abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2016 @ 09:14:19 #151
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161188990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben je niet verzekerd? Want dan krijg je natuurlijk geld terug...
Nope. Ik heb het eens uitgerekend en dat is met onze bezittingen gewoon niet de moeite waard. Ik ben nu ca. 700-900 euro kwijt. Minus het eigen risico van zo'n verzekering kom ik ruim in de plus uit.

Overigens, ik weet niet helemaal of ik het snap wat MyTiredFeet zegt. Volgens mij zijn ze niet geactiveerd op de balans, iPads boek ik altijd gewoon als inventaris omdat ik ze vrij vaak vervang (jaarlijks, ik ben iOS developer). En die Macbook was al afgeschreven, ik had de restwaarde op 100 euro gezet. Maar praktisch is dat eerder 300 euro of zo.

Dus moet ik alleen die iPad voor 0 euro verkopen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:15:48 #152
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161191057
quote:
Okay, gewoon aftrekken dus. Vind het zelf nogal een twijfelgevalletje want zeilen is ook mijn hobby en het is niet gegarandeerd dat er een opdracht uit rolt.

Maar ja, aan de andere kant, ik ga ook als vakantie zeilen deze zomer en dat trek ik niet af.
In ieder geval dank voor je antwoord :)
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:35:10 #153
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161199752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:14 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nope. Ik heb het eens uitgerekend en dat is met onze bezittingen gewoon niet de moeite waard. Ik ben nu ca. 700-900 euro kwijt. Minus het eigen risico van zo'n verzekering kom ik ruim in de plus uit.

Overigens, ik weet niet helemaal of ik het snap wat MyTiredFeet zegt. Volgens mij zijn ze niet geactiveerd op de balans, iPads boek ik altijd gewoon als inventaris omdat ik ze vrij vaak vervang (jaarlijks, ik ben iOS developer). En die Macbook was al afgeschreven, ik had de restwaarde op 100 euro gezet. Maar praktisch is dat eerder 300 euro of zo.

Dus moet ik alleen die iPad voor 0 euro verkopen?
Niks 'verkopen'. Afboeken ten laste van het resultaat.
Als de MacBook nog een restwaarde had van EUR 100 op de balans, boek je dit bedrag af als kosten/verliespost.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:36:16 #154
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161199775
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Okay, gewoon aftrekken dus. Vind het zelf nogal een twijfelgevalletje want zeilen is ook mijn hobby en het is niet gegarandeerd dat er een opdracht uit rolt.
Iedere ondernemer heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt, toch? ;)
quote:
Maar ja, aan de andere kant, ik ga ook als vakantie zeilen deze zomer en dat trek ik niet af.
In ieder geval dank voor je antwoord :)
Lijkt de belastingdienst ook niet logisch om tijdens je prive vakantie, zakelijke kosten te maken. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:38:15 #155
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161204528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:36 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Iedere ondernemer heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt, toch? ;)




Zeker. :)

Thanks voor je antwoord :)
  woensdag 6 april 2016 @ 07:49:59 #156
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161214402
Even voor mijn begrip. Deze maand ga ik voor het eerst mijn BTW afdragen.
Doe ik dat over de facturen die ín die periode zijn verstuurd, of over de facturen die over die periode gaan?

Door drukte met een klus, gaat mijn factuur over maart er deze week pas uit. Dat is in april, maar hij gaat over maart.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 april 2016 @ 07:51:42 #157
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161214415
En nog een vraag over kosten en uitgaven. Er zijn uitgaven die ik (deels) voor mijn toko doe, maar voor dingen die ik ook privé gebruik.

Die kan ik toch gewoon van mijn zakelijke rekening betalen, ook als ik ze niet kan/ga aftrekken?
En hoe boek ik zoiets dan in?

Hoe zit het met de btw over dat soort zaken?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161214595
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:49 schreef Verbal het volgende:
Even voor mijn begrip. Deze maand ga ik voor het eerst mijn BTW afdragen.
Doe ik dat over de facturen die ín die periode zijn verstuurd, of over de facturen die over die periode gaan?

Door drukte met een klus, gaat mijn factuur over maart er deze week pas uit. Dat is in april, maar hij gaat over maart.

V.
Je mag een keer kiezen of je de btw aangeeft op het moment van versturen of over het moment dat ze betaald zijn.
  woensdag 6 april 2016 @ 11:10:30 #159
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161217197
Ok, thanks.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 april 2016 @ 11:45:11 #160
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161217924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:51 schreef Verbal het volgende:
En nog een vraag over kosten en uitgaven. Er zijn uitgaven die ik (deels) voor mijn toko doe, maar voor dingen die ik ook privé gebruik.

Die kan ik toch gewoon van mijn zakelijke rekening betalen, ook als ik ze niet kan/ga aftrekken?
En hoe boek ik zoiets dan in?

Hoe zit het met de btw over dat soort zaken?
Mijn boekhoudpakketje (Acumulus) heeft een veld waarin je het percentage Privé kunt invoeren. Als je zelf iets knutselt in Excel: gewoon (bijvoorbeeld) 50% van de BTW terugvragen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_161218063
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:15 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je mag een keer kiezen of je de btw aangeeft op het moment van versturen of over het moment dat ze betaald zijn.
Dat kan alleen als je het kasstelsel toe mag passen.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_161219514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 07:49 schreef Verbal het volgende:
Even voor mijn begrip. Deze maand ga ik voor het eerst mijn BTW afdragen.
Doe ik dat over de facturen die ín die periode zijn verstuurd, of over de facturen die over die periode gaan?

Door drukte met een klus, gaat mijn factuur over maart er deze week pas uit. Dat is in april, maar hij gaat over maart.

V.
Hieronder wordt dus een verkeerd antwoord gegeven. De BTW-aangifte gaat altijd over factuurdatum (tenzij het kasstelsel van toepassing is, maar dat zal bij jou niet het geval zijn). Dus alle facturen met een datum in het eerste kwartaal horen bij deze aangifte. Ook als ze nog niet betaald zijn. En dat geldt zowel voor verkoop als inkoop.
pi_161271703
Alright. Ik sta op het punt om werknemers te contracteren. Terwijl ik nog een leek ben op veel vlakken.

Hoe zit dat met salaris. Ik kan kiezen voor een programma of een externe partij die de salarisadministratie voor mij kan doen. Dit kost mij alleen denk ik teveel geld op het moment. Ik wil die kosten niet maken.

Is er een manier om dit zelf te doen? Hoe weet ik nou hoeveel en aan wie ik moet afdragen over het bruto uurloon?
  vrijdag 8 april 2016 @ 06:49:20 #164
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_161271987
Als je daar geen kaas van gegeten hebt zou ik toch een salarisbureu nemen. Medewerkers in dienst is echt veel meer organisatie dan alleen een salarisstrook.

Ik neem aan dat je goed overdacht hebt of je echt mensen in dienst wil?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 8 april 2016 @ 07:38:51 #165
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161272159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:55 schreef Santello het volgende:
Alright. Ik sta op het punt om werknemers te contracteren. Terwijl ik nog een leek ben op veel vlakken.

Hoe zit dat met salaris. Ik kan kiezen voor een programma of een externe partij die de salarisadministratie voor mij kan doen. Dit kost mij alleen denk ik teveel geld op het moment. Ik wil die kosten niet maken.

Is er een manier om dit zelf te doen? Hoe weet ik nou hoeveel en aan wie ik moet afdragen over het bruto uurloon?
Dan moet je niet aan werknemers beginnen.
Als je de kosten van een (salaris)administratie niet hebt meegenomen in je kosten/baten analyse, klopt er gewoon iets niet.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:04:23 #166
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161272341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hieronder wordt dus een verkeerd antwoord gegeven. De BTW-aangifte gaat altijd over factuurdatum (tenzij het kasstelsel van toepassing is, maar dat zal bij jou niet het geval zijn). Dus alle facturen met een datum in het eerste kwartaal horen bij deze aangifte. Ook als ze nog niet betaald zijn. En dat geldt zowel voor verkoop als inkoop.
Ok, dank. Had daar al rekening mee gehouden, dus dat komt goed.
Heb voor mijn overzicht ook de factuur over maart op 31 maart gezet. Dan houd ik de kwartalen een beetje bij elkaar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161272508
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:55 schreef Santello het volgende:
Alright. Ik sta op het punt om werknemers te contracteren. Terwijl ik nog een leek ben op veel vlakken.

Hoe zit dat met salaris. Ik kan kiezen voor een programma of een externe partij die de salarisadministratie voor mij kan doen. Dit kost mij alleen denk ik teveel geld op het moment. Ik wil die kosten niet maken.

Dat klinkt echt als bullshit. Ik werk samen met een externe partij en die rekenen ¤10 per loonstrookje per maand. Als je dat al niet kan betalen dan vraag ik me af wat voor salaris je ze geeft :')
Facts don't care about your feelings
pi_161295603
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2016 07:38 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan moet je niet aan werknemers beginnen.
Als je de kosten van een (salaris)administratie niet hebt meegenomen in je kosten/baten analyse, klopt er gewoon iets niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat klinkt echt als bullshit. Ik werk samen met een externe partij en die rekenen ¤10 per loonstrookje per maand. Als je dat al niet kan betalen dan vraag ik me af wat voor salaris je ze geeft :')
Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.

Ik had een aantal offertes aangevraagd en die kwamen gemiddeld met 40 euro per loonstrook per maand. Snap niet waar ze die kosten vandaan halen op die manier. Wellicht hadden ze mijn vraag verkeerd begrepen.

Alles is te betalen. Ik vind dit alleen onnodige kosten. Ik doe het liever zelf. Ik kost natuurlijk ook geld, maar dat doet er niet toe.
  zaterdag 9 april 2016 @ 05:36:50 #169
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161297422
Olla, de parttime-ZP'er hier :)

Ik heb net een (extreem pittige) klus van drie maanden gedaan. Mijn geplande vervolgopdracht ging op het laatste moment niet door, omdat diegene haar werk tóch zelf lijkt te gaan redden.

Nu loop ik riant voor op mijn urencriterium (dik 20%), maar ik wil -naast acquisitie- ook bezig blijven voor mijzelf. Nu heb ik plannen voor minstens 3 boeken.

Vraag: is het schrijven aan die boeken, met het oog op serieuze uitgave, telt dat ook mee voor het urencriterium? Of telt dat pas als het resultaat er is? Of -want creabea- helemaal niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161297935
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:

[..]

[..]

Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.

Ik had een aantal offertes aangevraagd en die kwamen gemiddeld met 40 euro per loonstrook per maand. Snap niet waar ze die kosten vandaan halen op die manier. Wellicht hadden ze mijn vraag verkeerd begrepen.

Alles is te betalen. Ik vind dit alleen onnodige kosten. Ik doe het liever zelf. Ik kost natuurlijk ook geld, maar dat doet er niet toe.
Al was het 40 euro per maand... dan nog is dat kleingeld vergeleken met de salarissen, werkgeverspremies, vakantiedagen / geld en evt. andere kosten (reiskosten, lunch, pensioen) die je kwijt bent aan 10 werknemers.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 05:36 schreef Verbal het volgende:
Olla, de parttime-ZP'er hier :)

Ik heb net een (extreem pittige) klus van drie maanden gedaan. Mijn geplande vervolgopdracht ging op het laatste moment niet door, omdat diegene haar werk tóch zelf lijkt te gaan redden.

Nu loop ik riant voor op mijn urencriterium (dik 20%), maar ik wil -naast acquisitie- ook bezig blijven voor mijzelf. Nu heb ik plannen voor minstens 3 boeken.

Vraag: is het schrijven aan die boeken, met het oog op serieuze uitgave, telt dat ook mee voor het urencriterium? Of telt dat pas als het resultaat er is? Of -want creabea- helemaal niet?

V.
Alle uren die je werkt voor je onderneming mag je meenemen, dus als boeken schrijven iets met je onderneming te maken heeft dan kan dat. Maar hoe bedoel je dat je voor loopt op je uren? Je herrekent het naar week of maand?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 9 april 2016 @ 08:49:43 #171
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161298021
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:

[..]

[..]

Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.

Ik had een aantal offertes aangevraagd en die kwamen gemiddeld met 40 euro per loonstrook per maand. Snap niet waar ze die kosten vandaan halen op die manier. Wellicht hadden ze mijn vraag verkeerd begrepen.

Alles is te betalen. Ik vind dit alleen onnodige kosten. Ik doe het liever zelf. Ik kost natuurlijk ook geld, maar dat doet er niet toe.
Ik zeg: succes met ondernemen. Met zo'n instelling ga je nooit groeien. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:58:16 #172
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_161299432
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:
Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.
Wow :X
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_161299961
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik zeg: succes met ondernemen. Met zo'n instelling ga je nooit groeien. :)
Bedankt.
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:37:58 #174
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_161301005
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:31 schreef Santello het volgende:

[..]

Bedankt.
Van 0 naar 10 werknemers ineens zonder ondersteuning van een professional, ik zou het niet doen.
Zeker omdat je aangeeft dat je een leek bent op vele vlakken.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_161301624
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:37 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Van 0 naar 10 werknemers ineens zonder ondersteuning van een professional, ik zou het niet doen.
Zeker omdat je aangeeft dat je een leek bent op vele vlakken.
Vandaar dat ik ook aan het orienteren was naar een professional voor de salarisadministratie. Ik ga verder zoeken naar een goedkoper iemand. Iemand suggesties en of goede ervaringen met een bedrijf?

Dat personeel moet er komen ;)
  zaterdag 9 april 2016 @ 13:22:04 #176
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161301835
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 13:11 schreef Santello het volgende:

[..]

Vandaar dat ik ook aan het orienteren was naar een professional voor de salarisadministratie. Ik ga verder zoeken naar een goedkoper iemand. Iemand suggesties en of goede ervaringen met een bedrijf?

Dat personeel moet er komen ;)
Jij bent niet bereid voor kwaliteit te betalen. Dan lijkt het me ook niet logisch om je kwaliteit aan te bevelen.
Google gewoon op goedkope salarisadministratie en je vindt wat je zoekt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_161302400
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2016 13:22 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Jij bent niet bereid voor kwaliteit te betalen. Dan lijkt het me ook niet logisch om je kwaliteit aan te bevelen.
Google gewoon op goedkope salarisadministratie en je vindt wat je zoekt.
Dan reageer je toch niet?
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:42:12 #178
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161303331
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:

Alle uren die je werkt voor je onderneming mag je meenemen, dus als boeken schrijven iets met je onderneming te maken heeft dan kan dat.
Ik zit in de zogeheten 'content creation' in de breedste zin des woords. Redactie (rtv-i), tekstschrijven etc.
quote:
Maar hoe bedoel je dat je voor loopt op je uren? Je herrekent het naar week of maand?
Ik houd mijn uren bij in een excel-sheet. Inmiddels heb ik 34% van mijn uren voor het urencriterium binnen (niet slecht voor iemand die daarnaast 3 dagen in loondienst werkt, al zeg ik het zelf ;) Maar ik ben nu ook wel schoon op, moet ik zeggen, dit was een extreme klus). En dat sheet van excel vertelt mij dat ik als ik op dit tempo doorga, ik eindig op 129% van het criterium. Dus dat bedoel ik met voorliggen op schema. Is virtueel, dat snap ik ook wel, maar het is iig beter dan het bij lange na niet halen op dit punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:47:01 #179
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161308733
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 13:54 schreef Santello het volgende:

[..]

Dan reageer je toch niet?
Want?
Ik mag mijn conclusie niet delen?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:08:09 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161309211
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik zit in de zogeheten 'content creation' in de breedste zin des woords. Redactie (rtv-i), tekstschrijven etc.

[..]

Ik houd mijn uren bij in een excel-sheet. Inmiddels heb ik 34% van mijn uren voor het urencriterium binnen (niet slecht voor iemand die daarnaast 3 dagen in loondienst werkt, al zeg ik het zelf ;) Maar ik ben nu ook wel schoon op, moet ik zeggen, dit was een extreme klus). En dat sheet van excel vertelt mij dat ik als ik op dit tempo doorga, ik eindig op 129% van het criterium. Dus dat bedoel ik met voorliggen op schema. Is virtueel, dat snap ik ook wel, maar het is iig beter dan het bij lange na niet halen op dit punt.

V.
En waarop heb je jouw urencriterium gebaseerd? Gewoon benieuwd ;)
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:29:54 #181
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161309836
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

En waarop heb je jouw urencriterium gebaseerd? Gewoon benieuwd ;)
Op uren die ik heb gemaakt :?
Een klus voor een commerciële omroep (en dan weet je het wel, met dagen tot 16 uur, die natuurlijk gewoon vallen onder 'dagprijs'. Goeie les, maar de uren schrijf ik mooi wel).
Afgelopen week 10 dagen achter elkaar, 100+ uur (weliswaar 32 voor mijn gewone werk).

Ben nu zwaar kapot, dat wel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 10 april 2016 @ 10:07:45 #182
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_161322981
Ik kwam niet aan mijn uren dit jaar maar heb wel veel verdiend. Wel een beetje bittere smaak geeft dat. 42% belasting. Jammer dat er op een enkele manier nuance is tussen 2 uur ZZP-en per jaar en het daadwerkelijke urencriterium.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 10 april 2016 @ 10:15:33 #183
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161323102
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:29 schreef Verbal het volgende:
Een klus voor een commerciële omroep (en dan weet je het wel, met dagen tot 16 uur, die natuurlijk gewoon vallen onder 'dagprijs'.
Is dat normaal in die hoek? Ik had een paar weken terug een mogelijk project voor RTL. Ik ben het niet geworden, maar dat is wel goed om te weten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 10 april 2016 @ 10:32:59 #184
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161323341
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Is dat normaal in die hoek? Ik had een paar weken terug een mogelijk project voor RTL. Ik ben het niet geworden, maar dat is wel goed om te weten.
Dat is betrekkelijk normaal. Ooit 7 jaar bij Endemol gewerkt. Kreeg 40 uur betaald, maar werkte standaard 50+ uur. Eén keer zo erg dat ik na 3 maanden jakkeren en op het laatst 12 dagen achtereen (in totaal dik 150 uur) doorwerken ik door omstandigheden een halfuur later op kantoor kwam.

Meteen vol de wind van voren ("zullen we voortaan afspreken dat je op tijd komt?"). Mijn niet al te zuinige reactie daarop betekende effectief het eind van mijn carrière daar.

Deze klus was hoofdzakelijk -betrekkelijk- overzichtelijk, maar werd de laatste weken hysterisch. Ik heb gewoon veel te laag ingezet met mijn dagprijs. Voordeel van deze klus was dat het mij wel in staat stelde om te beginnen als (semi-) ZP'er. Maar ik heb geen tijd gehad om algemene voorwaarden op te stellen en dergelijke ("Prijs per werkdag. Uren boven de 10 uur per werkdag kosten zo en zo veel" of zo). Dus: wel eea verdiend, mag niet klagen, lessen geleerd en urencriterium op peil.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 10 april 2016 @ 22:28:11 #185
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161340811
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2016 10:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kwam niet aan mijn uren dit jaar maar heb wel veel verdiend. Wel een beetje bittere smaak geeft dat. 42% belasting. Jammer dat er op een enkele manier nuance is tussen 2 uur ZZP-en per jaar en het daadwerkelijke urencriterium.
Met 2 uur ZZP-en per jaar is er geen bron van inkomen. Er zal dan ook geen sprake zijn van winst uit onderneming en dus heb je geen recht op de fiscale faciliteiten.
Het urencriterium alleen is ook niet voldoende om de fiscale faciliteiten te kunnen toepassen. Al wordt dat wel vaak gedacht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_161341940
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2016 10:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kwam niet aan mijn uren dit jaar maar heb wel veel verdiend. Wel een beetje bittere smaak geeft dat. 42% belasting. Jammer dat er op een enkele manier nuance is tussen 2 uur ZZP-en per jaar en het daadwerkelijke urencriterium.
Heb je echt goed alle uren meegeteld dan? Dus ook reistijd, lezen van vakliteratuur, opzoeken op internet, inkopen doen voor de onderneming, besprekingen met adviseurs. Dus echt alle uren, niet alleen de directe. En ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je en flinke omzet hebt en je past de zelfstandigenaftrek en eventueel startersaftrek wel toe, zal er eigenlijk nooit naar de uren gevraagd worden...
pi_161342870
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik zeg: succes met ondernemen. Met zo'n instelling ga je nooit groeien. :)
Waar baseer je dit op?
pi_161344381
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heb je echt goed alle uren meegeteld dan? Dus ook reistijd, lezen van vakliteratuur, opzoeken op internet, inkopen doen voor de onderneming, besprekingen met adviseurs. Dus echt alle uren, niet alleen de directe. En ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je en flinke omzet hebt en je past de zelfstandigenaftrek en eventueel startersaftrek wel toe, zal er eigenlijk nooit naar de uren gevraagd worden...
Precies, wat eigenlijk juist vreemd is want die hebben er het meest profijt van. Ik kreeg bij een klant die nauwelijks ¤9000 had verdiend in een jaar wel onderzoek naar de uren en uiteindelijk bleken die niet voldoende en werd de starters- en zelfstandigenaftrek weggehaald. Het effect was niet heel groot MAAR voor iemand met zo'n inkomen nog wel substantieel (los van de verrekenbare verliezen). Grappige was echter dat ze de correctie of überhaupt een rapport van het boekenonderzoek nooit heeft ontvangen... zelfs de Belastingdienst is vaak slordig hoor.
Facts don't care about your feelings
  maandag 11 april 2016 @ 22:12:30 #189
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161361988
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 00:24 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
Hoe wil jij blijven groeien als je alles zelf wilt blijven doen?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 13 april 2016 @ 17:51:04 #190
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_161404174
Ik kreeg een concept modelovereenkomst onder ogen waarin wel de gele (verplichte) blokken opgenomen waren, maar waarbij opdrachtgever wel had opgenomen dat hij gevrijwaard zou zijn van eventuele boetes en naheffingen indien er achteraf toch sprake zou zijn van een dienstverband.

Buiten de vraag of je dat überhaupt moet willen tekenen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
  woensdag 13 april 2016 @ 19:58:15 #191
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161406876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:51 schreef Coelho het volgende:
Ik kreeg een concept modelovereenkomst onder ogen waarin wel de gele (verplichte) blokken opgenomen waren, maar waarbij opdrachtgever wel had opgenomen dat hij gevrijwaard zou zijn van eventuele boetes en naheffingen indien er achteraf toch sprake zou zijn van een dienstverband.
Dat stond in mijn oude overeenkomsten ook :-/ (toen ik een VAR WUO had).

Het is niet tegenstrijdig met de overige bepalingen dus lijkt mij dat het mag.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 13 april 2016 @ 20:16:40 #192
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161407584
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:51 schreef Coelho het volgende:
Ik kreeg een concept modelovereenkomst onder ogen waarin wel de gele (verplichte) blokken opgenomen waren, maar waarbij opdrachtgever wel had opgenomen dat hij gevrijwaard zou zijn van eventuele boetes en naheffingen indien er achteraf toch sprake zou zijn van een dienstverband.

Buiten de vraag of je dat überhaupt moet willen tekenen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Kunnen ze er wel inzetten, maar het heeft weinig toegevoegde waarde.

quote:
Bij het aangaan van een arbeidsrelatie is de opdrachtgever – als mogelijke werkgever – de eerst verantwoordelijke om vast te stellen of er sprake is van een dienstbetrekking. In de controlefase beoordeelt de Belastingdienst of de arbeidsverhoudingen door de opdrachtgever goed zijn gekwalificeerd. Daarbij wordt dezelfde toets gebruikt.

Er moet altijd éérst getoetst worden of er sprake is van een echte dienstbetrekking en vervolgens, als die toets oplevert dat er geen dienstbetrekking is, of er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Als er een dienstbetrekking is, dan dient inhouding van loonheffing en premies werknemersverzekeringen plaats te vinden.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  woensdag 13 april 2016 @ 20:38:48 #193
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_161408429
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:16 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Kunnen ze er wel inzetten, maar het heeft weinig toegevoegde waarde.

[..]

Maar ja, als jij getekend hebt dat de opdrachtgever eventuele naheffingen aan jou mag doorbelasten, dan kan de opdrachtgever wel in beginsel de verantwoordelijke partij zijn, maar heeft hij zich contractueel alsnog ingedekt.

Ik heb er alleen mijn twijfels bij of dit stand houdt bij een rechter.
  donderdag 14 april 2016 @ 07:15:46 #194
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161416602
Je kunt natuurlijk gewoon gaan strepen in die overeenkomst hè? Hangt een beetje van de verhoudingen af, natuurlijk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 14 april 2016 @ 08:31:57 #195
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_161417108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:51 schreef Coelho het volgende:
Ik kreeg een concept modelovereenkomst onder ogen waarin wel de gele (verplichte) blokken opgenomen waren, maar waarbij opdrachtgever wel had opgenomen dat hij gevrijwaard zou zijn van eventuele boetes en naheffingen indien er achteraf toch sprake zou zijn van een dienstverband.

Buiten de vraag of je dat überhaupt moet willen tekenen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Leg het voor aan de fiscus of dit gewijzigde model voldoet aan de eisen.
Gebruik je een goedgekeurd model dat op de site van de belastingdienst staat, dan weet je waar je aan toe bent. Breng je er wijzigingen in aan dan weet je dat niet meer.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_161417370
Aan de andere kant, als je gewoon zeker bent van je ondernemerschap, dan hoef je er ook niet voor te vrezen dat deze clausule ooit ten uitvoer gebracht zal worden. Heb je twijfels over je ondernemerschap?
  donderdag 14 april 2016 @ 16:08:20 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161426341
Ik heb inzake een geschil een regeling getroffen met een advocaat, is het dan gebruikelijk dat zij hier een factuur voor sturen? Hun reactie was: "maak het maar over op rekeningnummer bla".
Of, hoe moet ik het anders in mijn boekhouding verwerken?
KuikenGuppy
  donderdag 14 april 2016 @ 18:12:47 #198
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161428423
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 08:31 schreef ManAtWork het volgende:
Leg het voor aan de fiscus of dit gewijzigde model voldoet aan de eisen.
Gebruik je een goedgekeurd model dat op de site van de belastingdienst staat, dan weet je waar je aan toe bent. Breng je er wijzigingen in aan dan weet je dat niet meer.
Kleine correctie/aanvulling. De geel gearceerde stukken mogen niet gewijzigd/verwijderd worden. Er mag wel naar eigen invulling aan toegevoegd worden (zolang dat niet in strijd is met de geel gearceerde stukken).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:23:21 #199
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_161428560
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:08 schreef Burdie het volgende:
Ik heb inzake een geschil een regeling getroffen met een advocaat, is het dan gebruikelijk dat zij hier een factuur voor sturen? Hun reactie was: "maak het maar over op rekeningnummer bla".
Of, hoe moet ik het anders in mijn boekhouding verwerken?
Definieer "geschil"?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  FOK!fotograaf donderdag 14 april 2016 @ 18:26:00 #200
159915 -Menn0-
MNO
pi_161428603
Even over die uren.

Als ik naar een festival ga om foto's te maken maar ik verdien er niks aan, tellen die uren dan als werk uren?
,,/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')