Ben eens eerlijk wat dacht je wat nederland heeft in te brengen?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een beetje zoals de gemiddelde ongeïnformeerde tegentokkie denkt hoe Nederland in de EU zit.
Dan hoef je je in ieder geval niet af te vragen of ze zich de handen gewassen hebben voordat de boterhamen gemaakt werden of niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto ¤135 naar bruto ¤250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen..
In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto ¤135 naar bruto ¤250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen..
Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben eens eerlijk wat dacht je wat nederland heeft in te brengen?
Of zouden ze iets hebben mogen inbrengen over de hoeveel heid zout in het brood of kaas?
Evt iets met de watts in de stofzuigers?
Denk dat ze voor de kar gespannen worden en verder niks?
Zoals bij meeste stemmen gelden?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.
Het is dus niet meer getrapt dan de Nederlandse democratie. En Nederland heeft naar verhouding dus invloed op de Europese wetgeving.
Dat is toch een vergoeding lijkt me, al is het in natura, hoe geeft men zoiets op aan de belasting?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.
Kan jij je in het verleden kabinetten herinneren die gedoogpartners erop na hielden?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.
Het is dus niet meer getrapt dan de Nederlandse democratie. En Nederland heeft naar verhouding dus invloed op de Europese wetgeving.
Lekker de hele dag op zo'n stembureau zitten voor een krentenbol en een bekertje melk.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.
Woon jij in zo een arm moedige gemeente die zich dan laat kennen door alleen een krentenbol met melk te geven?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lekker de hele dag op zo'n stembureau zitten voor een krentenbol en een bekertje melk.
Hier betalen ze wel een vergoeding. Maar alsnog staat men niet in de rij. Zo boeiend is het werk niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Woon jij in zo een arm moedige gemeente die zich dan laat kennen door alleen een krentenbol met melk te geven?
Lijkt me dat ze daar in de rij staan om het te mogen doen of zou het niet?
Ja, mij werd ook gevraagd of ik voorzitter wilde worden op een ander bureau, want daar was nogal een tekort aan. Voor die hondenbaan heb ik vriendelijk bedankt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier betalen ze wel een vergoeding. Maar alsnog staat men niet in de rij. Zo boeiend is het werk niet.
Ik snap niet wat je zegt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan jij je in het verleden kabinetten herinneren die gedoogpartners erop na hielden?
Ik niet, zouden ze dat ergens bij afgekeken hebben?
Timoshenko zegt dat iedereen die Yatsenyuk in het zadel heeft gehouden een miljloen dollar heeft gekregentwitter:MaxRTucker twitterde op dinsdag 16-02-2016 om 19:09:58What a scam. Only 94 MPs of Poroshenko's 163 MPs voted against the government, despite their signatures on no confidence petition. #Ukraine reageer retweet
twitter:NewsZapper twitterde op dinsdag 16-02-2016 om 22:27:33#Tymoshenko: #Rada deputies were given $ 1mln not to vote for #Yatsenyuk's resignation. #UA https://t.co/kO8itrQeO8 https://t.co/kkRnRHOsUA reageer retweet
twitter:UnitedforUkr twitterde op woensdag 17-02-2016 om 00:25:09State Department Deputy Spokesperson: We strongly urge all of #Ukraine's political parties to put the needs of their country first. reageer retweet
Zit iets anders volgens dit :quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
Saakasjvili gaat hervormen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:22 schreef TomLuny het volgende:
Je krijgt gelijk Nintex
Anti-govt protesters rally in Kiev as Poroshenko calls on PM Yatsenyuk to resign
NL-versie:
President Oekraïne: premier Jatsenjoek moet opstappen
Volgens Porosjenko is er geen tijd voor nieuwe verkiezingen.
Noodzakelijke hervormingen in onder meer de economie lopen dan te veel vertraging op.
De voormalige Georgische president Michail Saakasjvili heeft al gezegd dat hij graag de opvolger van Jatsenjoek wil worden.
Hij kreeg in mei vorig jaar een Oekraïens paspoort en werd gouverneur van Odessa. Daar heeft hij naar eigen zeggen de corruptie weten terug te dringen.
Het is niet meer getrapt dan in Nederland. Wij kunnen hier ook niet rechtstreeks kiezen wie er in de regering komen. Alleen in sommige presidentiële democratieën (Frankrijk, VS) kan je rechtstreeks de president kiezen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 03:55 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Zit iets anders volgens dit :
Handigste is om meteen naar de pagina te gaan want dan krijg je meer pop-up info als dat ik kan zetten
Zie onder 5 op de pagina :
http://www.europa-nu.nl/id/vg8xdjeo1zoj/europese_commissie_ec
De Europese Raad benoemt de voorzitter van de Europese Commissie.
In een speciale vergadering dragen de verenigde staatshoofden en regeringsleiders een kandidaat voor, die daarna door het Europees Parlement moet worden goedgekeurd.
Vervolgens stelt de Europese Raad de lijst vast met overige leden van de Commissie die door de lidstaten zijn voorgedragen.
In 2014 werd voor het eerst rekening gehouden met de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement.
In de praktijk betekende dat dat de voorzitter van de fractie die als grootste uit de verkiezingen kwam (de christendemocratische EVP) de voorzitter van de nieuwe Europese Commissie werd.
+++
Is dus wel erg super-super-getrapt.
De regeringsleiders in de ER zijn niet eens rechtstreeks gekozen, altijd maar afwachten wat er boven komt drijven.
Maar het gaat beter, AL in 2014 is het een beetje veranderd.
Daar zal ongetwijfeld UKIP een handje in hebben gehad
POL / Waarom neemt Europa zo veel vluchtelingen op? deel II
Dat is wel zo. Het is een heel gepuzzel soms hoe dat allemaal in elkaar steekt. Alleen van de namen al raak ik helemaal confuus, zoals europese raad, raad van europa, de Raad, alledrie verschillende instanties.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:32 schreef Gutmensch het volgende:
Het is niet meer getrapt dan in Nederland. Wij kunnen hier ook niet rechtstreeks kiezen wie er in de regering komen. Alleen in sommige presidentiële democratieën (Frankrijk, VS) kan je rechtstreeks de president kiezen.
Aangaande Saakasjvili zou ik RT ook met een flinke scheut zout nemen, inderdaad.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef J.B. het volgende:
Zo'n beetje alles wat RT schrijft over Saakashvilli is grotendeels flauwekul omdat die kerel zo'n beetje de aartsvijand is van Poetin, en wat betreft zijn door RT geschreven "biografie" is dat niet anders. "Everything Saakashvili touches turns to rot"; hij is er anders wel in geslaagd de corruptie in Georgië op een ongekende manier in te dammen, daar kan die pipo in het Kremlin nog heel wat van leren...
Ik moet het eerste onderwerp nog tegenkomen waarbij je de "reportages" van RT niet met een hele flinke scheut zout moet nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Aangaande Saakasjvili zou ik RT ook met een flinke scheut zout nemen, inderdaad.
Politici roepen zoveel. Dat heeft echter niet bepaald direct effect. Vooralsnog heeft Saakasjvili buiten, ik meen Odessa, immers ook niet zo veel in te brengen...quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef TomLuny het volgende:
Maar heeft Saakasjvili nu wel of niet gezegd dat het IMF de pot op kan ?
Zo ja, wat voor gevolgen heeft dat dan ?
0, want hij heeft op nationaal gebied tot dusver geen macht.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef TomLuny het volgende:
Maar heeft Saakasjvili nu wel of niet gezegd dat het IMF de pot op kan ?
Zo ja, wat voor gevolgen heeft dat dan ?
Dus met andere woorden wat de politici hier roepen zal dan ook wel kloppen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Politici roepen zoveel. Dat heeft echter niet bepaald direct effect. Vooralsnog heeft Saakasjvili buiten, ik meen Odessa, immers ook niet zo veel in te brengen...
Dat is zoquote:Op woensdag 17 februari 2016 15:27 schreef J.B. het volgende:
0, want hij heeft op nationaal gebied tot dusver geen macht.
Als dat land zo corrupt is als dat het genoemd wordt, zal het stemmen er dan wel kloppen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dat is zo
Gister was hij bijna MP maar ging niet door want Yats is taaier als gedacht.
Totdat die ineens een vervelend ongelukje krijgt of ze ineens toevallig een verzonnen aanklacht tegen hem vinden.
Ik denk niet dat ze zomaar hun volgende voorberaamde pion op de troon laten vallen.
Nou ja, we gaan het zien.
Dat is eerder besprokenquote:Op woensdag 17 februari 2016 18:48 schreef john2406 het volgende:
Als dat land zo corrupt is als dat het genoemd wordt, zal het stemmen er dan wel kloppen?
quote:But suddenly, Mustafa Nayyem, a well-known reformist legislator, saw a sight that must have chilled him to the bone. Moments before the vote, dozens of legislators from a range of parties, all affiliated with powerful oligarchs Rinat Akhmetov, Ihor Kolomoiskiy, and Victor Pinchuk, suddenly left the session floor — they weren’t going to vote against the government.
quote:In recent weeks, one top reformer after another kept resigning from the government, citing the impossibility of making any progress in a system that was still corrupt at the very top.
quote:After the vote, most of the gathered legislators were dead silent, as if stunned — and the minority that opposed the motion erupted in cheers. Ukraine’s rent-seeking oligarchic elites were free to celebrate their latest and greatest victory against the forces of reform since the 2013 Euromaidan revolution.
Veelzeggend :quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:25 schreef Nintex het volgende:
Bizar dit,
http://foreignpolicy.com/2016/02/17/now-we-know-who-really-runs-ukraine/
quote:Strategie uitgelekt: zo promoot het kabinet een 'ja' bij het Oekraïne-referendum
Hoe probeert het kabinet ervoor te zorgen dat Nederland op 6 april vóór het handelsverdrag stemt tussen Oekraïne en de EU? Politiek verslaggever Roel Geeraedts heeft de uitgebreide communicatiestrategie rond het referendum in handen. "Een fraai staaltje overheidspropaganda."
Het referendum gaat écht niet over ruzie met Rusland en Vladimir Poetin. En waag het niet om het referendum aan te grijpen om je onvrede te uiten over de EU of het falende kabinetsbeleid. Daar is dit referendum niet voor bedoeld. Nee: Het associatieverdrag is vooral goed voor de Nederlandse handel en voor 'de gewone Oekraïners'. Dat is de strekking van de uitgelekte communicatiestrategie van het kabinet over het aanstaande Oekraïne-referendum.
Het is altijd leuk om een kijkje te nemen in de keuken van overheidsvoorlichters. Alle ministers krijgen binnenkort een uitgebreide communicatiestrategie. Morgen wordt die strategie besproken in de ministerraad. Het doel ervan is dat we straks 'Ja' zeggen bij het referendum over het associatieakkoord met Oekraïne.
Volgens de communicatiestrategie van het kabinet gaat het om een gewoon handelsverdrag met een buurland van de EU: Oekraïne. Niets meer en niets minder. Een 'ja'-stem opent de deur naar 'een markt van 45 miljoen mensen' en is dus goed voor onze economie.
Volgens het projectteam dat deze strategie opstelde, moet je het trouwens geen Associatieakkoord noemen. Dat is een veel te ingewikkeld woord. De voorlichters en ministers moeten de term 'samenwerkingsakkoord' gebruiken, want: 'Associatieakkoord wordt niet begrepen'.
Voorgekookte antwoorden
De documenten bevatten panklare antwoorden op zowat alle mogelijke vragen die je kunt bedenken.
"Wat doet het kabinet bij een nee?" In een 12-pagina-lange Q&A (pdf) staat het standaardantwoord dat alle politici en voorlichters moeten geven: "Bij een geldig nee zal het kabinet nadenken over de vervolgstappen en daarover ook met het parlement spreken. De inhoud van het maatschappelijk debat over het akkoord zal daarbij een belangrijke rol spelen."
Op altijd lastige als/dan vragen zoals 'Wat gebeurt er als Nederland het verdrag definitief niet ratificeert' is een standaard ontwijkende reactie geformuleerd: "Deze eventuele situatie is onontgonnen terrein." Dit voorgekookte antwoord komt maar liefst zeven keer voor op de 46 voorbereide vragen in de uitgelekte communicatiestrategie.
Uit de documenten blijkt dat het kabinet blaakt van het vertrouwen dat wij bij het referendum vóór het verdrag met Oekraïne stemmen. Mocht er toch een 'nee' uit het referendum rollen, dan moet de Tweede Kamer beslissen of aan die 'nee'-stem gehoor wordt gegeven en het verdrag dus niet ondertekend wordt. Wat er daarna gaat gebeuren is dus 'onontgonnen terrein'.
Victoria 'steunzender' Koblenko
Tientallen bekende Nederlanders en opiniemakers zijn in kaart gebracht die straks zoveel mogelijk mensen kunnen overhalen om 'Ja' te stemmen, zo blijkt uit de communicatiestrategie. Ze worden 'Steunzenders' genoemd.
Als je straks actrice Victoria Koblenko of oud-voetballer Evgeniy Levchenko voorbij ziet komen in de onvermijdelijke talkshows over het referendum: weet dan dat ze het kabinet een dienst bewijzen.
Ook de burgemeester van Hilversum en oud-hoofredacteur van de Volkskrant Pieter Broertjes, publicist en D66-senator Petra Stienen, het COC en het instituut Clingendael zijn door het kabinet aangemerkt als ideale verkopers van de 'Ja'-stem. Klik hier voor de hele lijst (pdf) BN’ers/opiniemakers/steunzenders.
Oekraïne niet in de EU
Volgens GeenPeil, de club die het referendum voor elkaar kreeg, is het associatieverdrag het begin van een Oekraïens lidmaatschap van de EU. Premier Rutte gaat de komende tijd het tegenovergestelde benadrukken: "Ik ken de aspiraties van sommige Oekraïense/Europese politici, maar Nederland is tegen lidmaatschap van Oekraïne en heeft een veto. Het woord EU-lidmaatschap staat nergens in het akkoord en is ook niet het doel."
Nou voelt zowat iedereen –ook het kabinet- aan z'n theewater dat het referendum door de Nederlandse kiezers aangegrepen kan worden om onvrede te uiten over de Europese Unie en/of het kabinetsbeleid. Dat is natuurlijk niet de bedoeling: "Het referendum gaat over het associatieakkoord met Oekraïne. Niet over het functioneren van de EU. De kiezer en het referendum zijn niet geholpen bij een discussie over een ander onderwerp. Want waar kies je dan eigenlijk voor?"
Buitenlandse financiers
Het kabinet heeft geen problemen met buitenlandse inmenging in het referendum. De stichting Stem voor Nederland van Joshua Livestro bijvoorbeeld, krijgt van miljardair George Soros 200.000 euro om de 'Ja'-stem te promoten.
Ook de Amerikanen (CIA) roeren zich in het debat en zouden onderzoek doen naar Russische financiering van GeenPeil, het 'Nee'-kamp.
Mocht iemand vragen naar een kabinetsreactie op deze vormen van buitenlandse inmenging dan luidt de standaardreactie: "Als Rusland en/of de Verenigde Staten zich met het referendum bemoeien, dan moet dat in elk geval 'helder' en 'transparant' zijn."
Geen machtspelletjes!
In de uitgelekte documenten staat ook haarfijn beschreven wat het kabinet absoluut niet wil. Hoewel Oekraïne onderdeel is van een geopolitieke strijd tussen Europa en Rusland -beiden willen meer invloed in Oekraïne- is het niet de bedoeling dat de discussie daar over gaat.
Het kabinet wil niet het 'veiligheidsargument (Rusland) te zwaar aanzetten, voor/tegen Poetin frame'. Dat zouden wij - de Nederlandse burgers - namelijk alleen maar opvatten als 'machtspelletjes' en 'bangmakerij'.
Kortom: als je nog vragen hebt over het Oekraïne-referendum, of gewoon het fijne wil weten van een fraai staaltje overheidspropaganda, klik dan op de linkjes hieronder. Da's ook handig voor journalisten: je weet meteen welk voorgekookt antwoord je krijgt op zowat elke vraag die je stelt. Er staan in de communicatiestrategie zelfs tips aan politici voor het geval dat een journalist doorvraagt.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-oekraine-referendum
Mooi danquote:Op donderdag 18 februari 2016 13:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Tientallen bekende Nederlanders en opiniemakers zijn in kaart gebracht die straks zoveel mogelijk mensen kunnen overhalen om 'Ja' te stemmen, zo blijkt uit de communicatiestrategie. Ze worden 'Steunzenders' genoemd.
twitter:GeenPeil twitterde op donderdag 18-02-2016 om 13:26:52De OVSE, die géén electorale waarnemers wilde sturen, wordt door @MinPres ingezet voor het ja-kamp… #GeenPeil https://t.co/PXuUbOffSy reageer retweet
leuk weer dat geframe van Geenstijl/PVV. Alsof eventuele waarnemers sturen het enige is wat de OVSE doet... Die hebben in het conflict tussen Rusland en Oekraïne in het Oosten immers een hele interessante en belangrijke rol gespeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:GeenPeil twitterde op donderdag 18-02-2016 om 13:26:52De OVSE, die géén electorale waarnemers wilde sturen, wordt door @MinPres ingezet voor het ja-kamp… #GeenPeil https://t.co/PXuUbOffSy reageer retweet
Het nee-kamp wil dan ook niet over de inhoud van het verdrag spreken. Die willen slechts een stem tegen Europa en of het kabinet uitbrengen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:32 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het valt me op dat ik uit het tegen-kamp vooral over randzaken hoor (niet genoeg stembureau's, Problemen in de regering van Oekraine, MH17)
echt inhoudelijke argumenten over het verdrag heb ik nog van het tegen kamp gehoord
De strategie is blijkbaar Victoria Koblenko inzetten, zoveel mogelijk de naam van Putin noemen en het nee-kamp daarmee associeren en een zooi stembureau's sluiten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:34 schreef Wespensteek het volgende:
u begin ik me echter zorgen te maken want het kabinet heeft een strategie gemaakt om Ja als uitkomst te krijgen en natuurlijk is dat weer uitgelekt en is het enorm knullig.
Heb jij een glazen bol?quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het nee-kamp wil dan ook niet over de inhoud van het verdrag spreken. Die willen slechts een stem tegen Europa en of het kabinet uitbrengen.
Maar dan zal het wel eraan liggen dat er te weinig stembureaus open waren of niet?quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:34 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij was wel duidelijk dat dit referendum een grote mislukking zou worden met een erg lage opkomst en meer ja dan nee stemmers. Nu begin ik me echter zorgen te maken want het kabinet heeft een strategie gemaakt om Ja als uitkomst te krijgen en natuurlijk is dat weer uitgelekt en is het enorm knullig. Als iets de Nee campagne kan redden is het volgens mij dit kabinet.
nou ik heb nog geen 1 goed inhoudelijk argument gehoord tegen dit associatieverdrag.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb jij een glazen bol?
Of heb je meer info erover?
Noem eens 1 om voor te zijn en dan persoonlijk dat IK erop vooruit ga!quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:17 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
nou ik heb nog geen 1 goed inhoudelijk argument gehoord tegen dit associatieverdrag.
twitter:russian_market twitterde op donderdag 18-02-2016 om 14:12:20#BREAKING Pro-EU coalition loses majority in Ukrainian parliament https://t.co/GigdHmm66J reageer retweet
Ik weet niet wie jij bent, dus hoe kan ik nou een argument noemen waarop jij erop vooruit ga? En waarom zou je alleen maar voor moeten stemmen als je er zelf persoonlijk op vooruit gaat? met dit verdrag gaan de mensen in Oekraïne er op vooruit dat is voor mij al reden genoeg om voor te stemmen. De vrijheid die ik hier in Nederland geniet gun ik ook aan mensen die in Oekraïne wonen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Noem eens 1 om voor te zijn en dan persoonlijk dat IK erop vooruit ga!
Nou die stem wordt van mij verwacht dan wil ik wat positiefs ervoor, als dat niet is dan krijgt men van mij het tegenovergestelde!quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:36 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Ik weet niet wie jij bent, dus hoe kan ik nou een argument noemen waarop jij erop vooruit ga? En waarom zou je alleen maar voor moeten stemmen als je er zelf persoonlijk op vooruit gaat? met dit verdrag gaan de mensen in Oekraïne er op vooruit dat is voor mij al reden genoeg om voor te stemmen. De vrijheid die ik hier in Nederland geniet gun ik ook aan mensen die in Oekraïne wonen.
Mijn moeder zei altijd : ''Je kunt je beter niet associëren met compleet corrupte en finaal failliete lieden''.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:32 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het valt me op dat ik uit het tegen-kamp vooral over randzaken hoor (niet genoeg stembureau's, Problemen in de regering van Oekraine, MH17)
echt inhoudelijke argumenten over het verdrag heb ik nog [niet] van het tegen kamp gehoord
Had ik ook moeten doen, niet alleen mijn moeder maar ook mijn vader, maar als ik het eerder geweten had, zou ik ze veel leed hebben kunnen besparen!quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:21 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik hou het er maar bij dat ik ouder en wijzer ben geworden en achteraf gezien beter naar mijn moeder had moeten luisteren.
Dit is de observatie tot nu toe. Wellicht gaat men de wereld nog verbazen, dat kan altijd.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb jij een glazen bol?
Of heb je meer info erover?
Waar staat dat het kabinetsbeleid is om stemlokalen te sluiten?quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:49 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
De strategie is blijkbaar Victoria Koblenko inzetten, zoveel mogelijk de naam van Putin noemen en het nee-kamp daarmee associeren en een zooi stembureau's sluiten.
Lijkt me voldoende voor een klinkende overwinning.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:23 schreef TomLuny het volgende:
Bij het Oekraïne-referendum daalt het aantal stembureaus wel opvallend hard......[ afbeelding ]
Ja, dat is zoquote:Op donderdag 18 februari 2016 17:42 schreef 99.999 het volgende:
Daarin staat ook duidelijk dat het een eigen keuze is van de gemeenten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door TomLuny op 18-02-2016 19:22:56 ]shift-knop defekt
Las een aantal artikelen hierover.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[ afbeelding ]twitter:russian_market twitterde op donderdag 18-02-2016 om 14:12:20#BREAKING Pro-EU coalition loses majority in Ukrainian parliament https://t.co/GigdHmm66J reageer retweet
Omdat er andere poppetjes in het parlement terecht kunnen komen is het een functionerende democratie? Oekraïne heeft geen functionerende democratie, omdat de regeltjes die het parlement goedkeurt niet worden gehandhaafd. Dag wil van de burger, hallo wil van de geweldadigste/rijkste.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 00:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Onder andere omdat hier juist uit blijkt dat Oekraïne een functionerende democratie is.
Hoe bedoel je op de poef dan maar, of hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is de observatie tot nu toe. Wellicht gaat men de wereld nog verbazen, dat kan altijd.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:47 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ja, dat is zo
Geldermalsen was ook eigen keuze, we weten hoe dat afliep voor S. van Kessel
Blijft toch overheid hoor
+ Plus
In het stemhokje is er geen vakje met toelichting svp
Dat zouden ze wel graag willen, een soort rijbewijs politiek om te mogen stemmen
Zodat ze verdragen nog meer in mist kunnen omgeven zodat iedereen crasht behalve de elite met radar.
Oftewel, de poen regeert.
Vreemd dat dan wel de blauwe enveloppen verdwijnen en je niet eens meer je huis uit hoeft.Die blauwe enveloppen daar noem je iets, zomaar aannemen dat ik een comp heb en dat ik die aangeschaft heb om de overheid geld te laten uitsparen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat als ik me ook maar 1 keer erbij aanmeld dat ik er nooit meer vanaf kom?
En dat neem je dan klakkeloos aan of heb je het nagevraagd?quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarin staat ook duidelijk dat het een eigen keuze is van de gemeenten.
Zal misschien net als met stroom zijn, het hoeft niet maar dan zit je zonder licht.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:35 schreef john2406 het volgende:
Die blauwe enveloppen daar noem je iets, zomaar aannemen dat ik een comp heb en dat ik die aangeschaft heb om de overheid geld te laten uitsparen?
Denk dat als ik me ook maar 1 keer erbij aanmeld dat ik er nooit meer vanaf kom?
twitter:MaxRTucker twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 10:02:40#Ukraine's 'Fatherland' and 'Self-help' parties formally withdraw from coalition, giving govt 30 days to find a new majority - or elections. reageer retweet
Het was even zoeken maar de bevestiging is o.a. hier te vinden bij Deutsche Welle :quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef Nintex het volgende:
#Ukraine's 'Fatherland' and 'Self-help' parties formally withdraw from coalition, giving govt 30 days to find a new majority - or elections.
Google eens op 'Wilders fascism' en je krijgt ook voldoende hits. Iets zegt mij echter dat jij het niet eens bent met de strekking van meerdere artikelen die je dan voorgeschoteld krijgt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 06:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Google "Oekraïne en milieuvervuiling"', "Oekraïne en maffia", "Oekraïne en fascisme", "Oekraïne en oorlogsmisdaden", "Oekraïne en corruptie", "Oekraïne en failliet", "Oekraïne en misdaad", "Oekraïne en oorlog" en je vind één brok ellende.
Google "EU en incompetentie", EU en naïviteit", "EU en verdeeldheid", "EU en imperialistisch", "EU en geld verkwisten".
Voeg die twee samen en je hebt een recipe for disaster.
Omdat het gelul is, zo werkt RT nu eenmaal. Ik heb al eerder het hele verdrag doorgelezen en waar ze op "doelen" is waarschijnlijk op Titel 2 Artikel 10, genaamd: "Conflict prevention, crisis management and military-technological cooperation." Dat wordt hier echter aanzienlijk dikker aangezet dan het is, want van daadwerkelijk militaire samenwerking is geen sprake vanwege de simpele reden dat het niet kan; de EU heeft geen leger en kan ook geen andere legers aansturen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:47 schreef TomLuny het volgende:
Dat is wel een nadeel ja
De titel professor geven ze tegenwoordig al weg bij de aankoop van een pak ijs bij de Plus.
Kennis heb je er niet meer voor nodig
De laatste alinea had wel verder uitgewerkt mogen worden
LM: The association agreement with Ukraine is considered to be a first step [to] integrating Ukraine into the EU. It is said that it is only a trade agreement, but if you look at the text, if you read it, there are paragraphs on military cooperation, for example...it is very questionable decision, it will bring a lot of tensions with Russia...
De paragraafnummers nemen ze niet de moeite die erbij te zetten
einde interview.
Daar is geen twijfel over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
https://twitter.com/jortkelder/status/698084998910451712?s=09
Ik vraag me af wat Jort gaat stemmen.
Dat artikel in die linkquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
https://twitter.com/jortkelder/status/698084998910451712?s=09
Ik vraag me af wat Jort gaat stemmen.
Nederland heeft wel een reputatie op dit gebied. Het is niet voor niets dat Obama ons in eerste instantie op de zwarte lijst van belastingparadijzen had gezet. Maar je kan het een Oekrainer idd niet kwalijk nemen dat die van legale mogelijkheden gebruik maakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het zijn gewoon bedrijven die zo min mogelijk belasting betalen. Dat gebeurt overal. Rinat Akhmetov is daarin helemaal niet uitzonderlijk behalve als hij een grote rol heeft gespeeld in de tot stand komen van de wetgeving.
Ik word nu in de positie gemanouvreerd om mezelf als verdediger van RT op te werpen terwijl ik dat blad net zo kritisch probeer te lezen als ieder andere. Ik ben daarom niet echt blij met die positie omdat ik zelf ook zie dat RT vaak militant en gekleurd is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:58 schreef J.B. het volgende:
Omdat het gelul is, zo werkt RT nu eenmaal.
Ik heb al eerder het hele verdrag doorgelezen en waar ze op "doelen" is waarschijnlijk op Titel 2 Artikel 10, genaamd: "Conflict prevention, crisis management and military-technological cooperation." Dat wordt hier echter aanzienlijk dikker aangezet dan het is, want van daadwerkelijk militaire samenwerking is geen sprake vanwege de simpele reden dat het niet kan; de EU heeft geen leger en kan ook geen andere legers aansturen.
Die uitspraak was, zoals je zelf al zag, ironisch bedoeldquote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:58 schreef J.B. het volgende:
Wat betreft je uitspraak dat professor worden niets voorstelt: dat is ook gelul.
Aan zijn publicaties te zien heeft de beste man behoorlijk wat kennis over de Hongaarse taal en het Hongaarse taalgebied, professor zijn wil echter niet zeggen dat je alles weet over elk vakgebied; klaarblijkelijk is de kennis van deze man over Europese instituties nogal beperkt.
Het Maidanplein is alweer leeg (gisteren ook al), die link is ook al 2 dagen oud.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:05 schreef TomLuny het volgende:
Tentharingen worden ondertussen het Maidanplein ingeslagen
Video van 1 minuut
Right-wing protesters continued to rally on Independence Square (the Maidan) in central Kiev on Sunday.
Hundred demonstrators marked the two year anniversary of the Maidan coup calling for the immediate resignation of the government.
Hoe heet dat plein hier nog eens waar men dat mag en niet op het binnenhof of erbij in de buurt?quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:09 schreef 99.999 het volgende:
En het is onderhand ook al een jaar of vijftien eerder regel dan uitzondering dat er op het Maidanplein om van alles en nog wat wordt gedemonstreerd
Ok, mijn schuldquote:Op woensdag 24 februari 2016 17:22 schreef J.B. het volgende:
Het Maidanplein is alweer leeg (gisteren ook al), die link is ook al 2 dagen oud.
Google je eigen verstand eens een keer. De enige reden waarom je voor het associatieverdrag bent is omdat je favoriete partij en je geloofsgenoten ervoor zijn. Als je partij er tegen was geweest dan was jij er ook tegen. Net zoals het niet slim was van de VS om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Irak is het niet slim voor de EU om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Oekraïne.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Google eens op 'Wilders fascism' en je krijgt ook voldoende hits. Iets zegt mij echter dat jij het niet eens bent met de strekking van meerdere artikelen die je dan voorgeschoteld krijgt.
De EU grijpt niet in in Oekraïne. Ze sluiten een verdrag, meer niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 02:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Google je eigen verstand eens een keer. De enige reden waarom je voor het associatieverdrag bent is omdat je favoriete partij en je geloofsgenoten ervoor zijn. Als je partij er tegen was geweest dan was jij er ook tegen. Net zoals het niet slim was van de VS om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Irak is het niet slim voor de EU om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Oekraïne.
Het enige verschil is dat de VS zijn "hulp" oplegde en de EU zijn "hulp" door chantage, uit goedgelovigheid of uit machtswellust zal geven. Het eindresultaat voor beiden is hetzelfde.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De EU grijpt niet in in Oekraïne. Ze sluiten een verdrag, meer niet.
Het land wat vervolgens ingrijpt is Rusland. Hen zomaar hun zin geven is ook niet bepaald briljant, zo leert de geschiedenis...
Maar dat jij als PVV'er Poetin onvoorwaardelijk steunt is eigenlijk wel logisch.
Gelul natuurlijk. Maar je trapt netjes in de Poetinpropaganda die je grote leider je opdraagt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat de VS zijn "hulp" oplegde en de EU zijn "hulp" door chantage, uit goedgelovigheid of uit machtswellust zal geven. Het eindresultaat voor beiden is hetzelfde.
En jij trapt in de nazipropaganda in Oekraïne die net doen alsof ze de democratische en liberale waarden in Europa willen omarmen. De enige rede waarom ze dat doen is omdat Rusland voor hun een groter gevaar vormt dan Europa.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Maar je trapt netjes in de Poetinpropaganda die je grote leider je opdraagt.
Probeer iets vriendelijker te reageren, dit gaat nergens heen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Maar je trapt netjes in de Poetinpropaganda die je grote leider je opdraagt.
Ik ben zeer kritisch op Oekraïne maar door het land op haar eigen handelen te beoordelen. Daaraan moet nog heel veel verbeteren. Het land is ook de komende decennia echt nog niet toe aan bijvoorbeeld een EU lidmaatschap. Maar dat wij hen de goede kant op kunnen helpen met dit verdrag zie ik wel. Uiteindelijk gaan economische en democratische ontwikkeling vaak hand in hand.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En jij trapt in de nazipropaganda in Oekraïne die net doen alsof ze de democratische en liberale waarden in Europa willen omarmen. De enige rede waarom ze dat doen is omdat Rusland voor hun een groter gevaar vormt dan Europa.
Kijk dan ook even naar wat mijn reactie uitlokte.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Probeer iets vriendelijker te reageren, dit gaat nergens heen.
Hoeveel voorbeelden heb je nodig? 100? 1000? Griekenland is toch nog niet uit je geheugen verdwenen. En al die corrupte, dictatoriale landen die we in het verleden ontwikkelingshulp gegeven hebben en waar na verloop van tijd (je zou het niet verwachtenquote:Op donderdag 25 februari 2016 07:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben zeer kritisch op Oekraïne maar door het land op haar eigen handelen te beoordelen. Daaraan moet nog heel veel verbeteren. Het land is ook de komende decennia echt nog niet toe aan bijvoorbeeld een EU lidmaatschap. Maar dat wij hen de goede kant op kunnen helpen met dit verdrag zie ik wel. Uiteindelijk gaan economische en democratische ontwikkeling vaak hand in hand.
Er zijn ook tal van voorbeelden waarbij de EU landen heeft geholpen met het verbeteren van het functioneren van de rechtsstaat en waar economische samenwerking landen ook op andere gebieden sterk vooruit heeft geholpen. Het is echt niet nodig om altijd alles negatief te benaderenquote:Op donderdag 25 februari 2016 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoeveel voorbeelden heb je nodig? 100? 1000? Griekenland is toch nog niet uit je geheugen verdwenen. En al die corrupte, dictatoriale landen die we in het verleden ontwikkelingshulp gegeven hebben en waar na verloop van tijd (je zou het niet verwachten) maar een heel klein percentage op de goede plek terecht is gekomen. Als een volk niet klaar is voor democratie, eerlijkheid en tolerantie dan dan kan je er wel een biljoen euro insteken maar dan zou het nog niet helpen.
Ik heb geen partij.quote:Op donderdag 25 februari 2016 02:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Google je eigen verstand eens een keer. De enige reden waarom je voor het associatieverdrag bent is omdat je favoriete partij en je geloofsgenoten ervoor zijn. Als je partij er tegen was geweest dan was jij er ook tegen. Net zoals het niet slim was van de VS om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Irak is het niet slim voor de EU om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Oekraïne.
EDA heeft net wel met handel te maken omdat het voornamelijk fungeert als een agentschap wat defensieaankopen van verschillende (lid)staten kan samenbrengen en zo probeert de aankoopkosten te drukken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 02:16 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik word nu in de positie gemanouvreerd om mezelf als verdediger van RT op te werpen terwijl ik dat blad net zo kritisch probeer te lezen als ieder andere. Ik ben daarom niet echt blij met die positie omdat ik zelf ook zie dat RT vaak militant en gekleurd is.
Gelul zou ik het echter niet noemen daar ik diverse keren heb gekeken of hun tekst te verifiëren valt bij andere media en dat bleek regelmatig zo te zijn. Het is dus niet enkel kaf en geen koren.
Bovendien merkte ik zelf al op dat het interview beter uitgewerkt had kunnen worden.
Over het verdrag, ik heb het niet gelezen maar kan er wel een zoekopdracht in uit laten voeren, op de letters 'milit' bijvoorbeeld, wat 8 resultaten oplevert en daaromheen de afkortingen EDA en GDVB.
Ik ga dat nu niet opzoeken maar de eerste staat bijvoorbeeld al voor Europees Defensie Agentschap. Dit lijkt me weinig met handel te maken hebben. En waar ligt de grens ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |