Facebook heeft idd niets met privacy, maar degenen die daar wel bij stilstaan zijn volgens jou dus vage, weirde nerds...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:26 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Wat moet Faceboook qua privacy delen? Je woonplaats? Je likes? De meeste jongeren staan daar echt niet bij stil.
Hoezo zou ik daarvan moeten houden? Het maakt mij niet uit als mensen geen Facebook hebben of Facebook verwijderen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:17 schreef Cerebrum het volgende:
[..]
Je houd zeker van mensen in de gaten te houden?
Ik wou 1 keer me Facebook verwijderen, ging een chick me ineens berichten sturen, van dat het raar was. En dat het niet "gewoon" is.
Uit je vorige berichten is te halen dat je al een duidelijk mening hebt over mensen zonder fb, en je lijkt ook in de gaten te houden wie wel en wie geen fb heeft in je omgeving en diegene zonder fb is dan een nerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:30 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hoezo zou ik daarvan moeten houden? Het maakt mij niet uit als mensen geen Facebook hebben of Facebook verwijderen.
Hoe kom je aan die driekwart?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:10 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Komt creepy over en ik denk dat zij een vriendje heeft. Driekwart van de meiden tussen 18 en 20 hebben een vriendje.
Is dat ook echt zo, of denk je onderbewust dat ze geen leuk sociaal leven hebben omdat ze er niet over posten op facebook?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:54 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Maar het zijn meestal toch wel nerdy types zonder echt een leuk sociaal leven of zonder vrienden in mijn ervaring.
Aanname op basis van observaties, maar ja ik ben hbo'er dus ik mag nog aannames makenquote:
Je krijgt liefde terug voor het doen van je werk?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:15 schreef Deezertje het volgende:
Soms zorgt een relatie voor extra motivatie. Dat je wel ff beter je best doet voor een opdracht. Of een werkgever die zegt: je krijgt de baan als je dit diploma haalt.. Dan zorg je wel dat je m haalt. Je ziet wat je er voor terugkrijgt (liefde).
Niet mee eens. Maar juist door de hele datingsite/apps opkomst weet je wat het aanbod is zeg maar. Zeker met locatie-apps weet je dat die profielen ook echt bestaan als je ze soms in het echt voorbij ziet komen. Je kansen zijn echter niet groter geworden. Geen interesse komt dan harder aan omdat ze zogenaamd bereikbaarder zijn dan ooit vanwege die apps. Sommige meiden kom ik al maanden tegen..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:22 schreef j1nxnl het volgende:
De "probleem" gevallen hier zijn volgens mij op zoek naar "hun moeder" die af en toe ook de benen wijd doet. Tenminste dat is volgens hun de beste partner voor hun relatie.
Ten minste, dat is de theoretisch conclusie die ik trek uit de vele threads en posts.
Nee daar bedoelde ik het eerste voorbeeld mee. Soms zet je net wat meer stappen als je iemand leuk vindt. Dat begint al bij een eerst date waar je leuk en verzorgd wilt overkomen. Je gaat niet 'zomaar' de deur uit dan..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je krijgt liefde terug voor het doen van je werk?
Je hebt toch geen relatie nodig om af en toe een schop onder je kont te krijgen? Blijf dan gewoon lekker bij je ouders wonen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:15 schreef Deezertje het volgende:
Soms zorgt een relatie voor extra motivatie. Dat je wel ff beter je best doet voor een opdracht. Of een werkgever die zegt: je krijgt de baan als je dit diploma haalt.. Dan zorg je wel dat je m haalt. Je ziet wat je er voor terugkrijgt (liefde).
Wat als je geen fb hebt?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:50 schreef Bananenpap het volgende:
Het ligt er denk ik een beetje aan in wat voor categorie je valt. Ikzelf ben een 22-jarige student en vrijwel al mijn vrienden en studiegenoten doen aan Facebook. De mensen die er niet aan doen zijn een beetje loners of van die ontzettende hipsters. Ik zal ook niet zeggen dat als je geen Facebook hebt je meteen 'weird' bent, maar in mijn ervaring is dat wel vaak zo.Maar als ik verder kijk in mijn kennissenkring naar bijv. de dertigers zijn er weer genoeg die het niet hebben.
Ik denk trouwens niet dat er veel mensen zijn die afknappen op een leeg Facebookprofiel. Sterker nog, ik denk dat ik juist eerder zou afknappen op iemand met 1700 contacten en die haar hele leven op Facebook knalt.
Wat heb je in die afgelopen maanden al bereikt? Wees eerlijk, die apps slurpen energie waardoor je alleen maar onnodig veel tijd en moeite kwijt bent. Het geeft je alleen maar een vals gevoel dat al die meiden binnen handbereik liggen maar in werkelijkheid is het verdomd lastig om een date te regelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet mee eens. Maar juist door de hele datingsite/apps opkomst weet je wat het aanbod is zeg maar. Zeker met locatie-apps weet je dat die profielen ook echt bestaan als je ze soms in het echt voorbij ziet komen. Je kansen zijn echter niet groter geworden. Geen interesse komt dan harder aan omdat ze zogenaamd bereikbaarder zijn dan ooit vanwege die apps. Sommige meiden kom ik al maanden tegen..
Dan heb je een rijkelijk sociaal leven of ben je een kansloos loser of heb je gewoon germ behoefte aan.quote:
Behalve een paar (goede) gesprekken geen enkele date nee. Wel bewezen dat alles inderdaad binnen handbereik ligt... de profielen bestaan wel degelijk. Eerst dacht ik dat zulke apps nep waren maar de meiden bestaan echt! Zie ze dagelijks lopen...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:10 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat heb je in die afgelopen maanden al bereikt? Wees eerlijk, die apps slurpen energie waardoor je alleen maar onnodig veel tijd en moeite kwijt bent. Het geeft je alleen maar een vals gevoel dat al die meiden binnen handbereik liggen maar in werkelijkheid is het verdomd lastig om een date te regelen.
Ik snap je punt wel. Als iedereen het doet en jij niet ben je vreemd. Had ook zo iemand in de klas. Had geen mobiele telefoon. Was ie op tegen! Totaal onbereikbaar ook dus na school voor opdrachten e.d. 'Als het belangrijk is zeg je het maar op school'. Of je moet een heel verhaal kunnen uitleggen waarom je tegen FB bent (privacy e.d.) anders is het toch al snel: hmm dan heb je iets te verbergen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:30 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Hoezo zou ik daarvan moeten houden? Het maakt mij niet uit als mensen geen Facebook hebben of Facebook verwijderen.
In theorie wel.. alleen net zoals een relatie zijn er twee personen nodigquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:23 schreef Copycat het volgende:
Dat profielen echt bestaan, met de personen erachter nog niet binnen handbereik.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Behalve een paar (goede) gesprekken geen enkele date nee. Wel bewezen dat alles inderdaad binnen handbereik ligt... de profielen bestaan wel degelijk. Eerst dacht ik dat zulke apps nep waren maar de meiden bestaan echt! Zie ze dagelijks lopen...
Denk dat cc gelijk heeft. Als ik alle profielen van dames binnen handbereik zou hebben had ik dagelijks wel een date kunnen hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:23 schreef Copycat het volgende:
Dat profielen echt bestaan, met de personen erachter nog niet binnen handbereik.
Ik denk dat het gevolg dan is dat mensen je links laten liggen. Veel communicatie verloopt uitsluitend via fb en de chatdienst ervan. Moeilijk om er niet aan mee te doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Als iedereen het doet en jij niet ben je vreemd. Had ook zo iemand in de klas. Had geen mobiele telefoon. Was ie op tegen! Totaal onbereikbaar ook dus na school voor opdrachten e.d. 'Als het belangrijk is zeg je het maar op school'. Of je moet een heel verhaal kunnen uitleggen waarom je tegen FB bent (privacy e.d.) anders is het toch al snel: hmm dan heb je iets te verbergen.
Wat je niet gebruikt (hebt) kan niet gemist worden toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:38 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik denk dat het gevolg dan is dat mensen je links laten liggen. Veel communicatie verloopt uitsluitend via fb en de chatdienst ervan. Moeilijk om er niet aan mee te doen.
Val je zonder fb tegenwoordig niet meer buiten de boot?
Ligt eraan wat je vrienden gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:38 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik denk dat het gevolg dan is dat mensen je links laten liggen. Veel communicatie verloopt uitsluitend via fb en de chatdienst ervan. Moeilijk om er niet aan mee te doen.
Welnee.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:38 schreef syndroom het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |