Hopelijk blijft ie dat nog heel lang inderdaad.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:13 schreef pvdplanet het volgende:
Als hij maar gasdicht is en er niet onder vandaan flikkert
Na monteren nieuwe NOx sensor gaat lampje weer aan. Nu 2 nieuwe katalysatoren onderweg vanuit het Mutterland.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
523i bevalt prima tot nu toe. Enige nadeel is dat ie 100KG te zwaar is. 1705 KG vlgns. RDW.
Vorige week is er nog een nieuwe NOx sensor gemonteerd. Motorlampje ging branden, verder merkte ik niks. ...
...
Natuurlijk is dat garantie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Allemaal onder garantie, mag ik hopen?
Snap in adapter laadt accu en je gebruikt de buitenantenne= beter bereik.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:48 schreef Merode32 het volgende:
Een klein vraagje, wij rijden prive een 4 serie diesel 6 cilinder.
Nu drong de dealer aan op de koop van een snap in adapter, kan iemand mij uitleggen wat het voordeel daarvan is? De auto heeft immers ook blauwe tand waarmee hij verbinding kan maken tot mijn mobiel.
De website had ik gelezen, maar ik zie nog steeds niet wat het voordeel is, als je hem gewoon met bt verbind zonder snap in dat kun je je telefoon neerleggen waar je wilt, bij de snap in moet hij steeds weer in de adapterquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Snap in adapter laadt accu en je gebruikt de buitenantenne= beter bereik.
Van dat betere bereik heb ik nooit iets gemerkt behalve in Noorwegen of de Alpen.
www.bmw.com/bluetooth geeft meer info specifiek voor jouw foon.
De 2 voordelen heb ik genoemd in mijn eerste zin. Of jij die voordelen voordelig genoeg vindt om zo'n snap in ding aan te schaffen laat ik over aan jouw discretie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:57 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De website had ik gelezen, maar ik zie nog steeds niet wat het voordeel is, als je hem gewoon met bt verbind zonder snap in dat kun je je telefoon neerleggen waar je wilt, bij de snap in moet hij steeds weer in de adapter
http://www.rightfootdown.(...)-components-n26-too/quote:Op donderdag 10 maart 2016 18:13 schreef Andyy het volgende:
Distributieketting van de X1 wordt na 80.000 km vervangen onder garantie. N20 motor zit er in, is dat een bekend kwaaltje?
Dat zou ik inderdaad ook allemaal coderen, ideaal . Alleen die ambianceverlichting niet, maar ik wil het in de auto ook altijd zo donker mogelijk hebben 's avonds en 's nachts. Wel geinig dat het allemaal kan.quote:Op maandag 14 maart 2016 22:23 schreef Impry het volgende:
- Bij dagrijverlichting staan nu ook de achterlichten aan
- Auto ontgrendelen: knipperlichten 1x / Auto vergrendelen: knipperlichten 3x
- Welkomstverlichting blijft langer aan
- Gordelpiepjes/meldingen verwijderd
Je auto met poeder blussen is ookquote:Op maandag 22 februari 2016 08:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Handig. Daar kunnen tal van gekke elektronica problemen van komen natuurlijk, zeker op zo'n nieuw ding
Ambianceverlichting is zelfs op z'n felst nog erg donker vind ik zelf maar daardoor wel subtielquote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou ik inderdaad ook allemaal coderen, ideaal . Alleen die ambianceverlichting niet, maar ik wil het in de auto ook altijd zo donker mogelijk hebben 's avonds en 's nachts. Wel geinig dat het allemaal kan.
Coderen kan bij de nieuwere modellen zoals mijn F20 nog niet met een app zoals MyCarly:quote:Bewust voor een OBD-kabel gekozen trouwens? Ik begreep dat er ook al kant-en-klare apps/software voor is, toch? Of is dat alleen voor de E90/E60?
Ik ben alleen bekend met E-SYS, is veel online over te vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat Rheingold; is dat een beetje nuttig, en werkbaar, voor een amateur?
Rheingold is vooral nuttig voor het opzoeken van problemen maar voor codering moet je naar E-sys.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat Rheingold; is dat een beetje nuttig, en werkbaar, voor een amateur?
Diagnose en therapie. Dat zoek ik.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Rheingold is vooral nuttig voor het opzoeken van problemen maar voor codering moet je naar E-sys.
Mooie kleurquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:32 schreef pvdplanet het volgende:
De draagarmbussen achter waren versleten. PU geeft te veel stress op de carrosserie dus daarom een stel versterkte OEM van Meyle besteld:
[ afbeelding ]
Die moeten erin geperst worden en zonder tool lukt dat niet. Die heb ik dan ook maar effe zelf in elkaar geflanst.
Leuk kleurtje erop, why not
[ afbeelding ]
Gaat prima!
[ afbeelding ]
Nog een set shims erbij gezet om de beweging te beperken
[ afbeelding ]
Mooie bak tochquote:Op maandag 28 maart 2016 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
Topic dood?
Zijn ook wel een beetje saaie grijze muizen aan het worden, die BMW's
[ afbeelding ]
Ik vervang, de motorolie, iets sneller dan de termijnen van BMW voorschrijven. Heb door de jaren heen weinig gemerkt van die variabele servicetermijnen/service interval ding. Ding komt toch meestal uit op de standaard termijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat raden jullie eigenlijk aan qua beurtjes? Ik heb dus een e34 540i V8 en bijna 10.000km terug is de olie gedaan, bougies, filters, etc, iets later nog de remvloeistof, stuurbekrachtiging vloeistof (en die is ook van de niveauregeling), remschijven en remblokken. Maar mijn OBC heeft wat errors dus m'n service interval ding bij de tellers vertrouw ik ook niet. Geloof dat het meestal rond de 10.000km/12.000km is bij dit model, maar lijkt mij dat 15.000km geen probleem moet zijn toch?
Ik rijd wisselende afstanden. Meestal naar m'n werk (40km enkel), maar ook wel wat korte stukjes. Uiteraard rijd ik wel altijd netjes warm. Olie weet ik niet, dit is nog gedaan door de verkoper. Maar volgende keer ga ik of naar de specialist waar ik al geweest ben voor heel wat dingen of misschien doe ik alleen de olie + filter wel zelf.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vervang, de motorolie, iets sneller dan de termijnen van BMW voorschrijven. Heb door de jaren heen weinig gemerkt van die variabele servicetermijnen/service interval ding. Ding komt toch meestal uit op de standaard termijn.
Hangt bij zo'n V8 misschien nog net iets meer af, dan bij een 6-pittertje, van het feit of ie vaak/meestal fatsoenlijk op temperatuur komt. Veel korte stukkies/wat gebruik je nu voor olie?
15k lijkt mij ook wel goed ja. Olie kan toch wel wat hebben tegenwoordig? Om de 20k of 1x per jaar moet ook het LPG filter vervangen worden (ivm. garantie), dus dat kan dan ook meteen meegenomen worden.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je 10-15k aanhoudt zal je een heel eind safe zitten. Jouw V8 komt nog uit de tijd dat de blokken allemaal hard waren en wel wat kunnen hebben.
Gewoon doen als boel toch open moet en je al 15K oid hebt gereden.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:32 schreef daNpy het volgende:
Ik zit ook te twijfelen om de olie een keertje extra te vervangen, icm vernieuwing van de Vanos ventielen.
Zit nu op iets van 13dkm gereden, nog ~12dkm te gaan, dus bijna op de helft.
Boel hoeft niet open, dingen zijn gemakkelijk te vervangen met 1 bout/stukquote:Op maandag 28 maart 2016 22:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewoon doen als boel toch open moet en je al 15K oid hebt gereden.
Olieprijs blijft niet altijd zo laag
Dan zou ik het lekker zo laten. Zie het nut niet zo van te vroeg olie verversen.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Boel hoeft niet open, dingen zijn gemakkelijk te vervangen met 1 bout/stuk
Precies die heb ik dan ook een aantal liter staanquote:Op dinsdag 29 maart 2016 03:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Merkolie van Shell of Castrol met Bmw LL kun je ook wel bij webshops kopen voor ¤6/7 per liter.
De middelste vind ik nie zo mooi.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Misschien kunnen jullie mij van advies voorzien, want ik kan niet kiezen tussen deze velgen:
[ afbeelding ]
BMW 225M 19 inch
[ afbeelding ]
Lenzo B9 19 inch (imi. BBS)
[ afbeelding ]
VMR VB3 19 inch
Ik heb een M-onderstel, en het liefst wil ik dat niet (of niet veel) verlagen.
Ik vind die middelste echt niet passen bij de wagen. De bovenste zijn mooier dan de onderstequote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De middelste vind ik nie zo mooi.
Denk dat mijn voorkeur naar de bovenste gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |