abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220241521
Oh jee, nog een verslaafde erbij.
Join the club!
pi_220254276
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 22:14 schreef qltel het volgende:
Ja, geocachen zonder pen is niet handig..

Ik log nooit caches waarbij ik niet het logboek ingevuld heb.Dat is voor mij het moment dat ik 'm gevonden heb, zonder logboek geen found. Maar goed, ieder mag erover denken wat hij wil. Als cache-owner controleer ik nooit de logboeken. Dat is ook erg lastig, zeker omdat het er best veel zijn. :)
Hoe doe je dat dan bij een virtual of een earthcache?
Miata is always the answer
pi_220257582
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 10:12 schreef j669 het volgende:

[..]
Virtual, earthcache en webcamcache zijn zowat de uitzonderingen waarbij geen fysiek logboek is.
Bij een event is een logboek ook niet verplicht dacht ik, maar vaak wel aanwezig.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 maart 2026 @ 18:07:03 #79
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220257879
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 10:12 schreef j669 het volgende:

[..]
dat is inderdaad de uitzondering, net zoals bij Webcam-caches en labcaches. Maar daar hoeft het ook niet bij.
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:11 schreef trainfreak het volgende:

[..]
Virtual, earthcache en webcamcache zijn zowat de uitzonderingen waarbij geen fysiek logboek is.
Bij een event is een logboek ook niet verplicht dacht ik, maar vaak wel aanwezig.
Bij een event moet er voor zover ik weet juist wel een logboek aanwezig zijn en ook voor iedereen bereikbaar zijn. Dus bij van die mega- en giga-events waarbij je een bijdrage moet betalen om mee te doen, moet het logboek ook voor iedereen te bereiken zijn, voor zover ik weet.
pi_220257954
Mijn zus (mind you, 81 inmiddels) is ook weer begonnen met.caches op fietsafstand :D
pi_220257985
Het jammere is dat je op een gegeven moment alle caches in je eigen woonomgeving wel gehad hebt ;) Dan moet je verder weg op pad.

Ik vind het vooral leuk als ik toch al ergens ben om even te kijken of er daar wat in de buurt ligt. Zo kom je toch vaak op mooie plekjes waar je anders niet zou komen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 maart 2026 @ 18:31:58 #82
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220258005
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:26 schreef Hupje het volgende:
Het jammere is dat je op een gegeven moment alle caches in je eigen woonomgeving wel gehad hebt ;) Dan moet je verder weg op pad.

Ik vind het vooral leuk als ik toch al ergens ben om even te kijken of er daar wat in de buurt ligt. Zo kom je toch vaak op mooie plekjes waar je anders niet zou komen.
Ja, dat vind ik ook. Ik heb alle leuke in de wijde omtrek al gehad, en dan moet je er echt een dag op uit om er een paar te doen.
pi_220258029
Er zijn in de 2 jaar dat ik niet actief ben geweest een aantal nieuwe op fietsafstand geplaatst *O* en een paar die ik gevonden heb gearchiveerd.

Ga idd als ik elders ben ook wel kijken of ik iets in de buurt zie ^O^

Wat is de reden dat caches gearchiveerd worden?
pi_220258298
Wat ik hier zie zijn het wel eens caches die herhaaldelijk overhoop gehaald worden, of dat de omgeving veranderd waardoor het niet meer klopt of waarvan de owner stopt en hem niet aan iemand anders kan overlaten.
Fake it till you make it...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 maart 2026 @ 19:46:33 #85
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220258649
Dat zijn inderdaad wel de meest belangrijke redenen. Eigenlijk is de belangrijkste reden: de owner besluit hem te archiveren. Kan zijn vanwege teveel werk eraan, wordt vaak kapot gemaakt, verhuizing, onderhoud is te lastig of misschien vind de owner het wel tijd voor een nieuwe. Ik heb ook wel eens een ronde gearchiveerd om daarna in hetzelfde gebied een nieuwe ronde neer te leggen.
pi_220259225
Ah ja ik snap het!
pi_220266043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:07 schreef qltel het volgende:
Bij een event moet er voor zover ik weet juist wel een logboek aanwezig zijn en ook voor iedereen bereikbaar zijn. Dus bij van die mega- en giga-events waarbij je een bijdrage moet betalen om mee te doen, moet het logboek ook voor iedereen te bereiken zijn, voor zover ik weet.
Als er een logboek is, moet het inderdaad voor iedereen te bereiken zijn.
Ik heb zo al events geweten waarbij er 2 logboeken aanwezig zijn (dus eentje binnen en buiten het betalende gedeelte).

Dit staat in de guidelines:
quote:
After you attend an event, post an “Attended” log to earn your smiley. To post an "Attended" log on a geocaching event, you must have been at the coordinates of the event during the designated time period. But you’re not required to sign an event logbook.
Dus ik vermoed dat er wel eentje moet zijn, maar je bent dus niet verplicht om het te tekenen.
Ik ben wel al eens vergeten om het fysieke logboek op een event te tekenen, soms is het daar ook zo druk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')