abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215447004
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:37 schreef qltel het volgende:
Groningen 1 found, nu in Assen
En dan een volgende uitdaging verzinnen?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 november 2024 @ 16:30:10 #52
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_215449153
In Assen 32 founds..

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:20 schreef 215 het volgende:

[..]
En dan een volgende uitdaging verzinnen?
Wie weet.. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 november 2024 @ 15:17:05 #53
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_215698041
A.s. zaterdag wil ik er nog een keer met de trein op uit. Het liefst in het zuiden van Nederland.

Iemand hier die een leuk rondje met oppikkers weet? Het liefst in een bosrijke omgeving en aangezien ik met de trein ga, in de buurt van een station. Ik ben ervaren wandelaar en bij de meeste stations zijn ook OV-fietsen te huur, maar 10 km van een station beginnen is dus niet handig.. :)
pi_217895502
Vandaag weer een paar niet standaard caches gevonden, altijd leuk als iemand er net wat meer moeite in steekt.
De ene was qua techniek tof, mooi verstopt in het hekwerk.
De andere was qua locatie en aankleding fantastisch en ook technisch tof en hufterproof bedacht. Helaas konden we niet in het logboek schrijven, want de accu voor het laatste deurtje was leeg. Contact gehad met de owner en dat wordt gefixt, dus daar gaan we gewoon binnenkort nog eens terug naar toe. Was vrijwel langs een route die we vaker rijden.
pi_218346992
Deze vakantie hebben we weer wat caches gezocht. Noemenswaardig zijn:
- onze meest oostelijke cache tot nu toe
- een gloednieuwe labcache die eindigde met een (eerst onvindbare) bonuscache midden op een terras van een restaurant... :')
- een cache verstopt achter een magnetisch metalen plaatje, zodat het leek alsof het onderdeel was van het informatiebord waar het op de achterkant zat. Eerst gewoon overheen gekeken :D
- een paar caches niet kunnen doen. Of ja, wel zien hangen op 3 of 4 m hoogte maar een hengel oid zit (nog?) niet in onze standaard uitrusting. En aan een waar je een uv lamp voor nodig had, zijn we maar niet begonnen.
- We zijn vlak langs een cache gelopen bij de ingang van een museum maar zijn die gewoon vergeten te zoeken. Dat bedachten we pas toen we een uur verderop waren.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 juli 2025 @ 21:41:40 #56
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_218347064
Ik heb er geen gevonden de laatste dagen, maar wel een nieuwe adventure gemaakt. :-)

pi_218349466
Wij vertrekken straks voor een weekje naar Assen. Genoeg te doen daar!

(Onder andere een stuk of 3000? labcaches op een carpoolparking :{ )
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 juli 2025 @ 08:38:40 #58
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_218349552
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:26 schreef trainfreak het volgende:
Wij vertrekken straks voor een weekje naar Assen. Genoeg te doen daar!

(Onder andere een stuk of 3000? labcaches op een carpoolparking :{ )
Bij Assen ligt ook een leuk rondje. Die heb ik eind vorig jaar een keer gedaan. https://www.geocaching.com/geocache/GCA5GHJ en verder

Veel plezier daar.
pi_218349620
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:38 schreef qltel het volgende:

[..]
Bij Assen ligt ook een leuk rondje. Die heb ik eind vorig jaar een keer gedaan. https://www.geocaching.com/geocache/GCA5GHJ en verder

Veel plezier daar.
Dit rondje is gearchiveerd blijkbaar. Maar er liggen genoeg andere rondjes daar in de buurt.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 juli 2025 @ 09:00:11 #60
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_218349715
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:46 schreef trainfreak het volgende:

[..]
Dit rondje is gearchiveerd blijkbaar. Maar er liggen genoeg andere rondjes daar in de buurt.
Oh, ik zie het. Maar inderdaad, ligt genoeg.
pi_218478841
@qltel jij bent een die hard geocacher... ik zit te kijken naar een multi en daar in de buurt liggen ook een hele serie mysterie's. Is er nou een handige manier om dat op een of andere manier op een gps oid zo te ordenen dat je een soort logische volgorde kan maken? Van de multi weet ik natuurlijk het eerste punt en de rest nog niet...

Anders gaan we eerste de multi doen en bewaren we die serie voor een andere keer (of erna als we nog zin hebben). Maar de multi heeft met met de hint nieuwsgierig gemaakt :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Volgende week als het wat minder warm is springen we maar eens een dagje op de fiets hadden we zo bedacht.
Fake it till you make it...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 augustus 2025 @ 19:49:25 #62
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_218478913
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 19:39 schreef Nijna het volgende:
@:qltel jij bent een die hard geocacher... ik zit te kijken naar een multi en daar in de buurt liggen ook een hele serie mysterie's. Is er nou een handige manier om dat op een of andere manier op een gps oid zo te ordenen dat je een soort logische volgorde kan maken? Van de multi weet ik natuurlijk het eerste punt en de rest nog niet...

Anders gaan we eerste de multi doen en bewaren we die serie voor een andere keer (of erna als we nog zin hebben). Maar de multi heeft met met de hint nieuwsgierig gemaakt :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Volgende week als het wat minder warm is springen we maar eens een dagje op de fiets hadden we zo bedacht.
Als die mysteries een serie zijn, dan geeft de nummervolgorde vrijwel altijd de juiste route aan.

En als dat niet zo is, zou ik die gewoon zelf uitvogelen tijdens het zoeken. Maar dat is wellicht niet de meest efficiënte methode. Je zou een route kunnen maken in Google My Maps (niet de normale maps), daaruit een kmz-bestand exporteren, die omzetten naar gpx (zijn websites voor) en die weer op je GPS zetten. Je hebt dan een route die je kunt volgen op de GPS. Moet je alleen in de gaten houden of je in de buurt van een cache bent, maar die zie je in de route.
pi_218479759
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 19:49 schreef qltel het volgende:

[..]
Als die mysteries een serie zijn, dan geeft de nummervolgorde vrijwel altijd de juiste route aan.

En als dat niet zo is, zou ik die gewoon zelf uitvogelen tijdens het zoeken. Maar dat is wellicht niet de meest efficiënte methode. Je zou een route kunnen maken in Google My Maps (niet de normale maps), daaruit een kmz-bestand exporteren, die omzetten naar gpx (zijn websites voor) en die weer op je GPS zetten. Je hebt dan een route die je kunt volgen op de GPS. Moet je alleen in de gaten houden of je in de buurt van een cache bent, maar die zie je in de route.
Die mysteries zijn een serie, daar ging ik inderdaad ook vanuit dat de volgorde van de caches, de logische volgorde is. Dat komt wel goed, ik dacht misschien de multi met die mysterie caches te combineren, maar als ik zo op de kaart zit te kijken is dat misschien toch niet het meest handige.
Maar ik ga eens proberen met google my maps ^O^ dank je.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 augustus 2025 @ 21:35:29 #64
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_218479985
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 21:08 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die mysteries zijn een serie, daar ging ik inderdaad ook vanuit dat de volgorde van de caches, de logische volgorde is. Dat komt wel goed, ik dacht misschien de multi met die mysterie caches te combineren, maar als ik zo op de kaart zit te kijken is dat misschien toch niet het meest handige.
Maar ik ga eens proberen met google my maps ^O^ dank je.
Ja, als ze genummerd zijn is het vrijwel altijd gewoon bij 1 beginnen, dan 2, enz.
pi_218498037
Vandaag een gevonden hier in de buurt, de laatste was 2 jaar geleden.
Moesten wel even zoeken naar het logboekje, vogelhuisje, maar we keken er zo langs een paar keer ;) .
Volgende week hopelijk die multi waar ik zo nieuwsgierig naar ben ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')