Het EK was leuk, maar het draait allemaal om dit toernooi. Game onquote:De door bondscoach Giovanni Guidetti vandaag gepresenteerde selectie voor het OKT in Ankara kent geen nieuwe namen. Alleen de zwangere Manon Nummerdor – Flier zal als speelster ontbreken, maar op verzoek maakt zij wel deel uit van het team. ‘Ze is belangrijk in de kleedkamer’ zouden de voetballers waarschijnlijk zeggen. Haar plaats wordt ingenomen door Nicole Koolhaas, die in de aanloop naar het EK afgelopen zomer de laatste afvaller was.
Guidetti neemt dus vier midspeelsters mee te weten Robin de Kruijf, Quinta Steenbergen, Yvon Beliën en Nicole Koolhaas. Bij de geselecteerde libero’s staan de lang geblesseerde geweest zijnde Myrthe Schoot, die nog steeds niet weer voor Dresden speelt, en de net van een blessure herstelde Debby Stam – Pilon, die bij Le Cannet op de passer loper positie staat. Verder is Kirsten Knip van de Rote Raben uit Vilsbiburg voor de rol van libero geselecteerd.
Voor de positie diagonaal staat Lonneke Sloetjes genoteerd, als stand in zou mogelijk Judith Pietersen kunnen fungeren. Voordat Guidetti bondscoach werd vervulde zij die rol ook diverse keren in Oranje. Bij de passer lopers geen verassing. Teamcaptain Maret Balkestein – Grothues, Anne Buijs, Celeste Plak en Judith Pietersen zijn al langere tijd hier de vaste keuzes. En ook dit keer weer. En op spelverdeling zullen Laura Dijkema of Femke Stoltenborg de lijnen moeten uitzetten die naar succes leiden.
Europese ranking.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:04 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat betekenen die getallen achter de landen?
Ah. Dank!quote:Op zondag 3 januari 2016 11:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Europese ranking.
3 ontbreekt. Dat is Servië en die hebben zich al geplaatst voor Rio.
Het is altijd maar weer afwachten wat er wordt uitgezonden bij de NOS, dat geldt voor alle sporten op voetbal, schaatsen en wielrennen naquote:Op zondag 3 januari 2016 14:49 schreef kamperdijk het volgende:
Wel bijzonder dat de NOS dit toernooi zelfs live op tv uitzendt. Van het WK in 2014 zagen we bijvoorbeeld helemaal niks live op tv.
vroeg het me ook al af waarom ze dat nu doen inderdaad. Bij handbal deden ze het vier jaar terug ook niet een verwacht niet dat ze dat nu wel gaan doenquote:Op zondag 3 januari 2016 14:49 schreef kamperdijk het volgende:
Wel bijzonder dat de NOS dit toernooi zelfs live op tv uitzendt. Van het WK in 2014 zagen we bijvoorbeeld helemaal niks live op tv.
Ik houd wel van dat enthousiasme. Da's bij het Nederlandse team in het verleden wel eens anders geweest..quote:Op maandag 4 januari 2016 13:34 schreef Nober het volgende:
Vermoeiend dat gevier van elk punt en dat handje klappen continue.
Het is allemaal wat he.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:34 schreef Nober het volgende:
Vermoeiend dat gevier van elk punt en dat handje klappen continue.
Nicequote:Op maandag 4 januari 2016 13:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Helemaal geweldig, 28-26 ik heb met mijzelf gehandjeklapt en gedanst de hele set!
Nou ja. Afgelopen zomer won Duitsland met 3-0quote:Op maandag 4 januari 2016 15:33 schreef Riofan83 het volgende:
Met het niveau van vandaag gaan ze Turkije never nooit verslaan.
Wat een domper dit. De volleybal-OKT-stress die de Nederlandse dames al sinds 2000 hebben, is er weer!! Waarom gaat het ALTIJD fout op het OKT?
Dat is na vandaag wel de enige goede conclusie ja.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:49 schreef Max23 het volgende:
[..]
Nou ja. Afgelopen zomer won Duitsland met 3-0
Dus zijn die niet gewoon een maatje te groot?
Toen ging het in de eerste set ook prima tot aan het einde van de 1e set. Maar ik ga er vanuit dat het nu wel doorzet.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:42 schreef BobW het volgende:
Stuk beter dan tegen Duitsland tot nu toe.
Jijquote:Op woensdag 6 januari 2016 19:04 schreef superniger het volgende:
Dit gaan ze weggeven. Ik voorspel een 3-2 nederlaag voor Nederland.
Daar ziet het niet naar uit, 3e set mogen ze niet meer weggeven (13-5 voor).quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:21 schreef TheArt het volgende:
Wtf 25-14 en 25-10Wat gebeurt hier joh. Ik geloof er niets van dat Turkije het helemaal opzettelijk weggeeft. Die hele tribunes zitten vol. Maak het dan nog hoogstens spannend in de sets.
Maar 1 van de komende 3 sets winnen is voldoende. En asjeblieft, geen Polen-Rusland scenario (van 2-0 naar 2-3 dus).
Cadeau lijkt me sterk, denk dat Oranje sterk speelt en Turkije een mindere dag heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is Nederland zo goed of Turkije zo matig of is dit een cadeau?
En sowieso wordt Turkije met deze stand ook 2de in de poule, die hadden sowieso wel 2 sets willen winnen, lijkt me.quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Cadeau lijkt me sterk, denk dat Oranje sterk speelt en Turkije een mindere dag heeft.
Minimaal tweede bedoel je?quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En sowieso wordt Turkije met deze stand ook 2de in de poule
Als ze met 3-0 of 3-1 van Kroatie winnen is NL toch eerste in de poule?quote:
Winnen toch voldoende ?quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Als ze met 3-0 of 3-1 van Kroatie winnen is NL toch eerste in de poule?
Ja.quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Als ze met 3-0 of 3-1 van Kroatie winnen is NL toch eerste in de poule?
Ga er vanuit dat Nederland wel van Kroatië wint, dus 2de in de poulequote:
Met 3-2 winst hebben Turkije en Nederland beide zes punten. Weet niet wat voorgaat, sets of onderling resultaat.quote:
Als NL 3-2 wint hebben ze ook beter setsaldo (8-5 om 6-4), dus winst lijkt voldoendequote:Op woensdag 6 januari 2016 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met 3-2 winst hebben Turkije en Nederland beide zes punten. Weet niet wat voorgaat, sets of onderling resultaat.
Jep, ook met 3-2 wordt Nederland 1e. Dan komt het namelijk net als Turkije op 6 punten, maar Nederland heeft het onderlinge duel gewonnen en wordt dus 1e.quote:
Nee Duitsland heeft nu 5 punten, Nederland nu nog 4.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:00 schreef heywoodu het volgende:
Nederland is toch niet sowieso al door?
zelfs bij een 3-2 verlies eindigen ze achter Duitsland op setsaldoquote:Op woensdag 6 januari 2016 20:00 schreef heywoodu het volgende:
Goed punt. Ja, dan is NL bij winst eerste idd.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Als NL 3-2 wint hebben ze ook beter setsaldo (8-5 om 6-4), dus winst lijkt voldoende
Nee, maar Kroatië is niet zo goed. Maar alles kan gebeuren inderdaadquote:Op woensdag 6 januari 2016 20:00 schreef heywoodu het volgende:
Dan moet Italie wel met minimaal 3-1 winnen van Polen, dat is zeker nog geen uitgemaakte zaak.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:03 schreef TheArt het volgende:
Als Nederland wint, spelen ze in de halve finale bijna zeker tegen Italië. En die heb ik vanmiddag .zien spelen tegen België en dat was echt niet best. Heel veel fouten aan Italiaanse kant. België bracht nog veel strijdlust, maar moest het qua kwaliteit toch nog in de vijfde set afleggen.
Niet als België met 3-1 of 3-0 van Rusland verliest toch? Dan is 3-2 ook voldoende voor Italië, volgens mij.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dan moet Italie wel met minimaal 3-1 winnen van Polen, dat is zeker nog geen uitgemaakte zaak.
Hoeft niet. 3-2 mag ook, mits België 'gewoon' met 3-0 of 3-1 van Rusland verliest.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dan moet Italie wel met minimaal 3-1 winnen van Polen, dat is zeker nog geen uitgemaakte zaak.
Onderling resultaat ja, je hebt gelijk. Maar nu al bijna zeker plaatsing voor Italie vind ik wel erg voorbarig.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Niet als België met 3-1 of 3-0 van Rusland verliest toch? Dan is 3-2 ook voldoende voor Italië, volgens mij.
Vroeger veel mooier. Als het broekje in de bilnaad schoof.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het juichen blijft bijzonder om te zien bij elk punt
3-0 of 3-1 winnen: 3 puntenquote:Op donderdag 7 januari 2016 16:20 schreef -0- het volgende:
Hoe werkt die puntentelling in de poule eigenlijk?
Dankuquote:Op donderdag 7 januari 2016 16:21 schreef BobW het volgende:
[..]
3-0 of 3-1 winnen: 3 punten
3-2 winnen: 2 punten
2-3 verliezen: 1 punt
0-3 of 1-3 verliezen: 0 punten
Laten we het dan maar positief bekijken: liever maandag alles helemaal kut en dan in het toernooi groeien dan ijzersterk beginnen en in de halve finale en wedstrijd om plek 3 kut spelenquote:Op donderdag 7 januari 2016 16:27 schreef TheArt het volgende:
Ze speelde enorm bagger maandag, maar wat haalt Sloetjes vandaag weer een enorm hoog niveau zeg.
En als Polen wint?quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef Marcoss het volgende:
Rusland wint met 3-0 van België, dus als Italië wint van Polen (maakt niet uit met welke uitslag), wordt het Nederland-Italië en Rusland-Turkije in de halve finales.
Volgens mij wordt het dan Nederland-België op basis van onderling resultaat tussen België en Polen.quote:
Volgens Sporza is België dan en slechts dan door als Polen met 3-2 wint.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het dan Nederland-België op basis van onderling resultaat tussen België en Polen.
Oké, dan is de setscore dus belangrijker dan onderling resultaat bij gelijke standquote:Op donderdag 7 januari 2016 16:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens Sporza is België dan en slechts dan door als Polen met 3-2 wint.
Zie idd op hun sitequote:Op donderdag 7 januari 2016 16:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens Sporza is België dan en slechts dan door als Polen met 3-2 wint.
- Japanquote:Op donderdag 7 januari 2016 17:09 schreef Max23 het volgende:
Even heel ver vooruit kijken. Hoe ziet dat OKT in Japan er uit kwa tegenstand?
Oh, dus daar gaan er naast het best geplaatste Aziatische team, nog 3 van de 7 overige landen naar de OSquote:Op donderdag 7 januari 2016 17:25 schreef BobW het volgende:
[..]
- Japan
- Top 3 Azië
- 2e en 3e van OKT Europa (deze dus)
- 2e van OKT Zuid-Amerika
- 2e van OKT Noord/Centraal-Amerika
Dit is tegelijkertijd het Aziatische OKT.
Het best geplaatste Aziatische team + de nummers 1,2 en 3 gaan naar Rio.
Japan, het andere Europese land en het 2e land van Noord/Centraal (Dominicaanse Republiek waarschijnlijk) kan lastig zijn, de rest moet te doen zijn.
Bron: http://www.fivb.org/Photos/Olympic_Games_Women.pdf
Hier zit wel een addertje onder het gras. Ze kijken eerst naar de nummers 1,2 en 3 en vervolgens plaatst het beste Aziatische land zich. Kan een hoop verschil maken. Bijvoorbeeld als Japan en Zuid-Korea bij de top 3 eindigen, kan het derde Aziatische land (bijvoorbeeld Thailand op plek 6 ofzo) alsnog het ticket pakken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:25 schreef BobW het volgende:
[..]
- Japan
- Top 3 Azië
- 2e en 3e van OKT Europa (deze dus)
- 2e van OKT Zuid-Amerika
- 2e van OKT Noord/Centraal-Amerika
Dit is tegelijkertijd het Aziatische OKT.
Het best geplaatste Aziatische team + de nummers 1,2 en 3 gaan naar Rio.
Japan, het andere Europese land en het 2e land van Noord/Centraal (Dominicaanse Republiek waarschijnlijk) kan lastig zijn, de rest moet te doen zijn.
Bron: http://www.fivb.org/Photos/Olympic_Games_Women.pdf
Ik zou 'normaal' zeggen Italië, maar zoals blijkt zit er niet heel veel verschil tussen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:36 schreef Pedroso het volgende:
We winnen natuurlijk de halve finale sowiesomaar welke tegenstander is zwaarder, Italie of Belgie ?
Italië is wel iets zwaarder, maar die spelen absoluut nog niet goed dit toernooi. België zou beter zijn, maar dat is altijd tricky omdat je die op papier altijd moet winnen. Nederland heeft gewoon veel meer kwaliteit dan België.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:36 schreef Pedroso het volgende:
We winnen natuurlijk de halve finale sowiesomaar welke tegenstander is zwaarder, Italie of Belgie ?
Morgen Nederland-Italie dus. Moet haalbaar zijn. Rusland daarentegen....quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
11-7, dan gaat Italië niet meer weggeven.
Goeie verliezers hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:11 schreef borisz het volgende:
Duitsland is boos.http://m.sport1.de/volley(...)link_time=1452192021
Niet makkelijk, inderdaad. Maar aangezien zich 4 van de 8 landen plaatsen, tegen nu 1 van de 8, moet het wel beter te doen zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:34 schreef DeeBee het volgende:
Dat OKT in Azië gaan ze toch niet per se 'makkelijk' top-3 halen? Er staan ook al 2 of 3 Aziatische ploegen hoger dan NL op de ranglijsten zag ik gister toen ik het traject bekeek.
Eerst vandaag maar winnen, dan blijf je hoe dan ook in de race en kunnen ze hopelijk vrijuit die finale spelen.
Dat zal een competitie worden aangezien dat OKT twee weken duurt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het schema eigenlijk in elkaar? Zelfde als nu?
Ik snap het wel. Vind het ongelofelijk wat voor praktijken er op zo'n officieel en belangrijk toernooi toegestaan worden. Hoe kun je in een poule van 4 nou later starten dan een ander land en vervolgens drie keer op rij spelen. Zodoende heeft Turkije als enige land een rustdag tot de halve finales.quote:
Inderdaad, toen had Spanje geen zin om hun best te doen in de laatste wedstrijd en maakten ze 1 doelpunt te weinig. Shit happens.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vier jaar geleden werden de Nederlandse handbalsters ook de dupe van een vergelijkbaar systeem.
precies mijn gedachte.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Natuurlijk maken de Turken geen afspraak.. Zij zullen ook graag de finale halen en die kans is tegen Rusland nou eenmaal veel kleiner. Dan is een 3-0 weggeven zeer zinloos
Dit!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Vind het ongelofelijk wat voor praktijken er op zo'n officieel en belangrijk toernooi toegestaan worden. Hoe kun je in een poule van 4 nou later starten dan een ander land en vervolgens drie keer op rij spelen. Zodoende heeft Turkije als enige land een rustdag tot de halve finales.
Puur sportief valt er weinig te bewijzen natuurlijk. Het is discutabel dat Turkije zo kansloos van Nederland verliest, maar daar kun je uiteindelijk niks aan doen. Fout zit wat mij betreft in het systeem.
Vier jaar geleden werden de Nederlandse handbalsters ook de dupe van een vergelijkbaar systeem.
Apart systeem wel. Als land uit N-A of Z-A is het misschien voordeliger om 3e te worden om in een makkelijker OKT te komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:39 schreef heywoodu het volgende:
Toernooi in Zuid-Amerika is overigens ook bezig en duurt nog tot en met zondag. In Noord-Amerika zijn ze gisteren begonnen, dat duurt tot en met zaterdag.
In Z-A spelen Argentinië, Chili, Peru, Colombia en Venezuela.
In N-A spelen de VS, Canada, Dominicaanse Republiek en Puerto Rico.
Winnaars naar de Spelen, nr's 2 naar het OKT waar Nederland zich in geval van plek 2 of 3 voor plaatst, nr's 3 naar het OKT met de Afrikaanse landen. De invulling van het OKT met mogelijk Nederland is na zondag dus bekend
Dat zou me in dit geval veel minder uitmaken dan afgelopen zomer. Plaatsing voor het OKT in Japan is alleen al zo belangrijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:27 schreef Nober het volgende:
Italiaanse Japanners
Hopelijk verliest Rusland van Turkije anders worden we weer tweede.
Ik zie ze liever deze finale winnen dan die op het EK eigenlijk. Dan ben je Europees kampioen, ja, helemaal fantastisch, maar liever zeker zijn van de Spelenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat zou me in dit geval veel minder uitmaken dan afgelopen zomer. Plaatsing voor het OKT in Japan is alleen al zo belangrijk.
Volgens mij acht deelnemers, top 3 plus het beste Aziatische team gaan (dus als er een Aziatisch team in de top 3 zit, gaat de top 4). Dat moet haalbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:17 schreef Felagund het volgende:
Hoeveel doen er mee met het mondiale OKT en hoeveel daarvan gaan naar de Olympische Spelen?
Klopt helemaal. Enige twee lastigere niet-Europese landen die daar ook meedoen, zijn de Dominicaanse Rupubliek (of Amerika als die falen tegen de Dominicaanse op het Amerikaanse OKT dat nu ook plaatsvindt) en gastland Japan, maar idd Japan gaat zich waarschijnlijk als Aziatisch land toch al plaatsen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Volgens mij acht deelnemers, top 3 plus het beste Aziatische team gaan (dus als er een Aziatisch team in de top 3 zit, gaat de top 4). Dat moet haalbaar zijn.
17-10 zelfs...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:01 schreef TheArt het volgende:
Bizar, Rusland stond 16-10 voor maar geeft de set onbegrijpelijk nog weg. 25-21 voor Turkije.
Nee, alleen Servië is al zeker.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:12 schreef Adrie072 het volgende:
Rusland is toch al geplaatst voor Rio? Mocht het dan NED-RUS worden, zijn ze dan automatisch geplaatst?
Nee Rusland is nog niet geplaatst. Hoe kom je daarbij? Daarnaast, als Rusland al geplaatst zou zijn, waarom zouden ze dan nog mogen deelnemen aan een olympisch kwalificatietoernooi.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:12 schreef Adrie072 het volgende:
Rusland is toch al geplaatst voor Rio? Mocht het dan NED-RUS worden, zijn ze dan automatisch geplaatst?
Op het EK hebben we toch ook gewonnen van die Russen? Zou wel heel lekker zijn als we dit ticket pakken. Ik vind die coach eigenlijk een idioot, maar hij haalt er wel het maximale uit.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:37 schreef TheArt het volgende:
En afgelopen. Laatste set met 25-20 naar Rusland. Matte wedstrijd na die eerste set. Dit Rusland is absoluut niet onklopbaar.
Haha tuurlijk, maar hij scheldt ze ook helemaal verrot als er iets niet goed gaat. Mag soms wel een onsje minder.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:41 schreef Adrie072 het volgende:
Een idioot? Die vent is superbevlogen, enthousiast en geniet ervan, zou niet weten aan wat voor competenties n coach nog meer zou moeten voldoen!
Bijna. Nu volksliederen.quote:
Volgens mij wordt het sowieso een beetje te makkelijk weggezet, dat hele wereldwijde OKT.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:17 schreef Riofan83 het volgende:
Italië dus naar het OKT. De verliezer van USA-Dominicaanse Republiek (vanavond) doet daar ook aan mee. Hopelijk wordt dat de Dominicaanse Republiek en niet de wereldkampioen. Anders wordt het toernooi, dat door velen wordt gezien als 'easy', toch nog erg lastig.
Die zwarte.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:44 schreef Rickertman96 het volgende:
Op welke geile chick moet ik letten?
Je zou toch zeggen dat je dat vanuit het oogpunt van energieverspilling niet zo uitgebreid moet doen. Beetje lange wedstrijd en je staat 100+ keer te huppelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:48 schreef Rickertman96 het volgende:
ik vind dat juichen na elk punt wel debiel
Celeste.quote:
ja ookquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat je dat vanuit het oogpunt van energieverspilling niet zo uitgebreid moet doen. Beetje lange wedstrijd en je staat 100+ keer te huppelen.
Gewoon hetzelfde doen dat is hartstikke leuk.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:48 schreef Rickertman96 het volgende:
KNJBquote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
We worden weer genaaid door de scheids. Goh, wat verrassend.
Dit kan nog bij het einde van de 2e set. Als het 15-25 wordtquote:
Vooral als bijvoorbeeld de tegenstander de bal uit serveertquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:48 schreef Rickertman96 het volgende:
Doe ik ook altijd tijdens wedstrijden hoor, beetje de tegenstander kutten.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vooral als bijvoorbeeld de tegenstander de bal uit serveert
Plak ook niet meer?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:29 schreef Nober het volgende:
Beliën en Sloetjes niet meer laten serveren.
omdat?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ze moeten trouwens wel voor half 9 klaar zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |