Ik ga voor deze danquote:Op maandag 8 februari 2016 14:55 schreef nikky het volgende:
Ik sta te popelen om erop uit te gaan. Helaas met dit weer vind ik het niets aan.
Ik ga een shirt bestellen met mooiweercacher
Nee, hij moet 161 meter van die andere vandaan liggen. In de eigenschappen van de cache moet je ook de coördinaat (alleen zichtbaar voor owner en reviewer) aangeven waar hij echt ligt. En terecht ook, want als de afstand te kort is is het mogelijk dat je de verkeerde cache vind en dat is natuurlijk niet goed.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:12 schreef JoPiDo het volgende:
Ik wil een nieuwe cache plaatsen op een plek ongeveer 40 meter van een bestaande cache. Is het mogelijk een vraagteken te plaatsen op een 'open' plek, waar er met wat gepuzzel wordt verwezen naar de eindplek (dichtbij bestaande cache)?
Ik heb een heel project in mijn hoofd, maar ben bang dat de cache wordt afgewezen omdat deze te dicht ligt bij een bestaande. Dat zou een kleine ramp betekenen, omdat ik er best wat tijd en geld in moet stoppen.
Die is ook kewl!quote:Op maandag 8 februari 2016 21:48 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ga voor deze dan:
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat je ergens wat fout hebt gedaan, want negatieve getallen horen er inderdaad niet uit te komenquote:Op maandag 22 februari 2016 18:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Die is ook kewl!
Ik ben nog niet helemaal thuis met puzzels.
N (1 + 11)(4 – 16)° (15 – 10)(17 – 4).(13 + 15)(17 – 14)(6 – 7)
E (2 – 9)(12 – 13)(4 + 11)° (6 – 8)(1 + 15).(5 – 11)(15 – 14)(15 + 1)
Ik begrijp er niets van. 4-16 wordt bij mij -12.
Help?ik wil het graag snappen.
Dit is de puzzel vermeld bij de cache. De puzzel die je daar ziet staan heb ik gekopieerd en geplakt.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:45 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je ergens wat fout hebt gedaan, want negatieve getallen horen er inderdaad niet uit te komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 46% gewijzigd door nikky op 22-02-2016 23:05:50 ]👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
Ik ga maandag zeker proberen tijd te maken.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:51 schreef qltel het volgende:
Dit weekend zijn er trouwens weer 2 souvenirs te verdienen.
1 als je de 29e een event bezoekt. En 1 als je komend weekend of maandag een cache vind. Zeker de laatste mag geen probleem zijn, lijkt me..
Dat zijn niet de getallen waar je mee moet rekenen. Hint: de naam van de cache bestaat uit 17 lettersquote:Op maandag 22 februari 2016 18:48 schreef nikky het volgende:
[..]
Dit is de puzzel vermeld bij de cache. De puzzel die je daar ziet staan heb ik gekopieerd en geplakt.
De eerste som is 12, bij de tweede kom ik op -12 uit. En daarom snap ik er geen kont van.
Ik snap het ook niet maar doe ook nooit puzzels. In ieder geval kan je als hint aannemen dat het N 53 Graden is en E 006. Mogelijk kan je daar verder mee redeneren. Dus 4 - 16 moet op de een of andere manier een 3 worden....quote:Op maandag 22 februari 2016 18:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Die is ook kewl!
Ik ben nog niet helemaal thuis met puzzels.
N (1 + 11)(4 – 16)° (15 – 10)(17 – 4).(13 + 15)(17 – 14)(6 – 7)
E (2 – 9)(12 – 13)(4 + 11)° (6 – 8)(1 + 15).(5 – 11)(15 – 14)(15 + 1)
Ik begrijp er niets van. 4-16 wordt bij mij -12.
Help?ik wil het graag snappen.
Wat ze niet verzinnen om een raadsel te maken.. Ik heb 'm door..quote:Op maandag 22 februari 2016 19:00 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Dat zijn niet de getallen waar je mee moet rekenen. Hint: de naam van de cache bestaat uit 17 letters
Ik denk dat ik hem snap!quote:Op maandag 22 februari 2016 19:00 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Dat zijn niet de getallen waar je mee moet rekenen. Hint: de naam van de cache bestaat uit 17 letters
Ja, daar is eigenlijk altijd een logboek aanwezig. Een logboek bij events is overigens niet verplicht.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:16 schreef Nijna het volgende:
Kijken of we van het weekend een cache kunnen loggen voor het ene souvenir en aangezien hier op nog geen 10 minuten van hier een event is maandag, moet ik denk ik maar de stoute schoenen aantrekken...
Hoe gaat dat eigenlijk, moet je dan een logboekje tekenen ofzo? Nog helemaal noob op dat gebied.
Die van nikky zag ik vrij snel, deze zie ik nog nietquote:Op maandag 22 februari 2016 20:16 schreef Nijna het volgende:
Kijken of we van het weekend een cache kunnen loggen voor het ene souvenir en aangezien hier op nog geen 10 minuten van hier een event is maandag, moet ik denk ik maar de stoute schoenen aantrekken...
Hoe gaat dat eigenlijk, moet je dan een logboekje tekenen ofzo? Nog helemaal noob op dat gebied.
Nikky, ik heb even vluchtig naar het lieveheersbeestje zitten kijken, maar nog niet bedacht hoe het zit.... Zo heb ik er trouwens ook nog 1... misschien dat iemand van jullie daar nog wijsheid over in pacht heeft...
de puzzel staat op de cachepagina
Ik kom er nog niet uitquote:Op maandag 22 februari 2016 19:00 schreef Rockfire het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dann denk je dat je goed op weg bent (53 waren de eerste) en vervolgens kom ik wederom een som tegen waarbij ik op een mingetal uitkom.
Iemand nog andere ideeën?
[ Bericht 4% gewijzigd door nikky op 22-02-2016 23:08:02 ]👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
Je bent op de goede wegquote:Op maandag 22 februari 2016 21:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik kom er nog niet uit.
Ik heb lieveheersbeestje voluit geschreven.
Genummerd op volgorde.
L = 1
I = 2
E = 3
Daarna heb ik de letterwaarde van het alfabet genomen.
L = 12
I = 9
E = 5
Dann denk je dat je goed op weg bent (53 waren de eerste) en vervolgens kom ik wederom een som tegen waarbij ik op een mingetal uitkom.
Iemand nog andere ideeën?
Die had ik ook goed. Dat bedoelde ik. Maar later gaat het weer mis.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:07 schreef Coelho het volgende:
(1 + 11)(4 – 16) zou 53 moeten zijn, toch?
Edit-
Oooooohhhhhhh!quote:Op maandag 22 februari 2016 22:14 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Je bent op de goede wegNu nog eerst de letterwaarde stapeltellen voordat je gaat rekenen
Graag gedaanquote:Op maandag 22 februari 2016 22:39 schreef nikky het volgende:
Ja! Gelukt!
Dank je wel RF. Weer wat geleerd.
Ik had trouwens het idee om van de zomer (bij wat warmer weer) om een nachtcache te doen met een aantal van fok.quote:
Een nachtcache kun je juist beter niet in de zomer doen, omdat het dan pas zo laat donker wordtquote:Op maandag 22 februari 2016 22:46 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik had trouwens het idee om van de zomer (bij wat warmer weer) om een nachtcache te doen met een aantal van fok.
Zou je ook mee willen?
Ik heb de cachelink in een spoiler gezetquote:Op maandag 22 februari 2016 22:48 schreef qltel het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is om de berekeningen even in een spoiler te zetten, anders wordt het wel heel erg makkelijk voor anderen.
Nachtcachen in de zomer is een leuk idee, het nadeel is alleen dat je das pas laat kunt beginnen en bij een grotere nachtcache zo gruwelijk laat klaar bent.
Ik woon ook ver weg, maar heb wel een ritje ervoor over.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:20 schreef DaMook het volgende:
Ik heb ooit een nacht cache gedaan in mijn eentje en dat is soms best spannend als je zo alleen door het bos loopt in het donker.
Ik zou ook weleens met meerdere fokkers een cache willen doen, maar afstand is toch iets wat meespeelt.
Ziet er leuk uit!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 06:29 schreef qltel het volgende:
Mijn eerste nachtcache was deze: https://www.geocaching.co(...)-eine-nachtwanderung . 13 km en 13 stations. We (3 anderen en ik) zijn om 18.00 begonnen en waren om 2 uur klaar. Het was een heel erg gave nachtcache maar het is zelfs met 4 man best eng, zo 's nachts in een verlaten bos. Zeker als je om half 2 ergens aan het zoeken bent naar de final en je ziet ineens mensen je kant op komen. Bleek dat er die avond nog een team onderweg was die ons ingehaald hadden.
Die was heel erg gaaf. Het is een van de beste caches die ik ooit heb gedaan. Ik heb verschillende nachtcaches gedaan (van hele stomme tot hele goede.) en ook 1 helpen opbouwen/betatesten. De UV-lamp is dus standaard in mijn tas en ik heb ooit bij een cache waarbij alles met UV was uitgevoerd ook met UV gelogd..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:01 schreef nikky het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit!
Ik heb eenmaal een nachtcache gedaan met nog iemand en dochterlief. Het was echt stikdonker in een bos. Helaas uiteindelijk niet gevonden.
Deze cache was ook speciaal voor kinderen.
quote:Op maandag 22 februari 2016 18:49 schreef nikky het volgende:
Ha, een Groninger!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik ga wel in juni naar de Giga in Essen (Duitsland)quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:33 schreef Reintji het volgende:
Gaan er nog fokkers naar het Mega-event in Hoorn?
GC5Q1W0
Vergezocht, maar vaak moet je toch dezelfde truuks toepassen om een puzzel tot een goed einde te brengen, thx voor de laatste tip. Had hier een tijdje terug al eens naar gekeken, maar dat overgeslagen.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:14 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Je bent op de goede wegNu nog eerst de letterwaarde stapeltellen voordat je gaat rekenen
Bijnaquote:
Ik begrijp eigenlijk niet echt het doel van zo'n event. Ik ben er daarom ook nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:33 schreef Reintji het volgende:
Gaan er nog fokkers naar het Mega-event in Hoorn?
GC5Q1W0
Yep! Redelijk wat caches gedaan. Voornamelijk aan de N-O kant van de stad. Wanneer de "minicachers" er zin in hebben. Volgende week ook naar het schrikkel-event op de grote markt iig.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Bijna. Ik werk in Groningen (in de buurt van de cache) en woon net over de grens in Duitsland.
Maar een groot deel van m'n leven speelt wel in Groningen e.o. af.
Jij woont in Grunn?
Dat ziet er ook leuk uit. Dank voor de tipquote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Nee, ik ga wel in juni naar de Giga in Essen (Duitsland)
quote:Op maandag 22 februari 2016 22:14 schreef Rockfire het volgende:
En dat vergat ik dus...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Nachtcache lijkt me leuk om een keer te doen, wie weet als de kinderen wat groter zijn...
[ Bericht 6% gewijzigd door Nijna op 23-02-2016 16:17:39 ]Fake it till you make it...
Ik heb ook een minicacher mee. Schatzoekertjequote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:43 schreef Reintji het volgende:
[..]
Yep! Redelijk wat caches gedaan. Voornamelijk aan de N-O kant van de stad. Wanneer de "minicachers" er zin in hebben. Volgende week ook naar het schrikkel-event op de grote markt iig.
Hoe oud zijn ze nu? Er is er 1 speciaal voor kinderen zag ik laatst.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
En dat vergat ik dus....
Nachtcache lijkt me leuk om een keer te doen, wie weet als de kinderen wat groter zijn...
Vond deze wel leuk, zoektocht naar dieren en langs loslopende 'wilde' paarden. http://coord.info/GC5Y4KCquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:49 schreef Nijna het volgende:
6 en 8 en ze roepen steeds dat ze geocachen niet leuk vinden, maar als we onderweg zijn dan hebben ze ook wel weer lol. En die jongste die heeft echt een speurneus. Staan wij nog rond te kijken en de jongste zegt dan:"hey dat is verdacht"
en regelmatig is dat inderdaad "de plek"
.
Speciaal voor kinderen is wel leuk! Sowieso, als iemand nog leuke kindercaches weet, liefst een beetje in de buurt (Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, bovenste stukje Gelderland).
Wat lekkers in de tas en mijn dochter is klaar om te gaan Hahaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:49 schreef Nijna het volgende:
6 en 8 en ze roepen steeds dat ze geocachen niet leuk vinden, maar als we onderweg zijn dan hebben ze ook wel weer lol. En die jongste die heeft echt een speurneus. Staan wij nog rond te kijken en de jongste zegt dan:"hey dat is verdacht"
en regelmatig is dat inderdaad "de plek"
.
Speciaal voor kinderen is wel leuk! Sowieso, als iemand nog leuke kindercaches weet, liefst een beetje in de buurt (Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, bovenste stukje Gelderland).
Paarden is een soort toverwoord hierquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:45 schreef Remcaw het volgende:
[..]
Vond deze wel leuk, zoektocht naar dieren en langs loslopende 'wilde' paarden. http://coord.info/GC5Y4KC
Wat lekkers in de tas is hier ook wel een eerste eisquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:01 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat lekkers in de tas en mijn dochter is klaar om te gaan Haha.
Maar ze mag dan ook met de attributen spelen. Vindt ze het leukste vermoed ik.
Waar is de TB opgedoken? Ik heb toevallig zaterdag 2 losgelaten die ik via via had gekregen.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:04 schreef Nijna het volgende:
Ik stond gisteren bij een cache waar ik dus geen geschikte tool voor bij me had...
Ik heb nog overwogen om mn reservezonnebril die in de auto ligt op te offeren om er een geschikt tooltje van te buigen, maar toch maar niet gedaan... Inmiddels ook een stevige haarspeld in mn bakje in de tas gestopt, eens kijken of we ook nog ergens een stukje stevig ijzerdraad oid hebben liggen.
Andere cache wel gevonden. We wilden met dit mooie weer vandaag even het bos in, maar de oudste (8) heeft er zo'n drama van gemaakt dat voor mij de lol er wel vanaf is. Wellicht dat ik straks lekker in mn uppie ga, RUST.
Onze TB is eindelijk weer ergens opgedoken... ben benieuwd hoe de reis verder gaat...
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Bijna. Ik werk in Groningen (in de buurt van de cache) en woon net over de grens in Duitsland.
Maar een groot deel van m'n leven speelt wel in Groningen e.o. af.
Jij woont in Grunn?
Gezellig!quote:
Ja, wij gaan naar Delfzijl.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:53 schreef nikky het volgende:
[..]
Gezellig!
Ga je ook nog naar het event vanavond?
Fok!geocache meet?quote:
Ik ben net in Oostwold geweest.quote:
Haha wellicht. Was druk op de grote markt. Was ook een reviewer die Groundspeak community volunteer TB's uitdeelde.quote:
Ik had geen zin om weer helemaal terug te rijden of om 2 uur te wachten.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:57 schreef Reintji het volgende:
[..]
Haha wellicht. Was druk op de grote markt. Was ook een reviewer die Groundspeak community volunteer TB's uitdeelde.
Duitsland, tussen Meppen en Haselünnequote:Op maandag 29 februari 2016 14:13 schreef nikky het volgende:
[..]
Waar is de TB opgedoken? Ik heb toevallig zaterdag 2 losgelaten die ik via via had gekregen.
Officieel zal je er toestemming voor moeten hebben. Maar ik zou het gewoon doenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:49 schreef Nijna het volgende:
Weten jullie ook of je voor een sticker of aluminium plaatje met aanwijzingen op een (lantaarn)paaltje of verkeersbord ook toestemming moet vragen of kan je dat gewoon opplakken zeg maar?
Je kunt premiums niet meer op de kaart zien, zag ik net (even met zoons account ingelogd). Voorheen kon je vanaf de kaart bij de beschrijving op loggen klikken, lukt dus niet meer. Ik ken zelf geen andere manier.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:58 schreef Jojogirl het volgende:
Weet iemand hier of er nog een achterdeurtje is om PM caches te loggen zonder betaald account? M'n zoontje wil namelijk graag een eigen account om zelf ook te kunnen loggen maar we hebben hier veel pm caches die hij dan dus niet kan loggen. Nou waren er vroeger talloze manieren om dat wel te kunnen doen, maar die lijken allemaal niet meer te werken. Is het helemaal dichtgetimmerd tegenwoordig of kan 't toch nog op de één of andere manier?
In principe niet nee, pas als de owner hem deactiveert. Of wanneer er onderhoud nodig is, dit gerapporteerd wordt maar de owner laat niets van zich horen. Dan zal de reviewer hem uiteindelijk archiveren.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:03 schreef sigme het volgende:
Ik heb een vraagje
Verdwijnt een geocache ook weer? Hoe / na hoeveel tijd?
Er zijn er bij ons in de buurt een paar geplaatst, waarvan eentje op ons terrein. Dat is prima, maar na een maand of vier vraag ik me af of het ding ooit ook weer weggaat.
Ok duidelijk. Dank!quote:Op zondag 6 maart 2016 09:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In principe niet nee, pas als de owner hem deactiveert. Of wanneer er onderhoud nodig is, dit gerapporteerd wordt maar de owner laat niets van zich horen. Dan zal de reviewer hem uiteindelijk archiveren.
"Op ons terrein" klinkt als eigen grond. In Nederland moet daar toestemming voor gevraagd zijn. Als dat niet gedaan is kun je erover klagen en dan gaat hij ook weg.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:03 schreef sigme het volgende:
Er zijn er bij ons in de buurt een paar geplaatst, waarvan eentje op ons terrein. Dat is prima, maar na een maand of vier vraag ik me af of het ding ooit ook weer weggaat.
Waar / hoe kan ik erover klagen? Het is eigen grondquote:Op zondag 6 maart 2016 09:29 schreef qltel het volgende:
[..]
"Op ons terrein" klinkt als eigen grond. In Nederland moet daar toestemming voor gevraagd zijn. Als dat niet gedaan is kun je erover klagen en dan gaat hij ook weg.
Als je me doorgeeft waar dat ding precies ligt dan neem ik wel even contact op met de owner. Dat is de vriendelijkste manier..quote:Op zondag 6 maart 2016 10:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar / hoe kan ik erover klagen? Het is eigen grond. En voor mij hoeft het echt niet nu al weg, maar ons pad is niet eindeloos berekend op veel volk. Het ligt er sinds kerst ongeveer. Als ik weet waar ik kan aangeven dat het nu wel welletjes is, hou ik dat in het achterhoofd.
Overigens is het niet erg zichtbaar dat het priveterrein is, dus ik verwijt niemand iets.
Thanx!quote:Op zondag 6 maart 2016 10:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Als je me doorgeeft waar dat ding precies ligt dan neem ik wel even contact op met de owner. Dat is de vriendelijkste manier..![]()
Mocht hij niet reageren dan kan ik altijd nog contact opnemen met een reviewer en dan lost die het wel op. Ik denk dat het lastig is om snel contact op te nemen met owner/reviewer als je geen lid bent van de site.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 6 maart 2016 11:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx!
Voorlopig kan het blijven liggen. Ik neem contact met je op als ons te veel overlast geeft / te veel onderhoud bezorgt. Ik kan me voorstellen dat mensen ook mopperen / klagen over het onderhoud door de gemeente van dit pad, terwijl het geen pad van de gemeente is. Lokalo's weten dat wel, denk ik.
Dat zou ik zeker (laten) aankaarten bij de cache owner. Je kunt bijvoorbeeld ook vragen om een opmerking/waarschuwing in de cachebeschrijving op te laten nemen dat het privéterrein is en dat honden niet zijn toegelaten. Of iets dergelijks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
Dankjewelquote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:46 schreef trainfreak het volgende:
Om premium caches als niet premium te loggen:
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?WP=gccode
Bijvoorbeeld: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?WP=GC65DH9
Ja, maar het is niet te zien dat het priveterrein is, en het is juist een wandelpad waar honden over mogen - zolang ze het schrikdraad maar respecteren. En dat werkt ook allemaal prima, tenzij er opeens een toeristische attractie op het pad verschijntquote:Op zondag 6 maart 2016 12:19 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker (laten) aankaarten bij de cache owner. Je kunt bijvoorbeeld ook vragen om een opmerking/waarschuwing in de cachebeschrijving op te laten nemen dat het privéterrein is en dat honden niet zijn toegelaten. Of iets dergelijks.
Da's zeker waar. Kun je me (via DM of PM) de coordinaten, adres of andere nadere indicatie van de cache geven, dan ga ik eens kijken welke het is. Het kan ook een raadsel zijn, en dan kan het nog lastig zijn om de goede te vinden. Misschien kan ik je ook wel in contact brengen met de owner. Mocht het een raadsel zijn dan kan ik beter nu het uitzoekwerk doen, dan als het echt een probleem is.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar het is wel fijn om te weten dat en hoe ik er een eind aan kan maken als het voor ons te vervelend wordt.
nee hoorquote:
Hier en daar. ..quote:
Niet in Alkmaar en Rotterdam iigquote:Op zondag 6 maart 2016 22:05 schreef nikky het volgende:
[..]
Hier en daar. ..
Twas overal en behoorlijk constant.
Wilde posten dat t gistermiddag heerlijk cachet weer was.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:48 schreef nikky het volgende:
Vandaag
Zou
Het
Droog
Zijn
![]()
Toch nog enkele caches gedaan vanmiddag in Groningen.
Tijd voor beter weer!
Ik laat binnenkort de coördinaten vaststellen en neem contact met je op!quote:Op zondag 6 maart 2016 15:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Da's zeker waar. Kun je me (via DM of PM) de coordinaten, adres of andere nadere indicatie van de cache geven, dan ga ik eens kijken welke het is. Het kan ook een raadsel zijn, en dan kan het nog lastig zijn om de goede te vinden. Misschien kan ik je ook wel in contact brengen met de owner. Mocht het een raadsel zijn dan kan ik beter nu het uitzoekwerk doen, dan als het echt een probleem is.
Dat is Tof!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:14 schreef Reintji het volgende:
Yeah! Net nog even deze jongen opgehaald, na 596 dagen en 44308km lag hij vandaag opeens op 14km van ons huis. Eerste TB die weer retour is. Nog een op de reservebank en twee MIA.
[ afbeelding ]
Top!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:14 schreef Reintji het volgende:
Yeah! Net nog even deze jongen opgehaald, na 596 dagen en 44308km lag hij vandaag opeens op 14km van ons huis. Eerste TB die weer retour is. Nog een op de reservebank en twee MIA.
[ afbeelding ]
Bedankt voor de aangeboden hulp, maar het gaat niet nodig zijn.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Da's zeker waar. Kun je me (via DM of PM) de coordinaten, adres of andere nadere indicatie van de cache geven, dan ga ik eens kijken welke het is. Het kan ook een raadsel zijn, en dan kan het nog lastig zijn om de goede te vinden. Misschien kan ik je ook wel in contact brengen met de owner. Mocht het een raadsel zijn dan kan ik beter nu het uitzoekwerk doen, dan als het echt een probleem is.
Jazeker, de meesten die ik tegengekomen ben tot nu toe zijn leuke mensen..quote:Op zondag 13 maart 2016 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Tot nu toe allemaal aardige mensen trouwens, de geocachers.
Op Facebook is er een groep genaamd Trackable Rescue:quote:Op maandag 14 maart 2016 16:18 schreef Reintji het volgende:
Ik heb een trackable zelf gemarkeerd als vermist. Mocht deze nog een keer ergens opduikelen, is deze door de vinder dan alsnog te loggen?
Een trackable is altijd via een "grab" log te pakken te krijgen zodat deze weer netjes verder kan.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:18 schreef Reintji het volgende:
Ik heb een trackable zelf gemarkeerd als vermist. Mocht deze nog een keer ergens opduikelen, is deze door de vinder dan alsnog te loggen?
Deurzer Trail is wel een aanrader, is een mooi gebied waar je doorheen wandelt, de caches waren goed te vinden en het was toen ik 'm liep lekker rustig, dus weinig last van dreuzels.quote:'Anloo 1572... Zij die anders was' (GC296N7 multi van ca. 6km)
'Deurzer Trail' (GC45CEM en verder, 25 traditionals ca. 6km)
'De verloren sieraden' (GC39Z40, multi van ca. 3km) --> Deze kan evt samen met een andere als de kinderen nog puf hebben
Ik heb er twee onder de 10 en die lopen met gemak 10km. Afgelopen zomer nog in de Algarve bij 28 graden een multi van 9km met ze gedaan. Uiteraard wel petjes, insmeren en voldoende drinken, maar ze vinden het geweldig!quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:12 schreef cbf600 het volgende:
Deurzer Trail' (GC45CEM) hebben wij ook gelopen. Maar de afstand voor kleine kinderen (dus onder 10 jaar) lijkt me een probleem. Omgeving om te lopen is wel verrassend.
Je gaat iets te vroeg in het seizoen, anders kan je langs deze route veel bramen plukken. Dus ook leuk voor kinderen om te doen. Wij hadden gelukkig een extra plastic bakje bij ons :-)
Met andere caches in deze omgeving heb ik geen ervaring.
Bij een pocket query kun je dat instellenquote:Op donderdag 17 maart 2016 17:49 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Is het mogelijk om een overzicht te krijgen van bijvoorbeeld alleen maar grote caches in een bepaalde omgeving?
Of een overzicht waarin geen nano caches worden weergegeven?
Via de officiële website zie ik alleen dat je (als premium member) in de map kunt filteren op cache type, maar niet op size.
Ja hoor, via de filters die je kunt instellen onder de zoekopties.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:49 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Via de officiële website zie ik alleen dat je (als premium member) in de map kunt filteren op cache type, maar niet op size.
Bij mij toch niet hoor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:35 schreef Reintji het volgende:
In de app kan het sowieso als niet premium member.
Via de website via deze link en klik op: add filtersquote:Op donderdag 17 maart 2016 23:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Bij mij toch niet hoor.
Via de website ook niet helaas.
Sorry, ik had niet begrepen dat je geen premium account hebt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:01 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ben (nog) geen premium
[ afbeelding ]
Ken alleen de iPhone app, maar daar kan ik bij uitgebreid zoeken (vanaf het hoofdmenu) sorteren op type, moeilijkheidsgraad, terrein en cachegrootte.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Bij mij toch niet hoor.
Via de website ook niet helaas.
'LIGHTNING - Disco Symphony DISCO 1979'quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:56 schreef qltel het volgende:
Goedemorgen,
dit plaatje moet een titel/artiest uitbeelden. Iemand enig idee welk nummer dat zou kunnen zijn?
[ afbeelding ]
Helaas, dat is 'm niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:57 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
'LIGHTNING - Disco Symphony DISCO 1979'
quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:24 schreef cbf600 het volgende:
om welke puzzle cache gaat het ?
Heb je een GC-nummer ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of ik een optreden van Bobby mee wil maken, hij is namelijk al een paar jaar overleden.quote:
Neuh, idd. Maar wel sneu hoe die man aan zn einde is gekomen.. Bobby met z'n pakje, z'n hitje en z'n afroquote:Op woensdag 23 maart 2016 15:55 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik een optreden van Bobby mee wil maken, hij is namelijk al een paar jaar overleden.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. te zijn.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:42 schreef qltel het volgende:
Het bleekGoede tekst ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. te zijn.
Misschien is een chirp een optie? Die kun je verstoppen op een plek waar goede ontvangst is en waar je hem goed kunt verbergen. In de chirp zet je dan de juiste coördinaten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:29 schreef Nijna het volgende:
Ik ben bezig om een eigen cache te maken, maar die komt ergens binnen te liggen waar je niet goed een gps kan gebruiken. Nu kreeg ik de opmerking dat er wel meer gps gebruik nodig is.
Ik blijf er een beetje over nadenken, ik heb zitten denken aan een of twee QR codes ergens plaatsen, maar als ik kijk naar stickers kom ik in de gauwigheid zulke kostbare opties tegen dat dat me niks lijkt.
En het moet natuurlijk wel een beetje weerbestendig zijn als ik niet elke week de boel wil moeten vervangen...
Ik kan de cijfers op lantaarnpalen gebruiken, maar ik wilde er eigenlijk niet een hele puzzeltocht buiten van maken.
Kokertje oid verstoppen is wat lastiger rond deze locatie. Niet onmogelijk denk ik.
Misschien van het weekend nog maar eens even goed kijken rond de locatie.
Maar heeft iemand van jullie nog ideeën/tips....?!
De uiteindelijke cache toch wel? In de chirp zet je de locatie van de echte cache. Ze schrijft dat ze wel een kokertje kan verstoppen op de locatie.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:40 schreef trainfreak het volgende:
Niet elke GPS kan chirp ontvangen, da's dan wel weer een nadeel..
Volgens mij voldoe je dan ook niet aan de eisen dat de cache vindbaar moet zijn?
En hoe ga je die dan lopen met een GPS zonder chirp?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De uiteindelijke cache toch wel? In de chirp zet je de locatie van de echte cache. Ze schrijft dat ze wel een kokertje kan verstoppen op de locatie.
Als ik het goed begrijp zoekt ze een methode om de cache vindbaar te maken. Maar ze wil geen ingewikkeld rekenwerk of speurtocht. Dan is een chirp een optie volgens mij. Geen rekenwerk, maar je moet er wel iets voor doen om de coördinaten te vinden. De chirp kun je dan ergens plaatsen waar de ontvangst van een GPS goed werkt. Op de locatie van de cache is dat blijkbaar lastig, maar op deze manier weet je in elk geval dat mensen de juiste locatie hebben om te zoeken. Je maakt er dan een multi met 1 station van als het ware.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:09 schreef trainfreak het volgende:
En hoe ga je die dan lopen met een GPS zonder chirp?
Jij bedoeld dat de chirp gewoon een extra hint moet zijn?
Sommige cache's vereisen klimspullen, sommige duikspullen. Volgens mij mag dit gewoonquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:40 schreef trainfreak het volgende:
Niet elke GPS kan chirp ontvangen, da's dan wel weer een nadeel..
Volgens mij voldoe je dan ook niet aan de eisen dat de cache vindbaar moet zijn?
Klopt, maar moet de D of T waarde dan niet worden verhoogd?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Sommige cache's vereisen klimspullen, sommige duikspullen. Volgens mij mag dit gewoon. Wel makkelijk als het gemeld word in de beschrijving.
Lijkt me niet, als je er maar bij zet dat het om een chirp gaat.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:32 schreef trainfreak het volgende:
Klopt, maar moet de D of T waarde dan niet worden verhoogd?
Van een 1,5/1,5 (ik zeg nu maar wat) ineens een 4/1,5 maken omdat chirp nodig is?
Is geocache niet juist bedoeld om buiten te doen? Ik weet niet wat dat 'binnen' is, maar een geocache mag in principe geen commercieel karakter hebben dus eigenlijk ook niet in een bedrijf liggen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:53 schreef Nijna het volgende:
Ik zal even iets meer uitleggen, de cache zelf komt binnen te liggen, maar daar kan je geen gps gebruiken.
Hoezo heb je voor een QR code internet nodig? Dat is alleen als de code een url oplevert. Een QR code kan echter ook gewoon alleen een tekst opleveren...quote:Wat mij een beetje weerhield om een checker te gebruiken was het feit dat je internet nodig hebt, maar dat is met zo'n QR code niet anders realiseerde ik me.
Dus in dat geval maakt het niet zoveel uit wat ik zou gebruiken.
Het gaat om gps gebruik, er moet iets met gps gedaan worden zeg maar.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 08:36 schreef trainfreak het volgende:
Is een letterbox dan geen beter idee?
Dan heb je enkel een stempel nodig, misschien is dat wel mogelijk?
Smaken verschillen natuurlijk. Het leek mij wel leuk, weer eens wat anders.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:27 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Is geocache niet juist bedoeld om buiten te doen? Ik weet niet wat dat 'binnen' is, maar een geocache mag in principe geen commercieel karakter hebben dus eigenlijk ook niet in een bedrijf liggen.
Nou heb ik wel eens een multifunctionele meegemaakt waarbij de eindcache in een kroeg lag. Dat vind ik zelf niet zo leuk maar het gebeurd dus wel.
[..]
Hoezo heb je voor een QR code internet nodig? Dat is alleen als de code een url oplevert. Een QR code kan echter ook gewoon alleen een tekst opleveren...
Nee de QR code bevat echt de tekst. De informatie is nergens opgeslagen. De informatie veranderen zonder de code te veranderen kan alleen als je naar een url verwijst en dan de informatie op die pagina aanpast zonder de url te wijzigenquote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het gaat om gps gebruik, er moet iets met gps gedaan worden zeg maar.
Dus dan maakt het denk ik niet uit of ik een letterbox zou doen zeg maar.
[..]
Smaken verschillen natuurlijk. Het leek mij wel leuk, weer eens wat anders.
Het heeft geen commercieel karakter verder en de plek op zich mag wel begreep ik. Het mag alleen niet zo zijn dat er "medewerkers" nodig zijn om de cache te vinden. Maar dat moet lukken.
Die QR code scanner moet de info van die QR code toch ook ergens vandaan halen? Ongeacht of het nou een url is of niet? Althans, ik dacht dat de informatie die de code weergeeft, ergens opgeslagen staat, omdat er ook een mogelijkheid is om de informatie te veranderen zonder de code te veranderen.
Je moet er alleen wel aan denken dat muggles die QR code ook kunnen scannen. Dus wellicht is het wel verstandig dat je naast de QR code ook nog informatie uit de cache-beschrijving nodig hebt om de cache te kunnen vinden.quote:
Je zou een gedeeltelijke coördinaat in je cachebeschrijving kunnen zetten en daarbij wat cijfers vervangen door letters. In je QR-code zet je dan A=1 B=5 of zoiets. Een muggle kan er dan niks meequote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:59 schreef Rockfire het volgende:
Je moet er alleen wel aan denken dat muggles die QR code ook kunnen scannen. Dus wellicht is het wel verstandig dat je naast de QR code ook nog informatie uit de cache-beschrijving nodig hebt om de cache te kunnen vinden.
Er zullen wel meer mensen zijn met een QR lezer of smartphone dan met een chirp-gpsquote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:45 schreef Rewimo het volgende:
O enne, die opmerking dat niet iedereen een chirp kan uitlezen: niet iedereen heeft een smartphone om QR-codes te ontcijferen(mijn wederhelft bijvoorbeeld)
Maar jouw wederhelft heeft jouquote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:45 schreef Rewimo het volgende:
O enne, die opmerking dat niet iedereen een chirp kan uitlezen: niet iedereen heeft een smartphone om QR-codes te ontcijferen(mijn wederhelft bijvoorbeeld)
Tja... hij gaat nogal eens alleen op padquote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:31 schreef Rockfire het volgende:
Maar jouw wederhelft heeft jouEn zonder jou moet hij dan een dergelijke geocache gewoon niet doen
Ja daar had ik ook al aan gedacht inderdaad, dat komt wel goed, ik ga er nog eens over nadenken wat de handigste oplossing is en ermee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:59 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Je moet er alleen wel aan denken dat muggles die QR code ook kunnen scannen. Dus wellicht is het wel verstandig dat je naast de QR code ook nog informatie uit de cache-beschrijving nodig hebt om de cache te kunnen vinden.
Ja, waterdicht, verwisselbare batterijen, precies (de mijne meestal op 2 meter), batterijduur van zo'n 24 uur.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:17 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Cachen jullie met je telefoon of een losse GPS?
Ik lees overal dat een losse GPS nauwkeuriger is en minder batterij verbruikt,
maar ik heb tot nu toe met mijn telefoon ook nog alles kunnen vinden.
Zijn er nog meer voordelen van een losse GPS?
De eerste twee voordelen hebben voor mij niet echt meerwaarde omdat ik nooit uren ga cachen en ook niet in de regen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:26 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, waterdicht, verwisselbare batterijen, precies (de mijne meestal op 2 meter), batterijduur van zo'n 24 uur.
Geen idee, maar ik denk het niet. Dat is ook weer een optie die ik totaal niet mis, PQ erop en klaar.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:55 schreef Reintji het volgende:
Of zijn er inmiddels GPS handhelds die dat ook kunnen?
Kost maar een paar mb. Bij vodafone heb ik voor 2 euro per dag 20mb en nog wat bellen erbij. Dat is voor mij genoeg om een paar caches te doen. Ga ik er meer doen neem ik voor 5 euro ofzo een bundel van wat meer mb.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk het niet. Dat is ook weer een optie die ik totaal niet mis, PQ erop en klaar.
Hoe doe je dat eigenlijk in het buitenland? Duur roamen of alsnog de caches er van tevoren op zetten?
Het was dan ook geen commentaar van me maar een serieuze vraag omdat ik geen idee heb hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Een hobby mag best wat geld kosten. Jij koopt een gps van een paar 100 euro, ik roam voor een paar euro per keer
.
Van mijn kant ook nietquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Het was dan ook geen commentaar van me maar een serieuze vraag omdat ik geen idee heb hoe dat werkt.![]()
Ik laad van te voren de Caches in met een PQ en sla via google maps een gebied offline op.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk het niet. Dat is ook weer een optie die ik totaal niet mis, PQ erop en klaar.
Hoe doe je dat eigenlijk in het buitenland? Duur roamen of alsnog de caches er van tevoren op zetten?
Je hebt duidelijk geen moderne GPS (met paperless cachen) vast gehad de laatste jaren. Die dingen kun je er namelijk allemaal mee..quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Het gemak van online loggen, lezen van laatste notities, lezen van hints en dergelijke, maakt het voor mij dat de smartphone een dikke streep voor heeft.
Dat klopt. Die heb ik inderdaad niet vast gehad.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen moderne GPS (met paperless cachen) vast gehad de laatste jaren. Die dingen kun je er namelijk allemaal mee..(alleen voor het loggen moet ik 'm even aansluiten aan de PC)
Roaming, wifi of bepaalde caches die ik zeker wil doen offline opslaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Die heb ik ookquote:Op zondag 3 april 2016 08:53 schreef Nijna het volgende:
Wij gebruiken een losse GPS. Mijn eigen telefoon (vorige: samsung s3 mini) was echt onnauwkeurig, ding versprong echt steeds in het bos enzo. Het was echt een grote bron van frustratie, die van mijn man deed het wel iets beter, maar dan hadden we het batterij probleem (en als je dan telefonisch bereikbaar moet zijn dan is dat niet echt handig).
Vandaar een GPS, garmin dakota 20. Daar zijn we blij mee, stuk nauwkeuriger. Ik gebruik mijn telefoon er soms wel naast om iets op te zoeken.
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom een laag pitje?quote:Op zondag 3 april 2016 20:31 schreef Nijna het volgende:
Cachen staat hier even op een laag pitjebeetje jammer, maar komt vast wel weer. Eerst nog wat aan het dubben over onze in de maak zijnde cache.
Het is weer een echte FOK!-discussie: compleet afdwalen van de inhoud.quote:Op zondag 17 april 2016 14:36 schreef nikky het volgende:
KLB / Speurtocht op een kerkhof
Leuke discussie over geocaching.
Voor mij ook de reden hoor. Interessante dingen leren.quote:Op zondag 17 april 2016 14:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is weer een echte FOK!-discussie: compleet afdwalen van de inhoud.
Beter hier de vraag stellen: is zoiets done of not done?
Ik heb er in principe geen problemen mee als alles maar met respect gebeurt: niets slopen, geen herrie maken, etc. En liefst natuurlijk dat je niet alleen met de cache bezig bent, maar ook even bewust stilstaat bij de plek waar je bent.
Maar goed, dat laatste is juist waarom ík geocachen leuk vind: dat je op plekken komt waar je anders niet zo snel zou komen. Maar zo zit natuurlijk niet elke cacher in elkaar.
Ja, dat!quote:Op zondag 17 april 2016 15:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Voor mij ook de reden hoor. Interessante dingen leren.
Ik zie toch wel regelmatig dingen waarvan ik vind dat het wel anders had gekund: planten/dingen kapot, etc. Helaas zitten dat soort mensen er altijd wel tussen. Over het algemeen val het wel mee denk ikquote:Op zondag 17 april 2016 15:28 schreef Rewimo het volgende:
Als er mensen zijn met respect voor de natuur/hun omgeving zijn het wel geocachers denk ik zo. Echt, wat er allemaal niet bijgesleept wordt in die discussie
De kinderen zijn even niet zo enthousiast en beginnen al te mopperen als we alleen maar nadenken of we weer eens op pad zullen gaan. Ik vind het zonde van mijn energie om 2 jengelende kinderen mee te slepen, dus dan gaan we maar niet.quote:Op zondag 17 april 2016 14:37 schreef nikky het volgende:
[..]
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom een laag pitje?
Ik heb een tijdje terug een cache gedaan waarbij je stolpersteine moest zoeken en gegevens daarvan nodig had voor het vinden van de cache. Die lag bij een begraafplaats.quote:Op zondag 17 april 2016 14:53 schreef MissMSX het volgende:
Beter hier de vraag stellen: is zoiets done of not done?
Ik heb er in principe geen problemen mee als alles maar met respect gebeurt: niets slopen, geen herrie maken, etc. En liefst natuurlijk dat je niet alleen met de cache bezig bent, maar ook even bewust stilstaat bij de plek waar je bent.
Maar goed, dat laatste is juist waarom ík geocachen leuk vind: dat je op plekken komt waar je anders niet zo snel zou komen. Maar zo zit natuurlijk niet elke cacher in elkaar.
Fietsend? Klinkt inderdaad als een leuke dag.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:25 schreef Nijna het volgende:
Zo, dat was een dagje geocachen. 37 km en 23 caches op de teller.
Heerlijk weer, wat willen we nog meer.
Ja op de fiets, zo was die serie ook bedoeldquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Fietsend? Klinkt inderdaad als een leuke dag.
Wij hebben gisteren 15 km door de bergen gelopen en 38 caches gedaan. Was ook erg leuk.
Ik geef dochterlief groot gelijkquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:36 schreef nikky het volgende:
Vorig weekend in Londen even een trackble in een TB hotel gedropt. Goal ligt ergens in Engeland, maar had hem drie maanden geleden al gevonden. Met de eigenaar afgesproken dat ik hem mee zou nemen.
Nu zit ik ergens in NL op een camping. Misschien gaan we van de week nog even geocachen. Maar dan niet bij 25 graden. Dan wil dochterlief in het water liggen.
Het werd eens tijd zeg!quote:Op maandag 16 mei 2016 22:48 schreef emil23 het volgende:
Ik fok! al jaren en ik doe al jaren aan geocaching. Misschien toch maar eens deze reeks volgen.
Ik ben net klaar met 4 dagen cachen..quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:37 schreef cbf600 het volgende:
Het is een beetje een slow topic aan het worden.
Waarschijnlijk zijn de meesten aan het cachen !
Welkom hier!quote:Op maandag 16 mei 2016 22:48 schreef emil23 het volgende:
Ik fok! al jaren en ik doe al jaren aan geocaching. Misschien toch maar eens deze reeks volgen.
Zuid-Oost Drenthe meldt zichquote:Op maandag 16 mei 2016 23:12 schreef emil23 het volgende:
[..]
Dank je!
Nog meer mensen die vooral in omgeving Emmen cachen?
Hihihi, dat is wel uitdagendquote:Op woensdag 18 mei 2016 06:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb van de week mijn noordelijkste en oostelijkste cache gedaanIn Stockholm
Waar je overigens op een paar honderd meter van een cache kunt staan maar er toch niet zo makkelijk bij komt - erg veel water daar
Lijkt me heerlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:05 schreef qltel het volgende:
Ik ben net klaar met 4 dagen cachen..
66 kilometer gelopen en als het goed is, ik moet het nog even natellen, precies 100 founds. Was bij FoF Boppard en in de omgeving van Morbach, beide in Duitsland. Dus ook 3 nachten in 2 verschillende hotels geslapen vanwege de afstand.
Wat ontzettend zonde...quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:11 schreef Rockfire het volgende:
Mijn geocache in Enschede is gesloopt
[ afbeelding ]
Kost me al gauw 30 euro om hem te repareren, ik weet niet of ik het dat waard vind...
Klopt, was het ook. De aantallen maakt me weinig uit, maar ik heb 4 dagen heerlijk gelopen door mooie bossen en dat was echt genieten. En al die doosjes is dan een leuke bijkomstigheid.quote:
45 caches in 5 jaar. Geen die-hard dus. Maar nu de kinderen op kleuterleeftijd zijn en mee kunnen het "veld" in ben ik het wel aan het herontdekken. Ik ben ook al voorzichtig aan het kijken naar een (gebruikte) dedicated GPS, maar biedt zoń ding nu echt veel voordeel t.o.v. een moderne smartphone?quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:06 schreef qltel het volgende:
[..]
Welkom hier!
Ben je gelegenheidscacher of die-hard-cacher, als ik vragen mag? (ik cache trouwens niet in de buurt van Emmen en zelfs weinig in Nederland)
Leuk! De een is die-hard en de ander doet er af en toe eens 1, niets mis mee. Ik voel mezelf ook niet echt een die-hard maar ik heb er 2600 gehaald in 5 jaar (eergisteren heb ik m'n 5e cachersverjaardag gevierd..quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:12 schreef emil23 het volgende:
[..]
45 caches in 5 jaar. Geen die-hard dus. Maar nu de kinderen op kleuterleeftijd zijn en mee kunnen het "veld" in ben ik het wel aan het herontdekken.
Slaat weer nergens opquote:Op woensdag 18 mei 2016 10:11 schreef Rockfire het volgende:
[ afbeelding ]
Kost me al gauw 30 euro om hem te repareren, ik weet niet of ik het dat waard vind...
Balen zeg. Het was zo'n leuke cache. Ik snap mensen die slopen niet, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:11 schreef Rockfire het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat ze niet goed hebben gekeken/gelezen en dus niet door hadden dat hij gewoon een scharnier had. Vervolgens hebben ze de glazen kap eraf gehaald om er bij te kunnen en vervolgens er niet meer op gekregen? Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat er iemand de glazen kap er af heeft gehaald.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Balen zeg. Het was zo'n leuke cache. Ik snap mensen die slopen niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Onderstaande caches zijn volgens mij (en onze) kinderen leukquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:13 schreef emil23 het volgende:
[..]
Nog tips voor leuke multi's om met de kids te doen in de omgeving?
De Berenkuil?quote:Op woensdag 18 mei 2016 17:13 schreef Reintji het volgende:
Dank, deze zomer zijn we in Grolloo. Gaan we iig in het spoor van de reuzen doen. Ziet er leuk uit.
Thanks!quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:02 schreef Nijna het volgende:
[..]
Onderstaande caches zijn volgens mij (en onze) kinderen leuk.
Ik zal nog even denken of ik nog meer weet, maar ik moet eerst even andere dingen doen
duck duck go
In het spoor van de reuzen
Kapers rond de koele
Speuren met sporen
Leuke camping ! In de jaren 80 vaak op vakantie geweest.quote:
We hebben er de afgelopen 3 zomers gestaan. Mooie camping op slechts een half uur rijden. Het is de plaats waar we met het kampeervirus besmet zijn. Onze kids vonden het daar geweldig. Ze hebben het nog praktisch elke dag over de berenkuil, het animatieteam en de liedjes. Zelden zo'n leuk en enthousiast animatieteam gezien. Maar dit jaar maar eens wat anders (Saarburg Dld)quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:35 schreef cbf600 het volgende:
[..]
Leuke camping ! In de jaren 80 vaak op vakantie geweest.
Helaas liggen in de direkte omgeving niet veel caches. Terwijl bv Westerbork/Sterrenwacht een mooie omgeving is (natuur dan).
Misschien te maken met de radiostilte voor dat gebied?quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:35 schreef cbf600 het volgende:
[..]
Helaas liggen in de direkte omgeving niet veel caches. Terwijl bv Westerbork/Sterrenwacht een mooie omgeving is (natuur dan).
Kan inderdaad wel een paar dagen duren. Hangt ervan af hoe je hem aanlevert (voldoet hij aan alle eisen) en hoe druk de reviewer het heeft.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:07 schreef emil23 het volgende:
Hoe lang duurt het reviewen van een nieuwe cache eigenlijk? Lees op internet verschillende dingen. Van maximaal 72 uur tot minimaal 7 dagen.
Iemand ervaring?
Wij hebben met een CITO een keer een kluis gevonden. Was geen cache maar na een inbraak in een bos gegooid (nog dicht).quote:Op zondag 22 mei 2016 12:50 schreef emil23 het volgende:
Vanochtend tijdens het cachen ook spullen gevonden die naar mijn idee gebruikt waren bij een inbraak. Werkhandschoenen, zaklamp, batterijen, schoonmaakdoekjes met alcohol, baseballcap enz. Maar even gemeld bij de politie. Deze kwamen meteen kijken en toen ze vroegen wat wij daar deden gaven ze aan dat ze heel vaak meldingen krijgen van geocachers, omdat die toch op een andere manier in het buitengebied kijken dan gewoon wandelaars.
ik.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:03 schreef emil23 het volgende:
Zijn hier trouwens mensen met een geocaching.com abo? Biedt t voordelen ten opzichte van een gratis account?
c:geo is prima toch?quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:41 schreef trainfreak het volgende:
Gisteren na het winkelen ook nog eens gaan cachen.
Een multi gelopen met c:geo![]()
Niet echt ideaal, maar wel zo verrekte handig!
Een collega van bij mij op het werk is sinds vorige zomer ook begonnen met cachen (nee, niet door mij), en afgelopen zondag voor de eerste keer samen gecached. En het smaakt naar meer!
Een die-hard cacher ben ik nu ook niet, 2700 founds op 7 jaar.
Soms zijn er gewoon van die momenten dat ik er 150 doe op een maand, en dan ineens een paar maanden amper cache.
Uiteraard. Ik ben al een aantal jaren lid.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:03 schreef emil23 het volgende:
Zijn hier trouwens mensen met een geocaching.com abo? Biedt t voordelen ten opzichte van een gratis account?
Ja het werkt goed, maar het is niet echt het ideale om (multi)caches mee te lopen in een beboste omgeving.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:17 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
c:geo is prima toch?
zeker nu de officiele app limitaties heeft voor non-premium users. Mn pa kan bv niet caches bekijken op mobiel > 1* moeilijkheid
Ik nu ook. Volgend weekend meteen maar wat premiums opzoekenquote:Op zondag 22 mei 2016 18:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ben al een aantal jaren lid.
Als cache-legger (heb er nu eentje, https://www.geocaching.co(...)ca-9936-7732ffbbc95e) vind ik het inderdaad ook erg fijn als mensen weer eens een leuk logje plaatsen.quote:Op maandag 23 mei 2016 07:37 schreef qajariaq het volgende:
Tien jaar terug ging ik er ook voor zitten om te loggen. Maar dan had je in een heel weekend tien caches gevonden. En dan nog gebeurde het meer dan eens dat je pas in de loop van de week die logjes ging schrijven.... of niet.
De multi noemen we nu een trail maar daardoor moet je ook tien keer meer loggen dan vroeger. Standaard logje bij de eerste van de trail schrijven en dan een zinnetje er bij voor elke volgende.
Ik vraag me ook af hoe vaak logs gelezen worden, zelf lees ik ze zelden met aandacht. Zelden zie ik een log die voor een ander ook leuk is om te lezen.
Ik ga altijd zitten voor een log te schrijven, met c:geo heb ik dit volgens mij nog nooit gedaan, en het is niet de bedoeling om dit snel te doen.quote:Op maandag 23 mei 2016 07:37 schreef qajariaq het volgende:
Tien jaar terug ging ik er ook voor zitten om te loggen. Maar dan had je in een heel weekend tien caches gevonden. En dan nog gebeurde het meer dan eens dat je pas in de loop van de week die logjes ging schrijven.... of niet.
De multi noemen we nu een trail maar daardoor moet je ook tien keer meer loggen dan vroeger. Standaard logje bij de eerste van de trail schrijven en dan een zinnetje er bij voor elke volgende.
Ik vraag me ook af hoe vaak logs gelezen worden, zelf lees ik ze zelden met aandacht. Zelden zie ik een log die voor een ander ook leuk is om te lezen.
Kan daar wel inkomen op zich. Maar zeker als iemand een cache plaatst en daar zichtbaar aandacht of een mooi achtergrond verhaal of wat ook (moeite in gestoken dus) zet is een logje wel tof.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:08 schreef Nijna het volgende:
Ik probeer vaak wel een leuk logje te schrijven, maar als we een dag op pad zijn geweest plaats ik in principe overal hetzelfde logje (ja, ik ben er zo eentje...) en als ik wat extra te melden heb schrijf ik dat bij die betreffende cache.
Ik vind het wel leuk om meer te schrijven dan TFTC, dan kan je naar mijn idee net zo goed niks schrijven.
Klopt, dat zou ik als CO ook vindenquote:Op maandag 23 mei 2016 17:09 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Kan daar wel inkomen op zich. Maar zeker als iemand een cache plaatst en daar zichtbaar aandacht of een mooi achtergrond verhaal of wat ook (moeite in gestoken dus) zet is een logje wel tof.
Ik wel. Maar zoals ik al schreef, het zal wel bij modern cachen horen.. Gelukkig komt het TFTC-loggen bij mijn caches heel weinig voor want anders is de lol er snel af.quote:
Eentje met kaartenquote:
http://garmin.openstreetmap.nl/quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eentje met kaartenUpdaten via Open street maps (of zoiets, qltel weet dat wel maar die rijdt net weg) zodat je de meest recente kaarten hebt. Je zult zien dat de kleinste paadjes erop staan
Even een setje goede oplaadbare batterijen scoren (eneloop) en dan ben je er klaar voor!
Daar had ik bewust naar gezocht, een GPS met kaarten.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eentje met kaartenUpdaten via Open street maps (of zoiets, qltel weet dat wel maar die rijdt net weg) zodat je de meest recente kaarten hebt. Je zult zien dat de kleinste paadjes erop staan
Even een setje goede oplaadbare batterijen scoren (eneloop) en dan ben je er klaar voor!
Thanks!quote:
Net wat je zelf het fijnste vind. Ik laat hem meestal gewoon op de standaard staanquote:Op woensdag 25 mei 2016 11:32 schreef emil23 het volgende:
[..]
Welk kaarttype kan ik daar het beste kiezen?
GC-nummer?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:51 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik snap er niks van mijn cache is al maand niet meer gelogd.
Ziet eruit als een leuke cache! Het enige nadeel voor veel mensen is denk ik, dat er weinig in de buurt ligt. Je kunt 'm dus niet makkelijk opnemen in een rondje.quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 12:24 schreef qltel het volgende:
Briljant filmpje van Groundspeak. Kinderen leggen uit wat Geocaching is.
Ik heb het vandaag even geprobeerd, maar echt niet. Geocachen is veel leuker en blijft ook langer leuk.quote:
Zondag zijn we wezen geocachen. Hebben we ook pokémon gespeeld. Kan prima samen maar is toch echt verschillend.quote:
Ik heb vandaag 2 losse caches gedaan toen ik toch ergens was waar ze lagen. Week geleden een leuke ronde gedaan waar we begin mei het eerste stuk al van hadden gedaan. Een bos/bergwandeling combineren met Geocaching is ideaal, vind ik.quote:Op zondag 17 juli 2016 17:12 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben vandaag weer ns een multi gedaan, was leuk en zowaar nog enigzins leuk ruilspul.
Dus de kids waren ook weer tevreden. En toch bijna 5 km gewandeld.
Dat pokemon vind ik niks. Helaas denkt mijn man daar anders over en is de oudste helemaal geobsedeerd... ik hoop dat deze soort van rage gauw overtrekt...
Het grote verschil is dat bij cachen er een cache eigenaar is en ook nog een reviewer die bepaald of een locatie geschikt is. Bij Pokemon gaat dat allemaal iets willekeuriger. Pokemons op/in bedrijven, begraafplaatsen en andere niet echt handige locaties in combinatie met een erg fanatiek spel gaat nog wel wat stof doen opwaaien. Ik vraag me ook af of het lang leuk blijft maar dat kan je van cachen ook zeggen natuurlijk. Ik geef de hype tot de herfst. Daarna zal er alleen een harde kern overblijven. (#mening).quote:
Tsja die plaatsen hebben mensen in het spel ingress aangewezen. Er zullen er wel een paar verdwijnen en een paar andere terugkomen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:06 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat bij cachen er een cache eigenaar is en ook nog een reviewer die bepaald of een locatie geschikt is. Bij Pokemon gaat dat allemaal iets willekeuriger. Pokemons op/in bedrijven, begraafplaatsen en andere niet echt handige locaties in combinatie met een erg fanatiek spel gaat nog wel wat stof doen opwaaien. Ik vraag me ook af of het lang leuk blijft maar dat kan je van cachen ook zeggen natuurlijk. Ik geef de hype tot de herfst. Daarna zal er alleen een harde kern overblijven. (#mening).
Het is maar net de vraag hoe Pokemon gaat evolueren. Nu is het nog jagen ala geocachen maar je moet ook steeds meer tegen elkaar gaan spelen. Daar gaan een aantal spelers heel goed in worden en vele anderen zullen daardoor juist afhaken omdat ze steeds alles weer kwijt raken.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:58 schreef DaMook het volgende:
En de hype zal zeker minder worden, maar uiteindelijk blijven er alsnog net zoveel mensen over als dat er mensen zijn die geocachen.
Ik had 'm nog niet eens gezien, de mail is hier net binnen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 16:41 schreef Nijna het volgende:
Zijn er nog mensen die zich al hebben gebogen over die GCHQ 47 hebben gebogen?
Eerste indruk: ik heb geen idee wat ik ermee moet
Ja, ik heb 'm gevonden, samen met een bekende van me.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 16:41 schreef Nijna het volgende:
Zijn er nog mensen die zich al hebben gebogen over die GCHQ 47 hebben gebogen?
Eerste indruk: ik heb geen idee wat ik ermee moet
Voordeel?quote:Op zondag 24 juli 2016 08:55 schreef Reintji het volgende:
Wel leuk, maar het voordeel is vrij beperkt toch?
Wij gebruiken altijd No-Bite. Dat spuit je op je sokken. Ondanks dat heeft qltel af en toe een teek, hij smaakt kennelijk erg lekker. Ik heb ze zelf maar heel zelden. We zijn er wel erg alert op en checken na het cachen als we iets denken te voelen/zien.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:11 schreef MissMSX het volgende:
Hoe vaak hebben jullie last van teken tijdens/na het cachen? Had er vandeweek weer een te pakken in het bos
Ach so. Ja, da's waar. Ik vind het dan wel wat flauw om de oplossing gewoon te posten. De lol van het oplossen van de puzzel hoort er ook bij wat mij betreft.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:04 schreef Reintji het volgende:
Klopt, premium leden kregen de instructies dit weekend, alle leden volgende week zaterdag. Tegen die tijd zijn de antwoorden wel op diverse fora/twitter te vinden.
Was wel een typisch cache puzzeltje vond ik
Ik heb jou wel eens anders horen bewerenquote:Op zondag 24 juli 2016 09:17 schreef qltel het volgende:
[..]
Ach so. Ja, da's waar. Ik vind het dan wel wat flauw om de oplossing gewoon te posten. De lol van het oplossen van de puzzel hoort er ook bij wat mij betreft.
Klopt,maar je hebt me nog nooit zien beweren dat de oplossingen van puzzels overal gepost zouden moeten wordenquote:Op zondag 24 juli 2016 09:47 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik heb jou wel eens anders horen beweren"Als ik puzzels wil oplossen koop ik wel een puzzelboekje"
Ik ben blijkbaar ook een lekker hapjequote:Op zondag 24 juli 2016 09:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wij gebruiken altijd No-Bite. Dat spuit je op je sokken. Ondanks dat heeft qltel af en toe een teek, hij smaakt kennelijk erg lekker. Ik heb ze zelf maar heel zelden. We zijn er wel erg alert op en checken na het cachen als we iets denken te voelen/zien.
In plaats van smeren kan je ook de juiste kleding aantrekken. Behalve teken weert het ook kleinere insecten zoals muggen. http://www.rovince.nl/quote:Op maandag 25 juli 2016 18:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar ook een lekker hapje
Vind die beesten op zich niet heel erg, maar wat je er van kan krijgen word ik toch niet vrolijk van
Ik ga eens op zoek naar smeespul. Volgens mij heb ik zelf nog wel wat liggen nu ik er aan denk
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:51 schreef nanuk het volgende:
[..]
In plaats van smeren kan je ook de juiste kleding aantrekken. Behalve teken weert het ook kleinere insecten zoals muggen. http://www.rovince.nl/
Lyme is vervelend weet ik uit ervaring.
Het is inderdaad ook wel mijn eigen schuld: in de hitte wil ik geen lange broek aan tijdens een wandelingquote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:50 schreef Nijna het volgende:
Vorig jaar een paar keer een teek gehad, ik niet alleen, de kinderen ook.
Wij controleren eigenlijk altijd na het cachen, als we thuiskomen kijken we even goed na.
Ik stop tegenwoordig mn broekspijpen in mn sokken en dan spuit ik er nog spul overheen.
Rotbeestjes...
Leuk! Als je vragen hebt horen we het welquote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:28 schreef Peejtur het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn ons ook aan het verdiepen in het geocachen. Lijkt ons erg leuk en we houden van wanden en natuur. Dit topic maar even helemaal doorlezen.
Thanks!quote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Leuk! Als je vragen hebt horen we het wel
en rotswanden dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:25 schreef Rewimo het volgende:
Dat had ik wel begrepenWanden en natuur gaan minder goed samen
Wanneer kwam je ook alweer?quote:
morgenquote:
Maar wel eerst even het raadsel oplossenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:51 schreef trainfreak het volgende:
Vandaag en morgen valt er (weer) een souvenir te verdienen!
*zweepje klaarlegt*quote:
quote:
Welk raadsel?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Maar wel eerst even het raadsel oplossen
Ik heb 'm al. Vandaag een ronde van 54 stuks gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |