Ja, het wordt inderdaad allemaal steeds vervelender, vind ik ook. Hier hebben we ook een TC die aan deur is geweest bij een collega die zich ziek had gemeld. Die was ook not amused.quote:Iets anders zoeken is dat geen optie?(al dan niet met omscholing oid)
Hier wordt het steeds erger, zeker met al die opgelegde verplichtingen.(telefoonabo's etc..)
Over het ziek zijn het is ten strengste verboden dat een tc of wie dan ook daar kan beslissen/bepalen wat je wel of niet kan.
Snap wel het gaat om geld en daar zijn ze gek op, Pieter ziek kost ze "veel" geld,
nou dan gaan ze zelf maar op die scooter rondcrossen.
Bij eventuele gesprekken altijd even een getuige erbij(werd eerder al gemeld 2 tegen een wordt het dan)
Verder beterschap, dit laatste is veel belangrijker, want er is meer dan postnl alleen.
Weet je zeker dat het echt afgekeurd is? Misschien weer een foutje in het systeem. Dat is bij mij al een paar keer aan de hand geweest. Een extra mail er achteraan heeft destijds geholpen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zit wel te denken over die oranje kaart.. maar het grote nadeel vind ik dat zoiets mij enorm veel stress geeft (tja, zo ben ik nou eenmaal ) en in mijn huidige situatie voel ik zoiets toch niet in mijn portemonnee. Dus de motivatie om in verzet te gaan, zeker om maar 10 minuutjes is niet zo groot...
Ga wel dinsdag op tijd naar het depot en eens informeren of collega's extra tijd gevraagd hebben en zoja wat dan het resultaat was. Want ik heb ook het idee dat sommigen vaker dingen toegekend krijgen dan anderen... maar er zijn er heel veel die het gewoon niet meer doorgeven, want die hebben geen zin meer om zich daar mee bezig te houden.
De laatste keer dat ik extra tijd gevraagd had, het niet toegekend kreeg en toen vroeg hoe en wat, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik natuurlijk wel die tijd ging krijgen maar ik had niet genoeg info gegeven. En uiteindelijk heb ik die tijd nooit meer terug gezien in Mijn Werk, dus dat is toen alsnog gewoon niet betaald. Kan wel bezig blijven......
Dat kan ik me niet voorstellen. Afgelopen donderdag was het hier al megadruk, zeker met ook nog die stroopwafelprijs erbij, waardoor je vele malen moest bijladen. Over een wijk van 2 uur deed je al gauw 4 uur. Die 2 uur uitloop (op 1 enkele wijk) haal je niet meer in, dat moet gewoon uitbetaald worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 18:56 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Wat mijn TC vertelde is dat er wel opdrachten zoals deze zijn aangenomen, maar (nog)niet met de tijd mag worden geschoven. Wederom zou worden bekeken of nieuwe tijden nodig zijn icm de Verwachte volumedaling zou deze opdracht binnen de nieuwe tijden moeten vallen.
Niet dat ik het aannam, maar zo is dit mij verteld.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen. Afgelopen donderdag was het hier al megadruk, zeker met ook nog die stroopwafelprijs erbij, waardoor je vele malen moest bijladen. Over een wijk van 2 uur deed je al gauw 4 uur. Die 2 uur uitloop (op 1 enkele wijk) haal je niet meer in, dat moet gewoon uitbetaald worden.
En dit soort prijzen hebben ze veel bij de PCL: stroopwafels, bloembollen, badjassen, agenda's, kalenders, etc.
Met het oog daarop zijn de nieuwe tijden bullshit, en is eigenlijk alleen de inkrimping op dinsdag (ivm wegvallen hah) gerechtvaardigd. Op de daldagen is er tot 20% van de tijd afgegaan, terwijl er nauwelijks minder post is. Van het verschuiven van post van de dal- naar de piekdagen heb ik ook nog niets gemerkt. Privé, VI, Beleggers Belangen, ze zitten nog steeds op de daldagen.
Misschien moet ik ook maar stiekem gaan bijklussen bij Collect & Deliver. Naast pakjes willen ze ook briefpost gaan doen, en je hoeft niet met een busje te bezorgen. Dan ga ik wel post doen.
Na wat ik heb begrepen mag de leidinggevende onaangekondigd bij je thuis komen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:50 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Ja, het wordt inderdaad allemaal steeds vervelender, vind ik ook. Hier hebben we ook een TC die aan deur is geweest bij een collega die zich ziek had gemeld. Die was ook not amused.
Nou mijn TC is dus geïrriteerd dat ik niet de hele dag bij de telefoon ging zitten omdat hij aangaf op die dag te bellen.quote:Ik vind het al vervelend om gebeld te worden door de TC als ik me ziek gemeld heb. "Wanneer ik weer beter ben" en "dat ik wel heel vaak ziek ben". Vorig jaar welgeteld 3 dagen vanwege griep, 3 dagen vanwege ongeluk(je) en 1 dag door buikgriep. Is dat vaak? .
Maar goed, ander parttime werk (te combineren met mijn 'eigen werk' ligt niet voor het oprapen, helaas.
Zo gaat het bij veel werkgevers. Mijn ervaring is dat men je bij de eerste ziekmelding van harte beterschap wenst, bij de tweede een spoedig beterschap en vooral snél weer opknappen en vanaf de derde keer zit je in het vakje wegwerken (wegpesten) want je levert de organisatie te weinig meer op. Helaas trek je in je zwakke positie (te ziek om iets anders te kunnen doen) altijd aan het kortste eind. Bij PostNL zit ik nog maar op 1 dagje en dat is met extra verlof opgelost.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:50 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Ik vind het al vervelend om gebeld te worden door de TC als ik me ziek gemeld heb. "Wanneer ik weer beter ben" en "dat ik wel heel vaak ziek ben". Vorig jaar welgeteld 3 dagen vanwege griep, 3 dagen vanwege ongeluk(je) en 1 dag door buikgriep. Is dat vaak? .
Toen ik begon had ik op daldagen een half tasje post. Nu 3/8 tas met soms een volle tas pakjes. Die tellen nauwelijks mee voor wat ze volume noemen, maar wel voor mijn looptijd (aanbellen enz.). Door de hoeveelheid pakjes krijg ik drie wijken soms ook niet meer in 1x mee.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op de daldagen is er tot 20% van de tijd afgegaan, terwijl er nauwelijks minder post is. Van het verschuiven van post van de dal- naar de piekdagen heb ik ook nog niets gemerkt. Privé, VI, Beleggers Belangen, ze zitten nog steeds op de daldagen.
Drie keer ziek is niet persé vaak, maar volgens mij zijn ze verplicht om, als je vaker dan 2 keer ziek bent in 1 jaar, een gesprekje met je te voeren en 1 of ander formulier in te vullen of iets dergelijks, dus dat komt niet echt van de tc zelf maar is gewoon een beleid waar hij zich aan moet houden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:50 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Ja, het wordt inderdaad allemaal steeds vervelender, vind ik ook. Hier hebben we ook een TC die aan deur is geweest bij een collega die zich ziek had gemeld. Die was ook not amused.
Ik vind het al vervelend om gebeld te worden door de TC als ik me ziek gemeld heb. "Wanneer ik weer beter ben" en "dat ik wel heel vaak ziek ben". Vorig jaar welgeteld 3 dagen vanwege griep, 3 dagen vanwege ongeluk(je) en 1 dag door buikgriep. Is dat vaak? .
Maar goed, ander parttime werk (te combineren met mijn 'eigen werk' ligt niet voor het oprapen, helaas.
Klopt heb ik ook gehad.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Drie keer ziek is niet persé vaak, maar volgens mij zijn ze verplicht om, als je vaker dan 2 keer ziek bent in 1 jaar, een gesprekje met je te voeren en 1 of ander formulier in te vullen of iets dergelijks, dus dat komt niet echt van de tc zelf maar is gewoon een beleid waar hij zich aan moet houden.
Dat verbaast me. PostNL gebruikt deze scooters al vele jaren, al ver voordat het fenomeen "postbezorger per scooter" werd geïntroduceerd. In Italië, Spanje en Portugal wordt deze scooter ook gebruikt door de posterijen. Dat ze sneller slijten dan bij normaal gebruik is logisch, alles slijt sneller bij intensief gebruik. Dat ze niet gemaakt zijn om post te bezorgen is uiteraard waar, ze zijn (net als alle andere scooters, fietsen en bromfietsen) gemaakt om personen te vervoeren.quote:Op zondag 28 februari 2016 06:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Ook nog een detail mbt de scooterrijders.
Niet dat PostNL het erkend, maar het blijkt dat de scooters eigenlijk niet gemaakt zijn voor deze taak (DUH!).
Er is landelijk gezien erg snel slijtage (ik neem mijn scooter als voorbeeld), en ook veel (bijna) ongevallen en ongemakken met deze. Ok de kosten qua service ophalen/brengen onderhoud zijn hoger dan beraamd. Ook een reden waarom PostNL wel eens van dealer wisselt en alphabet(leasemaatschappij) niet erg happig is op (groot) onderhoud en reparatie)
De 12000kmbeurt zal naar alle waarschijnlijkheid de laatste beurt zijn die de scooters krijgen. De scooters worden zoals ik heb begrepen door PostNL bij 15000km afgeschreven. Er is nogsteeds sprake over de aanschaf van trikes. Over de elektrische scooters heb ik althans niets meer vernomen.
Ik denk dat de afschrijving gewoon hoger is dan verwacht. Het is een financieel spelletje tussen de leasemaatschappij, de dealer en PostNL. Beidne willen veel, maar er weinig tot niets voor hoeven te betalen en in de meeste gevallen is de dealer daar financieel de dupe van.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat verbaast me. PostNL gebruikt deze scooters al vele jaren, al ver voordat het fenomeen "postbezorger per scooter" werd geïntroduceerd. In Italië, Spanje en Portugal wordt deze scooter ook gebruikt door de posterijen. Dat ze sneller slijten dan bij normaal gebruik is logisch, alles slijt sneller bij intensief gebruik. Dat ze niet gemaakt zijn om post te bezorgen is uiteraard waar, ze zijn (net als alle andere scooters, fietsen en bromfietsen) gemaakt om personen te vervoeren.
Ik denk dat het ook komt door hoe sommige mensen er mee omgaan. Die scooter is toch niet van hun, en al het onderhoud wordt toch door de baas betaald, dus lekker raggen met dat ding.
De mijne is nu 7 jaar oud, en heeft iets van 45.000 km op de teller. Er moeten wel op gezette tijden reparaties worden verricht, maar dat zijn meestal kleine zaken. De dealer gaf wel aan dat ze aan mijn scooter waarschijnlijk geen grote reparatie meer zouden verrichten, omdat íe dat economisch gezien niet meer waard is.
Hij vond ook dat ik maar SOFORT und SCHNELL moest terugbellen.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Logisch toch dat je niet de hele dag bij de telefoon zit? Als je ziek bent zou het zomaar kunnen zijn dat je op bed ligt te slapen! En dan hoor je niet altijd de telefoon. Zeker niet als je een mobiel hebtdie beneden ligt en jij ligt boven. Tja... soms is een beetje logisch nadenken best wel moeilijk hoor.
quote:Op zondag 28 februari 2016 08:12 schreef zombo het volgende:
[..]
Zo gaat het bij veel werkgevers. Mijn ervaring is dat men je bij de eerste ziekmelding van harte beterschap wenst, bij de tweede een spoedig beterschap en vooral snél weer opknappen en vanaf de derde keer zit je in het vakje wegwerken (wegpesten) want je levert de organisatie te weinig meer op. Helaas trek je in je zwakke positie (te ziek om iets anders te kunnen doen) altijd aan het kortste eind. Bij PostNL zit ik nog maar op 1 dagje en dat is met extra verlof opgelost.
Ach zo'n TC wil ook wel eens lekker warm binnen zitten
Ja, dat zal ook wel. Maar een beetje rigide is het wel.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Drie keer ziek is niet persé vaak, maar volgens mij zijn ze verplicht om, als je vaker dan 2 keer ziek bent in 1 jaar, een gesprekje met je te voeren en 1 of ander formulier in te vullen of iets dergelijks, dus dat komt niet echt van de tc zelf maar is gewoon een beleid waar hij zich aan moet houden.
https://mijnpostnl.mijnpo(...)%202015.pdf?a=#art10quote:Op zondag 28 februari 2016 10:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Logisch toch dat je niet de hele dag bij de telefoon zit? Als je ziek bent zou het zomaar kunnen zijn dat je op bed ligt te slapen! En dan hoor je niet altijd de telefoon. Zeker niet als je een mobiel hebtdie beneden ligt en jij ligt boven. Tja... soms is een beetje logisch nadenken best wel moeilijk hoor.
quote:Als je je binnen 12 maanden drie keer of meer hebt ziek gemeld, zal je leidinggevende nadat je weer bent hersteld een gesprek met je hebben over je ziekmeldingen. We noemen dit ook wel een frequent verzuimgesprek. Je leidinggevende zal met jou het gesprek aangaan over je verzuim en de gevolgen van je afwezigheid. Ook zal hij samen met jou zoeken naar oplossingen om toekomstig verzuim te voorkomen en hierover afspraken met je maken. Behalve het (frequent) verzuimgesprek zal je leidinggevende bij elke ziekmelding (telefonisch) contact met je opnemen om je situatie te bespreken. Van jou wordt verwacht tijdens je verzuim ook zelf regelmatig contact op te nemen met je leidinggevende.
Nadat je hersteld bent een gesprek vind ik toch anders dan op het moment dat je je ziek meldt (en echt tussen het kotsen door) een telefoontje krijgt dat 'dit al de derde keer is'.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:23 schreef V__L_N het volgende:
[..]
https://mijnpostnl.mijnpo(...)%202015.pdf?a=#art10
Puntje 4 en puntje 5.
Overigens vind ik het niet meer dan logisch dat als je je 3x in het jaar ziekmeld er meer naar je gekeken wordt. Ziekmeldingen kosten een hoop geld.
[..]
Idd. Het gaat er niet zozeer om dat je wordt gebeld, maar op de manier hoe je te woord wordt gestaan en behandeld wordt.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:47 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Nadat je hersteld bent een gesprek vind ik toch anders dan op het moment dat je je ziek meldt (en echt tussen het kotsen door) een telefoontje krijgt dat 'dit al de derde keer is'.
Een beetje alsof je een simulant bent. Soms heb je pech en ben je drie keer in een jaar ziek. Andere jaren was ik nooit ziek.
Niets mis mee, maar als er wordt aangegeven dat men je wel op die dag zal bellen maar niet wanneer omdat zij er van uitgaan dat als je toch thuis bent de hele dag maar bij de telefoon hangt. Kleine moeite om een kleiner tijdsvak af te spreken dat je gebeld wordt. We werken toch niet met de planning van pakketten die tussen 08:00 en 21:00 bezorgen?quote:Op zondag 28 februari 2016 12:33 schreef gelestipjes het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het ook niet bepaald onredelijk vind dat je telefonisch bereikbaar moet zijn tijdens ziekte. Wel overdrijven ze het soms nogal qua bellen, als ik om 06:00 bel om me ziek te melden is het wat onzinnig om om 08:30 te bellen en te vragen hoe het ervoor staat. Het maakt me verder weinig uit, ze mogen dat doen en ik heb er geen problemen mee, alleen is de kans dat ik me 2,5 uur later al weer stukken beter voel niet zo heel erg groot natuurlijk.
Maar gewoon de telefoon bij je bed hebben liggen of in ieder geval zorgen dat je de telefoon kunt horen en tussen 8:00 en 13:00 bereikbaar zijn lijkt me niet meer dan redelijk.
Je hoeft ook niet beschikbaar te zijn tot 21:00, je moet beschikbaar zijn tot een uur of 13:00. Van 08:00 tot 13:00 lijkt me geen heel ruim tijdvak. Je bent ziek, dus normaal gesproken heb je dan ook geen hele volle agenda, dus het zou niet echt een probleem moeten opleveren.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:15 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Niets mis mee, maar als er wordt aangegeven dat men je wel op die dag zal bellen maar niet wanneer omdat zij er van uitgaan dat als je toch thuis bent de hele dag maar bij de telefoon hangt. Kleine moeite om een kleiner tijdsvak af te spreken dat je gebeld wordt. We werken toch niet met de planning van pakketten die tussen 08:00 en 21:00 bezorgen?
Overigens kunnen wij ons pas vanaf 08:00 ziek/beter melden. Dat ter zijde. Op diezelfde dag worst er gezegd om na 2 dagen contact op te nemen met de AdMi. Allemaal gedaan, maar als de TC er worst bij betrokken of zich er mee gaat bemoeien, gaat het weer mis. In dit geval door de hooghartig arrogante ikbendebaas-houding van deze.
Tja, maar dat is waarschijnlijk een gevalletje "werknemers horen op de hoogte te zijn van de regels en het beleid". Een beetje zoiets als "Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen" .quote:Op zondag 28 februari 2016 13:26 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik geef een voorbeeld van de pakketdienst tijden.
Ik zeg ook nergens dat het onredelijk is, maar er werd nergens geopperd dat ik die tijd bereikbaar moest zijn, ondanks het beleidt. Ik geef alleen aan dat men dat even had kunnen verduidelijken dat je in die tijd kan worden gebeld. Maar helemaal panisch worden als je binnen 30 minuten niet terug belt, vindt ik ook wat overdreven.
Ik weet wel dat in het verleden dat als je voor die 13:00 geen contact had opgenomen, je zowat direct naar de bedrijfsarts moest.
Inderdaadquote:Op zondag 28 februari 2016 13:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tja, maar dat is waarschijnlijk een gevalletje "werknemers horen op de hoogte te zijn van de regels en het beleid". Een beetje zoiets als "Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen" .
Natuurlijk hadden ze het even aan kunnen geven wat het tijdvak was, was wel zo netjes geweest, maar de gemiddelde teamcoach staat niet echt bekend om zijn goede communicatieskills natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |