Daarom ga hij ook aan dat het zijn bevindingen waren. Dat is naar mijn mening verschuilen achter dat je je niet als dokter opstelt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:49 schreef zombo het volgende:
[..]
Als het echt zo'n l*l is zou ik medische gegevens alleen nog maar via de bedrijfsarts laten gaan. (Kost een centje, maar dan hebben ze ook wat.) Je TC mag vragen naar wat je belemmert je werk te doen (en eventueel vervangend werk aanbieden), maar niet op de stoel van de dokter gaan zitten.
Kleine foutjes meld ik idd niet, dat los ik op. Vind ik zo zeikerig als ik ga melden dat er van de zoveel poststukken er een paar verkeerd verkeerd zijn gezet/gesorteerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:00 schreef Globetrottertje het volgende:
En zo'n klagert ben je toch helemaal niet @Pietertje. Het is toch goed als je voor jezelf opkomt als er iets niet goed zit.
We maken het allemaal weleens mee dat er foutlopers of zetfouten in een bundel zitten? Als het te bont gemaakt is dan moet je dat door kunnen geven. Net als andere zaken die anders kunnen.
Ik heb even voor je gekeken en vond dit.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 06:05 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Ik heb besloten en ik denk dat dit de juiste is, om de ombudsman van postnl te contacteren.
Helaas kom ik er niet in uit hoe dit te doen, want via deze link op postnl, kom ik niet verder dan een tooltje en via de uitkomst weer op dezelfde pagina waar dan weer geen contactadres van de ombudsman van PostNL staat?
Ik kwam alleen een gmail-adres tegen van de PostNL-ombudsman Willen van Rheenen, maar dat lijkt mij niet de professionele bedoeling.
Affijn. Ik heb HR-office een mail verstuurd.
[..]
Daarom ga hij ook aan dat het zijn bevindingen waren. Dat is naar mijn mening verschuilen achter dat je je niet als dokter opstelt.
Affijn, ik heb schriftelijk een situatieschets opgesteld en zover ik heb begrepen zal ik contact moeten opnemen met een vertrouwenspersoon of als eerste met een bedrijfsarts van PostNL.
Of eigenlijk zelfs naar de klachtencommissie.
Medische gegevens opvragen mag, maar ik ga daar mee niet akkoord en als laatste kan zelfs de huisarts, ook al zou ik akkoord gaan, nog weigeren hiervoor toestemming te geven.
Dat ook, maar een gmailadres lijkt mij toch nou ook niet 'professioneel' overkomen. Idem als men zakelijk een hotmail.live-adres zou gebruiken.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb even voor je gekeken en vond dit.
Schijnbaar wordt er wel een gmail account hiervoor gebruikt.
Ik denk dat het in ieder geval wijs is om contact op te nemen met Willem van Rhenen. Hij is namelijk ook werkzaam geweest bij ArboNed en weet wellicht het een en ander over de (correcte) gang van zaken bij ziekteverzuim.
Edit: Bedenk nu dat het wel wat vreemd zou zijn als een onafhankelijk vertrouwenspersoon een PostNL e-mailadres zou hebben.
Ook al heb je gelijk; het wordt er zelden beter op, je TC zal er waarschijnlijk niet makkelijker op worden en dat komt je gezondheid weer niet ten goede (tenminste; zo gaat dat bij mij). Misschien de zaken wel op papier zetten maar het en dan (in elk geval een paar dagen) te laten rusten. Weekend!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik zat werkelijk nog te twijfelen om mijn TC maandag/dinsdag op te bellen omtrent zijn bevindingen die hij heeft gedaan, zijn bezoek die buiten het boekje vallen om daar voor zijn excuses te eisen voor dat ik deze stap zet, maar ik denk dat het in zoverre al is verstoord en er een volgende keer ...keren op zeker voor zal vallen.
Idd, even bezinken. Nu staat mijn betoog een beetje veel vol met (harde) bij))zaken, dus even laten bezinken.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:58 schreef zombo het volgende:
[..]
Ook al heb je gelijk; het wordt er zelden beter op, je TC zal er waarschijnlijk niet makkelijker op worden en dat komt je gezondheid weer niet ten goede (tenminste; zo gaat dat bij mij). Misschien de zaken wel op papier zetten maar het en dan (in elk geval een paar dagen) te laten rusten. Weekend!
P.S. en/of vraag hem fijntjes om het nummer van de vertrouwenspersoon voor jouw afdeling
Oranje kaart dan maar?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Schandalig Pieter!
Hier is overigens de 10 min uitloop van donderdag niet goedgekeurd. Lekker PostNL, wel ervan profiteren dat je een paar klanten erbij hebt weer, maar niet aan je werknemer willen betalen voor het extra volume dat dit oplevert
Iets anders zoeken is dat geen optie?(al dan niet met omscholing oid)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:15 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Idd, even bezinken. Nu staat mijn betoog een beetje veel vol met (harde) bij))zaken, dus even laten bezinken.
Het telefoonnummer van een regiogebonden vertrouwenspersoon staat op de postnl-site.
Ik denk dat ik die eerst maar eens ga bellen.
uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee, iedereen stopt ermee op den duur.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Schandalig Pieter!
Hier is overigens de 10 min uitloop van donderdag niet goedgekeurd. Lekker PostNL, wel ervan profiteren dat je een paar klanten erbij hebt weer, maar niet aan je werknemer willen betalen voor het extra volume dat dit oplevert
deze actie gaan ze echt wel merken(postnl), die pakketboeren zijn strak georganiseerd, en ze worden er nog wijzer van.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:06 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Hoop dat dit beter gaat![]()
Er zijn al een enkele VOF's onder/met de ZZPers aan de slag gegaan.
Ook geen vetpot, maar wel ietwat betere afspraken.
dat ding kun je, je r**t mee afvegenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:40 schreef Pietertje71 het volgende:
In de berichtenbox:
Beste collega,
Met de vakorganisaties Bond van Post Personeel, FNV en CNV is afgesproken dat zij eens per jaar alle postbezorgers kunnen benaderen voor interesse in hun bond. Ook PostNL vindt het namelijk belangrijk dat postbezorgers zijn vertegenwoordigd binnen vakorganisaties. Vandaar dit bericht aan jullie. Deze week start het FNV met een actie om jullie te benaderen. Dit doen zij door een folder te sturen naar jouw depot. In de loop van 2016 zullen ook de Bond van Post Personeel en het CNV met een actie jullie benaderen.
Ik neem aan dat zij ook de kleine depots(schuurtjes, containers e.d.) zullen benaderen?
Meen dat dit een vorige keer of keren ook mis is gegaan.
Ik denk dat het op een goed moment komt, rondom een punt dat de 'menselijke-maatstaven' echt overschreden gaan worden. Kan me voorstelen dat hard(willen)werkende mensen dan op zoek gaan naar wat anders, een minder logge organisatie, kortere lijntjes, gehoord en serieus genomen worden, desnoods voor nog een paar centjes minder, maar even weg van dat uitknijpersgevoel.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
deze actie gaan ze echt wel merken(postnl), die pakketboeren zijn strak georganiseerd, en ze worden er nog wijzer van.
Wat mijn TC vertelde is dat er wel opdrachten zoals deze zijn aangenomen, maar (nog)niet met de tijd mag worden geschoven. Wederom zou worden bekeken of nieuwe tijden nodig zijn icm de Verwachte volumedaling zou deze opdracht binnen de nieuwe tijden moeten vallen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee, iedereen stopt ermee op den duur.
ik zie het al er is veel meer te doen voor je, ga ervoor, dit geeft onnodig veel stress en probsquote:Op zaterdag 27 februari 2016 18:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ben idd ook al aan het zoeken naar een ander baantje met ongeveer dezelfde uren, want het is wel lekker een bijverdienste te heben dat geef ik eerlijk toe. Ik begrijp nu achteraf ook waarom mijn TC een 'goed woordje' heeft gedaan bij de andere afdelingen binnen Postnl waar ik heb gesolliciteerd: hij wil mij kwijt.
Ik heb vandaag met iemand gesproken die een aardig profiel van iemand kan trekken en deze geeft aan dat mijn tc's irritatie is dat ik 1 van de weinige ben die tegengas geefr, een antwoord of vraag heb over het hoe en waarom etc. Maw een bijdehand van hetzelfde kaliber als mijn TC. En hij gefrustreerd blaat en met allerlei dingen die hij niet helemaal waar kan maken gooit in de hoop jou te overrulen. Hij heeft dit ook eens gedaan bij een postbode die ik ken. Kort samengevat is dit ook gemeld en heeft de TC van hogerhand persoonlijk zijn excuses aan deze postbode moeten geven. Ik weet dat hij ook minstens 2x elders heeft moeten werken als leidinggevende ivm de sfeer. Het is zo'n mannetje die net binnen/op het randje blijft en zo eentje eigenlijk voor PostNL een palm in the als is maar wel houdbaar.
Qua omscholing, ik heb een metaal en elektra opleiding en daar ook werkzaam geweest. Ben chauffeur van beroep geweest en heb in de ouderenzorg gewerkt. Technisch aardig handig. Maar het is aardig moeilijk om een fulltime/parttime baan te vinden. Ik solliciteer al enige tijd, maar ja.
Dit werkt ook niet en had gehoopt gewoon mijn werk te kunnen doen zoals met mijn vorige TC die ook liet weten leidinggevende te zijn, maar met wederzijds respect en dat is er niet. En de mensen die ik spreek of er over hoor, hebben ook totaal geen respect voor mijn huidige TC en lachen en praten als een boer met kiespijn als ze hem spreken of zien.
Dat werkte prima meteen vorige TC. Zou ook graag weer in zijn team komen, maar is helaas niet mogelijk.
Bij ons zijn ze coulanter. Wij kregen een sms-je dat de pakjes erbij zaten en dat we de meertijd via Mijn Werk konden doorgeven. Dat is dan ook netjes uitbetaald.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Schandalig Pieter!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |