abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159037512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:07 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Heel onze generatie zit tegenwoordig op FB. Het voegt inderdaad weinig toe... maar als je contact hebt met een meisje weet je gegarandeerd dat ze je gaat opzoeken op FB en dan kijkt ze naar je foto's, vrienden etc. En als je dan geen profiel hebt of maar 30 vrienden dan sta je al met 3-0 achter bij haar. Belachelijk, maar zo werkt de wereld helaas ;( Heb het vaak zien gebeuren in de klas. En dan niet ff leuk 'jongens checken' op FB maar gewoon echt afkraken en afraden van... Aaah die gast is toch helemaal niet populair?! Wat moet je daar nou mee? Blablabla. Je profiel is als het ware je sociale status tegenwoordig. Maar goed, ook dit zegt niks want iemand met 1000 vrienden kan er in de 'echte' wereld maar 1 of 2 hebben :)

En ja, mensen posten voornamelijk positieve dingen op FB. Als ik in de bios zit zijn er ook altijd van die mensen die dan selfies gaan maken dat ze bij de film zitten. Wat boeit je vrienden het nou dat jij de nieuwste film aan het kijken bent?
Dit is echt de grootste bullshit die ik vandaag heb gelezen. Je moet wel heel oppervlakkig zijn om een oordeel over iemand te vormen aan de hand van zijn of haar Facebookpagina. Natuurlijk, een profielfoto waarop je te zien bent op de Himalaya zal beter in de smaak vallen dan een wazige webcamfoto waarop een wit lijk te zien is. En ik ben het er ook zeker mee eens dat je je pagina als een soort van visitekaartje kunt gebruiken, mits een beetje interessante dingen meemaakt. Maar je verdrinkt echt in zelfmedelijden als je daadwerkelijk denkt dat Facebook allesbepalend is. En als je daar echt van overtuigt bent is het toch heel simpel? Ga op reis, bezoek feesten, post die foto's om je leven interessanter te maken.

Iedereen weet toch wel inmiddels dat Facebook wordt gebruikt om een ideaal levensbeeld te scheppen? Hoogtepunten worden eerder geplaatst dan dieptepunten. En mensen die dieptepunten plaatsen zijn voornamelijk bezig om troost te vragen, iets wat ze schijnbaar in hun echte omgeving niet krijgen.

En iedereen weet dat iemand met 1000+ vrienden echt niet zo populair zijn hoor.. :') De mensen die ik ken met zoveel Facebookvrienden zijn vaak de mensen zonder échte vrienden.
pi_159037604
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:10 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Komt creepy over en ik denk dat zij een vriendje heeft. Driekwart van de meiden tussen 18 en 20 hebben een vriendje.
Dit is iets wat jij jezelf hebt aangepraat. Hoe denk je mannen die wel daten vrouwen versieren? Die vragen gewoon haar nummer. Je trekt volgens mij ook zelf als de conclusie dat ze wel een vriend zou hebben. Daar moet je helemaal niet mee bezig zijn. Als ze een vriend heeft geeft ze dat zelf wel aan.
pi_159037667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:15 schreef Zure het volgende:

[..]

Dit is iets wat jij jezelf hebt aangepraat. Hoe denk je mannen die wel daten vrouwen versieren? Die vragen gewoon haar nummer. Je trekt volgens mij ook zelf als de conclusie dat ze wel een vriend zou hebben. Daar moet je helemaal niet mee bezig zijn. Als ze een vriend heeft geeft ze dat zelf wel aan.
Vrouwen zitten niet te wachten op een onzekere kneus zoals ik. Bovendien ontstaan relaties meestal binnen een vriendenkring zoals een vereniging en niet zomaar bij een bushalte.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:21:31 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159037693
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:19 schreef Berk-24 het volgende:

Vrouwen zitten niet te wachten op een onzekere kneus zoals ik. Bovendien ontstaan relaties meestal binnen een vriendenkring zoals een vereniging en niet zomaar bij een bushalte.
Zolang jij je een kneus blijft voelen, blijf je dat uitstralen en dat is idd niet aantrekkelijk.
En persoonlijk heb ik mijn relaties altijd buiten vriendenclub gevonden, zonder vereniging of zo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159037713
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:04 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Je wordt echt wel opgezocht voor sollicitatiegesprekken.

De meeste mensen hebben wel Facebook, mensen zonder Facebook zijn vaak toch wel een beetje weird.
Bij mij op het bedrijf niet gezien anders. Of ik heb gewoon een net afdelingshoofd.

En volgens jou ben ik dus weird. Nogal een statement als je iemand niet kent. Ik vind iedere scheet die je laat op facebook knallen echt weird.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:23:59 #256
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159037739
Mensen zonder Facebook zijn een beetje weird?

Ik zal het doorgeven.
pi_159037782
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zolang jij je een kneus blijft voelen, blijf je dat uitstralen en dat is idd niet aantrekkelijk.
En persoonlijk heb ik mijn relaties altijd buiten vriendenclub gevonden, zonder vereniging of zo.
Hoeveel relaties ontstaan er bij een bushalte wachtend voor lijn 14 naar Nijmegen Centraal?
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:27:20 #258
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159037810
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:25 schreef Berk-24 het volgende:

Hoeveel relaties ontstaan er bij een bushalte wachtend voor lijn 14 naar Nijmegen Centraal?
Ik weet het niet, nooit onderzoek naar gedaan. Maar relaties kunnen overal ontstaan, mensen kunnen overal op iemand vallen. Dat is niet aan (bus-)hokjes gebonden.
pi_159037843
quote:

[..]

Je past precies in het rijtje van Deezer en Syndroom. Ook jij gaat het nooit leren zolang je bij ieder advies een reden verzint waarom het niet gaat lukken.
pi_159037860
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik weet het niet, nooit onderzoek naar gedaan. Maar relaties kunnen overal ontstaan, mensen kunnen overal op iemand vallen. Dat is niet aan (bus-)hokjes gebonden.
Theoretisch kan het overal maar in de praktijk zitten mensen al bij elkaar in een netwerk. Ik heb al heel veel topics over vrouwen ontmoeten gelezen en dat eruit geconcludeerd.
pi_159037874
quote:

[..]

Hoe weet je nou of ze op jou zitten te wachten als je het nooit probeerd. Een blauwtje lopen is vervelend, maar je gaat er niet dood van en je hebt het wel gedaan.

In je vriendenkring moet je idd niet daten. Als de relatie uitgaat en zeker als dat heftig is dan kun je namelijk heel je vrienden club uit elkaar gooien.

Daarnaast is er een reden dat je vrienden bent en geen relatie hebt. Ooit ook een relatie begonnen met een vriendin, maar terwijl de vriendschap erg leuk was, viel de relatie erg tegen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:31:33 #262
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159037904
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:29 schreef Berk-24 het volgende:

Theoretisch kan het overal maar in de praktijk zitten mensen al bij elkaar in een netwerk. Ik heb al heel veel topics over vrouwen ontmoeten gelezen en dat eruit geconcludeerd.
Ah okay. Nee, jouw theoretische conclusie zal inderdaad waarheidsgetrouwer (en veiliger) zijn dan mijn praktijkervaring.
Of bekijk een bushokje ook als een netwerk ...
pi_159037979
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:29 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Ja van die topics moet je ook echt uitgaan.

Met de houding die je nu hebt lukt het nooit nee.

Werk eerst aan die houding en de rest komt dan wel. Zoek er desnoods hulp voor.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:36:08 #264
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_159037995
Een terugkerend probleem is het denken in onmogelijkheden "het is toch niet voor mij weggelegd" en het overdreven verheerlijken en romantiseren van "succes" gecombineerd met zelfmedelijden. Ik lees terug dat men denkt dat zodra ze een vriendin hebben alle problemen ineens de wereld uit zijn en dat mensen die een vriendin en/of kinderen hebben volmaakt zijn. Facebook als maatstaf zijn is al helemaal van de zotte natuurlijk. En denk je nu echt dat een meid je gaat afwijzen omdat je weinig vrienden op Facebook hebt? Onzin.

Men zoekt naar bevestiging van hun problemen, eenzaamheid, isolement, sociale onkunde of wat dan ook door zich te meten aan anderen die in hun ogen succesvol zijn en erger nog, een "zie je wel, dat heb ik ook precies!" reactie te geven op iemand die zij als lotgenoten zien waardoor ze bevestigt krijgen wat ze zelf al denken. Dat is makkelijk, want dat kan men in de comfortzone blijven want hoewel niet prettig, zijn die gevoelens een dusdanig patroon dat men zich daarin thuis voelt.

Dit patroon doorbreken is moeilijk maar het begint bij het stoppen met idealiseren van anderen en het kweken van eigenwaarde en zelfrespect. Het is niet voor niks dat velen zeggen dat je eerst zelf gelukkig moet zijn zodat je een ander ook wat te bieden hebt in een relatie want anders is deze voorbij voordat je het weet. Misschien is dat ook helemaal niet erg voor een 1e relatie want je moet ergens beginnen. Je moet uiteindelijk uit de comfortzone stappen en dan ben je nou eenmaal kwetsbaar. No nuts, no glory.
pi_159038023
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ah okay. Nee, jouw theoretische conclusie zal inderdaad waarheidsgetrouwer (en veiliger) zijn dan mijn praktijkervaring.
Of bekijk een bushokje ook als een netwerk ...
Dit idd.
pi_159038339
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:23 schreef Copycat het volgende:
Mensen zonder Facebook zijn een beetje weird?

Ik zal het doorgeven.
Oh ja, VAAK zoals ik al zei, als ik nu kijk naar m'n klas ook. De enige gast die geen Facebook heeft is raar/nerdy. Dat is vaak zo.
pi_159038427
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:22 schreef droppus het volgende:

[..]

Bij mij op het bedrijf niet gezien anders. Of ik heb gewoon een net afdelingshoofd.

En volgens jou ben ik dus weird. Nogal een statement als je iemand niet kent. Ik vind iedere scheet die je laat op facebook knallen echt weird.
Heus niet altijd, maar het komt zeker weten voor!

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat mensen zonder Facebook (vaak met allerlei redenen waarom ze het niet hebben) vaak weird zijn. Vaak betekent niet altijd. Maar het zijn meestal toch wel nerdy types zonder echt een leuk sociaal leven of zonder vrienden in mijn ervaring.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:59:38 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159038532
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:54 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat mensen zonder Facebook (vaak met allerlei redenen waarom ze het niet hebben) vaak weird zijn. Vaak betekent niet altijd. Maar het zijn meestal toch wel nerdy types zonder echt een leuk sociaal leven of zonder vrienden in mijn ervaring.
Dat FaceBook je privacy nog erger op straat flikkert dan wanneer je de sleutel van je huis onder de mat legt kan geen reden zijn?
Darn... Geen FB hebben al als maat nemen |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:07:00 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159038689
quote:

Maar het zijn meestal toch wel nerdy types zonder echt een leuk sociaal leven of zonder vrienden in mijn ervaring.
Je wordt steeds grappiger.
pi_159038748
Oh jee, mijn facebook is niet vindbaar met een zoekmachine, omdat ik mijn lange achternaam niet volledig uitgeschreven heb.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:10:20 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159038758
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je wordt steeds grappiger.
Ben jij ook zo'n vriendarm, sociaal zwak FaceBookloos persoon Cc?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159038818
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:09 schreef Koral het volgende:
Vraagje? Waarom hecht je zo'n mening aan wat de samenleving van je denkt? Als de samenleving je zoveel prikkels geeft, dan is het toch ook niet de moeite waard je daar druk over te maken? Het komt op mij nu net over als de loner de niet eenzaam (onverbonden) wil zijn?
Omdat je toch afhankelijk bent van de samenleving, niet zo erg als mensen die hier stellen dat Facebook wordt gecheckt voor een sollicitatie, want daar waren ze gewoon geïnteresseerd in mijn thesis. Misschien dat dit op gaat voor frontoffice functies waarbij je echt representatief uit moet zien en gedragen. En met die laatste vraag vat je perfect samen wat ik hierboven al zei, want mijn issue is inderdaad een paradox / dilemma.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:09 schreef Koral het volgende:
Trouwens, het fijne van daten is dat je een ander aandacht kunt geven? Kost je wellicht meer energie maar is wel eens goed als afwisseling van met jezelf bezig zijn?
Zeker, ondanks dat ik weinig echt diepgaande gesprekken heb gehad, deed mij dit altijd goed. Even afgeleid van het met jezelf bezig zijn, was verfrissend.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 03:34 schreef Yiwei het volgende:
Het zal je verbazen hoeveel mensen kunnen accepteren, vooral bij 30+ mensen die al enige levenservaring hebben. Ze weten dat bepaalde zaken voor kunnen komen en dat dat helemaal niet erg is
Dit merk ik nu ook naarmate ik ouder word, dus dat geeft hoop. Contacten met oudere studenten en mensen op datingsites ligt me beter dan de jongere mensen, die zich meer bezighouden met uitgaan en uiterlijk etc.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:51 schreef Berk-24 het volgende:
Maar waarom moet zoiets per sé met een vrouw zijn, een goede vriend is dan toch ook de oplossing? Dat is juist de essentie van deze reeks.
Dat zou op zich wel kunnen, maar naar een meisje toe kan ik meer mijn gevoelens uiten. Dan bedoel ik niet zozeer de gevoelens zoals in dit topic, want dat zou afstotelijk zijn en onnodig.

Maar dan bedoel ik gevoelens over dingen die je mooi vind in de natuur en in kunst bijvoorbeeld. Als je dat tegen een jongen zegt, zeker als je dit tegen een groep zegt op jongere leeftijd, dan word je uitgelachen want mannelijke zaken als voetbal en uitgaan zijn meer geschikte gespreksstof, zo is mijn ervaring. Zeker in de pubertijd was het alleen maar afzeiken onder elkaar, elkaar uitlachen, elkaar proberen te naaien met grappen, etc. Kortom, het leek allemaal lollig, maar het was rete-oppervlakkig kuddegedrag. Bij de jongere studenten aan de uni en in verenigingen zie je dit gedrag soms ook, iets waar ik me vanaf toen dan ook volledig van af heb gesloten.

Met een vrouw zijn gevoelens veel makkelijker te bespreken, ze uiten meer hun gevoelens en ze zijn meer empathisch (enkele vrouwen die ik leuk vond). Met een man gevoelens bespreken voelt daarentegen ongemakkelijk en gay. En ik val op vrouwen, niet op mannen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:17:34 #273
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159038916
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:10 schreef Leandra het volgende:

Ben jij ook zo'n vriendarm, sociaal zwak FaceBookloos persoon Cc?
Nee, ik heb Facebook. Maar ook aardig wat sociale en succesvolle Facebookloze vrienden. Eigenlijk steeds meer, want veel stoppen ermee.
pi_159038920
quote:

[..]

Je houd zeker van mensen in de gaten te houden?

Ik wou 1 keer me Facebook verwijderen, ging een chick me ineens berichten sturen, van dat het raar was. En dat het niet "gewoon" is.
Hard work betrays none, but dreams betray many.
pi_159039131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat FaceBook je privacy nog erger op straat flikkert dan wanneer je de sleutel van je huis onder de mat legt kan geen reden zijn?
Darn... Geen FB hebben al als maat nemen |:(
Wat moet Faceboook qua privacy delen? Je woonplaats? Je likes? De meeste jongeren staan daar echt niet bij stil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')