abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159894576

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

[ Bericht 0% gewijzigd door Thomas-sama op 16-02-2016 18:18:10 ]
  zaterdag 13 februari 2016 @ 21:43:08 #2
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159895577
Ja zo'n goed sluitende..... tas zit...zat ook achterop mijn scooter. Mijn TC vond het vreemd dat ik die er af had gehaald en er een krat voor in de plaats heb gemonteerd. Plat op de bagagedrager ipv op die steunen. Met een bagagenetje er overheen. Daar kan veel beter een posttas in, en aan de zijkanten nog ruimte voor eventueel wat spullen(regenpak oid). Ook veel stabieler dan zo'n tas achterop. Die tas is overigens al een paar keer los geraakt van de tashouder op het bagagerek en dat met een posttas er in. Daarom verwijderd ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 14-02-2016 07:28:33 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 14 februari 2016 @ 06:20:38 #3
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159902509
Mogguh.

Over voordeeltjes voor de scooterrijders gesproken:

Binnenkort komt de 2016-versie van de PostNL lease scooter.
Zie deze link.
Omdat ik een motorrijbewijs heb, zal worden besproken of ik de 150cc-versie zal krijgen.
Tevens is de vrijheid voor de scooterrijders uitgebreid met dat zij de scooter ook privé mogen gebruiken, net zoals de auto's voor de leidinggevenden.
Ook wordt besproken over een licht scooter/motorpak welke beter beschermend is dan de huidige PostNL-kledij voor de PBZ, omdat je toch gemotoriseerd verkeer bent en daarin ook veilig moet kunnen deelnemen. Bijhorende beschermende motor/scooter-laarzen horen daar ook bij.

De pbz-vergoeding blijft qua hoogte voor iedereen gelijk omdat er geen onderscheidt is hoe men het werk uitvoert.

Mooi geregeld van PostNL ^O^
pi_159902555
Gefeliciteerd @Pietertje!

Wij hebben hier nog geen scooterrijders in de buurt. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Rij je van adres naar adres met de scooter of heb je er ook loopstraten tussen zitten?

En hoeveel zakken post kun je in totaal meenemen? Heb je ook van die zijtassen? Of alleen een krat achterop?

Moet je vaak herladen of kun je alles in een keer meenemen?

Zo'n scooterwijk ziet er denk ik wel heel anders uit dan een fiets/loopwijk.

Ik vind het niet meer dan logisch dat je spullen krijgt om je werk goed uit te kunnen voeren.

Gisteren was er toevallig iemand bij ons op het depot die de dag ervoor pech met de fiets had. Belde en kreeg te horen dat hij maar even een fiets van iemand anders moest lenen en hij had toch wel een reservefiets. Nee dat had hij niet en een fiets lenen ging ook niet. Hij heeft alles lopend af kunnen maken en kon lopend naar een fietsenmaker op het winkelcentrum. Maar goed, nieuwe spaken kosten wel wat.

Dus we hadden een discussie over dat een bedrijf best wel voor stevige postfietsen kan zorgen en dan desnoods per maand een bedrag inhouden totdat hij helemaal van jou was. Of in bruikleen
geven.

Doen andere bedrijven met auto's. Lease of bruikleen of wat dan ook.

Met die fietsen wordt natuurlijk een dure bedoening maar goed. Er is wel iets te regelen als het om grote hoeveelheden gaat.

[ Bericht 62% gewijzigd door Globetrottertje op 14-02-2016 06:57:17 ]
  zondag 14 februari 2016 @ 07:25:40 #5
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159902601
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 06:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Gefeliciteerd @Pietertje!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Wij hebben hier nog geen scooterrijders in de buurt. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Rij je van adres naar adres met de scooter of heb je er ook loopstraten tussen zitten?
Ik heb eigenlijk gewoon ook loopwijken maar omdat de afstanden groter zijn, van dorp naar dorp of het buitengebied, is de scooter er eigenlijk.
Wat veel denken is dat alles met de scooter gedaan kan worden, maar van de +300adressen zijn er ongeveer 30 adressen bij die ik werkelijk per scooter kan bezorgen, en dat is in de regel veel al buitengebiedadressen. De rest is gewoon scooter parkeren, en lopen en eenstrata verder weer de scooter neerzetten. Dat is zowat gelijk aan een pbz per fiets.
quote:
En hoeveel zakken post kun je in totaal meenemen? Heb je ook van die zijtassen? Of alleen een krat achterop?
In totaal kun je, naar mijn mening) veilig 3 volle tassen meenemen. Ik heb er meer gezien, maar dat is gewoonweg niet! veilig.
Mijn depotje ligt ongeveer in het midden, dus als ik alle 3 de tassen(ik heb 3 wijken) niet mee kan nemen, kom ik er weer in principe langs. Vooral op piekdagen (met HAH) komt dat goed uit. Mijn laatste wijk ligt ongeveer 10 minuten van huis af, dus ik heb de loop van de wijken omgegooid, want officieel is de laatste wijk ongeveer +20 minuten van mijn huis af. Ben ik dus eerder thuis ;) en de wijken liggen zo beter aangesloten. ALs ik het volgens de officiele loop/rij-route zou moeten doen, ben ik 20 minuten langer bezig. Mocht ik nu meer tassen(+HAH) voor 1 wijk hebben, kan/moet ik het wel omgooien. Dit ivm beladen van de scooter.
De loop/rit is ongeveer een kleine 40 kilometer. Op een piekdag+HAH doe je er ongeveer 4uur over. Zonder HAH ongeveer3 uur. Op een daldag ongeveer 2 uur.
quote:
Moet je vaak herladen of kun je alles in een keer meenemen?
Zie boven :)
Maar als ik voor elke wijk één tas heb, is alles in ene mee te nemen, behalve op piekdagen met HAH.
quote:
Zo'n scooterwijk ziet er denk ik wel heel anders uit dan een fiets/loopwijk.
De fietswijk is meer in het dorp/stad/wijk. Ik heb in het dorp waar mijn fietsende/lopende collega werkt, de 3 hoofdwegen die door het dorp lopen. In d eandere 2 dorpen heb ik heel het dorp en dan zou je het kunnen vergelijken met ene loop/fietsroute met een uitval naar een verder gelegen adres.
quote:
Ik vind het niet meer dan logisch dat je spullen krijgt om je werk goed uit te kunnen voeren.

Gisteren was er toevallig iemand bij ons op het depot die de dag ervoor pech met de fiets had. Belde en kreeg te horen dat hij maar even een fiets van iemand anders moest lenen en hij had toch wel een reservefiets. Nee dat had hij niet en een fiets lenen ging ook niet. Hij heeft alles lopend af kunnen maken en kon lopend naar een fietsenmaker op het winkelcentrum. Maar goed, nieuwe spaken kosten wel wat.

Dus we hadden een discussie over dat een bedrijf best wel voor stevige postfietsen kan zorgen en dan desnoods per maand een bedrag inhouden totdat hij helemaal van jou was. Of in bruikleen
geven.

Doen andere bedrijven met auto's. Lease of bruikleen of wat dan ook.

Met die fietsen wordt natuurlijk een dure bedoening maar goed. Er is wel iets te regelen als het om grote hoeveelheden gaat.

Mee eens. Het lijkt mij moeten kunnen dat PostNL leasefietsen kan inschakelen zodat iedereen goed zijn/haar werk kan doen. Ook een ANWB-service, zoals de scooterrijders die hebben, voor de fiets afsluiten.
Hier zit er geen fietsenmaker in de buurt, dus als je pech hebt met de fiets, zal je een eind moeten lopen of iets anders moeten regelen.
Ik ben van mening dat PostNL daar in erg te kort schiet.

Dat sommige pbz's op een (elektrische) fiets hun ronde doen, waar de gemiddelde pbz een jaar of meer voor moet werken, zijn pbz's met een dikkere eigen of van de partner portemonnee die het puur voor (sociale) hobby doen. Dit is vaak ook de groep die het niet te begrijpen vindt dat veel pbz's op een 'afgetrapte fiets' rondrijden of te laat/geen onderhoud reparaties (laten) uitvoeren.
Overigens is dat mijn mening, maar als ik soms zo het commentaar zie op diverse pbz's fora, denk ik dat ik het goed bij het rechte eind heb.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietertje71 op 14-02-2016 07:50:34 ]
pi_159907657
De scooterwijken verschillen nogal per route. Je hebt er zoals Pietertje ze heeft.
Ook zijn er routes bij waar je eigenlijk bijna niet van je scooter af hoeft te stappen (alle brievenbussen staan aan de weg). Dit is natuurlijk het fijnste, maar van de andere kant is het weleens fijn om tussendoor een straatje te lopen (sowieso met koud weer).

Bij sommige brievenbussen moet je toch afstappen omdat je er nét niet aan kunt. Valt me wel op dat er al heel wat brievenbussen verplaatst zijn door de bewoners, zodat de bezorger er beter bij kan ^O^
pi_159927939
Update geplaatst van emolumententabel en betaaldata ^O^
  maandag 15 februari 2016 @ 05:40:08 #8
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159928339
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 02:34 schreef Thomas-sama het volgende:
Update geplaatst van emolumententabel en betaaldata ^O^
Al ruim 2 jaar aanwezig en nog sta ik(zei de gek) en andere regelmatige bezoekers, er niet bij. SCHANDE! :{ :'( oO/

;)
  maandag 15 februari 2016 @ 05:45:25 #9
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159928342
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:52 schreef bikkie het volgende:
De scooterwijken verschillen nogal per route. Je hebt er zoals Pietertje ze heeft.
Ook zijn er routes bij waar je eigenlijk bijna niet van je scooter af hoeft te stappen (alle brievenbussen staan aan de weg). Dit is natuurlijk het fijnste, maar van de andere kant is het weleens fijn om tussendoor een straatje te lopen (sowieso met koud weer).

Bij sommige brievenbussen moet je toch afstappen omdat je er nét niet aan kunt. Valt me wel op dat er al heel wat brievenbussen verplaatst zijn door de bewoners, zodat de bezorger er beter bij kan ^O^
De rottigste vind ik die precies pal naast een (drukke) weg staan wara je dus net niet(ver genoeg) in een berm oid kan staan. Ook leuk met regen als de berm een modderzooi is, dan kan je er helemaal niet in, of wel maar dan op eigen risico. Niet prettig met een vol beladen scooter :P
pi_159929165
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 05:45 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

De rottigste vind ik die precies pal naast een (drukke) weg staan wara je dus net niet(ver genoeg) in een berm oid kan staan. Ook leuk met regen als de berm een modderzooi is, dan kan je er helemaal niet in, of wel maar dan op eigen risico. Niet prettig met een vol beladen scooter :P
Of die precies naast een wildrooster staan, zodat je heel goed moet kijken hoe je je voeten neerzet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 15 februari 2016 @ 11:30:53 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159931139
Veeroosters of heb je last van wilde boerendochters ;) :)
Ja dat zijn dingen waar je ook het liefst recht over heen rijdt met regen of gladheid.
pi_159931606
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Veeroosters of heb je last van wilde boerendochters ;) :)
Ja dat zijn dingen waar je ook het liefst recht over heen rijdt met regen of gladheid.
Een wildrooster is hetzelfde als een veerooster.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_159934697
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:30 schreef Pietertje71 het volgende:
wilde boerendochters ;) :)
:+
  dinsdag 16 februari 2016 @ 06:02:17 #14
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159956413
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een wildrooster is hetzelfde als een veerooster.
De knipoog in mijn bericht niet begrepen zeker? ;)
Het principe is hetzelfde, maar de plaatsing van een wildrooster of veerooster zit wel verschil in toch?
Als je bijdehand wil doen, moet je het wel goed doen he ;)
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:50 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

:+
:o
_O- _O- _O-
_O_
pi_159958421
Blijkbaar zat er maar een kwaliteitscontrolekaartje in deze keer. Kreeg net de melding van admi dat mijn melding gesloten is. Ik neem aan dat ik het anders wel gehoord zou hebben. ;)

En toen kwam ik op het depot en toen stond de knokploeg klaar met de zweep! :Y 8-) _O-
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:33:36 #16
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159965449
DRUK DRUK DRUK. Uitloop van 30 minuten :o
Maar verders lekker weertje ^O^
pi_159965799
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:33 schreef Pietertje71 het volgende:
DRUK DRUK DRUK. Uitloop van 30 minuten :o
Maar verders lekker weertje ^O^
wat voor bijzonders zat er tussen dan? Hier was het niet bepaald druk te noemen
pi_159965844
Hier was het ook wel redelijk druk met veel gidsen, H&m tijdschrift en een grote mailing van een lokale winkel.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:22:54 #19
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159966610
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

De hoeveelheid post (allemaal (te) volle tassen)), brievenbuspakketjes,gidsen en in 1 wijk nog wat post en kleine pakketjes nabestellen...die onder in de tas lagen.
En een vriendelijk ouder stel te woord gestaan ivm portokosten.
Ivm hun 60 jarig huwelijk hebben ze vorige week heel veel kaartjes mogen ontvangen. Maar op een aantal daarvan zaten blijkbaar niet genoeg postzegels op.
Een hoop kaartjes waarvoor ze ¤2,19 voor bij moesten betalen, dus wellicht moest er nog een postzegel bij + administratiekosten.
pi_159967018
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hier was het ook behoorlijk druk, het leek meer op een donderdag dan op een dinsdag. Onder andere H&M, Linda, een mailing van Ziggo, een Omroep Max-gids met bijlage. En ook een hoop buspakjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kramerica-Industries op 16-02-2016 16:49:11 ]
pi_159967765
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

De hoeveelheid post (allemaal (te) volle tassen)), brievenbuspakketjes,gidsen en in 1 wijk nog wat post en kleine pakketjes nabestellen...die onder in de tas lagen.
En een vriendelijk ouder stel te woord gestaan ivm portokosten.
Ivm hun 60 jarig huwelijk hebben ze vorige week heel veel kaartjes mogen ontvangen. Maar op een aantal daarvan zaten blijkbaar niet genoeg postzegels op.
Een hoop kaartjes waarvoor ze ¤2,19 voor bij moesten betalen, dus wellicht moest er nog een postzegel bij + administratiekosten.
En toen heb je ze verteld dat ze die boetes gewoon kunnen negeren?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 17:38:59 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159968500
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee.
Toen dit ouder stel aangaf de boete verplicht te moeten betalen anders extra incassokosten e.d., heb ik de tekst voorgelezen met de nadruk op 'verzoek'...... (uche)

Volgens PostNL:
Hoe kan ik portokosten weigeren?

Als u de portokosten niet wilt betalen, dan kunt u de portokaart met de bijbehorende post als volgt weigeren:

Verwijder de sticker met uw adresgegevens van de portokaart.
Zet een kruis door uw adres op de post.
Schrijf 'Geweigerd' op zowel de portokaart als op de post.
Doe de portokaart en de post in de brievenbus.
pi_159968680
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik zeg altijd: geef mij een euro, dan bent u ervan af ;)
(nee hoor!)
pi_159969374
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 05:40 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Al ruim 2 jaar aanwezig en nog sta ik(zei de gek) en andere regelmatige bezoekers, er niet bij. SCHANDE! :{ :'( oO/

;)
Je staat erbij nu.

Dat wordt dan ¤5 administratiekosten }) ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 18:23:20 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159969440
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:20 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Je staat erbij nu.

Dat wordt dan ¤5 administratiekosten }) ;)
plus 10 euro bezorgkosten
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:30:03 #26
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159969618
Hé hé hé!! :P
Ik zal als compensatie de adblocker wel uitzetten... :P
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:30:33 #27
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159969632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:46 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik zeg altijd: geef mij een euro, dan bent u ervan af ;)
(nee hoor!)
:P
pi_159969793
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

plus 10 euro bezorgkosten
En taart voor je collega's! Op jouw kosten uiteraard.

*O* w/ :Y _O-
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:49:36 #29
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159970117
pi_159970387
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:36 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

En taart voor je collega's! Op jouw kosten uiteraard.

*O* w/ :Y _O-
Kan makkelijk van die bezorgersvergoeding ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 19:07:13 #31
Maffe Fries
pi_159970488
quote:
Eet jij die op, zetten wij ondertussen hier het mes in:
pi_159972014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:38 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nee.
Toen dit ouder stel aangaf de boete verplicht te moeten betalen anders extra incassokosten e.d., heb ik de tekst voorgelezen met de nadruk op 'verzoek'...... (uche)

Volgens PostNL:
Hoe kan ik portokosten weigeren?

Als u de portokosten niet wilt betalen, dan kunt u de portokaart met de bijbehorende post als volgt weigeren:

Verwijder de sticker met uw adresgegevens van de portokaart.
Zet een kruis door uw adres op de post.
Schrijf 'Geweigerd' op zowel de portokaart als op de post.
Doe de portokaart en de post in de brievenbus.

Waarom zou je de post terugsturen/weigeren? Na 2 herinneringen hoor je er niks meer van, en het is ook nogal raar dat ze de kosten op de ontvanger proberen te verhalen, die is er toch niet verantwoordelijk voor dat de verzender geen postzegel heeft geplakt.
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik best vaak van die postzegels heb die voor geen meter plakken, dan bedoel ik niet de zelfklevende, maar die andere. Ik zal toch niet de enige zijn met dat probleem, dus ik sluit ook niet uit dat die zegels er soms gewoon afvallen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 05:49:14 #33
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159983459
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:53 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waarom zou je de post terugsturen/weigeren? Na 2 herinneringen hoor je er niks meer van, en het is ook nogal raar dat ze de kosten op de ontvanger proberen te verhalen, die is er toch niet verantwoordelijk voor dat de verzender geen postzegel heeft geplakt.
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik best vaak van die postzegels heb die voor geen meter plakken, dan bedoel ik niet de zelfklevende, maar die andere. Ik zal toch niet de enige zijn met dat probleem, dus ik sluit ook niet uit dat die zegels er soms gewoon afvallen.
Idd, maar wel de policy van PostNL. Als ik ga aangeven dat ze die portokaarten moeten negeren, gaat het al snel rond en voro dat je het weet,zit er net eentje in dat dorp waar mijn lieftallige collega zoveel familieleden heeft,komt dat verhaaltje bij PostNL terecht. Daarom heb ik de tekst nog eens voorgelezen, en wat de bewoners dachten dat er "verplicht" stond, met nadruk het woord "verzoek" opgelezen ;)
Leuk de verjaardagskaarten open maken, alle lege enveloppen op een hoop/al in d eprullenbak, en dna het portokaartje lezen.
Terug naar de prullenbak, kaartje er bij doen en terugsturen naar....adres onbekend. Dus meer kosten voor PostNL want het kaartje moet weer bezorgd worden, moet geregistreerd worden, geen afzender dus gaat de prullenbak in.
Vroeger toen postbodes nog op varkens rond reden, moest je eerst aan de deur betalen anders kregen je de post niet :)
  woensdag 17 februari 2016 @ 05:54:32 #34
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159983464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:02 schreef zombo het volgende:

[..]

Kan makkelijk van die bezorgersvergoeding ;)
Nou die is net zo hoog als bij elke pbz O-) :6
;) :9
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eet jij die op, zetten wij ondertussen hier het mes in:
[ afbeelding ]
^O^ _O-
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:19:46 #35
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159984028
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:21:18 #36
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159984038
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:20:44 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159990888
Stelde vandaag niet veel voor. Meer tijd kwijt aan rijden dan aan bezorgen.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)et-je-vd-cadeaukaart
pi_159990941
Een uur en een kwartier gelopen, dat verdient ook geen drol :{
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:47:21 #39
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159991368
En weer storing in de timer/werking van de MijnWerk-app.
Geeft storing aan en dat ik contact moet opnemen met de planning. Ja dat geeft ie vaker aan. Doorgeven, met screenshots erbij, maar wordt waarschijnlijk op de stapel gelegd..of genegeerd?
Ik stuur TC wel voortaan een bericht. Overigens heb iknog nog nooit een bericht oid gehad als ik mij niet melding aanvang van de loop.
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:48:56 #40
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159991414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:23 schreef Thomas-sama het volgende:
Een uur en een kwartier gelopen, dat verdient ook geen drol :{
Ik weet niet wat je normaliter voor tijd hebt, maar ik was 30 minuten eerder klaar dan op een gewone daldag. Compenseert weer de extra tijd van gisteren....
pi_159992605
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:48 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je normaliter voor tijd hebt, maar ik was 30 minuten eerder klaar dan op een gewone daldag. Compenseert weer de extra tijd van gisteren....
2 wijken van 0:35 en 0:40, dus precies binnen de tijd. Maar het is dus helemaal geen werkdag te noemen, vandaar "het verdient geen drol".
pi_159992784
Hoera, de salarisstrook!
pi_159993061
Hier wat minder post dan vorige week woensdag, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door een enorme lading pakjes. Het waren er zeker 25, waarvan ik er een recordaantal van 5 niet kwijt kon (hetzij omdat de brievenbus te klein was, hetzij omdat het pakje te groot was).
pi_159993116
De blauwe envelop verdwijnt, en door ze met Sandd te sturen verdwijnen ze nog net even wat sneller. (in de afvalcontainer, welteverstaan).
pi_159993348
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De blauwe envelop verdwijnt, en door ze met Sandd te sturen verdwijnen ze nog net even wat sneller. (in de afvalcontainer, welteverstaan).
Oepsie!
Wat een domme zet van de Sandd bezorger! Ze komen er altijd achter. Zo zie je maar.

En je baantje ben je kwijt. Met een aantekening achter je naam. Staat leuk als je wilt gaan solliciteren.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:21:58 #46
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159993627
Hier wederom een klacht ontvangen over verkeerd ontvangen post en wederom is dit bezorgt op een dinsdag.
Volgens webcare betrof het post van PostNL maar mijn TC gaat er nu achteraan omdat het op dat adres telkens op dinsdag en vrijdag misgaat(toeval?).
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:25:58 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159993736
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
pi_159993805
Slimme TC belt: heb je nog controlekaartjes gevonden vandaag? Dan zeg je JA natuurlijk :)
(maar ik werk al heel lang niet meer op woensdag)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2016 @ 17:32:21 #49
Maffe Fries
pi_159995296
quote:
201 poststukken. Yeah right :')

Wie zegt dat er niet vaker wat verdwenen is
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2016 @ 18:05:12 #50
Maffe Fries
pi_159996021
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:47 schreef zombo het volgende:
Hoera, de salarisstrook!
Als ik dat bedrag van deze maand nou iedere maand op de rekening zou krijgen ...
pi_159996512
Hier nog niks.

Zaterdagbestellers krijgen zeker eerder? :P
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:40:29 #52
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159996785
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:30 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier nog niks.

Zaterdagbestellers krijgen zeker eerder? :P
Ik dacht het ook al wel te kunnen zien. En maar denken dat die pbz's per scooter voor worden getrokken!
:6

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 17-02-2016 19:24:37 ]
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:42:50 #53
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159996842
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier wederom een klacht ontvangen over verkeerd ontvangen post en wederom is dit bezorgt op een dinsdag.
Volgens webcare betrof het post van PostNL maar mijn TC gaat er nu achteraan omdat het op dat adres telkens op dinsdag en vrijdag misgaat(toeval?).
Het was te mooi om waar te zijn.
Kort samen gevat: los het zelf maar op :W
  woensdag 17 februari 2016 @ 19:24:06 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159998130
Iemand hier die in Tilburg bezorgt en zijn/haar fiets of die van een collega herkend ?
pi_160007875
Want?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 18 februari 2016 @ 04:27:13 #56
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160009584
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:47 schreef V__L_N het volgende:
Want?
Er is een oplettende burger die een klacht heeft ingediend over hoe onzorgvuldig PostNL, althans deze bezorg(st)er, met de post omgaat, want de fiets stond daar onbeheerd.
Het betreft een winkelstraat dus wellicht is de pbz in kwestie bij de winkels naar binnen gemoeten om de post te brengen.
Er is iig een klacht ingediend en webcare gaat voor de zoveelste keer mee om gelijk een klacht op te maken ipv eerst te vragen hoe en waarom.
Toegegeven dat dit eigenlijk niet kan. De post/pakketjes zijn erg makkelijk uit de tas te grijpen. Beter even de tassen dicht doen en vooral de post niet zo in het mandje(hé, waar is de postNLtas?...) laten liggen. Overigens plakt op elke raam wel een sticker in de binnenstad dat je daar je fiets niet mag plaatsen :') :O Oooooo en ook nog eens voor een brandslang...schande! :') En ook voor een intercom van bovenbewoners en/of bedrijf :o Pak die pbz maar goed hard aan! ....
Het komt vaker voor, ik weet het, en als iemand het op je post/fiets heeft voorzien, zal die het ook wel meenemen, maar dan kan je iig zeggen dat en de tassen dicht waren en je fiets op slot stond.

Eventjes terug is er toch zo op gehamerd om je fiets in zicht te houden ivm diefstal?
Nu spreek ik voor mijzelf, maar ik heb ook steegjes en andere momenten waarop ik de scooter + post niet in het zicht kan houden. Ik kan mij voorstellen dat bijna iedereen wel situaties heeft waarbij de fiets niet in de gaten gehouden kan worden. Wederom het verschil tussen theorie en praktijk icm de looptijd. Meer looptijd: ik moet mijn fiets constant meenemen of elders neerzetten waar ik de fiets in de gaten kan houden. Zit zeker ook in de basistijd?

Ik word een beetje veel schijtziek van het naar beneden trappen ipv duidelijk te vragen wat er aan de hand is en dat daarboven in leiding en klachtenafhandeling, ook mensen gaan zitten die vanuit de pbz de situatie kunnen en willen bekijken en zo ook de vragen en antwoorden opstellen ipv blindelings met de klacht mee gaan en opgelegde antwoorden te geven (wat vervelend dat jij dit meemaakt, we zullen de desbetreffende bezorger hier op aanspreken) zodat de klant zich koning keizer en admiraal voelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 18-02-2016 06:52:12 ]
pi_160010031
Klagenden willen zich nou eenmaal gehoord voelen, vandaar dat 'we spreken de bezorger erop aan'. Kost mij best wat inspanning en looptijd om mijn beladen fiets de trappen op en af te zeulen van de elf verdiepingen tellende flats, maar regels zijn regels. ;)

Wacht maar tot WIJ misstanden op de foto mogen zetten ;) (ik was even in de verleiding toen een rochelende ziekenhuispatiënt onder het bordje niet roken stond te roken, maar durfde het niet aan)
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:38:23 #58
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160010282
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:11 schreef zombo het volgende:
Klagenden willen zich nou eenmaal gehoord voelen, vandaar dat 'we spreken de bezorger erop aan'.
Begrijp ik ook wel, maar het is een steek naar de pbz toe. Tenminste zo voelt het en sommige klantenservicemedewerkers beseffen dat niet. Daarom een melding serieus nemen is een gegeven, maar ga in dat bericht niet al op voorhand de pbz beschuldigen van fout gedrag en hou het bij 'bedankt voor de melding, we zullen met de bezorger overleggen wat de reden hiertoe was'.
quote:
Kost mij best wat inspanning en looptijd om mijn beladen fiets de trappen op en af te zeulen van de elf verdiepingen tellende flats, maar regels zijn regels. ;)
En dan nog steeds van mening zijn dat ik het als scooterrijder het makkelijk heb.... :P
quote:
Wacht maar tot WIJ misstanden op de foto mogen zetten ;) (ik was even in de verleiding toen een rochelende ziekenhuispatiënt onder het bordje niet roken stond te roken, maar durfde het niet aan)
Misstanden moeten we toch melden bij de gemeente en standen bij het nutsbedrijf. :P ;)
pi_160010482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Iemand hier die in Tilburg bezorgt en zijn/haar fiets of die van een collega herkend ?
[ afbeelding ]
Niet zoals het hoort misschien, maar het zal me niets verbazen als er aan de linkerkant net buiten beeld een bezorger de bussen staat te vullen.
pi_160010704
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Niet zoals het hoort misschien, maar het zal me niets verbazen als er aan de linkerkant net buiten beeld een bezorger de bussen staat te vullen.
Newsflash: Ook al doe je de tassen dicht, die zijn heel eenvoudig te openen. Ik heb in een dergelijk geval wel eens de fiets meegenomen de hal in, maar toen gingen ze daar weer over lopen zeiken. Ik versperde de vluchtroute.

Het is gewoon onmogelijk om je fiets altijd in het zicht te houden, dan moet je 'm aan de hand van deur tot deur meenemen, en eigenlijk ook de voortuinen in. Ik verlies mijn scooter zo vaak uit het oog, daar is weinig aan te doen helaas.
pi_160010857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Newsflash: Ook al doe je de tassen dicht, die zijn heel eenvoudig te openen. Ik heb in een dergelijk geval wel eens de fiets meegenomen de hal in, maar toen gingen ze daar weer over lopen zeiken. Ik versperde de vluchtroute.

Het is gewoon onmogelijk om je fiets altijd in het zicht te houden, dan moet je 'm aan de hand van deur tot deur meenemen, en eigenlijk ook de voortuinen in. Ik verlies mijn scooter zo vaak uit het oog, daar is weinig aan te doen helaas.
Misschien wordt het tijd voor fietstassen met extra bandjes eraan zodat je ze als rugtas kunt gebruiken. Probleem opgelost. ^O^ :P
pi_160011156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:30 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Misschien wordt het tijd voor fietstassen met extra bandjes eraan zodat je ze als rugtas kunt gebruiken. Probleem opgelost. ^O^ :P
Nu met gratis 1% korting op de rugspecialist
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:55:09 #63
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160011309
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:46 schreef zombo het volgende:

[..]

Nu met gratis 1% korting op de rugspecialist
Maar wel alleen op maandag zodat je met frisse tegenzin de rest van de week kan gaan sjouwen :P
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:57:46 #64
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160011355
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Loopt die scooter van jou nog steeds zo hard stationair dat ie van de standaard af raced :o
Maar idd, als ze de zinnen hebben gezet op je tassen of voertuig, is het gebeurt.wellicht ninnenkort op de scooter en fietsen, aluminium afsluitbare koffers..... ;)
pi_160011417
En anders schaffen we maar een autootje aan, op eigen kosten. Klaar, volgende probleem.
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:04:00 #66
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160011459
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Volgens de melder stond de fiets minimaal 10 minuten onbeheerd daar. Ik vraag mij af of je niets beter hebt te doen dan tijdens het winkelen 10 minuten naar de fiets van een pbz te kijken. Overigens gaf de melder asn nu wel te begrijpen waarom een pakketje twv 90euro kwijt was geraakt..... Want volgens de tracktrace zou die wel zijn bezorgd maar nooit gekregen ... Mjah..
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:06:41 #67
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160011504
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:01 schreef zombo het volgende:
En anders schaffen we maar een autootje aan, op eigen kosten. Klaar, volgende probleem.
Verlengde bestelbus / bakwagen.

Leuk om te lezen hoe 250 postbodes naar de pakketdienst gaan. 250x36uur gedeeld door 4 deeltijders zijn weer een hoop banen er bij op papier.
pi_160011579
En bij de concurrent werd een keer de hele lading post voor mijn deur gezet (ze hebben mijn sleutel). In de stromende regen, ook nog.
pi_160011697
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:06 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Verlengde bestelbus / bakwagen.

Leuk om te lezen hoe 250 postbodes naar de pakketdienst gaan. 250x36uur gedeeld door 4 deeltijders zijn weer een hoop banen er bij op papier.
Meestal houden ze gewoon die 37 uur die ze hebben als ze overstappen naar pakketten. Bij autobedrijf zijn er alleen nog kleine werkpakketten over van max. 20 uur. Nu moeten die weer opgevuld geworden. Ik heb zelf de vraag gehad om naar autobedrijf te gaan . Of dat zo verstandig is ben ik me nog aan het bedenken, aangezien ik alweer geruchten hoorde dat de rouwpost op maandag en de brievenbuslichting in de toekomst wss ook naar pakketten gaat. Blijft er dus heel weinig over bij het autobedrijf.
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:41:05 #70
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160012042
Ja klopt, die houden ze ook, maar er komen parttime banen voor terug zoals ik heb begrepen. Ipv 1 chauffeur nu 4 op een route die dan weer allemaal hun eigen deel van de route doen. Tenminste zo heb ik het begrepen.
pi_160012787
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 04:27 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Er is een oplettende burger die een klacht heeft ingediend over hoe onzorgvuldig PostNL, althans deze bezorg(st)er, met de post omgaat, want de fiets stond daar onbeheerd.
Oplettende burger... ik zou daar een andere term voor gebruiken. :r
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:03:27 #72
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160019168
ZUSTUUUUUUUUURRR!!! ;)

Maar het was ook met een knipoog gezegd ;)

Vandaag was het een gewone donderdag qua drukte. Prima te doen wel met een aardige koude wind en geen zonnetjeyte zien. Ook nog eventjes natte sneeuw gehad.
pi_160019938
De hele weg natte sneeuw gehad. Gaat de goede kant op. Morgen echte sneeuw?

Het bedrijf heeft een nieuwe manier verzonnen om te besparen. De overheidsverspreiding van vandaag is los op de karren geplaatst. Geen foutje... Het inpakken in tassen kost meer dan los mee geven, dus krijgen we het voortaan los wat normaal in 2 grijze tassen gaat...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_160020587
Ik heb geen salarisverhoging :{

Ik neem aan dat er nog een herberekening komt ofso :P

[ Bericht 38% gewijzigd door Thomas-sama op 18-02-2016 17:18:15 ]
pi_160020810
Ik kreeg chocola van iemand, want ik had een leuk snoetje :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160021457
https://mijnpostnl.mijnpo(...)tbestereputatie.aspx

Kudjenagaan.... ;) Hoe erg zal het dan met de rest gesteld zijn.

eh... ik bedoel natuurlijk dat we, zoals verwacht, trots mogen zijn op onze werkgever.

[ Bericht 20% gewijzigd door zombo op 18-02-2016 18:27:40 ]
pi_160021614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:38 schreef V__L_N het volgende:

Het bedrijf heeft een nieuwe manier verzonnen om te besparen. De overheidsverspreiding van vandaag is los op de karren geplaatst. Geen foutje... Het inpakken in tassen kost meer dan los mee geven, dus krijgen we het voortaan los wat normaal in 2 grijze tassen gaat...
Hier zitten ze nog wel in grijze tassen.

Grappige is dat de karren aan het einde van de dag weer vol zit met hele bergen van die dingen. Ik betwijfel of mensen het überhaupt wel bezorgen :')
pi_160022082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:38 schreef V__L_N het volgende:

Nog kostenbesparender is om de zooi meteen in de papiercontainer te gooien.
pi_160022590
Ik heb net mijn rooster voor volgendr week bevestigd. Volgende week zaterdag heb ik een invalwijk waar volgens de nieuwe actualisatie 3:30 uur voor staat. Is enorme wijk. En die tijd heb je nodig. Nu staat er op mijn rooster 2:35 uur. Hebben ze er 55 minuten afgesnoept. Mag dat zomaar? Vorige week stiemum 5 minuten van mijn eigen wijk. Is teruggedraaid na een mailtje. Maar nu 55 minuten is toch wel veel. Maar weer mailtje naar admi gestuurd. Krijg ik geen reactie dan mailtje of belletje naar tc.
pi_160023181
Lijkt me niet normaal nee, ben benieuwd wat ze zeggen. Zou het kunnen dat er toevallig een keer geen folder is? Hier zijn die er altijd op zaterdag, maar volgens mij schreef een collega hier een tijdje terug dat hij/zij toen eenmalig geen folder had op zaterdag?

Hier nog geen antwoord op mijn mailtje van dinsdag over een nieuwe bak voor op de fiets. Beetje jammer weer...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160023408
Ook hier is inderdaad op zaterdag weleens geen hah. Dat klopt. Meestalbis er alleen zo'n bonusgeval maar af en toe niet. Dat zou het kunnen zijn. Ik zal morgen eens informeren.

ja daar had ik niet aan gedacht inderdaad.
pi_160023909
Hier wel de normale zaterdagtijd (voor zover je het normaal kunt noemen). Maar hier ook altijd Bonus.
pi_160024791
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:07 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Grappige is dat de karren aan het einde van de dag weer vol zit met hele bergen van die dingen. Ik betwijfel of mensen het überhaupt wel bezorgen :')
Ik heb bij overheidsverspreiding 120 over. Bij de normale hah snappen ze wel dat een flat weg is. Bij de overheidsverspreiding snappen ze dat al jaren niet.
pi_160024975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:03 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ik heb bij overheidsverspreiding 120 over. Bij de normale hah snappen ze wel dat een flat weg is. Bij de overheidsverspreiding snappen ze dat al jaren niet.
Ik heb het omgekeerde bij diverse nieuwbouwwijken. Dan heb je er veel te veel omdat je ook krijgt voor de huizen die nog niet zijn opgeleverd. Dat is vooral hinderlijk bij de gemeentegidsen van 200 gram per stuk, waarbij ik er een keer 100 teveel mee had (Had de wijk een tijd niet gelopen, dus ik had geen idee hoeveel ik er nodig zou hebben).
pi_160033261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:07 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Serieus? Jij loopt toch ook in de hoofdstad?
Ik hou ook altijd wel wat over. Maar die lijsten zijn ook al jaren niet bijgewerkt. Stammen nog uit de tijd dat ze elke week kwamen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:29 schreef zombo het volgende:

[..]

Nog kostenbesparender is om de zooi meteen in de papiercontainer te gooien.
dan gaan mensen ze missen... Zulk belangrijk oud papier. dat gezeur kost meer tijd dan ze bezorgen.
Loesje
  vrijdag 19 februari 2016 @ 05:45:09 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160034701
Mogguh.

Ik heb de bezorgperikelen op 1 adres met een postbode besproken en die gaf aan dat als er meerdere malen vanuit hetzelfde adres klachten komen ivm postbezorgen, er een bezorg-controlelijst wordt opgemaakt. Dan wordt er voor een bepaalde periode bekeken in zowel voorbereiding als bij het bezorgen waar/wat er aan de hand is.
Vreemd dat mijn TC dit nooit heeft geopperd om te doen maar wel mij het laat uitzoeken doordat ik langs moet gaan op een adres die niet met mij wil praten en als ze dat wel doen, ik een scheldkannonade krijg. Ik heb vriendelijk bedankt en om bovenstaande reden medegedeeld dit niet te zullen doen.

Mijn opzet is nu om elke dag! fotoos te maken van de post die ik op dat adres bezorg. Omslachtig, maar het zij zo.
Dat webcare al op voorhand de postnl-bezorger de schuld geeft van onjuist bezorgen en het gegeven dat mijn TC een vermoeden heeft gezien de dagen dat de klachten binnen komen het ook wel eens aan de SANDD-bezorging kan liggen en beiden niet hebben gevraagd om de barcode of de enveloppen/post welke foutief zou zijn bezorgd, te bewaren of te laten zien, mij totaal in het verkeerde keelgat geschoten. Ik heb daarom ook om bewijs gevraagd of ik daadwerkelijk de post verkeerd heb bezorgd omdat in het verleden zij mij post lieten zien die door 2 andere bezorgdiensten waren bezorgd, maar mij er wel op aan spraken. Uitleg bood geen relaas want we waren allemaal 'PTTers' en ik moest mijn collega's niet mijn fout in hun schoenen schuiven :W

Goed, ik maak nu fotoos van elke keer dat ik daar bezorg en sla het op.
=================================================----

En die klote MijnWerk-APP weigert ook al weer dienst. Telkens ene foutmelding dat het niet goed:

De in het scherm aanwezige dat je een update moet installeren, komt uit op ene niet te openen (PDF)-bestand, dus dat werkt ook niet. En dat terwijl dit de neiue app al is

Na deze melding stopt de app of kan ik de looptimer aanzetten en stopt de app even later ook weer.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 05:52:43 #87
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160034713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik kreeg chocola van iemand, want ik had een leuk snoetje :D
jaja...... ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:00 schreef zombo het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)tbestereputatie.aspx

Kudjenagaan.... ;) Hoe erg zal het dan met de rest gesteld zijn.

eh... ik bedoel natuurlijk dat we, zoals verwacht, trots mogen zijn op onze werkgever.
Dat ze meer goede begeleiding, toekomstperspectief en steun bieden aan hun werknemers die wel serieus met hun baan bezig zijn, dan meer tijd te besteden aan mensen die er met de pet of muts naar gooien en toch maar in dienst houden omdat ze niemand anders hebben en bezigt e zijn voor elke 'klus' te veel managers er op te zetten.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:50 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb net mijn rooster voor volgendr week bevestigd. Volgende week zaterdag heb ik een invalwijk waar volgens de nieuwe actualisatie 3:30 uur voor staat. Is enorme wijk. En die tijd heb je nodig. Nu staat er op mijn rooster 2:35 uur. Hebben ze er 55 minuten afgesnoept. Mag dat zomaar? Vorige week stiemum 5 minuten van mijn eigen wijk. Is teruggedraaid na een mailtje. Maar nu 55 minuten is toch wel veel. Maar weer mailtje naar admi gestuurd. Krijg ik geen reactie dan mailtje of belletje naar tc.
Een admi of tc reageert maar 1-2 keer met de instelling dat je het maar moet doen. Als je tegen gaat of meer uitleg vraagt reageren zij vaak al niet meer. Bek houden en doen-mentaliteit.Tenminste dat is mijn ervaring.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 05:54:05 #88
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160034714
Start overleg cao voor PostNL en cao voor zaterdagbestellers.

Vrijdag 12 februari is het overleg met de vakorganisaties gestart over de nieuwe cao voor PostNL en de nieuwe cao voor zaterdagbestellers.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Lijkt me niet normaal nee, ben benieuwd wat ze zeggen. Zou het kunnen dat er toevallig een keer geen folder is? Hier zijn die er altijd op zaterdag, maar volgens mij schreef een collega hier een tijdje terug dat hij/zij toen eenmalig geen folder had op zaterdag?

Hier nog geen antwoord op mijn mailtje van dinsdag over een nieuwe bak voor op de fiets. Beetje jammer weer...
Even met de chauffeur bezorgen aanpappen(biedt hem/haar een chocolaatje aan en zeg dat zij/hij een leuk snoetje heeft) en vraag of die een rode bak kan regelen :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Pietertje71 op 19-02-2016 06:53:44 ]
pi_160034925
@Pietertje71, hier komt de app niet verder dan collega's synchroniseren. En kijk ik op de reguliere site en klik op de loop, dan zie ik de lopen niet met de collega's eronder die hem die dag hebben, maar ook weer zo'n error. @#$//
pi_160035056
Ik had ook eens zoiets aan de hand. Jaren geleden, toen ik voor het eerst bij toen nog TNT werkte. (Ben er een paar jaar uit geweest -grote vaste wijken en kleine kids is geen combinatie, dus heb een tijdje voor de concurrent gewerkt en ben weer teruggekeerd toen kids groot genoeg waren)

Er was een man die mentaal iets onder de leden had. Een RIBW'er. Oude man, misschien beetje eenzaam. Eenmaal gooide ik een envelop, zelfde huisnummer, andere straat -dus fout inderdaad- bij hem in de bus. En toen begon het. Vijfmaal in de week, een maand lang klachten. Postbode+ toendertijd werd er helemaal gek van en ik ook. Hij klaagde als er niets te klagen viel. Hij probeerde dus iets. Ik heb i.o.m de toenmalige postbode+ elke dag precies opgeschreven wat ik had voor hem en wat ik bezorgde. En foto's gemaakt. Hij klaagde zelfs op dagen dat hij geen post had. Dat hij dat en dat foutief ontvangen had. Hij had helemaal geen post. En toen waren we het zat. De TC toendertijd heeft er een postbode met flink veel tatoeages op de armen op afgestuurd. Gewoon om even een praatje met de beste man te maken. Heeft blijkbaar wel indruk gemaakt. Nooit meer iets van gehoord.
Vorig jaar moest ik een keer nog in die wijk invallen. Hij woont er nog steeds. Hij houdt zich verdacht stil. 8-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Globetrottertje op 19-02-2016 07:39:21 ]
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:00:46 #91
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160035207
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:10 schreef Globetrottertje het volgende:
@Pietertje71, hier komt de app niet verder dan collega's synchroniseren. En kijk ik op de reguliere site en klik op de loop, dan zie ik de lopen niet met de collega's eronder die hem die dag hebben, maar ook weer zo'n error. @#$//
Ja dat had ik vorige week dinsdag.
Niet aangemeld dus. Blijkbaar interesseert het ook niemand want en heb ik alle screenshots + beschrijving wat er aan de hand is wederom opgestuurd naar afdeling PostNL-app developers en ik heb nog geen berichtje gehad waarom ik mij al ruim een week niet meer afmeld.
Betrokkenheidsmonitor: kom er maar in ;)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:08:35 #92
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160035267
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had ook eens zoiets aan de hand. Jaren geleden, toen ik voor het eerst bij toen nog TNT werkte. (Ben er een paar jaar uit geweest -grote vaste wijken en kleine kids is geen combinatie, dus heb een tijdje voor de concurrent gewerkt en ben weer teruggekeerd toen kids groot genoeg waren)

Er was een man die mentaal iets onder de leden had. Een RIBW'er. Oude man, misschien beetje eenzaam. Eenmaal gooide ik een envelop, zelfde huisnummer, andere straat -dus fout inderdaad- bij hem in de bus. En toen begon het. Vijfmaal in de week, een maand lang klachten. Postbode+ toendertijd werd er helemaal gek van en ik ook. Hij klaagde als er niets te klagen viel. Hij probeerde dus iets. Ik heb i.o.m de toenmalige postbode+ elke dag precies opgeschreven wat ik had voor hem en wat ik bezorgde. En foto's gemaakt. Hij klaagde zelfs op dagen dat hij geen post had. Dat hij dat en dat foutief ontvangen had. Hij had helemaal geen post. En toen waren we het zat. De TC toendertijd heeft er een postbode met flink veel tatoeages op de armen op afgestuurd. Gewoon om even een praatje met de beste man te maken. Heeft blijkbaar wel indruk gemaakt. Nooit meer iets van gehoord.
Vorig jaar moest ik een keer nog in die wijk invallen. Hij woont er nog steeds. Hij houdt zich verdacht stil. 8-)
Nou heb ik ook van die plakplaatjes, en wellicht is daarom ook zijn ietwat groter dan ik zijnde zoon er bij gehaald ;)
Verder loop ik niet te koop met die plaatjes en ben eigenlijk overal (soms te) vriendelijk. En lach ik meestal zo'n arrogante kwal of opmerkingen weg, maar een discussie ga ik niet uit de weg. Behalve als zo'n halve gare aan de gang blijft, dan wens ik hem/haar nog een fijne dag toe en dat ze maar met PostNL contact moeten opnemen.
Zo had ik iemand die mijn baas wel even zou bellen als ik het verkeerd bleef doen(dit bleek een collega voor mijn tijd te wezen overigens), en ik begon net een week of 2 in die wijk.
Ik bedankte hem dat ie het eerst met mij ging bespreken ipv als een schooljongetje mijn baas ging bellen. Beetje met een sarcastische ondertoon antwoorden ;)
Als ik hem alleen tegen kom, zegt of kijkt ie niet eens, maar als ie met een clubje staat, kijkt ie heel erg boos naar mij :P Ik lach vriendelijk en roep vaak ook nog eens 'hoi'. En dan die blikken...priceless :P
Ben geen ruzie(op)zoekert, wordt ook niet gauw boos(vind ik) behalve wanneer ik onjuist bejegend wordt, dan heb je mij per direkt op de kast.
pi_160035717
Had ook zo'n hobbyklager in de wijk, goed voor zo'n 40 klachten per jaar. Ik gaf op zaterdagmiddag zelf al aan TC door welke gewenste post er niet bij zat (met de groeten aan H ;) ) en ja hoor... maandagochtend (toen nog) om 8 uur hing hij aan de telefoon, je kon er de klok op gelijk zetten. ;)
En op straat maar klagen tegen buurtgenoten: over die domme huisvrouwtjes die tegenwoordig de post bezorger en hoe goed het allemaal vroeger was (maar de postbode die me inwerkte had het probleem ook al).

Tot ik (ook) voor de concurrent ging werken, in dezelfde wijk. Blijkbaar steeg ik toen in zijn achting (?) of was de lol er af. Hij heeft de blaadjes (die altijd te laat kwamen) opgezegd en nooit meer geklaagd. En later zei hij: "ach, die blaadjes waren niet zo belangrijk, maar ik wilde jullie het brood niet uit de mond stoten.". Pffffff.... klantenservice werd gek van die vent.
pi_160035814
Ik heb trouwens even gebeld over die tijd. Was blijkbaar niet geupdate. Systeem heeft blijkbaar kuren. Ja weten we inmiddels. Hebben het handmatig aangepast. Staat er nu wel goed in. Pfwew. Hoef ik tenminste niet een uur te plussen. En krijgen zij van schrik geen hartverzakking. ;)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:53:17 #95
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160036286
Nadeel dat men weer er achter aan moet gaan bij al die 'foutjes'.
Maar je hebt het :D
pi_160037351
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb trouwens even gebeld over die tijd. Was blijkbaar niet geupdate. Systeem heeft blijkbaar kuren. Ja weten we inmiddels. Hebben het handmatig aangepast. Staat er nu wel goed in. Pfwew. Hoef ik tenminste niet een uur te plussen. En krijgen zij van schrik geen hartverzakking. ;)
Gek dat ten noorden van de brug het systeem wel up-to-date was.
pi_160040026
Ja... ik zou zo denken dat ze iets geprobeerd hebben. Ze dachten waarschijnlijk dat ik de echte tijd niet wist.. Vooral omdat er vorige week 'ineens' 5 minuten van mijn eigen wijk was afgesnoept.

Morgen loop ik die inval nu ook en deze keer staat hij zowaar in een keer goed. :(
pi_160040061
Kregen bericht dat volgende week donderdag 25-02 er een grote mailing zal zijn van Sponsor Bingoloterij. Of zoiets. In ieder geval groot volume!

^O^
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:36:43 #99
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160041574
Door de grond zak-moment:
Een bewoner komt naar buiten toe en complimenteert mij dat het allemaal zo goed gaat en dat de vorige pbz vaak fouten maakte en ik in het begin ook.
Ik blij en geef aan dat je soms ook moet opletten en overhandig een voor hem bestemde brief die voor een ander adres is waar het juist altijd verkeerd mee is gegaan(zeg maar 2 nummers 10 van een andere straat(die qua naam ook nog eens op elkaar lijken) die wel aan elkaar kruisen)).
Dat was wel een domper :')
pi_160042544
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Kregen bericht dat volgende week donderdag 25-02 er een grote mailing zal zijn van Sponsor Bingoloterij. Of zoiets. In ieder geval groot volume!

^O^
Het begint met een r en het eindigt met on zeker, daar had ik dat ook regelmatig bij. (oeps verkeerd gekwoot)

Hier ook bingo, maar ik heb donderdag geruild met een collega... die zal er niet zo blij mee zijn. Maar het kan zijn dat mijn 'klus' (ziekenhuis) niet doorgaat, dan kan ik gewoon werken.

Nah, morgen wordt het weer lekker bezorgweer, zo te zien :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')