abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160045175
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Inderdaad, dit bedoel ik.

Bedankt voor je post. :D
Hij vat het aardig samen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben als GS GeenPeil e.d. om te weten dat dit verdrag op het verkeerde tijdstip komt en ook nog een slecht is voor de Europese/ Oekraiense burger. Mensen die ja gaan stemmen omdat rechts Nee stemt zullen nog van een koude kermis thuis komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:06:54 #202
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_160045197
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij mee :).
Vandaar dat ik dit artikel van doorbraak.eu dus post.
Dit is het dilemma.

Hoe e.e.a. wordt uitgelegd - geframed dus - zal me een koblasa zijn (Oekrainse worst :P ), meer neoliberaal beleid is zeer slecht voor Oekraine. Die mensen hebben nauwelijks geld en kunnen zich dus geen geprivatiseerd water, gas, elektra en peperdure treinkaartjes veroorloven.
En een exodus van goedkope arbeidskrachten uit Oekraine die hier misbruikt gaan worden als slaven, want het komt gewoon op slavernij neer, zit ik ook niet op te wachten.
Dat is gewoon mensonterend. :{

Geen wonder dat oligarchen en criminelen als het VNO-NCW hier voorstander van zijn.
pi_160045249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jan Roos links, laat hem het maar niet horen. _O-
Ik heb trouwens als linkse rakker wel sympathie voor hem.
Hier heb je het al. Mijn rechtsche vrienden hier op FOK! zijn helaas te dom om te kakken en vertrouwen blind op de linksche rat Jan Roos. Die met linksche subsidie een propaganda oorlog voert tegen ons rechtsch.

Een echte rechtsche soldaat stemt voor dit verdrag, iedereen die tegen stemt is voor altijd linksch en verdorven!! C'est ca!
pi_160045252
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef agter het volgende:
Ja-stemmers zijn zwaar in de minderheid. De opkomst wordt zo laag dat niemand er rekening mee hoeft te houden.
Het gaat een voorbeeld worden waarom referendums geen goed idee zijn.
Helaas.
Onzin. Je kan/mag niet stellen dat referenda (um => a) een slecht idee zijn. Dat hangt namelijk compleet af van hoe je ze gebruikt. Het is een goed instrument als je het goed inzet, het is een slecht instrument als je het slecht inzet. Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie maar voor echt belangrijke beslissingen zou je in deze tijd wel referenda moeten gebruiken, vooraf gegaan door een goed maatschappelijk debat en niet door een showtje van het ministerie departement van propaganda.
#NoDAPL
pi_160045288
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij mee :).
Enkel de gutmenschen/PC-mensen liggen daar wakker van. :')
De rest van de samenleving zal het worst wezen dat een paar mensen zo redeneren. Ik bepaal hoe ik stem in functie van hoe goed/slecht ik het verdrag vind, iedereen mag het duiden zoals hij/zij het wil, dat is hun probleem.
#NoDAPL
pi_160045293
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onzin. Je kan/mag niet stellen dat referenda (um => a) een slecht idee zijn. Dat hangt namelijk compleet af van hoe je ze gebruikt. Het is een goed instrument als je het goed inzet, het is een slecht instrument als je het slecht inzet. Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie maar voor echt belangrijke beslissingen zou je in deze tijd wel referenda moeten gebruiken, vooraf gegaan door een goed maatschappelijk debat en niet door een showtje van het ministerie departement van propaganda.
In dit geval wordt het instrument echter vakkundig verkracht. Dit fopreferendum is de manier om het instrument bij het eerste gebruik weer de nek om te draaien.
pi_160045305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Enkel de gutmenschen/PC-mensen liggen daar wakker van. :')
Dat jij je wel aangetrokken voelt tot de PVV en GS is geen nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2016 17:12:47 ]
pi_160045325
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In dit geval wordt het instrument echter vakkundig verkracht. Dit fopreferendum is de manier om het instrument bij het eerste gebruik weer de nek om te draaien.
Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun). :?
#NoDAPL
pi_160045352
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij je wel aangetrokken voelt tot de PVV en GS is geen nieuws.
Ik weet dat jij dat graag denkt maar dit zuig jij als "Gutmensch" toch echt uit jouw duim. :)
Net als dat jij uit jouw duim zuigt dat dit hetzelfde publiek is, ook al zijn PVV-stemmers oververtegenwoordigd onder de GS-bezoekers.
Ik sta behoorlijk neutraal tegenover de PVV en ik sta behoorlijk neutraal tegenover GS.
#NoDAPL
pi_160045362
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun). :?
Daarvoor is onvoldoende steun in de volksvertegenwoordiging. Wat me niet onterecht lijkt overigens.
pi_160045373
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet dat jij dat graag denkt maar dit zuig jij als "Gutmensch" toch echt uit jouw duim. :)
Net als dat jij uit jouw duim zuigt dat dit hetzelfde publiek is, ook al zijn PVV-stemmers oververtegenwoordigd onder de GS-bezoekers.
Ik sta behoorlijk neutraal tegenover de PVV en ik sta behoorlijk neutraal tegenover GS.
Alleen al door je belachelijke woordgebruik ben je natuurlijk niet meer als neutraal in enig debat te kwalificeren.
pi_160045599
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom is dit slecht voor de burgers?
Zoek nu zelf eens iets op. Maar goed in het verdrag staan allemaal hele leuke dingen het is alleen allemaal niet afdwingbaar. dus als het erop aankomt staat Europa met zijn broek op de knieen en zijn pik in de hand.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160045629
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:27 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zoek nu zelf eens iets op. Maar goed in het verdrag staan allemaal hele leuke dingen het is alleen allemaal niet afdwingbaar. dus als het erop aankomt staat Europa met zijn broek op de knieen en zijn pik in de hand.
Aha, ik was al even bang dat je je stelling zou kunnen onderbouwen. Dat zou ook wel erg eng zijn...
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:29:26 #214
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160045651
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:27 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat gebruik jij een hoop worden om niets te zeggen.

Ik denk dat het goed is als Europa een stok achter de deur heeft om betere rechten voor vrouwen en homo's af te dwingen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160045935
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij vat het aardig samen.

[..]

Ik ben iig blij dat ik eens niet als een pvv tokkie wordt weggezet omdat ik graag een ander Europa zie
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160046058
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:29 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wat gebruik jij een hoop worden om niets te zeggen.

Ik denk dat het goed is als Europa een stok achter de deur heeft om betere rechten voor vrouwen en homo's af te dwingen.
Dat is precies het probleem dat hebben ze niet, dat is nu net het kwalijke van het hele gebeuren.
pi_160046114
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, ik was al even bang dat je je stelling zou kunnen onderbouwen. Dat zou ook wel erg eng zijn...
http://925.nl/archief/201(...)rlijke-concurrentie/
pi_160046130
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:46 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem dat hebben ze niet, dat is nu net het kwalijke van het hele gebeuren.
Als het verdrag blijkbaar dus niets voorstelt, waarom ga je dan toch mee in de GS/PVV retoriek over dat verdrag? Dan is het de moeite van het stemmen toch niet waard?
pi_160046271
quote:
Ik ben bezig met dat stukje maar het is nogal vaag. Neem deze quote

quote:
Nu landbouw. Bovenstaande Tweet van onze regering is - daar gaan we weer - onjuist. Dat kunnen we aantonen met cijfers van het Oekraïense CBS. Er staat dat er 'onbenutte kansen voor boeren' liggen. Helaas. Oekraïne is op de kaart heel groot, maar de economie is piepklein, vergelijkbaar met die van Hongarije of Slovenië. Meer is het niet. Bovendien heeft het land al een negatieve handelsbalans (het land importeert nu al teveel, net als Griekenland) dus er valt niet in te zien hoe we hier op korte termijn ook maar iets kunnen verdienen.
Omdat de economie nu heel klein is zouden er geen kansen liggen voor boeren? En er zou niets verdiend kunnen worden. Maar dat onderbouwen ze verder niet. Zo weet ik toevallig dat er al jaren Nederlanders boeren in Oekraine en dat ze daar ook best leuk geld mee verdienen. Voor zowel, import, export als daar boeren liggen er dus gewoon kansen om meer te verdienen dan voorheen.

Ik zal nog even verder lezen in het artikel.

quote:
Legbatterijen voor kippen zijn spotgoedkoop maar zeer dieronvriendelijk. Daarom hebben we ze verboden, maar in Oekraïne is deze vorm van vleesproductie gewoon toegestaan.
Als ik bovenstaande lees, dan vraag ik me af of de schrijver überhaupt iets snapt van de voedselproductie. Legbatterijkippen worden niet voor hun vlees maar voor hun eieren gehouden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2016 17:57:12 ]
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:56:03 #220
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160046301
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:46 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat hebben wie niet?
pi_160046403
Ook dit is weer een knappe verzameling drogredenen

quote:
Stel nu dat we de ramp met MH17 als een reden zien waarom Nederland een morele verplichting heeft, alsof wij schuldig zijn aan onze eigen slachtoffers. En stel nu dat we geen probleem zien in het inslaan van slecht vlees, vol met hormonen en levensbedreigende antibiotica. En stel dat we geen zier geven om onze boeren, die 160.000 FTE's gaan maar wat anders doen. En stel dat we de modernisering van de Nederlandse landbouw, met dierenwelzijn en technologische innovatie, met alle liefde bij het grofvuil gooien omdat we Oekraïne willen helpen. Stel dat we dat als redenering zien om het verdrag doorgang te laten vinden, want we hebben alles voor Oekraïne over.
Ten eerste is het neerhalen van MH17 eerder een gevolg van het spreken over dit verdrag dan een aanleiding.
Ten tweede schrijven ze eerst dat de Oekraïners er allemaal niets van snappen maar ze zouden wel spontaan even de Nederlandse agrarische sector de nek om draaien.
pi_160046450
Ben wel benieuwd naar deel twee van het artikel want dit leek nergens op.
pi_160046520
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:00 schreef 99.999 het volgende:
Ook dit is weer een knappe verzameling drogredenen

[..]

Ten eerste is het neerhalen van MH17 eerder een gevolg van het spreken over dit verdrag dan een aanleiding.
Ten tweede schrijven ze eerst dat de Oekraïners er allemaal niets van snappen maar ze zouden wel spontaan even de Nederlandse agrarische sector de nek om draaien.
Sowieso is het wat bijzonder dat de auteur ervan uitgaat dat de rest van Europa zich aan gaat passen aan Oekrainse standaarden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160046548
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sowieso is het wat bijzonder dat de auteur ervan uitgaat dat de rest van Europa zich aan gaat passen aan Oekrainse standaarden.
Wakker Dier staat al te springen om radiospotjes te maken bij het eerste legbatterijei wat hier in de winkel terecht komt.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:11:50 #225
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160046611
Juist als ze hun producten op de EU-markt willen slijten zullen ze zich aan moeten passen aan onze standaarden, ik zie niet wat daar verkeerd aan is.
pi_160046958
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben bezig met dat stukje maar het is nogal vaag. Neem deze quote

[..]

Omdat de economie nu heel klein is zouden er geen kansen liggen voor boeren? En er zou niets verdiend kunnen worden. Maar dat onderbouwen ze verder niet. Zo weet ik toevallig dat er al jaren Nederlanders boeren in Oekraine en dat ze daar ook best leuk geld mee verdienen. Voor zowel, import, export als daar boeren liggen er dus gewoon kansen om meer te verdienen dan voorheen.

Ik zal nog even verder lezen in het artikel.

[..]

Als ik bovenstaande lees, dan vraag ik me af of de schrijver überhaupt iets snapt van de voedselproductie. Legbatterijkippen worden niet voor hun vlees maar voor hun eieren gehouden.
Leg kippen worden aan het eind van hun levensduur gewoon geslacht
pi_160047064
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160047221
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:14 schreef Childofthe90s het volgende:
De EU moet nodig op de schop, worden hervormd en worden gedemocratiseerd. Het is een schande dat het gedachtegoed van een groot deel van de Europese bevolking (en mogelijk de meerderheid) eerst wordt ontkend en vervolgens wordt gedemoniseerd door lieden die al jaren op het pluche zitten en voor hun carrière volledig afhankelijk zijn van de EU (en dan vooral haar geld).
Democratie is onmogelijk op zo'n grote schaal, we moeten dus gewoonweg terug naar naties en vriendschappelijke verdragen. De superstaat was vanaf het begin af aan al nooit bedoeld als democratisch platform maar als piramide spel voor internationale bankiers. (dit is een bewezen feit)
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160047253
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

Leg kippen worden aan het eind van hun levensduur gewoon geslacht
Klopt, maar hooguit voor dierenvoer of de goedkoopste frikandellen en soep. Vlees daarvan tref je echt niet in het koelschap van de lokale supermarkt. Dat vlees wordt in Nederland ook amper verwerkt. Dus de kans dat we het speciaal daarvoor gaan importeren uit Oekraïne is niet zo groot, de economische waarde zit immers vrijwel puur in het eieren leggen.
Maar het was natuurlijk maar een voorbeeld van de teksten waaruit blijkt dat de auteur verdomde weinig van de landbouwsector snapt, laat staan dat hij het verdrag snapt..
pi_160047266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:42 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Democratie is onmogelijk op zo'n grote schaal,
Bron?

quote:
we moeten dus gewoonweg terug naar naties en vriendschappelijke verdragen. De superstaat was vanaf het begin af aan al nooit bedoeld als democratisch platform maar als piramide spel voor internationale bankiers. (dit is een bewezen feit)
En ook hier ben ik wel benieuwd naar de bronvermelding.
pi_160047412
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bron?

[..]

En ook hier ben ik wel benieuwd naar de bronvermelding.
De gehele menselijke geschiedenis.
-
pi_160047499
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Peachbird het volgende:

[..]

De gehele menselijke geschiedenis.
Je lult dus gewoon uit je nek?

Net zoals pakweg GS rondom dit referendum :P
pi_160047657
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je lult dus gewoon uit je nek?

Net zoals pakweg GS rondom dit referendum :P
Heb jij een url nodig van een reguliere bron ter vervanging van je eigen denkkracht?
Zoals ik al zei; de kronieken van de menselijke historie, en dat is nogal een pil bewijst dat democratie enkel fungeert op kleine/overzichtelijke schaal. De rest is gezond verstand. (Iets wat je steeds minder ziet in de moderne tijd van 'bron bron bron!!'/)
-
pi_160047720
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:02 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Heb jij een url nodig van een reguliere bron ter vervanging van je eigen denkkracht?
Zoals ik al zei; de kronieken van de menselijke historie, en dat is nogal een pil bewijst dat democratie enkel fungeert op kleine/overzichtelijke schaal. De rest is gezond verstand. (Iets wat je steeds minder ziet in de moderne tijd van 'bron bron bron!!'/)
Aha.
pi_160047740
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha.
Als je niet normaal kunt redeneren kan ik je ook niet helpen, mischien is er nog een baan voor je als telefonist bij de plaatselijke gemeentebalie.
-
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:05:57 #236
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160047783
quote:

[..]

Het kan niet anders dan een raadgevend referendum zijn. Anders gaat het tegen de Grondwet in.

Een raadgevend referendum over een willekeurig onderwerp is een hele dure enquête. Dat kan Maurice de Hond goedkoper.
pi_160048902
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:05 schreef freako het volgende:

[..]

Het kan niet anders dan een raadgevend referendum zijn. Anders gaat het tegen de Grondwet in.

Een raadgevend referendum over een willekeurig onderwerp is een hele dure enquête. Dat kan Maurice de Hond goedkoper.
Geweldige waakhond ben jij altijd. Iemand die tot op het bot snapt wat het is en wat het doet.
En wat er mogelijk is en wat niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160049696
quote:

[..]

Klinkt goed. Dan kunnen we voortaan in alle even weken stemmen voor gratis geld en in alle oneven weken voor een nieuwe invulling van de Tweede Kamer omdat men ons democratisch gesloten besluit niet waar kan maken.
pi_160092016
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:41 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik ben iig blij dat ik eens niet als een pvv tokkie wordt weggezet omdat ik graag een ander Europa zie
Ik ben net als jij een voorstander van een andere vorm van samenwerking in Europa en ik ben juist politiek links (gematigd socialist). Het lijkt er op dat sommige gutmenschen die gehinderd worden door een verkeerd soort politieke correctheid de tegenstanders van de EU graag in het PVV-hoekje duwen omdat ze hopen dat dat hun imago schaadt, dit met het doel die mensen minder geloofwaardig te maken. Daarom noemen die mensen de PVV en GeenStijl in 1 adem ondanks dat het niets met elkaar te maken heeft.
#NoDAPL
pi_160092191
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry Koos, jij hebt even niet goed opgelet. Er is namelijk aangegeven dat er momenteel in Nederland Oekraïens kippenvlees wordt verkocht terwijl dit vlees is geproduceerd onder omstandigheden die niet zijn toegestaan in de Europese Unie!
#NoDAPL
pi_160092435
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sorry Koos, jij hebt even niet goed opgelet. Er is namelijk aangegeven dat er momenteel in Nederland Oekraïens kippenvlees wordt verkocht terwijl dit vlees is geproduceerd onder omstandigheden die niet zijn toegestaan in de Europese Unie!
Op dit moment? Is het dan niet zo dat het Associatieverdrag daar een einde aan maakt?

Als dat de bestaande situatie is, dan is dat dus geen reden om 'nee' te stemmen. Een 'nee' zal daar dan immers geen verandering in brengen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160093126
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben net als jij een voorstander van een andere vorm van samenwerking in Europa en ik ben juist politiek links (gematigd socialist). Het lijkt er op dat sommige gutmenschen die gehinderd worden door een verkeerd soort politieke correctheid de tegenstanders van de EU graag in het PVV-hoekje duwen omdat ze hopen dat dat hun imago schaadt, dit met het doel die mensen minder geloofwaardig te maken. Daarom noemen die mensen de PVV en GeenStijl in 1 adem ondanks dat het niets met elkaar te maken heeft.
In dit geval hebben GS en PVV natuurlijk alles met elkaar te maken. GS is voor dit referendum gewoon de internettak van de PVV. Ze hebben ook exact dezelfde doelen. En dat jij GS/PVV/Poetin graag steunt moet je zelf weten maar ga je dan niet achter dit soort laffigheid verbergen...
pi_160093182
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees het artikel eens een keer serieus Bram. Ze suggereren dat we onze regels aanpassen en dat Oekraine onze boeren dan wel even weg zal concurreren. Dat terwijl de boeren uit dat land nu al amper meekunnen op de wereldmarkt. De auteur heeft gewoon heel duidelijk niets begrepen van de agrarische sector. Net als jij zo te lezen overigens.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op dit moment? Is het dan niet zo dat het Associatieverdrag daar een einde aan maakt?

Als dat de bestaande situatie is, dan is dat dus geen reden om 'nee' te stemmen. Een 'nee' zal daar dan immers geen verandering in brengen.
Ja, het zijn weer bijzondere argumenten die voorbij komen _O-
pi_160093190
GS=PVV

Dat nu nog ontkennen omdat ze af en toe fake kritiek hebben op de PVV

:')
pi_160093215
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In dit geval hebben GS en PVV natuurlijk alles met elkaar te maken. GS is voor dit referendum gewoon de internettak van de PVV. Ze hebben ook exact dezelfde doelen. En dat jij GS/PVV/Poetin graag steunt moet je zelf weten maar ga je dan niet achter dit soort laffigheid verbergen...
Ik zie het als 1 geheel inderdaad. Ze delen vrijwel dezelfde politieke ideologie. Net als de Vara en de PVDA.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:28:30 #246
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160093220
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
GS=PVV

Dat nu nog ontkennen omdat ze af en toe fake kritiek hebben op de PVV

:')
Het is inderdaad grotendeels hetzelfde domme geroeptoeter.
pi_160093261
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sowieso snap ik niet dat zoveel linkse mensen nu zo weglopen met het huidige Europa. Want als Europa iets niet is dan is het wel sociaal.
pi_160093335
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:29 schreef vipergts het volgende:

[..]

Sowieso snap ik niet dat zoveel linkse mensen nu zo weglopen met het huidige Europa. Want als Europa iets niet is dan is het wel sociaal.
Volgens mij is er nog wel een verschil tussen uit de EU willen stappen of met drogredenen tegen dit verdrag ageren en weglopen met het huidige Europa. Dat de Europese samenwerking anders en beter moet lijkt me ook geen punt van discussie.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:33:19 #249
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160093363
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:29 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zonder de EU hadden veel Europese landen nu helemaal geen sociaal vangnet.
pi_160093939
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:05 schreef freako het volgende:

[..]

Mwah, dat is slechts formeel een obstakel, juridisch gezien kan je prima een wet aannemen die in strijd is met de grondwet. Je zou er zelfs over kunnen discussiëren of dat dat niet al gebeurd is, afhankelijk van hoe je bepaalde grondwetartikels interpreteert. Ik denk bijvoorbeeld aan het ontoegankelijk maken van het hoger onderwijs met het instellingtarief, hoge collegegelden en de halbeheffing maar zo kan je meer voorbeelden vinden. Maar goed, dat is eigenlijk naast de kwestie want niets houdt je tegen om de grondwet aan te passen, voor dit specifieke geval moet toch wel een 2/3de meerderheid te vinden zijn als eenmaal blijkt dat voldoende politici akkoord gaan met een referendum.

quote:
Dat is zo, al zijn die van de Hond wel wat minder betrouwbaar (wel hele kleine groepen mensen), daarom begrijp ik niet waarom:

- je het slechts raadgevend maakt

- je een raadgevend referendum niet combineert met verkiezingen die toch reeds worden gehouden (dan kost het niets extra (digitaal stemmen) of weinig extra (met papier stemmen)

- je het huidige (AV met O) raadgevend referendum niet met beide handen aangrijpt om wat meer vragen te stellen dan enkel die ene vraag die is ingediend. Niets belet de overheid toch om zelfstandig een referendum te organiseren en dit te laten samenvallen met dit raadgevend referendum. Wil je voorkomen dat burgers uit onvrede met de EU tegen het AV met O stemmen, geef hen dan de gelegenheid om die onvrede te uiten.
Niet dat het AV met O niet inhoudelijk voldoende redenen geeft om tegen te stemmen, het helpt echter wel als de overheid weet dat de mensen daadwerkelijk tegen het AV stemmen en dat het niet een soort van opgestoken middelvinger richting de EU is.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')