Meulenbest werd feminist nadat ze door haar Oostenrijkse vakantieliefde bezwangerd werd, gedwongen moest trouwen en later scheidde hetgeen allemaal het gevolg van mannen was in haar ogen. Later inderdaad heel pro-Palestina (en pro-Islam) geworden en daar nog een kortstondige relatie aan overhouden. Werd door een aantal linkse groepen bekritiseerd over haar schrijfsels over deze relatie en haar belevenissen in Palestina welke rooskleuriger waren dan anti-Israël groepen toentertijd probeerden weer te geven.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:19 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Wie mag dat wezen
Ow laat maar weer zo pro Palestina figuur
Het is gewoon een botsing die gaat gebeuren en ik snap er echt niets van dat sommige mensen dat niet zien. Ik ken ook heel aardige moslims, maar die zijn straks net zo goed slachtoffer van de botsingen die komen gaan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:19 schreef Elfletterig het volgende:
Dus zou je een stop moeten zetten op migranten uit moslimlanden. In plaats daarvan hebben we hier politici die bepleiten dat Nederland prima 200.000 asielzoekers kan opvangen, waarvan het merendeel de eigenschap heeft dat ze nooit meer vertrekken. Stukje bij beetje wordt de westerse cultuur verder om zeep geholpen. De politieke leiders staan erbij en kijken ernaar. Sterker nog: ze werken het zelfs met liefde in de hand.
Plus identiteitspolitiek en de negatieve aspecten van Kritieke Theorie inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:22 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Regressive_left
Gisteravond al een stukje over gezegd. Als het aan de staat gegeven monopoly op geweld niet goed gebruikt wordt, neemt het volk dat monopoly terug. Uiteindelijk. En met de laffe reacties van de autoriteiten op dit bizarre voorval, kweken ze een voedingsbodem daarvoor. Met alles wat er al gaande is in het achterhoofd.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als het zo doorgaat en de politiek doet niks dan gaan binnen nu en een paar jaar burgermilities de straat op om dit soort barbaren letterlijk uit hun holen te roken.
Het falen van onze 'leiders' neemt stuitende vormen aan.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:22 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Regressive_left
Het was ook meer een retorische vraagquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:25 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Plus identiteitspolitiek en de negatieve aspecten van Kritieke Theorie inderdaad.
Precies zoals de praktijk in die culturen is (vrouwen worden onderdrukt en wegens eerwraak vermoord als ze niet gehoorzaam genoeg zijn). Zo diep wordt er al geknield voor dat tuig!quote:Op woensdag 6 januari 2016 08:32 schreef DustPuppy het volgende:
Met een gedragscode voor vrouwen leg je toch juist de bal weer bij de vrouwen neer?
Moet je niet juist de mannen op hun gedrag aanspreken?
Ach, dat is nog het minste. Seksueel geweld en straatterreur moet gewoon veel en veel harder worden aangepakt, veel serieuzer worden genomen en de pakkans moet veel groter/prioriteit hoger. Maar dat zal niet gebeuren.quote:Als er dan al een gedragscode voor vrouwen moet zijn stel ik voor dat deze het legaal maakt voor een vrouw om een man die haar aanrandt vol in zijn gezicht te peppersprayen. Dat of taseren.
Maar niemand die in West-Europa de grenzen gaat sluiten. Niemand. De invasie van moslims is het directe gevolg van immigratie, open grenzen en hoge geboortecijfers onder allochtonen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:34 schreef geavanceerd het volgende:
En dan te bedenken dat er in 2018 20 miljoen moslims in Duitsland zullen zijn.
Met andere woorden: moslims hebben in Duitsland meer land in handen dan het grondgebied van Nederland.
Moslims in Europa hebben dan meer land in handen dan het grondgebied van Frankrijk.
Die was me een partij hypocriet zeg.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:37 schreef SeLang het volgende:
Femke Halsema heeft nu trouwens haar kinderen naar een witte school gestuurd nadat ze door moslims werden bedreigd vanwege het eten van een broodje ham. Dit heeft ze zelf gezegd in een interview.
Het is het gevolg van policor hoogverraad.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar niemand die in West-Europa de grenzen gaat sluiten. Niemand. De invasie van moslims is het directe gevolg van immigratie, open grenzen en hoge geboortecijfers onder allochtonen.
Geen enkele politicus die dit aan wil pakken.
De anti-immigratie partijen blijven marginaal klein. In Nederland staat de PVV virtueel op 39 zetels. 39 klinkt veel, maar gezien de gebeurtenissen hadden ze al op 80 moeten staan.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Eufonie het volgende:
Twee Afghanen die verdacht worden van het verkrachten van een elfjarig meisje zijn België uitgezet.
De klacht die het meisje in november tegen de manspersonen indiende werd geseponeerd. Voor staatssecretaris van Asiel en Migratie en Administratieve Vereenvoudiging (het blijft België) Theo Francken was de maat alsnog vol. Hij liet de kinderbetasters hun biezen pakken. Een van de twee is terug in Afghanistan en de ander zit in Duitsland, alwaar zij zich eerder hadden laten registeren, schrijft Het Nieuwsblad.
Oh, die kan er ook nog wel bij : 3
Dus hij verkracht een 11-jarig meisje en wordt dan vrijgelaten?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Eufonie het volgende:
Twee Afghanen die verdacht worden van het verkrachten van een elfjarig meisje zijn België uitgezet.
De klacht die het meisje in november tegen de manspersonen indiende werd geseponeerd. Voor staatssecretaris van Asiel en Migratie en Administratieve Vereenvoudiging (het blijft België) Theo Francken was de maat alsnog vol. Hij liet de kinderbetasters hun biezen pakken. Een van de twee is terug in Afghanistan en de ander zit in Duitsland, alwaar zij zich eerder hadden laten registeren, schrijft Het Nieuwsblad.
Allez Zunne, das den nonze kultuurquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:46 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dus hij verkracht een 11-jarig meisje en wordt dan vrijgelaten?
twitter:JeroenAkkermans twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:43:58Keulen politie spreekt nu van 106 aangiften, waaronder 2 wegens verkrachting. Geen arrestaties. https://t.co/3opyNVtbkm reageer retweet
Waarom zitten dat soort lui gewoon niet in de cel? Waar zal me een worst wezen. Als ie nu in Duitsland mag blijven ga ik echt lachen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:43 schreef Eufonie het volgende:
Waar zijn die andere 104 aangiftes dan voor?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:48 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:43:58Keulen politie spreekt nu van 106 aangiften, waaronder 2 wegens verkrachting. Geen arrestaties. https://t.co/3opyNVtbkm reageer retweet
Feit dat alles en iedereen op te sporen is binnen een paar uur, als het echt moet, laat wel zien dat hier gewoon geen prioriteit achter zit.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:48 schreef Ryan3 het volgende:
Begin maar vast te lachen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom zitten dat soort lui gewoon niet in de cel? Waar zal me een worst wezen. Als ie nu in Duitsland mag blijven ga ik echt lachen.
Dat soort dingen doen ze dan weer beter in islamitische landen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:46 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dus hij verkracht een 11-jarig meisje en wordt dan vrijgelaten?
Dan heeft die Nederlandse fietstoeriste mazzel. De kans is ook groot dat het slachtoffer wordt gestenigd.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat soort dingen doen ze dan weer beter in islamitische landen.
Ik herinner me het verhaal van een Nederlandse fietstoeriste een paar jaar geleden die de wereld over fietste. Ze had nog een interview gedaan in de krant. Een paar maanden later werd ze in Iran verkracht door twee Afghaanse immigranten. Die zijn daar gelijk gepakt en opgehangen, zoals het hoort.
Gisteren op WDR2, een radiostation, had men bericht dat de daders arabieren en Noord-Afrikanen waren, ze kregen vervolgens een stortvloed aan dreigmailtjesquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Hoe triest dit ook is, er is één lichtpuntje: De Duitsers worden eindelijk eens geconfronteerd met het beleid van Merkel. Het is niet leuk, maar als je ze zegt waar het binnenhalen van Afrikanen en moslims toe leidt, dan ben je een racist/nazi. Ze moeten het voelen voordat het kwartje valt.
Aanrandingen en diefstal, denk ik.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar zijn die andere 104 aangiftes dan voor?
Dat is in Saudiquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan heeft die Nederlandse fietstoeriste mazzel. De kans is ook groot dat het slachtoffer wordt gestenigd.
Aanranding en beroving.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar zijn die andere 104 aangiftes dan voor?
Nou, een van de eerste berichten waarin politie verklaarde dat er wel degelijk lui tussen zaten met gelukszoekerspapieren zijn niet meer terug te vinden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gisteren op WDR2, een radiostation, had men bericht dat de daders arabieren en Noord-Afrikanen waren, ze kregen vervolgens een stortvloed aan dreigmailtjes
Ik denk dat er heel veel mensen tussen zaten zonder papieren. Die hadden uiteraard onmiddellijk uitgezet worden. Evenals asielzoekers trouwens.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou, een van de eerste berichten waarin politie verklaarde dat er wel degelijk lui tussen zaten met gelukszoekerspapieren zijn niet meer terug te vinden.
Of ik word dement, kan ook.
Misschien nog ergerlijker is dat de rapportage van de politie van die nacht alleen spreekt van wat ongeregeldheden.
Pas later kwam de hele nieuwsstroom op gang.
Er is wrs een grote inschattingsfout gemaakt door de politie aanvankelijk. Zijn een handvol arrestaties gedaan in het begin, maar daarna kwamen de aangiftes pas en werd het duidelijk dat dit een zeer ernstige zaak was, alleen was men toen te laat om actief mogelijke verdachten aan te houden in die mensenmassa.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Feit dat alles en iedereen op te sporen is binnen een paar uur, als het echt moet, laat wel zien dat hier gewoon geen prioriteit achter zit.
Ik weet niet hoe het in Dld gaat, maar in nederland word je zelfs afgeraden aangifte te doen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:57 schreef TheJanitor het volgende:
En dan nog de honderden die geen aangifte doen.
Ik heb t net nog zitten lezen maar weet niet meer waar,heb t al weg geklikt. Het ging over kopieën van een asielaanvraagpapier o.i.d De politie had er verschillende mensen mee gezien.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou, een van de eerste berichten waarin politie verklaarde dat er wel degelijk lui tussen zaten met gelukszoekerspapieren zijn niet meer terug te vinden.
Misschien nog ergerlijker is dat de rapportage van de politie van die nacht alleen spreekt van wat ongeregeldheden.
Er was sowieso te weinig politie op de been, maar heeft Dld niet net als NL en BE fijn op dit soort diensten bezuinigd?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er is wrs een grote inschattingsfout gemaakt door de politie aanvankelijk. Zijn een handvol arrestaties gedaan in het begin, maar daarna kwamen de aangiftes pas en werd het duidelijk dat dit een zeer ernstige zaak was, alleen was men toen te laat om actief mogelijke verdachten aan te houden in die mensenmassa.
Precies.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Dld gaat, maar in nederland word je zelfs afgeraden aangifte te doen.
Omdat ze je adres dan te weten kunnen komen idd. Daar zit niemand echt op te wachten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Dld gaat, maar in nederland word je zelfs afgeraden aangifte te doen.
Ah mooi, dus het zwerft nog ergens op het internetquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t net nog zitten lezen maar weet niet meer waar,heb t al weg geklikt. Het ging over kopieën van een asielaanvraagpapier o.i.d De politie had er verschillende mensen mee gezien.
Het is om te janken. 'Ze' laten het gewoon gebeuren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:56 schreef Oud_student het volgende:
Ook hier weer hetzelfde patroon dat zo typerend is voor policor links:
- Doodzwijgen, proberen het "incident" uit de media te houden,
- Als het dan toch na een paar dagen in de media komt: Keiharde ontkenning
- Als er zoveel feiten komen dat het niet meer ontkend kan worden: Bagatelliseren, zeggen dat het een "incident" was.
- Als blijkt dat de omvang zodanig is dat het geen incident was: Ontkennen dat het te maken heeft met "vluchtelingen" of islam.
- En natuurlijk relativeren, anderen doen het ook en de schuld ligt bij de slachtoffers.
- En natuurlijk "de daders zullen worden gestraft", ja amahoela, ze worden echt niet uitgezet.
En als oplossing voor het probleem: Vrouwen moeten afstand houden![]()
Weer een fijn staaltje van zelfislamisering![]()
Ik las ook dat de politie in eerste instantie alleen dacht dat er met vuurwerk werd gegooid en helemaal niet doorhad dat er massaal aanrandingen en diefstal gebeurde. En op 1 januari zou de politie nog hebben gezegd dat oud-en-nieuw in Keulen relatief rustig was verlopenquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er is wrs een grote inschattingsfout gemaakt door de politie aanvankelijk. Zijn een handvol arrestaties gedaan in het begin, maar daarna kwamen de aangiftes pas en werd het duidelijk dat dit een zeer ernstige zaak was, alleen was men toen te laat om actief mogelijke verdachten aan te houden in die mensenmassa.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)dingen-oudjaarsnachtquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ah mooi, dus het zwerft nog ergens op het internet
Zo lastig is het toch niet? Aanranders en berovers oppakken en in de bak gooien. Als ze daar nu eens mee beginnen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:03 schreef Sosa het volgende:
Weet je wat het is, enerzijds ben ikzelf vrij links. Maw. vind ik dat we (echte) vluchtelingen, Syriers etc. gewoon moeten opvangen zoals we in Europa besloten hebben. Ja, incl. gezin zelfs. Wij hebben het zo goed, we kunnen best wat overhevelen naar onze medemens.
Anderzijds, die patjakkers die er een boelje van maken moeten gewoon hard aangepakt worden!
Het is zo lastig. Als van je voetbalelftal er 3 een scheidsrechter aftuigen, kun je ook niet de hele ploeg vervolgen, hooguit de relschoppers. Je voorkomt echter niet dat je hele elftal of zelfs je hele club erop aangekeken wordt...
Ja leuk en aardig maar als je alleenstaande, jonge mannen van gevechtsleeftijd ook asiel gaat verlenen dan vraag je er ook gewoon om. Alleen vrouwen en kinderen en er zou al veel meer begrip zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:03 schreef Sosa het volgende:
Weet je wat het is, enerzijds ben ikzelf vrij links. Maw. vind ik dat we (echte) vluchtelingen, Syriers etc. gewoon moeten opvangen zoals we in Europa besloten hebben. Ja, incl. gezin zelfs. Wij hebben het zo goed, we kunnen best wat overhevelen naar onze medemens.
Anderzijds, die patjakkers die er een boelje van maken moeten gewoon hard aangepakt worden!
Het is zo lastig. Als van je voetbalelftal er 3 een scheidsrechter aftuigen, kun je ook niet de hele ploeg vervolgen, hooguit de relschoppers. Je voorkomt echter niet dat je hele elftal of zelfs je hele club erop aangekeken wordt...
Mijn reden om vrouwen met niqaab/boerka (en in mindere mate hoofddoek) te haten. Haar "vrijheid" = mijn onvrijheid. Maar dat wil men maar niet inzien. Komt ze niet goed uit.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een massa-verkrachting zoals dit heeft Duitland niet meer gekend sinds de Soviets in 1945 het land binnenvielen. Het is wel zeker nieuw, ook de manier waarop dit gebeurt.
'Normaal' is een verkrachting de zaak van 1 ziek individu. Dat hele groepen dit collectief doen is (voor Duitsland) wel nieuw. In Zweden en Engeland spelen dit soort zaken al langer.
Collectieve verkrachtingen zijn een wapen dat gebruikt wordt om een -inheemse- bevolking te onderwerpen. Dat dit nu ook in Europa gebeurt is bizar.
Vrouwen die dit verdedigen zijn al helemaal het spoor kwijt. Al jullie verworven rechten, vrijheid en veiligheid zijn in het geding. En het dan nog voor dat volk opnemen.
Ja, dat zal wel, weet Piet wel wrs.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er was sowieso te weinig politie op de been, maar heeft Dld niet net als NL en BE fijn op dit soort diensten bezuinigd?
Geen capaciteit bij de politie, geen bewijs...quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo lastig is het toch niet? Aanranders en berovers oppakken en in de bak gooien. Als ze daar nu eens mee beginnen.
Probleem is dus dat zo'n grote groep het allemaal voor elkaar opneemt. En om iemand in de bak te gooien heb je 100% bewijs nodig. Maar als iedereen glashard ontkent dan gebeurd er dus niets. Je zou verwachten dat er wel wat camera's hangen her en der, met gezichtsherkenning zou je een eind moeten komen lijkt me.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo lastig is het toch niet? Aanranders en berovers oppakken en in de bak gooien. Als ze daar nu eens mee beginnen.
De D pers is in zake deze nogal terughoudend met negatieve berichten over deze mensen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bij wie er zo over denkt: verblijfsvergunning intrekken / aanvraag afwijzen wegens gevaar voor de openbare orde, en uitzetten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probleem is dus dat zo'n grote groep het allemaal voor elkaar opneemt. En om iemand in de bak te gooien heb je 100% bewijs nodig. Maar als iedereen glashard ontkent dan gebeurd er dus niets. Je zou verwachten dat er wel wat camera's hangen her en der, met gezichtsherkenning zou je een eind moeten komen lijkt me.
Misschien moeten de talloze toeristen Keulen eens links laten liggen, dan voelt men het in de zakelijke portemonnee, eens kijken of het dan niet erg snel veranderen gaat...quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:04 schreef empa1010 het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)dingen-oudjaarsnacht
Hier staat het ook nog. Ook dat er al maanden ongeregeldheden zijn met dit gespuis, op die bewuste plek.
Grapje, hoop ik...quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Alstu.quote:[..]
Acht Verdächtige festgenommen
Im Kölner "Express" berichtet ein Polizist, was sich am Hauptbahnhof abgespielt hat. "Kurz nach Mitternacht kamen die ersten Frauen auf uns zu. Weinend und geschockt schilderten sie, wie sie massiv sexuell belästigt worden seien. Wir hielten daher Ausschau nach Frauen in der Menge", so der Beamte. Er habe dann selbst eine 20-jährige Frau aus Stuttgart aus der Masse gezogen. "Ich bekam sie zu packen. Sie schrie und weinte. Man hatte ihr den Slip vom Körper gerissen."
Sie sei am Unterkörper auch unsittlich berührt worden. "Ihre drei Freundinnen konnten wir nicht aus dem Pulk retten, denn wir selbst wurden mit Böllern beworfen."
Dennoch gelang es dem Polizisten offenbar, etwa acht verdächtige Männer aus der Menge zu holen und festzunehmen. "Sie hatten alle kopierte Papiere dabei, Aufenthaltsbescheinigungen für Asylverfahren", sagte der Beamte der Zeitung.[..]
http://www.welt.de/vermis(...)oerper-gerissen.html
Nope.quote:
Ik zie de overeenkomst niet zo. Waar ik me aan erger is dat men vanaf het begin gepoogd heeft de nationale afkomst van deze aanranders en verkrachters te verzwijgen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Heeft niks met "Gutmensch" te maken.
Ik zet ook vaak twijfels bij "racistische aanslag", waarbij linkse media ineens likkebaardend tekeer gaan.
Vaak is er dan ook iets anders aan de hand.
Nú moet je ook de zaak niet buiten proporties brengen.
Eerst was er spraken van 1000 mannen, toen weer 40.
Eerst alleen Keulen, toen ook Stuttgart e.d..
Het zoemt rond, dankzij social media..
En wellicht wordt nu iedere handtastelijkheid gelijk doorgemeld.
Ander voorbeeld:
De babybottenbreker zo'n 10 jaar geleden....
http://www.ed.nl/mening/jos-kessels-problemen-1.1647301
[..]
Moeten ze wel papieren hebben waar ze vandaan komen, anders, waarheen uitzetten?quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij wie er zo over denkt: verblijfsvergunning intrekken / aanvraag afwijzen wegens gevaar voor de openbare orde, en uitzetten.
Het is een Keuls probleem, maar een West-Europees probleem.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Misschien moeten de talloze toeristen Keulen eens links laten liggen, dan voelt men het in de zakelijke portemonnee, eens kijken of het dan niet erg snel veranderen gaat...
Is niet voldoende natuurlijk. Je moet de rotte appels (en helemaal de terroristen) eruit pikken. Dit gebeurt amper.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeten ze wel papieren hebben waar ze vandaan komen, anders, waarheen uitzetten?
Je kan ze niet in Syrie dumpen (hoe? per vliegtuig daar gaan landen?). Elk land met een werkende overheid zal zeggen dat ze die gasten ook niet willen hebben als het niet zeker is waar ze vandaan komen.
Daarom is het goed dat sommige landen nu alleen mensen binnen laten met een ID.
Je moet gewoon geen niet-westerse immigranten meer toelaten. Asiel-aanvragen niet meer accepteren. Opvang moet in de regio. Hier komen geen vluchtelingen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:13 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Is niet voldoende natuurlijk. Je moet de rotte appels (en helemaal de terroristen) eruit pikken. Dit gebeurt amper.
Is ook geen oplossing hoor. Als er overal grenzen komen dan krijg je in no-time niemandsland zones. Want dan krijg je dus situaties waarin land A mensen over de grens wilt zetten en land B dat dan tegen houd. Wat ga je dan doen? Mensen komen dan letterlijk vast te zitten op de grens en dan krijg je van die zaken als in Calais.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het probleem is niet zozeer gebrek aan politie, maar het gebrek aan grenzen.
Schengen opheffen en iedereen tegenhouden die zonder geldige papieren bij de grens verschijnt (asielaanvragen direct afwijzen, klaar terwijl de illegaal wacht, want terugverwijzen naar de regio).
Het enige land dat het begrijpt is Hongarije. Een prachtig hek heeft alle problemen met "vluchtelingen" daar opgelost, en dat voor heel weinig geld.
Dat lukt vooral als de dictators in de regio weer in het zadel zitten en meewerken.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je moet gewoon geen niet-westerse immigranten meer toelaten. Asiel-aanvragen niet meer accepteren. Opvang moet in de regio. Hier komen geen vluchtelingen.
Als je kijkt naar wat voor teams dat zijn, dan hebben die vaak al een hele geschiedenis, zijn ook vrijwel altijd zelfde clubs, bij de club waar ik speel neemt men in principe alleen teams als geheel aan, en die worden van te voren gescreend, teams mogen uiteraard zelf mensen toevoegen, maar de aanvoerder word geacht te weten wie ze in huis halen. Daarom vind er maar zelden asociaal gedrag plaats, ook is stelregel dat oververhitte spelers gewoon naar de kant worden gehaald voordat de scheidsrechter hoeft in te grijpen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:03 schreef Sosa het volgende:
Er is hier officieel zelfs 2 weken bedenktijd voordat je aangifte van aanranding mag doen (is niet zo bij andersoortige misdrijven). En het wordt erg vaak afgeraden door de politie voordat de aangifte opgenomen wordt.quote:
Sommige culturen functioneren beter met een dictator. Maar los van dat: We moeten ons asielbeleid niet afhankelijk maken van anderen. We laten ons te veel leiden door de problemen elders. Heel vervelend de problemen in Syrië en Turkije, maar rust en welvaart Europa moeten prioriteit krijgen en dat betekent Schengen opheffen en geen enkele niet-westerse migrant meer binnen laten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:16 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat lukt vooral als de dictators in de regio weer in het zadel zitten en meewerken.
Dan gaan ze maar zwemmen. Paar opblaasbandjes mee en afkoelen maarquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is ook geen oplossing hoor. Als er overal grenzen komen dan krijg je in no-time niemandsland zones. Want dan krijg je dus situaties waarin land A mensen over de grens wilt zetten en land B dat dan tegen houd. Wat ga je dan doen? Mensen komen dan letterlijk vast te zitten op de grens en dan krijg je van die zaken als in Calais.
Dan beter de buitengrenzen van Schengen bewaken. Maar dat is wel een behoorlijke grens en we zullen diep in de buidel moeten tasten voor 99% controle. Je spreekt dan over duizenden kilometers aan grens waaronder bergen en zee.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)gen-Keulen-2741180W/quote:5 januari
Bronnen bij de politie in Keulen melden aan de lokale krant Rheinische Post dat er meerdere keren is gewaarschuwd voor de criminele groepen in de stad
Volgens de politie zijn er in Keulen 'wetteloze gebieden' waar grote groepen allochtonen de dienst uitmaken. De burgemeester van Keulen, Henriëtte Reker, reageert geschokt en belooft de zaak tot op de bodem uit te zoeken.
dat klinkt weldoordachtquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat voor teams dat zijn, dan hebben die vaak al een hele geschiedenis, zijn ook vrijwel altijd zelfde clubs, bij de club waar ik speel neemt men in principe alleen teams als geheel aan, en die worden van te voren gescreend, teams mogen uiteraard zelf mensen toevoegen, maar de aanvoerder word geacht te weten wie ze in huis halen. Daarom vind er maar zelden asociaal gedrag plaats, ook is stelregel dat oververhitte spelers gewoon naar de kant worden gehaald voordat de scheidsrechter hoeft in te grijpen.
Afgeraden?quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is hier officieel zelfs 2 weken bedenktijd voordat je aangifte van aanranding mag doen (is niet zo bij andersoortige misdrijven). En het wordt erg vaak afgeraden door de politie voordat de aangifte opgenomen wordt.
twitter:wierdduk twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:51:12Mensen, iedereen veel dank voor het grote aantal positieve reacties op m'n verhaal bij @JinekLive gisteren over Keulen. Enorm aardig, tnx! reageer retweet
twitter:wierdduk twitterde op woensdag 06-01-2016 om 11:16:09Lees ooggetuigeverklaringen uit Köln. Opvallend is de haat van de daders: vrouwen in gezicht schoppen, 'scheissdeutschland' roepen. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
Vluchtelingen tegenhouden bij de Griekse grens met Turkije zal de banden met Turkije flink verslechteren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is ook geen oplossing hoor. Als er overal grenzen komen dan krijg je in no-time niemandsland zones. Want dan krijg je dus situaties waarin land A mensen over de grens wilt zetten en land B dat dan tegen houd. Wat ga je dan doen? Mensen komen dan letterlijk vast te zitten op de grens en dan krijg je van die zaken als in Calais.
Dan beter de buitengrenzen van Schengen bewaken. Maar dat is wel een behoorlijke grens en we zullen diep in de buidel moeten tasten voor 99% controle. Je spreekt dan over duizenden kilometers aan grens waaronder bergen en zee.
Bootjes in de nacht stiekem lek schieten en het er niet over hebbenquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:22 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vluchtelingen tegenhouden bij de Griekse grens met Turkije zal de banden met Turkije flink verslechteren.
Vluchtelingen in hun bootjes terugslepen naar Libië zal vooral veel nare videobeelden opleveren.
Hoezo langzaam ? Het gaat nu steeds sneller hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Islam legt langzaam een sluier van duisternis over Europa.... vooral niets tegen doen.
Politie en Justitie in D werken heel anders dan in NLquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is hier officieel zelfs 2 weken bedenktijd voordat je aangifte van aanranding mag doen (is niet zo bij andersoortige misdrijven). En het wordt erg vaak afgeraden door de politie voordat de aangifte opgenomen wordt.
Daar is weinig grappigs aan.
Als er in Duitsland ook normaliter zo mee omgegaan wordt levert dat een groot probleem op omdat de kans groot is dat veel slachtoffers geen aangifte doen, of al afgewimpeld zijn voordat dit groot nieuws werd.
Misschien dat omdat het nu groot nieuws is meer vrouwen naar voren komen, ook over de voorgaande periode.
Dat kan maar is een vrij omvangrijke operatie. Bovendien zullen mensenhandelaren hun boten dan lekker in woonwijken opslaan. Je hebt een Libische dictator nodig om de stroom te stoppen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bootjes in de nacht stiekem lek schieten en het er niet over hebben
De situatie in Calais komt niet door grenscontroles, maar door slappe Franse autoriteiten. Calais moet aangepakt worden door elke illegaal daar in de gevangenis te zetten. Dan komen er geen nieuwe meer, want ze weten dat ze in de cel belanden. Geef ze maar 5 jaar celstraf wegens illegaliteit, die verminderd kan worden bij actief meewerken aan uitzetting. Dat klinkt als een hele dure oplossing, maar er zullen geen nieuwe illegalen meer komen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die zijn de land. Binnengrenzen moeten ook bewaakt worden.quote:Dan beter de buitengrenzen van Schengen bewaken. Maar dat is wel een behoorlijke grens en we zullen diep in de buidel moeten tasten voor 99% controle. Je spreekt dan over duizenden kilometers aan grens waaronder bergen en zee.
Wat moet je dan doen?quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Islam legt langzaam een sluier van duisternis over Europa.... vooral niets tegen doen.
Dat laatste is idd iets vreemd. Maar ook bij toegelaten asielzoekers. Hoe komen die zo vaak aan woonruimte in de grote steden?quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
De binnensteden van de grote steden zijn het afgelopen jaar trouwens volledig veranderd. Rond de hoofdstations hangen heel veel Arabisch sprekende jonge mannen rond, bij bosjes.
Asielzoekers worden in D verdeeld over de gemeentes naar inwonertal, heb je X inwoners krijg je Y asielzoekers. Echter, de Asielzoekers worden dan daarheen gebracht en verdwijnen binnen enkele dagen uit de kleinere steden en dorpen. De gemeentes zijn niet erg gemotiveerd dat te melden want ze krijgen geld per asielzoeker. Als je als gemeente Schuppenvotzefenn dus formeel 300 asielzoekers hebt gekregen maar er zijn er nog maar 10 maak je dus dikke winst.
De verdwenen asielzoekers verdwijnen vooral naar de grote steden. Te controleren valt het niet.
Voorrangsbeleid.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste is idd iets vreemd. Maar ook bij toegelaten asielzoekers. Hoe komen die zo vaak aan woonruimte in de grote steden?
Dat is geen reden om ze maar toe te laten. Pak ze bij aankomst op, zet de in de gevangenis voor onbepaalde tijd net zolang totdat ze hun eigen uitzetting hebben geregeld (ze mogen bellen, internetten en krijgen eventueel geld voor een ticket).quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:24 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat kan maar is een vrij omvangrijke operatie. Bovendien zullen mensenhandelaren hun boten dan lekker in woonwijken opslaan. Je hebt een Libische dictator nodig om de stroom te stoppen.
Wat is er onrechtvaardig aan om ze niet meer toe te laten?quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:26 schreef SeLang het volgende:
Ook al is het niet "rechtvaardig", misschien moet je toch toe naar maatregelen die de hele groep raken.
Bij vrienden, kennissen, familie, lekker met 20 man in een flatje? Hangen niet voor niets in de stad rond.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste is idd iets vreemd. Maar ook bij toegelaten asielzoekers. Hoe komen die zo vaak aan woonruimte in de grote steden?
Dan stop je ze in een uitzetcentrum op totdat geregeld is dat ze ergens heen kunnen. Of zoiets.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeten ze wel papieren hebben waar ze vandaan komen, anders, waarheen uitzetten?
Je kan ze niet in Syrie dumpen (hoe? per vliegtuig daar gaan landen?). Elk land met een werkende overheid zal zeggen dat ze die gasten ook niet willen hebben als het niet zeker is waar ze vandaan komen.
Daarom is het goed dat sommige landen nu alleen mensen binnen laten met een ID.
Goed punt. Maar het kan denk ik wel enigszins. Je hebt geen sluitend bewijs voor iedereen nodig. Maar je moet tenminste een gegrond vermoeden hebben en de daders laten merken dat je ze 24/7 in de gaten houdt en dat ze de volgende keer op heterdaad betrapt gaan worden. En voor potentiele daders is het misschien genoeg als je er een paar uitpikt waarvoor het bewijs wel genoeg is en hun in een mediagenieke rechtszaak zwaar straft.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:14 schreef Dwersdriever het volgende:
Wim Boevink schrijft in Trouw dat deze zaak een enorme uitdaging vormt voor de rechtsstaat. 'De gebeurtenissen in die stationshal zijn zeer schokkend, en het zal veel minutieuze recherche-arbeid kosten om daders in die amorfe, veelkoppige menigte aan te wijzen, vooral als zelfs slachtoffers niet konden zien bij wie welke hand hoorde die hen betastte.'
Hij stelt de fundamentele vraag: Kan een rechtsstaat bij zo massale inbreuken nog goed functioneren?
Die rechtsstaat verlangt 'concreet bewijs'. Die moet die hand zien, en zien van wie die hand is.
Daarmee verwijst hij de ferme taal van allerhande politici in Duitsland (waaronder Merkel) over het genadeloos straffen van de daders naar de prullenbak. En ik denk dat hij een punt heeft.
Ik ook, maar in West-Europa zijn sinds 1940 geen vluchtelingen meer (behalve een handje vol mensen uit de DDR maar die werden beschouwd als Duitser en niet zozeer asielzoeker) dus ik begrijp niet waarom er over "vluchtelingen" wordt gesproken in deze discussie die over Duitsland gaat.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:27 schreef Igen het volgende:
Ik ben voor de opvang van vluchtelingen maar wat hier gebeurd is is totaal onacceptabel.
Allemaal niet zo moeilijk hoor, paar helicopters boven water met warmtebeeld camera's en scherpschutters.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:24 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat kan maar is een vrij omvangrijke operatie. Bovendien zullen mensenhandelaren hun boten dan lekker in woonwijken opslaan. Je hebt een Libische dictator nodig om de stroom te stoppen.
Gericht met scherp schieten is verleidelijk, maar kan niet. Wat wel kan is deporteren, op grote schaal, Europa uit. En voor wie zegt dat het niet lukt, wees creatief: Genoeg Afrikaanse landen die voor geld wel wat tuig willen toelaten. Zeker als we stoppen met Afrika gratis geld geven. Maak voor Afrika de deal: Ontwikkelingsgeld betekent mensen opnemen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Allemaal niet zo moeilijk hoor, paar helicopters boven water met warmtebeeld camera's en scherpschutters.
Publieke opinie hier veranderd steeds meer, dingen waardoor ik al jaren Nazi word genoemd op Fok! worden maatschappelijk steeds geaccepteerder.
Als wij als maatschappij onze vrouwen door andere culturen laten misbruiken dan kunnen we ons beter opheffen, van mij mogen groepen zoals deze bij Keulen simpelweg met wat salvo's uit een .50 kapot gemaaid worden.
Ik heb gisteren een schrijnend artikel gelezen over een vrouw met een Turkse vader en een Nederlandse moeder. Ze is volgens de strenge islam opgevoed; haar moeder heeft zich bekeerd. Zelf voelt ze zich geen moslim. Ze staat nu op het punt om de banden met haar familie te verbreken, maar het risico van eerwraak ligt op de loer. Moslims zijn als de dood om hun religie af te zweren. Ik vind dat toch wel een sekte-achtig kenmerk.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is gewoon een botsing die gaat gebeuren en ik snap er echt niets van dat sommige mensen dat niet zien. Ik ken ook heel aardige moslims, maar die zijn straks net zo goed slachtoffer van de botsingen die komen gaan.
We moeten echt keihard inzetten op assimileren en de-islamiseren, dat is voor iedereen beter ook voor de moslims. Prima, dat je een religie hebt en een cultuur meedraagt, maar die is ondergeschikt aan de Nederlandse bevochten normen en waarden.
Dus niks geen gedoe met salafisten en andere conservatieve islam stromingen, optreden tegen die denkbeelden. Het alternatief is een keiharde botsing, en dat moet niemand willen.
Denk je dat die zich allemaal gedwee op een vliegtuig laten zetten?quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gericht met scherp schieten is verleidelijk, maar kan niet. Wat wel kan is deporteren, op grote schaal, Europa uit. En voor wie zegt dat het niet lukt, wees creatief: Genoeg Afrikaanse landen die voor geld wel wat tuig willen toelaten.
Ik heb het ook niet over mensen die je toelaat - dat is een makkelijk oplosbaar probleem (grenzen dicht) maar over mensen die hier al wonenquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat is er onrechtvaardig aan om ze niet meer toe te laten?
Wat is er mis aan om te zeggen: Afrikanen horen in Afrika? Dan is het probleem zo opgelost.
Je krijgt eerst een intake, de kans is vrij groot dat de aangifte pas na 2 weken mag (alhoewel dat niet altijd aangehouden wordt, maar wordt vaak gehamerd op goed gebruik maken van die bedenktijd), er wordt gewezen op de negatieve kanten, gezegd dat veroordeling bijna niet voorkomt, vaak ook nog even een tikje naar de gevolgen van een valse aangifte. Vaak wordt er doorgestuurd naar slachtofferhulp en wordt aangifte niet aangeraden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Afgeraden?
Mijn persoonlijke ervaring is het tegenovergestelde
Of het een reden is of niet het is de werkelijkheid.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is geen reden om ze maar toe te laten. Pak ze bij aankomst op, zet de in de gevangenis voor onbepaalde tijd net zolang totdat ze hun eigen uitzetting hebben geregeld (ze mogen bellen, internetten en krijgen eventueel geld voor een ticket).
Dat is toch geen argument? We zijn in staat om de zwaarste criminelen te vervoeren. Desnoods onder narcose.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Denk je dat die zich allemaal gedwee op een vliegtuig laten zetten?
Dat is lastiger inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over mensen die je toelaat - dat is een makkelijk oplosbaar probleem (grenzen dicht) maar over mensen die hier al wonen
Als je het alternatief maar slecht en pijnlijk genoeg maakt, dan rennen ze spontaan het vliegtuig in.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Denk je dat die zich allemaal gedwee op een vliegtuig laten zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |