abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161758675
Lpg hier om de hoek (belgie) is nu 28 cent, maar wat verderop zelfs 22 cent ;)

Diesel rond de 95 cent dus lpg is hier ook nog steeds intressant :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_161758754
LPG kost nu inderdaad weinig. Als je in België komt lach je je helemaal scheel. Maar het comfort is ook wat waard hè. Als ik dagelijks aan de pomp sta is dat dagelijks weggegooide tijd.
Schip ahoy!
pi_161761111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
LPG kost nu inderdaad weinig. Als je in België komt lach je je helemaal scheel. Maar het comfort is ook wat waard hè. Als ik dagelijks aan de pomp sta is dat dagelijks weggegooide tijd.
Nah dat valt ook wel weer mee toch. Met een normale auto op LPG zal je iets vaker als met een benzine tanken. Laatst wel 12x getankt in 1 weekend haha.
pi_161766469
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine ;). Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
Schip ahoy!
  donderdag 28 april 2016 @ 08:13:02 #255
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_161768953
True that.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 28 april 2016 @ 08:22:45 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161769003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine ;). Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
Ik heb wel fucking veel handdoeken gespaard op LPG :o
Dat ging per getankte liter dus dan schiet het lekker op.
pi_161772924
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine ;). Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan ;) En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
In Duitsland is het best goed verkrijgbaar, maar uiteraard niet zo goed als diesel. Ik heb afgelopen weekend niet op benzine hoeven rijden in Duitsland, met een 1500kg zware aanhanger er achter. In Oostenrijk wel, daar is het dungezaaid helaas.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:13:19 #258
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161773855
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan ;) En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
....
In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan.
Ding geeft nu 800 km aan als bereik na voltanken.

Insert random leasebak :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161774195
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan.
Ding geeft nu 800 km aan als bereik na voltanken.

[ afbeelding ]Insert random leasebak :P
Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:34:19 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161774250
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden.
Klopt, 80 constant en tientallen, duidelijk aangegeven, flitskasten. Soms een uur geen tegenligger.


[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 28-04-2016 13:46:50 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161774722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:23 schreef boegschroef het volgende:
Lpg hier om de hoek (belgie) is nu 28 cent, maar wat verderop zelfs 22 cent ;)

Diesel rond de 95 cent dus lpg is hier ook nog steeds intressant :)
Ik zou haast een giertank achter de Jag hangen en die vol tanken.. Maar voor 20 cent verschil kan ik geen 600km rijden.
pi_161774747
Prachtig ja! Een van de mooiste landen van Europa. En daar kun je echt uren over binnenwegen rijden.
pi_161780125
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan ;) En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
In Duitsland is het best goed verkrijgbaar, maar uiteraard niet zo goed als diesel. Ik heb afgelopen weekend niet op benzine hoeven rijden in Duitsland, met een 1500kg zware aanhanger er achter. In Oostenrijk wel, daar is het dungezaaid helaas.
Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoor ;). Met m'n E46 320d haalde ik 900km praktisch altijd, 1000km ook regelmatig. Tank van 63 liter. Vandaar dat ik nu ook weer naar een 320d kijk. Iets kleiner tank, maar 800-900km moet je wel kunnen halen dan.

Duitsland is inderdaad geen probleem, ook 's nachts niet (beetje uitzoekwerk vooraf helpt al helemaal). In Zwitserland houdt het niet over. Italië zou LPG-land zijn, maar ik vind het niet geweldig. Een aantal kleine pompen bieden het aan, maar die zijn op zondag, tijdens de lunch en na 19.00u vaak dicht. Ook langs de snelweg is het niet optimaal, al eens een pomp gemist door onduidelijke bewegwijzering en vervolgens 100km op benzine moeten rijden tot de volgende LPG-pomp langs de snelweg. Dus het kan soms prima, maar er zitten ook absoluut nadelen aan.
Schip ahoy!
pi_161781171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoor ;). Met m'n E46 320d haalde ik 900km praktisch altijd, 1000km ook regelmatig. Tank van 63 liter. Vandaar dat ik nu ook weer naar een 320d kijk. Iets kleiner tank, maar 800-900km moet je wel kunnen halen dan.

Duitsland is inderdaad geen probleem, ook 's nachts niet (beetje uitzoekwerk vooraf helpt al helemaal). In Zwitserland houdt het niet over. Italië zou LPG-land zijn, maar ik vind het niet geweldig. Een aantal kleine pompen bieden het aan, maar die zijn op zondag, tijdens de lunch en na 19.00u vaak dicht. Ook langs de snelweg is het niet optimaal, al eens een pomp gemist door onduidelijke bewegwijzering en vervolgens 100km op benzine moeten rijden tot de volgende LPG-pomp langs de snelweg. Dus het kan soms prima, maar er zitten ook absoluut nadelen aan.
Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol.

320d is wel een fijne bak inderdaad. Maar een 6-cilinder is wel net even wat lekkerder >:) Maar als je gewoon voor zuinigheid gaat zou ik daar ook lekker voor gaan. Qua kracht kom je toch niks te kort.
  donderdag 28 april 2016 @ 19:11:23 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161781628
Zie op gaspedaal een 2007 330d met handbak, 130K voor ¤17250
Zoveel zou ik er niet voor over hebben.
http://www.autowereld.nl/(...)7245038/details.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161782805
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Zie op gaspedaal een 2007 330d met handbak, 130K voor ¤17250
Zoveel zou ik er niet voor over hebben.
http://www.autowereld.nl/(...)7245038/details.html
Da's veel te duur toch? Het is ook nog een preface. Ik heb in het verleden nog weleens naar 330xd's gekeken en die vond ik toen al rond de 10k.
  donderdag 28 april 2016 @ 19:50:33 #267
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161782957
Nog een importbak ook; kan je de relatief lage km. stand ook nog met een extra korreltje NaCl nemen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161783534
Net geïmporteerd inderdaad, dat is allemaal wel heel toevallig... het daalt nu wel allemaal wat in waarde, maar echt goedkoop zijn ze sowieso niet. 17,5k voor een pre-LCI is in elk geval te duur. Had laatst wel een nette gezien, maar was snel verkocht. Veel kost toch nog 12-13k voor een net exemplaar, maar dan wel met meer dan twee ton op de klok. Als je er dan met gemak een halve ton per jaar bij rijdt, devalueert het vanaf dan ineens wel heel rap...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol.

320d is wel een fijne bak inderdaad. Maar een 6-cilinder is wel net even wat lekkerder >:) Maar als je gewoon voor zuinigheid gaat zou ik daar ook lekker voor gaan. Qua kracht kom je toch niks te kort.
Heb ik ook al eens gehad ja...'oops, toch geen gas'. Dan is het ineens duur poken.

320d kun je prima cijfers mee scoren. Zespitter is zeker lekkerder, maar als nagenoeg alles uit de eigen portemonnee komt gaat het verbruik wel een rol spelen. Scheelt minimaal tien procent en soms zelfs nog meer. Dan heb je het op jaarbasis toch over vele honderden euro's, nog los van de extra mrb, verzekering en tikje duurder onderhoud. Vandaar dat ik toch naar een 320 kijk. Chipkuurtje en je hebt 200pk/400Nm.
Schip ahoy!
pi_161783670
Ik haal met mijn 530d ook gewoon 1000km op de tank.

Vroeger met mijn 20 jaar oude suburban 6.5tdi en 3000kg ook (met enige moeite). Maar die had ook een tank van 160 liter
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_161785903
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:20 schreef boegschroef het volgende:
Ik haal met mijn 530d ook gewoon 1000km op de tank.

Vroeger met mijn 20 jaar oude suburban 6.5tdi en 3000kg ook (met enige moeite). Maar die had ook een tank van 160 liter
E segmenters hebben ook vaak een grotere tank. Mijn 540i heeft een 81 liter tank. Maar helaas pastte er niet meer dan net 51 liter netto in de bak van het reservewiel.
pi_161786378
Ik zit meestal rond de 60 of 65 liter. Volgensmij heb ik een 70 liter tank.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_161786706
Inhoud van de tank speelt ook wel mee natuurlijk ja. Maar goed, feit is dat de actieradius van de gemiddelde diesel groter is dan die van een LPG-bak. C'est ça. Ook niet iets om spannend over te doen :).
Schip ahoy!
pi_161814544
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Inhoud van de tank speelt ook wel mee natuurlijk ja. Maar goed, feit is dat de actieradius van de gemiddelde diesel groter is dan die van een LPG-bak. C'est ça. Ook niet iets om spannend over te doen :).
Nouuuuu! ;) Had wel al even zitten kijken nadat ik de eerste tank had leeg gereden destijds. Zou wel leuk zijn om 200 liter in de achterbak te hebben + die 51 liter die er al zit haha. Maar goed, voordeel van een station is ook de ruimte en soms heb ik toch de bank plat. Een cilindertank is dan gewoon een groot nadeel. Dus ik moet er maar mee leren leven!
pi_161814881
Afgelopen weekend voor iemand z'n caravan naar Zuid-Oostenrijk gebracht. Totaal 2600km gereden met de 540i. Zaterdagmiddag vertrokken en zondagnacht weer thuis. Vaak LPG moeten tanken ;)

Verder ging het prima. Op de terugweg wel veel sneeuwbuien gehad, terwijl het de week ervoor gewoon rond de 20 graden was. Bij de Wörthersee waren ze al begonnen met de VAG meeting, geinig om te zien, ondanks dat al die getunede bakken niet mijn ding is. Ook nog wat binnendoor gereden en nog even langs de Königsee in Duitsland geweest. We wilden nog een hotelletje maar omdat we niet in de maandagmorgen drukte wilde komen hebben we maar even doorgebeten (was met m'n pa). Fijne reiswagen! En aan de andere kant is het vele tanken wel handig om aan je pauzes te komen :'( Ook meteen de benzinetank in Oostenrijk volgegooid, was maar 1,10 euro per liter.




  zaterdag 30 april 2016 @ 07:13:36 #275
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161818170
Mooi met zo een sleurhut erachter. :{
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')