niet toegekend kreeg en toen vroeg hoe en wat, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik natuurlijk wel die tijd ging krijgen maar ik had niet genoeg info gegeven. En uiteindelijk heb ik die tijd nooit meer terug gezien in Mijn Werk, dus dat is toen alsnog gewoon niet betaald. Kan wel bezig blijven......
Weet je zeker dat het echt afgekeurd is? Misschien weer een foutje in het systeem. Dat is bij mij al een paar keer aan de hand geweest. Een extra mail er achteraan heeft destijds geholpen.
pi_160273601
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:56 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Wat mijn TC vertelde is dat er wel opdrachten zoals deze zijn aangenomen, maar (nog)niet met de tijd mag worden geschoven. Wederom zou worden bekeken of nieuwe tijden nodig zijn icm de Verwachte volumedaling zou deze opdracht binnen de nieuwe tijden moeten vallen.
Dat kan ik me niet voorstellen. Afgelopen donderdag was het hier al megadruk, zeker met ook nog die stroopwafelprijs erbij, waardoor je vele malen moest bijladen. Over een wijk van 2 uur deed je al gauw 4 uur. Die 2 uur uitloop (op 1 enkele wijk) haal je niet meer in, dat moet gewoon uitbetaald worden.

En dit soort prijzen hebben ze veel bij de PCL: stroopwafels, bloembollen, badjassen, agenda's, kalenders, etc.

Met het oog daarop zijn de nieuwe tijden bullshit, en is eigenlijk alleen de inkrimping op dinsdag (ivm wegvallen hah) gerechtvaardigd. Op de daldagen is er tot 20% van de tijd afgegaan, terwijl er nauwelijks minder post is. Van het verschuiven van post van de dal- naar de piekdagen heb ik ook nog niets gemerkt. Privé, VI, Beleggers Belangen, ze zitten nog steeds op de daldagen.

Misschien moet ik ook maar stiekem gaan bijklussen bij Collect & Deliver. Naast pakjes willen ze ook briefpost gaan doen, en je hoeft niet met een busje te bezorgen. Dan ga ik wel post doen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 28 februari 2016 @ 06:00:14 #229
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160277172
Mogguh.

Ook nog een detail mbt de scooterrijders.
Niet dat PostNL het erkend, maar het blijkt dat de scooters eigenlijk niet gemaakt zijn voor deze taak (DUH!).
Er is landelijk gezien erg snel slijtage (ik neem mijn scooter als voorbeeld), en ook veel (bijna) ongevallen en ongemakken met deze. Ok de kosten qua service ophalen/brengen onderhoud zijn hoger dan beraamd. Ook een reden waarom PostNL wel eens van dealer wisselt en alphabet(leasemaatschappij) niet erg happig is op (groot) onderhoud en reparatie)
De 12000kmbeurt zal naar alle waarschijnlijkheid de laatste beurt zijn die de scooters krijgen. De scooters worden zoals ik heb begrepen door PostNL bij 15000km afgeschreven. Er is nogsteeds sprake over de aanschaf van trikes. Over de elektrische scooters heb ik althans niets meer vernomen.
Zou het dan wellicht een ietwat kleine flop zijn van PostNL en dat er een klein autootje er voor terug komt??
PostNL-Smart-mobiel. Ik zou er niet van op kijken want ookd at heb ik van meet af aan al bij het team en hier aangegeven dat dit waarschijnlijk staat te gebeuren of dat postbodes weer teruggeroepen worden.


quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet voorstellen. Afgelopen donderdag was het hier al megadruk, zeker met ook nog die stroopwafelprijs erbij, waardoor je vele malen moest bijladen. Over een wijk van 2 uur deed je al gauw 4 uur. Die 2 uur uitloop (op 1 enkele wijk) haal je niet meer in, dat moet gewoon uitbetaald worden.

En dit soort prijzen hebben ze veel bij de PCL: stroopwafels, bloembollen, badjassen, agenda's, kalenders, etc.

Met het oog daarop zijn de nieuwe tijden bullshit, en is eigenlijk alleen de inkrimping op dinsdag (ivm wegvallen hah) gerechtvaardigd. Op de daldagen is er tot 20% van de tijd afgegaan, terwijl er nauwelijks minder post is. Van het verschuiven van post van de dal- naar de piekdagen heb ik ook nog niets gemerkt. Privé, VI, Beleggers Belangen, ze zitten nog steeds op de daldagen.

Misschien moet ik ook maar stiekem gaan bijklussen bij Collect & Deliver. Naast pakjes willen ze ook briefpost gaan doen, en je hoeft niet met een busje te bezorgen. Dan ga ik wel post doen.
Niet dat ik het aannam, maar zo is dit mij verteld.
Ook dat het pas eind van de week doorgeven van je meeruren omdat dit dan verrekend moet worden over de hele week, is volgens mijn TC De methode en niet zoals elders in het land per dag. Veel te veel administratie.
Hij gaf aan dat hij/PostNL ook wil werken naar een 3wekelijkse meertijd doorgave zodat het 'beter' kan worden verrekend.
Wat ik denk is dat PostNL hoopt dat men die meertijden 'vergeet' door te geven en PostNL zolang er geen vaste tijden worden aangepast(ivm de extra opdrachten zoals de loterijenpost), het ook niet gebeurt = meertijd in de zak van PostNL.

Propaganda..druk...etc...jeweettog YO PostNL ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 28-02-2016 07:38:30 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 28 februari 2016 @ 06:10:34 #230
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160277206
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:50 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Ja, het wordt inderdaad allemaal steeds vervelender, vind ik ook. Hier hebben we ook een TC die aan deur is geweest bij een collega die zich ziek had gemeld. Die was ook not amused.
Na wat ik heb begrepen mag de leidinggevende onaangekondigd bij je thuis komen.
Op de manier hoe die zich opstelt is ten tweede.
Ik merkte gewoon dat er bepaalde woordspelingen worden gebruikt zodat zij net weer tegen het randje van dokter aan gaan zitten en eigen meer als een 'bezorgde leidinggevende'.

Ik ben wel een beetje bekend met de instellingen en cursussen die zij moeten volgen, gezien mijn vrouw en oudste dochter in het management zitten van grote bedrijven. De oudste zoon is ook leidinggevende in een redelijk groot(landelijk) bedrijf en de jongste zoon is timmerman en vind het allemaal best zo, dus ik krijg wel wat mee hoe het er aan toe gaat.
Dus je kan nagaan dat ook hier soms de discussies verhit kunnen raken :P ;)
De oudste zoon is meer ingesteld op het sociale leidingsvlak, en merkt dat dit vaak botst met andere leidinggevenden.
quote:
Ik vind het al vervelend om gebeld te worden door de TC als ik me ziek gemeld heb. "Wanneer ik weer beter ben" en "dat ik wel heel vaak ziek ben". Vorig jaar welgeteld 3 dagen vanwege griep, 3 dagen vanwege ongeluk(je) en 1 dag door buikgriep. Is dat vaak? :? .
Maar goed, ander parttime werk (te combineren met mijn 'eigen werk' ligt niet voor het oprapen, helaas.
Nou mijn TC is dus geïrriteerd dat ik niet de hele dag bij de telefoon ging zitten omdat hij aangaf op die dag te bellen.
Ik gaf aan dat hij dan beter een beltijd kon afspreken ipv aannemen dat ik maar moet 'zien' wanneer hij belt. Daar was hij het niet mee eens want 'ik ben toch de hele dag thuis'??!!??

Zoals jij kan ik dit parttime werk heel goed combineren met mijn privé.
En thuiszitten is ook weer geen goede stap naar sociaal contact, wat ondanks soms wat knelpuntjes er ook bij hoort. En ik begin nu eigenlijk een collega die dit werk meer voor het sociale doet als voor de verdienste en zichzelf niet druk maakt om meer/min-uren. Dit dan ten nadele van andere collega's, maar goed. Ze heeft ook verder geen gezeik van een TC oid.
Is het egoïstisch? misschien, maar minder kopzorgen en je kan je werk nog leuk blijven doen.
Dat je dan wordt gezien als meeloper zonder ruggegraat, zie ik dan ook weer anders in. Je komt meer voor je eigen op door er voor te kiezen zo het werk aangenamer te maken en te houden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160277407
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:50 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Ik vind het al vervelend om gebeld te worden door de TC als ik me ziek gemeld heb. "Wanneer ik weer beter ben" en "dat ik wel heel vaak ziek ben". Vorig jaar welgeteld 3 dagen vanwege griep, 3 dagen vanwege ongeluk(je) en 1 dag door buikgriep. Is dat vaak? :? .
Zo gaat het bij veel werkgevers. Mijn ervaring is dat men je bij de eerste ziekmelding van harte beterschap wenst, bij de tweede een spoedig beterschap en vooral snél weer opknappen en vanaf de derde keer zit je in het vakje wegwerken (wegpesten) want je levert de organisatie te weinig meer op. Helaas trek je in je zwakke positie (te ziek om iets anders te kunnen doen) altijd aan het kortste eind. Bij PostNL zit ik nog maar op 1 dagje en dat is met extra verlof opgelost.

Ach zo'n TC wil ook wel eens lekker warm binnen zitten ;)
pi_160277484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Op de daldagen is er tot 20% van de tijd afgegaan, terwijl er nauwelijks minder post is. Van het verschuiven van post van de dal- naar de piekdagen heb ik ook nog niets gemerkt. Privé, VI, Beleggers Belangen, ze zitten nog steeds op de daldagen.
Toen ik begon had ik op daldagen een half tasje post. Nu 3/8 tas met soms een volle tas pakjes. Die tellen nauwelijks mee voor wat ze volume noemen, maar wel voor mijn looptijd (aanbellen enz.). Door de hoeveelheid pakjes krijg ik drie wijken soms ook niet meer in 1x mee.
pi_160278019
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:50 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Ja, het wordt inderdaad allemaal steeds vervelender, vind ik ook. Hier hebben we ook een TC die aan deur is geweest bij een collega die zich ziek had gemeld. Die was ook not amused.
Ik vind het al vervelend om gebeld te worden door de TC als ik me ziek gemeld heb. "Wanneer ik weer beter ben" en "dat ik wel heel vaak ziek ben". Vorig jaar welgeteld 3 dagen vanwege griep, 3 dagen vanwege ongeluk(je) en 1 dag door buikgriep. Is dat vaak? :? .
Maar goed, ander parttime werk (te combineren met mijn 'eigen werk' ligt niet voor het oprapen, helaas.
Drie keer ziek is niet persé vaak, maar volgens mij zijn ze verplicht om, als je vaker dan 2 keer ziek bent in 1 jaar, een gesprekje met je te voeren en 1 of ander formulier in te vullen of iets dergelijks, dus dat komt niet echt van de tc zelf maar is gewoon een beleid waar hij zich aan moet houden.
  zondag 28 februari 2016 @ 09:56:30 #234
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160278155
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Drie keer ziek is niet persé vaak, maar volgens mij zijn ze verplicht om, als je vaker dan 2 keer ziek bent in 1 jaar, een gesprekje met je te voeren en 1 of ander formulier in te vullen of iets dergelijks, dus dat komt niet echt van de tc zelf maar is gewoon een beleid waar hij zich aan moet houden.
Klopt heb ik ook gehad.
1x omdat ik een paar dagen thuis zat met een zenuwontsteking in de onderug ivm een slippartijtje met de scooter.
1x Bijholte middenoor ontsteking.
1x Ben ik ziek gemeld, maar had een vrije dag doorgegeven. Waar dat is misgegaan: geen idee

Vreemde is dat ik wel een notitie krijg dat ik 3x ziek ben geweest, maar achteraf is voor die dag wel een verlofdag verrekend.

Staat wel als extra notitie op het formulier.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160278199
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 06:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Ook nog een detail mbt de scooterrijders.
Niet dat PostNL het erkend, maar het blijkt dat de scooters eigenlijk niet gemaakt zijn voor deze taak (DUH!).
Er is landelijk gezien erg snel slijtage (ik neem mijn scooter als voorbeeld), en ook veel (bijna) ongevallen en ongemakken met deze. Ok de kosten qua service ophalen/brengen onderhoud zijn hoger dan beraamd. Ook een reden waarom PostNL wel eens van dealer wisselt en alphabet(leasemaatschappij) niet erg happig is op (groot) onderhoud en reparatie)
De 12000kmbeurt zal naar alle waarschijnlijkheid de laatste beurt zijn die de scooters krijgen. De scooters worden zoals ik heb begrepen door PostNL bij 15000km afgeschreven. Er is nogsteeds sprake over de aanschaf van trikes. Over de elektrische scooters heb ik althans niets meer vernomen.
Dat verbaast me. PostNL gebruikt deze scooters al vele jaren, al ver voordat het fenomeen "postbezorger per scooter" werd geïntroduceerd. In Italië, Spanje en Portugal wordt deze scooter ook gebruikt door de posterijen. Dat ze sneller slijten dan bij normaal gebruik is logisch, alles slijt sneller bij intensief gebruik. Dat ze niet gemaakt zijn om post te bezorgen is uiteraard waar, ze zijn (net als alle andere scooters, fietsen en bromfietsen) gemaakt om personen te vervoeren.

Ik denk dat het ook komt door hoe sommige mensen er mee omgaan. Die scooter is toch niet van hun, en al het onderhoud wordt toch door de baas betaald, dus lekker raggen met dat ding.

De mijne is nu 7 jaar oud, en heeft iets van 45.000 km op de teller. Er moeten wel op gezette tijden reparaties worden verricht, maar dat zijn meestal kleine zaken. De dealer gaf wel aan dat ze aan mijn scooter waarschijnlijk geen grote reparatie meer zouden verrichten, omdat íe dat economisch gezien niet meer waard is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_160278213
Logisch toch dat je niet de hele dag bij de telefoon zit? Als je ziek bent zou het zomaar kunnen zijn dat je op bed ligt te slapen! En dan hoor je niet altijd de telefoon. Zeker niet als je een mobiel hebtdie beneden ligt en jij ligt boven. Tja... soms is een beetje logisch nadenken best wel moeilijk hoor. :P
  zondag 28 februari 2016 @ 11:24:51 #237
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160279315
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat verbaast me. PostNL gebruikt deze scooters al vele jaren, al ver voordat het fenomeen "postbezorger per scooter" werd geïntroduceerd. In Italië, Spanje en Portugal wordt deze scooter ook gebruikt door de posterijen. Dat ze sneller slijten dan bij normaal gebruik is logisch, alles slijt sneller bij intensief gebruik. Dat ze niet gemaakt zijn om post te bezorgen is uiteraard waar, ze zijn (net als alle andere scooters, fietsen en bromfietsen) gemaakt om personen te vervoeren.

Ik denk dat het ook komt door hoe sommige mensen er mee omgaan. Die scooter is toch niet van hun, en al het onderhoud wordt toch door de baas betaald, dus lekker raggen met dat ding.

De mijne is nu 7 jaar oud, en heeft iets van 45.000 km op de teller. Er moeten wel op gezette tijden reparaties worden verricht, maar dat zijn meestal kleine zaken. De dealer gaf wel aan dat ze aan mijn scooter waarschijnlijk geen grote reparatie meer zouden verrichten, omdat íe dat economisch gezien niet meer waard is.
Ik denk dat de afschrijving gewoon hoger is dan verwacht. Het is een financieel spelletje tussen de leasemaatschappij, de dealer en PostNL. Beidne willen veel, maar er weinig tot niets voor hoeven te betalen en in de meeste gevallen is de dealer daar financieel de dupe van.
Zo weet ik dat een dealer nog aardig wat centjes van PostNL krijgt voor gedane onderhoud en reparatie. Omdat de relatie is verstoord, heeft PostNL met deze het contract verbroken.
Achteraf begrijp is dus waarom deze dealer niet zo happig was met reparaties. Ook de huidige dealer is meer tijd kwijt aan de vergoeding te krijgen dan aan de reparatie.
Volgens PostNL is de dealer gewoon laks in het gesloten contract.Ik dnek dat de waarheid heir niet in het midden ligt ;)

Dat er soms mee wordt omgesprongen als dat het toch niet de jouwe is, zie ik wel aan sommige scooter hoe die er uit zien en er mee om wordt gegaan, en dat is wel jammer. Ben ik met je eens.
Net zoals alle leaserijdende vertegenwoordigers e.d..
Mara zolang er wel goed onderhoud en reparatie wordt uitgevoerd is het om te doen.
In dit geval is de dealer gebonden aan contracten met PostNL en deze verschuilt zich weer achter de leasemaatschappij.
Ik heb in het begin enkele malen met de leasemaatschappij gesproken over de staat van de (leen)scooter en hun antwoord was kort samen gevat: start ie, loopt ie? Mooi! Niet zeuren dan.
Ik weet niet of je nog het verhaal kan herinneren dat bij mij en de knippers en de voorlamp het niet meer deed en dat ik een regen/winter-periode dat ik toen met een zelf gefabriceerd fietslampje ben gaan rijden?
Ik zelf heb toch nog de de unit open gemaakt, schoongemaakt(veel vocht er in) en provisorisch gerepareerd omdat de scooter toen al de dupe was van het 'wie gaat dat betalen' akkoordje.
Dat heeft 2-3 weken geduurd.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 28 februari 2016 @ 11:26:16 #238
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160279336
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Logisch toch dat je niet de hele dag bij de telefoon zit? Als je ziek bent zou het zomaar kunnen zijn dat je op bed ligt te slapen! En dan hoor je niet altijd de telefoon. Zeker niet als je een mobiel hebtdie beneden ligt en jij ligt boven. Tja... soms is een beetje logisch nadenken best wel moeilijk hoor. :P
Hij vond ook dat ik maar SOFORT und SCHNELL moest terugbellen.
Ik gaf aan dat ik nog niet op mijn telefoon had gekeken en omdat ik net wakker werd van de bel (ik lag beneden te slapen).
Huistelefoonnummer krijgt ie niet(is wel enkele malen om verzocht)...hahaaha Opzouten!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160280183
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:12 schreef zombo het volgende:

[..]

Zo gaat het bij veel werkgevers. Mijn ervaring is dat men je bij de eerste ziekmelding van harte beterschap wenst, bij de tweede een spoedig beterschap en vooral snél weer opknappen en vanaf de derde keer zit je in het vakje wegwerken (wegpesten) want je levert de organisatie te weinig meer op. Helaas trek je in je zwakke positie (te ziek om iets anders te kunnen doen) altijd aan het kortste eind. Bij PostNL zit ik nog maar op 1 dagje en dat is met extra verlof opgelost.

Ach zo'n TC wil ook wel eens lekker warm binnen zitten ;)
:)

Overigens kan ik me niet voorstellen dat ik in het 'wegwerken' vakje terecht ben gekomen alleen door in een jaar drie keer te ziek zijn geweest. Doe mijn werk zonder zeuren, nooit klachten, spring in voor zieke collega's, of tijdens (school)vakantie voor collega's met kinderen. Jammer dat deze mentaliteit niet zwaarder weegt dan ziekteverzuim. :{
pi_160280234
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Drie keer ziek is niet persé vaak, maar volgens mij zijn ze verplicht om, als je vaker dan 2 keer ziek bent in 1 jaar, een gesprekje met je te voeren en 1 of ander formulier in te vullen of iets dergelijks, dus dat komt niet echt van de tc zelf maar is gewoon een beleid waar hij zich aan moet houden.
Ja, dat zal ook wel. Maar een beetje rigide is het wel.
  zondag 28 februari 2016 @ 12:23:07 #241
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160280303
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Logisch toch dat je niet de hele dag bij de telefoon zit? Als je ziek bent zou het zomaar kunnen zijn dat je op bed ligt te slapen! En dan hoor je niet altijd de telefoon. Zeker niet als je een mobiel hebtdie beneden ligt en jij ligt boven. Tja... soms is een beetje logisch nadenken best wel moeilijk hoor. :P
https://mijnpostnl.mijnpo(...)%202015.pdf?a=#art10
Puntje 4 en puntje 5.

Overigens vind ik het niet meer dan logisch dat als je je 3x in het jaar ziekmeld er meer naar je gekeken wordt. Ziekmeldingen kosten een hoop geld.

quote:
Als je je binnen 12 maanden drie keer of meer hebt ziek gemeld, zal je leidinggevende nadat je weer bent hersteld een gesprek met je hebben over je ziekmeldingen. We noemen dit ook wel een frequent verzuimgesprek. Je leidinggevende zal met jou het gesprek aangaan over je verzuim en de gevolgen van je afwezigheid. Ook zal hij samen met jou zoeken naar oplossingen om toekomstig verzuim te voorkomen en hierover afspraken met je maken. Behalve het (frequent) verzuimgesprek zal je leidinggevende bij elke ziekmelding (telefonisch) contact met je opnemen om je situatie te bespreken. Van jou wordt verwacht tijdens je verzuim ook zelf regelmatig contact op te nemen met je leidinggevende.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160280580
Ik moet zeggen dat ik het ook niet bepaald onredelijk vind dat je telefonisch bereikbaar moet zijn tijdens ziekte. Wel overdrijven ze het soms nogal qua bellen, als ik om 06:00 bel om me ziek te melden is het wat onzinnig om om 08:30 te bellen en te vragen hoe het ervoor staat. Het maakt me verder weinig uit, ze mogen dat doen en ik heb er geen problemen mee, alleen is de kans dat ik me 2,5 uur later al weer stukken beter voel niet zo heel erg groot natuurlijk.
Maar gewoon de telefoon bij je bed hebben liggen of in ieder geval zorgen dat je de telefoon kunt horen en tussen 8:00 en 13:00 bereikbaar zijn lijkt me niet meer dan redelijk.
pi_160280934
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:23 schreef V__L_N het volgende:

[..]

https://mijnpostnl.mijnpo(...)%202015.pdf?a=#art10
Puntje 4 en puntje 5.

Overigens vind ik het niet meer dan logisch dat als je je 3x in het jaar ziekmeld er meer naar je gekeken wordt. Ziekmeldingen kosten een hoop geld.

[..]

Nadat je hersteld bent een gesprek vind ik toch anders dan op het moment dat je je ziek meldt (en echt tussen het kotsen door) een telefoontje krijgt dat 'dit al de derde keer is'.
Een beetje alsof je een simulant bent. Soms heb je pech en ben je drie keer in een jaar ziek. Andere jaren was ik nooit ziek.
  zondag 28 februari 2016 @ 13:11:31 #244
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160281514
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:47 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Nadat je hersteld bent een gesprek vind ik toch anders dan op het moment dat je je ziek meldt (en echt tussen het kotsen door) een telefoontje krijgt dat 'dit al de derde keer is'.
Een beetje alsof je een simulant bent. Soms heb je pech en ben je drie keer in een jaar ziek. Andere jaren was ik nooit ziek.
Idd. Het gaat er niet zozeer om dat je wordt gebeld, maar op de manier hoe je te woord wordt gestaan en behandeld wordt.
Jammer dat de rest van het jaar extra!! inzet en betrokkenheid dan niet wordt gezien of vergeten wordt
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 28 februari 2016 @ 13:15:40 #245
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160281608
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:33 schreef gelestipjes het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het ook niet bepaald onredelijk vind dat je telefonisch bereikbaar moet zijn tijdens ziekte. Wel overdrijven ze het soms nogal qua bellen, als ik om 06:00 bel om me ziek te melden is het wat onzinnig om om 08:30 te bellen en te vragen hoe het ervoor staat. Het maakt me verder weinig uit, ze mogen dat doen en ik heb er geen problemen mee, alleen is de kans dat ik me 2,5 uur later al weer stukken beter voel niet zo heel erg groot natuurlijk.
Maar gewoon de telefoon bij je bed hebben liggen of in ieder geval zorgen dat je de telefoon kunt horen en tussen 8:00 en 13:00 bereikbaar zijn lijkt me niet meer dan redelijk.
Niets mis mee, maar als er wordt aangegeven dat men je wel op die dag zal bellen maar niet wanneer omdat zij er van uitgaan dat als je toch thuis bent de hele dag maar bij de telefoon hangt. Kleine moeite om een kleiner tijdsvak af te spreken dat je gebeld wordt. We werken toch niet met de planning van pakketten die tussen 08:00 en 21:00 bezorgen?
Overigens kunnen wij ons pas vanaf 08:00 ziek/beter melden. Dat ter zijde. Op diezelfde dag wordt er gezegd om na 2 dagen contact op te nemen met de AdMi. Allemaal gedaan, en dat gaat ook prima, maar als de TC er wordt bij betrokken of zich er mee gaat bemoeien, gaat het weer mis. In dit geval door de hooghartig arrogante ikbendebaas-houding van deze. Wat dat betreft heb ik zoiets dat als je je ziek meld bij de AdMi, moet die zorg dragen voor (telefonisch) contact, en bij twijfel de bedrijfsarts inschakelen. Goed, Postnl weet ook niet altijd of de werksfeer met de leidinggevende optimaal is en zal het ook weinig uitmaken, en stuurt volgens protocol de TC op je af.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 28-02-2016 13:22:51 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160281775
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:15 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Niets mis mee, maar als er wordt aangegeven dat men je wel op die dag zal bellen maar niet wanneer omdat zij er van uitgaan dat als je toch thuis bent de hele dag maar bij de telefoon hangt. Kleine moeite om een kleiner tijdsvak af te spreken dat je gebeld wordt. We werken toch niet met de planning van pakketten die tussen 08:00 en 21:00 bezorgen?
Overigens kunnen wij ons pas vanaf 08:00 ziek/beter melden. Dat ter zijde. Op diezelfde dag worst er gezegd om na 2 dagen contact op te nemen met de AdMi. Allemaal gedaan, maar als de TC er worst bij betrokken of zich er mee gaat bemoeien, gaat het weer mis. In dit geval door de hooghartig arrogante ikbendebaas-houding van deze.
Je hoeft ook niet beschikbaar te zijn tot 21:00, je moet beschikbaar zijn tot een uur of 13:00. Van 08:00 tot 13:00 lijkt me geen heel ruim tijdvak. Je bent ziek, dus normaal gesproken heb je dan ook geen hele volle agenda, dus het zou niet echt een probleem moeten opleveren.
  zondag 28 februari 2016 @ 13:26:33 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160281872
Ik geef een voorbeeld van de pakketdienst tijden. Je weet heus wel wat ik er mee bedoelde.
Ik zeg ook nergens dat het onredelijk is, maar er werd nergens geopperd dat ik die tijd bereikbaar moest zijn, ondanks het beleidt. Ik geef alleen aan dat men dat even had kunnen verduidelijken dat je in die tijd kan worden gebeld. Maar helemaal panisch worden als je binnen 30 minuten niet terug belt, vindt ik ook wat overdreven.
Ik weet wel dat in het verleden dat als je voor die 13:00 geen contact had opgenomen, je zowat direct naar de bedrijfsarts moest.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160281941
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:26 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik geef een voorbeeld van de pakketdienst tijden.
Ik zeg ook nergens dat het onredelijk is, maar er werd nergens geopperd dat ik die tijd bereikbaar moest zijn, ondanks het beleidt. Ik geef alleen aan dat men dat even had kunnen verduidelijken dat je in die tijd kan worden gebeld. Maar helemaal panisch worden als je binnen 30 minuten niet terug belt, vindt ik ook wat overdreven.
Ik weet wel dat in het verleden dat als je voor die 13:00 geen contact had opgenomen, je zowat direct naar de bedrijfsarts moest.
Tja, maar dat is waarschijnlijk een gevalletje "werknemers horen op de hoogte te zijn van de regels en het beleid". Een beetje zoiets als "Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen" :P .
Natuurlijk hadden ze het even aan kunnen geven wat het tijdvak was, was wel zo netjes geweest, maar de gemiddelde teamcoach staat niet echt bekend om zijn goede communicatieskills natuurlijk.
pi_160318511
https://mijnpostnl.mijnpo(...)voormedewerkers.aspx

Gaat dus zo slecht nog niet...;)

Of toch wel: "Toch bezorgden we in Nederland 304 miljoen minder brieven dan het jaar daarvoor."
  maandag 29 februari 2016 @ 17:44:58 #250
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160318881
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Tja, maar dat is waarschijnlijk een gevalletje "werknemers horen op de hoogte te zijn van de regels en het beleid". Een beetje zoiets als "Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen" :P .
Natuurlijk hadden ze het even aan kunnen geven wat het tijdvak was, was wel zo netjes geweest, maar de gemiddelde teamcoach staat niet echt bekend om zijn goede communicatieskills natuurlijk.
Inderdaad :)

Affijn, de kwestie heb ik vanochtend aan een vertrouwenspersoon van PostNL voorgelegd.
Deze gaat bekijken wie wat waar en hoe.

Morgen ga ik weer aan de gang.
Het is hier vakantie dus wat rustiger(hoop ik).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 29 februari 2016 @ 17:47:18 #251
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160318931
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:28 schreef bikkie het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)voormedewerkers.aspx

Gaat dus zo slecht nog niet...;)

Of toch wel: "Toch bezorgden we in Nederland 304 miljoen minder brieven dan het jaar daarvoor."
Ja inderdaad. ik miste al een aantal tassen..... :P ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160320339
Is bij jullie het uurloon al gewijzigd deze maand?
  maandag 29 februari 2016 @ 19:34:49 #253
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160321589
Nee, moet dat dan?

Die winstuitkering klinkt wel lekker. Maar dat is dan 2,92% van je maandloon, dan heb je het over 15 euro... Toch weer minder spectaculair als je bedenkt dat ze me 30 euro per maand door de neus boren door folders naar spotta te sturen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 29 februari 2016 @ 19:36:10 #254
80382 manny
30 is best veel
pi_160321651
Jaarloon 2015
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 29 februari 2016 @ 19:37:49 #255
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160321720
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:36 schreef manny het volgende:
Jaarloon 2015
Over je gehele jaarloon? Want dan is het weer iets meer :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 29 februari 2016 @ 20:00:26 #256
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160322688
’We kunnen trots zijn op wat we in 2015 met elkaar hebben bereikt. Op basis van sterke financiële resultaten en een positieve score op klanttevredenheid in 2015 krijgt iedereen die valt onder de cao voor PostNL, de cao voor postbezorgers of de cao voor zaterdagbestellers een resultaatafhankelijke uitkering over 2015 van 2,92 procent. Dit geldt voor medewerkers die in 2015 al bij ons werkten. Voor parttimers telt het salaris over meeruren ook mee. We betalen de uitkering bij het salaris in juni uit. Ik wil iedereen bedanken voor de inzet en het goede werk.’
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 29 februari 2016 @ 20:02:18 #257
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160322751
Marc Hilkens
Lid onderhandelingsdelegatie FNV Publiek Belang


Ook voor dit jaar is het weer zaak dat we goede arbeidsvoorwaarden afspreken.

De FNV-eis van 3% loonstijging is hiervan een belangrijk onderdeel. Ik hoop op een constructief en succesvol overleg.

8 februari 2016
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 29 februari 2016 @ 20:05:45 #258
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160322864
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:53 schreef Thomas-sama het volgende:
Is bij jullie het uurloon al gewijzigd deze maand?
Doel je op dit?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)%20pbzgrs%202016.pdf
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160324556
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:34 schreef V__L_N het volgende:
Nee, moet dat dan?
Ja dat moet. Het zou toch met 0,9% omhoog gaan?

quote:
Ja
  maandag 29 februari 2016 @ 22:28:19 #260
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160328116
Volgens mij ging dat met terugwerkende kracht in vanaf april.

Edit: Maart dus:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)salarisvanmaart.aspx

[ Bericht 66% gewijzigd door V__L_N op 29-02-2016 22:49:46 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 29 februari 2016 @ 22:52:24 #262
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160328774
In maart dus, Je uitkering voor postbezorgersvergoeding dus in april.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 1 maart 2016 @ 05:58:17 #263
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160332724
Mogguh.
Ik kan eindelijk eens zien in mijnwerk hoeveel tassen en folders aan HAH ik heb en het gewicht.


quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:52 schreef V__L_N het volgende:
In maart dus, Je uitkering voor postbezorgersvergoeding dus in april.
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 07:39:45 #264
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160332952
Meertijd.
Hoewel postnl oppert dat gewerkte tijd betaalde tijd is, komen er steeds meer signalen dat meertijd wordt afgekeurd.
Volgens PostNL zijn de tijden gebaseerd op actuele loopttijden en aangepast als er meer post is.
Veelal wordt meertijd omwille van verkeers-, en weerssituaties als een hoeveelheid aan post, steeds vaker afgekeurd.

Kan zijn maar ik heb soms dagen dat ik werkelijk alles tegen heb qua druk verkeer. En met (erg) slecht weer zoals ijzel, sneeuw of harde regen doe je er langer over. Veiligheid/doorgan op de weg is minder en je moet je aanpassen aan dit.
Ongeschreven argument van PostNL is dat het een dag of wat erna weer veilig is en dus meertijd kan worden gecompenseerd.
Op argumenten zoals dat de tijden nu zo strak staan dat er maar iets hoeft te gebeuren en je hebt al meertijd, dus hoe dit dan gecompenseerd moet worden, krijg je veelal geen (logische) reactie dan alleen dat er soms minder post/verkeer e.d. is dus moet compenseren.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160333223
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:56 schreef Pietertje71 het volgende:

1x Ben ik ziek gemeld, maar had een vrije dag doorgegeven. Waar dat is misgegaan: geen idee

Vreemde is dat ik wel een notitie krijg dat ik 3x ziek ben geweest, maar achteraf is voor die dag wel een verlofdag verrekend.

Staat wel als extra notitie op het formulier.
Kan zijn dat ze dat als 'verkapt verzuim' zien (niet in jouw geval, maar in het verzuimprotocol). Op zich geen slechte zaak als je bedenkt dat die gesprekjes (na zoveel-keer-ziek) ervoor zijn om te kijken of er maatregelen nodig (en mogelijk) zijn om langdurige uitval te voorkomen (wat moet door die verrekte Poortwachter). Kan dus ook gelden voor iemand die regelmatig een dagje vrij moet nemen omdat-ie het anders niet trekt.

En of je het leuk vindt of niet, is wel de normale gang van zaken dat een verzuimgesprek met de direct leidinggevende plaatsvindt (en niet met admi, die maar een soort receptie is). Ook (of misschien wel juist) als de verhoudingen niet zo boteren.
Had ik jaren terug ook, als 'veelpleger' bij een andere werkgever. Ik moest en zou één keer in de zoveel tijd koffie drinken met mijn leidinggevende, zelfs toen ik al afgeschreven was en bekend was dat ik daar niet meer terug zou komen, noch naar ander werk gereïntegreerd kon worden. Eigenlijk ontstond pas na mijn ziekmelding een knallend conflict, dat met elk kopje koffie verder escaleerde. Altijd goede functioneringsgesprekken gehad en achteraf deugde er opeens niets van. Ohw wat werd ik daar giftig van. (Alsof het nog zin had ook, ik zou immers niet meer terugkomen.) Kwam er steeds ellendiger vandaan, maar goed: voor een eventuele uitkering was dat kopje koffie verplicht :)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:30:06 #266
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160333790
Eens kijken hoe het vandaag gaat.
De vochtige hoest is weer aanwezig, maar ik voel mij niet ziek, dus: hop ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:33 schreef zombo het volgende:

[..]

Kan zijn dat ze dat als 'verkapt verzuim' zien (niet in jouw geval, maar in het verzuimprotocol). Op zich geen slechte zaak als je bedenkt dat die gesprekjes (na zoveel-keer-ziek) ervoor zijn om te kijken of er maatregelen nodig (en mogelijk) zijn om langdurige uitval te voorkomen (wat moet door die verrekte Poortwachter). Kan dus ook gelden voor iemand die regelmatig een dagje vrij moet nemen omdat-ie het anders niet trekt.
Duidelijk :)
quote:
En of je het leuk vindt of niet, is wel de normale gang van zaken dat een verzuimgesprek met de direct leidinggevende plaatsvindt (en niet met admi, die maar een soort receptie is). Ook (of misschien wel juist) als de verhoudingen niet zo boteren.
Geen probleem. Hoort erbij.
Het gesprek wat ik had viel reuze mee.
quote:
Had ik jaren terug ook, als 'veelpleger' bij een andere werkgever. Ik moest en zou één keer in de zoveel tijd koffie drinken met mijn leidinggevende, zelfs toen ik al afgeschreven was en bekend was dat ik daar niet meer terug zou komen, noch naar ander werk gereïntegreerd kon worden. Eigenlijk ontstond pas na mijn ziekmelding een knallend conflict, dat met elk kopje koffie verder escaleerde. Altijd goede functioneringsgesprekken gehad en achteraf deugde er opeens niets van. Ohw wat werd ik daar giftig van. (Alsof het nog zin had ook, ik zou immers niet meer terugkomen.) Kwam er steeds ellendiger vandaan, maar goed: voor een eventuele uitkering was dat kopje koffie verplicht :)
Evaluatiegesprek...zo'n mooi woord en ruimebetekenis, maar in zo'n gesprek word er soms op persoonlijk vlak gepraat om op die manier te proberen een 'vertrouwensband' te creëren.
Daar is mijn huidige TC ook goed in.
Maar het straalt er van af, en mede door eerdere ervaringen, dat die gewoon uit is op een persoonlijke uiting wat tegen je gebruikt kan worden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:22:46 #267
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160334666
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 05:58 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Ik kan eindelijk eens zien in mijnwerk hoeveel tassen en folders aan HAH ik heb en het gewicht.

[..]

^O^
Ik hoop maar dat het vermelde gewicht de complete tas behelst....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:38:59 #268
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160334964
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat het vermelde gewicht de complete tas behelst....
;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160341119
wat een kloteweer
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:37:07 #270
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160342174
Eerste halfuurtje droog weer, daarna nattesneeuw lichte hagel en de nu nogsteeds vallende regen.
Bleh :(

[ Bericht 38% gewijzigd door Pietertje71 op 01-03-2016 16:18:21 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 16:48:20 #271
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_160343965
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:37 schreef Pietertje71 het volgende:
Eerste halfuurtje droog weer, daarna nattesneeuw lichte hagel en de nu nogsteeds vallende regen.
Bleh :(

Beter dan stijgende regen of regen die blijft hangen. :D *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 16:56:43 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160344218
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:48 schreef dud0r het volgende:

[..]

Beter dan stijgende regen of regen die blijft hangen. :D *O*
Als het nou eens laaghangende mist was ... :P

Een koeienkop die boven grondmist uitkomt is namelijk priceless :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160345430
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:48 schreef dud0r het volgende:

[..]

Beter dan stijgende regen of regen die blijft hangen. :D *O*
Horizontaal heb ik écht de pest an. Hoest binnen, DudOr? Beetje warm te houden?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:44:32 #274
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160345541
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:48 schreef dud0r het volgende:

[..]

Beter dan stijgende regen of regen die blijft hangen. :D *O*
:P _O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160345762
Toch mooi belasting bijbetalen omdat het uitzendbureau zonder mijn toestemming 5 maand lang loonheffingskorting toegepast had ;( de schade valt mee gelukkig en het is natuurlijk stom dat ik daar zelf niet op gelet heb.. maar ik had bij het aanmaken van mijn account al aangevinkt dit niet te willen.
Daar had ik destijds nog het eea over gepost, maar zo loopt dat nu dus af ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160345796
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 1 maart 2016 09:30 schreef
Evaluatiegesprek...zo'n mooi woord en ruimebetekenis, maar in zo'n gesprek word er soms op persoonlijk vlak gepraat om op die manier te proberen een 'vertrouwensband' te creëren.
Pffff nou... daar was het toen duidelijk te laat voor. Dat krijg je door zaken die evt anders kunnen open met elkaar te bespreken als het nodig is, niet door pas achteraf de verwijten na te trappen.
Niet dat ik álles had willen veranderen hoor. Een verwijt was dat ik nooit genoegen nam met een zesje, maar altijd ging voor een acht of liefst meer. Ik werkte niet met reclamefolders o.i.d. maar met kwetsbare kinderen. Maar ook dat mag geen cent teveel kosten tegenwoordig, met onnodig veel 'kastje-naar-de-muur' zorg tot gevolg. Goed dat ik daar weg ben, met het huidige pokkensalaris en andere ellende van dien ;)
(Sorry voor het off-topic leeglopen, maar de post was verder niet om over naar huis te schrijven.)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:00:25 #277
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160345907
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Toch mooi belasting bijbetalen omdat het uitzendbureau zonder mijn toestemming 5 maand lang loonheffingskorting toegepast had ;( de schade valt mee gelukkig en het is natuurlijk stom dat ik daar zelf niet op gelet heb.. maar ik had bij het aanmaken van mijn account al aangevinkt dit niet te willen.
Daar had ik destijds nog het eea over gepost, maar zo loopt dat nu dus af ;)
Helaas (en soms terecht) verschuilt men zich achter 'jou eigen verantwoordelijkheid'.
Gelukkig valt de schade mee :D
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160345973
Ga nog wel kijken of er wat te regelen valt ivm mijn uitkering, als ik geld terug krijg dan verrekenen ze dat net zo hard, dussss ;) maar ben er bang voor :P

Oh en het post lopen vandaag was ruk. Flink uitloop, de tijd was zoals ik al had verwacht veel te krap en door dat vieze klote weer kon ik op een gegeven moment mijn handen bijna niet meer voelen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160352856
Klote weer vandaag en het blijft ook de hele week zo :{
pi_160355849
Wat een rot weer zeg :o sommige brieven waren ook helemaal stuk gegaan door de regen,hoop ik geen klachten over te krijgen.

Post lopen na een bezoek aan de fysio is trouwens ook niet aan te raden. Wat een pijn ;(.
Duvel & Niels
pi_160357096
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 06:00 schreef Pietertje71 het volgende:
De 12000kmbeurt zal naar alle waarschijnlijkheid de laatste beurt zijn die de scooters krijgen. De scooters worden zoals ik heb begrepen door PostNL bij 15000km afgeschreven.
Hmm dat is vrij rap, ik rij weliswaar maar incidenteel een echte scooterwijk maar met alle hand/spandiensten haal ik zo'n 1000-1200km per maand.
Gek genoeg staat de teller op 6700+ zonder grote problemen en rijden er hier scooters met 20.000km op de teller rond.....
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 04:24:38 #282
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_160359895
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:40 schreef zombo het volgende:

[..]

Horizontaal heb ik écht de pest an. Hoest binnen, DudOr? Beetje warm te houden?
Beter dan buiten.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  woensdag 2 maart 2016 @ 05:35:37 #283
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160359961
Mogguh.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:40 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Hmm dat is vrij rap, ik rij weliswaar maar incidenteel een echte scooterwijk maar met alle hand/spandiensten haal ik zo'n 1000-1200km per maand.
Gek genoeg staat de teller op 6700+ zonder grote problemen en rijden er hier scooters met 20.000km op de teller rond.....
Ja daar zit ik per maand ook wel aan.

I am just the messenger :)
Het gaat volgens wat ik heb begrepen ook op de nieuwe/laatst aangeschafte scooters.
Kijk, even een nieuw scooterpark oid aanschaffen is niet zomaar niks dus zal er door (moeten) gereden worden en soms zitten er modellen bij die net wat meer aandacht nodig hebben(maandagmorgenmodellen ;) )
Mijn scooter is na 3 weken in reparatie te zijn geweest, waarbij dure reparaties zijn gedaan en onderdelen zijn vervangen, weer terug gekomen met...precies hetzelfde euvel: niet hoger komen dan 30-35km per uur.
Waar dat aan zou kunnen liggen, ondanks aan wat er is vervangen, weet ik niet. Ik heb wel een vermoeden, maar ik doe niets meer aan die dingen, dat mag PostNL/dealer uitzoeken, en na telkens zelf er achter aan te gaan, heb ik dit nu bij mijn TC neergelegd.
Die prijs en andere afspraken tussen postnl,dealer en leasemaatschappij hoeven ze mij niet lastig mee te vallen. Ik moet gewoon goed mijn werk kunnen doen.
Niet met een niet (goed)startende scooter, niet werkende verlichting oid.
PostNL heeft een verbruiksbegroting omtrent de scooters gedaan, en daar zijn ze nu, naar wat ik heb begrepen, ruim boven gegaan. Ook met de tijdswinst valt het reuze tegen.
De elektrische scooters hoor ik iig niets meer over. Ik kan mij wel vorostellen waarom niet.
Nu al enige tijd trikes ter sprake zijn gekomen, heeft ook weer te maken met veilige en betere laadcapaciteit.
Maar dan ben ik benieuwd hoe en wat zij verwachten van de scooterrijders hoe deze trikes thuis te kunnen stallen.

Krijgen we straks zoiets?





Ik had al aangegeven SMARTs in te zetten als men zo 'moeilijk' blijft doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietertje71 op 02-03-2016 07:38:16 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 2 maart 2016 @ 06:51:01 #284
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160360051
Zoals jullie allemaal heb ook ik een brief gehad mbt de vakantierechten die na 30 juni 2016 komen te vervallen.

Wat als die niet kunnen worden ingepland en je met die uren blijft zitten?

Ikzelf heb de AdM al meerdere malen gewezen op deze uren, maar telkens geeft hij aan dat ik niet ingepland kan worden. Ik heb daarop aan hem meerdere malen de vrije keuze gegeven deze in te plannen, maar na 2 maanden nogsteeds geen antwoord hierop gekregen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 2 maart 2016 @ 07:07:53 #285
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_160360100
Ik heb maar 8 1/2 uur over van vorig jaar, maar bij mij is ook tot nu toe alles afgewezen. Ik loop nu drie weken lang wel een extra wijk erbij voor een collega die drie weken vakantie heeft om haar overuren op te maken. Waarom ze mij niet ergens tot 1 juli in kunnen plannen, mag Joost weten. Trouwens.. op mijn vakantiekaart staat dat ik 20 1/2 uur over heb van vorig jaar. Dat klopt ook niet. Ik heb er maar 8 1/2 over.
  woensdag 2 maart 2016 @ 07:40:00 #286
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160360229
Ja ik denk dat mijn uren ook niet kloppen, en heb daar ook telkens om gevraagd, maar ook geen antwoord.
Wel een beetje jammer.
Ik begrijp dat ik niet de enige ben die dit vraagt, maar zij zijn van de administratie, dus informatie up-to-date houden zodat je zelf ook goede inzicht hebt, lijkt mij gewoon de taak van de administratie.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 2 maart 2016 @ 07:41:00 #287
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160360236
Overigens valt... de regen hier nogsteeds :P And when the rains begins to fall, I'll be the sunshine....ehum...VoiceOf PostNL :P

Vanmiddag zou het even minder zijn, vooralsnog net in de tijd dat ik mijn ronde heb.....

Ik zie dat PostNL-app weer een update heeft gehad!?
Gisteren was wederom de app/timer uitgevallen tijdens de ronde. Wellicht wordt dat nu verbetert.

[ Bericht 22% gewijzigd door Pietertje71 op 02-03-2016 08:06:52 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160360514
Of zoals Loesje zegt:
administratie
zet maar
op de
rompslompapp
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:29:40 #289
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160361177
Nou ben ik wel benieuwd wat ze dan willen gaan doen met die scooterwijken. De scooters na 15000 km afschrijven is waanzin, daar zit je na 1 hooguit 2 jaar al aan. Dat ze verwachtten dat je sneller bent dan met de auto is gewoonweg niet realistisch: weliswaar is een scooter wendbaarder, maar je kunt veel minder post in 1x meenemen, en hij gaat maar 45.

Desondanks verbaast het me dat het nauwelijks goedkoper is. Zo'n bestelauto is veel duurder dan een scooter, zelfs al hou je er rekening mee dat je van 1 autowijk al gauw minstens 3 scooterwijken moet maken (dus 1 auto vervangt door 3 scooters). Grote voordeel voor het bedrijf is ook dat je er nu geen dure chauffeur voor nodig hebt, maar kunt volstaan met goedkope postbezorgers.

Het kan natuurlijk ook zijn dat gewoon de leaseconstructie niet werkt. Zoals eerder gezegd, rijdt ik al jaren op mijn scooter, en staat er inmiddels iets van 46.000 km op de teller. Ongetwijfeld is íe al afgeschreven, maar dat betekent juist dat íe extra goedkoop is, want je hebt geen afschrijvingskosten meer. PostNL werkt al zeker 10 jaar met die Piaggio's, het zijn degelijke scooters. Misschien moet PostNL gewoon weer teruggaan naar de situatie waarin ze de scooters in eigendom hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:31:41 #290
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160361206
Waar is de tijd gebleven dat men nog een fatsoenlijk persoonlijk gesprek met één leidinggevende kon hebben en deze ook voor zorgde dat het geregeld werd.
Steeds meer mensen voor elk akkefietje zorgt er vaak voor dat men zelf de weg kwijt raakt.

Soms is er wel het voordele uit te halen, maar sinds dat alles gemeld en met tig managers besproken moet worden, is de constructie van productie binnen PostNL een stuk minder.
Mijn mening en daar moet u het maar mee doen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:36:37 #291
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160361266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat ze dan willen gaan doen met die scooterwijken. De scooters na 15000 km afschrijven is waanzin, daar zit je na 1 hooguit 2 jaar al aan. Dat ze verwachtten dat je sneller bent dan met de auto is gewoonweg niet realistisch: weliswaar is een scooter wendbaarder, maar je kunt veel minder post in 1x meenemen, en hij gaat maar 45.

Desondanks verbaast het me dat het nauwelijks goedkoper is. Zo'n bestelauto is veel duurder dan een scooter, zelfs al hou je er rekening mee dat je van 1 autowijk al gauw minstens 3 scooterwijken moet maken (dus 1 auto vervangt door 3 scooters). Grote voordeel voor het bedrijf is ook dat je er nu geen dure chauffeur voor nodig hebt, maar kunt volstaan met goedkope postbezorgers.

Het kan natuurlijk ook zijn dat gewoon de leaseconstructie niet werkt. Zoals eerder gezegd, rijdt ik al jaren op mijn scooter, en staat er inmiddels iets van 46.000 km op de teller. Ongetwijfeld is íe al afgeschreven, maar dat betekent juist dat íe extra goedkoop is, want je hebt geen afschrijvingskosten meer. PostNL werkt al zeker 10 jaar met die Piaggio's, het zijn degelijke scooters. Misschien moet PostNL gewoon weer teruggaan naar de situatie waarin ze de scooters in eigendom hebben.
Nu gaat er in de geruchtenronde rond dat men toch weer grotere contracten aan pbz's wil bieden = grotere wijken. Of dat er mee heeft te maken, geen idee.
Het autobedrijf wordt namelijk ingehuurd door PostNL.

Qua afschrijving klopt, maar wellicht is dit een subsidiekwestie.
Helaas zijn subsidies soms meer investeren dan de opbrengst daadwerkelijk is maar wel goed voor de dag komen. Een duur plan moet vaak worden doorgezet omdat terugdraaien vaak ene extra financiële klap is(denk aan gemeentes die een plan doorzetten waar eigenlijk van bekend is dat dit is gemaakt om te mislukken of dat er zoveel reparaties en andere rompslomp nodig is om het plan toch uit te blijven voeren).

Wat je al aangeeft en ik ook al enkele malen heb geopperd: het leasecontract werkt naar mijn mening ook niet. Te veel terughoudendheid van de leasemaatschappij ivm met wellicht de te hoge eisen van PostNL in deze.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:39:42 #292
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_160361312
Ik voorspel trouwens dat PostNL straks in de vacaturetekst gaat zetten dat je als postbezorger voor een scooterwijk zelf dient te zorgen voor een stevige scooter. Van PostNL krijg je dan alleen nog maar een uiteraard volstrekt ontoereikende "scooterbezorgersvergoeding". Zeg EUR 500 per jaar, waar je al het onderhoud (en de benzine) van moet betalen, alsmede een WA-verzekering (voor zakelijk gebruik!) op eigen naam.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:44:05 #293
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160361364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik voorspel trouwens dat PostNL straks in de vacaturetekst gaat zetten dat je als postbezorger voor een scooterwijk zelf dient te zorgen voor een stevige scooter. Van PostNL krijg je dan alleen nog maar een uiteraard volstrekt ontoereikende "scooterbezorgersvergoeding". Zeg EUR 500 per jaar, waar je al het onderhoud (en de benzine) van moet betalen, alsmede een WA-verzekering (voor zakelijk gebruik!) op eigen naam.
:Y
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160361682
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat ze dan willen gaan doen met die scooterwijken. De scooters na 15000 km afschrijven is waanzin, daar zit je na 1 hooguit 2 jaar al aan. Dat ze verwachtten dat je sneller bent dan met de auto is gewoonweg niet realistisch: weliswaar is een scooter wendbaarder, maar je kunt veel minder post in 1x meenemen, en hij gaat maar 45.

Desondanks verbaast het me dat het nauwelijks goedkoper is. Zo'n bestelauto is veel duurder dan een scooter, zelfs al hou je er rekening mee dat je van 1 autowijk al gauw minstens 3 scooterwijken moet maken (dus 1 auto vervangt door 3 scooters). Grote voordeel voor het bedrijf is ook dat je er nu geen dure chauffeur voor nodig hebt, maar kunt volstaan met goedkope postbezorgers.

Het kan natuurlijk ook zijn dat gewoon de leaseconstructie niet werkt. Zoals eerder gezegd, rijdt ik al jaren op mijn scooter, en staat er inmiddels iets van 46.000 km op de teller. Ongetwijfeld is íe al afgeschreven, maar dat betekent juist dat íe extra goedkoop is, want je hebt geen afschrijvingskosten meer. PostNL werkt al zeker 10 jaar met die Piaggio's, het zijn degelijke scooters. Misschien moet PostNL gewoon weer teruggaan naar de situatie waarin ze de scooters in eigendom hebben.
Ik heb nu rond de 8000 op de teller staan. Tot nu toe nog niets eraan gehad, alleen de onderhoudsbeurten op 1000 en 6000 km . Nieuwe achterband erop gekregen, deze was nog in prima staat maar moest volgens het beleid vervangen worden na 6000 km. De scooter heeft het hier in de heuvels van Zuid-Limburg soms zwaar te verduren, flinke hellingen waar je met max. 20 km p/u naar boven komt (en waar je met dik 60 kmp/u weer vanaf vliegt :p)

Kwa tijdswinst gaat het wel wat sneller dan met de auto (uit eigen ervaring kan het wel 1 tot 2 uur schelen). Een enkele keer moet je bijladen waardoor je een kwartiertje extra nodig hebt.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:37:20 #295
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160362073
Hier staat er bijna 11000km op. De voor en achterband op eigen verzoek laten vervangen (stonden op 2mm. Minimale is 1mm, maar dat is voor de wet. Ik kan je vertellen dat dit niet! veilig is)) want werd niet gedaan volgens beleid.
Ondertussen, naast regulier onderhoud): storing/niet werkende knippers/voorverlichting gehad(regelkastje is vervangen), meerdere malen vastlopende voorrem(gangbaar gemaakt) voorwiellager versleten(zelf gerepareerd), zijstandaard bevestiging losgeraakt( zelfvernieuwd), ontregelde carburateur, contactsloteuvel(gerepareerd), schokdempers en achtervering slijtage (zijn versleten maar nog binnen de normen. De leasemaatschappij geeft geen toestemming om vervanging), trekkracht/vermogen probleem(is nu gerepareerd maar nogsteeds hetzelfde euvel).
Ik ga totaal niet ruw om met de scooter ook al is die niet van mij en ik ga met beleid om met alle voertuigen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 maart 2016 @ 10:39:04 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160362093
Toch gaat het ergens mis :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:40:02 #297
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160362103
Ik denk dat deze niet geschikt is voor grasbaanraces... :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:41:34 #298
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160362123
Het is nu wachten op een spontane zelfontbranding. Dan heb ik alles wel zo gehad met de scooter :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 maart 2016 @ 10:44:20 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160362156
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Het is nu wachten op een spontane zelfontbranding. Dan heb ik alles wel zo gehad met de scooter :P
Je bent met het ding nog niet aan lager wal geraakt :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160363930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 06:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Zoals jullie allemaal heb ook ik een brief gehad mbt de vakantierechten die na 30 juni 2016 komen te vervallen.

Wat als die niet kunnen worden ingepland en je met die uren blijft zitten?

Ikzelf heb de AdM al meerdere malen gewezen op deze uren, maar telkens geeft hij aan dat ik niet ingepland kan worden. Ik heb daarop aan hem meerdere malen de vrije keuze gegeven deze in te plannen, maar na 2 maanden nogsteeds geen antwoord hierop gekregen.
Heb je die uren niet ingepland bij je verloflijst van november dan? Ik heb al mijn uren die nog op moesten daar op ingevuld, want verder zijn de opties altijd zeer beperkt, dan komt het het bedrijf vrijwel nooit uit, ja, op een daldag waar je helemaal geen behoefte hebt aan vrij. Maar als ze je de kans niet geven om het op te maken moeten ze het volgens mij uitbetalen (waarbij het natuurlijk wel wat vaag is vast te stellen wanneer ze je die kans dan precies niet geven)
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:57:26 #301
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160366217
Middag.
Prima dagje met een paar spatjes regen en de rest een lekker zonnetje :D

quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je bent met het ding nog niet aan lager wal geraakt :+
Ik werk bij PostNl...dus..... :P
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heb je die uren niet ingepland bij je verloflijst van november dan? Ik heb al mijn uren die nog op moesten daar op ingevuld, want verder zijn de opties altijd zeer beperkt, dan komt het het bedrijf vrijwel nooit uit, ja, op een daldag waar je helemaal geen behoefte hebt aan vrij. Maar als ze je de kans niet geven om het op te maken moeten ze het volgens mij uitbetalen (waarbij het natuurlijk wel wat vaag is vast te stellen wanneer ze je die kans dan precies niet geven)
Ja heb ik gedaan en sinds die maand ben ik al bezig om in overleg mijn verlofuren in te dienen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')