abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:37:30 #201
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159979035
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwitserland is inderdaad een mooi voorbeeld. Het land is een lichtend voorbeeld voor eurosceptici, maar in werkelijkheid zijn de Zwitsers de facto lid van de EU.
Ze hebben alleen niets in te brengen, alleen maar de door de EU opgelegde regels te volgen.

Een beetje zoals de gemiddelde ongenformeerde tegentokkie denkt hoe Nederland in de EU zit.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:40:26 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159979140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat boeit het je eigenlijk, denk niet dat je er gratis gaat zitten trouwens?
Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto 135 naar bruto 250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen. :').
pi_159979199
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Een beetje zoals de gemiddelde ongenformeerde tegentokkie denkt hoe Nederland in de EU zit.
Ben eens eerlijk wat dacht je wat nederland heeft in te brengen?
Of zouden ze iets hebben mogen inbrengen over de hoeveel heid zout in het brood of kaas?
Evt iets met de watts in de stofzuigers?

Denk dat ze voor de kar gespannen worden en verder niks?
pi_159979247
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto 135 naar bruto 250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen. :').
Dan hoef je je in ieder geval niet af te vragen of ze zich de handen gewassen hebben voordat de boterhamen gemaakt werden of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 22:44:54 ]
pi_159979477
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef freako het volgende:

[..]

In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:52:50 #206
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159979525
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben eens eerlijk wat dacht je wat nederland heeft in te brengen?
Of zouden ze iets hebben mogen inbrengen over de hoeveel heid zout in het brood of kaas?
Evt iets met de watts in de stofzuigers?

Denk dat ze voor de kar gespannen worden en verder niks?
Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.

Het is dus niet meer getrapt dan de Nederlandse democratie. En Nederland heeft naar verhouding dus invloed op de Europese wetgeving.
pi_159979625
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.

Het is dus niet meer getrapt dan de Nederlandse democratie. En Nederland heeft naar verhouding dus invloed op de Europese wetgeving.
Zoals bij meeste stemmen gelden?
Dan vul de rest maar zelf in hoe ik denk ja.
pi_159979720
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.
Dat is toch een vergoeding lijkt me, al is het in natura, hoe geeft men zoiets op aan de belasting?
pi_159980023
quote:

[..]

Kan jij je in het verleden kabinetten herinneren die gedoogpartners erop na hielden?
Ik niet, zouden ze dat ergens bij afgekeken hebben?
pi_159980124
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker de hele dag op zo'n stembureau zitten voor een krentenbol en een bekertje melk.
pi_159980180
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lekker de hele dag op zo'n stembureau zitten voor een krentenbol en een bekertje melk.
Woon jij in zo een arm moedige gemeente die zich dan laat kennen door alleen een krentenbol met melk te geven?

Lijkt me dat ze daar in de rij staan om het te mogen doen of zou het niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 23:14:34 ]
pi_159980429
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Woon jij in zo een arm moedige gemeente die zich dan laat kennen door alleen een krentenbol met melk te geven?

Lijkt me dat ze daar in de rij staan om het te mogen doen of zou het niet?
Hier betalen ze wel een vergoeding. Maar alsnog staat men niet in de rij. Zo boeiend is het werk niet.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:28:01 #213
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159980628
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hier betalen ze wel een vergoeding. Maar alsnog staat men niet in de rij. Zo boeiend is het werk niet.
Ja, mij werd ook gevraagd of ik voorzitter wilde worden op een ander bureau, want daar was nogal een tekort aan. Voor die hondenbaan heb ik vriendelijk bedankt.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:30:43 #214
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159980706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan jij je in het verleden kabinetten herinneren die gedoogpartners erop na hielden?
Ik niet, zouden ze dat ergens bij afgekeken hebben?
Ik snap niet wat je zegt.
pi_159980723
Ben in het verleden ook wel benaderd om zitting te nemen in een stembureau maar heb vriendelijk bedankt voor de eer :P
pi_159982385
MaxRTucker twitterde op dinsdag 16-02-2016 om 19:09:58 What a scam. Only 94 MPs of Poroshenko's 163 MPs voted against the government, despite their signatures on no confidence petition. #Ukraine reageer retweet
Timoshenko zegt dat iedereen die Yatsenyuk in het zadel heeft gehouden een miljloen dollar heeft gekregen

Stem vooral 'ja' mensen :')

Zelfs de Amerikanen weten niet meer wat ze er mee aan moeten

UnitedforUkr twitterde op woensdag 17-02-2016 om 00:25:09 State Department Deputy Spokesperson: We strongly urge all of #Ukraine's political parties to put the needs of their country first. reageer retweet

[ Bericht 15% gewijzigd door Nintex op 17-02-2016 00:56:43 ]
pi_159983409
quote:

Zit iets anders volgens dit :
Handigste is om meteen naar de pagina te gaan want dan krijg je meer pop-up info als dat ik kan zetten
Zie onder 5 op de pagina :

http://www.europa-nu.nl/id/vg8xdjeo1zoj/europese_commissie_ec

De Europese Raad benoemt de voorzitter van de Europese Commissie.
In een speciale vergadering dragen de verenigde staatshoofden en regeringsleiders een kandidaat voor, die daarna door het Europees Parlement moet worden goedgekeurd.
Vervolgens stelt de Europese Raad de lijst vast met overige leden van de Commissie die door de lidstaten zijn voorgedragen.

In 2014 werd voor het eerst rekening gehouden met de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement.
In de praktijk betekende dat dat de voorzitter van de fractie die als grootste uit de verkiezingen kwam (de christendemocratische EVP) de voorzitter van de nieuwe Europese Commissie werd.

+++

Is dus wel erg super-super-getrapt.
De regeringsleiders in de ER zijn niet eens rechtstreeks gekozen, altijd maar afwachten wat er boven komt drijven.

Maar het gaat beter, AL in 2014 is het een beetje veranderd.
Daar zal ongetwijfeld UKIP een handje in hebben gehad

POL / Waarom neemt Europa zo veel vluchtelingen op? deel II
shift-knop defekt
pi_159985755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:22 schreef TomLuny het volgende:
Je krijgt gelijk Nintex

Anti-govt protesters rally in Kiev as Poroshenko calls on PM Yatsenyuk to resign

NL-versie:
President Oekrane: premier Jatsenjoek moet opstappen

Volgens Porosjenko is er geen tijd voor nieuwe verkiezingen.
Noodzakelijke hervormingen in onder meer de economie lopen dan te veel vertraging op.

De voormalige Georgische president Michail Saakasjvili heeft al gezegd dat hij graag de opvolger van Jatsenjoek wil worden.
Hij kreeg in mei vorig jaar een Oekraens paspoort en werd gouverneur van Odessa. Daar heeft hij naar eigen zeggen de corruptie weten terug te dringen.
Saakasjvili gaat hervormen.
Is RT dus kan gekleurd zijn, meestal zijn de direkte quotes betrouwbaar (ingekort) :

Georgia’s former president, Mikhail Saakashvili, who is currently the governor of Ukraine’s Odessa region has called for the end of Ukraine's cooperation with the International Monetary Fund (IMF).

"For us, it would be ideal if the IMF was out of here. We withdrew the IMF from Georgia within a year. Got rid of them, thank God," said the politician who was granted Ukrainian citizenship in 2015.

"The IMF is like a surgeon. When you need a bandage on the finger, he says, why bandage? Let’s cut off your entire hand, why bother?" added Saakashvili.

On February 10, IMF Chief Christine Lagarde said Ukraine has not achieved significant progress in the fight against corruption, so the country's financial support could be suspended.

“Without a substantial new effort to invigorate governance reforms and fight corruption, it’s hard to see how the IMF-supported program can continue and be successful,” said Lagarde.

The statement from Lagarde came a week after the abrupt resignation of Ukraine’s Economy Minister Aivaras Abromavicius. He left his post, saying he did not want to provide "cover" for widespread government corruption.

Saakashvili publicly supported Abromavicius, agreeing with him that the reforms are being blocked by Igor Kononenko, Poroshenko's key business partner and Ukrainian deputy.

+++

Hij is dus wel tegen corruptie maar wil het IMF eruit smijten ?

wordt vervolgd
shift-knop defekt
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:32:15 #219
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159985811
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 03:55 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Zit iets anders volgens dit :
Handigste is om meteen naar de pagina te gaan want dan krijg je meer pop-up info als dat ik kan zetten
Zie onder 5 op de pagina :

http://www.europa-nu.nl/id/vg8xdjeo1zoj/europese_commissie_ec

De Europese Raad benoemt de voorzitter van de Europese Commissie.
In een speciale vergadering dragen de verenigde staatshoofden en regeringsleiders een kandidaat voor, die daarna door het Europees Parlement moet worden goedgekeurd.
Vervolgens stelt de Europese Raad de lijst vast met overige leden van de Commissie die door de lidstaten zijn voorgedragen.

In 2014 werd voor het eerst rekening gehouden met de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement.
In de praktijk betekende dat dat de voorzitter van de fractie die als grootste uit de verkiezingen kwam (de christendemocratische EVP) de voorzitter van de nieuwe Europese Commissie werd.

+++

Is dus wel erg super-super-getrapt.
De regeringsleiders in de ER zijn niet eens rechtstreeks gekozen, altijd maar afwachten wat er boven komt drijven.

Maar het gaat beter, AL in 2014 is het een beetje veranderd.
Daar zal ongetwijfeld UKIP een handje in hebben gehad

POL / Waarom neemt Europa zo veel vluchtelingen op? deel II
Het is niet meer getrapt dan in Nederland. Wij kunnen hier ook niet rechtstreeks kiezen wie er in de regering komen. Alleen in sommige presidentile democratien (Frankrijk, VS) kan je rechtstreeks de president kiezen.
pi_159986047
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:32 schreef Gutmensch het volgende:
Het is niet meer getrapt dan in Nederland. Wij kunnen hier ook niet rechtstreeks kiezen wie er in de regering komen. Alleen in sommige presidentile democratien (Frankrijk, VS) kan je rechtstreeks de president kiezen.
Dat is wel zo. Het is een heel gepuzzel soms hoe dat allemaal in elkaar steekt. Alleen van de namen al raak ik helemaal confuus, zoals europese raad, raad van europa, de Raad, alledrie verschillende instanties.
Toch, als er op diverse plekken geschreeuwd wordt er is brand dan is misschien handig om te kijken of dat zo is.Ik bedoel daarmee, de beschuldiging dat het niet-democratisch is, is imo niet zomaar een verzinsel. Maar ik ga verder met het Verdrag :)

Associatieverdrag

Update: dinsdag 9 februari 2016, 15:31

De Oekraense economie stut op de financiering door het IMF, de Verenigde Staten en de Europese Unie.
Begin dit jaar kwamen de handelsbetrekkingen met de EU in een nieuwe fase toen het associatieverdrag met de EU gedeeltelijk van kracht werd. De voorganger van president Porosjenko, Viktor Janoekovitsj, weigerde deze overeenkomst eind 2013 te ondertekenen na druk vanuit het Kremlin. Het associatieverdrag werd geldig op 1 januari, maar de Nederlandse kiezers moeten zich op 6 april in een volksraadpleging nog wel uitspreken over het verdrag.

http://fd.nl/economie-pol(...)traagt-imf-kredieten

+++

Soort troijka dus, VS, IMF en EU
Als Saakashvili nu het derde pootje onder het vlak vandaan zaagt dan valt het toch om ?
Niet dat hij al MP is, maar toch, misschien krijgt hij veel aanhang.

+++

Een biografie volgens opinieschrijvers via RT :

Reverse Midas: Everything Saakashvili touches turns to rot

The following year, in 2009, violent protests against his regime erupted in Tbilisi.
As Saakashvili's rule became more totalitarian, a graphic video showing inmates being sodomized and beaten in Gldani prison sparked more demonstrations.

In 2012, with Georgia's economy teetering, Saakashvili's party lost a parliamentary election to Bidzina Ivanishvili's Georgian Dream movement, achieved despite Saakashvili's harassment of his opponent. Saakashvili had illegally stripped Ivanishvili of his Georgian citizenship in 2011.
Saakashvili left Georgia for the USA shortly after his defeat.

Governor of Odessa region Mikheil Saakashvili (L) and U.S. Senator John McCain Shakh Aivazov

No matter. Try again.
In 2014, Georgian prosecutors filed criminal charges against Saakashvili for a range of offences. They included "exceeding official powers" during earlier protests in 2007

The former Georgian President had re-surfaced in Ukraine where he enthusiastically supported the Maidan demonstrations. Despite his brutal intolerance of such gatherings in Georgia and his abuse of power there, the irony was completely lost on the Western media and pro-Europe/NATO activists in Ukraine.

The Western media is loath to truthfully analyze Saakashvili's track record. Especially those on the Russia beat who seem to empathize with plucky losers, perhaps seeing something of themselves in their subjects.

+++

Dit is geen opinie :

Ex-Georgian president, wanted at home, becomes governor in Ukraine

Georgia's former President Mikhail Saakashvili, wanted by his country's prosecutors for embezzlement, abuse of power and politically-motivated attacks, has been appointed governor of Ukraine's Odessa region.

President Petro Poroshenko personally appointed Saakashvili to the post, saying the former Georgian leader is "a friend of Ukraine." In a statement at Saakashvili's nomination in Odessa, Poroshenko said the two had known each other for 25 years, since university days.

[ Bericht 37% gewijzigd door TomLuny op 17-02-2016 11:12:36 ]
shift-knop defekt
pi_159987544
Zo'n beetje alles wat RT schrijft over Saakashvilli is grotendeels flauwekul omdat die kerel min of meer de aartsvijand is van Poetin, en wat betreft zijn door RT geschreven "biografie" is dat niet anders. "Everything Saakashvili touches turns to rot"; hij is er anders wel in geslaagd de corruptie in Georgi op een ongekende manier in te dammen, daar kan die pipo in het Kremlin nog heel wat van leren...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2016 11:52:55 ]
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:50:34 #222
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159987569
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef J.B. het volgende:
Zo'n beetje alles wat RT schrijft over Saakashvilli is grotendeels flauwekul omdat die kerel zo'n beetje de aartsvijand is van Poetin, en wat betreft zijn door RT geschreven "biografie" is dat niet anders. "Everything Saakashvili touches turns to rot"; hij is er anders wel in geslaagd de corruptie in Georgi op een ongekende manier in te dammen, daar kan die pipo in het Kremlin nog heel wat van leren...
Aangaande Saakasjvili zou ik RT ook met een flinke scheut zout nemen, inderdaad.
pi_159987713
Saakajsvili is een enorme eindbaas. Iemand die echt veel gepresteerd heeft.
pi_159988525
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Aangaande Saakasjvili zou ik RT ook met een flinke scheut zout nemen, inderdaad.
Ik moet het eerste onderwerp nog tegenkomen waarbij je de "reportages" van RT niet met een hele flinke scheut zout moet nemen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:29:50 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159988554
Applicatie van Bosni is binnen _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')