abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159039445
Begin van het conflict
Sinds de aanslag op de Koerden in Suruc maandag 20 juli 2015 nabij de Syrische grens waar er meer dan 30 doden vielen is Turkije flink op haar hoede. Al snel werd IS als verantwoordelijke gezien voor de aanslag dat gericht was op een groep jongeren dat zou vertrekken naar Kobani om de stad weer te herbouwen.

Zowel de Turkse overheid als de Koerden reageerden geschokt op de aanslag en kort er na braken er protesten uit in het land, waarbij de politie hard optrad en er door de regering nieuwe veiligheidsmaatregelen werden aangekondigd. Turkije beschuldigde de Koerdische beweging PKK van een aanslag op twee agenten, die werden volgens de dader gedood vanwege het helpen van IS strijders bij de aanslag in Suruc, de PKK zei dat ze niet verantwoordelijk waren voor die aanslag. Enkele dagen na de aanslag viel IS een Turkse grenspost op 23 juli aan waarbij een soldaat werd gedood.

In de nacht van 24 juli gaf de Turkse overheid het leger en luchtmacht het bevel om zich voor te bereiden op een tegenaanval, sindsdien zijn de PKK in Iraaks-Koerdistan en Syrisch-Koerdistan, en IS in Syrië meerdere malen beschoten en gebombardeerd door Turkse tanks en gevechtsvliegtuigen. Honderden mensen zijn als gevolg gearresteerd door de politie op 'verdenking van banden met terroristen' waaronder 847 mensen vanwege 'banden met de PKK', 77 vanwege 'banden met DHKP-C' en 137 vanwege 'banden met IS'. Zowel de Iraakse centrale overheid als Iraaks-Koerdistan hebben de aanvallen op de PKK in Iraaks-Koerdistan veroordeeld als een schending van soevereiniteit.

Tussen de PKK en Turkije was sinds 2013 officieel een wapenstilstand van kracht. Na de bombardementen op de PKK zegde ze die op. De Turkse president Erdogan zei dat het 'onmogelijk is om door te gaan met een vredesproces met hen die onze nationale eenheid bedreigen', hij zei tijdens de verkiezingen al dat Turkije 'geen Koerden probleem heeft'.

Doelen van de Turkse bombardementen:

Enkele kanttekeningen
- De PKK vecht in zowel Iraaks- als Syrisch-Koerdistan mee tegen IS.
- Turkije zou bij het aanvallen van IS niet het Syrisch luchtruim hebben betreden.
- Turkije wordt er van beschuldigd ook de Koerdische groepen in Syrië te bombarderen zoals de YPG en vaker de Koerden te bombarderen dan IS.
- Turkije heeft de coalitie toestemming gegeven om de vliegbasis in Incirlik te gebruiken, echter niet om de Syrische Koerden tegen IS te helpen.
- Meer dan 1000 mensen zijn gearresteerd op 'verdenking van banden met de PKK, IS en DHKP-C'.
- Melding van censuur in Turkije op diverse nieuws en social media bronnen.

Mogelijke motieven voor Erdogan:
- Meer invloed in Syrië en de grensgebieden waar de Koerden momenteel domineren
- Rol van de verkiezingen - Om het verlies van de laatste verkiezingen ongedaan te maken, meer populariteit te winnen voor opkomende verkiezingen

Engelstalige nieuwsbronnen
Al-Monitor - Turkey Pulse
Reddit - Syrian Civil War

Turkse
AA
Zaman
Hurriyet
TRT
Sabah

Koerdische
Rudaw
Ekurd
Slemani Times (Twitter)
Rojname
pi_159039476
Turkije lijkt me nu toch wel verplicht tegenover hun bevolking om wat aan hun onstabiele grens te doen. Waarom doen die niks?
pi_159039485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:38 schreef primakov het volgende:

[..]

Heeft Turkije Jabhat al Nusra gesteund ja of nee?
Is Jabhat al Nusra een terroristische groepering ja of nee?
Heeft Jabhat al Nusra christenen, koerden, alawieten vermoord ja of nee?

Turkije steunt Turkmenen en bepaalde groeperingen binnen de FSA. Dat men Nusra zou steunen is onzinnig en is totaal geen bewijs voor.

quote:
Gelukkig is dat heel proportioneel en vallen er nauwelijks burgerdoden.
Bij een operatie die zo lang duurt is het niet vreemd dat er burgerdoden vallen.
pi_159039515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef Odaiba het volgende:
Turkije lijkt me nu toch wel verplicht tegenover hun bevolking om wat aan hun onstabiele grens te doen. Waarom doen die niks?
Men is bezig met een redelijke muur langs de grens en een grote schoonmaak in het zuid-oosten. In Syrië steunt Turkije vooral FSA groeperingen en in Irak steunt met de Koerdische Peshmerga. Buiten dat is er niet heel veel meer mogelijk.
pi_159039625
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkije steunt Turkmenen en bepaalde groeperingen binnen de FSA. Dat men Nusra zou steunen is onzinnig en is totaal geen bewijs voor.
Zet je oogkleppen eens af. Er is zat bewijs voor de claim dat Turkije groeperingen als Nusra en IS heeft gesteund. Obama confronteerde Hakan Fidan niet voor niet met dit feit.
pi_159039653
Waarom is in godsnaam een media ban nodig. Gaat lekker met de vrije nieuwsgaring.
pi_159039684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:49 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Zet je oogkleppen eens af. Er is zat bewijs voor de claim dat Turkije groeperingen als Nusra en IS heeft gesteund. Obama confronteerde Hakan Fidan niet voor niet met dit feit.
Goeie argumenten met flink wat bewijs in je post.
pi_159039704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:50 schreef Odaiba het volgende:
Waarom is in godsnaam een media ban nodig. Gaat lekker met de vrije nieuwsgaring.
Er was 2 uur lang een algehele ban ivm een mogelijkheid op een 2e aanslag, na een paar uur was er alleen een ban op beelden met lijken, de plaats waar het gebeurde etc.
pi_159039737
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik ga niet weer al die artikelen oprakelen die al tig keer zijn gepost in verscheidene topics in dit forum. Of het feit dat groeperingen als Nusra in Latakia de Turkse grens gebruikten om steden als Kasab te bestormen.

Iedereen die de afgelopen 5 jaar een beetje het conflict in Syrië heeft gevolgd weet welke rol Turkije erin heeft gespeeld.
pi_159039815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:53 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik ga niet weer al die artikelen oprakelen die al tig keer zijn gepost in verscheidene topics in dit forum. Of het feit dat groeperingen als Nusra in Latakia de Turkse grens gebruikten om steden als Kasab te bestormen.

Iedereen die de afgelopen 5 jaar een beetje het conflict in Syrië heeft gevolgd weet welke rol Turkije erin heeft gespeeld.
Mooi, je hebt dus geen bronnen en kletst maar wat om terreuraanslagen en terroristische groeperingen te verdedigen. Jouw hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen.
pi_159039817
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als er bewijs staat voor iets en het bevalt je niet dan steek je je vingers in de oren. Dus waarom moeite doen.
pi_159039826
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mooi, je hebt dus geen bronnen en kletst maar wat om terreuraanslagen en terroristische groeperingen te verdedigen. Jouw hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen.
Oké.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_159039858
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als er bewijs staat voor iets en het bevalt je niet dan steek je je vingers in de oren. Dus waarom moeite doen.
Bewijs van jou hebben we wel vaker gehoord..."Ik heb met iemand gesproken en dit is echt waar hoor"
pi_159039871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik keur alle terroristische groeperingen die Turkije de afgelopen vier jaar in Syria heeft gesteund ten sterkste af. Ik heb medeleden met de slachtoffers van dergelijke aanslagen, die zonder het Turkse beleid in Syrië hoogst waarschijnlijk niet waren gevallen.
pi_159039899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:59 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik keur alle terroristische groeperingen die Turkije de afgelopen vier jaar in Syria heeft gesteund ten sterkste af. Ik heb medeleden met de slachtoffers van dergelijke aanslagen, die zonder het Turkse beleid in Syrië hoogst waarschijnlijk niet waren gevallen.
Bedankt dat je nogmaals bevestigt dat je dus bepaalde terroristische groeperingen steunt.
pi_159039919
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Bedankt dat je nogmaals bevestigt dat je dus bepaalde terroristische groeperingen steunt.
Welke precies?
pi_159039945
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:01 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Welke precies?
Hezbollah bijvoorbeeld.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:04:30 #18
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159040008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:50 schreef Odaiba het volgende:
Om het volk te verdelen en dus kalmeren. Je moet niet hebben dat ze gecoordineerd de straat op kunnen gaan. Dat is vragen om revoluties.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159040013
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hezbollah bijvoorbeeld.
Die zie ik geen terroristische aanslagen plegen in het westen. In tegenstelling tot de favoriete soennitische fanclubs van Erdogan.
pi_159040046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:04 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Die zie ik geen terroristische aanslagen plegen in het westen. In tegenstelling tot de favoriete soennitische fanclubs van Erdogan.
Ah oké, Israëliërs zijn waarschijnlijk untermenschen in jouw ogen dus aanslagen gepleegd op Israël is voor jou zo te zien geen probleem.
Blijven lekker graven knul, uiteindelijk kom je jezelf misschien wel tegen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:06:11 #21
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159040065
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:04 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

In hun eigen omgeving plegen ze voldoende misdaden. Het is een criminele groepering, gesteund door de apen in Teheran.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159040077
http://www.ibtimes.com/na(...)lose-ties-al-2068641

http://www.du.edu/korbel/(...)syriapredicament.pdf
quote:
Frustrated with the military weakness and internal bickering of the moderate
Free Syrian “rmy 〉FS“《 and its political allies, the Turkish government
began to surreptitiously support al-Qaeda ofshoot Jabhat al-Nusra. Despite
“nkara‒s vehement denials of involvement with the group, Turkey became a
conduit for jihadists travelling to Syria from all over the world
http://www.independent.co(...)adists-10242747.html

quote:
Turkey and Saudi Arabia are actively supporting a hardline coalition of Islamist rebels against Bashar al-Assad’s regime that includes al-Qaeda’s affiliate in Syria, in a move that has alarmed Western governments.

The two countries are focusing their backing for the Syrian rebels on the combined Jaish al-Fatah, or the Army of Conquest, a command structure for jihadist groups in Syria that includes Jabhat al-Nusra, an extremist rival to Isis which shares many of its aspirations for a fundamentalist caliphate.
https://books.google.nl/b(...)20Al%20Nusra&f=false

Genoeg over te vinden.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_159040097
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ah oké, Israëliërs zijn waarschijnlijk untermenschen in jouw ogen dus aanslagen gepleegd op Israël is voor jou zo te zien geen probleem.
Niet zo op de man spelen en stropopredeneringen gebruiken, geeft alleen maar je frustratie weer.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
pi_159040120
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het conflict tussen de Palestijnen/Hezbollah en Israel is een ander verhaal. Niemand hoeft morgen hier op het terras te vrezen dat een sjiiet zichzelf opblaast. De soennitische aanhangers van Erdogan daarentegen...

quote:
Wat probeer je met deze zin eigenlijk te zeggen? Ik graaf nooit, en ik kom mijzelf elke dag in volle glorie tegen.
pi_159040205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:08 schreef Intellectueel het volgende:
Het conflict tussen de Palestijnen/Hezbollah en Israel is een ander verhaal. Niemand hoeft morgen hier op het terras te vrezen dat een sjiiet zichzelf opblaast. De soennitische aanhangers van Erdogan daarentegen...
Klopt, dan is het een ander verhaal want het komt je niet uit dat Hezbollah een terroristische organisatie is. Zoals ik al zei, je praat terreur goed, wat mij betreft zoek je het verder maar lekker uit.
pi_159040261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Klopt, dan is het een ander verhaal want het komt je niet uit dat Hezbollah een terroristische organisatie is. Zoals ik al zei, je praat terreur goed, wat mij betreft zoek je het verder maar lekker uit.
Ja, want een legitieme strijdt jegens een koloniale staat vol met tweede- en derde generatie Europeanen in het hart van het Midden-Oosten is te vergelijken met soennitische fanboys van Erdogan die midden in een Europese stad zichzelf opblazen en daarbij tientallen concertgangers vermoorden? Een organisatie als IS had nooit dergelijke aanhang had gehad als de Turken de grens beter hadden bewaakt en niet actief IS-en Nusra strijders steunden in Syrie. Dat is nu het grootste probleem waar de wereld mee te kampen heeft; niet met Hezbollah. Je probeert krampachtig net als de president van je faalland de focus te verleggen.
pi_159040372
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_159040377
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:14 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ja, want een legitieme strijdt jegens een koloniale staat vol met tweede- en derde generatie Europeanen in het hart van het Midden-Oosten is te vergelijken met soennitische fanboys van Erdogan die midden in een Europese stad zichzelf opblazen en daarbij tientallen concertgangers vermoorden? Een organisatie als IS had nooit dergelijke aanhang had gehad als de Turken de grens beter hadden bewaakt en niet actief IS-en Nusra strijders steunden in Syrie. Dat is nu het grootste probleem waar de wereld mee te kampen heeft; niet met Hezbollah. Je probeert krampachtig net als de president van je faalland de focus te verleggen.
Je bent echt zwakzinnig als je een raket en bomaanvallen tegen random Israëlische burgers legitiem wilt noemen.
pi_159040400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef Odaiba het volgende:
ze zijn noodgedwongen al geruime tijd bezig. maar we hebben het over 1000 km. je weetz.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_159040418
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Komend van iemand die civiele slachttofers destijds in Kobani goed praatte, je maakt jezelf alleen maar belachelijker.

Even voor de meelezers, dan kunnen ze meelezen wat voor zielig persoon je bent:

Jij reageerde als volgt op deze tweet:

jackshahine twitterde op donderdag 25-06-2015 om 20:27:27 Really catastrophic situation inside #KobaniLarge numbers of killed ppl r innocent women & children!Families all together been slaughtered reageer retweet
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wow dat is best wel zielig.

Dat is toch weer een flinke groep kinderen die de PKK had willen inzetten in hun oorlog.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Supporters van YPG, PKK en ander gespuis. Couldn't care less.
De mond vol hebben over anderen en het goedpraten van terroristische aanslagen op onschuldige slachtoffers. En dan zelf civiele slachtoffers goedpraten van terroristische aanslagen.

:W :W
pi_159040422
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je bent echt zwakzinnig als je een raket en bomaanvallen tegen random Israëlische burgers legitiem wilt noemen.
Welke bomaanvallen? En die raketten werden in 2006 enkel afgeschoten nadat Israel overging tot een massaal offensief als reactie op het vermoorden van een aantal IDF-soldaten. De raketten die Israel op Lebanon afvuurde hebben meer onschuldige burgers gedood dan andersom. Een beetje zoals het geval is in het oosten van Turkije. Los gezien van het feit dat Hezbollah meer Israëlische soldaten doodde dan onschuldige burgers in 2006.
pi_159040433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:21 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Welke bomaanvallen? En die raketten werden in 2006 enkel afgeschoten nadat Israel overging tot een massaal offensief als reactie op het vermoorden van een aantal IDF-soldaten. De raketten die Israel op Lebanon afvuurde hebben meer onschuldige burgers veroorzaakt dan andersom. Een beetje zoals het geval is in het oosten van Turkije.
Hij praat zelf onschuldige slachtoffers goed, dan komt hij hier ineens selectief verontwaardigd doen.
pi_159040438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:21 schreef primakov het volgende:

[..]

Komend van iemand die civiele slachttofers destijds in Kobani goed praatte, je maakt jezelf alleen maar belachelijker.

Even voor de meelezers, dan kunnen ze meelezen wat voor zielig persoon je bent:

Jij reageerde als volgt op deze tweet:

jackshahine twitterde op donderdag 25-06-2015 om 20:27:27 Really catastrophic situation inside #KobaniLarge numbers of killed ppl r innocent women & children!Families all together been slaughtered reageer retweet
[..]

[..]

De mond vol hebben over anderen en het goedpraten van terroristische aanslagen op onschuldige slachtoffers. En dan zelf civiele slachtoffers goedpraten van terroristische aanslagen.

:W :W
Zoals ik al zei, PKK en YPG supporters.
pi_159040452
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, PKK en YPG supporters.
Mooi dat je precies mijn punt laat zien.
pi_159040464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:22 schreef primakov het volgende:

[..]

Hij praat zelf onschuldige slachtoffers goed, dan komt hij hier ineens selectief verontwaardigd doen.
Ah, goed dat je die berichten hebt weten te op te rakelen. Voor het geval hij weer een moreel correcte act opvoert.
pi_159040487
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:23 schreef primakov het volgende:

[..]

Mooi dat je precies mijn punt laat zien.
Dat zijn mensen die voor de PKK en YPG strijden, heb ik geen medelijden mee.
pi_159040496
quote:

[..]

Welke bomaanvallen? En die raketten werden in 2006 enkel afgeschoten nadat Israel overging tot een massaal offensief als reactie op het vermoorden van een aantal IDF-soldaten. De raketten die Israel op Lebanon afvuurde hebben meer onschuldige burgers gedood dan andersom. Een beetje zoals het geval is in het oosten van Turkije. Los gezien van het feit dat Hezbollah meer Israëlische soldaten doodde dan onschuldige burgers in 2006.
Joh raar he dat Israël terugslaat als je raketten op burgers afvuurt.
pi_159040516
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Onzin, dat waren geen strijders. Dat waren vrouwen en kinderen die slachtoffers waren van een ISIS aanslag. Nu niet je woorden gaan verdraaien, goedprater van terroristische aanslagen.

NWS / [Centraal] Crisis in Syrië #275 Balance Of Power Shifting kan iedereen weer teruglezen wat voor misselijke standpunten je erop na houdt.
pi_159040536
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Bullshit. Je had het over onschuldige kinderen die PKK 'had willen' inzetten, en niet over PKK-strijders.
pi_159040564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Joh raar he dat Israël terugslaat als je raketten op burgers afvuurt.
Joh raar he dat organisaties zich actief verweren als Europeanen & Russen een koloniale staat op hun grondgebied oprichten. Maar daar gaat het natuurlijk niet over. Waar het vandaag de dag in de wereld over gaat is dreiging van soennitische organisaties die overal in de wereld terroristische aanslagen plegen. Dankzij het beleid van Turkije in Syrië.
pi_159040599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:28 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Joh raar he dat organisaties zich actief verweren als Europeanen & Russen een koloniale staat op hun grondgebied oprichten.
Wat een gigantische onzin en compleet debiel om dit als goedkeuring te gebruiken voor aanslagen. Hezbollah gebruik gewoon geweld om hun eigen mening door te drukken in een gebied waar ze niks te vertellen hebben.
pi_159040620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:28 schreef Intellectueel het volgende:
Waar het vandaag de dag in de wereld over gaat is dreiging van soennitische organisaties die overal in de wereld terroristische aanslagen plegen. Dankzij het beleid van Turkije in Syrië.
Ja, dat is de schuld van Turkije? Niet de schuld van Iraakse en Syrische overheden die groeperingen gingen onderdrukken met geweld? _O-
pi_159040654
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat een gigantische onzin en compleet debiel om dit als goedkeuring te gebruiken voor aanslagen. Hezbollah gebruik gewoon geweld om hun eigen mening door te drukken in een gebied waar ze niks te vertellen hebben.
Blabla. Je weet helemaal niets van de geschiedenis van de regio. Hezbollah ontstond nadat Israel in het begin van de jaren '80 Libanon binnenviel en van bevrijder (sjiieten juichten de Israëliërs eerst toe) een bezetter werd. Een beetje zoals hoe de PKK is gevormd, die ook actief verzet voert tegen een leger en regering die als bezetter opereert in het oosten en duizenden onschuldige burgers op haar geweten heeft.
pi_159040682
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ja, dat is de schuld van de Koerden? Niet de schuld van de Turkse overheid die de Koerden met geweld onderdrukte? _O-
Inderdaad.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:35:56 #45
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159040727
quote:

[..]

Ja achter burgers schuilen kan Hezbollah wel, typisch voor een laffe terroristengroepering. Iran kan het ook geen flikker boeien. Zo lang enkel Libanese of Israelische burgers sterven maakt het niets uit.

Hezbollah is net als Hamas uitstekend in het uitlokken van een reactie, dan snel al het wapentuig achter weerloze kinderen te plaatsen, en vervolgens te janken als er iemand gewond raakt door de tegenaanval. Dergelijke laffe honden zijn uitzonderlijk, zelfs in die regio.
pi_159040767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:32 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Blabla. Je weet helemaal niets van de geschiedenis van de regio. Hezbollah ontstond nadat Israel in het begin van de jaren '80 Libanon binnenviel en van bevrijder (sjiieten juichten de Israëliërs eerst toe) een bezetter werd. Een beetje zoals hoe de PKK is gevormd, die ook actief verzet voert tegen een leger en regering die als bezetter opereert in het oosten en duizenden onschuldige burgers op haar geweten heeft.
Invasie was een reactie op een terreuraanslag in Israël en de groeperingen die daar verantwoordelijk waren hielden zich schuil in Libanon. Raar hé dat Israël dan binnenvalt :W

Wat dat betreft hebben Hezbollah en PKK veel punten waarbij ze gelijk zijn ja.
pi_159040778
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:34 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Inderdaad.
Op welke manier onderdrukt de Turkse overheid de Koerden dan? Leg dat eens uit.
pi_159040783
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:35 schreef Heilwasser het volgende:
Ja achter burgers schuilen kan Hezbollah wel, typisch voor een laffe terroristengroepering.
Anders lees je even de post-oorlogse analyses. Hezbollah confronteerde de IDF in de meeste gevallen in open gebied, en vuurde haar raketten in bijna alle gevallen af in onbewoond gebied.

quote:
Hezbollah is net als Hamas uitstekend in het uitlokken van een reactie, dan snel al het wapentuig achter weerloze kinderen te plaatsen, en vervolgens te janken als er iemand gewond raakt door de tegenaanval. Dergelijke laffe honden zijn uitzonderlijk, zelfs in die regio.
Hezbollah is totaal niet te vergelijken met Hamas. Eerstgenoemde heeft de IDF in tegenstelling tot Hamas wel een pak slaag weten te geven in 2006, en daar hoefden ze zichzelf niet achter weerloze kinderen te plaatsen.
pi_159040824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De PKK ontstond niet in een tijd waar de Koerden zowel cultureel als politiek werden onderdrukt? Toen het Turkse leger duizenden onschuldige burgers vermoorde, complete dorpen met de grond gelijk maakte en daardoor een organisatie in de hand speelde die opkwam voor Koerdische belangen.
pi_159040827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

erdo onderdrukt iedereen, dus ook de koerden, dus hebben ze het recht om gewapend in opstand te komen en onafhankelijkheid te eisen.
-Rabia Al-Basri
pi_159040863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:41 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De PKK ontstond niet in een tijd waar de Koerden cultureel als politiek werden onderdrukt? Toen het Turkse leger duizenden onschuldige burgers vermoorde, complete dorpen met de grond gelijk maakte en daardoor een organisatie in de hand speelde die opkwam voor Koerdische belangen.
Oh ok, dus vanwege gebeurtenissen in de jaren 70 en 80 is het oké dat de PKK onschuldige mensen in Turkije vermoordt.
De fouten uit het verleden zal allang goedgemaakt onder de regeringen van de AKP. Het enige wat de Koerden niet mogen is een eigen land, nou nou, wat een onderdrukkers hoor.
pi_159040968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Oh ok, dus vanwege gebeurtenissen in de jaren 70 en 80 is het oké dat de PKK onschuldige mensen in Turkije vermoordt.
De fouten uit het verleden zal allang goedgemaakt onder de regeringen van de AKP. Het enige wat de Koerden niet mogen is een eigen land, nou nou, wat een onderdrukkers hoor.
De gebeurtenissen in de jaren 70 en 80 verklaren waarom de PKK tot op de dag van vandaag nog steeds gesteund wordt door een aanzienlijk deel van de Koerden die zich nog steeds niet vertegenwoordigd voelt door de Turkse staat noch deel wilt uitmaken van een staat die hen voor een complete eeuw onderdrukte.
pi_159041076
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:48 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De gebeurtenissen in de jaren 70 en 80 verklaren waarom de PKK tot op de dag van vandaag nog steeds gesteund wordt door een aanzienlijk deel van de Koerden die zich nog steeds niet vertegenwoordigd voelt door de Turkse staat noch deel wilt uitmaken van een staat die hen voor een complete eeuw onderdrukte.
Dat ze gesteund worden door een aanzienlijk deel van de Koerden is te zien, een groot gedeelte van de bevolking is uit de steden vertrokken waar de PKK aanwezig is ipv met ze mee te vechten, valt toch vies tegen voor de PKK. Niemand wilt ze hebben, niet in Turkije, niet in Irak, ze gaan maar lekker naar Syrië ofzo :W
pi_159041107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat ze gesteund worden door een aanzienlijk deel van de Koerden is te zien, een groot gedeelte van de bevolking is uit de steden vertrokken waar de PKK aanwezig is ipv met ze mee te vechten, valt toch vies tegen voor de PKK. Niemand wilt ze hebben, niet in Turkije, niet in Irak, ze gaan maar lekker naar Syrië ofzo :W
Men vlucht voor het nietsontziende geweld van het Turkse leger; niet voor de PKK.
pi_159041165
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:53 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Men vlucht voor het nietsontziende geweld van het Turkse leger; niet voor de PKK.
Oh en waarom strijden ze niet voor hun zogenaamd geliefde PKK dan? Waarom hoor je vrijwel niemand klagen dan?

De Koerden zijn de PKK ook zat, die willen gewoon in vrede leven :W
pi_159041240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oh en waarom strijden ze niet voor hun zogenaamd geliefde PKK dan? Waarom hoor je vrijwel niemand klagen dan?
Miljoenen Koerden steunen de PKK in morele zin.

quote:
De Koerden zijn de PKK ook zat, die willen gewoon in vrede leven :W
Eens. Maar niet onder Turkse heerschappij.
pi_159041293
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:59 schreef Intellectueel het volgende:
Miljoenen Koerden steunen de PKK in morele zin.
_O-
Dat is duidelijk te zien ja nu.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:59 schreef Intellectueel het volgende:

Eens. Maar niet onder Turkse heerschappij.
Vandaar dat de Koerden die gevlucht zijn Turkije inwaarts trekken en niet richting PYD gebied. Ze willen echt totaal niet in Turkije leven.
pi_159041322
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat is duidelijk te zien ja nu.
Hoeveel procent heeft ook al weer voor de HDP gestemd?

quote:
Vandaar dat de Koerden die gevlucht zijn Turkije inwaarts trekken en niet richting PYD gebied. Ze willen echt totaal niet in Turkije leven.
Je bedoelt richting Koerdische enclaves in Istanbul en Ankara?
pi_159041374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:02 schreef Intellectueel het volgende:
Hoeveel procent heeft ook al weer voor de HDP gestemd?

10% van de stemmers in Turkije, stukken minder dan de verkiezing een paar maanden eerder _O-
Niemand gelooft de HDP nog, wat gewoon een verlengde is van de PKK.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:02 schreef Intellectueel het volgende:

Je bedoelt richting Koerdische enclaves in Istanbul en Ankara?
Ja, Koerdische envlaves in Istanbul en Ankara...vertel :')
pi_159041412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
10% van de stemmers in Turkije, stukken minder dan de verkiezing een paar maanden eerder _O-
Niemand gelooft de HDP nog, wat gewoon een verlengde is van de PKK.
Hoeveel procent van de Koerden in Diyarbakir en andere gebieden hebben laatst op de HDP gestemd?

quote:
Ja, Koerdische enclaves in Istanbul en Ankara...vertel :')
Complete weken die voornamelijk door Koerden worden bewoond. Klein-Koerdistan als het ware.
pi_159041413
'Meeste doden explosie Istanbul zijn Duitsers'

Een explosie op een toeristisch plein in Istanbul heeft minstens 10 doden en 15 gewonden geëist. Volgens bronnen rond de premier zijn de meeste doden Duitsers. De Turkse president Erdogan zegt dat een Syrische zelfmoordterrorist achter deze aanslag zat.

http://www.volkskrant.nl/(...)moordenaar~a4223012/
pi_159041441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:06 schreef Intellectueel het volgende:
Hoeveel procent van de Koerden in Diyarbakir en andere gebieden hebben laatst op de HDP gestemd?
50% HDP, 30% AKP, de rest CHP en MHP.

De Koerden hebben de AKP een meerderheid in het parlement gegeven.
pi_159041443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:06 schreef Intellectueel het volgende:
Complete weken die voornamelijk door Koerden worden bewoond. Klein-Koerdistan als het ware.
Ja vertel, welke wijken zijn dat? _O-
pi_159041645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja vertel, welke wijken zijn dat? _O-
In Ankara de wijken Zafer, Tuzlucayer en Aktas.
pi_159041694
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

50% HDP, 30% AKP, de rest CHP en MHP.

De Koerden hebben de AKP een meerderheid in het parlement gegeven.
Zo'n 60 procent die op de HDP heeft gestemd. En dat percentage stijgt met elke generatie.
pi_159041746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:15 schreef primakov het volgende:

[..]

In Ankara de wijken Zafer, Tuzlucayer en Aktas.
Dat zijn net zoals de Gazi wijk in Istanbul wijken met veel mensen die linkse socialisten. Beetje goedkoop om het dan maar Koerden te noemen omdat Koerden vaak in dat soort organisaties zitten.
pi_159041769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat zijn net zoals de Gazi wijk in Istanbul wijken met veel mensen die linkse socialisten. Beetje goedkoop om het dan maar Koerden te noemen omdat Koerden vaak in dat soort organisaties zitten.
Voornamelijk =/= alleen maar Koerden
pi_159041822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:20 schreef primakov het volgende:

[..]

Voornamelijk =/= alleen maar Koerden
Er zijn daar veel koerden die actief zijn in linkse organisaties, het lijken er daardoor veel meer dan dat er werkelijk zijn. Mensen die willen generaliseren maken daar dan makkelijk Koerdische wijken van.
pi_159041850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Er zijn daar veel koerden die actief zijn in linkse organisaties, het lijken er daardoor veel meer dan dat er werkelijk zijn. Mensen die willen generaliseren maken daar dan makkelijk Koerdische wijken van.
Ok bedankt voor je informatie. Ben er zelf meerdere malen geweest dus heb zelf wel een impressie kunnen opdoen.
pi_159041853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:17 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Zo'n 60 procent die op de HDP heeft gestemd. En dat percentage stijgt met elke generatie.
Vreemd dat dat percentage dan flink heeft gedaald bij de afgelopen verkiezingen.
pi_159041887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:23 schreef primakov het volgende:

[..]

Ok bedankt voor je informatie. Ben er zelf meerdere malen geweest dus heb zelf wel een impressie kunnen opdoen.
Oh als je er bent geweest zal het vast wel zo zijn dan.

:')
pi_159041924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Oh als je er bent geweest zal het vast wel zo zijn dan.

:')
Ik geloof jou gewoon gelijk als je iets zegt. Ik geloof jou altijd eerder dan mensen die ervandaan komen, ik geloof jou eerder dan wat ik heb zelf heb gezien. Ik geloof jou altijd eerder dan wat ik her en der op betrouwbare sites lees. Jij bent de Koran van objectieve Turkse informatie. Dat moge duidelijk zijn.
pi_159042000
In het zuid-oosten gaan de operaties ook nog door

Schade aan gebouwen door PKK-ers die een bom lieten afgaan nadat een gepantserde wagen voorbij ging.

Geen dode of gewonden, alleen schade aan gebouwen.
pi_159042062
Schoolgebouw deels in brand gestoken in Van

pi_159042069
de dader is ene 28 jarige nabil fadil syrier, de 11 slachtoffers zijn allen toeristen, 9 duitsers 2 koreanen
-Rabia Al-Basri
pi_159042209
Momenteel hevige gevechten gaan rond Kızıltepe.
pi_159042217
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:32 schreef Slayage het volgende:
de dader is ene 28 jarige nabil fadil syrier, de 11 slachtoffers zijn allen toeristen, 9 duitsers 2 koreanen
Heb je nog een bron? Kan het nergens vinden nog. CNNTürk, Habertürk etc. melden nog niks.
pi_159042613
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Heb je nog een bron? Kan het nergens vinden nog. CNNTürk, Habertürk etc. melden nog niks.
https://twitter.com/search?q=Suriye&src=tren
-Rabia Al-Basri
pi_159042620
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Momenteel hevige gevechten gaan rond Kızıltepe.
waar?
-Rabia Al-Basri
pi_159042694
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar?
GDSonDakika twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 15:26:30 SonDakikaKızıltepe'de Cok Büyük Bir Çatışma Var. reageer retweet
GDSonDakika twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 15:31:32 Bugun Pkklılar Kızıltepe'de Sılopi İçin Sözde Basın Acıklaması Ve Protesto Yaptı Ancak Halktan İlgi Görmedi. reageer retweet

[ Bericht 0% gewijzigd door ClapClapYourHands op 12-01-2016 18:56:05 ]
pi_159042719
quote:
Die naam en afkomst van de doden bedoelde ik maar Davutoglu zegt net dat alle doden toeristen waren en dat alle gewonden op 1 na ook toeristen waren.
pi_159042793
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:32 schreef Slayage het volgende:
Saoedier wordt nu geclaimd.

abdbozkurt twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 15:49:29 #Turkey: Suicide bomber in Istanbul identified as Nabil Fadli of #SaudiArabia national as opposed to gov't early claims of being #Syrian reageer retweet
pi_159042805

Geboren in Saudi-Arabië

Brijit is geen Saudische naam? (naam van z'n moeder)
pi_159042871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Brijit is geen Saudische naam? (naam van z'n moeder)
Brijit lijkt mij de Arabische versie van Brigitte te zijn.
pi_159043339
'Negen Duitsers onder doden aanslag Istanbul'
http://nos.nl/artikel/208(...)anslag-istanbul.html

Tiende dode zal de zelfmoordterrorist zijn.
Er zijn zover ik weet nog 2 zwaar gewonden.
pi_159046684
Mr. Erdogan’s offensive

quote:
PHOTOGRAPHS OF black smoke rising from a dense thicket of concrete buildings have by now become a painfully familiar emblem of ongoing wars in Syria and Iraq. So it’s perhaps less shocking than it should be that such images are now appearing from the cities of Turkey, a NATO member as well as a country thought to be one of the last anchors of order in a tumultuous region. With little international notice, the government of Recep Tayyip Erdogan is engaged in a full-scale military campaign against ethnic Kurdish militants that has killed thousands, displaced hundreds of thousands and left parts of several large towns in ruins.

The Kurdish population under siege is not to be confused with that of northern Iraq or northern Syria, where Kurdish forces backed by the United States and other Western governments are fighting the Islamic State and carving out their own autonomous areas. The target of Mr. Erdogan’s offensive are Turkish citizens who live in the southeastern part of the country, where Kurds often are the majority ethnic group. In 2002, after first coming to office, Mr. Erdogan promised to end long-standing repression of the minority; he struck a cease-fire and opened negotiations with the Kurdistan Workers’ Party (PKK), an armed insurgent group.

That fragile detente unraveled last summer, not long after a Turkish political party supported by Kurds, the Peoples’ Democratic Party, won more than 10 percent of the vote in elections for parliament, denying Mr. Erdogan’s ruling party a majority. A Kurdish political rally was bombed, apparently by the Islamic State; blaming the government for failing to prevent it, the PKK carried out an attack on security forces. It has since dug into at least seven towns with a total population of more than 1 million.

The government has placed those urban areas under curfew, and both sides are using heavy weapons, including rocket launchers and mortars. Mr. Erdogan brags of having killed more than 3,000 militants. Last week the military said 225 PKK fighters had been dispatched in a neighborhood of Diyarbakir, a large city, and a nearby town in the last three weeks alone. The true scale and results of the fighting are difficult to judge, as the government has excluded journalists from the area and intimidated Turkish media.

Two conclusions are nevertheless easy to reach: Mr. Erdogan will never succeed in eliminating by force the PKK or Turkish Kurds’s aspirations for more autonomy, and by prosecuting his campaign he is impeding the fight against the Islamic State. Western governments have shied from pressuring the Turkish strongman about the offensive because they still count on his cooperation on multiple fronts, including in preventing refu­gee flows from Syria and allowing U.S. warplanes to operate from Turkish bases. But Mr. Erdogan needs to be pushed toward reopening negotiations with Turkish Kurdish leaders. A settlement that grants the Kurds and their communities more political rights is an essential component of what must eventually be a broader solution for Kurdish aspirations in the region.
pi_159047595
Na in een huisinval in Kiziltepe zijn er 2 PKK-ers omgekomen. Huisinval vond plaats na een melding dat er PKK-ers in het huis aanwezig waren.

GDSonDakika twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 17:39:30 K?z?ltepe Turgut Özal Mahallesi'nde ç?kan çat?smada 2 pkkl? öldürüldü. reageer retweet
-edit-

4 PKK-ers omgekomen, 1 levend opgepakt.
pi_159048458
Veel Turken zien IS niet als terroristen

Op de dag dat een IS-lid zichzelf opblies en tegelijk tien mensen de dood injoeg, bleek uit een onderzoek in Turkije dat bijna 10 procent van de bevolking leden van Islamitische Staat niet als terroristen beschouwt. Meer dan 5 procent van de circa 78 miljoen Turken zegt zelfs het met de acties van de extremisten eens te zijn.
Het onderzoek is uitgevoerd door een belangrijke denktank in de hoofdstad Ankara. Voor de staat Turkije, tevens een belangrijk NAVO-lid, is het duidelijk: IS wordt gevormd door gevaarlijke terroristen. Turkije wordt onder meer bevolkt door soennitische moslims. Van de Turken vindt 21 procent dat het soennitische IS de moslims in de wereld vertegenwoordigt. Het overgrote deel van de inwoners vindt dat Islamitische Staat, naast de verbannen Koerdische organisatie PKK, staat voor gevaarlijk terrorisme.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_terroristen__.html
pi_159048882
Weer een hoop wapens etc. in beslag genomen nadat een auto tot stoppen was gedwongen

Inzittenden zijn gevlucht.
pi_159048931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:25 schreef Loekie1 het volgende:
Veel Turken zien IS niet als terroristen

Op de dag dat een IS-lid zichzelf opblies en tegelijk tien mensen de dood injoeg, bleek uit een onderzoek in Turkije dat bijna 10 procent van de bevolking leden van Islamitische Staat niet als terroristen beschouwt. Meer dan 5 procent van de circa 78 miljoen Turken zegt zelfs het met de acties van de extremisten eens te zijn.
Het onderzoek is uitgevoerd door een belangrijke denktank in de hoofdstad Ankara. Voor de staat Turkije, tevens een belangrijk NAVO-lid, is het duidelijk: IS wordt gevormd door gevaarlijke terroristen. Turkije wordt onder meer bevolkt door soennitische moslims. Van de Turken vindt 21 procent dat het soennitische IS de moslims in de wereld vertegenwoordigt. Het overgrote deel van de inwoners vindt dat Islamitische Staat, naast de verbannen Koerdische organisatie PKK, staat voor gevaarlijk terrorisme.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_terroristen__.html
"Van de Turken vindt 21 procent dat het soennitische IS de moslims in de wereld vertegenwoordigt." yeah right _O- _O- _O-
-Rabia Al-Basri
pi_159048981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ondertussen in Silopi :)

https://vid.me/17QE
pr is belangrijk je weetz
-Rabia Al-Basri
pi_159049026
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Weer een hoop wapens etc. in beslag genomen nadat een auto tot stoppen was gedwongen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Inzittenden zijn gevlucht.
daarom de blokkades :7
-Rabia Al-Basri
pi_159049098
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

pr is belangrijk je weetz
Lachende kindergezichten ook :Y

pi_159051530
59 mensen opgepakt in Ankara, Kilis, Şanlıurfa, Mersin en Adana ivm banden met ISIS
http://www.haberturk.com/(...)perasyonu-59-gozalti
pi_159068613
Sultanahmet suicide bomber identified as Saudi ‘asylum seeker’
http://www.hurriyetdailyn(...)=93800&NewsCatID=509

Drie Russen aangehouden in verband met aanslag Istanbul
http://www.nu.nl/buitenla(...)anslag-istanbul.html
pi_159068775
Pics uit Silopi

Binnenkort zal de heropbouw van Silopi wel beginnen.
pi_159072702
Vandaag zijn er bombardementen uitgevoerd rond de grens met Irak op PKK kampen in 5 verschillende gebieden.

:s)

Her en der berichten van PKK-ers die zich overgeven.
pi_159081653
Why Turkey Bans News About Terror Bombings

quote:
Barely one hour after a suicide blast ripped through an Istanbul square packed with tourists on Tuesday morning, the Turkish government imposed a media blackout.
Ten Germans died in the bombing in the historic neighborhood of Sultanahmet. Turkish officials said the suicide bomber was linked to the Islamic State militant group.
The prime minister’s office quickly rushed out a ban on media coverage of the blast, citing a 2011 Turkish law that allows the government to institute a temporary blackout to protect public order or national security. A few hours later, the ban was backed by a judicial order from an Istanbul court.
Blanket Media Bans Have Become More Frequent
Tuesday's media ban followed a pattern the government has established after recent attacks.
After twin blasts also blamed on the Islamic State killed over 100 people in the Turkish capital of Ankara last October, the government immediately issued a temporary ban on pictures of the bombings or images that might “create a feeling of panic,” and a few days later banned all reporting on the investigation into the attacks.
Turkey briefly banned access to Twitter after another suspected Islamic State suicide bombing three months earlier, which killed 32 people in the border city of Suruc, citing a local court ban on images of the blast.
Such blanket media bans have become more frequent in recent years. The government has also imposed them after corruption and political scandals. Turkish newspaper Hurriyet counted over 150 different gag orders on media reporting in the country between 2010 and 2014.
"At every crisis, larger or smaller in scale, the Turkish government's knee-jerk reaction has been to gag the media," said Nina Ognianova, the Europe and Central Asia program coordinator for the Committee to Protect Journalists.
The Bans Are Rarely Effective
Turkish media outlets trying to comply with the ban on Tuesday struggled to understand its terms.
While the judicial order said the ban included all news reporting and social media posts about the bombing and the ensuing investigation, CNN’s Turkish channel, CNN Turk, reported that the ban covered images of the blast and its aftermath. Several Turkish TV channels pulled images of the bombing but continued to provide news updates throughout the day, including the state-run broadcaster TRT.
Many journalists ignored the ban, including most international journalists in the country. "Really, the best way to ensure the global media covers a bombing is to impose a broadcast ban on it," Kareem Sheehan, Middle East reporter for The Guardian, wrote on Twitter.
Meanwhile, images of the blast continued to be widely shared on social media, where the ban was the subject of much satire and disdain.
"Media bans imposed by the Turkish government are rarely effective," David Diaz-Jogeix, director of programs at press freedom group Article 19, told The WorldPost by email. "Some media simply defy the bans. ... Additionally, even where Turkey is preventing domestic broadcasting, there are other sources of information including social media and international media."
... pic.twitter.com/QTTrLvbA1J
— Hikayesiz (@MeralSfroglu) January 12, 2016
The Turkish satire magazine Penguen shows a cartoon of souls of bomb victims declining to discuss the cause of their death. The speech bubbles read: "Why did you die brother?" "I don't know. You?" "There is a media ban, I can't talk."
But Bans Do Serve A Purpose
Yet even if the media ban doesn't achieve a total news blackout, it still restricts information for a large part of the Turkish population, experts told The WorldPost.
Most journalists who ignored Tuesday's ban write for print or online outlets, while the ban was mostly observed by the broadcast media, which has the greatest reach throughout Turkey, CPJ's Ognianova said.
"Television is still the biggest, most influential news source in Turkey, particularly in rural, provincial areas where Internet penetration is still low," she explained. These areas are traditionally home to the support base of the ruling Justice and Development party, or AKP, and some experts argued that the ban is mostly aimed at them.
"The government doesn’t think it can control all information for all people, but if they can control information for their key constituency of AKP supporters, that is valuable to them," said Nate Schenkkan, a Turkey expert at pro-democracy group Freedom House.
For some AKP supporters who are critical of the Turkish media, the ban could bolster the tough image of President Recep Tayyip Erdogan, who is trying to expand the powers of the presidency. "Erdogan is probably playing to his supporters, who look favorably upon a strong leader," Diaz-Jogeix said.

ONUR ÇOBAN/ANADOLU AGENCY/GETTY IMAGES
People leave flowers for victims of the attack at Istanbul's Sultanahmet square after it was reopened to the media and the public on Jan. 13, 2016. Many journalists ignored the media ban the Turkish government imposed after the bombing.
Authorities Get More Control Over The Narrative
While the bans can’t make the news go away, they do give the government more control over how crises are reported.
"The government may be trying to delay reporting on the attacks by independent commentators, in order to try and establish its own narrative regarding the attacks," Diaz-Jogeix told The WorldPost.
After Tuesday's blast, for example, Erdogan was quick to condemn both the Islamic State group, which officials said was responsible for the bombing, and the PKK, the Kurdish militant group Turkey is fighting in bloody battles in the country's southeast.
"One terrorist organization is no different than the other," Erdogan said on Tuesday.
While the Islamic State and Kurdish fighters associated with the PKK are fighting each other in Syria, the Turkish government has repeatedly linked the two groups. After the Suruc bombing by the Islamic State, Turkish forces bombed both the Islamic State in Syria and the PKK in Iraq, and rounded up PKK suspects inside Turkey.
"They use [this narrative] to reinforce the main argument, which is the fight against the PKK," Schenkkan said.

KAYHAN OZER/POOL PHOTO/ASSOCIATED PRESS
Turkish President Recep Tayyip Erdogan speaks in Ankara, Turkey on Jan. 12, 2016. Turkish officials said the bomber who carried out the attack in the Sultanahmet district was a member of ISIS, but Erdogan also condemned Kurdish militants.
Bans Also Help Authorities Control The Press
The media ban also helps the government control supporters and punish dissenters in the press.
"Given that the government effectively controls much of the mainstream media, once it has made its position clear, it would then be able to ensure that the main channels report on the bombing following an established government line," Diaz-Jogeix said.
The remaining independent media outlets are left in a state of uncertainty. Ognianova warned that journalists who flout the ban risk up to 3 years in jail under Turkey's broadly worded criminal laws.
“It is implemented arbitrarily, like all freedom of expression laws in Turkey," Schenkkan said. “It gives a way to frame people who violate the ban ... Then when they later do reporting on corruption, the brand association is that they’re anti-Turkish.”
Press freedom advocates say media freedoms have deteriorated sharply under Erdogan’s rule as prime minister and then as president. The government has expanded control over the media, while prosecutions and threats against journalists have spiked in recent years.
Erdogan's media crackdown has polarized the country, Diaz-Jogeix said, energizing his supporters while fueling discontent among government opponents.

LEFTERIS PITARAKIS/ASSOCIATED PRESS
Press freedom advocates say media bans end up making people less safe.
Ultimately, press freedom advocates say, media bans end up making everyone in Turkey less safe.
"Gagging the media does not relieve tensions; on the contrary, it kindles fear and uncertainty as reliable news are rapidly replaced by rumors," Ognianova said. "The public needs information in times of crises more than ever."
Je moet natuurlijk de publieke opinie kunnen sturen en vooral je achterban kunnen blijven voeden met nieuws dat volledig in hun straatje past.

[ Bericht 0% gewijzigd door primakov op 13-01-2016 21:27:56 ]
pi_159082204
Heeft natuurlijk totaal niks te maken met het feit dat terroristen het nieuws ook kunnen volgen als er een 2e aanslag gepleegd zou worden.
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:35:30 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159082483
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Heeft natuurlijk totaal niks te maken met het feit dat terroristen het nieuws ook kunnen volgen als er een 2e aanslag gepleegd zou worden.
Leg eens uit hoe zo'n nieuwsban aanslagen voorkomt?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159082624
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe zo'n nieuwsban aanslagen voorkomt?
Beelden van politiemacht, informatie etc. Het zou niet de eerste keer zijn dat terroristen kunnen ontsnappen door informatie van de media.
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:39:13 #103
38496 Perrin
pi_159082725
De dader zal niet meer ontsnappen iig :N

De reden dat dit nieuws Erdogan niet bevalt, lijkt me toch een stuk plausibeler.
pi_159082753
Sluit dan gelijk alle media in het land af na zo'n aanslag. Twitter, telefonie, internet. Je wil zeker zijn dat de terroristen niet ontsnappen door informatie die via media verspreid kan worden. :+ :')
pi_159082760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:39 schreef Perrin het volgende:
De dader zal niet meer ontsnappen iig :N

De reden dat dit nieuws Erdogan niet bevalt, lijkt me toch een stuk plausibeler.
Want jij weet dat er niet nog meer terroristen zijn die elk moment tot actie over kunnen gaan?
pi_159082854
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:39 schreef primakov het volgende:
Sluit dan gelijk alle media in het land af na zo'n aanslag. Twitter, telefonie, internet. Je wil zeker zijn dat de terroristen niet ontsnappen door informatie die via media verspreid kan worden. :+ :')
Er was amper informatie beschikbaar via Twitter. Na een uur of 2 kon de media over de aanslag weer nieuws maken maar was er puur een ban op beelden van het plein, lijken etc.
pi_159082935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Er was amper informatie beschikbaar via Twitter. Na een uur of 2 kon de media over de aanslag weer nieuws maken maar was er puur een ban op beelden van het plein, lijken etc.
Een ban die niet werd nageleefd door veelal buitenlandse journalisten. Aangezien je via internet makkelijk zulke beelden kunt ophalen is het verbod totaal nutteloos. Heb je het artikel überhaupt wel gelezen?
pi_159082994
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:42 schreef primakov het volgende:

[..]

Een ban die niet werd nageleefd door veelal buitenlandse journalisten. Aangezien je via internet makkelijk zulke beelden kunt ophalen is het verbod totaal nutteloos. Heb je het artikel überhaupt wel gelezen?
De beelden die de buitenlandse media kregen waren verkregen via Turkse media direct na de aanslag of van mensen ter plekke direct na de aanslag (foto's van lijken). Ambulances etc. waren nog aanwezig en er was toen nog geen ban.
pi_159083156
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De beelden die de buitenlandse media kregen waren verkregen via Turkse media direct na de aanslag of van mensen ter plekke direct na de aanslag (foto's van lijken). Ambulances etc. waren nog aanwezig en er was toen nog geen ban.
Je bewijst alleen maar mijn punt meer. De beelden zijn toen in grote getale vermenigvuldigd en verspreid op het internet. En dan daarna een ban gaan invoeren. Totaal nutteloos en vooral gericht op de achterban van AKP die veelal via TV het nieuws volgt, zoals in het artikel ook wordt beargumenteerd.
pi_159083197
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef primakov het volgende:

[..]

Je bewijst alleen maar mijn punt meer. De beelden zijn toen in grote getale vermenigvuldigd en verspreid op het internet. En dan daarna een ban gaan invoeren. Totaal nutteloos en vooral gericht op de achterban van AKP die veelal via TV het nieuws volgt, zoals in het artikel ook wordt beargumenteerd.
Nee, het gaat juist om nieuwe informatie en nieuwe beelden. Oude beelden heb je niks aan als er geen politieblokkades en anti-terreur teams aanwezig zijn.

Maar goed, het zal allemaal wel.
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:48:00 #111
38496 Perrin
pi_159083247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Want jij weet dat er niet nog meer terroristen zijn die elk moment tot actie over kunnen gaan?
Die hebben geen TV nodig om ergens boem te doen.
pi_159083347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee, het gaat juist om nieuwe informatie en nieuwe beelden. Oude beelden heb je niks aan als er geen politieblokkades en anti-terreur teams aanwezig zijn.

Maar goed, het zal allemaal wel.
Het zal allemaal wel, totaal nutteloos aangezien de beelden via allerlei andere kanalen makkelijk verspreid kunnen worden. Een middel dat totaal geen doel treft, enkel het inperken van de informatiemogelijkheden voor de tradtionele achterban die via TV het nieuws volgt. De regering probeert gewoon de opinie te beinvloeden, simple as that.
pi_159086878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef primakov het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel, totaal nutteloos aangezien de beelden via allerlei andere kanalen makkelijk verspreid kunnen worden. Een middel dat totaal geen doel treft, enkel het inperken van de informatiemogelijkheden voor de tradtionele achterban die via TV het nieuws volgt. De regering probeert gewoon de opinie te beinvloeden, simple as that.
Lol nee, het is juist bedoeld om te voorkomen dat de terroristen hun kick eruit halen. Dit wordt al tig jaren gedaan in Turkije en is totaal niet nieuw.

Ook echt die complottheorieën van jullie allemaal :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  woensdag 13 januari 2016 @ 23:24:04 #114
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_159087397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Pics uit Silopi

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Binnenkort zal de heropbouw van Silopi wel beginnen.
Wat staat er op die muren ?
pi_159088164
Zojuist is er een bomaanslag gepleegd op een politiebureau in Diyarbakir

Zover bekend zijn er 6 gewonden.
Momenteel zijn er gevechten gaande.

pi_159088411
agirecudi twitterde op woensdag 13-01-2016 om 23:59:43 Breaking: Massive explosion targeted Turkish police HQ in Kurdish town Çinar/Amed. First reports: 6 police killed. https://t.co/Nn2BWUAcrs reageer retweet
pi_159088727
21 gewonden in Diyarbakir. Mensen met brandwonden etc. Onder de gewonden ook kinderen.
pi_159088843
Gezellig...
pi_159088866
mooi kut..
pi_159088912
Vrijwel alle gewonden familie van politie. Het gebouw waar de aanslag was gepleegd was politiebureau en verblijfplaats in 1
pi_159089194
L0gg0l twitterde op donderdag 14-01-2016 om 00:34:58 BREAKING - CAR BOMB HITS TURKISH POLICE HQ IN DIYARBAKIR, REPORTS OF 31 KILLED https://t.co/8dApu96sB4 reageer retweet

[ Bericht 9% gewijzigd door Houtenbeen op 14-01-2016 00:51:41 ]
pi_159089221
Volgens berichten in 5 andere steden ook aanvallen op politiebureaus, niks bekend over gewonden/doden.
pi_159089238
L0gg0l twitterde op donderdag 14-01-2016 om 00:40:17 KURDISH MILITANTS APPARENTLY LAUNCH ATTACKS ON POLICE STATIONS ACROSS SOUTH-EASTERN TURKEY, UP TO 60 KILLED (via @curdistani ) reageer retweet
pi_159089294
22 gewonden in 2 verschillende ziekenhuizen in Diyarbakir, allen buiten levensgevaar.
pi_159089355
Lijkt gecoördineerd te zijn.

agirecudi twitterde op donderdag 14-01-2016 om 00:44:12 #Breaking More: Police HQ also targeted in Midyat District of Mardin (Kurdish, Assyrian, Arab town). Confirmed. #TwitterKurds reageer retweet
agirecudi twitterde op donderdag 14-01-2016 om 00:25:26 #Breaking More: Reports of IED attack targeted regime armored vehicle on Bismil-Batman road. Reinforcements to the area also ambushed. reageer retweet
pi_159089373
Nou, dat wordt binnenkort weer een grote schoonmaak door Erdogan dus.
pi_159089386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 00:39 schreef Houtenbeen het volgende:
L0gg0l twitterde op donderdag 14-01-2016 om 00:34:58 BREAKING - CAR BOMB HITS TURKISH POLICE HQ IN DIYARBAKIR, REPORTS OF 31 KILLED https://t.co/8dApu96sB4 reageer retweet
[ afbeelding ]
Foto is van 25 juli 2015
http://www.haberler.com/b(...)ri-7-7539287-haberi/

Die persoon post een hoop bs
pi_159089566
Geen doden bij de aanslag in Diyarbakir zover bekend. 11 PKK-ers afgemaakt bij gevechten.

Gevechten zijn nog gaande.
pi_159089772
5 maanden oude baby die in het huis naast het politiebureau woonde overleden...
pi_159090654
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2016 00:48 schreef Infection het volgende:
Nou, dat wordt binnenkort weer een grote schoonmaak door Erdogan dus.
verwacht er maar niet te veel van
pi_159094460
Six killed, including children, in PKK attack on police headquarters in southeastern Turkey

http://www.hurriyetdailyn(...)=93837&NewsCatID=509
pi_159094820
quote:
Sultanahmet suicide bomber identified as Syrian ‘asylum seeker’

The Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) suicide bomber who killed 10 tourists by blowing himself up in Istanbul’s touristic Sultanahmet Square has been identified as a Syrian citizen born in Saudi Arabia who recently appealed to a district directorate of migration management for asylum in Turkey.

The bomber, identified as 28-year-old Nabil Fadli, applied for asylum at the Zeytinburnu Migration Management Directorate in the Istanbul district on Jan. 5, security sources said.

Interior Minister Efkan Ala confirmed that the man’s fingerprints were on record with the Turkish authorities.

“Your assessment that his fingerprints were taken and there is a record of him is correct. But he was not on the wanted individuals list. And neither was he on the target individuals list sent to us by other countries,” Ala said alongside his German counterpart, Thomas de Maiziere, on Jan. 13.

Turkish officials are investigating the details about the bomber on the supposition that he might have given a false name to the migration office.

Fadli was provided a biometric identity after his fingerprints and picture were taken by the migration center. In his interview, Fadli told migration officials that he fled the war in Syria and wanted to enter Europe. He said he would stay in an apartment in the Zeytinburnu district of Istanbul, but he later moved to a hotel in Kadırga.

The man arrived at the center alongside four other men and remained at his declared address for a few days. The office gave identity cards to the four other men as well.

Fadli was among the Syrians migrants who were given “temporary protection” during their stay in Turkey.

Syrians who are given “temporary protection” are permitted to receive services such as residence permits, health, education and other social services.

Fadli’s identity was uncovered after crime scene investigators found his fingertips at the site of the explosion.

Deputy Prime Minister Numan Kurtulmuş said on Jan. 12 that the bomber had been identified from body parts at the scene, was born in 1988, and was thought to have been living in Syria, from where he was believed to have recently entered Turkey.

Gerhard Günther Höppner, Steffen Höppner, Rudolf Krollman, Hiltrud Krollman, Karin Erika Franke-Dütz, Rüdiger Karl Faber, Marianne Faber, Gernot Eike Mildner, Adolf Jurgen Glorius and Rudiger Becker were all killed in Fadli’s attack.

January/14/2016
-Rabia Al-Basri
pi_159095084
Momenteel weer gevechten gaande in Diyarbakir, Sur
pi_159095879
quote:
Nearly 80 percent of Turkey’s Kurds against ‘self-governance’

A recent survey conducted by the Objective Research Center (ORC) has revealed that 78.9 percent of Turkey's Kurdish population is against a 'self-governance' system for the Kurds, proposed by the Peoples' Democratic Party (HDP) and PKK terrorist organization.

The research was conducted by surveying 3,197 people between Dec. 27 and Jan. 6 in 23 provinces, which are mostly Kurdish populated.

The survey showed that while 84.5 percent of those participated in the research supported the reconciliation process, more than 80 percent opposed the ditches dug in Turkey's southeastern districts by PKK terrorists and 69 percent calls the PKK a 'terrorist' group. In addition, 70.8 percent of the Kurdish population said that the HDP is politically affiliated with the PKK terror organization, while 61 percent disagreed that the HDP is the sole representative of the Kurdish population.

The survey also showed significant support among the Kurds for the presidential system, which has been a hot topic discussed in Turkey's politics. While 60 percent supported presidential system, 84.5 percent also favors the need for a new constitution.

Formed in 1978, the PKK has been fighting the Turkish state for an independent state until the early 2000's. The group then shifted its goal to autonomy in predominately Kurdish inhabited regions of Turkey. The PKK, considered a terrorist organization also by the U.S. and the EU, resumed its 30-year armed campaign against the Turkish state in late July.

The HDP lost nearly 10 percent of its votes in the Nov. 1 general elections, which analysts blame the downfall on the party's rhetoric siding with PKK violence.
-Rabia Al-Basri
pi_159096340
Gisteren zijn o.a. deze 2 PKK-ers opgepakt in Batman nadat ze een bom hadden laten ontploffen nadat een gepantserde wagen langsreed.

In Nusaybin is 1 burger om het leven gekomen nadat PKK-ers een bom hadden laten afgaan nadat een gepantserde wagen langsreed.
pi_159096716

DBP (voorganger HDP) kantoor in Diyarbakir bekogeld met stenen en in brand gestoken door de lokale bevolking.
pi_159096883

HDP-er prijst aanvallen van afgelopen nacht.
pi_159097395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]

HDP-er prijst aanvallen van afgelopen nacht.
http://www.dailysabah.com(...)s-including-children
-Rabia Al-Basri
pi_159097434
quote:
Hij had snel zijn twitter naam veranderd maar gelukkig had Google cache nog z'n oude naam. Ik had gister wat archives ervan gemaakt.

https://archive.is/JtB9g (old name)
https://archive.is/UEacx (new name)
https://archive.is/NyXMK (old name)
https://archive.is/nLn6F (new name)
https://archive.is/RJBPw (old name)
https://archive.is/UyRNf (newn ame)
  donderdag 14 januari 2016 @ 19:24:03 #143
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_159104871
Allememaggies, beste klapper

Hele politiehoofdkwartier opgeblazen
Say what?
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:09:19 #144
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_159110488
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 13:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gisteren zijn o.a. deze 2 PKK-ers opgepakt in Batman nadat ze een bom hadden laten ontploffen nadat een gepantserde wagen langsreed.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

In Nusaybin is 1 burger om het leven gekomen nadat PKK-ers een bom hadden laten afgaan nadat een gepantserde wagen langsreed.
Typisch pkk weer, mensen vanachter neerschieten, stiekem bommenleggen, ezels neuken en als (lelijke) vrouw verkleed gaan.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  vrijdag 15 januari 2016 @ 01:09:09 #145
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159115318
In Silopi 4 Syriërs afgemaakt door TSK. Zover ik weet nog niet bekend of het PKK-ers zijn of ISIS leden.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:25:54 #146
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159127353
In Diyarbakir, Sur 13 PKK-ers afgemaakt, 11 Turkse soldaten licht gewond
In Siirt 7 PKK-ers afgemaakt.

In Nusaybin veel gerommel, blijkbaar zijn er tunnels met verbinding naar Kamisli in Syrië. Binnenkort gaat er een grote operatie plaatsvinden.

-edit-
1 politieagent omgekomen in Siirt.

[ Bericht 16% gewijzigd door ClapClapYourHands op 15-01-2016 17:33:39 ]
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:55:17 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159127919
Dictator Erdogan in actie:

quote:
quote:
Ook premier Davutoglu heeft hard uitgehaald naar de academici. De twaalf zijn verbonden aan de Kocaeli Universiteit in het noordwesten van Turkije, vlakbij Istanbul.

In de petitie roepen meer dan duizend academici uit Turkije en andere landen Ankara op te stoppen met 'massamoorden' en het vredesoverleg met de PKK te hervatten. Negen andere academici wacht eveneens arrestatie, maar de politie is nog bezig de daarvoor benodigde papieren te verkrijgen.

Volgens het persbureau Dogan heeft de Duzce Universiteit een medewerker die de petitie heeft ondertekend om die reden ontslagen. Behalve voor het beledigen van de staat, kijkt het OM ook of de academici kunnen worden vervolgd voor 'terroristische propaganda' voor de verboden Koerdische Arbeiderspartij, de PKK.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:59:45 #148
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159127997
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Mooi. Weg met die terroristenlovers.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:05:55 #149
pi_159128087
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja, trap het laatste restje redelijkheid en intellect maar weg uit dat primitieve barbarenland.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:08:29 #150
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159128121
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, trap het laatste restje redelijkheid en intellect maar weg uit dat primitieve barbarenland.
Voor mensen die het opnemen voor de PKK is er geen plek in Turkije.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:09:38 #151
pi_159128137
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Voor mensen die het opnemen voor de PKK is er geen plek in Turkije.
Ik zeg toch dat het een primitief barbarenland is?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:10:02 #152
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159128142
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat het een primitief barbarenland is?
Prima
pi_159128152
Als zowel de nationale als de internationale journalisten in hun rapportage maar iets laten blijken dat negatief kan uitpakken voor de turkse overheid worden ze al opgesloten en kunnen ze voor hun leven vrezen. Lekker dat eenzijdige berichtgeving waarin twee partijen behoorlijk zwart/wit worden afgeschilderd.

Wat ik trouwens nog triester vind is dat je als turk niet eens in je hoofd mag halen om maar klein beetje emphatie te tonen tegenover de koerden. Zie bijvoorbeeld Beyaz Show van paar dagen terug. Echt belachelijk. Middeleeuwse praktijken waarbij de hele bevolking net niet de hooivorken en fakels pakt en achter je aan rent omdat je anders denkt. Het zal wel komen doordat de turkse bevolking een directe rol speelt hierin ivm dienstplicht. Hoe dan ook, ik ben voor de zoveelste keer diep teleurgesteld.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:20:38 #154
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159128292
Beyaz had dat gesprek gewoon moet afkappen. Dat het gelopen is zoals het is gelopen heeft hij zelf ook schuld aan. Zeker in deze tijden waarbij er dagelijks politieagenten en soldaten gedood of gewond raken is het totaal niet goed te praten om in de media pro-PKK propaganda te maken. Het zijn niet de tijden dat er onderhandelingen waren of een staakt het vuren. Het is oorlog.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:32:31 #155
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159129765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 23:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Lol nee, het is juist bedoeld om te voorkomen dat de terroristen hun kick eruit halen. Dit wordt al tig jaren gedaan in Turkije en is totaal niet nieuw.

Ook echt die complottheorieën van jullie allemaal :')
Bedoeld om te voorkomen dat de terroristen hun kick eruit halen? Dat kunnen ze niet uit de talloze andere, veelal internationale media, die wel berichten erover? Wat een onzinarguent.

Hoe lang worden dit soort praktijken al gebezigd in Turkije dat direct na een aanslag er een mediaverbod geldt? Kom eens met een bron

En dan gelijk over complottheorieën beginnen, als de discussie te lastig voor je is en je met dit soort 'verweren' moet komen snap ik wel dat je gelijk begint over complottheorieën ja, goed zwaktebod.
pi_159129796
@clapclap blabla

zolang dienstplicht bestaat zijn die soldaten en politieagenten slachtoffers van de turkse overheid. Ik vind het op z'n zachtst gezegd heel sneu voor de nabestaanden, maar zo is het eenmaal wel als je de situatie bekijkt als een buitenstaander. Beetje relatief onervaren soldaten met lousy apparatuur loslaten in het oosten met als intentie om ze als menselijk schild te gebruiken. Tegelijkertijd anti-koerd en anti-pkk propaganda uitzenden zodat de turkse bevolking deze groepen blijft haten. De eigen bevolking moet natuurlijk nog wel de illusie blijven hebben dat hun zonen voor de eervolle taak zijn opgeofferd (en niet als kanonnenvlees) om handjevol oh zo 'gevaarlijke barbaren' tegen te houden met het inpikken van 1/3 deel van turkije. Zo doelloos. Enigszins vergelijkbaar met de uitzichtloze loopgraven oorlog van een eeuw terug. Lachwekkend ook dat de overheid decennia lang hard faalt met het in toom houden van een paar guerillastrijders. Let wel, met in toom houden bedoel ik niet elkaar afslachten of onderdrukken maar het bedenken van een proper oplossing.

Niet dat het relevant is maar reciteer dan even wat er in die afzending gezegd werd wat in jouw ogen pro-pkk propaganda is.
pi_159129812
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Gewoon alles en iedereen oppakken toch. Hoezo verbaast dit antwoord van jou me niet? En jij bent ook een terroristenlover met dat goedpraten van civiele slachtoffers van ISIS.
pi_159130516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:25 schreef primakov het volgende:

[..]

Bedoeld om te voorkomen dat de terroristen hun kick eruit halen? Dat kunnen ze niet uit de talloze andere, veelal internationale media, die wel berichten erover? Wat een onzinarguent.

Hoe lang worden dit soort praktijken al gebezigd in Turkije dat direct na een aanslag er een mediaverbod geldt? Kom eens met een bron

En dan gelijk over complottheorieën beginnen, als de discussie te lastig voor je is en je met dit soort 'verweren' moet komen snap ik wel dat je gelijk begint over complottheorieën ja, goed zwaktebod.
Gewoon lol
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:54:32 #160
38496 Perrin
pi_159130527
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:26 schreef Unlabeled het volgende:
@clapclap blabla

zolang dienstplicht bestaat zijn die soldaten en politieagenten slachtoffers van de turkse overheid. Ik vind het op z'n zachtst gezegd heel sneu voor de nabestaanden, maar zo is het eenmaal wel als je de situatie bekijkt als een buitenstaander. Beetje relatief onervaren soldaten met lousy apparatuur loslaten in het oosten met als intentie om ze als menselijk schild te gebruiken. Tegelijkertijd anti-koerd en anti-pkk propaganda uitzenden zodat de turkse bevolking deze groepen blijft haten. De eigen bevolking moet natuurlijk nog wel de illusie blijven hebben dat hun zonen voor de eervolle taak zijn opgeofferd (en niet als kanonnenvlees) om handjevol oh zo 'gevaarlijke barbaren' tegen te houden met het inpikken van 1/3 deel van turkije. Zo doelloos. Enigszins vergelijkbaar met de uitzichtloze loopgraven oorlog van een eeuw terug. Lachwekkend ook dat de overheid decennia lang hard faalt met het in toom houden van een paar guerillastrijders. Let wel, met in toom houden bedoel ik niet elkaar afslachten of onderdrukken maar het bedenken van een proper oplossing.

Niet dat het relevant is maar reciteer dan even wat er in die afzending gezegd werd wat in jouw ogen pro-pkk propaganda is.
Hoeveel generaties moeten zich nog kapot vechten voor nul resultaat? :(
pi_159130601
quote:
@clapclap blabla

Ehm, het zijn commando eenheden die nu ingezet worden en over welke anti-Koerdische propaganda heb je? De rechten van de Koerden zijn aanzienlijk verbeterd en er is geprobeerd om vrede te sluiten met de pkk.

Over dat de Turkse strijdkrachten betere eenheden kan gebruiken bij grensbewaking, daar ben ik het met je eens.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:06:04 #162
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159130813
In Diyarbakir had men gister 2 PKK-ers opgepakt. Die hebben ze tot praten gekregen die hebben de locatie van een door de PKK gebruikte tunnel doorgegeven.

Momenteel zitten er 50 PKK-ers in die tunnels vast nadat JÖH teams beide kanten hebben afgezet nadat een groep PKK-ers er doorheen gingen.
pi_159130823
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alsof je in Nederland als academicus een controversiële mening mag hebben...
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:08:07 #164
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159130857
quote:
zolang dienstplicht bestaat zijn die soldaten en politieagenten slachtoffers van de turkse overheid. Ik vind het op z'n zachtst gezegd heel sneu voor de nabestaanden, maar zo is het eenmaal wel als je de situatie bekijkt als een buitenstaander. Beetje relatief onervaren soldaten met lousy apparatuur loslaten in het oosten met als intentie om ze als menselijk schild te gebruiken.
Momenteel zijn er JÖH, PÖH teams en SAS commando's aan het vechten, geen random dienstplichtigen.

quote:
Tegelijkertijd anti-koerd en anti-pkk propaganda uitzenden zodat de turkse bevolking deze groepen blijft haten.
Welke anti-koerd propaganda?

quote:
De eigen bevolking moet natuurlijk nog wel de illusie blijven hebben dat hun zonen voor de eervolle taak zijn opgeofferd (en niet als kanonnenvlees) om handjevol oh zo 'gevaarlijke barbaren' tegen te houden met het inpikken van 1/3 deel van turkije. Zo doelloos. Enigszins vergelijkbaar met de uitzichtloze loopgraven oorlog van een eeuw terug. Lachwekkend ook dat de overheid decennia lang hard faalt met het in toom houden van een paar guerillastrijders. Let wel, met in toom houden bedoel ik niet elkaar afslachten of onderdrukken maar het bedenken van een proper oplossing.

Het Turkije van jaren geleden is niet meer het Turkije van nu. De huidige regering heeft flink ingezet op het vernieuwen en moderniseren van het leger. Dat is ook gebleken na het stopzetten van vredesonderhandelingen. :s)
pi_159131299
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Gewoon lol
Lastig hé.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:06 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Uhh, ja. Waardeloze vergelijking trouwens, wat is er zo controversieel aan het ondertekenen van een verklaring waarin wordt opgeroepen om te stopen met de disproportionele strijd in het zuidoosten van het land. Als je via deze weg niet eens je mening kunt uiten wat moet je dan? Gewoon je bek houden?

Dit soort praktijken geven alleen maar legitimiteit aan de strijd die de PKK voert tegen de staat.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:35:09 #166
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159131515
En als PKK die strijdt voort wil zetten moeten ze het zelf weten. Zolang die ratten niet weg zijn blijft het zuid-oosten op slot.
pi_159131797
En blijven er soldaten en politieagenten dood gaan. Maar goed, ik dacht dat ze vernietigd zouden worden zoals hier al veel geroepen is.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:45:43 #168
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159131819
Grote schoonmaak is aan de gang maak je maar niet ongerust.
pi_159131908
Waarover zou ik me zorgen moeten maken dan? Ik ben gewoon benieuwd hoe die vernietiging tot stand gaat komen, zoals jullie nationalistische Turken al vaak hebben geroepen.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:49:41 #170
pi_159131946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:06 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, dat mag. Tenzij het een debiele (Turkse) "intellectuele" filiaalhouder van een nep-universiteit is die ordinair Koerden loopt uit te schelden.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 21:02:56 #171
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159138362
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:10 schreef Unlabeled het volgende:

Wat ik trouwens nog triester vind is dat je als turk niet eens in je hoofd mag halen om maar klein beetje emphatie te tonen tegenover de koerden. Zie bijvoorbeeld Beyaz Show van paar dagen terug. Echt belachelijk.
mooi voorbeeld idd, moet je niet eens in je hoofd halen :7

[ Bericht 16% gewijzigd door Slayage op 16-01-2016 00:13:48 ]
-Rabia Al-Basri
pi_159138527
quote:

[..]

mooi...

"massamoorden en deportaties van koerden", alsjeblieft zeg :') :') :')

dit is overigens de tekst als ik zaman moet geloven http://www.zaman.com.tr/g(...)ldirisi_2337808.html

quote:
Türkiye Cumhuriyeti, vatandaslar? Sur'da, Silvan'da, Nusaybin'de, Cizre'de, Silopi'de ve daha pek çok yerde haftalarca süren sokaga ç?kma yasaklar? alt?nda fiilen açl?ga ve susuzluga mahkum etmekte. Yerlesim yerlerine ancak bir savasta kullan?lacak ag?r silahlarla sald?rarak, yasam hakk?, özgürlük ve güvenlik hakk?, iskence ve kötü muamele yasag? basta olmak üzere anayasa ve taraf oldugu uluslararas? sözlesmeler ile koruma alt?na al?nm?s olan hemen tüm hak ve özgürlükler ihlal edilmektedir. Sokaga ç?kma yasaklar?n?n kald?r?lmas?n?, insan haklar? ihlallerinin sorumlular?n?n tespit edilerek cezaland?r?lmas?n?, yasag?n uyguland?g? yerde yasayan vatandaslar?n ugrad?g? maddi ve manevi zararlar?n tespit edilerek tazmin edilmesi, bu amaçla ulusal ve uluslararas? bag?ms?z gözlemcilerin y?k?m bölgelerine giris, gözlem ve raporlama yapmas?na izin verilmesini talep ediyoruz. Devletin vatandaslar?na uygulad?g? siddete hemen simdi son vermesini talep ediyor, bu ülkenin akademisyen ve arast?rmac?lar? olarak sessiz kal?p bu katliam?n suç ortag? olmayacag?m?z? beyan ediyor, bu talebimiz yerine gelene kadar, siyasi partiler, Meclis ve uluslararas? kamuoyu nezdinde temaslar?m?z? durmaks?z?n sürdürecegimizi taahhüt ediyoruz.

[ Bericht 22% gewijzigd door Slayage op 16-01-2016 00:30:14 ]
-Rabia Al-Basri
pi_159143301
Sommige Turken hier lijken een Clap van de molen te hebben gehad.

Turkije heeft in haar hele geschiedenis niet zulke slechte, corrupte leiders gehad, maar er zijn genoeg Turken te vinden die ze ondanks alles onvoorwaardelijk blijven steunen.

Ironisch genoeg heeft Turkije geen vrienden meer over, behalve de schurkenstaat Qatar en sinds kort de oude vriend Israël :)
pi_159143438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Turkije heeft in haar hele geschiedenis niet zulke slechte, corrupte leiders gehad, maar er zijn genoeg Turken te vinden die ze ondanks alles onvoorwaardelijk blijven steunen.

Ironisch genoeg heeft Turkije geen vrienden meer over, behalve de schurkenstaat Qatar en sinds kort de oude vriend Israël :)
Turkije heeft alleen maar achterlijke leiders gekend.
pi_159143468
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:57 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ehm, het zijn commando eenheden die nu ingezet worden en over welke anti-Koerdische propaganda heb je? De rechten van de Koerden zijn aanzienlijk verbeterd en er is geprobeerd om vrede te sluiten met de pkk.

Over dat de Turkse strijdkrachten betere eenheden kan gebruiken bij grensbewaking, daar ben ik het met je eens.
Aanzienlijk verbeterd? Hoe dan?
pi_159144386
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Aanzienlijk verbeterd? Hoe dan?
Ze mogen weer Koerdisch spreken en zijn. En ze mogen hun eigen partij en representatie in het parlement hebben zonder dat het verboden wordt. Ze mochten zelfs een lange tijd met foto's van Öcelan en PKK vlaggen demonstreren.
pi_159147133
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:40 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ze mogen weer Koerdisch spreken en zijn. En ze mogen hun eigen partij en representatie in het parlement hebben zonder dat het verboden wordt. Ze mochten zelfs een lange tijd met foto's van Öcelan en PKK vlaggen demonstreren.
Dit soort rechten had de turkse staat al een eeuw geleden moeten verlenen na het ondertekenen van het verdrag van Lausanne. Na decennia lang de koerden als tweederangsburgers te hebben behandeld, schiet je als staat niet veel meer op met het geven van meer rechten die vele jaren geleden al vanzelfsprekend werden beschouwd. Turkije en zijn nationalistische bevolking hebben hun eigen graf gegraven door hun fascistische praktijken en gedachtegoed... perfecte trigger om meer verdeeldheid te creeeren met als gevolg tot opstand. PKK is dan ook een product van het turkse fascisme. Het is keer op keer gebleken dat koerden niet moeten vertrouwen in de beloftes van turkije. Dan wil ik het niet eens hebben over het turkse verraad op koerden na de zelfmoordaanslag in Suruc. Er is geen andere optie meer dan de koerdische vraag naar meer zelfbestuur en autonomie te bewerkstelligen. Bovendien meest duurzame oplossing.

Besef trouwens wel dat koerden alleen maar op papier meer rechten hebben gekregen. In de praktijk worden ze vaak nog als tweederangsburgers behandeld. Zowel door de staat zelf als bepaald slag burgers met een minderwaardigheidscomplex en behoorlijke dosis achterlijkheid(helaas meerderheid van de turkse bevolking).
pi_159148113
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ja? Het huidige Turkije heeft nog nooit zulke slecht en corrupte leiders gehad?
Vertel ons dan maar eens wie jij liever hebt want als ik je berichten zo lees heb jij liever dat Turkije naar het oude Turkije gaat waar het economisch op niks draait en rechten van minderheden worden weggeschoven.

En zo lang Turkije bij de NATO zit maakt het geen reet uit wie ze te vriend hebben. Op politiek gebied heb je vrienden voor voordelen, niet omdat je elkaar zo leuk vindt.
pi_159148203
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:18 schreef Unlabeled het volgende:

Dit soort rechten had de turkse staat al een eeuw geleden moeten verlenen na het ondertekenen van het verdrag van Lausanne. Na decennia lang de koerden als tweederangsburgers te hebben behandeld, schiet je als staat niet veel meer op met het geven van meer rechten die vele jaren geleden al vanzelfsprekend werden beschouwd. Turkije en zijn nationalistische bevolking hebben hun eigen graf gegraven door hun fascistische praktijken en gedachtegoed... perfecte trigger om meer verdeeldheid te creeeren met als gevolg tot opstand. PKK is dan ook een product van het turkse fascisme. Het is keer op keer gebleken dat koerden niet moeten vertrouwen in de beloftes van turkije. Dan wil ik het niet eens hebben over het turkse verraad op koerden na de zelfmoordaanslag in Suruc. Er is geen andere optie meer dan de koerdische vraag naar meer zelfbestuur en autonomie te bewerkstelligen. Bovendien meest duurzame oplossing.
In het verleden zijn er beslissingen genomen om de eenheid van Turkije te bewaken, wat overigens niet betekend dat het goed is geweest. Maar om de fouten van 20+ jaar geleden te gebruiken om de PKK goed te praten is belachelijk. Uiteindelijk is de PKK degene die het zuid-oosten als een achtergesteld gebied achterlaat. De mensen die daar wonen zien ook dat het in het westen van het land prima gaat, pff, zelfs in Noord-Irak in KRG gebied was het Pre-ISIS-tijdperk goed te vertoeven.

quote:
Besef trouwens wel dat koerden alleen maar op papier meer rechten hebben gekregen. In de praktijk worden ze vaak nog als tweederangsburgers behandeld. Zowel door de staat zelf als bepaald slag burgers met een minderwaardigheidscomplex en behoorlijke dosis achterlijkheid(helaas meerderheid van de turkse bevolking).
Wat een onzin :') Op welke manier behandelt de overheid Koerden dan als tweederangsburgers? Het is makkelijk om zoiets te roepen maar kom dan op z'n minst met wat bewijs.
pi_159148280
Gisteren in Siirt na invallen in 2 huizen waarbij 10+ PKK-ers om het leven kwamen een hoop wapens in beslag genomen

Daarnaast in 2 grotten in Agri Dagi een hoop spul ingenomen.

pi_159148447
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Turkije heeft alleen maar achterlijke leiders gekend.
:D !
-Rabia Al-Basri
pi_159148608
quote:

Er is geen andere optie meer dan de koerdische vraag naar meer zelfbestuur en autonomie te bewerkstelligen. Bovendien meest duurzame oplossing.
wat een onzin. deze laatste schermutselingen hebben niks met welke grieven van de "koerdische" bevolking dan ook.

enige reden dat de pkk de wapens weer heeft opgepakt is doordat zij een kans zagen door wat er syrie gebeurt (ypg lijkt succesvol in het creëren van een autonome gebied) en dit soort kansen niet vaak langskomen dachten ze hun slag te slaan.
-Rabia Al-Basri
pi_159148681
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gisteren in Siirt na invallen in 2 huizen waarbij 10+ PKK-ers om het leven kwamen een hoop wapens in beslag genomen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Daarnaast in 2 grotten in Agri Dagi een hoop spul ingenomen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zijn de zogenaamde "intellectuelen" al met een verklaring gekomen tegen het geweld van de pkk? oh nee wacht die verklaring heeft niks met de pkk of de koerden te maken, maar enkel de zoveelste kans die mensen zagen om de regering aan te vallen :|W
-Rabia Al-Basri
pi_159148891
quote:

[..]

Dit soort rechten had de turkse staat al een eeuw geleden moeten verlenen na het ondertekenen van het verdrag van Lausanne. Na decennia lang de koerden als tweederangsburgers te hebben behandeld, schiet je als staat niet veel meer op met het geven van meer rechten die vele jaren geleden al vanzelfsprekend werden beschouwd. Turkije en zijn nationalistische bevolking hebben hun eigen graf gegraven door hun fascistische praktijken en gedachtegoed... perfecte trigger om meer verdeeldheid te creeeren met als gevolg tot opstand. PKK is dan ook een product van het turkse fascisme. Het is keer op keer gebleken dat koerden niet moeten vertrouwen in de beloftes van turkije.
Je overdrijft wel heel erg. pkk heeft nooit veel steun gekregen onder de Koerden. De grote, Koerdische opstand in Zuidoost-Turkije bleef uit.
quote:
Dan wil ik het niet eens hebben over het turkse verraad op koerden na de zelfmoordaanslag in Suruc. Er is geen andere optie meer dan de koerdische vraag naar meer zelfbestuur en autonomie te bewerkstelligen. Bovendien meest duurzame oplossing.
Nou, ik vind het te ver gaan om over verraad te hebben en ik vind het ergens wel paranoïde om Turkije alle schuld te geven. Turkije zit in een lastig parket: als er iets fout gaat, dan krijgt Turkije alle schuld, maar als Turkije helpt, dan bouwt de pkk arsenals op in zuidoost Turkije en rekruteert onder Koerdische jongeren om tegen Turkije te vechten en Turkije te haten.

Meer autonomie en zelfbestuur kan bovendien averechts helpen. Het ontstaan van alle natiestaten in Europa leidde tot etnische zuivering en er wonen simpelweg aanzienlijk veel Arabieren en Turken in Zuidoost-Turkije, Noord-Irak en Noord-Syrië.
quote:
Meh, Turkije kan ik ook geen goed land noemen, dus ja...
pi_159149058
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je overdrijft wel heel erg. pkk heeft nooit veel steun gekregen onder de Koerden. De grote, Koerdische opstand in Zuidoost-Turkije bleef uit.

[..]

Nou, ik vind het te ver gaan om over verraad te hebben en ik vind het ergens wel paranoïde om Turkije alle schuld te geven. Turkije zit in een lastig parket: als er iets fout gaat, dan krijgt Turkije alle schuld, maar als Turkije helpt, dan bouwt de pkk arsenals op in zuidoost Turkije en rekruteert onder Koerdische jongeren om tegen Turkije te vechten en Turkije te haten.

Meer autonomie en zelfbestuur kan bovendien averechts helpen. Het ontstaan van alle natiestaten in Europa leidde tot etnische zuivering en er wonen simpelweg aanzienlijk veel Arabieren en Turken in Zuidoost-Turkije, Noord-Irak en Noord-Syrië.

[..]

Meh, Turkije kan ik ook geen goed land noemen, dus ja...
Als je Koerden normaal behandelt en zorg gaat dragen voor ontwikkeling in dat gebied heeft PKK geen poot om op te staan.

Als je hun land afpakt, jaren druk uitoefent en ze arm houdt dan moet je ook niet janken als PKK meer steun ontvangt uit dat gebied.

Turkije is een land dat geen respect toont richting minderheden. Dat heeft het land nooit gedaan. Dit is het resultaat daarvan.
pi_159149094
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:40 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Om vervolgens nog steeds aan alle kanten opgejaagd te worden als wild. Die vrijheden waar jij op doelt zijn lekkermakertjes.
pi_159149563
Wat een gewauwel zeg. Zoals verwacht van nationalisten kan ik aan jullie reacties geen touw vastknopen. Het patroon is wel altijd hetzelfde trouwens. Krampachtig alles ontkennen en in de slachtofferrol kruipen. Kansloos.

[ Bericht 4% gewijzigd door Unlabeled op 16-01-2016 15:29:24 ]
pi_159149909
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Als je Koerden normaal behandelt en zorg gaat dragen voor ontwikkeling in dat gebied heeft PKK geen poot om op te staan.
Ja, daar ben ik het ook eens.
quote:
Als je hun land afpakt, jaren druk uitoefent en ze arm houdt dan moet je ook niet janken als PKK meer steun ontvangt uit dat gebied.
Ja joh, land afpakken en expres arm houden :')

Over slachtofferrol gesproken...
pi_159150178
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Turkije is een land dat geen respect toont richting minderheden. Dat heeft het land nooit gedaan. Dit is het resultaat daarvan.
De Turkse overheid investeert al jaren miljarden in het zuid-oosten maar ziet daar niks voor terug
Pak voor de grap eens de inkomsten en uitgaven per gebied

(Ik heb het op basis van het percentage gesorteerd)

Overheids investeringen?

-Investeringen in wegen? Gebruikt om tonnen aan explosieven onder het asfalt te stoppen
-Investeringen in gemeentewerktuigen? In handen van de PKK
-Investeringen in scholen? In brand gestoken

Investeringen door bedrijven?
-Vrachtwagens in brand gestoken, doei kapitaal, doei investeerders
-Geen fatsoenlijk opgeleid personeel te vinden.

Onderwijs?
-Mensen in het zuid-oosten zijn veelal laag opgeleid
-Veel meisjes mogen niet naar school
- Scholen worden constant in brand gestoken

Vrouwenrechten?
-Nooit van gehoord, o ja, behalve als ze zich bij de PKK voegen, dan mag alles opeens. Niet naar school maar wel de bergen in.
-Vrouwenbesnijdenis? Halloooooooo
-Eerwraak? eh...

Maar de HDP hoor je niet hoor, nee het is allemaal de schuld van de foşik dövlet. Nooit hand in eigen boezem steken. Makkelijk lullen als een deel van het volk niet wilt en een deel van het volk door dreiging van de PKK niet kan.
pi_159150190
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:23 schreef Unlabeled het volgende:
Wat een gewauwel zeg. Zoals verwacht van nationalisten kan ik aan jullie reacties geen touw vastknopen. Het patroon is wel altijd hetzelfde trouwens. Krampachtig alles ontkennen en in de slachtofferrol kruipen. Kansloos.
Gelukkig kom jij inhoudelijk duidelijk over.

Als je een gesprek wilt aangaan kom dan op z'n minst met bronnen of met concrete problemen.
pi_159150307
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De Turkse overheid investeert al jaren miljarden in het zuid-oosten maar ziet daar niks voor terug
Pak voor de grap eens de inkomsten en uitgaven per gebied

[ afbeelding ]
(Ik heb het op basis van het percentage gesorteerd)

Overheids investeringen?

-Investeringen in wegen? Gebruikt om tonnen aan explosieven onder het asfalt te stoppen
-Investeringen in gemeentewerktuigen? In handen van de PKK
-Investeringen in scholen? In brand gestoken

Investeringen door bedrijven?
-Vrachtwagens in brand gestoken, doei kapitaal, doei investeerders
-Geen fatsoenlijk opgeleid personeel te vinden.

Onderwijs?
-Mensen in het zuid-oosten zijn veelal laag opgeleid
-Veel meisjes mogen niet naar school
- Scholen worden constant in brand gestoken

Vrouwenrechten?
-Nooit van gehoord, o ja, behalve als ze zich bij de PKK voegen, dan mag alles opeens. Niet naar school maar wel de bergen in.
-Vrouwenbesnijdenis? Halloooooooo
-Eerwraak? eh...

Maar de HDP hoor je niet hoor, nee het is allemaal de schuld van de foşik dövlet. Nooit hand in eigen boezem steken. Makkelijk lullen als een deel van het volk niet wilt en een deel van het volk door dreiging van de PKK niet kan.
Zoveel vooroordelen in een post. Dude.

Je beweert dus dat de overheid veel geld er in pompt, maar dat iedereen het geld jat ?
pi_159150322
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:09 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zoveel vooroordelen in een post. Dude.

Je beweert dus dat de overheid veel geld er in pompt, maar dat iedereen het geld jat ?
Geld jat? Waar heb je het over?
Ik wist overigens niet dat feiten, vooroordelen waren.
pi_159150323
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het ook eens.

[..]

Ja joh, land afpakken en expres arm houden :')

Over slachtofferrol gesproken...
Hun land is afgepakt, of ontken je dat? :D

Om vervolgens zeker wel pro Palestina te zijn he?
pi_159150345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Geld jat? Waar heb je het over?
Ik wist overigens niet dat feiten, vooroordelen waren.
Feit is ook dat plaatjes post waarin je een Erzincan of Yozgat vergelijkt met Mardin qua investeringen.

Tja.
pi_159150379
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Feit is ook dat plaatjes post waarin je een Erzincan of Yozgat vergelijkt met Mardin qua investeringen.

Tja.
Ik heb gewoon de overheidsuitgaven en inkomsten naar percentage ingedeeld. En daar komen vooral provincies uit het zuid-oosten voor.
Maar goed, je had het over jatten van geld. Waar zeg ik dat men geld jat?

Ik heb het over de miljarden investeringen, de dreiging van de PKK en de houding van het volk.
pi_159150420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik heb gewoon de overheidsuitgaven en inkomsten naar percentage ingedeeld. En daar komen vooral provincies uit het zuid-oosten voor.
Maar goed, je had het over jatten van geld. Waar zeg ik dat men geld jat?

Ik heb het over de miljarden investeringen, de dreiging van de PKK en de houding van het volk.
Prima, waar kan ik een lijst vinden met waar die investeringen uit bestaan?
pi_159150428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Prima, waar kan ik een lijst vinden met waar die investeringen uit bestaan?
http://www.bumko.gov.tr/

Kom nou maar met een verklaring over dat "gestolen" geld.
pi_159150494
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

http://www.bumko.gov.tr/

Kom nou maar met een verklaring over dat "gestolen" geld.
http://kontrol.bumko.gov.tr/EN,2807/projects.html

Doet hjet bij mij niet? Bij jou wel?
pi_159150528
Zit je nu trouwens serieus de Engelse versie te lezen? :')
pi_159150560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zit je nu trouwens serieus de Engelse versie te lezen? :')
:@
pi_159152336
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Gelukkig kom jij inhoudelijk duidelijk over.

Als je een gesprek wilt aangaan kom dan op z'n minst met bronnen of met concrete problemen.
Voor onze onverschillige en ignorant medemensen zullen dit soort problemen nooit concreet genoeg zijn. Hoe je het wendt of keert, de koerdenkwestie zal voor types als jij nooit voelbaar zijn, maar enkel abstract blijven en in je zonderkamertje afspelen bij je mamie en papie thuis. Tenzij je koerd bent of dienstplichtige zonder the moneys om af te betalen(zoals een laffe nationalist met grote bek het betaamt).

Uiteraard zal het verder aan mijn reet roesten wat types als jij denken dus jou overtuigen met artikelen is mijn doel niet. Wel een advies voor jou voor eigen bestwil (omdat ik graag mijn medemensen help), doe die oogkleppen af en gebruik je eigen ogen en je gezonde verstand als bron. Misschien is het ook een idee om geen turks nieuws meer te volgen. Ze zijn gecensureerd, selectief en halen vaak details uit context om mensen te misleiden. Ook wordt soms info uit de duim gezogen en is het niveau gelijk aan DeSpeld. Dus, doe jezelf niet tekort en maak gebruik van het voorrecht dat je in nederland leeft.
pi_159152404
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:47 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Voor onze onverschillige en ignorant medemensen zullen dit soort problemen nooit concreet genoeg zijn. Hoe je het wendt of keert, de koerdenkwestie zal voor types als jij nooit voelbaar zijn, maar enkel abstract blijven en in je zonderkamertje afspelen bij je mamie en papie thuis. Tenzij je koerd bent of dienstplichtige zonder the moneys om af te betalen(zoals een laffe nationalist met grote bek het betaamt).

Uiteraard zal het verder aan mijn reet roesten wat types als jij denken dus jou overtuigen met artikelen is mijn doel niet. Wel een advies voor jou voor eigen bestwil (omdat ik graag mijn medemensen help), doe die oogkleppen af en gebruik je eigen ogen en je gezonde verstand als bron. Misschien is het ook een idee om geen turks nieuws meer te volgen. Ze zijn gecensureerd, selectief en halen vaak details uit context om mensen te misleiden. Ook wordt soms info uit de duim gezogen en is het niveau gelijk aan DeSpeld. Dus, doe jezelf niet tekort en maak gebruik van het voorrecht dat je in nederland leeft.
Toch knap dat je zoveel onzin kan typen zonder fatsoenlijke bronnen te posten. Je hebt zoveel gepost maar nog totaal niks concreets gepost.

Dövlet fo$ik, kom eens nou met iets concreets, je roept iets en loopt weer weg.
pi_159152633
Terroristen krijgen clappen, sympathisanten kruipen in slachtofferrol. Huile huile.
Hey symphatisanten, ik heb het tegen jullie.
Genocide of niet?
Hahaha _O-
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_159152704
De Turkse wolvenbrigade is weer compleet.
pi_159153654
In Silopi 460 kalasjnikovs in beslag genomen.

In Cizre en Sur 16 PKK-ers afgemaakt.

pi_159153824
PKK claimt dat er bij de aanslag van Woensdag meer dan 30 politieagenten zijn omgekomen.

Als reden voor de aanslag geven ze aan dat de Turkse overheid 12 PKK-ers in Van gedood heeft door ze te vergiftigen met medicijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159154070
Over de 50 PKK-ers die vast kwamen te zitten in een tunnel bij Sur komt binnenkort nog wat extra nieuws trouwens.
pi_159155530
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Over de 50 PKK-ers die vast kwamen te zitten in een tunnel bij Sur komt binnenkort nog wat extra nieuws trouwens.
dichtmetselen?
-Rabia Al-Basri
pi_159156061
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

dichtmetselen?
volgooien met water en er uit vissen :7
pi_159156243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

volgooien met water en er uit vissen :7
heb je een nieuwsartikel hierover?
-Rabia Al-Basri
pi_159156299
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb je een nieuwsartikel hierover?
Nope, er is nog niks over losgelaten.
pi_159156338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nope, er is nog niks over losgelaten.
waar heb jij het van dan?
-Rabia Al-Basri
pi_159156376
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar heb jij het van dan?
Heb bronnen. :7
pi_159156441
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Heb bronnen. :7
git yav
-Rabia Al-Basri
pi_159156817
Vanuit Kilis zijn er gevechten gaande met ISIS in Syrië nadat er vuur vanuit Syrië kwam. Er zijn een hoop bombardementen uitgevoerd.
pi_159157421
1 politieagent omgekomen bij gevechten in Diyarbakir.
pi_159158087
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vanuit Kilis zijn er gevechten gaande met ISIS in Syrië nadat er vuur vanuit Syrië kwam. Er zijn een hoop bombardementen uitgevoerd.
bron?
-Rabia Al-Basri
pi_159158373
Opruimactie in Silopi is grotendeels voltooid. Men gaat nu werken aan beveiligingsposten in Silopi.

Sur en Cizre zijn voor 70% schoongemaakt.

Als die operaties grotendeels zijn afgerond en de beveiliging is op orde gaat men flink aan de slag in Kiziltepe, Nusaybin, Yuksekova.
pi_159161384
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
1 politieagent omgekomen bij gevechten in Diyarbakir.
http://www.haberturk.com/(...)at-polisi-sehit-oldu

Gister door een sluipschutter geraakt, vandaag overleden in het ziekenhuis.
pi_159162453
Opkomst in Diyarbakir, Yenisehir om straatverbod in Diyarbakir, Sur te protesteren.

Blijkbaar hebben ze toch niet zoveel steun.
pi_159162986
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Opkomst in Diyarbakir, Yenisehir om straatverbod in Diyarbakir, Sur te protesteren.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Blijkbaar hebben ze toch niet zoveel steun.
de meeste mensen hebben geen zin in de shit net als in Sur en vinden het allemaal wel welletjes hoe het loopt in diyarbakir
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 januari 2016 @ 00:10:54 #226
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_159163249
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

de meeste mensen hebben geen zin in de shit net als in Sur en vinden het allemaal wel welletjes hoe het loopt in diyarbakir
Of ze hebben niks met rukkerterroristjes

die jurkjes dragen.

en/of ezels neuken.

En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  zondag 17 januari 2016 @ 00:23:00 #227
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159163580
PKK-ers steken ambulance in brand

https://vid.me/czIa

Misschien kunnen die academici hier ook tegen protesteren.
  zondag 17 januari 2016 @ 00:40:36 #228
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_159164119
Ware gezicht van de pkk, tijdens protesten van pkk ratten in Diyarbakir deelde de 16 jarige Koerd Yasin Boru offervlees uit aan de armen.

Dit zinde de pkk lieden niet en ze beschoten de jongen, begonnen op hem in te steken terwijl ze hem naar de derde verdieping naar boven sleurden en hem naar beneden gooiden.

Zelfs dit was niet genoeg en ze vermorzelden zijn hoofd vervolgens ook nog eens met een steen waarna ze hem in brand probeerden te steken.

Dit was het resultaat (alleen voor sterke magen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ouders van Yasin Boru.
  zondag 17 januari 2016 @ 01:22:40 #229
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_159165035
  zondag 17 januari 2016 @ 14:32:13 #230
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159173746
Flinke hoeveelheid wapens, munitie, granaten, bommen etc. in beslag genomen in Diyarbakir, Sur

(meer foto's: http://www.haberturk.com/(...)e-ele-gecirildi/1/17 )
video: http://video.cdn.iha.com.(...)25d5aa27df53522b.mp4

In Siirt 5 PKK-ers opgepakt nadat er in hun auto een grote hoeveelheid wapens, munitie, documenten etc. was gevonden.

In Van hebben 2 PKK-ers zich overgegeven aan de politie.

In Sirnak, Cizre 3 PKK-ers afgemaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door ClapClapYourHands op 17-01-2016 14:40:11 ]
pi_159174309
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

12

http://www.trthaber.com/h(...)etirildi-230210.html
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 januari 2016 @ 15:58:47 #232
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159176289
quote:
Dat is van gister ( http://www.tsk.tr/4_olayl(...)yurticiolaylar.html# ). Die 3 zijn van vandaag.

Net 1 soldaat overleden aan verwondingen in het ziekenhuis na gevechten in Cizre vandaag. Gevechten zijn nog bezig.

-edit-
http://www.haberturk.com/(...)dirisi-1-asker-sehit
  zondag 17 januari 2016 @ 17:22:55 #233
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159178722
Rudaw meldt bombardementen van TSK in Noord-Irak.
  zondag 17 januari 2016 @ 21:26:26 #234
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159186540
30 PKK-ers in Cizre hebben zich overgegeven.
pi_159186641
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 00:10 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Of ze hebben niks met rukkerterroristjes

die jurkjes dragen.

[ afbeelding ]

en/of ezels neuken.

:') Omg. Insan ol. Tis lastig but give it a try pls
  zondag 17 januari 2016 @ 23:06:19 #236
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159190687
Update mbt tunnel PKK-ers. Iets minder dan de helft is afgemaakt. Men probeert de rest levend er uit te halen.
  maandag 18 januari 2016 @ 00:10:11 #237
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_159192462
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Flinke hoeveelheid wapens, munitie, granaten, bommen etc. in beslag genomen in Diyarbakir, Sur

[ afbeelding ]
(meer foto's: http://www.haberturk.com/(...)e-ele-gecirildi/1/17 )
video: http://video.cdn.iha.com.(...)25d5aa27df53522b.mp4

In Siirt 5 PKK-ers opgepakt nadat er in hun auto een grote hoeveelheid wapens, munitie, documenten etc. was gevonden.

In Van hebben 2 PKK-ers zich overgegeven aan de politie.

Ook zo netjes neergelegd met vlag.
Wat betekend de tekst ?
pi_159195391
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:10 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Ook zo netjes neergelegd met vlag.
Wat betekend de tekst ?
Dat is de naam van de anti-terrorisme afdeling van de politie
  maandag 18 januari 2016 @ 09:46:27 #239
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_159195879
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:05 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat is de naam van de anti-terrorisme afdeling van de politie
Ah, dank je.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:29:39 #240
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159197526
Gisternacht zijn er na een bomaanslag op een gepantserde wagens 3 politieagenten omgekomen.

http://www.cnnturk.com/tu(...)sehit-4-polis-yarali
  maandag 18 januari 2016 @ 11:30:31 #241
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159197536
3 mortar attacks vanuit Syrië in Kilis. 2 stuks zijn in een leeg veld neergekomen, 1 op het plein van een school. 1 persoon omgekomen.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:09:58 #242
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159205057
Team van 150 special forces zijn aangekomen in Diyarbakir, Sur.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:22:21 #243
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159208585
32 PKK-ers afgemaakt in Sur, Cizre en Silopi.
pi_159213178
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
3 mortar attacks vanuit Syrië in Kilis. 2 stuks zijn in een leeg veld neergekomen, 1 op het plein van een school. 1 persoon omgekomen.
arm schoonmaker wrong time wrong place
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 januari 2016 @ 17:18:48 #245
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159232414
1 politieagent in Cizre omgekomen bij een ontploffing.
http://www.haberturk.com/(...)harekatci-sehit-oldu

30 PKK-ers die in de tunnel zaten zijn afgemaakt. Mogelijk zijn er nog meer. De "tunnel" waar ze in zitten is een riolering die ze gebruikten om wapens etc. aan te voeren.

Afgelopen nacht 16 PKK-ers afgemaakt in Cizre

In Cizre en Sur zijn nog redelijk veel gevechten aan de gang, Silopi is het rustig.

Straatverbod is in Silopi grotendeels opgeheven.
http://www.cnnturk.com/turkiye/1-ay-sonra-silopi?page=1

[ Bericht 29% gewijzigd door ClapClapYourHands op 19-01-2016 17:23:52 ]
pi_159237015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

30 PKK-ers die in de tunnel zaten zijn afgemaakt. Mogelijk zijn er nog meer. De "tunnel" waar ze in zitten is een riolering die ze gebruikten om wapens etc. aan te voeren.

ik moest aan dit plaatje denken

-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:06:10 #247
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159237296
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik moest aan dit plaatje denken

[ afbeelding ]
:D
pi_159237709
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
1 politieagent in Cizre omgekomen bij een ontploffing.
http://www.haberturk.com/(...)harekatci-sehit-oldu

Afgelopen nacht 16 PKK-ers afgemaakt in Cizre

In Cizre en Sur zijn nog redelijk veel gevechten aan de gang, Silopi is het rustig.

Straatverbod is in Silopi grotendeels opgeheven.
http://www.cnnturk.com/turkiye/1-ay-sonra-silopi?page=1
Afgemaakt? Wat is dat voor een term?
pi_159240280
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

dat vind jij niet leuk he, terroristen die afgemaakt worden
Vernietigd! had het moeten zijn
of terminated! in het Engels
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:33:38 #250
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159240471
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

afmaken
•iets tot voltooiing brengen.
•doden, euthanasie bedrijven op een dier.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:35:42 #251
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159240562
Er zijn berichten dat het Turkse leger de grens met Syrië is overgegaan.
pi_159240623
Net als de berichten dat er 12 jets doelen hebben gebombardeerd?

Wanneer komt die persverklaring dan?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:42:29 #253
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159240864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:37 schreef primakov het volgende:
Net als de berichten dat er 12 jets doelen hebben gebombardeerd?

Wanneer komt die persverklaring dan?
van je geliefde twitterkurds
pi_159240953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

van je geliefde twitterkurds
Kijk, je kunt het wel.

Waar blijven de bronnen voor de Turkse jets die in Syrië zouden hebben gebombardeerd dan?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:44:46 #255
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159240970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:44 schreef primakov het volgende:

[..]

Kijk, je kunt het wel.

Waar blijven de bronnen voor de Turkse jets die in Syrië zouden hebben gebombardeerd dan?
Sorry, ik zal de TSK vragen zo snel mogelijk primakov van het fok forum op de hoogte te houden.
pi_159241046
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
lijkt me sterk
-Rabia Al-Basri
pi_159241078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Sorry, ik zal de TSK vragen zo snel mogelijk primakov van het fok forum op de hoogte te houden.
Vraag of ze je ook wat discussieregels kunnen bijbrengen. En dat je geen dingen moet beweren als je het niet kunt staven met bronnen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:47:19 #258
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241091
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

lijkt me sterk
zorlu77 twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 21:13:25 Türkiye'nin Cerablus sınırındaki hazırlıkları yeni değil...Farklı ihtimaller masadaydı.Ancak adım adım kaçınılmaz bir cepheye giriliyor.. reageer retweet
zorlu77 twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 21:21:06 Cerablus hattındaki olası hamle Güneydoğu'daki süreçten ayrı düşünülemez.YPG'nin Cizre'de Silopi'de paydaş haline gelmesi gözardı edilmemeli reageer retweet
Er lijkt het één en ander aan de gang te zijn.
pi_159241097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Er zijn berichten?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:47:31 #260
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241104
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:46 schreef primakov het volgende:

[..]

Vraag of ze je ook wat discussieregels kunnen bijbrengen. En dat je geen dingen moet beweren als je het niet kunt staven met bronnen.
Ok
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:49:03 #261
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241172
AfarinMamosta twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 21:01:09 Reports coming in from several journalists on the ground: "Turkey is shelling Tal Abyad (Gire Sipi)". https://t.co/ZDab6tpQFL reageer retweet
pi_159241184
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ok
^O^

Mochten ze de grens daadwerkelijk over zijn gegaan, gaan de Russen dan wat doen?
pi_159241228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

zorlu77 twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 21:13:25 Türkiye'nin Cerablus sınırındaki hazırlıkları yeni değil...Farklı ihtimaller masadaydı.Ancak adım adım kaçınılmaz bir cepheye giriliyor.. reageer retweet
zorlu77 twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 21:21:06 Cerablus hattındaki olası hamle Güneydoğu'daki süreçten ayrı düşünülemez.YPG'nin Cizre'de Silopi'de paydaş haline gelmesi gözardı edilmemeli reageer retweet
Er lijkt het één en ander aan de gang te zijn.
vandaag waren wel die mijn ruimers gespot aan de grens, maar het lijkt me echt sterk
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:51:17 #264
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241268
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

vandaag waren wel die mijn ruimers gespot aan de grens, maar het lijkt me echt sterk
Het is inmiddels wel duidelijk dat de YPG de PKK steunt binnen Turkije dus wat dat betreft is het niet heel vreemd dat men er tegen in gaat.
pi_159241341
Waar tegen in gaat? Me dunkt dat ze niet zo ver die grens over zullen durven te gaan, althans niet echt landinwaarts, met ome Putin die nog wat te vereffenen heeft.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:53:04 #266
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241360
Blijkbaar zijn er wel soldaten over de grens maar puur ter beveiliging van de personen die bezig zijn die mijnen te ruimen.
pi_159241369
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:52 schreef primakov het volgende:
Waar tegen in gaat? Me dunkt dat ze niet zo ver die grens over zullen durven te gaan, althans niet echt landinwaarts, met ome Putin die nog wat te vereffenen heeft.
Putin :')
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:53:56 #268
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:52 schreef primakov het volgende:
Ja oké Putin gaat tegen het Turkse leger vechten.

oké.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:55:11 #269
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241476
Reden voor bombardementen van Tel Abyad geeft men aan dat er veel PKK-ers naar vluchten/vandaan komen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:56:41 #270
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja oké Putin gaat tegen het Turkse leger vechten.

oké.
Ben je werkelijk zo dom dat je echt niet snapt wat ik bedoel?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:57:19 #272
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:56 schreef primakov het volgende:

[..]

Oke primakov xd xd
pi_159241561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:56 schreef primakov het volgende:

[..]

Je weet toch hoe hij rolt? Turkije is oppermachtig.
pi_159241590
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het is inmiddels wel duidelijk dat de YPG de PKK steunt binnen Turkije dus wat dat betreft is het niet heel vreemd dat men er tegen in gaat.
dat zullen ze nooit openlijk doen. geloof er niks van.
-Rabia Al-Basri
pi_159241637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Oke primakov xd xd
Hehehe ik weet dat het lastig is abi. Net als bronnen leveren voor beweringen. Maar gewoon dit soort reacties geven wanneer het te lastig voor je wordt, bruur. Dan lijkt het alsof je nog enigszins een weerwoord hebt kunnen geven.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:59:35 #276
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159241662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:58 schreef primakov het volgende:

[..]

Hehehe ik weet dat het lastig is abi. Net als bronnen leveren voor beweringen. Maar gewoon dit soort reacties geven wanneer het te lastig voor je wordt, bruur. Dan lijkt het alsof je nog enigszins een weerwoord hebt kunnen geven.
haha ok xd
pi_159249259
De PKK vernietigen Arabische dorpen en verdrijven de bewoners. Ze creëren een etnisch zuiver Koerdische regio. Etnische zuivering dus. Extreem racistisch. Wie zegt dat ze niet hetzelfde in Turkije gaan doen met Turkse dorpen als ze vrijspel krijgen?
pi_159253775
WTF?

Bij een operatie van PÖH/JÖH op een huis waar meerdere PKK-ers zich verborgen hielden zijn een parlementslid (Faysal Sariyidiz) en de burgemeester (Kadir Konur) het huis in gegaan

:X????
pi_159261883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
WTF?

Bij een operatie van PÖH/JÖH op een huis waar meerdere PKK-ers zich verborgen hielden zijn een parlementslid (Faysal Sariyidiz) en de burgemeester (Kadir Konur) het huis in gegaan

:X????
HDPKK-ers kennen geen schaamte

http://www.cnnturk.com/tu(...)hastaneye-kaldirildi

Huis waar PKK-ers in zijn betreden en dan roepen dat de Turkse staat parlementariërs aangevallen heeft.
pi_159261906

PKK-ers verstoppen wapens in grafkisten van dode PKK-ers om wapens te smokkelen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:00:26 #281
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159261953
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]

PKK-ers verstoppen wapens in grafkisten van dode PKK-ers om wapens te smokkelen.
Nice. Geleerd van Hamas allicht?
pi_159262020
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:00 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Nice. Geleerd van Hamas allicht?
Gelukkig zijn er de laatste een hoop PKK-ers die zich overgegeven hebben. Daar trekt men nu flink wat informatie uit.
pi_159262209
In Cizre 12, in Silopi 4 en in Sur 3 PKK-ers afgemaakt.

Totaal van de afgelopen ~2 maanden komt uit op 610.
pi_159262381

Munitie etc. in beslag genomen in Silopi. Dat het logo van Silopi op de zakken staan is geen toeval.
pi_159262447
Die PKK wordt wel best hard gepakt :o

Hoeveel leden hebben ze überhaupt?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 19:18:10 ]
pi_159262524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:17 schreef vigen98 het volgende:
Die PKK wordt wel best hard gepakt :o

Hoeveel leden hebben ze überhaupt?
5.000-10.000 strijders? Veel zal in Syrië zitten en rond Kirkuk. Ze gebruiken nu vooral lokale jongeren uit de steden (YDG-H tak)
pi_159262562
Zal eerder dicht bij de 5.000 dan 10.000 zitten tho.
pi_159279839

Damn, sniper kogel ketst af op pistool van politieagent.
pi_159279959
US made drone gevonden in Silopi.

Het is tijd om de afstand tussen Turkije en de PYD te vergroten.
pi_159280143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:31 schreef polderturk het volgende:
De PKK vernietigen Arabische dorpen en verdrijven de bewoners. Ze creëren een etnisch zuiver Koerdische regio. Etnische zuivering dus. Extreem racistisch. Wie zegt dat ze niet hetzelfde in Turkije gaan doen met Turkse dorpen als ze vrijspel krijgen?
Dit kan je beter bij je salafistische vriendjes op het marokko forum toespreken, wij trappen er niet in
  donderdag 21 januari 2016 @ 14:09:40 #291
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159280422
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
US made drone gevonden in Silopi.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het is tijd om de afstand tussen Turkije en de PYD te vergroten.
Leuk bouwpakket. Honderd dollar gok ik.
pi_159280517
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:09 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Leuk bouwpakket. Honderd dollar gok ik.
RQ-20 Puma
20.000$
pi_159280534
Maar het is gemakkelijk als je de feiten niet kent onzin te roepen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 14:14:34 #294
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159280549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

RQ-20 Puma
20.000$
Veel winst inderdaad.
pi_159284131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:58 schreef Charleville het volgende:

[..]

Dit kan je beter bij je salafistische vriendjes op het marokko forum toespreken, wij trappen er niet in
Rot een eind op sukkel. Dit is wat Amnesty International heeft verklaard na het bezoeken van dorpen en het spreken van honderden getuigen. Het bestrijden van IS is gerechtvaardigd. Het verdrijven van de locale bevolking niet.
pi_159285668
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Rot een eind op sukkel. Dit is wat Amnesty International heeft verklaard na het bezoeken van dorpen en het spreken van honderden getuigen. Het bestrijden van IS is gerechtvaardigd. Het verdrijven van de locale bevolking niet.
Ahh ok, en Amnesty zegt letterlijk dat het de PKK was, of zegt amnesty dat het de peshmerga was? Welke van de 2 is, kom eens met een bron.

En owja, aangezien we het toch over Amnesty hebben, lekker de Koerden collectief straffen. Toont weer eens dat hypocriete moreel verontwaardigde toontje aan van Turkse nationalisten.

Turkey: Onslaught on Kurdish areas putting tens of thousands of lives at risk

quote:
21 January 2016, 00:01 UTC

The Turkish government’s onslaught on Kurdish towns and neighbourhoods, which includes round-the-clock curfews and cuts to services, is putting the lives of up to 200,000 people at risk and amounts to collective punishment, Amnesty International said today.

Research carried out by Amnesty International in areas under curfew and reports from residents in areas that are currently inaccessible to external observers, reveal the extreme hardships they are currently facing as a result of harsh and arbitrary measures.

There have also been numerous reports of security forces preventing ambulances from entering areas under curfew and providing treatment to the sick..

"Cuts to water and electricity supplies combined with the dangers of accessing food and medical care while under fire are having a devastating effect on residents, and the situation is likely to get worse, fast, if this isn’t addressed,” said John Dalhuisen, Amnesty International’s Director for Europe and Central Asia.

In some areas, crippling curfews that don’t allow people to leave their houses at all have been in place for more than a month, effectively laying siege to entire neighbourhoods
John Dalhuisen, Director for Europe and Central Asia
“In some areas, crippling curfews that don’t allow people to leave their houses at all have been in place for more than a month, effectively laying siege to entire neighbourhoods. It is imperative that the Turkish authorities ensure that affected residents are able to access food and essential services.”

One person told Amnesty International that his relative, a resident of Silopi, was killed in his own home while clashes took place in the neighbourhood. The family had to wait 12 days with the decomposing body in their home before it could be collected for burial.

Another resident of Silopi told Amnesty International that he and his family had no water for 20 days and no electricity for 15 days last month. He said that they had not been able to shower for two weeks and were rationing their drinking water before the supply unexpectedly returned last week. It has been intermittent since.

The curfews have been imposed in the context of operations by police, and increasingly by the military, in towns and cities in the east and south-east of Turkey since July 2015, when the peace process between the government and the Kurdistan Workers Party (PKK) broke down. More than 150 residents have reportedly been killed in areas under curfew as state forces battle the armed Patriotic Revolutionary Youth Movement (YDG-H), the youth wing of the PKK. The dead include women, young children and the elderly.

On 13 January an attack by the PKK left one police officer and five civilians, including two young children, dead when they planted a car bomb outside the Çınar police headquarters in Diyarbakır province. Thirty nine people, mostly civilians, were reported injured in what was clearly an indiscriminate attack.

Operations by police and military in residential areas have been characterised by the use of heavy weaponry and sniper fire, endangering the lives of ordinary residents posing no threat to security forces or others.

In the course of on the ground research following an earlier curfew in Cizre in September last year, Amnesty International found evidence that several deaths may have been caused by snipers at locations far from where clashes were taking place. Among those killed were young children, women and elderly people, who are very unlikely to have been involved in clashes with security forces.

More recently reported deaths have also followed this same troubling pattern. Investigations into the deaths have failed to show any sign of progress.

“While the Turkish authorities can take legitimate measures to ensure security and arrest suspects, they must comply with their human rights obligations. The operations currently being conducted under round-the-clock curfews are putting the lives of tens of thousands of people at risk and are beginning to resemble collective punishment,” said John Dalhuisen.

While the Turkish authorities can take legitimate measures to ensure security and arrest suspects, they must comply with their human rights obligations. The operations currently being conducted under round-the-clock curfews are putting the lives of tens of thousands of people at risk and are beginning to resemble collective punishment.
John Dalhuisen
Turkish authorities have prevented independent observers from bar associations and human rights organizations from entering areas under curfew, making it difficult to form an accurate picture of what is going on. People speaking out against the abuses have been subjected to threats, criminal investigation and other forms of harassment.

In one incident on 9 January, state prosecutors launched a criminal investigation against a chat show host and another staff member for “making propaganda for a terrorist organization” after a caller to the “Beyaz show” chat show urged people not to stay silent about the deaths of women and girls in the south east of the country.

“While the Turkish authorities appear determined to silence internal criticism, they have faced very little from the international community. Strategic considerations relating to the conflict in Syria and determined efforts to enlist Turkey’s help in stemming the flow of refugees to Europe must not overshadow allegations of gross human rights violations. The international community must not look the other way,” said John Dalhuisen
pi_159286556
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:46 schreef primakov het volgende:

[..]

Ahh ok, en Amnesty zegt letterlijk dat het de PKK was, of zegt amnesty dat het de peshmerga was? Welke van de 2 is, kom eens met een bron.

En owja, aangezien we het toch over Amnesty hebben, lekker de Koerden collectief straffen. Toont weer eens dat hypocriete moreel verontwaardigde toontje aan van Turkse nationalisten.

Turkey: Onslaught on Kurdish areas putting tens of thousands of lives at risk

[..]

HDP-ers gingen naar EHRM vanwege het straatverbod in verschjillende gebieden. Ze werden uitgelachen en daarna weggestuurd door het hof. Nu gaan ze janken bij Amnesty

#care
pi_159286593
610 PKK militants killed since December 2015, Turkish army says
A total of 610 militants of the outlawed Kurdistan Workers’ Party (PKK) have been killed in army operations in Turkey’s southeast since operations began, according to new figures released by the Turkish military.

According to a statement issued by the General Staff on Jan. 21, security forces on Jan. 20 killed 12 militants in the Cizre district of southeastern Şırnak province, where a total of 364 PKK militants have been killed.

During the Jan. 20 operation, nine improvised explosive devices were diffused, while five firearms along with 153 rounds of ammunition were seized.

In the Silopi district of Şırnak, four militants were killed, bringing the total number of PKK casualties in the town to 140, according to the army.

The security forces also killed three PKK militants in the Sur district of Diyarbakır province on Jan. 20, bringing the total losses of the outlawed group there to 106.

http://www.hurriyetdailyn(...)=94143&NewsCatID=341

Vandaag tot nu toe nog eens 27 PKK-ers afgemaakt in Cizre.
pi_159286705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

HDP-ers gingen naar EHRM vanwege het straatverbod in verschjillende gebieden. Ze werden uitgelachen en daarna weggestuurd door het hof. Nu gaan ze janken bij Amnesty

#care
Ik zie nergens in de tekst staan dat die HDP'ers het onderzoek hebben afgedwongen bij Amnesty. Daarbij neemt niemand hier op dit forum, op een paar andere nationalistische Turken na, jou serieus. En dan weer dat stoere internetgedrag, afsluiten met een hashtag care, man man man wat een karikatuur ben je toch van jezelf.
pi_159286729
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:33 schreef primakov het volgende:

[..]

Ik zie nergens in de tekst staan dat die HDP'ers het onderzoek hebben afgedwongen bij Amnesty. Daarbij neemt niemand hier op dit forum, op een paar andere nationalistische Turken na, jou serieus. En dan weer dat stoere internetgedrag, afsluiten met een hashtag care, man man man wat een karikatuur ben je toch van jezelf.
haha mad
pi_159286730
Helder stuk:

Futile repression

quote:
FOR many years Turkey’s recipe for combating Kurdish nationalism was to pretend that Kurds did not exist. Even as Turkish troops battled the Kurdistan Workers’ Party (PKK), government propaganda maintained that Kurds were a subgroup of Turks and that their language, banned from official use, was a dialect of Turkish. To his credit, Recep Tayyip Erdogan, Turkey’s president, has never indulged in such fantasies. His Justice and Development (AK) party pursued peace negotiations with Abdullah Ocalan, the founder of the PKK, and moderate Kurds. Alas, in recent months, as the world has focused on the tragedy taking place in Iraq and Syria, Mr Erdogan has thrown those achievements away, relaunching Turkey’s war on Kurdish militants with a deadly new ferocity.

Hundreds are dead, many of them civilians. About 200,000 people have been displaced, adding to Turkey’s burden of millions of Syrian refugees (see article). Districts across the south-east are under curfew. The army is using tanks and artillery against PKK-aligned youth militias dug in behind barricades filled with explosives. Parts of Diyarbakir, the biggest Kurdish-populated town in south-eastern Turkey, resemble the rubble-strewn wastelands of Syrian cities like Aleppo.

In this section
Who’s afraid of cheap oil?
Futile repression
Dear prudence
Snoopers and scrutiny
Young, gifted and held back
Reprints
The PKK bears much of the blame. Last summer it began killing Turkish troops and police, supposedly in retaliation for Turkish collusion with Islamic State (IS). The jihadists had sought to annihilate Kobane, a Kurdish enclave in Syria, in full sight of Turkish troops who stood by; and they carried out a suicide-bomb attack against Kurdish activists in the Turkish town of Suruc. By breaking the ceasefire, the PKK has stirred suspicions that it wants to carry the Kurds’ successful fight against IS in Syria back into Turkey.

Grid of grievances: Enemies, alliances and animosity in the Middle East
Whether the PKK’s action was a rush of emotion or premeditated, Mr Erdogan exploited it to end peace talks with the Kurds and launch a full-scale military campaign. By playing on Turkish nationalism, he propelled his troubled AK party back to victory in the election in November. But the repercussions are dire for Turkey as a whole. Its democracy is under attack. Anyone criticising the war, including moderate Kurdish politicians, is persecuted. What remains of the independent media is being silenced. Turkey, a bastion of stability, is being sucked into the Middle East’s ever-expanding war zone.

Mr Erdogan may never have peddled the myth that the Kurds do not exist, but he has succumbed to a different fantasy: that he can end Kurdish nationalism by force. Turkey has already wasted decades trying to do so. Returning to suppression is futile, since Kurds form a large minority and control havens in Syria and northern Iraq. Instead Mr Erdogan will be drawn into a familiar vicious cycle, as the attempt to crush insurgents alienates moderate Kurds and creates recruits.

The PKK, too, is indulging in fantasies. Turkey will never allow the Kurdish chunk of the country to secede or let its fighters take over militarily as they tried to do in the 1990s. Nor will America, however much it may look to the Kurds as the most reliable force against IS in Syria and Iraq, offer them any succour in destabilising Turkey, a vital NATO ally. If anything, America and Europe need Turkey more than ever to help them stop refugee flows and bring peace to Syria.

Point the guns the other way
A return to peace talks, on the basis of greater autonomy for Kurds within Turkey, which Mr Ocalan has already accepted, offers the only solution. The West must urge both Turks and the Kurds to see that they should be fighting IS, not each other. It will be impossible to end the civil war in Syria if Mr Erdogan insists on waging a war of his own in Turkey.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')