abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:37:30 #201
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159979035
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwitserland is inderdaad een mooi voorbeeld. Het land is een lichtend voorbeeld voor eurosceptici, maar in werkelijkheid zijn de Zwitsers de facto lid van de EU.
Ze hebben alleen niets in te brengen, alleen maar de door de EU opgelegde regels te volgen.

Een beetje zoals de gemiddelde ongeïnformeerde tegentokkie denkt hoe Nederland in de EU zit.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:40:26 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159979140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat boeit het je eigenlijk, denk niet dat je er gratis gaat zitten trouwens?
Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto ¤135 naar bruto ¤250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen. :').
pi_159979199
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Een beetje zoals de gemiddelde ongeïnformeerde tegentokkie denkt hoe Nederland in de EU zit.
Ben eens eerlijk wat dacht je wat nederland heeft in te brengen?
Of zouden ze iets hebben mogen inbrengen over de hoeveel heid zout in het brood of kaas?
Evt iets met de watts in de stofzuigers?

Denk dat ze voor de kar gespannen worden en verder niks?
pi_159979247
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt, de vergoeding is zelfs verhoogd (want er wordt tegenwoordig belasting over geheven, dat moest van het Gerechtshof). Van netto ¤135 naar bruto ¤250. En dat is best een billijk bedrag. Nadeel is wel dat de catering is afgeschaft, dus ik moet mijn eigen boterhammen meenemen. :').
Dan hoef je je in ieder geval niet af te vragen of ze zich de handen gewassen hebben voordat de boterhamen gemaakt werden of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 22:44:54 ]
pi_159979477
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:40 schreef freako het volgende:

[..]

In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:52:50 #206
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159979525
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben eens eerlijk wat dacht je wat nederland heeft in te brengen?
Of zouden ze iets hebben mogen inbrengen over de hoeveel heid zout in het brood of kaas?
Evt iets met de watts in de stofzuigers?

Denk dat ze voor de kar gespannen worden en verder niks?
Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.

Het is dus niet meer getrapt dan de Nederlandse democratie. En Nederland heeft naar verhouding dus invloed op de Europese wetgeving.
pi_159979625
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Volgens mij worden wetten binnen de EU gemaakt door de Europese Commissie die gekozen wordt door het Europees Parlement, dat weer door de Europese burgers wordt gekozen.

Het is dus niet meer getrapt dan de Nederlandse democratie. En Nederland heeft naar verhouding dus invloed op de Europese wetgeving.
Zoals bij meeste stemmen gelden?
Dan vul de rest maar zelf in hoe ik denk ja.
pi_159979720
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In mijn gemeente krijg je geen vergoeding, maar wordt het eten en drinken dan wel weer verzorgd.
Dat is toch een vergoeding lijkt me, al is het in natura, hoe geeft men zoiets op aan de belasting?
pi_159980023
quote:

[..]

Kan jij je in het verleden kabinetten herinneren die gedoogpartners erop na hielden?
Ik niet, zouden ze dat ergens bij afgekeken hebben?
pi_159980124
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker de hele dag op zo'n stembureau zitten voor een krentenbol en een bekertje melk.
pi_159980180
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lekker de hele dag op zo'n stembureau zitten voor een krentenbol en een bekertje melk.
Woon jij in zo een arm moedige gemeente die zich dan laat kennen door alleen een krentenbol met melk te geven?

Lijkt me dat ze daar in de rij staan om het te mogen doen of zou het niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2016 23:14:34 ]
pi_159980429
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Woon jij in zo een arm moedige gemeente die zich dan laat kennen door alleen een krentenbol met melk te geven?

Lijkt me dat ze daar in de rij staan om het te mogen doen of zou het niet?
Hier betalen ze wel een vergoeding. Maar alsnog staat men niet in de rij. Zo boeiend is het werk niet.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:28:01 #213
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159980628
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hier betalen ze wel een vergoeding. Maar alsnog staat men niet in de rij. Zo boeiend is het werk niet.
Ja, mij werd ook gevraagd of ik voorzitter wilde worden op een ander bureau, want daar was nogal een tekort aan. Voor die hondenbaan heb ik vriendelijk bedankt.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:30:43 #214
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159980706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan jij je in het verleden kabinetten herinneren die gedoogpartners erop na hielden?
Ik niet, zouden ze dat ergens bij afgekeken hebben?
Ik snap niet wat je zegt.
pi_159980723
Ben in het verleden ook wel benaderd om zitting te nemen in een stembureau maar heb vriendelijk bedankt voor de eer :P
pi_159982385
MaxRTucker twitterde op dinsdag 16-02-2016 om 19:09:58 What a scam. Only 94 MPs of Poroshenko's 163 MPs voted against the government, despite their signatures on no confidence petition. #Ukraine reageer retweet
Timoshenko zegt dat iedereen die Yatsenyuk in het zadel heeft gehouden een miljloen dollar heeft gekregen

Stem vooral 'ja' mensen :')

Zelfs de Amerikanen weten niet meer wat ze er mee aan moeten

UnitedforUkr twitterde op woensdag 17-02-2016 om 00:25:09 State Department Deputy Spokesperson: We strongly urge all of #Ukraine's political parties to put the needs of their country first. reageer retweet

[ Bericht 15% gewijzigd door Nintex op 17-02-2016 00:56:43 ]
pi_159983409
quote:

Zit iets anders volgens dit :
Handigste is om meteen naar de pagina te gaan want dan krijg je meer pop-up info als dat ik kan zetten
Zie onder 5 op de pagina :

http://www.europa-nu.nl/id/vg8xdjeo1zoj/europese_commissie_ec

De Europese Raad benoemt de voorzitter van de Europese Commissie.
In een speciale vergadering dragen de verenigde staatshoofden en regeringsleiders een kandidaat voor, die daarna door het Europees Parlement moet worden goedgekeurd.
Vervolgens stelt de Europese Raad de lijst vast met overige leden van de Commissie die door de lidstaten zijn voorgedragen.

In 2014 werd voor het eerst rekening gehouden met de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement.
In de praktijk betekende dat dat de voorzitter van de fractie die als grootste uit de verkiezingen kwam (de christendemocratische EVP) de voorzitter van de nieuwe Europese Commissie werd.

+++

Is dus wel erg super-super-getrapt.
De regeringsleiders in de ER zijn niet eens rechtstreeks gekozen, altijd maar afwachten wat er boven komt drijven.

Maar het gaat beter, AL in 2014 is het een beetje veranderd.
Daar zal ongetwijfeld UKIP een handje in hebben gehad

POL / Waarom neemt Europa zo veel vluchtelingen op? deel II
shift-knop defekt
pi_159985755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:22 schreef TomLuny het volgende:
Je krijgt gelijk Nintex

Anti-govt protesters rally in Kiev as Poroshenko calls on PM Yatsenyuk to resign

NL-versie:
President Oekraïne: premier Jatsenjoek moet opstappen

Volgens Porosjenko is er geen tijd voor nieuwe verkiezingen.
Noodzakelijke hervormingen in onder meer de economie lopen dan te veel vertraging op.

De voormalige Georgische president Michail Saakasjvili heeft al gezegd dat hij graag de opvolger van Jatsenjoek wil worden.
Hij kreeg in mei vorig jaar een Oekraïens paspoort en werd gouverneur van Odessa. Daar heeft hij naar eigen zeggen de corruptie weten terug te dringen.
Saakasjvili gaat hervormen.
Is RT dus kan gekleurd zijn, meestal zijn de direkte quotes betrouwbaar (ingekort) :

Georgia’s former president, Mikhail Saakashvili, who is currently the governor of Ukraine’s Odessa region has called for the end of Ukraine's cooperation with the International Monetary Fund (IMF).

"For us, it would be ideal if the IMF was out of here. We withdrew the IMF from Georgia within a year. Got rid of them, thank God," said the politician who was granted Ukrainian citizenship in 2015.

"The IMF is like a surgeon. When you need a bandage on the finger, he says, why bandage? Let’s cut off your entire hand, why bother?" added Saakashvili.

On February 10, IMF Chief Christine Lagarde said Ukraine has not achieved significant progress in the fight against corruption, so the country's financial support could be suspended.

“Without a substantial new effort to invigorate governance reforms and fight corruption, it’s hard to see how the IMF-supported program can continue and be successful,” said Lagarde.

The statement from Lagarde came a week after the abrupt resignation of Ukraine’s Economy Minister Aivaras Abromavicius. He left his post, saying he did not want to provide "cover" for widespread government corruption.

Saakashvili publicly supported Abromavicius, agreeing with him that the reforms are being blocked by Igor Kononenko, Poroshenko's key business partner and Ukrainian deputy.

+++

Hij is dus wel tegen corruptie maar wil het IMF eruit smijten ?

wordt vervolgd
shift-knop defekt
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:32:15 #219
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159985811
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 03:55 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Zit iets anders volgens dit :
Handigste is om meteen naar de pagina te gaan want dan krijg je meer pop-up info als dat ik kan zetten
Zie onder 5 op de pagina :

http://www.europa-nu.nl/id/vg8xdjeo1zoj/europese_commissie_ec

De Europese Raad benoemt de voorzitter van de Europese Commissie.
In een speciale vergadering dragen de verenigde staatshoofden en regeringsleiders een kandidaat voor, die daarna door het Europees Parlement moet worden goedgekeurd.
Vervolgens stelt de Europese Raad de lijst vast met overige leden van de Commissie die door de lidstaten zijn voorgedragen.

In 2014 werd voor het eerst rekening gehouden met de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement.
In de praktijk betekende dat dat de voorzitter van de fractie die als grootste uit de verkiezingen kwam (de christendemocratische EVP) de voorzitter van de nieuwe Europese Commissie werd.

+++

Is dus wel erg super-super-getrapt.
De regeringsleiders in de ER zijn niet eens rechtstreeks gekozen, altijd maar afwachten wat er boven komt drijven.

Maar het gaat beter, AL in 2014 is het een beetje veranderd.
Daar zal ongetwijfeld UKIP een handje in hebben gehad

POL / Waarom neemt Europa zo veel vluchtelingen op? deel II
Het is niet meer getrapt dan in Nederland. Wij kunnen hier ook niet rechtstreeks kiezen wie er in de regering komen. Alleen in sommige presidentiële democratieën (Frankrijk, VS) kan je rechtstreeks de president kiezen.
pi_159986047
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:32 schreef Gutmensch het volgende:
Het is niet meer getrapt dan in Nederland. Wij kunnen hier ook niet rechtstreeks kiezen wie er in de regering komen. Alleen in sommige presidentiële democratieën (Frankrijk, VS) kan je rechtstreeks de president kiezen.
Dat is wel zo. Het is een heel gepuzzel soms hoe dat allemaal in elkaar steekt. Alleen van de namen al raak ik helemaal confuus, zoals europese raad, raad van europa, de Raad, alledrie verschillende instanties.
Toch, als er op diverse plekken geschreeuwd wordt er is brand dan is misschien handig om te kijken of dat zo is.Ik bedoel daarmee, de beschuldiging dat het niet-democratisch is, is imo niet zomaar een verzinsel. Maar ik ga verder met het Verdrag :)

Associatieverdrag

Update: dinsdag 9 februari 2016, 15:31

De Oekraïense economie stut op de financiering door het IMF, de Verenigde Staten en de Europese Unie.
Begin dit jaar kwamen de handelsbetrekkingen met de EU in een nieuwe fase toen het associatieverdrag met de EU gedeeltelijk van kracht werd. De voorganger van president Porosjenko, Viktor Janoekovitsj, weigerde deze overeenkomst eind 2013 te ondertekenen na druk vanuit het Kremlin. Het associatieverdrag werd geldig op 1 januari, maar de Nederlandse kiezers moeten zich op 6 april in een volksraadpleging nog wel uitspreken over het verdrag.

http://fd.nl/economie-pol(...)traagt-imf-kredieten

+++

Soort troijka dus, VS, IMF en EU
Als Saakashvili nu het derde pootje onder het vlak vandaan zaagt dan valt het toch om ?
Niet dat hij al MP is, maar toch, misschien krijgt hij veel aanhang.

+++

Een biografie volgens opinieschrijvers via RT :

Reverse Midas: Everything Saakashvili touches turns to rot

The following year, in 2009, violent protests against his regime erupted in Tbilisi.
As Saakashvili's rule became more totalitarian, a graphic video showing inmates being sodomized and beaten in Gldani prison sparked more demonstrations.

In 2012, with Georgia's economy teetering, Saakashvili's party lost a parliamentary election to Bidzina Ivanishvili's Georgian Dream movement, achieved despite Saakashvili's harassment of his opponent. Saakashvili had illegally stripped Ivanishvili of his Georgian citizenship in 2011.
Saakashvili left Georgia for the USA shortly after his defeat.

Governor of Odessa region Mikheil Saakashvili (L) and U.S. Senator John McCain © Shakh Aivazov

No matter. Try again.
In 2014, Georgian prosecutors filed criminal charges against Saakashvili for a range of offences. They included "exceeding official powers" during earlier protests in 2007

The former Georgian President had re-surfaced in Ukraine where he enthusiastically supported the Maidan demonstrations. Despite his brutal intolerance of such gatherings in Georgia and his abuse of power there, the irony was completely lost on the Western media and pro-Europe/NATO activists in Ukraine.

The Western media is loath to truthfully analyze Saakashvili's track record. Especially those on the Russia beat who seem to empathize with plucky losers, perhaps seeing something of themselves in their subjects.

+++

Dit is geen opinie :

Ex-Georgian president, wanted at home, becomes governor in Ukraine

Georgia's former President Mikhail Saakashvili, wanted by his country's prosecutors for embezzlement, abuse of power and politically-motivated attacks, has been appointed governor of Ukraine's Odessa region.

President Petro Poroshenko personally appointed Saakashvili to the post, saying the former Georgian leader is "a friend of Ukraine." In a statement at Saakashvili's nomination in Odessa, Poroshenko said the two had known each other for 25 years, since university days.

[ Bericht 37% gewijzigd door TomLuny op 17-02-2016 11:12:36 ]
shift-knop defekt
pi_159987544
Zo'n beetje alles wat RT schrijft over Saakashvilli is grotendeels flauwekul omdat die kerel min of meer de aartsvijand is van Poetin, en wat betreft zijn door RT geschreven "biografie" is dat niet anders. "Everything Saakashvili touches turns to rot"; hij is er anders wel in geslaagd de corruptie in Georgië op een ongekende manier in te dammen, daar kan die pipo in het Kremlin nog heel wat van leren...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2016 11:52:55 ]
  woensdag 17 februari 2016 @ 11:50:34 #222
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159987569
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef J.B. het volgende:
Zo'n beetje alles wat RT schrijft over Saakashvilli is grotendeels flauwekul omdat die kerel zo'n beetje de aartsvijand is van Poetin, en wat betreft zijn door RT geschreven "biografie" is dat niet anders. "Everything Saakashvili touches turns to rot"; hij is er anders wel in geslaagd de corruptie in Georgië op een ongekende manier in te dammen, daar kan die pipo in het Kremlin nog heel wat van leren...
Aangaande Saakasjvili zou ik RT ook met een flinke scheut zout nemen, inderdaad.
pi_159987713
Saakajsvili is een enorme eindbaas. Iemand die echt veel gepresteerd heeft.
pi_159988525
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Aangaande Saakasjvili zou ik RT ook met een flinke scheut zout nemen, inderdaad.
Ik moet het eerste onderwerp nog tegenkomen waarbij je de "reportages" van RT niet met een hele flinke scheut zout moet nemen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:29:50 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159988554
Applicatie van Bosnië is binnen _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159988585
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:30 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je zegt.
Ik wist niet dat ik hier wat zeggen kon, of zelfs wat te zeggen heb?
pi_159990119
Maar heeft Saakasjvili nu wel of niet gezegd dat het IMF de pot op kan ?
Zo ja, wat voor gevolgen heeft dat dan ?

En is dit bewijs dat het geen baal zout is ?

Of dit ?

Censor.net: Saakashvili speaks out against Ukraine's cooperation with IMF

http://www.kyivpost.com/a(...)with-imf-408183.html

http://times.am/?p=158354&l=en

Wat valt er nog te geloven dan ? .... :?

@99.999
Tijdens het tweede kamer debat dat nu bezig is heeft de PVDA-mevrouw net dhr. Rutte op de hoogte gebracht van het bezoek Orban aan Putin.
De erbijhorende vraag ben ik vergeten.

http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

14:15 gaan ze verder.

+++

Hij krabbelt al terug - maar leed is geschied :

Later, Mikheil Saakashvili wrote on Facebook: "The news agencies have apparently misrepresented my words. If I have to choose between absolutely uncontrollable local kleptocrats and supervision of the IMF, I will definitely choose the IMF. But one must strive to get rid of the kleptocratic authorities, strive for the economy growth, and then there will be no need in IMF programs," Saakashvili wrote.
Source: http://en.censor.net.ua/n374468 Source: http://en.censor.net.ua/n374468

[ Bericht 18% gewijzigd door TomLuny op 17-02-2016 13:56:06 ]
shift-knop defekt
pi_159990559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef TomLuny het volgende:
Politici roepen zoveel. Dat heeft echter niet bepaald direct effect. Vooralsnog heeft Saakasjvili buiten, ik meen Odessa, immers ook niet zo veel in te brengen...
pi_159992351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef TomLuny het volgende:
0, want hij heeft op nationaal gebied tot dusver geen macht.
pi_159994311
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Politici roepen zoveel. Dat heeft echter niet bepaald direct effect. Vooralsnog heeft Saakasjvili buiten, ik meen Odessa, immers ook niet zo veel in te brengen...
Dus met andere woorden wat de politici hier roepen zal dan ook wel kloppen?
Of zouden die ook onder de noemer politici vallen?

Zou het dan kloppen wat ze me voorschotelen over het handelsverdrag?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2016 16:58:46 ]
pi_159996915
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:27 schreef J.B. het volgende:

0, want hij heeft op nationaal gebied tot dusver geen macht.
Dat is zo
Gister was hij bijna MP maar ging niet door want Yats is taaier als gedacht.
Totdat die ineens een vervelend ongelukje krijgt of ze ineens toevallig een verzonnen aanklacht tegen hem vinden.
Ik denk niet dat ze zomaar hun volgende voorberaamde pion op de troon laten vallen.

Nou ja, we gaan het zien.
shift-knop defekt
pi_159996982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:46 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dat is zo
Gister was hij bijna MP maar ging niet door want Yats is taaier als gedacht.
Totdat die ineens een vervelend ongelukje krijgt of ze ineens toevallig een verzonnen aanklacht tegen hem vinden.
Ik denk niet dat ze zomaar hun volgende voorberaamde pion op de troon laten vallen.

Nou ja, we gaan het zien.
Als dat land zo corrupt is als dat het genoemd wordt, zal het stemmen er dan wel kloppen?
pi_159997046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:48 schreef john2406 het volgende:
Als dat land zo corrupt is als dat het genoemd wordt, zal het stemmen er dan wel kloppen?
Dat is eerder besproken
De RF ging ermee akkoord en er waren nog meer waarnemers, dus ja.
Ik kan wel nee zeggen maar dat is dan net alsof ik het vonnis van een rechter naast me neer leg zonder tegenbewijs.

Dat draadje begon vanaf deze post ongeveer :
POL / #3 Associatieovereenkomst met Oekraïne
shift-knop defekt
pi_160005115
Bizar dit,

http://foreignpolicy.com/2016/02/17/now-we-know-who-really-runs-ukraine/

quote:
But suddenly, Mustafa Nayyem, a well-known reformist legislator, saw a sight that must have chilled him to the bone. Moments before the vote, dozens of legislators from a range of parties, all affiliated with powerful oligarchs Rinat Akhmetov, Ihor Kolomoiskiy, and Victor Pinchuk, suddenly left the session floor — they weren’t going to vote against the government.
quote:
In recent weeks, one top reformer after another kept resigning from the government, citing the impossibility of making any progress in a system that was still corrupt at the very top.
quote:
After the vote, most of the gathered legislators were dead silent, as if stunned — and the minority that opposed the motion erupted in cheers. Ukraine’s rent-seeking oligarchic elites were free to celebrate their latest and greatest victory against the forces of reform since the 2013 Euromaidan revolution.
pi_160009516
quote:
Veelzeggend :

If this charade doesn’t stop, the system will just keep replicating itself without ever changing

Het volgende, wat ik ingekort heb, loopt al een tijdje maar voor wie het nog niet bekend is, is het een aardig aanknooppunt. Technisch gezien is Oekraine al failliet maar IMF heeft op het laatste moment een paar regeltjes veranderd om Oekraíne dat te besparen. Dat komt in dit artikel niet naar voren maar staat hier :

The International Monetary Fund has agreed to change its policy on lending to countries that are in arrears to other governments. With Ukraine being among the states that asks for financial aid while owing Russia, the move has angered Moscow.

+++

Edited time: 17 Feb, 2016 17:24

Russia files lawsuit against Ukraine over $3bn debt in London court

According to Russian Finance Minister Anton Siluanov, the lawsuit was filed after repeated unsuccessful attempts to encourage Ukraine to talk on debt restructuring. Moscow wanted Kiev to recognize the debt as sovereign with restructuring terms better than those proposed by Ukraine to its private creditors.

Kiev failed to pay off the debt before the deadline at the end of the year.
Russia’s Finance Ministry announced on January 1 that meant Ukraine was officially in a state of default.

Ukraine’s sovereign debt to Russia dates back to a deal between President Vladimir Putin and former Ukrainian President Viktor Yanukovich that was struck in 2013 and envisaged Moscow buying $15 billion worth of Ukrainian bonds. Russia bought $3 billion on December 20, 2013, and the debt was supposed to be repaid by December 20, 2015.

controle zoutgehalte :

http://www.ibtimes.com/ru(...)down-between-2310876
shift-knop defekt
pi_160015197
quote:
Strategie uitgelekt: zo promoot het kabinet een 'ja' bij het Oekraïne-referendum

Hoe probeert het kabinet ervoor te zorgen dat Nederland op 6 april vóór het handelsverdrag stemt tussen Oekraïne en de EU? Politiek verslaggever Roel Geeraedts heeft de uitgebreide communicatiestrategie rond het referendum in handen. "Een fraai staaltje overheidspropaganda."

Het referendum gaat écht niet over ruzie met Rusland en Vladimir Poetin. En waag het niet om het referendum aan te grijpen om je onvrede te uiten over de EU of het falende kabinetsbeleid. Daar is dit referendum niet voor bedoeld. Nee: Het associatieverdrag is vooral goed voor de Nederlandse handel en voor 'de gewone Oekraïners'. Dat is de strekking van de uitgelekte communicatiestrategie van het kabinet over het aanstaande Oekraïne-referendum.

Het is altijd leuk om een kijkje te nemen in de keuken van overheidsvoorlichters. Alle ministers krijgen binnenkort een uitgebreide communicatiestrategie. Morgen wordt die strategie besproken in de ministerraad. Het doel ervan is dat we straks 'Ja' zeggen bij het referendum over het associatieakkoord met Oekraïne.

Volgens de communicatiestrategie van het kabinet gaat het om een gewoon handelsverdrag met een buurland van de EU: Oekraïne. Niets meer en niets minder. Een 'ja'-stem opent de deur naar 'een markt van 45 miljoen mensen' en is dus goed voor onze economie.

Volgens het projectteam dat deze strategie opstelde, moet je het trouwens geen Associatieakkoord noemen. Dat is een veel te ingewikkeld woord. De voorlichters en ministers moeten de term 'samenwerkingsakkoord' gebruiken, want: 'Associatieakkoord wordt niet begrepen'.

Voorgekookte antwoorden
De documenten bevatten panklare antwoorden op zowat alle mogelijke vragen die je kunt bedenken.

"Wat doet het kabinet bij een nee?" In een 12-pagina-lange Q&A (pdf) staat het standaardantwoord dat alle politici en voorlichters moeten geven: "Bij een geldig nee zal het kabinet nadenken over de vervolgstappen en daarover ook met het parlement spreken. De inhoud van het maatschappelijk debat over het akkoord zal daarbij een belangrijke rol spelen."

Op altijd lastige als/dan vragen zoals 'Wat gebeurt er als Nederland het verdrag definitief niet ratificeert' is een standaard ontwijkende reactie geformuleerd: "Deze eventuele situatie is onontgonnen terrein." Dit voorgekookte antwoord komt maar liefst zeven keer voor op de 46 voorbereide vragen in de uitgelekte communicatiestrategie.

Uit de documenten blijkt dat het kabinet blaakt van het vertrouwen dat wij bij het referendum vóór het verdrag met Oekraïne stemmen. Mocht er toch een 'nee' uit het referendum rollen, dan moet de Tweede Kamer beslissen of aan die 'nee'-stem gehoor wordt gegeven en het verdrag dus niet ondertekend wordt. Wat er daarna gaat gebeuren is dus 'onontgonnen terrein'.

Victoria 'steunzender' Koblenko
Tientallen bekende Nederlanders en opiniemakers zijn in kaart gebracht die straks zoveel mogelijk mensen kunnen overhalen om 'Ja' te stemmen, zo blijkt uit de communicatiestrategie. Ze worden 'Steunzenders' genoemd.

Als je straks actrice Victoria Koblenko of oud-voetballer Evgeniy Levchenko voorbij ziet komen in de onvermijdelijke talkshows over het referendum: weet dan dat ze het kabinet een dienst bewijzen.

Ook de burgemeester van Hilversum en oud-hoofredacteur van de Volkskrant Pieter Broertjes, publicist en D66-senator Petra Stienen, het COC en het instituut Clingendael zijn door het kabinet aangemerkt als ideale verkopers van de 'Ja'-stem. Klik hier voor de hele lijst (pdf) BN’ers/opiniemakers/steunzenders.

Oekraïne niet in de EU
Volgens GeenPeil, de club die het referendum voor elkaar kreeg, is het associatieverdrag het begin van een Oekraïens lidmaatschap van de EU. Premier Rutte gaat de komende tijd het tegenovergestelde benadrukken: "Ik ken de aspiraties van sommige Oekraïense/Europese politici, maar Nederland is tegen lidmaatschap van Oekraïne en heeft een veto. Het woord EU-lidmaatschap staat nergens in het akkoord en is ook niet het doel."

Nou voelt zowat iedereen –ook het kabinet- aan z'n theewater dat het referendum door de Nederlandse kiezers aangegrepen kan worden om onvrede te uiten over de Europese Unie en/of het kabinetsbeleid. Dat is natuurlijk niet de bedoeling: "Het referendum gaat over het associatieakkoord met Oekraïne. Niet over het functioneren van de EU. De kiezer en het referendum zijn niet geholpen bij een discussie over een ander onderwerp. Want waar kies je dan eigenlijk voor?"

Buitenlandse financiers
Het kabinet heeft geen problemen met buitenlandse inmenging in het referendum. De stichting Stem voor Nederland van Joshua Livestro bijvoorbeeld, krijgt van miljardair George Soros 200.000 euro om de 'Ja'-stem te promoten.

Ook de Amerikanen (CIA) roeren zich in het debat en zouden onderzoek doen naar Russische financiering van GeenPeil, het 'Nee'-kamp.

Mocht iemand vragen naar een kabinetsreactie op deze vormen van buitenlandse inmenging dan luidt de standaardreactie: "Als Rusland en/of de Verenigde Staten zich met het referendum bemoeien, dan moet dat in elk geval 'helder' en 'transparant' zijn."

Geen machtspelletjes!
In de uitgelekte documenten staat ook haarfijn beschreven wat het kabinet absoluut niet wil. Hoewel Oekraïne onderdeel is van een geopolitieke strijd tussen Europa en Rusland -beiden willen meer invloed in Oekraïne- is het niet de bedoeling dat de discussie daar over gaat.

Het kabinet wil niet het 'veiligheidsargument (Rusland) te zwaar aanzetten, voor/tegen Poetin frame'. Dat zouden wij - de Nederlandse burgers - namelijk alleen maar opvatten als 'machtspelletjes' en 'bangmakerij'.

Kortom: als je nog vragen hebt over het Oekraïne-referendum, of gewoon het fijne wil weten van een fraai staaltje overheidspropaganda, klik dan op de linkjes hieronder. Da's ook handig voor journalisten: je weet meteen welk voorgekookt antwoord je krijgt op zowat elke vraag die je stelt. Er staan in de communicatiestrategie zelfs tips aan politici voor het geval dat een journalist doorvraagt.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-oekraine-referendum
pi_160015623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:02 schreef Houtenbeen het volgende:

Tientallen bekende Nederlanders en opiniemakers zijn in kaart gebracht die straks zoveel mogelijk mensen kunnen overhalen om 'Ja' te stemmen, zo blijkt uit de communicatiestrategie. Ze worden 'Steunzenders' genoemd.

Mooi dan
Als die steunzenders dan bij de Nos-kletsprogramma's opdraven betalen de nee-stemmers mee aan hun eigen ondergang.
En ondertussen stropen de Oekraïense asiel bendes de EU af.

Mogelijk misbruik van terugkeerregeling Oekraïners
shift-knop defekt
pi_160015924
GeenPeil twitterde op donderdag 18-02-2016 om 13:26:52 De OVSE, die géén electorale waarnemers wilde sturen, wordt door @MinPres ingezet voor het ja-kamp… #GeenPeil https://t.co/PXuUbOffSy reageer retweet
pi_160015970
Het valt me op dat ik uit het tegen-kamp vooral over randzaken hoor (niet genoeg stembureau's, Problemen in de regering van Oekraine, MH17)

echt inhoudelijke argumenten over het verdrag heb ik nog van het tegen kamp gehoord
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_160016369
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:31 schreef Houtenbeen het volgende:
GeenPeil twitterde op donderdag 18-02-2016 om 13:26:52 De OVSE, die géén electorale waarnemers wilde sturen, wordt door @MinPres ingezet voor het ja-kamp… #GeenPeil https://t.co/PXuUbOffSy reageer retweet
[ afbeelding ]
leuk weer dat geframe van Geenstijl/PVV. Alsof eventuele waarnemers sturen het enige is wat de OVSE doet... Die hebben in het conflict tussen Rusland en Oekraïne in het Oosten immers een hele interessante en belangrijke rol gespeeld.
Maar dat boeit de anti-Europacampagne natuurlijk niets.
pi_160016396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:32 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het valt me op dat ik uit het tegen-kamp vooral over randzaken hoor (niet genoeg stembureau's, Problemen in de regering van Oekraine, MH17)

echt inhoudelijke argumenten over het verdrag heb ik nog van het tegen kamp gehoord
Het nee-kamp wil dan ook niet over de inhoud van het verdrag spreken. Die willen slechts een stem tegen Europa en of het kabinet uitbrengen.
pi_160017358
Volgens mij was wel duidelijk dat dit referendum een grote mislukking zou worden met een erg lage opkomst en meer ja dan nee stemmers. Nu begin ik me echter zorgen te maken want het kabinet heeft een strategie gemaakt om Ja als uitkomst te krijgen en natuurlijk is dat weer uitgelekt en is het enorm knullig. Als iets de Nee campagne kan redden is het volgens mij dit kabinet.
pi_160017633
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:34 schreef Wespensteek het volgende:
u begin ik me echter zorgen te maken want het kabinet heeft een strategie gemaakt om Ja als uitkomst te krijgen en natuurlijk is dat weer uitgelekt en is het enorm knullig.
De strategie is blijkbaar Victoria Koblenko inzetten, zoveel mogelijk de naam van Putin noemen en het nee-kamp daarmee associeren en een zooi stembureau's sluiten.

Lijkt me voldoende voor een klinkende overwinning.
pi_160018157
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het nee-kamp wil dan ook niet over de inhoud van het verdrag spreken. Die willen slechts een stem tegen Europa en of het kabinet uitbrengen.
Heb jij een glazen bol?
Of heb je meer info erover?
pi_160018190
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:34 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij was wel duidelijk dat dit referendum een grote mislukking zou worden met een erg lage opkomst en meer ja dan nee stemmers. Nu begin ik me echter zorgen te maken want het kabinet heeft een strategie gemaakt om Ja als uitkomst te krijgen en natuurlijk is dat weer uitgelekt en is het enorm knullig. Als iets de Nee campagne kan redden is het volgens mij dit kabinet.
Maar dan zal het wel eraan liggen dat er te weinig stembureaus open waren of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2016 15:15:17 ]
pi_160018235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij een glazen bol?
nou ik heb nog geen 1 goed inhoudelijk argument gehoord tegen dit associatieverdrag.
- Rudyard Kipling
pi_160018249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:17 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

nou ik heb nog geen 1 goed inhoudelijk argument gehoord tegen dit associatieverdrag.
Noem eens 1 om voor te zijn en dan persoonlijk dat IK erop vooruit ga!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2016 15:18:43 ]
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:22:06 #248
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160018326
russian_market twitterde op donderdag 18-02-2016 om 14:12:20 #BREAKING Pro-EU coalition loses majority in Ukrainian parliament https://t.co/GigdHmm66J reageer retweet
pi_160018616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Noem eens 1 om voor te zijn en dan persoonlijk dat IK erop vooruit ga!
Ik weet niet wie jij bent, dus hoe kan ik nou een argument noemen waarop jij erop vooruit ga? En waarom zou je alleen maar voor moeten stemmen als je er zelf persoonlijk op vooruit gaat? met dit verdrag gaan de mensen in Oekraïne er op vooruit dat is voor mij al reden genoeg om voor te stemmen. De vrijheid die ik hier in Nederland geniet gun ik ook aan mensen die in Oekraïne wonen.
- Rudyard Kipling
pi_160018701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:36 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Ik weet niet wie jij bent, dus hoe kan ik nou een argument noemen waarop jij erop vooruit ga? En waarom zou je alleen maar voor moeten stemmen als je er zelf persoonlijk op vooruit gaat? met dit verdrag gaan de mensen in Oekraïne er op vooruit dat is voor mij al reden genoeg om voor te stemmen. De vrijheid die ik hier in Nederland geniet gun ik ook aan mensen die in Oekraïne wonen.
Nou die stem wordt van mij verwacht dan wil ik wat positiefs ervoor, als dat niet is dan krijgt men van mij het tegenovergestelde!
Die corruptie zal me niet veel aan mijn hoela roesten, zal er wel altijd zo geweest zijn of niet?
Zelfs toen hier de economie nog goed draaien deed lijkt me?
Dat is inderdaad kort door de bocht, om je maar voor te zijn!
Wat ben ik erop vooruit gegaan met de Euro vertel het mij, ik weet het niet?
Die munt omzetten was geen probleem voor me trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2016 15:41:16 ]
pi_160019529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

echt inhoudelijke argumenten over het verdrag heb ik nog [niet] van het tegen kamp gehoord
Mijn moeder zei altijd : ''Je kunt je beter niet associëren met compleet corrupte en finaal failliete lieden''.

En ik heb net dit doorgelezen in vijf minuten en ik zie nogal wat haakjes en oogjes.
Al vanaf de voorpagina gaat het verkeerd :

Rekening houdend met de nauwe historische betrekkingen en de steeds nauwere banden tussen de partijen

Ik zie geen nauwere banden, eerder spontanere scheuren.
Maw dit is geen goed moment om met een EU-kaartenhuis nog meer te blijven stapelen imo

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html

En eigenlijk is jouw post een uitnodiging om het topic opnieuw te gaan voeren want er waren wel goede argumenten zoals in #31 en vanaf #51 bijvoorbeeld.

En het hele internet staat vol met Ja-en-Nee artikelen dus het wordt enkel krenten uit de pap halen voor wie dat wil, om zijn/haar argumenten te (kunnen) ondersteunen.

Ik hou het er maar bij dat ik ouder en wijzer ben geworden en achteraf gezien beter naar mijn moeder had moeten luisteren.

Ps/ sorry als het enigzins sarcastisch overkomt, het is niet persoonlijk bedoeld... :7
shift-knop defekt
pi_160020187
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:21 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik hou het er maar bij dat ik ouder en wijzer ben geworden en achteraf gezien beter naar mijn moeder had moeten luisteren.

Had ik ook moeten doen, niet alleen mijn moeder maar ook mijn vader, maar als ik het eerder geweten had, zou ik ze veel leed hebben kunnen besparen!
pi_160020365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij een glazen bol?
Dit is de observatie tot nu toe. Wellicht gaat men de wereld nog verbazen, dat kan altijd.
pi_160020407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:49 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

De strategie is blijkbaar Victoria Koblenko inzetten, zoveel mogelijk de naam van Putin noemen en het nee-kamp daarmee associeren en een zooi stembureau's sluiten.

Lijkt me voldoende voor een klinkende overwinning.
Waar staat dat het kabinetsbeleid is om stemlokalen te sluiten?
Immers, dat is een puur lokale keuze en het kabinet heeft zelfs extra geld vrijgemaakt voor de gemeenten om dit te kunnen organiseren.

En die associatie van het neekamp met Poetin is natuurlijk niet meer dan logisch. Dat is de enige die iets te winnen heeft bij die Nee-stem. Als Europa haar vingers van Oekraïne aftrekt hebben de Russen immers vrij spel.
pi_160021139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:14 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Daarin staat ook duidelijk dat het een eigen keuze is van de gemeenten.
pi_160021213
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:42 schreef 99.999 het volgende:

Ja, dat is zo
Geldermalsen was ook eigen keuze, we weten hoe dat afliep voor S. van Kessel
Blijft toch overheid hoor

+ Plus
In het stemhokje is er geen vakje met toelichting svp
Dat zouden ze wel graag willen, een soort rijbewijs politiek om te mogen stemmen
Zodat ze verdragen nog meer in mist kunnen omgeven zodat iedereen crasht behalve de elite met radar.
Oftewel, de poen regeert.
Vreemd dat dan wel de blauwe enveloppen verdwijnen en je niet eens meer je huis uit hoeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 27% gewijzigd door TomLuny op 18-02-2016 19:22:56 ]
shift-knop defekt
pi_160025552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:22 schreef BarryOSeven het volgende:
russian_market twitterde op donderdag 18-02-2016 om 14:12:20 #BREAKING Pro-EU coalition loses majority in Ukrainian parliament https://t.co/GigdHmm66J reageer retweet
[ afbeelding ]
Las een aantal artikelen hierover.

Conclusie, de partijen die willen hervormen liggen eruit. Yatsenyuk gaat steun zoeken bij radicale partijen voor een nieuwe coalitie en de oligarchen onder leiding van o.a. Poroshenko (die van Yatsenyuk af wil) besturen/controleren de boel.

De EU sluit dus een deal met een aantal corrupte politci en een oligarchen clubje dat nog corrupter is dan Yanukovich was. En het is al de 2e(!) keer dat een Oekrainse revolutie hier op uit draait.

Je moet echt psychisch gestoord zijn om met zo'n club een verregaand militair, politiek en handels verdrag te sluiten... :')

Owja, en Ratsenyuk blijft lekker zitten, maar onder andere een Amerikaanse die een ministerspost kreeg vliegt er hoogstwaarschijnlijk als eerste uit.
pi_160030588
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:56 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Onder andere omdat hier juist uit blijkt dat Oekraïne een functionerende democratie is.
Omdat er andere poppetjes in het parlement terecht kunnen komen is het een functionerende democratie? Oekraïne heeft geen functionerende democratie, omdat de regeltjes die het parlement goedkeurt niet worden gehandhaafd. Dag wil van de burger, hallo wil van de geweldadigste/rijkste.

Voorbeeldje van de realiteit in een niet functionerende democratie: Oekraïne neemt onderzoek kunstroof niet serieus
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_160033005
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is de observatie tot nu toe. Wellicht gaat men de wereld nog verbazen, dat kan altijd.
Hoe bedoel je op de poef dan maar, of hoe bedoel je dat?
pi_160033046
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:47 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ja, dat is zo
Geldermalsen was ook eigen keuze, we weten hoe dat afliep voor S. van Kessel
Blijft toch overheid hoor

+ Plus
In het stemhokje is er geen vakje met toelichting svp
Dat zouden ze wel graag willen, een soort rijbewijs politiek om te mogen stemmen
Zodat ze verdragen nog meer in mist kunnen omgeven zodat iedereen crasht behalve de elite met radar.
Oftewel, de poen regeert.
Vreemd dat dan wel de blauwe enveloppen verdwijnen en je niet eens meer je huis uit hoeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blauwe enveloppen daar noem je iets, zomaar aannemen dat ik een comp heb en dat ik die aangeschaft heb om de overheid geld te laten uitsparen?
Denk dat als ik me ook maar 1 keer erbij aanmeld dat ik er nooit meer vanaf kom?
pi_160033464
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat neem je dan klakkeloos aan of heb je het nagevraagd?
pi_160036079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:35 schreef john2406 het volgende:
Die blauwe enveloppen daar noem je iets, zomaar aannemen dat ik een comp heb en dat ik die aangeschaft heb om de overheid geld te laten uitsparen?
Denk dat als ik me ook maar 1 keer erbij aanmeld dat ik er nooit meer vanaf kom?
Zal misschien net als met stroom zijn, het hoeft niet maar dan zit je zonder licht.
Was niet helemaal mijn eigen idee trouwens, eerder in dit topic ergens werd al ingebracht dat in deze moderne tijd het afhankelijk laten zijn van verkiezingen op stemhokjes eenvoudiger zou kunnen om de opkomst te vergroten. Toen ik bijvoorbeeld voor dit referendum koos was er immers ook geen stemhokje voor nodig.
shift-knop defekt
pi_160036328
Something’s Rotten in the State of Ukraine

International aid groups grow impatient with the government.

Bloomberg Businessweek
February 18, 2016 — 9:18 PM CET

Two years have passed since a popular uprising in Kiev toppled a Russia-backed regime in Ukraine. The glory of that people power moment has faded, and Western supporters are losing patience with the government as corruption hampers efforts to jump-start the economy.

Lagarde expressed concern “about Ukraine’s slow progress in improving governance and fighting corruption.”
She said it would be hard to keep financing Ukraine in the absence of real change.

zie volgend bericht waar beweerd wordt dat Lagarde de stekker eruit heeft gehaald

On Feb. 3, 10 Western ambassadors also called on Ukrainian leaders to “set aside their parochial differences” and crack down on corruption. The statement was prompted by the resignation of reformist Economy Minister Aivaras Abromavicius, a Lithuanian who assumed Ukrainian citizenship to join the government in 2014. He said “actions aimed at paralyzing reforms” triggered his resignation.

He pointed a finger at Ihor Kononenko, the senior legislator of President Petro Poroshenko’s party in Parliament and Poroshenko’s former business partner. Kononenko had engineered the appointment of a close associate to the post of Abromavicius’s deputy without telling the minister, according to text messages released by Abromavicius. etc.

Kononenko

++++

IMF stopped funding Ukraine over lack of reform - MP

The International Monetary Fund has not loaned money to Kiev due to the government’s failure to implement reforms and scant progress in stamping out corruption, according to Ukraine’s Fatherland Party deputy chairman Sergey Sobolev.

After the overthrow of the previous government, the IMF agreed to fund Ukraine to the tune of $17.5 billion.
In 2015, Kiev got $6.7 billion, and was looking to get another two tranches of $1.7 billion.
But the funding has been postponed.

“Without a substantial new effort to invigorate government reforms and fight corruption, it’s hard to see how the IMF-supported program can continue and be successful,” said IMF Chief Christine Lagarde last week.

The IMF has been disappointed with the resignation of Economy Minister Aivaras Abromavicius. He left his post, saying he did not want to provide "cover" for widespread government corruption. Abromavicius accused Igor Kononenko, President Poroshenko's key business partner and a Ukrainian deputy, of blocking his reforms.
shift-knop defekt
pi_160037544
En de tijdbom tikt. Yats kan of de échte fascisten erbij gaan halen of er moeten volgens de grondwet nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden.

MaxRTucker twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 10:02:40 #Ukraine's 'Fatherland' and 'Self-help' parties formally withdraw from coalition, giving govt 30 days to find a new majority - or elections. reageer retweet
pi_160062395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef Nintex het volgende:
#Ukraine's 'Fatherland' and 'Self-help' parties formally withdraw from coalition, giving govt 30 days to find a new majority - or elections.
Het was even zoeken maar de bevestiging is o.a. hier te vinden bij Deutsche Welle :

Tymoshenko's party quits Ukrainian government coalition

Ukraine's Fatherland party left the ruling coalition of Prime Minister Arseniy Yatsenyuk only a day after his government survived a no-confidence vote. Party leader Yulia Tymoshenko urged other factions to exit as well.

* TomLuny https://en.wikipedia.org/(...)ion_%22Fatherland%22

Ukraine Julia Timoschenko

Leaving the ruling alliance was the "only possible step" for the Fatherland party, Tymoshenko told reporters on Wednesday, describing the Western-backed majority as a "facade."

"We are forced to acknowledge that there was never a pro-European, democratic coalition in this parliament," she said. "There existed only a shadowy, backroom coalition of political clans, which formed a government that ruled the country and led it to the final stage of destruction of our lives."

Even without Fatherland's 19 lawmakers, the government of Arseniy Yatsenyuk holds a three-seat majority in the 450-seat Kyiv parliament. However, cracks have long been visible among the other three parties in the governing coalition, and the prime minister's approval rating has occasionally dipped under 1 percent.

On Wednesday, Tymoshenko urged other factions to join hers and retract support due to slow reforms.

Political instability has already derailed a crucial IMF aid program
for the impoverished state, with the fraying ceasefire in the east and far-right protests in Kyiv adding to the pressure.

dj/sms (Interfax, Ukrainski Novini, Reuters)
shift-knop defekt
pi_160062397
Als bonus slagroom op de taart :

US ambassador urges ‘elimination of graft & corruption,’ ‘meaningful steps to reform’ in Ukraine

19 Feb, 2016

U.S. ambassador to Ukraine Geoffrey Pyatt © Gleb Garanich / Reuters

Ukraine will only receive American investment if Kiev continues to take “meaningful steps to reform its trade and investment climate,” the US ambassador to Ukraine, Geoffrey Pyatt, has stated.

Read more : New volunteers for the Ukrainian interior ministry's Obama, Pentagon clear way to send US aid to Ukraine neo-Nazis.

“But it can only happen if Ukraine continues to press ahead on critical reforms, tackles corruption, and works to meet NATO standards.''

According to the ambassador, since 2014 Washington has provided $266 million in security and defense-related assistance to Ukraine. “This year, we expect to provide an additional $335 million in training and equipment to our Ukrainian partners,” Pyatt said, adding that this new assistance, will help expand US military training in Ukraine and “deliver needed military equipment to improve Ukraine’s defensive capabilities on the front lines.”

US Vice President Joe Biden said in a speech delivered to the Ukrainian parliament in December that Kiev must do more in terms of fighting corruption which “eats Ukraine like cancer.”

If there's no control of corruption in Ukraine, financial help is out of the question, he warned.
“Corruption siphons off resources. We know this. You know this,” Biden told Ukrainian MPs.

On the first day of his visit, the US official assured Kiev of US support and announced the allocation of an additional $190 million from the US budget to help conduct structural reforms in Ukraine and fight corruption.

Earlier this month Ukraine’s minister for economic development and trade, Aivaras Abromavicius, one of several foreign experts in the government brought in to help Kiev with reforms, announced his resignation, citing corruption levels in the state.

“Neither me, nor my team have any desire to serve as a cover-up for the covert corruption'' Abromavicius said in his official statement.

Abromavicius’s resignation has worried a number of Ukraine’s international partners.

A joint statement by ambassadors from the US, UK, EU and other countries said that diplomats were “deeply disappointed,” as the minister and his team “have made important strides, implementing tough but necessary economic reforms to help stabilize Ukraine’s economy, root out endemic corruption, bring Ukraine into compliance with its IMF [International Monetary Fund] program obligations.”

The International Monetary Fund (IMF) may suspend Ukraine’s $17.5 billion bailout program

Slowing down the reforms process may cost Kiev the $40 billion deal with the IMF, EU and the US, which championed the aid expecting changes in the country, according to Reuters.

+++

BODEMLOZE PUT EN NAVO-EXPANSIE DUS

controle artikel :

http://www.baltic-course.(...)doc=116271&ins_print

http://www.cnbc.com/2016/(...)war-with-russia.html
shift-knop defekt
pi_160062439
Google "Oekraïne en milieuvervuiling"', "Oekraïne en maffia", "Oekraïne en fascisme", "Oekraïne en oorlogsmisdaden", "Oekraïne en corruptie", "Oekraïne en failliet", "Oekraïne en misdaad", "Oekraïne en oorlog" en je vind één brok ellende.

Google "EU en incompetentie", EU en naïviteit", "EU en verdeeldheid", "EU en imperialistisch", "EU en geld verkwisten".

Voeg die twee samen en je hebt een recipe for disaster.
pi_160149383
Rutte's petrischaaltje onder Russische microscoop :

'Ukraine is a moral & political black hole on the brink of collapse'

Europeans fear the planned EU-Ukraine association agreement – the first step to integrate Ukraine into the bloc – may lead to a new crisis on the European Union's eastern borders, Professor Laszlo Maracz of Gumilyov Eurasian National University told RT.

German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier and his French counterpart, Jean-Marc Ayrault, are currently in Kiev for political talks. Before setting off on the trip, they yet again urged Ukraine's government to implement political reforms, including a new election law, special rights for regions, and stronger efforts in countering corruption.

The visit comes just one day after up to 1,000 radicals rallied in central Kiev’s Maidan square, demanding the resignation of the government and early elections. This weekend marked two years since the bloody uprising in the Ukrainian capital, which led to the ouster of President Viktor Yanukovich.

Meanwhile, Dutch journalists have leaked government plans on dealing with an upcoming April 6 non-binding referendum on the EU-Ukraine Association Agreement (EUAA). The treaty envisions closer economic, political, and cultural ties between Kiev and the bloc. A 'no' vote in the referendum would force the Dutch government, led by Prime Minister Mark Rutte, to reconsider the pact.

Read more
Max Keiser speaking with Pirate Party activist Ancilla Tilia in Amsterdam
Ukraine-EU agreement a ‘George Soros road to nowhere’ - Keiser

Officials have now been advised to make the details of the deal look as appealing as possible by using words like “democratization,” and calling the treaty a “Cooperation Agreement.” They've also been told to drop rhetoric on sensitive issues like security concerns, and to avoid focusing on the Russian government's interests in Ukraine.

Most voters are likely to reject the agreement with Kiev, according to a new poll.

RT discussed the issue with Dr. Laszlo Maracz, a professor at Gumilyov Eurasian National University.

Interview begint vanaf hier :

https://www.rt.com/op-edg(...)ndum-netherlands-eu/

meer over Maracz :

http://www.uva.nl/over-de(...)racz/l.k.maracz.html

Prof. dr. László Károly Marácz (1960, Utrecht) was born and raised in a Hungarian family in the Netherlands. He studied general linguistics and Hungarian language and literature at the University of Groningen. In 1989, he defended his PhD dissertation at the same university. The topic of his thesis was a generative analysis of asymmetric and symmetric configurations in Hungarian syntax.
shift-knop defekt
pi_160149637
RT heeft een of andere linguïst uit de hoge hoed getoverd die mij moet doen geloven dat het associatieverdrag een opmaat is voor EU-lidmaatschap en voor militaire samenwerking? Meneer ontbeert blijkbaar de kennis dat de EU uberhaupt geen bevoegdheden heeft op militair vlak, overigens met dank aan De Gaulle.
pi_160150026
Dat is wel een nadeel ja
De titel professor geven ze tegenwoordig al weg bij de aankoop van een pak ijs bij de Plus.
Kennis heb je er niet meer voor nodig

De laatste alinea had wel verder uitgewerkt mogen worden

LM: The association agreement with Ukraine is considered to be a first step [to] integrating Ukraine into the EU. It is said that it is only a trade agreement, but if you look at the text, if you read it, there are paragraphs on military cooperation, for example...it is very questionable decision, it will bring a lot of tensions with Russia...

De paragraafnummers nemen ze niet de moeite die erbij te zetten
einde interview.

[ Bericht 66% gewijzigd door TomLuny op 23-02-2016 17:25:58 ]
shift-knop defekt
pi_160152209
Ik hoor steeds meer nieuws, wat ik nog niet wist, en wat me waarschijnlijk laat besluiten om toch maar voor het nee kamp te gaan kiezen.
pi_160152659
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 06:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Google "Oekraïne en milieuvervuiling"', "Oekraïne en maffia", "Oekraïne en fascisme", "Oekraïne en oorlogsmisdaden", "Oekraïne en corruptie", "Oekraïne en failliet", "Oekraïne en misdaad", "Oekraïne en oorlog" en je vind één brok ellende.

Google "EU en incompetentie", EU en naïviteit", "EU en verdeeldheid", "EU en imperialistisch", "EU en geld verkwisten".

Voeg die twee samen en je hebt een recipe for disaster.
Google eens op 'Wilders fascism' en je krijgt ook voldoende hits. Iets zegt mij echter dat jij het niet eens bent met de strekking van meerdere artikelen die je dan voorgeschoteld krijgt.
pi_160152676
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:47 schreef TomLuny het volgende:
Dat is wel een nadeel ja
De titel professor geven ze tegenwoordig al weg bij de aankoop van een pak ijs bij de Plus.
Kennis heb je er niet meer voor nodig

De laatste alinea had wel verder uitgewerkt mogen worden

LM: The association agreement with Ukraine is considered to be a first step [to] integrating Ukraine into the EU. It is said that it is only a trade agreement, but if you look at the text, if you read it, there are paragraphs on military cooperation, for example...it is very questionable decision, it will bring a lot of tensions with Russia...

De paragraafnummers nemen ze niet de moeite die erbij te zetten
einde interview.
Omdat het gelul is, zo werkt RT nu eenmaal. Ik heb al eerder het hele verdrag doorgelezen en waar ze op "doelen" is waarschijnlijk op Titel 2 Artikel 10, genaamd: "Conflict prevention, crisis management and military-technological cooperation." Dat wordt hier echter aanzienlijk dikker aangezet dan het is, want van daadwerkelijk militaire samenwerking is geen sprake vanwege de simpele reden dat het niet kan; de EU heeft geen leger en kan ook geen andere legers aansturen.

Wat betreft je uitspraak dat professor worden niets voorstelt: dat is ook gelul. Aan zijn publicaties te zien heeft de beste man behoorlijk wat kennis over de Hongaarse taal en het Hongaarse taalgebied, professor zijn wil echter niet zeggen dat je alles weet over elk vakgebied; klaarblijkelijk is de kennis van deze man over Europese instituties nogal beperkt.
pi_160153825
“An interesting thing is a good thing.”
pi_160154199
quote:
Daar is geen twijfel over.
pi_160154316
quote:
Dat artikel in die link :X

Wat dat betreft is Nederland ook lekker bezig...
pi_160154943
Het zijn gewoon bedrijven die zo min mogelijk belasting betalen. Dat gebeurt overal. Rinat Akhmetov is daarin helemaal niet uitzonderlijk behalve als hij een grote rol heeft gespeeld in de tot stand komen van de wetgeving.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_160160557
Zolang Yatsenyuk premier is en Poroshenko president moet je dit helemaal niet willen tekenen.

Als de IMF en het Oekrainse volk ze al niet vertrouwen, waarom zou de EU dat dan doen? Totale waanzin dit.
pi_160162398
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het zijn gewoon bedrijven die zo min mogelijk belasting betalen. Dat gebeurt overal. Rinat Akhmetov is daarin helemaal niet uitzonderlijk behalve als hij een grote rol heeft gespeeld in de tot stand komen van de wetgeving.
Nederland heeft wel een reputatie op dit gebied. Het is niet voor niets dat Obama ons in eerste instantie op de zwarte lijst van belastingparadijzen had gezet. Maar je kan het een Oekrainer idd niet kwalijk nemen dat die van legale mogelijkheden gebruik maakt.
pi_160167268
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:58 schreef J.B. het volgende:
Omdat het gelul is, zo werkt RT nu eenmaal.
Ik heb al eerder het hele verdrag doorgelezen en waar ze op "doelen" is waarschijnlijk op Titel 2 Artikel 10, genaamd: "Conflict prevention, crisis management and military-technological cooperation." Dat wordt hier echter aanzienlijk dikker aangezet dan het is, want van daadwerkelijk militaire samenwerking is geen sprake vanwege de simpele reden dat het niet kan; de EU heeft geen leger en kan ook geen andere legers aansturen.
Ik word nu in de positie gemanouvreerd om mezelf als verdediger van RT op te werpen terwijl ik dat blad net zo kritisch probeer te lezen als ieder andere. Ik ben daarom niet echt blij met die positie omdat ik zelf ook zie dat RT vaak militant en gekleurd is.
Gelul zou ik het echter niet noemen daar ik diverse keren heb gekeken of hun tekst te verifiëren valt bij andere media en dat bleek regelmatig zo te zijn. Het is dus niet enkel kaf en geen koren.
Bovendien merkte ik zelf al op dat het interview beter uitgewerkt had kunnen worden.

Over het verdrag, ik heb het niet gelezen maar kan er wel een zoekopdracht in uit laten voeren, op de letters 'milit' bijvoorbeeld, wat 8 resultaten oplevert en daaromheen de afkortingen EDA en GDVB.
Ik ga dat nu niet opzoeken maar de eerste staat bijvoorbeeld al voor Europees Defensie Agentschap. Dit lijkt me weinig met handel te maken hebben. En waar ligt de grens ?
Navo is geen EU onderdeel, dat ben ik met je eens, maar de Navo bestaat misschien wel uit 80% EU-landen en Navo wordt al ingezet bij EU-grens-taken zoals bijv. bij de bootimmigranten.
En zie deze post , met deze uitspraak van Pyatt : “But it can only happen if Ukraine continues to press ahead on critical reforms, tackles corruption, and works to meet NATO standards.''
Hier bevestigd :

http://ukraine.usembassy.(...)nercon-02182016.html

Zodat bijvoorbeeld het ene leger niet uit Lego-blokjes bestaat en het andere uit Meccano-moertjes of Knitt-koppelingen.

Pyatt is geen EU, dat begrijp ik; ik zie echter 4 van de 8 zoekresultaten in jouw genoemd artikel 10 staan (goed gevonden trouwens) , en in hoeverre de uitspraak van Marcacz dan aangedikt is, vind ik moeilijk in te schatten aangezien ik de instanties EDA en GDVB niet ken.
Op eerste gezicht duidt het m.i. toch op verdergaande militaire samenwerking terwijl het als niet meer als een handelsverdrag wordt afgeschilderd.
shift-knop defekt
pi_160167452
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:58 schreef J.B. het volgende:

Wat betreft je uitspraak dat professor worden niets voorstelt: dat is ook gelul.

Aan zijn publicaties te zien heeft de beste man behoorlijk wat kennis over de Hongaarse taal en het Hongaarse taalgebied, professor zijn wil echter niet zeggen dat je alles weet over elk vakgebied; klaarblijkelijk is de kennis van deze man over Europese instituties nogal beperkt.
Die uitspraak was, zoals je zelf al zag, ironisch bedoeld ;)

Over Maracz, ook voor hem voel ik me niet geroepen hem te verdedigen en ben niet van plan zijn CV op te gaan zoeken.
Het belang van een linguïst kan echter beter niet onderschat worden zoals deze video benadrukt van ca. minuut 12:00 tot 15:45

Of Maracz Russisch en Oekraïens spreekt weet ik niet en wat zijn kennis is van de instituties evenmin.
Ik kwam enkel dat RT-interview tegen en leek me wel aardig dat hier te delen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 24-02-2016 02:55:38 ]
shift-knop defekt
pi_160179675
Tentharingen worden ondertussen het Maidanplein ingeslagen

Video van 1 minuut

Right-wing protesters continued to rally on Independence Square (the Maidan) in central Kiev on Sunday.
Hundred demonstrators marked the two year anniversary of the Maidan coup calling for the immediate resignation of the government.
shift-knop defekt
pi_160180018
quote:
9s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:05 schreef TomLuny het volgende:
Tentharingen worden ondertussen het Maidanplein ingeslagen

Video van 1 minuut

Right-wing protesters continued to rally on Independence Square (the Maidan) in central Kiev on Sunday.
Hundred demonstrators marked the two year anniversary of the Maidan coup calling for the immediate resignation of the government.
Het Maidanplein is alweer leeg (gisteren ook al), die link is ook al 2 dagen oud.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2016 17:25:42 ]
pi_160180845
En het is onderhand ook al een jaar of vijftien eerder regel dan uitzondering dat er op het Maidanplein om van alles en nog wat wordt gedemonstreerd :P
pi_160180882
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:09 schreef 99.999 het volgende:
En het is onderhand ook al een jaar of vijftien eerder regel dan uitzondering dat er op het Maidanplein om van alles en nog wat wordt gedemonstreerd :P
Hoe heet dat plein hier nog eens waar men dat mag en niet op het binnenhof of erbij in de buurt?
pi_160180901
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:22 schreef J.B. het volgende:
Het Maidanplein is alweer leeg (gisteren ook al), die link is ook al 2 dagen oud.
Ok, mijn schuld
shift-knop defekt
pi_160194811
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Google eens op 'Wilders fascism' en je krijgt ook voldoende hits. Iets zegt mij echter dat jij het niet eens bent met de strekking van meerdere artikelen die je dan voorgeschoteld krijgt.
Google je eigen verstand eens een keer. De enige reden waarom je voor het associatieverdrag bent is omdat je favoriete partij en je geloofsgenoten ervoor zijn. Als je partij er tegen was geweest dan was jij er ook tegen. Net zoals het niet slim was van de VS om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Irak is het niet slim voor de EU om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Oekraïne.
pi_160195426
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 02:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Google je eigen verstand eens een keer. De enige reden waarom je voor het associatieverdrag bent is omdat je favoriete partij en je geloofsgenoten ervoor zijn. Als je partij er tegen was geweest dan was jij er ook tegen. Net zoals het niet slim was van de VS om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Irak is het niet slim voor de EU om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Oekraïne.
De EU grijpt niet in in Oekraïne. Ze sluiten een verdrag, meer niet.
Het land wat vervolgens ingrijpt is Rusland. Hen zomaar hun zin geven is ook niet bepaald briljant, zo leert de geschiedenis...

Maar dat jij als PVV'er Poetin onvoorwaardelijk steunt is eigenlijk wel logisch :).
pi_160195457
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De EU grijpt niet in in Oekraïne. Ze sluiten een verdrag, meer niet.
Het land wat vervolgens ingrijpt is Rusland. Hen zomaar hun zin geven is ook niet bepaald briljant, zo leert de geschiedenis...

Maar dat jij als PVV'er Poetin onvoorwaardelijk steunt is eigenlijk wel logisch :).
Het enige verschil is dat de VS zijn "hulp" oplegde en de EU zijn "hulp" door chantage, uit goedgelovigheid of uit machtswellust zal geven. Het eindresultaat voor beiden is hetzelfde.
pi_160195470
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat de VS zijn "hulp" oplegde en de EU zijn "hulp" door chantage, uit goedgelovigheid of uit machtswellust zal geven. Het eindresultaat voor beiden is hetzelfde.
Gelul natuurlijk. Maar je trapt netjes in de Poetinpropaganda die je grote leider je opdraagt.
pi_160195502
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gelul natuurlijk. Maar je trapt netjes in de Poetinpropaganda die je grote leider je opdraagt.
En jij trapt in de nazipropaganda in Oekraïne die net doen alsof ze de democratische en liberale waarden in Europa willen omarmen. De enige rede waarom ze dat doen is omdat Rusland voor hun een groter gevaar vormt dan Europa.
  donderdag 25 februari 2016 @ 07:38:30 #293
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160195503
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Probeer iets vriendelijker te reageren, dit gaat nergens heen.
pi_160195524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En jij trapt in de nazipropaganda in Oekraïne die net doen alsof ze de democratische en liberale waarden in Europa willen omarmen. De enige rede waarom ze dat doen is omdat Rusland voor hun een groter gevaar vormt dan Europa.
Ik ben zeer kritisch op Oekraïne maar door het land op haar eigen handelen te beoordelen. Daaraan moet nog heel veel verbeteren. Het land is ook de komende decennia echt nog niet toe aan bijvoorbeeld een EU lidmaatschap. Maar dat wij hen de goede kant op kunnen helpen met dit verdrag zie ik wel. Uiteindelijk gaan economische en democratische ontwikkeling vaak hand in hand.
pi_160195530
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Probeer iets vriendelijker te reageren, dit gaat nergens heen.
Kijk dan ook even naar wat mijn reactie uitlokte.
pi_160195556
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben zeer kritisch op Oekraïne maar door het land op haar eigen handelen te beoordelen. Daaraan moet nog heel veel verbeteren. Het land is ook de komende decennia echt nog niet toe aan bijvoorbeeld een EU lidmaatschap. Maar dat wij hen de goede kant op kunnen helpen met dit verdrag zie ik wel. Uiteindelijk gaan economische en democratische ontwikkeling vaak hand in hand.
Hoeveel voorbeelden heb je nodig? 100? 1000? Griekenland is toch nog niet uit je geheugen verdwenen. En al die corrupte, dictatoriale landen die we in het verleden ontwikkelingshulp gegeven hebben en waar na verloop van tijd (je zou het niet verwachten :o ) maar een heel klein percentage op de goede plek terecht is gekomen. Als een volk niet klaar is voor democratie, eerlijkheid en tolerantie dan dan kan je er wel een biljoen euro insteken maar dan zou het nog niet helpen.
pi_160195563
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoeveel voorbeelden heb je nodig? 100? 1000? Griekenland is toch nog niet uit je geheugen verdwenen. En al die corrupte, dictatoriale landen die we in het verleden ontwikkelingshulp gegeven hebben en waar na verloop van tijd (je zou het niet verwachten :o ) maar een heel klein percentage op de goede plek terecht is gekomen. Als een volk niet klaar is voor democratie, eerlijkheid en tolerantie dan dan kan je er wel een biljoen euro insteken maar dan zou het nog niet helpen.
Er zijn ook tal van voorbeelden waarbij de EU landen heeft geholpen met het verbeteren van het functioneren van de rechtsstaat en waar economische samenwerking landen ook op andere gebieden sterk vooruit heeft geholpen. Het is echt niet nodig om altijd alles negatief te benaderen :).
pi_160198799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 02:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb geen partij.

Als Oekraine daadwerkelijk toe zou treden tot de EU, dan zou ik tegen zijn. Het gaat hier echter om een veredeld handelsverdrag. Een dergelijke overeenkomst kan ik enkel toejuichen.
pi_160201050
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 02:16 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik word nu in de positie gemanouvreerd om mezelf als verdediger van RT op te werpen terwijl ik dat blad net zo kritisch probeer te lezen als ieder andere. Ik ben daarom niet echt blij met die positie omdat ik zelf ook zie dat RT vaak militant en gekleurd is.
Gelul zou ik het echter niet noemen daar ik diverse keren heb gekeken of hun tekst te verifiëren valt bij andere media en dat bleek regelmatig zo te zijn. Het is dus niet enkel kaf en geen koren.
Bovendien merkte ik zelf al op dat het interview beter uitgewerkt had kunnen worden.

Over het verdrag, ik heb het niet gelezen maar kan er wel een zoekopdracht in uit laten voeren, op de letters 'milit' bijvoorbeeld, wat 8 resultaten oplevert en daaromheen de afkortingen EDA en GDVB.
Ik ga dat nu niet opzoeken maar de eerste staat bijvoorbeeld al voor Europees Defensie Agentschap. Dit lijkt me weinig met handel te maken hebben. En waar ligt de grens ?

EDA heeft net wel met handel te maken omdat het voornamelijk fungeert als een agentschap wat defensieaankopen van verschillende (lid)staten kan samenbrengen en zo probeert de aankoopkosten te drukken.

GDVB bestaat overigens niet, het GBVB bestaat daarentegen wel en (aannemende dat je daarop doelt) dat dient voor conflictpreventie en crisisbeheer. Voor enige actie is echter volledige unanieme instemming van alle EU-lidstaten nodig. Dus nogmaals: op defensiegebied heeft de EU geen enkele bevoegdheden en daar verandert dit verdrag niks aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2016 13:13:16 ]
pi_160201061
Ik ook niet heb ook of kies ook geen kant, wel vraag ik me af hoe ze met zo een verdrag de corruptie willen bestrijden.
Hebben ze niet ook een verdrag iets over die vluchtelingen, dat werkt toch ook zo goed of niet?
Of doet het verdrag daarover totaal niets niks nada?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')