Haha ja heb het rustig aan gedaan. Op de terugweg hebben we ook 3 uur over 100km gedaan, zoveel files! Maar mijn ouders reden achter me aan en we hebben vrij veel regen gehad. Dus die durfden niet zo hard. Paar keer wel richting de 180km/h gereden. Maar met werk rijd ik ook meestal rond de 130km/h. Gaat lekker vlot en je wordt niet zo moe door het vol concentreren. Let wel, dan ga ik meestal heen en terug achter elkaarquote:Op donderdag 4 februari 2016 07:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, dan rij je in Duitsland wat rustiger dan ik
Oostenrijk is ook geinig tanken ja, net als Zwitserland (wanneer de koers gunstig is). In België ook al eens zoiets gehad ja...twee tanks vol en nog geen honderd euro kwijt. Had ik wel bijna 150 liter brandstof
Ja, van 94 (jaartje ouder dan mijn e34). Youngtimer dusquote:Op donderdag 4 februari 2016 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
K75 = vorige eeuw = klassieker?
Klassieker voor 355 dagen per jaar.
Ik zou geen foto plaatsen van de ring. Dan zeg je eigenlijk dat die wel een beetje is afgetraptquote:Op donderdag 4 februari 2016 15:15 schreef Dimitri_ het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1018192918
Zo, mijn E34 mag weg.
Weet nog niet zo goed wat ik in plaats van de E34 wil.. Die E30 die in het vorig topic voorbij kwam blijft lonken....
Deze:
http://link.marktplaats.nl/m1016170631
Mwah, ik zie dat anders. Liefhebbers gaan naar de ring. Liefhebbers zorgen voor hun auto.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou geen foto plaatsen van de ring. Dan zeg je eigenlijk dat die wel een beetje is afgetrapt
Eens.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou geen foto plaatsen van de ring. Dan zeg je eigenlijk dat die wel een beetje is afgetrapt
Je gaat naar de ring om te trappen. Ik zou hem er om laten staan als ik jou niet kende. Besef je wel dat je een vrij doorsnee auto hebt en dus niet echt exclusief bent.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:23 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Mwah, ik zie dat anders. Liefhebbers gaan naar de ring. Liefhebbers zorgen voor hun auto.
Als mensen denken dat mijn auto afgetrapt is omdat hij 1 keer in zijn leven op de ring is geweest moeten ze dat maar lekker denken.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Je gaat naar de ring om te trappen. Ik zou hem er om laten staan als ik jou niet kende. Besef je wel dat je een vrij doorsnee auto hebt en dus niet echt exclusief bent.
Er is dus voor 75 euro aan te spenderen, en daarom zet je hem te koop? Ik zou die 75 euro zelf investeren dan kun je die minpunten uit je lijstje schrappen. Overigens is dat 75 euro excl arbeidsloon... En diverse manuren.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:15 schreef Dimitri_ het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1018192918
Zo, mijn E34 mag weg.
Weet nog niet zo goed wat ik in plaats van de E34 wil.. Die E30 die in het vorig topic voorbij kwam blijft lonken....
Deze:
http://link.marktplaats.nl/m1016170631
1:7... I wish. Dat doet ie standaard . Ga maar uit van ongeveer 1:5 bij hoge snelheid. Dan zit je op 350km in twee uur, dat klopt prima.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
70 liter, verbruik van 1:7? = 490 km.
490km in 2 uur = 245 km/h gemiddeld.
Ik hou het meestal bij een enkele reis, dat scheelt. Maar als het heen en weer moet, ook op dan verhoogde snelheid. Niet constant 200+, maar wel 150+. Hoef je niet achterlijk te remmen maar dan blijft het wel dynamisch en daar blijf ik probleem wakker bij. Zet me op CC in een rijtje voor meerdere uren achter elkaar en het wordt een loodzware rit voor me.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ja heb het rustig aan gedaan. Op de terugweg hebben we ook 3 uur over 100km gedaan, zoveel files! Maar mijn ouders reden achter me aan en we hebben vrij veel regen gehad. Dus die durfden niet zo hard. Paar keer wel richting de 180km/h gereden. Maar met werk rijd ik ook meestal rond de 130km/h. Gaat lekker vlot en je wordt niet zo moe door het vol concentreren. Let wel, dan ga ik meestal heen en terug achter elkaar
Ik ga er vanuit dat mensen handig zijn. Ik doe ook alles zelf dus vandaar.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:57 schreef W00fer het volgende:
em te koop? Ik zou die 75 euro zelf investeren dan kun je die minpunten uit je lijstje schrappen. Overigens is dat 75 euro excl arbeidsloon... En dive
175 km/h gemiddeld?quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1:7... I wish. Dat doet ie standaard . Ga maar uit van ongeveer 1:5 bij hoge snelheid. Dan zit je op 350km in twee uur, dat klopt prima.
Dat lijkt me geen slecht plan! Anders zou je er wel eens minder voor kunnen krijgen dan je vraagt. Zoiets als de remschijven is een avondje werk, kan zomaar 5 a 600 meer opleveren.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:42 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat mensen handig zijn. Ik doe ook alles zelf dus vandaar.
Ik doe hem weg omdat ik de auto niet meer gebruik.. En bij een auto van deze leeftijd zijn altijd wel wat dingetjes.
Als ik nu die kleine dingen verhelp kan ik ook net zo goed de steenslag nog wegwerken.. En dan de remschijven vervangen... en dan de roest verhelpen... En dan etc etc etc.
Kan bezig blijven.
Kan ook neerschrijven dat de auto in perfecte staat is maar dit vind ik wel zo eerlijk.
Heb het nog even nagezocht, want het klinkt wel als veel ja . Afstand tussen de twee pompstations is 295km (klopt ook wel, wilde de tank niet leeg rijden). Totale tijd tussen betalen: 2 uur en 1 minuut. Waarbij ik de eerste keer na betalen nog vijf à tien minuten op de vrouw heb staan wachten die moest piesen en net achter een buslading toeristen in de rij stond en de tweede keer tanken er dus bij zat. Laat de rijtijd 1 uur en 50 minuten zijn, maakt een gemiddelde van zo'n 160km/h. Geen 175km/h dus, maar nog hard zat. Daar heb ik ook wel serieus voor moeten doorhobbelen ja, dat is waar.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
175 km/h gemiddeld?
130km/h gemiddeld moet je al serieus hard voor rijden.
Met een personenauto is het ook wel beter haalbaar. Maar tijdens werk heeft het geen enkel voordeel voor mij: ik moet de boetes zelf betalen en krijg per uur betaald. Daarbij vinden ze het brandstofverbruik bij normaal rijden al niet zo fijn 😉 Ook rijd ik dag in dag uit, als het 1x in het jaar is dat ik over de autobahn moet zou ik het sneller doen, maar met 150k per jaar gaat dit beter. Ik zit meestal rond de 100km/h gemiddeld volgens de BC. En dat is dus niet over een stukje van 300km, maar bijv. van Amsterdam naar Monaco en terug. Overigens slaap ik op de terugweg dan wel even.. Dat rekent de BC er niet bij. Tanken hoeft gelukkig niet zo vaak, gaat 240 liter in dit beestje en dan haal ik zo een 1600km makkelijk. Stop dus vooral om even naar de plee te gaan. Betreft een maximaal verlengde MB Sprinter (7,4 meter) met een 3.0 V6 190pk en 7-traps automaat, heerlijke reiswagen 😎quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1:7... I wish. Dat doet ie standaard . Ga maar uit van ongeveer 1:5 bij hoge snelheid. Dan zit je op 350km in twee uur, dat klopt prima.
[..]
Ik hou het meestal bij een enkele reis, dat scheelt. Maar als het heen en weer moet, ook op dan verhoogde snelheid. Niet constant 200+, maar wel 150+. Hoef je niet achterlijk te remmen maar dan blijft het wel dynamisch en daar blijf ik probleem wakker bij. Zet me op CC in een rijtje voor meerdere uren achter elkaar en het wordt een loodzware rit voor me.
Is dat een 225xe active polio?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:27 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe tanken jullie zo snel onderweg?
Duurt hier veul langer
[ afbeelding ]
Zou goed kunnen.quote:
http://www.michelin.nl/ba(...)ds/opslag-van-bandenquote:Behandeling en opslag van banden
De levensverwachting van onze banden is onmogelijk te voorspellen. U kunt de levensduur en prestaties van uw banden echter verhogen door ze op de juiste manier te behandelen en te bewaren wanneer ze niet in gebruik zijn.
Haal het gewicht van de voet van de band
Is de opslag voor een maand of meer, neem dan het gewicht van de banden door het voertuig op te heffen of door de banden van het voertuig te halen. Doet u dat niet, dan kan dit leiden tot schade, vroegtijdige veroudering of plotse uitval van de band.
Zorg ervoor dat ze niet beschadigd kunnen raken
Zorg ervoor dat banden niet worden opgeslagen in de buurt van hete leidingen en elektrische generatoren die warmte produceren. Zorg dat de opslagruimte proper en vrij van vet, benzine of andere stoffen is die het rubber kunnen aantasten. Banden die tijdens hun opslag aan deze stoffen worden blootgesteld, kunnen plots stuk gaan wanneer er opnieuw mee wordt gereden.
Banden moeten worden opgeslagen:
In goed geventileerde, droge, gematigde omgevingen, beschermd tegen direct zonlicht en slecht weer
Uit de buurt van chemische stoffen, oplosmiddelen of koolwaterstoffen
Uit de buurt van scherpe metalen, hout, enz.
Uit de buurt van hittebronnen, vlammen, brandende voorwerpen, materiaal dat vonken of elektrische ontladingen kan veroorzaken
Uit de buurt van ozonproducerende bronnen (transformatoren, elektrische motoren, lasapparaten, enz.)
Opslag en behandeling
Als uw banden kunnen worden opgestapeld, zorg er dan voor dat ze hun vorm behouden. Worden ze langere tijd bewaard, draai ze dan af en toe om (verwissel de volgorde van de banden). Probeer de banden niet onder zware voorwerpen te verpletteren. Accessoires moeten worden opgeslagen in hun originele verpakking, op oppervlakken die geen gevaar opleveren voor snijden, trekken of perforeren. Bij het behandelen van banden en accessoires, gebruik instrumenten en uitrusting die de banden niet beschadigen. Bij het behandelen van banden is het ten zeerste aanbevolen om veiligheidshandschoenen en veiligheidskledij te dragen.
Opslag gedurende korte tijd
Bewaar banden boven elkaar, bij voorkeur op paletten. Stapel ze echter niet hoger dan 1,20 meter hoog. Verander de volgorde van de banden om de vier weken. Zijn de banden op velgen gemonteerd, bewaar ze opgepompt in verticale positie of in één enkele rij op rekken.
Opslag gedurende lange tijd
Voor opslag gedurende een lange tijd plaatst u de banden verticaal op rekken die zich minstens 10 cm boven de grond bevinden. Draai ze een keer per maand voorzichtig om om vervorming te voorkomen. Wordt een band gedurende langere tijd niet gebruikt, controleer dan regelmatig de spanning en behoud die op het door de fabrikant aanbevolen niveau.
Opslag van winterbanden
Als u deze voorzorgsmaatregelen bij de opslag opvolgt, kunt u uw winterbanden in perfecte staat houden:
Voordat u uw banden verwijdert, noteert u hun positie op de auto. Zo kunt u uw voorbanden volgende winter achteraan monteren, om hun slijtage in balans te brengen. Maak uw wielen en banden schoon met water en droog ze goed om corrosie te beperken.
Verwijder stenen of puin die in de bandgroeven vastzitten. Zijn uw banden op velgen gemonteerd, hang ze dan omhoog of leg ze neer. Zijn ze van de velgen gehaald, bewaar ze rechtopstaand op plat. Bewaar uw banden in een donkere, bij voorkeur koele, droge plaats. Bewaar ze vooral niet in de buurt van oplosmiddelen (brandstof, olie, enz.).
Ik deed altijd losse banden rechtop en band op velg plat. Gaat tot nu toe goed.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:53 schreef daNpy het volgende:
Opslag korte en langere tijd is bijna hetzelfde.
Koel bewaren is het beste. Dat ze op een rand liggen is niet zo heel schadelijk, tenminste minder schadelijk als ze op 1 plek laten staan. En ook dat duurt jaren voor het vierkante banden geeft.
Losse banden liggen bij ons ook gewoon. Ik zie eigenlijk niet in waarom ze dan wel zouden moeten staan?
Waarom dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik deed altijd losse banden rechtop en band op velg plat.
Omdat banden zonder velg niet in zo'n boom blijven hangen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |