Dit is echt de grootste bullshit die ik vandaag heb gelezen. Je moet wel heel oppervlakkig zijn om een oordeel over iemand te vormen aan de hand van zijn of haar Facebookpagina. Natuurlijk, een profielfoto waarop je te zien bent op de Himalaya zal beter in de smaak vallen dan een wazige webcamfoto waarop een wit lijk te zien is. En ik ben het er ook zeker mee eens dat je je pagina als een soort van visitekaartje kunt gebruiken, mits een beetje interessante dingen meemaakt. Maar je verdrinkt echt in zelfmedelijden als je daadwerkelijk denkt dat Facebook allesbepalend is. En als je daar echt van overtuigt bent is het toch heel simpel? Ga op reis, bezoek feesten, post die foto's om je leven interessanter te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heel onze generatie zit tegenwoordig op FB. Het voegt inderdaad weinig toe... maar als je contact hebt met een meisje weet je gegarandeerd dat ze je gaat opzoeken op FB en dan kijkt ze naar je foto's, vrienden etc. En als je dan geen profiel hebt of maar 30 vrienden dan sta je al met 3-0 achter bij haar. Belachelijk, maar zo werkt de wereld helaasHeb het vaak zien gebeuren in de klas. En dan niet ff leuk 'jongens checken' op FB maar gewoon echt afkraken en afraden van... Aaah die gast is toch helemaal niet populair?! Wat moet je daar nou mee? Blablabla. Je profiel is als het ware je sociale status tegenwoordig. Maar goed, ook dit zegt niks want iemand met 1000 vrienden kan er in de 'echte' wereld maar 1 of 2 hebben
En ja, mensen posten voornamelijk positieve dingen op FB. Als ik in de bios zit zijn er ook altijd van die mensen die dan selfies gaan maken dat ze bij de film zitten. Wat boeit je vrienden het nou dat jij de nieuwste film aan het kijken bent?
Dit is iets wat jij jezelf hebt aangepraat. Hoe denk je mannen die wel daten vrouwen versieren? Die vragen gewoon haar nummer. Je trekt volgens mij ook zelf als de conclusie dat ze wel een vriend zou hebben. Daar moet je helemaal niet mee bezig zijn. Als ze een vriend heeft geeft ze dat zelf wel aan.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:10 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Komt creepy over en ik denk dat zij een vriendje heeft. Driekwart van de meiden tussen 18 en 20 hebben een vriendje.
Vrouwen zitten niet te wachten op een onzekere kneus zoals ik. Bovendien ontstaan relaties meestal binnen een vriendenkring zoals een vereniging en niet zomaar bij een bushalte.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:15 schreef Zure het volgende:
[..]
Dit is iets wat jij jezelf hebt aangepraat. Hoe denk je mannen die wel daten vrouwen versieren? Die vragen gewoon haar nummer. Je trekt volgens mij ook zelf als de conclusie dat ze wel een vriend zou hebben. Daar moet je helemaal niet mee bezig zijn. Als ze een vriend heeft geeft ze dat zelf wel aan.
Zolang jij je een kneus blijft voelen, blijf je dat uitstralen en dat is idd niet aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:19 schreef Berk-24 het volgende:
Vrouwen zitten niet te wachten op een onzekere kneus zoals ik. Bovendien ontstaan relaties meestal binnen een vriendenkring zoals een vereniging en niet zomaar bij een bushalte.
Bij mij op het bedrijf niet gezien anders. Of ik heb gewoon een net afdelingshoofd.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:04 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Je wordt echt wel opgezocht voor sollicitatiegesprekken.
De meeste mensen hebben wel Facebook, mensen zonder Facebook zijn vaak toch wel een beetje weird.
Hoeveel relaties ontstaan er bij een bushalte wachtend voor lijn 14 naar Nijmegen Centraal?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zolang jij je een kneus blijft voelen, blijf je dat uitstralen en dat is idd niet aantrekkelijk.
En persoonlijk heb ik mijn relaties altijd buiten vriendenclub gevonden, zonder vereniging of zo.
Ik weet het niet, nooit onderzoek naar gedaan. Maar relaties kunnen overal ontstaan, mensen kunnen overal op iemand vallen. Dat is niet aan (bus-)hokjes gebonden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:25 schreef Berk-24 het volgende:
Hoeveel relaties ontstaan er bij een bushalte wachtend voor lijn 14 naar Nijmegen Centraal?
Je past precies in het rijtje van Deezer en Syndroom. Ook jij gaat het nooit leren zolang je bij ieder advies een reden verzint waarom het niet gaat lukken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:19 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Vrouwen zitten niet te wachten op een onzekere kneus zoals ik. Bovendien ontstaan relaties meestal binnen een vriendenkring zoals een vereniging en niet zomaar bij een bushalte.
Theoretisch kan het overal maar in de praktijk zitten mensen al bij elkaar in een netwerk. Ik heb al heel veel topics over vrouwen ontmoeten gelezen en dat eruit geconcludeerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik weet het niet, nooit onderzoek naar gedaan. Maar relaties kunnen overal ontstaan, mensen kunnen overal op iemand vallen. Dat is niet aan (bus-)hokjes gebonden.
Hoe weet je nou of ze op jou zitten te wachten als je het nooit probeerd. Een blauwtje lopen is vervelend, maar je gaat er niet dood van en je hebt het wel gedaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:19 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ah okay. Nee, jouw theoretische conclusie zal inderdaad waarheidsgetrouwer (en veiliger) zijn dan mijn praktijkervaring.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:29 schreef Berk-24 het volgende:
Theoretisch kan het overal maar in de praktijk zitten mensen al bij elkaar in een netwerk. Ik heb al heel veel topics over vrouwen ontmoeten gelezen en dat eruit geconcludeerd.
Ja van die topics moet je ook echt uitgaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:29 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Theoretisch kan het overal maar in de praktijk zitten mensen al bij elkaar in een netwerk. Ik heb al heel veel topics over vrouwen ontmoeten gelezen en dat eruit geconcludeerd.
Dit idd.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ah okay. Nee, jouw theoretische conclusie zal inderdaad waarheidsgetrouwer (en veiliger) zijn dan mijn praktijkervaring.
Of bekijk een bushokje ook als een netwerk ...
Oh ja, VAAK zoals ik al zei, als ik nu kijk naar m'n klas ook. De enige gast die geen Facebook heeft is raar/nerdy. Dat is vaak zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:23 schreef Copycat het volgende:
Mensen zonder Facebook zijn een beetje weird?
Ik zal het doorgeven.
Heus niet altijd, maar het komt zeker weten voor!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:22 schreef droppus het volgende:
[..]
Bij mij op het bedrijf niet gezien anders. Of ik heb gewoon een net afdelingshoofd.
En volgens jou ben ik dus weird. Nogal een statement als je iemand niet kent. Ik vind iedere scheet die je laat op facebook knallen echt weird.
Dat FaceBook je privacy nog erger op straat flikkert dan wanneer je de sleutel van je huis onder de mat legt kan geen reden zijn?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:54 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Heus niet altijd, maar het komt zeker weten voor!
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat mensen zonder Facebook (vaak met allerlei redenen waarom ze het niet hebben) vaak weird zijn. Vaak betekent niet altijd. Maar het zijn meestal toch wel nerdy types zonder echt een leuk sociaal leven of zonder vrienden in mijn ervaring.
Je wordt steeds grappiger.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:54 schreef Wimperkruller het volgende:
Maar het zijn meestal toch wel nerdy types zonder echt een leuk sociaal leven of zonder vrienden in mijn ervaring.
Omdat je toch afhankelijk bent van de samenleving, niet zo erg als mensen die hier stellen dat Facebook wordt gecheckt voor een sollicitatie, want daar waren ze gewoon geïnteresseerd in mijn thesis. Misschien dat dit op gaat voor frontoffice functies waarbij je echt representatief uit moet zien en gedragen. En met die laatste vraag vat je perfect samen wat ik hierboven al zei, want mijn issue is inderdaad een paradox / dilemma.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:09 schreef Koral het volgende:
Vraagje? Waarom hecht je zo'n mening aan wat de samenleving van je denkt? Als de samenleving je zoveel prikkels geeft, dan is het toch ook niet de moeite waard je daar druk over te maken? Het komt op mij nu net over als de loner de niet eenzaam (onverbonden) wil zijn?
Zeker, ondanks dat ik weinig echt diepgaande gesprekken heb gehad, deed mij dit altijd goed. Even afgeleid van het met jezelf bezig zijn, was verfrissend.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:09 schreef Koral het volgende:
Trouwens, het fijne van daten is dat je een ander aandacht kunt geven? Kost je wellicht meer energie maar is wel eens goed als afwisseling van met jezelf bezig zijn?
Dit merk ik nu ook naarmate ik ouder word, dus dat geeft hoop. Contacten met oudere studenten en mensen op datingsites ligt me beter dan de jongere mensen, die zich meer bezighouden met uitgaan en uiterlijk etc.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 03:34 schreef Yiwei het volgende:
Het zal je verbazen hoeveel mensen kunnen accepteren, vooral bij 30+ mensen die al enige levenservaring hebben. Ze weten dat bepaalde zaken voor kunnen komen en dat dat helemaal niet erg is
Dat zou op zich wel kunnen, maar naar een meisje toe kan ik meer mijn gevoelens uiten. Dan bedoel ik niet zozeer de gevoelens zoals in dit topic, want dat zou afstotelijk zijn en onnodig.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:51 schreef Berk-24 het volgende:
Maar waarom moet zoiets per sé met een vrouw zijn, een goede vriend is dan toch ook de oplossing? Dat is juist de essentie van deze reeks.
Nee, ik heb Facebook. Maar ook aardig wat sociale en succesvolle Facebookloze vrienden. Eigenlijk steeds meer, want veel stoppen ermee.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:10 schreef Leandra het volgende:
Ben jij ook zo'n vriendarm, sociaal zwak FaceBookloos persoon Cc?
Je houd zeker van mensen in de gaten te houden?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:54 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Heus niet altijd, maar het komt zeker weten voor!
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat mensen zonder Facebook (vaak met allerlei redenen waarom ze het niet hebben) vaak weird zijn. Vaak betekent niet altijd. Maar het zijn meestal toch wel nerdy types zonder echt een leuk sociaal leven of zonder vrienden in mijn ervaring.
Wat moet Faceboook qua privacy delen? Je woonplaats? Je likes? De meeste jongeren staan daar echt niet bij stil.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat FaceBook je privacy nog erger op straat flikkert dan wanneer je de sleutel van je huis onder de mat legt kan geen reden zijn?
Darn... Geen FB hebben al als maat nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |