Ik vermoed dat ze niet goed hebben gekeken/gelezen en dus niet door hadden dat hij gewoon een scharnier had. Vervolgens hebben ze de glazen kap eraf gehaald om er bij te kunnen en vervolgens er niet meer op gekregen? Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat er iemand de glazen kap er af heeft gehaald.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Balen zeg. Het was zo'n leuke cache. Ik snap mensen die slopen niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Onderstaande caches zijn volgens mij (en onze) kinderen leukquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:13 schreef emil23 het volgende:
[..]
Nog tips voor leuke multi's om met de kids te doen in de omgeving?
De Berenkuil?quote:Op woensdag 18 mei 2016 17:13 schreef Reintji het volgende:
Dank, deze zomer zijn we in Grolloo. Gaan we iig in het spoor van de reuzen doen. Ziet er leuk uit.
Thanks!quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:02 schreef Nijna het volgende:
[..]
Onderstaande caches zijn volgens mij (en onze) kinderen leuk.
Ik zal nog even denken of ik nog meer weet, maar ik moet eerst even andere dingen doen
duck duck go
In het spoor van de reuzen
Kapers rond de koele
Speuren met sporen
Leuke camping ! In de jaren 80 vaak op vakantie geweest.quote:
We hebben er de afgelopen 3 zomers gestaan. Mooie camping op slechts een half uur rijden. Het is de plaats waar we met het kampeervirus besmet zijn. Onze kids vonden het daar geweldig. Ze hebben het nog praktisch elke dag over de berenkuil, het animatieteam en de liedjes. Zelden zo'n leuk en enthousiast animatieteam gezien. Maar dit jaar maar eens wat anders (Saarburg Dld)quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:35 schreef cbf600 het volgende:
[..]
Leuke camping ! In de jaren 80 vaak op vakantie geweest.
Helaas liggen in de direkte omgeving niet veel caches. Terwijl bv Westerbork/Sterrenwacht een mooie omgeving is (natuur dan).
Misschien te maken met de radiostilte voor dat gebied?quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:35 schreef cbf600 het volgende:
[..]
Helaas liggen in de direkte omgeving niet veel caches. Terwijl bv Westerbork/Sterrenwacht een mooie omgeving is (natuur dan).
Kan inderdaad wel een paar dagen duren. Hangt ervan af hoe je hem aanlevert (voldoet hij aan alle eisen) en hoe druk de reviewer het heeft.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:07 schreef emil23 het volgende:
Hoe lang duurt het reviewen van een nieuwe cache eigenlijk? Lees op internet verschillende dingen. Van maximaal 72 uur tot minimaal 7 dagen.
Iemand ervaring?
Wij hebben met een CITO een keer een kluis gevonden. Was geen cache maar na een inbraak in een bos gegooid (nog dicht).quote:Op zondag 22 mei 2016 12:50 schreef emil23 het volgende:
Vanochtend tijdens het cachen ook spullen gevonden die naar mijn idee gebruikt waren bij een inbraak. Werkhandschoenen, zaklamp, batterijen, schoonmaakdoekjes met alcohol, baseballcap enz. Maar even gemeld bij de politie. Deze kwamen meteen kijken en toen ze vroegen wat wij daar deden gaven ze aan dat ze heel vaak meldingen krijgen van geocachers, omdat die toch op een andere manier in het buitengebied kijken dan gewoon wandelaars.
ik.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:03 schreef emil23 het volgende:
Zijn hier trouwens mensen met een geocaching.com abo? Biedt t voordelen ten opzichte van een gratis account?
c:geo is prima toch?quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:41 schreef trainfreak het volgende:
Gisteren na het winkelen ook nog eens gaan cachen.
Een multi gelopen met c:geo![]()
Niet echt ideaal, maar wel zo verrekte handig!
Een collega van bij mij op het werk is sinds vorige zomer ook begonnen met cachen (nee, niet door mij), en afgelopen zondag voor de eerste keer samen gecached. En het smaakt naar meer!
Een die-hard cacher ben ik nu ook niet, 2700 founds op 7 jaar.
Soms zijn er gewoon van die momenten dat ik er 150 doe op een maand, en dan ineens een paar maanden amper cache.
Uiteraard. Ik ben al een aantal jaren lid.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:03 schreef emil23 het volgende:
Zijn hier trouwens mensen met een geocaching.com abo? Biedt t voordelen ten opzichte van een gratis account?
Ja het werkt goed, maar het is niet echt het ideale om (multi)caches mee te lopen in een beboste omgeving.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:17 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
c:geo is prima toch?
zeker nu de officiele app limitaties heeft voor non-premium users. Mn pa kan bv niet caches bekijken op mobiel > 1* moeilijkheid
Ik nu ook. Volgend weekend meteen maar wat premiums opzoekenquote:Op zondag 22 mei 2016 18:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ben al een aantal jaren lid.
Als cache-legger (heb er nu eentje, https://www.geocaching.co(...)ca-9936-7732ffbbc95e) vind ik het inderdaad ook erg fijn als mensen weer eens een leuk logje plaatsen.quote:Op maandag 23 mei 2016 07:37 schreef qajariaq het volgende:
Tien jaar terug ging ik er ook voor zitten om te loggen. Maar dan had je in een heel weekend tien caches gevonden. En dan nog gebeurde het meer dan eens dat je pas in de loop van de week die logjes ging schrijven.... of niet.
De multi noemen we nu een trail maar daardoor moet je ook tien keer meer loggen dan vroeger. Standaard logje bij de eerste van de trail schrijven en dan een zinnetje er bij voor elke volgende.
Ik vraag me ook af hoe vaak logs gelezen worden, zelf lees ik ze zelden met aandacht. Zelden zie ik een log die voor een ander ook leuk is om te lezen.
Ik ga altijd zitten voor een log te schrijven, met c:geo heb ik dit volgens mij nog nooit gedaan, en het is niet de bedoeling om dit snel te doen.quote:Op maandag 23 mei 2016 07:37 schreef qajariaq het volgende:
Tien jaar terug ging ik er ook voor zitten om te loggen. Maar dan had je in een heel weekend tien caches gevonden. En dan nog gebeurde het meer dan eens dat je pas in de loop van de week die logjes ging schrijven.... of niet.
De multi noemen we nu een trail maar daardoor moet je ook tien keer meer loggen dan vroeger. Standaard logje bij de eerste van de trail schrijven en dan een zinnetje er bij voor elke volgende.
Ik vraag me ook af hoe vaak logs gelezen worden, zelf lees ik ze zelden met aandacht. Zelden zie ik een log die voor een ander ook leuk is om te lezen.
Kan daar wel inkomen op zich. Maar zeker als iemand een cache plaatst en daar zichtbaar aandacht of een mooi achtergrond verhaal of wat ook (moeite in gestoken dus) zet is een logje wel tof.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:08 schreef Nijna het volgende:
Ik probeer vaak wel een leuk logje te schrijven, maar als we een dag op pad zijn geweest plaats ik in principe overal hetzelfde logje (ja, ik ben er zo eentje...) en als ik wat extra te melden heb schrijf ik dat bij die betreffende cache.
Ik vind het wel leuk om meer te schrijven dan TFTC, dan kan je naar mijn idee net zo goed niks schrijven.
Klopt, dat zou ik als CO ook vindenquote:Op maandag 23 mei 2016 17:09 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Kan daar wel inkomen op zich. Maar zeker als iemand een cache plaatst en daar zichtbaar aandacht of een mooi achtergrond verhaal of wat ook (moeite in gestoken dus) zet is een logje wel tof.
Ik wel. Maar zoals ik al schreef, het zal wel bij modern cachen horen.. Gelukkig komt het TFTC-loggen bij mijn caches heel weinig voor want anders is de lol er snel af.quote:
Eentje met kaartenquote:
http://garmin.openstreetmap.nl/quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eentje met kaartenUpdaten via Open street maps (of zoiets, qltel weet dat wel maar die rijdt net weg) zodat je de meest recente kaarten hebt. Je zult zien dat de kleinste paadjes erop staan
Even een setje goede oplaadbare batterijen scoren (eneloop) en dan ben je er klaar voor!
Daar had ik bewust naar gezocht, een GPS met kaarten.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eentje met kaartenUpdaten via Open street maps (of zoiets, qltel weet dat wel maar die rijdt net weg) zodat je de meest recente kaarten hebt. Je zult zien dat de kleinste paadjes erop staan
Even een setje goede oplaadbare batterijen scoren (eneloop) en dan ben je er klaar voor!
Thanks!quote:
Net wat je zelf het fijnste vind. Ik laat hem meestal gewoon op de standaard staanquote:Op woensdag 25 mei 2016 11:32 schreef emil23 het volgende:
[..]
Welk kaarttype kan ik daar het beste kiezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |