abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160045175
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Inderdaad, dit bedoel ik.

Bedankt voor je post. :D
Hij vat het aardig samen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben als GS GeenPeil e.d. om te weten dat dit verdrag op het verkeerde tijdstip komt en ook nog een slecht is voor de Europese/ Oekraiense burger. Mensen die ja gaan stemmen omdat rechts Nee stemt zullen nog van een koude kermis thuis komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:06:54 #202
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_160045197
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij mee :).
Vandaar dat ik dit artikel van doorbraak.eu dus post.
Dit is het dilemma.

Hoe e.e.a. wordt uitgelegd - geframed dus - zal me een koblasa zijn (Oekrainse worst :P ), meer neoliberaal beleid is zeer slecht voor Oekraine. Die mensen hebben nauwelijks geld en kunnen zich dus geen geprivatiseerd water, gas, elektra en peperdure treinkaartjes veroorloven.
En een exodus van goedkope arbeidskrachten uit Oekraine die hier misbruikt gaan worden als slaven, want het komt gewoon op slavernij neer, zit ik ook niet op te wachten.
Dat is gewoon mensonterend. :{

Geen wonder dat oligarchen en criminelen als het VNO-NCW hier voorstander van zijn.
pi_160045249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jan Roos links, laat hem het maar niet horen. _O-
Ik heb trouwens als linkse rakker wel sympathie voor hem.
Hier heb je het al. Mijn rechtsche vrienden hier op FOK! zijn helaas te dom om te kakken en vertrouwen blind op de linksche rat Jan Roos. Die met linksche subsidie een propaganda oorlog voert tegen ons rechtsch.

Een echte rechtsche soldaat stemt voor dit verdrag, iedereen die tegen stemt is voor altijd linksch en verdorven!! C'est ca!
pi_160045252
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef agter het volgende:
Ja-stemmers zijn zwaar in de minderheid. De opkomst wordt zo laag dat niemand er rekening mee hoeft te houden.
Het gaat een voorbeeld worden waarom referendums geen goed idee zijn.
Helaas.
Onzin. Je kan/mag niet stellen dat referenda (um => a) een slecht idee zijn. Dat hangt namelijk compleet af van hoe je ze gebruikt. Het is een goed instrument als je het goed inzet, het is een slecht instrument als je het slecht inzet. Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie maar voor echt belangrijke beslissingen zou je in deze tijd wel referenda moeten gebruiken, vooraf gegaan door een goed maatschappelijk debat en niet door een showtje van het ministerie departement van propaganda.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160045288
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij mee :).
Enkel de gutmenschen/PC-mensen liggen daar wakker van. :')
De rest van de samenleving zal het worst wezen dat een paar mensen zo redeneren. Ik bepaal hoe ik stem in functie van hoe goed/slecht ik het verdrag vind, iedereen mag het duiden zoals hij/zij het wil, dat is hun probleem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160045293
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onzin. Je kan/mag niet stellen dat referenda (um => a) een slecht idee zijn. Dat hangt namelijk compleet af van hoe je ze gebruikt. Het is een goed instrument als je het goed inzet, het is een slecht instrument als je het slecht inzet. Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie maar voor echt belangrijke beslissingen zou je in deze tijd wel referenda moeten gebruiken, vooraf gegaan door een goed maatschappelijk debat en niet door een showtje van het ministerie departement van propaganda.
In dit geval wordt het instrument echter vakkundig verkracht. Dit fopreferendum is de manier om het instrument bij het eerste gebruik weer de nek om te draaien.
pi_160045305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Enkel de gutmenschen/PC-mensen liggen daar wakker van. :')
Dat jij je wel aangetrokken voelt tot de PVV en GS is geen nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2016 17:12:47 ]
pi_160045325
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In dit geval wordt het instrument echter vakkundig verkracht. Dit fopreferendum is de manier om het instrument bij het eerste gebruik weer de nek om te draaien.
Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun). :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160045352
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij je wel aangetrokken voelt tot de PVV en GS is geen nieuws.
Ik weet dat jij dat graag denkt maar dit zuig jij als "Gutmensch" toch echt uit jouw duim. :)
Net als dat jij uit jouw duim zuigt dat dit hetzelfde publiek is, ook al zijn PVV-stemmers oververtegenwoordigd onder de GS-bezoekers.
Ik sta behoorlijk neutraal tegenover de PVV en ik sta behoorlijk neutraal tegenover GS.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160045362
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun). :?
Daarvoor is onvoldoende steun in de volksvertegenwoordiging. Wat me niet onterecht lijkt overigens.
pi_160045373
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet dat jij dat graag denkt maar dit zuig jij als "Gutmensch" toch echt uit jouw duim. :)
Net als dat jij uit jouw duim zuigt dat dit hetzelfde publiek is, ook al zijn PVV-stemmers oververtegenwoordigd onder de GS-bezoekers.
Ik sta behoorlijk neutraal tegenover de PVV en ik sta behoorlijk neutraal tegenover GS.
Alleen al door je belachelijke woordgebruik ben je natuurlijk niet meer als neutraal in enig debat te kwalificeren.
pi_160045599
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom is dit slecht voor de burgers?
Zoek nu zelf eens iets op. Maar goed in het verdrag staan allemaal hele leuke dingen het is alleen allemaal niet afdwingbaar. dus als het erop aankomt staat Europa met zijn broek op de knieen en zijn pik in de hand.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160045629
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:27 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zoek nu zelf eens iets op. Maar goed in het verdrag staan allemaal hele leuke dingen het is alleen allemaal niet afdwingbaar. dus als het erop aankomt staat Europa met zijn broek op de knieen en zijn pik in de hand.
Aha, ik was al even bang dat je je stelling zou kunnen onderbouwen. Dat zou ook wel erg eng zijn...
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:29:26 #214
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160045651
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:27 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zoek nu zelf eens iets op. Maar goed in het verdrag staan allemaal hele leuke dingen het is alleen allemaal niet afdwingbaar. dus als het erop aankomt staat Europa met zijn broek op de knieen en zijn pik in de hand.
Wat gebruik jij een hoop worden om niets te zeggen.

Ik denk dat het goed is als Europa een stok achter de deur heeft om betere rechten voor vrouwen en homo's af te dwingen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160045935
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij vat het aardig samen.

[..]

Ik ben iig blij dat ik eens niet als een pvv tokkie wordt weggezet omdat ik graag een ander Europa zie
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160046058
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:29 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wat gebruik jij een hoop worden om niets te zeggen.

Ik denk dat het goed is als Europa een stok achter de deur heeft om betere rechten voor vrouwen en homo's af te dwingen.
Dat is precies het probleem dat hebben ze niet, dat is nu net het kwalijke van het hele gebeuren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160046114
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, ik was al even bang dat je je stelling zou kunnen onderbouwen. Dat zou ook wel erg eng zijn...
http://925.nl/archief/201(...)rlijke-concurrentie/
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160046130
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:46 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem dat hebben ze niet, dat is nu net het kwalijke van het hele gebeuren.
Als het verdrag blijkbaar dus niets voorstelt, waarom ga je dan toch mee in de GS/PVV retoriek over dat verdrag? Dan is het de moeite van het stemmen toch niet waard?
pi_160046271
quote:
Ik ben bezig met dat stukje maar het is nogal vaag. Neem deze quote

quote:
Nu landbouw. Bovenstaande Tweet van onze regering is - daar gaan we weer - onjuist. Dat kunnen we aantonen met cijfers van het Oekraïense CBS. Er staat dat er 'onbenutte kansen voor boeren' liggen. Helaas. Oekraïne is op de kaart heel groot, maar de economie is piepklein, vergelijkbaar met die van Hongarije of Slovenië. Meer is het niet. Bovendien heeft het land al een negatieve handelsbalans (het land importeert nu al teveel, net als Griekenland) dus er valt niet in te zien hoe we hier op korte termijn ook maar iets kunnen verdienen.
Omdat de economie nu heel klein is zouden er geen kansen liggen voor boeren? En er zou niets verdiend kunnen worden. Maar dat onderbouwen ze verder niet. Zo weet ik toevallig dat er al jaren Nederlanders boeren in Oekraine en dat ze daar ook best leuk geld mee verdienen. Voor zowel, import, export als daar boeren liggen er dus gewoon kansen om meer te verdienen dan voorheen.

Ik zal nog even verder lezen in het artikel.

quote:
Legbatterijen voor kippen zijn spotgoedkoop maar zeer dieronvriendelijk. Daarom hebben we ze verboden, maar in Oekraïne is deze vorm van vleesproductie gewoon toegestaan.
Als ik bovenstaande lees, dan vraag ik me af of de schrijver überhaupt iets snapt van de voedselproductie. Legbatterijkippen worden niet voor hun vlees maar voor hun eieren gehouden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2016 17:57:12 ]
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:56:03 #220
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160046301
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:46 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem dat hebben ze niet, dat is nu net het kwalijke van het hele gebeuren.
Wat hebben wie niet?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160046403
Ook dit is weer een knappe verzameling drogredenen

quote:
Stel nu dat we de ramp met MH17 als een reden zien waarom Nederland een morele verplichting heeft, alsof wij schuldig zijn aan onze eigen slachtoffers. En stel nu dat we geen probleem zien in het inslaan van slecht vlees, vol met hormonen en levensbedreigende antibiotica. En stel dat we geen zier geven om onze boeren, die 160.000 FTE's gaan maar wat anders doen. En stel dat we de modernisering van de Nederlandse landbouw, met dierenwelzijn en technologische innovatie, met alle liefde bij het grofvuil gooien omdat we Oekraïne willen helpen. Stel dat we dat als redenering zien om het verdrag doorgang te laten vinden, want we hebben alles voor Oekraïne over.
Ten eerste is het neerhalen van MH17 eerder een gevolg van het spreken over dit verdrag dan een aanleiding.
Ten tweede schrijven ze eerst dat de Oekraïners er allemaal niets van snappen maar ze zouden wel spontaan even de Nederlandse agrarische sector de nek om draaien.
pi_160046450
Ben wel benieuwd naar deel twee van het artikel want dit leek nergens op.
pi_160046520
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:00 schreef 99.999 het volgende:
Ook dit is weer een knappe verzameling drogredenen

[..]

Ten eerste is het neerhalen van MH17 eerder een gevolg van het spreken over dit verdrag dan een aanleiding.
Ten tweede schrijven ze eerst dat de Oekraïners er allemaal niets van snappen maar ze zouden wel spontaan even de Nederlandse agrarische sector de nek om draaien.
Sowieso is het wat bijzonder dat de auteur ervan uitgaat dat de rest van Europa zich aan gaat passen aan Oekrainse standaarden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160046548
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sowieso is het wat bijzonder dat de auteur ervan uitgaat dat de rest van Europa zich aan gaat passen aan Oekrainse standaarden.
Wakker Dier staat al te springen om radiospotjes te maken bij het eerste legbatterijei wat hier in de winkel terecht komt.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:11:50 #225
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160046611
Juist als ze hun producten op de EU-markt willen slijten zullen ze zich aan moeten passen aan onze standaarden, ik zie niet wat daar verkeerd aan is.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')