abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 februari 2016 @ 06:05:09 #201
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160251732
Mogguh.

Ik heb besloten en ik denk dat dit de juiste is, om de ombudsman van postnl te contacteren.
Helaas kom ik er niet in uit hoe dit te doen, want via deze link op postnl, kom ik niet verder dan een tooltje en via de uitkomst weer op dezelfde pagina waar dan weer geen contactadres van de ombudsman van PostNL staat?
Ik kwam alleen een gmail-adres tegen van de PostNL-ombudsman Willen van Rheenen, maar dat lijkt mij niet de professionele bedoeling.
Affijn. Ik heb HR-office een mail verstuurd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 20:49 schreef zombo het volgende:

[..]

Als het echt zo'n l*l is zou ik medische gegevens alleen nog maar via de bedrijfsarts laten gaan. (Kost een centje, maar dan hebben ze ook wat.) Je TC mag vragen naar wat je belemmert je werk te doen (en eventueel vervangend werk aanbieden), maar niet op de stoel van de dokter gaan zitten.
Daarom ga hij ook aan dat het zijn bevindingen waren. Dat is naar mijn mening verschuilen achter dat je je niet als dokter opstelt.
Affijn, ik heb schriftelijk een situatieschets opgesteld en zover ik heb begrepen zal ik contact moeten opnemen met een vertrouwenspersoon of als eerste met een bedrijfsarts van PostNL.
Of eigenlijk zelfs naar de klachtencommissie.

Medische gegevens opvragen mag, maar ik ga daar mee niet akkoord en als laatste kan zelfs de huisarts, ook al zou ik akkoord gaan, nog weigeren hiervoor toestemming te geven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 27-02-2016 07:09:09 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 27 februari 2016 @ 08:33:14 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160252434
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:00 schreef Globetrottertje het volgende:
En zo'n klagert ben je toch helemaal niet @Pietertje. Het is toch goed als je voor jezelf opkomt als er iets niet goed zit.

We maken het allemaal weleens mee dat er foutlopers of zetfouten in een bundel zitten? Als het te bont gemaakt is dan moet je dat door kunnen geven. Net als andere zaken die anders kunnen.
Kleine foutjes meld ik idd niet, dat los ik op. Vind ik zo zeikerig als ik ga melden dat er van de zoveel poststukken er een paar verkeerd verkeerd zijn gezet/gesorteerd.

Het gaat om dat ik, volgens PostNL/AdMi/TC naar pbz's verstuurde email elke misstand binnen de postnl wat mijn looptijd/ronde nadelig beïnvloed, zoals het te laat komen van de tassen, het niet goed in elkaar steken van de looproute(daar ben ik al +2 jaar mee bezig), zet/sorteerfouten, klachten van bewoners doorspelen, situaties melden etc., MOET melden met uitgebreide informatie. Zeggen dat een straat niet goed is of het een rommeltje is is volgend dezelfde mail niet voldoende, dus zet ik uitgebreid neer om welke nummers/straten het gaat, welke route er nogsteeds niet is aangepast.
Mijn TC gaf aan alleen korte mails te willen ontvangen zoals: post niet goed gezet in wijk 10.
En overigens wil hij gebeld worden en geen emails ontvangen. Ik heb aangegeven dat een email meer duidelijk geeft en het ook nog eens in schrift staat(dus bewijs).
Ja maar dat werkt toch niet. Is dit nu de instelling wat betreft communicatie en de betrokkenheid bij/van/naar het bedrijf!?
Duidelijk dat alleen mensen met een streepje mogen beslissen en daaronder:bek houden!

Het enige waar ik sinds het korten op de tijden achteraan zit is het feit dat ik dus al +2jaar bezig ben met delen van mijn looproute efficiënter te krijgen en niet als een insect kriskras door straten moet rijden/lopen of hele straten om aan het zetten ben.
Dan als commentaar krijgen: doe je dat toch even op straat. Stel je niet aan!
Maar wel korten op de tijden. Het aangeven dat ik een pbz ben en geen sorteermachine/voorbereider schoot in het verkeerde keelgat. Ik zeg daar niets verkeerds mee volgens mij.
Aangeven dat de nieuwe tijden alleen haalbaar zijn als de loop ook efficiënter is.
Toen gaf hij ook aan dat als de route wordt aangepast ik dus meer korting op looptijd zou krijgen...........
Weer naar punt 1 gewezen.
Ook gaf mijn TC aan dat ik, post die verkeerd is gesorteerd/gezet, mits het een rouwkaart is, niet hoef na te bezorgen maar gewoon moet stickeren. Weer een punt die het beleid van PostNL tegenspreekt. En zo zijn er meer.

Het feit dat ik dagelijks moet opletten omdat de ozo dure machine stelselmatig foute barcodes plaats en dit ook nog eens voorkomt bij bewoners die stelselmatig daar over klagen(of het nu door mij of de concurrent wordt bezorgd) en dat ik als antwoord krijg dat ik maar beter moet opletten en op naam moet bezorgen, blijkt ook normaal te zijn. Dat ik daar op als antwoord geeft dat dit tegen het beleid van PostNL gaat dat wij niet op naam mogen bezorgen, maar het wel zal doen, en dat er moet worden gezocht naar een oplossing in de codering, wordt gezien als niet meedenkend/werkend arrogant.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 27-02-2016 08:39:24 ]
pi_160252679
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 06:05 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Ik heb besloten en ik denk dat dit de juiste is, om de ombudsman van postnl te contacteren.
Helaas kom ik er niet in uit hoe dit te doen, want via deze link op postnl, kom ik niet verder dan een tooltje en via de uitkomst weer op dezelfde pagina waar dan weer geen contactadres van de ombudsman van PostNL staat?
Ik kwam alleen een gmail-adres tegen van de PostNL-ombudsman Willen van Rheenen, maar dat lijkt mij niet de professionele bedoeling.
Affijn. Ik heb HR-office een mail verstuurd.

[..]

Daarom ga hij ook aan dat het zijn bevindingen waren. Dat is naar mijn mening verschuilen achter dat je je niet als dokter opstelt.
Affijn, ik heb schriftelijk een situatieschets opgesteld en zover ik heb begrepen zal ik contact moeten opnemen met een vertrouwenspersoon of als eerste met een bedrijfsarts van PostNL.
Of eigenlijk zelfs naar de klachtencommissie.

Medische gegevens opvragen mag, maar ik ga daar mee niet akkoord en als laatste kan zelfs de huisarts, ook al zou ik akkoord gaan, nog weigeren hiervoor toestemming te geven.
Ik heb even voor je gekeken en vond dit.
Schijnbaar wordt er wel een gmail account hiervoor gebruikt.
Ik denk dat het in ieder geval wijs is om contact op te nemen met Willem van Rhenen. Hij is namelijk ook werkzaam geweest bij ArboNed en weet wellicht het een en ander over de (correcte) gang van zaken bij ziekteverzuim.

Edit: Bedenk nu dat het wel wat vreemd zou zijn als een onafhankelijk vertrouwenspersoon een PostNL e-mailadres zou hebben. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Rafierafie op 27-02-2016 09:17:29 ]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:42:33 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160253903
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:58 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb even voor je gekeken en vond dit.
Schijnbaar wordt er wel een gmail account hiervoor gebruikt.
Ik denk dat het in ieder geval wijs is om contact op te nemen met Willem van Rhenen. Hij is namelijk ook werkzaam geweest bij ArboNed en weet wellicht het een en ander over de (correcte) gang van zaken bij ziekteverzuim.

Edit: Bedenk nu dat het wel wat vreemd zou zijn als een onafhankelijk vertrouwenspersoon een PostNL e-mailadres zou hebben. :)
Dat ook, maar een gmailadres lijkt mij toch nou ook niet 'professioneel' overkomen. Idem als men zakelijk een hotmail.live-adres zou gebruiken.
Ik heb over dhr. Rheenen wat gelezen en het is geen man die zo maar even op die functie is gezet(je weet wel: 3x meedraaien op papier en dan eenhoge functie krijgen ;) )

Ik ga eens mijn betoog herlezen/schrijven en dan indienen.
Ik zat werkelijk nog te twijfelen om mijn TC maandag/dinsdag op te bellen omtrent zijn bevindingen die hij heeft gedaan, zijn bezoek die buiten het boekje vallen om daar voor zijn excuses te eisen voor dat ik deze stap zet, maar ik denk dat het in zoverre al is verstoord en er een volgende keer ...keren op zeker voor zal vallen.
pi_160254106
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 10:42 schreef Pietertje71 het volgende:

Ik zat werkelijk nog te twijfelen om mijn TC maandag/dinsdag op te bellen omtrent zijn bevindingen die hij heeft gedaan, zijn bezoek die buiten het boekje vallen om daar voor zijn excuses te eisen voor dat ik deze stap zet, maar ik denk dat het in zoverre al is verstoord en er een volgende keer ...keren op zeker voor zal vallen.
Ook al heb je gelijk; het wordt er zelden beter op, je TC zal er waarschijnlijk niet makkelijker op worden en dat komt je gezondheid weer niet ten goede (tenminste; zo gaat dat bij mij). Misschien de zaken wel op papier zetten maar het en dan (in elk geval een paar dagen) te laten rusten. Weekend!

P.S. en/of vraag hem fijntjes om het nummer van de vertrouwenspersoon voor jouw afdeling
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:15:25 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160254345
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 10:58 schreef zombo het volgende:

[..]

Ook al heb je gelijk; het wordt er zelden beter op, je TC zal er waarschijnlijk niet makkelijker op worden en dat komt je gezondheid weer niet ten goede (tenminste; zo gaat dat bij mij). Misschien de zaken wel op papier zetten maar het en dan (in elk geval een paar dagen) te laten rusten. Weekend!

P.S. en/of vraag hem fijntjes om het nummer van de vertrouwenspersoon voor jouw afdeling
Idd, even bezinken. Nu staat mijn betoog een beetje veel vol met (harde) bij))zaken, dus even laten bezinken.
Het telefoonnummer van een regiogebonden vertrouwenspersoon staat op de postnl-site.
Ik denk dat ik die eerst maar eens ga bellen.
pi_160260562
Best fijn die zon. En voor het eerst weer levende wezens op straat aan te treffen.
pi_160260923
Schandalig Pieter!

Hier is overigens de 10 min uitloop van donderdag niet goedgekeurd. Lekker PostNL, wel ervan profiteren dat je een paar klanten erbij hebt weer, maar niet aan je werknemer willen betalen voor het extra volume dat dit oplevert :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160260993
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Schandalig Pieter!

Hier is overigens de 10 min uitloop van donderdag niet goedgekeurd. Lekker PostNL, wel ervan profiteren dat je een paar klanten erbij hebt weer, maar niet aan je werknemer willen betalen voor het extra volume dat dit oplevert :N
Oranje kaart dan maar?
pi_160261064
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:15 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Idd, even bezinken. Nu staat mijn betoog een beetje veel vol met (harde) bij))zaken, dus even laten bezinken.
Het telefoonnummer van een regiogebonden vertrouwenspersoon staat op de postnl-site.
Ik denk dat ik die eerst maar eens ga bellen.
Iets anders zoeken is dat geen optie?(al dan niet met omscholing oid)
Hier wordt het steeds erger, zeker met al die opgelegde verplichtingen.(telefoonabo's etc..)
Over het ziek zijn het is ten strengste verboden dat een tc of wie dan ook daar kan beslissen/bepalen wat je wel of niet kan.
Snap wel het gaat om geld en daar zijn ze gek op, Pieter ziek kost ze "veel" geld,
nou dan gaan ze zelf maar op die scooter rondcrossen.
Bij eventuele gesprekken altijd even een getuige erbij(werd eerder al gemeld 2 tegen een wordt het dan)
Verder beterschap, dit laatste is veel belangrijker, want er is meer dan postnl alleen.
pi_160261178
quote:
Schandalig Pieter!

uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee, iedereen stopt ermee op den duur.
pi_160261214
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 14:06 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Hoop dat dit beter gaat ^O^
Er zijn al een enkele VOF's onder/met de ZZPers aan de slag gegaan.
Ook geen vetpot, maar wel ietwat betere afspraken.
deze actie gaan ze echt wel merken(postnl), die pakketboeren zijn strak georganiseerd, en ze worden er nog wijzer van.
pi_160261268
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:40 schreef Pietertje71 het volgende:
In de berichtenbox:
Beste collega,

Met de vakorganisaties Bond van Post Personeel, FNV en CNV is afgesproken dat zij eens per jaar alle postbezorgers kunnen benaderen voor interesse in hun bond. Ook PostNL vindt het namelijk belangrijk dat postbezorgers zijn vertegenwoordigd binnen vakorganisaties. Vandaar dit bericht aan jullie. Deze week start het FNV met een actie om jullie te benaderen. Dit doen zij door een folder te sturen naar jouw depot. In de loop van 2016 zullen ook de Bond van Post Personeel en het CNV met een actie jullie benaderen.

Ik neem aan dat zij ook de kleine depots(schuurtjes, containers e.d.) zullen benaderen?
Meen dat dit een vorige keer of keren ook mis is gegaan.
dat ding kun je, je r**t mee afvegen :) wat willen ze dat iedereen uiteindelijk 20% op de inflatie achterloopt.
pi_160261765
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

deze actie gaan ze echt wel merken(postnl), die pakketboeren zijn strak georganiseerd, en ze worden er nog wijzer van.
Ik denk dat het op een goed moment komt, rondom een punt dat de 'menselijke-maatstaven' echt overschreden gaan worden. Kan me voorstelen dat hard(willen)werkende mensen dan op zoek gaan naar wat anders, een minder logge organisatie, kortere lijntjes, gehoord en serieus genomen worden, desnoods voor nog een paar centjes minder, maar even weg van dat uitknijpersgevoel.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 februari 2016 @ 17:33:20 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160261950
Drukke dag vandaag. 2 wijken, veel post en zware HAH. Moest in totaal drie keer bijladen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160262026
Hier stelde het weer niet veel voor qua hoeveelheid, die zaterdagen zijn tegenwoordig bijna altijd heel erg rustig
pi_160262160
Hier was er behalve de AH-folder, gemeentelijke belastingen en bekeuringen nauwelijks post.
pi_160262409
Ik had de wijk van vier uur vandaag in mijn eigen durpie en wij hadden paarse enveloppen. Bijna huis aan huis. Gemeentelijke Belastingen. Maar een soort HAH. De Bonus XL. Voor de rest viel de hoeveelheid post mee. Heb mijn schoudertas niet nodig gehad.
Ben wel moe. Ze probeerden mij nog mijn
eigen wijk erbij te geven, maar als ik deze wijk even heb, dan hoef ik er even niets anders bij. 715 afgiftepunten met bijna allemaal vrijstaande huizen. Zal blij zijn als over twee weken de vast lopert weer terug is. :P
pi_160262517
Het lijkt hier wel of ze deze week reclame hebben gemaakt om de brievenbussen te verplaatsen en wel zo onhandig mogelijk voor de bezorger. Was even in de verleiding om tussen twee uitvaartcentra over een muurtje te springen, maar ik ga eerst thuis even oefenen :), zonder kist als opstapje.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:54:21 #220
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160263559
Ik ben idd ook al aan het zoeken naar een ander baantje met ongeveer dezelfde uren, want het is wel lekker een bijverdienste te heben dat geef ik eerlijk toe. Ik begrijp nu achteraf ook waarom mijn TC een 'goed woordje' heeft gedaan bij de andere afdelingen binnen Postnl waar ik heb gesolliciteerd: hij wil mij kwijt.
Ik heb vandaag met iemand gesproken die een aardig profiel van iemand kan trekken en deze geeft aan dat mijn tc's irritatie is dat ik 1 van de weinige ben die tegengas geefr, een antwoord of vraag heb over het hoe en waarom etc. Maw een bijdehand van hetzelfde kaliber als mijn TC. En hij gefrustreerd blaat en met allerlei dingen die hij niet helemaal waar kan maken gooit in de hoop jou te overrulen. Hij heeft dit ook eens gedaan bij een postbode die ik ken. Kort samengevat is dit ook gemeld en heeft de TC van hogerhand persoonlijk zijn excuses aan deze postbode moeten geven. Ik weet dat hij ook minstens 2x elders heeft moeten werken als leidinggevende ivm de sfeer. Het is zo'n mannetje die net binnen/op het randje blijft mbt PostNL maar wel houdbaar en als het te heet wordt: verplaatsen. .
Qua omscholing, ik heb een metaal en elektra opleiding en daar ook werkzaam geweest. Ben chauffeur van beroep geweest en heb in de ouderenzorg gewerkt. Technisch aardig handig. Maar het is aardig moeilijk om een fulltime/parttime baan te vinden. Ik solliciteer al enige tijd, maar ja. Ik ben ook ivm privé wat aan bepaalde tijden en dagen gebonden wat het allemaal wat moeilijker maakt.

Dit werkt ook niet en had gehoopt gewoon mijn werk te kunnen doen zoals met mijn vorige TC die ook liet weten leidinggevende te zijn, maar met wederzijds respect en dat is er niet. En de mensen die ik spreek of er over hoor, hebben ook totaal geen respect voor mijn huidige TC en lachen en praten als een boer met kiespijn als ze hem spreken of zien.

Dat met mijn vorige TC werkte prima. Zou ook graag weer in zijn team komen, maar is helaas niet mogelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 27-02-2016 21:17:45 ]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:56:53 #221
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160263603
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:02 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee, iedereen stopt ermee op den duur.
Wat mijn TC vertelde is dat er wel opdrachten zoals deze zijn aangenomen, maar (nog)niet met de tijd mag worden geschoven. Wederom zou worden bekeken of nieuwe tijden nodig zijn icm de Verwachte volumedaling zou deze opdracht binnen de nieuwe tijden moeten vallen.
pi_160264427
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ben idd ook al aan het zoeken naar een ander baantje met ongeveer dezelfde uren, want het is wel lekker een bijverdienste te heben dat geef ik eerlijk toe. Ik begrijp nu achteraf ook waarom mijn TC een 'goed woordje' heeft gedaan bij de andere afdelingen binnen Postnl waar ik heb gesolliciteerd: hij wil mij kwijt.
Ik heb vandaag met iemand gesproken die een aardig profiel van iemand kan trekken en deze geeft aan dat mijn tc's irritatie is dat ik 1 van de weinige ben die tegengas geefr, een antwoord of vraag heb over het hoe en waarom etc. Maw een bijdehand van hetzelfde kaliber als mijn TC. En hij gefrustreerd blaat en met allerlei dingen die hij niet helemaal waar kan maken gooit in de hoop jou te overrulen. Hij heeft dit ook eens gedaan bij een postbode die ik ken. Kort samengevat is dit ook gemeld en heeft de TC van hogerhand persoonlijk zijn excuses aan deze postbode moeten geven. Ik weet dat hij ook minstens 2x elders heeft moeten werken als leidinggevende ivm de sfeer. Het is zo'n mannetje die net binnen/op het randje blijft en zo eentje eigenlijk voor PostNL een palm in the als is maar wel houdbaar.
Qua omscholing, ik heb een metaal en elektra opleiding en daar ook werkzaam geweest. Ben chauffeur van beroep geweest en heb in de ouderenzorg gewerkt. Technisch aardig handig. Maar het is aardig moeilijk om een fulltime/parttime baan te vinden. Ik solliciteer al enige tijd, maar ja.
Dit werkt ook niet en had gehoopt gewoon mijn werk te kunnen doen zoals met mijn vorige TC die ook liet weten leidinggevende te zijn, maar met wederzijds respect en dat is er niet. En de mensen die ik spreek of er over hoor, hebben ook totaal geen respect voor mijn huidige TC en lachen en praten als een boer met kiespijn als ze hem spreken of zien.
Dat werkte prima meteen vorige TC. Zou ook graag weer in zijn team komen, maar is helaas niet mogelijk.
ik zie het al er is veel meer te doen voor je, ga ervoor, dit geeft onnodig veel stress en probs
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:22:00 #223
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160268095
Sinds deze TC is de motivatie in het team een heel stuk minder. Wordt wel vaak onder elkaar verteld, maar meer ook niet. Dat is dan weer het nadeel als je niet met elkaar werkt zoals in een fabriek oid. Wij zien elkaar sporadisch dus een front vormen is daarin bijna niet te doen.
Onder elkaar blijven klagen zonder stappen te ondernemen heft geen nut en dat is bij heel veel de instelling dus ook niet nodig om een front te vormen. Ten voordele van Postnl, maar dat was mij al bekend.
pi_160269734
Ik zit wel te denken over die oranje kaart.. maar het grote nadeel vind ik dat zoiets mij enorm veel stress geeft (tja, zo ben ik nou eenmaal ;)) en in mijn huidige situatie voel ik zoiets toch niet in mijn portemonnee. Dus de motivatie om in verzet te gaan, zeker om maar 10 minuutjes is niet zo groot...
Ga wel dinsdag op tijd naar het depot en eens informeren of collega's extra tijd gevraagd hebben en zoja wat dan het resultaat was. Want ik heb ook het idee dat sommigen vaker dingen toegekend krijgen dan anderen... maar er zijn er heel veel die het gewoon niet meer doorgeven, want die hebben geen zin meer om zich daar mee bezig te houden.

De laatste keer dat ik extra tijd gevraagd had, het niet toegekend kreeg en toen vroeg hoe en wat, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik natuurlijk wel die tijd ging krijgen maar ik had niet genoeg info gegeven. En uiteindelijk heb ik die tijd nooit meer terug gezien in Mijn Werk, dus dat is toen alsnog gewoon niet betaald. Kan wel bezig blijven......
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160273201
quote:
Schandalig Pieter!

Bij ons zijn ze coulanter. Wij kregen een sms-je dat de pakjes erbij zaten en dat we de meertijd via Mijn Werk konden doorgeven. Dat is dan ook netjes uitbetaald.

Dus in jouw geval zeg ik wat ik dan altijd zeg:
1) oranje kaart insturen
2) desnoods vakbond inschakelen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')