abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zondag 7 februari 2016 @ 13:19:41 #1
269689 crew  Viv
pi_159723469
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
SPOILER: SilverSjoiis
SPOILER: MaJo
SPOILER: Fuchsia_roze
SPOILER: Barreltje
SPOILER: BobbyMcGee
SPOILER: gridjuh
SPOILER: mamiemoe
SPOILER: AcaBella
SPOILER: ViviRAWRS
SPOILER: Wolken
SPOILER: Peacefull
SPOILER: Gewoonmezelf87
SPOILER: Evilaurian
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
jUsTmE13o2!

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
SPOILER: Zwangerschapsmultivitaminen:
.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 09-02-2016 14:22:51 ]
  Manager PR/Moderator zondag 7 februari 2016 @ 13:20:13 #2
269689 crew  Viv
pi_159723489
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:19 schreef PureEvil het volgende:
Test van vandaag was negatief iig. Ik doe zondag nog wel een test als ik dan nog niet ongesteld ben.... Al heb ik nu al wel de hele dag beetje last van mn buik, vaag weer....
Het is zondag! O-)
pi_159723608
Vivi, zou jij mijn NOD naar 26-2 willen zetten.
S. 2014
J. 2016
pi_159730436
Vivi, bij mijn verhaaltje mag wel:
'januari 2016: doorverwezen naar gynaecoloog vanwege onregelmatige cyclus'
dan mag het stukje over de NOD wel weg.

De vragenlijst van het ziekenhuis bleek op een oud adres te leggen. Ze hebben een nieuwe opgestuurd en die is net ingevuld.
Afgelopen weekend hebben we mijn broer en schoonzus die via een ICSI-behandeling een kindje hebben gekregen, daar een goed gesprek over gehad. Bij mijn man landde toen pas echt goed dat het er niet naar uitziet dat het zomaar even lukt bij ons. Stiekem wel fijn, want ik was daar de afgelopen weken al mee bezig, en hij leek het helemaal geen punt te vinden. Nu hopen we op goed nieuws van de gyn, want ik werd ook niet heel vrolijk van hun verhalen. Alhoewel ze benadrukten dat hun kleine meid alle gedoe meer dan waard was O+ Het was in elk geval fijn om het te kunnen delen met mensen. Misschien stellen we binnenkort wel meer familieleden op de hoogte, dan kunnen ze ook meeleven. :)

edit: Oh Ooi, wat jammer dat je hier weer terug bent! :{ Ik hoop dat het je snel weer door kunt en je dan weer zo snel zwanger bent! :*
  Manager PR/Moderator zondag 7 februari 2016 @ 18:20:22 #5
269689 crew  Viv
pi_159732241
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 17:05 schreef BobbyMcGee het volgende:
Afgelopen weekend hebben we mijn broer en schoonzus die via een ICSI-behandeling een kindje hebben gekregen, daar een goed gesprek over gehad. Bij mijn man landde toen pas echt goed dat het er niet naar uitziet dat het zomaar even lukt bij ons. Stiekem wel fijn, want ik was daar de afgelopen weken al mee bezig, en hij leek het helemaal geen punt te vinden. Nu hopen we op goed nieuws van de gyn, want ik werd ook niet heel vrolijk van hun verhalen.
Tussen een spontane zwangerschap en een ICSI-behandeling zit nog een heel scala van mogelijkheden hè, van zeer beperkte medische ondersteuning tot de hele mallemolen. Fijn dat je er in je omgeving over kan praten, ik duim voor jullie!
  zondag 7 februari 2016 @ 22:11:57 #6
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159739711
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het is zondag! O-)
Negatieve test maar nog niet ongesteld...
  Manager PR/Moderator zondag 7 februari 2016 @ 22:28:08 #7
269689 crew  Viv
pi_159740430
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:11 schreef PureEvil het volgende:
Negatieve test maar nog niet ongesteld...
Oh }:| had je een regelmatige cyclus?
  zondag 7 februari 2016 @ 22:33:31 #8
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159740718
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh }:| had je een regelmatige cyclus?
Ja. 5-9 Jan. Ben ik ongesteld geweest volgens mij. Ik hou t niet precies bij
pi_159743481
Ooi86, wat ontzettend verdrietig zeg :*

Savvy balen!

BobbyMcGeeFijn dat je man en jij weer wat meer op 1 golflengte zitten. Voor mannen is het toch ook allemaal een ver-van-mijn-bed-show. Lijkt mij ook fijn dat je ervaringsdeskundigen hebt om mee te praten. Ook al is het misschien zwaar, het is het dus allemaal waard O+ Ik duim voor goed nieuws van de gyn!

Spannend PureEvil
pi_159773087
man man man wat duurt wachten lang. (ik weet dat ik beetje overdrijf)

nog altijd geen menstruatie hier. ik doe nu iedere week een zwangerschapstest, voornamelijk om mn hoofd een beetje rust te geven. schiet bij ieder pijntje en krampje in een soort hoop-modus die niet gezond en onverstandig is. daarom maar gewoon zekere voor het onzekere nemen en testen.

je weet nooit enzo.
pi_159773167
Helaas....vandaag konden we testen en vandaag braken de dijken door en de test was ook negatief. Over een week of 2 kans 2. Ze gaat wel naar de huisarts want de duizeligheid houdt aan en is er iets te vaak.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:44:03 #12
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159773279
-O-
Jammer exode. Hopelijk gaat de duizeligheid snel weg :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_159773313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 08:15 schreef Evilaurian het volgende:
man man man wat duurt wachten lang. (ik weet dat ik beetje overdrijf)

nog altijd geen menstruatie hier. ik doe nu iedere week een zwangerschapstest, voornamelijk om mn hoofd een beetje rust te geven. schiet bij ieder pijntje en krampje in een soort hoop-modus die niet gezond en onverstandig is. daarom maar gewoon zekere voor het onzekere nemen en testen.

je weet nooit enzo.
Hoe lang duurt je cyclus nu al? Misschien heb je het al gezegd maar ik lees niet heel erg consequent mee... :@
S. 2014
J. 2016
pi_159773815
Jammer Exode, succes met de volgende ronde :*

Fijn dat je er over kan praten Bobby! Hoe loopt dat traject met het ziekehuis eigenlijk, heb je daar al een beeld van?

Ik zit volop in hypochonder-modus :@ Vergeten afspraken, bijna knock-out net in een drukke, warme trein + mijn nod deze week.... Komende dagen toch nog maar even afwachten, eisprong was tenslotte pas 30/31 jan.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:46:36 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159773915
Hilz! hoe ging de HSG gisteren? toch? :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159773919
Spannend Fazz! wanneer mag je testen?
pi_159774126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:46 schreef Crumpette het volgende:
Spannend Fazz! wanneer mag je testen?
Weet ik eigenlijk niet :D M'n cyclussen duren tussen de 26-30 dagen en ik zit nu op dag 27 :)
Zondag was negatief dus ik wil nog wel een paar dagen wachten, mocht ik dan nog steeds niet ongesteld zijn...
pi_159774186
Spannend Fazz...
Hier druk in de weer met ovutestjes om mn ei te vangen :P
S. 2014
J. 2016
pi_159776386
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 08:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoe lang duurt je cyclus nu al? Misschien heb je het al gezegd maar ik lees niet heel erg consequent mee... :@
ben 3 januari 2016 gestopt met pil (28-dagen pil zonder stopweek of onttrekkingsbloeding) en nog geen menstruatie gehad. zit nu dus in week 6 zonder menstruatie.
pi_159778038
Wie kan de op aanpassen?

(Graag mijn verhaal weg, alleen datum laten staan)
pi_159779269
He Deadly, hoe gaat het nu met jou? Zou je een update willen geven? Ik vroeg me laatst al af hoe het verder was gegaan nadat ik je verhaal in de OP had gelezen :)
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:21:53 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_159779383
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:29 schreef deadly_kiss het volgende:
Wie kan de op aanpassen?

(Graag mijn verhaal weg, alleen datum laten staan)
ik zal t wel even aanpassen ;)
disclaimer
pi_159780349
Jammer van de doorbrekende dijken Exode. Op naar de volgende ronde. Hebben jullie een beperkt aantal pogingen ivm de vergoedingen van de zorgverzekering of niet?

Evi, vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. Hopelijk breekt het snel door en kan je vol goede moed verder.

Spannend Fazz! Je hebt al (te vroeg) getest? Ik duim voor je!

Hillz, ik denk aan je. Hopelijk was de HSG van gisteren goed en heb je er niet te veel last van.
pi_159780617
Peacefull, wat betreft KI niet. Al stopt het AMC in principe zelf bij 12 pogingen en gaat dan over op andere manier van inseminatie. (Hoewel dat bij ons allemaal een vraagteken is, een vrouw van 34 of ouder krijgt maar 6 KI pogingen daarna worden hormonen overwogen en een andere manier van inseminatie. Mijn vrouw wordt precies na poging 6 34 jaar)
Wij moeten de KI zelf betalen, maar dat zijn de kosten niet hoor (¤100 per poging)
pi_159780820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:16 schreef exode het volgende:
Peacefull, wat betreft KI niet. Al stopt het AMC in principe zelf bij 12 pogingen en gaat dan over op andere manier van inseminatie. (Hoewel dat bij ons allemaal een vraagteken is, een vrouw van 34 of ouder krijgt maar 6 KI pogingen daarna worden hormonen overwogen en een andere manier van inseminatie. Mijn vrouw wordt precies na poging 6 34 jaar)
Wij moeten de KI zelf betalen, maar dat zijn de kosten niet hoor (¤100 per poging)
Bedankt voor de uitleg! Ik vraag me af waarom ze de grens op 34 hebben gesteld? Neemt dan de hormoon aanmaak af of zo?
Dat het maar snel raak mag zijn bij jullie. 100 euro is toch maar een paar mooie nieuwe setjes kleding (of een draagdoek of..... ;))
pi_159780844
Fazz spannend :o

Exode jammer! Hoop dat ze zich gauw weer lekker voelt (even schildklierwaardes checken misschien?)

Hilz idd hoe ging gisteren?
pi_159783414
HSG was echt heel goed de toen. Ik had kind al uitbesteed. Wat te snavelen klaar staan zodat ik niet hoefde te koken. Vent moest werken dus vriendin geregeld die me naar het ziekenhuis kon brengen. Want ik had overal gelezen dat het echt heel erg pijn deed en je ook erna last van kon hebben.

Mevrouw was klaar met het gedoetje. En had echt zo iets van. Is dit het???
Gelukkig maar. Ik was rete zenuwachtig! Geloof ook wel dat het bij iedereen anders is... Maar bij mij pijnloos. Dus ik ben nadien maar een zak patat wezen eten met vriendin, ipv op de bank liggen met een kruik *O*

Ze kon overigens meteen al zeggen dat er niks verstopt was. Dus hopen dat het goed open staat nu en de eitjes dans kan beginnen!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:36:15 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159783795
fijn dat het zo meegevallen is hilz!!
*O* *G*

heb je al enig idee van evt vervolg stappen? :)
pi_159784105
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:36 schreef Barreltje het volgende:
fijn dat het zo meegevallen is hilz!!
*O* *G*

heb je al enig idee van evt vervolg stappen? :)
Nee, eigenlijk niet... Ik word volgende week gebeld voor de officiële uitslag
pi_159784430
Jammer exode, op naar ronde 2. Hopelijk valt het mee met de duizeligheid voor je vrouw

Spannend Fazzoletti!

Fijn Hillzillah dat het allemaal mee viel *O* Kom maar op met die eitjes dans *O*
Hoop dat de uitslag volgende week ook goed is!
pi_159784493
Wat een goed nieuws Hillz! Ploppen maar die eitjes! ;)
  Manager PR/Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 22:19:10 #32
269689 crew  Viv
pi_159793208
Jammer exode, en beterschap voor haar duizeligheid. :*

Fijn dat de HSG goed is gegaan Hilz! *O*
pi_159794151
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:17 schreef BobbyMcGee het volgende:
He Deadly, hoe gaat het nu met jou? Zou je een update willen geven? Ik vroeg me laatst al af hoe het verder was gegaan nadat ik je verhaal in de OP had gelezen :)
Het gaat niet zo tof eigenlijk.
Ik ben op oudjaarsdag terug geweest naar de HA omdat ik al een maand abnormaal bloed verloor...
Mijn HA was met vakantie en had een invaller (nieuwe dokter, en een vrouw!)
Ze nam mijn klachten wel heel serieus en ben onderzocht, met primolut naar huis gestuurd en moest bloedprikken op ijzer.
dat was goed.
Ook had ze rechtstreeks naar mijn gyn gebeld voor nieuwe afspraak met spoed.
Ik kreeg een andere gyn dan vorig jaar (deze bleek ik toen ook moeten hebben maar had een invaller)
ze zag niks op de echo behalve dik baarmoederslijmvlies moest na primolut kuur terugkomen.
dat was vorige week nieuwe echo.
alles leek goed, wel veel eiblaasjes.
moest ook opnieuw bloed laten prikken voor hormonen hier krijg ik donderdag de uitslag van.
deze gyn was wel veel positiever over mijn gewicht gelukkig en wil me echt helpen.
Ik weet niet zo goed wat nu gaat gebeuren :)
Belangrijkste is oorzaak bloedverlies vinden en stoppen want mijn leven heeft daar de afgelopen 6 maanden omheen gedraaid.
pi_159795789
Hilz! Wat fijn dat de HSG zo meeviel! *O* Nu hopen dat alles weer goed werkt :Y

Exode door naar de volgende ronde.. jammer. Sterkte!

Evi, lastig he, om geduldig af te wachten! Er zijn veel mensen bij wie het wat langer duurt die eerste cyclus, hopelijk komt het vanzelf binnenkort :)

Spannend hoor Fazz! Irritant he, dat hypochonderen! Ik hoop dat het niet voor niets is ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:52 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Het gaat niet zo tof eigenlijk.
Ik ben op oudjaarsdag terug geweest naar de HA omdat ik al een maand abnormaal bloed verloor...
Mijn HA was met vakantie en had een invaller (nieuwe dokter, en een vrouw!)
Ze nam mijn klachten wel heel serieus en ben onderzocht, met primolut naar huis gestuurd en moest bloedprikken op ijzer.
dat was goed.
Ook had ze rechtstreeks naar mijn gyn gebeld voor nieuwe afspraak met spoed.
Ik kreeg een andere gyn dan vorig jaar (deze bleek ik toen ook moeten hebben maar had een invaller)
ze zag niks op de echo behalve dik baarmoederslijmvlies moest na primolut kuur terugkomen.
dat was vorige week nieuwe echo.
alles leek goed, wel veel eiblaasjes.
moest ook opnieuw bloed laten prikken voor hormonen hier krijg ik donderdag de uitslag van.
deze gyn was wel veel positiever over mijn gewicht gelukkig en wil me echt helpen.
Ik weet niet zo goed wat nu gaat gebeuren :)
Belangrijkste is oorzaak bloedverlies vinden en stoppen want mijn leven heeft daar de afgelopen 6 maanden omheen gedraaid.
Pfff.. fijn dat je een gynaecoloog hebt waar je meer vertrouwen in hebt en dat alles goed leek, maar wat vreemd dat je zo bleef bloeden.. dat lijkt me heel naar -O- Tot nu toe is dus niet helder waardoor dat komt? En is het nu al gestopt/geminderd? Ik hoop dat de uitslag je donderdag meer helderheid biedt. :*
pi_159795934
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Tussen een spontane zwangerschap en een ICSI-behandeling zit nog een heel scala van mogelijkheden hè, van zeer beperkte medische ondersteuning tot de hele mallemolen. Fijn dat je er in je omgeving over kan praten, ik duim voor jullie!
Ja, dat weet ik, gelukkig zijn er ook andere scenario's mogelijk. Ik merkte dat ik het gesprek daardoor wel zwaar vond, ik ben nog niet zo toe aan het nadenken over die stap.

Thanks, Fuchsia! Lief O+

quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:38 schreef Fazzoletti het volgende:

Fijn dat je er over kan praten Bobby! Hoe loopt dat traject met het ziekehuis eigenlijk, heb je daar al een beeld van?

Nee, nog niet zo. We hebben een uitgebreide vragenlijst ingevuld en ik lees op de site van het ziekenhuis dat ze eerst een orienterend fertiliteitsonderzoek doen, wat bestaat uit:

Een analyse van de menstruatiecyclus (cyclusanalyse)
Bloedonderzoek: bepalen van Chlamydia antistoffen in het bloed bij de vrouw
Zaadonderzoek
Baarmoederfoto

Ik hoop dat vooral de baarmoederfoto en de cyclusanalyse wat meer duidelijkheid geven over waarom mijn cyclus nu zo onregelmatig is. Dag 90 inmiddels en nog geen teken van een menstruatie dus het lijkt echt wel steeds langer te duren.
pi_159803636
Bobby, weet je wat een cyclusanalyse precies inhoud en wat ze daarmee proberen te vinden? Je houd alles toch zelf bij? Gebruiken ze die gegevens of moet je het nu op een andere manier bijhouden?

Deadly_kiss, wat een verschil de juiste arts wel niet uit kan maken hé! Helaas heb je er redelijke horken bijzitten. Ik duim mee voor donderdag.

Spannend Hillzillah!

Hier afgelopen dinsdag mijn eisprong gehad. Raar dat nu ik alles in de gaten hou je ook alles kan voelen. Nu 2 keer na het verwijderen van mij spiraaltje mijn periode gehad ( 26 dagen ) en beide keren op dag 11 mijn eisprong gehad en ook duidelijk te voelen. Vriendlief keek wel raar toen ik zei eierstokpijn te hebben :') . Nu dus weer wachten op 24-02. Ik ben even aan het rond speuren op internet over ovulaties enz, maar zouden er echt mensen zijn die het zo controleren??:

quote:
Veranderd slijm uit je baarmoederhals
Het slijm uit je baarmoederhals is tijdens de vruchtbare dagen anders. Dit slijm wordt cervixslijm genoemd. Tijdens je vruchtbare dagen is het slijm helder, doorzichter en elastisch. Het voelt nat en glibberig. Als je niet vruchtbaar bent is het slijm meer wit of gelig en brokkelig. Je kan het slijm ‘onderzoeken’ door het vlak bij je baarmoederhals vandaan te halen. Dit doe je met je vingers via je vagina. Als je dit iedere dag doet, ga je na een 1 of 2 cycli het ‘vruchtbare slijm’ waarschijnlijk herkennen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:23:45 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159803772
Yup. Ik ken geen eenvoudiger methode om precies te weten wanneer je eisprong is.
KuikenGuppy
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:28:02 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159803895
Ja. Je hoeft daarvoor overigens niet je vingers in je muts te stoppen. Als je er op let dan merk je wel wanneer je het aanmaakt, zeg maar.
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:30:16 #39
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159803961
de baarmoedermond zegt ook heel veel. Daar moet je vinger wel voor in je vagina.
Kan je ook gelijk je slijm voelen. *O* het is voor mij echt de manier om mijn eisprong te meten.
En zo te weten wanneer juist wel of juist niet seks te hebben.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159817921
Vandaar dat ik rond die tijd altijd met een natte broek loop.
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 21:25:58 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159819541
Ongesteld geworden vandaag. Als het nog aangepast kan worden mag mijn NOD naar 12 maart :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Manager PR/Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 22:13:41 #42
269689 crew  Viv
pi_159821864
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 21:25 schreef MaJo het volgende:
Ongesteld geworden vandaag. Als het nog aangepast kan worden mag mijn NOD naar 12 maart :)
Ik zie nog wel een "wijzig"-knop maar die werkt niet meer.

Hoeveel dagen was je cyclus nu?
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 22:54:08 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159823593
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik zie nog wel een "wijzig"-knop maar die werkt niet meer.

Hoeveel dagen was je cyclus nu?
31 dagen in plaats van 33/34 dagen. Ik ben dus positief verrast :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Manager PR/Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 23:23:23 #44
269689 crew  Viv
pi_159824601
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:54 schreef MaJo het volgende:
31 dagen in plaats van 33/34 dagen. Ik ben dus positief verrast :D
Woei! *O*
pi_159824678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:57 schreef Peacefulll het volgende:
Vandaar dat ik rond die tijd altijd met een natte broek loop.
_O- Lang leve inlegkruisjes!

Fijn Majo dat je cyclus korter is geworden!
  donderdag 11 februari 2016 @ 10:55:13 #46
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159830293
Hmz, nog niet ongesteld en nog steeds last van mn buik en negatieve test. (Zijn wel oude testen zag ik, zou dat uitmaken?)
pi_159831375
Ik testte met de tests die een jaar of twee over datum waren een stuk lichter dan de nieuwe tests van hetzelfde merk.
pi_159833252
De uitslag is er

SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door deadly_kiss op 11-02-2016 13:36:14 ]
pi_159833284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:03 schreef deadly_kiss het volgende:
De uitslag is er,

Dat zou wel echt even en hele grote meevaller zijn!

[ Bericht 47% gewijzigd door Wolken op 11-02-2016 15:02:22 ]
pi_159833293
Hoi allemaal, ik wil ook graag mee posten! Eerste ronde, derde kindje. Mijn nod verwacht ik op 20 februari. Ik denk al weer van alles te voelen, vooral een zware onderbuik en 's nachts moeten plassen. Heel spannend!
pi_159833352
Welkom Loopplank!

Wat een nieuws, deadly_kiss! Het zou echt fantastisch zijn als je vruchtbaarheid toeneemt! *O*
pi_159833641
Het grootste voordeel zou nu toch wel zijn dat ik niet meer aan huis gekluisterd zit met onregelmatig hevig bloedverlies!

Klinkt het raar dat ik me een beetje blij/opgelucht voel?
Ik heb eindelijk weer hoop door deze uitslag O+
pi_159834602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:23 schreef deadly_kiss het volgende:
Het grootste voordeel zou nu toch wel zijn dat ik niet meer aan huis gekluisterd zit met onregelmatig hevig bloedverlies!

Logisch juist dat je je opgelucht voelt! je weet eindelijk waar je aan toe bent.

Welkom Loopplank, ik duim dat het snel lukt!
pi_159836790
Oooh Deadly, wat fijn! 'Goed' nieuws dat het goed te behandelen is!

Welkom Loopplank.
pi_159841911
Hoi Loopplank!

Goed nieuws Deadly! Iig te behandelen!
pi_159843980
Goed t behandelen deadly! Dat is fijn.

:W loopplank, hopenlijk snel raak.
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 21:21:27 #57
269689 crew  Viv
pi_159846246
quote:
Wat fijn zeg!! *O*

Morgen is mijn NOD, 's ochtends meteen testen. :Y
pi_159846923
Spannend ViviRAWRS. En daarna hier gelijk posten hè? ;)
Heb je het idee dat het raak kan zijn?

Ik voel niks bijzonders, alleen dat ik deze week intens moe ben en een puistenexplosie op m'n hoofd heb. Mja, heb ook hard gewerkt. Zondag maar eens een testje aan wagen :)
  Manager PR/Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 21:47:51 #59
269689 crew  Viv
pi_159847304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:37 schreef Peacefulll het volgende:
Spannend ViviRAWRS. En daarna hier gelijk posten hè? ;)
Natuurlijk! :Y)
quote:
Heb je het idee dat het raak kan zijn?
Nee, helemaal niet. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:37 schreef Peacefulll het volgende:
Zondag maar eens een testje aan wagen :)
4 dagen voor NOD? Heb je van die gevoelige testen?
pi_159847417
quote:

deadly_kiss wat ontzettend fijn dat er een oorzaak gevonden lijkt te zijn voor het hele heftige bloeden en vermoedelijk zelfs het niet zwanger worden! Ik vind het heel logisch dat je hier blij mee bent. Onzekerheid is namelijk zo killing!
Ik hoop dat je snel behandeld kan worden :*

Spannend VivaRAWRS en Peacefull, ik duim!!
pi_159848275
Deadly, wat fijn dat je nu eindelijk meer weet! Hopelijk kun je snel bij de internist terecht :*

Spannend Vivi :)

Vanmiddag na werk getest, negatief. Misschien toch nog te vroeg? Nu 11 dagen na de positieve ovulatie test. Als ik niet ongesteld word dan test ik zondag wel nog een keer :)
pi_159853157
Wat fijn dat er een oorzaak is Deadly! Hoop dat je er snel voortgang mee kunt boeken!

Ik doe toch ook nog maar een update hier. Drie weken terug intake gehad bij de fertiliteitsdeskundige, gisteren bespreken uitslag bij de gynaecoloog. Conclusie;kans op natuurlijke zwangerschap is bijna 50% en pas als het lager is dan 30% gaan ze behandelen. Dat we dus al dik anderhalf jaar onsuccesvol zijn is dus puur pech.

Alles is gewoon goed, bloedwaardes, baarmoeder, eierstokken, genoeg goede zwemmers.... Dus we moeten nog een jaar blijven proberen en dan mogen we terugkomen.

Laten we maar hopen dat ze allemaal gelijk hebben...
Warempel, een drempel.
pi_159853196
Deadly, ik kan me ook voorstellen dat je blij bent met de uitslag. Dat verklaart wellicht ook waarom het afvallen niet zo makkelijk is?
Hopenlijk is je schildklier snel gereguleerd en ben je snel zwanger!

Spannend Vivi en Peacefull!

Fazz houdt het ook nog spannend, 11 na positieve ovulatietest is ook wel vroeg nog natuurlijk. Het kan nog alle kanten op idd.

Ik duim voor jullie! * Savvy. stopt duim in mond ;)

Welkom Loopplank!

Rotonde ik kan me voorstellen dat je een beetje een dubbel gevoel hebt bij de uitslag. Fijn dat alles goed lijkt, maar wat rot dat het dan al 1,5 jaar niet lukt :{
Is 50% eigenlijk een normale kans? Of is het bij jullie wel iets verminderd?
pi_159853205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Natuurlijk! :Y)

[..]

Nee, helemaal niet. :')

[..]

4 dagen voor NOD? Heb je van die gevoelige testen?
Uh nee. Mijn NOD in de op klopt niet. Die is de 15e (maandag).

Nou, kom op... piesen vivi!
pi_159854049
Spannend allemaal hier! Viva, post eens wat!! ;)

Ik heb vanmorgen, een week na mijn miskraam weer eens een zwangerschapstest gedaan en hij is weer lekker wit. Stom om daar nu blij mee te zijn :P Nu wordt het alleen een beetje gokken hoe mijn cyclus zal verlopen. Ik denk dat ik wel snel weer ongesteld zal zijn. Het bloeden heeft nu ook maar kleine week geduurd.

Zo nog wel even naar het echocentrum, even checken of alles echt weg is. Anyway, ik ben dus terug :Y
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:30:25 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159854216
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:03 schreef deadly_kiss het volgende:
De uitslag is er

SPOILER
Ik las dit toevallig omdat ik verkeerde topic aan klikte. Maar ik kan je heel erg aanraden pas zwanger te worden als je eventjes al stabiel ingesteld bent met medicatie. Beter voor jouw lijf en beter voor mini creature in je lijf, die tijdens zwangerschap meer hormonen van jou nodig zal hebben en waardoor je dus ook extra moet gaan slikken.
Is prima te doen, allemaal hartstikke te overzien, maar vanuit toestand waarin je zelf nog maar net ingesteld bent kan ik het je echt afraden.
Bloedwaarden voor jouzelf kunnen dan namelijk wel net aan goed zijn, maar de opname/doordringen van de hormonen in alle cellen van je lijf (vooral dieper in de organen) duurt langer dan in je bloed. En dat is voor jezelf, maar ook voor vruchtbaarheid wel erg belangrijk.
Ik weet verder niets van je achtergrond en hoeveel 'haast' je hebt met zwanger worden, maar als je kan zou ik er echt een paar extra maanden voor uittrekken.

En sterkte, is goed behandelbaar allemaal, maar soms eenange weg met goed instellen en zulks.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 09:49:25 #67
269689 crew  Viv
pi_159854471
Mensen, volgens mij heb ik wat. :o

Eerst een Action-test gedaan, na 5 minuten was daar een soort wishful-thinking-tuurstreepje te zien, wel anders dan de totaal witte test van vorige maand. Toen een Kruidvat-test gedaan, en er was al ruim binnen de 5 minuten een tuurstreepje. Op de foto's is het wat minder duidelijk.

Na 5 minuten (officiële afleestijd):

Na 25 minuten (mag officieel niet :P ):
pi_159854492
De bovenste zie ik ook hoor Vivi! Gefeliciteerd *O*
S. 2014
J. 2016
pi_159854513
Gefeliciteerd!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:54:52 #70
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159854536
Ja. Duidelijk :) Gefeliciteerd !
pi_159854565
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

Eerst een Action-test gedaan, na 5 minuten was daar een soort wishful-thinking-tuurstreepje te zien, wel anders dan de totaal witte test van vorige maand. Toen een Kruidvat-test gedaan, en er was al ruim binnen de 5 minuten een tuurstreepje. Op de foto's is het wat minder duidelijk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jaaaaaaa! Die zijn echt hoor! *O*
Nu nod of zit je er nog voor?
pi_159854577
Oooh Vivi, dat is een streep *O* Die na 5 minuten zie ik ook :Y

Rotonde, wat een dubbel gevoel zul je hebben bij de uitslag van de gyn! Fijn dat je behoorlijke kans hebt om zwanger te worden, maar lastig dat je er nu niets extra's aan kunt doen. Ik hoop op een vruchtbaar jaar voor je :*
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 februari 2016 @ 10:01:26 #73
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_159854627
quote:
*; *O*
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 10:01:47 #74
269689 crew  Viv
pi_159854631
Thanks! :D
De foto van na 5 minuten in negatief maakt het wel heel duidelijk:

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:56 schreef Svane het volgende:
Nu nod of zit je er nog voor?
Ik heb 28 dagen aangehouden als cyclus (vorige keer was 30 dagen, de keer daarvoor 26), en dan zou vandaag mijn NOD zijn.
pi_159854675
Met m'n oog op het scherm zie ik op de bovenste ook een licht tuurstreepje! *O*
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:10:31 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_159854775
Die is positief hoor vivi! Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_159854878
Gefeliciteerd Vivi! *O*
pi_159854956
Zwangerrr! Gefeliciteerd Vivi! *O*
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:38:19 #79
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159855238
*O* *O* gefeliciteerd
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159855524
Vivi, gefeliciteerd!!! *O*
pi_159855679
Vivirawrs jeej gefeliciteerd!! *O*
Toen we nog samen rammelden dacht ik dat we mss gelijk op konden gaan lopen, maar tegelijk zwanger zijn wordt al een uitdaging nu :D wat super!
pi_159855888
Ja ViviRAWRS *O* Ik duim voor een plakker :*
pi_159855924
Streepjes! *O*
Gefeliciteerd Vivi!

Ooi, fijn dat je lijf het zelf weer lijkt op te pikken. Ik had vanochtend ook een negatieve test na mijn miskraam. En natuurlijk ben je dan blij. Betekent dat je verder kunt :*
Ik hoop dan ook nu definitief hier weer aan te schuiven :)
pi_159855964
Ronderotonde, dat lijkt mij heel dubbel. Fijn dat er niks aan de hand is en jullie het zelf moeten kunnen, maar als je al 1,5 jaar bezig bent wil je denk ik wel een verklaring waarom het niet lukt, buiten pure pech. Ik hoop dat er snel strepen voor jou verschijnen!

Ooi86, gek he, hoe blij je kan zijn met witte strepen. Ik hoop dat je lichaam het snel allemaal weer oppakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 12-02-2016 11:35:23 ]
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:28:43 #85
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_159856186
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:00 schreef Ronderotonde het volgende:
Wat fijn dat er een oorzaak is Deadly! Hoop dat je er snel voortgang mee kunt boeken!

Ik doe toch ook nog maar een update hier. Drie weken terug intake gehad bij de fertiliteitsdeskundige, gisteren bespreken uitslag bij de gynaecoloog. Conclusie;kans op natuurlijke zwangerschap is bijna 50% en pas als het lager is dan 30% gaan ze behandelen. Dat we dus al dik anderhalf jaar onsuccesvol zijn is dus puur pech.

Alles is gewoon goed, bloedwaardes, baarmoeder, eierstokken, genoeg goede zwemmers.... Dus we moeten nog een jaar blijven proberen en dan mogen we terugkomen.

Laten we maar hopen dat ze allemaal gelijk hebben...
Wij kregen exact t zelfde te horen. Dubbel he.. Fijn dat er niks aan de hand is maar toch dubbel dat ze niks willen doen. Ene kant begrijpelijk, andere kant zijn wij het echt zo zat aan het worden :') maargoed wij moeten ook nog tot juni maar "gewoon proberen". Dan zij we 2jaar bezig. De reden dat ik ook een stuk stiller ben hier.

En ik zag strepen voor vivi *O*
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:33:06 #86
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159856281
Vivi!!! *O*
Gefeliciteerd hoor!!
pi_159856386
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik las dit toevallig omdat ik verkeerde topic aan klikte. Maar ik kan je heel erg aanraden pas zwanger te worden als je eventjes al stabiel ingesteld bent met medicatie. Beter voor jouw lijf en beter voor mini creature in je lijf, die tijdens zwangerschap meer hormonen van jou nodig zal hebben en waardoor je dus ook extra moet gaan slikken.
Is prima te doen, allemaal hartstikke te overzien, maar vanuit toestand waarin je zelf nog maar net ingesteld bent kan ik het je echt afraden.
Bloedwaarden voor jouzelf kunnen dan namelijk wel net aan goed zijn, maar de opname/doordringen van de hormonen in alle cellen van je lijf (vooral dieper in de organen) duurt langer dan in je bloed. En dat is voor jezelf, maar ook voor vruchtbaarheid wel erg belangrijk.
Ik weet verder niets van je achtergrond en hoeveel 'haast' je hebt met zwanger worden, maar als je kan zou ik er echt een paar extra maanden voor uittrekken.

En sterkte, is goed behandelbaar allemaal, maar soms eenange weg met goed instellen en zulks.
Hoi!
Thanx voor het advies :)

We hebben geen spoed hoor..we zijn al ruim 2 jaar bezig nu, maar het gaat mij erom dat er misschien een oorzaak is ontdekt voor mijn onmenselijke onregelmatige abnormale hevige menstruaties :P

Ik ben het afgelopen halfjaar niet eens meer bezig geweest met zwanger worden, maar de bloedingen simpelweg overleven.
Daarbij komt nog dat we eerst in juni gaan trouwen en dat ik nog helemaal geen behandelplan heb voor het schildklierprobleem.

ik ben de afgelopen maanden bezig gehouden met allerlei dingen wat mogenlijk de oorzaak zou kunnen zijn (ook ernstige) en nu komt dus de schildklier boven water wat in mijn ogen niks voorstelt met wat het verder had kunnen zijn als oorzaak :D

De kans is er natuurlijk dat een gezonde schildklier geen verschil gaat maken met de huidige problemen maar ik heb in ieder geval weer hoop en vooruitzichten op verbetering ^O^
pi_159856829
Vivi *O* Gefeliciteerd!
pi_159857117
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:37 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

ik ben de afgelopen maanden bezig gehouden met allerlei dingen wat mogenlijk de oorzaak zou kunnen zijn (ook ernstige) en nu komt dus de schildklier boven water wat in mijn ogen niks voorstelt met wat het verder had kunnen zijn als oorzaak :D

De kans is er natuurlijk dat een gezonde schildklier geen verschil gaat maken met de huidige problemen maar ik heb in ieder geval weer hoop en vooruitzichten op verbetering ^O^
Ik kan me het goed voorstellen. Hopelijk snel een behandelplan en ook hopelijk snel minder heftige bloedingen.

Vivi, gefeliciteerd!!

Fazz, spannend voor je komende dagen. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 februari 2016 @ 12:22:13 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159857253
Vivi gefeliciteerd!
KuikenGuppy
pi_159857293
Jaaaa vivi! Van harte gefeliciteerd! Mooie streepjes.
pi_159857622
Gefeliciteerd Vivi *O* *O*
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 13:18:08 #93
269689 crew  Viv
pi_159858363
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:41 schreef Hilzillah het volgende:
*O* *O*
Ohh deze vind ik altijd zó lief, en nu zijn ze voor mij. O+
pi_159858624
Zo was de mijnes ook!! Van harte Vivi! (Ik lees aøtijd Vivawars)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 14:56:29 #95
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159860498
Ik had vanmiddag nog een test gedaan van de action, maar negatief. Nu ga ik het denk ik gewoon maar afwachten.... Of ik misselijk word of niet.
Maar als ik zwanger zou zijn had de test volgens mij allang positief moeten zijn?
pi_159860699
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:18 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ohh deze vind ik altijd zó lief, en nu zijn ze voor mij. O+
'Biebie' cheer O+
pi_159860727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:56 schreef PureEvil het volgende:
Ik had vanmiddag nog een test gedaan van de action, maar negatief. Nu ga ik het denk ik gewoon maar afwachten.... Of ik misselijk word of niet.
Maar als ik zwanger zou zijn had de test volgens mij allang positief moeten zijn?
Hoeveel na NOD zit je?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:12:20 #98
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159860909
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:06 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hoeveel na NOD zit je?
Als t goed is ben ik tussen 5-9.01 ongesteld geweest, en 30/31 had ik wat bruin bloed.

T is altijd wel zo rond dezelfde datum elke maand normaal
pi_159861069
Kan een laat ei zijn. Of je lichaam maakt nog te weinig hcg aan. En misschien ben je nu gewoon laat. Lichamen kunnen écht een klootzak zijn en rot spelletjes spelen.
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 15:21:22 #100
269689 crew  Viv
pi_159861143
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:12 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Waren jullie trouwens aan het proberen? Ik dacht dat je man niet meer wilde?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:25:08 #101
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159861267
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Waren jullie trouwens aan het proberen? Ik dacht dat je man niet meer wilde?
Nee niet aan t proberen. En Klopt, Hij wil ook niet.
Maar als het wel zo is, dan is het van harte welkom hoor, dat wel :)
pi_159862450
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:25 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Nee niet aan t proberen. En Klopt, Hij wil ook niet.
Maar als het wel zo is, dan is het van harte welkom hoor, dat wel :)
Wat verwarrend PE. Vervelend dat je lichaam niet duidelijk is. Kan de menstruatie niet uitblijven door stress?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:20:37 #103
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159862509
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:17 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wat verwarrend PE. Vervelend dat je lichaam niet duidelijk is. Kan de menstruatie niet uitblijven door stress?
Zou kunnen idd.
pi_159863946
Vivi *O*

Fazz spannend :o

PE wat ontzettend vervelend dat het zo in de war is.
Hoop snel een streep en anders doorgebroken dijken voor duidelijkheid
pi_159864064
Jeeej Viva!!! *O* Hopen dat ie goed blijft plakken!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:19 schreef Theeleuter het volgende:
Streepjes! *O*
Gefeliciteerd Vivi!

Ooi, fijn dat je lijf het zelf weer lijkt op te pikken. Ik had vanochtend ook een negatieve test na mijn miskraam. En natuurlijk ben je dan blij. Betekent dat je verder kunt :*
Ik hoop dan ook nu definitief hier weer aan te schuiven :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:20 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ronderotonde, dat lijkt mij heel dubbel. Fijn dat er niks aan de hand is en jullie het zelf moeten kunnen, maar als je al 1,5 jaar bezig bent wil je denk ik wel een verklaring waarom het niet lukt, buiten pure pech. Ik hoop dat er snel strepen voor jou verschijnen!

Ooi86, gek he, hoe blij je kan zijn met witte strepen. Ik hoop dat je lichaam het snel allemaal weer oppakt.
Thanks! :) Vanmorgen ook nog even bij de echoscopist geweest en het zag er allemaal heel goed uit en mijn baarloeder is alweer een nieuw bedje aan het maken en de eierstokken zien er goed uit, dus we gaan er weer voor :Y
pi_159864115
Goed nieuws Ooi! We willen je hier zo kort mogelijk terug hebben ;)
pi_159865705
Vivi! Als ik inzoom zie ik het 'tuur'streepje ook best goed. Gefeliciteerd! *O*

Ooi en Thee, wat fijn dat jullie weer verder kunnen. Hopelijk kunnen we jullie weer snel uitzwaaien!
pi_159865797
"Fijn" Ooi dat het er al zo goed weer uitziet. Tot over een maand in Z&G ;) :).
pi_159868229
Jaaa vivi! Gefeliciteerd!

Ooi weer door voor de volgende ronde!

Bij mij gaat alles nog volgens plan, over twee weken ga ik een echo doen bij een echobureau voor de leuk (en twee weken later voor de termijnecho). De echo voor de leuk was zo lastig te plannen bij de verloskundige dat ik die maar bij zo'n commercieel bureautje doe, ik kan gewoon niet langer meer wachten 😁
pi_159868651
Deze cyclus was 5 dagen langer dan vorige maand dus ik had wel even hoop, maar helaas... -O- op naar de volgende ronde dan maar.

Fijn dat het er goed uitzag Ooi :)
pi_159869044
Jammer Fazz
pi_159870573
He wat stom, Fazz. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 21:36:55 #113
269689 crew  Viv
pi_159871724
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Zo was de mijnes ook!!
Hoe is het nu met je? :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Deze cyclus was 5 dagen langer dan vorige maand dus ik had wel even hoop, maar helaas... -O- op naar de volgende ronde dan maar.
Oh stom is dat hè, dan liever meteen op NOD ongesteld worden. -O-
pi_159873057
Vivi *O* wat ontzettend tof! *O*
Enne.. 22-10 of niet? Ik raak even in de war omdat het vandaag vrijdag is. Vorig jaar testte ik op 11 februari positief, mijn nod was 13 februari. Maar oktober kindjes zijn leuk O+
pi_159873361
Balen Fazzoletti. Bloed is sowieso stom, maar laat bloed helemaal :{
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 22:28:46 #116
269689 crew  Viv
pi_159873991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Vivi *O* wat ontzettend tof! *O*
Enne.. 22-10 of niet? Ik raak even in de war omdat het vandaag vrijdag is. Vorig jaar testte ik op 11 februari positief, mijn nod was 13 februari. Maar oktober kindjes zijn leuk O+
Ja bijna, volgens dit: http://www.nhs.uk/conditi(...)date-calculator.aspx

You are 4 weeks pregnant
Your due date is: 21 October 2016
pi_159874127
Ik testte op 10 feb positief en had als due date 22 okt. Ik snap nog steeds niet hoe dat kan...
Kwak
pi_159874897
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ommegot!!!! Gefeliciteerd!!!!! Wat gaan al die mederammelaars snel!! :D
Dit, dat, alles.
pi_159876263
*ploft op wachtbankje neer*

Ei als een volleerd stalker opgejaagd dus ben benieuwd :+ :P
S. 2014
J. 2016
pi_159878981
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:31 schreef kwakz0r het volgende:
Ik testte op 10 feb positief en had als due date 22 okt. Ik snap nog steeds niet hoe dat kan...
Ja hier was het 23 (volgens het zkh de 24, 23 was volgens vk en mijzelf)
Apart maar maakt ook niet uit, ze komen zelden op ud :D

Bizar dat G dan alweer 1 is geworden O+
pi_159880080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoe is het nu met je? :*

Lief dat je het vraagt! Ik heb vorige week een aardige opdonder gehad. Ze miskraam an sich was ik snel "overheen", maar ik was niet voorbereid op oud zeer wat erdoor werd getriggered (verlies van familie, mijn emigratie, gevolgd door heimwee weer, en een enorme angst om O kwijt te raken ineens). Dat overviel me heel erg, maar ook dat is nu weer wat rustiger. Gelukkig heb ik hulp hier ik.
Nu ben ik gewoon erg moe van al dat gestress. We gaan er weer voor iig!

Fazz wat jammer! Stom gedoe van je cyclus, om je toch hoop te geven :(
pi_159880081
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:31 schreef kwakz0r het volgende:
Die ene dag verschil bedoel je? Het is schrikkeljaar ;)
pi_159880113
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 06:52 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

vivi testte op 12 februari dus dan zitten er toch drie dagen tussen? Maakt ook niet uit :')
pi_159880162
Oh haha. Ik dacht dat het vandaag 12 was. Nevermind :D
  zaterdag 13 februari 2016 @ 08:07:35 #125
386633 Adnap
I love Life !
pi_159880179
17 jaar geleden testen ik vandaag positief. Uitgerekende datum 21-10.
Geen echo gehad..was toen nog niet.

Die paar celletjes van toen zijn nu 1.94 lang :)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_159880229
Mijn ei is kwijt jommes!! Aaaaaaaaaaaaaaaaal die maanden had ik (op 1x na) 2/3/4 dagen vroeger mijn ei. En nu is morgen officieel ei dag. En ik heb hem nog niet gevonden.

Maandag HSG gehad. Zou hij weggespoeld zijn?
pi_159880252
T schijnt mogelijk te zijn dat je ei later is door de spoeling... en ovu testen, ik had donderdag een blancotest en gister een mooie duidelijke test, blijven testen dus :P
S. 2014
J. 2016
pi_159880306
Ik heb geen oplopende streepjes... Hij gaat van mij van helemaal niks naar AAN volgende dag ook AAN en dan UIT :D
pi_159881065
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 06:52 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik zweer dat er eerst 13 stond bij cassandra :+

Maar zie nu dat haar NOD de 13e feb was :') lezen, I can it not.
Kwak
pi_159881074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 08:22 schreef Hilzillah het volgende:
Mijn ei is kwijt jommes!! Aaaaaaaaaaaaaaaaal die maanden had ik (op 1x na) 2/3/4 dagen vroeger mijn ei. En nu is morgen officieel ei dag. En ik heb hem nog niet gevonden.

Maandag HSG gehad. Zou hij weggespoeld zijn?
Hebben ze hem stiekem geharvest om je te klonen...

:+
Kwak
  Moderator zaterdag 13 februari 2016 @ 11:05:09 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159881728
Deadly wat fijn dat er eindelijk een verklaring is voor die horror menstruaties! *O*

Vivi ik zie het niet op de eerste maar dat zegt niets zoals je weet dus Yaaaay *O* O+ Gaat jullie reis dan nog wel door? :o
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 februari 2016 @ 11:24:18 #132
269689 crew  Viv
pi_159881995
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:05 schreef MaJo het volgende:
Vivi ik zie het niet op de eerste maar dat zegt niets zoals je weet dus Yaaaay *O* O+ Gaat jullie reis dan nog wel door? :o
MaJo ik ben pas écht zwanger als jij de streepjes ziet. :D Ik doe morgenochtend weer een poging.

Die reis begint met een belangrijk congres voor mijn werk, dus dat wil ik wel door laten gaan. Ik ben aan het begin 23 weken, in theorie zijn dat gunstige weken. 8-) Verder gaan we het wat rustiger aan doen dan de vorige keer, geen Half Dome-achtige taferelen.
  Moderator zaterdag 13 februari 2016 @ 13:11:28 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159883562
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

MaJo ik ben pas écht zwanger als jij de streepjes ziet. :D Ik doe morgenochtend weer een poging.

Die reis begint met een belangrijk congres voor mijn werk, dus dat wil ik wel door laten gaan. Ik ben aan het begin 23 weken, in theorie zijn dat gunstige weken. 8-) Verder gaan we het wat rustiger aan doen dan de vorige keer, geen Half Dome-achtige taferelen.
Aaaww O+ Bij die tweede test zie ik het wel trouwens ;)

En zo'n reis moet zwanger inderdaad ook kunnen, alleen zo lastig omdat je geen idee hebt hoe je je dan voelt. Maar gaat helemaal goed komen denk ik!

SPOILER
pi_159883972
Dames bedankt voor het welkom!

Ik zag strepen voor Vivi, gefeliciteerd! Waar ga je naar toe op reis?
pi_159886501
Raar Hillzillah. Ik hoop dat je je ei snel weer hebt opgespoord ;)

Ik hoop het ook heel erg Majo!! :*

En volgens mok had ik loopplank nog niet welkom geheten, welkom :W
pi_159886729
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 10:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hebben ze hem stiekem geharvest om je te klonen...

:+
Even more ME's! Joy to the world O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilzillah op 13-02-2016 16:16:06 ]
pi_159887151
Te vroeg geschreeuwd.... Heel ieniemienieerig ovutuurstreepje!
  Moderator zaterdag 13 februari 2016 @ 17:46:26 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159889023
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:15 schreef Hilzillah het volgende:
Te vroeg geschreeuwd.... Heel ieniemienieerig ovutuurstreepje!
Yay! Batsen als een malle :9
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 februari 2016 @ 18:44:48 #139
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_159890331
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aaaww O+ Bij die tweede test zie ik het wel trouwens ;)

En zo'n reis moet zwanger inderdaad ook kunnen, alleen zo lastig omdat je geen idee hebt hoe je je dan voelt. Maar gaat helemaal goed komen denk ik!

SPOILER
De hele lang hikes gooi ik uit de planning en zorg er verder voor dat we niet een hele drukke planning hebben, zodat er genoeg momenten zijn om te rusten :)
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 februari 2016 @ 20:35:26 #140
269689 crew  Viv
pi_159893657
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:33 schreef loopplank het volgende:
Ik zag strepen voor Vivi, gefeliciteerd! Waar ga je naar toe op reis?
Naar Texas voor werk, daarna naar Seattle voor een rondje noordwest USA / zuidwest Canada. :)
pi_159898018
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Naar Texas voor werk, daarna naar Seattle voor een rondje noordwest USA / zuidwest Canada. :)
Dat klinkt niet verkeerd!
  Manager PR/Moderator zondag 14 februari 2016 @ 11:30:52 #142
269689 crew  Viv
pi_159904285
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:05 schreef MaJo het volgende:
Vivi ik zie het niet
Deze wel? :Y) Foto na 5 minuten:
pi_159904323
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als majo deze niet ziet neem ik haar zelf mee naar een opticien... :P

Nogmaals gefeliciteerd *O*
S. 2014
J. 2016
pi_159904559
Gefeliciteerd Vivi! *O*
pi_159904609
Proficiat Vivi!!
  zondag 14 februari 2016 @ 11:58:42 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_159904698
Hier ontlurk ik voor, gefeliciteerd Vivi! *O* :Y *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_159904921
Jaaa super duidelijk! Van harte gefeliciteerd. Ik duim voor een mooie plakker!

Hier was de test negatief helaas. Ik voel me ook echt alsof ik ongesteld moet worden. Laat het morgen maar doorbreken, dan gaan we een poging doen voor een wintersportbaby :)
  zondag 14 februari 2016 @ 16:07:33 #148
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159912156
Van harte Vivi!

Voor de wachtenden nog een tip: alle vitaminen /supplementen (dus ook alle zwangerwordenpillen) zijn nu 1 + 1 bij de Etos.
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 16:12:23 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159912291
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Die zie ik zeker wel :Y *O* :D
pi_159913322
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:o Mooie streep!! Gefeliciteerd!!!!!!
:)
  Manager PR/Moderator zondag 14 februari 2016 @ 17:12:32 #151
269689 crew  Viv
pi_159914177
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:12 schreef MaJo het volgende:
Die zie ik zeker wel :Y *O* :D
Yay, officieel zwanger! *O*

Ik had er rekening mee gehouden dat het veel langer kon duren, want mijn ouders hebben er jaren over gedaan en daar veel verdriet van gehad. Daarom hoop ik dat het bij jullie allemaal snel zal lukken. :*
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:58 schreef Lemijn het volgende:
Hier ontlurk ik voor, gefeliciteerd Vivi! *O* :Y *O*
Wat een eer! *;

Iedereen ontzettend bedankt voor alle felicitaties en jompels ( O+ !! ), tot in Z&G!
  zondag 14 februari 2016 @ 17:19:43 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159914393
Gefeliciteerd ViviRAWRS!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 14 februari 2016 @ 17:55:00 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159915234
Gefeliciteerd Vivi! *O* *G*
pi_159915732
Nogmaals gefeliciteerd Vivi, ik denk wel een van de meest bekendste rammelaars hier O+ Wat tof O+
pi_159915924
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 17:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Yay, officieel zwanger! *O*

Ik had er rekening mee gehouden dat het veel langer kon duren, want mijn ouders hebben er jaren over gedaan en daar veel verdriet van gehad. Daarom hoop ik dat het bij jullie allemaal snel zal lukken. :*

Wat een duidelijke streep al: het is écht! *O* Je hebt uiteindelijk al lang genoeg gewacht hoor :D Hoe vindt je vriend het?
  Manager PR/Moderator zondag 14 februari 2016 @ 18:38:52 #156
269689 crew  Viv
pi_159916194
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 18:25 schreef BobbyMcGee het volgende:
Je hebt uiteindelijk al lang genoeg gewacht hoor :D
Opgeteld wel ja: 6 jaar rammelen, 4 maanden WOHTSen. 8-)
quote:
Hoe vindt je vriend het?
Mijn man is echt heel blij. Het is heel goed geweest om te wachten tot hij er net zo klaar voor was als ik. :Y
pi_159924886
Ik lees zojuist dat mijn leeftijdgenootje Alanis Morissette zwanger is van haar tweede. En ze is bijna een jaar ouder dan ik. Als zij het kan dan ik ook natuurlijk. :P . :D .
  maandag 15 februari 2016 @ 08:49:20 #158
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159929030
Ongesteld! Eindelijk. :)
  maandag 15 februari 2016 @ 08:55:03 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159929080
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:23 schreef Franny_G het volgende:
Ik lees zojuist dat mijn leeftijdgenootje Alanis Morissette zwanger is van haar tweede. En ze is bijna een jaar ouder dan ik. Als zij het kan dan ik ook natuurlijk. :P . :D .
Gaan we vanuit!

Al doen celebes vaak wel eiceldonatie, maar dan ga je meer richting de leeftijdscategorie 45 +.
pi_159929771
PE kan je eindelijk weer verder!

Ik ga mee in de 'oudjes' kunnen ook nog prima zwanger worden flow ;)
pi_159930911
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:23 schreef Franny_G het volgende:
*zingt*: anything you can do I can do better :P

Tuurlijk kun jij dat ook. Nog zo'n leukerd O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 februari 2016 @ 11:27:27 #162
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159931066
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:06 schreef BlueEyes het volgende:

Ik ook! *O*

Al ben ik nu ongesteld :P

Binnenkort samenlevingstest .. altijd fijn.. sexen op verzoek :{
pi_159931641
Okay... Maak ik een kans... Vrijdag bats gisteren ei.
Vent liet het zaterdag en zondag afweten... }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:|

En ja, een pittig functioneringsgesprek zal volgen vanavond :{w :{w
  maandag 15 februari 2016 @ 11:57:54 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159931671
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:56 schreef Hilzillah het volgende:
Okay... Maak ik een kans... Vrijdag bats gisteren ei.
Vent liet het zaterdag en zondag afweten... }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:|
Zaad blijft tot 5 dagen goed, dus denk het wel :Y.
En meer kans op een meisje!
KuikenGuppy
pi_159931784
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zaad blijft tot 5 dagen goed, dus denk het wel :Y.
En meer kans op een meisje!
IK GA NU TUTU'S KOPEN BIJ DE HEMA :@ :@ :@
En Merci. Needless to say, ik was kneiter verdrietig gisteren... Verbouwen en kinderen maken gaan blijkbaar niet goed samen... Ook niet na 1.5 jaar :')
pi_159932036
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 12:02 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

En Merci. Needless to say, ik was kneiter verdrietig gisteren... Verbouwen en kinderen maken gaan blijkbaar niet goed samen... Ook niet na 1.5 jaar :')
:*

Tutu's heb ik niet maar verder kun je best hier komen shoppen :P
S. 2014
J. 2016
pi_159932059
:D Ik zag ze toevallig gisteren toen ik door de winkel liep.... Zo lief!
  maandag 15 februari 2016 @ 12:22:11 #168
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159932271
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:06 schreef BlueEyes het volgende:

hier sluit ik me bij aan :D
pi_159932638
En Tyra Banks natuurlijk!
pi_159933183
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2016 12:37 schreef Kyara het volgende:
En Tyra Banks natuurlijk!
Die heeft gebruikt gemaakt van een draagmoeder omdat het niet lukte.. :+
pi_159933635
Oh, ik kwam niet verder dan de foto en kop :@
pi_159934348
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 18:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Opgeteld wel ja: 6 jaar rammelen, 4 maanden WOHTSen. 8-)

[..]

Mijn man is echt heel blij. Het is heel goed geweest om te wachten tot hij er net zo klaar voor was als ik. :Y
Leuk om te horen! Ik heb het gevoel dat dat bij ons ook zo is :Y

Hilz :* Irritant is dat! En ik probeer niet al te vaak langs de kinderafdeling in de hema of de zara te lopen.. zo schattig allemaal O+

Go oude dames! ^O^ Mijn moeder was 40 toen ze mij kreeg, en toen zei de gynaecoloog: 'nou, dat ging goed, kom je volgend jaar weer hier?' :D
pi_159934611
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 12:02 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

verbouwen kan zwaar op een relatie wegen. zit er zelf ook nog middenin.
en wat Burdie zei: MEISJE(S)!!!!

mijn man en ik zitten gelukkig nog in de fase dat het vele seksen iets positiefs is. kan me wel voorstellen dat als je langer bezig bent het op een gegeven moment minder leuk is als je steeds 'moet'.
  maandag 15 februari 2016 @ 13:55:54 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159934901
ik wil een jongen.. hoe doe ik dat? :P
  maandag 15 februari 2016 @ 14:17:26 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159935446
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:55 schreef Barreltje het volgende:
ik wil een jongen.. hoe doe ik dat? :P
Alleen maar batsen op de dag van je ei.
KuikenGuppy
pi_159936069
quote:
12s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alleen maar batsen op de dag van je ei.
Ik dacht precies andersom :D
pi_159936621
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik dacht precies andersom :D
ik heb uitgebreid onderzoek hiernaar gedaan. en dan rekening houdend met een mate van oude wijven verhaaltjes schijnt het zo te zijn dat voor je ei batsen grotere kans op een meisje geeft (ongeveer 2 dagen voor je ei) en tijdens of vlak voor je ei een jongen. (ik zou een meisje uitzonderlijk leuk vinden, maar eerst uberhaupt maar eens zwanger worden ;) )

dan schijnt het ook nog te zijn dat het uitmaakt of de vrouw een orgasme heeft tijdens het batsen. zonder orgasme een grotere kans op een meisje omdat de zuurgraad in je vagina en baarmoeder zou wijzigen ten gunste van jongens-sperma als je wel een orgasme hebt. (of dit waarheid is....je weet het niet)

maar die eerste stelling over de timing heeft te maken met de levensduur van sperma. jongenssperma (XY) is sneller qua zwemmen maar leeft korter en meisjes sperma (XX) is trager maar leeft langer. en dus, semi simpele wiskunde, grotere kans op een meisje als je vóór je ei batst. (maar dan dus wel zonder orgasme voor de vrouw 8)7 )
pi_159937372
Op mn ei gebatst met orgasme en ik heb een dochter :+

Afgelopen ei dezelfde randvoorwaarden dus kom maar door met die zoon :P
S. 2014
J. 2016
pi_159937810
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

zou ook wel bijzonder zijn als het echt zo zou werken als dat ik heb gelezen natuurlijk ;)
maar toch...die oude wijven verhalen zijn niet altijd compleet uit te lucht gegrepen.

dus ik duim gewoon dat je die zoon krijgt *O* (en ik een meisje)
pi_159937838
Haha Evilaurian, wat een verhaal! Grappig om te lezen. Voor nu denk ik vooral: zolang ik maar een keer zwanger raak, dan is het goed :) en heb jij hier wetenschappelijk onderzoek naar gedaan of vooral veel verhalen gelezen? ;)
pi_159938291
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:57 schreef Peacefulll het volgende:
Haha Evilaurian, wat een verhaal! Grappig om te lezen. Voor nu denk ik vooral: zolang ik maar een keer zwanger raak, dan is het goed :) en heb jij hier wetenschappelijk onderzoek naar gedaan of vooral veel verhalen gelezen? ;)
Dat denk ik op dit moment ook vooral!

En veel gelezen, verschillende bronnen gezocht. Het is niet dat ik met reageerbuisjes zaken heb getest. ;)
  maandag 15 februari 2016 @ 16:24:29 #182
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159938409
Als je naar iets specifieks zoekt zal je altijd de dingen vinden die in dat plaatje passen!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159939028
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:57 schreef Peacefulll het volgende:
Ik zou met nog een dochter net zo blij zijn. O+
S. 2014
J. 2016
pi_159939183
Dat zou dan alleen gelden als je maar 1x per eerste helft cyclus seks hebt?
  maandag 15 februari 2016 @ 17:04:21 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159939466
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:53 schreef Unihipili het volgende:
Dat zou dan alleen gelden als je maar 1x per eerste helft cyclus seks hebt?
Komt soms zo uit, toch?
KuikenGuppy
  maandag 15 februari 2016 @ 17:12:42 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159939672
quote:

Volgens mij is de theorie dat de zaadcellen met een Y-chromosoom sneller zijn, maar minder lang leven dan die met een X-chromoom (want die is iets zwaarder).
Het zou best kunnen zijn dat de Y van een vorige lichting alsnog eerder bij de ei aanwezig is als hij springt dan de X'en van de nieuwe lichting. En dan is het maar net wie er wint :+.
En het zal vast niet zo zwartwit zijn. Het blijft de natuur :').
KuikenGuppy
pi_159940226
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:24 schreef Moppert het volgende:
Als je naar iets specifieks zoekt zal je altijd de dingen vinden die in dat plaatje passen!
Yep! Maar blijf de 'wetenschap' erachter boeiend vinden. En je moet iets doen tijdens het lange wachten. :D
pi_159940269
quote:

same here en een zoon. Nee das niet waar, ik was op het randje :( :( :( misschien is dat het
pi_159941252
Ik denk dat ik het liever niet had geweten. Ik wil het lekker aan het lot overlaten en we zien wel wat het mag worden. Zowel jongetjes als meisjes hebben hun plus- en minpunten ;)
  maandag 15 februari 2016 @ 18:29:40 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159941678
Ik ben van 1x batsen op cyclusdag 6 zwanger geworden van een jongen. De theorie ging bij mij niet op :D
  maandag 15 februari 2016 @ 18:42:06 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159942051
't Is ook geen exacte wetenschap, gelukkig ;). Ik zou met beide blij zijn :Y.
Eigenlijk leek een jongen me heel stom, want auto's, superman, dino's en al dat soort dingen waar ik niks mee heb. Maar het is juist heel leuk O+
KuikenGuppy
pi_159942462
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:42 schreef Burdie het volgende:
't Is ook geen exacte wetenschap, gelukkig ;). Ik zou met beide blij zijn :Y.
Eigenlijk leek een jongen me heel stom, want auto's, superman, dino's en al dat soort dingen waar ik niks mee heb. Maar het is juist heel leuk O+
Bedenk me nu dat het misschien maar goed is dat het geen exacte wetenschap is. Denk dat we dan als soort allang waren uitgestorven!

Mn zwager en schoonzus hebben 2 jongens. Heeeeerlijk. Dus het maakt ook niet uit.
pi_159943294
Alle keren precies hetzelfde gedaan en heb een meisje en een jongen ;) Om het zeker te weten zou je een proef moeten doen en mensen maar 1 keer mogen laten seksen in een cyclus. Ik word liever zwanger en zie wel wat ik krijg, yolo! :p
  maandag 15 februari 2016 @ 19:25:28 #194
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159943382
Maar zelfs als het wel een beetje uitmaakt is dat toch ook niet erg..
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159943566
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:25 schreef Moppert het volgende:
Daar ben ik het absoluut mee eens! Je hebt het niet voor het kiezen maar dan mag je het 1 wel leuker vinden dan het ander.

Zolang het de liefde voor je kind niet beïnvloed mocht het anders uitpakken. En daar twijfel ik niet aan bij jullie/ons.

Wat mij betreft krijg ik een tweeling met een jongen en een meisje! Ben ik mooi in 1x klaar. ;)
pi_159953487
Mij maakt het echt niet uit. Als het maar een meisje is! 😂

Nee hoor, in het begin ging ik het echt een beetje proberen te timen. En daarmee heb ik het gejinxed geloof ik. :')

Het maakt me echt niet uit wat het wordt. Alleen een herdershond zou ik niet zo tof vinden.

Senn is trouwens het product vam een maand lang iedere dag batsen. Dus wert niet van welke sessie dat zaadje komt 😂
pi_159954397
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:51 schreef Hilzillah het volgende:
Mij maakt het echt niet uit. Als het maar een meisje is! 😂
_O-

quote:
Het maakt me echt niet uit wat het wordt. Alleen een herdershond zou ik niet zo tof vinden.
Dan speciaal voor jou, een tapir!

Ik vroeg tijdje terug aan een zwangere welk geslacht ze liever had. Kreeg dan zo'n antwoord van ja maakt niet uit etc. *insert meer braafheidsargumenten*. Nee maar je hebt vast wel een voorkeur. :D Maar ja dat is dan taboe. (want idd als er verdere consequenties aan hangen van sjit een jongen hup het land uit)
Ik ben gewoon nieuwsgierig, weet heus wel dat ze er in alle gevallen van zou houden en het uiteindelijk idd niet uitmaakt.
pi_159955195
Ik ben daar altijd eerlijk over. Voorkeur voor meisje. En niet omdat meisjes toffer zijn. Want ik ben meer op zn plaats tussen de dino's lego en power rangers. Dan poppen Barbies en theekransjes. Maar de meisjes kleren zijn zooooo cute. Jongens kleren moet ik nog steeds echt moeite voor doen om leuke dingen te vinden.
pi_159956721
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:23 schreef Unihipili het volgende:

[..]

_O-

[..]

Ik vroeg tijdje terug aan een zwangere welk geslacht ze liever had. Kreeg dan zo'n antwoord van ja maakt niet uit etc. *insert meer braafheidsargumenten*. Nee maar je hebt vast wel een voorkeur. :D Maar ja dat is dan taboe. (want idd als er verdere consequenties aan hangen van sjit een jongen hup het land uit)
Ik ben gewoon nieuwsgierig, weet heus wel dat ze er in alle gevallen van zou houden en het uiteindelijk idd niet uitmaakt.
Los van of iemand wel of geen voorkeur voor een jongen of meisje heeft (want ik denk dat je uiteindelijk niets kan doen als je die voorkeur eenmaal hebt en je mag ook best een voorkeur hebben).
Maar ik heb die vraag ook héel erg vaak gehad en ik vind het echt een brutale en vervelende vraag. Misschien komt dit ook omdat ik blij mag zijn met elk gezond kind wat er komt omdat dit bij ons niet vanzelfsprekend is en ik zelf geen voorkeur heb. Alsof als ik graag een meisje had gehad en het is achteraf een jongen dat ik dat nog kan veranderen? Het zelfde als de vraag, was het gepland? Ik snap gewoon niet dat mensen dat vragen, ik vind het echt onbeschoft en vervelend.
pi_159956884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 07:51 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Los van of iemand wel of geen voorkeur voor een jongen of meisje heeft (want ik denk dat je uiteindelijk niets kan doen als je die voorkeur eenmaal hebt en je mag ook best een voorkeur hebben).
Maar ik heb die vraag ook héel erg vaak gehad en ik vind het echt een brutale en vervelende vraag. Misschien komt dit ook omdat ik blij mag zijn met elk gezond kind wat er komt omdat dit bij ons niet vanzelfsprekend is en ik zelf geen voorkeur heb. Alsof als ik graag een meisje had gehad en het is achteraf een jongen dat ik dat nog kan veranderen? Het zelfde als de vraag, was het gepland? Ik snap gewoon niet dat mensen dat vragen, ik vind het echt onbeschoft en vervelend.
Dat snap ik Fien. Ik zelf vraag er ook niet actief naar, maar praat er wel graag over als iemand er over begint ;)

Ben het namelijk helemaal eens met Hilzillah, die kleertjes!!

Helaas zie ik in mijn omgeving ook meiden die zoveel pijn en moeite (hebben) moeten doen om een baby te krijgen dat als het dan zover is het enkel neerkomt op het meevoelen van de vreugde.
pi_159957272
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:23 schreef Unihipili het volgende:

Ik vind het geen onbeschofte vraag, maar ik vind het wel vreemd dat je een eerlijk antwoord niet geloofd en dat je dan spreekt over 'braafheidsargumenten'. Is het zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die zo blij zijn dat ze zwanger zijn dat het ze écht niet uitmaakt wat het wordt?
pi_159957308
Ik gok dat 95% een voorkeur heeft en daar is m.i ook echt helemaal niets mis mee, als je het maar niet laat overheersen en het je kind nadraagt dat hij/zij van het verkeerde geslacht is. (Serieus mee gemaakt)
Ik heb met Saar echt een geweldige dochter en met nog zo'n exemplaar zou ik onwijs blij zijn, maar een jongetje lijkt mij ook wel heel erg leuk O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 februari 2016 @ 09:02:44 #203
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159957326
Dan hoor ik bij de overige 5%. Ik heb geen voorkeur. Nooit gehad ook.
pi_159957811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:02 schreef Aventura het volgende:
+ 1

Ik kan het me best voorstellen dat er mensen zijn die het misschien niet durven te zeggen als ze een voorkeur hebben, maar ik vind het wel erg vervelend als iemand door blijft vragen en me niet lijkt te geloven als ik zeg dat ik écht geen voorkeur heb.
pi_159957871
Ik zou het leuk vinden als er een meisje mag komen.
Maar vind mezelf meer een jongetjesmama en 2 van die stuiterballen lijkt me ook gaaf.

Had gisteren even een momentje van *slik*.
Klinkt misschien heel gek, maar had even zoiets van als deze ronde niet raak is, en mocht ik uiteindelijk nog wel weer zwanger worden zal ik niet voor mijn 40e weer mama worden. En dat klinkt zo gek.
pi_159958642
Wij kregen de vraag ook heel vaak. We wilden het geslacht niet weten vooraf omdat we echt echt echt geen voorkeur hadden en ons de verrassing bij geboorte zo leuk leek. Hoe vaak mensen dat zeiden: "Stiekem vast wel maar je durft er niet voor uit te komen zeker?"
:o

We kregen een jongetje en damn wat is hij tof!! Ik zou er zo nog wel een willen. Twee van die knulletjes O+. Maar een meisje erbij? Ook super leuk! Kortom, ik zou bij een tweede weer echt geen voorkeur hebben maar word dan waarschijnlijk weer niet geloofd. Want blijkbaar willen vrouwen vaak liever een meisje?

Er schijnt taboe te rusten op het hebben van een voorkeur maar ik vind het vervelend dat het niet hebben van een voorkeur vaak niet wordt geloofd.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:43:01 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159958708
Dat mensen niet geloven dat je het geslacht niet weet... vind ik zo vreemd! Ik plaatste een foto van de wieg op fb, eerste reactie: "zie ik daar nou blauwe strikjes op?"
KuikenGuppy
pi_159958880
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik vind het geen onbeschofte vraag, maar ik vind het wel vreemd dat je een eerlijk antwoord niet geloofd en dat je dan spreekt over 'braafheidsargumenten'. Is het zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die zo blij zijn dat ze zwanger zijn dat het ze écht niet uitmaakt wat het wordt?
Kreeg vervolgens wel een voorkeur te horen hoor :). Hoorde het ook in de manier van antwoord geven dat die er wel was.
Of was het omdat ze zelf over geslachtsbepaling begon :? Geheugen... Ik ben echt een kanjer in dingen navertellen en dan heel veel context vergeten :D.
Uiteraard zullen er mensen zijn met totaal geen voorkeur.

[ Bericht 4% gewijzigd door Unihipili op 16-02-2016 10:59:07 ]
pi_159959266
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:51 schreef Hilzillah het volgende:
_O-

Ik merk dat hier mijn lichte voorkeur steeds meer verdwijnt naarmate de tijd doortikt. Ik wil gewoon een baby O+
Er naar vragen vind ik eigenlijk ook wel onbeschoft. Net als de gepland vraag. Zeker van mensen die niet dichtbij staan.
pi_159959487
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:09 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

_O-

Ik merk dat hier mijn lichte voorkeur steeds meer verdwijnt naarmate de tijd doortikt. Ik wil gewoon een baby O+
x2
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:27:52 #211
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159959766
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:39 schreef Malteser het volgende:
Want blijkbaar willen vrouwen vaak liever een meisje?
Dat is wel elke keer de reactie die ik kreeg..
aah jammer een jongen en bij de mini ook weer aahh jammer je hebt al een jongen he, dan heb je er 2. (terwijl als ik een meisje had gekregen ik er daar 2 van had)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159959818
Ik kreeg van een vriendin ook de voorzichtige vraag of het gepland was. Vond dat niet vervelend. Ze wist gewoon niks van mijn kinderwens en ik zag de vraag meer als dat het haar inzicht zou geven in of ik me erop voorbereid had.. zodat ze zich meer in me kon inleven.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:37:51 #213
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159960045
Maar dat is dan nog een vriendin, ik vind het een vraag die eigenlijk niet gesteld moet worden.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159960528
Ik vind het inderdaad zoals hierboven al vaak gezegd heel erg dat mensen inderdaad niet geloven dat je géén voorkeur hebt. Want omdat zij "stiekem" toch echt een voorkeur hebben, heeft 95% van alle vrouwen wel een "stiekeme" voorkeur maar durven ze er niet voor uit te komen? :?
Ik heb oprecht echt geen voorkeur en ik zal mensen die wel een voorkeur hebben echt niet veroordelen want het is niet zo dat ik dat niet begrijp. Het zou fijn zijn als ik dan ook begrepen/geloofd wordt met oprecht écht geen voorkeur.
Ik vind de vraag over geplant van mensen minder vervelend die mij goed kennen en het niet verwacht hadden. Maar haast iedere klant op mijn werk vraagt dit aan mij en ik vind dat gewoon echt niet netjes. Ik zou het zelf nooit vragen aan iemand die ik niet goed ken en waarvan ik de persoonlijke situatie niet goed ken.
pi_159961210
Ik heb die vragen echt nooit als vervelend ervaren en stel ze zelf ook aan anderen. Zelf zie ik het vooral als interesse en niet als een vraag met waardeoordeel :)

En voorkeur, ja had ik zeker bij de eerste maar het pakte anders uit. Het heeft wel even een paar dagen geduurd voordat ik mijn 'toekomst beeld' in m'n hoofd had bijgesteld. Maar daarna was het ook gewoon oke :) En nu is hij natuurlijk het meest awesome kind ever :7
pi_159961313
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:02 schreef Aventura het volgende:
+1

De dijken zijn doorgebroken en ik ben me toch een partij chagrijnig :(
pi_159961389
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:14 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

+1

:*
pi_159961594
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:37 schreef Moppert het volgende:
Maar dat is dan nog een vriendin, ik vind het een vraag die eigenlijk niet gesteld moet worden.
Nee inderdaad, omdat het er uiteindelijk niet toe doet. Er zit vaak een waardeoordeel achter.

Volgens mij is het trouwens altijd gepland, alleen soms niet in je hoofd :s).
pi_159963285
Aangezien ik van beide soorten al 1 heb, maakt het mij geen reet uit van welke ik er 2 ga hebben. Beide kinderen zijn tof, dus een 3e kan niet anders dan ook of zijn :)

Kan me wel voorstellen dat als ik 2 meiden had, ik ook graag een jongen in de mix had gehad en vice versa.
pi_159963328
Een verlate *O* voor Vivi.

Ik heb wel een voorkeur voor een jongen en dan als tweede een meisje omdat ik zelf echt zo een toffe jeugd heb gehad mede door mijn oudere broer O+ en daar nog steeds 2 handen op 1 buik mee ben. Maar mocht ik alleen meisjes krijgen zijn ze minimaal net zo welkom en gewild. Maar goed, moet ik eerst nog even streepjes plassen....
pi_159963654
Ik ben opgegroeid met een zus en wilde altijd een broertje, dus misschien komt het daar uit voort.

Ik was vergeten hoelang dat zitten op de wachtbank duurt... en hoe hypochondrisch ik er van wordt :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 februari 2016 @ 14:08:11 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159963886
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:14 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

+1

wat jammer! Ik heb niks te melden, zit op 6 dpo. Ik heb de afgelopen drie dagen gierende hoofdpijn gehad en ik heb het heel erg warm steeds. Last van de hormoonwisselingen, of misschien een beginnende griep?
pi_159965410
De 'gepland' vraag vind ik echt niet kunnen... Want dat betekend dat ze denken dat het niet gepland is. (Nog een beetje duidelijk?)
De voorkeursvraag zie ik als oprechte belangstelling. Maar ik geloof ook zomaar dat er mensen zijn die echt geen voorkeur hebben. Net als dat er vrouwen zijn die zeker weten geen kinderen willen. (En die dan het gejank aan moeten horen 'wacht maar tot je X jaar bent. Dan gaan je stokken vanzelf rammelen en misschien is het dan te laat' enzo)

En verder. Het geslacht niet willen weten... HOE DAN! vanaf het moment dat het tweede streepje opgedroogd was stond ik al met de telefoon in mijn hand om een pretecho te boeken met 15 weken. Maar dat zegt meer over mijzelf dan over een ander :')

En dan als laatste. De geneesheerdirecteur belde nav de HSG, alles was mooi open. En nu drie maanden batsen 4-life en dan pas terug komen.
pi_159965968
Dat wordt wijdbeens lopen Hilz O+
Fijn dat het goed was en hopelijk is het mooi 'doorsgesmeerd' nu!

En het niet weten tijdens je zwangerschap is zo leuk O+
En iedereen maar gokken en gokken en twijfelen of je het echt echt écht niet weet :D
Ik vond het heerlijk en bij een volgende gaan we het weer zo doen
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:56:50 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159965979
:D als je man het niet wil weten, kan je weinig anders he :').
Qua geslacht weten heb ik daarom de potentiële volgende zwangerschap geveto'd :7.
KuikenGuppy
pi_159966213
ik denk dat de 'gepland' vraag pijnlijker kan zijn dan over je voorkeur. Bijvoorbeeld als het helemaal niet zo makkelijk is gegaan en/of lang(er) heeft geduurd.
daarnaast, de meeste vrouwen 'plannen' zwanger worden als in, je stopt met de pil, gaat batsen 4- life (Hilzillah ;)) en onderneemt de meest bizarre dingen om het te laten lukken. alleen je KAN het niet plannen, want dan moet het wel allemaal werken zoals je plant en wanneer gebeurt dat nou echt?

dus naast dat ik het onbeschoft vind, snap ik de vraag gewoon niet. (behalve dan bij de categorie meiden/vrouwen die per ongeluk zwanger worden, maar zijn dat er veel?? en hoe weet je dat, als 'vreemde')
pi_159967025
Ja als vreemde slaat het nergens op :D. En het gaat erom of het gewenst is etc. Niet of het toevallig op de kalender stond.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:42:30 #228
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159967080
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:06 schreef Evilaurian het volgende:
ik denk dat de 'gepland' vraag pijnlijker kan zijn dan over je voorkeur. Bijvoorbeeld als het helemaal niet zo makkelijk is gegaan en/of lang(er) heeft geduurd.
daarnaast, de meeste vrouwen 'plannen' zwanger worden als in, je stopt met de pil, gaat batsen 4- life (Hilzillah ;)) en onderneemt de meest bizarre dingen om het te laten lukken. alleen je KAN het niet plannen, want dan moet het wel allemaal werken zoals je plant en wanneer gebeurt dat nou echt?

dus naast dat ik het onbeschoft vind, snap ik de vraag gewoon niet. (behalve dan bij de categorie meiden/vrouwen die per ongeluk zwanger worden, maar zijn dat er veel?? en hoe weet je dat, als 'vreemde')
Ik ben nu zelf zwanger en ik heb 1x de vraag gehad of het gepland was. Ik vond het zó raar om die vraag gesteld te krijgen. Maar omdat ik zo verbaasd was, heb ik er niet een gevatte opmerking of zo op terug kunnen geven... Ik zou het zelf echt nooit aan iemand vragen, ik vind het onbeschofte vraag eigenlijk...

En qua voorkeur: ik had echt de voorkeur voor een meisje. En het wordt een meisje O+
SPOILER
pi_159968329
Ik denk dat ik de afgelopen weken wel 10x de vraag heb gehad of het gepland was. Vaker wel, dan niet zeg maar :{ komt denk ik omdat ik vrij jong ben (23). Pas als ik zeg dat vriend al 30 is snappen ze de keuze. Ik vind het een hele onbeschofte vraag, zou het ook nooit aan iemand stellen. En als je beaamt dat het gepland is zeggen ze 'oh, wat leuk dan!' Alsof het anders niet leuk zou zijn.
pi_159968446
Haha ja, die oordelen bij leeftijd krijg ik ook. Ben 25 en vriend 34. "Oh dan is hij er ook wel een keer aan toe." Nou het kwam toch echt vanuit mij hoor het idee :D.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:16:20 #231
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159969276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:06 schreef Evilaurian het volgende:

Uhhhh maar er is ook een groot verschil tussen plannen.. en dat vind ik dus wel er mee bezig zijn en gewoon zwanger worden. Ik zal nooit op de manier zoals je omschrijft zwanger worden.
Ik zal nooit mijn cyclus in de gaten houden of ovulatietesten doen etc.
Dat past niet bij mij, ik check alleen slijm etc etc als ik niet zwanger wil worden. Daar zou ik dan mee stoppen maar verder dan dat zal ik niet gaan..

Plan je het dan toch als je onveilige seks hebt of niet? omdat je weet dat het kan..
Of is het dan een ongelukje. In mijn omgeving denken veel mensen daar heel verschillend over.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159969341
Oh Miss_C! Jouw verhaal in de spoiler zet mij toch aan het denken. Ik heb aan mijn kant van de familie ook een 'afwijking' aan de vaders/jongens kant. Mijn opa, vader, broertje en 2 neefjes hebben het. 3 andere neefjes niet. Overduidelijk iets dat bij jongetjes naar voren komt. Wat dat betreft heb ik misschien wel een lichte voorkeur. Of de jongetjes moeten de genen van manlief volledig erfen ;)
pi_159971674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:16 schreef Moppert het volgende:

[..]

Uhhhh maar er is ook een groot verschil tussen plannen.. en dat vind ik dus wel er mee bezig zijn en gewoon zwanger worden. Ik zal nooit op de manier zoals je omschrijft zwanger worden.
Dat past niet bij mij, ik check alleen slijm etc etc als ik niet zwanger wil worden. Daar zou ik dan mee stoppen maar verder dan dat zal ik niet gaan..

Plan je het dan toch als je onveilige seks hebt of niet? omdat je weet dat het kan..
Of is het dan een ongelukje. In mijn omgeving denken veel mensen daar heel verschillend over.
Hmm. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Misschien omdat dat niet in mijn belevingswereld past. Om niet zwanger te worden heb ik altijd anticonceptie gebruikt. Wij wilden het risico niet nemen om zwanger te worden. Maar vind niet dat jij met jouw methode per ongeluk zwanger wordt, misschien onverwacht mocht het gebeuren terwijl je jezelf controleert. want je kiest voor een methode waar een bepaald risico aan hangt dat je zwanger wordt.

Maar ja. Snap ook wel dat andere mensen er anders over kunnen denken. Ben vooral van mening dat iedereen het moet doen zoals zij prettig vind. Geen enkele manier is heilig.
pi_159979404
'Nee joh, mijn zwangerschap was niet gepland. Ik liep voorbij. Struikelde over een verlengsnoer. En viel zo, woeps. Boven op vent zn piemel'. :'( :'(

#TrueStory!
pi_159980405
En met een tweeling kun je dan ook nog de uitermate onbeschofte vraag krijgen hoe je kinderen verwekt zijn, natuurlijk of via ivf. Gewoon door wildvreemde mensen op straat :X
pi_159981494
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:44 schreef Evilaurian het volgende:

[..]

Hmm. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Misschien omdat dat niet in mijn belevingswereld past. Om niet zwanger te worden heb ik altijd anticonceptie gebruikt. Wij wilden het risico niet nemen om zwanger te worden. Maar vind niet dat jij met jouw methode per ongeluk zwanger wordt, misschien onverwacht mocht het gebeuren terwijl je jezelf controleert. want je kiest voor een methode waar een bepaald risico aan hangt dat je zwanger wordt.
Nou bij elke manier van anticonceptie is er een risico. Soms is de keuze tussen de middelen op en blijft er een methode over. Dat is ook anticonceptie. Knoopje leggen bij de man gebeurt niet zomaar even. En anders blijft er geheelonthouding over, maar dat is ook geen oplossing...
pi_159982786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:16 schreef Moppert het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het bij jou dan voor je zwanger werd? Ik dacht ook dat ik nergens op zou letten en het gewoon zou laten gebeuren, maar dat lukte toch niet toen het waar langer duurde met mijn onregelmatige cyclus, helaas.
pi_159983924
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:20 schreef Kyara het volgende:
En met een tweeling kun je dan ook nog de uitermate onbeschofte vraag krijgen hoe je kinderen verwekt zijn, natuurlijk of via ivf. Gewoon door wildvreemde mensen op straat :X
Ik vraag me dat stiekem wel af over de drieling op F. dr kdv, maar echt niet dat ik dat durf te vragen hoor :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:07:09 #239
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159983934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:20 schreef Kyara het volgende:
Zo heb ik zo'n collega. Die dacht inderdaad dat het door de MMM kwam. Uhm, tweelingen kunnen ook spontaan ontstaan!
pi_159984391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:04 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ik vraag me dat stiekem wel af over de drieling op F. dr kdv, maar echt niet dat ik dat durf te vragen hoor :@
Bij ivf worden volgens mij nooit 3 eitjes terug geplaatst. Sterker nog, als je zwanger bent van een drieling krijg je een gesprek met de gyn over het evt laten weghalen van 1 van de 3 om de kansen voor de andere 2 te vergroten. Dus zelfs als er iets van medische hulp bij zit dan is de kans groot dat er ook een natuurlijke component bij zit. En eea natuurlijk ook afhankelijk van de zygositeit.
pi_159985221
yessss, ik ben ongesteld! eindelijk een startpunt.

stond vanochtend te juichen in de badkamer. zo gek!
pi_159986549
Bloed is in dit geval goed *O* door naar de volgende ronde Evil!
pi_159987474
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 01:27 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het bij jou dan voor je zwanger werd? Ik dacht ook dat ik nergens op zou letten en het gewoon zou laten gebeuren, maar dat lukte toch niet toen het waar langer duurde met mijn onregelmatige cyclus, helaas.
Zoals moppert het omschrijft zo hebben wij het ook gedaan bij nummer 1. In 2009 gestopt met de pil maar nog niet met de intentie om zwanger te worden. Ook erg lange en onregelmatige cyclussen. Een jaar condooms gebruikt en na een jaar werd mijn cyclus wat korter en regelmatiger en zijn we op de gok gaan sexen. In 2013 waren we zwanger. Net de maand voordat we zwanger werden erover gehad dat we het niet erg zouden vinden als het nu zou gebeuren
Deze keer hebben we echt gericht gesext met ovulatietesten enz.

Ik word gek van de vraag of we nu dan een meisje willen want we hebben al een zoon.
Maar het maakte me echt niks uit en nu ik weet dat het weer een jongen is ben ik mega trots op mijn jongens gezin *;
pi_159988759
Ik vind dat gepland of ongepland niet zo ingewikkeld hoor. Een geplande zwangerschap betekent volgens mij dat je samen met je partner bewust hebt uitgesproken dat je graag een kind wilt krijgen en dat je daar vervolgens ook naar gehandeld hebt (dat wil zeggen: onbeschermde seks op de dagen dat je vruchtbaar bent, of vruchtbaar kunt zijn).

De mate waarin je dat dan precies plant (dus wel of niet met ovulatie testen e.d.), dat kan verschillen.

De vorige keer was ik ongepland zwanger. Tja, dat is dus echt iets heel anders dan nu, onvergelijkbaar ook wat beleving betreft, (het is echt een heel andere ervaring als je zes weken zwanger bent en daar ineens achter komt als volkomen verrassing) terwijl ik nu ook niet zover ben (nog?) dat ik ovulatie testen gebruikt. Maar het is nu wel een bewuste keuze met een bewuste handeling, zullen we maar zeggen. :P . Dat was vorige keer absoluut niet zo. Toen had ik wel een kinderwens, maar dat had op dat moment nog geen bewuste consequentie gehad.
pi_159988837
De vraag over gepland of niet vind ik niet zo schokkend eigenlijk. Lijkt me een vrij standaard vraag... Je wilt toch weten of het safe is om blij te reageren of niet...

Voorkeur voor geslacht, ik heb het ook niet echt. Een minimensje van mijn man en mij samen lijkt me geweldig, ongeacht of het een jongen of meisje wordt. Een baby an sich zou al zo mooi zijn!

Helaas is mijn man mogelijk drager van het borstkanker gen, dus in dat opzicht zou een zoontje wel veiliger zijn, maarja, die kan het gen ook weer erven en doorgeven aan zijn toekomstige dochter...
Warempel, een drempel.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:07:52 #246
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159989324
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 01:27 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Uhh niet zwanger de laatste keer, en daarvoor duurde het een aantal maanden.
Maar dat zou voor mij niet uitmaken. Ik snap dat andere het wel op die manier doen maar het past niet bij wie ik ben. Daarom ook toen het er naar uit zag dat we de medische molen in moesten besloten dat niet te doen. En misschien was het anders geweest als ik nog kindloos was geweest maar ik denk het eigenlijk niet..

Ik zou niet om kunnen gaan met het machteloze gevoel en het wachten en het medische idee er bij. Ik ben dan ook heel blij dat dit uiteindelijk niet nodig was en de peuter nu vrolijk rond rent.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:10:42 #247
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159989388
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:42 schreef Ronderotonde het volgende:
De vraag over gepland of niet vind ik niet zo schokkend eigenlijk. Lijkt me een vrij standaard vraag... Je wilt toch weten of het safe is om blij te reageren of niet...

Echt? Maar je kan met een ongeplande zwangerschap ook blijer zijn dan met een geplande.
Dat is toch heel iets anders dan ongewenst.. Ik vind het echt een hele nare vraag. Een felicitatie lijkt mij altijd op zijn plaats niet na een stomme vraag pas.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:16:16 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159989478
Snap het ook niet, je hebt gepland en je hebt ongepland. Gepland is m.i. wanneer je batst zonder anticonceptie te gebruiken. Ongepland is een oepsie door falende anticonceptie. Een tussenweg is er toch niet?
pi_159989524
Er is natuurlijk wel een verschil tussen ongepland-gewenst en ongepland-ongewenst... maar ik zou zulke dingen nooit vragen. Zijn mijn zaken niet.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:26:19 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159989699
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen ongepland-gewenst en ongepland-ongewenst... maar ik zou zulke dingen nooit vragen. Zijn mijn zaken niet.
Helemaal mee eens.
KuikenGuppy
pi_159989725
Je ziet toch meestal wel aan iemand of die blij is of niet? Toen ik aan mensen vertelde dat ik zwanger was, spatte de blijdschap er volgens mij vanaf. Niemand die zich af hoefde te vragen of het wel gewenst was.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:29:34 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159989792
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:27 schreef Franny_G het volgende:
Je ziet toch meestal wel aan iemand of die blij is of niet? Toen ik aan mensen vertelde dat ik zwanger was, spatte de blijdschap er volgens mij vanaf. Niemand die zich af hoefde te vragen of het wel gewenst was.
Daarom. En anders kan je met een "Hee, wat een verrassing!" de reactie wel peilen, toch?
KuikenGuppy
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:43:06 #253
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_159990064
Nou, die vlieger van 'als iemand superblij is, hoeft men zich niet af te vragen of het gepland is' ging hier helaas echt niet op hoor. Gedroomd, gewenst, gepland, alles netjes op orde, maar 22 en uitgesproken ambitieus. Man, hoe vaak ik niet de 'Nee, echt? :o Was dat de bedoeling dan?' heb gekregen! Zelfs ondanks dat ik je typical liefdevolle stuiterbal was die het het liefst van de daken zou schreeuwen met hartjes en lintjes.

Ik vind het een ongepaste vraag en bovendien is ie volledig irrelevant; op het moment dat iemand het jou vertelt is de keuze namelijk al gemaakt en zélfs als het dan een gevalletje oeps was is er sprake van berusting en hopelijk veel liefde O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_159990375
Ik ben het de laatste tijd beu dat de vraag komt, en wanneer beginnen jullie aan kinderen. Zeker nu er iemand uit vriendengroep zwanger is...
Ik hou het er dan maar op dag zwanger worden niet bij iedereen vanzelf sprekend is.
Ben blij als ik volgende week eindelijk hulp krijg om mijn angsten te overwinnen dat is nu belangrijker. Want om kinderen te maken moet je 1 ding sowieso doen...en dat is het probleem :'(
pi_159990436
Tja en als het al ongewenst is krijg je al genoeg vervelende dingen op je af. Dan mag er best eens iemand zijn die wel gefeliciteerd heeft.
pi_159991773
Nouja 1 troost, ik heb nog nooit zwangere mensen echt van dichtbij meegemaakt, ben zelfs nog nooit van mijn leven op kraambezoek geweest, dus de kans dat ik zelf mensen beledig in mijn omgeving is vreselijk klein :P
Warempel, een drempel.
pi_159992323
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:Y

Hier een tweeling in de eerste categorie. En ik was -okey, na de een lichte schok- echt wel heel erg blij hoor.

Maar ik heb bij M ook de vraag gehad of het wel gepland was. Want ja, ik was toch al begin 30 dus als ik kinderen had gewild dan had ik ze 10 jaar geleden al wel gekregen.

SPOILER
pi_159992514
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar ik heb bij M ook de vraag gehad of het wel gepland was. Want ja, ik was toch al begin 30 dus als ik kinderen had gewild dan had ik ze 10 jaar geleden al wel gekregen.

SPOILER
Stiekum had ik altijd het idee dat je inderdaad wel voor je 30ste klaar moest zijn met je gezin bij elkaar baren, want ohjee, die eieren worden echt veel slechter na 30. Maar ja, ben nu 33, en begin net aan de eerste. Wat de tijd al niet kan doen. 8)7

En heel veel lezen er over, en veel rondkijken in je omgeving wat er nou werkelijk gebeurt. Het begon me gewoon steeds meer op te vallen dat er vrouwen toch ook op 'latere' leeftijd gewoon nog zwanger worden, wat voor mij ook een reden was om het toch nog te gaan proberen. En dan kom je op Fok! terecht en zie ik dat het helemaal niet abnormaal is dat ik nu pas begonnen ben.

Dus denk nu achteraf, waarom dacht ik er zo stom over? Misschien is dat toch nog een wat ouderwetse calvinistische gedachte ofzo, die toch wel verweven zit in onze samenleving? geen idee, heb in ieder geval mijn mening drastisch gewijzigd!
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:51:27 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_159992865
Anno 2016 is 30+ écht niet stokoud om moeder te worden. Ik moet er nog wel es om gniffelen als ik zulke gedachtengangen lees op FOK ;) het is maar héél zelden dat leeftijd een allesbelemmerend issue vormt als je 30-nogwat bent. Dat was het honderd jaar geleden misschien wel meer, maar toen werden we gemiddeld ook veel minder oud.

Ik denk dat het goed is om een kind te krijgen als je je er zelf echt aan wil committeren. Niet omdat je denkt dat je eierstokken binnen zes maanden gaan bederven.
disclaimer
pi_159993133
30+ is tegenwoordig niet zo vreemd toch?

Ff tussendoor;

Ik kwam dit tegen en moet ff aan Majo (en ik geloof nog een paar) hier denken..

http://m.telegraaf.nl/gez(...)tent=whatsapp-mobile
S. 2014
J. 2016
pi_159993154
Ik dacht juist altijd dat je begin 30 moest zijn om ermee te beginnen. Eerst jaren samenwonen, dan trouwen, dan kinderen.
pi_159994797
Haha, en ik kreeg destijds de opmerking toen ik met 27 jaar ging trouwen: "Goh. nu al?"

Kortom, het is toch nooit goed. Gewoon doen wat bij je past en de rest ziet maar ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Theeleuter op 17-02-2016 17:11:24 (Lol, er stond 17 jaar...) ]
pi_159995126
edit, foutje
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_159997045
Gridjuh wat een vervelende vraag dan he.
Hopelijk gaat het vanaf volgende week snel beter :*
pi_159999458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:36 schreef Evilaurian het volgende:

Dus denk nu achteraf, waarom dacht ik er zo stom over? Misschien is dat toch nog een wat ouderwetse calvinistische gedachte ofzo, die toch wel verweven zit in onze samenleving? geen idee, heb in ieder geval mijn mening drastisch gewijzigd!
Ik kom uit een gereformeerd/calvinistisch/conservatief milieu maar daar komt op latere leeftijd kinderen krijgen juist vaak voor. Het valt ook in die kringen niet altijd mee al vroeg de juiste partner te vinden bijvoorbeeld. Zo is mijn gereformeerde broer pas op z'n 38e getrouwd, met een vrouw van 30. Zij hebben in tien jaar tijd wel nog effe vijf kinderen op de wereld gezet. :o . En mijn eigen ouders trouwden ook 'pas' rond hun 28ste en hebben toen ook nog vijf kinderen gekregen. Het is natuurlijk wel zo dat als je jonger kunt beginnen ze dat alleen maar zullen toejuichen. Ik denk dat die ideeën die leven over op een bepaalde leeftijd alles 'op orde hebben', inclusief een gezin, heel erg voortkomen uit een bepaald burgerlijk ideaalplaatje, op basis waarvan heel veel mensen hun leven inrichten.
  Moderator woensdag 17 februari 2016 @ 20:53:19 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160001581
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:55 schreef gridjuh het volgende:
Ik ben het de laatste tijd beu dat de vraag komt, en wanneer beginnen jullie aan kinderen. Zeker nu er iemand uit vriendengroep zwanger is...
Ik hou het er dan maar op dag zwanger worden niet bij iedereen vanzelf sprekend is.
Ben blij als ik volgende week eindelijk hulp krijg om mijn angsten te overwinnen dat is nu belangrijker. Want om kinderen te maken moet je 1 ding sowieso doen...en dat is het probleem :'(
Dat klinkt behoorlijk vervelend, ga je ervoor in therapie? Hopelijk krijg je snel de juiste hulp :*

quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
30+ is tegenwoordig niet zo vreemd toch?

Ff tussendoor;

Ik kwam dit tegen en moet ff aan Majo (en ik geloof nog een paar) hier denken..

http://m.telegraaf.nl/gez(...)tent=whatsapp-mobile
Wel fijn de erkenning :* het blijkt toch een behoorlijk onbegrepen iets te zijn. Gisteren las ik een artikel over dat vrouwen in China en Japan menstruatieverlof krijgen als ze een verklaring van de dokter hebben. De reacties op dat artikel waren niet mild :X "aanstelleritus" werd het door velen genoemd. Ik snap dat het lastig voor te stellen is als je er zelf geen last van hebt maar is het nou echt zo moeilijk om er begrip voor te hebben? Dit soort artikelen helpen wel, bedankt voor het delen :*
pi_160005013
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klinkt behoorlijk vervelend, ga je ervoor in therapie? Hopelijk krijg je snel de juiste hulp :*

[..]

Wel fijn de erkenning :* het blijkt toch een behoorlijk onbegrepen iets te zijn. Gisteren las ik een artikel over dat vrouwen in China en Japan menstruatieverlof krijgen als ze een verklaring van de dokter hebben. De reacties op dat artikel waren niet mild :X "aanstelleritus" werd het door velen genoemd. Ik snap dat het lastig voor te stellen is als je er zelf geen last van hebt maar is het nou echt zo moeilijk om er begrip voor te hebben? Dit soort artikelen helpen wel, bedankt voor het delen :*
Gridjuh ik lees iets over angsten overwinnen. Weet verder inhoudelijk niet hoe het zit. Maar ik heb zelf vanaf mijn 14e een paniekstoornis en inmiddels zwanger van nr. 3. Ik weet niet of ik het goed aanvoel maar misschien hebben we wat betreft angst raakvlakken. Als je er behoefte aan hebt staat mijn pm/dm open voor je :*
pi_160007343
Het hangt er denk ik ook wel vanaf hoeveel kinderen je wilt. Ik sluit niet uit dat ik een groot gezin wil, en dat wordt wel wat lastiger als je op latere leeftijd pas begint.

Wat een confronterende vraag, Gridjuh, helemaal als het niet lukt. :*
pi_160011975
Ik ga er uiteindelijk wel voor in therapie maar ja in Nederland kan daar behoorlijk wat tijd over heen gaan. Eer ik aan de beurt was bij de medisch psycholoog waren we ruim 2 maanden verder. (Want ik was mijn suiker aan het ontregelen en dat is ook niet goed) zij herleeft mij doorverwezen naar ggz daar zat wel ineens vaart in want krijg enigzins voorrang. Volgende week intake onderzoek helaas pas 8 maart het advies
pi_160025468
Lastig dat het dan nog even duurt :* Heb je mensen met wie je hierover kunt praten?
pi_160027376
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:26 schreef BobbyMcGee het volgende:
Lastig dat het dan nog even duurt :* Heb je mensen met wie je hierover kunt praten?
Niet echt
pi_160027503
Dat lijkt mij heel zwaar gridjuh! :* voor jou.

Wachten duurt lang }:|
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:15:36 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160029069
Wanneer is je nod, fuchsia?
KuikenGuppy
pi_160029467
Dinsdag en dat klinkt heel dichtbij en ver weg tegelijkertijd :+
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:30:10 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160029546
I hear ya. Twee weken duren dan een eeuwigheid he.
KuikenGuppy
pi_160029756
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:27 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Dinsdag en dat klinkt heel dichtbij en ver weg tegelijkertijd :+
Je krijgt n houten kont op die wachtbank he :P
S. 2014
J. 2016
pi_160030163
Ik probeer mezelf wijs te maken dat ik helemaal niet aan het wachten ben. Dat ik het wel zal zien en dat ik toch vast niet zwanger ben. :') .
pi_160032009
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:30 schreef Burdie het volgende:
I hear ya. Twee weken duren dan een eeuwigheid he.
Nou vooral die laatste week. De 1e week gaat meestal nog wel, maar dan ineens word ik zo ongeduldig :')

quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je krijgt n houten kont op die wachtbank he :P
Nog al ja :+

quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:49 schreef Franny_G het volgende:
Ik probeer mezelf wijs te maken dat ik helemaal niet aan het wachten ben. Dat ik het wel zal zien en dat ik toch vast niet zwanger ben. :') .
Wachten is ook stom, dus vooral lekker in ontkenning blijven ;) Ik zeg wel continu tegen mijzelf dat ik vast weer niet zwanger ben. Alvast de teleurstelling indekken.
Wanneer is jouwes?
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 00:19:43 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160032828
Ik vind de tijd meestal best snel gaan :D alleen die week voor NOD is killing als je ook last van kwaaltjes hebt. En ik denk altijd aan het begin van mijn cyclus dat het nog een eeuw duurt tot mijn eisprong maar ook dat valt eigenlijk hartstikke mee :)
pi_160033098
Ik heb weer chips en lekkere kaasjes op mijn wachtbankjespicknickkleed. Schuift aan allen. Trap dat ongemakkelijke bankje in de hoek O+
pi_160035414
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:25 schreef Moppert het volgende:
Ik wilde beide keren heel graag een jongen, en ik heb ze. Niet door op eieren batsen (de benaming 😆), het zijn beide IVF-kinderen.

Een voorkeur is inderdaad niet erg. Wel heb ik het niet teveel verteld, om te voorkomen dat een dochter van anderen te horen zou krijgen dat ik liever een jongen had.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_160036638
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:41 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Wachten is ook stom, dus vooral lekker in ontkenning blijven ;) Ik zeg wel continu tegen mijzelf dat ik vast weer niet zwanger ben. Alvast de teleurstelling indekken.
Wanneer is jouwes?
Dat zeg ik niet want als ik dat 'uitspreek' dan wordt het teveel een ding en ben ik aan het wachten terwijl ik dus niet aan het wachten ben. :D . :') .

Ik doe gewoon heel erg mijn best ontspannen hiermee om te gaan mensen.
pi_160036688
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet want als ik dat 'uitspreek' dan wordt het teveel een ding en ben ik aan het wachten terwijl ik dus niet aan het wachten ben. :D . :') .

Ha, zo herkenbaar, dit soort gedachtes :D

Ik hik om net zulke redenen een beetje tegen het doen van een zwangerschapstest aan. Ik heb over tien dagen een afspraak bij de gynaecoloog en ik zou het zo idioot vinden als dan blijkt dat ik zwanger ben, dus ik wil dat vooraf nog even testen. Ik heb geen reden om aan te nemen dat ik zwanger ben maar met zo'n lange cyclus (dag 100 vandaag *O* :') ) weet je het maar nooit. Maar als ik actief ga nadenken over het doen van een test dan 'verheug' ik me op de mogelijkheid dat ik zwanger ben en ik ben bang voor de daaropvolgende teleurstelling :+
pi_160037034
Wachten is ook ruk ;)
Ik ben het wachten ook zat. Wil verder, dat ineens begin van de week er weer nieuw bloed was helpt mijn gemoedstoestand ook niet. Al lijkt het er nu op dat het echt echt op is *klopt af*.

Daarbij heb ik vannacht gedroomd over sexen :9 Dat gebeurt me alleen als het te lang geleden is }:|
pi_160037228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:41 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb weer chips en lekkere kaasjes op mijn wachtbankjespicknickkleed. Schuift aan allen. Trap dat ongemakkelijke bankje in de hoek O+
Oeh lekker :9. Ik schuif aan ;)

quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

:D Succes met niet wachten dan he ;)

Bobby McGee, jemig dag 100. Daar kan ik mij gelukkig helemaal geen voorstelling van maken, hoe frustrerend dat moet zijn. Die teleurstelling niet willen, is heel herkenbaar. Is toch weer een een extra confrontatie.

Balen Theeleuter van het bloed! Hopelijk nu echt over ja!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:30:59 #286
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_160037879
Inderdaad dag 100! Ik werd 103 dagen na mijn curettage ongesteld en in die tijd had ik me al allerlei horrorscnario's in het hoofd gehaald. Dacht echt dat ik stuk was. Ik hoop dat er wat uit komt bij de arts. En dat er wat aan te doen is. Ik ga ook op het kleedjes zittten, 9 dpo hier. Weinig hoop hoor, mijn temperatuur zakt alweer en ik voel de welbekende menstruatiekrampen en bloat en dan weet ik weer genoeg. Ik begin een patroon te zien in mijn cycli en de luteale fase is toch wel steeds ongeveer 12 dagen. Dus maandag weet ik het. Ik test niet meer, met temperaturen hoeft dat eigenlijk niet. Tenzij je op zoek bent naar bevestiging (dat je zwanger bent).
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:20:01 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160041232
Dag 100 is wel een discutabele mijlpaal :') Ik hoop dat de gyn wat zinnigs voor je te zeggen heeft, Bobby!
KuikenGuppy
pi_160041757
Ik ga dit topic verlaten, aangezien ik vandaag op de echo een kloppend hartje heb gezien.

Ik wens jullie allemaal heeeel snel een tweede streepje toe!!!!! :*
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 15:52:30 #289
269689 crew  Viv
pi_160043332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:45 schreef Saarah het volgende:
Ik ga dit topic verlaten, aangezien ik vandaag op de echo een kloppend hartje heb gezien.

Jaa wat goed!! *O*
pi_160046319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:45 schreef Saarah het volgende:

Joepie! Gefeliciteerd!
pi_160047332
Saraah wat fijn! O+
pi_160052782
Bobby, mijn laatste cyclus voor m'n 1e zwangerschap duurde 120 dagen. Ik heb zoveel testjes gedaan toen, want geen bloed geeft toch hoop. Maar steeds die teleurstelling :{ De gyn nam het gelukkig meteen serieus, zei dat we de cyclus gingen afbreken en opnieuw starten met clomid. Die sloeg meteen goed aan, met zwangerschap tot gevolg. Hopelijk gaat het bij jou ook zo! :*

Fijn Saarah!

En over het ontspannen zijn op het wachtbankje, ik heb ook een mooie theorie bedacht :P De volgende rondes zou een ud geven in nov/dec en het zou toch zonde zijn om tijdens je verlof maanden in de kou te zitten, dusss als ik nu niet zwanger zou worden vind ik dat zogenaamd niet erg :') right :')
pi_160052886
Jahmaar Fazz luistert... legaal vrij zijn rondom de drukke feestdagen enzo O+

Saraah fijn O+
pi_160060979
Een van mn goeiste vriendinnen zwanger. Ik heb gejompelt. Maar damn wat voelt die jaloezie kut ;(
pi_160061355
Rot voelt dat he Hilz! :{ :*
pi_160061378
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:22 schreef Fazzoletti het volgende:
Bobby, mijn laatste cyclus voor m'n 1e zwangerschap duurde 120 dagen. Ik heb zoveel testjes gedaan toen, want geen bloed geeft toch hoop. Maar steeds die teleurstelling :{ De gyn nam het gelukkig meteen serieus, zei dat we de cyclus gingen afbreken en opnieuw starten met clomid. Die sloeg meteen goed aan, met zwangerschap tot gevolg. Hopelijk gaat het bij jou ook zo! :*

Ik ben dol op dit soort verhalen ;) Ik hoop het ook heel erg. :Y
pi_160062708
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 01:46 schreef Hilzillah het volgende:
Een van mn goeiste vriendinnen zwanger. Ik heb gejompelt. Maar damn wat voelt die jaloezie kut ;(
Och lieffie, dikke knuffel. :*
S. 2014
J. 2016
pi_160063330
Hilz, wat kut voor jou :* Ik vind het knap dat je gejompeld hebt. Hier is schoonzus zwanger en ik kan eerlijk gezegd nauwelijks jompelen :@ Te pijnlijk en confronterend...

Hier bloed gespot en krampen op fucking dag 26 :{ ;( Waarbij mijn kortste cyclus ooit 28 dagen is geweest (8 februari was mijn eisprong). Ik heb normaal geen krampen en bloeden begint altijd met een beetje roze en nu ineens gelijk een hele veeg rood/bruin. Ik voel van alles en weet niet wat er van te denken, maar vrees dat dit doorzet en dat we op gaan naar de volgende ronde :'(
pi_160063487
Das wel vroeg op dag 26. Was je ei niet misschien eerder? :*

Ik heb even en slijm vraagje...

Ik vind vaak mijn ei wel met stokjes. Maar die wittige afscheiding ( :r ) is altijd pas 5/6 dagen NA mijn positieve ovu test. Is het dan zo dat mijn ei pas heel erg laat springt? Of is dat het niet en ben ik gewoon stuk?
pi_160063791
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:25 schreef Hilzillah het volgende:
Das wel vroeg op dag 26. Was je ei niet misschien eerder? :*

Ik heb even en slijm vraagje...

Ik vind vaak mijn ei wel met stokjes. Maar die wittige afscheiding ( :r ) is altijd pas 5/6 dagen NA mijn positieve ovu test. Is het dan zo dat mijn ei pas heel erg laat springt? Of is dat het niet en ben ik gewoon stuk?
Er is een verschil in de afscheiding he... als je er draden van kan trekken ( :r ) is t vruchtbaar slijm, en anders... uhm tja.. gewoon jakkie?! :+
S. 2014
J. 2016
pi_160064117
Hillz en Fuchsia :*

Ik snap ook niks van mijn slijm :P
Heb 2 weken lang dradentrekkent spul, maar het wordt nooit het rauwe eiwit dat wordt beschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')