Daar is geen twijfel over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
https://twitter.com/jortkelder/status/698084998910451712?s=09
Ik vraag me af wat Jort gaat stemmen.
Dat artikel in die linkquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
https://twitter.com/jortkelder/status/698084998910451712?s=09
Ik vraag me af wat Jort gaat stemmen.
Nederland heeft wel een reputatie op dit gebied. Het is niet voor niets dat Obama ons in eerste instantie op de zwarte lijst van belastingparadijzen had gezet. Maar je kan het een Oekrainer idd niet kwalijk nemen dat die van legale mogelijkheden gebruik maakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het zijn gewoon bedrijven die zo min mogelijk belasting betalen. Dat gebeurt overal. Rinat Akhmetov is daarin helemaal niet uitzonderlijk behalve als hij een grote rol heeft gespeeld in de tot stand komen van de wetgeving.
Ik word nu in de positie gemanouvreerd om mezelf als verdediger van RT op te werpen terwijl ik dat blad net zo kritisch probeer te lezen als ieder andere. Ik ben daarom niet echt blij met die positie omdat ik zelf ook zie dat RT vaak militant en gekleurd is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:58 schreef J.B. het volgende:
Omdat het gelul is, zo werkt RT nu eenmaal.
Ik heb al eerder het hele verdrag doorgelezen en waar ze op "doelen" is waarschijnlijk op Titel 2 Artikel 10, genaamd: "Conflict prevention, crisis management and military-technological cooperation." Dat wordt hier echter aanzienlijk dikker aangezet dan het is, want van daadwerkelijk militaire samenwerking is geen sprake vanwege de simpele reden dat het niet kan; de EU heeft geen leger en kan ook geen andere legers aansturen.
Die uitspraak was, zoals je zelf al zag, ironisch bedoeldquote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:58 schreef J.B. het volgende:
Wat betreft je uitspraak dat professor worden niets voorstelt: dat is ook gelul.
Aan zijn publicaties te zien heeft de beste man behoorlijk wat kennis over de Hongaarse taal en het Hongaarse taalgebied, professor zijn wil echter niet zeggen dat je alles weet over elk vakgebied; klaarblijkelijk is de kennis van deze man over Europese instituties nogal beperkt.
Het Maidanplein is alweer leeg (gisteren ook al), die link is ook al 2 dagen oud.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:05 schreef TomLuny het volgende:
Tentharingen worden ondertussen het Maidanplein ingeslagen
Video van 1 minuut
Right-wing protesters continued to rally on Independence Square (the Maidan) in central Kiev on Sunday.
Hundred demonstrators marked the two year anniversary of the Maidan coup calling for the immediate resignation of the government.
Hoe heet dat plein hier nog eens waar men dat mag en niet op het binnenhof of erbij in de buurt?quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:09 schreef 99.999 het volgende:
En het is onderhand ook al een jaar of vijftien eerder regel dan uitzondering dat er op het Maidanplein om van alles en nog wat wordt gedemonstreerd
Ok, mijn schuldquote:Op woensdag 24 februari 2016 17:22 schreef J.B. het volgende:
Het Maidanplein is alweer leeg (gisteren ook al), die link is ook al 2 dagen oud.
Google je eigen verstand eens een keer. De enige reden waarom je voor het associatieverdrag bent is omdat je favoriete partij en je geloofsgenoten ervoor zijn. Als je partij er tegen was geweest dan was jij er ook tegen. Net zoals het niet slim was van de VS om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Irak is het niet slim voor de EU om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Oekraïne.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Google eens op 'Wilders fascism' en je krijgt ook voldoende hits. Iets zegt mij echter dat jij het niet eens bent met de strekking van meerdere artikelen die je dan voorgeschoteld krijgt.
De EU grijpt niet in in Oekraïne. Ze sluiten een verdrag, meer niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 02:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Google je eigen verstand eens een keer. De enige reden waarom je voor het associatieverdrag bent is omdat je favoriete partij en je geloofsgenoten ervoor zijn. Als je partij er tegen was geweest dan was jij er ook tegen. Net zoals het niet slim was van de VS om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Irak is het niet slim voor de EU om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Oekraïne.
Het enige verschil is dat de VS zijn "hulp" oplegde en de EU zijn "hulp" door chantage, uit goedgelovigheid of uit machtswellust zal geven. Het eindresultaat voor beiden is hetzelfde.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De EU grijpt niet in in Oekraïne. Ze sluiten een verdrag, meer niet.
Het land wat vervolgens ingrijpt is Rusland. Hen zomaar hun zin geven is ook niet bepaald briljant, zo leert de geschiedenis...
Maar dat jij als PVV'er Poetin onvoorwaardelijk steunt is eigenlijk wel logisch.
Gelul natuurlijk. Maar je trapt netjes in de Poetinpropaganda die je grote leider je opdraagt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat de VS zijn "hulp" oplegde en de EU zijn "hulp" door chantage, uit goedgelovigheid of uit machtswellust zal geven. Het eindresultaat voor beiden is hetzelfde.
En jij trapt in de nazipropaganda in Oekraïne die net doen alsof ze de democratische en liberale waarden in Europa willen omarmen. De enige rede waarom ze dat doen is omdat Rusland voor hun een groter gevaar vormt dan Europa.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Maar je trapt netjes in de Poetinpropaganda die je grote leider je opdraagt.
Probeer iets vriendelijker te reageren, dit gaat nergens heen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Maar je trapt netjes in de Poetinpropaganda die je grote leider je opdraagt.
Ik ben zeer kritisch op Oekraïne maar door het land op haar eigen handelen te beoordelen. Daaraan moet nog heel veel verbeteren. Het land is ook de komende decennia echt nog niet toe aan bijvoorbeeld een EU lidmaatschap. Maar dat wij hen de goede kant op kunnen helpen met dit verdrag zie ik wel. Uiteindelijk gaan economische en democratische ontwikkeling vaak hand in hand.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En jij trapt in de nazipropaganda in Oekraïne die net doen alsof ze de democratische en liberale waarden in Europa willen omarmen. De enige rede waarom ze dat doen is omdat Rusland voor hun een groter gevaar vormt dan Europa.
Kijk dan ook even naar wat mijn reactie uitlokte.quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Probeer iets vriendelijker te reageren, dit gaat nergens heen.
Hoeveel voorbeelden heb je nodig? 100? 1000? Griekenland is toch nog niet uit je geheugen verdwenen. En al die corrupte, dictatoriale landen die we in het verleden ontwikkelingshulp gegeven hebben en waar na verloop van tijd (je zou het niet verwachtenquote:Op donderdag 25 februari 2016 07:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben zeer kritisch op Oekraïne maar door het land op haar eigen handelen te beoordelen. Daaraan moet nog heel veel verbeteren. Het land is ook de komende decennia echt nog niet toe aan bijvoorbeeld een EU lidmaatschap. Maar dat wij hen de goede kant op kunnen helpen met dit verdrag zie ik wel. Uiteindelijk gaan economische en democratische ontwikkeling vaak hand in hand.
Er zijn ook tal van voorbeelden waarbij de EU landen heeft geholpen met het verbeteren van het functioneren van de rechtsstaat en waar economische samenwerking landen ook op andere gebieden sterk vooruit heeft geholpen. Het is echt niet nodig om altijd alles negatief te benaderenquote:Op donderdag 25 februari 2016 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoeveel voorbeelden heb je nodig? 100? 1000? Griekenland is toch nog niet uit je geheugen verdwenen. En al die corrupte, dictatoriale landen die we in het verleden ontwikkelingshulp gegeven hebben en waar na verloop van tijd (je zou het niet verwachten) maar een heel klein percentage op de goede plek terecht is gekomen. Als een volk niet klaar is voor democratie, eerlijkheid en tolerantie dan dan kan je er wel een biljoen euro insteken maar dan zou het nog niet helpen.
Ik heb geen partij.quote:Op donderdag 25 februari 2016 02:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Google je eigen verstand eens een keer. De enige reden waarom je voor het associatieverdrag bent is omdat je favoriete partij en je geloofsgenoten ervoor zijn. Als je partij er tegen was geweest dan was jij er ook tegen. Net zoals het niet slim was van de VS om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Irak is het niet slim voor de EU om in te grijpen in een corrupt en verdeeld land als Oekraïne.
EDA heeft net wel met handel te maken omdat het voornamelijk fungeert als een agentschap wat defensieaankopen van verschillende (lid)staten kan samenbrengen en zo probeert de aankoopkosten te drukken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 02:16 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik word nu in de positie gemanouvreerd om mezelf als verdediger van RT op te werpen terwijl ik dat blad net zo kritisch probeer te lezen als ieder andere. Ik ben daarom niet echt blij met die positie omdat ik zelf ook zie dat RT vaak militant en gekleurd is.
Gelul zou ik het echter niet noemen daar ik diverse keren heb gekeken of hun tekst te verifiëren valt bij andere media en dat bleek regelmatig zo te zijn. Het is dus niet enkel kaf en geen koren.
Bovendien merkte ik zelf al op dat het interview beter uitgewerkt had kunnen worden.
Over het verdrag, ik heb het niet gelezen maar kan er wel een zoekopdracht in uit laten voeren, op de letters 'milit' bijvoorbeeld, wat 8 resultaten oplevert en daaromheen de afkortingen EDA en GDVB.
Ik ga dat nu niet opzoeken maar de eerste staat bijvoorbeeld al voor Europees Defensie Agentschap. Dit lijkt me weinig met handel te maken hebben. En waar ligt de grens ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |