abonnement Unibet Coolblue
pi_159423996
quote:
D66 is boos op voormalig Kamerlid Wassila Hachchi uit Breda

D66 probeert wanhopig contact te krijgen met het opgestapte Kamerlid Wassila Hachchi uit Breda, meldt De Telegraaf. Een huisbezoek ligt in de planning om haar te vragen waarom ze zo abrupt uit de Kamer vertrekt.

De oud-militair is sinds de aankondiging van haar vertrek afgelopen woensdag nagenoeg onbereikbaar voor D66. Partijleider Pechtold heeft enkele formaliteiten donderdag in een mail kunnen uitwisselen.

Zaterdag meldde ze via Twitter dat ze herstelt van een hondenbeet. Hachchi vertrekt omdat ze voor de campagne van Hillary Clinton gaat werken.

De handelswijze van de politica zorgt bij D66 voor onrust en boosheid, omdat de kwestie het imago van de partij beschadigt, schrijft de krant.

Politica Wassila Hachchi (D66) uit Breda is al dagenlang in geen velden of wegen meer te bekennen. Ze is niet meer gezien, sinds ze haar baan als Tweede Kamerlid voor de fractie van D66 opzegde en vertrok van het Binnenhof. Ook neemt ze haar telefoon niet meer op.
quote:
Wachtgeldwaanzin

D66’er Wassila Hachchi stapt op om zich in de VS aan te sluiten bij het campagneteam van Hillary Clinton. Financieel is er geen belemmering, want het Kamerlid kan ruim drie jaar aanspraak maken op wachtgeld. “Een staaltje onrecht dat de Kamer maar niet wil corrigeren”, zegt L.J.J. Dorrestijn. “Zou het niet logisch zijn dat de eigen partij haar wachtgeld betaalt?” Vindt u dit een goed idee?

Foto: Dijkstra bv


L.J.J. Dorrestijn schrijft:

“Het vertrokken D66 Kamerlid is intussen ‘buiten bereik’ voor inkomenscontrole of sollicitatieplicht, terwijl ze het verkiezingsteam van mevrouw Clinton ondersteunt (op onze kosten?). Indien een partij zo’n onbetrouwbaar Kamerlid heeft binnengelaten, zou het dan niet logischer zijn dat die partij haar wachtgeld betaalt. Ook goed voor de controle op ‘neveninkomsten’.”

http://www.telegraaf.nl/w(...)htgeldwaanzin__.html

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159424228
uit het vorige deel
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:37 schreef Evertjan het volgende:
het is en blijft kiezersbedrog om tussentijds vrijwillig op te stappen naar een andere baan als TK-lid, helemaal als je een paar duizend voorkeursstemmen hebt gekregen
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is iets anders, en als ze wegens persoonlijke redenen (bijvoorbeeld vanwege die hondenbeet, het kan er zomaar zwaar inhakken) gestopt was dan had men er vast anders tegenover gestaan.

Hoewel er altijd een groep blijft die het sowieso fout zal vinden omdat ze van D-66 is, en een groep die het sowieso fout zou vinden omdat ze Marokkaanse is, en dan de groep nog die het sowieso fout zou vinden omdat ze alles fout vinden, enz.


[ Bericht 17% gewijzigd door Leandra op 26-01-2016 23:06:13 (quotes gefixed) ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159424433
Gisteren werd er bij Jinek gezegd dat ze die hondenbeet ook al had toen ze de laatste keer in de 2e kamer was
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:09:01 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159424953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:55 schreef StaceySinger het volgende:
Gisteren werd er bij Jinek gezegd dat ze die hondenbeet ook al had toen ze de laatste keer in de 2e kamer was
Ja, toen er gestemd moest worden voor de nieuwe kamervoorzitter was ze kennelijk met een taxi heen en weer gereden voor die stemming, en onder een behoorlijke dosis pijnstillers.

Dat is dan alleen het fysieke deel, maar afhankelijk van de situatie (en of je überhaupt een beetje neutraal tot positief tegenover honden staat), kan dat verder ook een knauw geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:14:45 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159425155
En dan mag je hopen dat die bijtende hond tijdens het joggen inderdaad toeval was, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar in haar geval aan gaat twijfelen:

quote:
Brabantse kennels, onder meer uit Nijnsel en Geffen, exporteren getrainde politiehonden naar Israël, waar ze onder meer worden ingezet tegen Palestijnse burgers in de bezette gebieden. Ze zouden daarmee internationale afspraken over de levering van 'tactische wapens' schenden. Het Tweede-Kamerlid Wassila Hachchi (D66) wil dinsdag vragen stellen over dit onderwerp.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:25:09 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_159425562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:
En dan mag je hopen dat die bijtende hond tijdens het joggen inderdaad toeval was, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar in haar geval aan gaat twijfelen:

[..]

Schopje BNW? :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_159426110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:
En dan mag je hopen dat die bijtende hond tijdens het joggen inderdaad toeval was, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar in haar geval aan gaat twijfelen:

[..]

Ah het is er zo een...
pi_159426232
Lijkt wel of een VMBO er die brief heeft geschreven....
pi_159426273
Elsevier twitterde op dinsdag 26-01-2016 om 23:34:25 Vertrek Wassila Hachchi blijft vragen oproepen na status-update op Linkedin https://t.co/K4j0n11OPQ https://t.co/MLUAR2PH5j reageer retweet
quote:
Vertrek Wassila Hachchi blijft vragen oproepen

Het is nog altijd onduidelijk wat het vertrokken Tweede Kamerlid Wassila Hachchi (D66) nu precies gaat doen. Een recente update op netwerksite Linkedin roept alleen maar nieuwe vragen op.

Het vertrokken Kamerlid Hachchi blijft de gemoederen bezig houden.

Eigen stichting

Veel duidelijkheid gaf die verklaring niet. Een recente update op netwerksite LinkedIn gaf dit evenmin. Hieruit blijkt dat de Dialogue Digital Foundation haar nieuwe werkgever is. Deze organisatie is een stichting die vorig jaar door Hachchi zelf is opgericht. Doelstelling van de stichting is het bevorderen van de dialoog. Gek genoeg was één van de stellingen van de stichting dat 'de macht van de families Clinton en Bush een democratische armoede' zijn voor Amerika.

Wat Hachchi nu echt gaat doen, wordt zo alleen maar onduidelijker. Ook voor de redactie van Elsevier is Hachchi tot nu toe onbereikbaar voor commentaar.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 26 januari 2016 @ 23:47:21 #10
186611 Haags
pi_159426369
Die is naar Syrië.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:48:40 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159426405
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:25 schreef APK het volgende:

[..]

Schopje BNW? :o
Ja, ik heb op voorhand ook al m'n excuses voor die post aangeboden bij een van m'n medemods :@

Maar ook als het een niets met het ander te maken heeft, kan ik me wel voorstellen dat zij daar niet zeker van is, en zich daardoor niet prettig meer voelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:55:48 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_159426625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik heb op voorhand ook al m'n excuses voor die post aangeboden bij een van m'n medemods :@

Maar ook als het een niets met het ander te maken heeft, kan ik me wel voorstellen dat zij daar niet zeker van is, en zich daardoor niet prettig meer voelt.
Kan ik mij ook wel voorstellen, maar het is volgens mij wel heel vergezocht als reden :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:58:51 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159426739
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:55 schreef APK het volgende:

[..]

Kan ik mij ook wel voorstellen, maar het is volgens mij wel heel vergezocht als reden :+
Ja dat denk ik ook, en neutraal kijkend kan ik me nog veel beter voorstellen dat het vergezocht is, maar als er net een hap uit m'n arm was genomen dan weet ik niet hoe ik dat zou zien.
Daarbij weet je natuurlijk ook niet hoe er gereageerd is door mensen die hun broodwinning in gevaar zagen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159426846
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:42 schreef srapnel het volgende:
Lijkt wel of een VMBO er die brief heeft geschreven....
Ik schrok er ook heel erg van.... is Nederlands soms haar tweede taal?
Anders geloof je toch niet dat dit briefje van een kamerlid afkomstig is?
  woensdag 27 januari 2016 @ 00:56:20 #15
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_159428040
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:42 schreef srapnel het volgende:
Lijkt wel of een VMBO er die brief heeft geschreven....
pi_159428048
?
  woensdag 27 januari 2016 @ 00:57:57 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159428070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 00:56 schreef srapnel het volgende:
?
Off-topic en grensoverschrijdende posts verwijderd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159428083
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 00:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Off-topic en grensoverschrijdende posts verwijderd.
^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 januari 2016 @ 01:04:53 #19
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_159428215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 00:02 schreef Vermar het volgende:

[..]

Ik schrok er ook heel erg van.... is Nederlands soms haar tweede taal?
Anders geloof je toch niet dat dit briefje van een kamerlid afkomstig is?
Ik dacht eerst dat dit een grap was. Voor iemand die een universitaire studie heeft afgerond is die brief ronduit slecht te noemen.
pi_159428279
Slecht?
Ik noem t niet slecht.
eerder bedroevend en schandalig dat dit soort figuren kennelijk beslissingen mogen nemen over ons welzijn in NEDERLAND.
pi_159428286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 01:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat dit een grap was. Voor iemand die een universitaire studie heeft afgerond is die brief ronduit slecht te noemen.
Misschien heeft ze die brief zelf niet geschreven, raar dat ze ook geen tekst en uitleg geeft.
Heeft iemand die vrouw nog gezien de afgelopen dagen?
pi_159428405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik heb op voorhand ook al m'n excuses voor die post aangeboden bij een van m'n medemods :@

Maar ook als het een niets met het ander te maken heeft, kan ik me wel voorstellen dat zij daar niet zeker van is, en zich daardoor niet prettig meer voelt.
Waarom is er in BNW geen topic over die sneeuwramp in Amerika? Ook een inside job. :')
  woensdag 27 januari 2016 @ 01:21:35 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159428488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Misschien heeft ze die brief zelf niet geschreven, raar dat ze ook geen tekst en uitleg geeft.
Heeft iemand die vrouw nog gezien de afgelopen dagen?
Ze schijnt al in NY te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159428708
Bij Jinek werd net gesuggereerd door iemand van de telegraaf dat Wassila en Pechtold een relatie hadden.
pi_159428774
whahahahah echt?
Dan heeft ie in ieder geval smaak hahahah
denk niet dat pechhollie haar aankan in bed.
marokkaanse vrouwen zijn nogal vurig en hoerig in bed hahahah
pi_159428775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 01:38 schreef polderturk het volgende:
Bij Jinek werd net gesuggereerd door iemand van de telegraaf dat Wassila en Pechtold een relatie hadden.
Ja die klapjostie had dat gewoon zelf verzonnen. Niet voor niets dat het alleen in een column stond. En wie wil er nou een relatie met mannetje Pechtold :')
pi_159429183
Gevalletje Singh Varma?

Of een burn-out? Dat ze bij Hillary Clinton werkt, lijkt me ondertussen heel erg sterk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159429243
over t algemeen zijn marokkanen toch niet zo n liefhebbers van de US of A?
pi_159429262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 02:34 schreef Lyrebird het volgende:
Gevalletje Singh Varma?

Of een burn-out? Dat ze bij Hillary Clinton werkt, lijkt me ondertussen heel erg sterk.
Ik vraag me ook af, welke ziektes/infecties kan je van een hondenbeet allemaal krijgen?
pi_159429571
Wassila is zwanger van Pechtold.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_159430367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 02:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af, welke ziektes/infecties kan je van een hondenbeet allemaal krijgen?
Hondsdolheid...
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:49:15 #32
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159430376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 02:44 schreef srapnel het volgende:
over t algemeen zijn marokkanen toch niet zo n liefhebbers van de US of A?
Juist wel.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159430468
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 01:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat dit een grap was. Voor iemand die een universitaire studie heeft afgerond is die brief ronduit slecht te noemen.
Het is maar wat je hebt gestudeerd. :X
Als je enkel meerkeuze-examens hebt hoeven te maken voor iets wat niet al te moeilijk is...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159431724
wouterdewinther twitterde op woensdag 27-01-2016 om 10:24:20 Straks op telegraaf.nl Wassila Hachchi voor de camera van Telegraaf TV. Wil ze nu wel praten? #Telegraaf reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159432395
GEVONDEN: Wassila Hachchi in NYC

Tot nu toe reageerde Wassila Hachchi slechts per Twitter. Nu is er het bewijs dat ze echt in New York is. Onze cameraman Daan Wallis spotte het opgestapte D66-Kamerlid bij het hoofdkwartier van Hillary Clinton.

video

http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159432588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:57 schreef StaceySinger het volgende:
GEVONDEN: Wassila Hachchi in NYC

Tot nu toe reageerde Wassila Hachchi slechts per Twitter. Nu is er het bewijs dat ze echt in New York is. Onze cameraman Daan Wallis spotte het opgestapte D66-Kamerlid bij het hoofdkwartier van Hillary Clinton.

video

http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
Wow.
pi_159432601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:42 schreef srapnel het volgende:
Lijkt wel of een VMBO er die brief heeft geschreven....
Wat een bedroevend laag niveau inderdaad.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:11:09 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159432662
WassilaHachchi twitterde op maandag 25-01-2016 om 15:13:22 Ben in NYC. Betreur ontstane commotie zeer, was niet de bedoeling. Ik heb gebeld met @apechtold. reageer retweet
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159432678
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:11 schreef Leandra het volgende:
WassilaHachchi twitterde op maandag 25-01-2016 om 15:13:22 Ben in NYC. Betreur ontstane commotie zeer, was niet de bedoeling. Ik heb gebeld met @apechtold. reageer retweet
Dat is duizend jaar geleden en daar refereert ze nog aan in die video hierboven.
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:21:00 #40
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:22:17 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159432923
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is duizend jaar geleden en daar refereert ze nog aan in die video hierboven.
Ja, maar zo "kwijt" was ze dus niet als ze eergisteren al getwitterd had dat ze in NYC was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:36:01 #42
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159433241
Wassila wordt minister onder Hilldog.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:52:01 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159433575
Die heeft een duidelijke opdracht tot zwijgen gekregen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:00:38 #44
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_159435237
Wat een panne(n?)koek. Als ze fatsoenlijk zou communiceren was er waarschijnlijk niet zo veel aan de hand geweest. Ik mag hopen dat ze afziet van wachtgeld, wat een niveau... :%
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_159439919
In New York getraceerde Wassila Hachchi blijft zwijgen

Het plotseling opgestapte D66-Kamerlid Wassila Hachchi is getraceerd in New York. Maar ze weigert openheid van zaken te geven over haar nieuwe aanstelling.

Hachchi werd door cameraman Daan Wallis aangetroffen voor het partijbureau van Hillary Clinton in New York.
Alles gezegd

De cameraman liep een stukje met haar mee, maar de voormalige politicus weigerde de vragen te beantwoorden. Ze vindt dat ze daar al 'het nodige over heeft gezegd'.

Daarmee doelt Hachchi op een verklaring die maandag naar de pers werd gestuurd. Hierin zegt ze dat haar vertrek 'is ingegeven door een positieve keuze om een bijdrage te leveren aan de campagne van Clinton en te leren van internationale politiek.'

Volgens Elsevier...

Eric Vrijsen: Wassila Hachchi, backbencher die alleen opviel door plotse vertrek



Wachtgeld

Of het om een betaalde aanstelling bij de firma-Clinton gaat, wordt niet duidelijk. 'Wassila Hachchi streeft ernaar af te kunnen zien van wachtgeld, zodra zij een arbeidscontract heeft getekend.'

Volgens een woordvoerder van D66 heeft Hachchi zelf tegen haar partij gezegd dat het om betaald werk in New York zou gaan.

Stichting

Een status-update op netwerksite Linkedin onderstreepte die stelling niet. Hieruit bleek dinsdag dat het ex-Kamerlid haar eigen stichting als hoofdactiviteit heeft aangegeven. Deze stichting, de Dialogue Digital Foundation, werd vorig jaar door Hachchi opgericht.

Oogmerk van de stichting is het 'bevorderen van dialoog'.

Opvallend genoeg poneerde de stichting onlangs de stelling dat 'de macht van de families Clinton en Bush een democratische armoede' is voor Amerika.

Ook de redactie van Elsevier heeft Hachchi om uitleg over de situatie gevraagd, maar heeft nog geen antwoord mogen ontvangen.

http://www.elsevier.nl/Ne(...)ft-zwijgen-2752744W/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159439981
Misschien is ze wel gewoon verliefd geworden op een Amerikaan?
pi_159440098
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:37 schreef StaceySinger het volgende:
Hachchi werd door cameraman Daan Wallis aangetroffen voor het partijbureau van Hillary Clinton in New York.
Goed, als ze daar dus toch rondhuppelt....
Betaald werk (door Hillary betaald dus), of vrijwilligerswerk ?
Dan blijft nog de vraag wat voor werkvergunning en visum ze heeft.
Bij het Visa Waiver Program wat NLers mogen gebruiken als ze naar de VS willen als toerist is vrijwilligerswerk niet toegestaan, en werken al helemaal niet.
Vrijwilligerswerk mag wel, maar dan moet het bij een liefdadigheids, charitatieve of kerkelijke stichting zijn, en daar valt de campagne van Hillary niet onder.

Volgens mij moet ze dus officieel gewoon een werkvergunning en een werkvisum hebben.

Hebben kamerleden trouwens een diplomatiek paspoort ?

[ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 27-01-2016 22:16:00 ]
pi_159440408
Mooi toch. Een zelfstandige Marokkaanse vrouw. Zucht, wat een verschil met onze moeders die zeer en zeer afhankelijk waren van de mannen. Prachtig om te zien.
pi_159440518
De showbizz-media om haar persoon maakt het helemaal af. In wezen verschilt het niet veel van de Marokkaanse roddelcultuur behalve dat Jan, Abdullah, Ingrid en Soumia volop mee kunnen genieten.
  woensdag 27 januari 2016 @ 18:26:12 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159444620
Zie al die privédetectives hier ineens. 'Waar zijn de centen, waar zijn de centen?' :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159449301
quote:
Waarom reageert die chick nergens op? Ze moet toch zelf ook wel doorhebben dat dit de situatie niet beter maakt zo?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:35:06 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159451003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:48 schreef Rezania het volgende:

Waarom reageert die chick nergens op? Ze moet toch zelf ook wel doorhebben dat dit de situatie niet beter maakt zo?
Als haar verhaal rammelt, omdat ze dingen heeft toegezegd in de eerdere persverklaring die ze niet waar kan maken, of omdat er inmiddels een alternatieve 'waarheid' rondzingt in de publieke opinie, dan is het gewoon een vorm van damage control om bij zo'n interview je mond te houden. Wie praat, die schaadt. Ze maakt het er niet duidelijker op door te zwijgen maar ze zegt ook niets verkeerd. Een slip of the tongue is zo gemaakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:36:22 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159451055
Pechtold haalt opgelucht adem bij dit mislukte interview.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:36:37 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159451063
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als haar verhaal rammelt, omdat ze dingen heeft toegezegd in de eerdere persverklaring die ze niet waar kan maken, of omdat er inmiddels een alternatieve 'waarheid' rondzingt in de publieke opinie, dan is het gewoon een vorm van damage control om bij zo'n interview je mond te houden. Wie praat, die schaadt. Ze maakt het er niet duidelijker op door te zwijgen maar ze zegt ook niets verkeerd. Een slip of the tongue is zo gemaakt.
Wie praat die schaad? Is dat het beleid bij jouw werkgever?
Wij zeggen altijd dat de eerste die met het nieuws komt de kans heeft zijn versie van de waarheid te vertellen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:42:09 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159451260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:36 schreef LXIV het volgende:

Wie praat die schaad? Is dat het beleid bij jouw werkgever?
Wij zeggen altijd dat de eerste die met het nieuws komt de kans heeft zijn versie van de waarheid te vertellen.
Ja, een afgewogen en doorgekookt verhaal, waar je 100% achter staat en dat door alle betrokkenen is geaccordeerd, dat kun je heus wel aan de pers kwijt. Maar als dat niet het geval is en er ineens zo'n muskiet op je arm springt en begint te prikken, kun je beter stoïcijns doorlopen en thuis je wonden likken.
De kans is gewoon heel groot dat je per ongeluk iets verkeerds zegt. Niet aan toegeven, niet aan toegeven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:44:45 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159451348
Het hele gedoe geeft wel aan hoe zwak haar verhaal is en ze heeft nog wel wat uit te leggen, of misschien is dit het en moeten we het ermee doen, dat pleit ook niet in haar voordeel.
Maar die razende reporter netjes afpoeieren zoals zij deed, dat was er een uit het boekje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:44:55 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159451352
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, een afgewogen en doorgekookt verhaal, waar je 100% achter staat en dat door alle betrokkenen is geaccordeerd, dat kun je heus wel aan de pers kwijt. Maar als dat niet het geval is en er ineens zo'n muskiet op je arm springt en begint te prikken, kun je beter stoïcijns doorlopen en thuis je wonden likken.
De kans is gewoon heel groot dat je per ongeluk iets verkeerds zegt. Niet aan toegeven, niet aan toegeven.
De Hernandez-tactiek zeg maar...

Ik denk dat je af en toe wel snel moet reageren, voordat iemand anders het nieuws naar buiten brengt en er zijn eigen draai aan geeft. Natuurlijk initieel niet te veel zeggen, eigenlijk nauwelijks iets, en als het hele bericht dan geframed, gewogen en gespind is een wat uitgebreidere versie verkondigen. Dat is de beste methode het gepeupel kalm te houden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:46:45 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159451412
Tenzij je een psychopaat als Rutger Castricum tegenover je hebt. Die gaat net zolang door met sarren totdat je huilend op de grond ligt of briesend met je nagels uithaalt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:47:15 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159451423
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:46 schreef Ringo het volgende:
Tenzij je een psychopaat als Rutger Castricum tegenover je hebt. Die gaat net zolang door met sarren totdat je huilend op de grond ligt of briesend met je nagels uithaalt.
En dan alleen dat laatste moment op Powned.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:49:26 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159451507
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:44 schreef LXIV het volgende:

De Hernandez-tactiek zeg maar...

Ik denk dat je af en toe wel snel moet reageren, voordat iemand anders het nieuws naar buiten brengt en er zijn eigen draai aan geeft. Natuurlijk initieel niet te veel zeggen, eigenlijk nauwelijks iets, en als het hele bericht dan geframed, gewogen en gespind is een wat uitgebreidere versie verkondigen. Dat is de beste methode het gepeupel kalm te houden.
Dat is inderdaad de beste methode. Maar die vergt wel een goede voorbereiding en sowieso een degelijk verhaal. Kan je ook niet alleen, dat is teamwerk. Dit komt me allemaal over als een drieste eenmansactie. Een konijn in de koplampen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:54:13 #61
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159451686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:57 schreef George_Zina het volgende:
Mooi toch. Een zelfstandige Marokkaanse vrouw. Zucht, wat een verschil met onze moeders die zeer en zeer afhankelijk waren van de mannen. Prachtig om te zien.
Zelfstandig de staat uitbuiten en op restecploze wijze geen enkele helderheid van zaken geven. Niet heel bewonderenswaardig vind ik, zeker niet voor een politica.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:04:12 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159452046
http://www.nu.nl/politiek(...)eede-kamer-uber.html

Kijk, nog zo'n klootzak die het Kamerlidschap aan de wilgen hangt om zijn grote droom die grote zak met geld na te jagen.

Ik begin Wilders, hondstrouwe plucheklever, zo langzamerhand beter te begrijpen met zijn klaagzangen over dit nepparlement.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:07:26 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159452150
quote:
13s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:04 schreef Ringo het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)eede-kamer-uber.html

Kijk, nog zo'n klootzak die het Kamerlidschap aan de wilgen hangt om zijn grote droom die grote zak met geld na te jagen.

Ik begin Wilders, hondstrouwe plucheklever, zo langzamerhand beter te begrijpen met zijn klaagzangen over dit nepparlement.
Deze gaat wel iets betaalds doen iig en geen vakantie vieren van belastinggeld.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:09:27 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159452227
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:07 schreef Perrin het volgende:

Deze gaat wel iets betaalds doen iig en geen vakantie vieren van belastinggeld.
Dat maakt het niet minder erg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159452254
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Waarom reageert die chick nergens op? Ze moet toch zelf ook wel doorhebben dat dit de situatie niet beter maakt zo?
Ik zou ook geen zin hebben om te praten met een krantroddelblad dat geruchten publiceert over een verhouding zonder dat ze daar ook maar een greintje bewijs voor hebben.
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:10:27 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159452263
Zit godverdomme gewoon je termijn uit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:11:08 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159452276
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder erg.
Dat dus... je bent gekozen, en je bent niet ongevraagd op de lijst gezet, zorg dan iig dat je het fatsoen hebt om je 4 jaar uit te zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159452281
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:04 schreef Ringo het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)eede-kamer-uber.html

Kijk, nog zo'n klootzak die zijn Kamerlidschap aan de wilgen hangt om zijn grote droom die grote zak met geld na te jagen.

Ik begin Wilders, die hondstrouwe plucheklever, zo langzamerhand beter te begrijpen met zijn ge-nepparlement.
Zat het ook net te lezen, de liefde voor het grote geld gaat het bij De Liefde om.
Wat dat betreft valt deze dame mee, want wat zou ze dan willen doen als dit baantje afloopt? Neem niet aan dat iedere stagiaire een baantje aangeboden krijgt in de staf, laat staan regering, van Hillary Clinton als ze al gekozen wordt. Een glanzende carrière als topvrouw in het bedrijfsleven zoals De Liefde heeft nagejaagd met zijn Kamerlidmaatschap zal ook niet direct in het verschiet liggen na dit avontuur...
Ja, alhoewel ze willen ook overal vrouwen in de top van het bedrijfsleven parachuteren, geloof ik, dus misschien heeft ze nog wel ergens kans bij een logistieke marktverzieker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 27-01-2016 22:20:20 ]
I´m back.
pi_159452504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zou ook geen zin hebben om te praten met een krantroddelblad dat geruchten publiceert over een verhouding zonder dat ze daar ook maar een greintje bewijs voor hebben.
Nee, niet praten en in feite ze de ruimte geven om van alles en nog wat te speculeren, dat is een goede tactiek.

Maar ja, als ik haar was had ik het sowieso anders aangepakt. Niet zomaar plots vertrekken, een fatsoenlijke vertrekbrief schrijven, bereikbaar blijven, gelijk een statement over wachtgeld maken, etc. Komt echt over als een ondoordachte actie zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159454981
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, niet praten en in feite ze de ruimte geven om van alles en nog wat te speculeren, dat is een goede tactiek.
Ze had inderdaad beter kunnen zeggen: mijn reactie zie/lees je vanavond/morgen bij de concurrent en daar vervolgens zelf contact mee kunnen opnemen. Maar dat ze de Telegraaf negeert vind ik niet meer dan logisch.
pi_159456028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zat het ook net te lezen, de liefde voor het grote geld gaat het bij De Liefde om.
Wat dat betreft valt deze dame mee, want wat zou ze dan willen doen als dit baantje afloopt? Neem niet aan dat iedere stagiaire een baantje aangeboden krijgt in de staf, laat staan regering, van Hillary Clinton als ze al gekozen wordt. Een glanzende carrière als topvrouw in het bedrijfsleven zoals De Liefde heeft nagejaagd met zijn Kamerlidmaatschap zal ook niet direct in het verschiet liggen na dit avontuur...
Ja, alhoewel ze willen ook overal vrouwen in de top van het bedrijfsleven parachuteren, geloof ik, dus misschien heeft ze nog wel ergens kans bij een logistieke marktverzieker.
ja en hij was er in 2014 al mee bezig

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159456048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja en hij was er in 2014 al mee bezig

[ afbeelding ]
Ik zie het in een ander topic ook net idd.
Ik weet niet?
I´m back.
pi_159456105
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja en hij was er in 2014 al mee bezig

[ afbeelding ]
Dit ruikt naar corruptie?
pi_159456970
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:46 schreef Ringo het volgende:
Tenzij je een psychopaat als Rutger Castricum tegenover je hebt. Die gaat net zolang door met sarren totdat je huilend op de grond ligt of briesend met je nagels uithaalt.
Psychopaat? Rutger is meer de lolligste jongen van het schoolplein. Makkelijk af te poeieren als je inhoudelijk weet waar je het over hebt. Rutger is inhoudelijk nooit sterk.
pi_159457113
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:33 schreef polderturk het volgende:
Dit ruikt naar corruptie?
Nou ja, hoeveel ex CDAers en CUers lopen er niet rond bij ontwikkelingshulp en cultuurclubjes ?
  donderdag 28 januari 2016 @ 07:43:29 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159457844
Hier over De Liefde verder graag, dan houden we dit topic voor ontwikkelingen rond Wassila ;)

NWS / Bart de Liefde (VVD) verlaat de Tweede Kamer
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159458099

HansNijenhuis twitterde op donderdag 28-01-2016 om 07:47:08 Het poesiealbum van Wassila Hachchi, door @RLOppenheimer voor nrc. De tekst links is echt. https://t.co/cZLnGYs7xk https://t.co/tfnSJ0cdEX reageer retweet
pi_159460633
Ondertussen ontdekt ook Elsevier dat het één en ander niet klopt aan Wassila’s bewering dat ze gaat werken voor Clinton:

Volgens een woordvoerder van D66 heeft Hachchi zelf tegen haar partij gezegd dat het om betaald werk in New York zou gaan.

Een status-update op netwerksite Linkedin onderstreepte die stelling niet. Hieruit bleek dinsdag dat het ex-Kamerlid haar eigen stichting als hoofdactiviteit heeft aangegeven. Deze stichting, de Dialogue Digital Foundation, werd vorig jaar door Hachchi opgericht.

En ook De Telegraaf heeft er zo z’n twijfels bij. ‘Baan op de bonnefooi,’ zo schamperde de krant.

En wat wij er van denken? Tja. Dit is weer typisch D66-gedrag. Zelf van de allerhoogste toren blazen over fatsoensnormen, transparantie, voorbeeldfuncties en ethisch gedrag.. en ondertussen heb je zo’n ‘wild card’ als Wassila Hachchi tussen je mensen lopen. We weten dus wel weer wat we er van moeten denken als Pechtold weer met z’n welbekende ‘mag niet’-vingertje staat te zwaaien…

http://www.dagelijksestan(...)d&utm_medium=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:47:51 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159460719
Dat ze de vragen van een Telegraafjournalist die haar op straat aanspreekt niet beantwoordt vind ik anders niet zo heel erg tegen haar spreken....

Om daar nou allerlei conclusies aan te verbinden lijkt me wat overdreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159462084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[..]

Ik neem toch aan dat die brief niet serieus is? Volgens mij gaf zij trouwens aan geen wachtgeld te willen hebben. Naast dat kan iemand natuurlijk vrij abrupt kiezen voor iets anders in het leven. Al zal je daar wel iets sneller meer duidelijkheid over moeten geven. Je kan niet ineens 'verdwijnen'.
pi_159462494
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:44 schreef StaceySinger het volgende:
Ondertussen ontdekt ook Elsevier dat het één en ander niet klopt aan Wassila’s bewering dat ze gaat werken voor Clinton:

Volgens een woordvoerder van D66 heeft Hachchi zelf tegen haar partij gezegd dat het om betaald werk in New York zou gaan.

Een status-update op netwerksite Linkedin onderstreepte die stelling niet. Hieruit bleek dinsdag dat het ex-Kamerlid haar eigen stichting als hoofdactiviteit heeft aangegeven. Deze stichting, de Dialogue Digital Foundation, werd vorig jaar door Hachchi opgericht.

En ook De Telegraaf heeft er zo z’n twijfels bij. ‘Baan op de bonnefooi,’ zo schamperde de krant.

En wat wij er van denken? Tja. Dit is weer typisch D66-gedrag. Zelf van de allerhoogste toren blazen over fatsoensnormen, transparantie, voorbeeldfuncties en ethisch gedrag.. en ondertussen heb je zo’n ‘wild card’ als Wassila Hachchi tussen je mensen lopen. We weten dus wel weer wat we er van moeten denken als Pechtold weer met z’n welbekende ‘mag niet’-vingertje staat te zwaaien…

http://www.dagelijksestan(...)d&utm_medium=twitter
Wat kan Pechtold eraan doen dat die vrouw na 6 jaar compleet normale en trouwe dienst zich plotseling als de dorpsgek gedraagt? Dit is gewoon een beetje lomp je eigen vooroordelen projecteren op een situatie wanneer dat je goed uitkomt. Wat een bagger'journalistiek'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 28-01-2016 12:22:11 ]
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:24:24 #82
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159462657
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat kan Pechtold eraan doen dat die vrouw na 6 jaar compleet normale en trouwe dienst zich plotseling als de dorpsgek gedraagt? Dit is gewoon een beetje lomp je eigen vooroordelen projecteren op een situatie wanneer dat je goed uitkomt. Wat een bagger'journalistiek'.
Mooie sneer toch? Dat kunnen die relnichten van de Elsevier wel.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159462687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat die brief niet serieus is? Volgens mij gaf zij trouwens aan geen wachtgeld te willen hebben. Naast dat kan iemand natuurlijk vrij abrupt kiezen voor iets anders in het leven. Al zal je daar wel iets sneller meer duidelijkheid over moeten geven. Je kan niet ineens 'verdwijnen'.
Bizar idee ook dat je gewoon bij je werkgever weg kan lopen zonder enig bericht.
Normaal gesproken wordt dan de loondoorbetaling per direct stopgezet.

In dit geval neemt men genoegen met de mededeling dat zij (?) "zodra zij een arbeidscontract heeft" overweegt af te zien van wachtgeld?
Maar... mocht zij er niet van af zien, dan gaat zij totaal nog maximaal 262.000,- ontvangen?
pi_159462692
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:24 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Mooie sneer toch? Dat kunnen die relnichten van de Elsevier wel.
Het is nogal raar deze stap van 1 iemand als typisch d66 neer te zetten.
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:26:11 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159462694
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:24 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Mooie sneer toch? Dat kunnen die relnichten van de Elsevier wel.
Dat was een sneer van de Dagelijkse standaard ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159462731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:25 schreef Vermar het volgende:

[..]

Bizar idee ook dat je gewoon bij je werkgever weg kan lopen zonder enig bericht.
Normaal gesproken wordt dan de loondoorbetaling per direct stopgezet.

In dit geval neemt men genoegen met de mededeling dat zij (?) "zodra zij een arbeidscontract heeft" overweegt af te zien van wachtgeld?
Maar... mocht zij er niet van af zien, dan gaat zij totaal nog maximaal 262.000,- ontvangen?
Dat vind ik ook. Er zal toch iets van een contract en verplichting zijn? Of heeft men werkelijk zo weinig te doen dat het niets uitmaakt of je er bent of niet?

We moeten die hele wachtgeldregeling voor het grootste gedeelte laten verdwijnen. Net als het weglopen bij een partij en dan zelf een fractie opzetten.
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:29:58 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159462773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:25 schreef Vermar het volgende:

[..]

Bizar idee ook dat je gewoon bij je werkgever weg kan lopen zonder enig bericht.
Normaal gesproken wordt dan de loondoorbetaling per direct stopgezet.

In dit geval neemt men genoegen met de mededeling dat zij (?) "zodra zij een arbeidscontract heeft" overweegt af te zien van wachtgeld?
Maar... mocht zij er niet van af zien, dan gaat zij totaal nog maximaal 262.000,- ontvangen?
Ja.

Als ze een arbeidscontract heeft dat meer oplevert dan 80% van haar kamervergoeding valt er niets te overwegen, want dan heeft ze geen recht op wachtgeld, als het minder is dan 80% (eerste jaar) of 70% (2de en 3de jaar) dan kan haar inkomen aangevuld worden met wachtgeld.

In die zin kan ik me voorstellen dat ze dat voorbehoud uitspreekt.
Daarbij is die campagne van Clinton niet eeuwigdurend natuurlijk... als ze er wel voor betaald wordt en na de verkiezingen volgend jaar niet gelijk weer een andere bron van inkomsten heeft kan ik me zo voorstellen dat het wel "handig" is als je van een recht op (aanvullend) wachtgeld gebruikgemaakt hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159462907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja.

Als ze een arbeidscontract heeft dat meer oplevert dan 80% van haar kamervergoeding valt er niets te overwegen, want dan heeft ze geen recht op wachtgeld, als het minder is dan 80% (eerste jaar) of 70% (2de en 3de jaar) dan kan haar inkomen aangevuld worden met wachtgeld.

In die zin kan ik me voorstellen dat ze dat voorbehoud uitspreekt.
Daarbij is die campagne van Clinton niet eeuwigdurend natuurlijk... als ze er wel voor betaald wordt en na de verkiezingen volgend jaar niet gelijk weer een andere bron van inkomsten heeft kan ik me zo voorstellen dat het wel "handig" is als je van een recht op (aanvullend) wachtgeld gebruikgemaakt hebt.
Maar ze had aangegeven er geen gebruik van te willen maken. Dat zou ook te gek zijn. Dan bekostig je als Nederlandse belasting betaler de campagne (haar) voor Clinton.
pi_159462910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja.

Als ze een arbeidscontract heeft dat meer oplevert dan 80% van haar kamervergoeding valt er niets te overwegen, want dan heeft ze geen recht op wachtgeld, als het minder is dan 80% (eerste jaar) of 70% (2de en 3de jaar) dan kan haar inkomen aangevuld worden met wachtgeld.

In die zin kan ik me voorstellen dat ze dat voorbehoud uitspreekt.
Daarbij is die campagne van Clinton niet eeuwigdurend natuurlijk... als ze er wel voor betaald wordt en na de verkiezingen volgend jaar niet gelijk weer een andere bron van inkomsten heeft kan ik me zo voorstellen dat het wel "handig" is als je van een recht op (aanvullend) wachtgeld gebruikgemaakt hebt.
Hoe (over hoeveel uren per week) berekenen ze die 80% dan eigenlijk?
Een kamerlid werkt maar maximaal 37 weken per jaar (15 weken reces).
Uitgaande van een 36 urige werkweek moeten zij in de weken waarin zij wél werken, weken maken van 44 uur.
pi_159463033
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar ze had aangegeven er geen gebruik van te willen maken. Dat zou ook te gek zijn. Dan bekostig je als Nederlandse belasting betaler de campagne (haar) voor Clinton.
Leg me eens haarfijn uit hoe je daarmee precies de campagne van Clinton financiert?
pi_159463057
quote:
5s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Leg me eens haarfijn uit hoe je daarmee precies de campagne van Clinton financiert?
Als zij daar als vrijwilliger voor Clinton aan de slacht gaat terwijl ze wachtgeld krijgt......
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:46:15 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159463106
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:36 schreef Vermar het volgende:

[..]

Hoe (over hoeveel uren per week) berekenen ze die 80% dan eigenlijk?
Een kamerlid werkt maar maximaal 37 weken per jaar (15 weken reces).
Uitgaande van een 36 urige werkweek moeten zij in de weken waarin zij wél werken, weken maken van 44 uur.
Geen idee, welke berekening ze er op loslaten, het jaarlijkse brutoloon lijkt mee een mooi uitgangspunt, desnoods omgerekend naar een maandloon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:47:25 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159463130
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als zij daar als vrijwilliger voor Clinton aan de slacht gaat terwijl ze wachtgeld krijgt......
:D _O_
Mooie O+

/off-topic :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159463148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als zij daar als vrijwilliger voor Clinton aan de slacht gaat terwijl ze wachtgeld krijgt......
Dan financiert de staat enkel een voormalig Kamerlid. Maar hoe financiert die de campagne van Clinton? Ontvangt die geld denk je? Of is het misschien zo dat Clinton anders een werknemer had moeten betalen indien Wassila het niet voor nop had willen doen? Als dat beide niet het geval is financiert de staat Clinton haar campagne niet. Niet direct en niet indirect.
pi_159463174
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:48 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dan financiert de staat enkel een voormalig Kamerlid. Maar hoe financiert die de campagne van Clinton? Ontvangt die geld denk je? Of is het misschien zo dat Clinton anders een werknemer had moeten betalen indien Wassila het niet voor nop had willen doen? Als dat beide niet het geval is financiert de staat Clinton haar campagne niet. Niet direct en niet indirect.
Dan werkt zij daar op kosten van de Nederlandse staat voor een politicus.....
pi_159463213
Je kan ook met wachtgeld als vrijwilliger olifanten gaan opvangen in Thailand. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
pi_159463228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan werkt zij daar op kosten van de Nederlandse staat voor een politicus.....
Waarmee wij de campagne van Clinton niet financieren. Die campagne wordt er financieel op geen enkele wijze beter van. Geen Nederlandse cent die direct of indirect voor Clinton wordt ingezet. Je stelling klopt niet.
pi_159463256
quote:
3s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Waarmee wij de campagne van Clinton niet financieren. Die campagne wordt er financieel op geen enkele wijze beter van. Geen Nederlandse cent die direct of indirect voor Clinton wordt ingezet. Je stelling klopt niet.
Indirect wel natuurlijk. Deze vrouw gaat daarheen om Clinton te steunen en dan zouden wij haar salaris betalen. Dat moet niet kunnen.
pi_159463270
Het had nog erger gekund. Trump gaan steunen.
pi_159463295
Wachtgeld is uitgevonden om tegemoet te komen aan de politieke onzekerheid waar politici mee te maken krijgen. Kamerleden krijgen dus geen Werkloosheidsuitkering (WW), maar wachtgeld. Aan het ontvangen van wachtgeld zitten echter wel verplichtingen: voor iedere Ex-Kamerlid geldt bijvoorbeeld een sollicitatieplicht, net als iedereen die WW ontvangt.

Een oud-politicus krijgt net zo lang wachtgeld als hij of zij in de politiek heeft gezeten. Als je tweeënhalf jaar Kamerlid bent geweest, heb je dus recht op tweeënhalfjaar wachtgeld, met een maximum van drie jaar en twee maanden. Deze lengte is sinds september 2012 gelijk aan de maximumduur van een ‘gewone’ werkloosheidsuitkering.

Er is ook een minimum: als je langer dan drie maanden politicus bent geweest, heb je recht op minstens twee jaar wachtgeld. En als je korter dan drie maanden in functie was, krijg je maximaal zes maanden wachtgeld.

Per 1 januari 2016 verdient een Kamerlid 7.705,12 euro bruto per maand. In het eerste jaar dat politici zijn gestopt met werken, krijgen ze 80 procent van hun salaris, vanaf het tweede jaar is dat 70 procent. Dat geldt echter als ze geen nieuwe baan hebben. Als de voormalig politici wel werken maar minder verdienen dan 80 procent van hun salaris, wordt hun loon aangevuld. Het wachtgeld komt dus te vervallen zodra de ex-politicus in een andere functie voldoende verdient.

http://www.metronieuws.nl(...)e-zit-het-ook-alweer
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159463858
Niks mis met die wachtgeldregeling, het is een risicovol beroep waar mensen dikwijls 'vuile handen' maken waardoor het soms moeilijk kan zijn om na de politieke carrière ander werk te vinden. Natuurlijk mag daar geen misbruik van worden gemaakt, maar dat is met elke regeling zo.

Ik vind dat we hier in Nederland erg kleingeestig over doen. Kortom een hoop gezeik om niks vaak.
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:20:27 #102
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159463899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:18 schreef contactpersoon het volgende:
Niks mis met die wachtgeldregeling, het is een risicovol beroep waar mensen dikwijls 'vuile handen' maken waardoor het soms moeilijk kan zijn om na de politieke carrière ander werk te vinden. Natuurlijk mag daar geen misbruik van worden gemaakt, maar dat is met elke regeling zo.

Ik vind dat we hier in Nederland erg kleingeestig over doen. Kortom een hoop gezeik om niks vaak.
Klopt. We hebben het hier over een paar ton uitgesmeerd over drie jaar. In drie jaar tijd geeft de staat ¤750 miljard uit.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159465382
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:48 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dan financiert de staat enkel een voormalig Kamerlid. Maar hoe financiert die de campagne van Clinton? Ontvangt die geld denk je? Of is het misschien zo dat Clinton anders een werknemer had moeten betalen indien Wassila het niet voor nop had willen doen? Als dat beide niet het geval is financiert de staat Clinton haar campagne niet. Niet direct en niet indirect.
Gratis arbeid voor Clinton op kosten van de Nederlandse staat.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_159466154
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159467103
Het grappige is dat veel D66 stemmers hier de PVV stemmers van tokkies uitmaken, maar nu voor schut staan omdat een kamerlid van de D66 niet eens fatsoenlijk Nederlands kan schrijven. _O- _O-
pi_159467148
quote:
De praktijk is anders. Kijk naar een Tofik Dibi, die zat werkloos thuis, om na een aantal jaar, toen hij geen recht meer had op wachtgeld, plotsklaps met een boek te verschijnen.
pi_159467263
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De praktijk is anders. Kijk naar een Tofik Dibi, die zat werkloos thuis, om na een aantal jaar, toen hij geen recht meer had op wachtgeld, plotsklaps met een boek te verschijnen.
en deze dan > ONDANKS DAT ZE ZELF HAAR BAAN OPZEI, terwijl ze woont in Hongkong en dus profiteert van het gunstige belastingklimaat daar

PoliZiek1 twitterde op maandag 21-10-2013 om 08:00:30 Kathleen Ferrier (CDA) harkt ¤ 710.000,- aan wachtgeld binnen. Geniet nu van een leuk vervroegd pensioen op haar 55e http://t.co/YMtDV4MwhR reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:29:55 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159467296
Schaamteloos graaien :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_159467319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en deze dan > ONDANKS DAT ZE ZELF HAAR BAAN OPZEI, terwijl ze woont in Hongkong en dus profiteert van het gunstige belastingklimaat daar

PoliZiek1 twitterde op maandag 21-10-2013 om 08:00:30 Kathleen Ferrier (CDA) harkt ¤ 710.000,- aan wachtgeld binnen. Geniet nu van een leuk vervroegd pensioen op haar 55e http://t.co/YMtDV4MwhR reageer retweet
[ afbeelding ]
Daarnaast heeft Ferrier jarenlang een ruim kamersalaris gehad. Kortom, ze heeft zichzelf miljonair gemaakt. Lijkt me gezien haar kwaliteiten, dat dat nooit op een andere positie gelukt was.
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:32:44 #110
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159467373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en deze dan > ONDANKS DAT ZE ZELF HAAR BAAN OPZEI, terwijl ze woont in Hongkong en dus profiteert van het gunstige belastingklimaat daar

PoliZiek1 twitterde op maandag 21-10-2013 om 08:00:30 Kathleen Ferrier (CDA) harkt ¤ 710.000,- aan wachtgeld binnen. Geniet nu van een leuk vervroegd pensioen op haar 55e http://t.co/YMtDV4MwhR reageer retweet
[ afbeelding ]
Mogen wij die afbeelding delen? Of zouden we ons dan zorgen moeten maken?
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159467549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en deze dan > ONDANKS DAT ZE ZELF HAAR BAAN OPZEI, terwijl ze woont in Hongkong en dus profiteert van het gunstige belastingklimaat daar

PoliZiek1 twitterde op maandag 21-10-2013 om 08:00:30 Kathleen Ferrier (CDA) harkt ¤ 710.000,- aan wachtgeld binnen. Geniet nu van een leuk vervroegd pensioen op haar 55e http://t.co/YMtDV4MwhR reageer retweet
[ afbeelding ]
Gvd, dit soort plaatjes kan toch niemand serieus nemen? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:09:09 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159468344
In de comic sans nog wel.
Een hoog Leverworst met Schuimbek gehalte.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159471920
quote:
5s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:32 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Mogen wij die afbeelding delen? Of zouden we ons dan zorgen moeten maken?
Moet je aan die Poliziek1 vragen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159474205
Die afscheidsbrief. _O-

D66 staat er weer lekker op met hun excuusallochtoon.
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:49:48 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159475112
Kunnen we het bij Wassila houden? Het wachtgeld van Ferrier doet er hier niet toe, al even afgezien van het feit dat die niet gedurende haar termijn vertrokken is en bij het CDA toch al niet meer op een verkiesbare plaats zou komen te staan na haar kritische optreden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159479316
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:22 schreef Kloon7 het volgende:
Het grappige is dat veel D66 stemmers hier de PVV stemmers van tokkies uitmaken, maar nu voor schut staan omdat een kamerlid van de D66 niet eens fatsoenlijk Nederlands kan schrijven. _O- _O-
Dat kun jij ook niet, dus het is een beetje pathetisch om je vrolijk te maken over de taalfouten van anderen. Zorg eerst maar eens dat je zelf een foutloze post kunt plaatsen.
pi_159480472
D66 Nissewaard
Spijkenisse ·

Landelijk Bestuur betreurt vertrek Wassila Hachchi

D66 vindt het heel jammer dat Wassila Hachchi de Tweede Kamerfractie van D66 zo plotseling heeft verlaten. Het was haar persoonlijk besluit het Kamerlidmaatschap neer te leggen en voor langere tijd te verhuizen naar de Verenigde Staten. Wassila heeft ons verteld dat zij een (betaalde) aanstelling krijgt in het campagneteam van Hillary Clinton. Dat zou betekenen dat zij geen gebruik hoeft te maken van de wachtgeldregeling. Wij gaan ervan uit dat de onduidelijkheid hieromtrent spoedig door haar kan worden weggenomen.

De partij heeft in ieder geval een dringend appèl op haar gedaan geen gebruik te maken van wachtgeld. De wachtgeldregeling is volgens D66 bedoeld voor mensen die vrij plotseling zonder werk komen te zitten na hun politieke carrière, bijvoorbeeld omdat ze na verkiezingen niet kunnen terugkeren in de Tweede Kamer. Het wachtgeld dient dan als overbruggingsinkomen naar een nieuwe baan.

Namens het Landelijk Bestuur,
Letty Demmers
Partijvoorzitter

https://www.facebook.com/D66Nissewaard1/posts/531912193636337
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159512802
Geen wachtgeld voor politicus die vrijwillig de Tweede Kamer verlaat

30 januari 2016

en politicus is een volksvertegenwoordiger en dus afhankelijk van de gunst van het volk. Wie zijn baan opzegt om zich daarvoor verkiesbaar te stellen, loopt het risico dat die functie tijdelijk is. Daarom kan iedere politicus gebruik maken van een wachtgeldregeling als aan het vertegenwoordigen van het volk onverhoopt een eind komt. Dat begrijpt iedereen.

Maar D66-Kamerlid Wassila Hachchi verlaat pardoes de Tweede Kamer om de verkiezingscampagne van Hillary Clinton te gaan ondersteunen. Dat is een eigen keus en die hoort voor eigen risico te zijn, zoals het vrijwillig nemen van ontslag uit een gewone baan. Echter, met veel moeite wordt haar de uitspraak ontlokt dat ze geen gebruik zal maken van de vier jaar wachtgeld waarop zij wettelijk recht heeft, als ze een baan bij de Clinton campagne krijgt (NRC, 26/1).

Dat roept vragen op. De eerste aan mevrouw Hacchi zelf. Begrijpt ze niet dat ze hiermee het imago van de politicus zwaar beschadigt? De onderbuik van de kiezer beschouwt politici toch al als zakkenvullers. Zij wekt de indruk dat die onderbuikgevoelens terecht kunnen zijn. De tweede vraag betreft de wachtgeldregeling. Wordt het niet tijd dat die zo wordt aangepast dat wie de Eerste of Tweede Kamer op eigen initiatief verlaat, geen recht op wachtgeld heeft?

En, ten slotte, is het een idee dat D66 hiertoe zelf het initiatief neemt? Die partij staat immers altijd klaar om iedereen de maat te nemen, maar zwijgt nu.

http://www.nrc.nl/handels(...)d-voor-polit-1582675
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159517166
‘Wassila Wachtgeld’ vol wilde plannen
Laatste update
30 januari, 14:23
DEN HAAG - Na twee weken zijn er nog steeds veel vragen over het abrupte vertrek van Wassila Hachchi. Een profiel van de Bredase D66-politica.



SP-Kamerlid Jasper van Dijk sms’te haar nog: ‘Wat doe je nu?’ Wassila Hachchi heeft nog steeds niet geantwoord. Niks voor haar, zegt Van Dijk „Normaal zat ze bovenop haar telefoon. En nu dit. Ik ben veel met haar opgetrokken, uren in een bus door de woestijn gereden. Dan leer je iemand wel kennen. Althans: dat dacht ik.”

Twee weken is ze nu weg, het ambitieuze Kamerlid uit Breda. In het Kamergebouw is de verbijstering nog niet gezakt. Ook niet bij haar baas, D66-leider Alexander Pechtold. Ineens stond ze voor hem, met een simpele boodschap: ik vertrek. „Ze was niet van haar gedachten te krijgen” zegt Pechtold. „Ik heb nog voorgesteld: ga dan naar New York en zoek eerst eens uit of het van de grond komt, die baan bij het campagneteam van Clinton. Dan kunnen we vervelende vragen over wachtgeld en zo nog voorkomen. Nou, dat liep dus anders.”

En hij kon haar niet op andere gedachten brengen.

Wat heeft haar tot haar wonderlijke vertrek aangezet? Haar partijleider en D66-collega’s bezweren het niet te weten. Geruchten zijn er wel, of liever: roddels, over haar liefdesleven. Afkomstig uit andere fracties, die hardop gniffelen om de voor D66 zo pijnlijke affaire.

Wat haar partijgenoten het afgelopen jaar wel opviel: haar drukke werkzaamheden voor Dialogue Digital, haar eigen project waar ze zulke grote verwachtingen van had. Ze stak al haar spaargeld in de site waar ze grote verwachtingen van had. Dit moest de opvolger van Facebook en Twitter worden, beweerde ze zelfs. „We moeten met internet naar een volgend level.”

Streber
Aan ambitie heeft het haar nooit ontbroken. Hachchi groeit op als kind van Marokkaanse immigranten – vader werkt in een snoepfabriek, moeder runt een kapsalon – in een gezin waar alles om haar broer draait. Haar ouders hadden liefst nog een jongen gehad, in plaats van een meisje. „Dat zorgde ervoor dat ik heel erg mijn best deed op school”, vertelde ze „Maar als mijn ouders thuiskwamen van een ouderavond, zeiden ze: ‘Wassila, goed bezig’ en vervolgens ging het alleen maar over mijn broer.” in een eerder interview met BN DeStem.

Het maakt haar tot een streber. Op school, op jazzballet: ze wil de beste zijn. Ook al vanwege haar afkomst. Zoals zo veel Marokkaanse jongeren worstelt ze met haar identiteit, legt ze later uit. Ze heeft het gevoel dat ze zich extra moet bewijzen. „Waarom? Omdat onze ouders uit Marokko komen? Bij heel veel jongeren zit die worsteling diep. Ik heb ook mijn worstelingen gehad.” Ze vliegt door het atheneum, studeert bedrijfskunde in Rotterdam en is actief bij de Marokkaanse studentenvereniging Eurabia. Op haar 23e gaat ze tot ieders verrassing aan de slag bij de marine, waar ze opklimt tot leidinggevende bij de logistieke dienst. De scheiding van haar ouders, ze is dan 24, is een dreun. Haar vader ziet ze daarna nooit meer.

http://www.bndestem.nl/re(...)de-plannen-1.5676074
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159518763
Als ze haar vader wil opzoeken dan vindt ze die wel. Niet zo moeilijk. Mannen van die leeftijd gaan vaak terug naar Marokko en zoeken dan hun geboorteplek/regio op om de rest van hun leven te vertoeven tot de dood ze van deze wereld scheidt. De mannen van die leeftijd hebben op een gegeven moment weinig te zoeken in NL. Zeker als ze geen werk meer hebben. De taal spreken ze niet en hun sociale netwerk bevindt zich vaak in het land van herkomst. In Marokko hebben ze nog een sociaal leven: in de ochtend bidden, wat bij kletsen in de moskee na het bidden, daarna thee gaan drinken in een cafeetje etc. etc. Allemaal in een vertrouwde omgeving.

[ Bericht 16% gewijzigd door George_Zina op 30-01-2016 16:22:12 (Laat maar zitten. Ik raaskal: ontopic) ]
pi_159531208
LarsDuursma twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 23:47:50 Campagneleider Hillary bevestigt me zojuist dat hij nog nooit van Hachchi heeft gehoord. Ook niet van Nederlands parlementslid bij campagne. reageer retweet
pi_159531243
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:58 schreef Houtenbeen het volgende:
LarsDuursma twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 23:47:50 Campagneleider Hillary bevestigt me zojuist dat hij nog nooit van Hachchi heeft gehoord. Ook niet van Nederlands parlementslid bij campagne. reageer retweet
_O- Wat een soap is dit zeg. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 31 januari 2016 @ 00:00:57 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159531280
Verbaasd me niets, zoals ik al eerder poste, de hondenbeet was een traumatische ervaring. Ze is waarschijnlijk erg in de war.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159531311
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Verbaasd me niets, zoals ik al eerder poste, de hondenbeet was een traumatische ervaring. Ze is waarschijnlijk erg in de war.
Ze heeft wel vaak een blik alsof ze net een tik van de molen heeft gehad.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159531325
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ze heeft wel vaak een blik alsof ze net een tik van de molen heeft gehad.


Volgens mij heeft ze onder een trein gelegen.
  zondag 31 januari 2016 @ 00:03:32 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159531351
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ze heeft wel vaak een blik alsof ze net een tik van de molen heeft gehad.
Ze heeft wellicht een burn-out

In ander nieuws

NWS / Ook SP-er niet vies van wachtgeld trekken voor hobby
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 31 januari 2016 @ 00:04:37 #127
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159531384
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:58 schreef Houtenbeen het volgende:
LarsDuursma twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 23:47:50 Campagneleider Hillary bevestigt me zojuist dat hij nog nooit van Hachchi heeft gehoord. Ook niet van Nederlands parlementslid bij campagne. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159531568
Ze heeft het al uitstekend. Het geeft maar aan dat de mens een rupsjenooitgenoeg is. Ik bedoel met een salaris van 7000E p.m kun je prima en luxe leven. Zelfs in NL is maar een kleine laag die het even goed of beter dan haar heeft. Men wil 'meer, meer, meer'. Telkens nieuwe doelen stellen. Ik denk dat als een persoon uiteindelijk 50 villa's, 1000 auto's en nog meer pracht / praal heeft dat toch weer nieuwe doelen om de hoek komen kijken. Het is de aard van het beestje. Een probleem van het huidige systeem. Een ander voorbeeld: de wereld produceert momenteel genoeg voedsel om 12 miljard mensen van voedsel te voorzien. Toch lijden met de huidige wereldbevolking van 7 miljard mensen toch miljoenen nog honger. Onevenwichtige verdeling.

[ Bericht 12% gewijzigd door George_Zina op 31-01-2016 00:19:26 ]
pi_159531748
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Verbaasd me niets, zoals ik al eerder poste, de hondenbeet was een traumatische ervaring. Ze is waarschijnlijk erg in de war.
Hondsdolheid

Man, man, en dan vreemd vinden dat burgers de politiek niet meer serieus nemen. :N
pi_159531931
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:13 schreef George_Zina het volgende:
Ze heeft het al uitstekend. Het geeft maar aan dat de mens een rupsjenooitgenoeg is. Ik bedoel met een salaris van 7000E p.m kun je prima en luxe leven. Zelfs in NL is maar een kleine laag die het even goed of beter dan haar heeft. Men wil 'meer, meer, meer'.
Vooralsnog lijkt het er toch op dat ze minder, minder, minder krijgt. Namelijk 80% van die 7k.
  zondag 31 januari 2016 @ 00:34:27 #131
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_159531973
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Vooralsnog lijkt het er toch op dat ze minder, minder, minder krijgt. Namelijk 80% van die 7k.
Iedere euro die ze nu krijgt is er 1 teveel als Pietje Puk ontslag neemt heeft hij ook nergens geen recht op.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_159531976
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Vooralsnog lijkt het er toch op dat ze minder, minder, minder krijgt. Namelijk 80% van die 7k.
Ja, ik verbaas mij overigens ook over hoeveel details de media naar boven weet te krijgen. Ze bijten zich echt vast in een persoon/onderwerp en laten niet meer los. Morgen gaan ze nog beschrijven wat voor relatie ze heeft met haar broer.
  zondag 31 januari 2016 @ 00:34:45 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159531980
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hondsdolheid

Man, man, en dan vreemd vinden dat burgers de politiek niet meer serieus nemen. :N
eerder een burn-out
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159532027
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:34 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]

Iedere euro die ze nu krijgt is er 1 teveel als Pietje Puk ontslag neemt heeft hij ook nergens geen recht op.
Zij heeft er wel recht op. :)
pi_159532039
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:34 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ja, ik verbaas mij overigens ook over hoeveel details de media naar boven weet te krijgen. Ze bijten zich echt vast in een persoon/onderwerp en laten niet meer los. Morgen gaan ze nog beschrijven wat voor relatie ze heeft met haar broer.
Sensatiezucht.
pi_159532057
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:13 schreef George_Zina het volgende:
Ze heeft het al uitstekend. Het geeft maar aan dat de mens een rupsjenooitgenoeg is. Ik bedoel met een salaris van 7000E p.m kun je prima en luxe leven.
Een kamerlid krijgt meer.

Het salaris van een Tweede Kamerlid is, sinds 1 januari 2016, ¤ 7705,12 bruto per maand. Daarnaast krijgen Tweede Kamerleden 8 procent vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3 procent conform de regeling voor rijksambtenaren.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:18 schreef contactpersoon het volgende:
Niks mis met die wachtgeldregeling, het is een risicovol beroep waar mensen dikwijls 'vuile handen' maken waardoor het soms moeilijk kan zijn om na de politieke carrière ander werk te vinden. Natuurlijk mag daar geen misbruik van worden gemaakt, maar dat is met elke regeling zo.

Ik vind dat we hier in Nederland erg kleingeestig over doen. Kortom een hoop gezeik om niks vaak.
De wachtgeldregeling is al ruim vergeleken met de WW-uitkering die wordt verkort naar max. twee jaar.

Echter, elke normale werkgever die zelf opstapt heeft helemaal geen recht op WW. Die mag leven van zijn spaargeld en zijn koophuis opeten om uiteindelijk een bijstandsuitkering aan te kunnen vragen.
  zondag 31 januari 2016 @ 00:39:30 #137
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_159532068
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Zij heeft er wel recht op. :)
Verandert niks aan mijn mening
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_159532089
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:39 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]

Verandert niks aan mijn mening
Jouw mening verandert niks aan haar rechten.
pi_159532145
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:18 schreef contactpersoon het volgende:
Niks mis met die wachtgeldregeling, het is een risicovol beroep waar mensen dikwijls 'vuile handen' maken waardoor het soms moeilijk kan zijn om na de politieke carrière ander werk te vinden. Natuurlijk mag daar geen misbruik van worden gemaakt, maar dat is met elke regeling zo.

Ik vind dat we hier in Nederland erg kleingeestig over doen. Kortom een hoop gezeik om niks vaak.
Daarnaast, er zijn zoveel risicovolle beroepen, door de politiek is de hele arbeidsmarkt geflexibiliseerd.

Een beetje vertrouwen in het opnieuw vinden van werk voor kamerleden zou prima zijn.
  zondag 31 januari 2016 @ 00:45:03 #140
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_159532171
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Jouw mening verandert niks aan haar rechten.
Helaas niet idd. Wel mijn houding richting de politiek en dat mag deze mevrouw zich zelf wel aanrekenen als democraat zijnde.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_159534429
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Zij heeft er wel recht op. :)
Dat is dus de vraag.
pi_159541645
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag.
Nee hoor. Ze heeft er volledig recht op.
Edensnator over 'n out
  zondag 31 januari 2016 @ 16:06:15 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159544222
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag.
Dat is afhankelijk van haar sollicitatieactiviteiten en inkomsten?
Maar als ze netjes aan haar sollicitatie-eis voldoet en geen of minder inkomsten uit arbeid heeft, dan heeft ze er gewoon recht op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159549174
EIGEN HACHCHI

Ex-Kamerlid Wassila Hachchi van D66, vorige week met de noorderzon vertrokken, was geschrokken van alle ophef. Ze liet vanuit New York weten dat ze ‘de commotie betreurt’. Dat is geheimtaal van bestuurders en volksvertegenwoordigers voor ‘Fuck you klootjesvolk!’.
Wat ben ik klaar met politici die 'de commotie’ betreuren. Betreur gewoon een keer dat je het zelf fout hebt gedaan. In het geval van Wassila: je bent een Kamerlid, met behoorlijk wat voorkeursstemmen, die voor het einde van haar ambtsperiode zomaar opstapt, omdat je liever in New York City wilt gaan flyeren voor Hillary Clinton (!), terwijl 'Hills' daar zelfs nog wint als ze Bernie Sanders neerschiet. Je komt niet op je afscheid omdat je door een hond gebeten bent (?), laat een briefje achter dat het niveau van een spreekbeurt in groep vijf niet ontstijgt en dan betreur je de commotie? Alsjeblieft, zeg dan helemaal niks meer, het is al gênant genoeg.
Over wachtgeld: ’Hachchi streeft ernaar af te kunnen zien van wachtgeld, zodra zij een arbeidscontract heeft getekend.’ Ja Wassila, ik streef ernaar om in de Prinsengracht te springen als Nederland wereldkampioen wordt, maar we weten allemaal: dat kan nog wel even duren. Overigens vind ik wachtgeld een prima compensatie voor het afbreukrisico dat de politicus neemt, maar niet in het geval dat iemand opstapt vanwege een leukere baan. Als je het niet kunt opbrengen de vier jaren te volbrengen waarvoor je verkozen bent in de Nederlandse democratie omdat het je zo spannend lijkt de Amerikaanse presidentsverkiezingen van dichtbij mee te maken, zoek je het zelf ook maar uit met je inkomen.
Dit gaat niet om Wassila. De geloofwaardigheid van het Kamerlidmaatschap staat onder druk. Een nog al populaire politicus noemt ons parlement nep. Onterecht, maar om daar tegenin te gaan zouden andere politici het Kamerlidmaatschap waardigheid moeten geven. Het is geen snuffelstage, het is geen flex-baan. Je bent volksvertegenwoordiger. Maak je werk af. Als nu je principes in het gedrang komen, zoals in het geval van Myrthe Hilkens: petje af dat je opstapt, maar daarvan lijkt hier geen spraken.
Hachchi is inmiddels gespot in New York op Clinton’s hoofdkantoor. Haar collega Gerard Schouw ging al eerder weg, naar een farmaceut. De D66-slogan ‘En nu vooruit!’ betekende dus vooral: ‘Vooruit naar een betere baan’. Het vroegtijdig vertrek van Kamerleden gebeurt zeker niet alleen bij D66, maar bij D66 is inmiddels wel een kwart van de fractie opgestapt.
Op het moment dat ik dit schrijf - het is amper te geloven - zie ik op mijn scherm dat VVD-Kamerlid Bart de Liefde vertrekt omdat hij Public Policy Manager wordt bij Uber. Nou: bestel alvast maar wat taxi’s voor het Binnenhof Bart, want de leegloop zal nog wel even doorgaan. De bonnetjes kun je inleveren bij Ard van der Steur. Hij zal ze kwijt raken. En daarna? Dan betreurt hij de commotie.

(C) Het Parool

JohanFretz twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 13:22:35 Nu ook voor de niet Blendle-lezers: Eigen Hachchi - https://t.co/H4vBHm7Aei reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159558022
zo 31 jan 2016, 22:34

Hachchi lijkt kansloos voor topbaan Clinton

Van onze correspondent
Des Moines -

Het lijkt er steeds meer op dat Wassila Hachchi een topfunctie binnen de campagne van Hillary Clinton kan vergeten. De D66-politica vertrok uit de Tweede Kamer om zich naar eigen zeggen bij het team van de Democratische presidentskandidate aan te sluiten.

Maar dat blijkt lastiger dan gedacht. Hachchi solliciteert zich een ongeluk voor een plekje in Team Hillary, maar daar loopt men nog niet over van enthousiasme. Ze was vorige week een paar uurtjes in het hoofdkwartier van Clinton in Brooklyn om zich te oriënteren. Iets concreets is er nog niet uitgekomen. Toen ze naar buiten kwam, weigerde ze commentaar te geven.

De Nederlander Lars Duursma, oprichter van Debatrix die zich verdiepte in de speeches van president Obama, hoorde in Iowa tijdens een gesprek met Robby Mook (de landelijk campagneleider van Clinton) dat hij Hachchi helemaal niet kent. En ook nog niks had gehoord over een Nederlandse parlementslid dat zich bij het team zou aansluiten.

Bij Clinton willen ze al een week lang geen officiële reactie geven op de sollicitaties van Hachchi. Dit zou komen omdat er nog niks duidelijk is, en omdat haar cv geen grote indruk maakt op de Amerikaanse campagnestrategen. Bronnen binnen de campagne vertellen dat het lastig wordt om de D66-politica op te nemen als er in Nederland zo veel tumult is over haar vertrek.

Tot nu toe zijn er geen buitenlanders die betaald worden voor werk in Team Hillary. Hachchi zou eventueel aan de slag kunnen gaan als vrijwilliger en aanspraak kunnen maken op haar wachtgeldregeling. Ze zou daarmee een van de duurste vrijwilligers worden in kamp Clinton.



http://www.telegraaf.nl/b(...)ijkt_kansloos__.html

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 31-01-2016 23:10:54 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160009745
quote:
Hachichi ontmaskerd

De carrière van Wassila Hachchi in het team van Hillary Clinton komt niet verder dan het uitdelen van foldertjes op vrijwillige basis. Haar desperate zoektocht naar een betaalde baan in het campagneteam is vruchteloos.

Het ex-Kamerlid van D66 vertrok een maand geleden halsoverkop naar de VS, maar heeft geen moment de door haar zelf geschapen verwachtingen kunnen waarmaken.

Vooral het feit dat ze met het recht op een riante wachtgeldregeling een uiterst onzeker avontuur is aangegaan, heeft veel kwaad bloed gezet in haar eigen partij. Hachchi blijkt slechts als vrijwilligster aan de slag te zijn. Zo was zij volgens een ingewijde bij de Democraten in New Hampshire aanwezig om mee te flyeren met de duizenden vrijwilligers die zich voor Clinton inzetten. Overnachtingen worden dan betaald, maar verder niks. Gevraagd om een toelichting, weigert ze al weken te reageren. Het is niet zo dat de inzet van Hachchi en de overige vrijwilligers enorm geholpen hebben in New Hampshire. In The Granite State werd de presidentskandidate van de Democraten ruim verslagen door haar tegenstrever Bernie Sanders.

Met man en macht en met lichte paniek wordt in het Clinton-hoofdkwartier in Brooklyn gewerkt aan nieuwe strategieën die het tij moeten keren, zoals nog actievere campagnes op sociale media. Maar bij dit soort besprekingen wordt Hachchi totaal niet betrokken en niks gevraagd.

Bron: Telegraaf
Graaiers hier, graaiers daar, graaiers overal. *O* 80.000 euro belastinggeld per jaar opstrijken zodat je foldertjes kan bezorgen in een ander land. *O*
pi_160009755
Wat een dom wijf.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_160010073
Wat een verrassing weer.
Hoe langer ze trouwens met wachtgeld gaat lopen folderen in Amerika, hoe meer ze haar kansen verpest op een normale baan in Nederland in de toekomst. Geen bedrijf wil haar dan nog aannemen, omdat je reputatie besmet wordt met Hachchi in je team.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:20:40 #149
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160010126
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Graaiers hier, graaiers daar, graaiers overal. *O* 80.000 euro belastinggeld per jaar opstrijken zodat je foldertjes kan bezorgen in een ander land. *O*
En dat stond dan best hoog op de D66-lijst.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:25:19 #150
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160010164
Ze komt wel wat verward over. Burnout of bijna burnout zou best weleens kunnen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Twiitch op 18-02-2016 08:55:01 ]
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:26:18 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160010177
Ze kan haar carrièrefalen altijd nog wijten aan structurele discriminatie op de werkvloer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160010408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daarnaast heeft Ferrier jarenlang een ruim kamersalaris gehad. Kortom, ze heeft zichzelf miljonair gemaakt. Lijkt me gezien haar kwaliteiten, dat dat nooit op een andere positie gelukt was.
Miljonair?? :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160010776
Ophef om niks. Haar inbreng als Kamerlid was ook nihil en nietszeggend.

Het enige wat echt spijtig is, is dat op haar lege plek weer een profiteur voor terugkomt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:24:12 #154
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160010783
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Graaiers hier, graaiers daar, graaiers overal. *O* 80.000 euro belastinggeld per jaar opstrijken zodat je foldertjes kan bezorgen in een ander land. *O*
Jezus deze klucht wordt steeds belachelijker. _O- beetje op eigen initiatief foldertjes gaan uitdelen. :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160010889
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Graaiers hier, graaiers daar, graaiers overal. *O* 80.000 euro belastinggeld per jaar opstrijken zodat je foldertjes kan bezorgen in een ander land. *O*
Hoezo per jaar? :') Na 3 maanden moet ze verplicht gaan solliciteren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 18 februari 2016 @ 09:34:22 #156
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160010913
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:26 schreef Ringo het volgende:
Ze kan haar carrièrefalen altijd nog wijten aan structurele discriminatie op de werkvloer.
Bij D66 werkt het andersom.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160010926
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:26 schreef Ringo het volgende:
Ze kan haar carrièrefalen altijd nog wijten aan structurele discriminatie op de werkvloer.
Haar carrière faalde juist helemaal niet. Dat maakt het zo vreemd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160011022
WassilaHachchi twitterde op zaterdag 04-04-2015 om 10:13:37 Nog meer vragen. Aan minister Hennis. #defensie “@nrc: Geheim agenten MIVD betaald voor thuis blijven http://t.co/dHwmdo7pCT” reageer retweet
pi_160011060
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:40 schreef Braindead2000 het volgende:
WassilaHachchi twitterde op zaterdag 04-04-2015 om 10:13:37 Nog meer vragen. Aan minister Hennis. #defensie “@nrc: Geheim agenten MIVD betaald voor thuis blijven http://t.co/dHwmdo7pCT” reageer retweet
En de relevantie hiervan is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160011137
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En de relevantie hiervan is?
Dubbele moraal.
Het niet gunnen dat mensen betaald thuis zitten, maar het zelf wel doen.

Wat was eigenlijk het antwoord op die vragen? Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat geheim agenten wat andere dingen doen (wat zij dus 'thuis zitten' noemt) om niet op te vallen. Dus niet 100% met het werk bezig zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:41:39 #161
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_160012045
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoezo per jaar? :') Na 3 maanden moet ze verplicht gaan solliciteren.
Laten we wel heel eerlijk zijn en erkennen dat die sollicitatie plicht niet betekend dat ze geen wachtgeld meer krijgt als het vinden van een baan niet lukt of zelfs als het zoeken maar erg matig wordt uitgevoerd.

Dus ze kan inderdaad gewoon haar wachtgeld de maximale tijd krijgen, in het buitenland verblijven en aan haar "sollicitatieplicht voldoen", mits ze kan aantonen dat ze solliciteert.

Het is dus wel wat vreemd dat ze zich bezig kan houden met een verkiezingscampagne in een land dat niet de hare is en waar ze dus in feite geen enkel belang heeft in die verkiezingen, maar wel wachtgeld op strijken om haar "vrijwillige" bijdrage aan die campagne te financieren.

Ik ken overigens wel meer mensen die vanuit Nederland op vrijwillige basis met de campagne mee deden van bijvoorbeeld Obama, maar dat financierde ze van hun eigen spaarcenten en niet van hun WW-uitkering (als ze daar al recht op hadden) wat wachtgeld in feite is.

Dat doen en geen kritiek verwachten is een tikkeltje naïef...om het heel netjes te omschrijven. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_160012083
En wij maar elke maand ploeteren om die 2500 euro op de bankrekening te zien verschijnen rond de 20e.
pi_160012087
Ben ook wel benieuwd hoe het met Eric Lucassen gaat eigenlijk. Jammer dat de Telegaar daar weer niet bovenop zit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160012105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:44 schreef Toefjes het volgende:
En wij maar elke maand ploeteren om die 2500 euro op de bankrekening te zien verschijnen rond de 20e.
Ze had ook beter even naar de dokter kunnen gaan dan naar de VS denk ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:52:21 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160012194
quote:
15s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ze had ook beter even naar de dokter kunnen gaan dan naar de VS denk ik.
Dat denk ik ook... die suggestie van Piet dat ze een burn-out zou hebben vind ik nog niet zo gek.
En ik blijf erbij dat dat hondenbeetverhaal voor haar misschien wel eens een gevoel van onveiligheid zou kunnen hebben gegeven, veroorzaakt door haar werk in Den Haag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160012220
quote:
15s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ze had ook beter even naar de dokter kunnen gaan dan naar de VS denk ik.
Amerika is een vet land, zeker als je 6800 euro per maand verdient :D Beetje met de campagne rakkers musicals bezoeken op Broadway na een dagje folderen, hippe tenten bezoeken, eten op de hotspots op kosten van Hillary _O_
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:57:40 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160012259
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Amerika is een vet land, zeker als je 6800 euro per maand verdient :D Beetje met de campagne rakkers musicals bezoeken op Broadway na een dagje folderen, hippe tenten bezoeken, eten op de hotspots op kosten van Hillary _O_
Mwah, dat valt nog flink tegen, zeker als je er in NY van moet leven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160012401
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, dat valt nog flink tegen, zeker als je er in NY van moet leven.
Ik weet niet hoe haar arbeidsvoorwaarden er uit zien, het leven zelf in New York (eten, drinken, sightseeing) vond ik niet schrikbarend duur. De kosten zaten vooral in de hotelovernachtingen.
  donderdag 18 februari 2016 @ 11:06:42 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160012423
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe haar arbeidsvoorwaarden er uit zien, het leven zelf in New York (eten, drinken, sightseeing) vond ik niet schrikbarend duur. De kosten zaten vooral in de hotelovernachtingen.
Als ze daar als vrijwilliger rondloopt dan zal ze haar huisvesting ook zelf moeten bekostigen, en dat is gewoon schrikbarend duur in NY.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160012733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze daar als vrijwilliger rondloopt dan zal ze haar huisvesting ook zelf moeten bekostigen, en dat is gewoon schrikbarend duur in NY.
Toch zou ik de uitdaging wel aandurven. Ze zal wel samen met anderen een appartementje huren dan. Beetje Friends achtig :P
pi_160012792
Lekker wijf trouwens. :9
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 18 februari 2016 @ 11:57:01 #172
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_160013623
quote:
17s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:20 schreef xpompompomx het volgende:
Lekker wijf trouwens. :9
8)7
pi_160013640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:57 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

8)7
8-)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160016069
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

En dat stond dan best hoog op de D66-lijst.
Ze was de laagstgeplaatste van alle D66-Kamerleden, een echte backbencher. Neemt niet weg dat dat gedrag van haar ronduit beschamend is hoor.
pi_160018894
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ze was de laagstgeplaatste van alle D66-Kamerleden, een echte backbencher. Neemt niet weg dat dat gedrag van haar ronduit beschamend is hoor.
Laagstgeplaatste? Ze stond twaalfde op de D66-kieslijst. Niet hoog, maar ook niet de laagste.

Natuurlijk is het beschamend om naar Amerika te vertrekken, als niemand je daar vervolgens kent.

Maar het echte probleem is natuurlijk het systeem. Politici kunnen zonder goede reden uit de politiek stappen en vervolgens een flinke som wachtgeld (WW) opstrijken. Iets dat geen enkele normale medewerker kan.
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:56:56 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160019024
Hoe langer ik dit aankijk hoe meer ik medelijden met haar heb, ze lijkt volkomen van het pad af. Ik denk dat ze hulp nodig heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 18 februari 2016 @ 17:52:11 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160021299
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:51 schreef luxerobots het volgende:

Maar het echte probleem is natuurlijk het systeem. Politici kunnen zonder goede reden uit de politiek stappen en vervolgens een flinke som wachtgeld (WW) opstrijken. Iets dat geen enkele normale medewerker kan.
Parlementariërs zijn geen normale medewerkers. Het probleem is dan ook juist dat veel (oud-)Kamerleden hun parlementaire functie wel als "gewoon werk" beschouwen (en vervolgens, uit egoïstische motieven, toch liever niet afzien van de maatschappelijke privileges die het Kamerlidmaatschap met zich meebrengt).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160021344
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Parlementariërs zijn geen normale medewerkers. Het probleem is dan ook juist dat veel (oud-)Kamerleden hun parlementaire functie wel als "gewoon werk" beschouwen (en vervolgens, uit egoïstische motieven, niet afzien van de maatschappelijke privileges die het Kamerlidmaatschap met zich meebrengt).
Parlementariërs hebben het geluk dat ze kunnen beslissen (stemmen) over hun eigen salaris, onkostenvergoedingen en voorwaarden.

Daar is waar dit bezopen systeem vandaan komt.

Maar jij vindt het wel prima? Gewoon vertrekken, naar een fictief baantje, en nog jarenlang een ruim (met belastinggeld betaald) salaris opstrijken?
  donderdag 18 februari 2016 @ 18:31:29 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160022137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:54 schreef luxerobots het volgende:

Parlementariërs hebben het geluk dat ze kunnen beslissen (stemmen) over hun eigen salaris, onkostenvergoedingen en voorwaarden.

Daar is waar dit bezopen systeem vandaan komt.

Maar jij vindt het wel prima? Gewoon vertrekken, naar een fictief baantje, en nog jarenlang een ruim (met belastinggeld betaald) salaris opstrijken?
Nee, dat zeg ik niet.
Ik vind de wachtgeldregeling op zichzelf een goede regeling. Het Kamerlidmaatschap is een buitengewone baan met buitengewone risico's en derhalve buitengewone arbeidsvoorwaarden.
Daar moet je als parlementariër dan ook naar handelen. Het Kamerlidmaatschap verkwansel je niet om persoonlijke belangen, of daar nu wel of geen wachtgeld mee gemoeid is.

Het systeem functioneert niet omdat de mensen die het draaiende moeten houden, zich niet meer naar de (ongeschreven) regels ervan willen voegen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160022986
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet.
Ik vind de wachtgeldregeling op zichzelf een goede regeling. Het Kamerlidmaatschap is een buitengewone baan met buitengewone risico's en derhalve buitengewone arbeidsvoorwaarden.
Het is niet meer de jaren '50, waarbij kamerleden en bewindspersonen kunnen zeggen dat het kamerlidmaatschap een buitengewone baan is met buitengewone risico's en derhalve buitengewone arbeidsvoorwaarden.

De gehele arbeidsmarkt is geflexibiliseerd, de jongere die een vast contract krijgt is de uitzondering. Maar politici houden natuurlijk wel het recht op deze eigenzinnige en zeer ruime ww-regeling. Ook als zij zelf zonder goede reden opstappen!

De politiek heeft trouwens ook de oplossingen geformuleerd voor de flexibilisering op de arbeidsmarkt. Een leven lang leren, jezelf bijscholen en jezelf interessant houden voor de arbeidsmarkt. De politici mogen best wat zelfvertrouwen hebben, het lijkt me niet dat er domme mensen in de politiek werken (althans, zo zien ze zichzelf niet). Een arbeidzaam leven na de politiek moet dan ook geen probleem zijn.

quote:
Daar moet je als parlementariër dan ook naar handelen. Het Kamerlidmaatschap verkwansel je niet om persoonlijke belangen, of daar nu wel of geen wachtgeld mee gemoeid is.

Het systeem functioneert niet omdat de mensen die het draaiende moeten houden, zich niet meer naar de (ongeschreven) regels ervan willen voegen.
Zolang het loont en wettelijk mag, gewoon stoppen met je werk en jarenlang geld opstrijken, zal het gebeuren. Of ze nu Hero Brinkman, Kathleen Ferrier, Tofik Dibi of Wassila Hachchi heten.

Ik ben geen voorstander van de huidige wachtgeldregeling en zou het graag aangepast zien. Een lager bedrag en een kortere periode. Of een hervorming naar een normaler systeem zoals een werknemer het ook heeft.
pi_160023341
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is niet meer de jaren '50, waarbij kamerleden en bewindspersonen kunnen zeggen dat het kamerlidmaatschap een buitengewone baan is met buitengewone risico's en derhalve buitengewone arbeidsvoorwaarden.
Het idee erachter is dat we het concept volksvertegenwoordiging dermate belangrijk vinden dat we niet willen dat dit alleen een verzamelbak voor "beroepspolitici" wordt, omdat mensen met een "normale" baan hun zekerheden niet gaan opgeven voor een positie die elke dag op de schop kan staan als besloten wordt het kabinet naar huis te sturen.
De ironie wil dat dergelijke maatregelen vaak ook averechts uitpakken met als gevolg dat de beroepspolitici er optimaal van profiteren.
pi_160023400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Laagstgeplaatste? Ze stond twaalfde op de D66-kieslijst. Niet hoog, maar ook niet de laagste.

Natuurlijk is het beschamend om naar Amerika te vertrekken, als niemand je daar vervolgens kent.

Maar het echte probleem is natuurlijk het systeem. Politici kunnen zonder goede reden uit de politiek stappen en vervolgens een flinke som wachtgeld (WW) opstrijken. Iets dat geen enkele normale medewerker kan.
De fractie bestaat uit 12 leden, dus was ze het laagstgeplaatste D66-Kamerlid.

Het zou de partij overigens sieren als ze er feller afstand van zouden nemen. Dat kan via een royement, maar ook via een voorstel om de wachtgeldregeling aan te passen.
pi_160023668
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De fractie bestaat uit 12 leden, dus was ze het laagstgeplaatste D66-Kamerlid.

Het zou de partij overigens sieren als ze er feller afstand van zouden nemen. Dat kan via een royement, maar ook via een voorstel om de wachtgeldregeling aan te passen.
Oké, op die manier. Ik vind twaalf niet echt laag. Vooral niet als je het vergelijkt met de kieslijst en het aantal backbenchers bij de VVD en PvdA.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het idee erachter is dat we het concept volksvertegenwoordiging dermate belangrijk vinden dat we niet willen dat dit alleen een verzamelbak voor "beroepspolitici" wordt, omdat mensen met een "normale" baan hun zekerheden niet gaan opgeven voor een positie die elke dag op de schop kan staan als besloten wordt het kabinet naar huis te sturen.
Dat snap ik ook wel. Maar de samenleving is veranderd. Het is tegenwoordig doodgewoon dat je wisselt van baan. Terwijl de werknemer vroeger zijn hele leven bij dezelfde baas bleef.

Kamerleden mogen van mij ook een goed salaris krijgen. Maar we moeten wel tegengaan dat kamerleden zonder dat ze werken toch een buitengewoon goed salaris krijgen. En het is natuurlijk helemaal idioot omdat Hachchi zelf vertrokken is.

quote:
De ironie wil dat dergelijke maatregelen vaak ook averechts uitpakken met als gevolg dat de beroepspolitici er optimaal van profiteren.
Precies.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 18-02-2016 19:35:00 ]
pi_160024134
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze daar als vrijwilliger rondloopt dan zal ze haar huisvesting ook zelf moeten bekostigen, en dat is gewoon schrikbarend duur in NY.
Ik krijg ineens medelijden met Hachee.. Het zal je maar overkomen zeg, gedwongen flyers uitdelen en dan ook nog in NYC moeten overnachten want New Jersey, dat gun je niemand..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:52:22 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160024419
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:42 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik krijg ineens medelijden met Hachee.. Het zal je maar overkomen zeg, gedwongen flyers uitdelen en dan ook nog in NYC moeten overnachten want New Jersey, dat gun je niemand..
Dat zeg ik niet, ik denk alleen niet dat ¤ 6.800 in NY zoveel is dat je er echt leuk van kunt leven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160027543
Plaatje met gemiddelde huurprijzen in NY http://ny.curbed.com/arch(...)oods_for_renters.php
Onder de $2500/maand heb je niks in Manhattan of in de populairdere buurten van Brooklyn.
Wat verderop in Brooklyn heb je wel wat voor onder de $2000 maar of een labiel figuur als Wassila in die wat mindere buurten kan en wil wonen is maar de vraag.
In de appartementen in NY zit vaak amper een keuken, bijna iedereen gaat uit eten/take out, dus dat komt er nog bovenop.

En dan blijft nog de vraag met welk visum ze daar zit, met een toeristen visum (Esta visa waiver) mag/kan ze daar volgens mij niet eens legaal wat huren daar.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:43:41 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160027905
Hachchi laat zich altijd enorm voorstaan op haar tijd op het KIM en als officier. Uit zeer betrouwbare bron (eerste hand) weet ik wel dat ze op het KIM echt volledig gefaald heeft en dat iedereen daar het bizar vond dat ze niet van de opleiding af hoefde te gaan.

Verder weet ik niets van deze mevrouw, behalve dat ze toch wel heel lekker is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:46:27 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160028002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toch zou ik de uitdaging wel aandurven. Ze zal wel samen met anderen een appartementje huren dan. Beetje Friends achtig :P
Friends _O_

Wanneer gaan we? Wel voor elke man ook een vrouwelijke huurder bitte.
pi_160028091
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Friends _O_

Wanneer gaan we? Wel voor elke man ook een vrouwelijke huurder bitte.
Dames kunnen in jouw of mijn DM reageren :P
pi_160028241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef LXIV het volgende:
Hachchi laat zich altijd enorm voorstaan op haar tijd op het KIM en als officier. Uit zeer betrouwbare bron (eerste hand) weet ik wel dat ze op het KIM echt volledig gefaald heeft en dat iedereen daar het bizar vond dat ze niet van de opleiding af hoefde te gaan.

Verder weet ik niets van deze mevrouw, behalve dat ze toch wel heel lekker is.
Lekker? Dan wel met een zak eroverheen, want die kop is echt niet om aan te zien :r
pi_160028343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Lekker? Dan wel met een zak eroverheen, want die kop is echt niet om aan te zien :r
Klasse man.
Je mag trots op jezelf zijn
pi_160028444
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze daar als vrijwilliger rondloopt dan zal ze haar huisvesting ook zelf moeten bekostigen, en dat is gewoon schrikbarend duur in NY.
quote:
Ze doet dit werk dus volledig vrijwillig: alleen haar overnachtingen worden betaald
http://www.omroepbrabant.(...)Hillary+Clinton.aspx
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:08:52 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160028859
quote:
Zo stond dat niet in het artikel van de Telegraaf waar omroep Brabant naar verwijst.
Daarin ging het uitsluitend over de overnachtingen in New Hampshire.... dat maakt niet automatisch dat voor haar verblijf in de VS alle overnachtingen vergoed worden.
Ze zal tussen dat soort rally's door ook ergens moeten wonen.
quote:
Zo was zij volgens een ingewijde bij de Democraten in New Hampshire aanwezig om mee te flyeren met de duizenden vrijwilligers die zich voor Clinton inzetten. Overnachtingen worden dan betaald, maar verder niks.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160028953
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo stond dat niet in het artikel van de Telegraaf waar omroep Brabant naar verwijst.
Daarin ging het uitsluitend over de overnachtingen in New Hampshire.... dat maakt niet automatisch dat voor haar verblijf in de VS alle overnachtingen vergoed worden.
Ze zal tussen dat soort rally's door ook ergens moeten wonen.

[..]

Gelukkig heeft ze 6800 Euro per maand om haar overige kosten mee te voldoen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_160030774
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toch zou ik de uitdaging wel aandurven. Ze zal wel samen met anderen een appartementje huren dan. Beetje Friends achtig :P
Een koffieserveerster en een werkloze acteur konden in Friends 2 ruime appartementen huren
pi_160033492
Of in Seinfeld, allemaal een appartement op de Upper West Side.
Samen met die Kramer die nooit een fatsoenlijke baan had, en Newman die volgens mij postbode was.

Carrie van Sex and the City had een appartement op de Upper East Side die ze betaalde met het schrijven van een lullige column....
pi_160033973
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef LXIV het volgende:
Hachchi laat zich altijd enorm voorstaan op haar tijd op het KIM en als officier. Uit zeer betrouwbare bron (eerste hand) weet ik wel dat ze op het KIM echt volledig gefaald heeft en dat iedereen daar het bizar vond dat ze niet van de opleiding af hoefde te gaan.

Verder weet ik niets van deze mevrouw, behalve dat ze toch wel heel lekker is.
Ik zat met interesse te lezen, ik houd wel van inside info. Totdat je begon over dat ze toch wel heel lekker is. Tja, het blijft fok hier.

Waarom zou ze dan eigenlijk van die opleiding afgetrapt moeten worden?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Plaatje met gemiddelde huurprijzen in NY http://ny.curbed.com/arch(...)oods_for_renters.php
Onder de $2500/maand heb je niks in Manhattan of in de populairdere buurten van Brooklyn.
Wat verderop in Brooklyn heb je wel wat voor onder de $2000 maar of een labiel figuur als Wassila in die wat mindere buurten kan en wil wonen is maar de vraag.
In de appartementen in NY zit vaak amper een keuken, bijna iedereen gaat uit eten/take out, dus dat komt er nog bovenop.

En dan blijft nog de vraag met welk visum ze daar zit, met een toeristen visum (Esta visa waiver) mag/kan ze daar volgens mij niet eens legaal wat huren daar.
$2500 aan huur. Met een salaris van ¤6800 heb je dan nog ruim voldoende geld.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 07:19:45 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160034994
Misschien is ze wel weggepest. Zo gezellig is het niet onder Alexander de Grote.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160035501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 01:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zat met interesse te lezen, ik houd wel van inside info. Totdat je begon over dat ze toch wel heel lekker is. Tja, het blijft fok hier.

Waarom zou ze dan eigenlijk van die opleiding afgetrapt moeten worden?

[..]

$2500 aan huur. Met een salaris van ¤6800 heb je dan nog ruim voldoende geld.
Bruto, onder NL belastingregels. Daar hou je minder dan 4k van over. En de dollar staat aardig hoog tov de euro.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160038074
Jij was mij al voor ;)
¤6800 bruto inderdaad, een krappe 4K netto inderdaad.
Met alleen de huur ben je er natuurlijk niet, alles is duurder in NY.
http://www.numbeo.com/cos(...)&city=New+York%2C+NY
https://www.expatistan.com/cost-of-living/new-york-city
  vrijdag 19 februari 2016 @ 12:21:13 #201
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_160038728
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Bruto, onder NL belastingregels. Daar hou je minder dan 4k van over. En de dollar staat aardig hoog tov de euro.
Best wel behelpen dus. Misschien moeten we de wachtgeldregeling herzien zodat deze mensen normaal kunnen leven van hun schamele uitkering.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 19 februari 2016 @ 12:23:13 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160038760
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:21 schreef PirE het volgende:

[..]

Best wel behelpen dus. Misschien moeten we de wachtgeldregeling herzien zodat deze mensen normaal kunnen leven van hun schamele uitkering.
Verre van, maar om te stellen dat je er in NY riant van kunt leven is een ander uiterste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160039112
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verre van, maar om te stellen dat je er in NY riant van kunt leven is een ander uiterste.
In New York koop je gemakkelijk een appartement buiten 'de stad' Manhattan. appartementen van een ton zijn er genoeg in bijvoorbeeld Queens.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160039177
Moeten we niet een crowdfund actie voor haar beginnen dan?
I´m back.
pi_160039895
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten we niet een crowdfund actie voor haar beginnen dan?
Doen we onvrijwillig al he.
pi_160040086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Jij was mij al voor ;)
¤6800 bruto inderdaad, een krappe 4K netto inderdaad.
Met alleen de huur ben je er natuurlijk niet, alles is duurder in NY.
http://www.numbeo.com/cos(...)&city=New+York%2C+NY
https://www.expatistan.com/cost-of-living/new-york-city
Apartment (1 bedroom) Outside of Centre 1,820.00 $

Voor de rest is New York ook weer niet zo duur. Wel opvallend dat een gezonde levensstijl duur is.

Meal, Inexpensive Restaurant 18.00 $ 12.00-25.00
McMeal at McDonalds (or Equivalent Combo Meal) 8.00 $

Groente en fruit ook duurder dan hier, kleding en benzine (0,70 cent p/l) zijn dan weer goedkoper
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:33:54 #207
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160040135
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Doen we onvrijwillig al he.
})
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:38:06 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160040238
Japanese tourists flock to see Hachchi

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160040318
was een fake foto Amerika-correspondent Dagmar Galama van TIJM Magazine

[ Bericht 90% gewijzigd door StaceySinger op 19-02-2016 14:25:43 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:46:41 #210
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160040436
quote:
Dat je van je wachtgeld een boek schrijft over je coming-out bijvoorbeeld. Of in Spaanse zon vrijwilligerswerk doen.
Vind ik allemaal even vreemd eigenlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160040490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:41 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]

CARSON CITY – Wassila Hachchi, voormalig Tweede Kamerlid van D66, doet vrijwilligerswerk in de Verenigde Staten. Ze deelt folders uit voor presidentskandidaat Hillary Clinton. Amerika-correspondent Dagmar Galama van TIJM Magazine trof haar in Carson City (Nevada) en schoot onderstaande plaat.

Hachchi nam bovendien even de tijd om uitleg te geven over haar huidige situatie. “Mijn werkzaamheden bestaan voor een derde uit folders rondbrengen, een derde kiezers bellen en een derde streven naar af kunnen zien van wachtgeld, ” aldus de oud-D66’er.

Op de vraag of het niet raar is dat een oud-politicus van de Nederlandse staat betaald krijgt om in een ander land een presidentskandidaat aan de overwinning te helpen, antwoordde Hachchi: “Dat lijkt me niet. Ik kan wel gekkere dingen bedenken. Dat je van je wachtgeld een boek schrijft over je coming-out bijvoorbeeld. Of in Spaanse zon vrijwilligerswerk doen. Dat zou pas echt vreemd zijn.”

http://tijmmagazine.nl/hachchi-hillary/
Deelt lekkere kat uit aan mede-Marokkaan. :').
I´m back.
pi_160040492
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:41 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]

CARSON CITY – Wassila Hachchi, voormalig Tweede Kamerlid van D66, doet vrijwilligerswerk in de Verenigde Staten. Ze deelt folders uit voor presidentskandidaat Hillary Clinton. Amerika-correspondent Dagmar Galama van TIJM Magazine trof haar in Carson City (Nevada) en schoot onderstaande plaat.

Hachchi nam bovendien even de tijd om uitleg te geven over haar huidige situatie. “Mijn werkzaamheden bestaan voor een derde uit folders rondbrengen, een derde kiezers bellen en een derde streven naar af kunnen zien van wachtgeld, ” aldus de oud-D66’er.

Op de vraag of het niet raar is dat een oud-politicus van de Nederlandse staat betaald krijgt om in een ander land een presidentskandidaat aan de overwinning te helpen, antwoordde Hachchi: “Dat lijkt me niet. Ik kan wel gekkere dingen bedenken. Dat je van je wachtgeld een boek schrijft over je coming-out bijvoorbeeld. Of in Spaanse zon vrijwilligerswerk doen. Dat zou pas echt vreemd zijn.”

http://tijmmagazine.nl/hachchi-hillary/
Ik herken mensen op die foto. Vrouwtje rechts is een voorlichter van D66 Den Haag. Dit is gewoon photoshop en is in Nederland.

Edit: Ik lees nu pas het bericht (keek alleen naar de foto), het is gewoon een grap natuurlijk. :P
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:49:11 #213
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_160040493
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:41 schreef StaceySinger het volgende:
en een derde streven naar af kunnen zien van wachtgeld,
:')
Ligt ze dan mijmerend op de bank: "Oh ik wou dat ik van mijn wachtgeld af kon." ?
pi_160040527
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik herken mensen op die foto. Vrouwtje rechts is een voorlichter van D66 Den Haag. Dit is gewoon photoshop en is in Nederland.
Gewoon een soort Speld inderdaad.
pi_160040617
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef LXIV het volgende:
Hachchi laat zich altijd enorm voorstaan op haar tijd op het KIM en als officier. Uit zeer betrouwbare bron (eerste hand) weet ik wel dat ze op het KIM echt volledig gefaald heeft en dat iedereen daar het bizar vond dat ze niet van de opleiding af hoefde te gaan.

Verder weet ik niets van deze mevrouw, behalve dat ze toch wel heel lekker is.
Ja, wat heeft ze gedaan dan, 3 maanden officiersopleiding?
I´m back.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:01:58 #216
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_160040847
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik herken mensen op die foto. Vrouwtje rechts is een voorlichter van D66 Den Haag. Dit is gewoon photoshop en is in Nederland.

Edit: Ik lees nu pas het bericht (keek alleen naar de foto), het is gewoon een grap natuurlijk. :P
En nog een slechte ook.
pi_160041324
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik herken mensen op die foto. Vrouwtje rechts is een voorlichter van D66 Den Haag. Dit is gewoon photoshop en is in Nederland.

Edit: Ik lees nu pas het bericht (keek alleen naar de foto), het is gewoon een grap natuurlijk. :P
nep zooi dus
zal het snel weghalen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160043451
Inderdaad er mooi ingetrapt. Ik ben benieuwd hoe snel de media de foto's gaat gebruiken.

https://twitter.com/WassilaHachchi/status/574568174462627840
https://pbs.twimg.com/media/B_lGrLNWAAAEMbp.jpg

Sorry, Tweets met plaatje embedden gaat mij niet zo goed af.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_160044797
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Plaatje met gemiddelde huurprijzen in NY http://ny.curbed.com/arch(...)oods_for_renters.php
Onder de $2500/maand heb je niks in Manhattan of in de populairdere buurten van Brooklyn.
Wat verderop in Brooklyn heb je wel wat voor onder de $2000 maar of een labiel figuur als Wassila in die wat mindere buurten kan en wil wonen is maar de vraag.
In de appartementen in NY zit vaak amper een keuken, bijna iedereen gaat uit eten/take out, dus dat komt er nog bovenop.
Lekker goed voor het obesitasprobleem. Meer betalen voor slechter voedsel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160045117
Het raadsel Hachchi

Politiek verslaggever Jos Heymans over wat hem opvalt in de Haagse en Europese politiek.

Als Alexander Pechtold op zondag 17 januari bezig is met de voorbereiding van het fractieberaad van de volgende dag, rinkelt onverwacht – maar dat gebeurt vaker – zijn mobiel. Wassila Hachchi aan de lijn. "Ha Alexander, kunnen wij morgen voor het begin van de bijeenkomst even onder vier ogen met elkaar praten?" Het is de start van een wonderlijke week. Maar dat weet Pechtold dan nog niet.

"Hachchi ruimt zelfs haar werkkamer niet op. Ze reageert op geen enkel telefoontje, appje of sms'je"

Het zou de eerste alinea kunnen zijn van een spannende roman, fictie uiteraard, maar dat is het niet. Het zou een flutroman worden, vol raadsels die niet worden opgelost. Zo verkoop je geen boek.

Het is wél de werkelijkheid. Hachchi belt inderdaad, heeft de volgende ochtend een gesprek met Pechtold en meldt dat zij wil stoppen als Kamerlid. En wel meteen. D66 moet verder zonder haar, met onmiddellijke ingang. Pechtold is onthutst, geïrriteerd, boos: waarom in hemelsnaam? Omdat ze gaat werken voor de campagne van Hillary Clinton; binnen twee weken tekent ze een contract.



Wassila Hachchi in november 2015

De verbijsterde Pechtold vraagt of ze er nog een nachtje over wil slapen. Dat doet ze met tegenzin. De volgende ochtend overhandigt zij haar ontslagbrief. Zonder toelichting. Ook wil ze er niet over praten in de wekelijkse fractievergadering. Wouter Koolmees en Stientje van Veldhoven – samen met Pechtold vormen zij het fractiebestuur – proberen op haar in te praten. Zonder succes. Hachchi vindt haar ontslagbrief duidelijk, trekt haar jas aan en verlaat het Kamergebouw, om nooit meer terug te keren.

Een overhaast vertrek. Hachchi ruimt zelfs haar werkkamer niet op; dat moeten uiteindelijk haar medewerkers doen. De dozen staan ingepakt in het Kamergebouw. Hachchi reageert op geen enkel telefoontje, appje of sms'je. Ze hebben bij D66 geen idee of ze haar spullen ooit komt ophalen. Die worden, noodgedwongen, per koerier naar haar huis gestuurd.

"Zelf leek ze ook tevreden, op een enkele rimpeling na. Op haar website schrijft ze over haar Kamerwerk: 'Wat mij blijft tegenvallen, is het politiek gekonkel'."

De fractie krijgt geen kans om afscheid van haar te nemen, de Kamer ook niet. Als haar ontslagbrief in de vergaderzaal door Kamervoorzitter Arib wordt voorgelezen, wat de gewoonte is, schittert Hachchi door afwezigheid. Een unicum. Een Kamerlid is altijd aanwezig op zijn of haar afscheid. Tenzij je ziek bent of met knallende ruzie vertrekt, maar daar is geen sprake van. Er zijn geen grote politieke meningsverschillen. Hachchi, woordvoerder defensie, en de fractie denken hetzelfde over de strijd tegen IS, over de begroting van 'haar' ministerie, over Europa, over allerlei andere partijstandpunten.

Wat bezielt haar om halsoverkop weg te gaan? Ze behoorde misschien niet tot de 20 beste Kamerleden, maar ze deed haar werk consciëntieus. Minister Hennis had het meer dan eens moeilijk met Hachchi's interrupties, met haar scherpe vragen. Een bijtertje: ze legde als lid van de enquêtecommissie woningcorporaties de Maseratiman het vuur na aan de schenen. De fractie was blij met haar.

Zelf leek ze ook tevreden, op een enkele rimpeling na. Op haar website schrijft ze over haar Kamerwerk: "Wat mij blijft tegenvallen. is het politiek gekonkel – terwijl de feiten voor zich spreken. Van dat soort debatten word ik, ook na vier jaar, nog steeds moe." Maar niemand denkt dat dat doorslaggevend is geweest voor haar vertrek. Ze had internationale ambities, dat was bekend, maar niet op stel en sprong.

"Ze gedroeg zich de laatste maanden niet anders dan anders. Ze was niet depressief. En nee, ze radicaliseerde ook niet"

Haar plotselinge verdwijning is één groot mysterie. Er was geen enkele aanwijzing voor. Ze gedroeg zich de laatste maanden niet anders dan anders. Ze was niet depressief. En nee, ze radicaliseerde ook niet; dat past niet bij haar. Het enige wat achteraf opvalt, is dat ze sinds een maand niet meer twittert. Haar laatste tweet dateert van 18 december. Voor die tijd twitterde ze regelmatig. Ook haar laatste bericht op Facebook is van diezelfde datum. Op beide social media staat nog altijd dat zij politicus is en Tweede Kamerlid voor D66.

Raadsels zijn er ook over haar nieuwe baan. Ze zegt betaald werk bij Clinton te gaan doen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Daar heb je een werkvergunning voor nodig, en een Amerikaans BSN-nummer; zo’n aanvraag duurt maanden. Misschien gaat ze als vrijwilliger naar de VS, maar waar betaalt ze dat dan van? Van haar wachtgeld? Dan zou de presidentscampagne van Clinton mede gefinancierd worden met Nederlands belastinggeld. Het is trouwens niet bekend of zij wel of niet gebruik maakt van de wachtgeldregeling.

Wassila Hachchi, je bent een publiek figuur en dat schept verplichtingen. Laat wat van je horen! Je kiezers (je had ruim 4700 voorkeurstemmen, 500 meer dan Halbe Zijlstra!), je collega's in de fractie en in de Kamer hebben er recht op.

http://www.rtlnieuws.nl/c(...)/het-raadsel-hachchi
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:24:56 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160045561
Dat stuk is van 23 januari...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160045774
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:24 schreef Leandra het volgende:
Dat stuk is van 23 januari...
Sterker nog, op 23 januari:
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:22 schreef StaceySinger het volgende:
Raadsels zijn er ook over haar nieuwe baan. Ze zegt betaald werk bij Clinton te gaan doen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Daar heb je een werkvergunning voor nodig, en een Amerikaans BSN-nummer; zo’n aanvraag duurt maanden. Misschien gaat ze als vrijwilliger naar de VS, maar waar betaalt ze dat dan van? Van haar wachtgeld? Dan zou de presidentscampagne van Clinton mede gefinancierd worden met Nederlands belastinggeld

http://www.rtlnieuws.nl/c(...)/het-raadsel-hachchi
pi_160384367
Hachchi wacht D66-royement
Ruud Mikkers

Den Haag -

Wassila Hachchi hangt een royement van haar partij D66 boven het hoofd.



Het vertrokken Kamerlid moet met een goed verhaal komen over waarom ze teert op wachtgeld en hoe ze weer aan de bak denkt te komen.

Doet ze dat niet, dan ’heroverweegt’ het partijbestuur van D66 haar lidmaatschap. Die waarschuwing geeft D66-partijvoorzitter Letty Demmers.

Hahchi vertrok zes weken geleden plots uit de Tweede Kamer om voor de campagne van de Amerikaanse presidentskandidaat Hillary Clinton te gaan werken. Bij nader inzien bleek dit vrijwilligerswerk, waardoor de politica aanspraak maakt op wachtgeld.

Voorzitter Demmers zegt bereid te zijn om Hachchi nog enige weken respijt te geven. Na drie maanden gaat voor het vertrokken Kamerlid een sollicitatieplicht gelden. Hachchi moet voor die tijd duidelijkheid geven.

Demmers en Hachchi hebben contact via e-mail, voor het laatst anderhalve week geleden. Volgens Demmers werkt Hachchi ’constructief’ mee, maar blijft ze over haar wachtgeldregeling vaag. Van folderen in de VS op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kan wat de D66-voorzitter betreft in elk geval geen sprake zijn. „Ik kan me voorstellen dat het een leerzaam begin is en misschien kan ze op die manier doorgroeien in Clintons campagne. Maar ik begrijp dat er van meer dan een onkostenvergoeding en betaald verblijf geen sprake is.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)_D66-royement__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_160384445
’heroverweegt’ , 'waarschuwing', 'nog enige weken respijt' ...

zo lekker politiek en definitief ook. oftewel ze doen geen reet en ze kan gewoon op wachtgeld blijven teren..
pi_160387843
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 08:49 schreef Kenzi het volgende:
’heroverweegt’ , 'waarschuwing', 'nog enige weken respijt' ...

zo lekker politiek en definitief ook. oftewel ze doen geen reet en ze kan gewoon op wachtgeld blijven teren..
Ze hopen natuurlijk dat Hachchi alsnog afziet van haar wachtgeld en zo gezichtsverlies bespaart voor D66 (en haarzelf uiteraard).

Goede actie dit van D66 ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:10:29 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160387935
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 08:49 schreef Kenzi het volgende:
’heroverweegt’ , 'waarschuwing', 'nog enige weken respijt' ...

zo lekker politiek en definitief ook. oftewel ze doen geen reet en ze kan gewoon op wachtgeld blijven teren..
Met die nog enkele weken zit je aan de 3 maanden, en dat is nou net het moment waarop ze aan haar sollicitatieplicht zal moeten gaan voldoen.

Ik snap wel dat ze het nog even de kans geven, soms moeten dingen ook even een kans hebben, maar de boodschap die nu afgegeven wordt lijkt me duidelijk genoeg.
Overigens verbaast het mij ook niet als ze idd overspannen is of ergens bang voor is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:11:11 #227
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_160387950
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 08:49 schreef Kenzi het volgende:
’heroverweegt’ , 'waarschuwing', 'nog enige weken respijt' ...

zo lekker politiek en definitief ook. oftewel ze doen geen reet en ze kan gewoon op wachtgeld blijven teren..
Alsof het D66-bestuur daar invloed op heeft, wat een onzin.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_160387997
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Overigens verbaast het mij ook niet als ze idd overspannen is of ergens bang voor is.
Ik gok voor honden :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_160388073
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik gok voor honden :P
Misschien ook wel voor spinnen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:20:00 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160388130
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik gok voor honden :P
Dat zou me niet verbazen... ik vind het ook echt heel raar dat er zo'n hap uit haar arm genomen is nadat ze kamervragen had gesteld over die in Nederland getrainde honden in Israël ingezet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160388162
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Misschien ook wel voor spinnen?
Want spinnen hebben ook een hap uit haar arm genomen :?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:33:43 #232
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160388446
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:10 schreef Leandra het volgende:


Overigens verbaast het mij ook niet als ze idd overspannen is of ergens bang voor is.
Ze is zo overspannen en in de war dat ze voor Clinton moet flyeren? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:43:21 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160388652
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze is zo overspannen en in de war dat ze voor Clinton moet flyeren? :')
Clinton past natuurlijk beter in haar straatje dan de rest... maar ik denk dat ze gewoon ergens voor op de vlucht is, en of dat nou alleen fysiek is of ook geestelijk maakt niet zoveel uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:55:50 #234
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160388927
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met die nog enkele weken zit je aan de 3 maanden, en dat is nou net het moment waarop ze aan haar sollicitatieplicht zal moeten gaan voldoen.

Ik snap wel dat ze het nog even de kans geven, soms moeten dingen ook even een kans hebben, maar de boodschap die nu afgegeven wordt lijkt me duidelijk genoeg.
Overigens verbaast het mij ook niet als ze idd overspannen is of ergens bang voor is.
Ach, het is gewoon zo'n modern kind dat elke vijf jaar in een existentiële crisis komt. Niet te veel aandacht aan besteden, ze zoekt het zelf wel uit.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:05:58 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160389162
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ach, het is gewoon zo'n modern kind dat elke vijf jaar in een existentiële crisis komt. Niet te veel aandacht aan besteden, ze zoekt het zelf wel uit.
Dat kan ook nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160389217
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ach, het is gewoon zo'n modern kind dat elke vijf jaar in een existentiële crisis komt. Niet te veel aandacht aan besteden, ze zoekt het zelf wel uit.
Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat ze daarvoor haar verantwoordelijkheden als gekozen volksvertegenwoordiger naast haar neerlegt. En vervolgens gaat ze het ook nog eens uitzoeken op kosten van de rest van Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:14:55 #237
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_160389377
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ach, het is gewoon zo'n modern kind dat elke vijf jaar in een existentiële crisis komt. Niet te veel aandacht aan besteden, ze zoekt het zelf wel uit.
Maar geef haar dan een wajong uitkering ofzo ipv een dik pak wachtgeld.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_160389414
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:55 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ach, het is gewoon zo'n modern kind dat elke vijf jaar in een existentiële crisis komt. Niet te veel aandacht aan besteden, ze zoekt het zelf wel uit.
Ze is wel al een jaar of 35 hè. Dan mag je toch verwachten dat je al wel wat verantwoordelijkheid kan dragen.
I´m back.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:24:42 #239
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160389627
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat ze daarvoor haar verantwoordelijkheden als gekozen volksvertegenwoordiger naast haar neerlegt. En vervolgens gaat ze het ook nog eens uitzoeken op kosten van de rest van Nederland.
Dat is ook D66 en de kiezer aan te rekenen. De partij heeft Hachchi op een kandidatenlijst gezet. Vervolgens is ze via democratische weg gekozen en heeft ze een zetel gekregen. Dus nu heeft ze rechten en daar mag ze aanspraak op maken.

Dat het verder een raar mens is en dat ze haar verantwoordelijkheden negeert klopt, maar dat maakt geen verschil hier. Zoveel kamerleden nemen hun verantwoordelijkheid niet overigens. De consequenties voor haar zijn dat ze dus waarschijnlijk uit de partij wordt gezet en wie weet wat nog meer.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160389679
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:24 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Dat is ook D66 en de kiezer aan te rekenen. De partij heeft Hachchi op een kandidatenlijst gezet. Vervolgens is ze via democratische weg gekozen en heeft ze een zetel gekregen. Dus nu heeft ze rechten en daar mag ze aanspraak op maken.

Dat het verder een raar mens is en dat ze haar verantwoordelijkheden negeert klopt, maar dat maakt geen verschil hier. Zoveel kamerleden nemen hun verantwoordelijkheid niet overigens. De consequenties voor haar zijn dat ze dus waarschijnlijk uit de partij wordt gezet en wie weet wat nog meer.
Geen enkele partij zal accepteren dat een gekozen raadslid zomaar halverwege het jaar vertrekt en nauwelijks aangeeft waarom. En volgens de letter van de wet heeft ze recht op wachtgeld, maar dat wachtgeld hiervoor niet bedoeld is, en dat ze D66 hiermee nog verder in diskrediet brengt, dat moge duidelijk zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:04:19 #241
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160391447
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Geen enkele partij zal accepteren dat een gekozen raadslid zomaar halverwege het jaar vertrekt en nauwelijks aangeeft waarom. En volgens de letter van de wet heeft ze recht op wachtgeld, maar dat wachtgeld hiervoor niet bedoeld is, en dat ze D66 hiermee nog verder in diskrediet brengt, dat moge duidelijk zijn.
Dat klopt. Maar er zijn echt heel veel huichelaars die hun plichten niet nakomen na te zijn gekozen. Hachchi is speciaal omdat ze opeens verdween en nu gaat folderen in een ander land.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160392106
Het is een merkwaardig verhaal, als je haar carrière ziet ex militair, ambtenaar lijkt het me iemand die in basis een betrouwbare werknemer is.

Er gingen een paar weken geleden geruchten dat ze een relatie heeft gehad met Pechtold en dat, toen het misliep, verdween richting VS

Ik snap dat zulke verhalen een hoog Story & Privé gehalte hebben maar het zou me niets verbazen als er toch een kern van waarheid inzit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:47:59 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160395815
Eenmaal zo ver gekomen zou ik, als ik haar was, het onderste uit de kan halen. Publieke geloofwaardigheid is toch al nulkommanul, daar verander je weinig meer aan. Dat geblaat vanuit de partij is ook alleen maar voor de bühne, wettelijk gezien heeft ze gewoon recht op dat geld. Mijn advies: lekker cashen en ondertussen netjes aan je sollicitatieplichten voldoen. Fock de betweters aan de zijlijn, laat ze ongezien de tyfus krijgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:55:30 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160396004
Ongegeneerd pissen over het ambt van volksvertegenwoordiger
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 3 maart 2016 @ 19:09:26 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160396354
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:55 schreef Perrin het volgende:
Ongegeneerd pissen over het ambt van volksvertegenwoordiger
Dat gedruppel van de afgelopen weken... door de knieën en de volle straal in onze bakkes. :9~

[ Bericht 2% gewijzigd door Ringo op 04-03-2016 06:42:22 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:11:43 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160407711
wtf klopt dit?

http://www.elsevier.nl/Ne(...)6-royement-2770065W/
quote:
Dat komt neer op 60 procent van haar salaris. Elke maand ontvangt Hachchi daardoor zo'n 6.800 euro.
Mevrouw verdiende dus Eur 11.300,- per maand :o

_O- _O-
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:13:17 #247
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160407722
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:11 schreef leolinedance het volgende:
wtf klopt dit?

http://www.elsevier.nl/Ne(...)6-royement-2770065W/

[..]

Mevrouw verdiende dus Eur 11.300,- per maand :o

_O- _O-
Als Kamerlid? Is dat zo vreemd?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_160407738
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:13 schreef Euribob het volgende:

[..]

Als Kamerlid? Is dat zo vreemd?
Lijkt me niet, zeker als het bruto is.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:18:08 #249
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160407761
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:15 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Lijkt me niet, zeker als het bruto is.
http://www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qo/inkomen_tweede_kamerlid

quote:
¤ 7705,12 bruto per maand sinds 1 januari 2016.
Met onkostenvergoedingen en vakantiegeld e.d. kom je misschien nog wat hoger uit. Het is zeker geen vetpot.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:21:41 #250
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160407789
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:13 schreef Euribob het volgende:

[..]

Als Kamerlid? Is dat zo vreemd?
11300 * 12 (of 13?) = minstens Eur 135k ex. onkostenvergoedingen etc.

Als onervaren 35 jarige welteverstaan. Als je kijkt naar haar ervaring en positie in de 2e kamer (of binnen de D66) vind ik het heel heel veel geld.

Afgezien van die absurde wachtgeldregeling uiteraard.

Snap die vrouw overigens prima hoor :)
pi_160407827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:18 schreef Euribob het volgende:

[..]

http://www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qo/inkomen_tweede_kamerlid

[..]

Met onkostenvergoedingen en vakantiegeld e.d. kom je misschien nog wat hoger uit. Het is zeker geen vetpot.
Geen vetpot.. hm ik zou wel ruilen.
standaarddrinker
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:26:30 #252
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160407835
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

11300 * 12 (of 13?) = minstens Eur 135k ex. onkostenvergoedingen etc.

Toch wel als onervaren 35 jarige he. Als je kijkt naar haar ervaring en positie in de 2e kamer (of binnen de D66) vind ik het heel heel veel geld.
Bruto hé. Daar gaat sowieso nog een hele hap belastingen vanaf. D66 vond haar blijkbaar competent genoeg om haar op een verkiesbare plek te zetten, en het volk vond D66 goed genoeg om een substantiële hoeveelheid zetels binnen te krijgen.

Als je verder bedenkt dat Kamerlid (in ieder geval bij de kleinere partijen) een van de banen met de hoogste werkdruk is vind ik het echt geen hoog bedrag.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 4 maart 2016 @ 02:07:00 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160408098
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:18 schreef Euribob het volgende:

Het is zeker geen vetpot.
Inderdaad je zou bijna medelijden krijgen, slechts 8.000 bruto per maand.
pi_160408579
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

Bruto hé. Daar gaat sowieso nog een hele hap belastingen vanaf. D66 vond haar blijkbaar competent genoeg om haar op een verkiesbare plek te zetten, en het volk vond D66 goed genoeg om een substantiële hoeveelheid zetels binnen te krijgen.

Als je verder bedenkt dat Kamerlid (in ieder geval bij de kleinere partijen) een van de banen met de hoogste werkdruk is vind ik het echt geen hoog bedrag.
Ze kan niet eens een fatsoenlijke brief schrijven.

Lichtgewicht.

Wel D66 waardig :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_160408833
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

Bruto hé. Daar gaat sowieso nog een hele hap belastingen vanaf. D66 vond haar blijkbaar competent genoeg om haar op een verkiesbare plek te zetten, en het volk vond D66 goed genoeg om een substantiële hoeveelheid zetels binnen te krijgen.

Als je verder bedenkt dat Kamerlid (in ieder geval bij de kleinere partijen) een van de banen met de hoogste werkdruk is vind ik het echt geen hoog bedrag.
Het gaat ook niet direct over het bedrag. Het gaat nu over dat iemand dat bedrag krijgt voor iets dat totaal niets met onze samenleving te maken heeft maar wel betaald wordt. Straks staat een PVV man op onze kosten voor Trump folders uit te delen.
  zondag 6 maart 2016 @ 18:58:21 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160469984
quote:
http://www.powned.tv/nieu(...)achchi_te_joris.html
Het partijbestuur van D66 "heroverweegt" het lidmaatschap van Wassila Hachchi. Het oud-Kamerlid moet met een goede verklaring komen waarom ze wachtgeld opstrijkt en hoe ze denkt weer aan het werk te komen.

Anders kan Hachchi straks ook zwaaien naar haar D66-lidmaatschap, waarschuwt Letty Demmers, de D66-partijvoorzitter. Demmers geeft Hachchi nog enkele weken de tijd. Drie maanden na haar vertrek heeft Hachchi sollicitatieplicht. Voor die tijd moet de D66'er helderheid hebben gegeven over haar situatie, schrijft de Telegraaf.

De partijvoorzitter en Hachchi e-mailen met elkaar. Volgens Demmers denkt Hachchi mee, maar blijft ze vaag over haar wachtgeldregeling. "Ik kan me voorstellen dat het een leerzaam begin is en misschien kan ze op die manier doorgroeien in Clintons campagne. Maar ik begrijp dat er van meer dan een onkostenvergoeding en betaald verblijf geen sprake is", aldus de D66-partijvoorzitter.

Hachchi vertrok eind januari halsoverkop uit de Kamer om te werken voor de campagne van Hillary Clinton in de Verenigde Staten. De dame heeft recht op wachtgeld, ook al is ze vrijwillig vertrokken uit de Tweede Kamer. Het campagneteam van Clinton gaf aan Hachchi niet te kennen. Later werd bekend dat het oud-Kamerlid flyerde voor Clinton in New Hampshire, maar daar niet voor wordt betaald.
Ze wordt mogelijk de partij uitgeschopt zie ik.
  zondag 6 maart 2016 @ 18:59:53 #257
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160470031
Wat maakt dat mokkel er een potje van zeg
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 6 maart 2016 @ 19:27:44 #258
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160470968
WdeGelder twitterde op woensdag 02-03-2016 om 07:51:30 Hillary Clinton heeft gewonnen vannacht. In de Amerikaanse media wordt gesproken van een Wassila Hachchi-effect. #supertuesday reageer retweet
pi_160471132
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze wordt mogelijk de partij uitgeschopt zie ik.
Maar als ze haar lidmaatschap afpakken dan krijgt ze toch nog steeds dat wachtgeld?
pi_160471246
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar als ze haar lidmaatschap afpakken dan krijgt ze toch nog steeds dat wachtgeld?
Ja, natuurlijk. Dat lidmaatschap afpakken is gewoon voor de bühne. Ze doen alsof het een hele zware maatregel is, terwijl het haar waarschijnlijk geen drol interesseert.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_160471295
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:38 schreef eight het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Dat lidmaatschap afpakken is gewoon voor de bühne. Ze doen alsof het een hele zware maatregel is, terwijl het haar waarschijnlijk geen drol interesseert.
Dat dacht ik dus ook, wat kan het mij verrotten dat ze geen lid meer is van een clubje dat ze zelf verlaten heeft omdat ze liever foldertjes uit ging delen. De kwestie is dat wachtgeld dat ze krijgt
pi_160471608
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:38 schreef eight het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Dat lidmaatschap afpakken is gewoon voor de bühne. Ze doen alsof het een hele zware maatregel is, terwijl het haar waarschijnlijk geen drol interesseert.
Het is de zwaarste maatregel die een partij kan nemen, en het is ook zeker niet niks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:01:15 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160471852
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar als ze haar lidmaatschap afpakken dan krijgt ze toch nog steeds dat wachtgeld?
Jawel, maar het is het enige dat een partij kan doen.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:01:34 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160471857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:26 schreef Euribob het volgende:
D66 vond haar blijkbaar competent genoeg om haar op een verkiesbare plek te zetten
Of ze was de "allochtoon omdat het moet" (stemmen van die groepen kiezers trekken). :X
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 20:06:02 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_160471982
Als Wilders een VS-Congreslid zo gek krijgt om hier te gaan flyeren voor de PVV, en die gast belt bij aan, krijgt Wilders mijn stem. :')
Je kan het toch niet bedenken; deze realitysoap met een gare geflipte carrièremuts in de hoofdrol. _O- _O-
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 6 maart 2016 @ 20:07:30 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160472036
Wassila was een prima gekwalificeerde dame. Ooit nog ambtenaar van het jaar geweest en zich daarmee in de kijker gespeeld.

Ze is alleen nogal de weg kwijt geraakt. Dat zie je niet altijd aankomen natuurlijk.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:17:49 #267
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_160472313
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of ze was de "allochtoon omdat het moet" (stemmen van die groepen kiezers trekken). :X
Dat vind ik van dat domme onderbuikgeneuzel (tenzij je natuurlijk argumenten hebt), die 4737 stemmen hebben D66 echt niet aan een enorme zetelwinst geholpen.

Daarnaast: zoals gezegd had ze best een goed CV. Ik denk ook dat ze vóór deze periode best fatsoenlijkere brieven kon schrijven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:19:33 #268
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_160472362
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
Als Wilders een VS-Congreslid zo gek krijgt om hier te gaan flyeren voor de PVV, en die gast belt bij aan, krijgt Wilders mijn stem. :')
Je kan het toch niet bedenken; deze realitysoap met een gare geflipte carrièremuts in de hoofdrol. _O- _O-
Nou ja, dat is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, want als je mensen zelf moet geloven heeft ongeveer iedere ambtieuze internationaal georienteerde midtwintiger in 2008 voor de campagne van obama gewerkt, ik geloof niet dat campagne voor Balkenende of Rutte nou echt dé manier is om in Amerika je CV op te leuken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:20:00 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_160472376
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:07 schreef Hexagon het volgende:
Wassila was een prima gekwalificeerde dame. Ooit nog ambtenaar van het jaar geweest en zich daarmee in de kijker gespeeld.

Ze is alleen nogal de weg kwijt geraakt. Dat zie je niet altijd aankomen natuurlijk.
Dat zal best. Maar haar Tweede Kamer avonturen zijn toch eerder bescheiden te noemen.
Ze is toch gekeurd door het leger?
Worden daar geen psychologische (belasting-)tests meer afgenomen? Ik vermoed toch ergens een meer dan normale psychische kwetsbaarheid. Of toch een tot nu toe onbekende crisissituatie?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 6 maart 2016 @ 20:22:45 #270
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_160472438
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:19 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, dat is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, want als je mensen zelf moet geloven heeft ongeveer iedere ambtieuze internationaal georienteerde midtwintiger in 2008 voor de campagne van obama gewerkt, ik geloof niet dat campagne voor Balkenende of Rutte nou echt dé manier is om in Amerika je CV op te leuken.
Zou er nu iemand uit NL werkzaam zijn voor Drumpf?
Dat is vast handig voor je CV hier. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 6 maart 2016 @ 20:24:29 #271
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_160472488
Ik zet in op een verhouding met Alexander Pechtold.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:25:16 #272
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_160472504
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zou er nu iemand uit NL werkzaam zijn voor Drumpf?
Dat is vast handig voor je CV hier. :P
Goede vraag. Ik denk dat ze daar op dit moment niet mee te koop lopen, maar als ie nou opeens premier wordt dan verwacht ik dat er over een paar jaar genoeg mensen zijn die dat in elk geval claimen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_160472607
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is de zwaarste maatregel die een partij kan nemen, en het is ook zeker niet niks.
Het zal weinig doen voor iemand die bewust de partij de rug toekeert
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:29:22 #274
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_160472610
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zet in op een verhouding met Alexander Pechtold.
Een verhouding met Alexander lijkt mij wel een nieuw lemma in de toekomstige DSM-6 waard. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 6 maart 2016 @ 20:35:28 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160472788
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat zal best. Maar haar Tweede Kamer avonturen zijn toch eerder bescheiden te noemen.
Ze is toch gekeurd door het leger?
Worden daar geen psychologische (belasting-)tests meer afgenomen? Ik vermoed toch ergens een meer dan normale psychische kwetsbaarheid. Of toch een tot nu toe onbekende crisissituatie?
Ze was niet de beste maar het is moeilijk te voorspellen of iemand van wie je geode verwachtingen hebt het ook waarmaakt. Daar komt ook een hoop geluk bij.

Maar iemand kan ook na door de legerkeuring gekomen te zijn ontsporen. Alle zelfmoorden onder veteranen wijzen er wel op.
  zondag 6 maart 2016 @ 20:36:35 #276
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_160472821
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:07 schreef Hexagon het volgende:
(..) Ooit nog ambtenaar van het jaar geweest (...)
Ik zou me doodschamen.
Ambtenaar zijn is natuurlijk al niet iets om trots op te zijn, maar om als beste van dat zooitje te worden uitgeroepen ....
zonnig Brasil
  zondag 6 maart 2016 @ 20:43:18 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160473024
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:36 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik zou me doodschamen.
Ambtenaar zijn is natuurlijk al niet iets om trots op te zijn, maar om als beste van dat zooitje te worden uitgeroepen ....
En wat heb jij zoal bereikt in je leven dan. :')
  zondag 6 maart 2016 @ 20:43:59 #278
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_160473054
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En wat heb jij zoal bereikt in je leven dan. :')
heel wat meer, maar dat is nogal off topic.
zonnig Brasil
  zondag 6 maart 2016 @ 20:47:25 #279
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_160473212
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze was niet de beste maar het is moeilijk te voorspellen of iemand van wie je geode verwachtingen hebt het ook waarmaakt. Daar komt ook een hoop geluk bij.

Maar iemand kan ook na door de legerkeuring gekomen te zijn ontsporen. Alle zelfmoorden onder veteranen wijzen er wel op.
Misschien wat meer trackrecord dan alleen maar goede papiertjes? En veteranen die ontsporen, hebben die in het algemeen misschien iets meer meegemaakt dan een politica die een beetje op een zijspoor staat?

Natuurlijk kan je niet alles van te voren weten, maar een beetje normaal selecteren kan geen kwaad bij de gemiddelde beginnend politicus. Zijn toch qua moreel kompas een soort bankiers die niet zo goed met cijfertjes zijn. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_160473680
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zet in op een verhouding met Alexander Pechtold.
Ik ook :)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 6 maart 2016 @ 22:50:15 #281
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160477342
Dat ze de weg kwijt is kan niemand haar kwalijk nemen, het blijkt wel eens te meer dat heel die wachtgeldregeling aangepast moet worden. Ik begrijp heus wel dat je een regeling nodig hebt voor politici die ineens hun baan verliezen na een verkiezing maar die regeling kan best wat meer worden getweakt.

Terzijde, is zij überhaupt een veteraan? Met andere woorden, is zij ooit uitgezonden geweest naar een oorlogsgebied?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 22:55:23 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160477553
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:36 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik zou me doodschamen.
Ambtenaar zijn is natuurlijk al niet iets om trots op te zijn, maar om als beste van dat zooitje te worden uitgeroepen ....
Ik weet niet wat de titel ambtenaar van het jaar waard is en hoe je dat wordt (het lijkt me nogal onzin om te stellen dat je iemand volgens objectieve criteria kan aanwijzen) maar er is natuurlijk op zich niets mis met het zijn van een ambtenaar. Ja, lang niet alle ambtenaren doen nuttig werk. Ik neem daarbij graag het ministerie van OCW als voorbeeld, voordat dat ministerie bestond ging het beter met het onderwijs en de wetenschap en aan cultuur schortte het ook niet. Al die beleidsplannen, rapportages etc. , ik geloof niet dat er iets positiefs uit voortvloeit. Dat is echter maar 1 groep ambtenaren, een veel te grote groep doch slechts 1 groep. Politie-agenten, rechters en justitiemedewerkers (waaronder de aanklagers) zijn bijvoorbeeld ook ambtenaren, op gemeentelijk niveau zijn er allerlei ambtenaren die iets meer met hun voeten in de modder staan en wat andere dingen doen dan enkel rapporten schrijven en lezen. Volgens mij werken er bij het ministerie van Buitenlandse Zaken ook wel wat capabele ambteanren die nuttig werk doen (handel met het buitenland faciliteren).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 23:01:34 #283
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160477799
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:07 schreef Hexagon het volgende:
Wassila was een prima gekwalificeerde dame. Ooit nog ambtenaar van het jaar geweest en zich daarmee in de kijker gespeeld.

Ze is alleen nogal de weg kwijt geraakt. Dat zie je niet altijd aankomen natuurlijk.
Ik vermoed idd dat ze van het padje is om het zo maar eens oneerbiedig te zeggen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 6 maart 2016 @ 23:04:25 #284
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160477887
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat ze de weg kwijt is kan niemand haar kwalijk nemen, het blijkt wel eens te meer dat heel die wachtgeldregeling aangepast moet worden. Ik begrijp heus wel dat je een regeling nodig hebt voor politici die ineens hun baan verliezen na een verkiezing maar die regeling kan best wat meer worden getweakt.

Terzijde, is zij überhaupt een veteraan? Met andere woorden, is zij ooit uitgezonden geweest naar een oorlogsgebied?
Negatief.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 6 maart 2016 @ 23:06:24 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160477941
Toch jammer, heb nog wel een aantal keer haar te maken gehad omdat ze een tijd lang contactpersoon voor Brabant was in de fractie. Hele vriendelijke vrouw zonder kapsones. Jammer dat ze dan zoiets doet.
pi_160478214
Weet niet wat 'ambtenaar van het jaar' concreet waard is. Camiel Eurlings was de beste bestuurder van 2014, later bleek hij toch een aantal gebreken te hebben. Sommige mensen komen nu eenmaal erg goed over, de lijken in de kast ontdek je later. Maar misschien heeft deze mevrouw wel heel goed gefunctioneerd in alles wat ze gedaan heeft, en is het nu meer een mentaal probleem. Als je naar die afscheidsbrief kijkt, dat is toch niet het werk van iemand met haar ervaring?

quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik denk dat ze daar op dit moment niet mee te koop lopen, maar als ie nou opeens premier wordt dan verwacht ik dat er over een paar jaar genoeg mensen zijn die dat in elk geval claimen.
Premier zal Trump niet worden, dat is een ding wat zeker is.
pi_160478377
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:35 schreef Buster24 het volgende:
Het is een merkwaardig verhaal, als je haar carrière ziet ex militair, ambtenaar lijkt het me iemand die in basis een betrouwbare werknemer is.

Er gingen een paar weken geleden geruchten dat ze een relatie heeft gehad met Pechtold en dat, toen het misliep, verdween richting VS

Ik snap dat zulke verhalen een hoog Story & Privé gehalte hebben maar het zou me niets verbazen als er toch een kern van waarheid inzit.
Heeft dat meerwaarde als kamerlid/politici zijnde dan, als men militair is geweest?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  maandag 7 maart 2016 @ 00:34:27 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160479730
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ja, lang niet alle ambtenaren doen nuttig werk.
Wie wel eigenlijk? Genoeg commerciële bedrijven die alleen zichzelf ten voordeel zijn en in het slechtste geval de samenleving zelfs kwaad doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:15:41 #289
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_160483006
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:16 schreef Vasilevski het volgende:
[..]

Premier zal Trump niet worden, dat is een ding wat zeker is.
Scherp. [slappe verdediging]Maar, als er één kandidaat is die z'n eigen functie gaat hernoemen, zou hij dat zijn.[/slappe verdediging]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_160575501
Dialogue Digital Stichting uit Breda, Nederland

Gefund van ¤ 13.000
doelbedrag
Streefbedrag: ¤ 33.000

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/110282/description
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_161439866
Hachchi strijkt al 18.000 euro op



Den Haag - Bijna drie maanden na haar plotselinge vertrek uit de Tweede Kamer, heeft Wassila Hachchi nog altijd geen betaalde baan gevonden. Verder dan vrijwilligerswerk voor de campagne van Hillary Clinton komt ze vooralsnog niet.

Dit stelt D66-voorzitter Letty Demmers, die met Hachchi in overleg is over haar toekomst. Volgens Demmers kijkt Hachchi nu naar wat er mogelijk is, ook wat betreft haar internationale ambities. Inmiddels heeft Hachchi 18.000 euro aan wachtgeld binnen geharkt. Begin vorige maand kondigde Demmers aan dat Hachchi een royement wacht als zij niet met een goed verhaal komt over hoe ze weer aan de bak denkt te komen, zodat haar wachtgeld kan worden stopgezet.

Hachchi is nu bijna drie maanden weg en dan gaat een sollicitatieplicht gelden. De partij is in grote verlegenheid gebracht door Hachchi die spoorslags uit de Kamer vertrok en richting de Verenigde Staten ging om daar op kosten van de Nederlandse belastingbetaler te gaan flyeren.

Demmers stelt dat er eerdaags een gezamenlijke verklaring zal komen. Zaterdag congresseert de partij, waarbij de pijnlijke kwestie als een donkere wolk in de lucht hangt. Er komt een motie in stemming die Kamerleden van de partij opdraagt een volledige periode van vier jaar uit te zitten. De bepaling moet worden opgenomen in de huishoudelijke regels van de fractie.
Onbereikbaar

Hachchi houdt zich al bijna drie maanden onbereikbaar voor commentaar. Volgens Demmers - die haar alleen via e-mail af en toe spreekt - werkt zij wel voor Clinton, maar betreft het een vrijwilligersbaan. Meer dan een bescheiden onkostenvergoeding krijgt ze niet. Van een betaalde functie, waar Hachchi aanvankelijk mee schermde, is in ieder geval geen sprake.

Hachchi verbijsterde haar partij nadat ze zich op 17 januari telefonisch bij haar fractievoorzitter Pechtold meldde, met de medeling dat zij per direct weg wil omdat ze aan de slag gaat voor Clinton. Ondanks zware druk uit de partijtop om dat besluit te heroverwegen, zette ze door. Ze was niet bij haar eigen afscheid, wat zeer ongebruikelijk is. Ze haalde zelfs haar spullen niet op, terwijl ze sinds 2010 Kamerlid was. Niemand van haar voormalige collega’s kon daarna nog met haar in contact komen.

Niet veel later dook ze op in New York in de buurt van het Democratische hoofdkantoor van Clinton, maar ze hield haar kaken stijf op elkaar. Na alle commotie in Nederland belde zij nog wel met Kamervoorzitter Arib en Pechtold, maar helderheid over haar motieven heeft ze tot op heden niet gegeven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)8.000_euro_op__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:27:06 #292
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161440160
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Negatief.
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Negatief.
4 jaar kantoortijger en daarna de dienst uit.
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:29:14 #293
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161440193
Als ze het wachtgeld gebruikt om het eigen risico van de psychiater te betalen, heeft ze mijn zegen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161440203
Vreemd dat een klein ww'tje al wordt stopgezet na een maand niet solliciteren, maar 18.000 euro wordt wel overgemaakt naar iemand die vrijwillig vertrekt en niets van zich laat horen.
standaarddrinker
pi_161440368
Mevrouw Hachi is een perfect voorbeeld van de gemiddelde Marokkaan: geen verantwoordelijkheidsgevoel, alles aangrijpen om te profiteren van het systeem, geen zelfreflectie. Het zijn de parasieten van onze samenleving
pi_161440451
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Mevrouw Hachi is een perfect voorbeeld van de gemiddelde Marokkaan: geen verantwoordelijkheidsgevoel, alles aangrijpen om te profiteren van het systeem, geen zelfreflectie. Het zijn de parasieten van onze samenleving
Johan Derksen heeft dus toch gelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_161440516
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:46 schreef superniger het volgende:

[..]

Johan Derksen heeft dus toch gelijk.
Johan moet de politiek in. Haalt zo 30 zetels met zijn uitspraken.
standaarddrinker
pi_161440711
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:46 schreef superniger het volgende:

[..]

Johan Derksen heeft dus toch gelijk.
Derksen heeft gelijk, ik zag een stukje van Derksen bij Pauw met die irritante Marokkaan en die vertoonde precies dezelfde trekjes.. 0,0 zelfreflectie
pi_161440763
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:46 schreef superniger het volgende:

[..]

Johan Derksen heeft dus toch gelijk.
Klopt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161440806
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:46 schreef superniger het volgende:

[..]

Johan Derksen heeft dus toch gelijk.
wat heeft die ermee te maken ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_161440807
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Derksen heeft gelijk, ik zag een stukje van Derksen bij Pauw met die irritante Marokkaan en die vertoonde precies dezelfde trekjes.. 0,0 zelfreflectie
Link, want de linkse mensen op mijn FB vonden dat hij ingemaakt werd. Dat leek mij al sterk maar toch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')