abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161218063
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:15 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je mag een keer kiezen of je de btw aangeeft op het moment van versturen of over het moment dat ze betaald zijn.
Dat kan alleen als je het kasstelsel toe mag passen.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_161219514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:49 schreef Verbal het volgende:
Even voor mijn begrip. Deze maand ga ik voor het eerst mijn BTW afdragen.
Doe ik dat over de facturen die ín die periode zijn verstuurd, of over de facturen die over die periode gaan?

Door drukte met een klus, gaat mijn factuur over maart er deze week pas uit. Dat is in april, maar hij gaat over maart.

V.
Hieronder wordt dus een verkeerd antwoord gegeven. De BTW-aangifte gaat altijd over factuurdatum (tenzij het kasstelsel van toepassing is, maar dat zal bij jou niet het geval zijn). Dus alle facturen met een datum in het eerste kwartaal horen bij deze aangifte. Ook als ze nog niet betaald zijn. En dat geldt zowel voor verkoop als inkoop.
pi_161271703
Alright. Ik sta op het punt om werknemers te contracteren. Terwijl ik nog een leek ben op veel vlakken.

Hoe zit dat met salaris. Ik kan kiezen voor een programma of een externe partij die de salarisadministratie voor mij kan doen. Dit kost mij alleen denk ik teveel geld op het moment. Ik wil die kosten niet maken.

Is er een manier om dit zelf te doen? Hoe weet ik nou hoeveel en aan wie ik moet afdragen over het bruto uurloon?
  vrijdag 8 april 2016 @ 06:49:20 #164
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_161271987
Als je daar geen kaas van gegeten hebt zou ik toch een salarisbureu nemen. Medewerkers in dienst is echt veel meer organisatie dan alleen een salarisstrook.

Ik neem aan dat je goed overdacht hebt of je echt mensen in dienst wil?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 8 april 2016 @ 07:38:51 #165
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161272159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:55 schreef Santello het volgende:
Alright. Ik sta op het punt om werknemers te contracteren. Terwijl ik nog een leek ben op veel vlakken.

Hoe zit dat met salaris. Ik kan kiezen voor een programma of een externe partij die de salarisadministratie voor mij kan doen. Dit kost mij alleen denk ik teveel geld op het moment. Ik wil die kosten niet maken.

Is er een manier om dit zelf te doen? Hoe weet ik nou hoeveel en aan wie ik moet afdragen over het bruto uurloon?
Dan moet je niet aan werknemers beginnen.
Als je de kosten van een (salaris)administratie niet hebt meegenomen in je kosten/baten analyse, klopt er gewoon iets niet.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:04:23 #166
136 V.
Like tears in rain...
pi_161272341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hieronder wordt dus een verkeerd antwoord gegeven. De BTW-aangifte gaat altijd over factuurdatum (tenzij het kasstelsel van toepassing is, maar dat zal bij jou niet het geval zijn). Dus alle facturen met een datum in het eerste kwartaal horen bij deze aangifte. Ook als ze nog niet betaald zijn. En dat geldt zowel voor verkoop als inkoop.
Ok, dank. Had daar al rekening mee gehouden, dus dat komt goed.
Heb voor mijn overzicht ook de factuur over maart op 31 maart gezet. Dan houd ik de kwartalen een beetje bij elkaar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161272508
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:55 schreef Santello het volgende:
Alright. Ik sta op het punt om werknemers te contracteren. Terwijl ik nog een leek ben op veel vlakken.

Hoe zit dat met salaris. Ik kan kiezen voor een programma of een externe partij die de salarisadministratie voor mij kan doen. Dit kost mij alleen denk ik teveel geld op het moment. Ik wil die kosten niet maken.

Dat klinkt echt als bullshit. Ik werk samen met een externe partij en die rekenen ¤10 per loonstrookje per maand. Als je dat al niet kan betalen dan vraag ik me af wat voor salaris je ze geeft :')
Facts don't care about your feelings
pi_161295603
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2016 07:38 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan moet je niet aan werknemers beginnen.
Als je de kosten van een (salaris)administratie niet hebt meegenomen in je kosten/baten analyse, klopt er gewoon iets niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat klinkt echt als bullshit. Ik werk samen met een externe partij en die rekenen ¤10 per loonstrookje per maand. Als je dat al niet kan betalen dan vraag ik me af wat voor salaris je ze geeft :')
Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.

Ik had een aantal offertes aangevraagd en die kwamen gemiddeld met 40 euro per loonstrook per maand. Snap niet waar ze die kosten vandaan halen op die manier. Wellicht hadden ze mijn vraag verkeerd begrepen.

Alles is te betalen. Ik vind dit alleen onnodige kosten. Ik doe het liever zelf. Ik kost natuurlijk ook geld, maar dat doet er niet toe.
  zaterdag 9 april 2016 @ 05:36:50 #169
136 V.
Like tears in rain...
pi_161297422
Olla, de parttime-ZP'er hier :)

Ik heb net een (extreem pittige) klus van drie maanden gedaan. Mijn geplande vervolgopdracht ging op het laatste moment niet door, omdat diegene haar werk tóch zelf lijkt te gaan redden.

Nu loop ik riant voor op mijn urencriterium (dik 20%), maar ik wil -naast acquisitie- ook bezig blijven voor mijzelf. Nu heb ik plannen voor minstens 3 boeken.

Vraag: is het schrijven aan die boeken, met het oog op serieuze uitgave, telt dat ook mee voor het urencriterium? Of telt dat pas als het resultaat er is? Of -want creabea- helemaal niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161297935
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:

[..]

[..]

Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.

Ik had een aantal offertes aangevraagd en die kwamen gemiddeld met 40 euro per loonstrook per maand. Snap niet waar ze die kosten vandaan halen op die manier. Wellicht hadden ze mijn vraag verkeerd begrepen.

Alles is te betalen. Ik vind dit alleen onnodige kosten. Ik doe het liever zelf. Ik kost natuurlijk ook geld, maar dat doet er niet toe.
Al was het 40 euro per maand... dan nog is dat kleingeld vergeleken met de salarissen, werkgeverspremies, vakantiedagen / geld en evt. andere kosten (reiskosten, lunch, pensioen) die je kwijt bent aan 10 werknemers.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 05:36 schreef Verbal het volgende:
Olla, de parttime-ZP'er hier :)

Ik heb net een (extreem pittige) klus van drie maanden gedaan. Mijn geplande vervolgopdracht ging op het laatste moment niet door, omdat diegene haar werk tóch zelf lijkt te gaan redden.

Nu loop ik riant voor op mijn urencriterium (dik 20%), maar ik wil -naast acquisitie- ook bezig blijven voor mijzelf. Nu heb ik plannen voor minstens 3 boeken.

Vraag: is het schrijven aan die boeken, met het oog op serieuze uitgave, telt dat ook mee voor het urencriterium? Of telt dat pas als het resultaat er is? Of -want creabea- helemaal niet?

V.
Alle uren die je werkt voor je onderneming mag je meenemen, dus als boeken schrijven iets met je onderneming te maken heeft dan kan dat. Maar hoe bedoel je dat je voor loopt op je uren? Je herrekent het naar week of maand?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 9 april 2016 @ 08:49:43 #171
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161298021
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:

[..]

[..]

Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.

Ik had een aantal offertes aangevraagd en die kwamen gemiddeld met 40 euro per loonstrook per maand. Snap niet waar ze die kosten vandaan halen op die manier. Wellicht hadden ze mijn vraag verkeerd begrepen.

Alles is te betalen. Ik vind dit alleen onnodige kosten. Ik doe het liever zelf. Ik kost natuurlijk ook geld, maar dat doet er niet toe.
Ik zeg: succes met ondernemen. Met zo'n instelling ga je nooit groeien. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:58:16 #172
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_161299432
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:
Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.
Wow :X
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_161299961
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik zeg: succes met ondernemen. Met zo'n instelling ga je nooit groeien. :)
Bedankt.
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:37:58 #174
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_161301005
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:31 schreef Santello het volgende:

[..]

Bedankt.
Van 0 naar 10 werknemers ineens zonder ondersteuning van een professional, ik zou het niet doen.
Zeker omdat je aangeeft dat je een leek bent op vele vlakken.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_161301624
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:37 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Van 0 naar 10 werknemers ineens zonder ondersteuning van een professional, ik zou het niet doen.
Zeker omdat je aangeeft dat je een leek bent op vele vlakken.
Vandaar dat ik ook aan het orienteren was naar een professional voor de salarisadministratie. Ik ga verder zoeken naar een goedkoper iemand. Iemand suggesties en of goede ervaringen met een bedrijf?

Dat personeel moet er komen ;)
  zaterdag 9 april 2016 @ 13:22:04 #176
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161301835
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 13:11 schreef Santello het volgende:

[..]

Vandaar dat ik ook aan het orienteren was naar een professional voor de salarisadministratie. Ik ga verder zoeken naar een goedkoper iemand. Iemand suggesties en of goede ervaringen met een bedrijf?

Dat personeel moet er komen ;)
Jij bent niet bereid voor kwaliteit te betalen. Dan lijkt het me ook niet logisch om je kwaliteit aan te bevelen.
Google gewoon op goedkope salarisadministratie en je vindt wat je zoekt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_161302400
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2016 13:22 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Jij bent niet bereid voor kwaliteit te betalen. Dan lijkt het me ook niet logisch om je kwaliteit aan te bevelen.
Google gewoon op goedkope salarisadministratie en je vindt wat je zoekt.
Dan reageer je toch niet?
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:42:12 #178
136 V.
Like tears in rain...
pi_161303331
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:

Alle uren die je werkt voor je onderneming mag je meenemen, dus als boeken schrijven iets met je onderneming te maken heeft dan kan dat.
Ik zit in de zogeheten 'content creation' in de breedste zin des woords. Redactie (rtv-i), tekstschrijven etc.
quote:
Maar hoe bedoel je dat je voor loopt op je uren? Je herrekent het naar week of maand?
Ik houd mijn uren bij in een excel-sheet. Inmiddels heb ik 34% van mijn uren voor het urencriterium binnen (niet slecht voor iemand die daarnaast 3 dagen in loondienst werkt, al zeg ik het zelf ;) Maar ik ben nu ook wel schoon op, moet ik zeggen, dit was een extreme klus). En dat sheet van excel vertelt mij dat ik als ik op dit tempo doorga, ik eindig op 129% van het criterium. Dus dat bedoel ik met voorliggen op schema. Is virtueel, dat snap ik ook wel, maar het is iig beter dan het bij lange na niet halen op dit punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:47:01 #179
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161308733
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 13:54 schreef Santello het volgende:

[..]

Dan reageer je toch niet?
Want?
Ik mag mijn conclusie niet delen?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:08:09 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161309211
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik zit in de zogeheten 'content creation' in de breedste zin des woords. Redactie (rtv-i), tekstschrijven etc.

[..]

Ik houd mijn uren bij in een excel-sheet. Inmiddels heb ik 34% van mijn uren voor het urencriterium binnen (niet slecht voor iemand die daarnaast 3 dagen in loondienst werkt, al zeg ik het zelf ;) Maar ik ben nu ook wel schoon op, moet ik zeggen, dit was een extreme klus). En dat sheet van excel vertelt mij dat ik als ik op dit tempo doorga, ik eindig op 129% van het criterium. Dus dat bedoel ik met voorliggen op schema. Is virtueel, dat snap ik ook wel, maar het is iig beter dan het bij lange na niet halen op dit punt.

V.
En waarop heb je jouw urencriterium gebaseerd? Gewoon benieuwd ;)
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:29:54 #181
136 V.
Like tears in rain...
pi_161309836
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

En waarop heb je jouw urencriterium gebaseerd? Gewoon benieuwd ;)
Op uren die ik heb gemaakt :?
Een klus voor een commerciële omroep (en dan weet je het wel, met dagen tot 16 uur, die natuurlijk gewoon vallen onder 'dagprijs'. Goeie les, maar de uren schrijf ik mooi wel).
Afgelopen week 10 dagen achter elkaar, 100+ uur (weliswaar 32 voor mijn gewone werk).

Ben nu zwaar kapot, dat wel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 10 april 2016 @ 10:07:45 #182
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_161322981
Ik kwam niet aan mijn uren dit jaar maar heb wel veel verdiend. Wel een beetje bittere smaak geeft dat. 42% belasting. Jammer dat er op een enkele manier nuance is tussen 2 uur ZZP-en per jaar en het daadwerkelijke urencriterium.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 10 april 2016 @ 10:15:33 #183
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161323102
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:29 schreef Verbal het volgende:
Een klus voor een commerciële omroep (en dan weet je het wel, met dagen tot 16 uur, die natuurlijk gewoon vallen onder 'dagprijs'.
Is dat normaal in die hoek? Ik had een paar weken terug een mogelijk project voor RTL. Ik ben het niet geworden, maar dat is wel goed om te weten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 10 april 2016 @ 10:32:59 #184
136 V.
Like tears in rain...
pi_161323341
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Is dat normaal in die hoek? Ik had een paar weken terug een mogelijk project voor RTL. Ik ben het niet geworden, maar dat is wel goed om te weten.
Dat is betrekkelijk normaal. Ooit 7 jaar bij Endemol gewerkt. Kreeg 40 uur betaald, maar werkte standaard 50+ uur. Eén keer zo erg dat ik na 3 maanden jakkeren en op het laatst 12 dagen achtereen (in totaal dik 150 uur) doorwerken ik door omstandigheden een halfuur later op kantoor kwam.

Meteen vol de wind van voren ("zullen we voortaan afspreken dat je op tijd komt?"). Mijn niet al te zuinige reactie daarop betekende effectief het eind van mijn carrière daar.

Deze klus was hoofdzakelijk -betrekkelijk- overzichtelijk, maar werd de laatste weken hysterisch. Ik heb gewoon veel te laag ingezet met mijn dagprijs. Voordeel van deze klus was dat het mij wel in staat stelde om te beginnen als (semi-) ZP'er. Maar ik heb geen tijd gehad om algemene voorwaarden op te stellen en dergelijke ("Prijs per werkdag. Uren boven de 10 uur per werkdag kosten zo en zo veel" of zo). Dus: wel eea verdiend, mag niet klagen, lessen geleerd en urencriterium op peil.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 10 april 2016 @ 22:28:11 #185
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161340811
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2016 10:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kwam niet aan mijn uren dit jaar maar heb wel veel verdiend. Wel een beetje bittere smaak geeft dat. 42% belasting. Jammer dat er op een enkele manier nuance is tussen 2 uur ZZP-en per jaar en het daadwerkelijke urencriterium.
Met 2 uur ZZP-en per jaar is er geen bron van inkomen. Er zal dan ook geen sprake zijn van winst uit onderneming en dus heb je geen recht op de fiscale faciliteiten.
Het urencriterium alleen is ook niet voldoende om de fiscale faciliteiten te kunnen toepassen. Al wordt dat wel vaak gedacht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_161341940
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2016 10:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kwam niet aan mijn uren dit jaar maar heb wel veel verdiend. Wel een beetje bittere smaak geeft dat. 42% belasting. Jammer dat er op een enkele manier nuance is tussen 2 uur ZZP-en per jaar en het daadwerkelijke urencriterium.
Heb je echt goed alle uren meegeteld dan? Dus ook reistijd, lezen van vakliteratuur, opzoeken op internet, inkopen doen voor de onderneming, besprekingen met adviseurs. Dus echt alle uren, niet alleen de directe. En ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je en flinke omzet hebt en je past de zelfstandigenaftrek en eventueel startersaftrek wel toe, zal er eigenlijk nooit naar de uren gevraagd worden...
pi_161342870
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik zeg: succes met ondernemen. Met zo'n instelling ga je nooit groeien. :)
Waar baseer je dit op?
pi_161344381
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heb je echt goed alle uren meegeteld dan? Dus ook reistijd, lezen van vakliteratuur, opzoeken op internet, inkopen doen voor de onderneming, besprekingen met adviseurs. Dus echt alle uren, niet alleen de directe. En ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je en flinke omzet hebt en je past de zelfstandigenaftrek en eventueel startersaftrek wel toe, zal er eigenlijk nooit naar de uren gevraagd worden...
Precies, wat eigenlijk juist vreemd is want die hebben er het meest profijt van. Ik kreeg bij een klant die nauwelijks ¤9000 had verdiend in een jaar wel onderzoek naar de uren en uiteindelijk bleken die niet voldoende en werd de starters- en zelfstandigenaftrek weggehaald. Het effect was niet heel groot MAAR voor iemand met zo'n inkomen nog wel substantieel (los van de verrekenbare verliezen). Grappige was echter dat ze de correctie of überhaupt een rapport van het boekenonderzoek nooit heeft ontvangen... zelfs de Belastingdienst is vaak slordig hoor.
Facts don't care about your feelings
  maandag 11 april 2016 @ 22:12:30 #189
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161361988
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 00:24 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
Hoe wil jij blijven groeien als je alles zelf wilt blijven doen?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 13 april 2016 @ 17:51:04 #190
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_161404174
Ik kreeg een concept modelovereenkomst onder ogen waarin wel de gele (verplichte) blokken opgenomen waren, maar waarbij opdrachtgever wel had opgenomen dat hij gevrijwaard zou zijn van eventuele boetes en naheffingen indien er achteraf toch sprake zou zijn van een dienstverband.

Buiten de vraag of je dat überhaupt moet willen tekenen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
  woensdag 13 april 2016 @ 19:58:15 #191
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161406876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:51 schreef Coelho het volgende:
Ik kreeg een concept modelovereenkomst onder ogen waarin wel de gele (verplichte) blokken opgenomen waren, maar waarbij opdrachtgever wel had opgenomen dat hij gevrijwaard zou zijn van eventuele boetes en naheffingen indien er achteraf toch sprake zou zijn van een dienstverband.
Dat stond in mijn oude overeenkomsten ook :-/ (toen ik een VAR WUO had).

Het is niet tegenstrijdig met de overige bepalingen dus lijkt mij dat het mag.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 13 april 2016 @ 20:16:40 #192
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161407584
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:51 schreef Coelho het volgende:
Ik kreeg een concept modelovereenkomst onder ogen waarin wel de gele (verplichte) blokken opgenomen waren, maar waarbij opdrachtgever wel had opgenomen dat hij gevrijwaard zou zijn van eventuele boetes en naheffingen indien er achteraf toch sprake zou zijn van een dienstverband.

Buiten de vraag of je dat überhaupt moet willen tekenen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Kunnen ze er wel inzetten, maar het heeft weinig toegevoegde waarde.

quote:
Bij het aangaan van een arbeidsrelatie is de opdrachtgever – als mogelijke werkgever – de eerst verantwoordelijke om vast te stellen of er sprake is van een dienstbetrekking. In de controlefase beoordeelt de Belastingdienst of de arbeidsverhoudingen door de opdrachtgever goed zijn gekwalificeerd. Daarbij wordt dezelfde toets gebruikt.

Er moet altijd éérst getoetst worden of er sprake is van een echte dienstbetrekking en vervolgens, als die toets oplevert dat er geen dienstbetrekking is, of er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Als er een dienstbetrekking is, dan dient inhouding van loonheffing en premies werknemersverzekeringen plaats te vinden.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  woensdag 13 april 2016 @ 20:38:48 #193
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_161408429
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:16 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Kunnen ze er wel inzetten, maar het heeft weinig toegevoegde waarde.

[..]

Maar ja, als jij getekend hebt dat de opdrachtgever eventuele naheffingen aan jou mag doorbelasten, dan kan de opdrachtgever wel in beginsel de verantwoordelijke partij zijn, maar heeft hij zich contractueel alsnog ingedekt.

Ik heb er alleen mijn twijfels bij of dit stand houdt bij een rechter.
  donderdag 14 april 2016 @ 07:15:46 #194
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161416602
Je kunt natuurlijk gewoon gaan strepen in die overeenkomst hè? Hangt een beetje van de verhoudingen af, natuurlijk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 14 april 2016 @ 08:31:57 #195
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161417108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:51 schreef Coelho het volgende:
Ik kreeg een concept modelovereenkomst onder ogen waarin wel de gele (verplichte) blokken opgenomen waren, maar waarbij opdrachtgever wel had opgenomen dat hij gevrijwaard zou zijn van eventuele boetes en naheffingen indien er achteraf toch sprake zou zijn van een dienstverband.

Buiten de vraag of je dat überhaupt moet willen tekenen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Leg het voor aan de fiscus of dit gewijzigde model voldoet aan de eisen.
Gebruik je een goedgekeurd model dat op de site van de belastingdienst staat, dan weet je waar je aan toe bent. Breng je er wijzigingen in aan dan weet je dat niet meer.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_161417370
Aan de andere kant, als je gewoon zeker bent van je ondernemerschap, dan hoef je er ook niet voor te vrezen dat deze clausule ooit ten uitvoer gebracht zal worden. Heb je twijfels over je ondernemerschap?
  donderdag 14 april 2016 @ 16:08:20 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161426341
Ik heb inzake een geschil een regeling getroffen met een advocaat, is het dan gebruikelijk dat zij hier een factuur voor sturen? Hun reactie was: "maak het maar over op rekeningnummer bla".
Of, hoe moet ik het anders in mijn boekhouding verwerken?
KuikenGuppy
  donderdag 14 april 2016 @ 18:12:47 #198
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161428423
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 08:31 schreef ManAtWork het volgende:
Leg het voor aan de fiscus of dit gewijzigde model voldoet aan de eisen.
Gebruik je een goedgekeurd model dat op de site van de belastingdienst staat, dan weet je waar je aan toe bent. Breng je er wijzigingen in aan dan weet je dat niet meer.
Kleine correctie/aanvulling. De geel gearceerde stukken mogen niet gewijzigd/verwijderd worden. Er mag wel naar eigen invulling aan toegevoegd worden (zolang dat niet in strijd is met de geel gearceerde stukken).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:23:21 #199
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161428560
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:08 schreef Burdie het volgende:
Ik heb inzake een geschil een regeling getroffen met een advocaat, is het dan gebruikelijk dat zij hier een factuur voor sturen? Hun reactie was: "maak het maar over op rekeningnummer bla".
Of, hoe moet ik het anders in mijn boekhouding verwerken?
Definieer "geschil"?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  FOK!fotograaf donderdag 14 april 2016 @ 18:26:00 #200
159915 -Menn0-
MNO
pi_161428603
Even over die uren.

Als ik naar een festival ga om foto's te maken maar ik verdien er niks aan, tellen die uren dan als werk uren?
,,/
pi_161428654
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:26 schreef -Menn0- het volgende:
Even over die uren.

Als ik naar een festival ga om foto's te maken maar ik verdien er niks aan, tellen die uren dan als werk uren?
Als ze met je werk te maken hebben wel ja... dus voor het vinden van potentiële klanten, opbouwen van een portfolio etc... niet omdat je met vrienden wil zuipen bij een festival en ff snel wat foto's maakt met je camera.
Facts don't care about your feelings
  FOK!fotograaf donderdag 14 april 2016 @ 19:39:20 #202
159915 -Menn0-
MNO
pi_161430019
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als ze met je werk te maken hebben wel ja... dus voor het vinden van potentiële klanten, opbouwen van een portfolio etc... niet omdat je met vrienden wil zuipen bij een festival en ff snel wat foto's maakt met je camera.
Nee nee echt als fotograaf van het feest ^O^
,,/
  vrijdag 15 april 2016 @ 07:38:04 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161439319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:23 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Definieer "geschil"?
Dat maakt voor mijn vraag niet uit :).
KuikenGuppy
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:08:45 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161439490
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 07:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat maakt voor mijn vraag niet uit :).
Als iemand geld wil ontvangen van een bedrijf zal daar een factuur tegenover moeten staan lijkt me. Of misschien telt een gerechtelijke uitspraak of een overeenkomst met een mediator ook wel.
Spoilers!
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:24:05 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161439584
Dat dacht ik ook, ik bel anders wel even de boekhouder om het te vragen, bedankt.
KuikenGuppy
pi_161439636
Als je een schikking treft met iemand dan stuur je daar geen factuur voor, je hebt immers geen dienst geleverd. Je stuurt gewoon een brief of email met daarin de uitleg, het bedrag en je rekeningnummer etc. Dit boek je dan ook in zonder BTW. Nou ja, je zou op zich best wel je factuur template kunnen gebruiken maar noem het dan bijv. schadevergoeding en geen factuur.

Oh wacht het is andersom. Nou ja, dan zou ik zeker wel een goede beredenering vragen. Dus waarom ze schade hebben geleden en de onderbouwing van het bedrag. Dit gewoon in je administratie houden, bedrag betalen en boekhouder boekt het wel ergens in de kosten weg.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:15:45 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161440031
OK, dank je :).
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 april 2016 @ 09:47:59 #208
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_161440491
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:26 schreef -Menn0- het volgende:
Even over die uren.

Als ik naar een festival ga om foto's te maken maar ik verdien er niks aan, tellen die uren dan als werk uren?
Het is vrij simpel m.b.t. je uren, alle uren die je in je bedrijf / onderneming stopt kan je noteren. Dus uit eten met een klant, naar een festival fotografen, bewerken, reizen, etc. :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_161440753
Nou ja er zijn zat twijfelgevallen. Ik had een klant in de "kunst" die dan in het buitenland ging om te "netwerken" en potentiële klanten te zoeken in kroegen en discotheken. Het is heel belangrijk om dat te doen om alle mensen en het wereldje te leren kennen... en ondertussen alle uren opschrijven en kosten inboeken. Uiteindelijk werd er nauwelijks omzet gemaakt... dus het was vrij logisch dat de Belastingdienst dat in twijfel trok. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het moet er ook wel logisch uit zien. Vooral als de grens tussen klant / vriend / familie heel wazig wordt.
Facts don't care about your feelings
  FOK!fotograaf vrijdag 15 april 2016 @ 10:41:34 #210
159915 -Menn0-
MNO
pi_161441312
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Het is vrij simpel m.b.t. je uren, alle uren die je in je bedrijf / onderneming stopt kan je noteren. Dus uit eten met een klant, naar een festival fotografen, bewerken, reizen, etc. :)
^O^ Top!
,,/
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 april 2016 @ 11:17:43 #211
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_161441997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja er zijn zat twijfelgevallen. Ik had een klant in de "kunst" die dan in het buitenland ging om te "netwerken" en potentiële klanten te zoeken in kroegen en discotheken. Het is heel belangrijk om dat te doen om alle mensen en het wereldje te leren kennen... en ondertussen alle uren opschrijven en kosten inboeken. Uiteindelijk werd er nauwelijks omzet gemaakt... dus het was vrij logisch dat de Belastingdienst dat in twijfel trok. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het moet er ook wel logisch uit zien. Vooral als de grens tussen klant / vriend / familie heel wazig wordt.
Goede aanvulling, spreekt een beetje voor zich maar voor anderen waarschijnlijk minder. Dus ^O^
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:21:47 #212
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_161442067
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heb je echt goed alle uren meegeteld dan? Dus ook reistijd, lezen van vakliteratuur, opzoeken op internet, inkopen doen voor de onderneming, besprekingen met adviseurs. Dus echt alle uren, niet alleen de directe. En ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je en flinke omzet hebt en je past de zelfstandigenaftrek en eventueel startersaftrek wel toe, zal er eigenlijk nooit naar de uren gevraagd worden...
Ja die heb ik wel meegeteld. Ik werk gewoon 32 uur naast mijn ZZP spul dus dan gemiddeld 20+ uur per week maken doe ik niet. Zelfs niet met niet-declareerbaar werk als lezen etc.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 22:05:06 #213
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161457083
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja die heb ik wel meegeteld. Ik werk gewoon 32 uur naast mijn ZZP spul dus dan gemiddeld 20+ uur per week maken doe ik niet. Zelfs niet met niet-declareerbaar werk als lezen etc.
Dan zul je sowieso 32+ uur per week moeten maken als ZZP'er om in aanmerking te komen voor de ondernemersaftrek ("U moet meer tijd besteden aan uw onderneming dan aan andere werkzaamheden (bijvoorbeeld in loondienst)."), behalve in de jaren dat je recht had op startersaftrek.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zondag 17 april 2016 @ 15:37:52 #214
136 V.
Like tears in rain...
pi_161495830
Olla, vraagje: ik zit nu klaar om mijn BTW af te dragen. Maar ik zie nergens waar ik mijn betaalde btw kan aftrekken.

Betekent dat dat ik alle bedragen waarover ik btw aftrek eerst van mijn omzet moet afhalen en die uitkomst moet invullen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161495924
5b voorheffing
Facts don't care about your feelings
  zondag 17 april 2016 @ 15:46:13 #216
136 V.
Like tears in rain...
pi_161496084
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:
5b voorheffing
Ah. En dan natuurlijk alle betaalde btw bij elkaar opgeteld, niet de kosten inc btw, toch?

Heb daar 1 probleem mee. Heb een template aangeschaft voor mijn website. Via buitenlandse site. Dat is een conglomeraat van vier verschillende -niet goed uit te printen- facturen geworden. Mag ik gewoon het totaal betaalde bedrag pakken, dat delen door 121 en dan maal 21 om de btw over dat bedrag te bepalen, of werkt dat zo niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161496566
Ja alleen het BTW bedrag. Let ook op bij 1a/b/c dat je de omzet excl. BTW invult en daarnaast het BTW bedrag.

Facturen uit het buitenland hebben sowieso geen BTW die je mag vorderen op deze aangifte. Denk eraan dat ALS je iets koopt op een buitenlandse site, dat je dan aangeeft dat je een onderneming bent (ze vragen om je BTW nummer). Ze zullen dan 0% rekenen. Particulieren betalen wel BTW.

Y.
Facts don't care about your feelings
  zondag 17 april 2016 @ 16:04:28 #218
136 V.
Like tears in rain...
pi_161496749
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 15:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja alleen het BTW bedrag. Let ook op bij 1a/b/c dat je de omzet excl. BTW invult en daarnaast het BTW bedrag.

Facturen uit het buitenland hebben sowieso geen BTW die je mag vorderen op deze aangifte. Denk eraan dat ALS je iets koopt op een buitenlandse site, dat je dan aangeeft dat je een onderneming bent (ze vragen om je BTW nummer). Ze zullen dan 0% rekenen. Particulieren betalen wel BTW.

Y.
Ah, okee. Heb dat in dit geval ook gedaan, en kon de btw al niet vinden. Maar dat verklaart het dus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161497024
Dat geldt alleen binnen de EU.

Als ik zulke vragen lees, dan denk ik echt, ga toch zelf niet liggen klooien met die btw-aangifte, maar besteed het uit.
pi_161497998
Inderdaad :P en inderdaad.
Facts don't care about your feelings
  zondag 17 april 2016 @ 18:52:49 #221
136 V.
Like tears in rain...
pi_161501409
Ah, maar dit was Australië, dus mag ik dan wel een btw-berekeningetje loslaten.

En uitbesteden... Tja... Voof mij is het gewoon een keer gedaan hebben, en dan kan ik het daarna wel. Ben nog zoekende naar volgende klus, dus voorlopig hand op de knip.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 17 april 2016 @ 19:16:07 #222
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161502131
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat geldt alleen binnen de EU.

Als ik zulke vragen lees, dan denk ik echt, ga toch zelf niet liggen klooien met die btw-aangifte, maar besteed het uit.
BTW aangifte is juist het gemakkelijkste van alles. Een wizard van vijf stappen en als je het 1 keer gedaan hebt, kun je het voor altijd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_161505027
Uit ervaring kom ik bij klanten die de BTW aangiftes zelf doen bijna altijd wel fouten tegen.
Facts don't care about your feelings
pi_161506534
Weet iemand in hoeverre die eikels van de :r Stichting Reprorecht :r serieuze invorderingsmaatregelen nemen op hun spookfacturen?
pi_161506778
Hier kan je inloggen en je categorie wijzigen: https://www.reprorecht.nl/ondernemers
Facts don't care about your feelings
  zondag 17 april 2016 @ 21:53:41 #226
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161507828
Reprorecht :{w
Spoilers!
pi_161508024
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Hier kan je inloggen en je categorie wijzigen: https://www.reprorecht.nl/ondernemers
I know, maar ik wilde er eigenlijk helemaal geen tijd aan besteden. :') Archaïsche BS.
pi_161508635
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 19:16 schreef Hallmark het volgende:

[..]

BTW aangifte is juist het gemakkelijkste van alles. Een wizard van vijf stappen en als je het 1 keer gedaan hebt, kun je het voor altijd.
Dat denk je maar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij het maken van de jaarstukken voor klanten die zelf hun btw-aangifte verzorgen, geen suppletie hoef in te dienen.
Er zijn tal van regels.
pi_161508712
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:52 schreef Verbal het volgende:
Ah, maar dit was Australië, dus mag ik dan wel een btw-berekeningetje loslaten.

En uitbesteden... Tja... Voof mij is het gewoon een keer gedaan hebben, en dan kan ik het daarna wel. Ben nog zoekende naar volgende klus, dus voorlopig hand op de knip.

V.
Nee dat mag niet. Als er uit Australie naar jou gefactureerd is, dan is dit zonder BTW. Als er wel BTW op zou zitten, dan was het Australische BTW en die mag je op je Nederlandse aangifte niet terugvragen.
Overigens mag je nooit BTW terugvragen als deze niet op de factuur vermeld staat, ook niet als het van een Nederlandse onderneming af komt.
  maandag 18 april 2016 @ 07:44:45 #230
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161514247
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij het maken van de jaarstukken voor klanten die zelf hun btw-aangifte verzorgen, geen suppletie hoef in te dienen.
Oh verrassend :@ Ik had gedacht dat zolang je binnen Nederland bleef, het relatief eenvoudig zou blijven. Maar goed, nu zie ik dat Verbal alweer iets buitenlands heeft :{
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 18 april 2016 @ 09:53:40 #231
136 V.
Like tears in rain...
pi_161515337
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 07:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Oh verrassend :@ Ik had gedacht dat zolang je binnen Nederland bleef, het relatief eenvoudig zou blijven. Maar goed, nu zie ik dat Verbal alweer iets buitenlands heeft :{
Ja, maar daar kan ik toch niks mee, lees ik net :P

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161515795
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat geldt alleen binnen de EU.

Als ik zulke vragen lees, dan denk ik echt, ga toch zelf niet liggen klooien met die btw-aangifte, maar besteed het uit.
Echt elke cent waard.
Tap tap tap
pi_161515819
Ik laat dat ook allemaal doen. Ga ik echt niet zelf aan beginnen voor die paar honderd euro per jaar die het me kost.
pi_161516150
Iemand enig idee waarom ik nu bij inloggen voor ondernemers (https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/) als ik klik op inloggen word doorgestuurd naar een DigiD inlogpagina, inlog en vervolgens een foutmelding krijg?
quote:
Foutmelding
Er is een fout opgetreden.
Als de fout is opgetreden tijdens het verzenden, controleer dan of de aangifte of opgaaf correct verzonden is.
U kunt dat als volgt controleren:
Log opnieuw in.
Bekijk in het scherm ‘Overzicht aangiften en opgaven’ de status van uw aangifte of opgaaf.
Als de fout is opgetreden tijdens het invullen van de aangifte of opgaaf, dan zijn de gegevens helaas verloren gegaan. Vul de aangifte of opgaaf dan opnieuw in.
Klik op ‘OK’ om terug te gaan naar het scherm ‘Inloggen ondernemers’.
Teruggaan is uiteraard bovenstaand riedeltje opnieuw :') BelastingTelefoon is te druk om op te nemen dus wellicht dat iemand het hier weet. Lastig btw-aangifte doen zo :')

edit: voor zover ik kan zien zijn er geen storingen op het moment, niet gemeld in ieder geval.
  maandag 18 april 2016 @ 10:45:31 #235
136 V.
Like tears in rain...
pi_161516195
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 10:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Echt elke cent waard.
Niet voor de amper 60 euro btw die ik terug krijg. Als het meer wordt, wellicht.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 18 april 2016 @ 11:19:19 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161516917
Sja, omzetbelasting houdt vaak in dat ik moet betalen. Toch vind ik het een fijne investering, die accountant. Het is het echt waard, aangezien die er korter mee bezig is en goedkoper is per uur, dan ikzelf :P Kan ik weer iets anders doen. En ik leer er veel van, want wordt 'gedwongen' om een goede boekhouding te hebben.

Voor het eerst een grote zakelijke aankoop gedaan trouwens. Ook begin ik steeds meer tijd en dus kosten te markeren als zakelijk. In het begin was ik daar veel te behoudend in, wilde alleen maar inkomsten hebben (en laten zien). Sloeg nergens op natuurlijk.

Het wordt trouwens eens tijd om aan een pensioenopbouw te gaan denken. Heb dit de eerste tijd even laten lopen. Wilde eigenlijk maar even langs zo'n adviseur, want weet er weinig van. Iemand nog zinnige aanvullingen? Hoe pakken jullie het aan?
pi_161521459
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2016 10:43 schreef no1uknow het volgende:
Iemand enig idee waarom ik nu bij inloggen voor ondernemers (https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/) als ik klik op inloggen word doorgestuurd naar een DigiD inlogpagina, inlog en vervolgens een foutmelding krijg?

[..]

Teruggaan is uiteraard bovenstaand riedeltje opnieuw :') BelastingTelefoon is te druk om op te nemen dus wellicht dat iemand het hier weet. Lastig btw-aangifte doen zo :')

edit: voor zover ik kan zien zijn er geen storingen op het moment, niet gemeld in ieder geval.
Is een soort bug die ik ook weleens heb. Lijkt erop dat als je inlogt via ondernemersgedeelte, je voor het DigiD gedeelte ook nog ingelogd staat. Oplossing: overal uitloggen.

https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/ = ondernemersgedeelte
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/home/home = particulier gedeelte

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 10:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

Niet voor de amper 60 euro btw die ik terug krijg. Als het meer wordt, wellicht.

V.
Tja het gaat natuurlijk niet alleen om de totaal bedragen. Wat dacht je dat een boete kost? Of betalingsrente als blijkt dat je achteraf toch iets meer moet betalen. Of het vergeten van de ICP aangifte? Of dat je de kleineondernemersregeling ten onrechte niet toepast en geld misloopt? Of de tijd die je kwijt bent als de Belastingdienst langs wil komen omdat de OB aangifte nergens op lijkt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:19 schreef Quoi het volgende:
Sja, omzetbelasting houdt vaak in dat ik moet betalen. Toch vind ik het een fijne investering, die accountant. Het is het echt waard, aangezien die er korter mee bezig is en goedkoper is per uur, dan ikzelf :P Kan ik weer iets anders doen. En ik leer er veel van, want wordt 'gedwongen' om een goede boekhouding te hebben.

Voor het eerst een grote zakelijke aankoop gedaan trouwens. Ook begin ik steeds meer tijd en dus kosten te markeren als zakelijk. In het begin was ik daar veel te behoudend in, wilde alleen maar inkomsten hebben (en laten zien). Sloeg nergens op natuurlijk.

Het wordt trouwens eens tijd om aan een pensioenopbouw te gaan denken. Heb dit de eerste tijd even laten lopen. Wilde eigenlijk maar even langs zo'n adviseur, want weet er weinig van. Iemand nog zinnige aanvullingen? Hoe pakken jullie het aan?
Ben zelf geen fan van pensioenen voor ondernemers... Je kunt beter sparen (nou ja...), beleggen, investeren. Misschien de FOR toepassen, maar daar moet je wel erg mee oppassen.

[ Bericht 18% gewijzigd door YoshiBignose op 18-04-2016 14:33:48 ]
Facts don't care about your feelings
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2016 @ 14:50:32 #238
159915 -Menn0-
MNO
pi_161522016
Ok, aangifte gedaan over kwartaal 1. Ik krijg geld terug (jeej), maar betekend dit dat ik de btw die ik ontvangen heb mag houden?
,,/
pi_161522254
Je vult toch de af te dragen BTW in bij 1 (2,3)... en daarna de te vorderen BTW bij 5 (4). Dus per saldo krijg je toch een bedrag eruit... hoezo bedoel je dan dat je iets mag houden?
Facts don't care about your feelings
pi_161522293
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Is een soort bug die ik ook weleens heb. Lijkt erop dat als je inlogt via ondernemersgedeelte, je voor het DigiD gedeelte ook nog ingelogd staat. Oplossing: overal uitloggen.

https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/ = ondernemersgedeelte
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/home/home = particulier gedeelte
Ah ja werkt nu wel, thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')