Uiteraardquote:Op donderdag 18 februari 2016 15:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een serie interviews. Laten we de volgende delen ook hier plaatsen.
Corruptie houdt EU-fielen niet tegen hoor. Kijk maar eens hoe corrupt Italie en Griekenland zijn op de Transparency Index. Je zal schrikken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zijn meerdere redenen voor.
- het goede voorbeeld geven
- meer geloofwaardigheid en autoriteit krijgen doordat je er op een serieuze manier mee omgaat
- met inhoudelijke argumenten de mensen overtuigen om een bepaalde stem te geven (niet dat ze die per se voldoende aan hun kant hebben)
...
Een goed argument tegen het AV met O is hier al gegeven: dit verdrag wordt misbruikt om voor een lagere prijs vlees te produceren door het dierenwelzijn te verslechteren (race tot the bottom). Ik heb nog niet besloten hoe ik ga stemmen maar dit argument weegt voor mij erg zwaar aangezien ik het goed zorgen voor dieren erg belangrijk vind.
Een tweede argument tegen dit AV: Oekraïne is door en door corrupt (naast Nigeria op de corruptieranking).
Wat weer bevestigt dat de EU veel te groot en veel te heterogeen is. Het zijn leuke buren maar we moeten niet het bed delen met hen. Splits die EU op in 2 of 3 delen (bij voorkeur 3) en het zal veel beter functioneren, zeker op de lange termijn. De 3 delen kunnen prima samenwerken op pragmatische basis (studentenuitwisseling, onderzoek, handel) voor van alles. Dit kunnen wij doen zonder dat de leden die worden afgesplitst ermee akkoord gaan. Alles wat nodig is is dat we - samen met bondgenoten in NW-Europa die met ons willen afsplitsen - een EU 2.0 opstarten als nieuw clubje en ons daarin verenigen terwijl we ons lidmaatschap bij de EU 1.0 opzeggen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Corruptie houdt EU-fielen niet tegen hoor. Kijk maar eens hoe corrupt Italie en Griekenland zijn op de Transparency Index. Je zal schrikken.
En zelfs dat is niet eens de moeite waard. Oekraïne heeft ondanks 45 miljoen inwoners een kleinere economie dan Noord-Holland.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
Sluit gewoon een vrijhandelsverdrag met Oekraine af en daarmee basta.
Leuk, een stelling poneren die niet te controleren valt, want "Dat gebeurt vast niet zo openlijk als bij Soros".quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker zo interessant is wat het anti-Europakamp voor steun van bv de Russen ontvangt. Dat gebeurt vast niet zo openlijk als Soros.
Vrij verkeer van lekkere wijven.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
Wat zijn precies de voordelen om voor te stemmen? Hoeveel geld gaat er naar Oekraine toe als we voor stemmen?
Sluit gewoon een vrijhandelsverdrag met Oekraine af en daarmee basta.
"Het voor-kamp schijnt nog geld gekregen te hebben uit de erfenis van Hitler, met als doel één groot verenigd Europa te scheppen, maar ja dat is natuurlijk helemaal niet te traceren."quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:41 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Leuk, een stelling poneren die niet te controleren valt, want "Dat gebeurt vast niet zo openlijk als bij Soros".
Hoeveel krijg ik dan voor een voor stem van Hitler?quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"Het voor-kamp schijnt nog geld gekregen te hebben uit de erfenis van Hitler, met als doel één groot verenigd Europa te scheppen, maar ja dat is natuurlijk helemaal niet te traceren."
quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"Het voor-kamp schijnt nog geld gekregen te hebben uit de erfenis van Hitler, met als doel één groot verenigd Europa te scheppen, maar ja dat is natuurlijk helemaal niet te traceren."
Ik stem voor, in de hoop op een foto van Jan Roos, met bijschrift: "Bedankt, je hebt Jan Roos nu heel verdrietig gemaakt"quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]_!
De EU is juist via EGKS, EEG en EG in het leven geroepen om te voorkomen dat weer één land zou proberen zijn wil op te leggen aan andere Europese landen.
Het was dan ook niet serieus, even serieus iig als dat gelul over de Russen van 99.999.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]_!
De EU is juist via EGKS, EEG en EG in het leven geroepen om te voorkomen dat weer één land zou proberen zijn wil op te leggen aan andere Europese landen.
Dat is héél anders dan door een ander land bezet te worden en door dat land de wet opgelegd te krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het was dan ook niet serieus, even serieus iig als dat gelul over de Russen van 99.999.
Nu is er misschien niet één land die zijn wil oplegt aan de andere landen (alhoewel daar ook over te discussiëren valt), maar nu gaan we langzaam gewoon naar één groot Europees land toe. Is dat zoveel beter of anders?
En dat is allemaal volledig kansloos. Niemand die er wat mee doet. Mensen reageren alleen op dom geschreeuw en BNers.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zijn meerdere redenen voor.
- het goede voorbeeld geven
- meer geloofwaardigheid en autoriteit krijgen doordat je er op een serieuze manier mee omgaat
- met inhoudelijke argumenten de mensen overtuigen om een bepaalde stem te geven (niet dat ze die per se voldoende aan hun kant hebben)
...
Hoe het begint is inderdaad anders, daar ben ik het met je eensquote:Op donderdag 18 februari 2016 16:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is héél anders dan door een ander land bezet te worden en door dat land de wet opgelegd te krijgen.
Niet te vergelijken met het deel uitmaken van een unie zelfs.
Dat is voor GS/PVV natuurlijk ook helemaal niet interessant. Als ze maar boos kunnen doen tegen Europa en het kabinet. Wel lekker doorzichtigquote:Op donderdag 18 februari 2016 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De reden dat men die waarnemers niet stuurde wordt gemakshalve maar even achterwege gelaten.
Je geeft er wederom blijk van dat je de hele essentie van de EU niet begrijpt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat weer bevestigt dat de EU veel te groot en veel te heterogeen is. Het zijn leuke buren maar we moeten niet het bed delen met hen. Splits die EU op in 2 of 3 delen (bij voorkeur 3) en het zal veel beter functioneren, zeker op de lange termijn. De 3 delen kunnen prima samenwerken op pragmatische basis (studentenuitwisseling, onderzoek, handel) voor van alles. Dit kunnen wij doen zonder dat de leden die worden afgesplitst ermee akkoord gaan. Alles wat nodig is is dat we - samen met bondgenoten in NW-Europa die met ons willen afsplitsen - een EU 2.0 opstarten als nieuw clubje en ons daarin verenigen terwijl we ons lidmaatschap bij de EU 1.0 opzeggen.
Hoezo misschien mag je haar troosten als het niet doorgaat. Dat is wat je noemt een win-win situatie. Sowieso zijn er voor de GS haters ook ftm.nl en 925.nl en De Correspondent die de andere kant van samenwerkingsverdrag bespreken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Oh wacht, Victoria Koblenko is voor? Shit, heb ik net mijn tegen stem op de bus gedaan
GS is in deze toch juist verschrikkelijk puberaal? Ze zijn heel bewust aan het opjutten en hebben weinig op met de waarheid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:35 schreef Harmankardon het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat GS van de ene kant het medium is wat dit soort goede dingen doet en van de andere kant soms zo schaamteloos puberaal bezig is en aan alle kanten de waarheid sjeest. Ze zouden zoveel meer kunnen bereiken door zich sec te richten op de serieuze journalistiek want daar ligt in NL een gat tussen 'ontkennend links' en 'dom rechts' waar je een vrachtwagen in kan parkeren.
Ik kreeg vorige maand nog 450 Roebels toegestuurd van het Kremlin.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker zo interessant is wat het anti-Europakamp voor steun van bv de Russen ontvangt. Dat gebeurt vast niet zo openlijk als Soros.
Dit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik kreeg vorige maand nog 450 Roebels toegestuurd van het Kremlin.
Dat was echt fantastisch.
Ja, ik denk werkelijk dat ze in Kiev volgend jaar zonder enige problemen een gay-parade kunnen houden. Nazi's zijn immers warme voorstanders van homo's en de homo-acceptatie verloopt vlekkeloos in EU-lidstaten als Polen en Kroatië en in potentiële lidstaten als Servië en Turkije.quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, is hier een vrij grote middengroep die op dit moment "afglijdt" naar het nee-kamp, volgens mij. Daarnaast kun je ook altijd nog de homo's overhalen, want dit "samenwerkingsverdrag" heeft ook tot doel de acceptatie van LHBT'ers te bevorderen in Oekraïne.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |