abonnement Unibet Coolblue
pi_159966213
ik denk dat de 'gepland' vraag pijnlijker kan zijn dan over je voorkeur. Bijvoorbeeld als het helemaal niet zo makkelijk is gegaan en/of lang(er) heeft geduurd.
daarnaast, de meeste vrouwen 'plannen' zwanger worden als in, je stopt met de pil, gaat batsen 4- life (Hilzillah ;)) en onderneemt de meest bizarre dingen om het te laten lukken. alleen je KAN het niet plannen, want dan moet het wel allemaal werken zoals je plant en wanneer gebeurt dat nou echt?

dus naast dat ik het onbeschoft vind, snap ik de vraag gewoon niet. (behalve dan bij de categorie meiden/vrouwen die per ongeluk zwanger worden, maar zijn dat er veel?? en hoe weet je dat, als 'vreemde')
pi_159967025
Ja als vreemde slaat het nergens op :D. En het gaat erom of het gewenst is etc. Niet of het toevallig op de kalender stond.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:42:30 #228
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159967080
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:06 schreef Evilaurian het volgende:
ik denk dat de 'gepland' vraag pijnlijker kan zijn dan over je voorkeur. Bijvoorbeeld als het helemaal niet zo makkelijk is gegaan en/of lang(er) heeft geduurd.
daarnaast, de meeste vrouwen 'plannen' zwanger worden als in, je stopt met de pil, gaat batsen 4- life (Hilzillah ;)) en onderneemt de meest bizarre dingen om het te laten lukken. alleen je KAN het niet plannen, want dan moet het wel allemaal werken zoals je plant en wanneer gebeurt dat nou echt?

dus naast dat ik het onbeschoft vind, snap ik de vraag gewoon niet. (behalve dan bij de categorie meiden/vrouwen die per ongeluk zwanger worden, maar zijn dat er veel?? en hoe weet je dat, als 'vreemde')
Ik ben nu zelf zwanger en ik heb 1x de vraag gehad of het gepland was. Ik vond het zó raar om die vraag gesteld te krijgen. Maar omdat ik zo verbaasd was, heb ik er niet een gevatte opmerking of zo op terug kunnen geven... Ik zou het zelf echt nooit aan iemand vragen, ik vind het onbeschofte vraag eigenlijk...

En qua voorkeur: ik had echt de voorkeur voor een meisje. En het wordt een meisje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159968329
Ik denk dat ik de afgelopen weken wel 10x de vraag heb gehad of het gepland was. Vaker wel, dan niet zeg maar :{ komt denk ik omdat ik vrij jong ben (23). Pas als ik zeg dat vriend al 30 is snappen ze de keuze. Ik vind het een hele onbeschofte vraag, zou het ook nooit aan iemand stellen. En als je beaamt dat het gepland is zeggen ze 'oh, wat leuk dan!' Alsof het anders niet leuk zou zijn.
pi_159968446
Haha ja, die oordelen bij leeftijd krijg ik ook. Ben 25 en vriend 34. "Oh dan is hij er ook wel een keer aan toe." Nou het kwam toch echt vanuit mij hoor het idee :D.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:16:20 #231
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159969276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:06 schreef Evilaurian het volgende:
ik denk dat de 'gepland' vraag pijnlijker kan zijn dan over je voorkeur. Bijvoorbeeld als het helemaal niet zo makkelijk is gegaan en/of lang(er) heeft geduurd.
daarnaast, de meeste vrouwen 'plannen' zwanger worden als in, je stopt met de pil, gaat batsen 4- life (Hilzillah ;)) en onderneemt de meest bizarre dingen om het te laten lukken. alleen je KAN het niet plannen, want dan moet het wel allemaal werken zoals je plant en wanneer gebeurt dat nou echt?

dus naast dat ik het onbeschoft vind, snap ik de vraag gewoon niet. (behalve dan bij de categorie meiden/vrouwen die per ongeluk zwanger worden, maar zijn dat er veel?? en hoe weet je dat, als 'vreemde')
Uhhhh maar er is ook een groot verschil tussen plannen.. en dat vind ik dus wel er mee bezig zijn en gewoon zwanger worden. Ik zal nooit op de manier zoals je omschrijft zwanger worden.
Ik zal nooit mijn cyclus in de gaten houden of ovulatietesten doen etc.
Dat past niet bij mij, ik check alleen slijm etc etc als ik niet zwanger wil worden. Daar zou ik dan mee stoppen maar verder dan dat zal ik niet gaan..

Plan je het dan toch als je onveilige seks hebt of niet? omdat je weet dat het kan..
Of is het dan een ongelukje. In mijn omgeving denken veel mensen daar heel verschillend over.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159969341
Oh Miss_C! Jouw verhaal in de spoiler zet mij toch aan het denken. Ik heb aan mijn kant van de familie ook een 'afwijking' aan de vaders/jongens kant. Mijn opa, vader, broertje en 2 neefjes hebben het. 3 andere neefjes niet. Overduidelijk iets dat bij jongetjes naar voren komt. Wat dat betreft heb ik misschien wel een lichte voorkeur. Of de jongetjes moeten de genen van manlief volledig erfen ;)
pi_159971674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:16 schreef Moppert het volgende:

[..]

Uhhhh maar er is ook een groot verschil tussen plannen.. en dat vind ik dus wel er mee bezig zijn en gewoon zwanger worden. Ik zal nooit op de manier zoals je omschrijft zwanger worden.
Ik zal nooit mijn cyclus in de gaten houden of ovulatietesten doen etc.
Dat past niet bij mij, ik check alleen slijm etc etc als ik niet zwanger wil worden. Daar zou ik dan mee stoppen maar verder dan dat zal ik niet gaan..

Plan je het dan toch als je onveilige seks hebt of niet? omdat je weet dat het kan..
Of is het dan een ongelukje. In mijn omgeving denken veel mensen daar heel verschillend over.
Hmm. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Misschien omdat dat niet in mijn belevingswereld past. Om niet zwanger te worden heb ik altijd anticonceptie gebruikt. Wij wilden het risico niet nemen om zwanger te worden. Maar vind niet dat jij met jouw methode per ongeluk zwanger wordt, misschien onverwacht mocht het gebeuren terwijl je jezelf controleert. want je kiest voor een methode waar een bepaald risico aan hangt dat je zwanger wordt.

Maar ja. Snap ook wel dat andere mensen er anders over kunnen denken. Ben vooral van mening dat iedereen het moet doen zoals zij prettig vind. Geen enkele manier is heilig.
pi_159979404
'Nee joh, mijn zwangerschap was niet gepland. Ik liep voorbij. Struikelde over een verlengsnoer. En viel zo, woeps. Boven op vent zn piemel'. :'( :'(

#TrueStory!
pi_159980405
En met een tweeling kun je dan ook nog de uitermate onbeschofte vraag krijgen hoe je kinderen verwekt zijn, natuurlijk of via ivf. Gewoon door wildvreemde mensen op straat :X
pi_159981494
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:44 schreef Evilaurian het volgende:

[..]

Hmm. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Misschien omdat dat niet in mijn belevingswereld past. Om niet zwanger te worden heb ik altijd anticonceptie gebruikt. Wij wilden het risico niet nemen om zwanger te worden. Maar vind niet dat jij met jouw methode per ongeluk zwanger wordt, misschien onverwacht mocht het gebeuren terwijl je jezelf controleert. want je kiest voor een methode waar een bepaald risico aan hangt dat je zwanger wordt.
Nou bij elke manier van anticonceptie is er een risico. Soms is de keuze tussen de middelen op en blijft er een methode over. Dat is ook anticonceptie. Knoopje leggen bij de man gebeurt niet zomaar even. En anders blijft er geheelonthouding over, maar dat is ook geen oplossing...
pi_159982786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:16 schreef Moppert het volgende:

[..]

Uhhhh maar er is ook een groot verschil tussen plannen.. en dat vind ik dus wel er mee bezig zijn en gewoon zwanger worden. Ik zal nooit op de manier zoals je omschrijft zwanger worden.
Ik zal nooit mijn cyclus in de gaten houden of ovulatietesten doen etc.
Dat past niet bij mij, ik check alleen slijm etc etc als ik niet zwanger wil worden. Daar zou ik dan mee stoppen maar verder dan dat zal ik niet gaan..
Hoe lang duurde het bij jou dan voor je zwanger werd? Ik dacht ook dat ik nergens op zou letten en het gewoon zou laten gebeuren, maar dat lukte toch niet toen het waar langer duurde met mijn onregelmatige cyclus, helaas.
pi_159983924
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:20 schreef Kyara het volgende:
En met een tweeling kun je dan ook nog de uitermate onbeschofte vraag krijgen hoe je kinderen verwekt zijn, natuurlijk of via ivf. Gewoon door wildvreemde mensen op straat :X
Ik vraag me dat stiekem wel af over de drieling op F. dr kdv, maar echt niet dat ik dat durf te vragen hoor :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 17 februari 2016 @ 08:07:09 #239
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159983934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:20 schreef Kyara het volgende:
En met een tweeling kun je dan ook nog de uitermate onbeschofte vraag krijgen hoe je kinderen verwekt zijn, natuurlijk of via ivf. Gewoon door wildvreemde mensen op straat :X
Zo heb ik zo'n collega. Die dacht inderdaad dat het door de MMM kwam. Uhm, tweelingen kunnen ook spontaan ontstaan!
pi_159984391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:04 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ik vraag me dat stiekem wel af over de drieling op F. dr kdv, maar echt niet dat ik dat durf te vragen hoor :@
Bij ivf worden volgens mij nooit 3 eitjes terug geplaatst. Sterker nog, als je zwanger bent van een drieling krijg je een gesprek met de gyn over het evt laten weghalen van 1 van de 3 om de kansen voor de andere 2 te vergroten. Dus zelfs als er iets van medische hulp bij zit dan is de kans groot dat er ook een natuurlijke component bij zit. En eea natuurlijk ook afhankelijk van de zygositeit.
pi_159985221
yessss, ik ben ongesteld! eindelijk een startpunt.

stond vanochtend te juichen in de badkamer. zo gek!
pi_159986549
Bloed is in dit geval goed *O* door naar de volgende ronde Evil!
pi_159987474
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 01:27 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het bij jou dan voor je zwanger werd? Ik dacht ook dat ik nergens op zou letten en het gewoon zou laten gebeuren, maar dat lukte toch niet toen het waar langer duurde met mijn onregelmatige cyclus, helaas.
Zoals moppert het omschrijft zo hebben wij het ook gedaan bij nummer 1. In 2009 gestopt met de pil maar nog niet met de intentie om zwanger te worden. Ook erg lange en onregelmatige cyclussen. Een jaar condooms gebruikt en na een jaar werd mijn cyclus wat korter en regelmatiger en zijn we op de gok gaan sexen. In 2013 waren we zwanger. Net de maand voordat we zwanger werden erover gehad dat we het niet erg zouden vinden als het nu zou gebeuren
Deze keer hebben we echt gericht gesext met ovulatietesten enz.

Ik word gek van de vraag of we nu dan een meisje willen want we hebben al een zoon.
Maar het maakte me echt niks uit en nu ik weet dat het weer een jongen is ben ik mega trots op mijn jongens gezin *;
pi_159988759
Ik vind dat gepland of ongepland niet zo ingewikkeld hoor. Een geplande zwangerschap betekent volgens mij dat je samen met je partner bewust hebt uitgesproken dat je graag een kind wilt krijgen en dat je daar vervolgens ook naar gehandeld hebt (dat wil zeggen: onbeschermde seks op de dagen dat je vruchtbaar bent, of vruchtbaar kunt zijn).

De mate waarin je dat dan precies plant (dus wel of niet met ovulatie testen e.d.), dat kan verschillen.

De vorige keer was ik ongepland zwanger. Tja, dat is dus echt iets heel anders dan nu, onvergelijkbaar ook wat beleving betreft, (het is echt een heel andere ervaring als je zes weken zwanger bent en daar ineens achter komt als volkomen verrassing) terwijl ik nu ook niet zover ben (nog?) dat ik ovulatie testen gebruikt. Maar het is nu wel een bewuste keuze met een bewuste handeling, zullen we maar zeggen. :P . Dat was vorige keer absoluut niet zo. Toen had ik wel een kinderwens, maar dat had op dat moment nog geen bewuste consequentie gehad.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159988837
De vraag over gepland of niet vind ik niet zo schokkend eigenlijk. Lijkt me een vrij standaard vraag... Je wilt toch weten of het safe is om blij te reageren of niet...

Voorkeur voor geslacht, ik heb het ook niet echt. Een minimensje van mijn man en mij samen lijkt me geweldig, ongeacht of het een jongen of meisje wordt. Een baby an sich zou al zo mooi zijn!

Helaas is mijn man mogelijk drager van het borstkanker gen, dus in dat opzicht zou een zoontje wel veiliger zijn, maarja, die kan het gen ook weer erven en doorgeven aan zijn toekomstige dochter...
Warempel, een drempel.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:07:52 #246
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159989324
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 01:27 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het bij jou dan voor je zwanger werd? Ik dacht ook dat ik nergens op zou letten en het gewoon zou laten gebeuren, maar dat lukte toch niet toen het waar langer duurde met mijn onregelmatige cyclus, helaas.
Uhh niet zwanger de laatste keer, en daarvoor duurde het een aantal maanden.
Maar dat zou voor mij niet uitmaken. Ik snap dat andere het wel op die manier doen maar het past niet bij wie ik ben. Daarom ook toen het er naar uit zag dat we de medische molen in moesten besloten dat niet te doen. En misschien was het anders geweest als ik nog kindloos was geweest maar ik denk het eigenlijk niet..

Ik zou niet om kunnen gaan met het machteloze gevoel en het wachten en het medische idee er bij. Ik ben dan ook heel blij dat dit uiteindelijk niet nodig was en de peuter nu vrolijk rond rent.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:10:42 #247
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159989388
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:42 schreef Ronderotonde het volgende:
De vraag over gepland of niet vind ik niet zo schokkend eigenlijk. Lijkt me een vrij standaard vraag... Je wilt toch weten of het safe is om blij te reageren of niet...

Echt? Maar je kan met een ongeplande zwangerschap ook blijer zijn dan met een geplande.
Dat is toch heel iets anders dan ongewenst.. Ik vind het echt een hele nare vraag. Een felicitatie lijkt mij altijd op zijn plaats niet na een stomme vraag pas.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:16:16 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159989478
Snap het ook niet, je hebt gepland en je hebt ongepland. Gepland is m.i. wanneer je batst zonder anticonceptie te gebruiken. Ongepland is een oepsie door falende anticonceptie. Een tussenweg is er toch niet?
pi_159989524
Er is natuurlijk wel een verschil tussen ongepland-gewenst en ongepland-ongewenst... maar ik zou zulke dingen nooit vragen. Zijn mijn zaken niet.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:26:19 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159989699
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen ongepland-gewenst en ongepland-ongewenst... maar ik zou zulke dingen nooit vragen. Zijn mijn zaken niet.
Helemaal mee eens.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')