Volgens mij heeft ene Bert Brussen (niet geheel onverdienstelijk) een poging daartoe gewaagd. Jij hebt natuurlijk gelijk dat we in Nederland veel te weinig serieuze journalistiek hebben die enigszins tracht de zaken objectief te bekijken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:35 schreef Harmankardon het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat GS van de ene kant het medium is wat dit soort goede dingen doet en van de andere kant soms zo schaamteloos puberaal bezig is en aan alle kanten de waarheid sjeest. Ze zouden zoveel meer kunnen bereiken door zich sec te richten op de serieuze journalistiek want daar ligt in NL een gat tussen 'ontkennend links' en 'dom rechts' waar je een vrachtwagen in kan parkeren.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe het begint is inderdaad anders, daar ben ik het met je eens
Ik heb wat meer vertrouwen in het volk dan jij. Het is niet nodig dat al die mensen de intellectuele debatten volgen, het volstaat dat een zeer kleine minderheid van het volk dat doet, die zeer kleinde minderheid kan een veel grotere kleine minderheid informeren, die veel grotere kleine minderheid kan een weer veel grotere kleine minderheid informeren etc.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is allemaal volledig kansloos. Niemand die er wat mee doet. Mensen reageren alleen op dom geschreeuw en BNers.
Schattig maar kan je zelf niet iets leuks bedenken in plaats van iets leuks van een ander te jatten?quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik stem voor, in de hoop op een foto van Jan Roos, met bijschrift: "Bedankt, je hebt Jan Roos nu heel verdrietig gemaakt"
Huh, dat je hier serieus op ingaat. Ik denk dat Jan Roos er geen seconde minder om slaapt wat Toefjes allemaal uitspookt op 6 april.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schattig maar kan je zelf niet iets leuks bedenken in plaats van iets leuks van een ander te jatten?
Je maakt Jan Roos bovendien niet verdrietig voor voor te stemmen, hij wil simpelweg dat het volk gaat stemmen.
Ik ben blij dat jij het zelf zegt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Huh, dat je hier serieus op ingaat. Ik denk dat Jan Roos er geen seconde minder om slaapt wat Toefjes allemaal uitspookt op 6 april.
Hij vindt het wel schattig dat er toch nog een enkele ja-stemmer is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Huh, dat je hier serieus op ingaat. Ik denk dat Jan Roos er geen seconde minder om slaapt wat Toefjes allemaal uitspookt op 6 april.
En waarom is die opkomst zo laag?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef agter het volgende:
Ja-stemmers zijn zwaar in de minderheid. De opkomst wordt zo laag dat niemand er rekening mee hoeft te houden.
Het gaat een voorbeeld worden waarom referendums geen goed idee zijn.
Helaas.
Opkomst lijkt me juist hoog. Er wordt veel aandacht aan besteed in de media. Het enige probleem is het lage aantal stembureau's denk ik zo.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef agter het volgende:
Ja-stemmers zijn zwaar in de minderheid. De opkomst wordt zo laag dat niemand er rekening mee hoeft te houden.
Helaas.
Hoe laag is dat aantal volgens jou dan of anders geformuleerd: wat is de maximale afstand die iemand moet afleggen om te kunnen stemmen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Opkomst lijkt me juist hoog. Er wordt veel aandacht aan besteed in de media. Het enige probleem is het lage aantal stembureau's denk ik zo.
http://www.doorbraak.eu/o(...)um-discussie-deel-3/quote:Veel linkse activisten worstelen met de vraag hoe ze zich op moeten stellen tegenover het komende referendum over het associatieverdrag van de EU met Oekraïne. Met de bedoeling van het verdrag en de neo-liberale inhoud zijn ze het niet eens, maar meedoen met het circus van GeenPeil en Baudet, die hele andere bedoelingen hebben met het door hen afgedwongen referendum, zien ze ook niet zitten. Dat is een schijndilemma: we moeten het rechtse frame dat wordt gehanteerd, onderkennen en daar onze eigen opvattingen tegenover stellen. En daar keihard campagne mee gaan voeren.
Een steengoed commentaar op doorbraak.euquote:Inderdaad kijken heel veel Oekraïners reikhalzend naar West Europa waar ze zich graag bij zouden willen horen. En geef ze eens ongelijk. De lonen in de Oekraïne zijn lager dan waar ook in Europa, de corruptie is er enorm, er heerst oorlog en Oekraïne zit knel tussen de EU en het Rusland van Poetin waar ze voor de levering van energie van afhankelijk zijn. Een deel van de bevolking (met name in het Oosten) is sterk op Rusland gericht (met name het Russisch sprekende deel en degene met Russische wortels en familiebanden aan de andere kant van de grens), maar een groot deel van de bevolking zou graag een leven willen leiden als wij in West Europa. En dat is ze natuurlijk van harte gegund.
De vraag is echter of dit associatieverdrag daar aan bij zal dragen. Volgens mij niet. Dit verdrag is er op gericht om de Oekraïense economie open te gooien voor westers kapitaal. In die zin is het typisch een (neo)liberaalverdrag gericht op de privatisering en liberalisering van de Oekraïense economie. Volgens (neo)liberalen leidt liberalisering en privatisering tot economische groei en vooruitgang voor iedereen. De praktijk laat overal zien dat dat niet zo is, maar dat het leidt tot grotere verschillen tussen arm en rijk: binnen landen en tussen landen.
In Europa en binnen de Eurozone zien we dat bijvoorbeeld met Griekenland, Spanje en Portugal. Ook landen die lang een dictatuur hebben gekend en zich indertijd met veel enthousiasme en verwachtingen naar Europa hebben gekeerd en zich zelfs bij de EU en de eurozone hebben aangesloten. In eerste instantie heeft ze dat economische voordelen gebracht maar met het uitbreken van de crisis in 2008 bleek hun positie heel kwetsbaar te zijn en kregen zij, met hun zwakke, maar geliberaliseerde economieën de zwaarste klappen van de crisis. Een dergelijk lot staat de Oekraïne ook te wachten als dit verdrag doorgang vind. Het wordt dan een wingewest voor West Europese multinationals, die profiteren van de extreem lage lonen, de zeer beperkte milieuwetgeving en de corruptie. Voor de gewone Oekraïner zal het leven er alleen maar slechter op worden.
Zo kennen we het naïeve deel van de progressieve mensen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
eel linkse activisten worstelen met de vraag hoe ze zich op moeten stellen tegenover het komende referendum over het associatieverdrag van de EU met Oekraïne. Met de bedoeling van het verdrag en de neo-liberale inhoud zijn ze het niet eens, maar meedoen met het circus van GeenPeil en Baudet, die hele andere bedoelingen hebben met het door hen afgedwongen referendum, zien ze ook niet zitten.
Steengoed maar erg onderbouwd lijkt het toch niet hoorquote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Een steengoed commentaar op doorbraak.eu
Het is wel lastig voor ons rechtsmenschen, het is een rechts verdrag, maar volgens onze rechtse vrienden van geenstijl moeten we tegen dus tegen=linkschquote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.doorbraak.eu/o(...)um-discussie-deel-3/
Ik ben links en ik kan me zeer goed vinden in dit betoog. Geenstijl is natuurlijk kut, toch stem ik tegen het associatieverdrag, alleen niet op xenofobisch-puberale gronden.
Ik adviseer iedereen dit artikel te lezen, zeker als je links stemt.![]()
Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben als GS GeenPeil e.d. om te weten dat dit verdrag op het verkeerde tijdstip komt en ook nog een slecht is voor de Europese/ Oekraiense burger. Mensen die ja gaan stemmen omdat rechts Nee stemt zullen nog van een koude kermis thuis komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.doorbraak.eu/o(...)um-discussie-deel-3/
Ik ben links en ik kan me zeer goed vinden in dit betoog. Geenstijl is natuurlijk kut, toch stem ik tegen het associatieverdrag, alleen niet op xenofobisch-puberale gronden.
Ik adviseer iedereen dit artikel te lezen, zeker als je links stemt.![]()
Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij meequote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo kennen we het naïeve deel van de progressieve mensen.![]()
Als je het AV met O een slecht idee vindt, stem dan gewoon tegen en heb er schijt aan dat bepaalde mensen die jij niet zo aardig vindt er ook op tegen zijn.
Ik leun steeds meer richting een nee-stem:
- een veslechtering van de dierenrechten
- corruptie in dat land
- fossiele brandstoffen (niet in het belang van het volk, die zullen er niet rijk van worden)
Het kan nog beide kanten op maar ik verwacht dat het een nee gaat worden bij mij.
Waarom is dit slecht voor de burgers?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben als GS GeenPeil e.d. om te weten dat dit verdrag op het verkeerde tijdstip komt en ook nog een slecht is voor de Europese/ Oekraiense burger. Mensen die ja gaan stemmen omdat rechts Nee stemt zullen nog van een koude kermis thuis komen.
Inderdaad, dit bedoel ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo kennen we het naïeve deel van de progressieve mensen.![]()
Als je het AV met O een slecht idee vindt, stem dan gewoon tegen en heb er schijt aan dat bepaalde mensen die jij niet zo aardig vindt er ook op tegen zijn.
Ik leun steeds meer richting een nee-stem:
- een veslechtering van de dierenrechten
- corruptie in dat land
- fossiele brandstoffen (niet in het belang van het volk, die zullen er niet rijk van worden)
Het kan nog beide kanten op maar ik verwacht dat het een nee gaat worden bij mij.
Jan Roos links, laat hem het maar niet horen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:58 schreef Joezi het volgende:
[..]
Het is wel lastig voor ons rechtsmenschen, het is een rechts verdrag, maar volgens onze rechtse vrienden van geenstijl moeten we tegen dus tegen=linkschstemmen, een referendum is al een linksch instrument
![]()
Conclusie: Jan Roos is een linksche sweinenhund, die rechts anaal verkracht!!!! Trap er niet in menschen!
Hij vat het aardig samen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad, dit bedoel ik.
Bedankt voor je post.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben als GS GeenPeil e.d. om te weten dat dit verdrag op het verkeerde tijdstip komt en ook nog een slecht is voor de Europese/ Oekraiense burger. Mensen die ja gaan stemmen omdat rechts Nee stemt zullen nog van een koude kermis thuis komen.
Vandaar dat ik dit artikel van doorbraak.eu dus post.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij mee.
Hier heb je het al. Mijn rechtsche vrienden hier op FOK! zijn helaas te dom om te kakken en vertrouwen blind op de linksche rat Jan Roos. Die met linksche subsidie een propaganda oorlog voert tegen ons rechtsch.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jan Roos links, laat hem het maar niet horen.
Ik heb trouwens als linkse rakker wel sympathie voor hem.
Onzin. Je kan/mag niet stellen dat referenda (um => a) een slecht idee zijn. Dat hangt namelijk compleet af van hoe je ze gebruikt. Het is een goed instrument als je het goed inzet, het is een slecht instrument als je het slecht inzet. Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie maar voor echt belangrijke beslissingen zou je in deze tijd wel referenda moeten gebruiken, vooraf gegaan door een goed maatschappelijk debat en niet door een showtje van het ministerie departement van propaganda.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef agter het volgende:
Helaas.
Enkel de gutmenschen/PC-mensen liggen daar wakker van.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die nee-stem wordt in elk geval uitgelegd als steun voor GS en PVV, wees er maar blij mee.
In dit geval wordt het instrument echter vakkundig verkracht. Dit fopreferendum is de manier om het instrument bij het eerste gebruik weer de nek om te draaien.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onzin. Je kan/mag niet stellen dat referenda (um => a) een slecht idee zijn. Dat hangt namelijk compleet af van hoe je ze gebruikt. Het is een goed instrument als je het goed inzet, het is een slecht instrument als je het slecht inzet. Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie maar voor echt belangrijke beslissingen zou je in deze tijd wel referenda moeten gebruiken, vooraf gegaan door een goed maatschappelijk debat en niet door een showtje van het ministerie departement van propaganda.
Dat jij je wel aangetrokken voelt tot de PVV en GS is geen nieuws.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Enkel de gutmenschen/PC-mensen liggen daar wakker van.
Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun).quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In dit geval wordt het instrument echter vakkundig verkracht. Dit fopreferendum is de manier om het instrument bij het eerste gebruik weer de nek om te draaien.
Ik weet dat jij dat graag denkt maar dit zuig jij als "Gutmensch" toch echt uit jouw duim.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij je wel aangetrokken voelt tot de PVV en GS is geen nieuws.
Daarvoor is onvoldoende steun in de volksvertegenwoordiging. Wat me niet onterecht lijkt overigens.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor zo ver dat zo is ligt de schuld mede bij de overheid die lafjes een raadgevend referendum invoerde voor zaken die al beslist zijn in het parlement. Had dan in 1 keer fatsoenlijk het referendum ingevoerd voor eender waar de burger een referendum over wil houden (bij voldoende steun).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |