Ja er zijn al succesverhalen voorbij gekomen, bijvoorbeeld van Ridocar.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:17 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Scherp opgemerkt. Is er al iets constructiefs uit het topic gekomen? Of succesverhalen?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Succesverhaal hier. Niet dat ik tot m'n dertigste maagd ben gebleven (het had wel kunnen gebeuren als ik dat ene meisje uit Oostenrijk niet had ontmoet) maar mijn combi van een totaal gebrek aan sociale vaardigheden en de zoveelste keer in de friendzone beland te zijn heb ik, terugkijkend op m'n leven, een aardig beeld van een gast met een hoop frustraties waar ik moeiljk om wist te gaan. Mijn doel was altijd huisje-boompje-beestje in de meest burgelijke zin van het woord. ik denk dat de meeste jongens/mannen die de heilige graal zoeken hopen op een wonder, wat het best te vergelijken is met het winnen van een loterij in plaats van hard werken en sparen. De onzinnige hoop dat op een dag een vrouw aan hun deur staat en meteen intrekt, trouwt, kindertjes werpt en tot de dood bij hun blijft is het enige dat de sociaal uitgedaagde maagd op de been houdt.
Het is ook de omgeving dat schreeuwt dat de maagd vooral "zichzelf moet zijn". Nee, je moet juist je best doen om een beetje in de smaak te vallen. Ga naar de sportschool, wees blij met je lichaam, kweek humor, ga uit. Dat soort dingen brengen je al een stuk verder dan Jezelf Zijn en hopen op dat blonde winnende lot uit de loterij.
Juist op het moment dat ik een beetje aan mijzelf begon te werken, kwam mijn huidige vrouw op m'n pad. Ik weet zeker dat ze niets had moeten hebben van Ridocar old Style, dus verandering is goed, geloof in jezelf, overdrijf (maar zet jezelf niet voor schut), praat over dingen die zij leuk vindt en luister. Ik ben verre van een Casanova, maar in vergelijking met waar ik vandaan kwam is het een stuk beter dan vroeger.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kan er niet een dag aan vast plakken, maar op een gegeven moment hield ik op met mezelf zielig te vinden. Van boehoehoewaaromziendemeisjesmijnietstaan komen ze echt niet aangehold, hoe leuk je er ook uitziet. Het is de kunst jezelf extravert te presenteren zonder een clown van jezelf te worden.
Als je er niks aan wilt doen kun je er toch ook niet zo erg mee zitten?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:17 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Waar het probleem naar mijn mening vooral zit is dat mensen niet willen veranderen. Ze zeggen dat ze het willen, maar ze willen er niets voor doen. Een soort accumulatie van al die keren dat ze de makkelijke beslissing gemaakt hebben in plaats van de juiste. Die neuropaden zijn op een gegeven moment zo sterk geworden dat je niet 1,2,3 je leven om gaat gooien.
Dat is echter wel wat mensen verwachten. Niets doen, wel het resultaat krijgen. Daarbovenop zitten nog talloze limiterende overtuigingen, die er voor zullen zorgen dat ze waarschijnlijk nooit actie zullen gaan ondernemen.
Het doel van zo'n topic openen voor hun is geen oplossing vinden voor hun probleem, maar sympathie en aandacht krijgen van andere mensen. Even horen dat ze niet de enige zijn. Het grappige is dat het mes aan twee kanten snijdt, want er zijn ook talloze mensen die maar al te graag advies er op geven. De validatie die je krijgt van de rol van leraar aannemen op dit gebied voelt namelijk best goed. Zo is iedereen blij en blijven de topics komen en gaan
Hele goede post dit.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 03:51 schreef Yiwei het volgende:
Sommige reacties geven mij steeds de indruk van een onderbelicht iets, het realistisch zijn van wat het leven met een relatie is.
Het leven met een relatie blijft nog steeds het leven. Er zullen zaken plaatsvinden die kunnen plaatsvinden in het leven, bijv. iets onaangenaam horen van je geliefde, verkeerde grap van je geliefde, jouw belangrijke zaken vergeten etc.
Je geliefde zal iemand zijn die dicht bij je staat en daarom zal je vatbaar zijn voor extra kwetsing en extra pijn. Hoe je ermee om kan gaan, wat je doet en hoe je zaken opvat, hangt niet alleen af van je ervaringen en kijk op de wereld. Maar ook aan je emoties en vaardigheden. Als je gelukkig bent in het leven, zullen de stoten van een andere orde kunnen zijn of tot een andere orde gemaakt kunnen worden. En de stoten zullen komen, want zo is het realistisch leven.
Maak wat van je leven, ga dingen doen waar je vrolijk van wordtGelukkigere mensen zijn weerbaarder in relaties voor stoten. Natuurlijk is gelukkig zijn goed voor eigen welzijn, niet dat ik dit wil promoten om mensen aan de relatie te krijgen. Maar ik vind dat mensen niet beseffen dat je geliefde je ook onbedoeld kan kwetsen en dat je het heel/extra moeilijk kan krijgen als je niet gelukkig bent in het leven. Dat als je jezelf helemaal zo afhankelijk maakt van iemand die de positie heeft je ernstig te kwetsen, dat het gewoon eng en gevaarlijk kan zijn. En o.a. daarom willen mensen niks te maken hebben met de optimistische (tevens luie) gedachtes dat een relatie alles zou oplossen.
Denk je dat je een gezonde relatie kan opbouwen als je voor je geluk volledig afhankelijk bent van een bepaald persoon?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:57 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dit is een terugkerend advies. Gelukkig zijn met je eigen leven. Ik vind het zo'n onbegrijpend, oneerlijk rot advies. De paar dates die ik heb gehad, waren de gelukkigste momenten van mijn leven. Eerder was de wereld zwart, grijs en wit, ik was moe, mijn hoofd was een mist en alles wat ik deed was going through the motions. Maar wetende dat er ergens een meisje op de wereld is die je graag ziet, maakte dat ik plotseling uitgerust wakker werd en de grauwste dagen kleur kregen. In mijn hoofd klaarde wereld op, zoals de lente na de winter en allerlei schijnbaar onoverkomelijke problemen werden opeens handelbaar.
Dat alles terwijl ik nauwelijks tijd met haar doorbracht. Ik was in die zin niet afhankelijk van haar voor mijn geluk. Mijn eigen leven bleef zoals het was, ik had dezelfde problemen, maar de beleving en de kwaliteit ervan was enorm toegenomen, alleen maar omdat ze in mijn leven was.
Mensen hebben andere mensen gewoon nodig.
Volgens mij heb jij het initiatief genomen voor dit topic (hulde)?quote:
Juist omdat ik nog geen echte relatie heb mogen ervaren blijft het voor mij gissen hoe zoiets werkt. En dan kan ik soms best jaloers zijn op klasgenoten die wel een leuk meisje aan de haak slaan en daar zwoele nachten mee beleven. Veel hangt samen met smalltalk en lichaamstaal, flirten iig. Ik moet niet wachten tot een ander mij aanspreekt, maar zelf actie ondernemen als ik iets wil. De kans om op je bek te gaan hoort daar bij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:37 schreef Koral het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het initiatief genomen voor dit topic (hulde)?
Kan Deezertje anders omschreven worden dan een sociaal uitgedaagde maagd?
Blijkbaar is hij momenteel de enige sociaal uitgedaagde maagd die zich tegoed doet van de aandacht naar hem toe?
Ik begrijp je opmerking wel, maar mij dunkt dat dit nu juist het topic is wat op zijn lijf geschreven isIn andere topics zouden we nu misschien wat minder topic kapen mogen verwachten? Maar goed, wie ben ik
ik laat het verder graag aan de mods over
Ik had dit topic geopend over het totale fenomeen. Is het de huidige maatschappij waardoor dit ontstaat? Of iets wat er altijd al was, maar meer zichtbaar is door het digitale tijdperk?quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:37 schreef Koral het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het initiatief genomen voor dit topic (hulde)?
Kan Deezertje anders omschreven worden dan een sociaal uitgedaagde maagd?
Blijkbaar is hij momenteel de enige sociaal uitgedaagde maagd die zich tegoed doet van de aandacht naar hem toe?
Ik begrijp je opmerking wel, maar mij dunkt dat dit nu juist het topic is wat op zijn lijf geschreven isIn andere topics zouden we nu misschien wat minder topic kapen mogen verwachten? Maar goed, wie ben ik
ik laat het verder graag aan de mods over
Het komt ook wel vaker voor merk ik, alleen weet ik niet of maagden de juiste term is. Wel mensen die heel lang vrijgezel blijven. Vaak introvert en als ze zelf niks doen blijft dat zo. Op latere leeftijd een serieuze relatie, maar liever heb ik iemand die nog niet fulltime werkt e.d. Ik zie bij meiden vooral een omslagpunt op hun 26-27ste dat ze klaar zijn met studie en een echte baan hebben en op zichzelf wonen. Er dus klaar voor zijn om een relatie te krijgen. Dat is voor mij nog te intimiderend, ook omdat je dan van een stukje lang leve de lol (student) naar serieus deelnemen aan de maatschappij gaat. Ik wil de funmodus nog meemaken, ben zelf ook nog niet echt klaar voor een 9-17u bestaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik had dit topic geopend over het totale fenomeen. Is het de huidige maatschappij waardoor dit ontstaat? Of iets wat er altijd al was, maar meer zichtbaar is door het digitale tijdperk?
Deezertje opent maar een eigen topic (had ik al gedaan voor hem, maar dat mag niet in R&P, dus moblo heeft die weer gesloten).
R&P / Misverstanden over introversiequote:Op woensdag 13 januari 2016 10:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het komt ook wel vaker voor merk ik, alleen weet ik niet of maagden de juiste term is. Wel mensen die heel lang vrijgezel blijven. Vaak introvert en als ze zelf niks doen blijft dat zo. Op latere leeftijd een serieuze relatie, maar liever heb ik iemand die nog niet fulltime werkt e.d. Ik zie bij meiden vooral een omslagpunt op hun 26-27ste dat ze klaar zijn met studie en een echte baan hebben en op zichzelf wonen. Er dus klaar voor zijn om een relatie te krijgen. Dat is voor mij nog te intimiderend, ook omdat je dan van een stukje lang leve de lol (student) naar serieus deelnemen aan de maatschappij gaat. Ik wil de funmodus nog meemaken, ben zelf ook nog niet echt klaar voor een 9-17u bestaan.
Hoe groot is de kans dat als ik niemand aanspreek of niet zo aanwezig ben, ik door anderen wordt betrokken of aangesproken? Introvert zijn is wel degelijk lastig dan. Je wilt het wel, maar durft het niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:57 schreef Chai het volgende:
[..]
R&P / Misverstanden over introversie
R&P / Misverstanden over introversiequote:Op woensdag 13 januari 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat als ik niemand aanspreek of niet zo aanwezig ben, ik door anderen wordt betrokken of aangesproken? Introvert zijn is wel degelijk lastig dan. Je wilt het wel, maar durft het niet.
Binnen 4 minuten gereageerd op een hele lange OP met verschillende linkjes en video. Ergo, je hebt niet eens de moeite genomen de OP van Chai te lezen. Chapeau, jij komt er wel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat als ik niemand aanspreek of niet zo aanwezig ben, ik door anderen wordt betrokken of aangesproken? Introvert zijn is wel degelijk lastig dan. Je wilt het wel, maar durft het niet.
Waarom zou die funmodus alleen maar kunnen bestaan tijdens de studententijd?quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil de funmodus nog meemaken, ben zelf ook nog niet echt klaar voor een 9-17u bestaan.
In zo'n samenleving staan daar ook heel veel dingen tegenover. Dat iedereen zich met je bemoeit, dat je niet zomaar 'voor jezelf kunt kiezen', dat je altijd rekening moet houden met anderen. Dat je niet voor jezelf leeft maar voor je familie. Dat je niet kunt rondsletten met meisjes, maar dat je meteen serieus bent en gaat trouwen. Dat je later je ouders in huis neemt, e.d. Dat zien de klagers over het systeem hier vaak niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar ik bedoel meer: daar en ook in landen als Turkijke etc. worden alle mensen in de samenleving betrokken, of je nou jong bent of stokoud. Mensen kijken dan tegen je op. Hier in Nederland bestaat alles uit clubjes en status. Eilandencultuur.
Kennelijk gaat er tijdens de dates toch iets mis. Heb je wel eens gewoon eerlijk gevraagd hoe of wat>quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:38 schreef Tomoya het volgende:
Ben zelf geen maagd, maar dat betekent niet zoveel. Bijvoorbeeld: Dan heb je een paar keer seks gehad, en dan? Betekent geen Jack shit wanneer je dat niet op een regelmatige basis hebt.
Zelf ben ik in de meeste aspecten van het leven wel redelijk succesvol, behalve in relaties. (Goede baan, sport veel, hecht vriendengroep). Heb het afgelopen jaar redelijk veel gedate, maar het wil niet echt lukken. Dates gaan altijd wel goed, maar daarna reageren ze nogal kortaf wanneer ik een nieuw gesprek begin. Hierdoor word ik nooit echt intiem.
Vraag me af of dit te maken heeft dat ik gewoon eigenlijk geen skills heb of dat ik stiekem last heb van bindingsangst.
Behalve dat ze het leuk en gezellig vonden, niet echt veel. Misschien is kortaf wel kort door de bocht. Het is meer dat ik dan veel moeite moet doen voor den vervolg en dat het dan van 1 kant komt. Ik ben dan snel geneigd om het dan op te geven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk gaat er tijdens de dates toch iets mis. Heb je wel eens gewoon eerlijk gevraagd hoe of wat>
Dan gaan ze waarschijnlijk toch niet zo goed. Misschien kun je vriendinnen/vrouwelijke kennissen eens om advies vragen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:38 schreef Tomoya het volgende:
Ben zelf geen maagd, maar dat betekent niet zoveel. Bijvoorbeeld: Dan heb je een paar keer seks gehad, en dan? Betekent geen Jack shit wanneer je dat niet op een regelmatige basis hebt.
Zelf ben ik in de meeste aspecten van het leven wel redelijk succesvol, behalve in relaties. (Goede baan, sport veel, hecht vriendengroep). Heb het afgelopen jaar redelijk veel gedate, maar het wil niet echt lukken. Dates gaan altijd wel goed, maar daarna reageren ze nogal kortaf wanneer ik een nieuw gesprek begin. Hierdoor word ik nooit echt intiem.
Vraag me af of dit te maken heeft dat ik gewoon eigenlijk geen skills heb of dat ik stiekem last heb van bindingsangst.
Gedrag kun je onderverdelen in 3 soorten:quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Juist omdat ik nog geen echte relatie heb mogen ervaren blijft het voor mij gissen hoe zoiets werkt. En dan kan ik soms best jaloers zijn op klasgenoten die wel een leuk meisje aan de haak slaan en daar zwoele nachten mee beleven. Veel hangt samen met smalltalk en lichaamstaal, flirten iig. Ik moet niet wachten tot een ander mij aanspreekt, maar zelf actie ondernemen als ik iets wil. De kans om op je bek te gaan hoort daar bij.
Dat klinkt als een gebrek aan skills. Hoe gaan jou dates? Ga je gewoon iets drinken of doe je een activiteit?quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:38 schreef Tomoya het volgende:
Vriendinnen/Vrouwelijke kennissen vragen zich af (met grote verbazing) hoe het komt dat ik nog geen vriendin heb. Ze denken ook dat ik veel aanbidders/succes heb, iets wat ik totaal niet zie. Verder wel advies gevraagd, maar het is meestal dat standaard 'leiding, initiatief nemen'.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Dan gaan ze waarschijnlijk toch niet zo goed. Misschien kun je vriendinnen/vrouwelijke kennissen eens om advies vragen?
En hoe ben je aan dates gekomen? Telkens via hetzelfde medium?
Hoe hebben jullie dan iets gekregen? Wie nam t voortouw, locatie etc.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:08 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik ben ook introvert (al neig ik denk ik naar het midden van de schaal) en ik heb net als veel andere introverte mensen een relatie. Dus dat is het niet.
Als ik dit voor mezelf mag invullen. Allebei evenveel initiatief, FOK!forum.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe hebben jullie dan iets gekregen? Wie nam t voortouw, locatie etc.
Via vrienden van vrienden, toch geen blind dates?quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:40 schreef Tomoya het volgende:
[..]
Vriendinnen/Vrouwelijke kennissen vragen zich af (met grote verbazing) hoe het komt dat ik nog geen vriendin heb. Ze denken ook dat ik veel aanbidders/succes heb, iets wat ik totaal niet zie. Verder wel advies gevraagd, maar het is meestal dat standaard 'leiding, initiatief nemen'.
Meestal via vrienden van vrienden. Ik heb nog niet aan online daten gedaan, maar misschien komt daar veranderingen in.
Haha, nee. Ik bedoel vrienden. Vooral feestjes en verjaardagen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Via vrienden van vrienden, toch geen blind dates?
Bowlen/restaurant/park/poolen of combibatiequote:Op woensdag 13 januari 2016 12:32 schreef Zure het volgende:
[..]
Dat klinkt als een gebrek aan skills. Hoe gaan jou dates? Ga je gewoon iets drinken of doe je een activiteit?
Gelukkigquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:54 schreef Tomoya het volgende:
[..]
Haha, nee. Ik bedoel vrienden. Vooral feestjes en verjaardagen.
[..]
Bowlen/restaurant/park/poolen of combibatie
In mijn ogen gaan ze goed. Geen ongemakkelijke stiltes.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:59 schreef krulbrul het volgende:
Ik heb niets nieuws te melden ten opzichte van wat ik in de vorige delen van dit topic heb geschreven. Ik zit dus op een datingapp om nieuwe mensen te ontmoeten, maar nieuwe mensen leren kennen in de stad waar ik zit, is dan weer totaal niet wat ik zoek. Als ik iemand zou moeten uitnodigen dan zou het dus op mijn kamer moeten gebeuren, maar mijn kamer is zo klein dat ik daar helemaal geen zin in heb. Ik ken niet eens mijn huisgenoten omdat ik binnenkort toch ben afgestudeerd en omdat ik er al enige tijd amper nog kom ivm stage en thesis nu. Maar hoe gek het ook klinkt zou ik dus wel super graag met iemand iets gaan doen. Ik kan niet wachten om diegene uit te nodigen waar ik nu goede gesprekken mee heb via die datingapp. Ik heb ideeën om te gaan doen, maar liever niet iets om op mijn kamer te doen (dan zien ze dat ik een loner ben) en mijn ouderlijk huis lijkt me ook niet de beste plek. Als ik eenmaal in de stad ben, dan denk: lekker naar mijn kamer rustig gaan chillen en niet teveel sociaal contact.
Zo'n bizar gaar dilemma eigenlijk.
Ik kan dit niet ontkennen, maar dan ga ik maar het onderzoek in. Echter is het sowieso bij ons niet zo gek belangrijk. Het is niet dat alles valt of staat bij een netwerk hebben. Mijn stage heb ik gewoon gekregen zonder ook maar iemand te kennen of iets.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:04 schreef K44S het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Als je weet hoe belangrijk netwerken is....
Ik bedoel, als je eenmaal bent afgestudeerd, kennen zij misschien nog mensen die mensen kennen blablabla en je hebt grotere kans op een baan of iets anders.
Dat dacht ik al een beetje. Ikzelf ben er voorstander van het om het zo simpel mogelijk te houden. Ga gewoon eens iets drinken en zorg dat je naast haar zit. Nooit tegenover haar gaan zitten met iets ertussen. Zorg dat je lichaamscontact kan maken. Ik weet zeker dat als je dit de volgende keer doet dat je dan veel meer succes hebt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:54 schreef Tomoya het volgende:
Bowlen/restaurant/park/poolen of combibatie
In mijn ogen gaan ze goed. Geen ongemakkelijke stiltes.
Ik ken niemand die afgewezen is op de grootte van zijn/haar kamer. Waar komt die gedachtekronkel vandaan? En bovendien kan je toch gewoon ergens in een bar afspreken?quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:59 schreef krulbrul het volgende:
Ik heb niets nieuws te melden ten opzichte van wat ik in de vorige delen van dit topic heb geschreven. Ik zit dus op een datingapp om nieuwe mensen te ontmoeten, maar nieuwe mensen leren kennen in de stad waar ik zit, is dan weer totaal niet wat ik zoek. Als ik iemand zou moeten uitnodigen dan zou het dus op mijn kamer moeten gebeuren, maar mijn kamer is zo klein dat ik daar helemaal geen zin in heb. Ik ken niet eens mijn huisgenoten omdat ik binnenkort toch ben afgestudeerd en omdat ik er al enige tijd amper nog kom ivm stage en thesis nu. Maar hoe gek het ook klinkt zou ik dus wel super graag met iemand iets gaan doen. Ik kan niet wachten om diegene uit te nodigen waar ik nu goede gesprekken mee heb via die datingapp. Ik heb ideeën om te gaan doen, maar liever niet iets om op mijn kamer te doen (dan zien ze dat ik een loner ben) en mijn ouderlijk huis lijkt me ook niet de beste plek. Als ik eenmaal in de stad ben, dan denk: lekker naar mijn kamer rustig gaan chillen en niet teveel sociaal contact.
Zo'n bizar gaar dilemma eigenlijk.
In hun ogen ook, als ik hun woorden mag geloven. Weet alleen niet wat ik fout doe.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig
Lijkt me echt zo ongemakkelijk om gekoppeld te worden
In jouw ogen gaan ze goed, maar als er geen vervolg komt, ging er iets niet goed, anders kwamen er wel vervolg dates, toch?
Niet de grootte, maar eerder dat ik die huisgenoten niet ken, maar dan vervolgens wel een meisje willen uitnodigen. Lijkt me raar.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:12 schreef Zure het volgende:
Ik ken niemand die afgewezen is op de grootte van zijn/haar kamer. Waar komt die gedachtekronkel vandaan? En bovendien kan je toch gewoon ergens in een bar afspreken?
Ik zal het onthouden. Thanks!quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:12 schreef Zure het volgende:
[..]
Dat dacht ik al een beetje. Ikzelf ben er voorstander van het om het zo simpel mogelijk te houden. Ga gewoon eens iets drinken en zorg dat je naast haar zit. Nooit tegenover haar gaan zitten met iets ertussen. Zorg dat je lichaamscontact kan maken. Ik weet zeker dat als je dit de volgende keer doet dat je dan veel meer succes hebt.
Activiteiten doe je maar met je vrienden, maar niet op de eerste date. Ga absoluut niet met iemand uiteten op de eerste date. Heel romantisch maar je bereikt er niets mee.
Volgens mij zijn de knapen hier niet zo sociaal intelligent. Verder qua echte intelligentie is het ook gemiddeld, zo te zien in deze topics. Niet dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:19 schreef K44S het volgende:
Ik vraag mij oprecht af: De ouderlijke maagden die zeggen zo intelligent te zijn juist moeten weten (zo intelligent zijn) dat het allemaal niet zo lastig is en dat je er niet zo moeilijk over na hoeft te denken?
Maar dat meisje komt toch voor jou en niet voor je huisgenoten? Wat maakt het dan uit wie je huisgenoten zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:16 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Niet de grootte, maar eerder dat ik die huisgenoten niet ken, maar dan vervolgens wel een meisje willen uitnodigen. Lijkt me raar.
Moet je om sociaal te zijn, 'slim' zijn dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:20 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de knapen hier niet zo sociaal intelligent. Verder qua echte intelligentie is het ook gemiddeld, zo te zien in deze topics. Niet dan?
Ik vind dat helemaal niet per se een goede tip, niet uit eten gaan.quote:
Voor die eerste vraag zou ik het antwoord niet weten. Ik dacht, ik maak een onderscheid tussen sociale intelligentie (EQ) en intelligentie (IQ). En als je bedoelt of ik eraan mee doe, dan bedoelde ik mijn opmerking over de intelligentie van de knapen hier, inclusief mijzelf.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:22 schreef K44S het volgende:
[..]
Moet je om sociaal te zijn, 'slim' zijn dan?
Dan had de vriendengroep die ik heb, mij allang niet meer willen zien.
Tevens doe je er zelf net zo hard aan mee.
Ik schrijf ook nergens dat het niet kan werken. De kans dat je succes hebt als man is alleen vele male kleiner. De tafel staat tussen ze in en er is geen lichaamscontact mogelijk. Heel romantisch maar het werpt niet snel zijn vruchten af. De drempel om iets te gaan drinken is vaak ook lager dan gelijk uiteten. Daarbij ben ik er altijd voorstander van dat de man betaalt dus dan wordt daten al snel erg duur als je dat meerdere malen per week doet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet per se een goede tip, niet uit eten gaan.
De eerste date met mijn vriend zijn we ook uit eten geweest en een van de redenen waarom we elkaar zo leuk vonden, was omdat we de gehele avond ontzettend fijn hebben zitten kletsen, over heel veel verschillende dingen. Op dat moment ontstond de klik echt.
Een eerste date hoeft ook niet romantisch te zijn of lichamelijk contact te genereren. Vreselijk, die kerels die meteen aan je beginnen te plukken. Jij kunt er wel voorstander van zijn dat de man betaalt, maar anno 2016 is niet iedereen die mening meer toegedaan, gelukkig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef Zure het volgende:
[..]
Ik schrijf ook nergens dat het niet kan werken. De kans dat je succes hebt als man is alleen vele male kleiner. De tafel staat tussen ze in en er is geen lichaamscontact mogelijk. Heel romantisch maar het werpt niet snel zijn vruchten af. De drempel om iets te gaan drinken is vaak ook lager dan gelijk uiteten. Daarbij ben ik er altijd voorstander van dat de man betaalt dus dan wordt daten al snel erg duur als je dat meerdere malen per week doet.
Wat is succes dan volgens jou?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef Zure het volgende:
[..]
Ik schrijf ook nergens dat het niet kan werken. De kans dat je succes hebt als man is alleen vele male kleiner. De tafel staat tussen ze in en er is geen lichaamscontact mogelijk. Heel romantisch maar het werpt niet snel zijn vruchten af. De drempel om iets te gaan drinken is vaak ook lager dan gelijk uiteten. Daarbij ben ik er altijd voorstander van dat de man betaalt dus dan wordt daten al snel erg duur als je dat meerdere malen per week doet.
Op dat laatste na ben ik het hier wel mee eens. Doordat je niet zomaar halverwege kunt stoppen, heeft t onbewust ook een minder ongedwongen sfeertje naar mijn idee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef Zure het volgende:
[..]
Succes is als ik een leuke avond heb gehad en als het klikt dat er dan een vervolgdate is. Seks op de eerste date is geen vereiste om een leuke date te hebben gehad.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:35 schreef alors het volgende:
[..]
Wat is succes dan volgens jou?
Steeds weer daten met lichaamscontact? Hoezo is dat belangrijk op een eerste date? Omdat de kans op zoenen/seks anders te klein is?
En meerdere malen per week? Met verschillende dates dan? Want hoezo zou je elke keer (duur) uit eten gaan?
Ligt aan je houding en uitstraling. Als jij er als een nors iemand bijstaat met z'n armen over elkaar stapt natuurlijk niemand op je af. Het valt mij trouwens op dat jij je wel heel makkelijk verschuilt achter het introvert zijn. Als je introvert bent betekent dat niet dat je geen extroverte handelingen kunt maken, je denkt veel te zwart-wit. Het leven bestaat uit risico's nemen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Aha. Als iemand seks wil op de eerste date dan kan ik diegene al niet meer serieus nemen. Als iemand zich opdringt met lichamelijk contact, hetzelfde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:53 schreef Zure het volgende:
[..]
Succes is als ik een leuke avond heb gehad en als het klikt dat er dan een vervolgdate is. Seks op de eerste date is geen vereiste om een leuke date te hebben gehad.
En ja, dates met verschillende vrouwen. Ik vind niet dat je niet met andere kan daten als je elkaar nog aan het leren kennen bent. Pas als ik echt de klik voel dan stop ik met dat te doen.
Nee dat hoeft niet. Het begint voor mij gewoon bij wederzijdse interesse, overeenkomsten, goede gesprekken. Elkaar leren kennen, veel praten (hoeft niet per se irl). En dan kijk je of er een kans is op meer. Zoveel mensen die zich lichamelijk al hechten aan iemand zonder dat ze verder bij elkaar passen.quote:Met lichaamscontact bedoel ik niet dat je constant aan iemand hoeft te zitten maar je wilt toch een sfeer hebben waaruit duidelijk blijkt dat je de ander ziet zitten? Je kunt natuurlijk heel platonisch tegenover elkaar gaan zitten maar als je naast elkaar zit is de sfeer veel intiemer.
Ik ben vroeger ook wel eens uiteten geweest voor een eerste date. Maar dat werkt gewoon niet.
Bij een drankje kun je de date op elk moment afkappen als het duidelijk is dat het niks wordt. Bij een etentje gaat dat iets lastiger. Lijkt mij vreselijk als er geen klik is, je elkaar niks weet te vertellen en het maar een eeuwigheid duurt voordat dat hoofdgerecht er eens is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind uit eten als eerste date juist wel geslaagd, als het gesprek niet loopt, eet je gewoon lekker dooren zit je elkaar niet schaapachtig aan te staren boven je drankje. En als eerste date is zo'n tafel tussen je in wel handig, ik ben echt enorm autistisch wat dat betreft en hou er echt niet van als iemand meteen begint te plukken.Dan moet je wel héél leuk zijn.
Je doet net alsof je meteen een hekel hebt aan de ander als er geen klik is. Het kan nog steeds gezellig zijn, ook al weet je allebei dat er geen vervolgafspraak komt. En je hoeft ook niet meteen voor een driegangenmaaltijd te gaan, ik ben een keer als eerste date pannenkoeken gaan eten en daarna zijn we een terrasje opgegaan, maar ook toen kwam er geen vervolgdate. Het klinkt misschien vreemd, maar je kunt ook gewoon bevriend raken en praten met mensen zonder dat je er meteen een relatie mee hoeft te krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:14 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Bij een drankje kun je de date op elk moment afkappen als het duidelijk is dat het niks wordt. Bij een etentje gaat dat iets lastiger. Lijkt mij vreselijk als er geen klik is, je elkaar niks weet te vertellen en het maar een eeuwigheid duurt voordat dat hoofdgerecht er eens is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |