Uiteraardquote:Op donderdag 18 februari 2016 15:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een serie interviews. Laten we de volgende delen ook hier plaatsen.
Corruptie houdt EU-fielen niet tegen hoor. Kijk maar eens hoe corrupt Italie en Griekenland zijn op de Transparency Index. Je zal schrikken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zijn meerdere redenen voor.
- het goede voorbeeld geven
- meer geloofwaardigheid en autoriteit krijgen doordat je er op een serieuze manier mee omgaat
- met inhoudelijke argumenten de mensen overtuigen om een bepaalde stem te geven (niet dat ze die per se voldoende aan hun kant hebben)
...
Een goed argument tegen het AV met O is hier al gegeven: dit verdrag wordt misbruikt om voor een lagere prijs vlees te produceren door het dierenwelzijn te verslechteren (race tot the bottom). Ik heb nog niet besloten hoe ik ga stemmen maar dit argument weegt voor mij erg zwaar aangezien ik het goed zorgen voor dieren erg belangrijk vind.
Een tweede argument tegen dit AV: Oekraïne is door en door corrupt (naast Nigeria op de corruptieranking).
Wat weer bevestigt dat de EU veel te groot en veel te heterogeen is. Het zijn leuke buren maar we moeten niet het bed delen met hen. Splits die EU op in 2 of 3 delen (bij voorkeur 3) en het zal veel beter functioneren, zeker op de lange termijn. De 3 delen kunnen prima samenwerken op pragmatische basis (studentenuitwisseling, onderzoek, handel) voor van alles. Dit kunnen wij doen zonder dat de leden die worden afgesplitst ermee akkoord gaan. Alles wat nodig is is dat we - samen met bondgenoten in NW-Europa die met ons willen afsplitsen - een EU 2.0 opstarten als nieuw clubje en ons daarin verenigen terwijl we ons lidmaatschap bij de EU 1.0 opzeggen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Corruptie houdt EU-fielen niet tegen hoor. Kijk maar eens hoe corrupt Italie en Griekenland zijn op de Transparency Index. Je zal schrikken.
En zelfs dat is niet eens de moeite waard. Oekraïne heeft ondanks 45 miljoen inwoners een kleinere economie dan Noord-Holland.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
Sluit gewoon een vrijhandelsverdrag met Oekraine af en daarmee basta.
Leuk, een stelling poneren die niet te controleren valt, want "Dat gebeurt vast niet zo openlijk als bij Soros".quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker zo interessant is wat het anti-Europakamp voor steun van bv de Russen ontvangt. Dat gebeurt vast niet zo openlijk als Soros.
Vrij verkeer van lekkere wijven.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
Wat zijn precies de voordelen om voor te stemmen? Hoeveel geld gaat er naar Oekraine toe als we voor stemmen?
Sluit gewoon een vrijhandelsverdrag met Oekraine af en daarmee basta.
"Het voor-kamp schijnt nog geld gekregen te hebben uit de erfenis van Hitler, met als doel één groot verenigd Europa te scheppen, maar ja dat is natuurlijk helemaal niet te traceren."quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:41 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Leuk, een stelling poneren die niet te controleren valt, want "Dat gebeurt vast niet zo openlijk als bij Soros".
Hoeveel krijg ik dan voor een voor stem van Hitler?quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"Het voor-kamp schijnt nog geld gekregen te hebben uit de erfenis van Hitler, met als doel één groot verenigd Europa te scheppen, maar ja dat is natuurlijk helemaal niet te traceren."
quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"Het voor-kamp schijnt nog geld gekregen te hebben uit de erfenis van Hitler, met als doel één groot verenigd Europa te scheppen, maar ja dat is natuurlijk helemaal niet te traceren."
Ik stem voor, in de hoop op een foto van Jan Roos, met bijschrift: "Bedankt, je hebt Jan Roos nu heel verdrietig gemaakt"quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]_!
De EU is juist via EGKS, EEG en EG in het leven geroepen om te voorkomen dat weer één land zou proberen zijn wil op te leggen aan andere Europese landen.
Het was dan ook niet serieus, even serieus iig als dat gelul over de Russen van 99.999.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]_!
De EU is juist via EGKS, EEG en EG in het leven geroepen om te voorkomen dat weer één land zou proberen zijn wil op te leggen aan andere Europese landen.
Dat is héél anders dan door een ander land bezet te worden en door dat land de wet opgelegd te krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het was dan ook niet serieus, even serieus iig als dat gelul over de Russen van 99.999.
Nu is er misschien niet één land die zijn wil oplegt aan de andere landen (alhoewel daar ook over te discussiëren valt), maar nu gaan we langzaam gewoon naar één groot Europees land toe. Is dat zoveel beter of anders?
En dat is allemaal volledig kansloos. Niemand die er wat mee doet. Mensen reageren alleen op dom geschreeuw en BNers.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zijn meerdere redenen voor.
- het goede voorbeeld geven
- meer geloofwaardigheid en autoriteit krijgen doordat je er op een serieuze manier mee omgaat
- met inhoudelijke argumenten de mensen overtuigen om een bepaalde stem te geven (niet dat ze die per se voldoende aan hun kant hebben)
...
Hoe het begint is inderdaad anders, daar ben ik het met je eensquote:Op donderdag 18 februari 2016 16:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is héél anders dan door een ander land bezet te worden en door dat land de wet opgelegd te krijgen.
Niet te vergelijken met het deel uitmaken van een unie zelfs.
Dat is voor GS/PVV natuurlijk ook helemaal niet interessant. Als ze maar boos kunnen doen tegen Europa en het kabinet. Wel lekker doorzichtigquote:Op donderdag 18 februari 2016 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De reden dat men die waarnemers niet stuurde wordt gemakshalve maar even achterwege gelaten.
Je geeft er wederom blijk van dat je de hele essentie van de EU niet begrijpt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat weer bevestigt dat de EU veel te groot en veel te heterogeen is. Het zijn leuke buren maar we moeten niet het bed delen met hen. Splits die EU op in 2 of 3 delen (bij voorkeur 3) en het zal veel beter functioneren, zeker op de lange termijn. De 3 delen kunnen prima samenwerken op pragmatische basis (studentenuitwisseling, onderzoek, handel) voor van alles. Dit kunnen wij doen zonder dat de leden die worden afgesplitst ermee akkoord gaan. Alles wat nodig is is dat we - samen met bondgenoten in NW-Europa die met ons willen afsplitsen - een EU 2.0 opstarten als nieuw clubje en ons daarin verenigen terwijl we ons lidmaatschap bij de EU 1.0 opzeggen.
Hoezo misschien mag je haar troosten als het niet doorgaat. Dat is wat je noemt een win-win situatie. Sowieso zijn er voor de GS haters ook ftm.nl en 925.nl en De Correspondent die de andere kant van samenwerkingsverdrag bespreken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Oh wacht, Victoria Koblenko is voor? Shit, heb ik net mijn tegen stem op de bus gedaan
GS is in deze toch juist verschrikkelijk puberaal? Ze zijn heel bewust aan het opjutten en hebben weinig op met de waarheid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:35 schreef Harmankardon het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat GS van de ene kant het medium is wat dit soort goede dingen doet en van de andere kant soms zo schaamteloos puberaal bezig is en aan alle kanten de waarheid sjeest. Ze zouden zoveel meer kunnen bereiken door zich sec te richten op de serieuze journalistiek want daar ligt in NL een gat tussen 'ontkennend links' en 'dom rechts' waar je een vrachtwagen in kan parkeren.
Ik kreeg vorige maand nog 450 Roebels toegestuurd van het Kremlin.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker zo interessant is wat het anti-Europakamp voor steun van bv de Russen ontvangt. Dat gebeurt vast niet zo openlijk als Soros.
Dit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik kreeg vorige maand nog 450 Roebels toegestuurd van het Kremlin.
Dat was echt fantastisch.
Ja, ik denk werkelijk dat ze in Kiev volgend jaar zonder enige problemen een gay-parade kunnen houden. Nazi's zijn immers warme voorstanders van homo's en de homo-acceptatie verloopt vlekkeloos in EU-lidstaten als Polen en Kroatië en in potentiële lidstaten als Servië en Turkije.quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, is hier een vrij grote middengroep die op dit moment "afglijdt" naar het nee-kamp, volgens mij. Daarnaast kun je ook altijd nog de homo's overhalen, want dit "samenwerkingsverdrag" heeft ook tot doel de acceptatie van LHBT'ers te bevorderen in Oekraïne.
Ja, het is vrij naïef om die kaart te spelen, maar het wordt toch wel gedaan hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja, ik denk werkelijk dat ze in Kiev volgend jaar zonder enige problemen een gay-parade kunnen houden. Nazi's zijn immers warme voorstanders van homo's en de homo-acceptatie verloopt vlekkeloos in EU-lidstaten als Polen en Kroatië en in potentiële lidstaten als Servië en Turkije.
In Warschau kan je als homo zonder problemen hand in hand lopen met je partner.![]()
De pravy sektor, die leuke gasten vol van liefde en verdraagzaamheid, die ook in de Oekrainse regering zetelen, vinden een homo-parade ook helemaal geen probleem.
Homo's die ik ken zijn ook vol lof over pittoreske steden als Mariupol, Korosten en Mukachevo, waar de homo-acceptatie zo goed als voltooid is.
Het COC opent volgend jaar reeds vestigingen in Kiev, Dnipropetovsk en Mariupol. Oekraine ies vrede namelijk.
Ik begrijp heel erg goed de essentie van de EU, ik denk dat jij het niet zo goed begrijpt aangezien jij je blijkbaar hebt laten wijsmaken dat enkel de huidige EU naar Rome leidt terwijl er meer wegen zijn die naar Rome leiden, met in dit geval Rome = vrede en stabiliteit. We kunnen prima die stabiliteit kweken met 3 blokken waarbij die blokken op deelvlakken (daar waar het goed gaat) samenwerken. Dat jij het hersenspinsel hebt dat Duitsland en Frankrijk anno 2016 weer een wereldoorlog willen starten, tja...quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je geeft er wederom blijk van dat je de hele essentie van de EU niet begrijpt.
Jij schijnt niet te begrijpen dat de essentie is dat Frankrijk en Duitsland heel diep met elkaar verbonden blijven. Elk idee om dat ongedaan te maken is te stompzinnig om te bediscussiëren als reëele mogelijkheid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij doet jouw alias eer aan gutmensch.
Ik begrijp heel erg goed de essentie van de EU, ik denk dat jij het niet zo goed begrijpt aangezien jij je blijkbaar hebt laten wijsmaken dat enkel de huidige EU naar Rome leidt terwijl er meer wegen zijn die naar Rome leiden, met in dit geval Rome = vrede en stabiliteit.
Alslof homo-emancipatie een hoofdzaak is. Laat die landen gewoon in hun waarde.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja, ik denk werkelijk dat ze in Kiev volgend jaar zonder enige problemen een gay-parade kunnen houden. Nazi's zijn immers warme voorstanders van homo's en de homo-acceptatie verloopt vlekkeloos in EU-lidstaten als Polen en Kroatië en in potentiële lidstaten als Servië en Turkije.
In Warschau kan je als homo zonder problemen hand in hand lopen met je partner.![]()
De pravy sektor, die leuke gasten vol van liefde en verdraagzaamheid, die ook in de Oekrainse regering zetelen, vinden een homo-parade ook helemaal geen probleem.
Homo's die ik ken zijn ook vol lof over pittoreske steden als Mariupol, Korosten en Mukachevo, waar de homo-acceptatie zo goed als voltooid is.
Het COC opent volgend jaar reeds vestigingen in Kiev, Dnipropetovsk en Mariupol. Oekraine ies vrede namelijk.
Volgens mij heeft ene Bert Brussen (niet geheel onverdienstelijk) een poging daartoe gewaagd. Jij hebt natuurlijk gelijk dat we in Nederland veel te weinig serieuze journalistiek hebben die enigszins tracht de zaken objectief te bekijken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:35 schreef Harmankardon het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat GS van de ene kant het medium is wat dit soort goede dingen doet en van de andere kant soms zo schaamteloos puberaal bezig is en aan alle kanten de waarheid sjeest. Ze zouden zoveel meer kunnen bereiken door zich sec te richten op de serieuze journalistiek want daar ligt in NL een gat tussen 'ontkennend links' en 'dom rechts' waar je een vrachtwagen in kan parkeren.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe het begint is inderdaad anders, daar ben ik het met je eens
Ik heb wat meer vertrouwen in het volk dan jij. Het is niet nodig dat al die mensen de intellectuele debatten volgen, het volstaat dat een zeer kleine minderheid van het volk dat doet, die zeer kleinde minderheid kan een veel grotere kleine minderheid informeren, die veel grotere kleine minderheid kan een weer veel grotere kleine minderheid informeren etc.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is allemaal volledig kansloos. Niemand die er wat mee doet. Mensen reageren alleen op dom geschreeuw en BNers.
Schattig maar kan je zelf niet iets leuks bedenken in plaats van iets leuks van een ander te jatten?quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik stem voor, in de hoop op een foto van Jan Roos, met bijschrift: "Bedankt, je hebt Jan Roos nu heel verdrietig gemaakt"
Huh, dat je hier serieus op ingaat. Ik denk dat Jan Roos er geen seconde minder om slaapt wat Toefjes allemaal uitspookt op 6 april.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schattig maar kan je zelf niet iets leuks bedenken in plaats van iets leuks van een ander te jatten?
Je maakt Jan Roos bovendien niet verdrietig voor voor te stemmen, hij wil simpelweg dat het volk gaat stemmen.
Ik ben blij dat jij het zelf zegt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Huh, dat je hier serieus op ingaat. Ik denk dat Jan Roos er geen seconde minder om slaapt wat Toefjes allemaal uitspookt op 6 april.
Hij vindt het wel schattig dat er toch nog een enkele ja-stemmer is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Huh, dat je hier serieus op ingaat. Ik denk dat Jan Roos er geen seconde minder om slaapt wat Toefjes allemaal uitspookt op 6 april.
En waarom is die opkomst zo laag?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef agter het volgende:
Ja-stemmers zijn zwaar in de minderheid. De opkomst wordt zo laag dat niemand er rekening mee hoeft te houden.
Het gaat een voorbeeld worden waarom referendums geen goed idee zijn.
Helaas.
Opkomst lijkt me juist hoog. Er wordt veel aandacht aan besteed in de media. Het enige probleem is het lage aantal stembureau's denk ik zo.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef agter het volgende:
Ja-stemmers zijn zwaar in de minderheid. De opkomst wordt zo laag dat niemand er rekening mee hoeft te houden.
Helaas.
Hoe laag is dat aantal volgens jou dan of anders geformuleerd: wat is de maximale afstand die iemand moet afleggen om te kunnen stemmen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Opkomst lijkt me juist hoog. Er wordt veel aandacht aan besteed in de media. Het enige probleem is het lage aantal stembureau's denk ik zo.
http://www.doorbraak.eu/o(...)um-discussie-deel-3/quote:Veel linkse activisten worstelen met de vraag hoe ze zich op moeten stellen tegenover het komende referendum over het associatieverdrag van de EU met Oekraïne. Met de bedoeling van het verdrag en de neo-liberale inhoud zijn ze het niet eens, maar meedoen met het circus van GeenPeil en Baudet, die hele andere bedoelingen hebben met het door hen afgedwongen referendum, zien ze ook niet zitten. Dat is een schijndilemma: we moeten het rechtse frame dat wordt gehanteerd, onderkennen en daar onze eigen opvattingen tegenover stellen. En daar keihard campagne mee gaan voeren.
Een steengoed commentaar op doorbraak.euquote:Inderdaad kijken heel veel Oekraïners reikhalzend naar West Europa waar ze zich graag bij zouden willen horen. En geef ze eens ongelijk. De lonen in de Oekraïne zijn lager dan waar ook in Europa, de corruptie is er enorm, er heerst oorlog en Oekraïne zit knel tussen de EU en het Rusland van Poetin waar ze voor de levering van energie van afhankelijk zijn. Een deel van de bevolking (met name in het Oosten) is sterk op Rusland gericht (met name het Russisch sprekende deel en degene met Russische wortels en familiebanden aan de andere kant van de grens), maar een groot deel van de bevolking zou graag een leven willen leiden als wij in West Europa. En dat is ze natuurlijk van harte gegund.
De vraag is echter of dit associatieverdrag daar aan bij zal dragen. Volgens mij niet. Dit verdrag is er op gericht om de Oekraïense economie open te gooien voor westers kapitaal. In die zin is het typisch een (neo)liberaalverdrag gericht op de privatisering en liberalisering van de Oekraïense economie. Volgens (neo)liberalen leidt liberalisering en privatisering tot economische groei en vooruitgang voor iedereen. De praktijk laat overal zien dat dat niet zo is, maar dat het leidt tot grotere verschillen tussen arm en rijk: binnen landen en tussen landen.
In Europa en binnen de Eurozone zien we dat bijvoorbeeld met Griekenland, Spanje en Portugal. Ook landen die lang een dictatuur hebben gekend en zich indertijd met veel enthousiasme en verwachtingen naar Europa hebben gekeerd en zich zelfs bij de EU en de eurozone hebben aangesloten. In eerste instantie heeft ze dat economische voordelen gebracht maar met het uitbreken van de crisis in 2008 bleek hun positie heel kwetsbaar te zijn en kregen zij, met hun zwakke, maar geliberaliseerde economieën de zwaarste klappen van de crisis. Een dergelijk lot staat de Oekraïne ook te wachten als dit verdrag doorgang vind. Het wordt dan een wingewest voor West Europese multinationals, die profiteren van de extreem lage lonen, de zeer beperkte milieuwetgeving en de corruptie. Voor de gewone Oekraïner zal het leven er alleen maar slechter op worden.
Zo kennen we het naïeve deel van de progressieve mensen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
eel linkse activisten worstelen met de vraag hoe ze zich op moeten stellen tegenover het komende referendum over het associatieverdrag van de EU met Oekraïne. Met de bedoeling van het verdrag en de neo-liberale inhoud zijn ze het niet eens, maar meedoen met het circus van GeenPeil en Baudet, die hele andere bedoelingen hebben met het door hen afgedwongen referendum, zien ze ook niet zitten.
Steengoed maar erg onderbouwd lijkt het toch niet hoorquote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Een steengoed commentaar op doorbraak.eu
Het is wel lastig voor ons rechtsmenschen, het is een rechts verdrag, maar volgens onze rechtse vrienden van geenstijl moeten we tegen dus tegen=linkschquote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.doorbraak.eu/o(...)um-discussie-deel-3/
Ik ben links en ik kan me zeer goed vinden in dit betoog. Geenstijl is natuurlijk kut, toch stem ik tegen het associatieverdrag, alleen niet op xenofobisch-puberale gronden.
Ik adviseer iedereen dit artikel te lezen, zeker als je links stemt.![]()
Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben als GS GeenPeil e.d. om te weten dat dit verdrag op het verkeerde tijdstip komt en ook nog een slecht is voor de Europese/ Oekraiense burger. Mensen die ja gaan stemmen omdat rechts Nee stemt zullen nog van een koude kermis thuis komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.doorbraak.eu/o(...)um-discussie-deel-3/
Ik ben links en ik kan me zeer goed vinden in dit betoog. Geenstijl is natuurlijk kut, toch stem ik tegen het associatieverdrag, alleen niet op xenofobisch-puberale gronden.
Ik adviseer iedereen dit artikel te lezen, zeker als je links stemt.![]()
Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij meequote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo kennen we het naïeve deel van de progressieve mensen.![]()
Als je het AV met O een slecht idee vindt, stem dan gewoon tegen en heb er schijt aan dat bepaalde mensen die jij niet zo aardig vindt er ook op tegen zijn.
Ik leun steeds meer richting een nee-stem:
- een veslechtering van de dierenrechten
- corruptie in dat land
- fossiele brandstoffen (niet in het belang van het volk, die zullen er niet rijk van worden)
Het kan nog beide kanten op maar ik verwacht dat het een nee gaat worden bij mij.
Waarom is dit slecht voor de burgers?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben als GS GeenPeil e.d. om te weten dat dit verdrag op het verkeerde tijdstip komt en ook nog een slecht is voor de Europese/ Oekraiense burger. Mensen die ja gaan stemmen omdat rechts Nee stemt zullen nog van een koude kermis thuis komen.
Inderdaad, dit bedoel ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo kennen we het naïeve deel van de progressieve mensen.![]()
Als je het AV met O een slecht idee vindt, stem dan gewoon tegen en heb er schijt aan dat bepaalde mensen die jij niet zo aardig vindt er ook op tegen zijn.
Ik leun steeds meer richting een nee-stem:
- een veslechtering van de dierenrechten
- corruptie in dat land
- fossiele brandstoffen (niet in het belang van het volk, die zullen er niet rijk van worden)
Het kan nog beide kanten op maar ik verwacht dat het een nee gaat worden bij mij.
Jan Roos links, laat hem het maar niet horen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:58 schreef Joezi het volgende:
[..]
Het is wel lastig voor ons rechtsmenschen, het is een rechts verdrag, maar volgens onze rechtse vrienden van geenstijl moeten we tegen dus tegen=linkschstemmen, een referendum is al een linksch instrument
![]()
Conclusie: Jan Roos is een linksche sweinenhund, die rechts anaal verkracht!!!! Trap er niet in menschen!
Hij vat het aardig samen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad, dit bedoel ik.
Bedankt voor je post.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben als GS GeenPeil e.d. om te weten dat dit verdrag op het verkeerde tijdstip komt en ook nog een slecht is voor de Europese/ Oekraiense burger. Mensen die ja gaan stemmen omdat rechts Nee stemt zullen nog van een koude kermis thuis komen.
Vandaar dat ik dit artikel van doorbraak.eu dus post.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij mee.
Hier heb je het al. Mijn rechtsche vrienden hier op FOK! zijn helaas te dom om te kakken en vertrouwen blind op de linksche rat Jan Roos. Die met linksche subsidie een propaganda oorlog voert tegen ons rechtsch.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jan Roos links, laat hem het maar niet horen.
Ik heb trouwens als linkse rakker wel sympathie voor hem.
Onzin. Je kan/mag niet stellen dat referenda (um => a) een slecht idee zijn. Dat hangt namelijk compleet af van hoe je ze gebruikt. Het is een goed instrument als je het goed inzet, het is een slecht instrument als je het slecht inzet. Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie maar voor echt belangrijke beslissingen zou je in deze tijd wel referenda moeten gebruiken, vooraf gegaan door een goed maatschappelijk debat en niet door een showtje van het ministerie departement van propaganda.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef agter het volgende:
Helaas.
Enkel de gutmenschen/PC-mensen liggen daar wakker van.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij mee.
In dit geval wordt het instrument echter vakkundig verkracht. Dit fopreferendum is de manier om het instrument bij het eerste gebruik weer de nek om te draaien.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onzin. Je kan/mag niet stellen dat referenda (um => a) een slecht idee zijn. Dat hangt namelijk compleet af van hoe je ze gebruikt. Het is een goed instrument als je het goed inzet, het is een slecht instrument als je het slecht inzet. Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie maar voor echt belangrijke beslissingen zou je in deze tijd wel referenda moeten gebruiken, vooraf gegaan door een goed maatschappelijk debat en niet door een showtje van het ministerie departement van propaganda.
Dat jij je wel aangetrokken voelt tot de PVV en GS is geen nieuws.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Enkel de gutmenschen/PC-mensen liggen daar wakker van.
Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun).quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In dit geval wordt het instrument echter vakkundig verkracht. Dit fopreferendum is de manier om het instrument bij het eerste gebruik weer de nek om te draaien.
Ik weet dat jij dat graag denkt maar dit zuig jij als "Gutmensch" toch echt uit jouw duim.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij je wel aangetrokken voelt tot de PVV en GS is geen nieuws.
Daarvoor is onvoldoende steun in de volksvertegenwoordiging. Wat me niet onterecht lijkt overigens.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun).
Alleen al door je belachelijke woordgebruik ben je natuurlijk niet meer als neutraal in enig debat te kwalificeren.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet dat jij dat graag denkt maar dit zuig jij als "Gutmensch" toch echt uit jouw duim.
Net als dat jij uit jouw duim zuigt dat dit hetzelfde publiek is, ook al zijn PVV-stemmers oververtegenwoordigd onder de GS-bezoekers.
Ik sta behoorlijk neutraal tegenover de PVV en ik sta behoorlijk neutraal tegenover GS.
Zoek nu zelf eens iets op. Maar goed in het verdrag staan allemaal hele leuke dingen het is alleen allemaal niet afdwingbaar. dus als het erop aankomt staat Europa met zijn broek op de knieen en zijn pik in de hand.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom is dit slecht voor de burgers?
Aha, ik was al even bang dat je je stelling zou kunnen onderbouwen. Dat zou ook wel erg eng zijn...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:27 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zoek nu zelf eens iets op. Maar goed in het verdrag staan allemaal hele leuke dingen het is alleen allemaal niet afdwingbaar. dus als het erop aankomt staat Europa met zijn broek op de knieen en zijn pik in de hand.
Wat gebruik jij een hoop worden om niets te zeggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:27 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zoek nu zelf eens iets op. Maar goed in het verdrag staan allemaal hele leuke dingen het is alleen allemaal niet afdwingbaar. dus als het erop aankomt staat Europa met zijn broek op de knieen en zijn pik in de hand.
Ik ben iig blij dat ik eens niet als een pvv tokkie wordt weggezet omdat ik graag een ander Europa ziequote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij vat het aardig samen.
[..]
Dat is precies het probleem dat hebben ze niet, dat is nu net het kwalijke van het hele gebeuren.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat gebruik jij een hoop worden om niets te zeggen.
Ik denk dat het goed is als Europa een stok achter de deur heeft om betere rechten voor vrouwen en homo's af te dwingen.
http://925.nl/archief/201(...)rlijke-concurrentie/quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, ik was al even bang dat je je stelling zou kunnen onderbouwen. Dat zou ook wel erg eng zijn...
Als het verdrag blijkbaar dus niets voorstelt, waarom ga je dan toch mee in de GS/PVV retoriek over dat verdrag? Dan is het de moeite van het stemmen toch niet waard?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem dat hebben ze niet, dat is nu net het kwalijke van het hele gebeuren.
Ik ben bezig met dat stukje maar het is nogal vaag. Neem deze quotequote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:48 schreef vipergts het volgende:
[..]
http://925.nl/archief/201(...)rlijke-concurrentie/
Omdat de economie nu heel klein is zouden er geen kansen liggen voor boeren? En er zou niets verdiend kunnen worden. Maar dat onderbouwen ze verder niet. Zo weet ik toevallig dat er al jaren Nederlanders boeren in Oekraine en dat ze daar ook best leuk geld mee verdienen. Voor zowel, import, export als daar boeren liggen er dus gewoon kansen om meer te verdienen dan voorheen.quote:Nu landbouw. Bovenstaande Tweet van onze regering is - daar gaan we weer - onjuist. Dat kunnen we aantonen met cijfers van het Oekraïense CBS. Er staat dat er 'onbenutte kansen voor boeren' liggen. Helaas. Oekraïne is op de kaart heel groot, maar de economie is piepklein, vergelijkbaar met die van Hongarije of Slovenië. Meer is het niet. Bovendien heeft het land al een negatieve handelsbalans (het land importeert nu al teveel, net als Griekenland) dus er valt niet in te zien hoe we hier op korte termijn ook maar iets kunnen verdienen.
Als ik bovenstaande lees, dan vraag ik me af of de schrijver überhaupt iets snapt van de voedselproductie. Legbatterijkippen worden niet voor hun vlees maar voor hun eieren gehouden.quote:Legbatterijen voor kippen zijn spotgoedkoop maar zeer dieronvriendelijk. Daarom hebben we ze verboden, maar in Oekraïne is deze vorm van vleesproductie gewoon toegestaan.
Wat hebben wie niet?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem dat hebben ze niet, dat is nu net het kwalijke van het hele gebeuren.
Ten eerste is het neerhalen van MH17 eerder een gevolg van het spreken over dit verdrag dan een aanleiding.quote:Stel nu dat we de ramp met MH17 als een reden zien waarom Nederland een morele verplichting heeft, alsof wij schuldig zijn aan onze eigen slachtoffers. En stel nu dat we geen probleem zien in het inslaan van slecht vlees, vol met hormonen en levensbedreigende antibiotica. En stel dat we geen zier geven om onze boeren, die 160.000 FTE's gaan maar wat anders doen. En stel dat we de modernisering van de Nederlandse landbouw, met dierenwelzijn en technologische innovatie, met alle liefde bij het grofvuil gooien omdat we Oekraïne willen helpen. Stel dat we dat als redenering zien om het verdrag doorgang te laten vinden, want we hebben alles voor Oekraïne over.
Sowieso is het wat bijzonder dat de auteur ervan uitgaat dat de rest van Europa zich aan gaat passen aan Oekrainse standaarden.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:00 schreef 99.999 het volgende:
Ook dit is weer een knappe verzameling drogredenen
[..]
Ten eerste is het neerhalen van MH17 eerder een gevolg van het spreken over dit verdrag dan een aanleiding.
Ten tweede schrijven ze eerst dat de Oekraïners er allemaal niets van snappen maar ze zouden wel spontaan even de Nederlandse agrarische sector de nek om draaien.
Wakker Dier staat al te springen om radiospotjes te maken bij het eerste legbatterijei wat hier in de winkel terecht komt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso is het wat bijzonder dat de auteur ervan uitgaat dat de rest van Europa zich aan gaat passen aan Oekrainse standaarden.
Leg kippen worden aan het eind van hun levensduur gewoon geslachtquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben bezig met dat stukje maar het is nogal vaag. Neem deze quote
[..]
Omdat de economie nu heel klein is zouden er geen kansen liggen voor boeren? En er zou niets verdiend kunnen worden. Maar dat onderbouwen ze verder niet. Zo weet ik toevallig dat er al jaren Nederlanders boeren in Oekraine en dat ze daar ook best leuk geld mee verdienen. Voor zowel, import, export als daar boeren liggen er dus gewoon kansen om meer te verdienen dan voorheen.
Ik zal nog even verder lezen in het artikel.
[..]
Als ik bovenstaande lees, dan vraag ik me af of de schrijver überhaupt iets snapt van de voedselproductie. Legbatterijkippen worden niet voor hun vlees maar voor hun eieren gehouden.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, ik was al even bang dat je je stelling zou kunnen onderbouwen. Dat zou ook wel erg eng zijn...
Democratie is onmogelijk op zo'n grote schaal, we moeten dus gewoonweg terug naar naties en vriendschappelijke verdragen. De superstaat was vanaf het begin af aan al nooit bedoeld als democratisch platform maar als piramide spel voor internationale bankiers. (dit is een bewezen feit)quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:14 schreef Childofthe90s het volgende:
De EU moet nodig op de schop, worden hervormd en worden gedemocratiseerd. Het is een schande dat het gedachtegoed van een groot deel van de Europese bevolking (en mogelijk de meerderheid) eerst wordt ontkend en vervolgens wordt gedemoniseerd door lieden die al jaren op het pluche zitten en voor hun carrière volledig afhankelijk zijn van de EU (en dan vooral haar geld).
Klopt, maar hooguit voor dierenvoer of de goedkoopste frikandellen en soep. Vlees daarvan tref je echt niet in het koelschap van de lokale supermarkt. Dat vlees wordt in Nederland ook amper verwerkt. Dus de kans dat we het speciaal daarvoor gaan importeren uit Oekraïne is niet zo groot, de economische waarde zit immers vrijwel puur in het eieren leggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
Leg kippen worden aan het eind van hun levensduur gewoon geslacht
Bron?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:42 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Democratie is onmogelijk op zo'n grote schaal,
En ook hier ben ik wel benieuwd naar de bronvermelding.quote:we moeten dus gewoonweg terug naar naties en vriendschappelijke verdragen. De superstaat was vanaf het begin af aan al nooit bedoeld als democratisch platform maar als piramide spel voor internationale bankiers. (dit is een bewezen feit)
De gehele menselijke geschiedenis.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bron?
[..]
En ook hier ben ik wel benieuwd naar de bronvermelding.
Je lult dus gewoon uit je nek?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Peachbird het volgende:
[..]
De gehele menselijke geschiedenis.
Heb jij een url nodig van een reguliere bron ter vervanging van je eigen denkkracht?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je lult dus gewoon uit je nek?
Net zoals pakweg GS rondom dit referendum
Aha.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:02 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Heb jij een url nodig van een reguliere bron ter vervanging van je eigen denkkracht?
Zoals ik al zei; de kronieken van de menselijke historie, en dat is nogal een pil bewijst dat democratie enkel fungeert op kleine/overzichtelijke schaal. De rest is gezond verstand. (Iets wat je steeds minder ziet in de moderne tijd van 'bron bron bron!!'/)
Als je niet normaal kunt redeneren kan ik je ook niet helpen, mischien is er nog een baan voor je als telefonist bij de plaatselijke gemeentebalie.quote:
Het kan niet anders dan een raadgevend referendum zijn. Anders gaat het tegen de Grondwet in.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun).
Geweldige waakhond ben jij altijd. Iemand die tot op het bot snapt wat het is en wat het doet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:05 schreef freako het volgende:
[..]
Het kan niet anders dan een raadgevend referendum zijn. Anders gaat het tegen de Grondwet in.
Een raadgevend referendum over een willekeurig onderwerp is een hele dure enquête. Dat kan Maurice de Hond goedkoper.
Klinkt goed. Dan kunnen we voortaan in alle even weken stemmen voor gratis geld en in alle oneven weken voor een nieuwe invulling van de Tweede Kamer omdat men ons democratisch gesloten besluit niet waar kan maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben net als jij een voorstander van een andere vorm van samenwerking in Europa en ik ben juist politiek links (gematigd socialist). Het lijkt er op dat sommige gutmenschen die gehinderd worden door een verkeerd soort politieke correctheid de tegenstanders van de EU graag in het PVV-hoekje duwen omdat ze hopen dat dat hun imago schaadt, dit met het doel die mensen minder geloofwaardig te maken. Daarom noemen die mensen de PVV en GeenStijl in 1 adem ondanks dat het niets met elkaar te maken heeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:41 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik ben iig blij dat ik eens niet als een pvv tokkie wordt weggezet omdat ik graag een ander Europa zie
Sorry Koos, jij hebt even niet goed opgelet. Er is namelijk aangegeven dat er momenteel in Nederland Oekraïens kippenvlees wordt verkocht terwijl dit vlees is geproduceerd onder omstandigheden die niet zijn toegestaan in de Europese Unie!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso is het wat bijzonder dat de auteur ervan uitgaat dat de rest van Europa zich aan gaat passen aan Oekrainse standaarden.
Op dit moment? Is het dan niet zo dat het Associatieverdrag daar een einde aan maakt?quote:Op zondag 21 februari 2016 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sorry Koos, jij hebt even niet goed opgelet. Er is namelijk aangegeven dat er momenteel in Nederland Oekraïens kippenvlees wordt verkocht terwijl dit vlees is geproduceerd onder omstandigheden die niet zijn toegestaan in de Europese Unie!
In dit geval hebben GS en PVV natuurlijk alles met elkaar te maken. GS is voor dit referendum gewoon de internettak van de PVV. Ze hebben ook exact dezelfde doelen. En dat jij GS/PVV/Poetin graag steunt moet je zelf weten maar ga je dan niet achter dit soort laffigheid verbergen...quote:Op zondag 21 februari 2016 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben net als jij een voorstander van een andere vorm van samenwerking in Europa en ik ben juist politiek links (gematigd socialist). Het lijkt er op dat sommige gutmenschen die gehinderd worden door een verkeerd soort politieke correctheid de tegenstanders van de EU graag in het PVV-hoekje duwen omdat ze hopen dat dat hun imago schaadt, dit met het doel die mensen minder geloofwaardig te maken. Daarom noemen die mensen de PVV en GeenStijl in 1 adem ondanks dat het niets met elkaar te maken heeft.
Lees het artikel eens een keer serieus Bram. Ze suggereren dat we onze regels aanpassen en dat Oekraine onze boeren dan wel even weg zal concurreren. Dat terwijl de boeren uit dat land nu al amper meekunnen op de wereldmarkt. De auteur heeft gewoon heel duidelijk niets begrepen van de agrarische sector. Net als jij zo te lezen overigens.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sorry Koos, jij hebt even niet goed opgelet. Er is namelijk aangegeven dat er momenteel in Nederland Oekraïens kippenvlees wordt verkocht terwijl dit vlees is geproduceerd onder omstandigheden die niet zijn toegestaan in de Europese Unie!
Ja, het zijn weer bijzondere argumenten die voorbij komenquote:Op zondag 21 februari 2016 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op dit moment? Is het dan niet zo dat het Associatieverdrag daar een einde aan maakt?
Als dat de bestaande situatie is, dan is dat dus geen reden om 'nee' te stemmen. Een 'nee' zal daar dan immers geen verandering in brengen.
Ik zie het als 1 geheel inderdaad. Ze delen vrijwel dezelfde politieke ideologie. Net als de Vara en de PVDA.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In dit geval hebben GS en PVV natuurlijk alles met elkaar te maken. GS is voor dit referendum gewoon de internettak van de PVV. Ze hebben ook exact dezelfde doelen. En dat jij GS/PVV/Poetin graag steunt moet je zelf weten maar ga je dan niet achter dit soort laffigheid verbergen...
Het is inderdaad grotendeels hetzelfde domme geroeptoeter.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
GS=PVV
Dat nu nog ontkennen omdat ze af en toe fake kritiek hebben op de PVV
Sowieso snap ik niet dat zoveel linkse mensen nu zo weglopen met het huidige Europa. Want als Europa iets niet is dan is het wel sociaal.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben net als jij een voorstander van een andere vorm van samenwerking in Europa en ik ben juist politiek links (gematigd socialist). Het lijkt er op dat sommige gutmenschen die gehinderd worden door een verkeerd soort politieke correctheid de tegenstanders van de EU graag in het PVV-hoekje duwen omdat ze hopen dat dat hun imago schaadt, dit met het doel die mensen minder geloofwaardig te maken. Daarom noemen die mensen de PVV en GeenStijl in 1 adem ondanks dat het niets met elkaar te maken heeft.
Volgens mij is er nog wel een verschil tussen uit de EU willen stappen of met drogredenen tegen dit verdrag ageren en weglopen met het huidige Europa. Dat de Europese samenwerking anders en beter moet lijkt me ook geen punt van discussie.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:29 schreef vipergts het volgende:
[..]
Sowieso snap ik niet dat zoveel linkse mensen nu zo weglopen met het huidige Europa. Want als Europa iets niet is dan is het wel sociaal.
Zonder de EU hadden veel Europese landen nu helemaal geen sociaal vangnet.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:29 schreef vipergts het volgende:
[..]
Sowieso snap ik niet dat zoveel linkse mensen nu zo weglopen met het huidige Europa. Want als Europa iets niet is dan is het wel sociaal.
Mwah, dat is slechts formeel een obstakel, juridisch gezien kan je prima een wet aannemen die in strijd is met de grondwet. Je zou er zelfs over kunnen discussiëren of dat dat niet al gebeurd is, afhankelijk van hoe je bepaalde grondwetartikels interpreteert. Ik denk bijvoorbeeld aan het ontoegankelijk maken van het hoger onderwijs met het instellingtarief, hoge collegegelden en de halbeheffing maar zo kan je meer voorbeelden vinden. Maar goed, dat is eigenlijk naast de kwestie want niets houdt je tegen om de grondwet aan te passen, voor dit specifieke geval moet toch wel een 2/3de meerderheid te vinden zijn als eenmaal blijkt dat voldoende politici akkoord gaan met een referendum.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:05 schreef freako het volgende:
[..]
Het kan niet anders dan een raadgevend referendum zijn. Anders gaat het tegen de Grondwet in.
Dat is zo, al zijn die van de Hond wel wat minder betrouwbaar (wel hele kleine groepen mensen), daarom begrijp ik niet waarom:quote:Een raadgevend referendum over een willekeurig onderwerp is een hele dure enquête. Dat kan Maurice de Hond goedkoper.
quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, dat is slechts formeel een obstakel, juridisch gezien kan je prima een wet aannemen die in strijd is met de grondwet. Je zou er zelfs over kunnen discussiëren of dat dat niet al gebeurd is, afhankelijk van hoe je bepaalde grondwetartikels interpreteert. Ik denk bijvoorbeeld aan het ontoegankelijk maken van het hoger onderwijs met het instellingtarief, hoge collegegelden en de halbeheffing maar zo kan je meer voorbeelden vinden.
Je kan als politici proberen om hier iets aan te doen door de woede en onvrede van een flink deel van de mensen die zal gaan stemmen te kanaliseren. Het is hetzelfde principe als dat wij niet enkel dijken, sluizen etc. bouwen om het water tegen te houden maar tevens extra graven om het water de ruimte te geven op stukken grond die we hiervoor 'opofferen' ('teruggeven').quote:Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef Fir3fly het volgende:
Verder, natuurlijk stemt niemand op de inhoud van het verdrag. Dat weet iedereen, de politiek ook. Vrijwel niemand stemt op inhoud, voor wat dan ook. Dat is een leuk ideaal maar absoluut niet de werkelijkheid.
Hoe zie jij dat precies voor je?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan als politici proberen om hier iets aan te doen door de woede en onvrede van een flink deel van de mensen die zal gaan stemmen te kanaliseren.
Werkelijk jaquote:Op zondag 21 februari 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan als politici proberen om hier iets aan te doen
Daar ben ik erg duidelijk over geweest. Organiseer als overheid op dezelfde dag een tweede referendum waarop je burgers het hemd van het lijf vraagt over de EU: wat de burgers goed en slecht vinden, wat ze graag willen in de toekomst etc.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat precies voor je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Licht de burgers ruim van tevoren in over wat alle vragen (en antwoordopties) gaan zijn zodat ze ter plaatse snel het document kunnen invullen. Ik schat in dat veel burgers die de oproep voor dit raadgevend 'referendum' hebben ondertekend de behoefte hebben om hun mening over deze zaken te geven. Op deze manier stel je hen in staat om zakelijk te antwoorden omtrent het AV met O.
De overheid is echter al veel te laat met het organiseren van dit alles, zelfs voor enkel dit ene simpele raadgevend 'referendum'. Dat maatschappelijk debat had allang gestart moeten zijn.
Ik geloof niet in een referendumdemocratie, simpelweg omdat het burgers aan middelen ontbreekt om zichzelf overal voldoende over in te lichten, dat geldt voor alle lagen van de bevolking, ook voor de hoogopgeleide en intelligente mensen. Wel kan je voor een beperkt aantal kwesties het volk laten beslissen indien je een voldoende kwalitiatief maatschappelijk debat opzet zonder een bias en hiervoor samenwerkt met de media, zowel publiek als privaat. Je moet dat ruim op tijd doen (ze zijn er nu al erg laat mee) om het proces voldoende tijd te geven waarin informatie doorsijpelt van de opinieleiders via de intellegintere burgers die de het debat goed volgen en via nog wat meer tussenlagen naar de modale burgers etc.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Niet zoals onze nationale politici zich nu opstellen! Je moet als politici die autoriteit verdienen door correct te handelen. Binnen de pp's zijn er echt wel politici die dit maar al te goed begrijpen maar die geluiden bereiken onvoldoende de top van de partijen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Werkelijk ja? Alsof mensen naar politici luisteren. Alsof politici uberhaupt weten hoe ze dat moeten doen.
'Correct', ja ja. Wat mag dat dan wezen?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet zoals onze nationale politici zich nu opstellen! Je moet als politici die autoriteit verdienen door correct te handelen.
Ik verwijs naar mijn laatste 'grote' reactie in deze draad voor een antwoord hierop wat concreet van toepassing is op dit specifieke geval. Ik kan er in het algemeen over uitwijden maar dat past hier nu niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Correct', ja ja. Wat mag dat dan wezen?
Dat gaat te ver offtopic.quote:En leuk hoor maar denk je dat er ook maar iemand stemt op zo'n persoon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ging het bovendien om politici als groep, niet over een individuele politicus.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dit inderdaad. 'Correct' is ook zo'n heerlijk arbitraire term.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Correct', ja ja. Wat mag dat dan wezen?
Dat hield alleen maar in dat je wil dat politici doen wat jij belangrijk vindt. Duh.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik verwijs naar mijn laatste 'grote' reactie in deze draad voor een antwoord hierop wat concreet van toepassing is op dit specifieke geval. Ik kan er in het algemeen over uitwijden maar dat past hier nu niet.
quote:Dat gaat te ver offtopic.Het kort antwoord is een keihard nee. Zeker als groep niet. Een individuele politicus heeft juist als enige kans als hij zich profileert als volledig inhoudelijk, een partij is kansloos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ging het bovendien om politici als groep, niet over een individuele politicus.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Jij mist compleet het punt, ik ga geen poging wagen om het je verder uit te leggen als dit jouw attitude is.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat hield alleen maar in dat je wil dat politici doen wat jij belangrijk vindt. Duh.
Dat is toch allemaal niet zo moeilijk? De burger serieus nemen, alle lagen van de maatschappij goed vertegenwoordigen, burgers goed informeren, de dialoog met de burgers opzoeken, eerlijk en integer zijn, doen wat goed is voor het volk in plaats van doen wat goed is voor jezelf of je partijtje...quote:Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad. 'Correct' is ook zo'n heerlijk arbitraire term.
Dat probleem heb ik ook geregeld met deze man.quote:
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Maar het lijkt niet tot je door te dringen dat jouw 'correct' niet zomaar een algemeen geaccepteerde waarheid is.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij mist compleet het punt, ik ga geen poging wagen om het je verder uit te leggen als dit jouw attitude is.
Wel onder het beschaafde deel van de bevolking.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
jouw 'correct' niet zomaar een algemeen geaccepteerde waarheid is.
Allemaal slap gelul, voornamelijk. Iedere politicus zegt dat hij dat doet. En 'simpel boerenverstand met een normaal moreel kompas', zo beschrijft iedere PVV-stemmer zich ook. Totaal nietszeggend.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is toch allemaal niet zo moeilijk? De burger serieus nemen, alle lagen van de maatschappij goed vertegenwoordigen, burgers goed informeren, de dialoog met de burgers opzoeken, eerlijk en integer zijn, doen wat goed is voor het volk in plaats van doen wat goed is voor jezelf of je partijtje...
Allemaal simpel boerenverstand voor mensen die een normaal moreel kompas hebben.
Wat is 'beschaafd'?quote:Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wel onder het beschaafde deel van de bevolking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |