quote:HDP refocuses on Öcalan card, threatens Ankara with war
After losing popularity for the PKK's new strategy of shifting its fight to urban areas, the pro-Kurdish HDP is now trying to set a new agenda with rumors over PKK leader Öcalan's imprisonment and health conditions
Amid debates over whether the immunity of Peoples' Democratic Party (HDP) deputies should be lifted, HDP Ankara Deputy Sırrı Süreyya Önder threatened Turkey with war on the grounds of concerns with the security and health of imprisoned PKK leader Abdullah Öcalan at a press conference in Parliament on Thursday. HDP Parliamentary Deputy Speaker Pervin Buldan and Group Deputy Chairman İdris Baluken were also present at the press conference.
"Imposing isolation on Öcalan and making his people, as well as his organization, worry about his security and health mean an invitation to war," Önder said. He claimed that two prisoners staying with Öcalan have been recently relocated and are currently not in İmralı prison.
Önder further alleged that the pro-Kurdish party has not been informed about the health condition of Öcalan, calling on the government to make an urgent statement. "The public should be informed urgently and transparently on this issue," Önder said, adding that the issue cannot be taken lightly.
The controversial statement has been interpreted by some as a sign of refocusing on Öcalan. PKK leader Cemil Bayık, who was interviewed by BBC Turkey on Nov. 30, completely ruled out any possibility for Öcalan to make decisions from İmralı, where he "is being held captive by the Turkish state." In the interview, Bayık also said: "Our movement [the PKK] has no relation to the leader Apo."
Having failed to obtain the support of Kurdish people in the southeast to cause an uprising, the PKK may now be playing the Öcalan card. The HDP has recently come under fire for its pro-PKK policies and has been accused of being a political extension of the terrorist organization. Thursday's statement has been interpreted by analysts as the PKK's change of tactics to include Öcalan back into the plan. It remains a mystery whether the PKK's second attempt, this time through Öcalan, to make Kurds in the region revolt against the state and security forces will succeed.
Speaking to Daily Sabah on the subject, Kurtuluş Tayiz, a columnist for the Akşam daily, recalled Öcalan's words before the reconciliation process started: "If the reconciliation process fails, consider me dead." Underscoring that it was a warning sign to the HDP and Qandil for them to be more cautious and responsible, Tayiz contended that the party and the PKK are now trying to compensate for their failure to create a revolutionary people's war by presenting Öcalan as a savior.
"Öcalan called on the PKK to disarm and leave the country in 2013 and 2014. However, the PKK did not obey him. The revolutionary people's war resulted in a fiasco. The HDP and PKK now request a restart of the dialogue to get out of the slump by using the Öcalan card," Tayiz argued.
When asked about whether Öcalan will eat his words and return to the table for the sake of the HDP and PKK, Tayiz asserted that it all comes down to the Turkish state to restart the reconciliation process or not. "Öcalan has been keeping silent over the developments because there is nothing he can do," he added.
Yeni Yüzyıl University's vice dean and academic in the Department of International Relations, Professor Yaşar Hacısalihoğlu also spoke to Daily Sabah on the issue and asserted that the joint plan of the HDP, PKK and PYD to use the Öcalan card will eventually fail. "The PKK, HDP and PYD, which in my opinion are intertwined, have tried to spread a smear campaign that the Turkish state tyrannizes its people like it did in the 1990s. They tried to turn the people against the state, which they failed to do," Hacısalihoğlu argued, adding that the three have tried to start a civil war.
Stressing that the trio now uses Öcalan as a political weapon following attempts at Washington, Tehran and Moscow, Hacısalihoğlu said: "It will not succeed. They will now ease their statements on Öcalan and make a play by way of him. However, the people will take it into consideration and see the truth."
İlhami Işık, a Kurdish writer renowned for his views on the Kurdish issue, spoke to Daily Sabah and downplayed the HDP deputies who made the statement, saying, "Baluken, Önder and Buldan are not political actors and their words are not worthy of anything. It would be worth discussing had Bayık said these things." Işık also labeled the statement an expression of "inaptitude and not being able to say no to the PKK's violence."
Claiming that the HDP is now attempting to hide its collapsed strategy and failure to stand against violence in the region by way of Öcalan, Işık said: "Their nuisance is not about Öcalan's health condition at all. It is a tactic of their own, and it is baseless."
Is criminaliteit uitgeroeid?quote:
Kort samengevat: Tukay altijd noemer 1!quote:
ALTIJDquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Kort samengevat: Tukay altijd noemer 1!
Je weet 't wel lekker te verdraaien. Op de 10 protesten waren er zo'n 2 waar de politie hard mocht optreden omdat ze uit de hand liepen. De meesten werden echter onterecht hard weggewerkt met te veel slachtoffers in deze opkomende nazi-staat van die bedfellow van je.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
[..]
empirisch vals.
[..]
[..]
Vredige demonstraties, damn.
Steunen van IS, militanten en burgers in een zin opnoemen als doelwit.
Jezus wat beschamend slechte 'feiten'
Jullie zeggen al tijden hier in deze topics dat de PKK vernietigd gaat worden. Hoe lang gaat het duren?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Is criminaliteit uitgeroeid?
Was jij niet diegene die Erdogan's dictatuur 'onderbouwde' met voorbeelden als "hij roept op tot meer kinderen boehoequote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je weet 't wel lekker te verdraaien. Op de 10 protesten waren er zo'n 2 waar de politie hard mocht optreden omdat ze uit de hand liepen. De meesten werden echter onterecht hard weggewerkt met te veel slachtoffers in deze opkomende nazi-staat van die bedfellow van je.
Jij liep in Nederland te zuipen en aan je triggershot te trekken op je posterboy toen ik meeliep in de demonstraties. Die gewoon vreedzaam waren.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die Erdogan's dictatuur 'onderbouwde' met voorbeelden als "hij roept op tot meer kinderen boehoe! ", iemand die als de kippen er bij was met het openen van een topic toen Erdogan verkeerd werd geciteerd over Hitler en maar janken wanneer daadwerkelijk Turks verstaande users itt jij jou en je OP corrigeren. Echt, schatje, jij moet niet komen praten over verdraaien, als jij Gezi een vreedzame demonstratie noem, tjah, be my quest, hoop dat je veel vergelijkbare vreedzame demonstraties mag meemaken in jouw straat.
Poepie toch, voel mij vereerd dat je je bezighoudt met mijn activiteiten, maar je illustreert weer op perfecte wijze dat je in mijn geval noch dat van de Gezi weet waar je het over hebt, maar verbaast mij wederom niets, je bent het product van je CHPhomies, kan je niets kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij liep in Nederland te zuipen en aan je triggershot te trekken op je posterboy toen ik meeliep in de demonstraties. Die gewoon vreedzaam waren.
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat de schoolverlaters / politie het in sommige gevallen zwart voor de ogen werd omdat je grote idool ze een vrijbrief had gegeven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Poepie toch, voel mij vereerd dat je je bezighoudt met mijn activiteiten, maar je illustreert weer op perfecte wijze dat je in mijn geval noch dat van de Gezi weet waar je het over hebt, maar verbaast mij wederom niets, je bent het product van je CHPhomies, kan je niets kwalijk nemen.![]()
Mocht je nog enigszins voor rede vatbaar zijn, een eyeopener voor jou, Gezi gebeuren was meer dan wat vreedzame demonstraties, had je daar durven te komen had je niet zo slap geluld.
Nee, ik doel op de aangevallen burgers door militanten die onder een schaduw van 'vreedzame' demonstranten vrouwen en tieners hebben gedood, ik doel op die 'vreedzame' demonstranten dagenlang openbare wegen en centra hebben bezet gehouden, ik doel op die 'vreedzame' demonstranten die winkels, overheidsgebouwen en huizen hebben vernield, ik doel op die 'vreedzame' demonstranten die miljoenen euro's aan materiële schade hebben veroorzaakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat de schoolverlaters / politie het in sommige gevallen zwart voor de ogen werd omdat je grote idool ze een vrijbrief had gegeven.
Ook vergeet je maar voor het gemak even dat men daar traangas, waarvan het label zegt dat je het niet mag mengen met water juist vmbo-creatief aan het spuitwater werd toegevoegd waardoor de demonstranten lichte brandwonden opliepen. Deze demonstranten bestonden uit studenten, leerkrachten, advocaten en vele anderen.
Verder ben je inderdaad in het geheel transparant, je haat voor Erdogan beïnvloedt jou dermate dat je niet eens aan factchecking doet maar de zoete sperma van CHP slikt alsof je Kim Kardashian was die uit is op een tweede sextape.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:50 schreef Beathoven het volgende:
Dus terwijl jij je blusinstallatie op een foto van Erdogan leegde, speelde zich daar wat af
De slachtoffers van het politiegeweld die je inderdaad niet onder het tapijt kunt moffelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik doel op de aangevallen burgers door militanten die onder een schaduw van 'vreedzame' demonstranten vrouwen en tieners hebben gedood,
bron?quote:ik doel op die 'vreedzame' demonstranten die winkels, overheidsgebouwen en huizen hebben vernield, ik doel op die 'vreedzame' demonstranten die miljoenen euro's aan materiële schade hebben veroorzaakt.
Dat ging over de politie sjakiequote:Ik begrijp je persoonlijke affiniteit met VMBO, maar ook al ben je een astronaut en psycholoog, geeft dat je geen vrijbrief om de openbare orde te verstoren.
Bij jou komen kommafoutjes hoger op de lijst dan het schenden van mensenrechten. Dat typeert eigenlijk wel wat voor zielig geval je bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:30 schreef Triggershot het volgende:
Leer quoten, kom ik er daarna nog misschien op terug.
Braaf, je bent al aan het gehoorzamen. Nou had ik al een idee dat je niet heel intelligent bent, maar goed daar gaan we nog een keer.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij jou komen kommafoutjes hoger op de lijst dan het schenden van mensenrechten. Dat typeert eigenlijk wel wat voor zielig geval je bent.
Dat is dan ook nergens voor nodig, dat een demonstratie niet vreedzaam is betekent niet dat er onschuldigen om kunnen komen, dat er doden vallen betekent niet dat ze vreedzaam waren.quote:De slachtoffers van het politiegeweld die je inderdaad niet onder het tapijt kunt moffelen.
Ja, het was beperkt tot wat omrijdende auto's, de bezetting, gast,quote:Dat was natuurlijk het ergste in het brein van Triggershot, dat de autos een beetje om moesten rijden omdat er wat tenten op de weg stonden. In onze stad had de burgemeester er toestemming voor gegeven.Skande! natuurlijk
En ik maar denken dat je op z'n minst dat wel wist.quote:bron?
Ongetwijfeld, gezien de context en je zinsconstructie, maar 9/10 keer kom jezelf ook niet veel intelligenter over dan een gemiddelde VMBO-schoolverlater.quote:Dat ging over de politie sjakie
In jouw wereld heeft intelligentie een andere betekenis.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Braaf, je bent al aan het gehoorzamen. Nou had ik al een idee dat je niet heel intelligent bent, maar goed daar gaan we nog een keer.
Je grote vriend en de betreffende leden komen nog weleens voor het gerecht.quote:Dat is dan ook nergens voor nodig, dat een demonstratie niet vreedzaam is betekent niet dat er onschuldigen om kunnen komen, dat er doden vallen betekent niet dat ze vreedzaam waren.
verkeersoverlast, dat is wat jou bezighoudt.quote:Ja, het was beperkt tot wat omrijdende auto's, de bezetting, gast,.
Dat is geen probleem, kan wel van Erogans persoonlijke verduisteringsrekening worden geplukt.quote:
dat woordje 'ook' zegt genoeg over jezelf weer...quote:Ongetwijfeld, gezien de context en je zinsconstructie, maar 9/10 keer kom jezelf ook niet veel intelligenter over dan een gemiddelde VMBO-schoolverlater.
Hoeveel burgers zijn er in totaal omgekomen? Of zijn er geen burgerslachtoffers?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
307 PKK militants killed so far in operations, Turkish military says
http://www.hurriyetdailyn(...)=93638&NewsCatID=338
Operatie lijkt in Silopi binnenkort af te lopen gezien de grote aantallen PKK-ers die probeerden te ontsnappen maar zijn opgepakt bij een checkpoint. Sur en Cizre duurt nog wel even denk ik (een maand misschien?)
Totalen weet ik niet, afzonderlijke berichten er over heb ik niet bijgehouden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Hoeveel burgers zijn er in totaal omgekomen? Of zijn er geen burgerslachtoffers?
Wordt het in de media wel vermeld?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Totalen weet ik niet, afzonderlijke berichten er over heb ik niet bijgehouden.
Tuurlijk. Bij dode PKK-ers zijn er in het algemeen nieuwsberichten over totalen (op basis van persbericht TSK), bij burgerslachtoffers afzonderlijke berichten op de dag dat het gebeurt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:11 schreef primakov het volgende:
[..]
Wordt het in de media wel vermeld?
Jawel, soort van, enigszins, in zekere zin, euhm, bij wijze van, zo goed als, deels.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:11 schreef primakov het volgende:
[..]
Wordt het in de media wel vermeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 19:17:59 ]
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, soort van, enigszins, in zekere zin, euhm, bij wijze van, zo goed als, deels.
262 t/m half november, vanaf juni that is.Soort van, als in niet echt prioriteit op de gangbare media-kanalen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maakt niet uit, ik ben in het bijzijn van iemand die het wel spreekt en leest.Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
Incidenten wel, maar wat en wanneer men een burger is, daar is men nog wel eens onverschillig over.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:35 schreef primakov het volgende:
[..]
Soort van, als in niet echt prioriteit op de gangbare media-kanalen?
Maakt niet uit, ik ben in het bijzijn van iemand die het wel spreekt en leest.
IehAaaaaaahquote:Op zondag 10 januari 2016 01:43 schreef TeenWolf het volgende:
Hier moet een ezel het door een pkk rat ontgelden![]()
![]()
![]()
Video genomen vanuit een KOBRA voertuig van de Turkse strijdkrachten.
Wat een bruut om zomaar dat zakje brood van die oude dame af te pakken.quote:Op zondag 10 januari 2016 00:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Foto's uit Diyarbakir
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:The shooting in broad daylight of Abdulvakhid Edelgireyev – a key Chechen Islamist figure who fought with an al-Qaida affiliate in Syria – is the latest in a series of audacious killings of enemies of the Russian state in the Turkish city
Is Erdogan m niet dankbaar hiervoor?quote:Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef Pharmacist het volgende:
Dikke middelvinger van Rusland naar Turkije![]()
Murder in Istanbul: Kremlin's hand suspected in shooting of Chechen
[..]
Ik denk niet dat wij blij zouden zijn als bijv de Amerikanen iemand op straat liquideren in Amsterdam. De nette manier om het te doen is natuurlijk uitlevering vragen en de Turken hem laten oppakken; het is immers Turks grondgebied.quote:
Is het een competitie ofzo? Wat een rare comment.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Een random Tjetjeen vs vliegtuig uit de lucht. Ik vraag me af welke middelvinger groter is
[ afbeelding ]
Waarom ben je zo boos?quote:Op zondag 10 januari 2016 20:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Is het een competitie ofzo? Wat een rare comment.
Maar inderdaad, jij wint! De Turken zijn nog achterbakser dan de Russen.
Je reageert nogal boos nadat je op je plek werd gezet na die comment over een Russisch vliegtuig.quote:
Ik reageerde niet boos en ik werd al helemaal niet op mijn "plek gezet". Je tweede comment slaat helemaal nergens op aagezien dequote:Op zondag 10 januari 2016 21:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je reageert nogal boos nadat je op je plek werd gezet na die comment over een Russisch vliegtuig.
Grappig dat je het ene momentdoet en het andere moment het opeens achterbaks noemt.
Als je ontopic wilde blijven had je dat bericht helemaal niet hoeven posten hier want het heeft met dit onderwerp niks te makenquote:Op zondag 10 januari 2016 21:06 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik reageerde niet boos en ik werd al helemaal niet op mijn "plek gezet". Je tweede comment slaat helemaal nergens op aagezien deover die moord op die Jihadi in Istanbul ging en dat "achterbaks" op dat neerhalen van dat vliegtuig. Die moord vind ik trouwens ook "achterbaks" en beide acties zijn smullen voor mij aangezien ik Rusland en Turkije beide kut vind.
Verder begrijp ik dat ik een razend interessant gespreksonderwerp ben, maar mss moeten we on topic blijven.
Behalve natuurlijk dat het bericht zowel met Turkije en ISIS te maken heeft en de spanningen tussen Turkije en Rusland relevant zijn mbt de PKK en de zogenaamde "strijd" van Turkije tegen ISIS.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je ontopic wilde blijven had je dat bericht helemaal niet hoeven posten hier want het heeft met dit onderwerp niks te maken
Uh nee. Dit kon in het topic dat gaat over het neergehaalde Russisch vliegtuigquote:Op zondag 10 januari 2016 21:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk dat het bericht zowel met Turkije en ISIS te maken heeft en de spanningen tussen Turkije en Rusland relevant zijn mbt de PKK en de zogenaamde "strijd" van Turkije tegen ISIS.
Sorry buddy, dat maak ik zelf wel uit. Maar je bent vrij hem in dat topic te postenquote:Op zondag 10 januari 2016 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Uh nee. Dit kon in het topic dat gaat over het neergehaalde Russisch vliegtuig
en dan zitten ze huilie huilie te doen dat er willekeurige "burgers" zijn "geëxecuteerd" in vanquote:Op maandag 11 januari 2016 15:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wapens die in beslag zijn genomen na de gevechten in Van gisteren
Klopt, creatief knippen in plaatjes zodat je geen wapens ziet etc.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dan zitten ze huilie huilie te doen dat er willekeurige "burgers" zijn "geëxecuteerd" in van
nsfwtwitter:FiratYurdakul twitterde op maandag 11-01-2016 om 07:43:30Yan?ndaki silah? kesip yay?nlars?n , olur sana sivil !!! https://t.co/9KUPaI9Htd reageer retweet
spin voor propaganda doeleindenquote:Op maandag 11 januari 2016 16:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Klopt, creatief knippen in plaatjes zodat je geen wapens ziet etc.nsfwtwitter:FiratYurdakul twitterde op maandag 11-01-2016 om 07:43:30Yan?ndaki silah? kesip yay?nlars?n , olur sana sivil !!! https://t.co/9KUPaI9Htd reageer retweet
Bahquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zojuist een explosie in Istanbul
10 doden, 15 gewonden
duitse doden bij de duitse kraan, zou best kunnen https://www.google.nl/map(...)oKHVYLBUsQoioIjAEwDwquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Naar berichten veel Duitsers onder de doden maar nog niks officieels.
dat hotel was nog in aanbouw. waarschijnlijk een ongelukquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:31 schreef Frutsel het volgende:
Explosie en een hotel in de fik
NWS / Explosie toeristendistrict Istanbul
Welnee.. het was een van zijn lieverdjes van de IS.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Erdogan zegt dat de zelfmoordterrorist waarschijnlijk een Syriër was.
okquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Welnee.. het was een van zijn lieverdjes van de IS.
Erdogan hield zojuist een speech waarbij hij maar liefst 20 seconden aan de aanslag van vanochtend besteedde, en 20 minuten aan het aanvallen van 'linkse intellectuelen' als Chomsky die volgens Erdogan de Koerden in het oosten steunen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:50 schreef primakov het volgende:
http://www.hurriyetdailyn(...)=93736&NewsCatID=341
livestream van onze demagerdogan
Haha, de butthurt is sterk in deze.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:07 schreef primakov het volgende:
Dat ze fout bezig zijn in Irak en Syrie en Jemen. Dat ze kritiek hadden op Saudi-Arabië terwijl het al qaeda terroristen waren. Dat ze kritiek hebben terwijl ze zelf executies uitvoeren.
twitter:Irmak_Ye twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 13:07:51#Erdogan to academics critical of policies in Kurdish Southeast: "You're either with the state or with terrorists." https://t.co/DukCU26FiP reageer retweet
Geen woord gelogen door Erdogan. Al die troeplanden zijn schuldig aan het steunen van terrorisme etc.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:07 schreef primakov het volgende:
Dat ze fout bezig zijn in Irak en Syrie en Jemen. Dat ze kritiek hadden op Saudi-Arabië terwijl het al qaeda terroristen waren. Dat ze kritiek hebben terwijl ze zelf executies uitvoeren.
Helemaal correct abi, Turkije doet dat helemaal niet. Alle groeperingen die Turkije steunt in Syrië zijn dan ook bonafide.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Geen woord gelogen door Erdogan. Al die troeplanden zijn schuldig aan het steunen van terrorisme etc.
Het grootste troepland en failed-state in de regio is zelf hoofdverantwoordelijk voor de opkomst van IS.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geen woord gelogen door Erdogan. Al die troeplanden zijn schuldig aan het steunen van terrorisme etc.
Welke groepering steunt Turkije dan die internationaal aanslagen pleegt? Enige wat Turkije steunt is groeperingen die zichzelf verdedigen tegen Assad en co.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:17 schreef primakov het volgende:
[..]
Helemaal correct abi, Turkije doet dat helemaal niet. Alle groeperingen die Turkije steunt in Syrië zijn dan ook bonafide.
Kilicdaroglu heeft gelijk.twitter:abdbozkurt twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 13:23:17#Turkey main opposition party #CHP leader @kilicdarogluk says current gov't has lost the capacity to govern the country reageer retweet
Terroristische groeperingen moeten dus alleen internationaal aanslagen plegen en wanneer ze tegen Assad vechten kunnen ze niet terroristisch zijn. Hoe schattig toch hoe je definitie aanpast aan het standpunt dat je inneemt. Cute.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Welke groepering steunt Turkije dan die internationaal aanslagen pleegt? Enige wat Turkije steunt is groeperingen die zichzelf verdedigen tegen Assad en co.
IS pleegt natuurlijk geen terroristische aanslagen in internationaal verband. En Nusra (Al Qaeda) natuurlijk ook niet. Turkije heeft deze organisaties natuurlijk ook helemaal niet gesteund. Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:26 schreef primakov het volgende:
[..]
Terroristische groeperingen moeten dus alleen internationaal aanslagen plegen en wanneer ze tegen Assad vechten kunnen ze niet terroristisch zijn. Hoe schattig toch hoe je definitie aanpast aan het standpunt dat je inneemt. Cute.
Nee, het zou schandelijk zijn als groepen mensen in landen als Syrië en Irak uitgemoord worden door Assad en co en dat men toe zou kijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:26 schreef primakov het volgende:
[..]
Terroristische groeperingen moeten dus alleen internationaal aanslagen plegen en wanneer ze tegen Assad vechten kunnen ze niet terroristisch zijn. Hoe schattig toch hoe je definitie aanpast aan het standpunt dat je inneemt. Cute.
Nee, zelfverdediging is zelfverdediging, alleen wanneer het de Koeden betreft natuurlijk. Dan is het terrorisme.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nee, het zou schandelijk zijn als groepen mensen in landen als Syrië en Irak uitgemoord worden door Assad en co en dat men toe zou kijken.
Zelfverdediging != terrorisme
Oh en sinds wanneer moordt de Turkse overheid random Koerden uit? Oh wacht, dat gebeurt niet. Leuk geprobeerd trolletje.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, zelfverdediging is zelfverdediging, alleen wanneer het de Koeden betreft natuurlijk. Dan is het terrorisme.
Haha, serieus? Je mag wel een blik in de geschiedenisboeken werpen anders. Niet alleen hebben Turkse veiligheidsdiensten random Koerden gemoord, maar ook hebben ze complete gebieden met de grond gelijk gemaakt. De PKK is niet voor niets een vrijheidsbeweging.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oh en sinds wanneer moordt de Turkse overheid random Koerden uit? Oh wacht, dat gebeurt niet. Leuk geprobeerd trolletje.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Haha, serieus? Je mag wel een blik in de geschiedenisboeken werpen anders. Niet alleen hebben Turkse veiligheidsdiensten random Koerden gemoord, maar ook hebben ze complete gebieden met de grond gelijk gemaakt. De PKK is niet voor niets een vrijheidsbeweging.
Je bent de acties in Turkije van de laatste tijd vergeten ?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oh en sinds wanneer moordt de Turkse overheid random Koerden uit? Oh wacht, dat gebeurt niet. Leuk geprobeerd trolletje.
Aldus onze Turkse fanboy die hier stelselmatig propaganda post van een staat die de afgelopen jaren terroristische organisaties als Nusra en IS heeft gesteund.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je probeert aanslagen goed te praten omdat je zelf fan bent van een staat die terrorisme steunt. Je bent zielig bezig, over de rug van doden praat je terrorisme goed. Hopelijk raakt een terroristische aanslag niemand in jouw omgeving want dat zou erg cru zijn gezien hoe je aanslagen goedpraat.
Ja, dat zijn random Koerden wil je zeggen? Alle acties zijn gericht op de PKK en partijen gerelateerd aan de PKKquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:33 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Je bent de acties in Turkije van de laatste tijd vergeten ?
Of zijn dat geen Koerden ?
En niet te vergeten het bombarderen van Koerden op Syrisch grondgebied.
Is dat de beste verdediging van je om aanslagen en terroristische groeperingen goed te praten?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:35 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Aldus onze Turkse fanboy die hier stelselmatig propaganda post van een staat die de afgelopen jaren terroristische organisaties als Nusra en IS heeft gesteund.
Dat zijn Koerden ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, dat zijn random Koerden wil je zeggen? Alle acties zijn gericht op de PKK en partijen gerelateerd aan de PKK
Heeft Turkije Jabhat al Nusra gesteund ja of nee?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee, het zou schandelijk zijn als groepen mensen in landen als Syrië en Irak uitgemoord worden door Assad en co en dat men toe zou kijken.
Zelfverdediging != terrorisme
Gelukkig is dat heel proportioneel en vallen er nauwelijks burgerdoden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, dat zijn random Koerden wil je zeggen? Alle acties zijn gericht op de PKK en partijen gerelateerd aan de PKK
Goh, zijn PKK-ers Koerden? Joh?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:38 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat zijn Koerden ja.
Dat weet jij ook, alleen omdat de Turken de PKK als terroristische organisatie bestempeld is het gerechtvaardigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |