Nope. Ik heb het eens uitgerekend en dat is met onze bezittingen gewoon niet de moeite waard. Ik ben nu ca. 700-900 euro kwijt. Minus het eigen risico van zo'n verzekering kom ik ruim in de plus uit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 08:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben je niet verzekerd? Want dan krijg je natuurlijk geld terug...
Okay, gewoon aftrekken dus. Vind het zelf nogal een twijfelgevalletje want zeilen is ook mijn hobby en het is niet gegarandeerd dat er een opdracht uit rolt.quote:Op maandag 4 april 2016 23:30 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
[..]
Zakelijke kosten: geen toetsing van uw beleid
Niks 'verkopen'. Afboeken ten laste van het resultaat.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nope. Ik heb het eens uitgerekend en dat is met onze bezittingen gewoon niet de moeite waard. Ik ben nu ca. 700-900 euro kwijt. Minus het eigen risico van zo'n verzekering kom ik ruim in de plus uit.
Overigens, ik weet niet helemaal of ik het snap wat MyTiredFeet zegt. Volgens mij zijn ze niet geactiveerd op de balans, iPads boek ik altijd gewoon als inventaris omdat ik ze vrij vaak vervang (jaarlijks, ik ben iOS developer). En die Macbook was al afgeschreven, ik had de restwaarde op 100 euro gezet. Maar praktisch is dat eerder 300 euro of zo.
Dus moet ik alleen die iPad voor 0 euro verkopen?
Iedere ondernemer heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt, toch?quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Okay, gewoon aftrekken dus. Vind het zelf nogal een twijfelgevalletje want zeilen is ook mijn hobby en het is niet gegarandeerd dat er een opdracht uit rolt.
Lijkt de belastingdienst ook niet logisch om tijdens je prive vakantie, zakelijke kosten te maken.quote:Maar ja, aan de andere kant, ik ga ook als vakantie zeilen deze zomer en dat trek ik niet af.
In ieder geval dank voor je antwoord
Zeker.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Iedere ondernemer heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt, toch?
Je mag een keer kiezen of je de btw aangeeft op het moment van versturen of over het moment dat ze betaald zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:49 schreef Verbal het volgende:
Even voor mijn begrip. Deze maand ga ik voor het eerst mijn BTW afdragen.
Doe ik dat over de facturen die ín die periode zijn verstuurd, of over de facturen die over die periode gaan?
Door drukte met een klus, gaat mijn factuur over maart er deze week pas uit. Dat is in april, maar hij gaat over maart.
V.
Mijn boekhoudpakketje (Acumulus) heeft een veld waarin je het percentage Privé kunt invoeren. Als je zelf iets knutselt in Excel: gewoon (bijvoorbeeld) 50% van de BTW terugvragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:51 schreef Verbal het volgende:
En nog een vraag over kosten en uitgaven. Er zijn uitgaven die ik (deels) voor mijn toko doe, maar voor dingen die ik ook privé gebruik.
Die kan ik toch gewoon van mijn zakelijke rekening betalen, ook als ik ze niet kan/ga aftrekken?
En hoe boek ik zoiets dan in?
Hoe zit het met de btw over dat soort zaken?
Dat kan alleen als je het kasstelsel toe mag passen.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:15 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je mag een keer kiezen of je de btw aangeeft op het moment van versturen of over het moment dat ze betaald zijn.
Hieronder wordt dus een verkeerd antwoord gegeven. De BTW-aangifte gaat altijd over factuurdatum (tenzij het kasstelsel van toepassing is, maar dat zal bij jou niet het geval zijn). Dus alle facturen met een datum in het eerste kwartaal horen bij deze aangifte. Ook als ze nog niet betaald zijn. En dat geldt zowel voor verkoop als inkoop.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:49 schreef Verbal het volgende:
Even voor mijn begrip. Deze maand ga ik voor het eerst mijn BTW afdragen.
Doe ik dat over de facturen die ín die periode zijn verstuurd, of over de facturen die over die periode gaan?
Door drukte met een klus, gaat mijn factuur over maart er deze week pas uit. Dat is in april, maar hij gaat over maart.
V.
Dan moet je niet aan werknemers beginnen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:55 schreef Santello het volgende:
Alright. Ik sta op het punt om werknemers te contracteren. Terwijl ik nog een leek ben op veel vlakken.
Hoe zit dat met salaris. Ik kan kiezen voor een programma of een externe partij die de salarisadministratie voor mij kan doen. Dit kost mij alleen denk ik teveel geld op het moment. Ik wil die kosten niet maken.
Is er een manier om dit zelf te doen? Hoe weet ik nou hoeveel en aan wie ik moet afdragen over het bruto uurloon?
Ok, dank. Had daar al rekening mee gehouden, dus dat komt goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hieronder wordt dus een verkeerd antwoord gegeven. De BTW-aangifte gaat altijd over factuurdatum (tenzij het kasstelsel van toepassing is, maar dat zal bij jou niet het geval zijn). Dus alle facturen met een datum in het eerste kwartaal horen bij deze aangifte. Ook als ze nog niet betaald zijn. En dat geldt zowel voor verkoop als inkoop.
Dat klinkt echt als bullshit. Ik werk samen met een externe partij en die rekenen ¤10 per loonstrookje per maand. Als je dat al niet kan betalen dan vraag ik me af wat voor salaris je ze geeftquote:Op vrijdag 8 april 2016 01:55 schreef Santello het volgende:
Alright. Ik sta op het punt om werknemers te contracteren. Terwijl ik nog een leek ben op veel vlakken.
Hoe zit dat met salaris. Ik kan kiezen voor een programma of een externe partij die de salarisadministratie voor mij kan doen. Dit kost mij alleen denk ik teveel geld op het moment. Ik wil die kosten niet maken.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dan moet je niet aan werknemers beginnen.
Als je de kosten van een (salaris)administratie niet hebt meegenomen in je kosten/baten analyse, klopt er gewoon iets niet.
Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als bullshit. Ik werk samen met een externe partij en die rekenen ¤10 per loonstrookje per maand. Als je dat al niet kan betalen dan vraag ik me af wat voor salaris je ze geeft
Al was het 40 euro per maand... dan nog is dat kleingeld vergeleken met de salarissen, werkgeverspremies, vakantiedagen / geld en evt. andere kosten (reiskosten, lunch, pensioen) die je kwijt bent aan 10 werknemers.quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.
Ik had een aantal offertes aangevraagd en die kwamen gemiddeld met 40 euro per loonstrook per maand. Snap niet waar ze die kosten vandaan halen op die manier. Wellicht hadden ze mijn vraag verkeerd begrepen.
Alles is te betalen. Ik vind dit alleen onnodige kosten. Ik doe het liever zelf. Ik kost natuurlijk ook geld, maar dat doet er niet toe.
Alle uren die je werkt voor je onderneming mag je meenemen, dus als boeken schrijven iets met je onderneming te maken heeft dan kan dat. Maar hoe bedoel je dat je voor loopt op je uren? Je herrekent het naar week of maand?quote:Op zaterdag 9 april 2016 05:36 schreef Verbal het volgende:
Olla, de parttime-ZP'er hier
Ik heb net een (extreem pittige) klus van drie maanden gedaan. Mijn geplande vervolgopdracht ging op het laatste moment niet door, omdat diegene haar werk tóch zelf lijkt te gaan redden.
Nu loop ik riant voor op mijn urencriterium (dik 20%), maar ik wil -naast acquisitie- ook bezig blijven voor mijzelf. Nu heb ik plannen voor minstens 3 boeken.
Vraag: is het schrijven aan die boeken, met het oog op serieuze uitgave, telt dat ook mee voor het urencriterium? Of telt dat pas als het resultaat er is? Of -want creabea- helemaal niet?
V.
Ik zeg: succes met ondernemen. Met zo'n instelling ga je nooit groeien.quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om in beginsel 10 werknemers. Dit zal binnen afzienbare tijd groeien. De aanmeldingen zijn daar al naar.
Ik had een aantal offertes aangevraagd en die kwamen gemiddeld met 40 euro per loonstrook per maand. Snap niet waar ze die kosten vandaan halen op die manier. Wellicht hadden ze mijn vraag verkeerd begrepen.
Alles is te betalen. Ik vind dit alleen onnodige kosten. Ik doe het liever zelf. Ik kost natuurlijk ook geld, maar dat doet er niet toe.
Wowquote:Op zaterdag 9 april 2016 01:10 schreef Santello het volgende:
Bedankt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 08:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik zeg: succes met ondernemen. Met zo'n instelling ga je nooit groeien.
Van 0 naar 10 werknemers ineens zonder ondersteuning van een professional, ik zou het niet doen.quote:
Vandaar dat ik ook aan het orienteren was naar een professional voor de salarisadministratie. Ik ga verder zoeken naar een goedkoper iemand. Iemand suggesties en of goede ervaringen met een bedrijf?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:37 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Van 0 naar 10 werknemers ineens zonder ondersteuning van een professional, ik zou het niet doen.
Zeker omdat je aangeeft dat je een leek bent op vele vlakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |