Aanzienlijk verbeterd? Hoe dan?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ehm, het zijn commando eenheden die nu ingezet worden en over welke anti-Koerdische propaganda heb je? De rechten van de Koerden zijn aanzienlijk verbeterd en er is geprobeerd om vrede te sluiten met de pkk.
Over dat de Turkse strijdkrachten betere eenheden kan gebruiken bij grensbewaking, daar ben ik het met je eens.
Ze mogen weer Koerdisch spreken en zijn. En ze mogen hun eigen partij en representatie in het parlement hebben zonder dat het verboden wordt. Ze mochten zelfs een lange tijd met foto's van Öcelan en PKK vlaggen demonstreren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 09:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Aanzienlijk verbeterd? Hoe dan?
Dit soort rechten had de turkse staat al een eeuw geleden moeten verlenen na het ondertekenen van het verdrag van Lausanne. Na decennia lang de koerden als tweederangsburgers te hebben behandeld, schiet je als staat niet veel meer op met het geven van meer rechten die vele jaren geleden al vanzelfsprekend werden beschouwd. Turkije en zijn nationalistische bevolking hebben hun eigen graf gegraven door hun fascistische praktijken en gedachtegoed... perfecte trigger om meer verdeeldheid te creeeren met als gevolg tot opstand. PKK is dan ook een product van het turkse fascisme. Het is keer op keer gebleken dat koerden niet moeten vertrouwen in de beloftes van turkije. Dan wil ik het niet eens hebben over het turkse verraad op koerden na de zelfmoordaanslag in Suruc. Er is geen andere optie meer dan de koerdische vraag naar meer zelfbestuur en autonomie te bewerkstelligen. Bovendien meest duurzame oplossing.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:40 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ze mogen weer Koerdisch spreken en zijn. En ze mogen hun eigen partij en representatie in het parlement hebben zonder dat het verboden wordt. Ze mochten zelfs een lange tijd met foto's van Öcelan en PKK vlaggen demonstreren.
Ja? Het huidige Turkije heeft nog nooit zulke slecht en corrupte leiders gehad?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Sommige Turken hier lijken een Clap van de molen te hebben gehad.
Turkije heeft in haar hele geschiedenis niet zulke slechte, corrupte leiders gehad, maar er zijn genoeg Turken te vinden die ze ondanks alles onvoorwaardelijk blijven steunen.
Ironisch genoeg heeft Turkije geen vrienden meer over, behalve de schurkenstaat Qatar en sinds kort de oude vriend Israël
In het verleden zijn er beslissingen genomen om de eenheid van Turkije te bewaken, wat overigens niet betekend dat het goed is geweest. Maar om de fouten van 20+ jaar geleden te gebruiken om de PKK goed te praten is belachelijk. Uiteindelijk is de PKK degene die het zuid-oosten als een achtergesteld gebied achterlaat. De mensen die daar wonen zien ook dat het in het westen van het land prima gaat, pff, zelfs in Noord-Irak in KRG gebied was het Pre-ISIS-tijdperk goed te vertoeven.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:18 schreef Unlabeled het volgende:
Dit soort rechten had de turkse staat al een eeuw geleden moeten verlenen na het ondertekenen van het verdrag van Lausanne. Na decennia lang de koerden als tweederangsburgers te hebben behandeld, schiet je als staat niet veel meer op met het geven van meer rechten die vele jaren geleden al vanzelfsprekend werden beschouwd. Turkije en zijn nationalistische bevolking hebben hun eigen graf gegraven door hun fascistische praktijken en gedachtegoed... perfecte trigger om meer verdeeldheid te creeeren met als gevolg tot opstand. PKK is dan ook een product van het turkse fascisme. Het is keer op keer gebleken dat koerden niet moeten vertrouwen in de beloftes van turkije. Dan wil ik het niet eens hebben over het turkse verraad op koerden na de zelfmoordaanslag in Suruc. Er is geen andere optie meer dan de koerdische vraag naar meer zelfbestuur en autonomie te bewerkstelligen. Bovendien meest duurzame oplossing.
Wat een onzinquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:18 schreef Unlabeled het volgende:
Besef trouwens wel dat koerden alleen maar op papier meer rechten hebben gekregen. In de praktijk worden ze vaak nog als tweederangsburgers behandeld. Zowel door de staat zelf als bepaald slag burgers met een minderwaardigheidscomplex en behoorlijke dosis achterlijkheid(helaas meerderheid van de turkse bevolking).
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Turkije heeft alleen maar achterlijke leiders gekend.
wat een onzin. deze laatste schermutselingen hebben niks met welke grieven van de "koerdische" bevolking dan ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:18 schreef Unlabeled het volgende:
Er is geen andere optie meer dan de koerdische vraag naar meer zelfbestuur en autonomie te bewerkstelligen. Bovendien meest duurzame oplossing.
zijn de zogenaamde "intellectuelen" al met een verklaring gekomen tegen het geweld van de pkk? oh nee wacht die verklaring heeft niks met de pkk of de koerden te maken, maar enkel de zoveelste kans die mensen zagen om de regering aan te vallenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gisteren in Siirt na invallen in 2 huizen waarbij 10+ PKK-ers om het leven kwamen een hoop wapens in beslag genomen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarnaast in 2 grotten in Agri Dagi een hoop spul ingenomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je overdrijft wel heel erg. pkk heeft nooit veel steun gekregen onder de Koerden. De grote, Koerdische opstand in Zuidoost-Turkije bleef uit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:18 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Dit soort rechten had de turkse staat al een eeuw geleden moeten verlenen na het ondertekenen van het verdrag van Lausanne. Na decennia lang de koerden als tweederangsburgers te hebben behandeld, schiet je als staat niet veel meer op met het geven van meer rechten die vele jaren geleden al vanzelfsprekend werden beschouwd. Turkije en zijn nationalistische bevolking hebben hun eigen graf gegraven door hun fascistische praktijken en gedachtegoed... perfecte trigger om meer verdeeldheid te creeeren met als gevolg tot opstand. PKK is dan ook een product van het turkse fascisme. Het is keer op keer gebleken dat koerden niet moeten vertrouwen in de beloftes van turkije.
Nou, ik vind het te ver gaan om over verraad te hebben en ik vind het ergens wel paranoīde om Turkije alle schuld te geven. Turkije zit in een lastig parket: als er iets fout gaat, dan krijgt Turkije alle schuld, maar als Turkije helpt, dan bouwt de pkk arsenals op in zuidoost Turkije en rekruteert onder Koerdische jongeren om tegen Turkije te vechten en Turkije te haten.quote:Dan wil ik het niet eens hebben over het turkse verraad op koerden na de zelfmoordaanslag in Suruc. Er is geen andere optie meer dan de koerdische vraag naar meer zelfbestuur en autonomie te bewerkstelligen. Bovendien meest duurzame oplossing.
Meh, Turkije kan ik ook geen goed land noemen, dus ja...quote:Besef trouwens wel dat koerden alleen maar op papier meer rechten hebben gekregen. In de praktijk worden ze vaak nog als tweederangsburgers behandeld. Zowel door de staat zelf als bepaald slag burgers met een minderwaardigheidscomplex en behoorlijke dosis achterlijkheid(helaas meerderheid van de turkse bevolking).
Als je Koerden normaal behandelt en zorg gaat dragen voor ontwikkeling in dat gebied heeft PKK geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je overdrijft wel heel erg. pkk heeft nooit veel steun gekregen onder de Koerden. De grote, Koerdische opstand in Zuidoost-Turkije bleef uit.
[..]
Nou, ik vind het te ver gaan om over verraad te hebben en ik vind het ergens wel paranoīde om Turkije alle schuld te geven. Turkije zit in een lastig parket: als er iets fout gaat, dan krijgt Turkije alle schuld, maar als Turkije helpt, dan bouwt de pkk arsenals op in zuidoost Turkije en rekruteert onder Koerdische jongeren om tegen Turkije te vechten en Turkije te haten.
Meer autonomie en zelfbestuur kan bovendien averechts helpen. Het ontstaan van alle natiestaten in Europa leidde tot etnische zuivering en er wonen simpelweg aanzienlijk veel Arabieren en Turken in Zuidoost-Turkije, Noord-Irak en Noord-Syrië.
[..]
Meh, Turkije kan ik ook geen goed land noemen, dus ja...
Om vervolgens nog steeds aan alle kanten opgejaagd te worden als wild. Die vrijheden waar jij op doelt zijn lekkermakertjes.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:40 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ze mogen weer Koerdisch spreken en zijn. En ze mogen hun eigen partij en representatie in het parlement hebben zonder dat het verboden wordt. Ze mochten zelfs een lange tijd met foto's van Öcelan en PKK vlaggen demonstreren.
Ja, daar ben ik het ook eens.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Als je Koerden normaal behandelt en zorg gaat dragen voor ontwikkeling in dat gebied heeft PKK geen poot om op te staan.
Ja joh, land afpakken en expres arm houdenquote:Als je hun land afpakt, jaren druk uitoefent en ze arm houdt dan moet je ook niet janken als PKK meer steun ontvangt uit dat gebied.
De Turkse overheid investeert al jaren miljarden in het zuid-oosten maar ziet daar niks voor terugquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Als je Koerden normaal behandelt en zorg gaat dragen voor ontwikkeling in dat gebied heeft PKK geen poot om op te staan.
Als je hun land afpakt, jaren druk uitoefent en ze arm houdt dan moet je ook niet janken als PKK meer steun ontvangt uit dat gebied.
Turkije is een land dat geen respect toont richting minderheden. Dat heeft het land nooit gedaan. Dit is het resultaat daarvan.
Gelukkig kom jij inhoudelijk duidelijk over.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:23 schreef Unlabeled het volgende:
Wat een gewauwel zeg. Zoals verwacht van nationalisten kan ik aan jullie reacties geen touw vastknopen. Het patroon is wel altijd hetzelfde trouwens. Krampachtig alles ontkennen en in de slachtofferrol kruipen. Kansloos.
Zoveel vooroordelen in een post. Dude.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Turkse overheid investeert al jaren miljarden in het zuid-oosten maar ziet daar niks voor terug
Pak voor de grap eens de inkomsten en uitgaven per gebied
[ afbeelding ]
(Ik heb het op basis van het percentage gesorteerd)
Overheids investeringen?
-Investeringen in wegen? Gebruikt om tonnen aan explosieven onder het asfalt te stoppen
-Investeringen in gemeentewerktuigen? In handen van de PKK
-Investeringen in scholen? In brand gestoken
Investeringen door bedrijven?
-Vrachtwagens in brand gestoken, doei kapitaal, doei investeerders
-Geen fatsoenlijk opgeleid personeel te vinden.
Onderwijs?
-Mensen in het zuid-oosten zijn veelal laag opgeleid
-Veel meisjes mogen niet naar school
- Scholen worden constant in brand gestoken
Vrouwenrechten?
-Nooit van gehoord, o ja, behalve als ze zich bij de PKK voegen, dan mag alles opeens. Niet naar school maar wel de bergen in.
-Vrouwenbesnijdenis? Halloooooooo
-Eerwraak? eh...
Maar de HDP hoor je niet hoor, nee het is allemaal de schuld van de foşik dövlet. Nooit hand in eigen boezem steken. Makkelijk lullen als een deel van het volk niet wilt en een deel van het volk door dreiging van de PKK niet kan.
Geld jat? Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zoveel vooroordelen in een post. Dude.
Je beweert dus dat de overheid veel geld er in pompt, maar dat iedereen het geld jat ?
Hun land is afgepakt, of ontken je dat?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het ook eens.
[..]
Ja joh, land afpakken en expres arm houden![]()
Over slachtofferrol gesproken...
Feit is ook dat plaatjes post waarin je een Erzincan of Yozgat vergelijkt met Mardin qua investeringen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Geld jat? Waar heb je het over?
Ik wist overigens niet dat feiten, vooroordelen waren.
Ik heb gewoon de overheidsuitgaven en inkomsten naar percentage ingedeeld. En daar komen vooral provincies uit het zuid-oosten voor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Feit is ook dat plaatjes post waarin je een Erzincan of Yozgat vergelijkt met Mardin qua investeringen.
Tja.
Prima, waar kan ik een lijst vinden met waar die investeringen uit bestaan?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de overheidsuitgaven en inkomsten naar percentage ingedeeld. En daar komen vooral provincies uit het zuid-oosten voor.
Maar goed, je had het over jatten van geld. Waar zeg ik dat men geld jat?
Ik heb het over de miljarden investeringen, de dreiging van de PKK en de houding van het volk.
http://www.bumko.gov.tr/quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Prima, waar kan ik een lijst vinden met waar die investeringen uit bestaan?
http://kontrol.bumko.gov.tr/EN,2807/projects.htmlquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://www.bumko.gov.tr/
Kom nou maar met een verklaring over dat "gestolen" geld.
Werkt primaquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
http://kontrol.bumko.gov.tr/EN,2807/projects.html
Doet hjet bij mij niet? Bij jou wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |