abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 maart 2016 @ 16:00:01 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_160441162
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:58 schreef Jojogirl het volgende:
Weet iemand hier of er nog een achterdeurtje is om PM caches te loggen zonder betaald account? M'n zoontje wil namelijk graag een eigen account om zelf ook te kunnen loggen maar we hebben hier veel pm caches die hij dan dus niet kan loggen. Nou waren er vroeger talloze manieren om dat wel te kunnen doen, maar die lijken allemaal niet meer te werken. Is het helemaal dichtgetimmerd tegenwoordig of kan 't toch nog op de één of andere manier?
Je kunt premiums niet meer op de kaart zien, zag ik net (even met zoons account ingelogd). Voorheen kon je vanaf de kaart bij de beschrijving op loggen klikken, lukt dus niet meer. Ik ken zelf geen andere manier.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_160458088
Ik heb een vraagje :)
Verdwijnt een geocache ook weer? Hoe / na hoeveel tijd?
Er zijn er bij ons in de buurt een paar geplaatst, waarvan eentje op ons terrein. Dat is prima, maar na een maand of vier vraag ik me af of het ding ooit ook weer weggaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 maart 2016 @ 09:08:28 #80
13151 crew  Rewimo
pi_160458122
quote:
5s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:03 schreef sigme het volgende:
Ik heb een vraagje :)
Verdwijnt een geocache ook weer? Hoe / na hoeveel tijd?
Er zijn er bij ons in de buurt een paar geplaatst, waarvan eentje op ons terrein. Dat is prima, maar na een maand of vier vraag ik me af of het ding ooit ook weer weggaat.
In principe niet nee, pas als de owner hem deactiveert. Of wanneer er onderhoud nodig is, dit gerapporteerd wordt maar de owner laat niets van zich horen. Dan zal de reviewer hem uiteindelijk archiveren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_160458132
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

In principe niet nee, pas als de owner hem deactiveert. Of wanneer er onderhoud nodig is, dit gerapporteerd wordt maar de owner laat niets van zich horen. Dan zal de reviewer hem uiteindelijk archiveren.
Ok duidelijk. Dank!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 maart 2016 @ 09:29:28 #82
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160458267
quote:
5s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:03 schreef sigme het volgende:
"Op ons terrein" klinkt als eigen grond. In Nederland moet daar toestemming voor gevraagd zijn. Als dat niet gedaan is kun je erover klagen en dan gaat hij ook weg.
pi_160458722
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:29 schreef qltel het volgende:

[..]

"Op ons terrein" klinkt als eigen grond. In Nederland moet daar toestemming voor gevraagd zijn. Als dat niet gedaan is kun je erover klagen en dan gaat hij ook weg.
Waar / hoe kan ik erover klagen? Het is eigen grond :Y. En voor mij hoeft het echt niet nu al weg, maar ons pad is niet eindeloos berekend op veel volk. Het ligt er sinds kerst ongeveer. Als ik weet waar ik kan aangeven dat het nu wel welletjes is, hou ik dat in het achterhoofd.

Overigens is het niet zichtbaar dat het priveterrein is, dus ik verwijt niemand iets.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 maart 2016 @ 10:30:43 #84
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160458774
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar / hoe kan ik erover klagen? Het is eigen grond :Y. En voor mij hoeft het echt niet nu al weg, maar ons pad is niet eindeloos berekend op veel volk. Het ligt er sinds kerst ongeveer. Als ik weet waar ik kan aangeven dat het nu wel welletjes is, hou ik dat in het achterhoofd.

Overigens is het niet erg zichtbaar dat het priveterrein is, dus ik verwijt niemand iets.
Als je me doorgeeft waar dat ding precies ligt dan neem ik wel even contact op met de owner. Dat is de vriendelijkste manier.. :)
Mocht hij niet reageren dan kan ik altijd nog contact opnemen met een reviewer en dan lost die het wel op. Ik denk dat het lastig is om snel contact op te nemen met owner/reviewer als je geen lid bent van de site.
pi_160459300
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:30 schreef qltel het volgende:

[..]

Als je me doorgeeft waar dat ding precies ligt dan neem ik wel even contact op met de owner. Dat is de vriendelijkste manier.. :)
Mocht hij niet reageren dan kan ik altijd nog contact opnemen met een reviewer en dan lost die het wel op. Ik denk dat het lastig is om snel contact op te nemen met owner/reviewer als je geen lid bent van de site.
Thanx!
Voorlopig kan het blijven liggen. Ik neem contact met je op als ons te veel overlast geeft / te veel onderhoud bezorgt. Ik kan me voorstellen dat mensen ook mopperen / klagen over het onderhoud door de gemeente van dit pad, terwijl het geen pad van de gemeente is. Lokalo's weten dat wel, denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 6 maart 2016 @ 12:19:43 #86
17979 MissMSX
Knightmare
pi_160460208
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Thanx!
Voorlopig kan het blijven liggen. Ik neem contact met je op als ons te veel overlast geeft / te veel onderhoud bezorgt. Ik kan me voorstellen dat mensen ook mopperen / klagen over het onderhoud door de gemeente van dit pad, terwijl het geen pad van de gemeente is. Lokalo's weten dat wel, denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou ik zeker (laten) aankaarten bij de cache owner. Je kunt bijvoorbeeld ook vragen om een opmerking/waarschuwing in de cachebeschrijving op te laten nemen dat het privéterrein is en dat honden niet zijn toegelaten. Of iets dergelijks.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 6 maart 2016 @ 14:39:49 #87
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_160463141
quote:
Dankjewel :)
pi_160464121
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:19 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker (laten) aankaarten bij de cache owner. Je kunt bijvoorbeeld ook vragen om een opmerking/waarschuwing in de cachebeschrijving op te laten nemen dat het privéterrein is en dat honden niet zijn toegelaten. Of iets dergelijks.
Ja, maar het is niet te zien dat het priveterrein is, en het is juist een wandelpad waar honden over mogen - zolang ze het schrikdraad maar respecteren. En dat werkt ook allemaal prima, tenzij er opeens een toeristische attractie op het pad verschijnt ;). Ik wil er ook echt geen probleem van maken, en degene die de cache er neerlegde valt ook niks te verwijten. Maar het is wel fijn om te weten dat en hoe ik er een eind aan kan maken als het voor ons te vervelend wordt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 maart 2016 @ 15:46:34 #89
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160465080
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar het is wel fijn om te weten dat en hoe ik er een eind aan kan maken als het voor ons te vervelend wordt.
Da's zeker waar. Kun je me (via DM of PM) de coordinaten, adres of andere nadere indicatie van de cache geven, dan ga ik eens kijken welke het is. Het kan ook een raadsel zijn, en dan kan het nog lastig zijn om de goede te vinden. Misschien kan ik je ook wel in contact brengen met de owner. Mocht het een raadsel zijn dan kan ik beter nu het uitzoekwerk doen, dan als het echt een probleem is.
  Milf zondag 6 maart 2016 @ 21:48:23 #90
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160475503
Vandaag
Zou
Het
Droog
Zijn

:{

Toch nog enkele caches gedaan vanmiddag in Groningen.

Tijd voor beter weer!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 maart 2016 @ 22:01:46 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160475986
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:48 schreef nikky het volgende:
Vandaag
Zou
Het
Droog
Zijn

nee hoor
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Milf zondag 6 maart 2016 @ 22:05:44 #92
16000 nikky
pi_160476107
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:01 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee hoor
Hier en daar. ..

Twas overal en behoorlijk constant ;).
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 maart 2016 @ 22:06:16 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160476122
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:05 schreef nikky het volgende:

[..]

Hier en daar. ..

Twas overal en behoorlijk constant ;).
Niet in Alkmaar en Rotterdam iig :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160482045
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:48 schreef nikky het volgende:
Vandaag
Zou
Het
Droog
Zijn

:{

Toch nog enkele caches gedaan vanmiddag in Groningen.

Tijd voor beter weer!
Wilde posten dat t gistermiddag heerlijk cachet weer was.
Weet doen t pas sinds vorig jaar maar wat een ideaal iets.
Hadden verjaardag op ongeveer 15 km afstand, daar in de buurt even de gps aangezet en er een paar gedaan op plekken waar weer anders niet zouden komen.
pi_160482757
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:46 schreef qltel het volgende:

[..]

Da's zeker waar. Kun je me (via DM of PM) de coordinaten, adres of andere nadere indicatie van de cache geven, dan ga ik eens kijken welke het is. Het kan ook een raadsel zijn, en dan kan het nog lastig zijn om de goede te vinden. Misschien kan ik je ook wel in contact brengen met de owner. Mocht het een raadsel zijn dan kan ik beter nu het uitzoekwerk doen, dan als het echt een probleem is.
Ik laat binnenkort de coördinaten vaststellen en neem contact met je op!
pi_160487908
Wij hebben er gisteren 2 gedaan hier in de buurt. Van de een had ik eindelijk het raadsel opgelost (voor die tijd wel al op de goede plek gezocht, maar niet gevonden ;)). En de ander kon ik dus ook niet vinden. Maar een van de kids heeft een speurneus ofzo, want die loopt er heel vaak zo op af... vraag me niet hoe. Kinderlijke intuïtie ofzo ;).
Fake it till you make it...
pi_160529787
Yeah! Net nog even deze jongen opgehaald, na 596 dagen en 44308km lag hij vandaag opeens op 14km van ons huis. Eerste TB die weer retour is. Nog een op de reservebank en twee MIA.

Milf dinsdag 8 maart 2016 @ 23:24:25 #98
16000 nikky
pi_160532481
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:14 schreef Reintji het volgende:
Yeah! Net nog even deze jongen opgehaald, na 596 dagen en 44308km lag hij vandaag opeens op 14km van ons huis. Eerste TB die weer retour is. Nog een op de reservebank en twee MIA.

[ afbeelding ]
Dat is Tof!
pi_160551468
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:14 schreef Reintji het volgende:

[ afbeelding ]
Top!
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:23:37 #100
258885 Solique
I Kill You !
pi_160554761
Afgelopen weekend eerste cache in Oostenrijk gevonden. :7
Had er meer willen vinden maar steeds geen tijd voor vrij willen maken en ook weer vergeten :')
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_160642181
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:46 schreef qltel het volgende:

[..]

Bedankt voor de aangeboden hulp, maar het gaat niet nodig zijn.

Ik heb gister even een paar geocachers aangesproken. De cache op ons pad maakt deel uit van een puzzeltocht met een stuk of 25 caches. Het is een kersttocht, die minimaal drie maanden te lopen valt, en die over twee weken geheel wordt opgeruimd.
Dus deze cache verdwijnt vanzelf, niet meer nodig dus om de owner te benaderen (maar de meneer die ik zaterdag sprak ging dat sowieso wel doen, ook al bezwoor ik hem dat dat niet hoefde, dat die owner niet kon weten dat het priveterrein was en dat die cache ook nog geen probleem was).

Tot nu toe allemaal aardige mensen trouwens, de geocachers :Y.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 maart 2016 @ 18:49:19 #102
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160642721
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2016 18:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Tot nu toe allemaal aardige mensen trouwens, de geocachers :Y.
Jazeker, de meesten die ik tegengekomen ben tot nu toe zijn leuke mensen.. :) Mooi dat het is opgelost.
pi_160662144
Ik heb een trackable zelf gemarkeerd als vermist. Mocht deze nog een keer ergens opduikelen, is deze door de vinder dan alsnog te loggen?
  woensdag 16 maart 2016 @ 08:05:59 #104
440569 cbf600
geocaching addict
pi_160706415
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:18 schreef Reintji het volgende:
Ik heb een trackable zelf gemarkeerd als vermist. Mocht deze nog een keer ergens opduikelen, is deze door de vinder dan alsnog te loggen?
Op Facebook is er een groep genaamd Trackable Rescue:
https://www.facebook.com/groups/753486768097901/?fref=ts

Misschien kan je daar hulp krijgen :-)
pi_160713093
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:18 schreef Reintji het volgende:
Een trackable is altijd via een "grab" log te pakken te krijgen zodat deze weer netjes verder kan.
  woensdag 16 maart 2016 @ 19:44:59 #106
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160720096
Met Pasen ga ik een weekendje naar Hof van Saksen op uitnodiging van familie. Nu willen we daar een rondje cachen. Omdat er kleine kinderen bij zijn is de maximale afstand ongeveer 8km. We willen evt. met de auto er naar toe, maar liever niet te ver. Met een korte search heb ik de volgende opties gevonden die me wel wat lijken:

'Anloo 1572... Zij die anders was' (GC296N7 multi van ca. 6km)
'Deurzer Trail' (GC45CEM en verder, 25 traditionals ca. 6km)
'De verloren sieraden' (GC39Z40, multi van ca. 3km) --> Deze kan evt samen met een andere als de kinderen nog puf hebben

Ik ken deze omgeving verder niet. Zijn er mensen die nog andere tips hebben? Voorkeur voor mooie wandelingen, goede verhalen en afwisselende caches. Al valt de Deurzer Trail daar niet onder, want geen verhaal, maar 25 caches erbij sprak de kinderen wel aan :)
pi_160730844
quote:
'Anloo 1572... Zij die anders was' (GC296N7 multi van ca. 6km)
'Deurzer Trail' (GC45CEM en verder, 25 traditionals ca. 6km)
'De verloren sieraden' (GC39Z40, multi van ca. 3km) --> Deze kan evt samen met een andere als de kinderen nog puf hebben
Deurzer Trail is wel een aanrader, is een mooi gebied waar je doorheen wandelt, de caches waren goed te vinden en het was toen ik 'm liep lekker rustig, dus weinig last van dreuzels.
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:12:13 #108
440569 cbf600
geocaching addict
pi_160730857
Deurzer Trail' (GC45CEM) hebben wij ook gelopen. Maar de afstand voor kleine kinderen (dus onder 10 jaar) lijkt me een probleem. Omgeving om te lopen is wel verrassend.
Je gaat iets te vroeg in het seizoen, anders kan je langs deze route veel bramen plukken. Dus ook leuk voor kinderen om te doen. Wij hadden gelukkig een extra plastic bakje bij ons :-)

Met andere caches in deze omgeving heb ik geen ervaring.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:56:13 #109
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160733279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:12 schreef cbf600 het volgende:
Deurzer Trail' (GC45CEM) hebben wij ook gelopen. Maar de afstand voor kleine kinderen (dus onder 10 jaar) lijkt me een probleem. Omgeving om te lopen is wel verrassend.
Je gaat iets te vroeg in het seizoen, anders kan je langs deze route veel bramen plukken. Dus ook leuk voor kinderen om te doen. Wij hadden gelukkig een extra plastic bakje bij ons :-)

Met andere caches in deze omgeving heb ik geen ervaring.
Ik heb er twee onder de 10 en die lopen met gemak 10km. Afgelopen zomer nog in de Algarve bij 28 graden een multi van 9km met ze gedaan. Uiteraard wel petjes, insmeren en voldoende drinken, maar ze vinden het geweldig!

Dit keer gaan er ook andere kinderen mee, en dat is altijd weer afwachten, vandaar dat ik voor een rondje wil gaan van max. 8km. Genoemde voorbeelden zijn zelfs maar 6km of minder, dat moet een ongetrainde 7-jarige toch ook gewoon kunnen lopen?
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:56:46 #110
440569 cbf600
geocaching addict
pi_160737566
Persoonlijk zou ik zeggen dat een 7-jarige het wel zou moeten kunnen lopen.
Maar ik kan niet voor iemand anders beslissen.
1 ding scheelt bij de Deurzer trail. Als je halverweg bent, en het lukt niet, dan kan je snel weer naar het begin-punt komen.
pi_160742108
Is het mogelijk om een overzicht te krijgen van bijvoorbeeld alleen maar grote caches in een bepaalde omgeving?
Of een overzicht waarin geen nano caches worden weergegeven?

Via de officiële website zie ik alleen dat je (als premium member) in de map kunt filteren op cache type, maar niet op size.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 maart 2016 @ 17:54:53 #112
13151 crew  Rewimo
pi_160742216
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:49 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Is het mogelijk om een overzicht te krijgen van bijvoorbeeld alleen maar grote caches in een bepaalde omgeving?
Of een overzicht waarin geen nano caches worden weergegeven?

Via de officiële website zie ik alleen dat je (als premium member) in de map kunt filteren op cache type, maar niet op size.
Bij een pocket query kun je dat instellen :)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 maart 2016 @ 18:18:27 #113
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160742665
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:49 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ja hoor, via de filters die je kunt instellen onder de zoekopties.

Ik weet niet of dit een premium-optie is.
pi_160746549
In de app kan het sowieso als niet premium member.
pi_160752730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:35 schreef Reintji het volgende:
In de app kan het sowieso als niet premium member.
Bij mij toch niet hoor.
Via de website ook niet helaas.
  Milf vrijdag 18 maart 2016 @ 00:45:25 #116
16000 nikky
pi_160753427
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Bij mij toch niet hoor.
Via de website via deze link en klik op: add filters

https://www.geocaching.com/play/search
  Milf vrijdag 18 maart 2016 @ 00:48:18 #117
16000 nikky
pi_160753450
Net getest in de (nieuwe) app en daar heb je ook de optie.

Ga naar het sorteren icoon rechts bovenin. Daar kun je klikken op grootte. Er verschijnt een popup waarin je het formaat kunt aangeven.
pi_160755266
Ben (nog) geen premium ;)
  Milf vrijdag 18 maart 2016 @ 09:24:54 #119
16000 nikky
pi_160755506
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:01 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ben (nog) geen premium ;)
[ afbeelding ]
Sorry, ik had niet begrepen dat je geen premium account hebt.
pi_160774576
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Bij mij toch niet hoor.
Ken alleen de iPhone app, maar daar kan ik bij uitgebreid zoeken (vanaf het hoofdmenu) sorteren op type, moeilijkheidsgraad, terrein en cachegrootte.

Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 maart 2016 @ 07:56:36 #121
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160879504
Goedemorgen,

dit plaatje moet een titel/artiest uitbeelden. Iemand enig idee welk nummer dat zou kunnen zijn?

pi_160880011
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:56 schreef qltel het volgende:
Goedemorgen,

dit plaatje moet een titel/artiest uitbeelden. Iemand enig idee welk nummer dat zou kunnen zijn?

[ afbeelding ]
'LIGHTNING - Disco Symphony DISCO 1979'
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 maart 2016 @ 11:01:51 #123
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160882062
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:57 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

'LIGHTNING - Disco Symphony DISCO 1979'
Helaas, dat is 'm niet.
  Milf woensdag 23 maart 2016 @ 11:13:18 #124
16000 nikky
pi_160882300
Die gast die nog steeds optreedt.

Bobby oid? Heel bekend nummer. Heeft ook zo'n pak aan. Ik kom gewoon niet op z'n naam. Is uitgebuit door manager en zingt daarom op oude leeftijd nog steeds hetzelfde liedje als vroeger. Mooi afrokapsel.

Of deze http://www.metrolyrics.com/disco-lights-lyrics-ultrabeat.html

[ Bericht 27% gewijzigd door nikky op 23-03-2016 11:19:57 ]
pi_160884102
Je bedoelt Bobby Farrell van Boney M
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:24:49 #126
440569 cbf600
geocaching addict
pi_160887264
om welke puzzle cache gaat het ?
Heb je een GC-nummer ?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 maart 2016 @ 15:53:30 #127
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160887816
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:24 schreef cbf600 het volgende:
om welke puzzle cache gaat het ?
Heb je een GC-nummer ?
SPOILER
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 maart 2016 @ 15:55:15 #128
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160887848
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:46 schreef Reintji het volgende:
Je bedoelt Bobby Farrell van Boney M
Ik weet niet of ik een optreden van Bobby mee wil maken, hij is namelijk al een paar jaar overleden. :+

Het gaat denk ik trouwens om een erg bekende hitparadeplaat uit de jaren 70 of 80. Andere nummers die in de quiz zaten waren bijvoorbeeld house for sale van Lucifer en Upside down van Vanessa.
pi_160889902
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:55 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik een optreden van Bobby mee wil maken, hij is namelijk al een paar jaar overleden. :+

Neuh, idd. Maar wel sneu hoe die man aan zn einde is gekomen.. Bobby met z'n pakje, z'n hitje en z'n afro

[ Bericht 5% gewijzigd door Reintji op 23-03-2016 17:50:40 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 maart 2016 @ 12:42:55 #130
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160908290
Het bleek
SPOILER
te zijn.
pi_160926595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:42 schreef qltel het volgende:
Het bleek
SPOILER
te zijn.
Goede tekst ook.
pi_160927014
Ik ben bezig om een eigen cache te maken, maar die komt ergens binnen te liggen waar je niet goed een gps kan gebruiken. Nu kreeg ik de opmerking dat er wel meer gps gebruik nodig is.
Ik blijf er een beetje over nadenken, ik heb zitten denken aan een of twee QR codes ergens plaatsen, maar als ik kijk naar stickers kom ik in de gauwigheid zulke kostbare opties tegen dat dat me niks lijkt.
En het moet natuurlijk wel een beetje weerbestendig zijn als ik niet elke week de boel wil moeten vervangen...

Ik kan de cijfers op lantaarnpalen gebruiken, maar ik wilde er eigenlijk niet een hele puzzeltocht buiten van maken.

Kokertje oid verstoppen is wat lastiger rond deze locatie. Niet onmogelijk denk ik.
Misschien van het weekend nog maar eens even goed kijken rond de locatie.

Maar heeft iemand van jullie nog ideeën/tips....?!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 maart 2016 @ 09:22:05 #133
13151 crew  Rewimo
pi_160927531
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:29 schreef Nijna het volgende:
Ik ben bezig om een eigen cache te maken, maar die komt ergens binnen te liggen waar je niet goed een gps kan gebruiken. Nu kreeg ik de opmerking dat er wel meer gps gebruik nodig is.
Ik blijf er een beetje over nadenken, ik heb zitten denken aan een of twee QR codes ergens plaatsen, maar als ik kijk naar stickers kom ik in de gauwigheid zulke kostbare opties tegen dat dat me niks lijkt.
En het moet natuurlijk wel een beetje weerbestendig zijn als ik niet elke week de boel wil moeten vervangen...

Ik kan de cijfers op lantaarnpalen gebruiken, maar ik wilde er eigenlijk niet een hele puzzeltocht buiten van maken.

Kokertje oid verstoppen is wat lastiger rond deze locatie. Niet onmogelijk denk ik.
Misschien van het weekend nog maar eens even goed kijken rond de locatie.

Maar heeft iemand van jullie nog ideeën/tips....?!
Misschien is een chirp een optie? Die kun je verstoppen op een plek waar goede ontvangst is en waar je hem goed kunt verbergen. In de chirp zet je dan de juiste coördinaten.

pi_160935882
Niet elke GPS kan chirp ontvangen, da's dan wel weer een nadeel..
Volgens mij voldoe je dan ook niet aan de eisen dat de cache vindbaar moet zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 maart 2016 @ 17:46:26 #135
13151 crew  Rewimo
pi_160937164
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:40 schreef trainfreak het volgende:
Volgens mij voldoe je dan ook niet aan de eisen dat de cache vindbaar moet zijn?
De uiteindelijke cache toch wel? In de chirp zet je de locatie van de echte cache. Ze schrijft dat ze wel een kokertje kan verstoppen op de locatie.
pi_160937610
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

De uiteindelijke cache toch wel? In de chirp zet je de locatie van de echte cache. Ze schrijft dat ze wel een kokertje kan verstoppen op de locatie.
En hoe ga je die dan lopen met een GPS zonder chirp?
Jij bedoeld dat de chirp gewoon een extra hint moet zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 maart 2016 @ 19:01:32 #137
13151 crew  Rewimo
pi_160938846
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:09 schreef trainfreak het volgende:

En hoe ga je die dan lopen met een GPS zonder chirp?
Jij bedoeld dat de chirp gewoon een extra hint moet zijn?
Als ik het goed begrijp zoekt ze een methode om de cache vindbaar te maken. Maar ze wil geen ingewikkeld rekenwerk of speurtocht. Dan is een chirp een optie volgens mij. Geen rekenwerk, maar je moet er wel iets voor doen om de coördinaten te vinden. De chirp kun je dan ergens plaatsen waar de ontvangst van een GPS goed werkt. Op de locatie van de cache is dat blijkbaar lastig, maar op deze manier weet je in elk geval dat mensen de juiste locatie hebben om te zoeken. Je maakt er dan een multi met 1 station van als het ware.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:01:03 #138
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_160940458
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:40 schreef trainfreak het volgende:
Sommige cache's vereisen klimspullen, sommige duikspullen. Volgens mij mag dit gewoon :) . Wel makkelijk als het gemeld word in de beschrijving.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_160941515
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:01 schreef DaMook het volgende:

[..]

Sommige cache's vereisen klimspullen, sommige duikspullen. Volgens mij mag dit gewoon :) . Wel makkelijk als het gemeld word in de beschrijving.
Klopt, maar moet de D of T waarde dan niet worden verhoogd?
Van een 1,5/1,5 (ik zeg nu maar wat) ineens een 4/1,5 maken omdat chirp nodig is?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 maart 2016 @ 20:50:58 #140
13151 crew  Rewimo
pi_160942247
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:32 schreef trainfreak het volgende:

Klopt, maar moet de D of T waarde dan niet worden verhoogd?
Van een 1,5/1,5 (ik zeg nu maar wat) ineens een 4/1,5 maken omdat chirp nodig is?
Lijkt me niet, als je er maar bij zet dat het om een chirp gaat.
pi_160942374
Ik zal even iets meer uitleggen, de cache zelf komt binnen te liggen, maar daar kan je geen gps gebruiken. Dus zijn er andere hints nodig om binnen de cache te kunnen vinden.

Dit had ik in eerste instantie bedacht te doen door middel van de vragen die ik had bedacht, maar dan heb je helemaal geen gps nodig en dan voldoet de cache niet.

Ik kan wel door middel van die vragen (en het invullen van het antwoord in certitude) het coördinaat geven waar men moet zoeken naar de volgende aanwijzing.
Dan zou chirp of NFC of QR code wel mooi zijn, dan kan je gelijk het antwoord laten zien.
Anders zouden ze weer een code moeten invullen in een nieuwe checker en daarmee het antwoord (wat je zoekt en waar je het kan vinden binnen) zichtbaar laten worden.

Ik denk op zich dat QR of het gebruik van een checker het meest toegankelijk is. Niet iedereen kan iets met chirp of NFC. Wat mij een beetje weerhield om een checker te gebruiken was het feit dat je internet nodig hebt, maar dat is met zo'n QR code niet anders realiseerde ik me.
Dus in dat geval maakt het niet zoveel uit wat ik zou gebruiken.

Wat mij doet neigen naar iets anders dan een kokertje is omdat een sticker (hopelijk) meer hufterproof is dan een kokertje, omdat je die laatste makkelijker weg kan nemen. En een sticker valt denk ik minder op als je ernaar kijkt, zelfs als er een muggle langs loopt.
pi_160953207
Is een letterbox dan geen beter idee?
Dan heb je enkel een stempel nodig, misschien is dat wel mogelijk?
pi_160953517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:53 schreef Nijna het volgende:
Ik zal even iets meer uitleggen, de cache zelf komt binnen te liggen, maar daar kan je geen gps gebruiken.
Is geocache niet juist bedoeld om buiten te doen? Ik weet niet wat dat 'binnen' is, maar een geocache mag in principe geen commercieel karakter hebben dus eigenlijk ook niet in een bedrijf liggen.

Nou heb ik wel eens een multifunctionele meegemaakt waarbij de eindcache in een kroeg lag. Dat vind ik zelf niet zo leuk maar het gebeurd dus wel.

quote:
Wat mij een beetje weerhield om een checker te gebruiken was het feit dat je internet nodig hebt, maar dat is met zo'n QR code niet anders realiseerde ik me.
Dus in dat geval maakt het niet zoveel uit wat ik zou gebruiken.
Hoezo heb je voor een QR code internet nodig? Dat is alleen als de code een url oplevert. Een QR code kan echter ook gewoon alleen een tekst opleveren...
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_160953656
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 08:36 schreef trainfreak het volgende:
Is een letterbox dan geen beter idee?
Dan heb je enkel een stempel nodig, misschien is dat wel mogelijk?
Het gaat om gps gebruik, er moet iets met gps gedaan worden zeg maar.
Dus dan maakt het denk ik niet uit of ik een letterbox zou doen zeg maar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:27 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Is geocache niet juist bedoeld om buiten te doen? Ik weet niet wat dat 'binnen' is, maar een geocache mag in principe geen commercieel karakter hebben dus eigenlijk ook niet in een bedrijf liggen.

Nou heb ik wel eens een multifunctionele meegemaakt waarbij de eindcache in een kroeg lag. Dat vind ik zelf niet zo leuk maar het gebeurd dus wel.

[..]

Hoezo heb je voor een QR code internet nodig? Dat is alleen als de code een url oplevert. Een QR code kan echter ook gewoon alleen een tekst opleveren...
Smaken verschillen natuurlijk. Het leek mij wel leuk, weer eens wat anders.
Het heeft geen commercieel karakter verder en de plek op zich mag wel begreep ik. Het mag alleen niet zo zijn dat er "medewerkers" nodig zijn om de cache te vinden. Maar dat moet lukken.

Die QR code scanner moet de info van die QR code toch ook ergens vandaan halen? Ongeacht of het nou een url is of niet? Althans, ik dacht dat de informatie die de code weergeeft, ergens opgeslagen staat, omdat er ook een mogelijkheid is om de informatie te veranderen zonder de code te veranderen.
pi_160953689
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:45 schreef Nijna het volgende:

[..]

Het gaat om gps gebruik, er moet iets met gps gedaan worden zeg maar.
Dus dan maakt het denk ik niet uit of ik een letterbox zou doen zeg maar.

[..]

Smaken verschillen natuurlijk. Het leek mij wel leuk, weer eens wat anders.
Het heeft geen commercieel karakter verder en de plek op zich mag wel begreep ik. Het mag alleen niet zo zijn dat er "medewerkers" nodig zijn om de cache te vinden. Maar dat moet lukken.

Die QR code scanner moet de info van die QR code toch ook ergens vandaan halen? Ongeacht of het nou een url is of niet? Althans, ik dacht dat de informatie die de code weergeeft, ergens opgeslagen staat, omdat er ook een mogelijkheid is om de informatie te veranderen zonder de code te veranderen.
Nee de QR code bevat echt de tekst. De informatie is nergens opgeslagen. De informatie veranderen zonder de code te veranderen kan alleen als je naar een url verwijst en dan de informatie op die pagina aanpast zonder de url te wijzigen
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_160953728
Weer wat geleerd :D
pi_160953792
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:54 schreef Nijna het volgende:
Weer wat geleerd :D
Je moet er alleen wel aan denken dat muggles die QR code ook kunnen scannen. Dus wellicht is het wel verstandig dat je naast de QR code ook nog informatie uit de cache-beschrijving nodig hebt om de cache te kunnen vinden.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2016 @ 10:43:56 #148
13151 crew  Rewimo
pi_160954316
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:59 schreef Rockfire het volgende:

Je moet er alleen wel aan denken dat muggles die QR code ook kunnen scannen. Dus wellicht is het wel verstandig dat je naast de QR code ook nog informatie uit de cache-beschrijving nodig hebt om de cache te kunnen vinden.
Je zou een gedeeltelijke coördinaat in je cachebeschrijving kunnen zetten en daarbij wat cijfers vervangen door letters. In je QR-code zet je dan A=1 B=5 of zoiets. Een muggle kan er dan niks mee :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2016 @ 10:45:25 #149
13151 crew  Rewimo
pi_160954334
O enne, die opmerking dat niet iedereen een chirp kan uitlezen: niet iedereen heeft een smartphone om QR-codes te ontcijferen ;) (mijn wederhelft bijvoorbeeld)
pi_160954560
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:45 schreef Rewimo het volgende:
O enne, die opmerking dat niet iedereen een chirp kan uitlezen: niet iedereen heeft een smartphone om QR-codes te ontcijferen ;) (mijn wederhelft bijvoorbeeld)
Er zullen wel meer mensen zijn met een QR lezer of smartphone dan met een chirp-gps
pi_160954909
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:45 schreef Rewimo het volgende:
Maar jouw wederhelft heeft jou ;) En zonder jou moet hij dan een dergelijke geocache gewoon niet doen :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2016 @ 12:41:50 #152
13151 crew  Rewimo
pi_160955929
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:31 schreef Rockfire het volgende:

Maar jouw wederhelft heeft jou ;) En zonder jou moet hij dan een dergelijke geocache gewoon niet doen :P
Tja... hij gaat nogal eens alleen op pad :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')