Ik heb wel fucking veel handdoeken gespaard op LPGquote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine . Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine . Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
....
Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan.
Ding geeft nu 800 km aan als bereik na voltanken.
[ afbeelding ]Insert random leasebak
Klopt, 80 constant en tientallen, duidelijk aangegeven, flitskasten. Soms een uur geen tegenligger.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden.
Ik zou haast een giertank achter de Jag hangen en die vol tanken.. Maar voor 20 cent verschil kan ik geen 600km rijden.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:23 schreef boegschroef het volgende:
Lpg hier om de hoek (belgie) is nu 28 cent, maar wat verderop zelfs 22 cent
Diesel rond de 95 cent dus lpg is hier ook nog steeds intressant
Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoor . Met m'n E46 320d haalde ik 900km praktisch altijd, 1000km ook regelmatig. Tank van 63 liter. Vandaar dat ik nu ook weer naar een 320d kijk. Iets kleiner tank, maar 800-900km moet je wel kunnen halen dan.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
In Duitsland is het best goed verkrijgbaar, maar uiteraard niet zo goed als diesel. Ik heb afgelopen weekend niet op benzine hoeven rijden in Duitsland, met een 1500kg zware aanhanger er achter. In Oostenrijk wel, daar is het dungezaaid helaas.
Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoor . Met m'n E46 320d haalde ik 900km praktisch altijd, 1000km ook regelmatig. Tank van 63 liter. Vandaar dat ik nu ook weer naar een 320d kijk. Iets kleiner tank, maar 800-900km moet je wel kunnen halen dan.
Duitsland is inderdaad geen probleem, ook 's nachts niet (beetje uitzoekwerk vooraf helpt al helemaal). In Zwitserland houdt het niet over. Italië zou LPG-land zijn, maar ik vind het niet geweldig. Een aantal kleine pompen bieden het aan, maar die zijn op zondag, tijdens de lunch en na 19.00u vaak dicht. Ook langs de snelweg is het niet optimaal, al eens een pomp gemist door onduidelijke bewegwijzering en vervolgens 100km op benzine moeten rijden tot de volgende LPG-pomp langs de snelweg. Dus het kan soms prima, maar er zitten ook absoluut nadelen aan.
Da's veel te duur toch? Het is ook nog een preface. Ik heb in het verleden nog weleens naar 330xd's gekeken en die vond ik toen al rond de 10k.quote:Op donderdag 28 april 2016 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Zie op gaspedaal een 2007 330d met handbak, 130K voor ¤17250
Zoveel zou ik er niet voor over hebben.
http://www.autowereld.nl/(...)7245038/details.html
Heb ik ook al eens gehad ja...'oops, toch geen gas'. Dan is het ineens duur poken.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol.
320d is wel een fijne bak inderdaad. Maar een 6-cilinder is wel net even wat lekkerder Maar als je gewoon voor zuinigheid gaat zou ik daar ook lekker voor gaan. Qua kracht kom je toch niks te kort.
E segmenters hebben ook vaak een grotere tank. Mijn 540i heeft een 81 liter tank. Maar helaas pastte er niet meer dan net 51 liter netto in de bak van het reservewiel.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:20 schreef boegschroef het volgende:
Ik haal met mijn 530d ook gewoon 1000km op de tank.
Vroeger met mijn 20 jaar oude suburban 6.5tdi en 3000kg ook (met enige moeite). Maar die had ook een tank van 160 liter
Nouuuuu! Had wel al even zitten kijken nadat ik de eerste tank had leeg gereden destijds. Zou wel leuk zijn om 200 liter in de achterbak te hebben + die 51 liter die er al zit haha. Maar goed, voordeel van een station is ook de ruimte en soms heb ik toch de bank plat. Een cilindertank is dan gewoon een groot nadeel. Dus ik moet er maar mee leren leven!quote:Op donderdag 28 april 2016 21:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Inhoud van de tank speelt ook wel mee natuurlijk ja. Maar goed, feit is dat de actieradius van de gemiddelde diesel groter is dan die van een LPG-bak. C'est ça. Ook niet iets om spannend over te doen .
Je foto past vast niet in dat bakkie.quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:38 schreef Catch22- het volgende:
Aanhanger foto's?
[ afbeelding ]
Vandaag ga ik het voorscherm vervangen
Que?quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je foto past vast niet in dat bakkie.
5312x2988quote:
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in.quote:Op vrijdag 29 april 2016 23:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nouuuuu! Had wel al even zitten kijken nadat ik de eerste tank had leeg gereden destijds. Zou wel leuk zijn om 200 liter in de achterbak te hebben + die 51 liter die er al zit haha. Maar goed, voordeel van een station is ook de ruimte en soms heb ik toch de bank plat. Een cilindertank is dan gewoon een groot nadeel. Dus ik moet er maar mee leren leven!
Met 60 liter Doe je dan alsnog 300km. Met 90kmu ben je dan dik 3 uur verder. Gezonde periode voor een stop toch?quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in.
En LPG zorgt wel voor stops ja. Juist irritant, ik wil op de lange stukken liever uren doorrijden. Wat doet die 540 van je met sleurhut erachter? 1:5 ofzo?
Oeps!quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
5312x2988
Mijn telefoon moest even slikken.
Op die lange stukken gewoon LPG en benzine verbruiken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in.
En LPG zorgt wel voor stops ja. Juist irritant, ik wil op de lange stukken liever uren doorrijden. Wat doet die 540 van je met sleurhut erachter? 1:5 ofzo?
Ligt eraan. Ik heb vaker stukken van 4-5 uur gereden zonder stop, heerlijk in de flow.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:04 schreef Catch22- het volgende:
Met 60 liter Doe je dan alsnog 300km. Met 90kmu ben je dan dik 3 uur verder. Gezonde periode voor een stop toch?
quote:Aanhanger foto's?
Nee, maar wel leuk om te zien toch? Had wel aardig wat bekijks omdat het natuurlijk een vrij oude auto is.quote:
Automatische niveauregeling achter, erg blij dat het werkte haha!quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:03 schreef daNpy het volgende:
Ziet er goed uit, combinatie staat keurig recht.
Liever achter een dikke 5 serie als een of andere Peugeot die het net niet mag trekken en waarvan de voorwielen in de lucht hangen nadat opa hem geladen heeft
Die sleur je zo kapot toch, zo een klein bakkie?quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:38 schreef Catch22- het volgende:
Aanhanger foto's?
[ afbeelding ]
Vandaag ga ik het voorscherm vervangen
Ja klopt, dacht ik ook aan. Maar de achterbak van de 5 is niet enorm groot, dus de tank zal misschien 70 liter zijn ofzo. Dan zit ik netto aan de 100 liter, samen met de andere tank. Wel een verdubbeling maar heel veel ruimte gaat er verloren.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in.
En LPG zorgt wel voor stops ja. Juist irritant, ik wil op de lange stukken liever uren doorrijden. Wat doet die 540 van je met sleurhut erachter? 1:5 ofzo?
51 liter gaat er netto in. Dus tankte tussen de 200-250km en inderdaad, was het prima voor de stops. Het is ook niet zo we meteen een uur stil stonden. 5 min. tanken, even naar de plee en de beentjes strekken en weer doooooor!quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:04 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Met 60 liter Doe je dan alsnog 300km. Met 90kmu ben je dan dik 3 uur verder. Gezonde periode voor een stop toch?
Haha ja dat is een mogelijkheid! Maar aangezien ik wel wat over wilde houden van wat ik voor de hulp kreeg vond ik dat geen optie.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Op die lange stukken gewoon LPG en benzine verbruiken.
Ja met werk doe ik dat ook, daar gaat 240 liter diesel in dus tank meestal pas als ik bij de zaak weer ben. Maar dan rijd ik alleen en hoef ik ook met niemand rekening te houden. En 90 km/h rijden is vrij saai, dus word je ook wel snel moequote:Op zaterdag 30 april 2016 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik heb vaker stukken van 4-5 uur gereden zonder stop, heerlijk in de flow.
Ook met 70 liter LPG al eens na minder dan twee uur weer stil gestaan. Dan heb je het idee dat je net weer op pad bent .
Iedereen vind die moderne meuk tegenwoordig al oud.quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee, maar wel leuk om te zien toch? Had wel aardig wat bekijks omdat het natuurlijk een vrij oude auto is.
Nou ik noem mijn BMW van 22 jaar echt niet modern Gewoon een youngtimer. Maar ik rijd heel veel door Europa en zie niet vaak auto's van 40+ met een caravan er achter. Ook niet van 20+. En blijkbaar de mensen die uitgebreid keken en bij de P vragen stelden ook niet. Vouwwagen vind ik al wat anders, dat weegt niks.quote:Op zaterdag 30 april 2016 12:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen vind die moderne meuk tegenwoordig al oud.
Ik ken een heleboel mensen die met auto's van 40+ en een caravan/vouwwagen op vakantie gaan.
Dat is (voor mij) oud
Ook niet mijn meug, zoals ik zei bracht ik 'm voor iemand weg en hield ik er wat aan over 😉 Ging zonder caravan terug.quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Pff 1 op 5 aan 90km/h dan moet je wel heel graag met een sleurhut op reis willen.
Moet er persoonlijk niet aan denken maja ieder zijn meug. Ik blaas wel langs met 140km/h en een verbruik van 1 op 18.
Komt door het voorste oppervlak van de caravan. Onze 325i verbruikt ook 1 op 5 met caravan, maar met een (zwaardere) trailer en auto erop "maar" 1 op 7 / 1 op 8.quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Pff 1 op 5 aan 90km/h dan moet je wel heel graag met een sleurhut op reis willen.
Moet er persoonlijk niet aan denken maja ieder zijn meug. Ik blaas wel langs met 140km/h en een verbruik van 1 op 18.
Schön!quote:Op maandag 2 mei 2016 11:15 schreef boegschroef het volgende:
Nu op een pc
5 touring met aanhanger:
[ afbeelding ]
Al gevonden?quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil mijn CDV van mijn E93 verwijderen, weet iemand waar je een groter nippeltje kan kopen of hoe dit heet.
Ik hoor vanaf hier de compressor van je vering een strijd op leven en dood met de zwaartekracht leveren.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:15 schreef boegschroef het volgende:
Nu op een pc
5 touring met aanhanger:
[ afbeelding ]
Zo'n plaatje had ik ook gegoocheld. Maar kwam niet verder dan US-sites.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Jawohl es ist ein Performance CDV Kupplungsverzögerungsventil!
[ afbeelding ]
Door het grotere gaatje, kan je sneller koppelen/schakelen bij een stoplichtsprintje.
Op e-bay wordt het verkocht: linkquote:Op maandag 2 mei 2016 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo'n plaatje had ik ook gegoocheld. Maar kwam niet verder dan US-sites.
Die handel kan er toch ook gewoon uit? Dat had ik in ieder geval wel begrepen. Bij een E87 halen ze die dingen er ook wel eens uit.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Jawohl es ist ein Performance CDV Kupplungsverzögerungsventil!
[ afbeelding ]
Door het grotere gaatje, kan je sneller koppelen/schakelen bij een stoplichtsprintje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |