abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159042840
quote:
Het lijkt wel een plaag te zijn de laatste tijd in R&P, seksueel onervaren jongemannen voor wie ‘een vriendin’ de heilige graal lijkt te zijn.

Ik vind het niet raar als men onzeker is over beperkte ervaring of als het maar niet lijkt te vlotten bij de vrouwen. Helemaal als het al je vrienden wel makkelijk af lijkt te gaan. Wat is er dan mis met jou? Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.

Dit topic open ik, omdat dit patroon zich telkens lijkt te herhalen en er steeds nieuwe users met een vergelijkbaar verhaal aankloppen. Of is de vriendin telkens het veilige probleem waar op gefocust wordt terwijl er meer aan de hand is? Wat voor advies kunnen andere users het beste geven bij dit fenomeen? Zijn er ook succesverhalen bekend van users die dit patroon bij zichzelf hebben weten te doorbreken?
Eerste deel: R&P / Sociaal uitgedaagde maagden op zoek naar de heilige graal

Paar van de laatste posts:
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis gewoon een basisbehoefte, als mensen in een spiraal komen waarin ze nauwelijks nieuwe prikkels ervaren en dus bijna nooit met iets bezig zijn waarin ze interesseren, dan nog blijft "de vrouw" mega aantrekkelijk en iets wat je wilt hebben.

Ik zie het niet echt als een patroon doorbreken, ik zie het gewoon als een basisbehoefte die blijft hangen als je in een bepaalde situatie zit. Bepaalde gedachten etc kun je uiteraard wel in perspectief gaan zetten en eventueel met een gezondere oplossing komen om je leven te verbeteren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:26 schreef Cerebrum het volgende:
Online dating is de grootste funest voor sociaal uitgedaagde mensen dat er is, je zou denken dat het de oplossing was, maar vrouwen hebben zoveel aandacht dat meeste al verwachten dat je meer moeite doet, dat ze hogere eisen stellen, en tja sommige zitten er gewoon voor de flirt op zonder het te zeggen.
pi_159042993
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:57 schreef Deezertje het volgende:
Het enige wat ik merk van al die profielen is dat mensen zich inderdaad graag beter willen voordoen. Leuke foto's die moeten suggereren dat je elk weekend feest, op reis bent en sociaal bent. Ook soms vanuit een andere hoek foto gemaakt. Natuurlijk wil je een goed beeld scheppen (want datingsite/app) maar je te goed voor doen is ook niet eerlijk.
Ik neem gewoon niet of nooit foto's, en de foto's die dus wel worden gemaakt worden dat dan meestal omdat er iets interessants gebeurt. Ik heb simpelweg geen foto's van saaie bezigheden als lezen, computeren enzo.
pi_159043043
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Welnee.
Ik ken echt een aantal goede vrienden die geen Facebook hebben en die echt geenszins buiten de boot vallen. Een van die goede vrienden heeft zo'n beetje het drukste sociale leven van alle mensen die ik goed ken. En dan bedoel ik druk. Ik zou er gek van worden. Dat gaat heel prima zonder Facebook.
Dan ben je op WA aangewezen, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen wel vreemd opkijken als je geen fb account hebt, bijna iedereen lijkt wel fb te hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:57 schreef Deezertje het volgende:
Het enige wat ik merk van al die profielen is dat mensen zich inderdaad graag beter willen voordoen. Leuke foto's die moeten suggereren dat je elk weekend feest, op reis bent en sociaal bent. Ook soms vanuit een andere hoek foto gemaakt. Natuurlijk wil je een goed beeld scheppen (want datingsite/app) maar je te goed voor doen is ook niet eerlijk.
Heb je ooit iemand gezien die al zijn problemen op fb post? Nee, dat doen mensen liever anoniem zoals hier op fok.
pi_159043146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:05 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik neem gewoon niet of nooit foto's, en de foto's die dus wel worden gemaakt worden dat dan meestal omdat er iets interessants gebeurt. Ik heb simpelweg geen foto's van saaie bezigheden als lezen, computeren enzo.
Ligt er ook aan of je vaak buitenkomt? Sommige mensen blijven graag liever thuis waar anderen juist elk weekend op stap willen gaan.

Als je vaak de deur uitgaat heb je natuurlijk meer aanleiding om te delen dan wanner je een huismus bent.
pi_159043215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:13 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ligt er ook aan of je vaak buitenkomt? Sommige mensen blijven graag liever thuis waar anderen juist elk weekend op stap willen gaan.

Als je vaak de deur uitgaat heb je natuurlijk meer aanleiding om te delen dan wanner je een huismus bent.
Waarom? Niet iedereen heeft de behoefte constant alles te delen, hoe leuk het verder ook is wat ze doen. ZIJ vinden het leuk, en dat is voldoende voor ze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159043240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:07 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dan ben je op WA aangewezen, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen wel vreemd opkijken als je geen fb account hebt, bijna iedereen lijkt wel fb te hebben.

WA is ook echt vreselijk om op aangewezen te zijn? Of bellen, of mailen, of....elkaar in het echt spreken, face-to-face!

Nee, zonder Facebook ligt je leven echt op z'n gat.
pi_159043300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:13 schreef syndroom het volgende:

[..]

Eh tja
quote:
Ik deel mn foto's uberhaupt niet tenzij iemand er specifiek om vraagt. Ik had het in deze vooral over de datingapps. Maar inderdaad, interessante dingen zijn meer fotowaardig en als je ervan houdt ook deelwaardig.
pi_159043856
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom? Niet iedereen heeft de behoefte constant alles te delen, hoe leuk het verder ook is wat ze doen. ZIJ vinden het leuk, en dat is voldoende voor ze.
Dit. Ik kom vaak genoeg buiten en ga vaak genoeg op pad / naar de kroeg wat dan ook. Ik post dat niet om de haverklap, dus mensen zouden kunnen denken dat ik een intens saai leven heb, wat niet zo is. Ik heb gewoon geen validatie nodig van mensen, of bewijsdrang dat ik 'heus wel van mijn zolderkamer af kom'.
Ja doei.
pi_159043961
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit. Ik kom vaak genoeg buiten en ga vaak genoeg op pad / naar de kroeg wat dan ook. Ik post dat niet om de haverklap, dus mensen zouden kunnen denken dat ik een intens saai leven heb, wat niet zo is. Ik heb gewoon geen validatie nodig van mensen, of bewijsdrang dat ik 'heus wel van mijn zolderkamer af kom'.
Voor sommige mensen is het heel belangrijk om er voor te zorgen dat andere mensen maar niet zouden kunnen denken dat ze een saai leven hebben.
Een aantal mensen kan hier dan weer uitermate jaloers op worden, of de verkeerde conclusies trekken uit al dat uiterlijke vertoon.
pi_159044320
Sowieso je daar druk over maken... Ken ook wel vrienden die soms daarover beginnen dat iedereen op FB een leuk leven lijkt te hebben. Maar niemand gaat gewoon op facebook zetten "Nu avondje thuis in mn eentje, echt te gek!".

Mensen delen alleen leuke dingen op facebook, en daardoor kan het lijken alsof iedereen alleen maar leuke dingen doet
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:02:25 #11
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159044537
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:15 schreef Deezertje het volgende:
Soms zorgt een relatie voor extra motivatie. Dat je wel ff beter je best doet voor een opdracht. Of een werkgever die zegt: je krijgt de baan als je dit diploma haalt.. Dan zorg je wel dat je m haalt. Je ziet wat je er voor terugkrijgt (liefde).
Wat kijk je raar tegen het fenomeen liefde aan. Het zou geen middel moeten zijn om X en Y te volbrengen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159044829
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:02 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Wat kijk je raar tegen het fenomeen liefde aan. Het zou geen middel moeten zijn om X en Y te volbrengen.
Je geliefd voelen en dat naar de ander toe overbrengen: dus ik doe graag een stapje extra voor jou.. Zoals eerder vandaag: je leven hoeft niet happy te zijn. je kunt juist happy worden van daten. Weten waar je staat, verliefd worden etc.
pi_159045422
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je geliefd voelen en dat naar de ander toe overbrengen: dus ik doe graag een stapje extra voor jou.. Zoals eerder vandaag: je leven hoeft niet happy te zijn. je kunt juist happy worden van daten. Weten waar je staat, verliefd worden etc.
Het lijkt alleen maar om jou te draaien; het moet jou motiveren, jou beter laten voelen, jou zekerheid brengen, et cetera. In de liefde, of met verliefdheid, werkt het juist andersom.
pi_159045587
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het lijkt alleen maar om jou te draaien; het moet jou motiveren, jou beter laten voelen, jou zekerheid brengen, et cetera. In de liefde, of met verliefdheid, werkt het juist andersom.
Je vind elkaar toch steeds leuker en leuker?
pi_159045700
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je gaat er van uit dat ze JOU gelukkig maakt, maar wat heb jij dan te bieden voor haar?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_159045951
quote:

[..]

Dat ligt er nogal aan. Jij lijkt er vanuit te gaan dat het jou heel veel moet brengen, maar dat is tegenovergesteld aan wat liefde of verliefdheid eigenlijk teweeg brengt. Of nu ja, het kan dat het dat teweeg brengt maar als je dat er van verwacht krijg je dat sowieso niet terug.
pi_159046015
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ligt er nogal aan. Jij lijkt er vanuit te gaan dat het jou heel veel moet brengen, maar dat is tegenovergesteld aan wat liefde of verliefdheid eigenlijk teweeg brengt. Of nu ja, het kan dat het dat teweeg brengt maar als je dat er van verwacht krijg je dat sowieso niet terug.
De befaamde roze bril
pi_159046245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

WA is ook echt vreselijk om op aangewezen te zijn? Of bellen, of mailen, of....elkaar in het echt spreken, face-to-face!

Dat zegt niemand vlgs mij.

Het is een feit dat de meeste jongeren toch wel aan social media doen. De jongeren die dat niet doen, zijn vaak - zoals iemand in het vorige topic zei - loners of hipsters. Heus niet altijd, maar vaak wel. De meeste mensen doen nou eenmaal aan social media. Facebook vind ikzelf erg handig voor evenementen.
pi_159046283
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:05 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Het is een feit dat de meeste jongeren toch wel aan social media doen. De jongeren die dat niet doen, zijn vaak - zoals iemand in het vorige topic zei - loners of hipsters. Heus niet altijd, maar vaak wel. De meeste mensen doen nou eenmaal aan social media. Facebook vind ikzelf erg handig voor evenementen.
R&P / De verslaving van Social Media
pi_159046291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

quote:

[..]

Volgens mij is hier sprake van een generatiekloof ;)
pi_159046319
quote:

[..]

Dat zijn aannames, mensen die juist geen social media hebben, zegt helemaal niks over de persoonlijkheid. Ja wat zegt het, dat ze niet meegaan in wat de norm is. Dus er zogenaamd bij horen met FB. Dat is iets wat je zelf aanpraat.
pi_159046335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:07 schreef Zure het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij is hier sprake van een generatiekloof ;)
Zou best kunnen, maar ik houd niet van uitspraken verdraaien en uitvergroten. Vandaar.
pi_159046344
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:09 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar ik houd niet van uitspraken verdraaien en uitvergroten. Vandaar.
Maar dat doe je zelf ook.
pi_159046369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:08 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Dat zijn aannames, mensen die juist geen sociaal media hebben, zegt helemaal niks over de persoonlijkheid. Ja wat zegt het, dat ze niet meegaan wat de norm is. Dus er zogenaamd bij horen met FB.
Het zijn geen aannames. Het is wat ik in mijn leven zie. Ik zeg ook nergens dat het altijd zo is. Maar wat doet het er ook toe.
pi_159046379
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:10 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Het zijn geen aannames. Het is wat ik in mijn leven zie. Ik zeg ook nergens dat het altijd zo is. Maar wat doet het er ook toe.
Agree to disagree ;) het maakt niks uit.
pi_159046380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:09 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Maar dat doe je zelf ook.
Oh, oke.
pi_159046489
Ik vind het nogal kortzichtig om te zeggen, ja als je geen fb hebt ben je of - een nerd - of - een hipster - en ben je raar.

Dat getuigt van een bekrompen beeld.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:17:51 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159046587
quote:
Daar dus verder over Facebook!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159047710
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je kan niet happy worden, je kunt wel happy zijn...
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 19:53:08 #30
5428 crew  miss_sly
pi_159049422
quote:

[..]

Nou, niet automatisch. Je leert ook dingen van elkaar kennen waar je minder gecharmeerd van bent. Niet alle relaties zijn blijvend, niet alle liefde is voor altijd. Nadeel ervan is dat te allen tijde de ander de relatie kan beëindigen, en er is niets dat je daar tegen kunt doen.
pi_159049487
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:10 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Afkeer hebben naar levenstijlen die niet overeen komen met de jouwe. als jij je beter bij voelt. :P

Maar je komt nu ook bij mij als een rare over. :')
Hard work betrays none, but dreams betray many.
pi_159053395
Elke keer als ik bepaalde mensen zie posten doet het me denken aan een collega van mij. Hij is inmiddels 30 en roept al zeker 2,5 jaar (dat is hoelang ik er werk, wat jij daarvoor riep weet ik dus niet) dat hij "nu echt op zoek is naar een eigen huis". "Dit jaar ga ik op mezelf" enz enz.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_159055373
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:37 schreef Californium het volgende:
Elke keer als ik bepaalde mensen zie posten doet het me denken aan een collega van mij. Hij is inmiddels 30 en roept al zeker 2,5 jaar (dat is hoelang ik er werk, wat jij daarvoor riep weet ik dus niet) dat hij "nu echt op zoek is naar een eigen huis". "Dit jaar ga ik op mezelf" enz enz.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enig idee, behalve zijn kijk op 't leven die niet altijd even klopt, waarom de vrouwen hem wel aardig vinden maar niet meer dan dat? Ik kom zelf altijd 'betrouwbaar' over. Heb een vertrouwd gezicht. Mensen durven zonder meer hun laptops en telefoons achter te laten als ze ff naar de wc gaan terwijl ze bij een ander ze wel altijd meenemen. Heel vleiend, maar ik heb het gevoel dat ik niet 'spannend' ben. Je weet wat je krijgt bij mij, steady dus. Als er ergens controle is mag ik altijd doorlopen etc.
pi_159055425
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, niet automatisch. Je leert ook dingen van elkaar kennen waar je minder gecharmeerd van bent. Niet alle relaties zijn blijvend, niet alle liefde is voor altijd. Nadeel ervan is dat te allen tijde de ander de relatie kan beëindigen, en er is niets dat je daar tegen kunt doen.
Een relatie heeft ook zijn mindere kanten, maar als ik mensen hoor bellen of met elkaar bezig zie in de buitenlucht stralen ze wel uit dat ze het gezellig hebben of het leuk vinden om elkaars stem / verhaal te horen. Als het goed is wordt je blij van iemand en die ander van jou. Je voelt je op je gemak bij elkaar, durft lief en leed te delen.
pi_159055550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Enig idee, behalve zijn kijk op 't leven die niet altijd even klopt, waarom de vrouwen hem wel aardig vinden maar niet meer dan dat? Ik kom zelf altijd 'betrouwbaar' over. Heb een vertrouwd gezicht. Mensen durven zonder meer hun laptops en telefoons achter te laten als ze ff naar de wc gaan terwijl ze bij een ander ze wel altijd meenemen. Heel vleiend, maar ik heb het gevoel dat ik niet 'spannend' ben. Je weet wat je krijgt bij mij, steady dus. Als er ergens controle is mag ik altijd doorlopen etc.
Wanhoop. Vrouwen zijn allergisch voor wanhoop.
pi_159055590
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:26 schreef Californium het volgende:

[..]

Wanhoop. Vrouwen zijn allergisch voor wanhoop.
En hoe komt ie van die wanhoop af? Op zichzelf gaan?
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 22:30:23 #37
5428 crew  miss_sly
pi_159055711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een relatie heeft ook zijn mindere kanten, maar als ik mensen hoor bellen of met elkaar bezig zie in de buitenlucht stralen ze wel uit dat ze het gezellig hebben of het leuk vinden om elkaars stem / verhaal te horen. Als het goed is wordt je blij van iemand en die ander van jou. Je voelt je op je gemak bij elkaar, durft lief en leed te delen.
Ja, binnen een goede relatie. Die groeit. Of niet. En op de goede momenten, waaruit het leven niet 24/7 bestaat. Je moet ook tegenslag, ruzie, problemen kunnen handelen, samen maar ook apart. Je moet minder leuke kanten kunnen accepteren...of niet. Je moet bepaalde eigenschappen van jezelf willen bekijken, erkennen en soms ook veranderen. Je moet kunnen toegeven dat je fout zat. Je moet dat van de ander leren aannemen. En al die dingen gelden voor de ander tov jou.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:30:26 #38
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159055714
Je constateert van alles, en dat al tig delen lang, maar wanneer komt die peper in je reet? Wanneer ga je nou eens echt werk van je situatie maken? En dan bedoel ik niet zeggen dat je dat gaat doen, maar dat je het écht gaat doen.

Waar en wat is het actieplan? Ik geef je op een briefje mee dat je volgend jaar zelfde tijd in de exact dezelfde situatie zit zoals nu, als je zo door blijft gaan.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159055730
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En hoe komt ie van die wanhoop af? Op zichzelf gaan?
Lees alle tips die je gegeven zijn de afgelopen jaren nog eens door!

Maar even kort: Niet enkel met vrouwen praten als je duidelijk interesse hebt en niet meer aardig doen als je weet dat ze een relatie hebben. Mensen en dan vooral vrouwen elke keer aanraken. Grappig doen terwijl je niet grappig bent (te geforceerd) is niet aantrekkelijk.
pi_159055736
Oh, en ik merk trouwens wel degelijk dat Nederland soms nep-sociaal is. Als ik het vergelijk met de internationale studenten hier (vaak Spaanstalig) dan maken ze heel veel lawaai, zijn blij om elkaar te zien, iedereen omhelst elkaar, praat bij, iedereen hoort erbij. En dan zie je veel Nederlandse studenten echt kijken van.. jongens kan 't wat minder? :') Vooral dat iedereen erbij hoort is een prachtig iets. Hier in Nederland zijn we bang om elkaar aan te spreken, alleen als je wat van de ander wilt. Ook willen we niet met sociaal mindere personen gezien worden, alles om het eigen hachie hoog te houden.
pi_159055794
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:30 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik merk trouwens wel degelijk dat Nederland soms nep-sociaal is. Als ik het vergelijk met de internationale studenten hier (vaak Spaanstalig) dan maken ze heel veel lawaai, zijn blij om elkaar te zien, iedereen omhelst elkaar, praat bij, iedereen hoort erbij. En dan zie je veel Nederlandse studenten echt kijken van.. jongens kan 't wat minder? :') Vooral dat iedereen erbij hoort is een prachtig iets. Hier in Nederland zijn we bang om elkaar aan te spreken, alleen als je wat van de ander wilt. Ook willen we niet met sociaal mindere personen gezien worden, alles om het eigen hachie hoog te houden.
Ga voor vrouwen die ouder zijn dan 12 man :') Dat doen ze echt niet meer op oudere leeftijd...
pi_159055905
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:32 schreef Californium het volgende:

[..]

Ga voor vrouwen die ouder zijn dan 12 man :') Dat doen ze echt niet meer op oudere leeftijd...
Echt wel. Juist in de categorie 18-25 jaar waar ik me tussen bevindt. Van die blonde meiden met knotjes en paardenstaarten die de hele dag op sportschoenen lopen en nog steeds rokjes dragen als het buiten 3 graden is. Die doen dat om gezien te worden maar gaan alleen om met andere knappe zelfverzekerde mensen. Na die fase komen mensen er inderdaad achter dat het vooral om het innerlijk gaat... maar daar heb ik nu niks aan :') Ik wil iemand die minimaal 2 jaar jonger is. Op sociaal niveau loop ik namelijk nog achter merk ik.
pi_159055917
quote:
Status he
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:36:48 #44
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159055931
quote:
Emigreer naar Spanje. Geld zat, toch?
pi_159055944
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:30 schreef SonicVolcano het volgende:
Je constateert van alles, en dat al tig delen lang, maar wanneer komt die peper in je reet? Wanneer ga je nou eens echt werk van je situatie maken? En dan bedoel ik niet zeggen dat je dat gaat doen, maar dat je het écht gaat doen.

Waar en wat is het actieplan? Ik geef je op een briefje mee dat je volgend jaar zelfde tijd in de exact dezelfde situatie zit zoals nu, als je zo door blijft gaan.
Wanneer mensen mij nemen zoals ik ben. Helaas tonen ze zelf weinig interesse of lijkt het soort op soort maar dat wil ik niet. Ik ben op zoek naar iemand die mij uit mijn schulp weet te krijgen.
pi_159055956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Echt wel. Juist in de categorie 18-25 jaar waar ik me tussen bevindt. Van die blonde meiden met knotjes en paardenstaarten die de hele dag op sportschoenen lopen en nog steeds rokjes dragen als het buiten 3 graden is. Die doen dat om gezien te worden maar gaan alleen om met andere knappe zelfverzekerde mensen. Na die fase komen mensen er inderdaad achter dat het vooral om het innerlijk gaat... maar daar heb ik nu niks aan :') Ik wil iemand die minimaal 2 jaar jonger is. Op sociaal niveau loop ik namelijk nog achter merk ik.
Zou ik ook doen op jouw leeftijd. Elke man wil wel een jongere vrouw.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:37:57 #47
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159055964
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Deezer's Greatest Hits strikes again.
pi_159055993
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:36 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Emigreer naar Spanje. Geld zat, toch?
Dat zeker, maar ik bedoel meer: daar en ook in landen als Turkijke etc. worden alle mensen in de samenleving betrokken, of je nou jong bent of stokoud. Mensen kijken dan tegen je op. Hier in Nederland bestaat alles uit clubjes en status. Eilandencultuur.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 22:41:22 #49
5428 crew  miss_sly
pi_159056066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat zeker, maar ik bedoel meer: daar en ook in landen als Turkijke etc. worden alle mensen in de samenleving betrokken, of je nou jong bent of stokoud. Mensen kijken dan tegen je op. Hier in Nederland bestaat alles uit clubjes en status. Eilandencultuur.
Tuurlijk. In die landen valt niemand buiten de boot, is niemand eenzaam, buitengesloten. One big happy family ❤
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:41:31 #50
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159056073
quote:

[..]

Een sociaal leven, laat staan een liefdesrelatie, komt je niet aanwaaien. Je geeft nu anderen de schuld dat zij jou niet betrekken. Hoe krom is dat? Waarom doe je zelf geen moeite?
pi_159056109
quote:

[..]

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Voel jij je niet gewoon heel erg eenzaam?
pi_159056123
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:41 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Een sociaal leven, laat staan een liefdesrelatie, komt je niet aanwaaien. Je geeft nu anderen de schuld dat zij jou niet betrekken. Hoe krom is dat? Waarom doe je zelf geen moeite?
pi_159056155
Ja, ik heb niet zo heel veel zin om onbekenden erbij te betrekken als ik met mijn vrienden wat aan het doen ben. Dan ben ik namelijk druk met die vrienden bezig. Ik ben geen sociaal hulpverlener.

Maar hee, je mag jezelf heus wel bij mij aansluiten en als je een beetje tof bent, trek ik gerust met je op.

Maar het is een beetje de omgekeerde wereld dat ik dat voor je moet doen. Jij wilt bij mij en mijn vrienden betrokken worden.
pi_159056203
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:41 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Waar moet je beginnen? Datingsites/apps is het doel duidelijk. Als ik iemand in real aanspreek, hoe kan ik die gesprekken ombuigen tot vriendschappen uiteindelijk? Mensen die ik aanspreek verwachten helemaal niet dat ik zoek ben naar sociaal contact dus zullen zij dat praatje niet zien als een ontdekkingstocht samen.
pi_159056307
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:45 schreef Deezertje het volgende:
Als ik iemand in real aanspreek, hoe kan ik die gesprekken ombuigen tot vriendschappen uiteindelijk?
Je hebt genoeg uitnodigen gekregen van FOK!ers om eens af te spreken :'). Ook handig voor het oefenen van bovenstaande enzo.
pi_159056334
In een voorgaand topic wilde je trouwens wel een beetje een redelijk knap meisje als vriend, want stel dat je naast een wat lelijker meisje moest lopen en mensen zagen dit. Dat ging ten koste van je status.

En nu klaag je zelf dat mensen dit (mogelijk) doen.

Maar ik bemoei niet. :D
pi_159056358
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:48 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Je hebt genoeg uitnodigen gekregen van FOK!ers om eens af te spreken :'). Ook handig voor het oefenen van bovenstaande enzo.
Jr-style-93 bijvoorbeeld. Alleen als ik zélf iemand aanspreek ben ik meer in control :P
pi_159056379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jr-style-93 bijvoorbeeld. Alleen als ik zélf iemand aanspreek ben ik meer in control :P
:')_

ja en nog wel meer

hopeloos ben je
pi_159056418
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:49 schreef Bonkers. het volgende:
In een voorgaand topic wilde je trouwens wel een beetje een redelijk knap meisje als vriend, want stel dat je naast een wat lelijker meisje moest lopen en mensen zagen dit. Dat ging ten koste van je status.

En nu klaag je zelf dat mensen dit (mogelijk) doen.

Maar ik bemoei niet. :D
Je moet trots kunnen zijn op je meisje, dat bedoelde ik. En dat is niet overdreven knap, maar wel dat het op meerdere vlakken goed zit. Uiteindelijk heb jij er een relatie mee en accepteer je haar dus, maar daarom kies ik niet voor de eerste de beste ;)
pi_159056466
quote:

[..]

Kon je maar je eigen vrienden en vriendin samenstellen zoals je dat met een bezorgpizza kan doen. Dan was was je uit die hel van single en eenzaam zijn verlost.
pi_159056486
quote:
Jij ziet ze denken? Dat is knap.
_O_

Verder herken ik echt niets in je verhaal. Ben 26 en al een tijdje afgestudeerd, maar de mensen kwamen inderdaad niet en masse op mij af als ik alleen rondhing, ik ging zelf op een groepje af en kletste daar wat mee, soms met succes en soms met wat minder succes. Had allemaal niks met status, juist op het Hbo en WO is dat totaal onbelangrijk, tenzij je bij een elitaire verenging wil.

Probeer het gewoon eens, praat met iemand, niet omdat je de ware denkt tegen te komen, maar omdat je zin hebt in een praatje, je zal versteld staan.
pi_159056625
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je moet trots kunnen zijn op je meisje, dat bedoelde ik. En dat is niet overdreven knap, maar wel dat het op meerdere vlakken goed zit. Uiteindelijk heb jij er een relatie mee en accepteer je haar dus, maar daarom kies ik niet voor de eerste de beste ;)
Het ging destijds over vriendschap. Dat je een (vrouwelijke) vriend wilde die er redelijk uitzag, omdat jij er naast moest lopen en mensen dit zouden zien.

Maar oke, daar zijn destijds al pagina's aan volgeschreven. Dat wil ik niet nog eens oprakelen.
pi_159056639
Even wat psychologie van de koude grond, ik denk dat jij denkt dat anderen eisen zoals status e.d. stellen omdat je zelf nog in die termen denkt. Je hebt het over eisen aan een meisje, paars haar etc. Allemaal niet belangrijk, probeer gewoon open te staan voor nieuwe mensen, ze hebben misschien niet de hoogste status of jouw geprefereerde kleur haar, wil niet zeggen dat je het daar niet leuk mee kan hebben.
pi_159056968
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:57 schreef sibella2 het volgende:
Even wat psychologie van de koude grond, ik denk dat jij denkt dat anderen eisen zoals status e.d. stellen omdat je zelf nog in die termen denkt. Je hebt het over eisen aan een meisje, paars haar etc. Allemaal niet belangrijk, probeer gewoon open te staan voor nieuwe mensen, ze hebben misschien niet de hoogste status of jouw geprefereerde kleur haar, wil niet zeggen dat je het daar niet leuk mee kan hebben.
Als je zelf geen bevestiging krijgt dat je een beetje geaccepteerd bent in deze samenleving heb ik inderdaad het gevoel dat ik mezelf iedere dag moet bewijzen. Maar goed een opmerking tegen een meisje dat ze weet dat 't 3 graden is buiten als ze in een rokje loopt? Not done? Want ze kiest er zelf voor om een kort rokje aan te trekken ;)
pi_159057073
Je moet ook helemaal geen 'opmerkingen' maken...
Ja doei.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 23:13:21 #66
5428 crew  miss_sly
pi_159057118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je zelf geen bevestiging krijgt dat je een beetje geaccepteerd bent in deze samenleving heb ik inderdaad het gevoel dat ik mezelf iedere dag moet bewijzen. Maar goed een opmerking tegen een meisje dat ze weet dat 't 3 graden is buiten als ze in een rokje loopt? Not done? Want ze kiest er zelf voor om een kort rokje aan te trekken ;)
Ligt er maar net aan wat voor opmerking.
pi_159057124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:11 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker over het weer beginnen is zo standaard dat ik niks origineels weet. Uiterlijk kan je goed op inspelen, mensen met gaten in de broek (hoort zo) vragen of het einde van de maand al bijna in zicht is (salaris) etc.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:13:56 #68
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159057142
quote:
Ik begin elk gesprek standaard met een verwijt. Dan is de toon gezet.
pi_159057159
quote:

[..]

Wat zou jij (naast het hebben van een vriendin) zien als acceptatie van de samenleving?

Opmerking over kort rokje, prima, ik zou een praatje persoonlijk altijd positief insteken: goh, leuk joh dat paarse haar, of desnoods iets over wachten op de bus... je kent het wel. Rokje of zoals ik eerder las, roken, zijn opmerkingen waar kritiek in verborgen zit, daarmee vergroot je je kans op afwijzing.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 23:14:29 #70
5428 crew  miss_sly
pi_159057164
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Lekker over het weer beginnen is zo standaard dat ik niks origineels weet. Uiterlijk kan je goed op inspelen, mensen met gaten in de broek (hoort zo) vragen of het einde van de maand al bijna in zicht is (salaris) etc.
Dat zijn beide denigrerende opmerkingen, geen leuke openingen voor een praatje.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 23:15:12 #71
5428 crew  miss_sly
pi_159057192
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:13 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ik begin elk gesprek standaard met een verwijt. Dan is de toon gezet.
Precies :D
pi_159057201
quote:

[..]

quote:
Ja doei.
pi_159057207
quote:

[..]

Point proven, weer kritiek. o|O
pi_159057236
Krijg net via DM door dat ik op verkeerde plekken contact probeer te leggen... Mensen komen daar met een doel en dat is niet contact met mij. Leuk, want op de plekken waar het zogenaamd wél toegestaan is lukt het ook al zo goed :') Sportschool, OV, straat riedeltje in 1-2-3..
pi_159057305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:16 schreef Deezertje het volgende:
Krijg net via DM door dat ik op verkeerde plekken contact probeer te leggen... Mensen komen daar met een doel en dat is niet contact met mij. Leuk, want op de plekken waar het zogenaamd wél toegestaan is lukt het ook al zo goed :') Sportschool, OV, straat riedeltje in 1-2-3..
Nee hoor, onzin. Ik heb een bus vriend. ^O^
pi_159057310
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:14 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Wat zou jij (naast het hebben van een vriendin) zien als acceptatie van de samenleving?

Opmerking over kort rokje, prima, ik zou een praatje persoonlijk altijd positief insteken: goh, leuk joh dat paarse haar, of desnoods iets over wachten op de bus... je kent het wel. Rokje of zoals ik eerder las, roken, zijn opmerkingen waar kritiek in verborgen zit, daarmee vergroot je je kans op afwijzing.
Dat ik gewoon mezelf kan zijn en dat mensen mij niet links laten liggen of steeds met die bullshit redenen komen als 'je bent aardig, maar ik voel verder niets', friendzonen voordat we uberhaupt al vrienden zijn.
pi_159057336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:
bullshit redenen komen als 'je bent aardig, maar ik voel verder niets',
Dat is geen bullshit, dat is gewoon de realiteit. Ze moeten je niet. Klaar.
Ja doei.
pi_159057346
quote:
Oh, en ik merk trouwens wel degelijk dat Nederland soms nep-sociaal is. Als ik het vergelijk met de internationale studenten hier (vaak Spaanstalig) dan maken ze heel veel lawaai, zijn blij om elkaar te zien, iedereen omhelst elkaar, praat bij, iedereen hoort erbij. En dan zie je veel Nederlandse studenten echt kijken van.. jongens kan 't wat minder? :') Vooral dat iedereen erbij hoort is een prachtig iets. Hier in Nederland zijn we bang om elkaar aan te spreken, alleen als je wat van de ander wilt.
Dat is gewoon een kliekje foreign students dat heel hecht is.
quote:
Ook willen we niet met sociaal mindere personen gezien worden, alles om het eigen hachie hoog te houden.
Je moet je eigen krankzinnigheid niet op anderen projecteren.
pi_159057373
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:18 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Nee hoor, onzin. Ik heb een bus vriend. ^O^
Relationele vriend? Of iemand die je in de bus vaak tegenkomt? Op het werk is flirten ook niet toegestaan maar daar gebeurd het juist het meest! Maar sportschool komen mensen om te sporten, bieb om te studeren (body language mogelijk..) maar ook weer niet. Alles draait daar om lichaamstaal herkennen en uitstralen.
pi_159057376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat ik gewoon mezelf kan zijn en dat mensen mij niet links laten liggen of steeds met die bullshit redenen komen als 'je bent aardig, maar ik voel verder niets', friendzonen voordat we uberhaupt al vrienden zijn.
Dan vinden ze je dus creepy, ik zou nooit zoiets tegen een gewone vriend zeggen.

Serieus!!! Zie het komende jaar als je sociale jaar, je zoekt geen liefde maar gaat speciaal voor haar, al je sociale skills oefenen, praat met mensen, doe leuke dingen. Je gaat er zo van opknappen.
pi_159057433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Relationele vriend? Of iemand die je in de bus vaak tegenkomt? Op het werk is flirten ook niet toegestaan maar daar gebeurd het juist het meest! Maar sportschool komen mensen om te sporten, bieb om te studeren (body language mogelijk..) maar ook weer niet. Alles draait daar om lichaamstaal herkennen en uitstralen.
Een gewone, zo een die ik bel als ik me klote voel of... ruzie heb met mij vriend, of iets leuks wil doen. Zo een die jij ook goed kan gebruiken.
pi_159057498
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:22 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Een gewone, zo een die ik bel als ik me klote voel of... ruzie heb met mij vriend, of iets leuks wil doen. Zo een die jij ook goed kan gebruiken.
Eigenlijk bij gebrek aan beter dus. Vriendschap is alles zonder échte liefde. Die voel je wel, maar niet fysiek. Wat maakt jouw vrienden nou jouw vrienden? Waarom is diegene niet jouw geliefde geworden?
pi_159057500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mensen komen naar de sportschool om te sporten, mensen gaan naar de bibliotheek om te studeren. En mochten ze heeeeel toevallig eens een leuk iemand daar ontmoeten, vinden ze dat hartstikke mooi meegenomen. Maar dat is niet de reden om daar naar toe te gaan, ze gaan voor die primaire hoofdactiviteit, en alleen dat. Ze gaan heel tevreden de zaal uit als ze lekker gesport hebben, maar met niemand hebben gepraat.

Jij gaat er naar toe met de wens/hoop mensen te ontmoeten. Dat is de verkeerde instelling.
pi_159057558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:24 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Mensen komen naar de sportschool om te sporten, mensen gaan naar de bibliotheek om te studeren. En mochten ze heeeeel toevallig eens een leuk iemand daar ontmoeten, vinden ze dat hartstikke mooi meegenomen. Maar dat is niet de reden om daar naar toe te gaan, ze gaan voor die primaire hoofdactiviteit, en alleen dat. Ze gaan heel tevreden de zaal uit als ze lekker gesport hebben, maar met niemand hebben gepraat.

Jij gaat er naar toe met de wens/hoop mensen te ontmoeten. Dat is de verkeerde instelling.
En waar ontmoet je die mensen met de juiste mindset dan als je zelf niet van uitgaan houdt? Dan moet je het toch vooral van het 'normale' leven, dagelijkse activiteiten, hebben?
pi_159057651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eigenlijk bij gebrek aan beter dus. Vriendschap is alles zonder échte liefde. Die voel je wel, maar niet fysiek. Wat maakt jouw vrienden nou jouw vrienden? Waarom is diegene niet jouw geliefde geworden?
Nee. Nee. Nee. Nee. Ik doe echt mijn best, maar je denkt zo gruwelijk verkeerd. Een vriend is een vriend omdat hij mijn vriend is. Punt.

Ik hou zielsveel van mijn broer, maar geliefde? :r

Een vriend is wat anders dan een geliefde. Beiden heb ik nodig.jij ook, denk ik.

Ik ga slapen, probeer het morgen nog een keer.
pi_159057741
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En waar ontmoet je die mensen met de juiste mindset dan als je zelf niet van uitgaan houdt? Dan moet je het toch vooral van het 'normale' leven, dagelijkse activiteiten, hebben?
In groepsverband. In een voetbalelftal, op de schaakvereniging, op de vereniging voor modeltreinbouwers, een groepje gasten dat afspreekt samen iedere woensdag te studeren, op de plaatselijke kookclub, de werknemers die samen een rookpauze gaan houden,op een groepje mensen dat samen gaat LAN'nen, in de swingersclub, etcetera.

Groepen zijn een ideale startpunt voor het begin van sociale interactie.

Als mensen individueel bezig zijn (sporten in de fitness, studeren, muziekje luisteren in de trein) is de kans op sociale interactie veel kleiner. In een groep vindt er altijd wel interactie plaats tussen mensen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:35:41 #87
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_159057885
quote:

[..]

Je komt wel toch ;)
Oh.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:36:33 #88
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_159057913
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:52 schreef syndroom het volgende:

[..]

Kon je maar je eigen vrienden en vriendin samenstellen zoals je dat met een bezorgpizza kan doen. Dan was was je uit die hel van single en eenzaam zijn verlost.
Dit is echt Jiskefet.
Oh.
pi_159057962
Een van mijn beste vrienden is een man van pak 'm beet 18 jaar ouder. Moet er niet aan denken een relatie met 'm te hebben, andersom net zo min, maar als vrienden zijn we twee handen op één buik. Mijn man is echter ook mijn beste vriend, naast mijn levensgezel. Het verschil? De soort liefde en genegenheid. Allebei zeer waardevol op een andere manier, al is de band met mijn man uiteraard intenser en natuurlijk gaat deze ook gepaard met seksuele genegenheid.
Ja doei.
pi_159058688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:30 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

In groepsverband. In een voetbalelftal, op de schaakvereniging, op de vereniging voor modeltreinbouwers, een groepje gasten dat afspreekt samen iedere woensdag te studeren, op de plaatselijke kookclub, de werknemers die samen een rookpauze gaan houden,op een groepje mensen dat samen gaat LAN'nen, in de swingersclub, etcetera.

Groepen zijn een ideale startpunt voor het begin van sociale interactie.

Als mensen individueel bezig zijn (sporten in de fitness, studeren, muziekje luisteren in de trein) is de kans op sociale interactie veel kleiner. In een groep vindt er altijd wel interactie plaats tussen mensen.
Nee deezertje wil geen vrienden maken of nieuwe mensen ontmoeten. Als hij onder mensen komt dan moet het een vrouw zijn die zijn vriendin kan worden anders is het verspilling van de tijd. Nieuwe activiteiten of hobby's doen zijn ook uit den boze want dan neemt men niet zoals hij is, een goede, betrouwbare jongeman.
pi_159058875
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:02 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Nee deezertje wil geen vrienden maken of nieuwe mensen ontmoeten. Als hij onder mensen komt dan moet het een vrouw zijn die zijn vriendin kan worden anders is het verspilling van de tijd. Nieuwe activiteiten of hobby's doen zijn ook uit den boze want dan neemt men niet zoals hij is, een goede, betrouwbare jongeman.
Ach, de wonderen zijn de wereld niet uit.
pi_159059351
quote:
Hier in Nederland zijn we bang om elkaar aan te spreken, alleen als je wat van de ander wilt. Ook willen we niet met sociaal mindere personen gezien worden, alles om het eigen hachie hoog te houden.
Realiseer je je wel dat je zelf precies hetzelfde doet?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan heb ik het over meisjes die wel leuk zijn maar niet knap maar ook niet lelijk. In de volksmond 'normaal' dus. Er niet uit springen. Lelijke meisjes en vrienden worden gaat niet samen, dan laat je zien dat je met hun omgaat en dat wil ik niet want dat s o ok slecht voor mijn sociale status/look :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 00:45:35 ]
pi_159059397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Deezertje je kan alles in huis hebben wat je maar kan bedenken zoals geld, huis, een goed uiterlijk of een geweldig persoonlijk maar als je dat allemaal niet goed representeert, dan zal niemand overtuigd zijn van je ''geweldige'' kwaliteiten.

Maar als je het allemaal nog steeds niet snap kan beter nu even niet aan een meid denken, je word er in ieder geval geen leuker persoon door.

Er zijn nog zat dingen naast uitgaan, zoals vrijwilligerswerk, Teamsport, vechtsport, denksporten, Ga naar de coffeeshop en daarnaast zijn er genoeg organisaties die dingen ondernemen voor jongeren.
Hard work betrays none, but dreams betray many.
pi_159061397
Dit is niet het Deezertjetopic.
pi_159061404
quote:
9s.gif Op woensdag 13 januari 2016 06:56 schreef Chai het volgende:
Ach ja, hij is weer bij nummer 15, "waar ontmoet ik de liefde van mijn leven", op de langspeelplaat.
pi_159061807
quote:
Het wil meestal wel helpen om je vertrouwd met iemand te voelen als je iets van de ander herkent in jezelf. Als veel mensen dat herkennen ben je 'social proof' zeg maar. De heilige graal zou dus jezelf (meer) spiegelen aan anderen kunnen zijn.

Volgens mij heb jij dat heel weinig, en die afstand en moeite die je ervaart komt mijns inziens dan ook vooral omdat je een mening hebt die vanalles diskwalificeert. De wereld past zich nu eenmaal niet aan omdat meneer Deezertje een mening heeft.

Als je dus een positieve ontwikkeling wenst te zien ligt dan vooral bij jezelf, door meer open te staan (ondanks dat je misschien weinig van jezelf in anderen herkent).

Wanneer zijn mensen het meest bereidwillig om te veranderen? Als er een noodzaak/urgentie is. Als ik met jou praat krijg ik de indruk dat je niet echt een noodzaak ervaart. Een beetje teleurgesteld ben je misschien, maar vooral kies je liever voor de zekerheid van je huidige situatie dan dat je het lef (enkelvoud van leven) hebt wat risico te nemen om echt gelukkig te worden.
pi_159062171
quote:
Ieder topc dat gaat over daten/sociale interactie/een relatie krijgen/seks krijgen verandert na verloop van tijd in een Deezertje topic. Alsof de vlinder terug de cocon in kruipt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_159062982
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door motorbloempje op 13-01-2016 10:04:57 ]
pi_159063041
Doe dan zelf weer wat algemenere zaken posten ook. Want anders kan ie natuurlijk net zo goed op slot verder, als je zelf ook niet verder de algemene discussie wilt blijven voeren ;)
Ja doei.
pi_159063152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
Doe dan zelf weer wat algemenere zaken posten ook. Want anders kan ie natuurlijk net zo goed op slot verder, als je zelf ook niet verder de algemene discussie wilt blijven voeren ;)
Was ik ook van plan, maar was er nog niet van gekomen. Ga ik ook nog wel doen, eerst even het vorige deel nog even bijlezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 10:16:04 ]
pi_159063297
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:17 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Scherp opgemerkt. Is er al iets constructiefs uit het topic gekomen? Of succesverhalen?
Ja er zijn al succesverhalen voorbij gekomen, bijvoorbeeld van Ridocar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Succesverhaal hier. Niet dat ik tot m'n dertigste maagd ben gebleven (het had wel kunnen gebeuren als ik dat ene meisje uit Oostenrijk niet had ontmoet) maar mijn combi van een totaal gebrek aan sociale vaardigheden en de zoveelste keer in de friendzone beland te zijn heb ik, terugkijkend op m'n leven, een aardig beeld van een gast met een hoop frustraties waar ik moeiljk om wist te gaan. Mijn doel was altijd huisje-boompje-beestje in de meest burgelijke zin van het woord. ik denk dat de meeste jongens/mannen die de heilige graal zoeken hopen op een wonder, wat het best te vergelijken is met het winnen van een loterij in plaats van hard werken en sparen. De onzinnige hoop dat op een dag een vrouw aan hun deur staat en meteen intrekt, trouwt, kindertjes werpt en tot de dood bij hun blijft is het enige dat de sociaal uitgedaagde maagd op de been houdt.

Het is ook de omgeving dat schreeuwt dat de maagd vooral "zichzelf moet zijn". Nee, je moet juist je best doen om een beetje in de smaak te vallen. Ga naar de sportschool, wees blij met je lichaam, kweek humor, ga uit. Dat soort dingen brengen je al een stuk verder dan Jezelf Zijn en hopen op dat blonde winnende lot uit de loterij.

Juist op het moment dat ik een beetje aan mijzelf begon te werken, kwam mijn huidige vrouw op m'n pad. Ik weet zeker dat ze niets had moeten hebben van Ridocar old Style, dus verandering is goed, geloof in jezelf, overdrijf (maar zet jezelf niet voor schut), praat over dingen die zij leuk vindt en luister. Ik ben verre van een Casanova, maar in vergelijking met waar ik vandaan kwam is het een stuk beter dan vroeger.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik kan er niet een dag aan vast plakken, maar op een gegeven moment hield ik op met mezelf zielig te vinden. Van boehoehoewaaromziendemeisjesmijnietstaan komen ze echt niet aangehold, hoe leuk je er ook uitziet. Het is de kunst jezelf extravert te presenteren zonder een clown van jezelf te worden.
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:17 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Waar het probleem naar mijn mening vooral zit is dat mensen niet willen veranderen. Ze zeggen dat ze het willen, maar ze willen er niets voor doen. Een soort accumulatie van al die keren dat ze de makkelijke beslissing gemaakt hebben in plaats van de juiste. Die neuropaden zijn op een gegeven moment zo sterk geworden dat je niet 1,2,3 je leven om gaat gooien.

Dat is echter wel wat mensen verwachten. Niets doen, wel het resultaat krijgen. Daarbovenop zitten nog talloze limiterende overtuigingen, die er voor zullen zorgen dat ze waarschijnlijk nooit actie zullen gaan ondernemen.

Het doel van zo'n topic openen voor hun is geen oplossing vinden voor hun probleem, maar sympathie en aandacht krijgen van andere mensen. Even horen dat ze niet de enige zijn. Het grappige is dat het mes aan twee kanten snijdt, want er zijn ook talloze mensen die maar al te graag advies er op geven. De validatie die je krijgt van de rol van leraar aannemen op dit gebied voelt namelijk best goed. Zo is iedereen blij en blijven de topics komen en gaan :s)
Als je er niks aan wilt doen kun je er toch ook niet zo erg mee zitten? :@ Als je elk advies in de wind slaat , maar vervolgens wel 100x opnieuw hetzelfde advies vraagt, waarom in hemelsnaam?
Ik denk dat veel mensen graag advies willen geven, omdat ze weten dat het mogelijk is en ze het zelf hebben meegemaakt (misschien niet op dezelfde manier of met hetzelfde probleem) en daarom graag anderen motiveren.
pi_159063350
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 03:51 schreef Yiwei het volgende:
Sommige reacties geven mij steeds de indruk van een onderbelicht iets, het realistisch zijn van wat het leven met een relatie is.

Het leven met een relatie blijft nog steeds het leven. Er zullen zaken plaatsvinden die kunnen plaatsvinden in het leven, bijv. iets onaangenaam horen van je geliefde, verkeerde grap van je geliefde, jouw belangrijke zaken vergeten etc.

Je geliefde zal iemand zijn die dicht bij je staat en daarom zal je vatbaar zijn voor extra kwetsing en extra pijn. Hoe je ermee om kan gaan, wat je doet en hoe je zaken opvat, hangt niet alleen af van je ervaringen en kijk op de wereld. Maar ook aan je emoties en vaardigheden. Als je gelukkig bent in het leven, zullen de stoten van een andere orde kunnen zijn of tot een andere orde gemaakt kunnen worden. En de stoten zullen komen, want zo is het realistisch leven.

Maak wat van je leven, ga dingen doen waar je vrolijk van wordt :) Gelukkigere mensen zijn weerbaarder in relaties voor stoten. Natuurlijk is gelukkig zijn goed voor eigen welzijn, niet dat ik dit wil promoten om mensen aan de relatie te krijgen. Maar ik vind dat mensen niet beseffen dat je geliefde je ook onbedoeld kan kwetsen en dat je het heel/extra moeilijk kan krijgen als je niet gelukkig bent in het leven. Dat als je jezelf helemaal zo afhankelijk maakt van iemand die de positie heeft je ernstig te kwetsen, dat het gewoon eng en gevaarlijk kan zijn. En o.a. daarom willen mensen niks te maken hebben met de optimistische (tevens luie) gedachtes dat een relatie alles zou oplossen.
Hele goede post dit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:57 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dit is een terugkerend advies. Gelukkig zijn met je eigen leven. Ik vind het zo'n onbegrijpend, oneerlijk rot advies. De paar dates die ik heb gehad, waren de gelukkigste momenten van mijn leven. Eerder was de wereld zwart, grijs en wit, ik was moe, mijn hoofd was een mist en alles wat ik deed was going through the motions. Maar wetende dat er ergens een meisje op de wereld is die je graag ziet, maakte dat ik plotseling uitgerust wakker werd en de grauwste dagen kleur kregen. In mijn hoofd klaarde wereld op, zoals de lente na de winter en allerlei schijnbaar onoverkomelijke problemen werden opeens handelbaar.

Dat alles terwijl ik nauwelijks tijd met haar doorbracht. Ik was in die zin niet afhankelijk van haar voor mijn geluk. Mijn eigen leven bleef zoals het was, ik had dezelfde problemen, maar de beleving en de kwaliteit ervan was enorm toegenomen, alleen maar omdat ze in mijn leven was.

Mensen hebben andere mensen gewoon nodig.
Denk je dat je een gezonde relatie kan opbouwen als je voor je geluk volledig afhankelijk bent van een bepaald persoon?

Daarnaast, als je iet wil veranderen in je leven moet je ook daadwerkelijk iets gaan doen. Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg.
pi_159063478
quote:
Volgens mij heb jij het initiatief genomen voor dit topic (hulde)?
Kan Deezertje anders omschreven worden dan een sociaal uitgedaagde maagd?
Blijkbaar is hij momenteel de enige sociaal uitgedaagde maagd die zich tegoed doet van de aandacht naar hem toe?

Ik begrijp je opmerking wel, maar mij dunkt dat dit nu juist het topic is wat op zijn lijf geschreven is :') In andere topics zouden we nu misschien wat minder topic kapen mogen verwachten? Maar goed, wie ben ik :@ ik laat het verder graag aan de mods over O+
pi_159063523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:37 schreef Koral het volgende:

[..]

Blijkbaar is hij momenteel de enige sociaal uitgedaagde maagd die zich tegoed doet van de aandacht naar hem toe?

Ik begrijp je opmerking wel, maar mij dunkt dat dit nu juist het topic is wat op zijn lijf geschreven is :') In andere topics zouden we nu misschien wat minder topic kapen mogen verwachten? Maar goed, wie ben ik :@ ik laat het verder graag aan de mods over O+
Juist omdat ik nog geen echte relatie heb mogen ervaren blijft het voor mij gissen hoe zoiets werkt. En dan kan ik soms best jaloers zijn op klasgenoten die wel een leuk meisje aan de haak slaan en daar zwoele nachten mee beleven. Veel hangt samen met smalltalk en lichaamstaal, flirten iig. Ik moet niet wachten tot een ander mij aanspreekt, maar zelf actie ondernemen als ik iets wil. De kans om op je bek te gaan hoort daar bij.
pi_159063572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:37 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik had dit topic geopend over het totale fenomeen. Is het de huidige maatschappij waardoor dit ontstaat? Of iets wat er altijd al was, maar meer zichtbaar is door het digitale tijdperk?

Deezertje opent maar een eigen topic (had ik al gedaan voor hem, maar dat mag niet in R&P, dus moblo heeft die weer gesloten :P).
pi_159063722
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik had dit topic geopend over het totale fenomeen. Is het de huidige maatschappij waardoor dit ontstaat? Of iets wat er altijd al was, maar meer zichtbaar is door het digitale tijdperk?

Deezertje opent maar een eigen topic (had ik al gedaan voor hem, maar dat mag niet in R&P, dus moblo heeft die weer gesloten :P).
Het komt ook wel vaker voor merk ik, alleen weet ik niet of maagden de juiste term is. Wel mensen die heel lang vrijgezel blijven. Vaak introvert en als ze zelf niks doen blijft dat zo. Op latere leeftijd een serieuze relatie, maar liever heb ik iemand die nog niet fulltime werkt e.d. Ik zie bij meiden vooral een omslagpunt op hun 26-27ste dat ze klaar zijn met studie en een echte baan hebben en op zichzelf wonen. Er dus klaar voor zijn om een relatie te krijgen. Dat is voor mij nog te intimiderend, ook omdat je dan van een stukje lang leve de lol (student) naar serieus deelnemen aan de maatschappij gaat. Ik wil de funmodus nog meemaken, ben zelf ook nog niet echt klaar voor een 9-17u bestaan.
pi_159063815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het komt ook wel vaker voor merk ik, alleen weet ik niet of maagden de juiste term is. Wel mensen die heel lang vrijgezel blijven. Vaak introvert en als ze zelf niks doen blijft dat zo. Op latere leeftijd een serieuze relatie, maar liever heb ik iemand die nog niet fulltime werkt e.d. Ik zie bij meiden vooral een omslagpunt op hun 26-27ste dat ze klaar zijn met studie en een echte baan hebben en op zichzelf wonen. Er dus klaar voor zijn om een relatie te krijgen. Dat is voor mij nog te intimiderend, ook omdat je dan van een stukje lang leve de lol (student) naar serieus deelnemen aan de maatschappij gaat. Ik wil de funmodus nog meemaken, ben zelf ook nog niet echt klaar voor een 9-17u bestaan.
R&P / Misverstanden over introversie
pi_159063878
quote:
Hoe groot is de kans dat als ik niemand aanspreek of niet zo aanwezig ben, ik door anderen wordt betrokken of aangesproken? Introvert zijn is wel degelijk lastig dan. Je wilt het wel, maar durft het niet.
pi_159063927
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans dat als ik niemand aanspreek of niet zo aanwezig ben, ik door anderen wordt betrokken of aangesproken? Introvert zijn is wel degelijk lastig dan. Je wilt het wel, maar durft het niet.
R&P / Misverstanden over introversie
edit: De goede luistervaardigheden van een introvert ontbreken bij jou iig wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 11:07:36 ]
pi_159063941
quote:

[..]

Binnen 4 minuten gereageerd op een hele lange OP met verschillende linkjes en video. Ergo, je hebt niet eens de moeite genomen de OP van Chai te lezen. Chapeau, jij komt er wel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 11:28:43 #111
5428 crew  miss_sly
pi_159064383
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik wil de funmodus nog meemaken, ben zelf ook nog niet echt klaar voor een 9-17u bestaan.
Waarom zou die funmodus alleen maar kunnen bestaan tijdens de studententijd?

Toen ik mijn vriend leerde kennen, hebben wij een jaar of twee volledig in funmodus doorgebracht, hoor. Twee fulltime salarissen en het werk was alleen ter onderbreking van de fun. Stappen, reisjes, uit eten, alles kon. De 25 waren we toen beide al ruimschoots gepasseerd. En uiteraard hadden we die fun niet alleen, maar met andere mensen van onze leeftijd en in dezelfde omstandigheden.

Voor de volledigheid: fun hebben we nog steeds, maar wel wat minder vaak ;)
pi_159064412
quote:

[..]

In zo'n samenleving staan daar ook heel veel dingen tegenover. Dat iedereen zich met je bemoeit, dat je niet zomaar 'voor jezelf kunt kiezen', dat je altijd rekening moet houden met anderen. Dat je niet voor jezelf leeft maar voor je familie. Dat je niet kunt rondsletten met meisjes, maar dat je meteen serieus bent en gaat trouwen. Dat je later je ouders in huis neemt, e.d. Dat zien de klagers over het systeem hier vaak niet.
know'm sayin?
word? word.
pi_159064616
Ben zelf geen maagd, maar dat betekent niet zoveel. Bijvoorbeeld: Dan heb je een paar keer seks gehad, en dan? Betekent geen Jack shit wanneer je dat niet op een regelmatige basis hebt.

Zelf ben ik in de meeste aspecten van het leven wel redelijk succesvol, behalve in relaties. (Goede baan, sport veel, hecht vriendengroep). Heb het afgelopen jaar redelijk veel gedate, maar het wil niet echt lukken. Dates gaan altijd wel goed, maar daarna reageren ze nogal kortaf wanneer ik een nieuw gesprek begin. Hierdoor word ik nooit echt intiem.

Vraag me af of dit te maken heeft dat ik gewoon eigenlijk geen skills heb of dat ik stiekem last heb van bindingsangst.
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 11:46:31 #114
5428 crew  miss_sly
pi_159064792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:38 schreef Tomoya het volgende:
Ben zelf geen maagd, maar dat betekent niet zoveel. Bijvoorbeeld: Dan heb je een paar keer seks gehad, en dan? Betekent geen Jack shit wanneer je dat niet op een regelmatige basis hebt.

Zelf ben ik in de meeste aspecten van het leven wel redelijk succesvol, behalve in relaties. (Goede baan, sport veel, hecht vriendengroep). Heb het afgelopen jaar redelijk veel gedate, maar het wil niet echt lukken. Dates gaan altijd wel goed, maar daarna reageren ze nogal kortaf wanneer ik een nieuw gesprek begin. Hierdoor word ik nooit echt intiem.

Vraag me af of dit te maken heeft dat ik gewoon eigenlijk geen skills heb of dat ik stiekem last heb van bindingsangst.
Kennelijk gaat er tijdens de dates toch iets mis. Heb je wel eens gewoon eerlijk gevraagd hoe of wat>
pi_159064977
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kennelijk gaat er tijdens de dates toch iets mis. Heb je wel eens gewoon eerlijk gevraagd hoe of wat>
Behalve dat ze het leuk en gezellig vonden, niet echt veel. Misschien is kortaf wel kort door de bocht. Het is meer dat ik dan veel moeite moet doen voor den vervolg en dat het dan van 1 kant komt. Ik ben dan snel geneigd om het dan op te geven.
pi_159065036
quote:

Dan gaan ze waarschijnlijk toch niet zo goed. Misschien kun je vriendinnen/vrouwelijke kennissen eens om advies vragen?

En hoe ben je aan dates gekomen? Telkens via hetzelfde medium?
pi_159065050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Juist omdat ik nog geen echte relatie heb mogen ervaren blijft het voor mij gissen hoe zoiets werkt. En dan kan ik soms best jaloers zijn op klasgenoten die wel een leuk meisje aan de haak slaan en daar zwoele nachten mee beleven. Veel hangt samen met smalltalk en lichaamstaal, flirten iig. Ik moet niet wachten tot een ander mij aanspreekt, maar zelf actie ondernemen als ik iets wil. De kans om op je bek te gaan hoort daar bij.
Gedrag kun je onderverdelen in 3 soorten:
- waarneembaar gedrag (spreekt voor zich)
- onbewust gedrag (je reflexen)
- innerlijk gedrag (je denken, dromen en emoties)

Als ik zo vrij mag zijn: je innerlijk gedrag is het meest ontwikkeld qua denken en dromen, je onbewust gedrag geeft je nog al wat nadelen/ beperkingen, en daardoor is je waarneembaar gedrag niet even geschikt voor sommige doeleinden.

Het is een soort socialisatie; die krijg je als het goed is in eerste instantie mee van je ouders (je woont nog thuis, ouders hebben zich wellicht aan jou aangepast) en secundair van leraren, collega's, vrienden, teamgenoten, etc. Normaal gesproken leer je van jongs af aan je gedrag steeds weer aan te passen aan de (ongeschreven maar wel zichtbare) regels die binnen een groep gelden. Je persoonlijkheid groeit hierdoor en past zich aan.

Ik denk dat je wat meer moet werken aan je innerlijk gedrag qua emoties (en stoppen met het voeden van je innerlijk gedrag qua denken), en de "weeffouten" (die je vermoedelijk als kind zijnde hebt aangeleerd om je te beschermen) uit je reflexen moet proberen te krijgen. Bijvoorbeeld hoe om te gaan met feedback zodat je succesvoller wordt met het aanpassen. Daarom gaf ik je eerder het advies om je meer te spiegelen aan anderen i.p.v. anderen te diskwalificeren en af te zetten (maar daar heb je niet op gereageerd). Het is normaal om je aan te passen.

Nadat je beter in balans bent qua innerlijk gedrag en aan je onbewuste reflex (alles wat je tegenhoudt om je aan te passen zodat vrouwen zich prettig in jouw nabijheid voelen) hebt gewerkt, zal je zichtbare gedrag veranderen en je kans op een fijne relatie aanmerkelijk groter zijn.

Als je zo door gaat als je nu doet, zul je misschien ooit nog wel met veel moeite een vriendinnetje krijgen, maar heb je nog meer moeite nodig om de relatie succesvol te kunnen voortzetten. Want ook dan zul je je af en toe moeten aanpassen aan de ander en zorgen dat jij je niet vervreemdt of de ander zich niet vervreemdt van jou.

Ter inspiratie:
"Er is niets sterkers dan terug te keren naar een plek die onveranderd is gebleven om door te krijgen hoe je zelf bent veranderd..."

Nelson Mandela

[ Bericht 0% gewijzigd door Hineni op 13-01-2016 12:16:22 ]
pi_159065251
Ik ben ook introvert (al neig ik denk ik naar het midden van de schaal) en ik heb net als veel andere introverte mensen een relatie. Dus dat is het niet.
pi_159065819
quote:

Dat klinkt als een gebrek aan skills. Hoe gaan jou dates? Ga je gewoon iets drinken of doe je een activiteit?
pi_159065981
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan gaan ze waarschijnlijk toch niet zo goed. Misschien kun je vriendinnen/vrouwelijke kennissen eens om advies vragen?

En hoe ben je aan dates gekomen? Telkens via hetzelfde medium?
Vriendinnen/Vrouwelijke kennissen vragen zich af (met grote verbazing) hoe het komt dat ik nog geen vriendin heb. Ze denken ook dat ik veel aanbidders/succes heb, iets wat ik totaal niet zie. Verder wel advies gevraagd, maar het is meestal dat standaard 'leiding, initiatief nemen'.

Meestal via vrienden van vrienden. Ik heb nog niet aan online daten gedaan, maar misschien komt daar veranderingen in.
pi_159066004
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:08 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik ben ook introvert (al neig ik denk ik naar het midden van de schaal) en ik heb net als veel andere introverte mensen een relatie. Dus dat is het niet.
Hoe hebben jullie dan iets gekregen? Wie nam t voortouw, locatie etc.
pi_159066052
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als ik dit voor mezelf mag invullen. Allebei evenveel initiatief, FOK!forum. :P
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 12:46:25 #123
5428 crew  miss_sly
pi_159066130
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:40 schreef Tomoya het volgende:

[..]

Vriendinnen/Vrouwelijke kennissen vragen zich af (met grote verbazing) hoe het komt dat ik nog geen vriendin heb. Ze denken ook dat ik veel aanbidders/succes heb, iets wat ik totaal niet zie. Verder wel advies gevraagd, maar het is meestal dat standaard 'leiding, initiatief nemen'.

Meestal via vrienden van vrienden. Ik heb nog niet aan online daten gedaan, maar misschien komt daar veranderingen in.
Via vrienden van vrienden, toch geen blind dates?
pi_159066317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Via vrienden van vrienden, toch geen blind dates?
Haha, nee. Ik bedoel vrienden. Vooral feestjes en verjaardagen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:32 schreef Zure het volgende:

[..]

Dat klinkt als een gebrek aan skills. Hoe gaan jou dates? Ga je gewoon iets drinken of doe je een activiteit?
Bowlen/restaurant/park/poolen of combibatie

In mijn ogen gaan ze goed. Geen ongemakkelijke stiltes.
pi_159066429
Ik heb niets nieuws te melden ten opzichte van wat ik in de vorige delen van dit topic heb geschreven. Ik zit dus op een datingapp om nieuwe mensen te ontmoeten, maar nieuwe mensen leren kennen in de stad waar ik zit, is dan weer totaal niet wat ik zoek. Als ik iemand zou moeten uitnodigen dan zou het dus op mijn kamer moeten gebeuren, maar mijn kamer is zo klein dat ik daar helemaal geen zin in heb. Ik ken niet eens mijn huisgenoten omdat ik binnenkort toch ben afgestudeerd en omdat ik er al enige tijd amper nog kom ivm stage en thesis nu. Maar hoe gek het ook klinkt zou ik dus wel super graag met iemand iets gaan doen. Ik kan niet wachten om diegene uit te nodigen waar ik nu goede gesprekken mee heb via die datingapp. Ik heb ideeën om te gaan doen, maar liever niet iets om op mijn kamer te doen (dan zien ze dat ik een loner ben) en mijn ouderlijk huis lijkt me ook niet de beste plek. Als ik eenmaal in de stad ben, dan denk: lekker naar mijn kamer rustig gaan chillen en niet teveel sociaal contact.

Zo'n bizar gaar dilemma eigenlijk.
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 13:00:26 #126
5428 crew  miss_sly
pi_159066457
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:54 schreef Tomoya het volgende:

[..]

Haha, nee. Ik bedoel vrienden. Vooral feestjes en verjaardagen.

[..]

Gelukkig :D
Lijkt me echt zo ongemakkelijk om gekoppeld te worden :')

In jouw ogen gaan ze goed, maar als er geen vervolg komt, ging er iets niet goed, anders kwamen er wel vervolg dates, toch?
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:04:44 #127
416020 K44S
The bearded man
pi_159066564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:59 schreef krulbrul het volgende:
Ik heb niets nieuws te melden ten opzichte van wat ik in de vorige delen van dit topic heb geschreven. Ik zit dus op een datingapp om nieuwe mensen te ontmoeten, maar nieuwe mensen leren kennen in de stad waar ik zit, is dan weer totaal niet wat ik zoek. Als ik iemand zou moeten uitnodigen dan zou het dus op mijn kamer moeten gebeuren, maar mijn kamer is zo klein dat ik daar helemaal geen zin in heb. Ik ken niet eens mijn huisgenoten omdat ik binnenkort toch ben afgestudeerd en omdat ik er al enige tijd amper nog kom ivm stage en thesis nu. Maar hoe gek het ook klinkt zou ik dus wel super graag met iemand iets gaan doen. Ik kan niet wachten om diegene uit te nodigen waar ik nu goede gesprekken mee heb via die datingapp. Ik heb ideeën om te gaan doen, maar liever niet iets om op mijn kamer te doen (dan zien ze dat ik een loner ben) en mijn ouderlijk huis lijkt me ook niet de beste plek. Als ik eenmaal in de stad ben, dan denk: lekker naar mijn kamer rustig gaan chillen en niet teveel sociaal contact.

Hoezo niet?

Als je weet hoe belangrijk netwerken is....

Ik bedoel, als je eenmaal bent afgestudeerd, kennen zij misschien nog mensen die mensen kennen blablabla en je hebt grotere kans op een baan of iets anders.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159066710
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:04 schreef K44S het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Als je weet hoe belangrijk netwerken is....

Ik bedoel, als je eenmaal bent afgestudeerd, kennen zij misschien nog mensen die mensen kennen blablabla en je hebt grotere kans op een baan of iets anders.
Ik kan dit niet ontkennen, maar dan ga ik maar het onderzoek in. Echter is het sowieso bij ons niet zo gek belangrijk. Het is niet dat alles valt of staat bij een netwerk hebben. Mijn stage heb ik gewoon gekregen zonder ook maar iemand te kennen of iets.
pi_159066724
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:54 schreef Tomoya het volgende:

Dat dacht ik al een beetje. Ikzelf ben er voorstander van het om het zo simpel mogelijk te houden. Ga gewoon eens iets drinken en zorg dat je naast haar zit. Nooit tegenover haar gaan zitten met iets ertussen. Zorg dat je lichaamscontact kan maken. Ik weet zeker dat als je dit de volgende keer doet dat je dan veel meer succes hebt.

Activiteiten doe je maar met je vrienden, maar niet op de eerste date ;). Ga absoluut niet met iemand uiteten op de eerste date. Heel romantisch maar je bereikt er niets mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:59 schreef krulbrul het volgende:

Ik ken niemand die afgewezen is op de grootte van zijn/haar kamer. Waar komt die gedachtekronkel vandaan? En bovendien kan je toch gewoon ergens in een bar afspreken?
pi_159066729
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gelukkig :D
Lijkt me echt zo ongemakkelijk om gekoppeld te worden :')

In jouw ogen gaan ze goed, maar als er geen vervolg komt, ging er iets niet goed, anders kwamen er wel vervolg dates, toch?
In hun ogen ook, als ik hun woorden mag geloven. Weet alleen niet wat ik fout doe.

Probably maybe, klinkt als een logische conclusie. Misschien ging de date goed, maar voldeed ik niet aan hun eisen. Misschien waren ze alleen uit op gratis eten. Misschien vond ze ons niet bij elkaar passen.
pi_159066831
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:12 schreef Zure het volgende:
Ik ken niemand die afgewezen is op de grootte van zijn/haar kamer. Waar komt die gedachtekronkel vandaan? En bovendien kan je toch gewoon ergens in een bar afspreken?
Niet de grootte, maar eerder dat ik die huisgenoten niet ken, maar dan vervolgens wel een meisje willen uitnodigen. Lijkt me raar.
pi_159066860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:12 schreef Zure het volgende:

[..]

Dat dacht ik al een beetje. Ikzelf ben er voorstander van het om het zo simpel mogelijk te houden. Ga gewoon eens iets drinken en zorg dat je naast haar zit. Nooit tegenover haar gaan zitten met iets ertussen. Zorg dat je lichaamscontact kan maken. Ik weet zeker dat als je dit de volgende keer doet dat je dan veel meer succes hebt.

Activiteiten doe je maar met je vrienden, maar niet op de eerste date ;). Ga absoluut niet met iemand uiteten op de eerste date. Heel romantisch maar je bereikt er niets mee.
Ik zal het onthouden. Thanks!
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:19:05 #133
416020 K44S
The bearded man
pi_159066905
Ik vraag mij oprecht af: De ouderlijke maagden die denken en zeggen zo intelligent te zijn juist moeten weten (zo intelligent zijn) dat het allemaal niet zo lastig is en dat je er niet zo moeilijk over na hoeft te denken?

Ik bedoel, ik heb mbo niveau 3 maar hbo werk -en denk niveau. En toch heb ik zat chicks op hbo niveau gedatet.
pi_159066941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:19 schreef K44S het volgende:
Ik vraag mij oprecht af: De ouderlijke maagden die zeggen zo intelligent te zijn juist moeten weten (zo intelligent zijn) dat het allemaal niet zo lastig is en dat je er niet zo moeilijk over na hoeft te denken?
Volgens mij zijn de knapen hier niet zo sociaal intelligent. Verder qua echte intelligentie is het ook gemiddeld, zo te zien in deze topics. Niet dan?
pi_159066996
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:16 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Niet de grootte, maar eerder dat ik die huisgenoten niet ken, maar dan vervolgens wel een meisje willen uitnodigen. Lijkt me raar.
Maar dat meisje komt toch voor jou en niet voor je huisgenoten? Wat maakt het dan uit wie je huisgenoten zijn?
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:22:49 #136
416020 K44S
The bearded man
pi_159067003
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:20 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de knapen hier niet zo sociaal intelligent. Verder qua echte intelligentie is het ook gemiddeld, zo te zien in deze topics. Niet dan?
Moet je om sociaal te zijn, 'slim' zijn dan?

Dan had de vriendengroep die ik heb, mij allang niet meer willen zien.
Tevens doe je er zelf net zo hard aan mee.
pi_159067007
Ik als oude maagd (30 jaar) ben totaal niet intelligent. Alhoewel ik wel altijd denk te weten wat mensen denken. "Die mag me toch niet", "die heeft vast al een vriend", "die vind me stinken", "als ik hoi zeg dan vind ze me een stalker" zulke dingen.
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 13:23:47 #138
5428 crew  miss_sly
pi_159067028
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:17 schreef Tomoya het volgende:

[..]

Ik zal het onthouden. Thanks!
Ik vind dat helemaal niet per se een goede tip, niet uit eten gaan.
De eerste date met mijn vriend zijn we ook uit eten geweest en een van de redenen waarom we elkaar zo leuk vonden, was omdat we de gehele avond ontzettend fijn hebben zitten kletsen, over heel veel verschillende dingen. Op dat moment ontstond de klik echt.
pi_159067097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:22 schreef K44S het volgende:

[..]

Moet je om sociaal te zijn, 'slim' zijn dan?

Dan had de vriendengroep die ik heb, mij allang niet meer willen zien.
Tevens doe je er zelf net zo hard aan mee.
Voor die eerste vraag zou ik het antwoord niet weten. Ik dacht, ik maak een onderscheid tussen sociale intelligentie (EQ) en intelligentie (IQ). En als je bedoelt of ik eraan mee doe, dan bedoelde ik mijn opmerking over de intelligentie van de knapen hier, inclusief mijzelf.
pi_159067207
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal niet per se een goede tip, niet uit eten gaan.
De eerste date met mijn vriend zijn we ook uit eten geweest en een van de redenen waarom we elkaar zo leuk vonden, was omdat we de gehele avond ontzettend fijn hebben zitten kletsen, over heel veel verschillende dingen. Op dat moment ontstond de klik echt.
Ik schrijf ook nergens dat het niet kan werken. De kans dat je succes hebt als man is alleen vele male kleiner. De tafel staat tussen ze in en er is geen lichaamscontact mogelijk. Heel romantisch maar het werpt niet snel zijn vruchten af. De drempel om iets te gaan drinken is vaak ook lager dan gelijk uiteten. Daarbij ben ik er altijd voorstander van dat de man betaalt dus dan wordt daten al snel erg duur als je dat meerdere malen per week doet.
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 13:35:03 #141
5428 crew  miss_sly
pi_159067373
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef Zure het volgende:

[..]

Ik schrijf ook nergens dat het niet kan werken. De kans dat je succes hebt als man is alleen vele male kleiner. De tafel staat tussen ze in en er is geen lichaamscontact mogelijk. Heel romantisch maar het werpt niet snel zijn vruchten af. De drempel om iets te gaan drinken is vaak ook lager dan gelijk uiteten. Daarbij ben ik er altijd voorstander van dat de man betaalt dus dan wordt daten al snel erg duur als je dat meerdere malen per week doet.
Een eerste date hoeft ook niet romantisch te zijn of lichamelijk contact te genereren. Vreselijk, die kerels die meteen aan je beginnen te plukken. Jij kunt er wel voorstander van zijn dat de man betaalt, maar anno 2016 is niet iedereen die mening meer toegedaan, gelukkig.
pi_159067400
quote:

[..]

Wat is succes dan volgens jou?

Steeds weer daten met lichaamscontact? Hoezo is dat belangrijk op een eerste date? Omdat de kans op zoenen/seks anders te klein is?

En meerdere malen per week? Met verschillende dates dan? Want hoezo zou je elke keer (duur) uit eten gaan?
know'm sayin?
word? word.
pi_159067446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:22 schreef Kevin24 het volgende:
"die vind me stinken"
Daar valt nog wat aan te doen, niet dan? De rest wat je opnoemt, heb je minder in de hand.
pi_159067674
quote:

[..]

Op dat laatste na ben ik het hier wel mee eens. Doordat je niet zomaar halverwege kunt stoppen, heeft t onbewust ook een minder ongedwongen sfeertje naar mijn idee.
pi_159067933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:35 schreef alors het volgende:

[..]

Wat is succes dan volgens jou?

Steeds weer daten met lichaamscontact? Hoezo is dat belangrijk op een eerste date? Omdat de kans op zoenen/seks anders te klein is?

En meerdere malen per week? Met verschillende dates dan? Want hoezo zou je elke keer (duur) uit eten gaan?
Succes is als ik een leuke avond heb gehad en als het klikt dat er dan een vervolgdate is. Seks op de eerste date is geen vereiste om een leuke date te hebben gehad.

En ja, dates met verschillende vrouwen. Ik vind niet dat je niet met andere kan daten als je elkaar nog aan het leren kennen bent. Pas als ik echt de klik voel dan stop ik met dat te doen.

Met lichaamscontact bedoel ik niet dat je constant aan iemand hoeft te zitten maar je wilt toch een sfeer hebben waaruit duidelijk blijkt dat je de ander ziet zitten? Je kunt natuurlijk heel platonisch tegenover elkaar gaan zitten maar als je naast elkaar zit is de sfeer veel intiemer.

Ik ben vroeger ook wel eens uiteten geweest voor een eerste date. Maar dat werkt gewoon niet.
pi_159068010
Ik vind uit eten als eerste date juist wel geslaagd, als het gesprek niet loopt, eet je gewoon lekker door :P en zit je elkaar niet schaapachtig aan te staren boven je drankje. En als eerste date is zo'n tafel tussen je in wel handig, ik ben echt enorm autistisch wat dat betreft en hou er echt niet van als iemand meteen begint te plukken.Dan moet je wel héél leuk zijn.
Tap tap tap
pi_159068368
quote:

[..]

Ligt aan je houding en uitstraling. Als jij er als een nors iemand bijstaat met z'n armen over elkaar stapt natuurlijk niemand op je af. Het valt mij trouwens op dat jij je wel heel makkelijk verschuilt achter het introvert zijn. Als je introvert bent betekent dat niet dat je geen extroverte handelingen kunt maken, je denkt veel te zwart-wit. Het leven bestaat uit risico's nemen.
pi_159068458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:53 schreef Zure het volgende:

[..]

Succes is als ik een leuke avond heb gehad en als het klikt dat er dan een vervolgdate is. Seks op de eerste date is geen vereiste om een leuke date te hebben gehad.

En ja, dates met verschillende vrouwen. Ik vind niet dat je niet met andere kan daten als je elkaar nog aan het leren kennen bent. Pas als ik echt de klik voel dan stop ik met dat te doen.
Aha. Als iemand seks wil op de eerste date dan kan ik diegene al niet meer serieus nemen. Als iemand zich opdringt met lichamelijk contact, hetzelfde.

Ik niet, en ik zou het ook niet van de ander accepteren als die het wel zou doen. Je kunt nooit iemand echt objectief beoordelen als je hem of haar steeds vergelijkt met een andere date. Een relatie is geen consumptiegoed voor mij. Iets dat je vergelijkt op beslist.nl en weggooit als er een betere voorbij komt. Lees wel eens dat datingtopic, kunnen ze niet kiezen uit hun dates, de ene sekst beter, de ander is slimmer maar lelijker, met de ander kunnen ze beter praten maar is te jong/oud, maar een stabiele relatie volgt er nooit uit. Ze blijven maar bezig met daten en vergelijken.
quote:
Met lichaamscontact bedoel ik niet dat je constant aan iemand hoeft te zitten maar je wilt toch een sfeer hebben waaruit duidelijk blijkt dat je de ander ziet zitten? Je kunt natuurlijk heel platonisch tegenover elkaar gaan zitten maar als je naast elkaar zit is de sfeer veel intiemer.

Ik ben vroeger ook wel eens uiteten geweest voor een eerste date. Maar dat werkt gewoon niet.
Nee dat hoeft niet. Het begint voor mij gewoon bij wederzijdse interesse, overeenkomsten, goede gesprekken. Elkaar leren kennen, veel praten (hoeft niet per se irl). En dan kijk je of er een kans is op meer. Zoveel mensen die zich lichamelijk al hechten aan iemand zonder dat ze verder bij elkaar passen.
know'm sayin?
word? word.
pi_159068515
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind uit eten als eerste date juist wel geslaagd, als het gesprek niet loopt, eet je gewoon lekker door :P en zit je elkaar niet schaapachtig aan te staren boven je drankje. En als eerste date is zo'n tafel tussen je in wel handig, ik ben echt enorm autistisch wat dat betreft en hou er echt niet van als iemand meteen begint te plukken.Dan moet je wel héél leuk zijn.
Bij een drankje kun je de date op elk moment afkappen als het duidelijk is dat het niks wordt. Bij een etentje gaat dat iets lastiger. Lijkt mij vreselijk als er geen klik is, je elkaar niks weet te vertellen en het maar een eeuwigheid duurt voordat dat hoofdgerecht er eens is.
pi_159068577
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:14 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Bij een drankje kun je de date op elk moment afkappen als het duidelijk is dat het niks wordt. Bij een etentje gaat dat iets lastiger. Lijkt mij vreselijk als er geen klik is, je elkaar niks weet te vertellen en het maar een eeuwigheid duurt voordat dat hoofdgerecht er eens is.
Je doet net alsof je meteen een hekel hebt aan de ander als er geen klik is. Het kan nog steeds gezellig zijn, ook al weet je allebei dat er geen vervolgafspraak komt. En je hoeft ook niet meteen voor een driegangenmaaltijd te gaan, ik ben een keer als eerste date pannenkoeken gaan eten en daarna zijn we een terrasje opgegaan, maar ook toen kwam er geen vervolgdate. Het klinkt misschien vreemd, maar je kunt ook gewoon bevriend raken en praten met mensen zonder dat je er meteen een relatie mee hoeft te krijgen.
Al kan het natuurlijk wel een beetje een teleurstelling zijn ;)
Tap tap tap
pi_159068609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:14 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik heb mijn allereerste date ever (2 a 3 jaar terug ofzo) meegenomen naar Scheveningen naar de vuurwerkshow. Dus eerst 45 min in de trein, daar 4 a 5 uur doorgebracht en daarna weer 45 minuten in de trein naar Utrecht. Gelukkig hadden we wel een klik maar als dat er niet was dan zou het wel heel erg awkward zijn geweest ja :-) Beste avond van me leven...
pi_159068691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je doet net alsof je meteen een hekel hebt aan de ander als er geen klik is. Het kan nog steeds gezellig zijn, ook al weet je allebei dat er geen vervolgafspraak komt. En je hoeft ook niet meteen voor een driegangenmaaltijd te gaan, ik ben een keer als eerste date pannenkoeken gaan eten en daarna zijn we een terrasje opgegaan, maar ook toen kwam er geen vervolgdate. Het klinkt misschien vreemd, maar je kunt ook gewoon bevriend raken en praten met mensen zonder dat je er meteen een relatie mee hoeft te krijgen.
Dat kan, maar je kunt ook met iemand te maken hebben waar je totaal geen klik mee hebt en gesprekken niet verder gaan dan het weer en over het eten. Ik zeg trouwens niet dat ik een etentje zou afraden voor een eerste date, ik zeg alleen dat een drankje doen iets veiliger is.
pi_159069160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:12 schreef alors het volgende:

[..]

Aha. Als iemand seks wil op de eerste date dan kan ik diegene al niet meer serieus nemen. Als iemand zich opdringt met lichamelijk contact, hetzelfde.

Ik niet, en ik zou het ook niet van de ander accepteren als die het wel zou doen. Je kunt nooit iemand echt objectief beoordelen als je hem of haar steeds vergelijkt met een andere date. Een relatie is geen consumptiegoed voor mij. Iets dat je vergelijkt op beslist.nl en weggooit als er een betere voorbij komt. Lees wel eens dat datingtopic, kunnen ze niet kiezen uit hun dates, de ene sekst beter, de ander is slimmer maar lelijker, met de ander kunnen ze beter praten maar is te jong/oud, maar een stabiele relatie volgt er nooit uit. Ze blijven maar bezig met daten en vergelijken.
[..]
quote:
Nee dat hoeft niet. Het begint voor mij gewoon bij wederzijdse interesse, overeenkomsten, goede gesprekken. Elkaar leren kennen, veel praten (hoeft niet per se irl). En dan kijk je of er een kans is op meer. Zoveel mensen die zich lichamelijk al hechten aan iemand zonder dat ze verder bij elkaar passen.
Laat ik even voorop stellen dat ik nergens over opdringerig lichamelijk contact heb. Iemand aanraken als je iets zegt is iets volkomen anders dan opdringerig contact.

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. Alleen zoals ik het lees heb jij het nu alleen maar over relaties. Ik date niet met die insteek. Als ik vrijgezel ben dan wil ik gewoon af en toe seks totdat ik weer een vrouw ontmoet die het waard is om voor te gaan. Dan stop ik ook met andere te daten. Dates vergelijken op relatiegebied heb ik nog nooit gedaan. Het gaat om het gevoel dat iemand jou geeft en niet om de randzaken.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij hangt dit heel erg af wat je wilt bereiken met daten. Als ik date ben ik absoluut niet op zoek om bevriend te raken. Vrienden heb ik al genoeg. Als ik gefriendzoned word door een date dan zie ik dat als falen. Dan heb ik het verkeerd aangepakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:35 schreef miss_sly het volgende:
en eerste date hoeft ook niet romantisch te zijn of lichamelijk contact te genereren. Vreselijk, die kerels die meteen aan je beginnen te plukken. Jij kunt er wel voorstander van zijn dat de man betaalt, maar anno 2016 is niet iedereen die mening meer toegedaan, gelukkig.
Wat moet een eerste date dan wel zijn volgens jou? Strikt tegenover elkaar zitten zonder enkele spanning? En hoe kom je er bij dat ik het over plukken heb? Je kunt toch wel gewoon iemand af en toe aanraken? Gelukkig mag iedereen zelf bepalen of hij de rekening wel of niet betaalt. Ik zou het iedere man aanraden om te doen, net zoals de deur openhouden. Van die kleine gentleman dingen die nooit tegen je werken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zure op 13-01-2016 14:53:25 ]
pi_159069723
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

We hebben elkaar op de sportvereniging ontmoet. Ik was al lid en hij kwam er nieuw bij.
Ben toen ook gewoon (dus uit normaal sociaal gedrag en zonder bijbedoelingen) op 'm afgestapt voor een praatje en om even kennis te maken.

Na afloop van de training deden we (op de oude locatie) vaak met z'n allen nog een drankje aan de bar en aangezien we dat allebei heel gezellig vonden, maar niet echt op de voorgrond treden trokken we automatisch naar elkaar toe. En in een paar maanden tijd begonnen er gevoelens te ontstaan.
pi_159069750
Je hoeft er geen BFF aan over te houden, maar wel vriendschappelijk met elkaar om te gaan. Geen klik? Jammer, volgende keer beter, nog een drankje, wat kletsen, groetjes. Dan is niet meteen de friendzone.
Geen wonder dat ik single ben als ik dit zo lees :{ Ik ben minder fanatiek en vind iedereen lief ;(
Tap tap tap
pi_159069964
quote:

[..]

_O-

Ik zou zeggen dat ik het leuk vind dat ze zo haar best heeft gedaan om er goed uit te zien, maar heb je het niet koud? Zo ja, dan kun je haar knuffelen, als de stemming daar naar is. *;
pi_159070354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:07 schreef Drieklank het volgende:

[..]
Zo ja, dan kun je haar knuffelen, als de stemming daar naar is. *;
:') . Deze smooth boy.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159070504
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zei je moeder ook toen ze versierd werd door je vader. *;
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 15:45:57 #159
5428 crew  miss_sly
pi_159070866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:38 schreef Zure het volgende:

[..]

Wat moet een eerste date dan wel zijn volgens jou? Strikt tegenover elkaar zitten zonder enkele spanning? En hoe kom je er bij dat ik het over plukken heb? Je kunt toch wel gewoon iemand af en toe aanraken? Gelukkig mag iedereen zelf bepalen of hij de rekening wel of niet betaalt. Ik zou het iedere man aanraden om te doen, net zoals de deur openhouden. Van die kleine gentleman dingen die nooit tegen je werken.
Deur openhouden absoluut. Ik hou van galante mannen. De rekening betalen, als vanzelfsprekend, hoort daar voor mij niet bij.

Ook als je tegenover elkaar zit, kun je elkaar terloops aanraken. Iemands hand aantikken en even je hand laten liggen om iets aan te wijzen, bijvoorbeeld. En hoezo kan er geen spanning zijn als je tegenover elkaar zit? Moet je elkaar daarvoor aanraken?
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 15:48:40 #160
5428 crew  miss_sly
pi_159070935
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, het zou zeker kunnen werken, als het meisje waar je het tegen zegt, je al leuk vindt.

Zo heb ik ook ooit een vriendje opgedaan met een enorm verband om mijn duim, omdat ik in mijn duim gesneden. Hij maakte er een net iets originelers opmerking over dan andere kerels of zo...ik weet niet meer precies hoe het is gelopen (laaaang geleden), maar de opmerking over de duim in verband werkte.
pi_159071105
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, het zou zeker kunnen werken, als het meisje waar je het tegen zegt, je al leuk vindt.

Zo heb ik ook ooit een vriendje opgedaan met een enorm verband om mijn duim, omdat ik in mijn duim gesneden. Hij maakte er een net iets originelers opmerking over dan andere kerels of zo...ik weet niet meer precies hoe het is gelopen (laaaang geleden), maar de opmerking over de duim in verband werkte.
"Zo, als je andere snee ook zo lekker bloedt :9~ :9~ :9~ "
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 15:59:52 #162
5428 crew  miss_sly
pi_159071181
quote:
9s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

"Zo, als je andere snee ook zo lekker bloedt :9~ :9~ :9~ "
_O-

Ja, zoiets was het vast :D

Ik ben/was te naïef, want deze opmerking zou ik werkelijk nooit bedacht hebben. Gelukkig hij ook niet :D
pi_159073564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:21 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat kan, maar je kunt ook met iemand te maken hebben waar je totaal geen klik mee hebt en gesprekken niet verder gaan dan het weer en over het eten. Ik zeg trouwens niet dat ik een etentje zou afraden voor een eerste date, ik zeg alleen dat een drankje doen iets veiliger is.
Maar je weet toch met wie je op date gaat? Zelfs al regel je online een date.

Maar bij nader inzien: ik vind uiteten op date 1 ook wel wat vreemd als je elkaar via Tinder (internet) leert kennen of zo. Ga dan liever met vriendinnen of familie. Met mensen waar ik echt zeker weten kan lachen. Maar uiteten op date 1 als je elkaar al kent is leukkk!

[ Bericht 15% gewijzigd door Wimperkruller op 13-01-2016 18:18:25 ]
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:20:27 #164
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_159074202
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja er zijn al succesverhalen voorbij gekomen, bijvoorbeeld van Ridocar.

Cool. Vind ik altijd mooi om te lezen.

quote:
[..]

[..]

[..]

Als je er niks aan wilt doen kun je er toch ook niet zo erg mee zitten? :@ Als je elk advies in de wind slaat , maar vervolgens wel 100x opnieuw hetzelfde advies vraagt, waarom in hemelsnaam?
Ik denk dat veel mensen graag advies willen geven, omdat ze weten dat het mogelijk is en ze het zelf hebben meegemaakt (misschien niet op dezelfde manier of met hetzelfde probleem) en daarom graag anderen motiveren.
Aandacht ;)
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_159074274
Deze gaat, met oog op de nieuwe datingindeling, op slot.

Zie deze sticky: R&P / [Datingstappenplan] Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en-relatie
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')