abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160019529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:32 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het valt me op dat ik uit het tegen-kamp vooral over randzaken hoor (niet genoeg stembureau's, Problemen in de regering van Oekraine, MH17)

echt inhoudelijke argumenten over het verdrag heb ik nog [niet] van het tegen kamp gehoord
Mijn moeder zei altijd : ''Je kunt je beter niet associëren met compleet corrupte en finaal failliete lieden''.

En ik heb net dit doorgelezen in vijf minuten en ik zie nogal wat haakjes en oogjes.
Al vanaf de voorpagina gaat het verkeerd :

Rekening houdend met de nauwe historische betrekkingen en de steeds nauwere banden tussen de partijen

Ik zie geen nauwere banden, eerder spontanere scheuren.
Maw dit is geen goed moment om met een EU-kaartenhuis nog meer te blijven stapelen imo

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html

En eigenlijk is jouw post een uitnodiging om het topic opnieuw te gaan voeren want er waren wel goede argumenten zoals in #31 en vanaf #51 bijvoorbeeld.

En het hele internet staat vol met Ja-en-Nee artikelen dus het wordt enkel krenten uit de pap halen voor wie dat wil, om zijn/haar argumenten te (kunnen) ondersteunen.

Ik hou het er maar bij dat ik ouder en wijzer ben geworden en achteraf gezien beter naar mijn moeder had moeten luisteren.

Ps/ sorry als het enigzins sarcastisch overkomt, het is niet persoonlijk bedoeld... :7
shift-knop defekt
pi_160020187
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:21 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik hou het er maar bij dat ik ouder en wijzer ben geworden en achteraf gezien beter naar mijn moeder had moeten luisteren.

Had ik ook moeten doen, niet alleen mijn moeder maar ook mijn vader, maar als ik het eerder geweten had, zou ik ze veel leed hebben kunnen besparen!
pi_160020365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij een glazen bol?
Of heb je meer info erover?
Dit is de observatie tot nu toe. Wellicht gaat men de wereld nog verbazen, dat kan altijd.
pi_160020407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:49 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

De strategie is blijkbaar Victoria Koblenko inzetten, zoveel mogelijk de naam van Putin noemen en het nee-kamp daarmee associeren en een zooi stembureau's sluiten.

Lijkt me voldoende voor een klinkende overwinning.
Waar staat dat het kabinetsbeleid is om stemlokalen te sluiten?
Immers, dat is een puur lokale keuze en het kabinet heeft zelfs extra geld vrijgemaakt voor de gemeenten om dit te kunnen organiseren.

En die associatie van het neekamp met Poetin is natuurlijk niet meer dan logisch. Dat is de enige die iets te winnen heeft bij die Nee-stem. Als Europa haar vingers van Oekraïne aftrekt hebben de Russen immers vrij spel.
pi_160021139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:14 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Daarin staat ook duidelijk dat het een eigen keuze is van de gemeenten.
pi_160021213
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:42 schreef 99.999 het volgende:

Ja, dat is zo
Geldermalsen was ook eigen keuze, we weten hoe dat afliep voor S. van Kessel
Blijft toch overheid hoor

+ Plus
In het stemhokje is er geen vakje met toelichting svp
Dat zouden ze wel graag willen, een soort rijbewijs politiek om te mogen stemmen
Zodat ze verdragen nog meer in mist kunnen omgeven zodat iedereen crasht behalve de elite met radar.
Oftewel, de poen regeert.
Vreemd dat dan wel de blauwe enveloppen verdwijnen en je niet eens meer je huis uit hoeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 27% gewijzigd door TomLuny op 18-02-2016 19:22:56 ]
shift-knop defekt
pi_160025552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:22 schreef BarryOSeven het volgende:
russian_market twitterde op donderdag 18-02-2016 om 14:12:20 #BREAKING Pro-EU coalition loses majority in Ukrainian parliament https://t.co/GigdHmm66J reageer retweet
[ afbeelding ]
Las een aantal artikelen hierover.

Conclusie, de partijen die willen hervormen liggen eruit. Yatsenyuk gaat steun zoeken bij radicale partijen voor een nieuwe coalitie en de oligarchen onder leiding van o.a. Poroshenko (die van Yatsenyuk af wil) besturen/controleren de boel.

De EU sluit dus een deal met een aantal corrupte politci en een oligarchen clubje dat nog corrupter is dan Yanukovich was. En het is al de 2e(!) keer dat een Oekrainse revolutie hier op uit draait.

Je moet echt psychisch gestoord zijn om met zo'n club een verregaand militair, politiek en handels verdrag te sluiten... :')

Owja, en Ratsenyuk blijft lekker zitten, maar onder andere een Amerikaanse die een ministerspost kreeg vliegt er hoogstwaarschijnlijk als eerste uit.
pi_160030588
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:56 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Onder andere omdat hier juist uit blijkt dat Oekraïne een functionerende democratie is.
Omdat er andere poppetjes in het parlement terecht kunnen komen is het een functionerende democratie? Oekraïne heeft geen functionerende democratie, omdat de regeltjes die het parlement goedkeurt niet worden gehandhaafd. Dag wil van de burger, hallo wil van de geweldadigste/rijkste.

Voorbeeldje van de realiteit in een niet functionerende democratie: Oekraïne neemt onderzoek kunstroof niet serieus
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_160033005
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is de observatie tot nu toe. Wellicht gaat men de wereld nog verbazen, dat kan altijd.
Hoe bedoel je op de poef dan maar, of hoe bedoel je dat?
pi_160033046
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:47 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ja, dat is zo
Geldermalsen was ook eigen keuze, we weten hoe dat afliep voor S. van Kessel
Blijft toch overheid hoor

+ Plus
In het stemhokje is er geen vakje met toelichting svp
Dat zouden ze wel graag willen, een soort rijbewijs politiek om te mogen stemmen
Zodat ze verdragen nog meer in mist kunnen omgeven zodat iedereen crasht behalve de elite met radar.
Oftewel, de poen regeert.
Vreemd dat dan wel de blauwe enveloppen verdwijnen en je niet eens meer je huis uit hoeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blauwe enveloppen daar noem je iets, zomaar aannemen dat ik een comp heb en dat ik die aangeschaft heb om de overheid geld te laten uitsparen?
Denk dat als ik me ook maar 1 keer erbij aanmeld dat ik er nooit meer vanaf kom?
pi_160033464
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat neem je dan klakkeloos aan of heb je het nagevraagd?
pi_160036079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:35 schreef john2406 het volgende:
Die blauwe enveloppen daar noem je iets, zomaar aannemen dat ik een comp heb en dat ik die aangeschaft heb om de overheid geld te laten uitsparen?
Denk dat als ik me ook maar 1 keer erbij aanmeld dat ik er nooit meer vanaf kom?
Zal misschien net als met stroom zijn, het hoeft niet maar dan zit je zonder licht.
Was niet helemaal mijn eigen idee trouwens, eerder in dit topic ergens werd al ingebracht dat in deze moderne tijd het afhankelijk laten zijn van verkiezingen op stemhokjes eenvoudiger zou kunnen om de opkomst te vergroten. Toen ik bijvoorbeeld voor dit referendum koos was er immers ook geen stemhokje voor nodig.
shift-knop defekt
pi_160036328
Something’s Rotten in the State of Ukraine

International aid groups grow impatient with the government.

Bloomberg Businessweek
February 18, 2016 — 9:18 PM CET

Two years have passed since a popular uprising in Kiev toppled a Russia-backed regime in Ukraine. The glory of that people power moment has faded, and Western supporters are losing patience with the government as corruption hampers efforts to jump-start the economy.

Lagarde expressed concern “about Ukraine’s slow progress in improving governance and fighting corruption.”
She said it would be hard to keep financing Ukraine in the absence of real change.

zie volgend bericht waar beweerd wordt dat Lagarde de stekker eruit heeft gehaald

On Feb. 3, 10 Western ambassadors also called on Ukrainian leaders to “set aside their parochial differences” and crack down on corruption. The statement was prompted by the resignation of reformist Economy Minister Aivaras Abromavicius, a Lithuanian who assumed Ukrainian citizenship to join the government in 2014. He said “actions aimed at paralyzing reforms” triggered his resignation.

He pointed a finger at Ihor Kononenko, the senior legislator of President Petro Poroshenko’s party in Parliament and Poroshenko’s former business partner. Kononenko had engineered the appointment of a close associate to the post of Abromavicius’s deputy without telling the minister, according to text messages released by Abromavicius. etc.

Kononenko

++++

IMF stopped funding Ukraine over lack of reform - MP

The International Monetary Fund has not loaned money to Kiev due to the government’s failure to implement reforms and scant progress in stamping out corruption, according to Ukraine’s Fatherland Party deputy chairman Sergey Sobolev.

After the overthrow of the previous government, the IMF agreed to fund Ukraine to the tune of $17.5 billion.
In 2015, Kiev got $6.7 billion, and was looking to get another two tranches of $1.7 billion.
But the funding has been postponed.

“Without a substantial new effort to invigorate government reforms and fight corruption, it’s hard to see how the IMF-supported program can continue and be successful,” said IMF Chief Christine Lagarde last week.

The IMF has been disappointed with the resignation of Economy Minister Aivaras Abromavicius. He left his post, saying he did not want to provide "cover" for widespread government corruption. Abromavicius accused Igor Kononenko, President Poroshenko's key business partner and a Ukrainian deputy, of blocking his reforms.
shift-knop defekt
pi_160037544
En de tijdbom tikt. Yats kan of de échte fascisten erbij gaan halen of er moeten volgens de grondwet nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden.

MaxRTucker twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 10:02:40 #Ukraine's 'Fatherland' and 'Self-help' parties formally withdraw from coalition, giving govt 30 days to find a new majority - or elections. reageer retweet
pi_160062395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef Nintex het volgende:
#Ukraine's 'Fatherland' and 'Self-help' parties formally withdraw from coalition, giving govt 30 days to find a new majority - or elections.
Het was even zoeken maar de bevestiging is o.a. hier te vinden bij Deutsche Welle :

Tymoshenko's party quits Ukrainian government coalition

Ukraine's Fatherland party left the ruling coalition of Prime Minister Arseniy Yatsenyuk only a day after his government survived a no-confidence vote. Party leader Yulia Tymoshenko urged other factions to exit as well.

* TomLuny https://en.wikipedia.org/(...)ion_%22Fatherland%22

Ukraine Julia Timoschenko

Leaving the ruling alliance was the "only possible step" for the Fatherland party, Tymoshenko told reporters on Wednesday, describing the Western-backed majority as a "facade."

"We are forced to acknowledge that there was never a pro-European, democratic coalition in this parliament," she said. "There existed only a shadowy, backroom coalition of political clans, which formed a government that ruled the country and led it to the final stage of destruction of our lives."

Even without Fatherland's 19 lawmakers, the government of Arseniy Yatsenyuk holds a three-seat majority in the 450-seat Kyiv parliament. However, cracks have long been visible among the other three parties in the governing coalition, and the prime minister's approval rating has occasionally dipped under 1 percent.

On Wednesday, Tymoshenko urged other factions to join hers and retract support due to slow reforms.

Political instability has already derailed a crucial IMF aid program
for the impoverished state, with the fraying ceasefire in the east and far-right protests in Kyiv adding to the pressure.

dj/sms (Interfax, Ukrainski Novini, Reuters)
shift-knop defekt
pi_160062397
Als bonus slagroom op de taart :

US ambassador urges ‘elimination of graft & corruption,’ ‘meaningful steps to reform’ in Ukraine

19 Feb, 2016

U.S. ambassador to Ukraine Geoffrey Pyatt © Gleb Garanich / Reuters

Ukraine will only receive American investment if Kiev continues to take “meaningful steps to reform its trade and investment climate,” the US ambassador to Ukraine, Geoffrey Pyatt, has stated.

Read more : New volunteers for the Ukrainian interior ministry's Obama, Pentagon clear way to send US aid to Ukraine neo-Nazis.

“But it can only happen if Ukraine continues to press ahead on critical reforms, tackles corruption, and works to meet NATO standards.''

According to the ambassador, since 2014 Washington has provided $266 million in security and defense-related assistance to Ukraine. “This year, we expect to provide an additional $335 million in training and equipment to our Ukrainian partners,” Pyatt said, adding that this new assistance, will help expand US military training in Ukraine and “deliver needed military equipment to improve Ukraine’s defensive capabilities on the front lines.”

US Vice President Joe Biden said in a speech delivered to the Ukrainian parliament in December that Kiev must do more in terms of fighting corruption which “eats Ukraine like cancer.”

If there's no control of corruption in Ukraine, financial help is out of the question, he warned.
“Corruption siphons off resources. We know this. You know this,” Biden told Ukrainian MPs.

On the first day of his visit, the US official assured Kiev of US support and announced the allocation of an additional $190 million from the US budget to help conduct structural reforms in Ukraine and fight corruption.

Earlier this month Ukraine’s minister for economic development and trade, Aivaras Abromavicius, one of several foreign experts in the government brought in to help Kiev with reforms, announced his resignation, citing corruption levels in the state.

“Neither me, nor my team have any desire to serve as a cover-up for the covert corruption'' Abromavicius said in his official statement.

Abromavicius’s resignation has worried a number of Ukraine’s international partners.

A joint statement by ambassadors from the US, UK, EU and other countries said that diplomats were “deeply disappointed,” as the minister and his team “have made important strides, implementing tough but necessary economic reforms to help stabilize Ukraine’s economy, root out endemic corruption, bring Ukraine into compliance with its IMF [International Monetary Fund] program obligations.”

The International Monetary Fund (IMF) may suspend Ukraine’s $17.5 billion bailout program

Slowing down the reforms process may cost Kiev the $40 billion deal with the IMF, EU and the US, which championed the aid expecting changes in the country, according to Reuters.

+++

BODEMLOZE PUT EN NAVO-EXPANSIE DUS

controle artikel :

http://www.baltic-course.(...)doc=116271&ins_print

http://www.cnbc.com/2016/(...)war-with-russia.html
shift-knop defekt
pi_160062439
Google "Oekraïne en milieuvervuiling"', "Oekraïne en maffia", "Oekraïne en fascisme", "Oekraïne en oorlogsmisdaden", "Oekraïne en corruptie", "Oekraïne en failliet", "Oekraïne en misdaad", "Oekraïne en oorlog" en je vind één brok ellende.

Google "EU en incompetentie", EU en naïviteit", "EU en verdeeldheid", "EU en imperialistisch", "EU en geld verkwisten".

Voeg die twee samen en je hebt een recipe for disaster.
pi_160149383
Rutte's petrischaaltje onder Russische microscoop :

'Ukraine is a moral & political black hole on the brink of collapse'

Europeans fear the planned EU-Ukraine association agreement – the first step to integrate Ukraine into the bloc – may lead to a new crisis on the European Union's eastern borders, Professor Laszlo Maracz of Gumilyov Eurasian National University told RT.

German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier and his French counterpart, Jean-Marc Ayrault, are currently in Kiev for political talks. Before setting off on the trip, they yet again urged Ukraine's government to implement political reforms, including a new election law, special rights for regions, and stronger efforts in countering corruption.

The visit comes just one day after up to 1,000 radicals rallied in central Kiev’s Maidan square, demanding the resignation of the government and early elections. This weekend marked two years since the bloody uprising in the Ukrainian capital, which led to the ouster of President Viktor Yanukovich.

Meanwhile, Dutch journalists have leaked government plans on dealing with an upcoming April 6 non-binding referendum on the EU-Ukraine Association Agreement (EUAA). The treaty envisions closer economic, political, and cultural ties between Kiev and the bloc. A 'no' vote in the referendum would force the Dutch government, led by Prime Minister Mark Rutte, to reconsider the pact.

Read more
Max Keiser speaking with Pirate Party activist Ancilla Tilia in Amsterdam
Ukraine-EU agreement a ‘George Soros road to nowhere’ - Keiser

Officials have now been advised to make the details of the deal look as appealing as possible by using words like “democratization,” and calling the treaty a “Cooperation Agreement.” They've also been told to drop rhetoric on sensitive issues like security concerns, and to avoid focusing on the Russian government's interests in Ukraine.

Most voters are likely to reject the agreement with Kiev, according to a new poll.

RT discussed the issue with Dr. Laszlo Maracz, a professor at Gumilyov Eurasian National University.

Interview begint vanaf hier :

https://www.rt.com/op-edg(...)ndum-netherlands-eu/

meer over Maracz :

http://www.uva.nl/over-de(...)racz/l.k.maracz.html

Prof. dr. László Károly Marácz (1960, Utrecht) was born and raised in a Hungarian family in the Netherlands. He studied general linguistics and Hungarian language and literature at the University of Groningen. In 1989, he defended his PhD dissertation at the same university. The topic of his thesis was a generative analysis of asymmetric and symmetric configurations in Hungarian syntax.
shift-knop defekt
pi_160149637
RT heeft een of andere linguïst uit de hoge hoed getoverd die mij moet doen geloven dat het associatieverdrag een opmaat is voor EU-lidmaatschap en voor militaire samenwerking? Meneer ontbeert blijkbaar de kennis dat de EU uberhaupt geen bevoegdheden heeft op militair vlak, overigens met dank aan De Gaulle.
pi_160150026
Dat is wel een nadeel ja
De titel professor geven ze tegenwoordig al weg bij de aankoop van een pak ijs bij de Plus.
Kennis heb je er niet meer voor nodig

De laatste alinea had wel verder uitgewerkt mogen worden

LM: The association agreement with Ukraine is considered to be a first step [to] integrating Ukraine into the EU. It is said that it is only a trade agreement, but if you look at the text, if you read it, there are paragraphs on military cooperation, for example...it is very questionable decision, it will bring a lot of tensions with Russia...

De paragraafnummers nemen ze niet de moeite die erbij te zetten
einde interview.

[ Bericht 66% gewijzigd door TomLuny op 23-02-2016 17:25:58 ]
shift-knop defekt
pi_160152209
Ik hoor steeds meer nieuws, wat ik nog niet wist, en wat me waarschijnlijk laat besluiten om toch maar voor het nee kamp te gaan kiezen.
pi_160152659
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 06:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Google "Oekraïne en milieuvervuiling"', "Oekraïne en maffia", "Oekraïne en fascisme", "Oekraïne en oorlogsmisdaden", "Oekraïne en corruptie", "Oekraïne en failliet", "Oekraïne en misdaad", "Oekraïne en oorlog" en je vind één brok ellende.

Google "EU en incompetentie", EU en naïviteit", "EU en verdeeldheid", "EU en imperialistisch", "EU en geld verkwisten".

Voeg die twee samen en je hebt een recipe for disaster.
Google eens op 'Wilders fascism' en je krijgt ook voldoende hits. Iets zegt mij echter dat jij het niet eens bent met de strekking van meerdere artikelen die je dan voorgeschoteld krijgt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160152676
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:47 schreef TomLuny het volgende:
Dat is wel een nadeel ja
De titel professor geven ze tegenwoordig al weg bij de aankoop van een pak ijs bij de Plus.
Kennis heb je er niet meer voor nodig

De laatste alinea had wel verder uitgewerkt mogen worden

LM: The association agreement with Ukraine is considered to be a first step [to] integrating Ukraine into the EU. It is said that it is only a trade agreement, but if you look at the text, if you read it, there are paragraphs on military cooperation, for example...it is very questionable decision, it will bring a lot of tensions with Russia...

De paragraafnummers nemen ze niet de moeite die erbij te zetten
einde interview.
Omdat het gelul is, zo werkt RT nu eenmaal. Ik heb al eerder het hele verdrag doorgelezen en waar ze op "doelen" is waarschijnlijk op Titel 2 Artikel 10, genaamd: "Conflict prevention, crisis management and military-technological cooperation." Dat wordt hier echter aanzienlijk dikker aangezet dan het is, want van daadwerkelijk militaire samenwerking is geen sprake vanwege de simpele reden dat het niet kan; de EU heeft geen leger en kan ook geen andere legers aansturen.

Wat betreft je uitspraak dat professor worden niets voorstelt: dat is ook gelul. Aan zijn publicaties te zien heeft de beste man behoorlijk wat kennis over de Hongaarse taal en het Hongaarse taalgebied, professor zijn wil echter niet zeggen dat je alles weet over elk vakgebied; klaarblijkelijk is de kennis van deze man over Europese instituties nogal beperkt.
pi_160153825
“An interesting thing is a good thing.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')