quote:Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen
'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'
De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.
Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.
De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.
Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.
Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.
De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.
Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'
De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.
Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.
Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.
Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.
Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
Waarom bleef het zo lang stil?quote:Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen
"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.
Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.
Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.
Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.
Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."
Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.
Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:
"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.
We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.
De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.
Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Praat ik het ergens goed ja?quote:Op woensdag 6 januari 2016 00:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor dit voorval heb je geen omgekeerde policor nodig, alles ligt open en bloot midden op straat. Je kan het zo van de grond af likken.
Als je dit nog goed wil praten met policor, ben je echt de weg kwijt. Merkel en de burgermeester lieten dat vandaag duidelijk merken..
Ja, dat is wel irritant ja.quote:Op woensdag 6 januari 2016 00:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Praat ik het ergens goed ja?
Maar dat is nu precies hetgene dat ik bedoel. Iedereen er net een wat andere kijk op heeft krijgt direct allerlei verwijten naar zijn hoofd over policor en goedprater en dergelijke zonder dat er uberhaupt serieus ergens op ingegaan wordt.
http://nos.nl/artikel/207(...)-over-migranten.htmlquote:Merkel zelf noemde de aanrandingen "walgelijk". Zij zei dat de daders zo snel mogelijk moeten worden bestraft. De bondskanselier voegde eraan toe dat niet gekeken moet worden naar de achtergrond of afkomst van de mannen.
Merkel is waarschijnlijk weg in 2017. Het jaar van de verkiezingen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 00:58 schreef Lkw het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/207(...)-over-migranten.html
Welnee, houd je maar bewust van de domme. Doe vooral alsof je volslagen debiel bent. Zo los je het probleem wel op.
Kutwijf.
Het is al dik in orde als je je normaal/netjes kleedt en gewoon ABN spreekt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 01:35 schreef George_Zina het volgende:
Het is triest maar wel goed voor het debat. Geen wonder dat die landen niks zijn. Wat een volk. Ze zien een vrouwmens lopen en gaan dan helemaal los in groepen. Door dit soort vuil ben ik een aantal malen geweigerd in cafés door mijn noord-afrikaanse uiterlijk. Tfoe, wat een rampenfonds. Misschien maak ik kans op immigratie naar Nunavut om tussen de eskimo's te leven. Lekker walvissen jagen tussen de sneeuw en geen zorgen van de moderne maatschappij. Wie weet willen ze mij een cursus overleven in de ongerepte natuur geven. Zal wel moeten wennen aan het weer. West-Europa wordt een lastig verhaal met al die misdragende mensen met een soortgelijke uiterlijk. Solliciteren, onvriendelijk worden bejegend en wat al nog meer aan consequenties. bah, bah.
Tegen die tijd is het kwaad echt al lang geschied, omdat die domme doos het nodig vond om de grenzen vol open te zetten heeft Germoney er nu al 1 miljoen binnen, de stroom kwam pas op gang zo rond oktober. 3 maandjes om er 1 miljoen in te pompen, dat tempo zal zodra het weer beter weer word alleen maar toe nemen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 01:43 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Merkel is waarschijnlijk weg in 2017. Het jaar van de verkiezingen.
Niet bij clubs. Die nemen gewoon het risico niet meer, zie je er uit als een mocro, sorry we zitten vol, geen ruimte meer. En geef ze is ongelijk, als driekwart van die groep zich niet weet te gedragen ga je gewoon het risico niet nemen dat het goede publiek je gaat mijden omdat je mocro tuig binnen laat.quote:Op woensdag 6 januari 2016 02:00 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het is al dik in orde als je je normaal/netjes kleedt en gewoon ABN spreekt.
Ik hoef geen medelijden, man. Ik kook en noem wat punten die mij raken. Dat is een individueel probleem. Het collectief weegt veel en veel zwaarder. Men moet maar eens serieus naar oplossingen gaan kijken: drop die zooi inclusief familie in de woestijn. Eerlijk gezegd krijg ik sinds kort steeds meer begrip voor de autochtone bevolking.quote:Op woensdag 6 januari 2016 02:00 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het is al dik in orde als je je normaal/netjes kleedt en gewoon ABN spreekt.
Ik vind het wel degelijk triest als jij op persoonlijk vlak te lijden hebt onder het gedrag van een stelletje beesten die blijkbaar qua uiterlijk op je lijken.quote:Op woensdag 6 januari 2016 02:08 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik hoef geen medelijden, man. Ik kook en noem wat punten die mij raken. Dat is een individueel probleem. Het collectief weegt veel en veel zwaarder. Men moet maar eens serieus naar oplossingen gaan kijken: drop die zooi inclusief familie in de woestijn. Eerlijk gezegd krijg ik sinds kort steeds meer begrip voor de autochtone bevolking.
Gewoon vasthouden aan de cultuur van het land. Hoeveel afstand men van elkaar houdt verschilt per cultuur. In de VS waarderen ze afstand tussen gesprekspartners en in Vlaanderen/Nederland/Engeland zitten gesprekspartners wat meer op elkaars lippen omdat het natuurlijk kleine landen zijn met een veel hogere dichtheid. Van zandapen moet je veel afstand houden (cultuur of niet: zeker als vrouw).quote:Op woensdag 6 januari 2016 02:56 schreef Hathor het volgende:
Makkelijk lullen voor die burgemeester met dat armlengte gezever, hoe wil je dat doen als je door een hele groep ingesloten word? Wereldvreemd kutwijf.
In dat geval kan ze beter suggereren dat alle vrouwen een taser moeten dragen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 03:05 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Gewoon vasthouden aan de cultuur van het land. Hoeveel afstand men van elkaar houdt verschilt per cultuur. In de VS waarderen ze afstand tussen gesprekspartners en in Vlaanderen/Nederland/Engeland zitten gesprekspartners wat meer op elkaars lippen omdat het natuurlijk kleine landen zijn met een veel hogere dichtheid. Van zandapen moet je veel afstand houden (cultuur of niet: zeker als vrouw).
Ach ja, In tegenstelling tot in Nederland wordt de burgemeester van Keulen wel gekozen. De Keulenaren hebben haar dus zelf gekozen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 02:56 schreef Hathor het volgende:
Makkelijk lullen voor die burgemeester met dat armlengte gezever, hoe wil je dat doen als je door een hele groep ingesloten word? Wereldvreemd kutwijf.
Hopelijk worden ze snel wakker daar dan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 06:51 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ach ja, In tegenstelling tot in Nederland wordt de burgemeester van Keulen wel gekozen. De Keulenaren hebben haar dus zelf gekozen.
inderdaad, diegenen die het wel goed doen, die zie jij niet.quote:Op woensdag 6 januari 2016 00:30 schreef Harlon het volgende:
[..]
Jep en die van mij krijgt dus wel een opvoeding, die van mij zal tot de MINDERHEID behoren die niet op z'n 18e al geregistreerd staat als crimineel. Voor het geval je het niet wist, als jij in amsterdam een groepje van 4 marokkaanse jongens over straat ziet lopen hebben 3 daarvan waarschijnlijk vast gezeten. 't heeft geen kont te maken met racisme, er is een minderheid die er wat van probeert te maken en dat is het deel die ik in mijn werk nooit tegen zal komen. De meerderheid kom ik wel tegen. Gewoon even ter vergelijking, hoe denk je dat het voor autochtone jongeren is? Zal daar ook ~75% van in de bak hebben gezeten? Gewoon om even te laten inzinken hoe fucking verrot die gemeenschap is.
Vrouwen kunnen zich maar beter gaan bewapenen tegen die barbaren want dit probleem lost zichzelf niet op.quote:Op woensdag 6 januari 2016 02:56 schreef Hathor het volgende:
In een tijd waarin niets aan de hand was.quote:Op woensdag 6 januari 2016 06:51 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ach ja, In tegenstelling tot in Nederland wordt de burgemeester van Keulen wel gekozen. De Keulenaren hebben haar dus zelf gekozen.
Maar bij reageren van een burgemeester bij zulke incidenten hebben ze geen rekening gehouden met het stemmen natuurlijkquote:Op woensdag 6 januari 2016 06:51 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ook daar heeft het vaak te maken met gebrek aan opvoeding en het erin pompen dat je anders bent. Waar Marokkanen nu hier tegen aanlopen is een aantal generaties die het slecht heeft gedaan op bepaalde punten. Dat keer je niet even. En deze nieuwe generatie mg het iets beter doen maar men gaat nog steeds veel te vaak de fout in. Uiteindelijk betaal je dan de prijs als gehele groep.quote:Op woensdag 6 januari 2016 07:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
inderdaad, diegenen die het wel goed doen, die zie jij niet.
je snapt niet helemaal waar ik bezwaar tegen maak, geloof ik. als je marokkanen afbrand, in het algemeen, dan duidt je ze ALLEMAAL aan, dta is racistisch. of jij dan een vrouw hebt of een kind krijgt of helaas alleen maar met criminelen te maken hebt, dat maakt daar helemaal niets aan goed. sterker nog, dat maakt het nog veel erger.
die kinderen groeien op in een gang-achtige cultuur, en kunnen nauwelijkst anders. prima dat je aangeeft hoe erg het is, maar ze als verloren en door en door verrot beschouwen, is echt triest voor een leraar. dus tja... als je niet wil proberen, ben je misschien ongeschikt.
verdiep je eens in gang culture in de US of zuid amerika. daar heb je ook talloze plekken waar geen een jongen eraan kan ontkomen, en ze allemaal in de gevangenis belanden. en vreemd genoeg is er dan geen een marokkaan.
Eh, de verkiezing was net een paar maanden geleden, midden in de vluchtelingenproblematiek.quote:Op woensdag 6 januari 2016 07:25 schreef Resistor het volgende:
[..]
In een tijd waarin niets aan de hand was.
Tijden veranderen, en het zou als een politicus goed zijn als ze bij zeer veranderde situaties die geen rol speelden toen ze gekozen werden de kiezers vragen 'wat nu?'
Toen ze net was neergestoken .quote:Op woensdag 6 januari 2016 07:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, de verkiezing was net een paar maanden geleden, midden in de vluchtelingenproblematiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |