Ik moet morgen al wat dingetjes op laten lossen bij de dealer. Stiekum hoop ik op een i3 leenauto.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:49 schreef Catch22- het volgende:
i3
Ik heb overigens een tweede BMW. Een K75RT
Wat boeit dat?quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:06 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
In de OP staat dat ik een E46 coupé heb, wil iemand dit veranderen naar een E46 323Ci?
320i staat nog wel in een hoekje van de schuur?quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:28 schreef boegschroef het volgende:
Mijn e92 kan er ook uit, daar is iemand anders erg blij mee
Ik heb een 325i en een Z4 als leenauto's gehad, daat was ik blijer mee dan een i3quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik moet morgen al wat dingetjes op laten lossen bij de dealer. Stiekum hoop ik op een i3 leenauto.
Klassieker of pekelbrommer?
En een categorietje motoren in de OP aangemaakt![]()
quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:33 schreef Andyy het volgende:
Gast achter de balie vroeg of ik een voorkeur had voor een leenauto, ik zei dat ik een leuke wilde. Stond een i8 voor de deur en die richting liepen we op om vervolgens er omheen te lopen. Ik werd getrolldMaar de Z4 was ook geen straf
Zag pas op de computer je quotequote:Op woensdag 3 februari 2016 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je deze koopt, weet ik nog wel een aardig setje Alpina's voor je.
Maar een 540 is ook leuk natuurlijk. Hoe gaat het met het gas?
Nou viel nu juist nog mee, met 130/140 haalt 'ie nog aardig wat kilometers. Maar zodra ik een paar rondjes in de stad doe is de LPG tank helemaal snel leegquote:Op woensdag 3 februari 2016 23:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Juist, zo hoort een auto eruit te zien! En op zulke ritten met aardige snelheid merk je het nadeel van LPG wel ja. Ik had op vakantie dat ik in minder dan twee uur alweer stilstond om weer 70 liter te tanken. Hoewel een benzinebak dan ook snel leeg zal zijn.
België is zeker leuk tanken. Voor benzine sowieso, diesel een beetje, maar LPG is helemaal lachen.
70 liter, verbruik van 1:7? = 490 km.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Juist, zo hoort een auto eruit te zien! En op zulke ritten met aardige snelheid merk je het nadeel van LPG wel ja. Ik had op vakantie dat ik in minder dan twee uur alweer stilstond om weer 70 liter te tanken. Hoewel een benzinebak dan ook snel leeg zal zijn.
België is zeker leuk tanken. Voor benzine sowieso, diesel een beetje, maar LPG is helemaal lachen.
Denk niet dat je 1:7 verbruikt met hoge snelhedenquote:Op donderdag 4 februari 2016 08:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
70 liter, verbruik van 1:7? = 490 km.
490km in 2 uur = 245 km/h gemiddeld.
Die heeft net zijn onderhoud gehad om vervolgens weer een nieuw jaartje op het circuit te staanquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
320i staat nog wel in een hoekje van de schuur?![]()
Ik denk ook niet dat 150km/h gemiddeld haalbaar is.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Denk niet dat je 1:7 verbruikt met hoge snelheden
Blijft mooi.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Die heeft net zijn onderhoud gehad om vervolgens weer een nieuw jaartje op het circuit te staan
...
Uhm, een year-round motor meerquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik moet morgen al wat dingetjes op laten lossen bij de dealer. Stiekum hoop ik op een i3 leenauto.
Klassieker of pekelbrommer?
En een categorietje motoren in de OP aangemaakt![]()
K75 = vorige eeuw = klassieker?quote:
Haha ja heb het rustig aan gedaan. Op de terugweg hebben we ook 3 uur over 100km gedaan, zoveel files! Maar mijn ouders reden achter me aan en we hebben vrij veel regen gehad. Dus die durfden niet zo hard. Paar keer wel richting de 180km/h gereden. Maar met werk rijd ik ook meestal rond de 130km/h. Gaat lekker vlot en je wordt niet zo moe door het vol concentreren. Let wel, dan ga ik meestal heen en terug achter elkaarquote:Op donderdag 4 februari 2016 07:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, dan rij je in Duitsland wat rustiger dan ik
Oostenrijk is ook geinig tanken ja, net als Zwitserland (wanneer de koers gunstig is). In België ook al eens zoiets gehad ja...twee tanks vol en nog geen honderd euro kwijt. Had ik wel bijna 150 liter brandstof
Ja, van 94 (jaartje ouder dan mijn e34). Youngtimer dusquote:Op donderdag 4 februari 2016 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
K75 = vorige eeuw = klassieker?
Klassieker voor 355 dagen per jaar.
Ik zou geen foto plaatsen van de ring. Dan zeg je eigenlijk dat die wel een beetje is afgetraptquote:Op donderdag 4 februari 2016 15:15 schreef Dimitri_ het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1018192918
Zo, mijn E34 mag weg.
Weet nog niet zo goed wat ik in plaats van de E34 wil.. Die E30 die in het vorig topic voorbij kwam blijft lonken....
Deze:
http://link.marktplaats.nl/m1016170631
Mwah, ik zie dat anders. Liefhebbers gaan naar de ring. Liefhebbers zorgen voor hun auto.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou geen foto plaatsen van de ring. Dan zeg je eigenlijk dat die wel een beetje is afgetrapt
Eens.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou geen foto plaatsen van de ring. Dan zeg je eigenlijk dat die wel een beetje is afgetrapt
Je gaat naar de ring om te trappen. Ik zou hem er om laten staan als ik jou niet kende. Besef je wel dat je een vrij doorsnee auto hebt en dus niet echt exclusief bent.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:23 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Mwah, ik zie dat anders. Liefhebbers gaan naar de ring. Liefhebbers zorgen voor hun auto.
Als mensen denken dat mijn auto afgetrapt is omdat hij 1 keer in zijn leven op de ring is geweest moeten ze dat maar lekker denken.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Je gaat naar de ring om te trappen. Ik zou hem er om laten staan als ik jou niet kende. Besef je wel dat je een vrij doorsnee auto hebt en dus niet echt exclusief bent.
Er is dus voor 75 euro aan te spenderen, en daarom zet je hem te koop? Ik zou die 75 euro zelf investeren dan kun je die minpunten uit je lijstje schrappen. Overigens is dat 75 euro excl arbeidsloon... En diverse manuren.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:15 schreef Dimitri_ het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1018192918
Zo, mijn E34 mag weg.
Weet nog niet zo goed wat ik in plaats van de E34 wil.. Die E30 die in het vorig topic voorbij kwam blijft lonken....
Deze:
http://link.marktplaats.nl/m1016170631
1:7... I wish. Dat doet ie standaardquote:Op donderdag 4 februari 2016 08:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
70 liter, verbruik van 1:7? = 490 km.
490km in 2 uur = 245 km/h gemiddeld.
Ik hou het meestal bij een enkele reis, dat scheelt. Maar als het heen en weer moet, ook op dan verhoogde snelheid. Niet constant 200+, maar wel 150+. Hoef je niet achterlijk te remmen maar dan blijft het wel dynamisch en daar blijf ik probleem wakker bij. Zet me op CC in een rijtje voor meerdere uren achter elkaar en het wordt een loodzware rit voor me.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ja heb het rustig aan gedaan. Op de terugweg hebben we ook 3 uur over 100km gedaan, zoveel files! Maar mijn ouders reden achter me aan en we hebben vrij veel regen gehad. Dus die durfden niet zo hard. Paar keer wel richting de 180km/h gereden. Maar met werk rijd ik ook meestal rond de 130km/h. Gaat lekker vlot en je wordt niet zo moe door het vol concentreren. Let wel, dan ga ik meestal heen en terug achter elkaar
Ik ga er vanuit dat mensen handig zijn. Ik doe ook alles zelf dus vandaar.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:57 schreef W00fer het volgende:
em te koop? Ik zou die 75 euro zelf investeren dan kun je die minpunten uit je lijstje schrappen. Overigens is dat 75 euro excl arbeidsloon... En dive
175 km/h gemiddeld?quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1:7... I wish. Dat doet ie standaard. Ga maar uit van ongeveer 1:5 bij hoge snelheid. Dan zit je op 350km in twee uur, dat klopt prima.
Dat lijkt me geen slecht plan! Anders zou je er wel eens minder voor kunnen krijgen dan je vraagt. Zoiets als de remschijven is een avondje werk, kan zomaar 5 a 600 meer opleveren.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:42 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat mensen handig zijn. Ik doe ook alles zelf dus vandaar.
Ik doe hem weg omdat ik de auto niet meer gebruik.. En bij een auto van deze leeftijd zijn altijd wel wat dingetjes.
Als ik nu die kleine dingen verhelp kan ik ook net zo goed de steenslag nog wegwerken.. En dan de remschijven vervangen... en dan de roest verhelpen... En dan etc etc etc.
Kan bezig blijven.
Kan ook neerschrijven dat de auto in perfecte staat is maar dit vind ik wel zo eerlijk.
Heb het nog even nagezocht, want het klinkt wel als veel jaquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
175 km/h gemiddeld?
130km/h gemiddeld moet je al serieus hard voor rijden.
Met een personenauto is het ook wel beter haalbaar. Maar tijdens werk heeft het geen enkel voordeel voor mij: ik moet de boetes zelf betalen en krijg per uur betaald. Daarbij vinden ze het brandstofverbruik bij normaal rijden al niet zo fijn 😉 Ook rijd ik dag in dag uit, als het 1x in het jaar is dat ik over de autobahn moet zou ik het sneller doen, maar met 150k per jaar gaat dit beter. Ik zit meestal rond de 100km/h gemiddeld volgens de BC. En dat is dus niet over een stukje van 300km, maar bijv. van Amsterdam naar Monaco en terug. Overigens slaap ik op de terugweg dan wel even.. Dat rekent de BC er niet bij. Tanken hoeft gelukkig niet zo vaak, gaat 240 liter in dit beestje en dan haal ik zo een 1600km makkelijk. Stop dus vooral om even naar de plee te gaan. Betreft een maximaal verlengde MB Sprinter (7,4 meter) met een 3.0 V6 190pk en 7-traps automaat, heerlijke reiswagen 😎quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1:7... I wish. Dat doet ie standaard. Ga maar uit van ongeveer 1:5 bij hoge snelheid. Dan zit je op 350km in twee uur, dat klopt prima.
[..]
Ik hou het meestal bij een enkele reis, dat scheelt. Maar als het heen en weer moet, ook op dan verhoogde snelheid. Niet constant 200+, maar wel 150+. Hoef je niet achterlijk te remmen maar dan blijft het wel dynamisch en daar blijf ik probleem wakker bij. Zet me op CC in een rijtje voor meerdere uren achter elkaar en het wordt een loodzware rit voor me.
Is dat een 225xe active polio?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:27 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe tanken jullie zo snel onderweg?
Duurt hier veul langer
[ afbeelding ]
Zou goed kunnen.quote:
http://www.michelin.nl/ba(...)ds/opslag-van-bandenquote:Behandeling en opslag van banden
De levensverwachting van onze banden is onmogelijk te voorspellen. U kunt de levensduur en prestaties van uw banden echter verhogen door ze op de juiste manier te behandelen en te bewaren wanneer ze niet in gebruik zijn.
Haal het gewicht van de voet van de band
Is de opslag voor een maand of meer, neem dan het gewicht van de banden door het voertuig op te heffen of door de banden van het voertuig te halen. Doet u dat niet, dan kan dit leiden tot schade, vroegtijdige veroudering of plotse uitval van de band.
Zorg ervoor dat ze niet beschadigd kunnen raken
Zorg ervoor dat banden niet worden opgeslagen in de buurt van hete leidingen en elektrische generatoren die warmte produceren. Zorg dat de opslagruimte proper en vrij van vet, benzine of andere stoffen is die het rubber kunnen aantasten. Banden die tijdens hun opslag aan deze stoffen worden blootgesteld, kunnen plots stuk gaan wanneer er opnieuw mee wordt gereden.
Banden moeten worden opgeslagen:
In goed geventileerde, droge, gematigde omgevingen, beschermd tegen direct zonlicht en slecht weer
Uit de buurt van chemische stoffen, oplosmiddelen of koolwaterstoffen
Uit de buurt van scherpe metalen, hout, enz.
Uit de buurt van hittebronnen, vlammen, brandende voorwerpen, materiaal dat vonken of elektrische ontladingen kan veroorzaken
Uit de buurt van ozonproducerende bronnen (transformatoren, elektrische motoren, lasapparaten, enz.)
Opslag en behandeling
Als uw banden kunnen worden opgestapeld, zorg er dan voor dat ze hun vorm behouden. Worden ze langere tijd bewaard, draai ze dan af en toe om (verwissel de volgorde van de banden). Probeer de banden niet onder zware voorwerpen te verpletteren. Accessoires moeten worden opgeslagen in hun originele verpakking, op oppervlakken die geen gevaar opleveren voor snijden, trekken of perforeren. Bij het behandelen van banden en accessoires, gebruik instrumenten en uitrusting die de banden niet beschadigen. Bij het behandelen van banden is het ten zeerste aanbevolen om veiligheidshandschoenen en veiligheidskledij te dragen.
Opslag gedurende korte tijd
Bewaar banden boven elkaar, bij voorkeur op paletten. Stapel ze echter niet hoger dan 1,20 meter hoog. Verander de volgorde van de banden om de vier weken. Zijn de banden op velgen gemonteerd, bewaar ze opgepompt in verticale positie of in één enkele rij op rekken.
Opslag gedurende lange tijd
Voor opslag gedurende een lange tijd plaatst u de banden verticaal op rekken die zich minstens 10 cm boven de grond bevinden. Draai ze een keer per maand voorzichtig om om vervorming te voorkomen. Wordt een band gedurende langere tijd niet gebruikt, controleer dan regelmatig de spanning en behoud die op het door de fabrikant aanbevolen niveau.
Opslag van winterbanden
Als u deze voorzorgsmaatregelen bij de opslag opvolgt, kunt u uw winterbanden in perfecte staat houden:
Voordat u uw banden verwijdert, noteert u hun positie op de auto. Zo kunt u uw voorbanden volgende winter achteraan monteren, om hun slijtage in balans te brengen. Maak uw wielen en banden schoon met water en droog ze goed om corrosie te beperken.
Verwijder stenen of puin die in de bandgroeven vastzitten. Zijn uw banden op velgen gemonteerd, hang ze dan omhoog of leg ze neer. Zijn ze van de velgen gehaald, bewaar ze rechtopstaand op plat. Bewaar uw banden in een donkere, bij voorkeur koele, droge plaats. Bewaar ze vooral niet in de buurt van oplosmiddelen (brandstof, olie, enz.).
Ik deed altijd losse banden rechtop en band op velg plat. Gaat tot nu toe goed.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:53 schreef daNpy het volgende:
Opslag korte en langere tijd is bijna hetzelfde.
Koel bewaren is het beste. Dat ze op een rand liggen is niet zo heel schadelijk, tenminste minder schadelijk als ze op 1 plek laten staan. En ook dat duurt jaren voor het vierkante banden geeft.
Losse banden liggen bij ons ook gewoon. Ik zie eigenlijk niet in waarom ze dan wel zouden moeten staan?
Waarom dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik deed altijd losse banden rechtop en band op velg plat.
Omdat banden zonder velg niet in zo'n boom blijven hangen.quote:
Haha toch raar he, je zou zeggen dat je voor de baas harder rijdt (vooral hoe ik sommige andere busjes zie rijden..). Maar met mijn eigen auto rijd ik meestal ook wat harder (soms juist weer heel rustig). Met de werkbus rijd ik meestal de maximum snelheid. Heb nu over 11000km een gemiddelde snelheid van 89 km/h. Daar zitten ook tripjes met de boot bij (dus stop en go bij het in- en uitladen) en de treintunnel (idem). Uiteraard wat files en ook stukken binnendoor (Route Napoleon gedaan begin van dit jaar).quote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt inderdaad wel ja. Nu maak ik die buitenlandritten ook wel meerdere keren per jaar, maar dat is wel op twee handen te tellen normaal gesproken. In jouw geval snap ik het ook wel, plus uren en boetes ja. Sterker nog: tijdens werk rij ik ook heel rustig. Overal op de CC, max.snelheid etc. Zelfde verhaal als jij: reistijd wordt vergoed, boetes en hoog verbruik niet (privéauto). Alleen zijn de afstanden voor mij wel een heel stuk korter.
Langdurig gemiddelde van 100km/h is netjes. Dan moet je al aardig doorrijden normaal gesproken (overdag en met respecteren max.snelheid). De doorsnee automobilist zit meestal rond 90km/h gemiddeld geloof ik.
Mooie foto'squote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Gaaf! Mijn auto staat voor de 2e keer op de homepage van www.autoblog.nl
Thanks! Ja door de vele regen is dat wel er af. Maar heb 'm nog niet schoongemaakt :p Moest meteen de volgende middag weer naar het buitenland voor werk. Morgen maar eens schoonmaken haha.quote:
Prima, maar wat is dan de counter linksachter? Gezien die accu bijna tegen de rand rechtsachter ligtquote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
Gewichtsverdeling. Als je een dikke reet hebt, kun je er nog eentje extra bij zetten.
Links zat bij mijn 2001 E46 versterker, telefoon, CD-wisselaar en krik ed. En bestuurder linksvoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Prima, maar wat is dan de counter linksachter? Gezien die accu bijna tegen de rand rechtsachter ligt
Ah, mijn crisisbak is natuurlijk niet zo luxe uitgevoerd. Heb alleen een antenneversterker daar. Klinkt logisch dan.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Links zat bij mijn 2001 E46 versterker, telefoon, CD-wisselaar en krik ed. En bestuurder linksvoor.
In mijn 'nieuwe' 2011 F11 zit de accu in het midden. Waar vroeger het reservewiel zat.
Add lightnessquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ah, mijn crisisbak is natuurlijk niet zo luxe uitgevoerd. Heb alleen een antenneversterker daar. Klinkt logisch dan.
Lijkt mij wel. DSC knop zit vast=kan je niet meer indrukken?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:47 schreef YebCar het volgende:
bmw experts...vraagje
mijn dsc knop en eco/sport drive knop doet het niet meer.
Mijn dealer heeft paar dagen geleden de koppeling vervangen. Kan het zijn dat ze iets intern naast de verschnellingspook hebben losgehaald??...
E36 zit de accu bij 4 cilinders voorin en 6 cilinders achterin. Viercilinder weegt veel minder, zo komen ze bij alle modellen van 1.6 tot 3.2 tot een gewichtsverdeling van 50-50. Het blok van een M3 weegt meer dan een 328i maar dat wordt dan weer deels gecompenseerd door het zwaardere diff (sperplaten)quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik mij trouwens al een tijdje afvraag als verse BMW newbie: waarom ligt mijn accu achterin? Wat voor nut heeft zoiets?
Bij de benzine niet. Diesel blok is zwaarder.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bij de E46 lag dan weer alles achterin geloof ik. Althans, bij mijn vierpitter diesel lag de accu ook gewoon achterin.
Of je gaat met aluminium aan de slagquote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:47 schreef pvdplanet het volgende:
Bij de E46 hebben meeste modellen ook een 50-50 verdeling. Bij zware blokken wordt deze zo dicht mogelijk tegen het tussenschot geplaatst en ligt het zwaartepunt van de transmissie liefst ver achter de vooras.
De e46 heeft sowieso weinig overhang aan de voorkant dus de dikke kont brengt veel gewicht naar achter.
Dure schoenendoos.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:24 schreef bokkepoot het volgende:
Aluminium, das toch zo'n grondstof van voor de 2e wereldoorlog?
[ afbeelding ]
Carbon all the way
Behalve de 518, daar ligt ie voorin onder de motorkap.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:58 schreef Catch22- het volgende:
En de e34 heeft hem onder de achterbank, rechtsachter.
Ik moet nog een extra sleutel voor m'n E46quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:15 schreef pvdplanet het volgende:
Extra sleutel voor de E36: 16 euro (origineel Huf)
Het slijpen was gratis
Lang leve de tijd van voor de startonderbrekers
Maar dat is toch zonder inhoud die sleutel? Kan hem moeilijk gebruiken met startonderbreker? Ik snap het, bij jouw auto gaat het makkelijker inderdaad. Ik mag naar de stealer voor een complete met chip en al.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:53 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.keyprof.com/P(...)p?page=BMW&model=E46
Ik heb de eerste sleutel met ontgrendelknopjes genomen, laten slijpen bij een bevriende sleutelboer en de (lege) inhoud van de sleutel met kit volgespoten. Maar ja zo makkelijk zal het niet worden
Dus de auto kan nu met een schroevendraaier gestart worden?quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:05 schreef pvdplanet het volgende:
Bij de Volvo (1 sleutel met chip en 1 losse afstandsbediening) heb ik 2 sleutels bij die gasten besteld en laten slijpen. De sleutel met chip zit nu in de stuurkolom verwerkt zodat de startonderbreker gefopt wordt. Totale kosten 25 Euro.
Hier waaktquote:Op donderdag 18 februari 2016 07:42 schreef pvdplanet het volgende:
Zullen ze eerst actief het deurslot en stuurslot moeten forceren.
Naja, oldschool dieven bestaan toch niet meer. De moderne autokraker heeft een laptop, geen breekijzer.
Inderdaad bij vorige auto ook zo gedaan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 07:42 schreef pvdplanet het volgende:
Zullen ze eerst actief het deurslot en stuurslot moeten forceren.
Naja, oldschool dieven bestaan toch niet meer. De moderne autokraker heeft een laptop, geen breekijzer.
Je las over mijn knipoog heen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:23 schreef NightFlight het volgende:
Mooi man. Nog zo'n oude van Adolf?
Ding stuurt als een scheermes door de boter man. 't Is geen Volvo.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ding ploegt als een trein rechtdoor op een blankstaande snelweg met 160+. Bochten kan je beter een 1 of 3 voor kopen.
Ja, maar wrom zit er dan een sport+ knop op?quote:Op zondag 21 februari 2016 13:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar wel een Fünfer. Die zijn toch meer op comfort gericht. Om serieus te hoeken moet je zo'n ding niet hebben.
Dat zou toch niet zo mogen zijn tijdens het rijden? Het kan zeg maar gebeuren terwijl ik al een uur aan het rijden ben.quote:
Tsja die heb ik ook op mijn 320d EDE. Lekker tegenstrijdig, een super zuinige diesel met Sport+ knop, sportpakket, paddles etcquote:Op zondag 21 februari 2016 14:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja, maar wrom zit er dan een sport+ knop op?
Marketing hè, dan lijkt het nog wat. Net als M-bumpers en onderstellen op een 316d.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja, maar wrom zit er dan een sport+ knop op?
BMW Teilenummer staat achteropquote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Origineel Huf, is dat gelijk aan de sleutel die BMW af fabriek meeleverde?
Heb blanco sleutels van 'Ritter Automobil' een tijd geleden geprobeerd en dat was werkelijk prut kwaliteit. knopjes werkten slechts sporadisch, bij het loeihard inknijpen.
http://vi.vipr.ebaydesc.c(...)=ebay.de&descgauge=1
Wat is precies het verschil tussen het normale en het M-onderstel?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef NightFlight het volgende:
Mwah, 5-serie met M-onderstel en 6 cilinder met 8-traps automaat wil best sportief vooruitkomen.
No doubt about that.![]()
![]()
Bij de E46 was het andere dempers, iets dikkere torsiestaaf (en andere schroefveren, geloof ik).quote:Op zondag 21 februari 2016 20:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil tussen het normale en het M-onderstel?
Kan iemand mij dat vertellen liefst met pics ter verduidelijking?
Wel als er niet meer voldoende geladen wordt.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zou toch niet zo mogen zijn tijdens het rijden? Het kan zeg maar gebeuren terwijl ik al een uur aan het rijden ben.
Ok zal het eens nakijken. Zou dan verwachten dat het wat vaker voor zou komen dan 1x per 3 maanden ofzo.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:49 schreef daNpy het volgende:
Dat zou toch niet zo mogen zijn tijdens het rijden? Het kan zeg maar gebeuren terwijl ik al een uur aan het rijden ben.
Wel als er niet meer voldoende geladen wordt.
Handig. Daar kunnen tal van gekke elektronica problemen van komen natuurlijk, zeker op zo'n nieuw dingquote:Op zondag 21 februari 2016 21:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok zal het eens nakijken. Zou dan verwachten dat het wat vaker voor zou komen dan 1x per 3 maanden ofzo.
Overigens kan het er ook mee te maken hebben dat die auto ooit volledig onder het brandblusschuim gezeten heeft. Bijrijder ipv stoelverstelling aan de brandblusser getrokken. Tijdens het rijden ja
Hopelijk blijft ie dat nog heel lang inderdaad.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:13 schreef pvdplanet het volgende:
Als hij maar gasdicht is en er niet onder vandaan flikkert
Na monteren nieuwe NOx sensor gaat lampje weer aan. Nu 2 nieuwe katalysatoren onderweg vanuit het Mutterland.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
523i bevalt prima tot nu toe. Enige nadeel is dat ie 100KG te zwaar is. 1705 KG vlgns. RDW.
Vorige week is er nog een nieuwe NOx sensor gemonteerd. Motorlampje ging branden, verder merkte ik niks. ...
...
Natuurlijk is dat garantie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Allemaal onder garantie, mag ik hopen?
Snap in adapter laadt accu en je gebruikt de buitenantenne= beter bereik.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:48 schreef Merode32 het volgende:
Een klein vraagje, wij rijden prive een 4 serie diesel 6 cilinder.
Nu drong de dealer aan op de koop van een snap in adapter, kan iemand mij uitleggen wat het voordeel daarvan is? De auto heeft immers ook blauwe tand waarmee hij verbinding kan maken tot mijn mobiel.
De website had ik gelezen, maar ik zie nog steeds niet wat het voordeel is, als je hem gewoon met bt verbind zonder snap in dat kun je je telefoon neerleggen waar je wilt, bij de snap in moet hij steeds weer in de adapterquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Snap in adapter laadt accu en je gebruikt de buitenantenne= beter bereik.
Van dat betere bereik heb ik nooit iets gemerkt behalve in Noorwegen of de Alpen.
www.bmw.com/bluetooth geeft meer info specifiek voor jouw foon.
De 2 voordelen heb ik genoemd in mijn eerste zin. Of jij die voordelen voordelig genoeg vindt om zo'n snap in ding aan te schaffen laat ik over aan jouw discretie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:57 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De website had ik gelezen, maar ik zie nog steeds niet wat het voordeel is, als je hem gewoon met bt verbind zonder snap in dat kun je je telefoon neerleggen waar je wilt, bij de snap in moet hij steeds weer in de adapter
http://www.rightfootdown.(...)-components-n26-too/quote:Op donderdag 10 maart 2016 18:13 schreef Andyy het volgende:
Distributieketting van de X1 wordt na 80.000 km vervangen onder garantie. N20 motor zit er in, is dat een bekend kwaaltje?
Dat zou ik inderdaad ook allemaal coderen, ideaalquote:Op maandag 14 maart 2016 22:23 schreef Impry het volgende:
- Bij dagrijverlichting staan nu ook de achterlichten aan
- Auto ontgrendelen: knipperlichten 1x / Auto vergrendelen: knipperlichten 3x
- Welkomstverlichting blijft langer aan
- Gordelpiepjes/meldingen verwijderd
Je auto met poeder blussen is ookquote:Op maandag 22 februari 2016 08:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Handig. Daar kunnen tal van gekke elektronica problemen van komen natuurlijk, zeker op zo'n nieuw ding
Ambianceverlichting is zelfs op z'n felst nog erg donker vind ik zelf maar daardoor wel subtielquote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou ik inderdaad ook allemaal coderen, ideaal. Alleen die ambianceverlichting niet, maar ik wil het in de auto ook altijd zo donker mogelijk hebben 's avonds en 's nachts. Wel geinig dat het allemaal kan.
Coderen kan bij de nieuwere modellen zoals mijn F20 nog niet met een app zoals MyCarly:quote:Bewust voor een OBD-kabel gekozen trouwens? Ik begreep dat er ook al kant-en-klare apps/software voor is, toch? Of is dat alleen voor de E90/E60?
Ik ben alleen bekend met E-SYS, is veel online over te vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat Rheingold; is dat een beetje nuttig, en werkbaar, voor een amateur?
Rheingold is vooral nuttig voor het opzoeken van problemen maar voor codering moet je naar E-sys.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat Rheingold; is dat een beetje nuttig, en werkbaar, voor een amateur?
Diagnose en therapie. Dat zoek ik.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Rheingold is vooral nuttig voor het opzoeken van problemen maar voor codering moet je naar E-sys.
Mooie kleurquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:32 schreef pvdplanet het volgende:
De draagarmbussen achter waren versleten. PU geeft te veel stress op de carrosserie dus daarom een stel versterkte OEM van Meyle besteld:
[ afbeelding ]
Die moeten erin geperst worden en zonder tool lukt dat niet. Die heb ik dan ook maar effe zelf in elkaar geflanst.
Leuk kleurtje erop, why not
[ afbeelding ]
Gaat prima!
[ afbeelding ]
Nog een set shims erbij gezet om de beweging te beperken
[ afbeelding ]
Mooie bak tochquote:Op maandag 28 maart 2016 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
Topic dood?![]()
Zijn ook wel een beetje saaie grijze muizen aan het worden, die BMW's
[ afbeelding ]
Ik vervang, de motorolie, iets sneller dan de termijnen van BMW voorschrijven. Heb door de jaren heen weinig gemerkt van die variabele servicetermijnen/service interval ding. Ding komt toch meestal uit op de standaard termijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat raden jullie eigenlijk aan qua beurtjes? Ik heb dus een e34 540i V8 en bijna 10.000km terug is de olie gedaan, bougies, filters, etc, iets later nog de remvloeistof, stuurbekrachtiging vloeistof (en die is ook van de niveauregeling), remschijven en remblokken. Maar mijn OBC heeft wat errors dus m'n service interval ding bij de tellers vertrouw ik ook niet. Geloof dat het meestal rond de 10.000km/12.000km is bij dit model, maar lijkt mij dat 15.000km geen probleem moet zijn toch?
Ik rijd wisselende afstanden. Meestal naar m'n werk (40km enkel), maar ook wel wat korte stukjes. Uiteraard rijd ik wel altijd netjes warm. Olie weet ik niet, dit is nog gedaan door de verkoper. Maar volgende keer ga ik of naar de specialist waar ik al geweest ben voor heel wat dingen of misschien doe ik alleen de olie + filter wel zelf.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vervang, de motorolie, iets sneller dan de termijnen van BMW voorschrijven. Heb door de jaren heen weinig gemerkt van die variabele servicetermijnen/service interval ding. Ding komt toch meestal uit op de standaard termijn.
Hangt bij zo'n V8 misschien nog net iets meer af, dan bij een 6-pittertje, van het feit of ie vaak/meestal fatsoenlijk op temperatuur komt. Veel korte stukkies/wat gebruik je nu voor olie?
15k lijkt mij ook wel goed ja. Olie kan toch wel wat hebben tegenwoordig? Om de 20k of 1x per jaar moet ook het LPG filter vervangen worden (ivm. garantie), dus dat kan dan ook meteen meegenomen worden.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je 10-15k aanhoudt zal je een heel eind safe zitten. Jouw V8 komt nog uit de tijd dat de blokken allemaal hard waren en wel wat kunnen hebben.
Gewoon doen als boel toch open moet en je al 15K oid hebt gereden.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:32 schreef daNpy het volgende:
Ik zit ook te twijfelen om de olie een keertje extra te vervangen, icm vernieuwing van de Vanos ventielen.
Zit nu op iets van 13dkm gereden, nog ~12dkm te gaan, dus bijna op de helft.
Boel hoeft niet open, dingen zijn gemakkelijk te vervangen met 1 bout/stukquote:Op maandag 28 maart 2016 22:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewoon doen als boel toch open moet en je al 15K oid hebt gereden.
Olieprijs blijft niet altijd zo laag
Dan zou ik het lekker zo laten. Zie het nut niet zo van te vroeg olie verversen.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Boel hoeft niet open, dingen zijn gemakkelijk te vervangen met 1 bout/stuk
Precies die heb ik dan ook een aantal liter staanquote:Op dinsdag 29 maart 2016 03:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Merkolie van Shell of Castrol met Bmw LL kun je ook wel bij webshops kopen voor ¤6/7 per liter.
De middelste vind ik nie zo mooi.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Misschien kunnen jullie mij van advies voorzien, want ik kan niet kiezen tussen deze velgen:
[ afbeelding ]
BMW 225M 19 inch
[ afbeelding ]
Lenzo B9 19 inch (imi. BBS)
[ afbeelding ]
VMR VB3 19 inch
Ik heb een M-onderstel, en het liefst wil ik dat niet (of niet veel) verlagen.
Ik vind die middelste echt niet passen bij de wagen. De bovenste zijn mooier dan de onderstequote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De middelste vind ik nie zo mooi.
Denk dat mijn voorkeur naar de bovenste gaat.
Ruil hem in voor een auto met een beetje kleur. Is sowieso mooierquote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:36 schreef Mr.Ping het volgende:
De 225M hadden ook mijn voorkeur omdat ze mooi staan zonder verlaging, helaas zijn ze meer dan drie keer zo duur als de VMR velgen.
Valt niet mee om voor een witte auto iets moois te vinden, zonder extreem laag te gaan of te moeten rollen.
Bij de auto past het best een simpel ontwerp denk ik, zoals deze styling 95.
[ afbeelding ]
(maar dan een centimeter of 2 hoger)
Of een paar zwarte velgen er onder.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ruil hem in voor een auto met een beetje kleur. Is sowieso mooier...
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of een paar zwarte velgen er onder.
Prachtigquote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:36 schreef Mr.Ping het volgende:
De 225M hadden ook mijn voorkeur omdat ze mooi staan zonder verlaging, helaas zijn ze meer dan drie keer zo duur als de VMR velgen.
Valt niet mee om voor een witte auto iets moois te vinden, zonder extreem laag te gaan of te moeten rollen.
Bij de auto past het best een simpel ontwerp denk ik, zoals deze styling 95.
[ afbeelding ]
(maar dan een centimeter of 2 hoger)
Maat van mij heeft recent een 540iT gekocht.quote:Op maandag 4 april 2016 21:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een oude E39. Die koop je al voor duizend euro tegenwoordig toch?
Jezus, je zou bijna op dat wijf in willen rijden hoe kut en overdreven ze het verteldquote:Op maandag 4 april 2016 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
Dikke BMW
http://www.telegraaf.nl/t(...)sht_op_auto_s__.html
Een 540i voor dat geld? Dat is wel 'enigszins' onderkant van de markt hèquote:Op maandag 4 april 2016 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maat van mij heeft recent een 540iT gekocht.
Net iets meer dan ¤1000
'Iets meer' kan ook 5000 oid. zijn, natuurlijk.quote:Op maandag 4 april 2016 21:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een 540i voor dat geld? Dat is wel 'enigszins' onderkant van de markt hè
Maar goed, dat kan die van het filmpje natuurlijk ook zijn.
Een Elektochromatischer Außenspiegel is kennelijk niet voor iedereen weggelegd.quote:Op maandag 4 april 2016 21:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Motherfuckers. Dan maar geen dimmende buitenspiegel
1000 euro of 5000 euro...klein verschil inderdaadquote:Op maandag 4 april 2016 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
'Iets meer' kan ook 5000 oid. zijn, natuurlijk.
Of meer...
Automatisch dimmend glaasje voor buitenspiegel is al ¤300 +![]()
Alsof bmw-rijders uberhaupt spiegels gebruiken.quote:Op maandag 4 april 2016 21:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Motherfuckers. Dan maar geen dimmende buitenspiegel
quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof bmw-rijders uberhaupt spiegels gebruiken.
Misschien in een Einzer om de mascara te checken
Hooguit om te zien of de kit achter je aan komtquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof bmw-rijders uberhaupt spiegels gebruiken.
Misschien in een Einzer om de mascara te checken
De nieuwe 7 serie, ik heb hem 2 maand te leenquote:Op vrijdag 8 april 2016 17:54 schreef boegschroef het volgende:
Welk model? Mijn e46 had een knopje in het rijtje waar ook de stoelverwarming zit.
Lekker hoor 2 maanden een nieuwe 7. Vindt de dealer je aardig of heb je onder z'n bureau oneerbare voorstellen uitgevoerd?quote:Op zaterdag 9 april 2016 00:51 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De nieuwe 7 serie, ik heb hem 2 maand te leen
Mijn oom was zo aardig om een nieuwe 7 serie te kopen en zich daarna te bedenken dat hij twee maanden naar zijn vrouw wilde, de dealer wilde de overdracht niet uitstellen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker hoor 2 maanden een nieuwe 7. Vindt de dealer je aardig of heb je onder z'n bureau oneerbare voorstellen uitgevoerd?
Ga ik straks proberen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 08:47 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb net even gekeken, middelste knop in de rij waar ook de stoelverwarming zit in de nieuwe 7
Als het qua maandelijkse kosten niet uitmaaktquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:18 schreef MaximumRush het volgende:
Ik kan m'n 2009 E60 530xd met 180K inruilen tegen een 2007 E93 335i met 110K. Wat zouden jullie doen?
Ziet er nog goed uit zeg! Leuke opties?quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als het qua maandelijkse kosten niet uitmaakt
Zou ik het nog niet doen
Ik vind die e93 niet om aan te gluren met het dak dicht.
/edit: bij BMWtouringkopen vandaan aan de achtergrond te zien? Mooi spul heeft 'ie!
Ik heb overigens gister een nieuwe gehaald en vandaag de oude weggedaan. Van een 1995 E34 520i met 260k naar een E39 523iAT EXE met 218k.
Heerlijk al die features. Mistte ik toch wel
[ afbeelding ]
Alles wat je in die tijd wou hebben. Climate control, Cruise control, alle ramen elektrisch, automatisch dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak.quote:Op zaterdag 23 april 2016 00:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ziet er nog goed uit zeg! Leuke opties?
Dat ligt er helemaal aan wat je zelf wil, waarom heb je destijds voor een e60 gekozen... Als het voor de ruimte en comfort is, dan snel de e93 laten staan.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:18 schreef MaximumRush het volgende:
Ik kan m'n 2009 E60 530xd met 180K inruilen tegen een 2007 E93 335i met 110K. Wat zouden jullie doen?
quote:
Ik zou het doen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:18 schreef MaximumRush het volgende:
Ik kan m'n 2009 E60 530xd met 180K inruilen tegen een 2007 E93 335i met 110K. Wat zouden jullie doen?
TouringTopicquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als het qua maandelijkse kosten niet uitmaakt
Zou ik het nog niet doen
Ik vind die e93 niet om aan te gluren met het dak dicht.
Ik heb overigens gister een nieuwe gehaald en vandaag de oude weggedaan. Van een 1995 E34 520i met 260k naar een E39 523iAT EXE met 218k.
Heerlijk al die features. Mistte ik toch wel
[ afbeelding ]
Ah dat is mijne ook wel ja. Die zit echt onder de krassen, ontdek er elke dag weer meerquote:Op zaterdag 23 april 2016 08:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Alles wat je in die tijd wou hebben. Climate control, Cruise control, alle ramen elektrisch, automatisch dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak.
Het is wel een thirty-footer, maar dat laat ik wellicht bijwerken. 1 paneel bij de neus heeft een dikke deuk, maar een paneel in kleur is onderweg. Van binnen is hij erg netjes en technisch ook prima.
Waar zie je dat aan?quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah dat is mijne ook wel ja. Die zit echt onder de krassen, ontdek er elke dag weer meerMaar zijn fijne bakken! Bij BMWtouringkopen vandaan, als ik de achtergrond zo zie?
Doen! Of je moet heel veel kilometers maken en voordelig van A naar B willen rijden. Een E93 (ik heb een 330) is goed voor mijn dagelijks gebruik en in het weekend is hij voor de fun.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:18 schreef MaximumRush het volgende:
Ik kan m'n 2009 E60 530xd met 180K inruilen tegen een 2007 E93 335i met 110K. Wat zouden jullie doen?
Ik heb inderdaad op dit moment CIC en zou dan op CCC overgaan. Maar goed, dat kan je ook weer ombouwen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:19 schreef daNpy het volgende:
Ligt er een beetje aan welke maand of er CCC of CIC in zit toch?
Check. Paar jaar terug nog een paar duizend km in hoogzomer door Zuid-Europa gereden. Uit principe altijd het dak open, maar ook helemaal weggefikt in de tussentijd. Ik was eerlijk gezegd blij toen ik weer thuis was en terug kon naar m'n schuifdakje. Cabrio blijft heerlijk, maar niet als het te heet is.quote:Op zondag 24 april 2016 00:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Met een cabrio in de zomer in Zuid Europa is ook niet altijd grappig hoor, boven de 30o zit je vaak liever in een dichte auto met airco.
Goedkoop zijn ze in elk geval niet. Tijdje terug nog zitten kijken...een C-klasse met zespitter diesel vs een 3-serie met zespitter diesel is de Dreier toch echt een stuk duurder bij vergelijkbare uitrusting.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:38 schreef Tarado het volgende:
Ik heb het idee dat de BMW occasions momenteel duurder zijn dan vergelijkbare modellen van Mercedes of Audi of zie ik dat verkeerd?
Haha dat MOETquote:Op zondag 24 april 2016 15:03 schreef Mr.Ping het volgende:
Mag mijn cocaïne witte E93 330i ook in de OP?
Ik heb 'm geopend, maar kan OP niet meer aanpassen.quote:Op zondag 24 april 2016 15:03 schreef Mr.Ping het volgende:
Mag mijn cocaïne witte E93 330i ook in de OP?
Dus ik moet wachten op deeltje 106!?quote:Op zondag 24 april 2016 17:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb 'm geopend, maar kan OP niet meer aanpassen.
Of SD aan zijn jasje trekken...quote:
Aan het muurtje er achter, die staat op praktisch elke foto van zijn aanbod. Ja die dingen zijn nu aan het stijgen! Maar lage kilometerstand is wel wat waard en netheid ook. Maar soms wordt het wel erg duur ja.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Waar zie je dat aan?
Maar hij komt er wel vandaan ja, maar het was zijn privé auto. Ik betaal niet wat ze voor de youngtimers vragen bij zulke bedrijven.
Haha inderdaad. Heb vorige zomer ook een roadtrip gemaakt met een cabrio en was echt zo blij dat ik er 1 met airco had gekocht. We zaten precies in een hittegolf, met soms wel meer dan 40 graden.. Dat overleef ik niet in de zonquote:Op zondag 24 april 2016 00:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Met een cabrio in de zomer in Zuid Europa is ook niet altijd grappig hoor, boven de 30o zit je vaak liever in een dichte auto met airco.
In de woestijnstaten in de VS zoals Nevada en Arizona zie je ook helemaal niet zoveel cabrio`s, veel te heet
Als ik zie dat je een prima nette auto voor 2k hebt of een hele nette voor 7k, doe mij die minder nette maar. Die 5k ga je echt niet kwijt zijn aan extra onderhoud.quote:Op maandag 25 april 2016 15:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Aan het muurtje er achter, die staat op praktisch elke foto van zijn aanbod. Ja die dingen zijn nu aan het stijgen! Maar lage kilometerstand is wel wat waard en netheid ook. Maar soms wordt het wel erg duur ja.
Zolang ik het niet kan betalen ga ik daar ook voor. Maar ook omdat ik 'm gewoon dagelijks nodig heb en de kilometerstand dus stijgt. Voor verzameling zou ik het wel willenquote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als ik zie dat je een prima nette auto voor 2k hebt of een hele nette voor 7k, doe mij die minder nette maar. Die 5k ga je echt niet kwijt zijn aan extra onderhoud.
true that. Ik moest nu snel wat anders hebben omdat de e34 gaar was. Nu had ik voor weinig deze. Laat ik er nog een paar 100 achteraan knallen om hem netjes te maken en dan ben ik een happy camper.quote:Op maandag 25 april 2016 16:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zolang ik het niet kan betalen ga ik daar ook voor. Maar ook omdat ik 'm gewoon dagelijks nodig heb en de kilometerstand dus stijgt. Voor verzameling zou ik het wel willen
Precies, lekker cruizen! Van het weekend ook nog naar Oostenrijk geweest, 2600km erbij in 2 dagen! En met 218k kun je nog een hele tijd vooruit inderdaad.quote:Op maandag 25 april 2016 16:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
true that. Ik moest nu snel wat anders hebben omdat de e34 gaar was. Nu had ik voor weinig deze. Laat ik er nog een paar 100 achteraan knallen om hem netjes te maken en dan ben ik een happy camper.
En een kmstand van 218dkm is natuurlijk helemaal niets.
De echte test komt eind augustus, dan gaan we naar Kroatie. Liever met deze dan met de vorige. Cruise control, airco en automaat zijn op zulke ritten wel erg prettig.quote:Op maandag 25 april 2016 16:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Precies, lekker cruizen! Van het weekend ook nog naar Oostenrijk geweest, 2600km erbij in 2 dagen! En met 218k kun je nog een hele tijd vooruit inderdaad.
Da's een mooie trip ja! Cruise control vind ik echt onmisbaar. Automaat twijfel ik nog, als ik een originele handgeschakelde 6-bak te koop zie staan..quote:Op maandag 25 april 2016 16:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
De echte test komt eind augustus, dan gaan we naar Kroatie. Liever met deze dan met de vorige. Cruise control, airco en automaat zijn op zulke ritten wel erg prettig.
Vind schakelen ook prettiger. Maar mis het niet echt.quote:Op maandag 25 april 2016 20:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's een mooie trip ja! Cruise control vind ik echt onmisbaar. Automaat twijfel ik nog, als ik een originele handgeschakelde 6-bak te koop zie staan..
Begrijpelijk. Ik rij nu een automaat maar neig voor de volgende auto ook weer naar 'gewoon' een handbak.quote:Op maandag 25 april 2016 20:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's een mooie trip ja! Cruise control vind ik echt onmisbaar. Automaat twijfel ik nog, als ik een originele handgeschakelde 6-bak te koop zie staan..
Haha ja bij die nieuwe automaten zou ik er ook sneller voor kiezen hoor, die ZF 8-traps in o.a. BMW's is echt een juweeltje. En flipperen is vooral leuk als je echt gaan boenderen inderdaad. Maar had laatst een BMW E39 M5, V8 met handbak dus en dat was toch wel heel fijn. Daarbij ben ik gewoon heel bang dat mijn automaat kapot gaat en ik vind 'm af en toe toch wat rare keuzes maken wat betreft versnellingquote:Op maandag 25 april 2016 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vind schakelen ook prettiger. Maar mis het niet echt.
Pook in sportstand en flipperen maar. Heb je ook een handbak.
Na 2 minuten zet ik'm weer op auto.
Ja het is vooral erg relaxed en zeker in de files. Maar als mijne in niet in de sportstand staat schakelt 'ie niet heel snel terug (tenzij ik een kickdown doe, maar dan is het meteen naar de 5000tpm haha). Daardoor gaat 'ie niet zo heel hard op de tussensprints als ik gewoon iemand vlot wil inhalen. Terwijl er toch een V8 met 286pk/400Nm in het vooronder ligt. Enige oplossing is om 'm in de sportstand te zetten.quote:Op maandag 25 april 2016 22:44 schreef Catch22- het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er ook niet zo heel positief tegenover stond, maar na een paar honderd kilometer vind ik het wel relaxed. Denk dat ik het in een 520i misschien niet wat minder had gevonden omdat die net even wat minder vermogen heeft.
Je moet wel je mindset iets veranderen en iets anders gaan rijden, maar dan is het wel te doen. En in de sport stand schiet het nog wel op ook.
Niet bij een automaat van 22 jaar helaas.quote:Op dinsdag 26 april 2016 06:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zulk soort dingen kunnen ze toch ook met chippen fine tunen ?
E91 320d EDE nemen zo lang je veel rijdt. Sowieso al een lekkere auto, maar met Mosselman tuning heb je zelfs 210 pk en 465 Nm tot je beschikking. Dat is meer dan een 325d, met de mogelijkheid om zonder problemen tussen de 1:19 en 1:20 te halenquote:Op dinsdag 26 april 2016 17:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zit weer eens te gluren naar een andere auto. Twijfel is tussen een 320d en een 330d. Allebei E91, pre-LCI. Waarom? Verreweg de betrouwbaarste motoren.
Normaal zou je zeggen: altijd de 330d, want zespitter!'Jammere' is echter dat ik een tijdje (en hoe lang is niet bekend) veel km's ga rijden. Als in: ergens rond de 5-8k per maand. Misschien maar drie maanden, misschien ook wel anderhalf jaar. Wat zouden jullie overwegingen zijn? Ik denk al over een handbak ipv automaat op de 330d, om zo wat kosten te drukken (terwijl het blok eigenlijk perfect is voor een automaat). Maar in dat geval kan ik mogelijk net zo goed voor een 320d gaan. Scheelt in aanschaf mogelijk nog iets (maar niet eens heel veel), maar sowieso in mrb, verzekering en brandstof. En mogelijk ook nog in onderhoud.
Afschrijving heb ik geen idee van. Heb de indruk dat een drieliterdiesel met 4 ton op de klok ook voor de export niet meer bijster interessant is...
De EDE is geen optie. Da's het nieuwe blok, die is net wat te prijzig en heeft bovendien kettingproblemen, met het risico dat alles zonder aankondiging in de soep draait. Dat risico neem ik liever niet. Chippen kan overigens bij het oude blok ook, kom je rond 200pk en 400Nm uit. Kom je ook niet echt iets mee tekort. Alleen vol beladen houdt het niet meer echt over, maar ook dan kom je er nog wel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
E91 320d EDE nemen zo lang je veel rijdt. Sowieso al een lekkere auto, maar met Mosselman tuning heb je zelfs 210 pk en 465 Nm tot je beschikking. Dat is meer dan een 325d, met de mogelijkheid om zonder problemen tussen de 1:19 en 1:20 te halen![]()
Nadeel: Alleen leverbaar met handbak op de E91 zo ver ik weet.
Af en toe, in verhouding tot de km's erg weinig zelfs. Ik vind handbakken ook niet erg, heb je net wat meer controle, automaat doet niet altijd wat ik wil. Plus dat je met de kmstand die ik kan kopen (boven twee ton) en mijn km's toch echt wel risico gaat lopen met een automaat. Extra onderhoud en meerverbruik zijn het me nu niet waard, dus handbak is voor nu wel een pre.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:46 schreef Hyperdude het volgende:
Veel kms. en diesel = automaat.
Sta je wel eens in een file?
Bij een lekkere wagen moet altijd eigen geld bij.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
... dus er moet best wat eigen geld bij).
Is dat nog interessant dan? Ik heb in 2013 mijn LPG auto weg gedaan omdat de brandstofprijs zo hoog was. De schoonste brandstof extra gaan belasten...quote:
Mijn oom rijdt al zolang ik me kan herinneren op LPG en het is echt goedkoop. De motor loopt er gewoon goed op en je tankt voor 40 cent per liter. En je hebt geen lelijk klinkende scheepsmotor in het vooronder.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat nog interessant dan? Ik heb in 2013 mijn LPG auto weg gedaan omdat de brandstofprijs zo hoog was. De schoonste brandstof extra gaan belasten...![]()
![]()
Beetje ringtank doet al 60 liter netto tegenwoordig toch? Of rij je zo onzuinig?quote:Op woensdag 27 april 2016 14:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb LPG in m'n E34 540i (V8) en dan is de besparing enorm. Tank hier voor 52ct. Grootste nadeel is de kleine tank met het hoge verbruik. Op de snelweg moet ik rond de 350km tanken, met veel stadse km wordt het nog sneller. Maar goed, tank meestal voor 20 euro. Dat blijft leuk
Helaas maar 51 liter netto. Grootste mogelijkheid zonder dat de vloer omhoog kwam. En ik rijd ook onzuinig haha. Had laatst met alleen maar snelweg 1 op 9,3. Maar meestal zit ik rond de 1 op 6 en met wat minder stad rond de 1 op 7,3. Alleen m'n indicator zegt al heel snel dat ik in het reserve zit, als ik dan tank gaat er maar 38 liter in. Dus kan wel langer door hoor, maar wil niet aan de snelweg tanken (al gauw 65ct), dus tank altijd voortijdig.quote:Op woensdag 27 april 2016 14:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Beetje ringtank doet al 60 liter netto tegenwoordig toch? Of rij je zo onzuinig?
http://www.lpgonderdelens(...)Products/rt122720350
120 liter bruto. Wow
Omdat ik de nadelen van LPG ook ken. Niet zozeer qua techniek, maar diesel past beter bij mijn rijstijl dan LPG. En eerlijk is eerlijk: onderaan de streep scheelt het niet zo veel. LPG tov benzine wel, maar tov diesel niet. LPG-bak met een beetje vermogen loopt zomaar 1:9 (als je benzinehok 1:11 zou lopen) tegen ongeveer 52 cent per liter op dit moment. 40 cent bestaat in NL echt al lang niet meer. Uitgaande van een dieselprijs van ongeveer 1,05 op dit moment, ben je dus even duur of goedkoop uit als je diesel 1:18 loopt. Daarbij heeft diesel wat duurdere onderdelen, maar LPG heeft twee brandstofsystemen die kapot kunnen en bovendien moet je nog steeds benzine tanken.quote:
Diesel is hier bij een onbemande pomp alweer 1,10 euro per liter. LPG 53ct. Bovendien zijn de benzine- en dieselprijzen weer aan het stijgen, dus er is toch wel wat voordeel voor de LPG. Maarrrr in modernere auto's (die soms al wat problemen van zichzelf hebben) zou ik het ook een lastige keus vinden. Ik wilde gewoon V8 rijden en dan is LPG wel een uitkomst.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Omdat ik de nadelen van LPG ook ken. Niet zozeer qua techniek, maar diesel past beter bij mijn rijstijl dan LPG. En eerlijk is eerlijk: onderaan de streep scheelt het niet zo veel. LPG tov benzine wel, maar tov diesel niet. LPG-bak met een beetje vermogen loopt zomaar 1:9 (als je benzinehok 1:11 zou lopen) tegen ongeveer 52 cent per liter op dit moment. 40 cent bestaat in NL echt al lang niet meer. Uitgaande van een dieselprijs van ongeveer 1,05 op dit moment, ben je dus even duur of goedkoop uit als je diesel 1:18 loopt. Daarbij heeft diesel wat duurdere onderdelen, maar LPG heeft twee brandstofsystemen die kapot kunnen en bovendien moet je nog steeds benzine tanken.
Meest voordelig LPG rijden is als je een auto koopt waar de installatie al in zit. Niet idioot veel km's maken of een rustige rijstijl, dan zou ik iedereen LPG adviseren. Maar zo gauw je vaker naar het buitenland gaat, veel km's maakt, zitten er echt wel nadelen aan (los van het motorkarakter, dus).
Helaas wel! Maar denk ook dat het probleem een beetje bij mezelf ligt. Ik rijd veel moderne auto's die al het koppel enzo onder in de toeren hebben. Mijn V8 heeft z'n 286 pk pas bij 5800 tpm en 400Nm bij 4500 tpm. En in de Automatische stand schakelt 'ie op hogere snelheid gewoon al over bij lage toerentallen, waarschijnlijk om het wat zuiniger te houden. In de Sportstand hangt 'ie een stuk meer aan het gas en gaat 'ie pas boven de 180 ofzo naar z'n 5e versnelling.quote:
Hiero, beide benzinequote:Op woensdag 27 april 2016 16:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Helaas wel! Maar denk ook dat het probleem een beetje bij mezelf ligt. Ik rijd veel moderne auto's die al het koppel enzo onder in de toeren hebben. Mijn V8 heeft z'n 286 pk pas bij 5800 tpm en 400Nm bij 4500 tpm...
Daar ga je al ja! We worden verwend met bergen koopels over grote toerenbereikquote:Op woensdag 27 april 2016 17:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hiero, beide benzine
2001 3 liter max. koppel bij 3200 toeren.
2011 3 liter max. koppel bij 1500 toeren.
Nouja, het verschil in energie tussen de brandstoffen blijft er gewoon. Ik geloof dat ze dat de 'calorische waarde' ofzo noemen. Hoe dan ook, in LPG zit dat zo'n 20% minder dan in benzine, vandaar het meerverbruik. Dus dat zal, tenzij de brandstoffen ineens aanpassen, niet veranderen. Heb je een zuipbak, dan is diesel ineens snel weer rendabel in de vergelijking.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Overigens heb ik op LPG een stuk zuiniger gereden dan dat ik met benzine heb gehaald (heb maar een paar maanden op benzine gereden), dus dat verschil is volgens mij niet zo groot meer. En nu het weer wat warmer is gaat de motor echt al heel snel over op LPG. Ik heb in Oostenrijk mooi voor 1,10 euro per liter de benzinetank van 81 liter vol gegooid, dus daar kan ik wel een hele tijd mee vooruit![]()
Ah ok, ik merk het dus niet zo erg. Ik zie de benzinemeter juist heel snel gaan als ik even geen LPG heb ofzoquote:Op woensdag 27 april 2016 17:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nouja, het verschil in energie tussen de brandstoffen blijft er gewoon. Ik geloof dat ze dat de 'calorische waarde' ofzo noemen. Hoe dan ook, in LPG zit dat zo'n 20% minder dan in benzine, vandaar het meerverbruik. Dus dat zal, tenzij de brandstoffen ineens aanpassen, niet veranderen. Heb je een zuipbak, dan is diesel ineens snel weer rendabel in de vergelijking.
Wil je inderdaad een flink blok rijden zonder failliet te gaan, kan LPG een prima oplossing zijn. Ik raad het ook echt niet 'zomaar' af en in veel gevallen zou ik het zelfs aanraden. Maar er zitten gewoon wel wat mitsen en maren aan die je wel eerlijk mee moet wegen. En voor mij betekent dat nu dat ik graag zou dieselen en niet op LPG wil rijden.
Oh toen ik hem weg deed kostte een liter rond de 70 cent en kon toen niet meer uit tov diesel. Heb ooit 32 cent ofzo betaald...quote:Op woensdag 27 april 2016 13:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mijn oom rijdt al zolang ik me kan herinneren op LPG en het is echt goedkoop. De motor loopt er gewoon goed op en je tankt voor 40 cent per liter. En je hebt geen lelijk klinkende scheepsmotor in het vooronder.
Als ik iets meer kilometers zou rijden, reed ik er ook op. Bij 12k per jaar kan het al wel uit.
30 euro wegenbelasting per maand extra, maar 1 euro per 10km besparen. Dus als je 400km rijdt ben je al aan het besparen.
Nu rond de 53ct. Goedkoopste hier was 49ct in afgelopen halfjaar. In België heb ik het voor 23ct gezien, dat zou pas mooi zijn als dat hier ook isquote:Op woensdag 27 april 2016 18:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh toen ik hem weg deed kostte een liter rond de 70 cent en kon toen niet meer uit tov diesel. Heb ooit 32 cent ofzo betaald...
Nah dat valt ook wel weer mee toch. Met een normale auto op LPG zal je iets vaker als met een benzine tanken. Laatst wel 12x getankt in 1 weekend haha.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
LPG kost nu inderdaad weinig. Als je in België komt lach je je helemaal scheel. Maar het comfort is ook wat waard hè. Als ik dagelijks aan de pomp sta is dat dagelijks weggegooide tijd.
Ik heb wel fucking veel handdoeken gespaard op LPGquote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine. Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staanquote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine. Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staanEn voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
....
Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan.
Ding geeft nu 800 km aan als bereik na voltanken.
[ afbeelding ]Insert random leasebak
Klopt, 80 constant en tientallen, duidelijk aangegeven, flitskasten. Soms een uur geen tegenligger.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden.
Ik zou haast een giertank achter de Jag hangen en die vol tanken.. Maar voor 20 cent verschil kan ik geen 600km rijden.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:23 schreef boegschroef het volgende:
Lpg hier om de hoek (belgie) is nu 28 cent, maar wat verderop zelfs 22 cent
Diesel rond de 95 cent dus lpg is hier ook nog steeds intressant
Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoorquote:Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staanEn voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
In Duitsland is het best goed verkrijgbaar, maar uiteraard niet zo goed als diesel. Ik heb afgelopen weekend niet op benzine hoeven rijden in Duitsland, met een 1500kg zware aanhanger er achter. In Oostenrijk wel, daar is het dungezaaid helaas.
Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoor. Met m'n E46 320d haalde ik 900km praktisch altijd, 1000km ook regelmatig. Tank van 63 liter. Vandaar dat ik nu ook weer naar een 320d kijk. Iets kleiner tank, maar 800-900km moet je wel kunnen halen dan.
Duitsland is inderdaad geen probleem, ook 's nachts niet (beetje uitzoekwerk vooraf helpt al helemaal). In Zwitserland houdt het niet over. Italië zou LPG-land zijn, maar ik vind het niet geweldig. Een aantal kleine pompen bieden het aan, maar die zijn op zondag, tijdens de lunch en na 19.00u vaak dicht. Ook langs de snelweg is het niet optimaal, al eens een pomp gemist door onduidelijke bewegwijzering en vervolgens 100km op benzine moeten rijden tot de volgende LPG-pomp langs de snelweg. Dus het kan soms prima, maar er zitten ook absoluut nadelen aan.
Da's veel te duur toch? Het is ook nog een preface. Ik heb in het verleden nog weleens naar 330xd's gekeken en die vond ik toen al rond de 10k.quote:Op donderdag 28 april 2016 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Zie op gaspedaal een 2007 330d met handbak, 130K voor ¤17250
Zoveel zou ik er niet voor over hebben.
http://www.autowereld.nl/(...)7245038/details.html
Heb ik ook al eens gehad ja...'oops, toch geen gas'. Dan is het ineens duur poken.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol.
320d is wel een fijne bak inderdaad. Maar een 6-cilinder is wel net even wat lekkerderMaar als je gewoon voor zuinigheid gaat zou ik daar ook lekker voor gaan. Qua kracht kom je toch niks te kort.
E segmenters hebben ook vaak een grotere tank. Mijn 540i heeft een 81 liter tank. Maar helaas pastte er niet meer dan net 51 liter netto in de bak van het reservewiel.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:20 schreef boegschroef het volgende:
Ik haal met mijn 530d ook gewoon 1000km op de tank.
Vroeger met mijn 20 jaar oude suburban 6.5tdi en 3000kg ook (met enige moeite). Maar die had ook een tank van 160 liter
Nouuuuu!quote:Op donderdag 28 april 2016 21:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Inhoud van de tank speelt ook wel mee natuurlijk ja. Maar goed, feit is dat de actieradius van de gemiddelde diesel groter is dan die van een LPG-bak. C'est ça. Ook niet iets om spannend over te doen.
Je foto past vast niet in dat bakkie.quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:38 schreef Catch22- het volgende:
Aanhanger foto's?
[ afbeelding ]
Vandaag ga ik het voorscherm vervangen
Que?quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je foto past vast niet in dat bakkie.
5312x2988quote:
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in.quote:Op vrijdag 29 april 2016 23:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nouuuuu!Had wel al even zitten kijken nadat ik de eerste tank had leeg gereden destijds. Zou wel leuk zijn om 200 liter in de achterbak te hebben + die 51 liter die er al zit haha. Maar goed, voordeel van een station is ook de ruimte en soms heb ik toch de bank plat. Een cilindertank is dan gewoon een groot nadeel. Dus ik moet er maar mee leren leven!
Met 60 liter Doe je dan alsnog 300km. Met 90kmu ben je dan dik 3 uur verder. Gezonde periode voor een stop toch?quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in.
En LPG zorgt wel voor stops ja. Juist irritant, ik wil op de lange stukken liever uren doorrijden. Wat doet die 540 van je met sleurhut erachter? 1:5 ofzo?
Oeps!quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
5312x2988
Mijn telefoon moest even slikken.
Op die lange stukken gewoon LPG en benzine verbruiken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in.
En LPG zorgt wel voor stops ja. Juist irritant, ik wil op de lange stukken liever uren doorrijden. Wat doet die 540 van je met sleurhut erachter? 1:5 ofzo?
Ligt eraan. Ik heb vaker stukken van 4-5 uur gereden zonder stop, heerlijk in de flow.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:04 schreef Catch22- het volgende:
Met 60 liter Doe je dan alsnog 300km. Met 90kmu ben je dan dik 3 uur verder. Gezonde periode voor een stop toch?
quote:Aanhanger foto's?
Nee, maar wel leuk om te zien toch? Had wel aardig wat bekijks omdat het natuurlijk een vrij oude auto is.quote:
Automatische niveauregeling achter, erg blij dat het werkte haha!quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:03 schreef daNpy het volgende:
Ziet er goed uit, combinatie staat keurig recht.
Liever achter een dikke 5 serie als een of andere Peugeot die het net niet mag trekken en waarvan de voorwielen in de lucht hangen nadat opa hem geladen heeft
Die sleur je zo kapot toch, zo een klein bakkie?quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:38 schreef Catch22- het volgende:
Aanhanger foto's?
[ afbeelding ]
Vandaag ga ik het voorscherm vervangen
Ja klopt, dacht ik ook aan. Maar de achterbak van de 5 is niet enorm groot, dus de tank zal misschien 70 liter zijn ofzo. Dan zit ik netto aan de 100 liter, samen met de andere tank. Wel een verdubbeling maar heel veel ruimte gaat er verloren.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in.
En LPG zorgt wel voor stops ja. Juist irritant, ik wil op de lange stukken liever uren doorrijden. Wat doet die 540 van je met sleurhut erachter? 1:5 ofzo?
51 liter gaat er netto in. Dus tankte tussen de 200-250km en inderdaad, was het prima voor de stops. Het is ook niet zo we meteen een uur stil stonden. 5 min. tanken, even naar de plee en de beentjes strekken en weer doooooor!quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:04 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Met 60 liter Doe je dan alsnog 300km. Met 90kmu ben je dan dik 3 uur verder. Gezonde periode voor een stop toch?
Haha ja dat is een mogelijkheid! Maar aangezien ik wel wat over wilde houden van wat ik voor de hulp kreeg vond ik dat geen optie.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Op die lange stukken gewoon LPG en benzine verbruiken.![]()
Ja met werk doe ik dat ook, daar gaat 240 liter diesel in dus tank meestal pas als ik bij de zaak weer ben. Maar dan rijd ik alleen en hoef ik ook met niemand rekening te houden. En 90 km/h rijden is vrij saai, dus word je ook wel snel moequote:Op zaterdag 30 april 2016 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik heb vaker stukken van 4-5 uur gereden zonder stop, heerlijk in de flow.
Ook met 70 liter LPG al eens na minder dan twee uur weer stil gestaan. Dan heb je het idee dat je net weer op pad bent.
Iedereen vind die moderne meuk tegenwoordig al oud.quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee, maar wel leuk om te zien toch? Had wel aardig wat bekijks omdat het natuurlijk een vrij oude auto is.
Nou ik noem mijn BMW van 22 jaar echt niet modernquote:Op zaterdag 30 april 2016 12:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen vind die moderne meuk tegenwoordig al oud.
Ik ken een heleboel mensen die met auto's van 40+ en een caravan/vouwwagen op vakantie gaan.
Dat is (voor mij) oud
Ook niet mijn meug, zoals ik zei bracht ik 'm voor iemand weg en hield ik er wat aan over 😉 Ging zonder caravan terug.quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Pff 1 op 5 aan 90km/h dan moet je wel heel graag met een sleurhut op reis willen.
Moet er persoonlijk niet aan denken maja ieder zijn meug. Ik blaas wel langs met 140km/h en een verbruik van 1 op 18.
Komt door het voorste oppervlak van de caravan. Onze 325i verbruikt ook 1 op 5 met caravan, maar met een (zwaardere) trailer en auto erop "maar" 1 op 7 / 1 op 8.quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Pff 1 op 5 aan 90km/h dan moet je wel heel graag met een sleurhut op reis willen.
Moet er persoonlijk niet aan denken maja ieder zijn meug. Ik blaas wel langs met 140km/h en een verbruik van 1 op 18.
Schön!quote:Op maandag 2 mei 2016 11:15 schreef boegschroef het volgende:
Nu op een pc
5 touring met aanhanger:
[ afbeelding ]
Al gevonden?quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil mijn CDV van mijn E93 verwijderen, weet iemand waar je een groter nippeltje kan kopen of hoe dit heet.
Ik hoor vanaf hier de compressor van je vering een strijd op leven en dood met de zwaartekracht leveren.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:15 schreef boegschroef het volgende:
Nu op een pc
5 touring met aanhanger:
[ afbeelding ]
Zo'n plaatje had ik ook gegoocheld. Maar kwam niet verder dan US-sites.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Jawohl es ist ein Performance CDV Kupplungsverzögerungsventil!
[ afbeelding ]
Door het grotere gaatje, kan je sneller koppelen/schakelen bij een stoplichtsprintje.
Op e-bay wordt het verkocht: linkquote:Op maandag 2 mei 2016 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo'n plaatje had ik ook gegoocheld. Maar kwam niet verder dan US-sites.
Die handel kan er toch ook gewoon uit? Dat had ik in ieder geval wel begrepen. Bij een E87 halen ze die dingen er ook wel eens uit.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Jawohl es ist ein Performance CDV Kupplungsverzögerungsventil!
[ afbeelding ]
Door het grotere gaatje, kan je sneller koppelen/schakelen bij een stoplichtsprintje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |