abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158865138
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:42 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Toen ze net was neergestoken .
stemmen op haar was stemmen voor de vrije meningsuiting
Ja en? Je kan toch niet om de drie maanden verkiezingen gaan houden. Je kiest een burgemeester (of net zo goed een Tweede-Kamerlid) niet vanwege één standpunt maar omdat je denkt dat diegene bij toekomstige ontwikkelingen verstandige keuzes kan maken.

Tenminste, dat is de bedoeling. Als de kiezer daar niet toe in staat is dan kun je net zo goed een dictatuur (met misschien zo af en toe een referendum als bliksemafleider) invoeren.
pi_158865143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoe bedenk je het eigenlijk in deze situatie "een protocol voor vrouwen". Het is zo triest dat het komisch word
Is toch makkelijk:
Je vertelt -/+ 50 van de bevolking , nl vrouwen , hoe ze zich moeten gedragen ipv stel idioten van de straat te plukken .
Politiek veel beter te verkopen .

Trouwens , die groep idioten hangt daar altijd rond , dus oppakken moet niet al te moeilijk zijn .
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
pi_158865149
Het zal in Europa nooit meer zo worden als het 20-30 jaar geleden was. We hebben veel moslims binnengehaald en er zijn nog veel meer onderweg en die zijn nou eenmaal niet zo gesteld op de vrijheden van de Westerlingen. Daar zullen we het mee moeten doen.
In de Arabische landen wordt ook alles teruggedraaid, dus wie denkt dat het in Europa anders zal gaan is naief.
Het gevoel van de vrije westerse, democratische samenleving bestaat voor veel mensen niet meer. De jongeren kennen dat gevoel waarschijnlijk niet eens.

Het zal mijn tijd wel duren, ik ben geen twintig meer en hoef niet meer te feesten, heb geen kinderen en ben ik een rustige omgeving gaan wonen wat niet wegneemt dat ik het een aparte ontwikkeling vind die ik met veel belangstelling volg.
pi_158865156
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? Je kan toch niet om de drie maanden verkiezingen gaan houden. Je kiest een burgemeester (of net zo goed een Tweede-Kamerlid) niet vanwege één standpunt maar omdat je denkt dat diegene bij toekomstige ontwikkelingen verstandige keuzes kan maken.

Tenminste, dat is de bedoeling. Als de kiezer daar niet toe in staat is dan kun je net zo goed een dictatuur (met misschien zo af en toe een referendum als bliksemafleider) invoeren.
Hmmmm....Duitsland leeft nog altijd met een collectief schuldgevoel.
En wil vnl ook maar iets van schijn vermijden dat er nog steeds "fout" gedacht wordt .
  woensdag 6 januari 2016 @ 07:58:57 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158865195
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
Hier een foto uit het hoofdbaanhofje in Keulen op oudjaar.

[ afbeelding ]

Gezellie idd.
Jeetje mina, zal je vriendin er maar doorheen moeten loodsen, dan pak ik liever een taxi.
pi_158865270
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:51 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Hmmmm....Duitsland leeft nog altijd met een collectief schuldgevoel.
En wil vnl ook maar iets van schijn vermijden dat er nog steeds "fout" gedacht wordt .
Misschien moeten weer collectief "umdenken" een zijn de universele mensenrechten achterhaald en was Hitler afgezien van de gaskamers best een toffe peer. In de rest van de wereld zijn er ook genoeg mensen die dat openlijk zeggen.

Maar is het dan wel afgelopen met "wo ist mein Fahrrad“?
pi_158865338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ook daar heeft het vaak te maken met gebrek aan opvoeding en het erin pompen dat je anders bent. Waar Marokkanen nu hier tegen aanlopen is een aantal generaties die het slecht heeft gedaan op bepaalde punten. Dat keer je niet even. En deze nieuwe generatie mg het iets beter doen maar men gaat nog steeds veel te vaak de fout in. Uiteindelijk betaal je dan de prijs als gehele groep.
ja, en het word steeds moeilijker, hoe langer dit zo doorgaat.
ze als geheel als hopeloos betitelen helpt in ieder geval niets. we moeten zo snel mogelijk af van wilderiaans denken; zij/wij, zij moeten weg, zij zijn anders en hopeloos, wij willen ze niet. prima als je alle problemen beschrijft en onderkent, maar als je oplossing alleen maar is, dat ze dus allemaal moeten oprotten, dan kan je gewoon beter je muil houden. heeft niemand iets aan.
pi_158865351
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien moeten weer collectief "umdenken" een zijn de universele mensenrechten achterhaald en was Hitler afgezien van de gaskamers best een toffe peer. In de rest van de wereld zijn er ook genoeg mensen die dat openlijk zeggen.

Maar is het dan wel afgelopen met "wo ist mein Fahrrad“?
Weet niet of Hitler erbij halen een goed voorbeeld is .
Hij is legaal aan de macht gekomen en dus een voorbeeld van hoe democratie werkt.

.
pi_158865360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, en het word steeds moeilijker, hoe langer dit zo doorgaat.
ze als geheel als hopeloos betitelen helpt in ieder geval niets. we moeten zo snel mogelijk af van wilderiaans denken; zij/wij, zij moeten weg, zij zijn anders en hopeloos, wij willen ze niet. prima als je alle problemen beschrijft en onderkent, maar als je oplossing alleen maar is, dat ze dus allemaal moeten oprotten, dan kan je gewoon beter je muil houden. heeft niemand iets aan.
Dat heeft ook weinig zin. En dat uitsturen kan vaak niet eens. Maar er zal veel van de kant van Marokkanen zelf moeten komen. En dat is iets dat we al langer verwachtten maar uitbleef. Dus wat nu de oplossing is.....?
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:30:37 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158865433
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat ze dus allemaal moeten oprotten, dan kan je gewoon beter je muil houden. heeft niemand iets aan.
Zodra de toestroom is gestremd, geef ik je gelijk. Zolang er meer en meer bijkomen: nee.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:32:03 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158865455
Met een gedragscode voor vrouwen leg je toch juist de bal weer bij de vrouwen neer?
Moet je niet juist de mannen op hun gedrag aanspreken?

Als er dan al een gedragscode voor vrouwen moet zijn stel ik voor dat deze het legaal maakt voor een vrouw om een man die haar aanrandt vol in zijn gezicht te peppersprayen. Dat of taseren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_158865493
Ik zit eigenlijk te wachten op het bericht dat hun asielaanvraag wordt goedgekeurd omdat ze hulp nodig hebben. }:|
Your opinion of me is none of my business.
pi_158865497
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:32 schreef DustPuppy het volgende:
Met een gedragscode voor vrouwen leg je toch juist de bal weer bij de vrouwen neer?

Als er dan al een gedragscode voor vrouwen moet zijn stel ik voor dat deze het legaal maakt voor een vrouw om een man die haar aanrandt vol in zijn gezicht te peppersprayen. Dat of taseren.
Tuurlijk leg je met een gedragscode voor vrouwen de bal in de verkeerde hoek.

De gedragscode moet zijn : Respect voor een ieder. Punt.
Kun je daar niet aan houden zal daar gewoon hard tegen op moeten worden getreden .
pi_158865498
quote:
Juist dat maakt het dan ook uiterst verwerpelijk. Om niet te zeggen misdadig.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_158865515
quote:
One victim, 28 year old ‘Katja L’ spoke of her ordeal as she tried to make her way to the waiting room of Cologne railway station with two other girls and a boyfriend in the early hours of new year’s day. She told Der Express – one of the largest regional newspapers:

“When we came out of the station, we were very surprised by the group that met us there”. She said the group was “exclusively young foreign men”. Keeping close to her friends, they pressed on:

“We then walked through this group of men. There was an alley through [the men] which we walked through. Suddenly I felt a hand on my buttocks, then on my breasts, in the end, I was groped everywhere. It was a nightmare. Although we shouted and beat them, the guys did not stop. I was desperate and think I was touched around 100 times in the 200 meters.

“Fortunately I wore a jacket and trousers. a skirt would probably have been torn away from me”.
Inferieur volk :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_158865518
quote:

En dit. Afstand houden... :') Als de politie je niet (meer) kan/wil beschermen, zorg dan voor jezelf. Maak zware pepperspray legaal. :Y
Your opinion of me is none of my business.
pi_158865520
Indymedia meldt er niets over.. zover ik het zie...
Krapuul.nl heeft het over "hooivorkbrigadenieuws"

http://www.krapuul.nl/pol(...)oivorkbrigadenieuws/
quote:
Nieuw in 2016: Hooivorkbrigadenieuws
wltrrr 5 jan 2016 Nieuw in 2016: Hooivorkbrigadenieuws2016-01-06T06:39:18+00:00 COLUMNS &OPINIE, VLUCHTELINGEN, XENOFOBIE EN RACISME No Comment
hooivorkDe afgelopen dagen hebben we kunnen zien hoe nieuws zich kan ontwikkelen. Het begon met een bericht op 1 januari in de Duitse regionale boulevardkrant Express, die berichtte dat een aantal jonge vrouwen seksueel zou zijn geïntimideerd door een grote groep mannen in de omgeving van het station van Keulen. De krant beriep zich op berichten in sociale media die op nieuwjaarsdag opdoken. Er worden twee voorvallen genoemd nadat een slachtoffer zich bij de krant had gemeld. Zij noemt ook dat ze de politie had aangesproken en dat die met tien man op de groep zou zijn afgelopen, maar wat er daarna is gebeurd wordt niet genoemd.

In de dagen erna werd er lustig verder gespeculeerd op sociale media. Het zou ondertussen gaan om duizend mannen met een Noord-Afrikaans of Arabisch uiterlijk en er zouden tientallen vrouwen zijn aangerand. Daarnaast klonk vooral het verwijt dat er niet door de reguliere media over dit voorval werd bericht. In Nederland kwam Wierd Duk op The Post Online met het ‘nieuws’, met de aanvulling dat de media zo politiek correct waren dat men niet over de misdaden wilde berichten. Dat was ook de strekking van de meeste commentaren op sociale media. De media liegen (zie ook Pegida), de daders waren moslims en/of asielzoekers en het was allemaal de schuld van links.

Ondertussen wordt over het voorval ook bericht in serieuzere media. Der Spiegel spreekt van 60 aangiften die de dagen na 1 januari zouden zijn gedaan. Daarvan zouden er vijftien zijn vanwege aanranding en seksuele intimidatie en er zou één aangifte zijn van verkrachting. De meeste aangiften betreffen diefstal. Een grote groep feestvierders is altijd feest voor zakkenrollers. In de berichten wordt ook gemeld dat de jonge mannen dronken waren en met vuurwerk hadden gegooid naar feestvierders. Er zijn ondertussen vijf mensen aangehouden, maar het is niet bekend of die iets met de genoemde voorvallen te maken hadden.

Screen Shot 2016-01-05 at 06.38.50Maar voor sommigen was dit allemaal niet genoeg. Er ontstond een massale verontwaardiging op sociale media en de bekende rechtse webfora. Het was een schande dat de ‘politiek correcte’ media niet hierover wilden berichten. Men had al jaren gewaarschuwd voor asielzoekers en allochtonen en nu was het toch wel duidelijk dat de grenzen dicht moesten. Coryfeeën als Jan Roos gingen vol op het orgel met tweets als “Wat moet je nou doen als je een linkse policor wegkijker bent en je dochter is net in Keulen door 1000 Noord-Afrikanen aangerand/verkracht?”

Nu vijf dagen na de volgens Nederlandse media ‘massale aanranding’ is er nog weinig concreet bekend, maar het is vandaag topnieuws bij de NOS. De politie was in die nacht massaal aanwezig maar had helemaal niets gezien. Sterker, men wist er pas van nadat er aangiften werden gedaan, volgens de woordvoerder van de politie. Ook hangen er op en rond het station in Keulen honderden bewakingscamera’s maar blijkbaar was niemand wat opgevallen. Je zou denken dat een groep van duizend niet-blanke aanranders toch moet opvallen. Er zou zelfs een politieagente zijn betast. Vandaag is er een crisisoverleg bij de politie in Keulen.

Wat wel duidelijk is is dat er tientallen mensen zijn beroofd, maar de politie nog in het duister tast over precieze aantallen. Het is ook duidelijk dat een aantal vrouwen aangifte van aanranding heeft gedaan, maar als verklaring geeft men dat seksuele intimidatie en aanranding slachtoffers afleiden, die vervolgens hun tas, portemonnee en mobiele telefoon kwijt zijn. De Duitse boulevardkrant Bild komt met een lijst tips hoe je kunt voorkomen dat je en seksueel wordt lastig gevallen en wordt beroofd van eigendommen. In Nederland wordt het voorval ondertussen door sommigen politiek uitgebaat om stemming te maken tegen allochtonen, asielzoekers in het bijzonder.

Ook media en personen die er niet over berichten zijn vervolgens schuldig. Alhoewel volgens de politie van Nordrhein-Westfalen er nog weinig concreet bekend en zeker is en er meer vragen zijn dan feiten heeft een radicaal rechts blok het vonnis al lang klaar liggen. Er wordt een soort showproces gevoerd op sociale media, waar mensen hun legitimiteit enkel aan het volume van hun geschreeuw te danken hebben en de inhoud niet verder reikt dan dat de ander niet deugt en dient te worden buitengesloten. Het opeenvolgende manipuleren van nieuwsfeiten door journalisten is of ingegeven door criminele motieven of onderworpen aan een politiek motief. En vaak sluit het een het ander niet uit en in de extreemste gevallen kunnen ze zelfs niet zonder elkaar.

Naschrift 6 januari 2015. Er is ondertussen iets meer bekend en de ophef heeft nu alle media en de politiek bereikt. Er zijn 90 aangiften gedaan van diefstal en aanranding en er circuleren interviews met ooggetuigen. Politiebronnen spreken van een groep van 40 (dus geen 1.000) personen die systematisch vrouwen hebben omsingeld, betast, aangerand en beroofd. Ook zijn de daders volgens burgemeester Reker geen vluchtelingen. Sommigen bronnen noemen dat dit aan de orde van de dag is en er al jaren criminele bendes actief zijn in het gebied in de omgeving van het station en de dom van Keulen. Er is veel verontwaardiging over de wijze waarop de politie (niet) heeft opgetreden. De politie zegt vandaag dat ze de situatie verkeerd hadden ingeschat en noemde de eerdere verklaring van 1 januari dat de nacht ontspannen was verlopen met de kennis van nu onjuist. Men belooft beter op te letten rond het carnaval over enkele maanden. Zie ook: Der Spiegel van 5 januari 2015.

- See more at: http://www.krapuul.nl/pol(...)sthash.DUe925nD.dpuf
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_158865543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Ja, maar Krapuul zit dan ook nog men hun hoofd in het multicultureel idealisme van de jaren '80 en '90 dus elk nieuwsbericht dat deze fragiele droom aantast is dan ook per definitie niet waar. Dat soort ontkenningspolitiek werkte misschien een jaar of twintig geleden, maar is heden ten dage gewoon achterhaalt. Plus, de "blanke zelfhaat" die dat soort websites tentoonspreiden is ook een infantiel soort etnisch masochisme maar ik maar moeilijk bij kan.
- Fernando Pessoa
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:41:11 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158865557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Slachtoffers zijn inheemsen, daar grinniken ze daar slechts om.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158865583
quote:
9s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Slachtoffers zijn inheemsen, daar grinniken ze daar slechts om.
Sommigen bronnen noemen dat dit aan de orde van de dag is en er al jaren criminele bendes actief zijn in het gebied in de omgeving van het station en de dom van Keulen.

Het gebeurd al jaren zo, dus niks aan de hand toch? Beetje aanpassen aan het huidige jaartal natuurlijk :v
- Fernando Pessoa
pi_158865663
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:40 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja, maar Krapuul zit dan ook nog men hun hoofd in het multicultureel idealisme van de jaren '80 en '90 dus elk nieuwsbericht dat deze fragiele droom aantast is dan ook per definitie niet waar. Dat soort ontkenningspolitiek werkte misschien een jaar of twintig geleden, maar is heden ten dage gewoon achterhaalt. Plus, de "blanke zelfhaat" die dat soort websites tentoonspreiden is ook een infantiel soort etnisch masochisme maar ik maar moeilijk bij kan.
Het zal best. Maar ik lees het, net zoals ik "Geenstijl" lees. Het is goed om alle meningen open te houden. Altijd een slag om de arm houden. Wellicht worden vrouwen ieder jaar wel hier en daar misbruikt door deze of gene, bij bv de nieuwjaarsnacht. Maar sluiten ze zich daarvoor af. Nu zoemt het na een paar dagen rond op social media en blijken er naast "Keulen" ook in diverse andere steden zoiets te hebben voorgedaan. Is dit dan ineens gecoordineerd naar alle steden toe.
Zo van "O ja, ik werd ook betast..." en je krijgt een sneeuwbaleffect...
pi_158865686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het zal best. Maar ik lees het, net zoals ik "Geenstijl" lees. Het is goed om alle meningen open te houden. Altijd een slag om de arm houden. Wellicht worden vrouwen ieder jaar wel hier en daar misbruikt door deze of gene, bij bv de nieuwjaarsnacht. Maar sluiten ze zich daarvoor af. Nu zoemt het na een paar dagen rond op social media en blijken er naast "Keulen" ook in diverse andere steden zoiets te hebben voorgedaan. Is dit dan ineens gecoordineerd naar alle steden toe.
Nergens wordt gezegd dat het gecoordineerd naar alle steden toe is .
Wat wordt gezegd is dat er in de steden gecoordineerde groepen waren .
pi_158865714
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik bekritiseer ook nergens dat je geen meningen open moet houden. Sterker nog, het is juist goed om je horizon te verbreden als het om bronnen en invalshoeken gaat. Wel is het belangrijk om vervolgens per bron te bekijken of deze aangaande het onderwerp ook zinvol hout snijd. Het probleem met bijvoorbeeld Krapuul in dit soort situaties is dat men problemen bagatelliseert omdat deze eigenlijk niet overeenkomen met het narratief dat de website normaliter overbrengt. Net zoals Geenstijl doorgaans geen objectieve bron is over het Gaza-conflict omdat men enorm steunend is richting Israël werkt Krapuul aangaande dit soort berichten gewoon niet.

Hetgeen men doet is namelijk exact hetzelfde als de burgemeester van Keulen met zijn uitspraak dat er kleding- en afstandsvoorschriften voor vrouwen moeten komen; je legt de blaam neer bij de slachtoffers en niet de daders simpelweg omdat men dit moreel gezien makkelijker vind dan de schuld bij de allochtone aanranders te leggen. Het feit dat men de ingang van het station blokkeerde en een "gang" vormde waar vrouwen doorheen moesten lopen zonder consequenties en zonder opbreking door politie is gewoon schandalig en werkt critici van de immigratiecrisis een enorme hoeveelheid steun in de schoenen en daar werkt een Krapuul louter aan mee.
- Fernando Pessoa
pi_158865749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:56 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Nergens wordt gezegd dat het gecoordineerd naar alle steden toe is .
Wat wordt gezegd is dat er in de steden gecoordineerde groepen waren .
Maar is dit nieuw? Deze coördinatie.

Ik blijf even advocaat van de duivel...

http://www.digibron.nl/se(...)-zionistisch-complot

1993 vielen in Egypte massaal meisjes flauw.
Ineens, en alléén meisjes.

quote:
Massahysterie of „zionistisch complot"?
Egyptische meisjes vallen bij bosjes flauw; Cairo zoekt verklaring

DAMANHUR (Noord-Egypte) - Met duizenden tegelijk vallen sciwolmeisjes in de Egyptische provincie Buhayra flauw. Wat zit er achter? Zionisten, een gevaarlijk virus, massahysterie?

Drie dagen lang is Egypte nu in de greep van de bezwijmende meisjes en zelfs het parlement discussieert over de zaak.

In het ziekenhuis van Damanhur, de hoofdstad van Buhayra, zijn gisteren maar liefst 2000 flauwgevallen meisjes behandeld, liet een woordvoerder vanmorgen in een telefonisch interview weten.

Op ezelkarren, in taxi''s, met paard en wagen werden de meisjes uit hun dorpjes naar het ziekenhuis gebracht nadat ze tijdens de les plotseling van de kaart gingen. Ook de andere ziekenhuizen in de regio moeten overwerken.

Hanan Salama (16) ging twee keer tegen de vlakte. Ze kwam uit haar school in het dorp Mahmoudia en liep langs een andere school in dat dorp toen ze geschreeuw hoorde.

„Een paar meisjes riepen om hulp, dus ik ging naar binnen om te ontdekken wat er aan de hand was. Er lagen heel veel meisjes op de grond, sommige moesten erg braken. Ze hadden allemaal hoofdpijn", vertelt Hanan.

„De meeste meisjes waren bewusteloos, dus we droegen ze naar buiten naar de ambulance. In totaal hebben we meer dan 150 meisjes de school uit gedragen".

Hanan moest er ook zelf aan geloven. „Ik voelde me heel beroerd en ze moesten me naar het ziekenhuis dragen. De artsen gaven ons glucose en toen voelden we ons weer beter. Maar daarna gebeurde het nog een keer met me".

Zelfs een verpleegster in het ziekenhuis, Manhal Ahmed (18), viel flauw. „Ik werkte de hele dag om studenten bij te brengen, maar toen ging ik zelf ook. Ik weet niet waarom".

Gaslek
Een medewerker van het Danmanhur Ziekenhuis massaal onderuit. Foto RD, H. J. visscher. denkt dat er sprake is van gasvergiftiging. „Dicht bij Mahmoudia staat een elektriciteitscentrale die door gas wordt aangedreven". Ook sommige ouders geven de schuld aan de gasleiding die op een kilometer afstand van de school loopt.

Een ingenieur denkt dat de oorzaak radon-gas is, dat uit de aarde opstijgt. „Dat is ook eens in de Verenigde Staten gebeurd", voegt hij er aan toe om zijn mededeling geloofwaardig te maken.

Waarom dan ook 25 meisjes op een school in de provincie Sharkia flauw vielen is een raadsel. In het ziekenhuis van Zagazig kwam de gouverneur van de provincie meteen poolshoogte nemen. De medische staf kon geen uitsluitsel over de oorzaak geven.''

„We hebben snel een antwoord nodig", schreef al-Wafd gisteren opgewonden. „Stel je voor dat we morgen wakker worden om te ontdekken dat alle Egyptische vrouwen bewusteloos zijn!". Volgens deze oppositiekrant is het „al genoeg dat we moeten lijden onder sommige leiders zonder bewustzijn".

De gouverneur van de provincie Buhayra heeft besloten alle scholen waar zich de ''ziekteverschijnselen'' voordoen te sluiten. Daardoor zijn zeventien scholen gesloten. De ouders weigeren trouwens hun kinderen naar scholen te sturen zolang de zaak niet is opgelost.

Alleen meisjes

Op de getroffen scholen hebben de autoriteiten een uitgebreid onderzoek gelast onder leiding van artsen van de krijgsmacht. Alle meubilair, de muren en het drinkwater worden onderzocht om te zien of er onvermoede virussen in huizen. Ook zijn alle studenten aan een urine- en bloedonderzoek onderworpen. „Ze gebruiken geen drugs en waren niet dronken", concludeerden de artsen.

Wel spraken de artsen hun verwondering uit over het feit dat alleen meisjes zijn getroffen door de ziekte. Pas gisteren werden een paar jongens onwel. „De symptomen passen bij geen enkele ziekte", luidde het commentaar in Damanhur.

Minister van volksgezondheid Raghab Dowidar werd gisteren door het parlement ter verantwoording geroepen. Hij zei dat er geen enkel bewijs was voor voedselvergiftiging of voor vervuiling van het water of de lucht in Buhayra.

„Het is een kwestie van massahysterie", zei de minister tegen de volksvertegenwoordigers. Die waren duidelijk niet gerust. Vooral de vertegenwoordigers uit Buhayra wonden zich op. „We moeten de Wereld Gezondheids Organisatie te hulp roepen!", was de bezorgde eis aan de minister.

Verdacht

Weekblad al-Shaab van de moslim-fundamentalisten vond de onkunde van de medische autoriteiten maar verdacht. „Waarom konden de artsen geen oorzaken vinden?" Al-Shaab meldt dat er geruchten gaan dat een „zionistisch onderzoekscentrum" achter de problemen zou zitten.

Dr. Magdy Arafa, professor.in de psychiatrie in Cairo, houdt het op massahysterie. „Dat gebeurt in Egypte wel vaker op scholen en in fabrieken. Op plekken dus waar veel mensen zijn samengepropt". Volgens professor Arafa kan zo''n vlaag van hysterie gemakkelijk om zich heen grijpen. „Eén meisje begint en plots voelen ze zich allemaal beroerd. Maar we hoeven niet bang te zijn, de ''ziekte'' gaat snel weer over".
Daar was sprake van een "zionistisch complot".
Het bleek toch massa-hysterie.

Vooral die laatste alinea nogmaals:

Dr. Magdy Arafa, professor.in de psychiatrie in Cairo, houdt het op massahysterie. „Dat gebeurt in Egypte wel vaker op scholen en in fabrieken. Op plekken dus waar veel mensen zijn samengepropt". Volgens professor Arafa kan zo''n vlaag van hysterie gemakkelijk om zich heen grijpen. „Eén meisje begint en plots voelen ze zich allemaal beroerd. Maar we hoeven niet bang te zijn, de ''ziekte'' gaat snel weer over".

Het zou vergelijkbaar kunnen zijn.....
pi_158865767
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 09:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar is dit nieuw? Deze coördinatie.

Ik blijf even advocaat van de duivel...

http://www.digibron.nl/se(...)-zionistisch-complot

1993 vielen in Egypte massaal meisjes flauw.
Ineens, en alléén meisjes.

[..]

Daar was sprake van een "zionistisch complot".
Het bleek toch massa-hysterie.

Vooral die laatste alinea nogmaals:

Het zou vergelijkbaar kunnen zijn.....
One victim, 28 year old ‘Katja L’ spoke of her ordeal as she tried to make her way to the waiting room of Cologne railway station with two other girls and a boyfriend in the early hours of new year’s day. She told Der Express – one of the largest regional newspapers:

“When we came out of the station, we were very surprised by the group that met us there”. She said the group was “exclusively young foreign men”. Keeping close to her friends, they pressed on:

“We then walked through this group of men. There was an alley through [the men] which we walked through. Suddenly I felt a hand on my buttocks, then on my breasts, in the end, I was groped everywhere. It was a nightmare. Although we shouted and beat them, the guys did not stop. I was desperate and think I was touched around 100 times in the 200 meters.

“Fortunately I wore a jacket and trousers. a skirt would probably have been torn away from me”.

Massahysterie inderdaad :v

Verder is de situatie ook totaal niet vergelijkbaar natuurlijk. Je vergelijkt massahysterie op scholen en fabrieken in Egypte waaraan mensen een "zionistisch complot" verbinden met massa-aanranding tijdens Oud & Nieuw door immigranten in Duitsland. Zeker als wij Duitse media op gelijke voet gaan stellen aan een fundamentalistisch islamitisch tijdschrift als Al-Shaab en een artikel dat voor het merendeel uit vage speculatie bestaat.
- Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')