abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159057310
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:14 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Wat zou jij (naast het hebben van een vriendin) zien als acceptatie van de samenleving?

Opmerking over kort rokje, prima, ik zou een praatje persoonlijk altijd positief insteken: goh, leuk joh dat paarse haar, of desnoods iets over wachten op de bus... je kent het wel. Rokje of zoals ik eerder las, roken, zijn opmerkingen waar kritiek in verborgen zit, daarmee vergroot je je kans op afwijzing.
Dat ik gewoon mezelf kan zijn en dat mensen mij niet links laten liggen of steeds met die bullshit redenen komen als 'je bent aardig, maar ik voel verder niets', friendzonen voordat we uberhaupt al vrienden zijn.
pi_159057336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:
bullshit redenen komen als 'je bent aardig, maar ik voel verder niets',
Dat is geen bullshit, dat is gewoon de realiteit. Ze moeten je niet. Klaar.
Ja doei.
pi_159057346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:30 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik merk trouwens wel degelijk dat Nederland soms nep-sociaal is. Als ik het vergelijk met de internationale studenten hier (vaak Spaanstalig) dan maken ze heel veel lawaai, zijn blij om elkaar te zien, iedereen omhelst elkaar, praat bij, iedereen hoort erbij. En dan zie je veel Nederlandse studenten echt kijken van.. jongens kan 't wat minder? :') Vooral dat iedereen erbij hoort is een prachtig iets. Hier in Nederland zijn we bang om elkaar aan te spreken, alleen als je wat van de ander wilt.
Dat is gewoon een kliekje foreign students dat heel hecht is.
quote:
Ook willen we niet met sociaal mindere personen gezien worden, alles om het eigen hachie hoog te houden.
Je moet je eigen krankzinnigheid niet op anderen projecteren.
pi_159057373
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:18 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Nee hoor, onzin. Ik heb een bus vriend. ^O^
Relationele vriend? Of iemand die je in de bus vaak tegenkomt? Op het werk is flirten ook niet toegestaan maar daar gebeurd het juist het meest! Maar sportschool komen mensen om te sporten, bieb om te studeren (body language mogelijk..) maar ook weer niet. Alles draait daar om lichaamstaal herkennen en uitstralen.
pi_159057376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat ik gewoon mezelf kan zijn en dat mensen mij niet links laten liggen of steeds met die bullshit redenen komen als 'je bent aardig, maar ik voel verder niets', friendzonen voordat we uberhaupt al vrienden zijn.
Dan vinden ze je dus creepy, ik zou nooit zoiets tegen een gewone vriend zeggen.

Serieus!!! Zie het komende jaar als je sociale jaar, je zoekt geen liefde maar gaat speciaal voor haar, al je sociale skills oefenen, praat met mensen, doe leuke dingen. Je gaat er zo van opknappen.
pi_159057433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Relationele vriend? Of iemand die je in de bus vaak tegenkomt? Op het werk is flirten ook niet toegestaan maar daar gebeurd het juist het meest! Maar sportschool komen mensen om te sporten, bieb om te studeren (body language mogelijk..) maar ook weer niet. Alles draait daar om lichaamstaal herkennen en uitstralen.
Een gewone, zo een die ik bel als ik me klote voel of... ruzie heb met mij vriend, of iets leuks wil doen. Zo een die jij ook goed kan gebruiken.
pi_159057498
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:22 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Een gewone, zo een die ik bel als ik me klote voel of... ruzie heb met mij vriend, of iets leuks wil doen. Zo een die jij ook goed kan gebruiken.
Eigenlijk bij gebrek aan beter dus. Vriendschap is alles zonder échte liefde. Die voel je wel, maar niet fysiek. Wat maakt jouw vrienden nou jouw vrienden? Waarom is diegene niet jouw geliefde geworden?
pi_159057500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mensen komen naar de sportschool om te sporten, mensen gaan naar de bibliotheek om te studeren. En mochten ze heeeeel toevallig eens een leuk iemand daar ontmoeten, vinden ze dat hartstikke mooi meegenomen. Maar dat is niet de reden om daar naar toe te gaan, ze gaan voor die primaire hoofdactiviteit, en alleen dat. Ze gaan heel tevreden de zaal uit als ze lekker gesport hebben, maar met niemand hebben gepraat.

Jij gaat er naar toe met de wens/hoop mensen te ontmoeten. Dat is de verkeerde instelling.
pi_159057558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:24 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Mensen komen naar de sportschool om te sporten, mensen gaan naar de bibliotheek om te studeren. En mochten ze heeeeel toevallig eens een leuk iemand daar ontmoeten, vinden ze dat hartstikke mooi meegenomen. Maar dat is niet de reden om daar naar toe te gaan, ze gaan voor die primaire hoofdactiviteit, en alleen dat. Ze gaan heel tevreden de zaal uit als ze lekker gesport hebben, maar met niemand hebben gepraat.

Jij gaat er naar toe met de wens/hoop mensen te ontmoeten. Dat is de verkeerde instelling.
En waar ontmoet je die mensen met de juiste mindset dan als je zelf niet van uitgaan houdt? Dan moet je het toch vooral van het 'normale' leven, dagelijkse activiteiten, hebben?
pi_159057651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eigenlijk bij gebrek aan beter dus. Vriendschap is alles zonder échte liefde. Die voel je wel, maar niet fysiek. Wat maakt jouw vrienden nou jouw vrienden? Waarom is diegene niet jouw geliefde geworden?
Nee. Nee. Nee. Nee. Ik doe echt mijn best, maar je denkt zo gruwelijk verkeerd. Een vriend is een vriend omdat hij mijn vriend is. Punt.

Ik hou zielsveel van mijn broer, maar geliefde? :r

Een vriend is wat anders dan een geliefde. Beiden heb ik nodig.jij ook, denk ik.

Ik ga slapen, probeer het morgen nog een keer.
pi_159057741
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En waar ontmoet je die mensen met de juiste mindset dan als je zelf niet van uitgaan houdt? Dan moet je het toch vooral van het 'normale' leven, dagelijkse activiteiten, hebben?
In groepsverband. In een voetbalelftal, op de schaakvereniging, op de vereniging voor modeltreinbouwers, een groepje gasten dat afspreekt samen iedere woensdag te studeren, op de plaatselijke kookclub, de werknemers die samen een rookpauze gaan houden,op een groepje mensen dat samen gaat LAN'nen, in de swingersclub, etcetera.

Groepen zijn een ideale startpunt voor het begin van sociale interactie.

Als mensen individueel bezig zijn (sporten in de fitness, studeren, muziekje luisteren in de trein) is de kans op sociale interactie veel kleiner. In een groep vindt er altijd wel interactie plaats tussen mensen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:35:41 #87
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_159057885
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jr-style-93 bijvoorbeeld. Alleen als ik zélf iemand aanspreek ben ik meer in control :P
Je komt wel toch ;)
Oh.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:36:33 #88
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_159057913
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:52 schreef syndroom het volgende:

[..]

Kon je maar je eigen vrienden en vriendin samenstellen zoals je dat met een bezorgpizza kan doen. Dan was was je uit die hel van single en eenzaam zijn verlost.
Dit is echt Jiskefet.
Oh.
pi_159057962
Een van mijn beste vrienden is een man van pak 'm beet 18 jaar ouder. Moet er niet aan denken een relatie met 'm te hebben, andersom net zo min, maar als vrienden zijn we twee handen op één buik. Mijn man is echter ook mijn beste vriend, naast mijn levensgezel. Het verschil? De soort liefde en genegenheid. Allebei zeer waardevol op een andere manier, al is de band met mijn man uiteraard intenser en natuurlijk gaat deze ook gepaard met seksuele genegenheid.
Ja doei.
pi_159058688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:30 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

In groepsverband. In een voetbalelftal, op de schaakvereniging, op de vereniging voor modeltreinbouwers, een groepje gasten dat afspreekt samen iedere woensdag te studeren, op de plaatselijke kookclub, de werknemers die samen een rookpauze gaan houden,op een groepje mensen dat samen gaat LAN'nen, in de swingersclub, etcetera.

Groepen zijn een ideale startpunt voor het begin van sociale interactie.

Als mensen individueel bezig zijn (sporten in de fitness, studeren, muziekje luisteren in de trein) is de kans op sociale interactie veel kleiner. In een groep vindt er altijd wel interactie plaats tussen mensen.
Nee deezertje wil geen vrienden maken of nieuwe mensen ontmoeten. Als hij onder mensen komt dan moet het een vrouw zijn die zijn vriendin kan worden anders is het verspilling van de tijd. Nieuwe activiteiten of hobby's doen zijn ook uit den boze want dan neemt men niet zoals hij is, een goede, betrouwbare jongeman.
pi_159058875
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:02 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Nee deezertje wil geen vrienden maken of nieuwe mensen ontmoeten. Als hij onder mensen komt dan moet het een vrouw zijn die zijn vriendin kan worden anders is het verspilling van de tijd. Nieuwe activiteiten of hobby's doen zijn ook uit den boze want dan neemt men niet zoals hij is, een goede, betrouwbare jongeman.
Ach, de wonderen zijn de wereld niet uit.
pi_159059351
quote:
Hier in Nederland zijn we bang om elkaar aan te spreken, alleen als je wat van de ander wilt. Ook willen we niet met sociaal mindere personen gezien worden, alles om het eigen hachie hoog te houden.
Realiseer je je wel dat je zelf precies hetzelfde doet?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan heb ik het over meisjes die wel leuk zijn maar niet knap maar ook niet lelijk. In de volksmond 'normaal' dus. Er niet uit springen. Lelijke meisjes en vrienden worden gaat niet samen, dan laat je zien dat je met hun omgaat en dat wil ik niet want dat s o ok slecht voor mijn sociale status/look :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 00:45:35 ]
pi_159059397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Deezertje je kan alles in huis hebben wat je maar kan bedenken zoals geld, huis, een goed uiterlijk of een geweldig persoonlijk maar als je dat allemaal niet goed representeert, dan zal niemand overtuigd zijn van je ''geweldige'' kwaliteiten.

Maar als je het allemaal nog steeds niet snap kan beter nu even niet aan een meid denken, je word er in ieder geval geen leuker persoon door.

Er zijn nog zat dingen naast uitgaan, zoals vrijwilligerswerk, Teamsport, vechtsport, denksporten, Ga naar de coffeeshop en daarnaast zijn er genoeg organisaties die dingen ondernemen voor jongeren.
Hard work betrays none, but dreams betray many.
pi_159061397
Dit is niet het Deezertjetopic.
pi_159061404
quote:
9s.gif Op woensdag 13 januari 2016 06:56 schreef Chai het volgende:
Ach ja, hij is weer bij nummer 15, "waar ontmoet ik de liefde van mijn leven", op de langspeelplaat.
pi_159061807
quote:
Oh, en ik merk trouwens wel degelijk dat Nederland soms nep-sociaal is. Als ik het vergelijk met de internationale studenten hier (vaak Spaanstalig) dan maken ze heel veel lawaai, zijn blij om elkaar te zien, iedereen omhelst elkaar, praat bij, iedereen hoort erbij. En dan zie je veel Nederlandse studenten echt kijken van.. jongens kan 't wat minder? :') Vooral dat iedereen erbij hoort is een prachtig iets. Hier in Nederland zijn we bang om elkaar aan te spreken, alleen als je wat van de ander wilt. Ook willen we niet met sociaal mindere personen gezien worden, alles om het eigen hachie hoog te houden.
Het wil meestal wel helpen om je vertrouwd met iemand te voelen als je iets van de ander herkent in jezelf. Als veel mensen dat herkennen ben je 'social proof' zeg maar. De heilige graal zou dus jezelf (meer) spiegelen aan anderen kunnen zijn.

Volgens mij heb jij dat heel weinig, en die afstand en moeite die je ervaart komt mijns inziens dan ook vooral omdat je een mening hebt die vanalles diskwalificeert. De wereld past zich nu eenmaal niet aan omdat meneer Deezertje een mening heeft.

Als je dus een positieve ontwikkeling wenst te zien ligt dan vooral bij jezelf, door meer open te staan (ondanks dat je misschien weinig van jezelf in anderen herkent).

Wanneer zijn mensen het meest bereidwillig om te veranderen? Als er een noodzaak/urgentie is. Als ik met jou praat krijg ik de indruk dat je niet echt een noodzaak ervaart. Een beetje teleurgesteld ben je misschien, maar vooral kies je liever voor de zekerheid van je huidige situatie dan dat je het lef (enkelvoud van leven) hebt wat risico te nemen om echt gelukkig te worden.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_159062171
quote:
9s.gif Op woensdag 13 januari 2016 06:56 schreef Chai het volgende:
Ieder topc dat gaat over daten/sociale interactie/een relatie krijgen/seks krijgen verandert na verloop van tijd in een Deezertje topic. Alsof de vlinder terug de cocon in kruipt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_159062982
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door motorbloempje op 13-01-2016 10:04:57 ]
pi_159063041
Doe dan zelf weer wat algemenere zaken posten ook. Want anders kan ie natuurlijk net zo goed op slot verder, als je zelf ook niet verder de algemene discussie wilt blijven voeren ;)
Ja doei.
pi_159063152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
Doe dan zelf weer wat algemenere zaken posten ook. Want anders kan ie natuurlijk net zo goed op slot verder, als je zelf ook niet verder de algemene discussie wilt blijven voeren ;)
Was ik ook van plan, maar was er nog niet van gekomen. Ga ik ook nog wel doen, eerst even het vorige deel nog even bijlezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 10:16:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')