Gelukkigquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:54 schreef Tomoya het volgende:
[..]
Haha, nee. Ik bedoel vrienden. Vooral feestjes en verjaardagen.
[..]
Bowlen/restaurant/park/poolen of combibatie
In mijn ogen gaan ze goed. Geen ongemakkelijke stiltes.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:59 schreef krulbrul het volgende:
Ik heb niets nieuws te melden ten opzichte van wat ik in de vorige delen van dit topic heb geschreven. Ik zit dus op een datingapp om nieuwe mensen te ontmoeten, maar nieuwe mensen leren kennen in de stad waar ik zit, is dan weer totaal niet wat ik zoek. Als ik iemand zou moeten uitnodigen dan zou het dus op mijn kamer moeten gebeuren, maar mijn kamer is zo klein dat ik daar helemaal geen zin in heb. Ik ken niet eens mijn huisgenoten omdat ik binnenkort toch ben afgestudeerd en omdat ik er al enige tijd amper nog kom ivm stage en thesis nu. Maar hoe gek het ook klinkt zou ik dus wel super graag met iemand iets gaan doen. Ik kan niet wachten om diegene uit te nodigen waar ik nu goede gesprekken mee heb via die datingapp. Ik heb ideeën om te gaan doen, maar liever niet iets om op mijn kamer te doen (dan zien ze dat ik een loner ben) en mijn ouderlijk huis lijkt me ook niet de beste plek. Als ik eenmaal in de stad ben, dan denk: lekker naar mijn kamer rustig gaan chillen en niet teveel sociaal contact.
Zo'n bizar gaar dilemma eigenlijk.
Ik kan dit niet ontkennen, maar dan ga ik maar het onderzoek in. Echter is het sowieso bij ons niet zo gek belangrijk. Het is niet dat alles valt of staat bij een netwerk hebben. Mijn stage heb ik gewoon gekregen zonder ook maar iemand te kennen of iets.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:04 schreef K44S het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Als je weet hoe belangrijk netwerken is....
Ik bedoel, als je eenmaal bent afgestudeerd, kennen zij misschien nog mensen die mensen kennen blablabla en je hebt grotere kans op een baan of iets anders.
Dat dacht ik al een beetje. Ikzelf ben er voorstander van het om het zo simpel mogelijk te houden. Ga gewoon eens iets drinken en zorg dat je naast haar zit. Nooit tegenover haar gaan zitten met iets ertussen. Zorg dat je lichaamscontact kan maken. Ik weet zeker dat als je dit de volgende keer doet dat je dan veel meer succes hebt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:54 schreef Tomoya het volgende:
Bowlen/restaurant/park/poolen of combibatie
In mijn ogen gaan ze goed. Geen ongemakkelijke stiltes.
Ik ken niemand die afgewezen is op de grootte van zijn/haar kamer. Waar komt die gedachtekronkel vandaan? En bovendien kan je toch gewoon ergens in een bar afspreken?quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:59 schreef krulbrul het volgende:
Ik heb niets nieuws te melden ten opzichte van wat ik in de vorige delen van dit topic heb geschreven. Ik zit dus op een datingapp om nieuwe mensen te ontmoeten, maar nieuwe mensen leren kennen in de stad waar ik zit, is dan weer totaal niet wat ik zoek. Als ik iemand zou moeten uitnodigen dan zou het dus op mijn kamer moeten gebeuren, maar mijn kamer is zo klein dat ik daar helemaal geen zin in heb. Ik ken niet eens mijn huisgenoten omdat ik binnenkort toch ben afgestudeerd en omdat ik er al enige tijd amper nog kom ivm stage en thesis nu. Maar hoe gek het ook klinkt zou ik dus wel super graag met iemand iets gaan doen. Ik kan niet wachten om diegene uit te nodigen waar ik nu goede gesprekken mee heb via die datingapp. Ik heb ideeën om te gaan doen, maar liever niet iets om op mijn kamer te doen (dan zien ze dat ik een loner ben) en mijn ouderlijk huis lijkt me ook niet de beste plek. Als ik eenmaal in de stad ben, dan denk: lekker naar mijn kamer rustig gaan chillen en niet teveel sociaal contact.
Zo'n bizar gaar dilemma eigenlijk.
In hun ogen ook, als ik hun woorden mag geloven. Weet alleen niet wat ik fout doe.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig
Lijkt me echt zo ongemakkelijk om gekoppeld te worden
In jouw ogen gaan ze goed, maar als er geen vervolg komt, ging er iets niet goed, anders kwamen er wel vervolg dates, toch?
Niet de grootte, maar eerder dat ik die huisgenoten niet ken, maar dan vervolgens wel een meisje willen uitnodigen. Lijkt me raar.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:12 schreef Zure het volgende:
Ik ken niemand die afgewezen is op de grootte van zijn/haar kamer. Waar komt die gedachtekronkel vandaan? En bovendien kan je toch gewoon ergens in een bar afspreken?
Ik zal het onthouden. Thanks!quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:12 schreef Zure het volgende:
[..]
Dat dacht ik al een beetje. Ikzelf ben er voorstander van het om het zo simpel mogelijk te houden. Ga gewoon eens iets drinken en zorg dat je naast haar zit. Nooit tegenover haar gaan zitten met iets ertussen. Zorg dat je lichaamscontact kan maken. Ik weet zeker dat als je dit de volgende keer doet dat je dan veel meer succes hebt.
Activiteiten doe je maar met je vrienden, maar niet op de eerste date. Ga absoluut niet met iemand uiteten op de eerste date. Heel romantisch maar je bereikt er niets mee.
Volgens mij zijn de knapen hier niet zo sociaal intelligent. Verder qua echte intelligentie is het ook gemiddeld, zo te zien in deze topics. Niet dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:19 schreef K44S het volgende:
Ik vraag mij oprecht af: De ouderlijke maagden die zeggen zo intelligent te zijn juist moeten weten (zo intelligent zijn) dat het allemaal niet zo lastig is en dat je er niet zo moeilijk over na hoeft te denken?
Maar dat meisje komt toch voor jou en niet voor je huisgenoten? Wat maakt het dan uit wie je huisgenoten zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:16 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Niet de grootte, maar eerder dat ik die huisgenoten niet ken, maar dan vervolgens wel een meisje willen uitnodigen. Lijkt me raar.
Moet je om sociaal te zijn, 'slim' zijn dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:20 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de knapen hier niet zo sociaal intelligent. Verder qua echte intelligentie is het ook gemiddeld, zo te zien in deze topics. Niet dan?
Ik vind dat helemaal niet per se een goede tip, niet uit eten gaan.quote:
Voor die eerste vraag zou ik het antwoord niet weten. Ik dacht, ik maak een onderscheid tussen sociale intelligentie (EQ) en intelligentie (IQ). En als je bedoelt of ik eraan mee doe, dan bedoelde ik mijn opmerking over de intelligentie van de knapen hier, inclusief mijzelf.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:22 schreef K44S het volgende:
[..]
Moet je om sociaal te zijn, 'slim' zijn dan?
Dan had de vriendengroep die ik heb, mij allang niet meer willen zien.
Tevens doe je er zelf net zo hard aan mee.
Ik schrijf ook nergens dat het niet kan werken. De kans dat je succes hebt als man is alleen vele male kleiner. De tafel staat tussen ze in en er is geen lichaamscontact mogelijk. Heel romantisch maar het werpt niet snel zijn vruchten af. De drempel om iets te gaan drinken is vaak ook lager dan gelijk uiteten. Daarbij ben ik er altijd voorstander van dat de man betaalt dus dan wordt daten al snel erg duur als je dat meerdere malen per week doet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet per se een goede tip, niet uit eten gaan.
De eerste date met mijn vriend zijn we ook uit eten geweest en een van de redenen waarom we elkaar zo leuk vonden, was omdat we de gehele avond ontzettend fijn hebben zitten kletsen, over heel veel verschillende dingen. Op dat moment ontstond de klik echt.
Een eerste date hoeft ook niet romantisch te zijn of lichamelijk contact te genereren. Vreselijk, die kerels die meteen aan je beginnen te plukken. Jij kunt er wel voorstander van zijn dat de man betaalt, maar anno 2016 is niet iedereen die mening meer toegedaan, gelukkig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef Zure het volgende:
[..]
Ik schrijf ook nergens dat het niet kan werken. De kans dat je succes hebt als man is alleen vele male kleiner. De tafel staat tussen ze in en er is geen lichaamscontact mogelijk. Heel romantisch maar het werpt niet snel zijn vruchten af. De drempel om iets te gaan drinken is vaak ook lager dan gelijk uiteten. Daarbij ben ik er altijd voorstander van dat de man betaalt dus dan wordt daten al snel erg duur als je dat meerdere malen per week doet.
Wat is succes dan volgens jou?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef Zure het volgende:
[..]
Ik schrijf ook nergens dat het niet kan werken. De kans dat je succes hebt als man is alleen vele male kleiner. De tafel staat tussen ze in en er is geen lichaamscontact mogelijk. Heel romantisch maar het werpt niet snel zijn vruchten af. De drempel om iets te gaan drinken is vaak ook lager dan gelijk uiteten. Daarbij ben ik er altijd voorstander van dat de man betaalt dus dan wordt daten al snel erg duur als je dat meerdere malen per week doet.
Op dat laatste na ben ik het hier wel mee eens. Doordat je niet zomaar halverwege kunt stoppen, heeft t onbewust ook een minder ongedwongen sfeertje naar mijn idee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef Zure het volgende:
[..]
Succes is als ik een leuke avond heb gehad en als het klikt dat er dan een vervolgdate is. Seks op de eerste date is geen vereiste om een leuke date te hebben gehad.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:35 schreef alors het volgende:
[..]
Wat is succes dan volgens jou?
Steeds weer daten met lichaamscontact? Hoezo is dat belangrijk op een eerste date? Omdat de kans op zoenen/seks anders te klein is?
En meerdere malen per week? Met verschillende dates dan? Want hoezo zou je elke keer (duur) uit eten gaan?
Ligt aan je houding en uitstraling. Als jij er als een nors iemand bijstaat met z'n armen over elkaar stapt natuurlijk niemand op je af. Het valt mij trouwens op dat jij je wel heel makkelijk verschuilt achter het introvert zijn. Als je introvert bent betekent dat niet dat je geen extroverte handelingen kunt maken, je denkt veel te zwart-wit. Het leven bestaat uit risico's nemen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat als ik niemand aanspreek of niet zo aanwezig ben, ik door anderen wordt betrokken of aangesproken? Introvert zijn is wel degelijk lastig dan. Je wilt het wel, maar durft het niet.
Aha. Als iemand seks wil op de eerste date dan kan ik diegene al niet meer serieus nemen. Als iemand zich opdringt met lichamelijk contact, hetzelfde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:53 schreef Zure het volgende:
[..]
Succes is als ik een leuke avond heb gehad en als het klikt dat er dan een vervolgdate is. Seks op de eerste date is geen vereiste om een leuke date te hebben gehad.
En ja, dates met verschillende vrouwen. Ik vind niet dat je niet met andere kan daten als je elkaar nog aan het leren kennen bent. Pas als ik echt de klik voel dan stop ik met dat te doen.
Nee dat hoeft niet. Het begint voor mij gewoon bij wederzijdse interesse, overeenkomsten, goede gesprekken. Elkaar leren kennen, veel praten (hoeft niet per se irl). En dan kijk je of er een kans is op meer. Zoveel mensen die zich lichamelijk al hechten aan iemand zonder dat ze verder bij elkaar passen.quote:Met lichaamscontact bedoel ik niet dat je constant aan iemand hoeft te zitten maar je wilt toch een sfeer hebben waaruit duidelijk blijkt dat je de ander ziet zitten? Je kunt natuurlijk heel platonisch tegenover elkaar gaan zitten maar als je naast elkaar zit is de sfeer veel intiemer.
Ik ben vroeger ook wel eens uiteten geweest voor een eerste date. Maar dat werkt gewoon niet.
Bij een drankje kun je de date op elk moment afkappen als het duidelijk is dat het niks wordt. Bij een etentje gaat dat iets lastiger. Lijkt mij vreselijk als er geen klik is, je elkaar niks weet te vertellen en het maar een eeuwigheid duurt voordat dat hoofdgerecht er eens is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind uit eten als eerste date juist wel geslaagd, als het gesprek niet loopt, eet je gewoon lekker dooren zit je elkaar niet schaapachtig aan te staren boven je drankje. En als eerste date is zo'n tafel tussen je in wel handig, ik ben echt enorm autistisch wat dat betreft en hou er echt niet van als iemand meteen begint te plukken.Dan moet je wel héél leuk zijn.
Je doet net alsof je meteen een hekel hebt aan de ander als er geen klik is. Het kan nog steeds gezellig zijn, ook al weet je allebei dat er geen vervolgafspraak komt. En je hoeft ook niet meteen voor een driegangenmaaltijd te gaan, ik ben een keer als eerste date pannenkoeken gaan eten en daarna zijn we een terrasje opgegaan, maar ook toen kwam er geen vervolgdate. Het klinkt misschien vreemd, maar je kunt ook gewoon bevriend raken en praten met mensen zonder dat je er meteen een relatie mee hoeft te krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:14 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Bij een drankje kun je de date op elk moment afkappen als het duidelijk is dat het niks wordt. Bij een etentje gaat dat iets lastiger. Lijkt mij vreselijk als er geen klik is, je elkaar niks weet te vertellen en het maar een eeuwigheid duurt voordat dat hoofdgerecht er eens is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |