quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had ook eens zoiets aan de hand. Jaren geleden, toen ik voor het eerst bij toen nog TNT werkte. (Ben er een paar jaar uit geweest -grote vaste wijken en kleine kids is geen combinatie, dus heb een tijdje voor de concurrent gewerkt en ben weer teruggekeerd toen kids groot genoeg waren)
Er was een man die mentaal iets onder de leden had. Een RIBW'er. Oude man, misschien beetje eenzaam. Eenmaal gooide ik een envelop, zelfde huisnummer, andere straat -dus fout inderdaad- bij hem in de bus. En toen begon het. Vijfmaal in de week, een maand lang klachten. Postbode+ toendertijd werd er helemaal gek van en ik ook. Hij klaagde als er niets te klagen viel. Hij probeerde dus iets. Ik heb i.o.m de toenmalige postbode+ elke dag precies opgeschreven wat ik had voor hem en wat ik bezorgde. En foto's gemaakt. Hij klaagde zelfs op dagen dat hij geen post had. Dat hij dat en dat foutief ontvangen had. Hij had helemaal geen post. En toen waren we het zat. De TC toendertijd heeft er een postbode met flink veel tatoeages op de armen op afgestuurd. Gewoon om even een praatje met de beste man te maken. Heeft blijkbaar wel indruk gemaakt. Nooit meer iets van gehoord.
Vorig jaar moest ik een keer nog in die wijk invallen. Hij woont er nog steeds. Hij houdt zich verdacht stil.
Viel mee!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:13 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Volgens buienradar zou hier rond het middaguur(begin van de postroute) de bui(en) gaan vallen..BAH!
Ah, hier heeft elk depot een eigen labelkleur. Gaat zelden verkeerd geloof ik.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier viel het mee
Wel weer een collega die een tas miste omdat die verkeerd neer gezet was. Toch niet erg handig, verschillende codes in 1 depot. Het gaat zo vaak mis, dat de tassen van de ene code in het rek van de andere (aan de andere kant van een schot) terecht komen... Ze mogen natuurlijk ook wel wat beter opletten wanneer ze die tassen erin zetten, maar het blijft mensenwerk en 23D met 25D verwarren is snel gebeurd.
Labels zijn helaas ook dezelfde kleur, het is een tijd geleden al eens aangekaart om dit anders te doen maar dat willen ze denk ik niet. De kleur geeft aan naar welk depot het moet...
Volgens mij heeft dat ook te maken met wat voor rit het is. Hier is het althans zo dat tassen die naar depots gaan waar een chauffeur op zit die echt alleen depots doet wel gekleurde labels hebben, maar depots die beleverd worden door chauffeurs die daarnaast zelf een autobestelling hebben, daarvan zijn de labels vaak gewoon zwart, want die komen dan op dezelfde container als de tassen van die autobestelling. Er staat wel een container nummer op, maar als je dan een postverdeler hebt die dat niet zo vaak doet, dan weten die vaak niet dat dat erop staat.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 18:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ah, hier heeft elk depot een eigen labelkleur. Gaat zelden verkeerd geloof ik.
Daar gaat het hier ook niet om. De tassen komen op het goede depot terecht, maar sommige depothouders hebben moeite met lezen en zetten dan de tassen verkeerd op de stellingen. Erg leuk, vooral op de grotere depots.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 18:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ah, hier heeft elk depot een eigen labelkleur. Gaat zelden verkeerd geloof ik.
Lekker handig ook, een schoudertas aan je windscherm.quote:Op zondag 21 februari 2016 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
En daar lag een scootercollega van Pietertje in Oudenbosch op straat
http://www.district-braba(...)eruit-in-oudenbosch/
Klopt, is bij ons ook. Alleen maar zwarte labels.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat ook te maken met wat voor rit het is. Hier is het althans zo dat tassen die naar depots gaan waar een chauffeur op zit die echt alleen depots doet wel gekleurde labels hebben, maar depots die beleverd worden door chauffeurs die daarnaast zelf een autobestelling hebben, daarvan zijn de labels vaak gewoon zwart, want die komen dan op dezelfde container als de tassen van die autobestelling. Er staat wel een container nummer op, maar als je dan een postverdeler hebt die dat niet zo vaak doet, dan weten die vaak niet dat dat erop staat.
Lijkt mij ook. Maar zelf kijken/controle voorkomt ook ergernissen(naast verkeerd gelabelde of bezorgde tassen).quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar gaat het hier ook niet om. De tassen komen op het goede depot terecht, maar sommige depothouders hebben moeite met lezen en zetten dan de tassen verkeerd op de stellingen. Erg leuk, vooral op de grotere depots.
Het zal je wellicht verbazen hoe veel dat er doen. Vooral op daldagen.quote:Op zondag 21 februari 2016 00:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lekker handig ook, een schoudertas aan je windscherm.
Dat had in inderdaad verkeerd gelezen. Hoeveel wijken hebben jullie bijvoorbeeld op een groot depot? Hier heeft het grootste depot hooguit 10 wijken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar gaat het hier ook niet om. De tassen komen op het goede depot terecht, maar sommige depothouders hebben moeite met lezen en zetten dan de tassen verkeerd op de stellingen. Erg leuk, vooral op de grotere depots.
Ik ken een depot met een wijk of 30. Is het chaos daar? Nee, want een aantal lopen gaat nooit naar het depot omdat er ook postbodes lopen.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat had in inderdaad verkeerd gelezen. Hoeveel wijken hebben jullie bijvoorbeeld op een groot depot? Hier heeft het grootste depot hooguit 10 wijken.
Hier een stuk of 35.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat had in inderdaad verkeerd gelezen. Hoeveel wijken hebben jullie bijvoorbeeld op een groot depot? Hier heeft het grootste depot hooguit 10 wijken.
Bij ons ook. Uit bezuinigingsoogpunt is het aantal depots hier tot een minimum teruggebracht. De fietstijd van depot naar wijk is uiteraard in alle gevallen hetzelfde geblevenquote:Op zondag 21 februari 2016 13:45 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier ook 30+, maar dat komt omdat er een ander depot gesloten is.
Owhw die zal tante pos wel in die fijn werkende MijnWerkApp integreren.quote:
Wat komt hierna? Moeten mensen ook nog zelf hun meterstanden gaan doorgeven?quote:Op zondag 21 februari 2016 20:01 schreef Pietertje71 het volgende:
Hallo Postnl, wat is dit nu!!??!!??
Hebben wij straks minder taken!!??!!
Wow!quote:Op maandag 22 februari 2016 14:02 schreef zombo het volgende:
Oeps...
https://www.facebook.com/OmroepPowNed/videos/1243086332369044/
Is van de gekke toch!?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wat komt hierna? Moeten mensen ook nog zelf hun meterstanden gaan doorgeven?
Ik denk dat iemand in mijn gegevens zit en een deel van mijn salaris inpikt...quote:Op maandag 22 februari 2016 14:02 schreef zombo het volgende:
Oeps...
https://www.facebook.com/OmroepPowNed/videos/1243086332369044/
Thanksquote:Op woensdag 24 februari 2016 07:43 schreef bikkie het volgende:
Beterschap en goed herstellen hoor
Laat je vooral niet gek maken door postnl
Jouw weerstand is ook niet echt geweldig hè? Misschien moet je eens wat meer naar buiten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 05:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Helaas door (buik)griep geveld.
Gisteren ziekgemeld en gelijk al serieus te horen krijgen of ik morgen weer aan dr slag kan...
En daarna dat hen(AdMi en TC) ervaring leert dat griep maar 2 dagen duurt. Ik had al aangegeven dat dit wel eens langer kan duren, maar werd onderbroken dat ik geen dokter ben((was bij de vorige ziektemeldingen (2) ook al)). Ach, lichte druk op herstellen of prestatie is Postnl niet vreemd
Affijn het gaat helaas niet zo goed dus of vandaag of morgen wordt er contact opgenomen.
Tot die tijd: rustig aan.
De TC en Afdmi daarentegen hebben allebei uiteraard wel medicijnen gestudeerd ; )quote:Op woensdag 24 februari 2016 05:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Helaas door (buik)griep geveld.
Gisteren ziekgemeld en gelijk al serieus te horen krijgen of ik morgen weer aan dr slag kan...
En daarna dat hen(AdMi en TC) ervaring leert dat griep maar 2 dagen duurt. Ik had al aangegeven dat dit wel eens langer kan duren, maar werd onderbroken dat ik geen dokter ben
Klopt. Officieel kan je leidinggevende wel vragen naar de aard, maar ben je niet verplicht tot antwoorden. Ook mag hij/zij geen advies geven.over medicatie, e rnst van de ziekmelding en herstelperiode. Dat het wel gebeurt is een tweede.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Triest is dat ja. Bij mijn andere werkgever kunnen ze er ook wat van, die vinden ziek zijn een keuze en alleen als je echt niets anders kan dan in bed liggen vond de teamleider dat je ziek genoeg bent om thuis te blijven. Die gaf ook aan dat ze echt met een vragenlijstje ging kijken of je kan werken of nietlekker op de stoel van arts gaan zitten, dat hoort natuurlijk niet.
Ook dit is trouwens fysiek werk dus er zijn meer dingen te bedenken waarbij je je werk niet uit kan voeren maar niet in bed hoeft te liggen
Ze hadden het over ongeveer 60 pakjes per loop..en enkele postcodes hebben ook nog gewonnen...wordt gezellig!quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, maak je borst maar nat voor morgen. Voor sommige wijken staan er nu al 12 tassen met enkel pakjes van de Postcodeloterij.
postcodeloterij? Zag hier wel pakjes voor de vriendenloterij staan maar die waren niet zo groot dus max 1,5 tas per wijk. Maar de postcodeloterij heeft dus ook pakjes morgen?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, maak je borst maar nat voor morgen. Voor sommige wijken staan er nu al 12 tassen met enkel pakjes van de Postcodeloterij.
Ik heb ze zelf niet gezien, maar werd gebeld door een collega die me wilde waarschuwen. Ze hadden vandaag al de pakjes staan uitsorteren. Ik zag op de site van de Postcodeloterij dat in "mijn" postcodegebied de stroopwafelprijs was gevallen, wellicht dat dat 'm is?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
postcodeloterij? Zag hier wel pakjes voor de vriendenloterij staan maar die waren niet zo groot dus max 1,5 tas per wijk. Maar de postcodeloterij heeft dus ook pakjes morgen?
Hoezo wil je ze in de plomp dumpen?quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:55 schreef zombo het volgende:
We zullen zien, meestal als PostNL vooraf communiceert dat het druk wordt, stelt het geen fluit voor.
(blijven stroopwafels drijven, trouwens?)
quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Waarschijnlijk blijf ik wel drijven als ik ze allemaal weggewerkt heb.![]()
Hmm daar liggen de Ikea-gidsen nog....quote:Op donderdag 25 februari 2016 00:31 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hoezo wil je ze in de plomp dumpen?
Kreeg vanmorgen een sms-je dat het dus pakjes van de Vriendenloterij betreft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb ze zelf niet gezien, maar werd gebeld door een collega die me wilde waarschuwen. Ze hadden vandaag al de pakjes staan uitsorteren. Ik zag op de site van de Postcodeloterij dat in "mijn" postcodegebied de stroopwafelprijs was gevallen, wellicht dat dat 'm is?
Hoop dat dit beter gaatquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:04 schreef zombo het volgende:
Dan maar naar nieuwe pakkettenconcurrent:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-lanceren-concurrent
Ben je mooi klaar mee danquote:Op donderdag 25 februari 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons was het dus wel echt ontiegelijk druk, niet alleen hadden we die kleine grijze pakjes van de Vriendenloterij, maar ook de Stroopwafelprijs was bij ons gevallen. Sommige wijken hadden alles bij elkaar wel 20 tassen.
Had je dan maar een paar van die rode dozen of zo? Want als je net als hier alleen aan rode pakjes al een stuk of 12 tassen had kan ik me moeilijk voorstellen dat je maar 10 minuten uitloop had, tenzij je wijk gewoon extreem ruim staat qua tijd.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier bij een wijk allemaal grijze doosjes lucht en goudkleurige enveloppen. Niet zwaar. Vijf tassen kon ik een keer meenemen.
Andere wijk had van die dikke rode dozen. Die waren wat zwaarder. Uiteindelijk maar tien minuten uitloop voor die wijk. De andere geen uitloop.
Viel dus mee.
Chauffeur was zwaar beladen. Hij had zelfs oranje tassen op de bijrijdersstoel tegen de voorruit aan.![]()
Al met al viel het erg mee.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sommige wijken hadden alles bij elkaar wel 20 tassen.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons was het dus wel echt ontiegelijk druk, niet alleen hadden we die kleine grijze pakjes van de Vriendenloterij, maar ook de Stroopwafelprijs was bij ons gevallen. Sommige wijken hadden alles bij elkaar wel 20 tassen.
Zullen die bezorgers nog steeds staan juichen dat die klanten terug zijn bij PostNL. Hoorde alleen maar positieve geluiden en iedereen was er heel blij mee.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Denk dat die badjassen via de pakketpost gaan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 06:30 schreef Globetrottertje het volgende:
OMG!! @Pietertje en anderen die letterlijk in de prijzen vielen.
Ik zag wel dat in mijn wijk de badjassen in een straat zijn gevallen, maar die zaten er gisteren niet bij. Misschien via de concurrent. Of ik krijg ze nog. :-)
Net in een straat met verticale gleuven in deur en muur. Om het gemakkelijk te maken.
Dat klinkt niet leuk. Misschien is het een goed idee om de vakbond in te schakelen, zodat er iemand van hun met jou mee kan naar het gesprek. Anders is het twee tegen een.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Zojuist de TC onaangekondigd op bezoek gehad. Deze 'constateerde' dat ik niet ziek was en er gewoon een lang weekend van wilde maken. Duidelijk gemaakt dat hij geen dokter is en dat ik zijn beschuldiging/bevinding ernstig vond. Het was een stevig gesprek waarbij hij vond dat ik sowieso wrijving veroorzaakte met dingen die ik volgens hem benadrukte (slechte sortering, te late levering, en andere fouten mbt postnl) !!??!!??
Affijn, het verhitte gesprek binnen door gezet, en duidelijk gemaakt dat er geen wrijving is dan alleen +2 jaar lang irritatie omtrent laksigheid met doorgeven van misstanden omtrent de route en dat ik niet gediend ben van valse beschuldigingen.
Naar mijn mening is de werkrelatie nu ernstig verstoord, en is het vertrouwen naar en voor mij verder geschaad. Wederom blijkt maar weer dat als je niet gaat of wilt buigen voor PostNL , je dan maar moet neervallen. Een gesprek met HR, icm de blijkbaar aanwezige wrijving,zal door mijn TC worden aangevraagd
Dit meen je niet. OMG!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, er zitten eigengereide figuren tussen bij die TC's, en dan druk ik het voorzichtig uit. Ik heb het meegemaakt dat een postbezorger daags na een chemokuur werd gebeld of íe alweer een klein wijkje kon lopen.
social media irlquote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:32 schreef zombo het volgende:
Gesprekje in de trein, twee dames tegenover me:
"ja, vroeger moesten postbodes een eed afleggen, nu wordt de post bezorgd door gehandicapten"
"nou, die gun ik het van harte hoor, maar ze lopen wel met mijn persoonlijke gegevens, weet ik waar mijn bankafschriften terecht komen"
"ja schandalig, laatst een pakje dat bij de buren was afgeleverd en het was al opengemaakt, vast door de postbode....."
enz enz
Als het echt zo'n l*l is zou ik medische gegevens alleen nog maar via de bedrijfsarts laten gaan. (Kost een centje, maar dan hebben ze ook wat.) Je TC mag vragen naar wat je belemmert je werk te doen (en eventueel vervangend werk aanbieden), maar niet op de stoel van de dokter gaan zitten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Zojuist de TC onaangekondigd op bezoek gehad. Deze 'constateerde' dat ik niet ziek was en er gewoon een lang weekend van wilde maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |