abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159068609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:14 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Bij een drankje kun je de date op elk moment afkappen als het duidelijk is dat het niks wordt. Bij een etentje gaat dat iets lastiger. Lijkt mij vreselijk als er geen klik is, je elkaar niks weet te vertellen en het maar een eeuwigheid duurt voordat dat hoofdgerecht er eens is.
Ik heb mijn allereerste date ever (2 a 3 jaar terug ofzo) meegenomen naar Scheveningen naar de vuurwerkshow. Dus eerst 45 min in de trein, daar 4 a 5 uur doorgebracht en daarna weer 45 minuten in de trein naar Utrecht. Gelukkig hadden we wel een klik maar als dat er niet was dan zou het wel heel erg awkward zijn geweest ja :-) Beste avond van me leven...
pi_159068691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je doet net alsof je meteen een hekel hebt aan de ander als er geen klik is. Het kan nog steeds gezellig zijn, ook al weet je allebei dat er geen vervolgafspraak komt. En je hoeft ook niet meteen voor een driegangenmaaltijd te gaan, ik ben een keer als eerste date pannenkoeken gaan eten en daarna zijn we een terrasje opgegaan, maar ook toen kwam er geen vervolgdate. Het klinkt misschien vreemd, maar je kunt ook gewoon bevriend raken en praten met mensen zonder dat je er meteen een relatie mee hoeft te krijgen.
Al kan het natuurlijk wel een beetje een teleurstelling zijn ;)
Dat kan, maar je kunt ook met iemand te maken hebben waar je totaal geen klik mee hebt en gesprekken niet verder gaan dan het weer en over het eten. Ik zeg trouwens niet dat ik een etentje zou afraden voor een eerste date, ik zeg alleen dat een drankje doen iets veiliger is.
pi_159069160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:12 schreef alors het volgende:

[..]

Aha. Als iemand seks wil op de eerste date dan kan ik diegene al niet meer serieus nemen. Als iemand zich opdringt met lichamelijk contact, hetzelfde.

Ik niet, en ik zou het ook niet van de ander accepteren als die het wel zou doen. Je kunt nooit iemand echt objectief beoordelen als je hem of haar steeds vergelijkt met een andere date. Een relatie is geen consumptiegoed voor mij. Iets dat je vergelijkt op beslist.nl en weggooit als er een betere voorbij komt. Lees wel eens dat datingtopic, kunnen ze niet kiezen uit hun dates, de ene sekst beter, de ander is slimmer maar lelijker, met de ander kunnen ze beter praten maar is te jong/oud, maar een stabiele relatie volgt er nooit uit. Ze blijven maar bezig met daten en vergelijken.
[..]
quote:
Nee dat hoeft niet. Het begint voor mij gewoon bij wederzijdse interesse, overeenkomsten, goede gesprekken. Elkaar leren kennen, veel praten (hoeft niet per se irl). En dan kijk je of er een kans is op meer. Zoveel mensen die zich lichamelijk al hechten aan iemand zonder dat ze verder bij elkaar passen.
Laat ik even voorop stellen dat ik nergens over opdringerig lichamelijk contact heb. Iemand aanraken als je iets zegt is iets volkomen anders dan opdringerig contact.

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. Alleen zoals ik het lees heb jij het nu alleen maar over relaties. Ik date niet met die insteek. Als ik vrijgezel ben dan wil ik gewoon af en toe seks totdat ik weer een vrouw ontmoet die het waard is om voor te gaan. Dan stop ik ook met andere te daten. Dates vergelijken op relatiegebied heb ik nog nooit gedaan. Het gaat om het gevoel dat iemand jou geeft en niet om de randzaken.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je doet net alsof je meteen een hekel hebt aan de ander als er geen klik is. Het kan nog steeds gezellig zijn, ook al weet je allebei dat er geen vervolgafspraak komt. En je hoeft ook niet meteen voor een driegangenmaaltijd te gaan, ik ben een keer als eerste date pannenkoeken gaan eten en daarna zijn we een terrasje opgegaan, maar ook toen kwam er geen vervolgdate. Het klinkt misschien vreemd, maar je kunt ook gewoon bevriend raken en praten met mensen zonder dat je er meteen een relatie mee hoeft te krijgen.
Al kan het natuurlijk wel een beetje een teleurstelling zijn ;)
Volgens mij hangt dit heel erg af wat je wilt bereiken met daten. Als ik date ben ik absoluut niet op zoek om bevriend te raken. Vrienden heb ik al genoeg. Als ik gefriendzoned word door een date dan zie ik dat als falen. Dan heb ik het verkeerd aangepakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:35 schreef miss_sly het volgende:
en eerste date hoeft ook niet romantisch te zijn of lichamelijk contact te genereren. Vreselijk, die kerels die meteen aan je beginnen te plukken. Jij kunt er wel voorstander van zijn dat de man betaalt, maar anno 2016 is niet iedereen die mening meer toegedaan, gelukkig.
Wat moet een eerste date dan wel zijn volgens jou? Strikt tegenover elkaar zitten zonder enkele spanning? En hoe kom je er bij dat ik het over plukken heb? Je kunt toch wel gewoon iemand af en toe aanraken? Gelukkig mag iedereen zelf bepalen of hij de rekening wel of niet betaalt. Ik zou het iedere man aanraden om te doen, net zoals de deur openhouden. Van die kleine gentleman dingen die nooit tegen je werken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zure op 13-01-2016 14:53:25 ]
pi_159069723
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie dan iets gekregen? Wie nam t voortouw, locatie etc.
We hebben elkaar op de sportvereniging ontmoet. Ik was al lid en hij kwam er nieuw bij.
Ben toen ook gewoon (dus uit normaal sociaal gedrag en zonder bijbedoelingen) op 'm afgestapt voor een praatje en om even kennis te maken.

Na afloop van de training deden we (op de oude locatie) vaak met z'n allen nog een drankje aan de bar en aangezien we dat allebei heel gezellig vonden, maar niet echt op de voorgrond treden trokken we automatisch naar elkaar toe. En in een paar maanden tijd begonnen er gevoelens te ontstaan.
pi_159069750
Je hoeft er geen BFF aan over te houden, maar wel vriendschappelijk met elkaar om te gaan. Geen klik? Jammer, volgende keer beter, nog een drankje, wat kletsen, groetjes. Dan is niet meteen de friendzone.
Geen wonder dat ik single ben als ik dit zo lees :{ Ik ben minder fanatiek en vind iedereen lief ;(
Tap tap tap
pi_159069964
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je zelf geen bevestiging krijgt dat je een beetje geaccepteerd bent in deze samenleving heb ik inderdaad het gevoel dat ik mezelf iedere dag moet bewijzen. Maar goed een opmerking tegen een meisje dat ze weet dat 't 3 graden is buiten als ze in een rokje loopt? Not done? Want ze kiest er zelf voor om een kort rokje aan te trekken ;)
_O-

Ik zou zeggen dat ik het leuk vind dat ze zo haar best heeft gedaan om er goed uit te zien, maar heb je het niet koud? Zo ja, dan kun je haar knuffelen, als de stemming daar naar is. *;
pi_159070354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:07 schreef Drieklank het volgende:

[..]
Zo ja, dan kun je haar knuffelen, als de stemming daar naar is. *;
:') . Deze smooth boy.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159070504
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zei je moeder ook toen ze versierd werd door je vader. *;
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 15:45:57 #159
5428 crew  miss_sly
pi_159070866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:38 schreef Zure het volgende:

[..]

Wat moet een eerste date dan wel zijn volgens jou? Strikt tegenover elkaar zitten zonder enkele spanning? En hoe kom je er bij dat ik het over plukken heb? Je kunt toch wel gewoon iemand af en toe aanraken? Gelukkig mag iedereen zelf bepalen of hij de rekening wel of niet betaalt. Ik zou het iedere man aanraden om te doen, net zoals de deur openhouden. Van die kleine gentleman dingen die nooit tegen je werken.
Deur openhouden absoluut. Ik hou van galante mannen. De rekening betalen, als vanzelfsprekend, hoort daar voor mij niet bij.

Ook als je tegenover elkaar zit, kun je elkaar terloops aanraken. Iemands hand aantikken en even je hand laten liggen om iets aan te wijzen, bijvoorbeeld. En hoezo kan er geen spanning zijn als je tegenover elkaar zit? Moet je elkaar daarvoor aanraken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 15:48:40 #160
5428 crew  miss_sly
pi_159070935
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, het zou zeker kunnen werken, als het meisje waar je het tegen zegt, je al leuk vindt.

Zo heb ik ook ooit een vriendje opgedaan met een enorm verband om mijn duim, omdat ik in mijn duim gesneden. Hij maakte er een net iets originelers opmerking over dan andere kerels of zo...ik weet niet meer precies hoe het is gelopen (laaaang geleden), maar de opmerking over de duim in verband werkte.
pi_159071105
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, het zou zeker kunnen werken, als het meisje waar je het tegen zegt, je al leuk vindt.

Zo heb ik ook ooit een vriendje opgedaan met een enorm verband om mijn duim, omdat ik in mijn duim gesneden. Hij maakte er een net iets originelers opmerking over dan andere kerels of zo...ik weet niet meer precies hoe het is gelopen (laaaang geleden), maar de opmerking over de duim in verband werkte.
"Zo, als je andere snee ook zo lekker bloedt :9~ :9~ :9~ "
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 15:59:52 #162
5428 crew  miss_sly
pi_159071181
quote:
9s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

"Zo, als je andere snee ook zo lekker bloedt :9~ :9~ :9~ "
_O-

Ja, zoiets was het vast :D

Ik ben/was te naïef, want deze opmerking zou ik werkelijk nooit bedacht hebben. Gelukkig hij ook niet :D
pi_159073564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:21 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat kan, maar je kunt ook met iemand te maken hebben waar je totaal geen klik mee hebt en gesprekken niet verder gaan dan het weer en over het eten. Ik zeg trouwens niet dat ik een etentje zou afraden voor een eerste date, ik zeg alleen dat een drankje doen iets veiliger is.
Maar je weet toch met wie je op date gaat? Zelfs al regel je online een date.

Maar bij nader inzien: ik vind uiteten op date 1 ook wel wat vreemd als je elkaar via Tinder (internet) leert kennen of zo. Ga dan liever met vriendinnen of familie. Met mensen waar ik echt zeker weten kan lachen. Maar uiteten op date 1 als je elkaar al kent is leukkk!

[ Bericht 15% gewijzigd door Wimperkruller op 13-01-2016 18:18:25 ]
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:20:27 #164
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_159074202
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja er zijn al succesverhalen voorbij gekomen, bijvoorbeeld van Ridocar.

Cool. Vind ik altijd mooi om te lezen.

quote:
[..]

[..]

[..]

Als je er niks aan wilt doen kun je er toch ook niet zo erg mee zitten? :@ Als je elk advies in de wind slaat , maar vervolgens wel 100x opnieuw hetzelfde advies vraagt, waarom in hemelsnaam?
Ik denk dat veel mensen graag advies willen geven, omdat ze weten dat het mogelijk is en ze het zelf hebben meegemaakt (misschien niet op dezelfde manier of met hetzelfde probleem) en daarom graag anderen motiveren.
Aandacht ;)
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_159074274
Deze gaat, met oog op de nieuwe datingindeling, op slot.

Zie deze sticky: R&P / [Datingstappenplan] Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en-relatie
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')