abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161428654
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:26 schreef -Menn0- het volgende:
Even over die uren.

Als ik naar een festival ga om foto's te maken maar ik verdien er niks aan, tellen die uren dan als werk uren?
Als ze met je werk te maken hebben wel ja... dus voor het vinden van potentiële klanten, opbouwen van een portfolio etc... niet omdat je met vrienden wil zuipen bij een festival en ff snel wat foto's maakt met je camera.
Facts don't care about your feelings
  FOK!fotograaf donderdag 14 april 2016 @ 19:39:20 #202
159915 -Menn0-
MNO
pi_161430019
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als ze met je werk te maken hebben wel ja... dus voor het vinden van potentiële klanten, opbouwen van een portfolio etc... niet omdat je met vrienden wil zuipen bij een festival en ff snel wat foto's maakt met je camera.
Nee nee echt als fotograaf van het feest ^O^
,,/
  vrijdag 15 april 2016 @ 07:38:04 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161439319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:23 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Definieer "geschil"?
Dat maakt voor mijn vraag niet uit :).
KuikenGuppy
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:08:45 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161439490
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 07:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat maakt voor mijn vraag niet uit :).
Als iemand geld wil ontvangen van een bedrijf zal daar een factuur tegenover moeten staan lijkt me. Of misschien telt een gerechtelijke uitspraak of een overeenkomst met een mediator ook wel.
Spoilers!
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:24:05 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161439584
Dat dacht ik ook, ik bel anders wel even de boekhouder om het te vragen, bedankt.
KuikenGuppy
pi_161439636
Als je een schikking treft met iemand dan stuur je daar geen factuur voor, je hebt immers geen dienst geleverd. Je stuurt gewoon een brief of email met daarin de uitleg, het bedrag en je rekeningnummer etc. Dit boek je dan ook in zonder BTW. Nou ja, je zou op zich best wel je factuur template kunnen gebruiken maar noem het dan bijv. schadevergoeding en geen factuur.

Oh wacht het is andersom. Nou ja, dan zou ik zeker wel een goede beredenering vragen. Dus waarom ze schade hebben geleden en de onderbouwing van het bedrag. Dit gewoon in je administratie houden, bedrag betalen en boekhouder boekt het wel ergens in de kosten weg.
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:15:45 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161440031
OK, dank je :).
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 april 2016 @ 09:47:59 #208
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_161440491
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:26 schreef -Menn0- het volgende:
Even over die uren.

Als ik naar een festival ga om foto's te maken maar ik verdien er niks aan, tellen die uren dan als werk uren?
Het is vrij simpel m.b.t. je uren, alle uren die je in je bedrijf / onderneming stopt kan je noteren. Dus uit eten met een klant, naar een festival fotografen, bewerken, reizen, etc. :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_161440753
Nou ja er zijn zat twijfelgevallen. Ik had een klant in de "kunst" die dan in het buitenland ging om te "netwerken" en potentiële klanten te zoeken in kroegen en discotheken. Het is heel belangrijk om dat te doen om alle mensen en het wereldje te leren kennen... en ondertussen alle uren opschrijven en kosten inboeken. Uiteindelijk werd er nauwelijks omzet gemaakt... dus het was vrij logisch dat de Belastingdienst dat in twijfel trok. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het moet er ook wel logisch uit zien. Vooral als de grens tussen klant / vriend / familie heel wazig wordt.
  FOK!fotograaf vrijdag 15 april 2016 @ 10:41:34 #210
159915 -Menn0-
MNO
pi_161441312
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Het is vrij simpel m.b.t. je uren, alle uren die je in je bedrijf / onderneming stopt kan je noteren. Dus uit eten met een klant, naar een festival fotografen, bewerken, reizen, etc. :)
^O^ Top!
,,/
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 april 2016 @ 11:17:43 #211
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_161441997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja er zijn zat twijfelgevallen. Ik had een klant in de "kunst" die dan in het buitenland ging om te "netwerken" en potentiële klanten te zoeken in kroegen en discotheken. Het is heel belangrijk om dat te doen om alle mensen en het wereldje te leren kennen... en ondertussen alle uren opschrijven en kosten inboeken. Uiteindelijk werd er nauwelijks omzet gemaakt... dus het was vrij logisch dat de Belastingdienst dat in twijfel trok. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het moet er ook wel logisch uit zien. Vooral als de grens tussen klant / vriend / familie heel wazig wordt.
Goede aanvulling, spreekt een beetje voor zich maar voor anderen waarschijnlijk minder. Dus ^O^
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:21:47 #212
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_161442067
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heb je echt goed alle uren meegeteld dan? Dus ook reistijd, lezen van vakliteratuur, opzoeken op internet, inkopen doen voor de onderneming, besprekingen met adviseurs. Dus echt alle uren, niet alleen de directe. En ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je en flinke omzet hebt en je past de zelfstandigenaftrek en eventueel startersaftrek wel toe, zal er eigenlijk nooit naar de uren gevraagd worden...
Ja die heb ik wel meegeteld. Ik werk gewoon 32 uur naast mijn ZZP spul dus dan gemiddeld 20+ uur per week maken doe ik niet. Zelfs niet met niet-declareerbaar werk als lezen etc.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 22:05:06 #213
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161457083
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja die heb ik wel meegeteld. Ik werk gewoon 32 uur naast mijn ZZP spul dus dan gemiddeld 20+ uur per week maken doe ik niet. Zelfs niet met niet-declareerbaar werk als lezen etc.
Dan zul je sowieso 32+ uur per week moeten maken als ZZP'er om in aanmerking te komen voor de ondernemersaftrek ("U moet meer tijd besteden aan uw onderneming dan aan andere werkzaamheden (bijvoorbeeld in loondienst)."), behalve in de jaren dat je recht had op startersaftrek.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zondag 17 april 2016 @ 15:37:52 #214
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161495830
Olla, vraagje: ik zit nu klaar om mijn BTW af te dragen. Maar ik zie nergens waar ik mijn betaalde btw kan aftrekken.

Betekent dat dat ik alle bedragen waarover ik btw aftrek eerst van mijn omzet moet afhalen en die uitkomst moet invullen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161495924
5b voorheffing
  zondag 17 april 2016 @ 15:46:13 #216
136 V.
pi_161496084
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:
5b voorheffing
Ah. En dan natuurlijk alle betaalde btw bij elkaar opgeteld, niet de kosten inc btw, toch?

Heb daar 1 probleem mee. Heb een template aangeschaft voor mijn website. Via buitenlandse site. Dat is een conglomeraat van vier verschillende -niet goed uit te printen- facturen geworden. Mag ik gewoon het totaal betaalde bedrag pakken, dat delen door 121 en dan maal 21 om de btw over dat bedrag te bepalen, of werkt dat zo niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161496566
Ja alleen het BTW bedrag. Let ook op bij 1a/b/c dat je de omzet excl. BTW invult en daarnaast het BTW bedrag.

Facturen uit het buitenland hebben sowieso geen BTW die je mag vorderen op deze aangifte. Denk eraan dat ALS je iets koopt op een buitenlandse site, dat je dan aangeeft dat je een onderneming bent (ze vragen om je BTW nummer). Ze zullen dan 0% rekenen. Particulieren betalen wel BTW.

Y.
  zondag 17 april 2016 @ 16:04:28 #218
136 V.
pi_161496749
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 15:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja alleen het BTW bedrag. Let ook op bij 1a/b/c dat je de omzet excl. BTW invult en daarnaast het BTW bedrag.

Facturen uit het buitenland hebben sowieso geen BTW die je mag vorderen op deze aangifte. Denk eraan dat ALS je iets koopt op een buitenlandse site, dat je dan aangeeft dat je een onderneming bent (ze vragen om je BTW nummer). Ze zullen dan 0% rekenen. Particulieren betalen wel BTW.

Y.
Ah, okee. Heb dat in dit geval ook gedaan, en kon de btw al niet vinden. Maar dat verklaart het dus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161497024
Dat geldt alleen binnen de EU.

Als ik zulke vragen lees, dan denk ik echt, ga toch zelf niet liggen klooien met die btw-aangifte, maar besteed het uit.
pi_161497998
Inderdaad :P en inderdaad.
  zondag 17 april 2016 @ 18:52:49 #221
136 V.
pi_161501409
Ah, maar dit was Australië, dus mag ik dan wel een btw-berekeningetje loslaten.

En uitbesteden... Tja... Voof mij is het gewoon een keer gedaan hebben, en dan kan ik het daarna wel. Ben nog zoekende naar volgende klus, dus voorlopig hand op de knip.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 17 april 2016 @ 19:16:07 #222
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161502131
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:

Als ik zulke vragen lees, dan denk ik echt, ga toch zelf niet liggen klooien met die btw-aangifte, maar besteed het uit.
BTW aangifte is juist het gemakkelijkste van alles. Een wizard van vijf stappen en als je het 1 keer gedaan hebt, kun je het voor altijd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_161505027
Uit ervaring kom ik bij klanten die de BTW aangiftes zelf doen bijna altijd wel fouten tegen.
pi_161506534
Weet iemand in hoeverre die eikels van de :r Stichting Reprorecht :r serieuze invorderingsmaatregelen nemen op hun spookfacturen?
pi_161506778
Hier kan je inloggen en je categorie wijzigen: https://www.reprorecht.nl/ondernemers
  zondag 17 april 2016 @ 21:53:41 #226
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161507828
Reprorecht :{w
Spoilers!
pi_161508024
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Hier kan je inloggen en je categorie wijzigen: https://www.reprorecht.nl/ondernemers
I know, maar ik wilde er eigenlijk helemaal geen tijd aan besteden. :') Archaïsche BS.
pi_161508635
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 19:16 schreef Hallmark het volgende:

[..]

BTW aangifte is juist het gemakkelijkste van alles. Een wizard van vijf stappen en als je het 1 keer gedaan hebt, kun je het voor altijd.
Dat denk je maar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij het maken van de jaarstukken voor klanten die zelf hun btw-aangifte verzorgen, geen suppletie hoef in te dienen.
Er zijn tal van regels.
pi_161508712
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:52 schreef Verbal het volgende:
Ah, maar dit was Australië, dus mag ik dan wel een btw-berekeningetje loslaten.

En uitbesteden... Tja... Voof mij is het gewoon een keer gedaan hebben, en dan kan ik het daarna wel. Ben nog zoekende naar volgende klus, dus voorlopig hand op de knip.

V.
Nee dat mag niet. Als er uit Australie naar jou gefactureerd is, dan is dit zonder BTW. Als er wel BTW op zou zitten, dan was het Australische BTW en die mag je op je Nederlandse aangifte niet terugvragen.
Overigens mag je nooit BTW terugvragen als deze niet op de factuur vermeld staat, ook niet als het van een Nederlandse onderneming af komt.
  maandag 18 april 2016 @ 07:44:45 #230
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161514247
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij het maken van de jaarstukken voor klanten die zelf hun btw-aangifte verzorgen, geen suppletie hoef in te dienen.
Oh verrassend :@ Ik had gedacht dat zolang je binnen Nederland bleef, het relatief eenvoudig zou blijven. Maar goed, nu zie ik dat Verbal alweer iets buitenlands heeft :{
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 18 april 2016 @ 09:53:40 #231
136 V.
pi_161515337
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 07:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Oh verrassend :@ Ik had gedacht dat zolang je binnen Nederland bleef, het relatief eenvoudig zou blijven. Maar goed, nu zie ik dat Verbal alweer iets buitenlands heeft :{
Ja, maar daar kan ik toch niks mee, lees ik net :P

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161515795
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:

Echt elke cent waard.
Tap tap tap
pi_161515819
Ik laat dat ook allemaal doen. Ga ik echt niet zelf aan beginnen voor die paar honderd euro per jaar die het me kost.
pi_161516150
Iemand enig idee waarom ik nu bij inloggen voor ondernemers (https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/) als ik klik op inloggen word doorgestuurd naar een DigiD inlogpagina, inlog en vervolgens een foutmelding krijg?
quote:
Foutmelding
Er is een fout opgetreden.
Als de fout is opgetreden tijdens het verzenden, controleer dan of de aangifte of opgaaf correct verzonden is.
U kunt dat als volgt controleren:
Log opnieuw in.
Bekijk in het scherm ‘Overzicht aangiften en opgaven’ de status van uw aangifte of opgaaf.
Als de fout is opgetreden tijdens het invullen van de aangifte of opgaaf, dan zijn de gegevens helaas verloren gegaan. Vul de aangifte of opgaaf dan opnieuw in.
Klik op ‘OK’ om terug te gaan naar het scherm ‘Inloggen ondernemers’.
Teruggaan is uiteraard bovenstaand riedeltje opnieuw :') BelastingTelefoon is te druk om op te nemen dus wellicht dat iemand het hier weet. Lastig btw-aangifte doen zo :')

edit: voor zover ik kan zien zijn er geen storingen op het moment, niet gemeld in ieder geval.
  maandag 18 april 2016 @ 10:45:31 #235
136 V.
pi_161516195
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 10:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Echt elke cent waard.
Niet voor de amper 60 euro btw die ik terug krijg. Als het meer wordt, wellicht.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 18 april 2016 @ 11:19:19 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161516917
Sja, omzetbelasting houdt vaak in dat ik moet betalen. Toch vind ik het een fijne investering, die accountant. Het is het echt waard, aangezien die er korter mee bezig is en goedkoper is per uur, dan ikzelf :P Kan ik weer iets anders doen. En ik leer er veel van, want wordt 'gedwongen' om een goede boekhouding te hebben.

Voor het eerst een grote zakelijke aankoop gedaan trouwens. Ook begin ik steeds meer tijd en dus kosten te markeren als zakelijk. In het begin was ik daar veel te behoudend in, wilde alleen maar inkomsten hebben (en laten zien). Sloeg nergens op natuurlijk.

Het wordt trouwens eens tijd om aan een pensioenopbouw te gaan denken. Heb dit de eerste tijd even laten lopen. Wilde eigenlijk maar even langs zo'n adviseur, want weet er weinig van. Iemand nog zinnige aanvullingen? Hoe pakken jullie het aan?
pi_161521459
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2016 10:43 schreef no1uknow het volgende:
Iemand enig idee waarom ik nu bij inloggen voor ondernemers (https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/) als ik klik op inloggen word doorgestuurd naar een DigiD inlogpagina, inlog en vervolgens een foutmelding krijg?

[..]

Teruggaan is uiteraard bovenstaand riedeltje opnieuw :') BelastingTelefoon is te druk om op te nemen dus wellicht dat iemand het hier weet. Lastig btw-aangifte doen zo :')

edit: voor zover ik kan zien zijn er geen storingen op het moment, niet gemeld in ieder geval.
Is een soort bug die ik ook weleens heb. Lijkt erop dat als je inlogt via ondernemersgedeelte, je voor het DigiD gedeelte ook nog ingelogd staat. Oplossing: overal uitloggen.

https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/ = ondernemersgedeelte
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/home/home = particulier gedeelte

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 10:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

Niet voor de amper 60 euro btw die ik terug krijg. Als het meer wordt, wellicht.

V.
Tja het gaat natuurlijk niet alleen om de totaal bedragen. Wat dacht je dat een boete kost? Of betalingsrente als blijkt dat je achteraf toch iets meer moet betalen. Of het vergeten van de ICP aangifte? Of dat je de kleineondernemersregeling ten onrechte niet toepast en geld misloopt? Of de tijd die je kwijt bent als de Belastingdienst langs wil komen omdat de OB aangifte nergens op lijkt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:19 schreef Quoi het volgende:
Sja, omzetbelasting houdt vaak in dat ik moet betalen. Toch vind ik het een fijne investering, die accountant. Het is het echt waard, aangezien die er korter mee bezig is en goedkoper is per uur, dan ikzelf :P Kan ik weer iets anders doen. En ik leer er veel van, want wordt 'gedwongen' om een goede boekhouding te hebben.

Voor het eerst een grote zakelijke aankoop gedaan trouwens. Ook begin ik steeds meer tijd en dus kosten te markeren als zakelijk. In het begin was ik daar veel te behoudend in, wilde alleen maar inkomsten hebben (en laten zien). Sloeg nergens op natuurlijk.

Het wordt trouwens eens tijd om aan een pensioenopbouw te gaan denken. Heb dit de eerste tijd even laten lopen. Wilde eigenlijk maar even langs zo'n adviseur, want weet er weinig van. Iemand nog zinnige aanvullingen? Hoe pakken jullie het aan?
Ben zelf geen fan van pensioenen voor ondernemers... Je kunt beter sparen (nou ja...), beleggen, investeren. Misschien de FOR toepassen, maar daar moet je wel erg mee oppassen.

[ Bericht 18% gewijzigd door YoshiBignose op 18-04-2016 14:33:48 ]
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2016 @ 14:50:32 #238
159915 -Menn0-
MNO
pi_161522016
Ok, aangifte gedaan over kwartaal 1. Ik krijg geld terug (jeej), maar betekend dit dat ik de btw die ik ontvangen heb mag houden?
,,/
pi_161522254
Je vult toch de af te dragen BTW in bij 1 (2,3)... en daarna de te vorderen BTW bij 5 (4). Dus per saldo krijg je toch een bedrag eruit... hoezo bedoel je dan dat je iets mag houden?
pi_161522293
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Is een soort bug die ik ook weleens heb. Lijkt erop dat als je inlogt via ondernemersgedeelte, je voor het DigiD gedeelte ook nog ingelogd staat. Oplossing: overal uitloggen.

https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/ = ondernemersgedeelte
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/home/home = particulier gedeelte
Ah ja werkt nu wel, thanks!
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2016 @ 15:38:13 #241
159915 -Menn0-
MNO
pi_161523300
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Je vult toch de af te dragen BTW in bij 1 (2,3)... en daarna de te vorderen BTW bij 5 (4). Dus per saldo krijg je toch een bedrag eruit... hoezo bedoel je dan dat je iets mag houden?
Ik heb btw ontvangen, maar de btw die ik betaald heb is hoger. Ik krijg nu het verschil van de betaalde btw en de ontvangen btw terug (betaald - ontvangen = bedrag). Dus ik ga er vanuit dat ik de ontvangen btw niet hoef af te dragen, toch?
,,/
pi_161526089
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:38 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ik heb btw ontvangen, maar de btw die ik betaald heb is hoger. Ik krijg nu het verschil van de betaalde btw en de ontvangen btw terug (betaald - ontvangen = bedrag). Dus ik ga er vanuit dat ik de ontvangen btw niet hoef af te dragen, toch?
Als ik het goed begrijp is je voorbelasting hoger dan je af te dragen btw? In dat geval krijg je geld terug van de belastingdienst. Het verschil van de af te dragen ob -/- voorbelasting = te betalen of terug te krijgen
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2016 @ 22:11:58 #243
159915 -Menn0-
MNO
pi_161535719
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 17:36 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp is je voorbelasting hoger dan je af te dragen btw? In dat geval krijg je geld terug van de belastingdienst. Het verschil van de af te dragen ob -/- voorbelasting = te betalen of terug te krijgen
Klopt.

Even rekenvoorbeeldje: 50 euro btw ontvangen van klanten, 100 euro btw zelf betaald, dat vulde ik in en zei de belastingdienst je krijgt 50 euro terug. Dan mag ik toch die 50 die ik ontvangen heb toch ook houden?
,,/
  maandag 18 april 2016 @ 23:02:51 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161537940
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:11 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Klopt.

Even rekenvoorbeeldje: 50 euro btw ontvangen van klanten, 100 euro btw zelf betaald, dat vulde ik in en zei de belastingdienst je krijgt 50 euro terug. Dan mag ik toch die 50 die ik ontvangen heb toch ook houden?
Je krijgt toch een ontvangstbevestiging van je aangifte waarop staat hoeveel je moet betalen/terugkrijgt? Dat is dan als het goed is die '50 euro'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 19-04-2016 06:59:25 ]
pi_161539107
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:11 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Klopt.

Die 50 euries krijg je op je rekening gestort. Mag je weer uit geven. *O*
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_161540237
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 10:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ik krijg nooit btw terug.
Tap tap tap
  dinsdag 19 april 2016 @ 00:29:34 #247
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161540301
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 00:24 schreef CherryLips het volgende:
Neem Yoshi als boekhouder. Krijg je dusdanig hoge rekeningen dat je wel op een btw-teruggaaf uitkomt.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_161541021
quote:

[..]

Des te beter!
  dinsdag 19 april 2016 @ 07:12:17 #249
136 V.
pi_161541983
quote:

[..]

herstel: de 60 euro die ik in mindering breng op de btw die ik moet betalen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161542483
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 april 2016 00:29 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Neem Yoshi als boekhouder. Krijg je dusdanig hoge rekeningen dat je wel op een btw-teruggaaf uitkomt.
Yep het is het 1 of het ander >:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')