abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160954909
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:45 schreef Rewimo het volgende:
O enne, die opmerking dat niet iedereen een chirp kan uitlezen: niet iedereen heeft een smartphone om QR-codes te ontcijferen ;) (mijn wederhelft bijvoorbeeld)
Maar jouw wederhelft heeft jou ;) En zonder jou moet hij dan een dergelijke geocache gewoon niet doen :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2016 @ 12:41:50 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_160955929
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:31 schreef Rockfire het volgende:

Maar jouw wederhelft heeft jou ;) En zonder jou moet hij dan een dergelijke geocache gewoon niet doen :P
Tja... hij gaat nogal eens alleen op pad :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 19:14:43 #153
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_160962640
Je zou dan ipv een chirp ook nog een (bluetooth) ibeacon kunnen doen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_160967760
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:59 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Je moet er alleen wel aan denken dat muggles die QR code ook kunnen scannen. Dus wellicht is het wel verstandig dat je naast de QR code ook nog informatie uit de cache-beschrijving nodig hebt om de cache te kunnen vinden.
Ja daar had ik ook al aan gedacht inderdaad, dat komt wel goed, ik ga er nog eens over nadenken wat de handigste oplossing is en ermee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte.
Fake it till you make it...
pi_161113572
Cachen jullie met je telefoon of een losse GPS?

Ik lees overal dat een losse GPS nauwkeuriger is en minder batterij verbruikt,
maar ik heb tot nu toe met mijn telefoon ook nog alles kunnen vinden.

Zijn er nog meer voordelen van een losse GPS?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 april 2016 @ 10:26:22 #156
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_161113646
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:17 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Cachen jullie met je telefoon of een losse GPS?

Ik lees overal dat een losse GPS nauwkeuriger is en minder batterij verbruikt,
maar ik heb tot nu toe met mijn telefoon ook nog alles kunnen vinden.

Zijn er nog meer voordelen van een losse GPS?
Ja, waterdicht, verwisselbare batterijen, precies (de mijne meestal op 2 meter), batterijduur van zo'n 24 uur.
pi_161113697
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:26 schreef qltel het volgende:

[..]

Ja, waterdicht, verwisselbare batterijen, precies (de mijne meestal op 2 meter), batterijduur van zo'n 24 uur.
De eerste twee voordelen hebben voor mij niet echt meerwaarde omdat ik nooit uren ga cachen en ook niet in de regen.
Met mijn telefoon kom ik meestal tot zo'n 4 a 5 meter en daar heb ik vrijwel alle caches nog mee kunnen vinden.

Dan is het voor mij denk ik niet echt de moeite waard, bedankt!
pi_161116847
Gebruik alleen een telefoon, vind het grootste voordeel nog wel dat je hem overal kunt gebruiken en kunt cachen wanneer je dat wilt. Geen gedoe met van te voren caches erop zetten etc.

Of zijn er inmiddels GPS handhelds die dat ook kunnen?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 april 2016 @ 14:02:56 #159
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_161116979
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 13:55 schreef Reintji het volgende:
Of zijn er inmiddels GPS handhelds die dat ook kunnen?
Geen idee, maar ik denk het niet. Dat is ook weer een optie die ik totaal niet mis, PQ erop en klaar.

Hoe doe je dat eigenlijk in het buitenland? Duur roamen of alsnog de caches er van tevoren op zetten?
  zaterdag 2 april 2016 @ 20:26:13 #160
50442 DaMook
pi_161126316
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef qltel het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik denk het niet. Dat is ook weer een optie die ik totaal niet mis, PQ erop en klaar.

Hoe doe je dat eigenlijk in het buitenland? Duur roamen of alsnog de caches er van tevoren op zetten?
Kost maar een paar mb. Bij vodafone heb ik voor 2 euro per dag 20mb en nog wat bellen erbij. Dat is voor mij genoeg om een paar caches te doen. Ga ik er meer doen neem ik voor 5 euro ofzo een bundel van wat meer mb.

En voor de toekomst word het nog beter met langzaamaan weggaan van roaming, maar gewoon bundel kunnen gebruiken.

Een hobby mag best wat geld kosten ;) . Jij koopt een gps van een paar 100 euro, ik roam voor een paar euro per keer ;) .

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 april 2016 @ 21:36:35 #161
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_161128869
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Een hobby mag best wat geld kosten ;) . Jij koopt een gps van een paar 100 euro, ik roam voor een paar euro per keer ;) .
Het was dan ook geen commentaar van me maar een serieuze vraag omdat ik geen idee heb hoe dat werkt. :+
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:40:13 #162
50442 DaMook
pi_161128996
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:36 schreef qltel het volgende:

[..]

Het was dan ook geen commentaar van me maar een serieuze vraag omdat ik geen idee heb hoe dat werkt. :+
Van mijn kant ook niet ;) . Gewoon informatief ;) .

Ik zelf gebruik alleen mijn telefoon, vind ik zelf het prettigst werken.

Milf zaterdag 2 april 2016 @ 21:51:34 #163
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_161129397
quote:

[..]

Ik laad van te voren de Caches in met een PQ en sla via google maps een gebied offline op.

Het batterijgebruik, waterdicht en nauwkeuriger heeft voor mij ook geen meerwaarde.

Ik heb een powerbank van 10400 milli ampère en ik cache niet in de regen :D. Ook ik heb altijd de Caches gevonden met de gps van de telefoon.
Het gemak van online loggen, lezen van laatste notities, lezen van hints en dergelijke, maakt het voor mij dat de smartphone een dikke streep voor heeft.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 april 2016 @ 22:20:33 #164
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_161130716
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:51 schreef nikky het volgende:

[..]
Het gemak van online loggen, lezen van laatste notities, lezen van hints en dergelijke, maakt het voor mij dat de smartphone een dikke streep voor heeft.
Je hebt duidelijk geen moderne GPS (met paperless cachen) vast gehad de laatste jaren. Die dingen kun je er namelijk allemaal mee.. ;) (alleen voor het loggen moet ik 'm even aansluiten aan de PC)
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 april 2016 @ 22:35:32 #165
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_161131398
Is er hier toevallig iemand die in de omgeving Eifel/Hunsrück (Duitsland dus) een plek weet waar ik veel geocaches in 1 dag kan doen? Ik wil in mei 3 dagen gaan geocachen. In de eerste 1,5 a 2 dagen wil ik het FoF bij Boppard gaan afwerken (een deel daar heb ik al) en ik heb daar voor die avonden een hotel geboekt. Voor de 3e dag ben ik op zoek naar een forse ronde in een bosgebied, bergen zijn geen probleem, en een stukje rijden ook niet, zolang het maar niet al te ver is.

Het aantal is trouwens minder belangrijk dan de omgeving. Het gaat tenslotte om de wandeling en niet om de aantallen.
  Milf zaterdag 2 april 2016 @ 23:02:30 #166
16000 nikky
pi_161132459
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:20 schreef qltel het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen moderne GPS (met paperless cachen) vast gehad de laatste jaren. Die dingen kun je er namelijk allemaal mee.. ;) (alleen voor het loggen moet ik 'm even aansluiten aan de PC)
Dat klopt. Die heb ik inderdaad niet vast gehad.

Mijn telefoon voldoet echt prima.
Met een gps moet je dus nog steeds van te voren aan de pc hangen.
Mijn telefoon heeft een live verbinding :).

Behalve in het buitenland. Tot ik ben overgestapt naar een andere provider die niet zo achterlijk duur is als Vodafone ;).
Zodra ik ben overgestapt ben ik altijd up to date. Ook voor last minute caching.

Maar ach, zo zijn er voor beide dingen vast wel voor- en nadelen op te noemen.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_161135352
quote:

[..]

Roaming, wifi of bepaalde caches die ik zeker wil doen offline opslaan.
pi_161137883
Wij gebruiken een losse GPS. Mijn eigen telefoon (vorige: samsung s3 mini) was echt onnauwkeurig, ding versprong echt steeds in het bos enzo. Het was echt een grote bron van frustratie, die van mijn man deed het wel iets beter, maar dan hadden we het batterij probleem (en als je dan telefonisch bereikbaar moet zijn dan is dat niet echt handig).
Vandaar een GPS, garmin dakota 20. Daar zijn we blij mee, stuk nauwkeuriger. Ik gebruik mijn telefoon er soms wel naast om iets op te zoeken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 april 2016 @ 09:25:50 #169
13151 crew  Rewimo
pi_161138126
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 08:53 schreef Nijna het volgende:
Wij gebruiken een losse GPS. Mijn eigen telefoon (vorige: samsung s3 mini) was echt onnauwkeurig, ding versprong echt steeds in het bos enzo. Het was echt een grote bron van frustratie, die van mijn man deed het wel iets beter, maar dan hadden we het batterij probleem (en als je dan telefonisch bereikbaar moet zijn dan is dat niet echt handig).
Vandaar een GPS, garmin dakota 20. Daar zijn we blij mee, stuk nauwkeuriger. Ik gebruik mijn telefoon er soms wel naast om iets op te zoeken.
Die heb ik ook :) Wij cachen nogal eens in gebieden waar je geen telefoonontvangst hebt. Dan is een gps toch wel handig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_161152662
Cachen staat hier even op een laag pitje :{ beetje jammer, maar komt vast wel weer. Eerst nog wat aan het dubben over onze in de maak zijnde cache.
  Milf zondag 17 april 2016 @ 14:36:33 #171
16000 nikky
pi_161493703
KLB / Speurtocht op een kerkhof

Leuke discussie over geocaching ;).
  Milf zondag 17 april 2016 @ 14:37:43 #172
16000 nikky
pi_161493746
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:31 schreef Nijna het volgende:
Cachen staat hier even op een laag pitje :{ beetje jammer, maar komt vast wel weer. Eerst nog wat aan het dubben over onze in de maak zijnde cache.
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom een laag pitje?
  zondag 17 april 2016 @ 14:53:35 #173
17979 MissMSX
Knightmare
pi_161494287
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 14:36 schreef nikky het volgende:
KLB / Speurtocht op een kerkhof

Leuke discussie over geocaching ;).
Het is weer een echte FOK!-discussie: compleet afdwalen van de inhoud.

Beter hier de vraag stellen: is zoiets done of not done?

Ik heb er in principe geen problemen mee als alles maar met respect gebeurt: niets slopen, geen herrie maken, etc. En liefst natuurlijk dat je niet alleen met de cache bezig bent, maar ook even bewust stilstaat bij de plek waar je bent.

Maar goed, dat laatste is juist waarom ík geocachen leuk vind: dat je op plekken komt waar je anders niet zo snel zou komen. Maar zo zit natuurlijk niet elke cacher in elkaar.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  Milf zondag 17 april 2016 @ 15:25:59 #174
16000 nikky
pi_161495418
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 14:53 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Het is weer een echte FOK!-discussie: compleet afdwalen van de inhoud.

Beter hier de vraag stellen: is zoiets done of not done?

Ik heb er in principe geen problemen mee als alles maar met respect gebeurt: niets slopen, geen herrie maken, etc. En liefst natuurlijk dat je niet alleen met de cache bezig bent, maar ook even bewust stilstaat bij de plek waar je bent.

Maar goed, dat laatste is juist waarom ík geocachen leuk vind: dat je op plekken komt waar je anders niet zo snel zou komen. Maar zo zit natuurlijk niet elke cacher in elkaar.
Voor mij ook de reden hoor. Interessante dingen leren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 april 2016 @ 15:28:11 #175
13151 crew  Rewimo
pi_161495502
Als er mensen zijn met respect voor de natuur/hun omgeving zijn het wel geocachers denk ik zo. Echt, wat er allemaal niet bijgesleept wordt in die discussie _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')