Ze hebben alleen niets in te brengen, alleen maar de door de EU opgelegde regels te volgen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwitserland is inderdaad een mooi voorbeeld. Het land is een lichtend voorbeeld voor eurosceptici, maar in werkelijkheid zijn de Zwitsers de facto lid van de EU.
Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto 135 naar bruto 250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat boeit het je eigenlijk, denk niet dat je er gratis gaat zitten trouwens?
Ben eens eerlijk wat dacht je wat nederland heeft in te brengen?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een beetje zoals de gemiddelde ongenformeerde tegentokkie denkt hoe Nederland in de EU zit.
Dan hoef je je in ieder geval niet af te vragen of ze zich de handen gewassen hebben voordat de boterhamen gemaakt werden of niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto 135 naar bruto 250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen..
In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto 135 naar bruto 250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen..
Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben eens eerlijk wat dacht je wat nederland heeft in te brengen?
Of zouden ze iets hebben mogen inbrengen over de hoeveel heid zout in het brood of kaas?
Evt iets met de watts in de stofzuigers?
Denk dat ze voor de kar gespannen worden en verder niks?
Zoals bij meeste stemmen gelden?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.
Het is dus niet meer getrapt dan de Nederlandse democratie. En Nederland heeft naar verhouding dus invloed op de Europese wetgeving.
Dat is toch een vergoeding lijkt me, al is het in natura, hoe geeft men zoiets op aan de belasting?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.
Kan jij je in het verleden kabinetten herinneren die gedoogpartners erop na hielden?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.
Het is dus niet meer getrapt dan de Nederlandse democratie. En Nederland heeft naar verhouding dus invloed op de Europese wetgeving.
Lekker de hele dag op zo'n stembureau zitten voor een krentenbol en een bekertje melk.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.
Woon jij in zo een arm moedige gemeente die zich dan laat kennen door alleen een krentenbol met melk te geven?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lekker de hele dag op zo'n stembureau zitten voor een krentenbol en een bekertje melk.
Hier betalen ze wel een vergoeding. Maar alsnog staat men niet in de rij. Zo boeiend is het werk niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Woon jij in zo een arm moedige gemeente die zich dan laat kennen door alleen een krentenbol met melk te geven?
Lijkt me dat ze daar in de rij staan om het te mogen doen of zou het niet?
Ja, mij werd ook gevraagd of ik voorzitter wilde worden op een ander bureau, want daar was nogal een tekort aan. Voor die hondenbaan heb ik vriendelijk bedankt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier betalen ze wel een vergoeding. Maar alsnog staat men niet in de rij. Zo boeiend is het werk niet.
Ik snap niet wat je zegt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan jij je in het verleden kabinetten herinneren die gedoogpartners erop na hielden?
Ik niet, zouden ze dat ergens bij afgekeken hebben?
Timoshenko zegt dat iedereen die Yatsenyuk in het zadel heeft gehouden een miljloen dollar heeft gekregentwitter:MaxRTucker twitterde op dinsdag 16-02-2016 om 19:09:58What a scam. Only 94 MPs of Poroshenko's 163 MPs voted against the government, despite their signatures on no confidence petition. #Ukraine reageer retweet
twitter:NewsZapper twitterde op dinsdag 16-02-2016 om 22:27:33#Tymoshenko: #Rada deputies were given $ 1mln not to vote for #Yatsenyuk's resignation. #UA https://t.co/kO8itrQeO8 https://t.co/kkRnRHOsUA reageer retweet
twitter:UnitedforUkr twitterde op woensdag 17-02-2016 om 00:25:09State Department Deputy Spokesperson: We strongly urge all of #Ukraine's political parties to put the needs of their country first. reageer retweet
Zit iets anders volgens dit :quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
Saakasjvili gaat hervormen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:22 schreef TomLuny het volgende:
Je krijgt gelijk Nintex
Anti-govt protesters rally in Kiev as Poroshenko calls on PM Yatsenyuk to resign
NL-versie:
President Oekrane: premier Jatsenjoek moet opstappen
Volgens Porosjenko is er geen tijd voor nieuwe verkiezingen.
Noodzakelijke hervormingen in onder meer de economie lopen dan te veel vertraging op.
De voormalige Georgische president Michail Saakasjvili heeft al gezegd dat hij graag de opvolger van Jatsenjoek wil worden.
Hij kreeg in mei vorig jaar een Oekraens paspoort en werd gouverneur van Odessa. Daar heeft hij naar eigen zeggen de corruptie weten terug te dringen.
Het is niet meer getrapt dan in Nederland. Wij kunnen hier ook niet rechtstreeks kiezen wie er in de regering komen. Alleen in sommige presidentile democratien (Frankrijk, VS) kan je rechtstreeks de president kiezen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 03:55 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Zit iets anders volgens dit :
Handigste is om meteen naar de pagina te gaan want dan krijg je meer pop-up info als dat ik kan zetten
Zie onder 5 op de pagina :
http://www.europa-nu.nl/id/vg8xdjeo1zoj/europese_commissie_ec
De Europese Raad benoemt de voorzitter van de Europese Commissie.
In een speciale vergadering dragen de verenigde staatshoofden en regeringsleiders een kandidaat voor, die daarna door het Europees Parlement moet worden goedgekeurd.
Vervolgens stelt de Europese Raad de lijst vast met overige leden van de Commissie die door de lidstaten zijn voorgedragen.
In 2014 werd voor het eerst rekening gehouden met de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement.
In de praktijk betekende dat dat de voorzitter van de fractie die als grootste uit de verkiezingen kwam (de christendemocratische EVP) de voorzitter van de nieuwe Europese Commissie werd.
+++
Is dus wel erg super-super-getrapt.
De regeringsleiders in de ER zijn niet eens rechtstreeks gekozen, altijd maar afwachten wat er boven komt drijven.
Maar het gaat beter, AL in 2014 is het een beetje veranderd.
Daar zal ongetwijfeld UKIP een handje in hebben gehad
POL / Waarom neemt Europa zo veel vluchtelingen op? deel II
Dat is wel zo. Het is een heel gepuzzel soms hoe dat allemaal in elkaar steekt. Alleen van de namen al raak ik helemaal confuus, zoals europese raad, raad van europa, de Raad, alledrie verschillende instanties.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:32 schreef Gutmensch het volgende:
Het is niet meer getrapt dan in Nederland. Wij kunnen hier ook niet rechtstreeks kiezen wie er in de regering komen. Alleen in sommige presidentile democratien (Frankrijk, VS) kan je rechtstreeks de president kiezen.
Aangaande Saakasjvili zou ik RT ook met een flinke scheut zout nemen, inderdaad.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef J.B. het volgende:
Zo'n beetje alles wat RT schrijft over Saakashvilli is grotendeels flauwekul omdat die kerel zo'n beetje de aartsvijand is van Poetin, en wat betreft zijn door RT geschreven "biografie" is dat niet anders. "Everything Saakashvili touches turns to rot"; hij is er anders wel in geslaagd de corruptie in Georgi op een ongekende manier in te dammen, daar kan die pipo in het Kremlin nog heel wat van leren...
Ik moet het eerste onderwerp nog tegenkomen waarbij je de "reportages" van RT niet met een hele flinke scheut zout moet nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Aangaande Saakasjvili zou ik RT ook met een flinke scheut zout nemen, inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |