Maar jouw wederhelft heeft jouquote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:45 schreef Rewimo het volgende:
O enne, die opmerking dat niet iedereen een chirp kan uitlezen: niet iedereen heeft een smartphone om QR-codes te ontcijferen(mijn wederhelft bijvoorbeeld)
Tja... hij gaat nogal eens alleen op padquote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:31 schreef Rockfire het volgende:
Maar jouw wederhelft heeft jouEn zonder jou moet hij dan een dergelijke geocache gewoon niet doen
Ja daar had ik ook al aan gedacht inderdaad, dat komt wel goed, ik ga er nog eens over nadenken wat de handigste oplossing is en ermee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:59 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Je moet er alleen wel aan denken dat muggles die QR code ook kunnen scannen. Dus wellicht is het wel verstandig dat je naast de QR code ook nog informatie uit de cache-beschrijving nodig hebt om de cache te kunnen vinden.
Ja, waterdicht, verwisselbare batterijen, precies (de mijne meestal op 2 meter), batterijduur van zo'n 24 uur.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:17 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Cachen jullie met je telefoon of een losse GPS?
Ik lees overal dat een losse GPS nauwkeuriger is en minder batterij verbruikt,
maar ik heb tot nu toe met mijn telefoon ook nog alles kunnen vinden.
Zijn er nog meer voordelen van een losse GPS?
De eerste twee voordelen hebben voor mij niet echt meerwaarde omdat ik nooit uren ga cachen en ook niet in de regen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:26 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, waterdicht, verwisselbare batterijen, precies (de mijne meestal op 2 meter), batterijduur van zo'n 24 uur.
Geen idee, maar ik denk het niet. Dat is ook weer een optie die ik totaal niet mis, PQ erop en klaar.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:55 schreef Reintji het volgende:
Of zijn er inmiddels GPS handhelds die dat ook kunnen?
Kost maar een paar mb. Bij vodafone heb ik voor 2 euro per dag 20mb en nog wat bellen erbij. Dat is voor mij genoeg om een paar caches te doen. Ga ik er meer doen neem ik voor 5 euro ofzo een bundel van wat meer mb.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk het niet. Dat is ook weer een optie die ik totaal niet mis, PQ erop en klaar.
Hoe doe je dat eigenlijk in het buitenland? Duur roamen of alsnog de caches er van tevoren op zetten?
Het was dan ook geen commentaar van me maar een serieuze vraag omdat ik geen idee heb hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Een hobby mag best wat geld kosten. Jij koopt een gps van een paar 100 euro, ik roam voor een paar euro per keer
.
Van mijn kant ook nietquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Het was dan ook geen commentaar van me maar een serieuze vraag omdat ik geen idee heb hoe dat werkt.![]()
Ik laad van te voren de Caches in met een PQ en sla via google maps een gebied offline op.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk het niet. Dat is ook weer een optie die ik totaal niet mis, PQ erop en klaar.
Hoe doe je dat eigenlijk in het buitenland? Duur roamen of alsnog de caches er van tevoren op zetten?
Je hebt duidelijk geen moderne GPS (met paperless cachen) vast gehad de laatste jaren. Die dingen kun je er namelijk allemaal mee..quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Het gemak van online loggen, lezen van laatste notities, lezen van hints en dergelijke, maakt het voor mij dat de smartphone een dikke streep voor heeft.
Dat klopt. Die heb ik inderdaad niet vast gehad.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen moderne GPS (met paperless cachen) vast gehad de laatste jaren. Die dingen kun je er namelijk allemaal mee..(alleen voor het loggen moet ik 'm even aansluiten aan de PC)
Roaming, wifi of bepaalde caches die ik zeker wil doen offline opslaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Die heb ik ookquote:Op zondag 3 april 2016 08:53 schreef Nijna het volgende:
Wij gebruiken een losse GPS. Mijn eigen telefoon (vorige: samsung s3 mini) was echt onnauwkeurig, ding versprong echt steeds in het bos enzo. Het was echt een grote bron van frustratie, die van mijn man deed het wel iets beter, maar dan hadden we het batterij probleem (en als je dan telefonisch bereikbaar moet zijn dan is dat niet echt handig).
Vandaar een GPS, garmin dakota 20. Daar zijn we blij mee, stuk nauwkeuriger. Ik gebruik mijn telefoon er soms wel naast om iets op te zoeken.
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom een laag pitje?quote:Op zondag 3 april 2016 20:31 schreef Nijna het volgende:
Cachen staat hier even op een laag pitjebeetje jammer, maar komt vast wel weer. Eerst nog wat aan het dubben over onze in de maak zijnde cache.
Het is weer een echte FOK!-discussie: compleet afdwalen van de inhoud.quote:Op zondag 17 april 2016 14:36 schreef nikky het volgende:
KLB / Speurtocht op een kerkhof
Leuke discussie over geocaching.
Voor mij ook de reden hoor. Interessante dingen leren.quote:Op zondag 17 april 2016 14:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is weer een echte FOK!-discussie: compleet afdwalen van de inhoud.
Beter hier de vraag stellen: is zoiets done of not done?
Ik heb er in principe geen problemen mee als alles maar met respect gebeurt: niets slopen, geen herrie maken, etc. En liefst natuurlijk dat je niet alleen met de cache bezig bent, maar ook even bewust stilstaat bij de plek waar je bent.
Maar goed, dat laatste is juist waarom ík geocachen leuk vind: dat je op plekken komt waar je anders niet zo snel zou komen. Maar zo zit natuurlijk niet elke cacher in elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |