quote:Ze werd door menigeen al voorzichtig getipt voor het goud. Anouk was daar nog niet zo zeker van, zo zei ze tijdens een van de liveshows. ,,Het lukt je nog niet om de juiste hoeveelheid gevoel in een lied te verwerken. En je timing klopt niet. Verder is je uitspraak niet optimaal.'' Volgens tegeltjestekstenbedenker Borsato is mooie Maan hoe dan ook een 'ruwe diamant' die de komende jaren nog verder moet worden gepolijst. ,,Er liggen al meerdere nummer voor haar klaar'', aldus Marco. De zangeres heeft als een eigen, 7-koppige band For Tuned die behoorlijk aan de weg timmert, en belangrijke, superhandige contacten in de vaderlandse muziekbusiness. Zo werkte dit getalenteerde 'hemellichaam' al samen met Ton Dijkman (drummer in de band van Borsato, red.) en won ze met For Tuned de Radio 538 talentenjacht voor Warchild: de goededoelenorganisatie waarvoor Marco ambassadeur is.
Haar vader is regisseur bij de VARA en NTR.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:56 schreef hunter2011 het volgende:
Maan is ook geen totaal onbekende in de wereld van de media.
Haar vader schijnt veel connecties bij zowel SBS als RTL te hebben.
Dit is overigens wel een leuk stukje uit AD
[..]
Ik weet niet wat ze daarna anders nog zouden kunnen doen, maar snap je gevoel wel.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:10 schreef mootie het volgende:
Een finale is altijd zo'n anti-climax. Winnaar wordt aangekondigd, en klaar.
Dit dus.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:30 schreef ato het volgende:
Ik vond dit seizoen, op de opmerkingen van Anouk na het zeer tegenvallen.
Kortom, de kans is groot dat Maan dankzij al vóór TVOH bestaande connecties met o.a. Marco Borsato en Radio 538 (in het bezit van John De Mol nog wel) flink gepusht is (m'n doorgestoken-kaart-alarm begint nog eens extra hard te loeien...), en tegelijkertijd kan zij er - nu de buit daadwerkelijk binnen is - nog eens extra gebruik van maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:56 schreef hunter2011 het volgende:
Maan is ook geen totaal onbekende in de wereld van de media.
Haar vader schijnt veel connecties bij zowel SBS als RTL te hebben.
Dit is overigens wel een leuk stukje uit AD
[..]
Dat wist ik niet maar dat neemt niet weg dat ze dat nu voor het eerst doen.quote:
Ja, alleen zou hij het niet doen als hij er zelf niet achter zou staan.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:50 schreef DKUp het volgende:
[..]
Natuurlijk is 538 van John en Hardwell zit toevallig ook bij 538.
Knettervals? Dat valt wel mee. Ik heb in al die jaren nog nooit een kandidaat elke noot zuiver horen zingen maar knettervals was het zeker niet. De lage tonen waren af en toe wat minder, bereik en zo. Daar valt wel aan te werken. Ik vond Jennie gisteren trouwens een beetje vals zingen bij haar tweede optreden. Misschien moet Anouk in retrospectie wat meer respect hebben voor wat Jared deed.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:44 schreef LoveProfuzion het volgende:
Aan Maan valt na de voice denk het meeste te verdienen ook op international vlak. Neemt niet weg dat ze vaak knettervals zong en eigenlijk niet The Voice is maar meer geschikt was als winnares van idols.
Eens.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:40 schreef hunter2011 het volgende:
By far het beste liedje van de 4 finalisten, het nieuwe liedje van Jennie Lena.
Tenzij je graag halverwege een concert in slaap valt natuurlijkquote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:42 schreef female81 het volgende:
[..]
Kortom, de kans is groot dat Maan dankzij al vóór TVOH bestaande connecties met o.a. Marco Borsato en Radio 538 (in het bezit van John De Mol nog wel) flink gepusht is (m'n doorgestoken-kaart-alarm begint nog eens extra hard te loeien...), en tegelijkertijd kan zij er - nu de buit daadwerkelijk binnen is - nog eens extra gebruik van maken.
Misschien wordt het voor de verandering eens een winnaar die iets gaat bereiken, maar ze zal er vermoedelijk minder voor hoeven vechten dan die anderen.
En Maan is door John De Mol wel héél nadrukkelijk doorgedrukt: Alarmschijf in het verschiet, een samenwerking met Hardwell nog wel (plus: uitgezonden op Radio 538, John's zender dus), een mooiere aankleding in de finale dan de rest, enzovoort.
(En wat ik verder van Maan vind: een doodgewoon meisje wat heus wel kan zingen en er best leuk uit ziet, maar wat ik op straat niet op zou merken. Sowieso geen materiaal voor een anderhalf durend concert.)
Je moet de app gebruiken en om die te gebruiken heeft de app aardig wat rechten nodig. Rechten, zoals het versturen van smsjes. Stuur je een vierde stem (of zoals in vorige liveshow twee stemmen), dan merk je er verder vrij weinig van dat je een SMS verstuurt. Er wordt geen toestemming gevraagd om een SMS te versturen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:36 schreef hunter2011 het volgende:
Had ook al eerder gezegd dat het gisteren wel een beetje leek op match-fixing.
Nu niet eens met tennis en voetbal maar talentenjachten.
Maar wat is nu die achterliggende gedachte van eerste 3x stemmen is gratis?
Is dat gewoon een deal of zo? Want bij the Voice is NIETS gratis,
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 18:23 schreef iBenny het volgende:
[..]
Je moet de app gebruiken en om die te gebruiken heeft de app aardig wat rechten nodig. Rechten, zoals het versturen van smsjes. Stuur je een vierde stem (of zoals in vorige liveshow twee stemmen), dan merk je er verder vrij weinig van dat je een SMS verstuurt. Er wordt geen toestemming gevraagd om een SMS te versturen.
Ik denk dat je eerder onthoud dat je al een keer hebt gestemd, dan dat je dat al drie keer hebt gedaan. (Heb ik nou twee of drie keer gestemd? Ach, wat kan het kwaad...). if you can't convince them to vote, confuse them
En voorgaande seizoenen telden de single verkopen mee. Dit seizoen kregen we de singles pas in de finale te horen. Dat bepaalde op een vage manier ook al het aantal stemmen. Ze zullen met de app wel wat nieuws hebben geprobeerd, wat we waarschijnlijk in een ander tv-programma terug zullen zien. Is al vaker gedaan bij The Voice.
De single van Jennie is geweldig en ik vind zelfs van internationale klasse.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 18:24 schreef Pisces29 het volgende:
Die single van JennieZe had ook gewoon moeten winnen, maar de gemiddelde smaak in NL is eerder een schattig jeugdig ding (met ook danceplaat).
En dat is op zich prima, als men dat stemt, dan moet dat ook winnen.
Ook al was ik geen fan van Jennie, dit is stukken beter dan de single van Maan.quote:
Ik heb net single van Jennie en van Maan geluisterd. Jennie is best wel goed. Maar die van Maan is een samenwerking met Hardwell en wordt natuurlijk gepushed. Maan is wel nog jong en heeft mogelijkheden. Overigens heb ik dit seizoen TVOH niet gevolgd dus luister nu voor het eerst. Nog andere tips?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:01 schreef ato het volgende:
[..]
Ook al was ik geen fan van Jennie, dit is stukken beter dan de single van Maan.
Dan heb je zeker inside information?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:15 schreef Ole het volgende:
Mijn beste vriend mag de voorselectie doen voor volgend seizoen![]()
En begeleiden bij repetities
quote:Waarom iedereen in de muziek-industrie allang wist dat Maan zou winnen bij The Voice
Big data had allang uitgewezen wie er zou willen. En de producers wisten dat.
Platenmaatschappijen maken steeds meer gebruik van big data om uit te vinden wat mensen leuk vinden, en wat de next big thing wordt.
Op het Noorderslag Seminar, de jaarlijkse vergadering van de Europese muziekindustrie in Groningen, was het verwerven en 'monetizen' van data hét onderwerp waarover gesproken werd.
Je hebt een gouden keeltje en bent dankzij een tv-talentenjacht ook al beroemd. De producent van de show is toevallig ook de grootste publisher van muziek in Nederland en heeft je al aan een woekercontract geholpen.
De voorbereidingen voor de lancering van een carrière kunnen vroeg getroffen worden. Volgens een insider die vroeger betrokken was bij tv-producties, is na vijf minuten sms'en en bellen in aflevering 1 duidelijk wie gaat winnen.
'Er steekt altijd een kandidaat meteen bovenuit die vele duizenden stemmen meer heeft dan de rest. Die wint doorgaans ook.' Dit wordt uiteraard ten stelligste ontkend door producenten en zenders.
Nu is nog een hit nodig. Hoe vindt de platenbaas die? De tijd dat er iemand bij werd geroepen met 'een goed oor' ligt ver achter ons. Het gaat met eentjes en nulletjes.
Van de muziekindustrie is vaak te zeggen dat ze achter de trends aanhobbelen, maar als het gaat om data waren ze er juist vroeg bij, met hun hitlijsten.
Op basis van die hitlijsten worden al decennia lang 'smaakmatrixen' gemaakt. 'Ik heb een tijdje gewerkt bij een grote muziekuitgever in de VS', vertelt een bezoeker van het Noorderslag Seminar.
'Ik werd bij hem op kantoor geroepen en hij zei: "zo jongen, we gaan een hit maken". Hij klopte alle gegevens van een paar jaar hitlijsten in een Excel-sheet en bepaalde aan de hand daarvan in welk genre hij het moest zoeken, en welke producent daarbij het meest geschikt was.'
En dus wist de muziek-industrie al dat Maan The Voice of Holland zou gaan winnen. Zij was tenslotte al gekoppeld aan een producer, dat is Hardwell.
Deze koppeling maakt dat we vermoeden dat ze de grootste kanshebber op de overwinning is. Zo'n combinatie wordt niet toevallig gemaakt, alhoewel natuurlijk graag de mythe wordt gecreëerd dat dit wel zo is.
Dankzij de app en website van The Voice kunnen platenbaas en producent allerhande data verzamelen. Wat is bijvoorbeeld de leeftijd en sekse van de fans van Maan? Moet er een stoer, explicit stampnummer voor mannen komen, of een kinderachtig zwijmelliedje voor meisjes?
Dankzij de app en website van The Voice zijn fans te volgen via cookies. Zet iemand die de fanpagina van Maan op de website van The Voice heeft bezocht vervolgens op Youtube een liedje op van Yellow Claw of van Adele?
Gebeurt vooral dat eerste, dan is de keuze voor Hardwell als producent niet raar. Producenten kunnen dergelijke data ook weer gebruiken om te kijken wat ze het beste kunnen maken voor hun fans. Surfen ze naar hardstyle of naar trance na een bezoek aan jouw website?
Dan is het nog de vraag, wat is de next big thing? Een beetje voor de troepen uit lopen, vergroot de kans op een grote hit die lang mee gaat. Youtube was met een grote delegatie aanwezig op het Noorderslag Seminar, en een medewerker daarvan verklaarde dat de best geklikte video's vaak ongeveer een jaar oud zijn, dus in de toekomst kunnen kijken is handig.
Vroeger kon je daarvoor naar de platenwinkel, vertelde de Amerikaanse artiestenscout Robby Towns in Groningen. 'Als platenwinkeliers iets nieuws goed vonden, dan had je een 90% scoringskans. Maar die platenwinkels bestaan dus bijna niet meer.'
Een goede manier om nieuwe producenten of trends te ontdekken is 'diggen' op upload- en stream-website Soundcloud. Wie volgt daar wie en waar luisteren ze het meest naar. 'Je moet gewoon maar een beetje doorklikken, echt een systeem is daar nog niet voor gevonden.'
Wel gebruiken platenlabels inmiddels monitor-software. Kom je een interessante jonge jongen tegen op Soundcloud, dan kun je zijn soundcloud-pagina, weblog en sociale media-feeds monitoren. Klop je honderden of duizenden van die jongens in, kun je snel zien wie het beste scoort.
Ik ben een fan van Maan, ik ben geen fan van die single met Hardwell. Ik ben dan ook geen fan van DJ's in het algemeen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:01 schreef ato het volgende:
[..]
Ook al was ik geen fan van Jennie, dit is stukken beter dan de single van Maan.
Nu al?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:15 schreef Ole het volgende:
Mijn beste vriend mag de voorselectie doen voor volgend seizoen![]()
En begeleiden bij repetities
Vind je? Ik heb de finale en alle optredens slechts 1 keer gezien (het kan dat als ik er nog eens naar kijk met dit in gedachte dat ik het met je eens ben) maar ik heb er niets van gemerkt. Wat betreft de samenwerking met Hardwell, ik kan niet inschatten of dat kijkers eerder op haar stemmen omdat ze een DJ-liedje zingt maar wat betreft het liedje vond ik zowel die van Dave (grote complimenten, rekening houdende met het feit dat hij hier weinig ervaring mee heeft) als die van Jennie (het beste) beter. Mijns inziens won zij omdat zij het beste aansloeg bij de kijkers en dit omdat zij emotie overbrengt bij het zingen wat nog altijd de kern is van het vak.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:42 schreef female81 het volgende:
En Maan is door John De Mol wel héél nadrukkelijk doorgedrukt: Alarmschijf in het verschiet, een samenwerking met Hardwell nog wel (plus: uitgezonden op Radio 538, John's zender dus), een mooiere aankleding in de finale dan de rest, enzovoort.
We zullen het wel zien, dit soort dingen kan je pas beoordelen als je het ziet hoort. Het is sterk afhankelijk van hoeveel goede liedjes er voor haar worden geschreven, als je een concert van anderhalf uur wil geven dan heb je voldoende variatie nodig qua tempo. dynamiek, stijl etc.quote:(En wat ik verder van Maan vind: een doodgewoon meisje wat heus wel kan zingen en er best leuk uit ziet, maar wat ik op straat niet op zou merken. Sowieso geen materiaal voor een anderhalf durend concert.)
Kortom, ze werd wellicht met klem uitgenodigd oom mee te doen en het heeft geholpen om mensen in het wereldje te enthousiasmeren. Dat is leuk en aardig maar haar blinde auditie was heel erg goed en Marco was binnen een seconde overtuigd zonder dat hij wist wie ze was, Ali en Sanne ook. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:56 schreef hunter2011 het volgende:
Ze werd door menigeen al voorzichtig getipt voor het goud. Anouk was daar nog niet zo zeker van, zo zei ze tijdens een van de liveshows. ,,Het lukt je nog niet om de juiste hoeveelheid gevoel in een lied te verwerken. En je timing klopt niet. Verder is je uitspraak niet optimaal.'' Volgens tegeltjestekstenbedenker Borsato is mooie Maan hoe dan ook een 'ruwe diamant' die de komende jaren nog verder moet worden gepolijst. ,,Er liggen al meerdere nummer voor haar klaar'', aldus Marco. De zangeres heeft als een eigen, 7-koppige band For Tuned die behoorlijk aan de weg timmert, en belangrijke, superhandige contacten in de vaderlandse muziekbusiness. Zo werkte dit getalenteerde 'hemellichaam' al samen met Ton Dijkman (drummer in de band van Borsato, red.) en won ze met For Tuned de Radio 538 talentenjacht voor Warchild: de goededoelenorganisatie waarvoor Marco ambassadeur is.
voorselectie is in juni dan mag hij bandjes beluisteren en eerste selectie doen.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nu al?
Wat bedoel je met het laatste? Bepalen ze bij de auditie of dat je wel of niet jezelf mag begeleiden?
Op zich lijkt het mij trouwens best wel leuk om mee te doen aan zoiets, ware het niet dat ze ook inzoomen op je privéleven.
Oh? Ik begreep dat hij meedoet maar hij begeleidt en selecteert dus kandidaten. Cool. Wat is jouw vriend zijn achtergrond? Is hij een professionele muzikant? Conservatorium gevolgd of gewoon vanuit het amateurcircuit? Ik begrijp dat jij geen details wil geven waaruit zijn identiteit kan worden afgeleid maar dat kan je zeker wel vertellen?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:27 schreef Ole het volgende:
[..]
voorselectie is in juni dan mag hij bandjes beluisteren en eerste selectie doen.
Later repetities van deelnemers begeleiden op piano
conservatorium cum laude en beroepsmuzikant inderdaad.quote:Op zondag 31 januari 2016 02:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh? Ik begreep dat hij meedoet maar hij begeleidt en selecteert dus kandidaten. Cool. Wat is jouw vriend zijn achtergrond? Is hij een professionele muzikant? Conservatorium gevolgd of gewoon vanuit het amateurcircuit? Ik begrijp dat jij geen details wil geven waaruit zijn identiteit kan worden afgeleid maar dat kan je zeker wel vertellen?
Vet! Wat was zijn tweede instrument?quote:Op zondag 31 januari 2016 02:37 schreef Ole het volgende:
[..]
conservatorium cum laude en beroepsmuzikant inderdaad.
volgens jou is het er niet om een popidolen te vinden. Nu weer niet om 'de stem' te vinden... Waarom is het er wel? ze moeten echt wat aan die naamgeving doenquote:Op zondag 31 januari 2016 02:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit programma heeft echter niet als doel om de stem van Nederland te vinden, daarvoor was Una Voce Particolare er.
[..]
Het dient inderdaad niet om popidolen te vinden, het dient om potentiële popidolen een podium te geven. Het is niet bepaald een bewijs maar Anouk's handelingen waren wel redelijk typisch toen Sanne voor een klassiek liedje koos. "Daar kan ik niets mee. Ik heb hier geen verstand van, ik weet niet hoe ik dit moet beoordelen."quote:Op zondag 31 januari 2016 06:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
volgens jou is het er niet om een popidolen te vinden. Nu weer niet om 'de stem' te vinden... Waarom is het er wel? ze moeten echt wat aan die naamgeving doen
Nederland is klein maar toch...quote:Op zondag 31 januari 2016 02:42 schreef Ole het volgende:
Andere bekende van me heeft het 2 jaar geleden gedaan. Wereldje is klein.
Het is hetzelfde circuit. Pianobars. Daar is Roel van Velzen ook begonnen. Gasten kennen elkaar allemaal.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nederland is klein maar toch...
Die was ook Mad op Jennie.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:21 schreef roos94 het volgende:
Anouk had Maan niet eens gefeliciteerd met dr overwinning en was meteen weg na afloop van de uitzending
Denk dat er echt wel wat meer aan de hand is en Anouk weet dat ze gewoon niets mag zeggen!quote:
hoe bedoel je dat of wat suggereer je?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:27 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Denk dat er echt wel wat meer aan de hand is en Anouk weet dat ze gewoon niets mag zeggen!
"Match-fixing"
Natuurlijk weet ik het niet zeker, en er is elk seizoen wel wat.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat of wat suggereer je?
Anouk wilde drie van de vier zien winnen. Maar niet Maan. Ik begrijp haar welquote:Op zondag 31 januari 2016 19:21 schreef roos94 het volgende:
Anouk had Maan niet eens gefeliciteerd met dr overwinning en was meteen weg na afloop van de uitzending
Jennie zal wel 24/7 hebben lopen bellen, vragen, appen.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Heeft iemand al een idee waar die koelte tussen Anouk en Jennie wegkwam vrijdag?
Er zit vast wel meer achter toch?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jennie zal wel 24/7 hebben lopen bellen, vragen, appen.
Het programma is voorbij, dus Jennie moet het zelf doen of iig niet 24 uur per dag Anouk bellen.
Ik heb de koelte even gemist, waar bleek dat uit?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Er zit vast wel meer achter toch?
Leek mij meer een grappige opmerking van Anouk. Ze is wel zwanger, waarschijnlijk al een tijdje. Dus die wil nu ook wel wat rust na al die hectiek.
Hoeft toch niet meer achter te zitten?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Leek mij meer een grappige opmerking van Anouk. Ze is wel zwanger, waarschijnlijk al een tijdje. Dus die wil nu ook wel wat rust na al die hectiek.
Anouk maakte een opmerking tegen Dave dat ze graag zou zien dat hij zou winnen.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:57 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Ik heb de koelte even gemist, waar bleek dat uit?
Ja maar wie zegt dat zij continue aan de telefoon hing met haar?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoeft toch niet meer achter te zitten?
Al is het je beste vriendin, dan hang je toch ook niet 24/7 aan de lijn. Anouk heeft een gezin, vriend, en is zwanger. Ze was coach, geen hulpverlener.
Ze gaan nog samen naar Perez Hilton.
dat van dat niet feliciteren is wel raar, maar snap wel dat ze met dr zwangere lijf geen zin had in die afterpartyquote:Op zondag 31 januari 2016 19:21 schreef roos94 het volgende:
ik heb t idee dat anouk haar echte vriendinnen niet zoekt in t wereldje en privé en zakelijk gescheiden houdtquote:Op zondag 31 januari 2016 19:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar wie zegt dat zij continue aan de telefoon hing met haar?
Ze zei toch zelf dat ze meer met haar op de app of lijn zat dan met haar eigen vriend of wie dan ook.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar wie zegt dat zij continue aan de telefoon hing met haar?
quote:Op zondag 31 januari 2016 20:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik snap dat niet-feliciteren eigenlijk wel. Het is niet de eerste keer dat een kandidaat van Marco gehyped en door je strot geduwd wordt tot je er groen van ziet. Ik zou dan ook denken: zak er lekker in....
klopt maar daar kan maan zelf weinig aan doen tochquote:Op zondag 31 januari 2016 20:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik snap dat niet-feliciteren eigenlijk wel. Het is niet de eerste keer dat een kandidaat van Marco gehyped en door je strot geduwd wordt tot je er groen van ziet. Ik zou dan ook denken: zak er lekker in....
Misschien is dat politiek-correct gezien waar, maar Anouk is iemand die daar geheel schijt aan heeft en ik kan dat wel waarderen. Alleen al het feit dat Maantje het ff moet noemen geeft wel aan wat voor verwend stom schaap het is. Iemand die haar niet fantastisch en geweldig vindt, omg!quote:Op zondag 31 januari 2016 20:10 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
klopt maar daar kan maan zelf weinig aan doen toch
Tja, Brace ging al een CD maken, Dave ging naar Zwarte Cross, alleen Maan bleef nog over met niks.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:11 schreef Pisces29 het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat Maan van oor tot oor grijnst als de naam van de winnaar bijna genoemd wordt. Alsof ze het al wist...
Kom op....dat weet je toch wel. Het is echt al lang bekend.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:11 schreef Pisces29 het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat Maan van oor tot oor grijnst als de naam van de winnaar bijna genoemd wordt. Alsof ze het al wist...
Oh, wat zuur. Het verbaast me niets, ze bleef roerloos stil zitten terwijl iedereen aan het feesten was. En waarom niet? Brace heeft zijn gabber Ali die hem steunt, Dave krijgt leuke giggs (Zwarte Cross en ongetwijfeld nog veel meer voor het komende jaar in ieder geval) en debuteerde met een lekker liedje en voor Maan was de buit ook al binnen. Niemand had een reden om niet blij te zijn, op Jennie en Anouk na.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:21 schreef roos94 het volgende:
Een grap maar ook serieus, was mijn indruk. Ik vond het in ieder geval niet tactvol maar dat kan aan mijn interpretatie en gevoel voor humor liggen.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mwah, ik heb me de afgelopen seizoenen groen en geel geërgerd aan uitslagen die ik verdacht vind. Vorig jaar vond ik de winnaar terecht maar voor de rest plaatste ik de afgelopen seizoenen steeds vraagtekens bij de uitslagen, dit seizoen viel dat heel erg mee. Het sloeg nergens op dat Melissa eruit ging in plaats van Brace maar voor de rest waren de uitslagen overwegend logisch en kon je vanf de gevechten voorspellen dat Maan zou winnen.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:30 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik het niet zeker, en er is elk seizoen wel wat.
Het is nu alleen wel erg opvallend hoe toevallig alles in elkaar overloopt.
ja dat is wel weer waar, alleen werd t haar in dit geval letterlijk gevraagd en begon ze er zelf niet overquote:Op zondag 31 januari 2016 20:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien is dat politiek-correct gezien waar, maar Anouk is iemand die daar geheel schijt aan heeft en ik kan dat wel waarderen. Alleen al het feit dat Maantje het ff moet noemen geeft wel aan wat voor verwend stom schaap het is. Iemand die haar niet fantastisch en geweldig vindt, omg!Ik hou ervan
Leuk en aardig maar Maan won toch echt omdat de kijkers haar het beste vonden. Niet alle kijkers maar de grote gemene deler wel. Dat ligt aan niemand anders dan aan de vier kandidaten die in de finale stonden.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:07 schreef miss_dynastie het volgende:
"verwend stom schaap", het zit je hoog.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien is dat politiek-correct gezien waar, maar Anouk is iemand die daar geheel schijt aan heeft en ik kan dat wel waarderen. Alleen al het feit dat Maantje het ff moet noemen geeft wel aan wat voor verwend stom schaap het is. Iemand die haar niet fantastisch en geweldig vindt, omg!Ik hou ervan
1u45m26squote:Op zondag 31 januari 2016 20:11 schreef Pisces29 het volgende:
Maan komt op mij over als iemand die mediatraining heeft gehad en dat echt anders op had kunnen lossen... Het lijkt me een meisje dat heel haar leven al hoort dat ze maantastisch is; ze lijkt echt op haar pik getrapt...quote:Op zondag 31 januari 2016 21:17 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ja dat is wel weer waar, alleen werd t haar in dit geval letterlijk gevraagd en begon ze er zelf niet over
ik voorzie toch wel een stijgende verkoop van Alu-hoedjesquote:Op zondag 31 januari 2016 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1u45m26s
Dave lacht op hetzelfde moment. Gewoon de spanning. Geen complot.
Het is geen onschuldig meisje van 18 ze speelt het wel.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maan komt op mij over als iemand die mediatraining heeft gehad en dat echt anders op had kunnen lossen... Het lijkt me een meisje dat heel haar leven al hoort dat ze maantastisch is; ze lijkt echt op haar pik getrapt...
als ze het anders had opgelost was er wel weer wat anders om over te zeikenquote:Op zondag 31 januari 2016 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maan komt op mij over als iemand die mediatraining heeft gehad en dat echt anders op had kunnen lossen... Het lijkt me een meisje dat heel haar leven al hoort dat ze maantastisch is; ze lijkt echt op haar pik getrapt...
Ah, dan zit ik er naastquote:Op zondag 31 januari 2016 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1u45m26s
Dave lacht op hetzelfde moment. Gewoon de spanning. Geen complot.
Om precies te zijn: eerst lacht maan, vervolgens lacht Dave die dat ziet maar ondertussen zie je bij Maan wel alle tekenen van nervositeit: ongericht bewegen met haar benen en heupen, tong uit de mond naar de zijkant, omhoog kijken met de mondhoeken omlaag etc.). Als er een complot is dan waren Maan en Marco hier niet bij betrokken. Een complot zou trouwens heel erg dom zijn, los van het feit dat het vroeg of laat bekend wordt zou het ineffectief zijn en dat weten ze maar al te goed. Uiteindeljk moet iemand bij het publiek in de smaak vallen wil je singles verkopen. Dat wordt voor een groot deel gereflecteerd in hoe er wordt gestemd. Al zijn er wel mogelijke oorzaken dat een kandidaat meer stemmen krijgt zonder dat die meer geliefd is, bijvoorbeeld omdat hij/zij al een fanbase heeft, omdat een stel gekke Friezen stemt, of omdat de coach via Twitter oproept om te stemmen. Ik heb niet de indruk dat zoiets meespeelde in dit geval, ik ga hierbij ook af op het feit dat ik zelf al een maand of 2 verwachtte dat ofwel zij ofwel Jennie zou winnen.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah, dan zit ik er naast
Ik zat op een mobieltje te kijken, vanuit bed, morgen eens op normaal scherm kijken.
Het enige wat ik echt niet begreep was het afvallen van Melissa en ik was een beetje verbaasd over het afvallen van Jared. Het hoeft niet per se doorgestoken kaart te zijn. Misschien had Melisssa toch nog te weinig de gunfactor (het belangrijkste in dat stadium), misschien hadden Dave en Brace het voordeel dat ze een iets grotere fanbasis. Misschien. Tot aan de halve finale vond ik het eigenlijk volstrekt logisch verlopen met wie afvielen, ik was het er steeds mee eens dat zij tot de zwakste kandidaten behoorden.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:20 schreef Pisces29 het volgende:
Ik weet niet of het een complot is.
Maar dat alle coaches één kandidaat naar de finale hadden...
Niet slecht.quote:
Het is wel te hopen dat ze goede power ballads gaan geven aan haar. En dat ze aan haar andere muzikale ontwikkeling werken, misschien blijkt ze zelf wel over enig componeertalent te beschikken. Ze is voldoende muzikaal en ze is er volgens mij het type (zeer gevoelig, creatief) voor.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:45 schreef iBenny het volgende:
Maan staat overigens al het hele weekend ruim bovenaan in de iTunes top 100. De nummer twee volgt met ruim de helft van het aantal downloads
Doenquote:The Voice-winnares Maan wil in 2017 naar Songfestival
The Voice of Holland-winnares Maan de Steenwinkel wil in 2017 namens ons land naar het Eurovisie Songfestival. “Om die droom nog eens waar te maken, zou een heel vette ervaring zijn. Maar we gaan eerst even Douwe supporten met z’n allen“, zegt ze op 100% NL. Maan heeft een band met het liedjesfestijn. “Vroeger toen ik twaalf was heb ik me met drie vriendinnetjes opgegeven voor het Junior Songfestival. We kwamen bij de laatste zeventig, maar kwamen uiteindelijk niet op tv.“
De 100% NL-dj die Maan interviewde heeft in zijn omgeving gehoord dat zij wel eens een goede keuze zou kunnen zijn voor het Songfestival. Daar confronteerde hij de zangeres mee. “Ik hoorde dat zaterdag ook al“, zei ze enthousiast.
“Toen had ik een interview met een krant en toen hoorde ik ook iemand die dat vroeg, van: ‘Zou je mee willen doen aan het Songfestival? Want mensen hier zeggen dat het echt goed zou werken!’ Ik schrok er een beetje van en dacht: huh, het Songfestival?!”
Maan benadrukt echter wel dat de discussie over de inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2017 pas op gang moet komen na de deelname van Douwe Bob dit jaar.
Ik ben het hier mee eensquote:Op zondag 31 januari 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het enige wat ik echt niet begreep was het afvallen van Melissa en ik was een beetje verbaasd over het afvallen van Jared. Het hoeft niet per se doorgestoken kaart te zijn. Misschien had Melisssa toch nog te weinig de gunfactor (het belangrijkste in dat stadium), misschien hadden Dave en Brace het voordeel dat ze een iets grotere fanbasis. Misschien. Tot aan de halve finale vond ik het eigenlijk volstrekt logisch verlopen met wie afvielen, ik was het er steeds mee eens dat zij tot de zwakste kandidaten behoorden.
Normaal gesproken zeg ik: "niet doen". In haar geval maak ik een uitzondering.quote:
Beide.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Bram, ik heb soms het idee dat je óf aandelen in RTL hebt óf stiekem Marco B. bent
chagerijn !!!quote:Op maandag 1 februari 2016 22:05 schreef Piperidine het volgende:
Nou. Carlo's TV Café, 538, Boulevard en RTL Late Night gehad.
Oftewel; daar gaan we voorlopig weinig van horen.
Een rare conclusie.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:05 schreef Piperidine het volgende:
Tja, sommige mensen vinden het blijkbaar heel erg vervelend dat ze heeft gewonnen of gunnen haar sowieso niets. Iets met hoge bomen die veel wind vangen of zo?quote:
Wat een rijke redenatie: het ging bij een flink aantal vorige winnaars zo dus moet dat nu ook zijn. Heel erg logisch. Dat het allemaal andere mensen zijn en dat het altijd zo is geweest dat maar 1 op de X kandidaten een blijverd is dat vergeet je even of heb je nooit door gehad. Raad eens hoeveel procent van de voormalige Soundmixshow-kandidaten een langdurige carrière heeft gehad? Ik ken er 3 in Nederland en slechts een of twee van hen hebben een grote carrière gehad zoals ik het zie, de ander zit in het Nederlandstalige volkszangercircuit, een heel ander wereldje waarin je veel gemakkelijker scoort.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:35 schreef Piperidine het volgende:
Geen rare conclusie gebaseerd op alle talentenjachtwinnaars sinds Idols 2003. Of je moet iemand noemen die nog steeds succes heeft in de muziekindustrie.
Ach, ze zal 31 december wel weer te zien zijn aan de bar bij Top 2000 a Go Go net als de vorige 5 jaar.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:05 schreef Piperidine het volgende:
In ieder geval schijnt het dat ze niet eens de moeite heeft genomen om zich in te schrijven voor een vervolgopleiding (dat moet voor 1 mei geloof ik, dus net de blind audition achter de rug?).... best bijzonderquote:Op zondag 31 januari 2016 22:20 schreef Pisces29 het volgende:
Ik weet niet of het een complot is.
Maar dat alle coaches één kandidaat naar de finale hadden... al was het niet elk jaar zo, dus op zich hoeft dat ook niks te betekenen.
Aankomend schooljaar gaat ze ook niet naar schoolquote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In ieder geval schijnt het dat ze niet eens de moeite heeft genomen om zich in te schrijven voor een vervolgopleiding (dat moet voor 1 mei geloof ik, dus net de blind audition achter de rug?).... best bijzonder
Vind je? Als je toch al weet dat je een tussenjaar wil nemen...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In ieder geval schijnt het dat ze niet eens de moeite heeft genomen om zich in te schrijven voor een vervolgopleiding (dat moet voor 1 mei geloof ik, dus net de blind audition achter de rug?).... best bijzonder
Wat zijn we lekker positief.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 03:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ach, ze zal 31 december wel weer te zien zijn aan de bar bij Top 2000 a Go Go net als de vorige 5 jaar.
Wat is het toch fijn hè, dat we niet allemaal dezelfde mening hebben over dingen. Het zou je sieren als je dat niet altijd probeert te weerleggen met je reacties.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat zijn we lekker positief.
En simplistisch! "De vorige winnaars daar hebben we weinig van gehoord na de overwinning dus dat moet nu ook zijn."
Dat heeft hier geen zak mee te maken. Wat je mening is doet niet ter zake m.b.t. het feit dat het buitengewoon simplistisch is om te redeneren dat je niets meer van haar gaat horen omdat je van vorige winnaars niets meer hoorde. Dit stelde hij letterlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat is het toch fijn hè, dat we niet allemaal dezelfde mening hebben over dingen.
Misschien niet zo zeer met deze reactie, maar wel met een enorme lading andere reacties. Daarnaast, so far is het best wel accuraat. Elk jaar werd de winnaar van the Voice geplaatst op een voetstuk als het nieuwe grote talent van Nederland. Om maanden later terug te zien dat er nog hier en daar een theathertour inzit.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heeft hier geen zak mee te maken. Wat je mening is doet niet ter zake m.b.t. het feit dat het buitengewoon simplistisch is om te redeneren dat je niets meer van haar gaat horen omdat je van vorige winnaars niets meer hoorde. Dit stelde hij letterlijk.
Zonde wel. Het is blijkbaar een slimme meid. Kon van alles voor de maatschappij betekenen, wordt ze zangeres, een beroep waar je niet bepaald een hoge intelligentie voor nodig hebt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:51 schreef DKUp het volgende:
[..]
Aankomend schooljaar gaat ze ook niet naar school
he , hij is onze professional als het gaat om talenten scouten!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Bram, houd op, dit wordt nu gênant
Dit is werkelijk nog gênanter dan dat geaai en gezoen van Marcoquote:Op woensdag 3 februari 2016 04:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
he , hij is onze professional als het gaat om talenten scouten!
Even cashen en ze gaat studerenquote:Op woensdag 3 februari 2016 01:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zonde wel. Het is blijkbaar een slimme meid. Kon van alles voor de maatschappij betekenen, wordt ze zangeres, een beroep waar je niet bepaald een hoge intelligentie voor nodig hebt.
Natuurlijk wordt de kijker gemanipuleerd en dus beïnvloed.quote:Op woensdag 3 februari 2016 04:28 schreef Poepz0r het volgende:
Natuurlijk is een programma zoals The Voice niet geheel eerlijk. Ik heb dit al vaker aangehaald, maar er is niemand (ook niemand van RTL die ik gemaild heb) met een antwoord op deze kwestie:
Er doen voor het gemak 100 kandidaten mee aan de blind auditions. Ieder team kiest er voor het gemak 10. Stel (dit zou kunnen) dat alle juryleden er 10 kiezen uit de eerste 70, wat dan met de overige 30? Komen die niet meer aan de beurt of hoe zit dit?
Tevens ''sturen'' programma's je om op bepaalde kandidaten te stemmen (dat is al zo sinds Idols 1) door simpelweg bij de compilaties de grootste kanshebbers net even 1 a 2 seconden langer in beeld te laten verschijnen dan de andere kandidaten OF wat je ook vaak ziet is het perfecte stukje (mooie beat, mooie uithaal) ineens te laten zien en van andere kandidaten de mindere stukjes. Dit viel mij dit jaar weer op
Nee, maar aan de andere kant: een goede zangeres/entertainer kan meer verdienen dan een advocaat ooit in zijn leven bij elkaar kan harken. Ik denk alleen dat zij niet in die categorie valt te scharen. En dan zit je liever op kantoor dan derderangs artiest te wezen, denk ik.quote:Op woensdag 3 februari 2016 01:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zonde wel. Het is blijkbaar een slimme meid. Kon van alles voor de maatschappij betekenen, wordt ze zangeres, een beroep waar je niet bepaald een hoge intelligentie voor nodig hebt.
Maar Leona is wel haar gezinnetje kwijt.... het offer is best groot.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:14 schreef Peter het volgende:
En bedrijfsfeestjes en andere schnabbels. Vergeet die niet, daar verdient Leona nu toch haar brood mee..
Maar het gaat toch niet alleen om geld? Ik snap het van haar wel. Lekker zingen ipv met allerlei andere moeilijke zaken bezig zijn (bedoel dit niet denigrerend ofzo).quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, maar aan de andere kant: een goede zangeres/entertainer kan meer verdienen dan een advocaat ooit in zijn leven bij elkaar kan harken. Ik denk alleen dat zij niet in die categorie valt te scharen. En dan zit je liever op kantoor dan derderangs artiest te wezen, denk ik.
[..]
Maar Leona is wel haar gezinnetje kwijt.... het offer is best groot.
Maan is de Tessa van deze editie. Daarom is het zo mooi dat ze heeft gewonnen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:07 schreef DKUp het volgende:
Leona had ook onterecht gewonnen, want Tessa en Sandra.
[ afbeelding ]
De meeste winnaars verdienen nog geld in de muziek (Saunders, Iris Kroes, dat meisje wat twee jaar geleden won, Philipo inderdaad en O'g3ne wat met kerst optrad en binnenkort ook een optreden heeft waar tal van andere artiesten waaronder Joss Stone optreden), alleen niet veel. Een paar dagen geleden werd er een artikeltje geplaatst in een van onze nationale krantjes waarin ze aangaven wat de vroegere winnaars momenteel doen in de muziek. Sandra van Nieuwland was al goed bezig in de muziek en Tessa wordt nog steeds (terecht) gesteund door Trijntje haar mensen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:14 schreef Peter het volgende:
En bedrijfsfeestjes en andere schnabbels. Vergeet die niet, daar verdient Leona nu toch haar brood mee..
Ik ken haar niet. Zij heeft vorig jaar gewonnen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:07 schreef DKUp het volgende:
Leona had ook onterecht gewonnen, want Tessa en Sandra.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ken haar niet. Zij heeft vorig jaar gewonnen?
Als het goed is dan kennen jullie Sandra van Nieuwland ook. Het feit dat deze twee nu bekender zijn dan LP zegt genoeg.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:12 schreef Cee het volgende:
Wilde net zeggen, geen idee wie dat is. Ja, Tessa, heb ik geconcludeerd. En daar houdt het wel mee op.
Drie jaar geleden werd ze derde bij Trijntjequote:Op woensdag 3 februari 2016 22:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ken haar niet. Zij heeft vorig jaar gewonnen?
Dat mag jij vinden, dat interesseert me niets. Dat jij deze smiley meent te moeten gebruiken maakt jouw mening hierover nog minder interessant voor mij. Als ik onzin lees dan laat ik weten dat het onzin is. Het gaat er niet om of dat iemand denkt dat Pietje wel of niet succes gaat hebben, het gaat om het feit dat er geen fatsoenlijke redenatie achter zit. Bovendien is het juist behoorlijk genânt dat je papegaait dat het wel niets zal worden omdat het met de vorige winnaars niets werd. Als iets afgezaagd napraten is geworden in de laatste paar jaar...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Bram, houd op, dit wordt nu gênant
Als jij dat nu zou staven dan zou jij wellicht een punt hebben. Dat staat geheel los van dit programma. Het is heel erg simpel, als goede producers en songwriters met haar willen werken dan krijgt ze succes, zo niet dan niet. Op dit moment gaat het bij haar beter dan bij de vorige winnaars met 1 plaat van een wereldbekende DJ en 2 platen in het verschiet van grote namen. Wat de toekomst verder brengt zullen we rustig moeten afwachten, daar kan je niets zinnigs over zeggen buiten het feit dat zij de kwaliteiten heeft om succesvol te worden maar dat zij (nog) niet de de kwaliteiten heeft om dit volledig op eigen kracht te doen (want geen songwriter en geen instrumentalist).quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:40 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zie het voor Maan ook niet zo één twee anders verlopen dan voor eerdere winnaars. Niet zo zeer vanwege haar kwaliteiten en/of groeimogelijkheden, maar vanwege de programmaopbouw en de typisch Nederlandse aanpak.
Ik heb het over Tessa.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Als het goed is dan kennen jullie Sandra van Nieuwland ook. Het feit dat deze twee nu bekender zijn dan LP zegt genoeg.
Wij (een aantal mensen hier) hadden toen al door dat zij onterecht won.
Daar heb ik nooit aan meegedaan, hoewel ik de lol er wel van inzag.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb het over Tessa.
Wat knap dat jullie al zo vroeg alles goed doorhebben, hulde en bloemen!
Soms is het net Wie is de Mol hier met al die diepgang en complotten.
Ja, omdat ze mag aanschuiven bij MvN in DWDD. Leuk voor haar, maar kennen die mensen die dit programma nog zien haar vanwege haar liedjes of vanwege het aanschuiven bij DWDD?quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoezo zijn die 2 bekender dan Leona? Die zie je nog geregeld op tv.
Je hebt er geen hoge intelligentie voor nodig maar er zijn zat intelligente mensen die het doen. Het is voor de maatschappij geen probleem dat zij geen psychologe of arts wordt, het is niet omdat ze het studeren uitstelt dat ze het nooit gaat doen (eventueel in deeltijd) en als zij gelukkiger wordt van zingen en optreden dan van het werk wat zij als psychologe of als arts zou doen dan moet ze dat vooral doen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 01:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Bij DWDD-kijkers wel, ik ben er niet zo zeker van of dat bij de andere mensen ook zo is. Het is in ieder geval niet belangrijk, bekend zijn kan het resultaat van een goedlopende zangcarrière zijn maar is geen doel.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou van die andere 2 hoor je iig helemaal niks meer, dus da's altijd nog bekender.
Jaap? Die probeerde het onlangs nog onder de naam Jake Reese.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die ene jongen, die de laatste X-factor had gewonnen, is die eigenlijk ooit nog ergens gespot? Daar was het wel heel erg snel klaar mee volgens mij.
Rochelle deed 't nog wel leuk in de samenwerkingen met o.a. Yellow Claw.
Ja, een jongen met een Kroatische achtergrond geloof ik en helblauwe ogen. Vaak met gitaar.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Jaap? Die probeerde het onlangs nog onder de naam Jake Reese.
Of waren er daarna nog andere winnaars?
Dit zegt me echt helemaal niks.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Oef, Bosnisch dus. Sorry!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Haris_Alagic
sandra van nieuwland, wat een afschuwelijk gejengel was dat zegquote:Op woensdag 3 februari 2016 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Als het goed is dan kennen jullie Sandra van Nieuwland ook. Het feit dat deze twee nu bekender zijn dan LP zegt genoeg.
Wij (een aantal mensen hier) hadden toen al door dat zij onterecht won.
heeft net succes in VS. Zijn muziek wordt gebruikt bij tv series en reclames. Was gister toevallig bij shownieuws of boulevardquote:Op woensdag 3 februari 2016 22:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die ene jongen, die de laatste X-factor had gewonnen, is die eigenlijk ooit nog ergens gespot? Daar was het wel heel erg snel klaar mee volgens mij.
Rochelle deed 't nog wel leuk in de samenwerkingen met o.a. Yellow Claw.
Sandra haar nummers komen nog voorbij op de radio, Leona heeft volgens mij geen eens nummers.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:48 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
sandra van nieuwland, wat een afschuwelijk gejengel was dat zeg
zij is echt niet bekender dan leona hoor
Van die Haris?quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:44 schreef Ole het volgende:
[..]
heeft net succes in VS. Zijn muziek wordt gebruikt bij tv series en reclames. Was gister toevallig bij shownieuws of boulevard
Ga jij over X jaar door het stof als jij ongelijk blijkt te hebben?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:28 schreef DKUp het volgende:
[..]
Maan is gewoon leuk voor de RTL-kijkers, daarbuiten is het lachwekkend
Welke series? Emerald haar liedje werd ook gebruikt in een serie (een dure serie die een hoge waardering kreeg van reviewers).quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:44 schreef Ole het volgende:
[..]
heeft net succes in VS. Zijn muziek wordt gebruikt bij tv series en reclames. Was gister toevallig bij shownieuws of boulevard
In het begin bij mij juist hoog, maar laatste paar weken vond ik haar van het zelfde.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ga jij over X jaar door het stof als jij ongelijk blijkt te hebben?
De toekomst zal het leren, zo simpel is het.
Dit is voor mij nu wel zeker: bij een aantal mensen ligt de gunfactor voor haar blijkbaar heel erg laag. Waarom?
Zullen we even wachten met het zo noemen, het nummer staat in de tipparade. Dat is heel wat Voice kandidaten gelukt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De toekomst zal het leren, zo simpel is het. Voor nu heeft ze 1 grote nationale hit in samenwerking met een wereldberoemde DJ, 1 clip opgenomen en 2 liedjes in voorbereiding in samenwerking met grote namen, waarschijnlijk op nationaal niveau. Dat is geen slechte start in vergelijking met andere mensen die ver kwamen bij dit programma.
Dit is voor mij nu wel zeker: bij een aantal mensen ligt de gunfactor voor haar blijkbaar heel erg laag. Waarom?
Ik mag het tutje toch niks vindenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De toekomst zal het leren, zo simpel is het. Voor nu heeft ze 1 grote nationale hit in samenwerking met een wereldberoemde DJ, 1 clip opgenomen en 2 liedjes in voorbereiding in samenwerking met grote namen, waarschijnlijk op nationaal niveau. Dat is geen slechte start in vergelijking met andere mensen die ver kwamen bij dit programma.
+ liedjes van 2 andere grote namen die op de plank liggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:57 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zullen we even wachten met het zo noemen, het nummer staat in de tipparade. Dat is heel wat Voice kandidaten gelukt.
Ja, maar daar beperk jij je niet toe. Jij beweert hier ook nu al bij hoog en laag dat ze gigantisch gaat falen.quote:
Daarover verschillen we van mening.quote:Haar stem is niet zuiver
Dat is inderdaad een minpuntje maar het is niet noodzakelijk een probleem. Er zijn zat zangers en zangeressen die geen instrument bespelen. Mijn voorkeur gaat er ook naar uit dat ze het wel doen, ik heb het liefst dat ze ook zelf componeren. Dat wil niet zeggen dat er geen zangers/zangeressen zijn die ik goed vind die dat niet kunnen/doen.quote:ze heeft begeleiding nodig
Daarover zijn we het sterk oneens. Waarom denk jij dat ze nep doet?quote:ze komt nep over
Dat hoeft van mij ook niet, net als dat ze niet bij de mensen thuis hoeven te filmen, maar hoe verschiilt dat met al die andere kandidaten? Er waren daar steeds veel enthousiaste famieleden en vrienden van haar, ik kan me voorstellen dat de regisseur daarom wat vaker en langer beelden daarvan laat zien. Dat kan je haar toch niet verwijten?quote:haar familie is telkens in beeld
Op deelvlakken wel (performance, technisch zingen, componeren en het jezelf begeleiden), als totaalplaatje zou ik niet stellen dat er betere deelnemers waren. Het is maar net hoeveel gewicht je aan wat geeft. Het is een popzangwedstrijd, geen muzikant-van-het-jaar-wedstrijd of songwriterwedstrijd (die hebben we elders alquote:er waren betere deelnemers
Over smaak valt niet te twisten.quote:en dat domme handje tijdens ELK optreden.
Cheap shot.quote:Succes met haar lichaam
Horen we nog iets van Ben, Iris, Leona, Julia of O'Gene?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar daar beperk jij je niet toe. Jij beweert hier ook nu al bij hoog en laag dat ze gigantisch gaat falen.
[..]
Daarover verschillen we van mening.
[..]
Dat is inderdaad een minpuntje maar het is niet noodzakelijk een probleem. Er zijn zat zangers en zangeressen die geen instrument bespelen. Mijn voorkeur gaat er ook naar uit dat ze het wel doen, ik heb het liefst dat ze ook zelf componeren. Dat wil niet zeggen dat er geen zangers/zangeressen zijn die ik goed vind die dat niet kunnen/doen.
[..]
Daarover zijn we het sterk oneens. Waarom denk jij dat ze nep doet?
[..]
Dat hoeft van mij ook niet, net als dat ze niet bij de mensen thuis hoeven te filmen, maar hoe verschiilt dat met al die andere kandidaten? Er waren daar steeds veel enthousiaste famieleden en vrienden van haar, ik kan me voorstellen dat de regisseur daarom wat vaker en langer beelden daarvan laat zien. Dat kan je haar toch niet verwijten?
[..]
Op deelvlakken wel (performance, technisch zingen, componeren en het jezelf begeleiden), als totaalplaatje zou ik niet stellen dat er betere deelnemers waren. Het is maar net hoeveel gewicht je aan wat geeft. Het is een popzangwedstrijd, geen muzikant-van-het-jaar-wedstrijd of songwriterwedstrijd (die hebben we elders al).
[..]
Over smaak valt niet te twisten.
[..]
Cheap shot.![]()
als het een hit is zou ik het toch moeten horen op de radio. Ik ben het nog niet een keer tegengekomenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij het foute uur ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:05 schreef loveli het volgende:
Vandaag hoorde ik Jamai's "Step right up" op de radio. Telt dat ook?
Ik geloof niet dat ik het zou herkennen, omdat er zo enorm veel nummers in dat genre zijn, die (in mijn oren) redelijk op elkaar lijken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik hoorde vanmiddag opde radio in de auto vagelijk een liedje enndacht 'wat een irritant melodietje, dat ken ik ergens van'... Dat was dus de single van Maan.
Waar is Sandra?quote:Op zondag 7 februari 2016 21:59 schreef iBenny het volgende:
Singles van de winnaars, met hoogste positie in Single Top 100:
[#01] Ben Saunders - Kill for a Broken Heart
[#03] Iris Kroes - I Can't Make You Love Me
[#01] Leona Phillipo - Could You Be Loved
[#11] Julia van der Toorn - Age
[#19] O'G3NE - Change Will Come
[#25] Maan - Perfect World
Nope, dat ligt niet aan jou.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:45 schreef iBenny het volgende:
Ze doen dit jaar echt veel meer moeite om het een hit te laten worden, dan de afgelopen seizoenen. Of ligt dat aan mij?
Hahaha ja indd, sandra heeft volgens mij echt het hoogst op de hitlijsten gestaan van iedereen terwijl ze niet eens heeft gewonnenquote:
quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:53 schreef jcdragon het volgende:
Maan is vanavond tafeldame bij De Wereld Draait Door
Niels Geusebroek.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:22 schreef HesterB het volgende:
[..]
Hahaha ja indd, sandra heeft volgens mij echt het hoogst op de hitlijsten gestaan van iedereen terwijl ze niet eens heeft gewonnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |