abonnement Unibet Coolblue
pi_159448616
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: SilverSjoiis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: MaJo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fuchsia_roze
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Barreltje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: BobbyMcGee
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: gridjuh
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: mamiemoe
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AcaBella
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ViviRAWRS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wolken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Peacefull
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gewoonmezelf87
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Evilaurian
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
Klaprooss, Ooi86 en op de valreep Saarah! *O*
Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
SPOILER: Zwangerschapsmultivitaminen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door BobbyMcGee op 29-01-2016 09:54:52 ]
pi_159448651
Zoals ik al zei: ik geloof dat ik zelfs op de gewone foto wel héél licht iets zie! Ik hoop dat deze blijft zitten Saarah :*

Voor veranderingen in de OP, pm/dm/quote me even :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 januari 2016 @ 20:35:20 #3
269689 crew  Viv
pi_159448920
Oh als je dan toch een plakker hebt, hoe tof zijn deze voor de babykamer:



pi_159448948
:D
pi_159449031
Haha. Heb je op velpon & ei gezocht? _O-
pi_159449521
_O-
pi_159449962
Duidelijk hoor Saarah, zelfs op de onbewerkte foto :). Gefeliciteerd!
pi_159450413
Whahaha die afbeeldingen!

Gefeliciteerd Ooi! Dat je over 9 maanden maar een prachtige baby op de wereld mag zetten.

Saarah, voor jou ook een voorzichtige jompel! Plak baby, plak!
pi_159451008
Jaa Ooi! In 1 ronde, fantastisch!

Gefeliciteerd ook Saarah!
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 21:49:17 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159451500
Saraah ik zie hem ook O+ Gefeliciteerd meis! *O* :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159458049
Ooi! Wat een vette streep! *O*

En Saraah, ik zie 'm ook op de gewone foto! *O* Plak baby, plak!
pi_159458636
Ik zie ook op de onbewerkte foto een streepje :) gefeliciteerd Saarah!
pi_159458671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:26 schreef BobbyMcGee het volgende:
Zoals ik al zei: ik geloof dat ik zelfs op de gewone foto wel héél licht iets zie! Ik hoop dat deze blijft zitten Saarah :*

Voor veranderingen in de OP, pm/dm/quote me even :)
Bobby, wil je mijn NOD veranderen naar 22/02 aub? :)
pi_159458865
Spannend Saarah! Ik zie ook een streepje en duim mee voor een plakker O+
pi_159458984
Strepen! _O_ Gefeliciteerd Ooi! En ik duim mee voor Saarah! O+

Hier gaat het wel oke, we hebben groen licht voor IVF-ICSI (ander topic, I know), maar we hebben besloten het uit te stellen tot na de bruiloft en huwelijksreis. Dus voorlopig proberen we het nog gewoon op de natuurlijke manier (dit topic! :D ) Aankomend weekend gaan we verhuizen en volgende week is mn eisprong. Er wordt dus wel geklust, maar of het op de juiste manier is! :+

NOD is 16 februari.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_159463638
Mag mijn NOD naar 18 februari Bobby? :)
pi_159466031
Fuchsia, wat ontzettend stóm, extra sterkte.. :*
Ooi, van harte! Snel hoor! *O*
Saarah, ik hoop dat je gevoel over deze ronde goed zit! Op naar een plakker! ^O^ *O*
Bummer Aventura.. :*
Balen Sam, sterkte met het vervolgtraject :*

Nog even over die ontspannenheid, ik heb het niet..! :X
Elk pijntje/steekje/gevoel was sowieso wat. Dácht ik..! ;)
Maar er klopte niks van.
En nu er overal zwangeren oplopen, blijk ik daar ook meer moeite mee te hebben dan ik had gehoopt..
En ik vind het zo rot dat ik dat zo voel.. :@
Nu ook een vriendinnetje zwanger is (slikte de pil, moest overgeven en hoppatee zwanger), merk ik toch dat ik mij er erg dubbel bij voel.. :@

Anderen die dat herkennen?
pi_159466169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:48 schreef AN. het volgende:
Nog even over die ontspannenheid, ik heb het niet..! :X
Elk pijntje/steekje/gevoel was sowieso wat. Dácht ik..! ;)
Maar er klopte niks van.
En nu er overal zwangeren oplopen, blijk ik daar ook meer moeite mee te hebben dan ik had gehoopt..
En ik vind het zo rot dat ik dat zo voel.. :@
Nu ook een vriendinnetje zwanger is (slikte de pil, moest overgeven en hoppatee zwanger), merk ik toch dat ik mij er erg dubbel bij voel.. :@

Anderen die dat herkennen?
JA. en ik ben net 4 weken onderweg. vind mezelf echt stom daarom. mja, hormonen ofzo. :')
pi_159468000
Ik weet iig weer waarom ik altijd de pil doorslikte en later een spiraaltje heb laten zetten. Man, wat heb ik een last van mijn hormonen! Gisteren was ik echt manisch. En dan toch ook nog de teleurstelling dat het deze maand niet gelukt is terwijl we pas net bezig zijn. NOD is 31 januari maar zo te voelen kan het ieder moment doorbreken.

Saarah, ik duim voor je voor een plakker!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_159473454
Ja AN, ik begrijp je heel goed :) toen wij "begonnen" in augustus, zat onze bruiloft er al snel aan te komen, dus mijn vriendinnen verklaarden mij voor gek. "Want een keer kan genoeg zijn! Dadelijk ben je zwanger en kotsmisselijk op je eigen bruiloft!" en natuurlijk zei ik dat dat wel zou meevallen, maar ik hoopte echt op huwelijksreis een positieve test in handen te hebben. Maar nee, we zijn nu een halfjaar bezig. Van tevoren nam ik mezelf voor niet teveel hoop te hebben en er rekening mee te houden dat het makkelijk een jaar of langer zou kunnen gaan duren. Toen kwam ik erachter dat ik chronisch ziek ben (twee dagen na de huwelijksreis btw :') ) en werd mijn hoop ietsje minder. Ik heb nu het gevoel dat mijn lichaam op dit moment te verzwakt is om een zwangerschap te kunnen voldragen, dus ik ben keihard in actie gekomen om aan mezelf en vooral aan mijn lijf te werken zodat ik zo solide en krachtig en sterk mogelijk een zwangerschap in kan gaan en ik heb besloten om het pas bij een arts ter sprake te brengen als ik in mei 2017 nog niet zwanger ben.

Maar het voelt alsof iédere dreumes me aankijkt (O+) en ieder kind per ongeluk precies tegen mij aan loopt. En ik vind het prachtig, ik geniet intens van alle vrolijkheid en alle krokodillentranen en alle kreetjes en schoppen tegen mijn schenen. Ik gun iedereen dat geluk. Maar ik hoop echt dat het ook ons gegund is. En bij voorkeur zo snel mogelijk, als ik het voor het zeggen heb ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 januari 2016 @ 23:57:56 #21
269689 crew  Viv
pi_159482563
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:48 schreef AN. het volgende:
En nu er overal zwangeren oplopen, blijk ik daar ook meer moeite mee te hebben dan ik had gehoopt..
En ik vind het zo rot dat ik dat zo voel.. :@
Nu ook een vriendinnetje zwanger is (slikte de pil, moest overgeven en hoppatee zwanger), merk ik toch dat ik mij er erg dubbel bij voel.. :@

Anderen die dat herkennen?
Yep, dat komt hier iedere paar weken voorbij, en het eindigt altijd met:
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:45 schreef Mamiemoe het volgende:
Ik gun iedereen dat geluk. Maar ik hoop echt dat het ook ons gegund is.
pi_159484611
Bedankt iedereen!

Ik gun alle mensen in mijn omgeving zeker een voorspoedige zwangerschap O+ maar moest eerlijk gezegd toch ook even serieus slikken toen ik onlangs hoorde dat mijn schoonzusje zwanger was... Nog heel pril toen, een week of 6, en zo ver was ik dus ook ongeveer geweest toen als ik geen miskraam had gehad - nuja, iets verder - ... Dat pikt wel even uiteraard maar dat is menselijk denk ik. Voor de rest ben ik erg blij voor hen en hoop ik dat alles perfect gaat verlopen. O+

Vanmorgen (NOD) nog maar eens getest en er verscheen weer een streepje, een beetje duidelijker. De voorbije twee keren was er op mijn NOD nog nooit iets te zien op de test, en zelfs daarna werd t streepje maar maximaal even donker als dat van vandaag, dus ik hoop zoooo dat het deze keer goed gaat! De twee vorige miskramen kon ik goed relativeren, maar als het nu opnieuw zou gebeuren, zou ik er toch wel even door zitten vrees ik.

Daarom ook dat ik liever nog niet verhuis naar het volgende topic, ik voel me daar écht nog niet zeker genoeg voor...

[ Bericht 0% gewijzigd door Saarah op 29-01-2016 06:56:42 ]
pi_159484636
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 07:02:31 #24
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_159484651
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 07:03:58 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_159484654
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 07:02 schreef Spees_Eend het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1.
disclaimer
pi_159484656
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159484657
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159484659
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 07:05 schreef Skittles het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159484664
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159484668
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 07:09 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159485036
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_159485086
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:59:01 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159485409
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_159485462
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159485506
Spoilerfest *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:07:28 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159485515
Spoilers schmoilers :+

(Ze zijn gewoon voor iedereen te lezen he).
KuikenGuppy
pi_159485622
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159485719
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:07 schreef Burdie het volgende:
Spoilers schmoilers :+

(Ze zijn gewoon voor iedereen te lezen he).
Als je niet ingelogd bent toch niet?
En nou ja, ik wil t nog niet zo open en bloot :)
pi_159485739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:26 schreef BobbyMcGee het volgende:
*

Voor veranderingen in de OP, pm/dm/quote me even :)
Kan mijn NOD nog naar 24-02 in de OP?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_159485745
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159485776
Echt? Nou ja.
Hopelijk lurken er geen bekenden mee. :P
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:30:37 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159485817
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:26 schreef Mineola het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht op de PC ook, veel mensen weten dat niet ;). Maar idd, zo is het wat minder 'out in the open'.
KuikenGuppy
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:34:46 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_159485889
Maar als we allemaal dezelfde conclusie hebben getrokken kunnen we nu wel weer spoilerloos verder ;) Het leest namelijk erg onprettig.

Wolken, ik zal je NOD aanpassen!
disclaimer
pi_159486398
Spannend hier! *O*

quote:
17s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:28 schreef SilverSjoiis het volgende:
Hier gaat het wel oke, we hebben groen licht voor IVF-ICSI (ander topic, I know), maar we hebben besloten het uit te stellen tot na de bruiloft en huwelijksreis. Dus voorlopig proberen we het nog gewoon op de natuurlijke manier (dit topic! :D ) Aankomend weekend gaan we verhuizen en volgende week is mn eisprong. Er wordt dus wel geklust, maar of het op de juiste manier is! :+

NOD is 16 februari.
Wil je je verhaaltje in de OP ook aangepast hebben? Wat zou het leuk zijn als je toch vóór het ICSI-traject al zwanger raakte zeg!
pi_159486534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:48 schreef AN. het volgende:
Anderen die dat herkennen?
Ja, en het is inderdaad iets zo nu en dan weer terugkomt in dit topic. Ik vind het voor mezelf wel een waardevolle les, om te merken dat dit me meer doet dan verwacht, zelfs na een paar maanden al. Het is gewoon lastig dat je hier helemaal geen controle over hebt. En al heel snel komt (bij mij in elk geval) de angst naar boven dat je misschien bij de groep hoort die niet zo gemakkelijk zwanger raakt. Ik had dat vooraf niet verwacht (maargoed, toen had ik ook nog de illusie dat ik vast snel zwanger zou raken ;)). Het leert me in elk geval dat een kinderwens iets gevoeligs is, en dat het dus absoluut not done is om er grapjes over te maken of er naar te hinten. Ook besef ik me dat als ik aankondig dat ik zwanger ben, dit misschien voor anderen wel pijnlijk kan zijn.
pi_159486571
Nieuwe streepjes *O*
Gefeliciteerd!!
♥ J & S
pi_159487573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:09 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ja, en het is inderdaad iets zo nu en dan weer terugkomt in dit topic. Ik vind het voor mezelf wel een waardevolle les, om te merken dat dit me meer doet dan verwacht, zelfs na een paar maanden al. Het is gewoon lastig dat je hier helemaal geen controle over hebt. En al heel snel komt (bij mij in elk geval) de angst naar boven dat je misschien bij de groep hoort die niet zo gemakkelijk zwanger raakt. Ik had dat vooraf niet verwacht (maargoed, toen had ik ook nog de illusie dat ik vast snel zwanger zou raken ;)). Het leert me in elk geval dat een kinderwens iets gevoeligs is, en dat het dus absoluut not done is om er grapjes over te maken of er naar te hinten. Ook besef ik me dat als ik aankondig dat ik zwanger ben, dit misschien voor anderen wel pijnlijk kan zijn.
De tranen zaten bij mij vanmorgen ook hoog terwijl ik net pas bezig ben. Ik kan het me ook niet voorstellen hoe het moet voelen voor de mensen die al een tijd bezig zijn.

Mijn schoonouders zijn volgende maand 40 jaar getrouwd en nu willen mijn schoonzussen een familiefoto maken. Maar wel alleen van de kleinkinderen. En laten vriendlief en ik de enigen zijn die geen kinderen hebben en dus niet betrokken zijn bij die foto. En hoe langer ik erover na denk hoe vervelender ik het vind. Vriend vind het ook niet leuk maar heeft het maar van zich afgezet en we gaan nu met z'n tweeën maar een cadeau kopen voor mijn schoonouders.

En idd; nieuwe streepjes *O*
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_159488007
Room, wat leuk en spannend!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159488930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:01 schreef BobbyMcGee het volgende:
Spannend hier! *O*

[..]

Wil je je verhaaltje in de OP ook aangepast hebben? Wat zou het leuk zijn als je toch vóór het ICSI-traject al zwanger raakte zeg!
Laat dat maar lekker zo staan, anders blijven we aan het veranderen! :)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_159497639
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:00 schreef Wolken het volgende:

[..]

De tranen zaten bij mij vanmorgen ook hoog terwijl ik net pas bezig ben. Ik kan het me ook niet voorstellen hoe het moet voelen voor de mensen die al een tijd bezig zijn.

Mijn schoonouders zijn volgende maand 40 jaar getrouwd en nu willen mijn schoonzussen een familiefoto maken. Maar wel alleen van de kleinkinderen. En laten vriendlief en ik de enigen zijn die geen kinderen hebben en dus niet betrokken zijn bij die foto. En hoe langer ik erover na denk hoe vervelender ik het vind. Vriend vind het ook niet leuk maar heeft het maar van zich afgezet en we gaan nu met z'n tweeën maar een cadeau kopen voor mijn schoonouders.

En idd; nieuwe streepjes *O*
Is je schoonfamilie op de hoogte dat jullie ook bezig zijn met zwanger worden? Of anders gezegd, kunnen ze niet wachten met zo'n kado? Vind het inderdaad best pijnlijk klinken voor jou en je lief. 40jarig huwelijk is natuurlijk leuke gelegenheid voor zoiets maar het is nog leuker om iets te doen met de complete familie. Nu wordt je buitengesloten omdat je nog geen kindje hebt...
pi_159497851
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:00 schreef Wolken het volgende:

[..]

De tranen zaten bij mij vanmorgen ook hoog terwijl ik net pas bezig ben. Ik kan het me ook niet voorstellen hoe het moet voelen voor de mensen die al een tijd bezig zijn.

Mijn schoonouders zijn volgende maand 40 jaar getrouwd en nu willen mijn schoonzussen een familiefoto maken. Maar wel alleen van de kleinkinderen. En laten vriendlief en ik de enigen zijn die geen kinderen hebben en dus niet betrokken zijn bij die foto. En hoe langer ik erover na denk hoe vervelender ik het vind. Vriend vind het ook niet leuk maar heeft het maar van zich afgezet en we gaan nu met z'n tweeën maar een cadeau kopen voor mijn schoonouders.

En idd; nieuwe streepjes *O*
Ach, wat lullig. :*
Heb je besproken met je schoonzus hoe dat voelt voor jullie? Ik vind het eigenlijk zelfs lullig los van de kinderwens.

Toen mijn schoonouders 30 jaar getrouwd waren zijn er ook foto's gemaakt van alleen de kleinkinderen maar ook van ons allemaal. Dat zou ook een optie kunnen zijn.
pi_159498725
Ik zou er ook iets van zeggen hoor, al is het maar om te laten weten... misschien hebben ze er helemaal niet bij nagedacht en zit jij maar met het vervelende gevoel.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:43:46 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159501772
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:00 schreef Wolken het volgende:
Mijn schoonouders zijn volgende maand 40 jaar getrouwd en nu willen mijn schoonzussen een familiefoto maken. Maar wel alleen van de kleinkinderen. En laten vriendlief en ik de enigen zijn die geen kinderen hebben en dus niet betrokken zijn bij die foto. En hoe langer ik erover na denk hoe vervelender ik het vind. Vriend vind het ook niet leuk maar heeft het maar van zich afgezet en we gaan nu met z'n tweeën maar een cadeau kopen voor mijn schoonouders.
Ik zou daar zeker wat over zeggen, ook niet leuk zo -O-.
Zelf ben ik een nakomertje, en ik ontdekte ook op een dag dat mijn broers en zussen een 'kleinkinderendag' hadden gehad: een gezellig uitje voor opa&oma met al hun kleinkinderen. Ook hadden ze een keer 'namens alle kleinkinderen' een kalender gemaakt. Daar kon ik - kinderloos - natuurlijk niet aan mee doen, dus hadden ze er ook nooit iets over gezegd. Ook zo meh -O-.
KuikenGuppy
pi_159503614
Ik vind dat echt onaardig overkomen en zeker onnadenkend, Wolken. Als je met elkaar een cadeau gaat geven dan bedenk je toch iets waar iedereen aan kan bijdragen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 29 januari 2016 @ 22:52:16 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159506214
Heel onnadenkend en onaardig vind ik ook. Mag je zeker iets van zeggen.
pi_159507408
Ik sta er geloof ik een beetje anders in, vind het helemaal niet per definitie onaardig. Een foto van alle kleinkinderen krijgen is toch ook leuk voor een opa en oma? Dat jullie nog geen kind hebben is natuurlijk heel kut maar er kan toch altijd nog een nieuwe foto gemaakt worden die dan wordt opgehangen als de hele familie compleet is qua kleinkinderen?
Ze zijn nu 40 jaar getrouwd en er zijn op dit moment die kleinkinderen, dan is het toch niet lullig?

Ik kan me echter wel weer voorstellen dat het niet leuk is dat jullie helemaal niet meedoen aan het cadeau, misschien twee foto's laten maken? Een met alleen kleinkinderen en eentje met iedereen erop?

Burdie, jouw verhaal vind ik echter wel een stuk lulliger. Maar dat zit dan meer in het idee dat ze het ook gewoon niet vertellen, alsof je het niet mocht weten ofzo :*
E.
pi_159511536
Mijn streepjes worden donkerder *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn NOD was 29/1. De twee vorige keren had ik op mijn NOD nooit een streepje, slechts een dag of twee later en dan echt een "tuur-streep". Ik hoop zo dat dit een goed teken is en ben stiekem zo blij!

En tegelijk ben ik zo bang dat het weer gaat misgaan ;( raar gevoel hoor, zo tussen die twee uitersten.

*edit* en sorry voor de ego-post hoor maar het voelt zo onwerkelijk en raar en bevreemdend en angstaanjagend en toch ook super, en dat allemaal tegelijk :')
pi_159511548
Wat goed, Saarah!
En lastig hoor, die gevoelens. Lijkt me heel vervelend om zo heen en weer gegooid te worden tussen twee uitersten. Maar feit is: je hebt twee strepen! Je bent zwangerrrr! *O*
pi_159511880
Spannend hoor Saarah! Nu toch wel echt duidelijk!

En ach, ik laat het er maar bij. Genoeg hommeles in die familie. Ene schoonzus wilt niet dat de koude kant ook op de foto komt ( is ze zelf ook ) en andere schoonzus wilt niet weer alleen met de "eigen" op de foto. Ik heb geen zin om dan ook weer moeilijk te gaan doen om nog meer spanning erin te brengen. Derde schoonzus is de enige die contact op had genomen omdat ze het lullig voor ons vond. Ze vermoeden wel dat we met het krijgen van kinderen bezig zijn trouwens.

Burdie, van jou vind ik het idd nog een stuk lulliger! -O-
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 januari 2016 @ 13:05:41 #60
269689 crew  Viv
pi_159523145
Saarah wat fijn, ik duim voor je!

Mijn vrouw is een weekendje weg maar valt een beetje in het water. Ze werd vanmiddag ineens erg duizelig. Nu hopen we stiekem dat het iets met de KI van dinsdag te maken heeft, ze is namelijk nooit ziek etc. En verder heeft ze nergens last van. Maar dat zou wel snel zijn, als haar lichaam nu al signalen geeft....
pi_159523175
Dat ziet er goed uit Saarah! *O*
E.
pi_159523470
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:07 schreef exode het volgende:
Saarah wat fijn, ik duim voor je!

Mijn vrouw is een weekendje weg maar valt een beetje in het water. Ze werd vanmiddag ineens erg duizelig. Nu hopen we stiekem dat het iets met de KI van dinsdag te maken heeft, ze is namelijk nooit ziek etc. En verder heeft ze nergens last van. Maar dat zou wel snel zijn, als haar lichaam nu al signalen geeft....
Zijn jullie al zover? Helemaal gemist! Wel vervelend dat ze duizelig is. Had ze dat bij de vorige zwangerschap ook?

Hier vandaag wederom een heul licht streepje, op een ander soort test. Morgen nog maar een test doen, maar heb last van brandend maagzuur en ben licht misselijk, en dat waren de vorige keer ook de eerste kwaaltjes, dus ik geloof er stiekem wel in. Wel irritant van mezelf dat ik zo vroeg heb getest, want nu wil ik kijken of die streepjes donkerder worden. Vorige keer testte ik pas op mijn nod een degelijke streep, en heb ik het daarbij gelaten. Dit maakt me toch wat meer nerveuzig :P
pi_159523745
Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer Room. De duizeligheid houd ook aan dus haar weekendje weg bestaat uit Netflixen in de hotelkamer.
pi_159524883
Jeuh spannend Room! En ook gewoon *O* eigenlijk

En gefeliciteerd Saarah!

Ik heb mijn nod volgens mij ook maandag maar heb er niet veel fiducie in. Zal voor de zekerheid een testje doen dinsdag als ik dan nog niet ongesteld ben.
Kwak
pi_159526157
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:00 schreef Wolken het volgende:

[..]

De tranen zaten bij mij vanmorgen ook hoog terwijl ik net pas bezig ben. Ik kan het me ook niet voorstellen hoe het moet voelen voor de mensen die al een tijd bezig zijn.

Mijn schoonouders zijn volgende maand 40 jaar getrouwd en nu willen mijn schoonzussen een familiefoto maken. Maar wel alleen van de kleinkinderen. En laten vriendlief en ik de enigen zijn die geen kinderen hebben en dus niet betrokken zijn bij die foto. En hoe langer ik erover na denk hoe vervelender ik het vind. Vriend vind het ook niet leuk maar heeft het maar van zich afgezet en we gaan nu met z'n tweeën maar een cadeau kopen voor mijn schoonouders.

En idd; nieuwe streepjes *O*
Mijn kinderen mochten wel op de foto. Wij mochten daar ook aan mee betalen. 50 euro per stel. Want dure foto afdrukken. Ze (mijn schoonzus) had een mooie dure lijst gezien. Achteraf bleek dat er naast de foto's die er gemaakt zijn van alle kleinkinderen ook een reeks foto's gemaakt zijn van alleen haar kinderen. Waar wij dus wel aan mee hebben betaald. We geen 2 maar 5 digitale bestanden mochten kiezen. Zij heeft die andere 3 besteed aan de foto's van haar kinderen. Die ze voor haarzelf en schoonmoeder heeft laten afdrukken (waar wij ook aan mee hebben betaald blijkt achteraf) en dat die dure lijst van de Action kwam :')

Achteraf had ik nee moeten zeggen. We doen het ook nooit meer :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159527816
Ziet er goed uit Saarah, gefeliciteerd! Ik duim voor een plakker :*

Spannend Roomsnoes *O* Morgen weer een testje? O-)

Balen voor je vrouw exode, maar hopelijk voor een goed doel ;)
pi_159534358
Dankjewel iedereen, jullie zijn lief. O+

Nu vanochtend was het streepje echter iets lichter dan gisteren (onderste foto), terwijl het daarvoor wel steeds donkerder werd (bovenste foto).... Moet ik me zorgen maken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Het klinkt mss belachelijk dat ik voorlopig elke ochtend test, maar na de vorige miskramen waarbij de test meteen terug wit was, stelt het me toch een béétje gerust... Al besef ik maar al te goed dat er nog vanalles kan mislopen, ook mét positieve test).
pi_159534421
Saarah, ik heb dat beide zwangerschappen ook gehad met elke dag testen, dat er vrij aan het begin een dag tussen zat met een iets lichter streepje. Ik was daar ook erg van in de zenuwen dan. Maar het kan door verschillende dingen komen. Je urine kan net minder geconcentreerd zijn en aan het begin gaat het nog om kleinere hoeveelheden HCG dus een verschil in concentratie kan het streepje zichtbaar feller en minder fel maken. Het kan ook komen doordat goedkopere testen wellicht niet allemaal hetzelfde 'gekalibreerd' zijn / niet allemaal precies exact dezelfde gevoeligheid hebben.
Nou ja, probeer zo kalm mogelijk te blijven en test morgen/overmorgen nog een keertje, het hoeft niet per se iets te zijn.. :*

Bij mij ging het beide zwangerschappen wel goed.
Bij m'n miskraam heb ik niet elke dag getest. Eerst vertrouwde ik het toen niet omdat ik een weekindicatietest deed die 1-2 weken zei en een week later deed ik er nog eentje (toen was het bloedverlies net begonnen) en die zei hetzelfde. Toen ik een paar dagen later weer een (gewone) test deed, was ie wit..
pi_159534436
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:17 schreef Saarah het volgende:
Dankjewel iedereen, jullie zijn lief. O+

Nu vanochtend was het streepje echter iets lichter dan gisteren (onderste foto), terwijl het daarvoor wel steeds donkerder werd (bovenste foto).... Moet ik me zorgen maken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Het klinkt mss belachelijk dat ik voorlopig elke ochtend test, maar na de vorige miskramen waarbij de test meteen terug wit was, stelt het me toch een béétje gerust... Al besef ik maar al te goed dat er nog vanalles kan mislopen, ook mét positieve test).
Ik denk dat het aan zoveel dingen kan liggen. Hoeveel gedronken, hoelang niet geplast etc. Misschien is het wat geruststellender om om de dag of om de twee dagen te testen?

In ieder geval: gefeliciteerd!! *O*
pi_159534462
Bedankt voor jullie antwoorden. :*

Morgen ga ik nog 'n keer testen en dan ga ik proberen afbouwen, in elk geval maximaal om de dag testen.

Ik heb donderdag afspraak bij de gynaecoloog, oorspronkelijk om na te kijken of er "niets mis" is bij mij n.a.v. de twee miskramen. Ik vraag me af of er in zulk vroeg stadium ook al een echo gemaakt kan worden om iets te zien van het vruchtje?
pi_159534498
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:17 schreef Saarah het volgende:
Dankjewel iedereen, jullie zijn lief. O+

Nu vanochtend was het streepje echter iets lichter dan gisteren (onderste foto), terwijl het daarvoor wel steeds donkerder werd (bovenste foto).... Moet ik me zorgen maken?
Dat heb ik ook gehad, helemaal in de stress want dat moest niet... naja er loopt hier nu een dreumes van 1.5 in de rondte dus nee het hoeft niets te betekenen.
S. 2014
J. 2016
pi_159535181
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:34 schreef Saarah het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden. :*

Morgen ga ik nog 'n keer testen en dan ga ik proberen afbouwen, in elk geval maximaal om de dag testen.

Ik heb donderdag afspraak bij de gynaecoloog, oorspronkelijk om na te kijken of er "niets mis" is bij mij n.a.v. de twee miskramen. Ik vraag me af of er in zulk vroeg stadium ook al een echo gemaakt kan worden om iets te zien van het vruchtje?
Waarschijnlijk zie je dan alleen een klein vruchtzakje. Ik had bij oudste ook zo supervroeg een echo door toevallige afspraak bij de gynaecoloog en toen kon ze alleen vaagjes zien dat het waarschijnlijk wel gevuld was.
pi_159535764
Saarah, Ils het je zekerheid geeft om elke dag te testen, moet je het vooral doen natuurlijk! ik zou proberen, hoe moeilijk ook ;), niet teveel conclusies te trekken uit de donkerte van het streepje. Als je gisteren veel water op had, zou het zomaar kunnen dat je urine minder geconcentreerd was vanmorgen. Zolang er een streep staat, en jij geen bloed verliest, ben je nog steeds zwanger.
Zwaar he, die onzekerheid in het begin :*

Mijn test vanmorgen was ook wat lichter, maar dat is een ander type test, dus die reageert ws anders dan die anderen. Ik heb expres 3 verschillende testen gedaan, zodat ik me niet vergiste in of ik wel een streepje zag of niet. Duurde met alledrie wel lang om af te lezen. Kan ook zijn dat mijn echte nod natuurlijk iets later ligt dan ik mijn app dacht. :s)
pi_159535878
Ik heb gisteren inderdaad wel veel water gedronken. We hadden met vrienden afgesproken en ik heb het daar bij (veel) water en andere frisdrank gehouden uiteraard :)

In elk geval dankjulliewel voor de geruststellende berichten. :*

Roomsnoes, voor jou ook spannend hé zeg!! *O*
pi_159535926
3 dagen te vroeg lek... }:| naja mag mijn nod naar 26 februari
S. 2014
J. 2016
pi_159537339
Jammer GM :*

Saarah, ik sluit me aan bij alle berichten hierboven. Probeer wat minder te testen en te genieten. Je bent nu gewoon zwanger O+ Of dit kindje levend ter wereld komt of niet, er is een klein wezentje in je aan het groeien en die verdient alle liefde die je hebt O+ :* . Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je dat nu niet hebt. Maar je komt wat onzeker en gespannen over. Maar je bent gewoon (weer) zwanger *O*

Oh en wolken, ik snap goed dat het steekt en dat je je misschien wat gepasseerd voelt. Maar wat Sparkling al zegt: opa en oma zijn nu 40 jaar getrouwd en hebben nu die kleinkinderen. Er kan op een ander moment natuurlijk weer een nieuwe foto gemaakt worden als ook jullie kind(jes) er zijn en alle kleinkinderen compleet zijn.
pi_159538494
Jullie hebben gelijk hoor, ik ga proberen wat meer onbezorgd te zijn!

Ik heb gelnagels, een aantal daarvan zijn plots losgekomen terwijl er voordien zelfs nooit één was losgekomen :?. Nu lees ik dat dat zelfs kan door hormonale veranderingen, waaronder een zwangerschap. Gek toch wat je lichaam met je kan doen.

Ga ze nu laten verwijderen en voorlopig geen gelnagels meer want onder eentje zit een bacteriële infectie (door het loslaten).

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik nog even hier blijf posten, tot na het bezoekje aan de gynaecoloog donderdag? Als alles dan nog OK is, zal ik jullie met een bang hartje (en met hoop op zeer spoedige opvolging) uitzwaaien :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 januari 2016 @ 15:24:17 #79
269689 crew  Viv
pi_159542640
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:19 schreef Saarah het volgende:
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik nog even hier blijf posten, tot na het bezoekje aan de gynaecoloog donderdag?
Natuurlijk niet, gewoon blijven posten hier, je merkt het vanzelf wel wanneer Z&G beter bij je situatie past. :*
pi_159543321
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:19 schreef Saarah het volgende:
Jullie hebben gelijk hoor, ik ga proberen wat meer onbezorgd te zijn!

Ik heb gelnagels, een aantal daarvan zijn plots losgekomen terwijl er voordien zelfs nooit één was losgekomen :?. Nu lees ik dat dat zelfs kan door hormonale veranderingen, waaronder een zwangerschap. Gek toch wat je lichaam met je kan doen.

Ga ze nu laten verwijderen en voorlopig geen gelnagels meer want onder eentje zit een bacteriële infectie (door het loslaten).

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik nog even hier blijf posten, tot na het bezoekje aan de gynaecoloog donderdag? Als alles dan nog OK is, zal ik jullie met een bang hartje (en met hoop op zeer spoedige opvolging) uitzwaaien :)
Natuurlijk! Geen probleem! En je zwaait ons niet echt uit hè? Je blijft vast meespieken ;)
pi_159548035
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:43 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Natuurlijk! Geen probleem! En je zwaait ons niet echt uit hè? Je blijft vast meespieken ;)
Uiteraard en ik blijf hier duimen voor heel veel streepjes :Y
pi_159549490
Pff misselijk hier, met vlagen. En chagrijnig haha ook met vlagen. Natuurlijk denk ik van alles maar zal wel niks zijn. Stiekem ovutesten aan het doen geweest, eerst rond de 20e (blanco) en nu de afgelopen dagen, streepje wordt donkerder, dus dan zal nu de eisprong wel zijn ongeveer? Zou je daar ook misselijk van worden? Spannend 😊
pi_159549908
Dat je zit te grienen bij de Lion King is wel een goed teken he? :')
Jonguh, die film hakt er in. Heb em jaren niet gezien, maar wat een prachtfilm, eigenlijk O+

Spannend, Justme! Ik merk zelf echt nul-komma-niks van mijn eisprong, dus ik zou het niet weten. Anderen merken em wel duidelijk. En streepies=aan de bak! Wat doe je nog hier! ;)
pi_159550461
Ben benieuwd naar jou Room! Morgen ga je testen? Of is dan je NOD?

Wij gaan twee wachtweken in. Vannacht onmiskenbaar mijn eisprong gehad. Ik bleek zelfs midden in de nacht tegen manlief te hebben verkondigd dat ik zo'n kramp had in mijn buik. Ik zei vanochtend al gekscherend: dan waren het er vast twee tegelijk ;) toen kneep hij m wel eventjes, haha.
pi_159550500
Morgen is volgens de app mijn nod en doe ik nog een testje. Ik heb al met 3 verschillende testjes getest, en ze geven allemaal een erg lichte streep. Ben benieuwd!
pi_159550516
*O* Klinkt heel erg echt Room O+ Ben ook benieuwd of je streepje plakt!
pi_159553496
O+ Leuk Room, lijkt me dat er morgen wel weer een streep te zien is ;)

Saarah, het is ook spannend zo net na een positieve test. Ik ben ook benieuwd of er donderdag al iets te zien zal zien :*

Ik had gisteren & vandaag een positieve ovulatie test (dag 18 & 19). Hopelijk niet weer ongesteld op dag 25 zoals vorige maand :{ Dit weekend weer 2 vriendinnen die hun zwangerschap aankondigden... Ik wil ooohooook :@
pi_159554158
Ik weer lek, slechts 2 dagen voor NOD deze keer. Hopelijk voor de laatste keer. Geneesheerdirecteur heeft vrijdag gebeld. Ik heb zelfs niet een heel klein beetje Chlamydia gehad, dus hij belt dinsdag terug en dan ben ik 'good to go' voor de HSG.
pi_159554218
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:23 schreef Hilzillah het volgende:
Ik weer lek, slechts 2 dagen voor NOD deze keer. Hopelijk voor de laatste keer. Geneesheerdirecteur heeft vrijdag gebeld. Ik heb zelfs niet een heel klein beetje Chlamydia gehad, dus hij belt dinsdag terug en dan ben ik 'good to go' voor de HSG.
Goed nieuws Hilz. Tevens spannend voor de HSG. Hoe snel gaan ze die plannen voor je?
pi_159554403
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:24 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Goed nieuws Hilz. Tevens spannend voor de HSG. Hoe snel gaan ze die plannen voor je?
Voor mn volgende ei. Dus binnen nu en 2.5 week
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 januari 2016 @ 21:34:48 #91
269689 crew  Viv
pi_159554632
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:28 schreef Hilzillah het volgende:
Voor mn volgende ei. Dus binnen nu en 2.5 week
Oh dat schiet op *O*

Hier gaan we de wachtweken in, maar de vruchtbare dagen waren vrij kansloos (eerst had man griep, daarna ik) maar wie weet. :')
pi_159554649
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:28 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Voor mn volgende ei. Dus binnen nu en 2.5 week
*O*

Op naar strepen!! Je weet wat ik gedroomd heb he :P
S. 2014
J. 2016
pi_159554650
Spannend! Succes en sterkte!
  Moderator zondag 31 januari 2016 @ 23:18:53 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159558383
Spannend hier allemaal!

Ik zit rondom mijn eisprong maar heb deze ronde geen ovulatietesten gedaan. Omdat ik net mijn jurk heb gekocht zou het zelfs handiger zijn om niet nu zwanger te zijn maar ach dat loopt vast wel los. Zul je zien dat het juist nu raak is :D Maar boeiend, baby gaat toch echt voor O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159558846
Maai ook strepen! GM strepen! Iedereen strepen. Leeeeeeeg dat wohts hok!!
pi_159564276
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:18 schreef MaJo het volgende:
Spannend hier allemaal!

Ik zit rondom mijn eisprong maar heb deze ronde geen ovulatietesten gedaan. Omdat ik net mijn jurk heb gekocht zou het zelfs handiger zijn om niet nu zwanger te zijn maar ach dat loopt vast wel los. Zul je zien dat het juist nu raak is :D Maar boeiend, baby gaat toch echt voor O+
Die jurk vermaken ze dan maar, heb je lekker plek voor de baby O+
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 11:49:41 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159564446
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:41 schreef Mamiemoe het volgende:

[..]

Die jurk vermaken ze dan maar, heb je lekker plek voor de baby O+
Daar heb ik ook aan zitten denken :D Maar denk dat dat met deze jurk niet kan. Maar ach, eerst maar eens afwachten hoe het allemaal loopt :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159565972
Jongens, ik hoop dat t besmettelijk is, want ik had weer een streep. En als een 4-jarige dan op mn werk bij binnenkomst vraagt of ik een baby in mn buik hebt, dan is het waar, denk ik :P
Hopelijk tot snel on the other side! :*
pi_159566061
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Jongens, ik hoop dat t besmettelijk is, want ik had weer een streep. En als een 4-jarige dan op mn werk bij binnenkomst vraagt of ik een baby in mn buik hebt, dan is het waar, denk ik :P
Hopelijk tot snel on the other side! :*
Jeeeeeeeeeee! *O*
pi_159566100
Gefeliciteerd! *O*
  maandag 1 februari 2016 @ 13:16:15 #102
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159566677
Room!! *O* *O* *O* nog zo'n leukerd O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 1 februari 2016 @ 13:16:37 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_159566690
Wat tof Room! *O* Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_159566812
Whoop whoop, leuk Roomsnoes! *O*
pi_159566918
Jaa room gefeliciteerd 😃
pi_159566921
Jaaaa Room! *O* *O* *O* Super leuk! Lekker hoogzwanger verhuizen O+ :D
pi_159567227
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Jongens, ik hoop dat t besmettelijk is, want ik had weer een streep. En als een 4-jarige dan op mn werk bij binnenkomst vraagt of ik een baby in mn buik hebt, dan is het waar, denk ik :P
Hopelijk tot snel on the other side! :*
*O* *O* gefeliciteerd O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159567269
Gefeliciteerd Roomsnoes! Nog zo'n leukerd!! O+
Kwak
pi_159567349
Gefeliciteerd Room! En wat bijzonder dat dat kindje dat zo aanvoelde!
Hopelijk tot snel :)
pi_159568259
Yeah room *O* gefeliciteerd.
S. 2014
J. 2016
pi_159568421
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Jongens, ik hoop dat t besmettelijk is, want ik had weer een streep. En als een 4-jarige dan op mn werk bij binnenkomst vraagt of ik een baby in mn buik hebt, dan is het waar, denk ik :P
Hopelijk tot snel on the other side! :*
Whoehoe *O* ! Wat fijn :* !
pi_159568915
Van harte, Room!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 1 februari 2016 @ 15:31:51 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159570101
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Jongens, ik hoop dat t besmettelijk is, want ik had weer een streep. En als een 4-jarige dan op mn werk bij binnenkomst vraagt of ik een baby in mn buik heb, dan is het waar denk ik :P
Hopelijk tot snel on the other side! :*
Damn.... dan moet ik ook snel een test halen :X

Maar *O* voor de NOD streep! O+
pi_159570337
Kyara? :Y) :+

Room *O* *O* kei leuk!
pi_159571420
Ik kom hier weer even binnenvallen. Inmiddels goede echo enzo gehad en ik kreeg laatst toen ik al zwanger was nog ovulatie testen binnen van ebay :') zijn er 20. Heeft iemand interesse om deze tegen verzendkosten over te nemen?
Oh en volgens mij had ik ook nog wat hcg testen. Die doe ik er dan ook bij.
pi_159572585
Room, gefeliciteerd! *O*

quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:21 schreef Nazil het volgende:
Ik kom hier weer even binnenvallen. Inmiddels goede echo enzo gehad en ik kreeg laatst toen ik al zwanger was nog ovulatie testen binnen van ebay :') zijn er 20. Heeft iemand interesse om deze tegen verzendkosten over te nemen?
Oh en volgens mij had ik ook nog wat hcg testen. Die doe ik er dan ook bij.
Heb ik wel! :Y

Wat fijn van de goede echo O+
pi_159572721
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:02 schreef Savvy. het volgende:
Room, gefeliciteerd! *O*

[..]

Heb ik wel! :Y

Wat fijn van de goede echo O+
Doe maar pm/dm handelen we het af :)
pi_159575203
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Jongens, ik hoop dat t besmettelijk is, want ik had weer een streep. En als een 4-jarige dan op mn werk bij binnenkomst vraagt of ik een baby in mn buik hebt, dan is het waar, denk ik :P
Hopelijk tot snel on the other side! :*
Had ik toch beter een mini rompertje erbij gedaan met 'peas on earth :D
pi_159575975
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:43 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Had ik toch beter een mini rompertje erbij gedaan met 'peas on earth :D
Haha dat had leuk geweest :D
O is fan van de takkies ;)
pi_159576088
Room O+ gefeliciteerd!
pi_159576141
Dank voor alle felicitaties trouwens :*
Ik hoop zo dat jullie snel volgen!
pi_159576229
Room O+ *O*
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 20:22:46 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159578478
Gefeliciteerd Room! Ik ga duimen voor een plakker *O*

Het topic is weer vruchtbaar de laatste tijd, hopelijk een goede voorbode O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 februari 2016 @ 20:25:30 #124
269689 crew  Viv
pi_159579610
Haha, die pritt-fanfare moet samen met dat velponkuiken in de op vind ik _O-
pi_159579827
Room gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_159582136
Gefeliciteerd Roomsnoes *O*
pi_159582430
Gefeliciteerd Roomsnoes!!!

Ik heb 't vandaag verteld aan mijn 'leidinggevende'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook al is het nog heel pril. Ik apprecieer haar heel erg en wil gewoon sowieso heel eerlijk zijn. Zelfs als het nu mis gaat, proberen we toch opnieuw, dus ja. En haar reactie was super. Ze is echt zo'n zalig mens, ik heb daar énorm geluk mee! :)

Aan de rest van het kantoor vertel ik het wel pas op 12 weken. Zelfs aan mijn vader vertel ik het pas met 12 weken want hij zou toch niet kunnen zwijgen :')

Nu aftellen naar het bezoekje aan de gynaecoloog donderdag en dan zal ik maar stilaan verkassen uit dit topic. :)
pi_159585280
Gefeliciteerd Room! *O*

En ook nog gefeliciteerd Saarah! *O*

En nu door met de streepjesregen!
pi_159588374
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:45 schreef Mamiemoe het volgende:

quote:
12s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

Yep, dat komt hier iedere paar weken voorbij, en het eindigt altijd met:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:09 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ja, en het is inderdaad iets zo nu en dan weer terugkomt in dit topic. Ik vind het voor mezelf wel een waardevolle les, om te merken dat dit me meer doet dan verwacht, zelfs na een paar maanden al. Het is gewoon lastig dat je hier helemaal geen controle over hebt. En al heel snel komt (bij mij in elk geval) de angst naar boven dat je misschien bij de groep hoort die niet zo gemakkelijk zwanger raakt. Ik had dat vooraf niet verwacht (maargoed, toen had ik ook nog de illusie dat ik vast snel zwanger zou raken ;)). Het leert me in elk geval dat een kinderwens iets gevoeligs is, en dat het dus absoluut not done is om er grapjes over te maken of er naar te hinten. Ook besef ik me dat als ik aankondig dat ik zwanger ben, dit misschien voor anderen wel pijnlijk kan zijn.
:) Bedankt voor jullie openheid!
Vivi, ik snap dat het daar altijd mee eindigt, maar ik was/ben denk ik meer benieuwd hoe anderen daar dan mee om gaan. Maar dat hebt ik niet zo goed geformuleerd.
Bobby, je verwoord het mooi. Ik denk dat dat voor mij ook de spijker op z'n kop is. Met eigenlijk alles wat je schrijft.

Verder las ik verdrietige dingen over familiefoto's en er wel en niet bij 'horen' door/om/met kleinkinderen. Rot is dat..

Exode, spannend! :D
Hilz, goed nieuws, maar ook spannend. Succes! :*
Room, gefeliciteerd! Tof die 4-jarige! *O*

En inderdaad een vruchtbaar topic laatste tijd weer! Hoop dat jij er ook op mee mag liften Majo (en alle anderen die in de wachtweken zitten!) :Y

Mijn streepje van gisteren op de ovulatietest leek wat donkerder te worden, dus ik heb goede hoop dat m'n eisprong er aan komt! Nu m'n kerel nog mee het bed in krijgen..! ~O>
pi_159588390
Hier geen streepjes. Ik verwacht dan wel binnenkort ongesteld te worden. NOD was zondag.
Kwak
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 2 februari 2016 @ 07:22:05 #132
269689 crew  Viv
pi_159588427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 06:59 schreef AN. het volgende:
Vivi, ik snap dat het daar altijd mee eindigt, maar ik was/ben denk ik meer benieuwd hoe anderen daar dan mee om gaan. Maar dat hebt ik niet zo goed geformuleerd.
Ik denk dat het al scheelt om te weten dat het veel voorkomt, een dubbel gevoel bij de zwangerschap van een ander. Je houdt dat dubbele gevoel er niet mee tegen, maar je hoeft je er vervolgens niet rot om te voelen dát het zo voelde. :*
pi_159588542
He bah Kwak, irritant om overtijd te lopen zonder streepjes. Hopelijk dan snel je menstruatie zodat je weer verder kunt.

Ik droomde vannacht dat ik de testen van Nazil binnen kreeg en dat ik per ongeluk een zwangerschapstest gebruikte ipv een ovulatietest en dat die positief was.
Was een hele levendige droom, dat was balen vanochtend.
pi_159588820
Yeaaaah Room! gefeliciteerd!!
Haha An, hup die man mee het bed in.

Wij worden gek van elkaar ondertussen. Mijn vrouw blijft wat wiebelig en heeft steeds honger. Dan ga je dus van alles denken omdat ze verder nergens last van heeft (ze is niet eens verkouden). Maar de KI was exact een week geleden dat is toch veel te snel voor je lichaam om zo al te reageren?
Ik zei gisteren al tegen haar: stel dat je zwanger bent en nu al 'kwaaltjes' hebt, heb ik nu al medelijden met mezelf voor de komende 9 maanden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 2 februari 2016 @ 08:36:52 #135
269689 crew  Viv
pi_159588878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 08:30 schreef exode het volgende:
Maar de KI was exact een week geleden dat is toch veel te snel voor je lichaam om zo al te reageren?
Ja, haar lichaam "weet" pas ongeveer vanaf vandaag dat ze zwanger is (als ze zwanger is).
  dinsdag 2 februari 2016 @ 08:39:38 #136
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159588903
En toch wist ik het ook al heel snel (wel pas na de geboorte van de eerste), echt helemaal zeker! Heb er nooit naast gezeten :D
Onze kat die alleen bij mij kwam als ik zwanger was begon daar ook al rond de 3 weken mee.
Ik hoor mij nog zo zeggen, nee mam natuurlijk ben ik niet zwanger :+ heus wel
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159588909
Vivi, dat dacht ik dus ook. Stomme is dat we er verder eigenlijk niet mee bezig zijn. We hopen het, maar gaan er vanuit van niet. Kans is 10%. Waarschijnlijk toch een virusje dat dwarszit maar niet doorzet.

Ze zei gisteren ook lachend: Ik ben gewoon schijnzwanger :D
pi_159589314
Exode, ik had bij de tweede zwangerschap al meteen vanaf de eisprong telkens gerommel in m'n buik. En met de innestelling ook steekjes in m'n baarmoeder (op dezelfde plek als bij de eerste zwangerschap zelfs!). Heel anders dan bij m'n gewone cycli en dus al best een vermoeden dat er echt van alles aan het gebeuren was in m'n buik. Ik denk ook dat het een tweede (of derde of..) keer anders kan zijn omdat je zelf die hele kleine nuances beter herkent in je lichaam en dat je lichaam echt al vlugger reageert ook. Maar het blijft heel spannend of het ook echt zo is en of het dan allemaal goed gaat in het hele prille stadium. Nog een week wachten en dan weten jullie vast meer :*
pi_159589414
Ik voel me ook echt een muts hoor met al dat 'zou het' gezeur.

Mijn vrouw is gek op koffie en we eten regelmatig vis. Aan beiden moet ze echt niet denken nu. En dat waren ook de dingen die ze bij de eerste zwangerschap vreselijk vond. De geur alleen werd ze al misselijk van. Nou kan dat onbewust tussen de oren zitten natuurlijk. Dat je de dingen uit de eerste zwangerschap op het nu projecteert. Ach we wachten af....eerst maar eens smoesjes bedenken voor het niet drinken met Carnaval :P
Dus ik stop met mutsen en meld me met mijn eigen gedoe pas weer volgende week dinsdag of woensdag of donderdag of....En lees lekker met jullie mee.
pi_159589444
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:25 schreef exode het volgende:
Ik voel me ook echt een muts hoor met al dat 'zou het' gezeur.

Mijn vrouw is gek op koffie en we eten regelmatig vis. Aan beiden moet ze echt niet denken nu. En dat waren ook de dingen die ze bij de eerste zwangerschap vreselijk vond. De geur alleen werd ze al misselijk van. Nou kan dat onbewust tussen de oren zitten natuurlijk. Dat je de dingen uit de eerste zwangerschap op het nu projecteert. Ach we wachten af....eerst maar eens smoesjes bedenken voor het niet drinken met Carnaval :P
Dus ik stop met mutsen en meld me met mijn eigen gedoe pas weer volgende week dinsdag of woensdag of donderdag of....En lees lekker met jullie mee.
Spannend. Duim voor jullie!
S. 2014
J. 2016
pi_159589603
Ik vind het geen gezeur, hoor exode. Het is ook gewoon spannend!

Zelf had ik wel de eerste ronde van alles gevoeld (misselijk, steekjes, etc) en ging ik er een beetje vanuit dat het raak was. Dat bleek niet zo te zijn en de volgende rondes had ik nergens last van. Denk toch dat het schijnzwangerschap was bij mij :+

Het is wel opvallend dat ze geen koffie en vis meer lust. Vanuit mijn eigen referentiekader als koffie-verslaafde kan ik me niet voorstellen dat een 'schijnzwangerschap' me er van af kan helpen ;)

Ben benieuwd volgende week!
  Moderator dinsdag 2 februari 2016 @ 09:41:09 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159589639
Exode spuit/slikt je vrouw ook hormonen? Dat zou natuurlijk ook het een en ander kunnen verklaren ;)
Ik ga voor jullie duimen in ieder geval!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159589720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 07:51 schreef Savvy. het volgende:
He bah Kwak, irritant om overtijd te lopen zonder streepjes. Hopelijk dan snel je menstruatie zodat je weer verder kunt.

Ik droomde vannacht dat ik de testen van Nazil binnen kreeg en dat ik per ongeluk een zwangerschapstest gebruikte ipv een ovulatietest en dat die positief was.
Was een hele levendige droom, dat was balen vanochtend.
_O- ik doe ze vanmiddag op de post.
pi_159589898
@majo, volgens mij niet, ze doen KI met een cupje.

Toch?
Kwak
pi_159589967
Rot Kwakz0r, geen streepje en niet ongesteld op je NOD. Was je hiervoor aan de pil of gebruikte je andere anticonceptie?

Haha Savvy, ik moet wel lachen om je droom, dat je zelfs 's nachts met dit forum bezig bent :D maar als het een erg levendige droom was is de teleurstelling als je wakker wordt echt niet leuk :*
pi_159590519
Klopt Kwak, geen hormonen inderdaad.
pi_159591774
Ik wist het dit keer eigenlijk ook zeker, maar durfde het niet te denken. Kan toch niet waar zijn al direct eerste keer enzo :'). Maar daarom wel heel vroeg getest en ja hoor.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 11:54:58 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159591946
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 08:39 schreef Moppert het volgende:
En toch wist ik het ook al heel snel (wel pas na de geboorte van de eerste), echt helemaal zeker! Heb er nooit naast gezeten :D
Onze kat die alleen bij mij kwam als ik zwanger was begon daar ook al rond de 3 weken mee.
Ik hoor mij nog zo zeggen, nee mam natuurlijk ben ik niet zwanger :+ heus wel
Check, alle keren 'wist' ik binnen 5 dagen na m'n eisprong/de bevruchting dat ik zwanger was.
KuikenGuppy
pi_159592785
:D :@
Als het echt zo is, in 1 keer? Dat is toch een dubbeldik wonder?

Een vriendin van mij is ook bezig, maar dan 'natuurlijk' zeg maar voor een 2e. Ik vroeg: temperatuur je ook enzo? 'Nee hoor, we doen het nu gewoon elke avond' :D Uhm...ok.
pi_159592985
Ik testte 8 of 9 dpo 's avonds om 22u positief. Dacht het al rond 3 dpo :'). Gevoel wat steeds sterker werd.
pi_159593138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:25 schreef exode het volgende:
Ik voel me ook echt een muts hoor met al dat 'zou het' gezeur.

Mijn vrouw is gek op koffie en we eten regelmatig vis. Aan beiden moet ze echt niet denken nu. En dat waren ook de dingen die ze bij de eerste zwangerschap vreselijk vond. De geur alleen werd ze al misselijk van. Nou kan dat onbewust tussen de oren zitten natuurlijk. Dat je de dingen uit de eerste zwangerschap op het nu projecteert. Ach we wachten af....eerst maar eens smoesjes bedenken voor het niet drinken met Carnaval :P
Dus ik stop met mutsen en meld me met mijn eigen gedoe pas weer volgende week dinsdag of woensdag of donderdag of....En lees lekker met jullie mee.
ik vind het wel leuk te lezen dat je eigenlijk hetzelfde reageert als de andere vrouwen in dit topic. alleen ipv je eigen symptomen analyseert je die van je vriendin.
pi_159593234
Elleska :) Het valt vooral zo op omdat mijn vrouw nooit miept, nooit ziek is etc. De eerste zwangerschap was ook echt een eitje.
pi_159593259
Tweede zwangerschap kan zoooo anders zijn. Kan ze al testen?
pi_159593317
Unihipili, daar ben ik me bewust van hoor. Maar ik ken mijn vrouw nu bijna 11 jaar en als ze zegt dat ze zich niet lekker voelt, denk ik 'what? uh niet lekker? Maar dat zeg jij nooit'
Ik kan alleen maar hopen dat ze ook door een eventueel volgende zwangerschap heenfietst. Ik heb er genoeg om me heen gezien om te weten dat ze echt geluk had. Ook dat het gezond ter wereld komt, is een wonder hebben wij van dichtbij meerdere malen meegemaakt. Ik duim voor ons maar juist ook voor iedereen hier in het topic. Ik gun iedereen zo'n hummeltje.
pi_159593332
En gaat weer over mij, sorry!
pi_159593382
:D exode hyperdepiep
pi_159593662
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:04 schreef BlueEyes het volgende:
:D exode hyperdepiep
*) :s) Ik verveel me ook vandaag op mijn werk, dat werkt ook niet echt mee zeg maar.
pi_159593664
Dat is toch een beetje het idee van een forum. Dat je dingen over jezelf vertelt waar anderen op reageren, en vice versa :D.
pi_159594874
Leuk om je gedachten te lezen exode :D Ik geloof niet dat mijn man er ooit zo mee bezig is geweest :+ En het lijkt me zo enorm bijzonder om je al zo snel zwanger te voelen. Ik ga er nu ook behoorlijk vanuit dat ik het wel voel als ik zwanger ben, ondanks dat dat niet voor iedereen geldt. Dat is ook een beetje zelfbescherming, ik heb namelijk geen NOD om me aan vast te houden dus anders kan ik continue zwangerschapstesten doen ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 2 februari 2016 @ 14:33:30 #160
269689 crew  Viv
pi_159595561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:05 schreef BobbyMcGee het volgende:
ik heb namelijk geen NOD om me aan vast te houden
Ja hoe zit dat, al iets gehoord over je afspraak bij de gyn?
pi_159595783
Spannend Exode!!

Ik voel ook al vanalles, kan natuurlijk echt niet als afgelopen weekend m'n eisprong pas was 8)7
pi_159598910
Mijn hypochondermodus was voor niks :')
pi_159598986
Jammer BlueEyes!

Bizar dat sommige van jullie al zo snel iets lijken te voelen/symptomen hebben. Ik vind het al knap dat ik tegenwoordig mijn eisprong denk te voelen :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 2 februari 2016 @ 16:42:10 #164
269689 crew  Viv
pi_159599109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:35 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik vind het al knap dat ik tegenwoordig mijn eisprong denk te voelen :')
Oh die voel ik niet eens. :') Ik heb wel iedere cyclus gevoelige borsten, maar dat hoort gewoon bij mijn ongesteld worden denk ik.
pi_159599140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh die voel ik niet eens. :') Ik heb wel iedere cyclus gevoelige borsten, maar dat hoort gewoon bij mijn ongesteld worden denk ik.
Ik voorheen ook niet, is iets van de laatste 3 rondes ineens
  Moderator dinsdag 2 februari 2016 @ 16:51:52 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159599302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:56 schreef kwakz0r het volgende:
@majo, volgens mij niet, ze doen KI met een cupje.

Toch?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:35 schreef exode het volgende:
Klopt Kwak, geen hormonen inderdaad.
Ah dat wist ik niet. Ik dacht dat het net als met IVF met stimulatie van hormonen ging zodat je lichaam zich zwanger voelt :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:04:58 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159599584
Ik voel echt het innestelingsproces. Lees overal dat dit bullshit is, dat er geen zenuwen in de baarmoederwand zitten. Laatste zwangerschap had ik een paar dagen lang felle steken tussen dag 6 en 8 en mijn temperatuurgrafiek liet de klassieke innestelingsip zien. Maar geen kwaaltjes ofzo, die beginnen bij mij meestal rond 4,5 weken zwangerschap.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:05:50 #168
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159599603
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:31 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn hypochondermodus was voor niks :')
wat balen!
pi_159601082
Het is zo natuurlijk mogelijk MaJo, hormonen komen pas in beeld bij 12 mislukte pogingen. Tenminste in ons geval.
pi_159601232
Oh ik dacht echt dat ik de enige was! Ik heb sinds mijn eisprong een heel 'vol' gevoel in mijn buik en het rommelt enorm.
Ik probeer er niks van te denken, maar toch... stiekem
pi_159614501
Ik ga deze maand heel terleurgesteld zijn, dan weten jullie dat alvast ;)

De vorige keren, m.u.v de eerste cyclus, wist ik zeker dat het niet raak was. Nu voel ik dus van alles en ben mezelf de hele tijd aan het vertellen dat het echt niks hoeft te zijn. Dat lukt dus niet echt, maar tegelijkertijd weet ik ook gewoon dat het vals alarm is.

Lastig joh, al die gevoelens! :P
pi_159614709
Ehh. Is dit nou een positieve test? Ik dacht voor de grap eens te testen, voel me zo raar de hele tijd.


Ok het was wel maar een action test, maar hij zegt positief toch. Ik maar afvragen waarom mijn ovutest positief bleef.

Morgen maar een ander merk doen kijken of die t ook vindt..

[ Bericht 21% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 03-02-2016 08:31:25 ]
pi_159614714
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:10 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ehh. Is dit nou een positieve test? Ik dacht voor de grap eens te testen, voel me zo raar de hele tijd.
Mm fotot doet t nog niet

Ah nu wel 😀

[ Bericht 2% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 03-02-2016 08:17:43 ]
  woensdag 3 februari 2016 @ 08:18:51 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_159614752
Duidelijker kan bijna niet :D is dit een zwangerschapstest?
disclaimer
pi_159614755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 07:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik denk dat het al scheelt om te weten dat het veel voorkomt, een dubbel gevoel bij de zwangerschap van een ander. Je houdt dat dubbele gevoel er niet mee tegen, maar je hoeft je er vervolgens niet rot om te voelen dát het zo voelde. :*
Dat is denk ik ook wel weer waar, dankjewel! :*

En exode, wat maakt je vrouw het spannend!! :D

:o Just me, dat is er volgens mij wel eentje ja! ;) Gefeliciteerd dus! *O*
pi_159614771
Als dat een zwangerschapstest is kan het niet duidelijker justme! Gefeliciteerd *O*
S. 2014
J. 2016
pi_159614807
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:18 schreef Stormqueen het volgende:
Duidelijker kan bijna niet :D is dit een zwangerschapstest?
Eh. Hij komt wel uit de verpakking van zwangerschapstesten 😉 heb het nog 3x gecontroleerd zelfs!

Wie had dat gedacht. ' we gaan wel een beetje op de gok proberen'. (Ok ik heb wel stiekem ovulatietesten gedaan, maar ik denk bijna dat het al raak was toen ik ze ging doen..)

Gelijk de eerste ronde.. Ik kan het niet geloven. Morgen ander merk doen zoals ik al zei..

Mijn lief zei net al 'doei liefje, doei kleintje' 😍
pi_159614843
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Eh. Hij komt wel uit de verpakking van zwangerschapstesten 😉 heb het nog 3x gecontroleerd zelfs!

Wie had dat gedacht. ' we gaan wel een beetje op de gok proberen'. (Ok ik heb wel stiekem ovulatietesten gedaan, maar ik denk bijna dat het al raak was toen ik ze ging doen..)

Gelijk de eerste ronde.. Ik kan het niet geloven. Morgen ander merk doen zoals ik al zei..

Mijn lief zei net al 'doei liefje, doei kleintje' 😍
Nou die is hartstikke positief hoor! Gefeliciteerd!

En ovulatietesten kunnen ook uitslaan op HCG dus niet gek dat die maar positief bleven :+

Ik zou er een digitale met termijnaanduidinh tgenaan gooien, want je bent misshien al wel wat verder?
Kwak
pi_159614869
Haha Just, die is echt heel erg positief hoor! Gefeliciteerd! *O*
pi_159614901
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nou die is hartstikke positief hoor! Gefeliciteerd!

En ovulatietesten kunnen ook uitslaan op HCG dus niet gek dat die maar positief bleven :+

Ik zou er een digitale met termijnaanduidinh tgenaan gooien, want je bent misshien al wel wat verder?
Dat is een goede tip! Ik heb inderdaad nu dus geen flauw idee van wanneer het is 😂 De enige legitieme reden waarom sommigen afraden in de eerste ronde zwanger te worden, je hebt geen idee wanneer je vruchtbaar was!
Als mijn andere testje morgen ook positief zegt ga ik er inderdaad zo één halen!
Ik moet trouwens bekennen dat mijn lief het liever wilde dan ik, maar naar mate ik er meer mee bezig was ben ik nu super enthousiast 😀 Ik zei eigenlijk altijd dat ik geen kinderen wilde of voorlopig niet. Na een operatie vorig jaar waarbij het spannend was of ik één eierstok kwijt zou raken, ben ik er meer over gaan denken en milder geworden. En zie hier 😃😃
pi_159615040
Bedankt voor de lieve felicitaties iedereen. Ik hoop dat iedereen snel twee strepen plast! En volgens mij las ik over iemand die ook vanalles voelde, voor haar ga ik ook zéker duimen 😀
pi_159615056
Gefeliciteerd Justme *O* *O*

TRALALAAAAA MAANDAG HSG TRALALAAAAA
Ben nu al dood zenuwachtig! :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilzillah op 03-02-2016 16:22:06 ]
pi_159615134
*O* Gefeliciteerd JustMe! Dat zijn hele duidelijke strepen! Ben ook heel benieuwd hoe ver je stiekem al bent.
pi_159615153
Wow, die strepen zijn wel heeeel duidelijk! Superhoog hcg! Gefeliciteerd! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 februari 2016 @ 09:18:24 #185
269689 crew  Viv
pi_159615329
Wow jUsTmE13o2, zo'n duidelijke eerste test heb ik hier nog niet gezien! Woei!!

Hilz: HSG, niet hCG ;) succes alvast!
pi_159615632
Wow Just me, die zijn heel duidelijk! :D Gefeliciteerd!
pi_159615704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja hoe zit dat, al iets gehoord over je afspraak bij de gyn?
Nee nog niets. Ik dacht eerst dat ze misschien een brief naar ons oude adres hadden gestuurd maar daar ligt niets, dus ik ga vandaag maar even bellen.
pi_159616568
En nog meer strepen, gefeliciteerd *O*
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 10:32:33 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159616591
Gefeliciteerd Justme, dat kan niet missen inderdaad :D *O*

Waarom houden mensen altijd een slag om de arm met goedkope testen :? Die zijn net zo legitiem als dure testen hoor :D

Hilz spannend!! Wel super dat er nu vaart achter gezet wordt *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159616873
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:32 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Justme, dat kan niet missen inderdaad :D *O*

Waarom houden mensen altijd een slag om de arm met goedkope testen :? Die zijn net zo legitiem als dure testen hoor :D

Hilz spannend!! Wel super dat er nu vaart achter gezet wordt *O*
Haha ja ik weet niet, je denkt toch dat het net als met hele goedkope kleding of spulletjes is, de kwaliteit zal wel net wat minder zijn..
  woensdag 3 februari 2016 @ 11:02:26 #191
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159617197
Maar dat is echt niet zo :D Gefeliciteerd *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159617499
Ik heb bij Sac ook action testen gebruikt. Bij Ean had ik ze online besteld maar zijn gewoon dezelfde wel een stuk duurder.
pi_159617687
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Dat is een goede tip! Ik heb inderdaad nu dus geen flauw idee van wanneer het is 😂 De enige legitieme reden waarom sommigen afraden in de eerste ronde zwanger te worden, je hebt geen idee wanneer je vruchtbaar was!
Ik had dat ook (werd door de pil heen zwanger) en het voordeel was dat ik daardoor al heel snel een echo kreeg. Bij de eerste echo bleek het nog te pril om de termijn te kunnen bepalen en toen mocht ik na twee weken nog een keer. *) .

Gefeliciteerd! Superleuk!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159617804
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:23 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik had dat ook (werd door de pil heen zwanger) en het voordeel was dat ik daardoor al heel snel een echo kreeg. Bij de eerste echo bleek het nog te pril om de termijn te kunnen bepalen en toen mocht ik na twee weken nog een keer. *) .

Gefeliciteerd! Superleuk!
Ik mocht gezellig hcg laten prikken om de termijn te bepalen :') had toch liever die echo gehad.
pi_159618035
Gefeliciteerd Justme! *O*

Had zelf bij de supermarkt snel een test gehaald, gewoon van het huismerk. Die deed het ook gewoon ja :P Bevestigde m'n vermoeden, daarna geen test meer gedaan.

Spannend Hilz, succes alvast!
pi_159618421
Justme, van harte! Das een niet te missen streep joh!

Hilzz, heb je een afspraak voor je hsg, of begrijp ik je verkeerd? Snap dat je zenuwachtig bent! :*

Ik ben weer terug. Gister was de test wit, en vandaag kramp en bloed. Een hele vroege miskraam dus. Ik baal als een stekker, maar we gaan er na een paar dagen weer met volle moed tegenaan. Vandaag thee, chocolade met daim, series, films en een plaidje op de bank.
En note to self: leren om je zonder schuldgevoel ziek te melden op je werk. o|O
pi_159618561
Gefeliciteerd jUsTmE! *O*
De duurdere testen maken ze gewoon meer winst op met een kek stukje plastic eromheen en een merkje erop zodat het meer lijkt ofzo.


Oohh Roomsnoes balen :'(. Echt gewoon ziekmelden hoor!
pi_159618946
Nee! Room! Wat ontzettend balen! 😞
pi_159618986
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:23 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik had dat ook (werd door de pil heen zwanger) en het voordeel was dat ik daardoor al heel snel een echo kreeg. Bij de eerste echo bleek het nog te pril om de termijn te kunnen bepalen en toen mocht ik na twee weken nog een keer. *) .

Gefeliciteerd! Superleuk!
Een beetje vooruitlopend op de zaken, maar : Wanneer kun je je eigenlijk aanmelden bij een verloskundige? 6 weken ofzo is dat een beetje een tijd om te gaan bellen?
  woensdag 3 februari 2016 @ 12:37:24 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_159619253
Roomsnoes, ;( :*
disclaimer
pi_159619445
Och Roomsnoes, wat jammer en wat naar -O- ;(

:*
Kwak
pi_159619459
aahh room ;( -O- :*
pi_159619461
Awww wat jammer Room ;( :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 februari 2016 @ 12:45:57 #204
269689 crew  Viv
pi_159619645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Justme, van harte! Das een niet te missen streep joh!

Hilzz, heb je een afspraak voor je hsg, of begrijp ik je verkeerd? Snap dat je zenuwachtig bent! :*

Ik ben weer terug. Gister was de test wit, en vandaag kramp en bloed. Een hele vroege miskraam dus. Ik baal als een stekker, maar we gaan er na een paar dagen weer met volle moed tegenaan. Vandaag thee, chocolade met daim, series, films en een plaidje op de bank.
En note to self: leren om je zonder schuldgevoel ziek te melden op je werk. o|O
O shit wat zuur dit zeg -O-
Nou, groot gelijk dat je even een dag uittrekt om jezelf even heel zielig te vinden. Want daar heb je alle recht op wat mij betreft :* . Sterkte meid.
pi_159619759
Ah jullie zijn lief <3
Ik zit nu een romcom te kijken met thee en chocolade. Straks fijn O ophalen en lekker knuffelen.
pi_159619774
Wat naar Room, dikke kus. En neem lekker tijd voor jezelf!
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 13:16:25 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159620165
Ah nee ;( sterkte room!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_159620306
Noh.. Wat stom Roomsnoes. Sterkte :*
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:42:22 #210
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159620819
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:22 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Een beetje vooruitlopend op de zaken, maar : Wanneer kun je je eigenlijk aanmelden bij een verloskundige? 6 weken ofzo is dat een beetje een tijd om te gaan bellen?
Direct na positieve test! sommige praktijken zijn best druk dus dan is het fijn als je er op tijd bij bent.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:42:41 #211
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159620825
Room -O- -O- :*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159621429
Awh fuckdefriemel room! Sterkte :*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:04:51 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159621450
room -O- :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159622071
Wat rot Roomsnoes:*

Barreltje, hoe gaat het nu met jou? Lekker aan het sporten? :)
pi_159622134
Buhh Room, wat klote. Kus :* .
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:50:24 #216
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159622756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:26 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat rot Roomsnoes:*

Barreltje, hoe gaat het nu met jou? Lekker aan het sporten? :)
nee :P :{
m'n lief is terug Jee meer kansen !! maar dan moet ik ook meer gezellig doen en dat levert extra kilo's op -O-

volgende week vrijdag vervolg gesprek bij de gyn.. ben benieuwd.



ohw.. en een dike :* voor hilz! en d'r HSCG ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159622962
Wat stom Room -O- sterkte :*
pi_159623097
Justme! Gefeliciteerd zeg. Die valt niet te missen.
En wat ligt blijdschap en verdriet toch weer dicht bij elkaar. Room, wat naar voor je. Groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld. De wereld draait maar lekker even verder zonder jou. Dikke knuffel.

Hillz, spannend maandag! Ik denk aan je. Komt vast goed!
pi_159625730
Bah Room, echt niet leuk... -O- Series en chocola maken dat soort dingen denk ik wel wat dragelijker.

Justme, gefeliciteerd! Strepen *O*

Ik ben zelf lichtelijk van mn roze wolk gestuiterd. Sinds vorige week vrijdag heb ik wat bloedverlies. Verder geen kramp ofzo, maar ongeveer 3 keer per dag een goeie drup bruin bloed. Volgende week vrijdag echo om te controleren of alles goed is....
pi_159626416
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

nee :P :{
m'n lief is terug Jee meer kansen !! maar dan moet ik ook meer gezellig doen en dat levert extra kilo's op -O-

volgende week vrijdag vervolg gesprek bij de gyn.. ben benieuwd.



ohw.. en een dike :* voor hilz! en d'r HSCG ;)
Wat ga je bespreken bij de gynaecoloog? Had je eigenlijk al een uitslag van het kijkonderzoek?
  woensdag 3 februari 2016 @ 17:22:13 #221
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159626571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:16 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Wat ga je bespreken bij de gynaecoloog? Had je eigenlijk al een uitslag van het kijkonderzoek?
dat dus ;)

ik heb een korte uitslag gehad. bij de gyn gaan we nu bespreken wat het vervolg traject is ( if any) en wsl een beetje meer uitleg over de uitslag :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159626618
Spannend hoor. Wat verwacht je zelf?

Ik probeerde vandaag de afdeling gynaecologie van het ziekenhuis te bellen, maar ze zijn alleen 's ochtends bereikbaar }:| Morgen een nieuwe poging.
pi_159627566
Room wat stom :'(
pi_159628027
Room wat rot ;(

En Ooi wat vervelend van het bloedverlies. Kan me voorstellen dat dat erg onzeker maakt. Hopelijk nog gewoon van de innesteling.

Hilz hoe ging de HCG?
pi_159628922
Gefeliciteerd Justme, dat zijn zeker duidelijke strepen. *O* Ik ben benieuwd hoever je dan nu eigenlijk bent. Zeker omdat je dat niet weet, is het wel handig om de verloskundige op tijd te bellen.
pi_159629034
Hè Roomsnoes, wat een vervelend nieuws. Sterkte :*

Hillz, ik snap heel goed dat je daar nerveus voor bent! Spannend, maar fijn dat er nu vervolgstappen volgen.
pi_159629209
Room! Wat klote.

Justme, ik juich voor je!

Wat fijn om te lezen dat er zoveel strepen zijn de laatste tijd.
pi_159630005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:55 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Gefeliciteerd Justme, dat zijn zeker duidelijke strepen. *O* Ik ben benieuwd hoever je dan nu eigenlijk bent. Zeker omdat je dat niet weet, is het wel handig om de verloskundige op tijd te bellen.
Dankjewel 😊 Wij kunnen het zelf nog niet geloven! Ik denk dat ik een paar weken wacht nog, even afh van een digitale test die ik nog ga doen. Gezien de ervaringen hier, wil ik ook weer niet te snel bellen..
pi_159630019
O en ooi, ik hoop voor je dat het niks is en dat het lekker blijft plakkeren 😀
pi_159638596
Justme, proficiat!!

En Roomsnoes, zo rot... ;(

Ooi, ik duim voor een goede echo!
pi_159640477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:17 schreef Savvy. het volgende:
Room wat rot ;(

En Ooi wat vervelend van het bloedverlies. Kan me voorstellen dat dat erg onzeker maakt. Hopelijk nog gewoon van de innesteling.

Hilz hoe ging de HCG?
Maandag pas :)
pi_159642391
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:54 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Maandag pas :)
O oeps! Iets te vroeg.

Spannend hoor!
pi_159642886
Vanochtend een ander testje gedaan, kan niet missen die zegt ook positief!! Straks maar zo'n digitale test halen
pi_159642901
Hier bloed, ik gok volgende NOD rond 8 maart maar hoef niet in het lijstje.
Kwak
  donderdag 4 februari 2016 @ 08:16:31 #235
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159642970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:08 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Vanochtend een ander testje gedaan, kan niet missen die zegt ook positief!! Straks maar zo'n digitale test halen
Waarom? Je weet het nu ook zeker. De weekindicatie heb je ook niets aan dat kan er gerust 2 weken of meer naast zitten als je verder bent dan je denkt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159643119
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:16 schreef Moppert het volgende:

[..]

Waarom? Je weet het nu ook zeker. De weekindicatie heb je ook niets aan dat kan er gerust 2 weken of meer naast zitten als je verder bent dan je denkt.
:? Dan staat er toch gewoon 5+ weken? Lijkt me leuk om te hebben, waarom niet...

Een VK zal toch een vroege echo plannen als er geen menstruatie voor is geweest.
Kwak
pi_159643289
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:16 schreef Moppert het volgende:

[..]

Waarom? Je weet het nu ook zeker. De weekindicatie heb je ook niets aan dat kan er gerust 2 weken of meer naast zitten als je verder bent dan je denkt.
Een beetje inderdaad wat kwak zegt, lijkt me leuk 😂 verder hecht ik er niet zoveel waarde aan, ben gewoon benieuwd wat het aangeeft 😊

Balen kwak! Hopelijk volgende ronde beter
  donderdag 4 februari 2016 @ 09:01:12 #238
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159643558
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:? Dan staat er toch gewoon 5+ weken? Lijkt me leuk om te hebben, waarom niet...

Een VK zal toch een vroege echo plannen als er geen menstruatie voor is geweest.
2-3 weken. Die testen rekenen weer vanaf conceptiedatum, lekker verwarrend. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159643666
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:16 schreef Moppert het volgende:

[..]

Waarom? Je weet het nu ook zeker. De weekindicatie heb je ook niets aan dat kan er gerust 2 weken of meer naast zitten als je verder bent dan je denkt.
Gewoon voor de leuk?!

Justme, maak er wel een foto van voor later... na 48 uur is de batterij leeg en verdwijnt de uitslag.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 4 februari 2016 @ 10:02:49 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159644405
Dames met kinderwens, in hoeverre houden jullie qua vakantieplanning rekening met het zika-virus? Wij wilden dit jaar eigenlijk naar Spanje of Portugal gaan, maar ik twijfel of dat zo'n goed plan is.
KuikenGuppy
pi_159645604
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 10:02 schreef Burdie het volgende:
Dames met kinderwens, in hoeverre houden jullie qua vakantieplanning rekening met het zika-virus? Wij wilden dit jaar eigenlijk naar Spanje of Portugal gaan, maar ik twijfel of dat zo'n goed plan is.
Wij hebben met mijn familie al een reisje naar Italië geboekt. En het zika-virus is al wel door mijn hoofd geschoten. Maar ik weet er nog te weinig vanaf om me er echt nu al zorgen over te maken. En daar komt nog bij dat ik eerst maar eens zwanger moet worden voor die tijd ;)
Maar wbt het boeken van een vakantie naar die landen.. Hebben jullie niet de wens om Noorwegen of IJsland een keer te bezoeken ;)
  donderdag 4 februari 2016 @ 11:25:30 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159646153
We willen eigenlijk naar zo'n mooi eiland, lekker weer een keer allincluisive op onze luie kontjes zitten ;).
Nog maar eens wat meer over lezen voor we boeken :).
KuikenGuppy
  donderdag 4 februari 2016 @ 11:34:59 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159646382
je kan ook naar griekenland of turkije gaan..
maar jah.. dan heb je vluchtelingen ;(

je moet toch eerst gebeten worden door die mug voor het zover komt?

wij hebben verder nog steeds plannen om naar cuba te gaan :P dus.. tsjah.. das weer een andere insteek ;)

hier het gebied waar het voorkomt:
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Zikavirus
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 12:01:20 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159646945
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 10:02 schreef Burdie het volgende:
Dames met kinderwens, in hoeverre houden jullie qua vakantieplanning rekening met het zika-virus? Wij wilden dit jaar eigenlijk naar Spanje of Portugal gaan, maar ik twijfel of dat zo'n goed plan is.
Het virus is toch helemaal nog niet in Europa aangetroffen? Zuid-Amerika zou ik nu wel overslaan.

Aan de andere kant is de kans ook groot dat het wereldwijd gaat worden, het is ook al in Azië opgedoken. Ik zou mijn reisplannen er niet voor aanpassen behalve naar gebieden die echt afgeraden worden.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:04:56 #245
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159647033
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:? Dan staat er toch gewoon 5+ weken? Lijkt me leuk om te hebben, waarom niet...

Een VK zal toch een vroege echo plannen als er geen menstruatie voor is geweest.
Dat bedoel ik als een vk toch een echo gaat plannen waarom dan de extra centjes uitgeven?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:18:40 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159647347
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het virus is toch helemaal nog niet in Europa aangetroffen? Zuid-Amerika zou ik nu wel overslaan.

Aan de andere kant is de kans ook groot dat het wereldwijd gaat worden, het is ook al in Azië opgedoken. Ik zou mijn reisplannen er niet voor aanpassen behalve naar gebieden die echt afgeraden worden.
Het is recent in het nieuws geweest dat de kans zeer groot is dat het zika virus komende zomer ook in het zuiden van Europa voor gaat komen.

Zie bijvoorbeeld: http://www.spanjevandaag.(...)in-spanje-voorkomen/
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 18:55:14 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159657805
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is recent in het nieuws geweest dat de kans zeer groot is dat het zika virus komende zomer ook in het zuiden van Europa voor gaat komen.

Zie bijvoorbeeld: http://www.spanjevandaag.(...)in-spanje-voorkomen/
Ah dat wist ik niet. Maar grote kans dat het dan gewoon een wereldwijd fenomeen wordt? Ik zou er zelf geen vakantie voor laten. Is ook lastig want moet regelmatig naar Spanje. Maar snap dat je er bang voor bent. Ik ben altijd wat nuchter over dit soort dingen, vaak valt het allemaal best mee.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 4 februari 2016 @ 19:37:55 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159659164
Echt bang ben ik er niet voor, maar ik denk dat we het wel in de overwegingen mee nemen ;). We wilden eigenlijk maar een Canarisch eiland, daar sprayen ze de vliegtuigen extra, dus dat voelt voor mij minder 'eng' dan vasteland.
KuikenGuppy
pi_159659585
Ik ga het hier ook nog posten (zit nog een beetje heen en weer tussen dit topic en zwanger en geboorte, durf nog niet goed helemaal verdwijnen :@ )

Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest, had deze afspraak vaststaan ivm 2 vroege miskramen, dus was eigenlijk bedoeld ter controle of er niets "mis" was.

Ze heeft dan een inwendige echo gedaan maar daar was niets op te zien. Rekening houdende met mijn laatste ongesteldheid zou ik 5 weken en 2 dagen zwanger zijn. Ze zei dat het op zich nog wel normaal was, maar dat ze sowieso bloed zouden nemen en als mijn HCG hoger zou zijn dan 1000, zouden ze mij terug oproepen want dan had er wél iets te zien geweest moeten zijn op de echo en zou het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn.

Dus ik was al wat ongerust eigenlijk. Toen heb ik gezegd dat ik een cyclus van 30-31 dagen heb en dat mijn eisprong 18 januari was, 17 dagen geleden dus. Toen leek ze plots veel relaxter, dat het dan zeker normaal was dat er nog niets te zien was op de echo want dan zou ik "eigenlijk" nog maar 4 weken zwanger zijn of iets in die trant.

Binnen 2 weken mag ik terug op afspraak voor een nieuwe echo.

Er is dan wel bloed genomen, ook voor nog allerlei testen (toxoplasmose heb ik antistoffen voor, dat wist ik al). Ik heb ook expliciet een bloedtest gevraagd voor muco. Een goede vriend van ons is daaraan gestorven, en ik weet pas sinds kort dat je met een eenvoudige bloedtest kan zien of je drager bent. Als ik drager zou zijn, moet mijn vriend zich ook laten testen. 1 op 60 mensen is drager zei de gynaecoloog, dat is best veel hé.

In elk geval, nog wat afwachten en hopen dus...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 februari 2016 @ 23:01:34 #250
269689 crew  Viv
pi_159667936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:48 schreef Saarah het volgende:
Binnen 2 weken mag ik terug op afspraak voor een nieuwe echo.
Spannend hoor, ik duim voor je! O+
quote:
Er is dan wel bloed genomen, ook voor nog allerlei testen (toxoplasmose heb ik antistoffen voor, dat wist ik al). Ik heb ook expliciet een bloedtest gevraagd voor muco. Een goede vriend van ons is daaraan gestorven, en ik weet pas sinds kort dat je met een eenvoudige bloedtest kan zien of je drager bent. Als ik drager zou zijn, moet mijn vriend zich ook laten testen. 1 op 60 mensen is drager zei de gynaecoloog, dat is best veel hé.
1 op de 30 zelfs, volgens deze bron: http://www.vumc.nl/afdelingen/cf-dragerschaptest/
De kans dat beide partners drager zijn, is dan 1 op 1000, en in dat geval is de kans op een kind met de ziekte 1 op 4 per zwangerschap.
Voor de Nederlanders: muco = taaislijmziekte = cystische fibrose. :Y)

Wij hebben laatst een andere dragerschapstest laten doen:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wij hadden als risico "De vader heeft voorouders uit de Oost mediterrane landen." (allebei zijn ouders zijn Turks), waaruit volgt dat een dragerschapstest erfelijke bloedarmoede (sikkelcelziekte, thalassemie) aangewezen zou zijn. Vanochtend gebeld met de huisartsassistente om dit bloedonderzoek aan te vragen, die had er nog nooit van gehoord. :')
Mijn man is dus géén drager van erfelijke bloedarmoede. *O*

Dit verhaal kostte trouwens wel meer dan 200 euro, want 1 van de labwaarden was een twijfelgeval en dan doen ze een uitgebreid DNA-onderzoek om tig varianten uit te sluiten. :X
pi_159672981
Jammer dat er nog niets op de echo te zien was Saarah.
Je had afgelopen vrijdag toch je NOD? Dan zou je 4 weken en 6 dagen zijn, toch? Ik vind het altijd zo lastig berekenen door de 2 weken die je cadeau krijgt en een cyclus die langer dan 28 dagen kan zijn.
Ik kan me in ieder geval voorstellen dat 3 dagen een heel groot verschil kan maken in de ontwikkeling in dit stadium.

Hopelijk een goede bloedtest en over 2 weken gewoon een mooie goede echo.

Ik moest even opzoeken wat muco is en kwam daarbij op allerlei Belgische websites. Nu snap ik waarom :)
De eerste website die ik bekeek had het trouwens over dat 1 op 20 drager is. Wat ik bizar veel vind.
Dat is in Nederland niet toch?

Vivi wat fijn dat hij geen drager is!
Moet je die 200,- zelf betalen?
pi_159673095
Vivi, wat fijn dat je man geen drager is. Duur he al die onderzoeken!

saarah, jammer dat er nog niets te zien was. Hopelijk over twee weken wel!

Mijn digitale clearblue zegt 2-3 weken. En toen waren onze eerste pogingen zonder anticonceptie precies 😂 Hilarisch, als dit allemaal goed gaat is het écht snel raak geweest. Voel me bijna bezwaard om het er over te hebben hier met iedereen die er langer over doet.. Maar dan denk ik maar dat ik er ook niks aan kan doen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 februari 2016 @ 09:26:15 #253
269689 crew  Viv
pi_159673818
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 07:41 schreef Savvy. het volgende:
Je had afgelopen vrijdag toch je NOD? Dan zou je 4 weken en 6 dagen zijn, toch? Ik vind het altijd zo lastig berekenen door de 2 weken die je cadeau krijgt en een cyclus die langer dan 28 dagen kan zijn.
Je bent op de NOD 4 weken + 1 dag zwanger als je cyclus 28 dagen is. Bij een cyclus van 31 dagen ben je op de NOD 4 weken + 4 dagen zwanger. Zwangerschapsduur tel je altijd vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, ongeacht of de ovulatie (en bevruchting) vroeg of laat in de cyclus is geweest, wat dus wel kan uitmaken voor zo'n vroege echo.
quote:
Vivi wat fijn dat hij geen drager is!
Moet je die 200,- zelf betalen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Vivi, wat fijn dat je man geen drager is. Duur he al die onderzoeken!
We hebben het nu zelf betaald, maar we kunnen nog wel kijken of dit te declareren is. Het is nu natuurlijk als een bloedonderzoek bij de zorgverzekering bekend, terwijl het om erfelijkheidsonderzoek gaat.
quote:
Mijn digitale clearblue zegt 2-3 weken. En toen waren onze eerste pogingen zonder anticonceptie precies 😂 Hilarisch, als dit allemaal goed gaat is het écht snel raak geweest. Voel me bijna bezwaard om het er over te hebben hier met iedereen die er langer over doet.. Maar dan denk ik maar dat ik er ook niks aan kan doen.
Kun je nagaan hoe goed de pil voorheen werkte. :D Niet bezwaard voelen hoor! *O*
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:34:01 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159673918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je bent op de NOD 4 weken + 1 dag zwanger als je cyclus 28 dagen is. Bij een cyclus van 31 dagen ben je op de NOD 4 weken + 4 dagen zwanger. Zwangerschapsduur tel je altijd vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, ongeacht of de ovulatie (en bevruchting) vroeg of laat in de cyclus is geweest, wat dus wel kan uitmaken voor zo'n vroege echo.
Dat is niet altijd zo hoor. Tenminste, bij de VK hier rekenen ze voor de eerste echo dat je eisprong 14 dagen voor je NOD is, en je tijdens je ei 2 weken zwanger bent. Op je NOD ben je dus altijd 4 weken + 1 dag zwanger.
anders zou je met cycli van 60 dagen op je NOD (en dus twee weken na bevruchting) al meer dan 8 weken zwanger zijn.
Je eigenlijke termijn wordt dan natuurlijk bij de echo bepaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door Burdie op 05-02-2016 10:25:31 ]
KuikenGuppy
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:14:54 #255
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159674367
Bij mijn VK rekenden ze wel vanaf eerste dag van de menstruatie. Ik had een lange cyclus (38 dagen) en werd dus flink teruggezet (wat ik zelf wel wist, ik had zelf al vanaf datum eisprong geteld en dat bleek ook precies te kloppen met de n.a.v. echo vastgestelde termijn).

Ik dacht sowieso dat dat standaard is, want lang niet iedereen weet wanneer de eisprong is geweest, en omdat een cyclus niet altijd regelmatig is, kan niet iedereen haar NOD vaststellen, vandaar dat ze met de eerste dag van menstruatie werken en dan uitgaan van een cyclus van 30(?) dagen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:17:09 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_159674397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Bij mijn VK rekenden ze wel vanaf eerste dag van de menstruatie. Ik had een lange cyclus (38 dagen) en werd dus flink teruggezet (wat ik zelf wel wist, ik had zelf al vanaf datum eisprong geteld en dat bleek ook precies te kloppen met de n.a.v. echo vastgestelde termijn).

Ik dacht sowieso dat dat standaard is, want lang niet iedereen weet wanneer de eisprong is geweest, en omdat een cyclus niet altijd regelmatig is, kan niet iedereen haar NOD vaststellen, vandaar dat ze met de eerste dag van menstruatie werken en dan uitgaan van een cyclus van 30(?) dagen.
Dat deed de mijne inderdaad ook :Y
Al is dat inderdaad wel lastig met een cyclus van 70 dagen bijvoorbeeld, dan moet je dus eigenlijk meteen al gaan echoën, en met vier weken is er nog geen klap te zien wat dan weer onnodige stress geeft, etc...
disclaimer
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:28:04 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159674517
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat deed de mijne inderdaad ook :Y
Al is dat inderdaad wel lastig met een cyclus van 70 dagen bijvoorbeeld, dan moet je dus eigenlijk meteen al gaan echoën, en met vier weken is er nog geen klap te zien wat dan weer onnodige stress geeft, etc...
Hier rekenen ze wel obv laatste menstruatie, maar vragen ook naar je cyclus. Als je een lange(re) cyclus hebt, houden ze daar met het inplannen van de eerste echo rekening mee.
KuikenGuppy
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:28:06 #258
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159674519
Dat klopt dat ze dat aanhouden maar ze moeten toch iets aanhouden in het begin.. :D
Maakt je niet direct ook echt zo lang zwanger. Vandaar ook die mooie termijnecho
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:30:49 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_159674551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:28 schreef Moppert het volgende:
Dat klopt dat ze dat aanhouden maar ze moeten toch iets aanhouden in het begin.. :D
Maakt je niet direct ook echt zo lang zwanger. Vandaar ook die mooie termijnecho
nee, dat begrijp ik uiteraard :') maar aan een echo met vier weken heb je zonder meer geen klap. En je gaat je tóch zorgen maken als er helemaal niks te zien is, dat is gewoon een normale menselijke reactie denk ik :Y
laatst kreeg er iemand hier eerst een bloedtest, dat vond ik best een goede oplossing daarvoor!
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 februari 2016 @ 10:55:29 #260
269689 crew  Viv
pi_159674908
Vroeger toen er nog geen ovulatietesten, zwangerschapstesten of echo's waren, was het enige aanknopingspunt de eerste dag van de laatste menstruatie. Gelukkig kunnen we de termijn nu corrigeren, want wat moet dat onhandig zijn geweest bij lange of onregelmatige cyclussen. :o
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:57:24 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_159674934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vroeger toen er nog geen ovulatietesten, zwangerschapstesten of echo's waren, was het enige aanknopingspunt de eerste dag van de laatste menstruatie. Gelukkig kunnen we de termijn nu corrigeren, want wat moet dat onhandig zijn geweest bij lange of onregelmatige cyclussen. :o
Nou, op een gegeven moment konden ze de baarmoeder opmeten en van daaruit de termijn bepalen. Maar dat was niet zo nauwkeurig als tegenwoordig. Maar vaak kwam je er ook pas achter als je vier maanden heen was ofzo :P
disclaimer
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:11:55 #262
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159675145
Vroeger was er ook minder noodzaak om de termijn nauwkeurig vast te stellen. Geen echoscopische onderzoeken en inleiden bij overtijd was ook niet gebruikelijk. Ik weet wel dat mijn moeder 26 jaar geleden een echo kreeg om de termijn vast te stellen ivm onduidelijkheid LMP.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159675514
Mijn moeder beviel van mij met 38 weken. Ik was ruim acht pond en helemaal schoon. Inmiddels denk ik dat ze een week of twee verder was. ;) Ik laat haar maar in de waan, het kán wel en ze vertelt het zo vaak oa toen ik 40w1 was. 'Ja, jij was er al twee weken!!' Alsof het haar verdienste was. :') .
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:29:24 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_159675565
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:27 schreef Limone het volgende:
Mijn moeder beviel van mij met 38 weken. Ik was ruim acht pond en helemaal schoon. Inmiddels denk ik dat ze een week of twee verder was. ;) Ik laat haar maar in de waan, het kán wel en ze vertelt het zo vaak oa toen ik 40w1 was. 'Ja, jij was er al twee weken!!' Alsof het haar verdienste was. :') .
Je weet 't niet! Misschien heeft ze het "jezelf strippen" wel uitgevonden 8-)
disclaimer
pi_159675679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je weet 't niet! Misschien heeft ze het "jezelf strippen" wel uitgevonden 8-)
Het begin van zwangerschapspagina.nl ;(
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:41:16 #266
409579 LuDann
All the way
pi_159675864
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Het begin van zwangerschapspagina.nl ;(
Whehe. :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 februari 2016 @ 12:20:20 #267
269689 crew  Viv
pi_159676766
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:11 schreef Mariposas het volgende:
Vroeger was er ook minder noodzaak om de termijn nauwkeurig vast te stellen. Geen echoscopische onderzoeken en inleiden bij overtijd was ook niet gebruikelijk.
True, medisch gezien maakte het minder uit, maar voor die vrouwen zelf wel. Wij vinden het al zo'n lange onzekere periode tussen het tweede streepje en de eerste echo, kun je nagaan hoe dat vroeger was. Al denk ik dat men vroeger minder intensief met zwanger worden bezig was dan wij in dit topic. :Y)
pi_159677021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je weet 't niet! Misschien heeft ze het "jezelf strippen" wel uitgevonden 8-)
Ik zal het eens vragen! :9

Het verborgen leven van M0edertjuhhhh. Mijn moeder. O+
pi_159677490
Mijn oma is van mijn oom maar 6 maanden zwanger geweest, ja echt, want sex voor het huwelijk mocht niet en ze waren 6 maanden getrouwd toen mijn oom werd geboren. _O- Niemand deed die berekening tot nou ja mijn oom zelf ook al kinderen had.
pi_159677854
Vivi, fijn dat je man geen drager is!!

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 07:41 schreef Savvy. het volgende:
Jammer dat er nog niets op de echo te zien was Saarah.
Je had afgelopen vrijdag toch je NOD? Dan zou je 4 weken en 6 dagen zijn, toch? Ik vind het altijd zo lastig berekenen door de 2 weken die je cadeau krijgt en een cyclus die langer dan 28 dagen kan zijn.
Ik kan me in ieder geval voorstellen dat 3 dagen een heel groot verschil kan maken in de ontwikkeling in dit stadium.

Hopelijk een goede bloedtest en over 2 weken gewoon een mooie goede echo.

Ik moest even opzoeken wat muco is en kwam daarbij op allerlei Belgische websites. Nu snap ik waarom :)
De eerste website die ik bekeek had het trouwens over dat 1 op 20 drager is. Wat ik bizar veel vind.
Dat is in Nederland niet toch?

Afgelopen vrijdag was inderdaad mijn NOD. Volgens mijn app zou ik gisteren 5 weken en 2 dagen geweest zijn, maar volgens de gynaecoloog (obv mijn cyclus en eisprong) maar iets meer dan 4 weken.

1 op 20 is inderdaad wel bizar veel, kan moeilijk geloven dat dat klopt. Nu ja, zelfs 1 op 60 vind ik wel veel. Ik heb geen idee hoe die cijfers liggen in Nederland...
pi_159678702
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:56 schreef exode het volgende:
Mijn oma is van mijn oom maar 6 maanden zwanger geweest, ja echt, want sex voor het huwelijk mocht niet en ze waren 6 maanden getrouwd toen mijn oom werd geboren. _O- Niemand deed die berekening tot nou ja mijn oom zelf ook al kinderen had.
Haha bij mijn opa en oma net zo... getrouwd in juni '57 en mijn pa is in December '57 geboren... voldragen.
S. 2014
J. 2016
pi_159679911
Mijn vader was ook een voldragen "7 maanden" baby :P

Mijn baby had met 39+1 ook totaal geen huidsmeer meer! Nou kreeg ik em pas ruim uur na de ks weer terug, maar ook op de foto's die tijdens de ks gemaakt zijn zie je niks. Zoontje van vriendin die bijna 41 weken was, had juist nog best veel huidsmeer. Vond ik wel apart, dat verschil.

Hoop dat er bij de volgende echo meer te zien is Saraah!
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:06:54 #273
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159680038
Saar, ik ga voor je duimen!

mijn moeder vertelde me laatst dat ze pas met 20 weken een echo kreeg van mij.. Was dus blijkbaar heel normal vroegah. bij m'n zusje kreeg ze meer echo's omdat er iets niet helemaal goed zat geloof ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en wat waren omze opa's en oma's stiekem toch boefjes.. na het overlijden van Opa vonden mijn ouders ook brieven van mijn opa aan oma. hmm.. nouja.. het was zo'n beetje 50 shades avant la lettre :P

Verder kwam mijn lief vandaag met de mededeling dat hij vond dat hij het afgelopen jaar niet echt z'n best had gedaan om een baby te bouwen.. en dat ie nu meer z'n best wilde doen en dat ik hem maar moest vertellen wanneer hij dat moest doen.. :{ eehh?? ben ik dan in mijn eentje bezig de afgelopen 16 maanden :? wtf?? nouja.. ik ga maar blij zijn dat hij er nu wel aandacht aan wil besteden geloof ik.. maar .. nouja.. mannen!! :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:10:04 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_159680113
Jouw moeder kreeg een echo, dat was erg bijzonder. Mijn moeder kreeg er alleen 1 bij haar laatste zwangerschap in 1990 en ook alleen maar omdat ze een vruchtwaterpunctie kreeg en ze daarbij altijd moeten echoën :D
disclaimer
pi_159680160
Mijn moeder zou een echo krijgen toen ze zwanger was van mij, want dubbele longontsteking alleen toen was ik er al.

Mijn sm kreeg bij mijn vriend wel echo's omdat ze een onderzoek had gehad dat niet mocht als je zwanger was, en toen was dus wel zwanger.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 februari 2016 @ 15:13:19 #276
269689 crew  Viv
pi_159680188
Ik heb een echofoto van mezelf, uit januari 1984. O+ Mijn moeder heeft epilepsie en gebruikte hiervoor ook tijdens de zwangerschap medicijnen, dus ze zal wel extra controles gehad hebben.
pi_159680445
Hier zelfs een filmpje op VHS (1990).
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:27:01 #278
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159680467
misschien dat mijn moeder een echo kreeg omdat ze daarvoor met 12 weken een kindje was verloren :?

geen idee eigenlijk??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159682372
Saarah, jammer dat er nog niks te zien was op de echo. Nog even afwachten dus.

Vivi wat fijn dat je man geen drager is! Zo'n onderzoek kost nog best wat zeg.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of mijn moeder een echo heeft gehad. Maar ik ga er vanuit van wel. Dat deden ze toch al wel in 1987/1988? Ik denk dat het iets te opvallend is als ik dat nu ineens ga navragen. Ik heb sowieso het idee dat alles en iedereen aan mij kan zien dat we proberen zwanger te worden. Dikke onzin natuurlijk ;)
pi_159682597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:16 schreef Peacefulll het volgende:
Saarah, jammer dat er nog niks te zien was op de echo. Nog even afwachten dus.

Vivi wat fijn dat je man geen drager is! Zo'n onderzoek kost nog best wat zeg.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of mijn moeder een echo heeft gehad. Maar ik ga er vanuit van wel. Dat deden ze toch al wel in 1987/1988? Ik denk dat het iets te opvallend is als ik dat nu ineens ga navragen. Ik heb sowieso het idee dat alles en iedereen aan mij kan zien dat we proberen zwanger te worden. Dikke onzin natuurlijk ;)
Ik ben van '87 en in mijn babyalbum zit wel een echo maar dat was vanwege bloedverlies dus of het standaard zo was...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 5 februari 2016 @ 17:45:22 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_159682959
Standaard echo's zijn er pas sinds een jaar of 12 ;) mijn buurvrouw kreeg bij haar oudste van 14 namelijk geen enkele echo en bij haar jongste van 10 wel :Y
disclaimer
pi_159682976
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik ben van '87 en in mijn babyalbum zit wel een echo maar dat was vanwege bloedverlies dus of het standaard zo was...
Thnx! In mijn album zit dus geen echo. Vandaar ook mijn twijfel. Ik vraag het nog wel eens na als ik zwanger ben en het naar buiten heb gebracht.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:02:30 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159683272
Het SEO zit pas sinds 2006 in het basispakket lees ik ergens.

Ik ben van eind jaren 70 en toen deden ze geen enkele echo maar de apparatuur bestond toen al wel. Ik heb een echofoto maar dat is omdat ik 1 van een tweeling ben.
pi_159683645
Hallo allemaal, ik ben terug. Helaas, na een week van licht bloedverlies zijn de dijken toch nog doorgebroken. Even dikke tranen en ik ben naar huis gegaan, maar ik voel me alweer 10 kg lichter (figuurlijk ;) ). Zo'n week met onzekerheid is best heftig en doet toch wat met je normaal functioneren. Ik heb nu nog wel volgende week een echo, misschien is het wel handig om te kijken of alles los is gekomen.

Anyway, ik ben er dus weer.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 februari 2016 @ 18:32:26 #285
269689 crew  Viv
pi_159683698
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:28 schreef Ooi86 het volgende:
Anyway, ik ben er dus weer.
Wat jammer zeg, welkom terug. :*
pi_159683842
Ah nee Ooi, wat verdrietig ;(
pi_159684137
Ach ooi, wat jammer! Hopelijk snel weer twee strepen :*
pi_159684183
Acchh jammer Ooi :* sterkte :*.
pi_159684482
Thanks allemaal. Nou hopen dat ik weer snel iets van cyclus heb.
pi_159684698
Jammer Ooi ;( ik duim dat je cyclus snel weer goed op gang komt en normaal is.
pi_159684737
Aww, nee toch, wat verdrietig Ooi :*
pi_159685431
Ooi potverdikkie zeg, sterkte :*
pi_159685864
Ach nee ooi, wat verdrietig :( sterkte. Hopelijk komt alles weer snel goed op gang en kan je met goede moed weer verder.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:36:12 #294
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159686312
ff vraagje, ik heb vorig weekend wat oud bloed verloren, zit nu te denken, misschien is dat wel een innesteling geweest. Hoeveel dagen daarna kan je testen? Want ik heb al wel een test gedaan maar die was negatief, dus was misschien te snel?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 februari 2016 @ 21:57:38 #295
269689 crew  Viv
pi_159688680
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:36 schreef PureEvil het volgende:
ff vraagje, ik heb vorig weekend wat oud bloed verloren, zit nu te denken, misschien is dat wel een innesteling geweest. Hoeveel dagen daarna kan je testen? Want ik heb al wel een test gedaan maar die was negatief, dus was misschien te snel?
Een week na de innesteling zou ik wel een positieve test verwachten.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 23:19:49 #296
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159691463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Een week na de innesteling zou ik wel een positieve test verwachten.
Test van vandaag was negatief iig. Ik doe zondag nog wel een test als ik dan nog niet ongesteld ben.... Al heb ik nu al wel de hele dag beetje last van mn buik, vaag weer....
pi_159696069
Hè wat jammer Ooi :*
pi_159696871
Jammer ooi :*

Mijn moeder heeft ook wel een echo gehad toen ze zwanger was van mij in '81. (omdat 3 miskramen) Die overigens verkeerd uitpakte. Heeft mijn moeder flink op de kast gejaagd :') Ik was veel en veel te klein. Volgens de vk was ze ook begin juni uitgerekend en zou het helemaal fout aflopen. Uiteindelijk 9 juli geboren als een best vetzakje van 8 pond en 51 cm.
En ziek dat ze was! Ze was op het laatst van haar zwangerschap 19 kilo lichter dan toen ze begon met zwanger zijn. En er was al niet zoveel moeder :D
pi_159697220
Boe, bloed }:| Beetje vroeg ook, vandaag dag 26.

Nou ja, volgende ronde Nazils ovulatietesten maar eens proberen.
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 11:46:00 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159699479
Wat balen ooi, sterkte :*

Mijn moeder heeft bij mij ook een echo gehad (1982) omdat ze vermoedden dat ik een van een tweeling was. Bij mijn broer en zus heeft ze geen echo gehad. Dus blijkbaar deden ze het alleen bij hele specifieke gevallen :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 7 februari 2016 @ 13:19:30 #301
269689 crew  Viv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')